Legalábbis annak a Citroen tulajdonosnak mindenképpen, aki a nagy sietség közepette szakított arra időt, hogy ráfékezgessen Ferenc autójára, miközben ő épp egyben szerette volna hazajuttatni az új csempéit. A példa ismét megerősíti, hogy nem csak nagyon olcsó és nagyon drága autóban ülnek bunkók és hogy nem csak a fővárosban vannak ideggyenge autóvezetők.
A következő történetet szeretném megosztani veletek. Tegnap Június 15.-én elmentünk egy szegedi barkácsáruházba csempét vásárolni. Találtunk is szépet, jót, csak egy probléma volt, hogy csomagolást csak nyomokban tartalmazott. Semmi baj, utánfutót kartonpapírral kibéleltük és felpakoltuk. Elindultunk, négyen ültünk a kocsiban + az utánfutó teli törékeny csempével.
Próbáltam óvatosan menni, hogy a csempe túlságosan ne rázkódjon, de azért nem tartottam fel a forgalmat, ami egyébként is vasárnap délután eléggé gyér volt. Az Izabella hídra érve - kövezzetek meg -, hamarabb besoroltam a balra kanyarodáshoz a belső sávba, mert ott simábbnak tűnt az út, de nem másztam, szabályosan 50-nel mentem.
Ekkor történt, hogy a semmiből egy Citroen Xsara Picasso a külső sávban megelőzve elémvágott és vadul dudálva mutogatni kezdett. Először azt hittük, hogy elhagytunk valamit, de nem. Nyomott előttem három satuféket, (közben mutogatott) amit elég nehéz volt a megterhelt utánfutós kocsival kivédeni (persze a csempék a nagy fékezés miatt hátul rendeződtek).
A fájdalma az lehetett, hogy a belső sávot használtam, és neki biztos sietős volt az útja, de a nagy sietség közben még ráért engem fegyelmezni, és a mögöttem lévőket is veszélybe sodorni. (különben gond nélkül a külső sávban kikerült). Nagyon bátor lehetett, mert láthatta, hogy négyen vagyunk, plussz terhet cipelünk és így fékezget előttünk. Ha nem tudok megállni, és belemegyek, még én leszek a hibás.
Sajnos a rendszámát nem tudtam megyjegyezni, de egy 50 körüli őszes hajú férfi volt egy ezüst színű Picassoban. Kívánom neki, ha majd egyszer valami törékenyet és drágát visz, egy kamion fékezzen előtte és dúrja le az útról, mert esetleg a megengedett sebességel halad, és nem akarja összetörni a szállítmányt.
Az eset után továbbhajtott normális tempóban és elkanyarodott jobbra a következő kereszteződésben, nekem esélyt se adva arra, hogy megkérdezzem, mi a francot képzel magáról, hogy csak így veszélyezteti több ember biztonságát.
Nem egy nagy történet tudom, de elég szomorú, hogy nemcsak a kopaszmercis és társai, hanem már az idősebb korosztály is indokolatlanul agresszív az utakon.
Devil 2009.06.22. 11:23:38
TH 2009.06.22. 11:25:03
Don Blasius 2009.06.22. 11:29:21
Az Izabella hídon elég posvány a külső sáv. Valahol megértem, hogy a törékeny cuccal nem akart ott menni. Ott én is a belsőben megyek, de inkább rágyorsítok. Igaz, csempét még nem szállítottam arra.:)
trixilw 2009.06.22. 11:35:46
Perillustris 2009.06.22. 11:36:13
gecofeco 2009.06.22. 11:38:31
TH 2009.06.22. 11:39:29
@trixilw: köszi, a KRESZ-t ismerem. A KRESZ szerint ha egy gyorsabb jármű utolér, akkor le kell húzódni - lakott területen belül is - a külső sávba.
@Perillustris: Azért dinamikában egy utánfutós kocsi nem veszi fel a lépést a közlekedéssel. Ezért nincs helye a belsőben, még akkor sem, ha a végsebessége el is éri a megengedett maximumot. Másrészt te is nagyon jól tudod, hogy a tempó inkább 60 körül szokott beállni lakott területen belül, nem pedig 50-nél.
TH 2009.06.22. 11:40:34
Seth Gecko 2009.06.22. 11:42:54
Ott tényleg inkább a belsőben mentem volna csempékkel. Egy-két perc egy másik autós drága életéből, vagy az, amit a kiizzadt fizetésemből vettem meg és nem elittam... Inkább az ő ideje, kövezzetek meg.
Ha már lehagyom, akkor örülök, hogy mehetek, nemhogy még szivassam fékezgetéssel. Ezek szerint mégsem volt sietős...
Ehh, mindegy. Aki itt olvassa, az ezzel tisztában van, a gyökerek sajnos ritkán tévednek ide.
Az itt a baj, hogy sokaknak fájna egy kis tolerancia, neadjisten empátia.
Zsola777 2009.06.22. 11:43:49
Ergo ha 15 méterrel előbb besorol, mert kívül éppen szar az út, arra tekintettel lehet lenni. Arra persze nem, amikor a Hungárián kilométereken keresztül a belső sávban cammog egy kamion vagy busz.
Jobbról meg nem előzünk, ha a belső sávban lévő betartja a sebességet. De ha mégis, akkor sem fékezgetünk egy láthatóan hosszabb fékúttal (utánfutó/pótkocsi) rendelkező jármű előtt. Mutogatni meg lehet, de minek? Mindenki csak ideges lesz, pláne hétfőn...
TH 2009.06.22. 11:45:52
És a szar útminőség valóban indokolhatja a belső sáv használatát, mert nem hiszem, hogy az útkezelő kifizetné az összetört csempék árát (pedig ugye ők felelnek érte végülis...).
TH 2009.06.22. 11:47:58
Seth Gecko 2009.06.22. 11:50:45
ott a pont, igaz
Matrix_ 2009.06.22. 11:53:39
Ugyanitt törött csempe eladó!
érdeklődni.:...
:)
Devil 2009.06.22. 11:56:29
En ilyenkor azt szoktam csinalni hogy az elso satufek (vagy mas agressziv megmozdulas) utan szepen lelassitok 20-ra es/vagy hagyok 50 (lakott teruleten kivul 100) meter kovetesi tavolsagot. Ugy mar nehez megegyszer ram-satufekezni. Valahogy hiteltelenne teszi a nagy sietseget ha megall 20-rol satufekkel :) Persze a sietseg eleve minden ilyen esetben hiteltelen de ezt hagyjuk.
Igen, mas ezkoz nincs az onvedelemre, nem, nem luzerseg, nem, nem rangatom ki a kocsijabol es nem hivok rendort (minek)? Hacsak o meg nem probal kirangatni (kozpontizar!) mert akkor fenykep (mobil)+rendszam+feljelentes - igaz ez az elmelet, mert gyakorlatban ilyesmire meg sohasem volt szuksegem.
TH 2009.06.22. 11:56:45
Zsola777 2009.06.22. 11:59:54
36. § (4) Lakott területen lévő, párhuzamos közlekedésre alkalmas olyan úttesten, amelyen a forgalmi sávok útburkolati jelekkel vannak megjelölve, a belső forgalmi sávban (sávokban) 3500 kg megengedett legnagyobb össztömeget meg nem haladó gépkocsival és motorkerékpárral folyamatosan is szabad haladni feltéve, hogy ezzel a jármű a mögötte gyorsabban haladó járművek közlekedését nem akadályozza. Az ilyen módon haladó jármű mellett - a (6) bekezdés c) pontjában foglaltak megtartásával - fokozott figyelemmel __jobbról el szabad haladni__, a forgalmi sávokat azonban - a gyorsabb előrehaladás érdekében - kis távolságon belül ismételten változtatni, és ezzel a közlekedés résztvevőit zavarni tilos.
(7) Ahol valamelyik forgalmi sáv megszűnik, annak a járműnek van elsőbbsége, amelyik terelővonal átlépése nélkül haladhat tovább.
Addig tehát ok, hogy korán ment be, mert mondjuk az út gáz volt, és a másik is szabályosan haladt el mellette, de "bevágott" elé, hirtelen fékezésre meg nem kényszerítheti. Attól a pillanattól kezdve már a Citronyos volt a hunyó.
Don Blasius 2009.06.22. 12:04:23
Ami a kamionról leesett?:))
_ng_ 2009.06.22. 12:05:50
Kivéve, ha az adott útra megengedett legnagyobb sebességgel halad (mint itt) vagy kanyarodásra készül fel (mint itt).
kezq1988 2009.06.22. 12:06:02
Zsola777 2009.06.22. 12:11:20
Matrix_ 2009.06.22. 12:13:23
és már be van építve!
TH 2009.06.22. 12:29:25
@Zsola777: csak a "Jobbról meg nem előzünk, ha a belső sávban lévő betartja a sebességet. "
Ez nettó hülyeség. A többit meg senki nem vitatja.
Don Blasius 2009.06.22. 12:36:19
Párnára esett?:))
Zsola777 2009.06.22. 12:44:45
JMC 2009.06.22. 12:50:36
Hargita 2009.06.22. 13:06:04
TH 2009.06.22. 13:14:35
@Hargita: Remek útvonalválasztás, gratulálok. :)
RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2009.06.22. 13:20:08
meg egy gagyi autó, gyártáshibás járólappal...
Don Blasius 2009.06.22. 13:32:32
Én még cucc nélkül sem megyek arra.:P Pedig az autó jó, csak szeretném, ha később is az lenne.:)
TH 2009.06.22. 13:34:32
eloszto · http://eloszto.hu 2009.06.22. 13:59:02
Don Blasius 2009.06.22. 14:01:00
Nézd meg a BKV Volvoit milyen állapotban vannak, köszönhetően a szuper útnak...
scottish 2009.06.22. 14:03:30
KaPé 2009.06.22. 14:09:29
Láthatnánk azt a Kresz paragrafust, ami ezt így kimondja?
okostojgli (törölt) 2009.06.22. 14:09:57
- nem veszel törékeny csempét
- abban a boltban nem veszel csempét
- egyáltalán nem veszel csempét
- rögzítetlenül nem szállítod
- utánfutóval nem szállítod
- rögzítetlenül az utánfutóban nem szállítod
- balra nem kanyarodsz
- Szegeden nem közlekedsz
- Izabella hídon nem közlekedsz
- gyalog mész
- ezüst színű Xsara Picassót elkerülöd az 50-es sofőrrel
- minden Xsara Picassót elkerülsz 50-es sofőrrel
- 50-es sofőrt elkerülöd
- Gyurcsány a hibás.
kéjenc 2009.06.22. 14:16:02
gyutyka 2009.06.22. 14:17:01
Don Blasius 2009.06.22. 14:21:30
Az hagyján, de vasárnap, pedig június 15. hétfő volt.:)
scottish 2009.06.22. 14:26:49
Nyugtass meg kedves posztíró! Legalább volt búcsúszex?
TH 2009.06.22. 14:30:50
DownQ · http://letoltes.freebase.hu 2009.06.22. 14:37:30
ge-za (törölt) 2009.06.22. 14:45:26
Nem is kár érte.
Elmentél volna egy szaküzletbe és díjmentesen kiszállítják a minőségi árut és nem történik ilyen csúnyaság veled.
És még1
fékezget előtted,mutogat és egyikőtök se tudja megjegyezni a rendszámát?
egy süni simogatás azért a posztírónak is jár!
tacsikutya 2009.06.22. 14:55:39
kg-- 2009.06.22. 15:13:47
Ez akkora mondat, hogy be kellett idézzem :)
Belső sávban max. sebességgel menve nehéz szabályosan közlekedő járművet akadályozni. Kivétel a megkülönböztető jelzését szabályosan használó jármű.
A gyorshajtás a legveszélyesebb szabálysértések között van. Megvalósítása automatikusan veszélyeztetésként értékelendő.
Az agresszív vezetési stílus sem javít a képen. (Ha esetleg bíróság elé kerülne az ügy.)
A bizalmi elv alapján feltételeznem kell, hogy a közlekedés többi résztvevője ismeri és betartja a szabályokat - köztük a sebességkorlátozást is. Igaz, ez csak addig tart, amíg be nem bizonyítja a kedves közlekedőtárs, hogy nem fogja betartani a szabályokat.
És akkor ott tartok, hogy egy veszélyeztető magatartást meg tudok szüntetni egy akadályozással, ha nem húzódok le előle. Amíg én nem veszélyeztetek senkit, de engem - és a többi közlekedőt - veszélyeztetnek, addig a dilemma csak annyi, hogy én állítsam meg az ámokfutást, vagy hagyjam a többiekre. Mivel megvan az a helyzeti előnyöm a többiekkel szemben, hogy én észrevettem egy potenciális veszélyforrást (míg a többiek esetleg nem), így praktikusan nekem kell mielőbb megszüntetnem a veszélyhelyzet lehetőségét.
Tehát a KRESZ szerint a gyorshajtót a belső sávban max. sebességgel haladva akadályoznom kell :)
Van ebben valahol logikai hiba? (A végén én is meglepődtem, de ez jött ki :) )
tangara 2009.06.22. 15:14:08
Ilyen nincs. Simán nem figyeltél barátom.
TH 2009.06.22. 15:28:33
majdazteneldontom (törölt) 2009.06.22. 15:36:35
Alf (törölt) 2009.06.22. 15:45:08
Alf (törölt) 2009.06.22. 15:46:00
petrocelli111 2009.06.22. 15:50:00
Aggie 2009.06.22. 15:50:25
Szerintem minden ur- es holgyvezetonek ki kellene probalnia, nagyon-nagyon tanulsagos!
Integrált Szerverterror 2009.06.22. 15:54:09
Integrált Szerverterror 2009.06.22. 15:59:26
majdazteneldontom (törölt) 2009.06.22. 15:59:41
Melléfogtál kisköcsög, jóval komolyabb vasam van. :)
Ennél jobban csak francia autó feltételezett tulajdonlásával lehet megsérteni. Mondjuk azért már ölök.
TH 2009.06.22. 16:05:03
majdazteneldontom (törölt) 2009.06.22. 16:07:41
Integrált Szerverterror 2009.06.22. 16:13:02
nyjozsi2 2009.06.22. 16:15:49
TH 2009.06.22. 16:17:55
@nyjozsi2: Töredékére törnek a törési esélyek? :)
aGinger 2009.06.22. 16:18:15
Integrált Szerverterror 2009.06.22. 16:22:35
Ja és csak azért nem mentem utána mert a nagymama ott ült mellettem. De tényleg!:)))
TH 2009.06.22. 16:22:57
Integrált Szerverterror 2009.06.22. 16:28:16
„Nitroglicerint viszek nem sietek!”
majdazteneldontom (törölt) 2009.06.22. 16:36:21
Mindenesetre ezúton felhatalmozom a jelenlévőket, hogy ha 50 évesen olyan nyomi leszek, hogy csak egy Citroent fogok tudni felmutatni és az lesz a legnagyobb boldogságom, hogy satuzgassak az utánfutós kolléga előtt lelőhettek, mint egy kutyát, mert az ilyen azt érdemli! :)
seatdealer 2009.06.22. 16:42:02
Egyébként a Xarás xarjon sünt!
Dworkyll · http://ekonyvolvaso.blog.hu/ 2009.06.22. 16:46:26
TH 2009.06.22. 16:46:46
Azt hiszem, a VW és a japán autók azok, amik leginkább kimaradnak a szórásból, ők nem keltenek erős érzelmi hullámokat itt. :)
aGinger 2009.06.22. 16:50:13
JGabor · http://segitazautoszerelo.hu/ 2009.06.22. 16:56:39
majdazteneldontom (törölt) 2009.06.22. 16:57:38
TH 2009.06.22. 17:01:16
Köztük van a tied származási helye? :)
majdazteneldontom (törölt) 2009.06.22. 17:03:18
TH 2009.06.22. 17:03:20
TH 2009.06.22. 17:03:50
Kanten_vagyok_Montarzsiból 2009.06.22. 17:12:03
TH 2009.06.22. 17:13:03
Bocs, de miért nézel mindenkit hülyének? Ki mondta, hogy kanyarodáshoz nem lehet időben besorolni?
insert_click · http://www.kutyapoint.hu/ 2009.06.22. 17:13:10
PitBuli 2009.06.22. 17:16:24
SLacc 2009.06.22. 17:19:01
Ugyanakkor ha cuccot viszel, oldd meg a megfelelő rögzítését. Talán (!) egy kicsit te is hibás vagy. De igaz az is, hogy 50 a megengedett. Tudod, valószínűleg szült a felesége, és rohant az OMV-hez (vagy mi van ott) benzinért, mert már nem lett volna elég a kórházig, aztán meg a másikig, ahol ott a nagymama. Jaj, istenem, hol a fejem, hol a fejem. :)
Mivel ott gyakr(abb)an van trafi, engedni kell az ilyet... :)
Integrált Szerverterror 2009.06.22. 17:30:43
Amúgy ha megfigyeled akik gyakran írogatnak ide nem fikázzák a másik autóját. Ez a blog nem erről szól. Itt az emberi hülyeség a téma. Meg a hülye emberek. Szerintem.
TH 2009.06.22. 17:32:09
rezsöatya 2009.06.22. 18:09:51
Amúgy velem meg a következő történt: Tetőcsomagtartón vittem 4 m-es hajópadlót (nem sóherségből, hanem mert van tetőcsomagtartóm, meg csak egy köteggel = 10 szál, ahhoz meg nem kell pótkocsis kamion, csak azért, hogy ne legyek sóher!), szóval a Szentendrei úton, külső sáv, tudom, hol vannak a bukkanók, ezért időben lassítok, hogy a 4 méteres szál ne lengjen ki, a mögöttem lévő, meg azt hitte, hogy őt szivatom, azért fékezek. Elém vág (ismétlem, külső sáv a háromból!), ráfékez, úgyhogy én hiába vigyáznék a lecekre. Szóval megértem a cikkírót, tudja be annak, hogy mindenki magából indul ki, el kell felejteni, ne rágódjon... azért a csempéket sajnálom, nyilván nem törés céljából vette...
Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2009.06.22. 18:23:01
összetörtek? vagy megmaradtak azért?
BKV reszelő 2009.06.22. 18:29:52
Ja ! Nem a csempe miatt, hanem a szándékos veszélyeztetés miatt.
ekkoraszart 2009.06.22. 18:30:55
BKV reszelő 2009.06.22. 18:42:31
Nem büntetett senki. Ha tette volna, akkor sem próbáltam volna fékezni, mert értelmetlen lett volna.
11-es egyébként viszonylag jó út, de szentendrétől én teherrel bizony a sáv belső oldalán megyek, mert a széle az nem gépjárműbarát. Menjen ott akinek sok pénze van a napi szervizelésre.
Zsola777 2009.06.22. 20:00:30
...::: Flúgos Kamionos :::... 2009.06.22. 20:39:56
Nejkem egy kicsit gyanús, egy ilyen semmiség miatt ritkán szoktak fékezgetni mások előtt az emberek. Szívesen meghallgatnám a citroenes verzióját is, lehet, hogy a végén még kiderülne, hogy egyáltalán nem úgy volt, mint ahogyan a posztban van. Ha netán mégis, akkor tényleg köcsög volt a citroenes.
jónévez 2009.06.22. 20:53:53
Ijgum-bujgum! :)
...::: Flúgos Kamionos :::... 2009.06.22. 21:00:38
jónévez 2009.06.22. 21:14:30
...::: Flúgos Kamionos :::... 2009.06.22. 21:24:31
vhm 2009.06.23. 00:12:00
Nem te lettél volna a hibás. Ugyanis, ha bevág eléd és úgy fékez, akkor ő a hibás. Még 3 tanud is lett volna helyből. Követési távolságot nem kell tartani másik sávban haladó mögött, ő pedig úgy vágott be eléd, hogy nem biztosította az elsőbbségedet...
Szerintem semmire, de semmire nem elfogadható a bevágok elé aztán fékezek egy nagyot és közben veszélyeztetem a többieket mentalitás.
Az ilyet kívánom hátulról tolják meg egyszer úgy, hogy aztán nyaktól lefelé lebénulva legyen pár éve gondolkozni vajon megérte-e...
Integrált Szerverterror 2009.06.23. 02:20:16
Integrált Szerverterror 2009.06.23. 02:25:32
SLacc 2009.06.23. 07:35:26
Integrált Szerverterror 2009.06.23. 14:21:31
Mondjuk én is tudok egy okot az elévágás+befékezés kombóra: tegyük fel a szemem láttára elrabolja a családom egy embercsempész banda egy nagy fekete autóval. Biztos megpróbálnám megállítani még ha ezzel közúti veszélyeztetést követnék el ill. azt kockáztatnám hogy nyaktól lefelé megbénulok. És itt bezárult a kör.
22-es csapdája?
indapass90210 2009.06.23. 16:33:53
Ezért tart ott az ország, ahol!
igazi hős 2009.06.23. 22:07:46
Zsola777 2009.06.24. 01:48:59
scottish 2009.06.25. 13:22:06
Jut eszermbe: mi lett a csempével?!?
jónévez 2009.07.09. 19:57:50