Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) kresz (720) KRESZ (1) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Mentős akarta kicsinálni a motorost esőben

2009.06.01. 12:49 :: SilentSound

Senki nem szeret a hosszú hétvégén dolgozni, a mentősök életéhez ez viszont sajnos gyakran hozzátartozik. Kisdobos motoron küzdött az eső ellen, ami már alapból sem veszélytelen, akkor meg főleg, ha kikanyarodik hirtelen eléd egy villogót sem használó mentőautó, aztán mikor ezt szóvá teszed, akkor többször megpróbál fellökni. Ez olyasvalakitől különösen szégyen, akinek az életmentés volna a feladata.

2009. május 30, szombat délután háromnegyed három, Leányfalu, 11-es főút, szakadó eső, haladok Szentendre felé motorral és a benzinkúttól kanyarodik ki elém jobbra kis ívben lassan, de biztosan körbe sem nézve egy rendes mentőautó.

Még a kanyarodás előtt láttam a vezetőt, de úgy nem adott elsőbbséget, hogy felém sem nézett és természetesen megkülönböztetett jelzést sem használt. A motorom piros BMW C1, jól látható, lámpát használtam, előttem-mögöttem senki és ha én láttam őt, neki is kellett látnia, a egyáltalán felém nézett. Gondoltam szóvá teszem, hogy figyelmesebb is lehetne és mivel tényleg kényelmesen haladt és mivel nem kedvelem az elém szabálytalanul kikanyarodókat*, akik miatt hirtelen fékeznem kell, előzni kezdtem.

Mellé érve, mutattam a szemeimet és utána a középső ujjamat, majd tova gurultam -egyenlegemet kiegyenlítve- és haladtam ahogy a forgalom engedte. Előzgettem párat, mentem kicsit, hát látom, hogy mögöttem megindult a mentőautó és az általam már megelőzött autókat, záróvonalon átlépve, dacolva a szembejövőkkel (akik lehúzódtak) hagyott maga mögött. Kicsit elszégyeltem magam, mert arra gondoltam biztos beteget visz, vagy nem működik a megkülönböztetett jelzőrendszere és le is húzódtam, hogy elengedjem.

De feltehetőleg nem beteget szállított, és nem is csak szimplám előzni akart. A mentő engem üldözött. Rám is jött centikre, de még ekkor sem voltam biztos, hogy nem akadályozom a dolgában így lehúzódtam megint. Mikor elmellőzött, elkezdett jobbra leszorítani. Ekkor sem voltam rest bemutatni ismét a középső ujjamat, mire bevágta a satuféket előttem. Mindez a 11-es főúton, szakadó esőben.

Ha kicsit rutintalanabb vagyok, vagy nincs az ABS, biztos a taknyolás. Megálltam pár centire a mentő mögött, de nem történt semmi tovább ment és én is. Itt gondolkodtam el, hogy nagy baj van a világgal, ha egy mentőautó agresszív sofőrje direkt balesetet akar generálni. Mikor hátulról, ki nem hagyva, hogy lát a visszapillantóba újra beintettem neki, kihajolt az ablakon hátrafordulva és üvöltött rám.

Sajnos szájról nem olvasok, de Szentendrére beérve a mellette lévő sávból megint csak beintettem, amire ő úgy reagált, hogy rám húzta a mentőautót és majdnem oldalba vágott egy teljes mentőautóval, amiben fehér köpenyes ember is ült. Az autó rendszáma: ITY-814, és volt rajta hátul bal fent egy 121-es szám is.

Ha nem munkába megyek, biztos követem és elbeszélgetek vele a KRESZ sajátos értelmezéséről, és talán mást is mutatok neki a középső ujjamon kívül. Így csak a nem túl szép emlék marad, mikor is ezt kaptam szabályosan közlekedve, kifogva egy ilyet.

*Jó pár éve, amióta motorral járok dolgozni (ősszel, télen, nyáron, tavasszal-nappal, éjjel, hajnalban) és naponta kétszer 47 kilométert nyomok le, számtalan helyzetet láttam már, melyek közül a legkellemetlenebb az elém hasonló módon szabálytalanul kihajtó autó, ami miatt fel is borultam, lakott területen belül, kb. 40 km/h-val, szabályosan közlekedve.

120 komment

Címkék: motor biztonság közlekedés autó hülye erőszak büntetés veszélyes mentő

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tvay (törölt) 2009.06.01. 18:08:46

Hali!
Azé' ezek a mentők nem erőgépek. Miért hagytad magad szivatni kilométereken keresztül. Nem is értem, mazochista vagy Te, vagy mi? Nem motorozok, de ahogy látom őket egy kisbusznak nem sok esélye van arra, hogy utolérjen egy motorost, ha az nem akarja.
Na mindegy.

Kedves jani51: Attól, hogy a mentősöket azért fizetik, hogy segítsenek az embereken, a munkaszerződésükben biztos nincs benne, hogy nem kell megadni az elsőbbséget, ha nem akarják, és szabad bunkónak lenniük.

Póktalicska (törölt) 2009.06.01. 18:45:13

@jani51: Jani bazmeg... Majd ha veled is így játszadozik egy erősebb autós, akkor átgondolod a kommentedet is...

Donor 2009.06.01. 19:00:35

Azért páran nincsenek maguknál.
A középső ujj mutogatása mióta veszélyezteti valaki életét?
Mert a Mentős ezt tette!

Másik: A C1-es egy 125ccm-es dög nehéz dobozos motor...gyakorlatilag egy két kerekű autó. Nem valószínű hogy sokkal többre képes mint a mentő, de ha mégis jobban menne akkor is felelőtlenség lenne vizes úton ezt ki is használni.

A mentős egy tahó volt akit el kell tiltani a vezetéstől. Nem a figyelmetlensége miatt hanem azért mert hagyta magát provokálni és életveszélyes helyzetet idézett elő.

A postíró helyében én megvertem volna azt a bunkót, a középső ujj a leg enyhébb amit mutathatott neki.

Egyszer egy taxissal jártam ugyan így.
Kanyarodtam az út közepére behúzódva de nem érezte a kocsiját és rámdudált. Én jobban behúzodtam, de ragadt a seggembe és megint rámdudált. Na erre megmutattam a középső ujjamat. Megelőzött megpróbált 2szer leszorítani de kikerültem lazán. Harmadszorra megálltam, ő elöttem keresztbe, én leszáltam és megindultam hogy akkor most megverem, na erre már összeszarta magát...azt nem értem mi a francot képzelnek az ilyenek. Megpróbál elütni és majd szemlesütve elsomfordálok miután jól leordított?

Egyénként az volt a baja hogy a felezőre behúzódva mentem és neki az nem tetszett hogy előtte van egy kisebb jármű.

Marcellusca 2009.06.01. 19:03:06

@jani51: Látom szövegértés = 0,
Feldolgozása az olvasottaknak = 0.

Az, hogy a foglalkozása a segítségnyújtás, még nem jelenti azt, hogy sz@rhat a szabályokra és veszélyeztethet más (mégha bunkó is) közlekedőt.
Mindezt PÁV-I vizsgával, melynek megléte feltételezi, hogy a hétköznapi és extrém szituációkat is megfelelő higgadtsággal tudja kezelni.
Ha erre nem képes, akkor nemhogy a PÁV vizsgáját, de a jogsiját is adja vissza!

GRMBL 2009.06.01. 19:05:50

Úvazzeg. Fülig Jimmy és Tuskó Hopkins kutyatöke ehhez képest.

P. · http://faszkivan.blog.hu/ 2009.06.01. 19:21:46

de tényleg mi a gecinek mutogatni?

az még oké, hogy amikor megelőzöd mutogatod neki a szemed,hogy figyeljen legközelebb, de a fasznak kell heccelni?

az ilyen barmok miatt alakulnak ki az előítéletek a motorosokkal szemben.

dacol6 2009.06.01. 19:22:50

@jani51: Akkor ez azt jelenti, hogy a mentős pl. a haragosát nem látja el? (-Jé, ez a Józsi aki beszólt nekem! Ezt nem viszem be!- és tovább áll?) Vagy azt, hogy a posztolónak hallgatni kellene a történtekről? Vagy azt, hogy aki beint mert más egyéb módszere nincs kéznél :) azt le kell tolni/szorítani az útról?

teabore 2009.06.01. 19:30:43

Sztem a mentős csak gyakorolni akart a motoroson és nagyon megsértődött rá, amikor az mindig kikerülte :D

Labasmaz 2009.06.01. 19:42:35

Csupasz kezzel, kesztyu nelkul vezettel, hidegben, esoben? Bator ember vagy. Ezt amugy abbol gondolom, hogy masodszor, harmadszor is csak az ujjad mutogattad neki ahelyett, hogy a protektoros kesztyuvel bebaxtad volna az ablakat. Amugy meg minek mutogatni? Siman szedd ki a pirosnal a jarganybol, ez ma a modi, lathattuk a minapi Margit-hidas sztoribol is. Csak vigyazz, mert kozfeladatot ellato szemely, ketszer annyit is kaphatsz egy ilyen gyokerert, mint egy rendes emberert.

babsz 2009.06.01. 19:49:44

A mentősök azt hiszik, hogy nekik mindent lehet.

A nyugatinál jártam egyszer úgy, hogy du fél hatos überbrutál csúcsforgalomban - busz, villamos keresztbe, gyalogosok mindenütt - nekem zöld lett (váciról kanyarodnék balra a körútra az oktogon felé), én el tudtam volna menni, de a másik sáv nem, mert a sok paraszt megáll keresztbe, hiába van dugó, de hallom ám a vijjogást. Meg is állok szépen, el is húz egy megkülönböztető jelzéseket használó rendőrautó balról, pedig alig látok valamit, mert még a Combinó is állt a sínen jobboldalt, szerencsére a rendőr balról jött, oké, ellenőrzöm, még zöld van, óvatosan gázt adok, jobbra nemcsak a villamos áll, hanem előtte valamilyen oknál fogva egy kék ikarusz is, abban a pillanatban kb. 80nal kivágódik egy szirénázó mentőautó jobbról a sínről, de a másik szirénázás miatt totál nem lehetett látni, én persze ott az útjában majdnem, dehát baszki, hát tudja, hogy nem látni őt a kurva villamos mögött! Nagy rántás, felszaladt a járdára a skála elé, pedig én már szinte álltam...

Hogy a picsába lehet egy totálra zsúfolt helyen csúcsforgalomban 80-nal kivágódni egy villamos mögül úgy, hogy ő látja, hogy
1. Az ő irányában közlekedő kocsisornak piros van
2. A sínen abban a pillanatban megy el vele szemben egy villogó rendőrautó, tehát nem lehet hallani a kurva szirénát, vagyis hogy honnan jön. neki azt látni kellett.
3. egy szaros villamos meg busz mögül fog kihajtani a nyugati kereszteződésbe, szóval talán kéne fékezni!

És még neki állt feljebb, meg odajött ordibálni, eszem megáll. Életveszélyes némelyik! Egy hatalmas suttyó paraszt volt egyébként a faszi, szerintem írni-olvasni alig tudhatott. Ha nem lett volna a kurva dugó, rendőrt is hívok, aztán ott okoskodjon.

kaboca36 2009.06.01. 19:55:06

@Zsola777: Meglehet érteni hogy valaki . esetleg halálos balesetet okoz?? és az pont egy mentös.

Sétálj már erre felém is,hátha épp rossz napom van és átakarok hajtani egy hülye gyalogoson.

Amugy pont az amcsiban volt rengetek eset a rendörök brutalitása miatt. csak a héten egy áldozat komában, a másiknak szarrá tört az állkapcsa. egy mentöst folytogattak ,mert az gyorsabban ment náluk,pedig még beteg is volt a mentöben. szép uj világ!!!
Persze a rendör totál ártalmatlan a biróság szerint.
és persze a felvett videon is látszik hogy vétlen áldozatok voltak, vagy pedig egyszerüen lelehetet volna fogni öket.

kaboca36 2009.06.01. 19:58:13

@jani51: remélem te majd szotlanul türöd ha valaki seggberug. Hol is laksz???

ugy tudom szabadszolás joggával mindenki élhet???

de a testi éppséget kockáztatni nem lehet büntetlenül.

Jelentsd fel a barmot

Touch-Kó 2009.06.01. 20:11:38

A mentős egy iszonyatos köcsög volt.

Ezek után jót röhögtem azokon a kommenteken akik szerint a motoros volt a hobás.
Ezért jó ha egy nagyobb motor van a segged alatt, vészhelyzetben kövér gázzal sok minden szartól meg tudsz menekülni.
Azért biztos tennék panaszt a mentősöknél emiatt.

Kedves post író.Igazán megszokhattad volna hogy autósok nagy része nem szeretnek elsőbbséget adni a motorosoknak.Jól tetted,hogy bemutattál.
Én személy szerint biztos követtem volna,és ha megáll megkérdeztem volna,hogy ez mire lett volna jó.Kicsit lehet hogy befüdrött volna velem, mert nem szoktam hagyni magam ilyen szituációban.

Aki meg azzal jön,hogy nem kellene mutogatni, azt megkérdezném,hogy hasonló helyzetben mit csinálna,ha valaki egy mikróbusszal próbálna átmenni a nyakán?

Jani51.
a te kommentedet inkább nem is méltatom bármiféle reakcióra sem,mert ilyen mentalítással ami neked van......

flimo13 2009.06.01. 20:24:33

Azon túllépve, hogy mindketten bunkó faszok voltak, had emeljem ki, hogy miért is egy életveszélyes barom a motoros:

"A motorom piros BMW C1, jól látható, lámpát használtam, előttem-mögöttem senki és ha én láttam őt, neki is kellett látnia"

Hasonlítsd már össze a gyakorlatilag nullával kanyarodó baszom nagy mentőt a töpszli kis motoroddal, ami akár egy fa mögött is takarásba kerülhet, aztán gondolkodj el a kijelentéseden. És persze tutibiztosan csak 90-el mentél, akarom mondani az útviszonyoknak megfelelően, mert a sok mutogatásból is látszik, hogy te nem egy frusztrált agresszív seggfej vagy, aki a sportmotorjával kompenzál. Izé, dehogynem.

Zsola777 2009.06.01. 20:36:26

@japitaki: Nem azt értem meg, hogy halálos balesetet okozhat, hanem azt, hogy ilyen előfordulhat. Persze, aki nem bírja csinálni, az ne menjen mentősnek!

Zsola777 2009.06.01. 20:37:08

@Zsola777: Az utcából való kifordulásra gondoltam, ami utána következett, arra nincs mentség.

Sickret Service (törölt) 2009.06.01. 20:37:28

Nem igazán értem, naponta találkozik az ember figyelmetlenségből bekövetkező veszélyhelyzetekkel, de ettől még nem kell mellémenve bemutatni mindenkinek.
Már csak azért is, mert ezzel tutira nem azt fogja elérni, hogy az illető elgondolkodik a figyelmetelenségen/szabálytalanságon, hanem ilyen reakciót, mint ez.
Ettől függetlenül a mentős viselkedése menthetetlen, de a motoros se megfelelően reagált. És úgy tűnik, ő éppen úgy nem fogja fel, hogy a beintés nem tartozik a normális közúti viselkedéshez.

9mmPara 2009.06.01. 20:43:37

@flimo13: egy mentősofőrnek nem csak mezei jogsija van, hanem a kategórián túl még PÁV I vizsgája is, ami elvileg azt bizonyítja, hogy az átlagost messze meghaladó figyelő-, stresszkezelő, tájékozódó, helyzetértékelő képessége van. Még a buszvezetőknek is elég a PÁV II, pedig az se dévaj játszódás.
Azaz igen, a posztírónak egy mentőssel szemben duplán jogos az elvárása, hogy észrevegye.
Kiegészítés: megbocsáss, de aki egy C1-et sportmotornak titulál, annak sajátos elképzelései vannak a kétkerekűekről.
A "bunkó fasz" kitételedben teljesen igazat adok, nehéz lenne frappánsabb megfogalmazással élni.

jónévez 2009.06.01. 20:50:09

@Touch-Kó: "Aki meg azzal jön,hogy nem kellene mutogatni, azt megkérdezném,hogy hasonló helyzetben mit csinálna,ha valaki egy mikróbusszal próbálna átmenni a nyakán?"
Rossz a kérdés, mert a kikanyarodó nem átmenni akart először rajta, simán nem vette észre, és ezt a posztoló is látta, tudta, ezért is úszta meg a balesetet. Eddig jól is tett mindent.
De ezek után normális ember nem az ujját kezdi mutogatni annak, aki nem is tudja, ezt ő miért teszi, hanem vagy megpróbálja megmagyarázni neki, vagy hagyja az egészet a fenébe.
Ha valaki mégis a mutogatást érzi fontosnak, az ne csodálkozzon, ha emberére akad, és az ugyanilyen "megtorlok én minden rajtam esett sérelmet" felfogású agresszor.

Tehát a kérdésedre a válasz: ha nekem valaki nem adja meg az elsőbbséget, és én azt is látom -mint a posztoló is- , hogy észre sem vett, akkor nem a mutogatás a legfontosabb számomra. Lehet, hogy a következő olyan helyen, ahol mindketten meg kell álljunk, megkérdezem tőle: tényleg nem láttál?, de lehet, azt sem.

farkasgabi (törölt) 2009.06.01. 20:51:29

Kedves Posztíró,


Sokáig robogóztam, így tökéletesen megértem, milyen érzés az, amikor az embert semmibe veszik, ledudálják, elütik.

Azóta robogót eladtam (külföldön megvolt 7 évig...)

Azt is megértem, hogy ilyenkor elszáll az ember agya, de erőt kell magunkon vennünk, külömben lealacsonyodunk a másik oldal szinvonalára. Meg kellett volna kérdezned a lámpánál, hogy mi a helyzet?

Én is kérdeztem meg már nagyon tapló embereket pirosnál, volt hogy kiröhögtek, de Magyarországon 2 keréken nem veszik komolyan az embert, ez már csak így van.

Balesetmentes közlekedést kívánok mindenkinek,

Üdv
farkasgabi

jónévez 2009.06.01. 20:59:45

@farkasgabi: "erőt kell magunkon vennünk, különben lealacsonyodunk a másik oldal szinvonalára."

Ezt kéne szem előtt tartani mindenkinek. Annak is, aki bemutogatni kívánna, de annak is, akinek bemutattak. Nem felvenni a kesztyűt.

efhábé 2009.06.01. 21:02:40

@flimo13: Hát ha szerinted a C1 sportmotor, akkor versenyautónak látod nyilván a kispolszkit is.

Google a te barátod...

9mmPara 2009.06.01. 21:05:32

@efhábé: na, a gugli neked is tudna verseny kispolszkit mutatni.

efhábé 2009.06.01. 21:08:40

@9mmPara: Úgy látom, ma különösen sok a funkcionális analfabéta a blog.hu-n...

9mmPara 2009.06.01. 21:10:37

@efhábé: most el kell gondolkodnom, vajon kire is gondolhattál?

flimo13 2009.06.01. 21:29:29

Valóban, a BMW név megtévesztett. Francért nem alapítottak neki külön márkát, mint normális cégeknél :)

Elnok ur 2009.06.01. 21:32:33

Mindketto szarjon sunt! Megerdemeltek egymast...

rescue 2009.06.01. 21:33:54

Na, ismét metős sztori...
Én már meg sem szólalok...
Nézzetek már légyszi mentési statisztikákat is, hogy hány motoros köszönheti nekünk az életét...
És ez a hála...bemutatunk neki, hogy utána jól lebunkózhassuk...
THX.

swingerforyou · http://www.swingerforyou.hu 2009.06.01. 21:36:51

Az a jó, hogy itt mindenki ért hozzá...
A C1 nem sportvas...A mentős meg egy igazi bunkó...Én egyszer egy volánbusszal jártam kb ugyanígy a 11-es úton Szentendre belterületén..
HA motorra ülsz, sosem tudhatod melyik nap az utolsó...DE persze a bunkók lélekszáma ebben az országban határtalan...

rescue 2009.06.01. 21:41:44

Ja, még az is szép lenne, ha mindenkinek bemutatnék a mentőből, aki nem ad elsőbbséget, vagy épp nem engedi el a szirénázó-kéklámpázó mentőautót...Vagy csak épp fogalma sincs, mit csináljon...meg aki nem hall...majd jól felírom ide a napi sztorikat...
ha nyugdíjas leszek, úgy 64 évesen...
Na jóéjt mindenkinek!

Aliem 2009.06.01. 21:45:05

Sziasztok!

Az egész story full kamu ebben biztosak lehettek. Elég jól ismerem a mentősöket és annyit mondhatok, hogy biztos, hogy direkt téged mentősofőr le nem szorított különösen megkülönböztető jelzés nélkül.
Valószínüleg bemutattál a mentősnek mert te ugy érezted hogy nem kaptad meg az elsőbséget ami neked természetesen jár hiszen BMWd van, majd a mentős valószínűleg a nyakadra hajtott amikor elötte voltál és ennyi történhetett kb.
Természetesen te egy rutinos hős vagy aki jobban vezett mint Schumacher illetve Talmácsi is hozzád jár motorzni tanulni. Hidd el a mentősök naponta 100x találkoznak hozzád hasonló barmokkal akik mutogatnak veszekednek okoskodnak stb. A te kis mutogatásod nem viszi fel a sofőrök ingerküszöbét annyira hogy utánad eredjenek megnyugodhatsz.

Az viszont érdekes hogy ide bárki bármilyen baromságot írhat anélkül hogy valamiféle ellenőrzésen esne át? Bizonyíték nem kell? És ráadásul a címlapra egyből? Hahó indexesek mi van veletek? Valaki kitalál mindenféle hülyeséget amiben amúgyis lenézett, kihasznált embereket pocskondiázik akik ráadásul a Ti életeteket is menti és Ti egyből főlrakjátok a címlapra? Ez komoly?

Marcellusca 2009.06.01. 21:58:24

@rescue: Én értem, hogy véded a mundér becsületét, de itt nem megkülönböztető jelzés figyelmenkívül hagyásáról vagy elsőbbség meg nem adásáról (mármint a motoros részéről) volt szó.
És jelen szituban nem a sofőrötökön múlt, hogy nem emelkedett a baleseti statisztika!

dacol6 2009.06.01. 22:10:42

@Aliem: A posztban van rendszám, járj utána, hogy igaz-e. Valamint a posztban van, hogy munkába ment a motoros és az is ott van, hogy hasonló szituban borult már. Talmácsit nem ír, sem azt, hogy hős, de még azt sem, hogy igaza van. A motor márkája meg talán azért fontos itt, mert az átlagos motoroktól lényegesebben jobban látni ezt a példányt.

...::: Flúgos Kamionos :::... 2009.06.01. 22:14:59

Én már tudom, ki a hzülye, de nem mondom meg.

Szerintem ez úgy volt, hogy itt a válság, és a mentősöknek is kevés munkájuk van. Ezért próbálnak meg csinálni néhány sérültet, hogy aztán jól megmenthessék.

Komolyra fordítva a dolgokat, itt mindketten hülyék voltak. A mentős azért, mert le akarta szorítani posztunk hősét, a posztoló pedig azért, mert elég paraszt módon viselkedett. Miért kell egyből középső ujjat mutogatni, ha valaki hibázik? A mentős is csak ember, ő is hibázhat.
A másik dolog, hogy szívesen meghallgatnám a mentős verzióját is, mert lehet, hogy a végén még kiderülne, hogy a dolog messze nem úgy történt, mint ahogy a posztban szerepel.

Én már tud...ja, ez már volt, bocsi.

Marcellusca 2009.06.01. 22:43:03

@...::: Flúgos Kamionos :::...:

Remélem már megtetted a napi fuvarod, és nem útközben kommentelsz! :D

Mert akkor én is tudom, hogy ki a hüjjje! :D

...::: Flúgos Kamionos :::... 2009.06.01. 22:48:45

@Marcellusca: Demostmér? Miért nem lehet út közben kommentelni?
Jó, a múltkor volt az a kis műhiba, de legalább született belőle egy poszt :)

Egyébként nemrég értem haza :(

Aliem 2009.06.01. 22:49:02

@dacol6: "Előzgettem párat, mentem kicsit"
"elkezdett jobbra leszorítani. Ekkor sem voltam rest bemutatni ismét a középső ujjamat, mire bevágta a satuféket előttem."
Ha kicsit rutintalanabb vagyok, vagy nincs az ABS, biztos a taknyolás. Megálltam pár centire a mentő mögött,

Azt ugye te is érzed hogy a fenti mondatok finoman szólva is hősködésnek hatnak.Természetesen az átlag motoros miközben leszorítják és az életéért küzd a középső ujját mutogatja. Meg előzget egy kicsit a zuhogó esőben. Meg ha rutintalanabb ugye akkor biztos a taknyolás. Meg megáll pár centire. De persze az elé kanyorodó éppen gyorsulásban lévő mentő komoly gondot okoz neki de ugye a satufékező direkt szívatni akaró PÁV Ies valószínűleg igencsak tapasztalt sofőr "trükjeit" lazán elhárítja közben még mutogat is.Az egész sztorinak a stílusa hősködő.

A márka összefügg a láthatósággal?Leszarom hogy ezt a példányt jobban látni, egyszerüen csak ismerem a BMW tulajokat, MO.n éppeszű ember nem jár BMW -vel ugyanugy mint mondjuk nem öltözik be cigánynak mielött banki hitelhez folyamodna ( ez egy hasonlat a gyengébbek kedvéért értsd: Nem jár BMW vel mert parasztnak nézik a többiek nem öltözik be cigánynak mert nem kapja meg a hitelt)

Azonkívül:
1. mentőn nem ül senki fehérköppenyben hacsak nem kórházi orvos a sérült.( de ugye akkor viszonylag ritkán hívnak mentőt hogy kórházba vigyék)
2. előzgetett párat haladgatot a forgalommal miközben a mentős ment szépen majd egyszercsak ( ugye előzgetni meg haladgatni legalább perceket jelent) valami bekattant benne, feldühödött és utána iramodott.
3. Ő előről látta ahogy a mentő autó dacol a szembe jövő forgalommal akik lehúzódnak a zárovonalnál ( persze nem kizárt hogy a tükörbe láthatott volna valamit ha megtörtént volna a dolog de azért ez egy kicsit túl színes így)
4. Ugye ha elengeded a mentőt akkor nem csak lehuzodsz hanem lassítasz is így az nem tud leszorítani..

És még rengeteg dolgot tudnék felsorolni a sztoriba ami sántít.

TOVÁBBRA is várom hogy valaki reagáljon valamit arra hogy itt bármilyen hülyeséget megjelenítenek mindenféle kontroll nélkül.

dacol6 2009.06.01. 22:56:19

@Aliem: Ja, ha ismered a BMW tulajokat, akkor én kérek elnézést! Értem.

Aliem 2009.06.01. 23:11:46

@dacol6: Látom sikerült a lényeget kihámozni a mondanivalómból...

Ro3 2009.06.01. 23:13:01

@Aliem: szerintem meg ilyen hozzáállással azt se hidd el, h van index, mert milyen már az, h az i-betűn sárga a pont. Éppen lehetne, de egy kcisit túl színes így, nem hihető...
Az itt leírt dolgokat 1ébként legalábbis a tapasztaltabbak fenntartással fogadják, mert sok a fotosopp...ha megnézed a képet pl, akkor láthatod, h nincs is ilyen jelvénye a mentősöknek. :O
Felháborodásodat enm is értem, kb úgy tekintesz a mentősökre, mint a szentekre. Mindenhol vannak hülyék, és a feladat nem az, h bebizonyítsa a mentős társaság, h köztük nincsenek, hanem h kiszűrjék azokat.

Aliem 2009.06.01. 23:13:14

@dacol6: Személyes vélemény volt semmi köze a sztorihoz sajnálom hogy leírtam.

A lényeg hogy a post írója hazudik.

Ro3 2009.06.01. 23:15:22

@Aliem: Ja, még annyit, h a BMW alapvetően egy autó, és mint olyan nem képes arra, h akaratod ellenére átformálja mentalitásodat. Én biz' találkoztam már nem 1 jófej BMWssel, sőt. Ha tehetném én is azt vennék, mert tudom milyen jó és megbízható autó. Ennek ellenére nem vagyok agresszív sofőr, inkább a segítőkész kategóriába sorolom magam.

Aliem 2009.06.01. 23:16:57

@Ro3:
Természetesen, nem szentek a mentősök van közöttük sok hülye is de ez a történet így és ilyen formában biztos hogy nem történt meg.

dacol6 2009.06.01. 23:22:04

@Aliem: Ergo a BMW-sek hazudnak, nem? Neked már csak azért kell imádkoznod, nehogy egyszer a mentőknél is BMW legyen, mert akkor megdől az elmélet, oda a hit, a fajgyűlölet.

elfmage 2009.06.01. 23:38:26

@dacol6:

Jó a neved, most biztos örülsz hogy valakivel dacolhatsz :D

Nem tisztem megítélni hogy most ez a post valós vagy nem valós tényeken alapszik.
Valószínűsítem azonban hogy nem lett tüzetesen leellenőrizve a dolog. S egy közszereplő szervezet (mentő, rendőrség, tűzoltó, stb) egy példányának negatív posztolását minimum egy rendszámmal meg egy időponttal illene megtűzni.

Aliem pedig pár dologra felhívta a figyelmet ami azért szembeötlő:
fehér köpeny,
miközben elengeded hogy tud leszorítani (megállsz, akkor visszatolat?,
tükörbe nézelődés azt erre nem húzkodja meg egy kicsit a gázt a motorján pl,
először nyugiban megy aztán kattan az agya (biztos leesett a húszfillér hogy baaakkkerrr középső uját muuutaaatttaaaaa!!!) és szembesávban előzve üldöz,
stb


Ha ilyen idegbeteg lenne PÁV I-gyel akkor az első integetésre rád húzza a kormányt és nem kell üldözni sem.
Téged meg a szembejövő szélvédőjéből vakarnak ki.
És államigazgatási eljárás keretében fogják vizsgálni hogy miért is kezdtél bele az előzésbe amikor jöttek szembe...

elfmage 2009.06.01. 23:43:23

Upsz, bocs látom van rendszám is meg időpont is.

Egy mail mehet az OMSZ-nak hogy nézzenek már utána, és esetleg valaki hivatalosan is reagáljon egyet.
írjam meg én? :D

Aliem 2009.06.01. 23:43:31

Egyébként, természetesen nem magával az autóval van a baj hanem azzal amit szombolizál a magyar utakon, illetve azzal amilyen reakciót kivált a magyar sofőrök egy részében. Ez alatt azt értem ha belenézek a tükörbe és egy BMW logót látok közeledni fejvesztve keresem a menekülést mert sajnos a sok éves tapasztalatok azt mutatják hogy valami galiba lesz, biztos hogy megfogpróbálni oly módon megelőzni hogy az veszélyes lesz ha nem tud akkor a seggembe fog jönni, villlogni fog stb. Természetesen nem minden BMWs viselkedik így, de mindenesetre akármennyi pénzem lenne nem vennék olyan autót ami félelemet kelt az emberek egy részében. Azonkívül az én szemembe ez az autó státusz szimbólum. Vagy azt látom benne hogy egy olyan gazdag ember ül benne aki szeretné hogy lássák hogy ő milyen gazdag ( ergo kérkedik) vagy azt hogy szerencsétlen vett hitelből egy ilyen autót és élvezi hogy megbámulják az utcán, de egybéként közben otthon éhezik....

Ro3 2009.06.01. 23:44:29

@elfmage: Idő, rendszám van, lehet utánajárni. A többi meg színtiszta spekuláció.

Ro3 2009.06.01. 23:47:28

@Aliem: vagy pedig szeret vezetni, mert egy BMWt vezetni teljesen más élmény, mint pl egy buzukit. De mind1, te csak pánikolj ha BMWt látsz :D

Aliem 2009.06.01. 23:54:22

Azt elhiszem hogy más élmény mint a Suzuki nem is az autóval van a baj, hanem azzal hogy sokan sajnos a más élményt a más szabályokkal társítják.

elfmage 2009.06.01. 23:55:30

@Ro3:

Megtörtént...
OMSZ megkapta a mailt, remélhetőleg hamarosan lesz valami válasz.
Ha meg nem akkor sejthető hogy úgy volt.

Egyébként lehet hogy nem OMSZ-es mentő volt van ezekből egy csomó alapítványi vagy egyéb magáncéges is. Gyanítom hogy azért ennek az OMSZ utána tud nézni...

Aliem 2009.06.01. 23:55:49

@elfmage: Jelezz vissza légyszíves ha megjött a válasz!!! Kíváncsi vagyok hogy vajon azt is címlapon hozzák e le?

Marcellusca 2009.06.01. 23:57:47

Hehehe!
Nagyokosok, csak úgy mellékesen jegyezném meg, hogy a BMW C1 az nem autó, hanem robogó.
Valaki már ajánlotta: gúgli. :)

bikila 2009.06.02. 01:09:23

@Labasmaz: Protektoros kesztyűben is tök jól lehet mutogatni, nem kell ahhoz csupasz kéz.

Ro3 2009.06.02. 01:21:03

@Marcellusca: Őőőő azért ezt ne. A BMWről általában volt szó, autó után általánosítottak. Nyilván tudom, h motorról van szó, de a BMW az a motornál is ugyanaz a helikopter...

bikila 2009.06.02. 01:52:54

Látom jópáran tisztában vannak azzal, hogy néz ki egy BMW C1, meg hogy mennyire dinamikus pl. egy sportmotorhoz képest :)

Véleményem a sztoriról : hiába van esetlegesen igaza az embernek motoron (bicajon), ha egy mód van rá, nem kell beinteni. Max. melléállok a pirosnál és megkérdezem, hogy pl.: mégis hova nézett amikor kifordult elém - olyankor kevéseknek állt feljebb és normál hangnemben sikerült megbeszélni a dolgot, vagy rávillantok egyet abból is sokan tudják miről van szó és felteszik a kezüket, hogy bocs...

Nem mondom, hogy soha nem mutattam be senkinek, de egy ideje leszoktam róla, és próbálom magam nem felhúzni semmilyen baromságon.

Elég sok idegbeteg, frusztrált ember közlekedik ketkerekűnél masszívabb járműben, akiknek akkor (sem) jut el az agyacskájukig, hogy mit is tettek, amikor súlyos/halálos balesetet okoztak. Pedig csak kicsit meg akarta leckéztetni a másikat, nem gondolta, hogy ez lesz belőle...hát persze, utána morfondírozhat, hogy megérte-e rálépni a fékre, vagy ráhúzni a kormányt.

Nem érdemes ilyenekbe belemenni egyik félként sem, mert vagy egy életre szóló lelki teher lesz az emberen (ha van lelkiismerete), vagy könnyen maradandó sérülése lesz (ha túléli).
Legalábbis nekem ez a véleményem 3 év, negyvenvalahányezer - nagyrészt a fővárosban megtett MOTOROS km és egy baleset (vétlenként vettem benne részt) után - ami nem is olyan nagy motoros múlt.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.06.02. 09:06:40

@bikila:
Ez az örüljünk hogy túléltük, és húzzuk meg magunkat, mert kaphatunk még egyet magatartás csak bátorítja az ilyen aberráltakat.

Sickret Service (törölt) 2009.06.02. 10:24:10

@newtehen:
Hát persze, az a jó módszer, ha beintesz, az nem bátorítja őket, hanem nyilván elszégyellik magukat, átgondolják a dolgot, bocsánatot kérnek és soha többé nem tesznek ilyet, ugye? :)

bikila 2009.06.02. 10:33:02

@newtehen: Nem azt írtam, hogy meg kell húzni magunkat és nem kell jelezni a másik félnek, hogy elcseszte - csak nem az a megoldás, ha egyből beint az ember, ordít, kiszáll a kocsiból, leszáll a motorról, vagy leveri a tükröt, ráhúzza a kormányt, stb...

Elsőre legalábbis én sosem szoktam ilyen eszközökhöz folyamodni, mert lehet, hogy csak hibázott az illető és nem akarattal tette. (Ha többedszerre csinálja (direkt) az más kérdés, ott már nem biztos, hogy segít a kultúrált viselkedés...

Az közlekedők toleranciaszintje közelít ugyanis a nullához, sőt vannak akik szinte várják, hogy összakasszák a bajuszt a másikkal. Ezen kellene változtatni.

Kánaán 2009.06.02. 13:21:28

Nyilván most a motoros a hülye, mert beintett neki, nemhogy hagyta volna elütni magát, szépen meghúzódva az árokparton. Nyilván.

Attól ugyan nem lesz jobb, hogy beint neki, na de ne húzzuk már le azt aki szabályosan halad és egyszerűen nem veszik észre, mert szegény mentősöknek stresszes napjuk volt.

Azok a (nyilván szintén stresszes) autó söfőrök, akik a motoros előtt égő csikket kidobnak, kivágnak eléjük, szélvédőt mosnak napos időben, 30 fokban elalszanak, szintén sajnálatra szorulnak. Hát igen.

Touch-Kó 2009.06.02. 13:35:08

@Sickret Service:
Hidd el róbáltam.Az autós szerint jobbról előztem.Pedig ő volt a külső sávban, csak éppen telefonált, és emiatt átjött az én sávomba,a kocsival egyszerre 2 sávban volt.
Ekkor dudáltam neki, és mondtam,hogy ezt lehet hogy nem kellene.UDVARIASAN.Aztán mondta,hogy ne hazudjak én előztem jobbról.Ez egy sárga SUZUKI SWIFT volt egy 50-60 éves szőke hölggyel.
Majd mikor a képembe hazudott, én is másképp áltam a dologhoz,majd mikor megint nem megfelelő hangnemmel válaszolt, gondoltam leszállok a motorról, és megbeszélem vele(NEM AKARTAM MEGÜTNI)erre a reakciója:ablak felteker, majd mondja,hogy bocsánat...
Mondom legközelebb figyelj oda amit csinálsz és ne telefonálj.
A nő eléggé meg volt szeppenve.
Sajnos ha finoman, intelligensen próbálok beszélni az autósokkal, akkor nem jutok semmire.
A határozott, kicsit agresszívebb fellépésemmel ha már 1-szer jobban figyelt, és nem hajtott át emiatt senkin, akkor már megérte.

Sajnos nem lehet normálisan beszélni az emberek nagy részével, mert egyből támadásnak veszi és k*rva anyázik.
TAPASZTALAT...

Touch-Kó 2009.06.02. 13:37:58

@jónévez:
Hidd el ha megpróbálsz valameilyik autóssal szépen beszélni, egyből támadásnak veszi,és kurvaanyázni fog.Ha gyenge a motorod le is tolhat, fel is lökhet.Sajnos ismerősi körben történt ilyen.Az autós lelépett a haverom meg elesett..

Olvasd el az 1-el feletti kommentemet, és rájössz,hogy sajnos nem leet finoman beszélni az emberekkel..

2009.06.02. 14:15:55

@newtehen: hát nem egészen... én nem motoron, de biciklin éltem meg hasonlót, csak ott meg akart ölni az a vadbarom állat...

jónévez 2009.06.02. 14:23:50

@Touch-Kó: Nekem általában sikerül -ha akarom. De legtöbbször nem is szólok, mert mire odáig kerülnénk, rég okafogyott.
Az igaz, van olyan ember is, akitől ha megkérdezed szépen, miért is volt ez, tagad, esetleg üvöltözik, de ez nem azt jelenti, hogy egy-két neveletlen buta ember miatt az összeset utálni kell.
Én is találkozom naponta hülye motorossal, biciklissel, mégsem gondolom, hogy mind, még azt sem, hogy a többségük hülye.

De azt sem árt tudomásul venni, (mivel én is motoroztam annak idején, csak azért mondom) ha a motorosok szeretik magukat -főleg csapatban motorozáskor- rettenthetetlen lovascsapatként láttatni, akkor ne csodálkozzanak, ha a motorról leszóló egyént ezzel azonosítják, és úgy viszonyulnak hozzá.
Azonnal ez jut az eszébe, főleg egy nőnek.

Az utolsó mondatod te sem gondolhatod komolyan, azért a többséggel csak megérteted magad általában, nem?

Touch-Kó 2009.06.02. 15:55:36

@jónévez:
Csak akkor mikor komolyan letveszélyben vagyok,és miután kikeveredek a helyzetből,nem biztos,hogy természetes mosollyal fogok az autós mellé állni.
Nem egy ismerősömet zúzta már le autós,volt aki mosolygott rá miközben próbálja felállítani a motorját,volt aki le is lépett a kocsijával,és bizony ilyenkor gyakran a biztosító sem fizet...

Nézd én általában betartom a KRESZT kivéve a seb határokat,(motoroztál, gondolom te is tudod miről beszélek),de nem tépek mindenhol 280-al.Csak ahol nincs forgalom, esetleg éjjel,ahol tudom, hogy nem jöhet ki elém senki.
Találkozom hülyékkel, főleg robogóssal, aki a 7 lóerős kávédarálójával veszélyesebb szituációkba megy bele, mint én a 900 as sportgéppel.A különbség annyi,hogy ha gebasz van én kis gázzal odébb tudok menekülni, de ő a 7 lovas szarjával ott marad...
Ezek amiket leírtam sajnos tapasztalatok.
Volt már velem is hogy Margit hídnál egy Audi A6 os a nekem jött, éreztem a nyomást a csizmámon és emberünk jókat mosolygott rajta.Rábaszott mert a csizmám 20 centis kék karcot hagyott a kocsiján aminek a fényezése nem 30.000.-
Írtad,hogy régen motoroztál, milyen régen volt? Mert 10-15 év alatt igen csak megváltoztak a dolgok.

Mesélhetnék órákon keresztül is neked,hogy motorral miket át nem kell élni az utakon, mennyi veszélyesen közlekedő idióta van.1 dolgot azonban ne felejts, eddig motoros miatt sosem kerültem veszélyes szituációba, akár motorral akár kocsival voltunk.

Tudod, sokan úgy írogatnak ide össze-vissza, hogy életükben nem ültek motoron, és soha nem tapasztalták ezeket a dolgokat.Én mindkét oldalon vagyok(autós, motoros) és lehet,hogy sokkal nagyobb bepillantásom van mint az itt szitkozódó autósok nagy részének.

UI: ez kicsit nagyképűnek hangzott, nem annak szántam

Ro3 2009.06.02. 15:59:07

@Touch-Kó: Háth...nem kicsit hangzott annak. De biztos nem hallottál az esetről mikor motoros motorost nyírt ki, és még a kamera is ment.
Emellett lehet 280nal menni, persze, de egy szarvasnak nem mondod meg, h héj haver itt nincs út, itt te nem jöhetsz elém. Pl. Beh fogom sajnálni azt a szarvast...

Touch-Kó 2009.06.02. 16:18:01

@Ro3:

Először is én nem a szarvast,hanem téged sajnállak....
"Háth...nem kicsit hangzott annak. De biztos nem hallottál az esetről mikor motoros motorost nyírt ki, és még a kamera is ment."
-- Ok tudsz mégegy esetet? Mert én 60 oldalon keresztül tudnám sorolni azt hogy hány autós ölt meg autóst.Amióta az a baleset történt egy fél városnyi autós vesztette életét az utakon.És azt se felejtsd el,hogy már az 1millás autókban is van ABS, légzsák,ilyen-olyan biztonsági rendszer, tehát autóban jóval nehezebb meghalni is..

Emellett lehet 280nal menni, persze, de egy szarvasnak nem mondod meg, h héj haver itt nincs út, itt te nem jöhetsz elém. Pl. Beh fogom sajnálni azt a szarvast...
--- Csak egy számot mondtam, írhattam volna 300-at is, nem ez a lényeg.Mellesleg Pl, Szentendrei,vagy Váci úton nemsok szarvassal találkozik az ember,

Ro3 2009.06.02. 16:21:29

@Touch-Kó: Azért a Váci úton mikor nem jöhet eléd senki?
De mind1, csak rávilágítottam, h nem teljesen igaz amit írsz.
Megnyugtatlak: te tökéletesen vezetsz, mester vagy, mehetsz 400-zal is, nem lesz gond. Mindenki más meg sötét, vezetni képtelen lúzer, különös tekintettel az avtósok.
Remélem így már rendben van. ;)

Touch-Kó 2009.06.02. 16:24:07

@Ro3: Jaj ez lemaradt..
Azt az esetet azért fújta fel a sajtó mert éppen kamera volt a motoron.
De vajon ki emlékszik arra amikor 2 kamion közé szorult egy autó, és az egész család bennégett a kocsiban,vagy mikor a sportautó felszaladt a buszmegállóba és gyermekek sérültek meg, 1 meg is halt.
Vagy mikor 2 versenyautó 300-al száguldozott az autópályán és összetörtek és kiégett,esetleg a tömeg balesetek,vagy mikor a vonat elé mennek autóval? A részeg ,ittas sofőrökről már ne is beszéljünk...

ezek nagyobb ' szenzációk' mégsincs tele velük a net.
Vajon miért???

Touch-Kó 2009.06.02. 16:26:14

@Ro3: Váci úton a belső sávban nem nagyon szoktak kivágni elém, főleg nem 23.00 óra után...
Mutasd meg légyszíves,hogy hol írtam azt,hogy tökéletes vezető vagyok!
Arra sem emlékszem,hogy azt írtam volna,hogy minedenki más "vezetni képtelen lúzer"

Ro3 2009.06.02. 16:27:09

@Touch-Kó: Hogy jön ez ide? Vagy mikor vkit elgázolsz majd 525km/h-val, akkor útban Belzebúbhoz majd ezeken a dolgokon fox morfondírozni? Lol.

Touch-Kó 2009.06.02. 16:29:19

@Ro3: Nah, ezt írd le mégegyszer,mert ez igazán érdekesre sikeredett:D

Nem szoktam 525-el menni:)
És szerintem a 'STREET RACINGES' konzervdobozok sokkal veszélyesebbek, mint nagyon sok motoros.

Ro3 2009.06.02. 16:33:21

@Touch-Kó: Nem lényeg, csak egy meglátás volt, h aki pl 2x-esével lépi túl a megengedett sebességet, vagy még többel, na az potenciális gyilkos. Pl mert a többi közlekedő qrva mód nem számít rá, h jön egy ámokfutó. Persze olyan hely sincs, ahol nem kell számítani más közlekedőre...elég csak 1x tévedni, itt nincs save/load. Ez a motorosokra pláne érvényes, a speedesekre meg annál is inkább.
De ha majd valakit kicsinálsz, akkor mondd csak azt neki: bocsesz, de még mindig jobb, mint hogy egy street racinges konzervdoboz csinált volna ki, nem? Az sokkal veszélyesebb!

Touch-Kó 2009.06.02. 17:18:41

@Ro3: Igen túllépem, de csak ott ahol van lehetőség, nem pedig egy dugóban, vagy csúcsforgalomban.Vezettél már speed motort?
Szerintem még soha,különben nem írnál ilyeneket mint amiket írsz.
Hidd el sokan akkor sem számítanak rád amikor tök szabályosan közlekedsz!
Sőőt, Van amikor úgy indulok el ottonról,hogy betartok minden seb határt, 50-nél 50 el megyek.
Akkor bizony én vagyok a leglassabb és az autósok olykor még buszsávban is előznek, dudálnak.Volt aki azt mondta,hogy: -
"Mivan kö*ög,? Motorod van de vezteni nem tudsz?"Pedig pont annyival mentem amennyivel lehetett, sem lassabban sem gyorsabban.

Mellesleg amikor betartom a szabályokat,akkor jönnek a gondok.
Kétszer volt balesetem, autósok miatt mindkétszer, amikor pont betartottam a seb határt.
Egyiknél csak azért nem mentem gyorsan mert a szembe oldalon rendőrök mértek, és akkor kanyarodott ki elém egy Renault-os kiscsaj.Ha ott nem 50-nel hanem megszokott tempóban 60-70 nel mentem volna elkerülöm a balesetet.

Azzal,hogy elég egyzer tévedni, amximálisan egyet értek, de 2/2 esetben nem én voltam a ludas.szerintem ez sokmindent jelez.

Ro3 2009.06.02. 17:33:36

@Touch-Kó: Nem értem mondjuk, h ha 50nél nem tudsz kikerülni egy eléd kanyarodót, akkor mennyivel jobban fog ez menni akár 150nél. De mind1, ha akartad volna megértetted volna amit írok, részemről abbahagytam.

mr_x 2009.06.02. 18:29:31

"ha én láttam őt, neki is kellett látnia, a egyáltalán felém nézett."
Ha en lattam a kamiont amikot ejjel hazabandukoltam az m7-en akkor neki is kellett latnia :-o Nem josolok neked igy motoron hosszu eletet.
Ha nem volt szemkontaktus akkor nem biztos hogy latott, ha volt akkor sem 100%
Olvass el par konyvet arrol hogy az emberi agy hogyan kezeli a latast es rajossz hogy mirol beszelek.
Biztos fordult mar elo veled a "hat ez meg honnan kerult ide" erzes.
Nezd meg pl ezt es megerted: http://www.viddler.com/explore/loopytube/videos/45/
Lelovom a poent. egy olyan kiserletet mutat be, ahol az alanyoknak mutatnak egy videot ahol feher es feketebe oltozott jatekosok dobalnak egymasnak labdakat es megkerik oket hogy szamoljak meg hanyszor passzoltak egymasnak a feher jatekosok a labdat.
A video kozepen bemegy a jatekosok koze egy majomruhaba oltozott alak ugral, integet majd elmegy.
A video vegen megkerdezik az alanyt hogy hany majmot latott, az meg csak nez ki a fejebol, hogy milyen majom. Ekkor ismet megmutatjak a videot es latni az elkepedest az arcokon.
Par honapja en is elvegeztem a kiserletet, meg meg par kollega, es senki sem latta a majmot elsore!
Erre egy magyarazat, hogy az emberi latas ugy muxik, hogy az agy folyamatosan "almodik" es a szmbol jovo ingerek csak szinkronizaljak az "almot", de ugy hogy a feleslegesnek velt info nem vagy csak kesobb kapcsolodik be az "alomkepbe".

"Mellé érve, mutattam a szemeimet és utána a középső ujjamat,"
Ezt meg nezzuk a mentos szemszogebol:
"Kikanyarodom egy foutra, egyszercsak mellettem terem egy motoros, es a szemet meg a matatoujjat mutogatja."
Szerinted mit gondolt? Te mit gondoltal volna a helyeben, ha te benezed a helyzetet es nem veszed eszre a motorost?
Vagy te is ugy latod hogy a projektmanager holgy aki jobbra indexelt hogy keruljek ki a mogotte jovok jobbrol, egyertelmuen jelezte a szandekat? (lsd letorott a tukrom, maradtam a belso savban)
Persze ez nem mentseg a leszoritasra, hacsak o meg nem azt gondolta, hogy "O most esett le, legy ment a szemebe, de motoroskesztyuben nem tudja kivenni, pont a korhazba rohan, es az mutogatta az elobb, hogy nem tudok-e neki segiteni. Jobb lesz ha utanaeredek meg mielott komolyabb baja lesz"

mr_x 2009.06.02. 18:44:36

@rescue: "Nézzetek már légyszi mentési statisztikákat is, hogy hány motoros köszönheti nekünk az életét...
És ez a hála.."
Mar ne haragudj, de ez hogy jon ide?
Ha te munkaidod alatt eletet mentesz akkor ha barki meglat akar civilben is azonnal bocsassa meg ha kisebb hulyeseget csinalsz?
En munkaidom alatt napi tobbmillios karokat haritok el es elozok meg. Ebbol kovetkezik hogy az a minimum hogy a boltban a sor elejere allhatok es a bankban is soron kivul szolgalnak ki.
Ugye hogy nem?
Ha "helyzet van" akkor igenis le fogom kapcsolni a penztargepet, vagy megszakitom az ugyfel penzfelvetelet a bankban, de ha nem "munka" van akkor en sem vagyok tobb akarki masnal, es nem kezdek el a "halarol" pampogni ha ramszolnak hogy mas is ahhoz az ablakhoz var.
Ugyanugy a mentost segiteni kell amig villog meg szirenazik, de amint ezeket kikapcsolja o is csak egy "atlagos kozlekedo" semmi tobb.

Touch-Kó 2009.06.02. 18:54:48

@Ro3:
Ki tudtam volna kerülni, ha a szembesávba nem jött volna senki.
A többi egyszerű, nagyobb fordulatszámon hangosabb a motor, jobban hallják,hogy jövök.

Az autósok meg így állnak a dolgokhoz:Huu ez a hülye motoros nagyon jön inkább elengedem.

De tény amit írtam több év tapasztalata.
Ezen tapasztalatok terén valószínűleg nagyobb a rálátásom mint neked.
Amúgy a kérdéseimre sem tudtál válaszolni,innentől kezdve tényleg nincs miről beszélnünk..

Ro3 2009.06.02. 19:42:10

@Touch-Kó: Sok szerencsét neked a közlekedésben, remélem az őrangyalad tele van energiával, mert azt látom h neked max akkor jön meg az eszed, ha már késő.
(Nem vezettem még speed motort, nem is fogok, mert nincs rá pénzem, 1részt, másrészt meg kb 10 éves koromban a motorokhoz fűződő 1. és egyetlen vezetési élményem csúfos kudarca után már kétlem, h valaha is motorozásra adom az amúgy elkezdeni már öreg fejem. Ennek ellenére tisztában vagyok a fékúttal, lassulás és belső szervek konzisztenciájának összefüggéseivel, és még sok más, nem csak a motorozással kapcsolatos dologgal.)

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2009.06.02. 21:02:39

@mr_x: Kuvajó az a videó.

Végre megvan...

Amikor végeláthatatlan beszélgetésekbe bonyolódok azokkal a gyaleszokkal, akik szerint elég az, ha ő egyenletes sebességgel mozog a zebra felé, és nem kell megállnia, körülnézni, hiszen őt látni kell, ki kell találni a szándékait az autósnak, majd én is előszedem...
Volt ennek egy másik fajtája is.
Ott valami bűvésztrükköt kellett figyelni mocskosul, és akkor is jött a kingkong.

Touch-Kó 2009.06.02. 21:59:25

@Ro3:
Látod? Olyan dolgokról mondassz véleményt amiről fogalmad sincs.
Nekem megjött az eszem, valószínűleg ezt azért mondod, mert máshogyan látom a dolgokat, mint te aki elmondása szerint egyetlen egyszer motorozott.
Persze lehet,hogy én tévedek, a több éves rutinommal,a közlekedésről, az autósok és tényleg neked lehet igazad aki 1 szer ült motoron.

A gyorshajtásról meg annyit, hogy ha NEKED lenne egy 1500kg-os autód ami 1500 lóerő, és ha már ránézel a gázpedálra akkor 200 al mész, nehogy azt mondd hogy nem használnád ki.
Azért akarnak versenyezni rendszerint a tuningolt autók a Lamborghini-s hülyegyerekek, meg a Corvette-es srác akinek faterja fizeti a kocsiját..

Továbbá,bár igaz ezt teljesen feleslegesen írom, de egy gyorsasági motorral NEM lehet betartani a seb határokat.Tudom közhely már lassan,de ez az igazság.
De előtte kb 6 szor leírtam,hogy ott megyek gyorsan ahol erre van lehetőség.

Az,hogy neked nincs pénzed azt sajnálom, mert olyan dolgokról maradsz le, amiket fel sem tudsz fogni..

rescue 2009.06.02. 22:16:48

@mr_x: Nem erről beszéltem, ezek szerint félreérthető voltam.
Csak azt Próbáltam ecsetelni, hogy az éremnek két oldala van, és most, hogy lehet, hogy egy mentős hibázott, rögtön téma, de ha itt bárki más a másik fél, már nem is érdekes a dolog. Másrészt, aki minket köpköd, gyaláz, szívesen látom egy műszakra vendégül, hogy hányszor hibázik egy mentősofőr, és hányszor bárki más, közlekedésben részt vevő ember! Akár motoros is lehet, bár én sok posztolóval ellentétben nem utálom őket. Csak az arányokról beszéltem, ezért írtam a statisztika szót. Ja, egyébként már megszoktam, hogy semmibe sem néznek, sőt általában nem is mondom meg, ha nem muszáj, mi a szakmám...
Ma, Itt nem divat mentőzni...

insert_click · http://www.kutyapoint.hu/ 2009.06.02. 22:18:31

Nem volt munkája, gondolta maszekol egyet, nincs utas akkor beszervezi a motoros kollégát.

Ro3 2009.06.02. 22:31:05

@Touch-Kó: Nem, nekem nem kéne olyan gép, mert nem használnám ki. Az én avtóm (na jó, 4 kerekes közlekedési eszköz) tudna menni 190-200-at, de képzeld nagy átlag úgy megyek vele, h tartom a sebességhatárt +10%-ot, pedig ott még van benne kraft rendesen. Van akiknek a közlekedés nem a versenytésről szól (mégha alaptuningot én is tettem a gépre).
A másik dolog, h pár éves rutinnal nagy gáz mellet döngetni, mert itt az emberek többségének, sőt az autózók többségének van annyi.
Én is verhetném a mellem, h vezetéstechnikai tréning, 6 év az autóiparban, ezen belül 5.5 év ABS fejlesztéssel (igen, a motor ABS kódot is sasoltam) beleértve tesztpályázást is bőven, 0.5 év dízelmotor fejlesztésen, ahol a tesztelés úgyszintén beletartozik. De nem teszem. Ezek ellenére nem tartom magamat jó sofőrnek, mert láttam olyanokat vezetni az anyósülésről, és közelükben nem vagyok (tipikusan szidja az ESPt, h minek az mert ő jobban tudja bevenni a kanyart segget dobva, és igazat is mond).
De a lényeg még mindig az, h 250nel mikor mész a reakcióidőd miatt kb 69m amíg reagálni kezdesz (megmozdulsz) ha kellőképp gyors vagy. A következő másodpercben kellően száraz és jó aszfalton, ha a gumik is jók és hanyatt sem pördülsz a satuféktől (viva ABS), akkor 59.6m/s-ra lassulsz (-1g-t feltételezve, ami egy kicsit jobb autótól sem rossz), és megtetted a 134. métered is. Ekkor még mindig 200 fölött mész. Persze, kitérhetsz, feltéve ha nem a reakcióidődön belül jön ki eléd. Mert ugye ő azzal számol, h normál halandók kb 70-80-nal közlekednek, akik azt a 70m-t több, mint 3mp alatt teszik meg, ha nem fékeznek. Ennyi a lényeg. Más a német autópálya, ahol az ember számít rá, h 190-nel ha megy, jobb ha nem a belsőben teszi, mert esetleg levillogják. No meg persze ott ritkán van keresztező/szembejövő/gyalogosforgalom. Talán nem véletlenül. De a te pár éves tapasztalatoddal biztos jobban tudod ezt is.

Ro3 2009.06.02. 22:32:58

@rescue: Mint ahogy sok más dolgot sem. Mindenesetre respect minden _normális_ mentősnek. Azért persze mindenhova keveredik konkoly. Ez a poszt erről szólt, nem a többiekről. Akinek nem inge, tegyen ellene.

rescue 2009.06.02. 22:40:43

@Ro3: És olyan posztot hol láttál, hogy Bárkit megmentettek a mentők?
Sehol. Mert mi ezt vállaltuk, ez a szakmánk, a hivatásunk, az életünk. Nem vár egyikőnk sem köszönetet, sem hálát. Cseszegetést még úgy sem. Ennyi lett volna a mondandóm. És remélem, Sosem fogja megtudni egyikőtök sem, hogy milyen a "rendes mentős"...
Mert az már azt jelentené, hogy bajban vagytok...
Na, nyugodalmas jóéjt, és Mentős-mentes további éveket Neked!:)

Ro3 2009.06.02. 22:46:16

@rescue: Én tudom, sajna nem 1x kellett már hívnom rokonhoz. De a mentősöknek ez a adolga, h segítsenek. Szerintem mindenki (nagyon sokan) tisztelik is őket érte, és mikor van egy lator köztük, akkor nem az egész mentőstársadalom fölött mondanak verdiktet, csak az 1 fölött. Tehát ne vedd magadra. Miatta még a többi mentős nomrális.

mr_x 2009.06.02. 23:20:59

@rescue: "most, hogy lehet, hogy egy mentős hibázott, rögtön téma, de ha itt bárki más a másik fél, már nem is érdekes a dolog."
1) olvass vissza mas posztokat. Ha mas probal leszoritani nem mentos annak is sun jar.
2) ha a nalunk recepcios kislany kuld korbe lanclevelet akkor kap egy ejnye-bejnyet, ha en akkor a farkamra lepnek es hanyatloknek. Amit ezzel mondani akarok az az, hogy egy mentoauto soforrel szemben magasabbak az elvarasok hogy mennyire hibazhat.
Mindenki hibazik ez teny de az a hiba amit az en napi 100-150 km-es vezetesemmel megbocsathato az egy profi sofortol akinek ez a megelhetese nem biztos! Foleg ha igaz (?) a poszt es eldurrant az agya es bosszuhadjaratba ment at. Ez meg nekem is nehezen elnezheto, egy mentostol pedig megbocsathatatlan.

"Ma, Itt nem divat mentőzni..."
Nem errol van szo, hanem arrol hogy amikor nem neno akkor ne vard el hogy mindenki paras tekintetet rad emelve remego kezekkel varja hogy kedvedet kereshesse.
A mentos ugyanolyan szakma mint a tobbi sem tobb, sem kevesebb. Ha nem tetszik keress mast.
Igen, jobban meg kene fizetni, es aki akadalyozza a szolgalati ugyben eljaro mentost az a farkanal fogva kene a mento utan kotni, de amikor nincs surgos eset akkor nem jar neki tobb jog mint mondjuk egy abc-penztarosnak.

Touch-Kó 2009.06.03. 10:00:39

@Ro3: Engem baromira nem érdekel,hogy mit csináltál eddig, azt viszont tudom, hogy a motorozáshoz kb 0 tapasztalatod van.(TE MAGAD ÍRTAD)Mellesleg elég télen autózom sokat, nyáron motorozom, így tudom hogy az autósok kb mennyire figyelnek a motorosokra, akár a másik autósra.Azt vajon mivel magyarázod,hogy amikor állok a sorba,és nem gurulok előre(igen van ilyen is) akkor a mellettem álló autós simán nekem akar jönni, semmi index,semmi körbenézés.
Nem egyszer tapasztaltam...


Amiket leírtam és magyaráztam neked azok mind tények.Ha gondolod lehet velük vitatkozni,mert elvileg,a széllel szemben is lehet hugyozni...
Kb 5 ször írtam le neked eléd fontos dolgokat, amiket figyelemben sem vettél, vagy egyszerűen csak le*zartad így sajnos veled egyáltalán nem lehet ilyen dolgokról beszélgetni.

Ha gondolod egyszer szívesen elviszlek téged motorral a városban egy jó nagy kört, és akkor szerintem meg fogod érteni,hogy mi is az amiről beszélek,mert bocs, de amiket te leírtál, szép és jó, de iszonyat nagy baromságok.
Én leírtam a tapasztalataimat,ENNYI!

Ha te nem vagy képes vagy nem akarod felfogni az nem az én bajom.

Touch-Kó 2009.06.03. 10:01:46

Jah igen, EGYETLEN általam feltett kérdésre sem válaszoltál.Ezt direkt figyeltem.
Részemről lezártnak tekintem a beszélgetésünket.

Szebb napot...

elfmage 2009.06.03. 12:51:53

OMSZ-től az alábbi válasz érkezett a mailomra:

"Tisztelt „Elfmage”!


A blogbejegyzés nem tekinthető a panaszbejelentés megfelelő módjának, mely vizsgálat, fegyelmi eljárás alapját képezhetné. Amennyiben az Országos Mentőszolgálathoz beazonosítható, hitelt érdemlő módon panasz érkezik, természetesen haladéktalanul vizsgálatot indítunk.


Üdvözlettel:

Győrfi Pál

Kommunikációs és pr igazgató0"


Szerintem nosza rajta, tegyétek meg a panaszt és lássuk az eredményt...

www.mentok.hu

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2009.06.03. 13:18:36

@elfmage: Hát valahol jogos a válaszuk, de pl. a rendőrség blog alapján is szokott eseteket kivizsgálni, rendőrautókról készült fotók esetén többször ők kerestek meg engem. Mindjárt elküldöm a kommentedet emailben a levélírónak, hogy ha gondolja, akkor vegye fel az OMSZ-szel a kapcsolatot.

Touch-Kó 2009.06.03. 14:34:57

@elfmage: Az szép....
Mondjuk ez várható volt.Szerintem ebből semmi sem lesz,de ha a másik oldalról nézzük, akkor valamilyen szinten talán érthető,mert sajnos semmilyen bizonyítékot nem tudsz felmutatni.
Vagy esetleg van valmilyen ötleted?

Ro3 2009.06.03. 17:54:29

@Touch-Kó: Én is lezártam. Bár nem vita volt, csak megállapítottam, h ön és közveszélyes vagy 280nal. A többi kérdésedet/felvetésedet letojom, mert nem érdekel h a motorosokat az autósok hogyan szopatják, ugyanis nem az én problémám. Értem ez alatt azt, h én nem szopatom őket, sőt, extra figyelmet adok nekik, mert törékenyek, és a speedmotorosok jórésze ráadásul száguldozó ön- és közveszélyes idióta. Ennyi. De ha úgy gondolod, ha a lakott területen belülre a 280as tempó magyarázható azzal, h az autósok egy része vastagon tojik a motorosokra, akkor már értem miért keverted bele.

Touch-Kó 2009.06.03. 21:15:08

@Ro3: Ok én is sokmindent megállapítottam,viszont feltűnt az is hogy olyan fórumhoz írsz HSZ-eket amik nem is érdekelnek..Nah mindegy,nem érdekel.

Haveromnak Choppere volt, mégis letojta az autós.Chopper sehogy sem megy 280-at,és különben is nyugis típus a srác.
A városban a motoros balesetek nagy részét autós okozza,amit meg a motoros néz el az gyorshajtás.Az autósok nagyon sokszor akkor szarnak le, ah normálisan közlekedsz, és akkor figyelnek, amikor gyorsabban mész mint ők.

Amúgy szerintem a robogósokkal van nagy gond,nem a nagymotorosokkale azt aláírom, de azok 90%-a a B-s kategóriás jogsihoz használja a robeszt.Járdán aluljáróban,bringaúton mennek, ezt kurvára elítélem én is.Sőt bátrabbak a szar csotrogányukkal(bukó nélkül), mint kellene.Rengeteg ilyen fasz van a robeszosok körében mint ahogy autósoknál is.Jelen példa is ezt támasztja alá.

sündiszkó 2009.06.04. 02:53:25

Ro3: szerintem hagyjad, még véletlenül összekevernek vele :)))












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása