Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Minden állat egyenlő, de egyes állatok egyenlőbbek a többinél

2009.05.20. 09:53 :: SilentSound

Szépen haladunk afelé, hogy Orwell 1984-éből is idéznem kelljen, ezúttal egy másik ismert regényéből nyúltam le ezt az egy mondatot, ami talán leginkább jellemzi a most következő történetet. Korábban már több poszt szólt arról, hogy a közterület-felügyelet autói irritáló módon ugyanúgy parkolnak le, mint azok, akiket ugyanezért megbüntetnek. Wagner talált egy bekezdést a KRESZ-ben, amivel takarózhatnak, a kérdés leginkább az, hogy az utca mennyiben tekinthető közműnek és a felügyelet mennyiben végez fenntartási munkálatokat. Meg az, hogy mennyire etikus egyáltalán ez így.

Szeretem a blogot, és gyűlölöm a szabályszegő, vagy legalábbis az egyszeri ember jó érzését, vagy a buta polgár igazságérzetét súlyosan sértő közterület-felügyelőket.  És mivel a napokban több cikk volt az Indexen a budai forgalmat megbénító autósoktól a tilosban parkoló rendőrökig, úgy gondoltam, hogy akkor most én is beküldöm a fotóimat.

A helyszín III. Kecske köz.  Időpont: 2009. április-május, több alkalommal.  Az elmúlt egy hónapban fényképeztem.  Probléma: sokan a járdára parkolnak a Szépvölgyi úthoz közel eső részen, a Wasabi és a buszvégállomás között.  Ok, nem szabad a járdára parkolni, fizessen a bűnös.  De a kerékbilincselők rendszeresen szintén felállnak a járdára, amíg bilincselnek.

Megkérdeztem az egyiket, hogy nekik miért lehet.  A KRESZ egy állítólagos paragrafusára hivatkozott nagy hadarás közepette, amely megengedi a figyelmeztető jelzést használó, munkavégzést végző járművek ilyen megállását.

Kíváncsivá és dühössé tett, tehát meggugliztam a hatályos KRESZ-t. Csatoltam az egyetlen részt, amelyet ide vonatkozónak értelmezek. Ebben az szerepel, hogy:

50.§ 2.  A figyelmeztető jelzést használó, út- vagy közmű építésére, fenntartására, illetőleg tisztítására szolgáló jármű vezetője, ha ez a munka végzése érdekében elkerülhetetlen, a személy- és vagyonbiztonságot nem veszélyezteti és a forgalmat lényegesen nem akadályozza, ...

d) olyan helyen is megállhat, ahol az egyébként tilos;

Most mi van?  A civil autóst megbüntetik, mert nem akarja akadályozni a forgalmat, és ezért jó szándékkal, de a jogszabály ellenében a járdára áll, de közben a járdára állhat a bilincselő autó, amelyiknek a sofőrje nem akarja zavarni a bilincselés közben a forgalmat? Senki nem akarja akadályozni a szűk utcában való közlekedést, de ezért az autós kerékbilincset kap, viszont a bilincselők autója simán felállhat, csak mert éppen bilincselni ment oda?  Most ki a hülye?  És akkor ki védi azoknak a gyalogosoknak az érdekeit, akik zavartalan gyaloglása miatt kerékbilincset kap a járdára parkoló civil autós?  Esetleg alapítani kellene egy civil szervezetet, vagy egy hatóságot, amelyik kerékbilincset tesz fel a bilincselés közben járdára parkoló bilincselő autóra? 

A jogszabály azért született, hogy

1. a gyalogos tudjon gyalogolni a járdán, és a sok autó ne vegye el tőle a helyet? (Remélem, igen.  És egyetértek, el kell férni a járdán gyalog, babakocsival, kerekesszékkel, akárhogy.)

2. Vagy pedig azért, hogy a kerékbilincselő autó zavartalanul tudjon bilincselni? (Remélem, nem. Az nincs rendben, hogy a bilincselők simán felállhatnak a járdára, miközben büntetnek, de ugyanebben az időben, ugyanitt, mások kemény tízezreket fizetnek ugyanezért.)

Itt valami nagyon nem stimmel. 

Bónusz kérdés, hogy vajon a kerékbilincselő autó beleesik-e az út fenntartására szolgáló járművek kategóriájába. 

Kérdezzétek meg a hatóságokat, az IRM-t, a közterület-felügyeletet, a közlekedésrendészetet, az Autóklubot. Ja, és a III. kerületi önkormányzat véleményére is kíváncsi vagyok.

Kíváncsian várom a választ. Vajon kapunk választ a nyilvánosság nyomására? Nektek biztos válaszolnak.

96 komment

Címkék: autó büntetés parkolás kresz közterület felügyelet

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nikorene 2009.05.20. 10:11:15

kerékbilincselés nonszensz... de járdára állni pöcsömség...

blogsámán 2009.05.20. 10:27:03

Szerintem már volt egy hasonló post. Akkor ha jól emlékszem a Bosnyák tér volt a helyszín. Szerintem semmiképpen nem tekinthető a Felügyelet az út fenntartásával megbízott szervezetnek, arra ugyanis a Fővárosi Közterület Fenntarttó Vállalat Zrt. szolgál.
Szóval már itt bukik a történet, de ami még izgalmasabb: a KRESZ megállást említ, és nem várakozást. A munka jellegéből adódóan viszont ez sokkal inkább várakozásnak minősül, mint megállásnak.

Matrix_ 2009.05.20. 10:42:45

A kerékbilincs nagy találmány! nagy arc volt aki kitalálta!
Az is nagy arc volt aki kitalálta, hogy így büntessük a rossz helyen állókat!
Ehhez nem tudok egyebet fűzni, mint hogy Gratulálok.

Ez olyan mintha a kátyut nem betömnék (mondjuk nem is szokták), hanem elbontanák az utat körülötte. A probléma nincs megoldva, ellenben jól kibasztunk a néppel.
Személy szerint a lopós autónak több értelmét látom ilyen esetekben.
A közterekre meg szerintem nem vonatkozik ez a paragaf, csak ezek is, mint oly sokan szeretik, hülyének nézni a népet!

Pepe83 (törölt) 2009.05.20. 10:45:48

Nem szabad ebben logikát keresni. A fizető parkolás, a kerékbilincselés, a traffipaxolás mind-mind adóformák. Semmi közük nincs a forgalomszervezéshez, vagy a közlekedésbiztonsághoz. Mind a három - az alkotmányt is sértő - rendszer könnyedén lenne megbuktatható, ha nem fűződnének komoly érdekek a fenntartásukhoz

Pcmg · http://www.carstyling.hu/car_shower.php?id=49359 2009.05.20. 10:49:35

venni kell 20-30 roncsautót valami kamukft nevére, aztán jól szétszórni őket olyan parkolókban, ahol a kedves kerékbilincselést kitaláló emberkék járnak. Jah és persze kerékbilincset kell rájuk rakni :D

TH 2009.05.20. 10:52:50

Nos, egyrészt a fenti paragrafus nehezen húzható rá a kerékbilincses idiótákra, másrészt olyat még nem láttam, hogy használnák a megkülönböztető jelzést a tilosban parkoláshoz.

avus · http://avus.blog.hu 2009.05.20. 10:54:16

Mivel a cím kedvenc könyvemből származik, hagy éljek pici korrekcióval: 1984 helyett Állatfarm :).

avus · http://avus.blog.hu 2009.05.20. 10:55:11

@avus: Jujj. Nem szóltam semmit :).

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2009.05.20. 11:00:17

@avus: Ezért érdemes alaposan olvasni. ;))))

KicsiZsu 2009.05.20. 11:06:36

Én még mindig ott vagyok leragadva, hogy ha tilosban parkolnak akkor miért kell odakonzerválni az autót a kerékbilinccsel a tilosban parkolás helyszínére?! Attól még akadály marad, amit nehezebben lehet lebontani.

LaMeRick 2009.05.20. 11:09:18

Olyankor egyébként mi van ha én fogom és leflexelem a kerékbilincset?

LaMeRick 2009.05.20. 11:10:08

@KicsiZsu: Gondolom azért mert ebből hamarabb folyik be az összeg.

Matrix_ 2009.05.20. 11:12:51

@KicsiZsu: Mert mi ilyen generátor nép vagyunk.
Nem megoldjuk a problémákat, hanem generáljuk :)
Volt 1 gond (rossz helyen parkol) csinálunk hozzá még egyet (ha akar sem tud elmenni most már).
És aztán van egy harmadik ember aki mindezt megoldja azzal, hogy jópénzért leveszi a bilincset. Munkahely teremtés jó szervezéssel! :)

Tehát ahhoz hogy az autó eltűnjön onnan kell min. 3 ember:
1. felteszi a bilincset
2. leveszi a bilincset (tuti nem ugyanaz)
3. a sofőr aki anyázva eláll onnan

Lopósautó:
kell 1 ember a ki elviszi a jószágot és a probléma helyileg meg van oldva.
De ez túl egyszerű!!

Érti? :)

KicsiZsu 2009.05.20. 11:15:37

@Matrix_: de gondolom azért is kell fizetni, hogy visszakapja az autót nem?! kicsit alul vagyok művelve ilyen téren... :/

Manyizga (törölt) 2009.05.20. 11:16:41

@LaMeRick: Az rongálásnak minősül. Kép is van az autódról, hogy le van bilincselve.
Célszerű a flexelés után az autót eltüntetni, egyből bejelenteni a rendőrségen, hogy ellopták. Aztán pár nap múlva megtalálni, szintén jelezni a rendőröknek, akik örülnek, hogy megoldódott egy eset. A kerékbilincs meg már nem volt rajta, amikor megtaláltad és kész. :)
Más kérdés, hogy megér-e ennyit a dolog fizetés helyett.

Matrix_ 2009.05.20. 11:19:05

@KicsiZsu: miért nem kell manapság fizetni? :)))
Itt most csak az általad felvetett dologra reagáltam, hogy mekkora értelmetlenség ez az egész kerékbilincsesdi.
Max bankrablók autóját van értelme, hogy ne tudjanak menekülni:))

johevi 2009.05.20. 11:21:09

Szerintem tul van lihegve ez a tilosban parkol a büntetősautó, rendőrautó dolog. Ha nem tud szabályosan megállni, akkor nem büntethet?

KicsiZsu 2009.05.20. 11:24:01

@Matrix_: na csak azért kérdeztem, mert fizetni kell a bilincs leszedéséért, meg fizetni kell az autóka visszaszerzéséért, akkor ugyanott lennénk, csak a tilosban parkolásnak hamarabb véget lehetne vetni... najó vágom, hogy akkor még két plusz embert lehetne foglalkoztatni akik termelnék a gdp-t... Mindegy, a lényeg hogy sehogy sem jó, vagy folyamatos mozgásban kell lenni, hogy ne kelljen parkolni :)

kasu 2009.05.20. 11:24:39

Az egész bilincslésben az a disznóság, hogy forgalomszervező hatása nincs, csak pénzbeszedés! Ha a Széchenyi fürdő előtt a 3 db rokkant helyen pénzbírság lenne, akkor ugye nem foglalnák a helyet sem órákig... De a Korong utca Mexicoi sarok kifejezetten a rablás és sarcolás szintere, tök felesleges bilincselni, ha már így értelmezik a Kreszt, ide is elég volna egy bírság és kész. De itt legutóbb számoltam 14 db-ot lehet kaszálni, semmi befektetéssel. A "Ne állj ide, bilincselnek" táblát meg szépen levették:-))) A fasz fog rohangálni és veszekedni itt rárakjuk oszt estig csak bejön a suska.

Dester 2009.05.20. 11:24:50

Idézném a standupos Kiss Ádámot: a kerékbilincs értelmezése: "Szar helyen állsz köcsög, de ott maradsz, rohadjál meg!"

Tökéletesen egyet is érzek...

Dester 2009.05.20. 11:26:40

Elírtam, "egyet is értek" :))))

kasu 2009.05.20. 11:28:44

Tudtommal most 14 000 a bilincsleszedés, kizárólag kp!!! és még fel is jelent, ami az illetékes önkormányzattól még 6-8-10 ezer kedvüktől függően.

ex-dr. vuk 2009.05.20. 11:32:08

A bilincseles eleve baromsag az objektiv felelosseg bevezetese ota... Eleg lenne birsagolni, igy tovabb van tiltott helyen..

Viszont nem igazan ertem, hogy az INTEZKEDO(!) sarganvillogo(!) kozterulet felugyelovel mi a bajotok, ha rossz helyen all? Ha nem akadalyozza a forgalmat, akkor szabalyos. Akiket bilincsel/buntet azok meg szabalytalanok (mert nincs sarga villogojuk).

Ez igy van kitalalva, nem tunt fel?
Nem boltba ugrottak be, hanem a dolgukat vegzik. (Ha boltba ugranak be, akkor lehet anyazni, es akkor szabalytalanok is.)

Nick Leeson 2009.05.20. 11:32:44

Az egész krékbilincselés egy nagy szar szemétség!
Viszont ha egyszer ezt valami görény kitalálta és embereket + autókat bíz meg ezzel, akkor annak azért valahogy oda kell állnia, hogy tegyen rá bilincset! Vagy helikopterről lógva kéne zt megoldani? Vagy csak olyan helyen bilincslhetne ahol van szabad parkolóhely? Legyünk már észnél!
Nem az a baj a bilincseléssel, hogy megáll tilosban, hanem az hogy bilincsel egyáltalán!

Persze ha kávézni, fagyizni, zabálni állnak meg tilosban az egész más...

Zsola777 2009.05.20. 11:34:01

Igaz is, ne kerékbilincs legyen, hanem lopós autó. Londonban dupla szintes, pótos(!) kamionokkal járnak, és egy alkalommal egy egész utcát felpakolnak. Ha itt is ez lenne, máris nagyobb lenne a rend.
De valaki mondja meg, miért nincsenek ilyen autók? Csak nem a Demszkáj miatt, aki még mindig a SimCity első pályáján gyötrődik?

Lacka929 2009.05.20. 11:36:25

nem kell autóval járni, és akkor nincs ilyen gond. ilyen egyszerű.

LaMeRick 2009.05.20. 11:36:32

@Manyizga: És mi van olyankor, ha jön a kerékbilincs superman és ő szereli le?! Én meg csak simán elhajtok a helyszínről?!

Amúgy szerintem is kicsit túl van lihegve ez a miért áll tilosban a kerékbilincses autó téma... Én inkább azon vagyok kiakadva, hogy egyáltalán miért kell bilincselni... Nekem személy szerint (és szerintem nem vagyok egyedül) az is elég ahhoz, hogy legközelebb ne álljak arra a helyre, ha megkapom a 30 ropis csekkem. Azért általában figyelek erre.

star77 2009.05.20. 11:36:44

14400 Ft a bilincs levételének a díja.nem minden esetben jelent fel,csak ha úgy ítéli meg a szabálytalanságot.és nem kp a kifizetés módja,hanem csekk,v befáradsz a VII.kerületi irodájukba és ott leperkálod.de helyszínen nem lehet fizetni,csak ha tetten éred őket.akkor 7,5e Ft.de a bilincsleszedők nem közterületesek!!csak a rárakók azok.a leszedőket gps el ellenőrzik,és csak akkor indulhatnak el,ha legalább 6 bejelentés megvan.
NEM EMBEREK EZEK.

Matrix_ 2009.05.20. 11:39:01

@KicsiZsu: itt most csak az útban lévő autó problémájára írtam, hogy ez így nem jó. Természetesen a szabálytalankodónak egyik rosszabb mint a másik :)

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2009.05.20. 11:41:50

@kasu: Bizony, és a legjobb az, hogy bár van telefonszám, de azon elérhetetlenek. Nekem a múltkor a Deák közelében raktak bilincset a kocsimra, mert nem öt méterre álltam a saroktól, hanem csak négyre (érdekes módon az a böhöm terepjáró velem átellenben, amelyik konkrétan átlósan állt a sarkon, belelógva mind a két utcába, az megúszta), és este 9 (akkor mentem vissza a kocsimhoz) és 10 között 37-szer próbáltam felhívni őket, hiába. választhattam, hogy kimegyek hozzájuk éjszaka gyalog, keresztül a dzsumbujon (valami kis utcában vannak, közel a Dózsa György úthoz), vagy hazamegyek, és megpróbálom ugyanezt nappal. Mivel hullafáradt voltam, ezt választottam. A sluszpoén az, hogy épp a bilincsleszedő emberke ajánlotta azt, hogy szerezzek rokimatricát, mert azt nem bilincselik...

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2009.05.20. 11:47:00

@star77: Mondjuk ezt első kézből tudom cáfolni. Az irodához pont akkor állt be üresen az egyik leszedő autó, amikor ott jártam fizetni, és rögtön elindult, sőt felajánlotta, hogy magával visz a kocsimhoz.

2009.05.20. 11:47:23

Az összes köcsög rendőr és közteres menjen az anyja valagába.

kasu 2009.05.20. 11:53:29

Sajna szemem előtt kérték kp. ben, nem volt csekk és semmi más lehetőség, a tulaj elment pénzért. Csak akkor veszik le, ha ki van fizetve. Legalábbis amit láttam nemrég így zajlott.
Rokimatrica? Vagy a kék kártya? Ebből a Kossuth tér felé menet 11 db-ot számoltam össze a felső rakparton, a képviselőház melletti fizetős parkolón. Mind szuper és majdnem új Audik, Volvok stb. Érdekes életük van a rokiknak:-)) Vagy ilyen sok vezető alkalmazott (kivételnek tisztelet) rokis????

esef 2009.05.20. 11:53:52

Én a következőt tenném:

Megállnék a fenti helyen. Megvárnám, míg megjelennek a közterületesek, megállnak ők is tilosban. Utána még két autóval rájuk állni, előröl is, hátulról is úgy, hogy ne tudjanak kiállni. De természetesen csak mozgáskorlátozott kártyával, úgy hallottam az most nagyon menő...

Sztávrosz_ (törölt) 2009.05.20. 12:02:28

" A figyelmeztető jelzést használó, út- vagy közmű építésére, fenntartására, illetőleg tisztítására szolgáló jármű vezetője,"

A kerékbilincselő egyiket se csinálja szeintem. A kerékbilincselő önkormányzati "adót" szed. ez nem útfenntartás, senem tisztítás, senem közegészségügy.

Sztávrosz_ (törölt) 2009.05.20. 12:07:35

Arról nemis beszélve hogy nemis használja a figyelmeztető jelzését.

Kixx 2009.05.20. 12:10:10

Azért azt tegyük hozzá, hogy ide konkrétan pénzt beszedni járnak. Mert ez elvileg egy 2 irányú utca de két autó nem fér el egymással szemben. Ehhez képest nem baszik egy öltést sem ha a járdán parkol valaki. Ja és gyalogos forgalom nincs. A bevásárlóközpont bejárata a másik oldalon van. Itt konkrétan azokat szopatják akiknek pár perces dolguk van bent, hoznak-visznek valamit ilyesmi. Ja és ha nincsenek közt. felügyelők akkor a Wasabisok a teljes járdát elfoglalják 5-6 autóval.

Mikk^ 2009.05.20. 12:15:48

Egyébként, a kerékbilincs leszedése nem árukapcsolás? Mivel ha jól tudom (még szerencsére nem kaptam) a papíron az van hogy szolgáltatás?!

kpetya 2009.05.20. 12:27:49

Járda az ami alkalmas gyalogos közlekedésre és azért is van. Ha vmilyik része nem stimmel akkor az nem járda.

Flex?

Csorfab 2009.05.20. 12:38:49

A posztoló egy fasz. A logikája kurvára sántít, most nem fogom kifejteni, hogy miért, annyit nem ér az egész. Tipikus kispolgár, akinek nincs hatalma, és mindenkit reflexből utál, akinek több van.

kpetya 2009.05.20. 12:43:54

@Manyizga:

Aham, csak épp bizonyitani kéne ki rongált.

kpetya 2009.05.20. 12:45:19

@lacka2:

ha nem lenne gyalogos, nem kéne járda, járdán parkolás sem lenne.

ex-dr. vuk 2009.05.20. 12:46:19

@zulu:

Az osszes kocsog tilosban/fuvon/villamossinen/zebran/stb parkolo menjen az anyja valagaba.

kpetya 2009.05.20. 12:49:16

@Csorfab:

Nem, szimplán azt utáljuk ha bagoly mondja verébnek, hogy nagyfejű.

kpetya 2009.05.20. 12:50:04

@vuk_:

köztük a járdán parkoló rendőr és közteres is.

btw van ott járda?

yellowcsirke 2009.05.20. 12:50:22

Miért akarjátok mindig túlgondolkodni a dolgokat?
Ha tilos ott parkolni, akár így akár úgy, akkor kurva egyszerű, nem kell oda parkolni. Ha mégis megteszed, jön a bünti. Nem azzal kéne foglalkozni, hogy a kerékbilincs felesleges, meg hogy a bilincses megállhat-e ugyan úgy, ahogy a szabálytalankodó.
Amúgy szerintem megállhat, mert a munka elvégzéséhez elengedhetetlen.
Hülye a posztíró, hülye a poszt, hülye vagyok én is, de nem kell odaállni, és kész.

kpetya 2009.05.20. 12:53:05

@yellowcsirke:

A kresz szerint ő sem állhat meg a járdán.
Mennyivel 1xerűbb azt papagálykodni, hogy ne parkolj járdán mint azért küzdeni, hogy legyen ott P+R?!

nemuccaszoc 2009.05.20. 12:53:17

Sose fogja érdeklni a magyart a szabály.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.05.20. 13:05:39

@uccaszoc:
Öcsém. Ez az ilyen "Ne vegyél levegőt!" szabályokat jó hogy nem tartják be. Elárulnád hol a fenébe parkoljanak?
Látszik, hogy nincs kocsid. (gondolom most majd válaszolod, hogy de van, 14 is, mégsem sértettél meg soha egy szabályt sem).
Az ember, ha összekaparja a kocsijára valót, szereti ott letenni, ahova megy. Nem azért, mert lusta, hanem azért, mert esetleg rálát.
Ha lenne kocsid, tudnád, miért nem hagyunk 5-6 milliós tárgyakat őrizetlenül szanaszét az utcán, miért igyekszik mindenki az ablaka alá állni.

yellowcsirke 2009.05.20. 13:07:36

@kpetya: Ja, csak előbbivel mindenki jobban jár, utóbbi meg a büdös életben nem fog bekövetkezni.

Amúgy szerintem belefér az út fentartása részbe, hogy ott várakozzon egy bizonyos ideig, a másik meg, hogy nem véletlen kapott sárga villogót.

A képről mondjuk - nem egyértelműen - kiderül, hogy nem használja a villogót, szal jelen esetben szabálytalan, igaz.

kpetya 2009.05.20. 13:15:46

@yellowcsirke:

te ez nem ugy van, hogy belefér. a vtsz-szj jegyzékben benne van mi az hogy utfentartás/karbantartás. Ez meg nem az.

A p+r jár mindenki jobban.

Tron65 2009.05.20. 13:17:48

"50.§ 2. A figyelmeztető jelzést használó..."
Ugye villog az a sárga lámpa? Vagy mégse? Esetleg nincs is? Akkor nem figyelmeztető jelzést használó jármű.
Anno a Fiumei út mellett dolgoztam. Rendszeres volt, hogy a villogóval közlekedő (nem csinált semmit, csak ment valahová) a rendőrök a hangosbeszélőn keresztül szólongatták, hogy ugyan kapcsolja már ki.

(F)ordító · http://aztirjaa.blogspot.hu/ 2009.05.20. 13:23:25

na figyeljetek, levezetem nektek ezt a tilosban parkol a traffis/közteres/vámos/fasztudjaki-témát, ahogy ők szokták:
a kresz 1. §-a szerint az a közutakon folyó közlekedést szolgálja.
a hatóságok a tevékenységüket törvényekben kapott felhatalmazás alapján végzik. ilyen tevékenység pl. a sebességmérés és a kerékbilincselés is. és mivel a hatóságnak az a járműve, amely éppen ilyen tevékenységet végez nem közlekedés céljából áll a közterületen, rá nem vonatkoznak a kresz előírásai sem.
na, milyen frappáns magyarázat?

viricsi 2009.05.20. 13:29:26

@yellowcsirke: Sokunk munkájához lenne szükséges ott megállni, ahol nem lehet. Ha én és sokan mások tudnak jónéhányszor tíz kiló cuccot, létrát, gázpalackot, ...stb. a parkolóhelytől a munkánk helyére cipelni, akkor a közterületes is nyugodtan sétáljon csak. Nem fontosabb az ő munkája sem az enyémnél.
Évekkel ezelőtt Az Akadémia utcában a gyalogátkelőhelyen parkoló (nem intézkedő) közterületesről készített fotómat a felügyelet ügyfélszolgálata egy "majd szólunk a kollégának, hogy álljon odébb" mondattal akarták elintézni.
A Belügyminisztérium melletti utca járdáján egy szöget nem tudtál volna leejteni a BM-es autóktól. A válaszuk az volt, hogy ki van téve a "gyalogos forgalom a túloldalon" tábla. Mintha ez felmentést adna a KRESz alól. Simán ráparkoltak a jelzőlámpás gyalogátkelőhelyre is. (ezekről is felvételeim vannak)
Ha szabadna kérnem, olyanok kérjenek számon szabálytalankodókat, akik nem követnek el szabályszegést. Félreértés ne essék, én is hibáztam már, hol szándékosan, hol akaratlanul, fizettem is a büntit, de ha jogtalannak, igazságtalannak éreztem, akkor bizony felvettem a kesztyűt.

yellowcsirke 2009.05.20. 13:31:25

@triumphator: tudtam, hogy így van, csak nem sejtettem

/vote +

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.05.20. 13:34:20

@triumphator:
Ez elég gyenge, ezt egy kezdő ügyvéd ízekre szedi. Akkor állhat ott, amikor a türvény erre lehetőséget ad. Olyan nincs, hogy ez a jármű nem jármű..
A KRESZ nagyon egyértelműen deklarálja mi a jármű. És a tilosban parkoló trafipaxos skoda is az, és a fehér furgon is az.

yellowcsirke 2009.05.20. 13:38:30

@viricsi: megértem a problémát, és tudom, hogy nem csak egyféle szituáció létezik, valamint azt is, hogy sajnos többször sárosak a joggal élők, mert visszaélnek vele, mint a drága jó állampolgár, de amíg nincs kb országos felháborodás, és nem kezdik el a közteresek/rendőrök szándékos bosszantását az emberek tömegesen, addig nem lesz változás

márpedig amíg van egy szabály, hiába értelmetlen, ha megszeged, bünti lesz, felesleges róla vitázni. hacsak nem te vagy az atyaúristen :)

bonobonohu · http://bono.hu 2009.05.20. 13:41:20

"""50.§ 2. A figyelmeztető jelzést használó, út- vagy közmű építésére, fenntartására, illetőleg tisztítására szolgáló jármű vezetője"""

hangsúlyozom a lényeget: FIGYELMEZTETŐ JELZÉST HASZNÁLÓ!!!
tehát, nem elég, hogy rajta van a villogó, villogtatnia is kell végig, és kell, hogy legyen rá nyomós oka, hogy villogtassa.

Kixx 2009.05.20. 13:44:03

Tehát, hogy mindenki értse :
1. verzió: Megállsz itt a járdán 3 percre bemész elintézed a dolgod és eltűnsz. (Mondom, gyalogos forgalom: 0)
2. vetzió: Lemész az Amfiteátrumig (ott tudsz visszafordulni), végigállod a Bécsi úton visszafelé a sort (itt megy a villamos is) kb. 20 perc. Lemész a mélygarázsba, bejárod oda vissza kétszer a teljes bevásárlóközpontot 5 perc, elintézed a dolgod 3 perc. Kifizeted a parkolást, eltűnsz a fenébe. (Persze a Bécsi úti dugóba hajtasz ki...)

így lesz a 3 perces dolgodból 30 perc, 20 fölösleges perc autóban, dugóban.

(F)ordító · http://aztirjaa.blogspot.hu/ 2009.05.20. 13:45:02

@newtehen:
még egyszer: a jármű az jármű marad (járműmegmaradás-törvénye:)), de nem vonatkozik rá a kresz, mivel nem közlekedés céljából van ott, ahol, hanem törvényi előírásból fakadó kötelezettsége teljesítése miatt.

viricsi 2009.05.20. 13:51:44

@triumphator: Szép mondat, ezt magyarázd el akkor, amikor bilicset kap a Markó utcában a kocsid, miközben te egy büntetőügyben tanúskodsz. (törvényi előírásból fakadó kötelezettsége teljesítése miatt) :-))
Magyarán, nem kell ahhoz autó, hogy intézkedjen a közteres.

belekotty 2009.05.20. 14:31:43

Az Árpád gimnáziummal szemben rendszeresen megbilincselik a buszmegálló után a járdára felállókat. Jön egy fullos Ferrari és feláll a járdára. Közteres szemben áll a kocsijával, olyan helyen ahol egyébként büntetni szokott a köcsögje. Látja a Ferrarit, percekig ül a kocsijában. De nem büntet, elhajt. Bezzeg egy Suzuki állt volna fel már rohant volna a bilinccsel. Az Árpád mögött is büntetnek, azzal hogy zöld területen áll. Még azokat is akik a lebetonozott részen állnak. Köcsög kiskirályok ezek nem közteresek. Bezzeg a ferrarissal nem mertek ujjat húzni. Büdös gyáva görények! Ezeknek lesz gumibotjuk?

.lll. 2009.05.20. 14:39:41

én hiányolom a GTA-s posztokat
a közterületes a bkv-s orkokkal egyenlő csúszómászó hányingergörény

Alf (törölt) 2009.05.20. 14:41:43

http://failblog.files.wordpress.com/2009/04/fail-owned-pirate-fail1.jpg?w=500&h=420

kicsit off de a mienk

kéjenc 2009.05.20. 14:41:58

ilyen sárga szar lámpát lehet kapni autós boltba is,mivan ha én felrakok egyet?bilincselnek?megbüntetnek?

kpetya 2009.05.20. 15:01:14

@triumphator:

én sem közlekedés céljából szoktam parkolni, hanem pont azért mert épp nem akarok közlekedni. :)

Lugi 2009.05.20. 15:03:23

Szó nélkül le lehet flexelni ezeket a bilincseket. Szomszéd már vagy 3-4 darabot tart a pincéjében. Magyarázkodni nem is kell, mert évek óta a kutya nem kereste fel amiatt, hogy mi történt a bilinccsel, ami a kocsiján volt. Ha meg mégis felkeresik: "Az én kocsimon nem volt semmi, amikor odamentem hozzá", vagy "Így van, de a közteres csávó féláron leszedte zsebbe".

kpetya 2009.05.20. 15:06:38

@Lugi:

ez igy lopás. elegáns mozdulattal bevágod az ügyfélszolgálat ablakán, hogy "elhagytátok b+!".

Lugi 2009.05.20. 15:12:03

@kpetya:

Az is necces lenne szerintem. :) Mindenesetre én esélyt sem adok annak, hogy bilincset kapjak. 2005-ben kaptam egyet, a házunk előtt. 2 év pereskedés után (első fokon simán elutasítottak, gyakorlatilag hetek alatt), másodfokon majd' másfél év után megnyertem a pert. Ráadásul valamit félreadminisztráltak, mert 2 helyről is visszautalták a 15000ft-os büntetést. :D

pd_ 2009.05.20. 15:25:32

A levelet olvasva és a hozzászólásokat átfutva, a felvetéseken gondolkodva több dolog is eszembe jutott.

1. Miért áll szabálytalanul a kerékbilincselő.
Mert ha szabályosan akar parkolni (amit nyilván nem lehet, hiszen eleve a szabálytalanul parkolókat bünteti), akkor elmegy csak azzal a napja. Most ha nem áll fel a járdára félig, akkor meg az a baj, hogy miért foglalja el az utat, nemdebár?

2. A járdán parkoló autók igazából tök rendik, mert el lehet tőlük férni az úton. És különben is, csak pár percre állnak meg ott a legtöbben.
Aha, ja. Én meg csak pár pillatig mentem 200-zal. De a járda nem véletlenül van ott, és a szabály hogy nem lehet úgy parkolni. Aki szabálytalan, az meg ne csodálkozzon, ha megbüntetik. Lehet mérgelődni, de ez már csak így megy.

3. Miért bilincselnek, úgy csak ott marad az autó.
Mert akkor az esetek jó többségében be is fizetik a büntetést. A parkolást felügyelő cég szempontjából így jön be leghamarabb a büntetés. Ha megtehetik, hát meg is teszik.

4. Miért nincs több lopósautó?
Elképzelem a helyzetet. A főváros/kerület/parkolótársaság/egyéb város vagy település önkormányzata sok lopósautót vesz, ami modern, és nem okoz kárt az autókban az elszállítással, kiképzik hozzá az embereket. A lakosság reakciója. Mérerreköltikapézt, mérnem parkolóra/parkolóházra/mélygarázsra?! Méremelik miatta a parkolódíjat? Mérnemcsökkentik miatta a parkolódíjat? Hogy menjek el az autóért, ha egyszer elvitték, micsodahülyeségmár! Én mindig garázsban tartom, a társaság parkolójában meg ott aszalódik a napon/hóban/esőben. Több nem jut eszembe hirtelen, de mindenki hozzágondolhat még valamit.

kpetya 2009.05.20. 15:30:51

@pd_:

az ott járda? ha nem lenne rajt autó, használná gyalogos?

pd_ 2009.05.20. 15:37:11

@kpetya: Hát, itt a képen ugyan a bal oldalon nem látszik járda, és nem ismerem a környéket, de a levélben volt, hogy "Probléma: sokan a járdára parkolnak a Szépvölgyi úthoz közel eső részen", ezért feltételezem, hogy mondjuk a szép zöld rész után biztos van.

Az meg megint egy másik dolog, hogy használják-e a gyalogosok vagy sem. Attól még mert pl. egy sínen egy nap egy vonat megy át, attól még nem lehet ráparkolni. Vagy ha ez extrémnek tűnik, akkor akkor is le kell lassítani.

bloodhound v2.0 2009.05.20. 15:38:21

a közterület-felügyelet kocsijai sárga vagy kék villogósak?

bloodhound v2.0 2009.05.20. 15:39:23

ja, a képen látszik, hogy sárga, bocsi

kpetya 2009.05.20. 15:39:25

@pd_:

b) Járda: az útnak a gyalogosok közlekedésére szolgáló – az úttesttől szintkülönbséggel, kiemelt szegéllyel, vagy más látható módon elhatárolt – része; a gyalogút azonban nem járda.

Emiatt érdekes, hogy mire szolgál az ott amit "járdának" neveznek. Ha nem gyalogos közlekedésre szolgál akkor nem járda.

pd_ 2009.05.20. 15:47:07

@kpetya: Ebben megegyezhetünk. :)

megint 2009.05.20. 15:58:28

Kerékbilincs egyébként egy baromság, tehát "szar helyen állsz, de ott rohadsz meg", kb ennyi értelme van.

pd_ 2009.05.20. 16:00:11

@megint: Van benne igazság. De abban is, hogy "ott maradsz, amíg ki nem fizeted a bírságot, bmeg".

viricsi 2009.05.20. 16:07:15

@pd_: Néhány éve még rendesen volt lopósautó a fővárosban, dolgoztak is derekasan, jó szelektív látással. Örültem, hogy megszüntették őket. Felmentem a gyerekért az iskolába, közben elvitték az autómat, mert a gyalogátkelőhely előtt öt méteren belül álltam meg. Az nem számított, hogy parkolóhely volt odafestve, akkor sem szabad öt méteren belül megállni. Évekig vívtam a rend derék őreivel, mint sejthető kevés sikerrel, hacsak azt nem tekintjük annak, hogy a legalacsonyabb pénzbüntetést, 2000 forintot kellett fizetnem.
Ott lehet rendet tartani, ahol a rend lehetőségét is kialakítják.
Később mániámm vált, hogy megkértem a lopósautót kisérő rendőrt, hogy ugyan már, menjenek és takarítsák le a BM járdáját és a gyalogátkelőhelyet. Érdekes, ez sosem történt meg, ellenben volt, hogy elküldött a p*csába. Én is őt.

Ro3 2009.05.20. 16:21:10

@pd_:
"1. Miért áll szabálytalanul a kerékbilincselő.
Mert ha szabályosan akar parkolni (amit nyilván nem lehet, hiszen eleve a szabálytalanul parkolókat bünteti), akkor elmegy csak azzal a napja. Most ha nem áll fel a járdára félig, akkor meg az a baj, hogy miért foglalja el az utat, nemdebár?"
He? Ha el akarsz fogni egy lepkét, akkor csak repülve teheted?Mi ez a hülyeség? Keres magának parkolóhelyet, megáll ott, oszt visszagyalogol. Nem törlik le a lába, asszem.

"3. Miért bilincselnek, úgy csak ott marad az autó.
Mert akkor az esetek jó többségében be is fizetik a büntetést. A parkolást felügyelő cég szempontjából így jön be leghamarabb a büntetés. Ha megtehetik, hát meg is teszik."
Tehát profitszerzés céljából, és nem azért, h rászoktatassák az autósokat, h ott nem szabad. Mert ugye egy büntetésnek az a lényege, h a zállam/közteresek profitot csináljanak, nem az h betartassák a szabályokat. Ééééértem. Innentől fogva persze érthető h még hossazbb időre odarögzítik azt az autót, aminek nem kéne ott állnia, mert valamit/valakit akadályoz. Mindemellett nem olyan rég feltalálták a zobjektív felelősséget, amibe a tilosban parkolás is benne van. Ergo lefényképezik a zatód, oszt 30e HUF. Ja, hogy az nem a köztereseknek csorog?!

"4. Miért nincs több lopósautó?..."
Lóf@szt. Azért nincs mert:
1. Macerás, sok a visszaper.
2. Drágább, mint a bilincs, mert:
-autó költsége
-lassabb
-tárolót kell biztosítani a lopott autóknak, stb
3. Zobjektív felelősség.

Még annyit, h tilosban lehet parkolni, csak nem szabad.

Sárga villogót meg én is tudok venni a Taccserben, nem is vagyok benne biztos, h megkülönböztető jelzésnek számít.

Ro3 2009.05.20. 16:26:11

"Magatartás a megkülönböztető vagy figyelmeztető jelzéseket használó járművekkel szemben

42. § (1) A megkülönböztető jelzéseket (villogó kék fényjelzést és szirénát vagy váltakozó hangmagasságú más hangjelzést) használó gépjármű, illetőleg minden ilyen gépjárművekkel kísért (közrefogott) zárt csoportban haladó, megkülönböztető fényjelzést használó gépjármű részére minden járművel, minden helyzetben elsőbbséget kell adni, és akadálytalan továbbhaladását - félrehúzódással és a szükséghez képest megállással - lehetővé kell tenni.

(2) Megkülönböztető fényjelzést használó, álló járművet megközelíteni, illetőleg mellette elhaladni csak fokozott óvatossággal szabad.

(3) Megkülönböztető jelzéseket használó gépjárművet előzni tilos. Az ilyen gépjármű mögött a követési távolságot úgy kell megválasztani, hogy az ne járjon a közlekedés többi résztvevőjének zavarásával.

(4) A figyelmeztető jelzést (sárga villogó fényt) használó járművet fokozott óvatossággal szabad megközelíteni, mellette elhaladni, vagy megelőzni."


Sárga--> figyelmeztető jelzés. Mehetnek a túróba.

Ro3 2009.05.20. 16:32:56

@Ro3: Ja, most látom, h a posztoló is figyelmeztető jelzést írt...na mind1, de nem tisztít, nem fenntart, és nekik még a jármű használata sem feltétlenül elengedhetetlen. Pl mehetnének biciklivel is.

kpetya 2009.05.20. 16:34:14

@Ro3:

az objektiv felelősség vonatkozik a járdán parkolásra?

kpetya 2009.05.20. 16:35:15

@Ro3:

nem, nem. bkv vagy gyalog. :)

Ro3 2009.05.20. 16:43:24

@kpetya: A járművel történő megállásra és várakozásra


A közúti közlekedés szabályairól szóló 1/1975. (II. 5.) KPM-BM együttes rendelet


Bírság összege Ft-ban

A megállás tilalmára


15. § (1) bekezdés a) pont 40. § (5) bekezdés a), c), d), e), f), g), h), i), j), l), m) pont


30 000

A várakozás tilalmára


41. § (2) bekezdés a), c), d) pont


30 000

http://www.police.hu/sajto/sajtoszoba/orf_080108_01.html
Röviden: ja.

Ro3 2009.05.20. 16:47:30

@Ro3: Vagyis nem. Pont járdán nem. Szóval akkor marad a bilincs, h ottragadjon :)

mr_x 2009.05.20. 16:51:09

Nem lehetne egy kft-t alapitani amelyik a tilosban megallo kerekbilincselok kerekbilincseleset vegezne?

indapass90210 2009.05.20. 16:55:09

@mr_x: szerintem olyat kell, ami fél-harmad áron levágja a bilincset. Kell egy generátor a csomagtartóba, egy sikító, aztán elmehetnek panaszra.

Perillustris 2009.05.20. 19:06:46

@Kixx: "Ja és gyalogos forgalom nincs." "Mondom, gyalogos forgalom: 0"

Ne kamuzz már, ezt csak az hiszi el, aki nem jár arra. Az Új udvar hátsó bejárata forgalmas.

Bónusz képek: kep.tar.hu/perillustris/50477531?o=0#2

Perillustris 2009.05.20. 19:13:45

Egyébként pedig addig lehet örülni amíg nem csak fénykép alapján küldik a csekket, mert ha elég lesz annyi is, egy műszakban egy ember minimum ezret tud majd csinálni szinte bárhol egy 3 km-es körben.

vadász2 · http://kariblog.blog.hu 2009.05.25. 13:09:05

@Matrix_: Lopósautó: kell egy (de inkább több) lopósautó, ami egy-egy kocsit csak tud elvinni, tehát, ahány szabálytalan van, annyiszor kell fordulni. Kell egy telephely, ahova viszi, a telephelyet őrizni kell, intézni a kiváltást. Maga a felpakolás is idő, és addig megbénul az utca, aztán odaviszi, lerakja, visszajön...
Míg a bilincsnél egy autóval jön 3 ember, kiszállnak, és végigbüntetik az egész utcát. Ez a megoldás jóval költség- és időhatékonyabb, mint a lopósautó, bár én is azt preferálnám....












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása