Hasonló szituációt leginkább az egymást nulla sebességkülönbséggel előzni próbáló kamionok szoktak produkálni, Namnit most egymás után két szerencsétlen autóst fogott ki, akik a világ minden kincséért sem mentek volna ki a külső sávba. Aztán persze ő is ideges lett, az előtte haladó seggébe mászott, tolta, villogott, hogy elérje a kellő hatást. Kérdés, hogy ez bármilyen helyzetben mennyire elfogadható módszer. A sztoriban egyébként érzek egy kis fogalomzavart, ahol levélírónk gyorsítósávot emleget, azt helyettesítsétek be az autópálya belső sávjával és máris tiszta lesz a kép.
2009.06.07.-ét írunk, vasárnap, hétvége. Az egész országban iszonyúan esik az eső. M3-on tartok hazafelé, sok a bátortalan... 140-nél gyorsabban közlekedő autós nem nagyon akad, a pálya erősen dugig.
135-el haladok, ez éppen elég ahhoz, hogy a bátortalanok szépen besoroljanak a belső sávba és utamra engedjenek... messze még a haza... min. 400km, haladni akarok, ahogy más is.
Egész kultúrált ritmusban halad a forgalom, amikor is valami megváltozik. Az előttem levő, nem túl gyorsan (120 km/h körül), de mégis a gyorsítósávban haladó Renault Thalia /hányinger gayverda/ satuzik. Iszonyúan figyelek mindig a pályán, így pár ezred mp alatt már én is kellő tempóra lassultam, ami olyan 80-90 körül lehetett.
Ok, semmi gáz... biztos a szokásos, kamionos vetélkedő, mely során 2 kamionos 300km-en keresztül egymást előzgeti, gyilkos 110-es tempóval... néha elég idegesítő, de elviselem. Haladunk 90-el, a belső sáv tömve. Mögöttem is durván sok autó már.
Haladunk immáron 2 perce és semmi változás, sőt most már stabil 80 km/h. Hmm... baleset? Ahhoz képest viszont "jól" haladunk. Türelmesen várok, hogy a végre kissé lazább jobbos sávba soroljon át a Thalia. Nem teszi, pedig számos lehetősége lenne rá. Nem villogtatok, türelmes vagyok.
Csak nem sorol át, pedig már oltári nagy sor gyűlt fel mögöttünk, lassan a jobb oldali sávban is jobban haladnak. Látom a tükörben, hogy páran már a belső sávban próbálnak előzgetni, persze sikertelenül.
További 4 perc telik el... elunom. Villogtatok. Semmi reakció. Megint, és megint és megint... és még mindig semmi. A mögöttem levő kék terepjáró már szinte a csomagtartóban jön annyira elege van... villogtat rám. De barátom, én is haladnék csak nem takarodnak el előlem.
Egyre több balesetveszélyes helyzetet látok, ahogy jobbról próbálnak meg páran tenni az a helyzet ellen. Lassan 20km-t jövünk 90-es körüli tempóban. Szinte már kezd beállni a pálya. Végre egyenes szakasz, kicsit látom mi a helyzet... a Thalia előtt egy másik agybeteg, fehér széthajtott citroennel és folyamatosan a féket tapossa a GYORSÍTÓ SÁVBAN!
A hullám effektus remekül működik... majdnem belém jön a terepjáró. Elfogy a türelme, jobbra sorol, de visszasorol, majd megint jobbra, megint vissza, mert nem tud elmenni a tömegben. Mögötte már vagy 50 autó szintén a gyorsító sávban. 25km és még mindig semmi változás és a Thalia sem mozdul, meg a citroen sem.
Ó bmeg, már komolyan. Elkezdem letolni a Thalia-t, villogtatok, semmi reakció pedig már az apróbetűs feliratot is kristálytisztán olvasom a rendszámtáblán.
A pálya gyakorlatilag beáll 80 km/h-ra és még vagy 3 percig így haladunk, amikor csoda történik... index és minden egyéb nélkül a citroen átmegy végre a jobbos sávba.
Kilőnék... a Thalia még mindig szarakodik, igaz 120-al. 1 percig tűröm, majd újra rámegyek a nyakára, villogtatok... végre letakarodott.
Szinte hallottam, ahogy 100 ember sóhajt fel megkönnyebbülve, hogy ez a 2 emeletes barom elhagyta a gyorsítósávot. Kigyorsítok 135-ig, majd gyorsan besorolok jobbra, hogy a terepjáró is mehessen. El is húz, majd rájön, hogy nem tanácsos gyorsabban menni, mert iszonyú eső van, látótáv alig. Újra visszaáll a forgalom ritmusa a rendes kerékvágásba.
Kérdésem: Mi a francot lehet azzal kezdeni, aki másodmagával képes egy autópálya forgalmat ilyen pofátlanul beállítani? Ez szabályos? Mert szerintem nem!
Bladika 2009.06.10. 12:34:18
aszfaltbetyar 2009.06.10. 12:38:43
na az ilyet szoktam én kielőzni egy 10 méterre bevágni elé és lassítani 40 re
rohadjonmegazösszesmazsola
labi 2009.06.10. 12:39:18
Nem keveri baromi nagyon a postíró a külső- belső- illetve gyorsítósáv neveket?
Lexon 2009.06.10. 12:41:15
gmower (törölt) 2009.06.10. 12:42:02
RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2009.06.10. 12:42:05
Gontar 2009.06.10. 12:47:05
Először vártam, hogy csiáljanak valamit a rend őrei, de mivel láthatóan xartak az egészre (és jöttek mögöttem folyamatosan 80-nal ők is a sorban...) villogtam... semmi... A zsernyákok meg szvsz azt várták, hogy mikor kezdem el megelőzni az idiótáját jobbról...
Szerenscére pár kilómétr múlva le is jötem a pályáról.
comp 2009.06.10. 12:47:13
erre te
"elkezdem letolni a Thalia-t, villogtatok, semmi reakció pedig már az apróbetűs feliratot is kristálytisztán olvasom a rendszámtáblán."
jól megszívhattad volna citroen ráfékezik mert hülye tényleg.
Ha addig bírtál türelmes lenni akkor ezután is, nehogy te szívd meg mások miatt.
Vagy lemenni a leállóba és elmenni mellettük, a letolásnál szerintem még az is jobb.
aadri 2009.06.10. 12:49:16
Nekem meg az a halálom, amikor piros lámpa előtt 200méterrel már nyomja a féket, és 20al csorog be.
aszfaltbetyar 2009.06.10. 12:50:42
aszfaltbetyar 2009.06.10. 12:52:39
meg van még ugye a sárgán még úgy megyek át 30-al hogy te már ne férj át pedig 70-es tábla van kint
Neszójjábe__ 2009.06.10. 12:55:27
"Vagy lemenni a leállóba és elmenni mellettük"
Azt, mi? Zuhogó esőben, alig látótávnál. Arra lenne eszed. Majd ne csodálkozz ha egyszer kereket cserélsz a leállóban és összetalákozol egy hasonló gondolkodású egyénnel.
VizsLAjos 2009.06.10. 12:57:59
Ennyi erővel a terepjárós is megirhatta volna ugyan ezt a posztot, azzal a kivétellel, hogy őt 3 fasz tartotta fel...
labi 2009.06.10. 13:06:18
Amúgy tényleg jártam arra, olyan zuhé volt olyan xar látási viszonyokkal, hogy aki ott elkezd hőmérőzni az orbitális balfasz.
froton 2009.06.10. 13:06:19
froton 2009.06.10. 13:09:10
metal · http://electric.blog.hu 2009.06.10. 13:10:03
"Ó bmeg, már komolyan. Elkezdem letolni a Thalia-t, villogtatok, semmi reakció pedig már az apróbetűs feliratot is kristálytisztán olvasom a rendszámtáblán."
Szerinted ebből mekkora baleset lehet, ha valami oknál fogva (akár szabályosan is) belesatuzik a Thaliás? Attól, hogy valaki még barom, te nem lehetsz még nagyobb hülye. El kellene venni mindenkitől a jogsit, a Citroennestől is, és azoktól is, akik türelmetlenségükben nem tartották be a követési távolságot, vagy megpróbáltak jobbról előzni!
metal · http://electric.blog.hu 2009.06.10. 13:10:50
metal · http://electric.blog.hu 2009.06.10. 13:15:03
@aszfaltbetyar: Miért dugulna ettől be 1-2km? Neked se lehet több IQ-d aadri-nál!
randomuser1 2009.06.10. 13:15:09
aszfaltbetyar 2009.06.10. 13:23:36
persze a barom közben tart az előttelévőtől 50-100 m követési távolságot
kicsit vezessél többet nyitott szemmel és magad is megláthatod amikor nagynehezen sávot váltasz és nézed a mazsolát hogy nééémááá ezért áll a sor...
Darren79 · http://www.darren.hu/blog 2009.06.10. 13:23:45
@XXXXXXX:
Letenye és Záhony között a legrövidebb út 543 km.
metal · http://electric.blog.hu 2009.06.10. 13:26:24
aszfaltbetyar 2009.06.10. 13:27:09
randomuser1 2009.06.10. 13:28:22
aszfaltbetyar 2009.06.10. 13:28:31
Matrix_ 2009.06.10. 13:29:01
Darren79 · http://www.darren.hu/blog 2009.06.10. 13:29:41
Sőt, Nagyhódos és Békaváros között 640 km. :-)
randomuser1 2009.06.10. 13:30:03
aszfaltbetyar 2009.06.10. 13:30:34
@metal: te nekem nem a piros lámpát írtad akkor meg miről beszélsz?
nyomi
craft75 2009.06.10. 13:30:46
Az is furcsa hogy 20 km-át ott gurul a seggében, de azt nem látja hogy a thalia előtt meg egy másik autó.
"gyorsítósávban haladó Renault Thalia /hányinger gayverda/ "
Kiváncsi vagyok Ő milyen "márkában" tolta.
aszfaltbetyar 2009.06.10. 13:31:45
Na ezekről írtam itt egy díszpéldány
metal · http://electric.blog.hu 2009.06.10. 13:32:21
j311 2009.06.10. 13:32:37
De ezentúl autópályán is megjátszuk, hogy beállunk egymás mellé és megyünk 65-tel, mer ugye 60 a minimális sebesség. :DDD
Mekkora ötletet adott ez a poszt, teccik. :DDD
metal · http://electric.blog.hu 2009.06.10. 13:36:40
Jin_Ke (Fotelkommandó) · http://fotelkommando.blog.hu 2009.06.10. 13:36:56
Szerintem akkor az IQ szint fejtegetést mos feledjük egy pillanatra.
Szeretem azokat a típusú embereket akik csak előre tudnak nézni...te 20-al csorogsz a piros lámpához, mögötted esetleg kereszteződés, egy másik zöld, egy kanyarodási lehetőség..stb...de te annyira üzemanyagtakarékos hycomathörcsög vagy, hogy a többiek nem tudnak lekanyarodni, beakadnak a pirosban, a hülyébbje meg beszorul a kereszteződésbe, te viszont örülsz mint majom a farkának, mert van időd nézelődni, és megspóroltál egy fél rigócsőrnyi benzint.
Tudod mi az a láncreakció és hogy alakulnak ki a dugók?
Egy szó jut eszembe: SÜN!
aszfaltbetyar 2009.06.10. 13:37:15
Én is beszoktam "csorogni" motorfékkel, de itt 200 méterről van szó nem 50-ről olvasni csak tudsz annyira mint kötekedni
metal · http://electric.blog.hu 2009.06.10. 13:37:58
aszfaltbetyar 2009.06.10. 13:38:23
Matrix_ 2009.06.10. 13:39:55
metal · http://electric.blog.hu 2009.06.10. 13:40:40
HERMSGERVØRDENBRØTBØRDA 2009.06.10. 13:41:21
Matrix_ 2009.06.10. 13:41:21
aszfaltbetyar 2009.06.10. 13:43:31
De tudod mit? itt van:
"aadri 2009.06.10. 12:49:16
@aszfaltbetyar:
Nekem meg az a halálom, amikor piros lámpa előtt 200méterrel már nyomja a féket, és 20al csorog be. "
Erre te lehülyézed... miről beszélsz ember
froton 2009.06.10. 13:43:57
aszfaltbetyar 2009.06.10. 13:45:07
metal · http://electric.blog.hu 2009.06.10. 13:46:33
randomuser1 2009.06.10. 13:46:58
Matrix_ 2009.06.10. 13:47:08
de nekem mindegy, én nem arra járok...
aszfaltbetyar 2009.06.10. 13:48:06
Felhívom a kedves figyelmedet hogy itt azokról az emberkről van szó akik:
aadri 2009.06.10.
"12:49:16
@aszfaltbetyar:
Nekem meg az a halálom, amikor piros lámpa előtt 200méterrel már nyomja a féket, és 20al csorog be."
ezt valahogy felkéne fogni, és nem a végleteken kötekedni
metal · http://electric.blog.hu 2009.06.10. 13:48:59
metal · http://electric.blog.hu 2009.06.10. 13:50:40
craft75 2009.06.10. 13:50:58
Én a Róbert K. + Hungárián járok, ott is hullám van, és a hullám 65-70-re van belőve.
Ha 50-el megyek végig akkor 3 lámpa fog meg a Népligetig, ha 70-el megyek(ahol lehet) akkor egyse.
Persze ez "normál" forgalomnál.
aszfaltbetyar 2009.06.10. 13:51:29
Beszélni magyar?
@Matrix_: én jövök megyek a szentendrein és a teljes hungárián egész nap, néha kell az 50, néha kell a 90 hogy elérd a lámpát olyat én még nem láttam hogy "pont 50-re 70-re" vannak állítva max ha egyedül vagy az úton
randomuser1 2009.06.10. 13:51:45
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.06.10. 13:52:06
Az a legrosszabb, ha így vezetsz, és a faszparaszt megelőz, és miatta kell Neked is megállnod, amíg ő vakaródzva keresi az egyest.
2009.06.10. 13:54:20
„Miért baj az, ha lassan csorgok be a piros lámpához? Szerintem semmivel se tudsz hamarabb elindulni,...”
Ezt én sem értem teljesen. Miért baj az, ha nem állóhelyből akarok padlógázzal ( ok, kétségtelenül látványos - bár többnyire inkább szánalmas - csikorgó kerékkel) indulni, hanem van némi lendület is hozzá?
indapass90210 2009.06.10. 13:55:55
metal · http://electric.blog.hu 2009.06.10. 13:56:49
@aszfaltbetyar: a szentendrein ritkán járok, nem tudom, hogy tényleg igaz-e, hogy nincsenek sorba állítva a lámpák, de ha igaz, akkor az ritka nagy barom forgalomszervezés! De általában máshol a megengedett sebességre vannak állítva, tehát ha egy lámpa piros, akkor a mögötted levő is jó esetben az, tehát nem igazán lehet ezzel feltartani a forgalmat!
aszfaltbetyar 2009.06.10. 13:57:11
szerinted ez a két véglet van? Vagy becsorgás messziről, vagy padlógázas indulás? Normálisan indultál már el életedben?
Matrix_ 2009.06.10. 13:58:17
aszfaltbetyar 2009.06.10. 14:01:18
Jól beállított lámpákat max vidéken láttam ahol van a városban 15-20 lámpa Ajánlom figyelmedbe Miskolcot, az M3 feljáró előtt még bent a városban 50 méterenként van 15 lámpa és mind össze vissza vált
aszfaltbetyar 2009.06.10. 14:04:08
Matrix_ 2009.06.10. 14:06:03
craft75 2009.06.10. 14:06:37
Persze hogy nem váltanak egyszerre, ezért "hullám".
Mondjuk én nem vagyok egy nagy közlekedő itt BP-en, de amit látok az az hogy nekem zöld, indulok majd a köv. lámpa felé kb 3/4-ed úton a köv. lámpa is zöld lesz, tehát mire odaérek addigra mehetek is.
Ha nem igy lenne az elég ostobaság lenne mert ha pirosnál állok a köv. lámpa is meg fog állítani hiszen egyszerre váltanak. Nekem zöld, elindulok.....majd mire a köv. lámpához érek addigra az piros - fék,állj, kezdődik előről az egész.
aszfaltbetyar 2009.06.10. 14:07:30
aszfaltbetyar 2009.06.10. 14:08:55
pengusz 2009.06.10. 14:11:19
Van 90-es tábla Hungárián? Hol?
Matrix_ 2009.06.10. 14:13:38
craft75 2009.06.10. 14:16:00
ja igen, az kimaradt... :-)
Ferenczhalmi Ferdinánd 2009.06.10. 14:18:09
aszfaltbetyar 2009.06.10. 14:19:12
B! 2009.06.10. 14:22:15
A posztoló meg tömegbalesetet kockáztatott...
Nem csak ő, de ő is, viszont a többiek nem írtak róla...
pengusz 2009.06.10. 14:23:37
Nem, nem mentem még 90-nel 70-es táblánál
aszfaltbetyar 2009.06.10. 14:25:36
.com 2009.06.10. 14:26:15
olvasni
olvasni
olvasni
ertelmezni
DonGatto 2009.06.10. 14:26:53
B! 2009.06.10. 14:26:58
A jobbratartás a Hungárián meg olyan mint a kultúrált sajtszerzés a pennyben...
Szóval ott a dinamikus haladás már gyér forgalomnál is halott ötlet. Abból állna, hogy folyamatosan próbálja az ember kitessékelni az 50-60 környékén autózókat...
2009.06.10. 14:28:55
„Én a Róbert K. + Hungárián járok, ott is hullám van, és a hullám 65-70-re van belőve.
(...) ha 70-el megyek(ahol lehet) akkor egyse.”
Sőt, Békásról indulva is többnyire megúszható 1-2 lámpával.
aszfaltbetyar 2009.06.10. 14:30:02
B! 2009.06.10. 14:30:21
Nekem nem Suzukim van, de a haverom azzal melózik, pont tegnap vittem utána amikor a rendes kocsiját kipufogóshoz vitte. Barátom... 1.3-as, 3-asban 100-at mentem vele (utána azért váltottam feljebb is)! Nem azt mondom, hogy király verda, de ha nem töröd össze magad vele (mert akkor az is meghal, aki otthon maradt) akkor lehet taposni a lelkét, bírja.
ThenSziaÓping (törölt) 2009.06.10. 14:30:28
Tehát ha ő írja a posztot akkor ő azt mondta volna hogy harmadmagával feltartotta 3 hűlye a forgalmat..
Rousboy 2009.06.10. 14:31:23
Én is hasonló idegekkel rendelkezem kb., mint a postoló, tehát nem kezdek neki azonnal villogni, dudálni, anyázni, alapvetően türelmes vagyok.
Ilyen helyzetben azt szoktam csinálni, hogy megvárok valaki kevésbé türelmes emberkét, aki tőlem 10x agresszívebben villogja, dudálja lefelé a 80al kullogót és beállok mögé. Ezek általában a nagy suv-ok, bmw-k. Teljesen jó módszer, olyan még nem volt h ezeket nem engedik el, mert durván agresszívak.
aszfaltbetyar 2009.06.10. 14:31:31
okostojgli (törölt) 2009.06.10. 14:31:36
"...majd gyorsan besorolok jobbra, hogy a terepjáró is mehessen"
Szerintem meg a terepjárós szerint HÁROM barom volt előtte. Szar ügy.
B! 2009.06.10. 14:32:34
Jin_Ke (Fotelkommandó) · http://fotelkommando.blog.hu 2009.06.10. 14:33:17
"Nekem meg az a halálom, amikor piros lámpa előtt 200méterrel már nyomja a féket, és 20al csorog be. "
Szerinted 200m elég arra amit vázoltam vagy nem?
Két lehetőség van: vagy tényleg nem vezetsz eleget, vagy pedig abban a szerencsés helyzetben vagyok, hogy az összes olyan hülye, aki a "20-al csorgok, úgy is sor van ráérek" típusú mazsola velem egy úton halad és számtalanszor alakít ki torlódást, illetve szívat meg rendszeresen engem és a többi autóst...
Jah meg aszfaltbetyárt is ;)
aszfaltbetyar 2009.06.10. 14:33:49
szeme közé, laposan! 2009.06.10. 14:34:48
aszfaltbetyar 2009.06.10. 14:35:08
Donor 2009.06.10. 14:39:31
Én stabil 130-al, megyek külső sávban gyér lassabb forgalom ezért csak ritkán sorolok ki.
Megjelenik mögöttem az említett nő, én persze illemtudóan lehúzódok, hogy még csak lassítani se kelljen. Várom hogy elmenjen mellettem, de mikor mellém ér felveszi a sebességemet.
Közben már közeledek egy 80-al haladó kocsi felé.
Na ekkor padlógáz, visszamegyek elé ha nem akar 130-al menni, mire sikerült volna megelőzni a lassú autót megtalálta a gázt és nem engedett ki, de legalább tényleg megtalálta a gázt és elhúzott a francba.
Őszintén az ilyenek mi a francot csinálnak ilyenkor? Lehúzódok hogy el tudjon menni és akkor még szórakozik itt velem.
Azt meg én is útálom amikor Hungária belső sávban 45-el (óra szerint 70-el) szarakodnak és az összes piroslámpát bekapjuk, mert a lámpák 60-70 körüli tempóra vannak méretezve.
Általában türelmes vagyok, soha nem villogok le senkit, de ilyenkor bedurranok és némi szlalomozás árán otthagyom ezeket.
Nekem sem jó mert veszélyes és többet fogyaszt a kocsi mint egyenletes tempónál, és szerintem a barmoknak sem jó ez. Miért nem mennek legalább a középső sávba, ott is elég jól el lehet kavirnyászni főleg ha valaki nem siet.
Amit leginkább útálok az meg a Ferihegy felé menő gyorsforgalmi út, amikor valaki azt hiszi 50 a megengedett és még biztonsági tartalékot is hagy rá, ezért 40-50 között poroszkál.
Megelőzni, más irányba menni nem lehet, és elveszíti az értelmét a gyorsforgalmi, ráadásul a bátrabbak/erősebb autóval rendelkezőek elkezdenek előzgetni ami engem is veszélyeztet.
Rousboy 2009.06.10. 14:39:35
a távoli rokon 2009.06.10. 14:40:32
B! 2009.06.10. 14:41:22
"vittem utána amikor a rendes kocsiját kipufogóshoz vitte." Az meg egy 150 lovas 2000-es benzines Focus, a hátsó dobokat alakíttatta át...
dinyus 2009.06.10. 14:42:05
2009.06.10. 14:42:07
Ja, amikor részeg vagyok néha sikerül :-)
Persze, nyilván nem fog senki (remélhetőleg :-) ) Aquincumtól a Bogdáni útig csorogni, de azt se tartom teljesen egészségesnek, ha valaki berepül az álló sor végébe és ott satuval áll meg. És ezt a forgalom mértékétől függetlenül fenntartom.
aszfaltbetyar 2009.06.10. 14:42:22
gmower (törölt) 2009.06.10. 14:43:11
"Ha te a lámpa előtt elmennél jobbra, vagy balra, akkor max 10mp-ig tartlak fel, mert annyit időzöl esetleg emiatt mögöttem! Azt meg ki lehet bírni, főleg, hogy az autók elég kis százaléka fordul el lámpa előtt."
A jó édes ***-dat tartsad te fel akármilyen rövid időre is. Pont az ilyen büdös bunkó, mindenki kibír néhány másodpercet tuskók miatt tart kétszer addig az utam, mint ameddig kellene. Nem azt a 10 másodpercet nem bírom ki, hanem a 100*10 másodpercet, amit a másik 99 hozzád hasonló hülye miazz kell várnom. Menjél inkább BKV-val, és ne az én időmet osszad be b+
B! 2009.06.10. 14:43:12
aszfaltbetyar 2009.06.10. 14:44:29
@B!: igaz benéztem ja hogy az volt a "rendes " kocsi :D
pengusz 2009.06.10. 14:45:16
Nekem is volt már olyan, hogy sötétített terepjáró satuféket nyomott, és átengedett bringaúton, pedig már rég álltam, ráadásul kopasz állatok ültek benne :)
Melchi Zadok 2009.06.10. 14:46:00
Devil 2009.06.10. 14:48:08
Belso savban akkor haladhatsz ha a mogotted jovoket nem tartod fel (nincs szo megengedett sebessegrol, ha annal gyorsabban akar valaki menni es nem engeded az is 'feltartas').
Jobbrol elhaladni masik auto mellet is szabad bizonyos esetekben.
Az autosok nagy resze total nem erti a parh. kozl. szabalyait, jo lenne atolvasni oket!
KRESZ:
36. § (1) Olyan úttesten, amelyen az azonos irányú forgalom számára két vagy több forgalmi sáv van (párhuzamos közlekedésre alkalmas úttest) - a (2)-(4) bekezdésben említett eseteket kivéve - a külső (jobb szélső) forgalmi sávban kell közlekedni.
(2) A párhuzamos közlekedésre alkalmas olyan úttesten, amelyen az azonos irányú forgalom számára két forgalmi sáv van, az előzés befejezése után a külső forgalmi sávba vissza kell térni. Ha (...) a vezető több járművet kíván előzni, megmaradhat a belső forgalmi sávban feltéve, hogy ezzel a mögötte gyorsabban haladó járművek közlekedését nem akadályozza; ha pedig a forgalom olyan sűrű, hogy a külső forgalmi sávba visszatérni nem lehet, a belső forgalmi sávban folyamatosan is haladhat.
(3) - irrelevans
(4) Lakott területen lévő, (...) belső forgalmi sávban (sávokban) (...) gépkocsival és motorkerékpárral folyamatosan is szabad haladni feltéve, hogy ezzel a jármű a mögötte gyorsabban haladó járművek közlekedését nem akadályozza. Az ilyen módon haladó jármű mellett - a (6) bekezdés c) pontjában foglaltak megtartásával - fokozott figyelemmel jobbról el szabad haladni, a forgalmi sávokat azonban - a gyorsabb előrehaladás érdekében - kis távolságon belül ismételten változtatni, és ezzel a közlekedés résztvevőit zavarni tilos.
III. A közúti forgalommal kapcsolatos fogalmak:
c) Előzés: járművel az úttesten azonos irányban haladó jármű melletti elhaladás. Párhuzamos közlekedés esetében a különböző forgalmi sávokban folyamatosan haladó járművek egymás melletti elhaladása nem minősül előzésnek.
(tehat a gyorsabb kocsisor nem elozi a lassabbat hanem elhalad mellette. elozes akkor van ha az egyik sor nem folyamatos)
gpetersz 2009.06.10. 14:49:01
Mert ugye nehogy már egy sz*ros eső tartsa fel, ha "messze még az otthon". Mert a másik nem akar ÉPSÉGBEN hazaérni...
Te barom...
2009.06.10. 14:50:40
elég.volt 2009.06.10. 14:54:14
Emlékeztetnélek, hogy Magyarországon autópályán a megengedett legnagyobb sebesség 130Km/h!!!!!!
Bár nyilvánvalóan, ahogy a sávok elnevezését ezt sem jegyezted meg a KRESZ tanfolyamon. Ha jártál egyáltalán.
Az írásodat ezután nem is olvastam tovább. Add le a jogosítványodat és járjál busszal te barom.
2009.06.10. 14:56:38
Akkor lehet, hogy csak az Árpád híd két vége marad meg, mert valamelyik mindig piros? Hm... Ok, ha naponta jársz arra elhiszem, hogy rosszul emlékszem. :-)
(Amúgy sikerült már 25 perc alatt a Békás - Üllői. Igaz, az tényleg szombat hajnalban volt. :-) )
LaMeRick 2009.06.10. 14:57:09
@gmower: :)
aszfaltbetyar 2009.06.10. 14:58:42
lovacska30 2009.06.10. 14:58:49
azt h miert baj ha becsorgok a lampahoz azt ensem ertem.. mögöttem is latjak h piros miert ne tehetnem meg az utolso 100 metert 50 alatt.. de ha van brmi jo indokotok igerem, h többe nem teszem:)
Devil 2009.06.10. 14:59:13
stüszi 2009.06.10. 15:00:34
szeme közé, laposan! 2009.06.10. 15:00:58
gmower (törölt) 2009.06.10. 15:01:30
Túl erősen fogalmaztam volna? :D
Dr Kangörény 2009.06.10. 15:04:14
2. Aki szerint ilyen helyzetben nem kell/nem szabad semmit tenni, mert az veszélyes, meg erre van a rendőr, az is iegy igazi balfék, akit egész életében szopatni fognak. És meg is érdemli.
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.06.10. 15:04:45
Ehhez csak gratulálni tudok. De tényleg.
Valószínű az ilyen emberek, mint Te , illetve a postban említett Citroenes pazarolják számolatlanul mások idejét, mert "úygis ráér, há hova siet, nemigaz?"
kutymorgo 2009.06.10. 15:05:34
miért nem érzi az ilyen, hogy meg kell húzódnia, forgalmat nem akadályozni, szépen elcsorogni, ahol senkit nem zavarok.....
Editor Bob 2009.06.10. 15:05:42
Ez nettó hülyeség. Még egy robogó km órája se csal ennyit, nemhogy egy autóé. Aki óüra szerint 70-el megy, az kb. GPSD szerint 66-68-at mehet autótípustól függően gyári gumiméret esetén.
lac1 2009.06.10. 15:06:00
Eléggé száni olvasni, hogy a 135-el "száguldozó" csak ne zaklassa a jogszerűen szuttyogót.
Én ilyen esetekben azt szoktam volt mondani, persze, menjen akár 50-el is ha akar, de amikor a mentő a jó kurva anyját vagy a gyerekét viszi életmentő műtétre, akkor is egy ilyen "jogszerűen belsősávban szuttygó" keveredjen elé.
És akkor talán a tróger meg is érti, hogy miért is ne tartson fel másokat.
Blogger Géza 2009.06.10. 15:06:07
Labancz 2009.06.10. 15:07:00
Tegyük fel, hogy Thalia lehúzódik és akkor mi van? Semmi, lehet kezdeni villogni a Citroënre.
Lehet, hogy holnap a Thalias fog posztot írni arról, hogy mennyire hiába villogott egy Citroënre...
A villogáshoz nem kell ész, csak a gondolkodáshoz.
gmower (törölt) 2009.06.10. 15:08:37
aszfaltbetyar 2009.06.10. 15:11:11
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.06.10. 15:11:27
Az, hogy mögötted kevesebben férnek át, vagy a kereszteződésben rekednek.
bunkó paraszt 2009.06.10. 15:12:37
Valószínűleg a terepjárós is ugyanazt gondolta a posztíróról, mint a posztíró a Thalia-sról, de úgy tűnik ez már nem esett le...
Blogger Géza 2009.06.10. 15:14:17
kutymorgo 2009.06.10. 15:14:42
lac1 2009.06.10. 15:14:59
Betartotta a szolgálati utat, a közvetlenül előtte lévőre villogott. Mert ugyebár az elé már nem tud...
antika13 2009.06.10. 15:15:11
Valami vidékről szalajtott bunkó lehetsz, aki most ismerkedik a városi forgalommal.
lac1 2009.06.10. 15:16:22
Gondolom Te egy gyalogos - jobbára gyalogos - vagy?
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.06.10. 15:17:08
Hát pedig De.
A chevi km órája 110--nél 120-at mutat. Az Asztájé 110-nél 130at. :-)
A suzukié 110-nál 120-at. a Piros motor 80-nál 100-at.
Több járművünk nincs...
Tomzone 2009.06.10. 15:19:05
randomuser1 2009.06.10. 15:19:28
LaMeRick 2009.06.10. 15:19:57
Csak azt felejtik el, hogy ha a szarjukban 130at mutat az óra, akkor nem feltétlen mennek annyival, hanem mondjuk 120-al, a kékek meg tudtommal pályán 140 fölött kicsivel kezdenek büntetni.
esef 2009.06.10. 15:22:05
Hungária krt. 90 tábla van. Igaz, csak egy darab... :) (Bocs, ezt nem lehetett kihagyni.)
Bambano 2009.06.10. 15:26:48
Sajnos ma Magyarországon előfordul, hogy nem engednek el. Főleg, ha sima lámpád van és kisebb autód. Ilyenkor xenon lámpást és/vagy terepjárót előre kell engedni faltörő kosnak. És nem a te mamád fog csuklani, hanem a másiké:)
a távoli rokon 2009.06.10. 15:27:03
SOHA nem fog változni ez a helyzet, mint ahogy a villogtató faszoktól is lekonyul már a pélóm. nem veszi észre az állatja, hogy engem is feltartanak. hova az anyám picsájába menyjek, szálljak föl? sok rossz idegrendszerű hisztis idióta, faszomnak autózik, takarodjanak tömegközlekedni....
gmower (törölt) 2009.06.10. 15:27:39
Nem a konkrét piros lámpásra írtam, hanem az ilyen hozzáállásra, hogy: "kibír 1 percet, amíg kirakom a csajomat", meg "kibír 1 percet, amíg beugrok a boltba", meg "kibír 1 percet, amíg 95-el lenyomom a 90-el menőt", meg "kibír 1 percet, amíg én elcsorgok a lámpáig, hiába akar a másik elöbb lefordulni", meg "kibír 1 percet, amíg balra fodulok, mert nehogy már behúzódjak az út közepére", meg "kibír 1 percet, amíg 0-ról 50-re gyorsulok, mert épp spórolok a benzinnel". Ha spórolni akarsz a benzinnel, meg a kopó alkatrészekkel, járj BKV-val, én meg majd kifizetem a sajátomat, amiatt Te ne aggódj :D
Bambano 2009.06.10. 15:29:06
cirkuszos 2009.06.10. 15:30:16
Vicces... autópályán 130 a megengedett... mondjuk autópályán még én is magasról, de hogy a 6-oson Pécsre miért állnak a seggembe, ha már 110-zel megyek, azt nem értem... 90-nel próbálkoztam egy darabig, de láttam, hogy abból parasztlázadás lesz
randomuser1 2009.06.10. 15:31:11
Róma 2009.06.10. 15:31:47
metal · http://electric.blog.hu 2009.06.10. 15:35:33
metal · http://electric.blog.hu 2009.06.10. 15:36:13
Rong 2009.06.10. 15:36:58
Ezt utálom.
Seth Gecko 2009.06.10. 15:36:59
www.youtube.com/watch?v=zh3qZ2FlwSI
(meg mindenkinek, aki... ideges az úton)
metal · http://electric.blog.hu 2009.06.10. 15:38:01
B! 2009.06.10. 15:41:41
B! 2009.06.10. 15:43:15
B! 2009.06.10. 15:46:38
Pl most ideírom, hogy gondold át a motorfékes hozzászólást azért, hogy gondold át a motorfékes hozzászólást!
antika13 2009.06.10. 15:48:39
Ha gyorsan akarsz haladni építs magadnak autóplyát, vagy járj repülővel.
gmower (törölt) 2009.06.10. 15:48:50
Nem baj :)
Blogger Géza 2009.06.10. 15:51:31
Blogger Géza 2009.06.10. 15:52:36
LaMeRick 2009.06.10. 15:52:36
lápi lidérc 2009.06.10. 15:53:09
Egyébként meg meg kéne tanulni olyanokat, hogy melyik a külső meg a belső, illetve melyik a jobb meg a bal kezed (+ még azt, hogy gyorsítósáv). Mert ez a leírás teljesen zavaros és érthetetlen.
Máskor ne részegen írjál.
LaMeRick 2009.06.10. 15:53:27
érthetetlenTamás 2009.06.10. 15:55:28
Megélhetési rasszista 2009.06.10. 15:58:36
Zsola777 2009.06.10. 16:03:57
A posztoló nem dudált, pedig: 30. § Hangjelzést adni csak balesetveszély esetében, a baleset megelőzése érdekében, valamint - lakott területen kívül - az előzési szándék jelzése céljából szabad.
A többit leírták, az elől haladónak le kell húzódnia, ha ebben nem akadályozza senki, a belső sávban meg gyorsabban kell haladni, mint a külsőben. Ennyi.
Azt pedig mindenki eldöntheti, hogy egy ilyen helyzetben ideges lesz és agyf*szt kap, vagy szépen nyugiban közlekedik, és kipihenten, jókedvűen érkezik meg a céljához.
redriot77 2009.06.10. 16:04:16
Miután a citrom elkotródott kívülre, ő is megakarta előzni, valószínűleg őt is ugyanannyira bosszantotta mint téged. Egy Thalia - vagy bármilyen hasonló kisautó- ha ülnek benne hárman-négyen már nem gyorsul túl fickósan.
Vagyis lehet hogy előzéskor már a padlóig tiporta a gázt, de te ezt mégis tötymörgésnek érzékelted. Ő sem nyolcvannal akart meni, előzni akart ő is, mikor lehetőség volt rá, legjobb tudása szerint el is végezte a manővert. Mégis, miért kellett volna nyolcvannal kisorolnia a Citrom mögé? Őszintén, te megtetted volna, ha egy kicsit gyengébb autóban (de azért mégsem egy roncsban) ülsz? Ugye hogy nem... Akkor meg?
Belső sáv, külső sáv, gyorsítósáv: ember, te ezeket nagyon kevered. Hogy a görcsbe' tudtál így levizsgázni? :)
Egyébként én ha utolérek egy ilyen tényleg reménytelen alakot mint a citroenes, egy idő után kihúzódok a külsőbe, és lepasszolom másnak a feladatot. Az én kis hófehér Hyundai-omtól általában nem zavartatják magukat a parasztok, de ha magam elé engedek egy egységsugarú fekete céges Passatot, egy kellőképpen ellilult fejű területi képviselővel a volánnál, az általában megoldja helyettem az egyenletet. Ha van xenonja, sokat segít. :))) Visszasorolok mögé, és máris nyugodtan folytathatom az utamat.
Füstkarikagyáros 2009.06.10. 16:04:46
antika13 2009.06.10. 16:05:00
Szavazzatok ismét demszky-ra, a követkető 20 évben hátha összejön.
blöff 2009.06.10. 16:06:43
"Szinte hallottam, ahogy 100 ember sóhajt fel megkönnyebbülve, hogy ez a 3 emeletes barom, a fehér, a thaliás, meg az előttem lévő elhagyta a gyorsítósávot. "
Nem gondoltál arra, hogy a thaliás is arra vár, hogy az előtte lévő letakarodjon?
antika13 2009.06.10. 16:09:39
redriot77 2009.06.10. 16:11:35
Be kell látni hogy vannak autók, amiket nem vesznek komolyan ha megjelenik a visszapillantóban. Ilyen az enyém is. Majd kartonra kinyomtatom egy hetes béemvé elölnézetét életnagyságban, és felragasztom a kocsim orrára. A fényszórók helyére beszerelem vmi világítótorony vagy reptéri kifutópálya izzóját, és külön akkuról meghajtom. Ha nincs "előzési presztizs" majd csinálunk. :)
LaMeRick 2009.06.10. 16:14:47
redriot77 2009.06.10. 16:25:13
Aha. Vannak kereszteződések, ahol már elég jól kiismertem a lámpák váltási ciklusát. Messziről látom hogy piros, és hogy merről engedi át éppen a forgalmat. Tudom hogy ha kirakom üresbe, és hagyom kigurulni, kb. akkor érem utol az előttem levőt, mikor már az is mozgásban lesz, és a lámpán már normális követési távolsággal fogunk áthaladni.
És ilyenkor jönnek a taplók, mert nem értik mi van. Jönnek a seggembe', vagy átvágnak a másik sávba, hogy utána két másodperc múlva már kéredzkedjenek vissza. Általában a legkreténebb egyedek sportja ez: 15 éves bemattult kereklámpás merciben feszítő etnikumok, kékizzós, fingócsöves régiswiftben májerkodó telepi hülyegyerekek, stb.
Attól hogy hamarabb érsz a lámpához az nem fog hamarabb zöldre váltani.
pityke8 2009.06.10. 16:27:42
Lipi1945 2009.06.10. 16:29:30
antika13 2009.06.10. 16:30:01
a kamionokat miért nem villogjátok, tologatjátok?
Ahhoz már puha?
A lámpától, lámpáig gyorsuló barmok miatt, pedig nekem kell fékezni, mert bevágott elém. Tök megéri, hiszen 1 autóval előrébb van, és megmutatta, hogy gyorsabb.
Aki ismeri a várost és személykocsija van hétköznap 07-19-ig elkerüli a hungáriát.
De ha van fölösleges elfüstölni való benzinetek, csak hajrá, hajrá.
úgy tudom, magyarországon mindenki automatice felajánja a szerveit, kivéve, ha találnak nála egy papírt, hogy nem járul hozzá:))
puffancs 2009.06.10. 16:31:41
megmosolyogtatott a helyzet. talan o is tanult belole. atvettem a volant, h megmutassam, hogy csinaljak azok, akik mar tul vannak ezeken az izgalmakon, es lass csodat, hazaertunk.
nem beszelve arrol, hogy egyaltalan nem is elegans, ha bunkok a soforok.
autopalya: ami ketszer ketsavos, azt en a legnagyobb joindulattal sem neveznem autopalyanak, barmilyen szabalyok is vonatkoznak rajuk.
lampahoz husszal csorgas: errol meg az jut eszembe, hogy hetkoznap biciklivel kozlekedem, mert belvarosban az leggyorsabb. a pirosnal mindig leelozom a velem egyiranyba haladokat, es nem allok meg :D
TH 2009.06.10. 16:33:57
2.) A Thalia és a posztoló között semmi különbség nincs, ugyanazt csinálták. Akkor mi a baj a tháliással?
puffancs 2009.06.10. 16:34:19
froton 2009.06.10. 16:34:41
pityke8 2009.06.10. 16:36:27
puffancs 2009.06.10. 16:37:04
Lipi1945 2009.06.10. 16:37:58
Lipi1945 2009.06.10. 16:39:07
pityke8 2009.06.10. 16:39:16
puffancs 2009.06.10. 16:43:41
Marcellusca 2009.06.10. 16:43:55
Az írója "fogalmi dugóba" keveredett.
Nem tudja, hogy melyik a külső és melyik a belső sáv. Ezen felül nincs tisztába a gyorsító és az előzésre szolgáló sáv között.
És még jogosítványa is van. Feltételezem.
Ezért tart itt ez az ország. (A la Dövan)
Egyébként megértem a posztoló problémáját, mert én is sűrűn találkozom a jelenséggel.
Azon kívül, hogy a fos elönti az agyam, mást nem tehetek. :)
Egyébként én is tudom, hogy ki a hülye, de még Neked, Kamionos, sem árulom el! :)
froton 2009.06.10. 16:45:33
puffancs 2009.06.10. 16:46:23
LaMeRick 2009.06.10. 16:48:54
Még mindig nem értem mi a bajod azzal, aki gyorsabban szeretne haladni. Elhaladsz egy lassabb jármű mellett, majd szépen kisorolsz és mindenki halad tovább boldogan. Nyilván nem egybefüggő kocsisorról beszélek...
pityke8 2009.06.10. 16:49:05
Joc 2009.06.10. 16:51:12
Amúgy ezeket csak jól pofán kellene vágni?
Lipi1945 2009.06.10. 16:51:45
pityke8 2009.06.10. 16:52:18
puffancs 2009.06.10. 16:57:12
@Lipi1945: haha a kalapos emberek ugy vezetnek, mint a nok, akik ratapadnak a szelvedore :)
apukam szokta mondani: "na, ez biztos kalapos ember volt" szalloigefele nalunk mar.
pityke8 2009.06.10. 16:58:34
Válasz:nem mindegy hol haladok?Mondom,tényleg.De senki nem mondta még,hogy ez nem helyénvaló?Nem,de ha ez engem így zavar-mondta a néni,akkor ezentúl,majd a külsőben közlekedik...
Lehet,hogy ennyivel beljebb vagyunk?
Integrált Szerverterror 2009.06.10. 17:10:44
Lipi1945 2009.06.10. 17:11:37
Integrált Szerverterror 2009.06.10. 17:18:54
Kamu poooszt!
bunkó · http://bunko.blog.hu 2009.06.10. 17:23:12
Azok számára baj, akik miattad nem tudnak pl átsorolni a másik sávba egy még nálad is idegesítően ráérősebb teherautó elé, vagy akik miattad nem tudnak átsorolni a lekanyarodó sávba, ahol a lámpa bármelyik pillanatban bepirosodhat.
Tapasztalatom szerint akik képesek két fillér benzin megspórolása miatt ilyen "lámpához lassan becsorgós" manőverekre az utakon, éppen azok szokták életveszélyes manőverekig idegesíteni a körülöttük autózókat (lásd: ahogy a posztban a citroen a sorozatos balesetveszélyes helyzetig idegesítette a mögötte haladókat, valószínűleg szintén benzintakarékossági okokból).
Persze van akiknek fontosabb a saját megtakarítása, mint mások idegrendszere (peches esetben élete).
TH 2009.06.10. 17:27:09
bunkó · http://bunko.blog.hu 2009.06.10. 17:28:36
TH 2009.06.10. 17:31:06
bunkó · http://bunko.blog.hu 2009.06.10. 17:31:28
Ha nincs mögötted senki (párhuzamos sávban sem), akkor természetesen nem is zavarsz senkit.
TH 2009.06.10. 17:39:21
Marcellusca 2009.06.10. 17:47:48
Viszont senkit sem tartottam fel, mert nem volt senki a sávomban, de ismerem a váltásokat, így mire zöld lett, addigra előre gurultam a vonalhoz. Így menetből küzdöttem le a kereszteződést és még hőgutát sem kaptam. :)
Netuddki. 2009.06.10. 17:47:51
A kígyónál hátul van a farok.
Első szabály: Terepjáróst elengedni, hadd törje az utat. :)
Huszárvégjáték (törölt) 2009.06.10. 17:48:29
utálom, ha valaki útálomot ír. meg még kőrút is,mi?
gergo · www.indafoto.hu/ppgergo 2009.06.10. 18:15:35
szerintem: nappal haladni kell a forgalommal, feltartani butasag.
ejjel/ures uton lehet sporolni, mert akkor van boven hely ahhoz, hogy egy naladnal sietosebb ember tudjon menni. ilyenkor nyugodtan csoroghatsz a lampahoz.. aki viszont laza forgalom mellett is idegeskedik, annak biztos mar kilognak a tuskek a popsijabol azert siet ennyire
prakp 2009.06.10. 18:46:05
SzLacika 2009.06.10. 19:10:56
Te Terminátor vagy bazzeg, hogy pár ezres másodperces a reflexed? Sőt, ennyi idő alatt a kocsid is lelassul? Wow...
Mi is volt a rönós hibája? Az, hogy "hányinger gayverda"-val jár? Kemény vagy öreg. Kíváncsi vagyok, mivel nyomod - csak nem apucitól kapott nagyon menő tizenöt-húsz éves sztrítrészer golffal??? HA egyáltalán van jogsid és autód...
Ez a nagy fogalomzavar ráadásul... Gyorsító-lassító, külső-belső, idő-távolság... Kb kisiskolás korú önbizalomhiánnyal és korai magömléssel küszködő pattanásos gizda gyerekre vallanak.
De ha esetleg igaz az elképzelhető legrosszabb és tényleg van (friss!) jogsid:
Vésd már az eszedbe öregem, hogy 90-es tempónál is (de még jóval lassabban is), pláne esőben kurvára necces dolog 30 centire rámászni valaki seggére. Még akkor is, ha tényleg T-1000-res vagy, iszonyúan figyelsz és 0,000001 másodperc alatt állóra fékezed az autódat, mert a mögötted levő ennyi idő alatt nem áll meg az hétszentség. Az ilyen barmok miatt, mint Te vannak tömegszerencsétlenségek az autópályákon. Aztán magyarázhatod a rönóst meg citroenest fenn a felhők között vagy jobbik esetben a feszes kis seggedre ráizgult kanos réglebarnult cellatársadnak.
Ha nincs jogsid magyarázd el ezt apukádnak.
Mellesleg vasárnap tényleg nem volt országos eső, felénk egész nap jó idő volt, csak egy futó zápor volt délután, de pár óra múlva megint kitisztult (Fejér megye)
Na további jónapot
kamushamus 2009.06.10. 20:33:18
SÜN 2009.06.10. 20:43:28
Marcellusca 2009.06.10. 20:58:18
Matrix_ 2009.06.10. 21:04:03
Matrix_ 2009.06.10. 21:04:41
...::: Flúgos Kamionos :::... 2009.06.10. 22:41:32
Itt a legnagyobb probléma az, hogy vasárnap volt, és sok volt a mazsola az utakon, akik hasonlóan a posztolóhoz, nem tudják eldönteni, melyik a külső és a belső sáv.
@Zsola777: Én még csak most jöttem rá :)
@Marcellusca: De most mé' nem?
swarowsky 2009.06.10. 23:29:05
jónévez 2009.06.10. 23:45:43
hogen 2009.06.11. 05:32:03
Az senkit sem jogosít fel balesetveszélyes helyzet előidézésére, hogy a másik autóvezető így cselekszik. (hasonló poszt a közelmúltban, Ferihegyi gyorsforgalmin előző autót "utolérő" kolléga, aki nem tartja magát hibásnak, hadd ne keressem a hivatkozást)
A terepjáró vezetőjéről csak még elítélőbben tudok nyilatkozni: az ilyenek vajon a T..co pénztáránál, 25.-ként sorban állva is kieresztik a hangjukat, hogy "Halaggyunkmá'!", vagy csak a fénykürtbe tud remegve kapaszkodni? A siker esélye mindkét esetben hasonló, de a pénztárnál nem tud elbújni a bika verdájában...
Tron65 2009.06.11. 07:46:22
Gratulálok! Csak visszakaptad, TE se annak villogtál és másztál a lökhárítójára, aki a sort feltartotta.
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2009.06.11. 07:46:31
metal · http://electric.blog.hu 2009.06.11. 08:05:45
Légyszíves azt a részt idézd a KRESZből, ami előírja, hogy a piroslámpát teljes sebességgel kell megközelíteni. Vagy azt a részt, ami előírja, hogy minden körülmények között a megengedett sebesség maximumával kell közlekedni.
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.06.11. 08:48:50
De akkor idéztesd mellé az indokolatlanul lassú haladás és feltartásról szólót is. Márpedig ezek miatt ragadnak be a kereszteződésben, és lesz dugó. Az pedig rohadtul feltart...
a távoli rokon 2009.06.11. 09:20:08
így kell csinálni (főleg bp.-n), jobb ha elkezded gyakorolni;)
metal · http://electric.blog.hu 2009.06.11. 09:45:58
metal · http://electric.blog.hu 2009.06.11. 09:49:12
\\\'Doni\\\' 2009.06.11. 10:02:06
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.06.11. 10:10:05
A kereszteződésben beragadás egy dolog, és a másik dolog, hogy hanyadik lámpaváltásra érsz át egy lámpán, mert előtted csak csorognak.. ott is lehet ám benzint pazarolni (vagy gázt, esetleg dízel olajat)
Mondjuk a legjobb, amit a teherautósok, de inkább a buszok művelnek, hogy 2 km/h-val "kúsznak" előre, és hogy mögöttük mi van, kit érdekel....
A hozzászólás, meg azért magyaros, mert bármennyire is szeretnéd, ez nem chickago, hanem magyaros.
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.06.11. 10:17:49
randomuser1 2009.06.11. 10:25:57
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.06.11. 10:28:52
"Kresz 26.(5) Nem szabad a járművel indokolatlanul olyan lassan haladni, hogy az a forgalmat akadályozza."
Akadályozod? Igen, mert más menne. Akkor elköveted, basszus.
ColT · http://kilatas.great-site.net 2009.06.11. 10:54:11
Na ezért nem villogok én sem egyből, lehet hogy 3 autóval előrébb tartja fel valami a sort, akkor meg nem nagyon van mit tenni. Legalábbis az előttem levő letolásától nem változik semmi.
metal · http://electric.blog.hu 2009.06.11. 10:54:45
@XXXXXXX: Érdekes autód lehet, ha neked egyes csúsztatott kuplunggal kell akkor mögöttem jönnöd, amikor én 50-nél elkezdek motorfékkel csorogni. Lehet, hogy neked is értelmesen kellene vezetned, és akkor nálad is spórolódna meg benzin.
ColT · http://kilatas.great-site.net 2009.06.11. 10:55:55
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2009.06.11. 10:56:32
Egyet már leküzdöttél.
ColT · http://kilatas.great-site.net 2009.06.11. 10:58:11
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2009.06.11. 11:26:49
Állítólag előzni is úgy kell, hogy egyesével...
Meg azért kell előreengedni, hogy hátha neki hangosabb dudája van.
Annak mi értelme, hogy valaki hosszú percekig vár a jószerencsére, meg a másik után, néla villant egyet-kettőt?
Lehet, hogy a baloldali sáv gyorsabban ment, mint a belső.
Akkor meg abban kell menni.
dinyus 2009.06.11. 11:28:56
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2009.06.11. 11:48:25
randomuser1 2009.06.11. 11:54:20
metal · http://electric.blog.hu 2009.06.11. 12:34:39
randomuser1 2009.06.11. 13:00:38
Ferenczhalmi Ferdinánd 2009.06.11. 13:15:51
metal · http://electric.blog.hu 2009.06.11. 15:08:59
Zsola777 2009.06.11. 15:35:50
Arra pedig, ha valaki nem szabályos, azzal "válaszolni", hogy te sem, nem szabad. Akkor inkább ne közlekedj. Köszi.
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.06.11. 15:42:25
Szó sincs a jogszabály idézetében lámpáról, színekről. Oda akar menni? Igen. Akadályozod? Igen. Pont.
Ha ő a lámpánál állva karja kivárni a váltást, és nem gurgulázva, akkor az az ő szíve joga. Lehet, hogy az ő kocsija olyan, hogy akkor fogyaszt keveset, ha gyorsan odamegy, majd ott megáll, és áll azalatt, amíg te még gurgulázol még.
@ColT -- korbely.freeblog.hu/archives/2009/0:
Ezt párszor kiveséztük. Se műszered, se jogalapod, se lehetőséged megállapítani, hogy mennyivel megy a másik.
randomuser1 2009.06.11. 15:49:47
metal · http://electric.blog.hu 2009.06.11. 16:00:48
@XXXXXXX: Te is:)
metal · http://electric.blog.hu 2009.06.11. 16:03:18
antika13 2009.06.11. 17:41:42
egyébként az út mindenkié.
SLacc 2009.06.11. 17:54:00
Szerintem az ilyenek amúgy fel sem fogják, hogy mit tesznek, csak azt, hogy agresszívek velük szemben.
Mert azok voltak itt, úgy tűnik.
Aztán meg jön a sok önbíráskodó jószág.
Ezéjó a faluba'!
antika13 2009.06.11. 18:17:05
antika13 2009.06.11. 18:32:11
randomuser1 2009.06.11. 18:35:54
SLacc 2009.06.11. 18:39:56
lotht 2009.06.12. 07:01:17
Két sáv az adott irányban, a lámpa előtti métereken záróvonallal elválasztva.
A lámpa kiegészítő zölddel van ellátva, ami az egyenesen haladást engedélyezi akkor, amikor jobbra tilos kanyarodni.
Itt látom nagyon gyakran, hogy az autóstárs megáll a pirosnál a külső sávban, irányjelzés nélkül. Majd amikor egyenesen haladóknak zöld lesz, akkor kiteszi az irányjelzőjét jobbra.
Miért nem előtte???
metal · http://electric.blog.hu 2009.06.12. 07:58:07
Ferocious 2009.06.12. 09:36:22
Járj gyalog, úgy talán nem akadályozol másokat a haladásban!
Ferocious 2009.06.12. 09:38:29
Így elolvasva a kommentjeidet ebben már biztos vagyok.
Ja és a jóanyádat nevelgesd odahaza a krumpliföldön...
SLacc 2009.06.12. 09:43:13
Nap mint nap ilyenekkel találkozom. Felismerem őket. :(
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2009.06.12. 09:43:35
a távoli rokon 2009.06.12. 10:01:35
SLacc 2009.06.12. 10:06:52
És különben is. Igazuk is van. Ha én 135-tel megyek, takarodjanak előlem, mert én aztán... engem feltartanak, mert havonta 10-15 alkalommal szül a feleségem és sietek, vagy mert képtelen vagyok időben elindulni. :)
a távoli rokon 2009.06.12. 10:19:30
és az élet minden területén ilyen. 55 év nem volt neki elég arra, hogy rájöjjön: ha egy kicsit visszavesz az arcából, sokkal nyugodtabban boldogabban élhetne. súlyos, kezeletlen klinikai eset a kisszázezer társával együtt;)
metal · http://electric.blog.hu 2009.06.12. 10:28:22
SLacc 2009.06.12. 10:48:44
SLacc 2009.06.12. 10:50:57
Szerinted most betojtak tőled? Tanulhatnál: ez itt nem használ. Lépj túl az ilyeneken. Aki nem tud érvelni, annak nem itt a helye. Legyen ketrecharcos.
Alf (törölt) 2009.06.12. 10:54:42
az 55 km-vel betonfalnak csapódásnak felel meg, okoska.
A piros lámpához való becsorgásról meg annyit, hogy én is lefékezek 20-30-ra 200 m-re a pirostól, főleg ha nincs előttem senki, és mozgásban érek a zöldhöz. be 3-asba, és a csávó a mellettem lévő sávban aki sprintelget lámpától lámpáig még a gumit, kuplungot, benzint, meg az idejét fogyasztja egyesben.
én meg elhúzok, mint a vadludak.
Integrált Szerverterror 2009.06.12. 13:05:07
antika13 2009.06.12. 13:40:41
30-nnál egyest tolni!
Hol vetted a jogsid?Ecserin?
Van egyáltalán?
antika13 2009.06.12. 13:47:24
antika13 2009.06.12. 14:05:38
Aki pedig nem képes felfogni, hogy gazdaságosabb a forgalommal haladni, egyik szemmel előre 200m-re, másikkal 500-ra (ami előtted történik, azt úgyis reflexből csinálod), azt csak sajnálni tudom.
Ha piros lámpát látok, már el is vettem a gázt.
Aki siet, az csak nyomja neki bátran és fékezzen amekkorát bír( A kocsimat én tankolom, valamint a gumit, fékbetéteket is saját pénzen cserélem cirka 100e km! után)a következő lámpánál egy jó sávváltással úgyis előtte leszek és indulhat minden előről.
De legyen szerencséje és átér budapesten 35 perc alatt én pedig csak 40 perc alatt.
Elgondolkodhatunk, hogy a körgyűrűn ez csak 30 perc és nem is füstöltük tele a várost.
De ez már egy más gondolkodásmód. Ezt nem is várom el senkitől, főleg sz itteni hozzászólóktól (kivételektől bocsánat)
SLacc 2009.06.12. 16:32:41
TH 2009.06.12. 16:41:36
Integrált Szerverterror 2009.06.12. 19:20:42
:DDD
Gömbi_bácsi 2009.06.14. 10:08:48
antika13 2009.06.14. 10:31:27
EBOA (törölt) 2009.06.14. 17:18:16
antika13 2009.06.14. 18:05:42
jónévez 2009.06.14. 18:30:44
Van ám azonban olyan közlekedőedény is, aki ezt úgy csinálja, hogy már akkor sárga-zöld van, amikor még ő hússzal csorog, a lámpától még elég messze. Ez már valóban fölösleges és másokat valóban túlzottan hátráltató cselekedet, szerintem ezzel tévesztenek itt téged össze. Mert ezt te sem teszed, ugye?