Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) kresz (720) KRESZ (1) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Csak nézett mereven maga elé

2009.05.24. 11:40 :: SilentSound

Azt hiszem, mindannyian ismerjük azt a helyzetet, amikor valami idióta akár szándékosan, akár véletlenül, de majdnem lezúzza az autónkat, aztán amikor próbálnánk felvenni a következő pirosnál a szemkontaktust, hogy rájöjjünk, felfogta-e, mit csinált, emberünk csak bámul maga elé, nehogy elkapjon egy gyilkos tekintetet. Ilyenkor persze bocsánatkérésre nemigen számíthatunk. TooKooL pont egy ilyen szituációba csöppent egy duplán hülye nő aktív közreműködésével.

Mindig lesem a blogot és irígykedek, hogy velem nem történik semmi különös az utakon. Volt már szerencsém hülye sofőrökhöz, de ilyenhez még nem. Egy pillanatra megállt bennem az ütő, remélem ez megér egy postot.

Elindultam az egyik általános úticélom felé, ami egy hipermarket. Az eset Nyíregyházán a Pazonyi út elején történt, ahol be lehet kanyarodni a temető felé. Aki járt már erre, vagy helybeli, az ismeri ezt a négysávos utat. Mellékeltem egy rajzot is (nem egy fotosop minőség). A fekete téglalap lennék én, a kocsimban, a zöld téglalap jelképezi a másik kedves főszereplőt, aki egy szőke 50 körüli hölgy.

A két sárga téglalap két várakozó autóst jelöl, ők a temető felé akartak bekanyarodni, de elég nagy volt a forgalom. Ahogy rákanyarodtam a Pazonyi útra 50re gyorsítottam, nálam belvárosban ez egy jól bejáratott tempó, nem is akarok gyorsabban menni, meg nem is tudnék, mert a 92es fiestám 50 felett szét is esne (egy kis túlzással) :)

Haladok haladok, látom hogy a másik sávban nem tudnak bekanyarodni, és hogy három kocsi áll, és vár. Ilyenkor mindig szoktam figyelni, hátha... Mert ugye manapság nem lehet tudni. Aztán mikor kb 10 méterre (nem tudom pontosan, lehet, hogy kevesebb volt) jártam az utolsó várakozó kocsitól, elkezdtem azzal foglalkozni, hogy jobbról épp kikanyarodott egy autó elém.

Gondoltam, kicsit elkezdek lassítani, mert nem tűnt túl fürgének. Az előre figyelés, a gondolkodás, és a kedves hölgy mutatványa egy másodperc töredéke alatt, éppen egyszerre történt meg... Csak arra lettem figyelmes hogy kivágott elém, mire oda néztem már félig az én sávomban volt.

Közben észre vehette, hogy jövök, mert megtorpant egy pillanatra, aztán gondolom azt is látta, hogy nagy dudálások közepette jobbra rántom a kormányt és satuzok, és gondolom úgy volt vele, hogy én ugyan kimászok, dögöljön csak meg ott ahol van... Mert nem állt meg, és engedett tovább, nem. Ő kimászott elém. Annyi szerencsém volt, hogy jobbra tudtam húzódni a kereszteződésben, és hogy fogott a fékem rendesen.

Dudálhattam én neki, mutogathattam, nem hatotta meg, gyorsba kapcsolt, és mereven előre nézve elhúzott a píbe. Hogy mit ne mondjak elkapott az ideg, és utána eredtem. A következő lámpánál értem utol, mellé gurultam és próbáltam neki jelezni, hogy nem való forgalomba, de csak mereven nézett előre, aztán mikor zöldre váltott a lámpa elindultunk, én jobbra, ő balra.

A rendszámát azért felírtam, mert gondoltam megosztom mindenkivel, elkerülendő a hölgyet is, meg egy balesetet is. IUL-855, zöld Nissan Almera, ha jól láttam.

A hölgynek pedig ezúton fejezném ki jókívánságaimat, hepatitis A-t, B-t, C-t! 

74 komment

Címkék: biztonság közlekedés autó hülye sztereotípia béna veszélyes női sofőr

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

odanézz 2009.05.24. 11:48:13

Hogy miért?
Az ilyen mindennapos, ezen kár felhúznia magát...
Ezért tart itt az ország...

ganyager 2009.05.24. 11:59:09

- Az ilyenektől 1 héten minimum 1* satuznom kell. - És olyankor az imádkozás..., hogy ne jöjjenek belém hátulról. :S

a JÓ 2009.05.24. 11:59:38

Látszik, hogy nem pesti vagy :) Ilyenkor két lehetőséged van: adsz egy kis gázt, hogy lássa a határozottságot, vagy fékezel és kiengeded. a Hülyékre fel kell készülni :)

Szendwich 2009.05.24. 12:26:17

"Dudálhattam én neki, mutogathattam, nem hatotta meg, gyorsba kapcsolt, és mereven előre nézve elhúzott a píbe."
Ezt felénk is szokták a hölgy sofőrök alkalmazni. Belsősávból ki sem lehet őket robbantani. Egyesek nem reagálnak semmilyen jelzésre (duda, villogás, index), mások meg padlógázt nyomnak, hogy megmutassák a gyorsaságuk miatt haladnak ott. Persze szemkontaktust csak a visszapillantóból lehet velük teremteni.
(mondjuk ez a viselkedés sok férfi sofőrre is igaz)

misterx 2009.05.24. 12:48:07

TooKooL:
Na, akkor mostantól nem kell irigykedned... És azt is tanuld meg, hogy csak saját magadat idegesíted fel, teljesen feleslegesen rongálva kedves egészségedet, ha utáneredsz az ilyen isten barmainak, meg ha mutogatsz, villogsz, dudálsz...
És "a JÓ" megmondta a tutit: pesten ez mindennapos, sőt...

ColT · http://kilatas.great-site.net 2009.05.24. 12:53:12

Ez sajnos elég mindennapos... de azért, aki nem néz tükörbe, csattanás lesz belőle, imádom az ilyen vezetőket!

kéjenc 2009.05.24. 13:14:52

mindig mondtam,a világ legnagyobb balfasza volt aki engedte,hogy a nők vezessenek.borzalmas,rettenetes,életveszélyes amit művelnek.ráadásul bunkók is.tisztelet a ritka kivételnek,aki nem veszi természetesnek,hogy beengedik stb.és felemli a kezét,hogy kösz

RaveAcE 2009.05.24. 13:20:26

Jaja, '92-es fiestával ne satuzz, inkább kövér gáz és duda.
És ne húzd fel magad, az infarktus többe van, mint a kocsid.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2009.05.24. 13:20:44

@kéjenc: Esetleg felemeli a kezét, hogy a kinyújtott középső ujját mutassa? :D

Viccen kívül, van olyan n is aki atom biztonságosan vezet, csak kevés.

A kresz-t betartani meg mi, férfiak sem szoktuk (én igen, de hülyének is néznek miatta), szal olyan mindegy...

ColT · http://kilatas.great-site.net 2009.05.24. 13:21:37

@RaveAcE: Amúgy most mi a nagy baj egy 92-es Fiestával? nekem 1 évve öregebb az autóm, és teljesen rendben van. Mondjuk lehet ez a kulcs.

gmower (törölt) 2009.05.24. 13:26:26

Azt tanácsolom a posztolónak, hogy jöjjön egy kicsit Pestre tréningezni :D Mi az hogy nem tudsz egyszerre öt irányba figyelni? Hát itt megtanulnád :D Teljesen általános, hogy épp ketten húznak át még a keresztúton narancssárgán, miközben valami öngyilkosjelölt bicajos kacsázik előtted az úton, mert néhány piroson átfutó gyalogot kerülget, balról egy motoros próbálna előzni, na és ilyenkor jön az, hogy valaki még sávot is vált az orrod elé. Persze jobbra nem tudod húzni a kormányt, mert ott végig parkolnak. Arról nem is beszélve, hogy elég valószínűtlen, hogy csak 50-el halad a jónép :D Oda kell figyelni, na, nem az esti hancúrozáson/sörözésen ábrándozni :D

Egyébként ha tényleg jól fog a féked 50-ről kb. 10 méter a fékút. Persze csak ha nem alszol éppen, és nem tart még egy sec-ig az észlelés, mert az még 14 métert hozzátesz.

gmower (törölt) 2009.05.24. 13:28:57

Ja, azt elfelejtettem írni, hogy ne hétvégén gyere, akkor sok a béna turista :D:D:D

nopasaran (törölt) 2009.05.24. 13:30:14

Akinek van ideje a dudát nyomni...
AZ NEM VOLT VESZÉLYBEN IGAZÁBÓL.

Bladika 2009.05.24. 13:31:50

Gondolom ezt a sok rendszámot amit itt mindenki ír, hogy megosztja, hogy mindenki kerülje, azt mindenki fejből tudja és menetközben mást sem csinál, csak azt nézi nincs-e köztük valamelyik! Bevallom nekem számok terén rossz a memóriám ezért van nálam egy kis lista és mindig kikeresem az illetőt! :)

gmower (törölt) 2009.05.24. 13:33:44

@nopasaran: Jéé, nekem ez fel se tűnt a szövegből, de milyen igazad van, ha valaki a dudát keresgéli ahelyett, hogy fékezne, az meg is érdelmi! :D

vwxyz (törölt) 2009.05.24. 13:34:26

Elfogtunk egy levelet:

„Egy 2*2 sávos úton haladtam, egy hosszú, egyenes, jól belátható szakaszon. Utolértem egy rossz műszaki állapotú, környezetszennyező Fordot, amely 40-45-tel ment a külső sávban. Az ilyen autók nagyon büdösek tudnak lenni, nem akartam a füstjét szívni, ezért bementem a belső sávba, hogy elhaladjak mellette. Közben egy pillanatra láttam, hogy a vezetője a kilométerórát lesi, még át is villant az agyamon, hogy ő olyan újkori kalapos-skodás típus lehet, aki a forgalomtól függetlenül mindig ugyanazzal a sebességgel halad, kínosan ügyel a sebességhatárok betartására, és személyes sértésnek veszi, ha bárki más miatt ki kell zökkennie ebből a ritmusból.

A temető előtti kereszteződésben megálltak előttem, láttam, hogy két autó is be akar kanyarodni a temetőhöz, de a szembejövő forgalom miatt várniuk kell. Belenéztem a tükörbe, és láttam, hogy az elhagyott Ford jön a külső sávban, de még eléggé messze van, ezért sávot váltva, a forgalom zavarása nélkül el tudok menni a várakozó autók mellett. A fordos még lassított is, ezzel is jelezte, hogy el akar engedni.

Sávot váltottam, és már el is mentem a várakozó autók mellett, amikor messze a hátam mögött fékcsikorgás és eszetlen dudálás hangzott fel. A tükörben láttam, hogy a Ford keresztben áll a kereszteződésben, és a sofőrje vörös fejjel mutogat. Gondoltam, bejött a női megérzés, bár így lenne ötösöm a lottón.

Akkor hirtelen már nem is volt olyan fontos a sebességkorlátozás, nagy sebességgel jött utánam. Amikor utolért, teljesen az autóm fenekébe mászott, nyomta a dudát, és mutogatott. Amikor pirosat kaptam, akkor mellém jött, és a lehúzott ablakon át üvöltött. Nem értem, hogy egyesek miért a közúti forgalomban élik ki az agresszív hajlamaikat, de nem akarok az ő szintjükre süllyedni, szerintem az utak közlekedésre valók, és nem arra, hogy az autóból kiugrálva hisztizzünk. Nem álltam le vitatkozni, nem is lett volna értelme, őt úgysem lehetne meggyőzni arról, hogy nincs igaza. A következő kereszteződésben inkább elkanyarodtam jobbra, hogy végre békén hagyjon. Szőke vagyok, és nő, nem is vagyok már olyan fiatal, emellett még autót is vezetek, mindig van olyan, akit ez idegesít, és ahol csak lehet, belém akar kötni.”

uni1002 2009.05.24. 13:38:40

Szőke hölgy, középkorú, mereven előre néz, Nyíregyháza...
Nekem pár héttel volt hasonló kalandom, az említett temető másik oldalán, a Korányi úton.
A szőkét, és középkorút jegyeztem meg, az autóját nem tudom, de csak az húzott fel, hogy a kötelező elsőbbségadás helyett, elém vágott.
Az volt az érzésem, és még sok hasonló hölggyel kapcsolatban, hogy reflexből elvárják, hogy a férfiaktól megszokott elemi udvariasság, /hogy valaki mindig előre engedi őket, az ajtóban/ felülírja a KRESZ-t. Pedig valakinek az életébe is kerülhet, hogy az etikettet várják el, az elsőbbségi szabályok betartása helyett...

gmower (törölt) 2009.05.24. 13:50:30

@uni1002: hát azért ötvenes tempónál sávváltásos koccanás viszonlag ritkán okoz sérülést...

nopasaran (törölt) 2009.05.24. 13:54:46

Esőbbség adás NEM EGYENLŐ mindig elengedés!!!

CSAK hirtelen fékezésre és/vagy kormányzásra nem kényszeríthet (lásd:KRESZ)

Tehát gázelvételre, enyhe fékezésre, kissebb kerülő kormányzásar viszont igen... kényszeríthet...azaz bizony bemehet eléd és te kénytelen leszel lassítani,kikerülni sőt akár MEGÁLLNI miatta!!!!

Sajnos soakn TÉVESEN azt hiszik az elsőbbségük abszolut jog és ezért mindig változatlan módon mehetnek tovább...pedig nem.

MINDIG készen kell állni egy kisebb fékre/kormányra, akár kereszteződés,
akár sávváltás lehetősége áll fenn a másik vezető részéről....

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2009.05.24. 14:01:06

Majd jön Kekecke, és elmeséli, hogy hogyan is történet ez a dolog...

.lll. 2009.05.24. 14:15:32

nekem is volt 92-es Fordom,igaz escort

Alapvető élelmiszer 2009.05.24. 14:17:16

@Szendwich: Nagy különbség, hogy a férfiak jellemzően tudatosan "csőlátásúak" (belső sáv, kövér gáz, stb), míg a nők általában ezt természetesnek veszik. Én pont tegnap jártam így, Nagysándor József utcában (XX.ker.) beértem egy P206-ost. Utcák óta merev 35 km/h-val halad majdnem lovagolva a felezőt. Akkor még nem tudtam, hogy nő vezeti. Kezdtem ideges lenni, mert a azon az úton a zöldhullámot kb. 45-tel végig elkapod, 35-nél minden rühes lámpán pont a pirosat.Egyszer csak eldurrant a fejem, index és már előztem is ki. Még így is pirosat kaptam (előbb kellett volna előzni) lámpánál hátranézek. Egy bambaképű, málészájú nő bambul előre üveges tekintettel. Mint aki nem is e világon él. Vajon hányszor tolta meg az oktató/v.biztos?

uni1002 2009.05.24. 14:26:14

@gmower: Alárendelt utcából, /Krúdy u./ vágott elém, eléggé taposni kellett a féket. Szemkontaktus helyett merev előrenézés.

hatláb · http://ebenci.blog.hu 2009.05.24. 14:46:46

@nopasaran: "és/vagy kormányzásra nem kényszeríthet
"kissebb kerülő kormányzásar viszont igen... kényszeríthet"

Nem érzel itt valami ellentmondást? ;)

Linda <kritika az élet összes területére> 2009.05.24. 14:59:29

Sziasztok!

Nem értem ezt a fene nagy gyűlöletet a női sofőrök ellen?! Szerintem ugyan annyi béna férfi sofőr van, mint nő, ha nem több. Általában engem mindig valami nagyon önelégült és persze "vezetni minden férfi kitűnően tud" pasi akar megölni az utakon. Nem adnak elsőbbséget, előzéskor leszorítanak, mert nem mérik fel a saját képességüket és még sorolhatnám. Én nagyon szeretek és tudok is vezetni, és szerintem hagyni kéne már ezt a diszkriminációt! :)

bikila 2009.05.24. 15:00:15

@nopasaran:

"Esőbbség adás NEM EGYENLŐ mindig elengedés!!!"

Ez teljesen igaz.

De ha másik fél NEM jelzi sávváltási szándékát, vagy a kormánymozdulat közben "akad" be a keze az indexbe, és ezzel úgy gondolja, hogy letudta a sávváltási szándék jelzését IDŐBEN ugye... akkor nincs miről beszélni.

Egyikünk sem volt ott - szerintem hagyjuk a "szerzőre", hogy mennyire kellett hirtelen reagálnia, lassítani, stb. (ez elég szubjektív dolog) - bár hozzá kell tennem, hogy saját tapasztalatom azt mutatja, hogy igazi veszélyhelyzet közben (szerencsére még nem sok volt) nekem sem jutott eszembe dudálni - csak utána. De elképzelhető, hogy valakinek össze van kötve a fék a dudával :) Vagy baleset megelőzése érdekében használt hangjelzést - mert azt lehet lakott terülten is. :)

victor vacendak 2009.05.24. 15:41:48

@bikila: Így igaz. Én veszélyhelyzetben sosem dudálok, inkább lassítok :-D
Rengeteg olyan okos dudabuci van az utakon, akik pl mikor látják, hogy egy felelőtlen idióta rosszul mérte fel az előzésre megfelelő pillanatot és szembe száguld az ő sávjukban, nem lassítanak, hanem villgonak, dudálnak. A baleset pedig csak azért nem következik be, mert a felelőtlen idióta - ennél a pontnál, már a szembejövő is az - valahogy be tud futakodni, leszorítva azt, akit előzött éppen.

Silverf@x 2009.05.24. 16:06:03

barmok mindig vannak az utakon. én nő vagyok és sokszor megdicsernek, hogy jol vezetek, figyelek, elozekeny vagyok, haladok, turelmes vagyok. az idiotakra is fel vagyok keszulve, akik felvaltva nok es ferfiak. ami balesetveszelyes helyzetem volt, ferfiak okoztak figyelmetlensegbol, ok kertek elnezest. persze nem is ugrottam rajuk megveszve...

nopasaran (törölt) 2009.05.24. 16:20:44

@hatláb:

...azt érzem inkább, hogy az értő olvasás neked még nem megy, pedig az már harmadik osztályban is elvárárás a 9 évesektől is.

Láttad a mondat elejét...

"CSAK hirtelen fékezésre és/vagy kormányzásra nem kényszeríthet (lásd:KRESZ)"

2009.05.24. 16:30:39

vwxyz 2009.05.24. 13:34:26 :

Kár hogy megfeledkeztél az ilyen kereszteződésekben a kanyarodó és az egyenesen haladó sáv között felfestett záróvonalról, ami tipikusan több kocsihossznyi. Na mind1. :-)

ekkoraszart 2009.05.24. 16:43:11

Először is nem értem, hogy miért kell elkezdeni a női vezetőket szidni, mikor férfiak között is legalább annyi barom van.

A sztorival kapcsolatban, csak annyi lenne a hozzáfűzni valóm, hogy dögöljek meg ha értem.
Ha a posztíró mint írja kb 50-el ment és erről a tempóról elkezdett lassítani, akkor miért csodálkozik rajta, hogy a 10 méterrel előtte lévő autó átjön az ő sávjába.
Nem azt mondom, hogy nincs igaza a poszt írójának, de ez a sztorizós jópofizós szöveg engem, nem igazán győzött meg.

indapass90210 2009.05.24. 16:47:34

Szerintem a poszt írójának üldözési mániája, vagy valami hasonlója van=hüje és ezért tart ott az ország, ahol!

victor vacendak 2009.05.24. 16:58:10

@Dövan: Ha 50-nel megy, akkor másodpercenként 14 métert tesz meg. Azaz a 10 métert 7 tized alatt. Ami pont egy átlagos reakcióidő, és ha ehhez hozzáveszed, hogy a vakegér a Nissanban talán nem is indexelt, akkor azért elég érdekes a szitu (nyilván nem szokott még a tükörbe se sandítani sávváltás előtt, nyilván gyalogosként is offenzív, úgy vág át az úton hogy semerre nem néz, rohadjon meg az autós :-). De az igaz, hogy ilyen nap, mint nap megesik. Nem elég drámai egy poszthoz.

Tvay (törölt) 2009.05.24. 17:45:14

nopasaran, a kreszben tényleg ez van, de azért kíváncsi lennék, szerinted hogyan is kell ezt alkalmazni a valóságban. Mondjuk kimész az elsőbbséggel rendelkező kolléga elé, és ha nem hallasz fékcsikorgást, vagy nem pattan vissza a padkáról, akkor te eleget tettél a kresz által tőled elvártaknak? Mert úgy tűnik eléggé ragaszkodsz ahhoz a "hirtelen" szóhoz.

nopasaran (törölt) 2009.05.24. 18:01:01

@Tvay:

példa1:
Át akarok menni egy forgalmas főúton...
ahol akár 10 percig is várhatok, amíg egyszerre mindkét irány szabad lesz.

Nos én inkább csak addig várok, amíg balról elég messze lesz a forgalom, hogy ne kelljen hirtelen fékezniük és jobbról sem előz senki éppen a főúton...
Ekkor szépen bemegyek a főút közepéig és nem érdekel, hogy az ekkor balról érkezőknek emiatt akár meg is kell állniuk miattam
Az elsőbbségüket ugyanis nem vettem el és immár forgalmi okból állok ott, ahol...azaz nem tiltott módon.

Amikor jobbról is szabad lesz az út, akkor befejezem az átkelést...

példa2:

Sávváltás sűrű forgalomban, tudod amikor nem akarják meglátni az indexemet az ilyenkor direkt vakok :-(((

Ekkor index ki és akinek már majdnem teljesen előtte vagyok az elé elkezdem behúzni az enyém elejét...leszarom , hoyg az enyhe lassítás helyt inkább adudát nyomja...és 99% így inkább beeneged. Az elsőbbségét ezzel sem sértettem meg, csak az önéreztét esetleg!
Mert hirtelen fékezésról ugye ilyenkor szó sem lehet hiszen LÁTTA az indexemet és látta amint elkezdek elé áthúzodni...

Szóval ilynek... amikor MÉG BŐVEN VAN ideje a védettnek nyugisan lassulni, sőt akár megállni vagy kikerülni, mert ekkor az elsőbbsége nem sérült!

indapass90210 2009.05.24. 18:16:24

@victor vacendak: lehet, hogy indexelt a nissanos, csak a posztoló pont olyan ütemben pislogott )

2009.05.24. 18:36:01

vwxyz 2009.05.24. 17:28:48: A rajz nem biztos hogy kitér ilyen apróságra, ezt a posztíró tudná megmondani. 2x2 sáv esetén az ilyen kereszteződésekben többnyire záróvonal van. Persze lehet hogy itt nem volt.

...::: Flúgos Kamionos :::... 2009.05.24. 19:03:26

@Linda : Minden nő azt mondja, hogy jól vezet :)))

Egyébként csak ma 2 nő jött ki elém, amikor a főúton voltam, az egyik majdnem megvolt..utána még valamit mutogatott, de nem azt, hogy "bocsi", hanem valami olyasmit, hogy "kapd be köcsög". Szóval én is azt mondom, hogy a nők inkább háztartást vezessenek, ahhoz jobban értenek, mint a férfiak :)

Ja, én már tudom, ki a hülye, de nem mondom meg:)

Tvay (törölt) 2009.05.24. 19:37:45

@nopasaran:

Mindkét esetben benne van az, hogy "nem érdekel", és hogy "leszarom". Innetől kezdve miről is vitatkozhatnánk.
Viszont ha nem enged be és koccantok, akkor a helyszínelő rendőrt nehéz lesz meggyőzni arról, hogy nem kellett volna hirtelen fékeznie.
De Te tudod...

erid 2009.05.24. 19:48:37

@nopasaran:
Na megint egy okostojás, aki a saját erőszakosságát a KRESZ sajátos értelmezésével takargatja !
Bizony, addig kell várjál amíg beengednek, vagy tiszta lesz az út !
Tvay-nak igaza van !

vwxyz (törölt) 2009.05.24. 20:07:14

@zulu: Nézd, a posztoló azt írta, és azt rajzolta, hogy egy sima egyenesen haladó sáv volt. Pedig ha valaki, akkor ő biztos nem akarta a valóságosnál kedvezőbb színben feltüntetni a nőt.

A te kedvedért kikerestem a Google Mapsen, azon sincs olyasmi, amit te szeretnél belemagyarázni a helyztbe.

Látom, hogy itt sokakban él az előítélet, hogy mivel az egyik szereplő egy ötvenes, szőke nő volt, így kizárólag csak ő lehet hibás, de azért egyértelmű részleteken ennyire ne erőlködj!

ekkoraszart 2009.05.24. 20:15:52

@ColT -- korbely.freeblog.hu/archives/2009/0:
Semmi baj nincs az 50-el!
Én csak azt kérdezem, hogy ha 50-el ment és már lassított amikor 10m-el előtte átjött a sávjába az autó akkor hol volt szükség hirtelen "satuzásra", "kormány elrántásra", "dudálásra"?

nopasaran (törölt) 2009.05.24. 21:25:56

@erid:

Nézzük csak a másik oldalról!

Megint egy okostojás aki...

Aki nem ismeri az elsőbbség fogalmát
és azt hiszi neki nem kell beengedni maga elé azt aki iőben indexelve elkezd sávot váltani.

Egy olyan barom, aki vakot játszva, sőt akár gázadással erőszakosan akadályozza a másik sávváltást, magában mondogatva, hogy "elém ugyan nem jössz be"...ugye ?!

KicsiZsu 2009.05.24. 21:41:06

TooKool vérhasra és ebolára miért nem gondoltál? :)

ehpkb5 2009.05.24. 21:48:35

@nopasaran: te hol láttad a leírásban az 'időben indexelve' szókapcsolatot vagy bármit ami erre utal? :)

ColT · http://kilatas.great-site.net 2009.05.24. 23:09:29

@ekkoraszart: Ja, azt hittem az 50-et tartod kevésak mer' mééééénemmmééééésztefaaasz. :)

jónévez 2009.05.25. 00:09:40

Ha egyszer a posztoló lassított egy elég távoli jobbról kikanyarodó miatt, akkor miért csodálkozott azon, hogy ezt az ő sávjába balról besorolni kívánó őrá irányuló gesztusként értékelte, és ki is használta?
Ő a tükörből látta azt, hogy lassít az autó, honnan gondolta volna, hogy nem őneki lassít?
És akkor, amikor ezt a ráutaló magatartást ki is használja, és elindul, ráijeszt a másik fél veszett dudálással. Persze, hogy megtorpant ijedtében!
Azután (a poszt szerint) : "gyorsba kapcsolt, és mereven előre nézve elhúzott a píbe."
Hát érdekes, a jobbról kikanyarodó (akiről a posztoló azt állítja, oly lassan jött ki, hogy neki messziről lassítania kellett) őt hogyhogy nem akadályozta ebben???
Szerintem ha valaki lassítással jelzi: elengedlek, az vagy tegye egyértelművé, kinek adta ezt a gesztust, vagy ne csodálkozzon, ha ezt más is használja.

Csigabá 2009.05.25. 00:37:18

TooKooL:
(Remélem, a nickben a dupla "o"-k nem a táviratok "ö" betűjétől származnak. :D)
Röviden mondom: ha a "kismalac, kismalac, engedj be" autónak az oldalát ütöd meg, akkor elsőbbséged volt. Ha viszont épp a fenekét nyalogatja a te autód, akkor már éppen a "nem tartottál megfelelő követési távolságot" mese van. Ő ott volt, szépen haladt, egy őrült ámokfutó (92-es Ford Fiestával :D) belejött hátulról. Úgyhogy vagy lépjél rá a gázra, vagy ne (és ezt ne másodpercenként gondold meg), de ne b...ogass egy ötven éves szőke nőt, mert van annak éppen elég baja a sminkeléssel, nem arra van beállítva a tükre, hogy téged keresgéljen benne.
Off:
Látott már valaki olyat, hogy két balra indexelő autó sofőrje villog előzékenyen egymásnak egy útkereszteződésben, aztán ahelyett hogy elmenjenek egymás mellett kis ívben, beállnak lépésől lépésre haladva az útkereszteződés közepébe, átlósan, egymással szembe? S csodálkoznak, miért dudál mindenki, mert ők éppen előzékenyek, a szembe jövő is előzékeny, mindenki udvarias, akkor mi a gond? :D
No, én láttam ilyent. Érdekesebb volt mint a fent leírt mindennapos eset.

jónévez 2009.05.25. 01:21:55

@Csigabá: Elég érdekes ez a balrakanyarodós sztori. Hasonlít ahhoz, amikor a jobbkezesben négy oldalról kell megoldani az áthaladás sorrendjét.
A jó mgoldás is ugyanaz lett volna, (ahogy kezdődhetett is): az egyik enged.
Innentől az, aki lemondott az elsőbbségéről,ezt már nem vonhatja vissza, tehát azt sem vonhatja vissza, ami nem egyértelmű elsőbbségfeladás volt, csak előzékenységből adott gesztus. Aki először elengedte a másikat, köteles már őt megvárni, a másik ugyancsak KÖTELES elindulni, mert a visszautasítással, mulyázással csak indokolatlanul akadályoz.

Jó, hogy össze nem pofozkodtak azon: elengedlek, ha belegebedsz is!

dekás dezső 2009.05.25. 07:41:17

az ilyenek miatt van ez a a globális felmelegedés izé, mint a posztíró. meg a benzin is kurva drága miattuk.

ehpkb5 2009.05.25. 09:08:14

@jónévez: amit leírtál, az csak akkor áll, ha a hölgyemény várakozás közben indexelt jobbra. ha ezt nem tette, akkor senkifiánek nem kell arra számítania, hogy hirtelen átsorol a külső sávba.
a lassítást meg egész addig nem veheti magára, amíg a lassító egyértelműen nem jelzi hogy az neki szól - integetéssel, villogással

ehpkb5 2009.05.25. 09:09:15

@jónévez: a lassan kikanyarodó autó meg azért nem zavarta a hölgyet mert a balra kanyarodók után már tiszta volt a belső sáv, így ott azt simán megelőzhette
szövegértés, ábraértelmezés

randomuser1 2009.05.25. 09:42:18

béna vidéki autós találkozása a tipikusan magyarosan -a forgalmi helyzetet tökéletesen figyelmen kívülhagyó- belsősávban nyomuló béna vidéki nővel?

indapass90210 2009.05.25. 09:53:23

@newtehen: és megelégedtél egy kommenttel?!

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.05.25. 10:31:10

Nem. Felírtam őket a budipapírra, mielőtt....
De most mit lehet az ilyenekkel tenni? Na vagyok se apja, se anyja, hogy tanítsam. Nem is biztos, hogy elfogadná tőlem, szóval inkább hagyom.

jónévez 2009.05.25. 10:47:44

@ehpkb5: Nem is azt mondtam, hogy csak úgy történhetett, ahogy leírtam, de az ábra és a leírás alapján ez ugyanolyan valószínű, mint az, hogy csak a posztoló mond igazat.
Egyszer-egyszer elképzelem a dolgokat a másik szemszögéből is.
Megtéveszteni a másik felet egy ártatlan lassítással is lehet.

Azzal vitába szállnék, hogy okvetlen rá kell mutatni, kinek adtam előnyt. Ha valaki lassít, akkor a hozzá legközelebb levő gondolhatja elsősorban azt, ez neki szól, az ő érdekében történik. Én sem mindig integetek akkor, ha kiengedek valakit, elég sokszor a lassítás/megállás ténye elegendő információ a másiknak.

ehpkb5 2009.05.25. 11:20:29

@jónévez: persze, a kérdés az, meddig bodorítjuk a történetet a másik irányba
a másik, hogy ha én egy helyben állok, valaki jön a szomszéd sávban 50-el és tőlem 10 méterre kezd el lassítani, eszembe se jut, hogy engem akar kiengedni mert még a féktáv sincs meg, nem hogy egy komótos lassítástól legyen elég helyem kisorolni elé

insert_click · http://www.kutyapoint.hu/ 2009.05.25. 15:19:36

@victor vacendak: nekem pont most volt hétvégén, csikorgó gumi+duda, nem zárja ki a kettő egymást.
Legbelső sávból az október 23-a utcán kijött a külsőbe, mert eszébe jutott, hogy lekanyarodik. nem sokon múlott, hogy seggbecsókolja, mert én meg egyenesen haladtam, csak ő nem vett észre, mert nem látott át a két másik kocsin. szerencsére nem történt semmi komoly.

insert_click · http://www.kutyapoint.hu/ 2009.05.25. 15:21:19

@nopasaran: nincs ezzel semmi gond, aki bátor az menjen ki elé, csak nehogy kamionnal próbálkozzon :D

akela1978 2009.05.26. 10:55:35

Ez sajnos naponta többször előfordul a fővárosban. Nincs mese fel kell készülni rá v. szétzúzod az oldalát, seggét. Felesleges utána eredni, érzékeli ő a hibát, legközelebb figyelmesebb lesz... (a lassítás ha nem egyértemű még nem jogosít fel arra, hogy kifordulj elé stb, még jó hogy nem a srác a hibás, mert nem ment határozottan gyorsan)

kekecke · http://szepkiselet.blog.hu 2009.05.26. 15:31:35

@nopasaran: vitatom.
2007. decemberében történt hasonló velem is, bemászott elém egy figyelmetlen autós, nem tudtam megállni, egyszerre satuztam, dudáltam, csúsztam (jeges volt nagyon!) és csattantam.

Bár a nők ugyebár tudnak egyszerre többfelé is koncentrálni, ez tudományosan bizonyított tény...

jónévez 2009.05.26. 22:04:35

@kekecke: "mi közöm az esethez?"
Szerintem annyi mindenképpen, ha te írtad volna a posztot, elhinné, sőt állítaná mindenki: Lehet, hogy nem is pont úgy volt, ahogy a posztoló állítja. :))

kekecke · http://szepkiselet.blog.hu 2009.05.27. 12:41:55

@jónévez: ja, értem! Köszi.

Hát, igen, én vagyok az arctalanok virtuális homokzsákja... :-D

Gera 2009.05.27. 15:15:11

Engem tegnap akart összetörni egy nő egy Xsara Picassoval. A Szentendrein megyek a középső sávban szép nyugisan 80 körül, ő meg a belsőből rámhúzza az autót minden előzetes jel nélkül (index pl). Külön tetszett, ahogy megvárta, amíg mellé érek :) Szerencsére a külsőben nem volt senki. Dudáltam én, meg minden, de nem zavartatta magát. Se egy intés, vészvillogó, semmi, csak ment mereven előre nézve.

Én is szoktam néha hülyeséget csinálni, de akkor legalább bocsánatot kérek.

hatláb · http://ebenci.blog.hu 2009.05.27. 16:24:27

@nopasaran: a hirtelen kormányzás is kormányzás tudod, halmazok :)
Amúgy meg ne kapd fel a vizet, igazán büszke lehetsz rá, hogy penge vagy harmadik osztályos olvasásból ;)

lwcolors 2009.05.29. 11:17:22

Nemrég ugyanezt csinálta egy fiatal srác (mint később kiderült, a papa kocsijával) előttem Pesten. Súlyosbítva volt a dolog azzal, hogy sima egysávos út plusz kanyarodósáv záróvonallal elválasztva volt a helyszín, és index nélkül jött át előttem 10 méterrel a záróvonalon. Teljesen át sem tudott jönni, csak félig.
Mázli, hogy a gallytörős L200-zal voltam, mert megállni sem tudtam, és megtörtem a papa BMW-jének hátsó lámpáját és csomagtértetejét. Az L200-nak persze nem lett baja :)
Persze a srác nem ismerte el a felelősségét, mire rendőrt hívtam. Rendőr megszondáztatta, piás volt. Persze okoztunk egy kis dugót, mert elfoglaltunk két (na jó, másfél) sávot fél óráig. Alapszabály a vétlen részére, hogy a rendőr kiérkezéséig a kocsik helyzetén nem lehet változtatni, mert az a vétkesnek kedvez.












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása