Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) kresz (720) KRESZ (1) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Apokalipszis most

2009.06.23. 17:25 :: SilentSound

Budapest közlekedéséből vett videóra néhány momentumot Perillustris és némi szöveges körítéssel el is küldte nekünk. A szomorú az, hogy ha belegondolok a város tömegközlekedésének színvonalába, egyáltalán nem csodálkozom rajta, hogy aki teheti, a dugók ellenére is inkább autóba ül. Persze busszal sem lenne gyorsabb, ha ezek az autósok a buszsávot is elállják.

Először csak a hosszú percek óta hősiesen küzdő szirénázó jármű miatt pattantam le a bicajról és kezdtem filmezni. Már régóta készültem megörökíteni egy hasonló jelenetet. Internetes fórumokon rendszeresen megjelenik az a vélemény, miszerint a "biciklisek feltartják a forgalmat".

Ezen persze már csak röhögünk és szánakozunk, de most elég lesz a válaszba belinkelni e rövid videót, amin jól látszik, hogy a pár száz méteres útszakasz megtétele is több perc egy megkülönböztetett jelzéssel haladó járműnek. A BKV-buszok akadályozását, menetidejük megnövekedését már csak halkan jegyzem meg, kiegészítve azzal, hogy a belső sáv a Montevideo utcától buszsáv, ezért azt sok száz gépjárművezető szabálytalanul használja nap mint nap. Gondolom ők azok, akik azért nem ülnek buszra, mert lassú. Hát persze...

Elpakoltam a gépet, elindultam haza, de ami a Szépvölgyi út alsóbb részén fogadott... Láttam már Budapesten sok mindent. Zebrán "ragadó", piroson áthaladó autókat, pofátlan, idegbeteg, elkeseredett, beletörődő autósokat. De mindezt egy helyen, s egy időben látni még engem is megdöbbentett.

20-25 percig álltam ott, 18 perc lett a nyers videó, ebből kinyestem annyit, hogy ti ne vágjátok fel az ereiteket, de még megmaradjon az "élmény". Évekkel ezelőtt készült egy felmérés, ami megállapította, hogy kb. 30%-kal csökkene a torlódások mértéke, ha a járművezetők nem szivatnák meg egymást (szándékosan vagy sem, a lényegen nem változtat).

Ennek egyik tipikus példája a kereszteződésben "ragadás", ami amellett, hogy szabálytalan, taplóság is. Csakúgy mint a tolakodás, azaz a kanyarodósávon keresztül egyenesen továbbhaladva előzés, ami a videón is jól látszik. Ahogy az is, hogy a Lajos utca egyenesen haladó sávját is folyamatosan blokkolták a pofátlanul a Szépvölgyi útra kanyarodni kívánók, ezzel felére, harmadára csökkentve a kereszteződés áteresztőképességét.

Persze ezután a másik irányból érkezők is betolták magukat - beindítva egy öngerjesztő mechanizmust. Örömöm korai volt, amikor megláttam a két motoros rendőrt, mert meg sem próbáltak javítani a katasztrofális helyzeten, hanem egy tiszteletkör után elhúztak.

108 komment

Címkék: budapest video közlekedés autó kresz dugó mentő

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

EBOA (törölt) 2009.06.23. 18:06:00

Egyetértek, hogy mindenki számára hátrányos, ha valaki beragad a kereszteződésbe, de sajnos időnként elkerülhetetlen.
A videón is látszik, hogy a főútról folyamatos a kanyarodó sáv telítettsége. Ha a keresztező mellékutcából nem pofátlankodik át az illető közéjük, akkor még másnap is ott állna. Ez velejárója a dugóknak, ilyenkor elfogynak a szbályok, és a pofátlanabb, erősebb kutya halad előrrébb.

-d(-_-)b- 2009.06.23. 18:41:22

Persze ha nem lettek volna ott a demszki-karók, akkor simán el lehetett volna engedni a szirénázósat. Csak mondom.

mizrolist 2009.06.23. 18:58:56

@-d(-_-)b-: ha nem lennének ott, a gyalogosoknak nem lenne járdája a parkoló autóktól. És ez sem mentség arra, hogy miért volt tele a buszsáv...

kamushamus 2009.06.23. 19:03:18

@EBOA: "Egyetértek, hogy mindenki számára hátrányos, ha valaki beragad a kereszteződésbe, de sajnos időnként elkerülhetetlen."
Ez azért nem így van,szerintem szabálytalan.Ha valaki nem tud átjutni a kereszteződésen,az ne hajtson bele.

Kis ember 2009.06.23. 19:05:25

@bekov:
A posztoló valóban időmilliomos, mert általában biciklivel jár, így nem szorul be a dugóba, gyorsabban eljut mindenhova. :))

Kis ember 2009.06.23. 19:06:51

És mint láthatjuk, mindenki pék, vagy asztalos, esetleg beteg gyermeket szállít, tehát muszáj volt autóba ülnie.

Astron 2009.06.23. 19:08:29

Minden fémszekérben ül 1-2 ember!!!

Bladika 2009.06.23. 19:14:48

A szirénázós remek példa a tegnapi poszthoz, hogy nem állunk a másik seggébe!

Egyébként a dugókról! Sajnos ma be kellett mennem a városba délután. Az észrevételek:

- Hungária körút:
10 autóból 3 nem képes elindulni a lámpánál, már rég zöld mire elkezdi keresni az 1-est. Abból a 10ből kilenc ráadásul nem a lámpát nézi, hanem az előtte lévőt.
Szintén 10ből 9 nem akkor indul el amikor az előtte lévő, hanem mikor meg van a szerinte biztonságos követési távolság.

- Lámpáknál:
Illedelmesen beengedi a lámpa előtt a jobbról várakozót egy előtte lévő utcából! Nemes cselekedet, csak ezt megteheti majd hátul valaki mikor majd piros, a zöldnél haladjunk!

- M1/M7 kifelé:
Kisteher középső 80km/h jobboldaliban 1 megy aki miatt nem lehet kikerülni jobbról, belsőben 85-el előzik. Egérútnál az emelkedőn már csak a 70et tudja tartani. A kedves sofőr telefonált! A sok okos képtelen azt megelőzni ezért kb a Sasaditól Budaörsig egy nagy tömeg megy valahol 80 környékén.
Budaörsnél megelőzve őket jobbról innen onnan, jé üres az autópálya.
Következő társaság akik a kameránál (100 a megengedett) 110 ről 90 re lassítanak! Remek hatással van ez a forgalomra.
És végére mindig kis ráadásként ahol szétválik az út, aki M1re megy biztos, hogy addig a legbelsőben volt, aki M7re az pedig a külsőben, ezért itt is kb 70-re lassítunk.

Ezek nagy része nem nagy dolog, de a végére elég nagy lesz belőle!

bocage 2009.06.23. 19:16:05

Nem védeném a rendőröket, de ha leállnak ott büntetni még nagyobb lenne a dugó. Kamera kéne aztán kész, megy a csekk.
A rendőrökből az veszett ki, hogy szimplán csak rászoljanak az illetőre. Nem kell büntetni mindenképp, de azt éreztetni kellene, hogy ember hülye vagy és ilyet ne csinálj többet. Így hagyják a dolgot, a nép meg látja, hogy az orruk előtt is lehet szinte bármit csinálni.
Hasonló állandó probléma van ebből a Bajcsi-Andrássy sarkon. Ott is simán beragadnak, utána meg a kerékpárút/zebra teljes elzárása, esetleg a zöld jelzés ellenére kerékpárosok és gyalogosok közzé hajtás következik. Mindemellett a gyalogos zöld alatt egy fiatal felnőtt sem ér át, nemhogy babakocsis/nyugdíjas stb.

Astron 2009.06.23. 19:16:56

@EBOA: Kulturált országokban ha valaki beragad a kereszteződésbe, akkor automatikusan kapja csekket. És ezért érdekes módon az emberek ott nem ragadnak be.

Rocko- 2009.06.23. 19:17:18

"menjünk innen"
:DDDD
halkan megjegyezném h a kétkerekűek szabálysértései nem lettem külön kiemelve. csak a fair play szellemében.

bocage 2009.06.23. 19:22:49

@Rocko-:
Igazad van. Viszont nagy különbség, hogy a bringások senkit nem akadályoztak, szemben az autósokkal.

Marcellusca 2009.06.23. 19:24:19

@decibá: De ők is szabálytalanok!
Kettős-e mérce-e? :)))

Marcellusca 2009.06.23. 19:25:43

@Rocko-: Perillustristól ne várd, hogy a bringásokat szapulja! Nem olyan családból származik. :)))

bocage 2009.06.23. 19:30:21

@Marcellusca:
Igen kettős mérce, ha a KRESZT veszed alapul, de nem az ha a másikkal szembeni bunkóság mértékéből indulunk ki.

2009.06.23. 19:31:05

@-d(-_-)b-: persze ha az x autó nem a buszsávban ácsorgott volna, elfért volna ott a szirénázó autó

@Astron: 1-2, de inkább 1. ez is baj

@EBOA: a szabályoknak nem szabad elfogynia, csak ezt mindenkinek tudnia kellene..

az ilyen és ehhez hasolnó helyzetekhez viszont pár gondolat:
hiányzik a közlekedési kultúra.. egyszerűen kihalt, vagy nem is volt? nemtudom, de most már nincs. nincs előzékenység, odafigyelés, elővigyázatosság. mert mindenki egyenlő
büntetni kéne az ilyeneket, de nemcsak a kisköltségvetésű családapát, hanem a "kopaszmercis"-t is, csak ugye a bátorság, meg a rendőrséggel szemben elvárandó "tisztelet" hiánya, hisz mindenki egyenlő, de vannak egyenlőbbek..

jurii (törölt) 2009.06.23. 19:49:49

@Rocko-:

1. én olyat még nem láttam, hogy 10 bringás veszettül csilingelve egymás seggében torlódott volna a kereszteződésben;
2. ha a kereszteződést elállják, a zebrán is kavarnak és a piroson is átmennek a nagy böszme autók, szerinted mit csináljon? Megy ahogy tud.
3. örömmel látom, hogy a válság elkerülte a Lajos utcát, láttam legalább két vadiúj BMW-t, egy Porschét...

Szendwich 2009.06.23. 19:52:06

@EBOA: "Egyetértek, hogy mindenki számára hátrányos, ha valaki beragad a kereszteződésbe, de sajnos időnként elkerülhetetlen."
Az ilyesmit azok az autósok szokták mondani, akik látják, hogy a kereszteződés tele. Azaz se előre, se hátra. Viszont zöld a lámpa. Mit is csináljon akkor? Hát persze, hogy beáll Ő is a kereszteződésbe. Van ott még hely alapon. Aztán integet jobbra, balra: "Kapd be köcsög, ne dudálj! Te is kapd be kis köcsög, Te se dudálj nekem! Nem látod, hogy nem tudok arrébb állni?!"
Szánalmas viselkedés.

vadász2 · http://kariblog.blog.hu 2009.06.23. 19:53:54

@decibá: "Nem védeném a rendőröket, de ha leállnak ott büntetni még nagyobb lenne a dugó. Kamera kéne aztán kész, megy a csekk."

Attól még nem lesz jobb a forgalom. nem büntetni kellett volna leállniuk, hanem "rendet tenni", irányítani. Mert ez a helyzet olyan, mint mikor a villanyrendőr szabadságra megy, azt senki se tudja, miként mehet, és állandó dugó alakul ki.

bocage 2009.06.23. 19:56:46

@vadász2:
Jogos. Ha ők nem érnek rá valami miatt beszólhatnak az örsre.

Bladika 2009.06.23. 20:00:44

@EBOA: "Egyetértek, hogy mindenki számára hátrányos, ha valaki beragad a kereszteződésbe, de sajnos időnként elkerülhetetlen." Nincs olyan, hogy elkerülhetetlen! Én, amikor bent ragadtam tanuló időmben ami talán 2x volt, tudtam, hogy a saját hülyeségem miatt és rögtön kerestem a kiutat.

Vasútátkelőn is elfordul, hogy egyesek bent ragadnak, mert időnként elkerülhetetlen?

Matrix_ 2009.06.23. 20:11:36

azér az is érdekes, hogy mindenki próbál lehúzódni a szirénázó elől... kivéve a merci köcsög:))

Kis ember 2009.06.23. 20:22:38

@Matrix_:
Ő nem hallja a szipi-szupi hangrendszertől, amit utólag tett be a kocsiba

_ng_ 2009.06.23. 20:27:34

@TH: Visszamentem a munkahelyemre, aztán fél hét felé hazamentem.

Matrix_ 2009.06.23. 20:35:51

@Kis ember: de azé mikor mellé ér meg az előtte lévő valamiért elkezd húzódni?? Na mindegy, majd ha mercim lesz megértem én is...

Matrix_ 2009.06.23. 20:51:05

a másodikkal nem értem mi a gond? tipikus dugó. sztem szabályosan nem lehet ilyen helyzetben továbbhaladni. de ha igen akkor hajrá, lehet megmutatni!

Marcellusca 2009.06.23. 20:54:22

@Perillustris: Okay! Ezennel megkövetlek!

Mentségemre szóljon, hogy nem szoktam bringás posztokat olvasgatni, erről sem tudtam.

Egyébként Te nóóórmális vagy? Népfürdő utcában a kerékpárúton közlekedel? Aztatat ottan nem szokás! Nem tuttad? :)))

A sok bírka teker a szar aszfaltú közúton, mikor ott van a kiépített kerékpárút.

EBOA (törölt) 2009.06.23. 20:58:51

@kamushamus: @Astron: @Szendwich: @Bladika:

Ja, bocsi, az elmúlt év alatt elfelejtettem, hogy ide csak szabálytisztelő csőlátásúak írnak! Bocsi mindenkitől! ;)

kovka 2009.06.23. 21:02:04

fasza, video.köszi! szeretem az ilyeneket nézegetni. poén. jók a kommentek is...főleg az "azt a kurva" :D
riszpekt a melóért

Marcellusca 2009.06.23. 21:21:09

@EBOA: Figyejjé mán oda, mikettet írogatol ide! :)))

libraSVK 2009.06.23. 21:21:43

@decibá:
Nem vedeni kell, ba..d meg.
Rendor leparkolja a motort - akar a jardara is, nem foglal sok helyet. Felirni a rendszamokat, minden szabalytalan sofornek benyujtani az ablakon egy behivot a rendororsre fix idopontra (szemelyenkent 10 perc eltolodassal), es kesz. Az egyik rendor ezt vegigcsinalja, a masik kozben kamerazza (bizonyitek, hogy kapott beidezest, rajta a rendszam, pofaja, ...). Gondolod, hogy ha a tuloldalrol ezt latja a nyomorult, akkor meg ugy megy, hogy beragadjon???

EBOA (törölt) 2009.06.23. 21:30:32

@Marcellusca: Őszintén szólva lesz*rom! :)
Ezen már rég túl vagyok, hogy itt vitatkozzak a sok birkával! :D
Ez a bergadós kereszteződéses dolog is kb. olyan mint a cigánykérdés! Annak sem szabadna lenni, osztán mégis van! :D

Szép dolog az elmélet, hogy addig nem megyünk be a kereszteződésbe amíg foglalt, de ha folyamatosan foglalt, akkor valamit tenni kell! ;)

...::: Flúgos Kamionos :::... 2009.06.23. 21:39:45

@EBOA: Ez így van, de a sok szabálykövető, gyalogost átengedő, előzékeny autós ezt másképp gondolja. Mert tudod itt csak olyanok kommentelgetnek :)))

Marcellusca 2009.06.23. 21:53:12

@...::: Flúgos Kamionos :::...:

Ez mind oké, de most akkor ki a hülye? :)

EBOA (törölt) 2009.06.23. 21:59:42

@Marcellusca: Nem lehet mindig minden helyzteben megmondani, hogy konkrétan ki a hülye! :) Sok kis hülyeség összeadódik, és kialakul a káosz...

Marcellusca 2009.06.23. 22:04:47

@EBOA: Ja, ja! Erre jó példa a második videó. :)

...::: Flúgos Kamionos :::... 2009.06.23. 22:08:01

@Marcellusca: Nem mondom meg! Pedig tudom ám :)

@Kis ember: A szemellenzősöet se felejtsd ki, kérlek..

EBOA (törölt) 2009.06.23. 22:22:22

@Marcellusca: Jó példa az Ürömi utcáról balra ráfordulni dugóban a Szépvölygi útra! A Szépvölgyin folyamatosan áll a sor a lámpa előtt több száz méterre. Hiába vált nekem zöldre, nem tudok átmenni a kereszteződésen, mert az álló kocsisorba nem tudok rögtön beékelődni. Ha várok 5 lámpaváltást, akkor is ugyanaz a helyzet. Vagy kifogok egy rendes tagot, aki hagy nekem helyet, vagy kikövetelem magamnak, de ez belekreülhet néhány percbe amíg vált a lámpa, és el tudnak indulni, és ezzel nekem is helyet csinálnak. Ha egyáltalán beebgednek. Addig pedig akadályozom a kereszteződés másik forgalmi sávját. Szerencsére jó régen jártam arra, lehet hogy már megváltozott, de szept. 17-én még így működött.

Rocko- 2009.06.23. 22:42:09

@decibá: nem, nem akadályoztak. de az nem mentség. mert ha valami alá bemászik, hiába mondja a kórházban vagy hiába írja a sírjára, h "de hát nem akadályoztam".

@Marcellusca: nem szapulást várok, csak jegyezze meg azt is. "ismerem" egy jó ideje, azért nem csőlátású gyerek ő.

@jurii:
"1. én olyat még nem láttam, hogy 10 bringás veszettül csilingelve egymás seggében torlódott volna a kereszteződésben;"
mert elmennek a sorok közt.
"2. ha a kereszteződést elállják, a zebrán is kavarnak és a piroson is átmennek a nagy böszme autók, szerinted mit csináljon? Megy ahogy tud."
aham, ez érv. aki elállja a kereszteződést, ő is megy ahogy tud. ő meg így tud.

Bladika 2009.06.23. 22:43:57

@EBOA: Azt hiszem ennek semmi köze a csőlátáshoz ellenben azzal, hogy bemegyek, mert másképp nem tudom megoldani.

"Szép dolog az elmélet, hogy addig nem megyünk be a kereszteződésbe amíg foglalt, de ha folyamatosan foglalt, akkor valamit tenni kell!" De miért foglalt folyamatosan? Mert a másik is bent ragad?

EBOA (törölt) 2009.06.23. 22:51:31

@Bladika: Menj ki a Körútra, mondjuk a Szemere kereszteződéshez, és figyeld a Szemeréből a Körútra balra kanyarodókat! Majd rájössz a gyakorlatban, hogy miért alakulnak ki a beragadások...

Perillustris 2009.06.23. 23:33:03

@decibá: "Nem védeném a rendőröket, de ha leállnak ott büntetni még nagyobb lenne a dugó."

Eszembe sem jutott, hogy büntetgetniük kellene (arra elég lennének fixen telepített kamerák a kereszteződésben). Be kellett volna állniuk forgalmat irányítani. Kétségkívül szakmai hibát követtek el.

Perillustris 2009.06.23. 23:36:14

@Rocko-: Viszont lássuk azt is, hogy - nem túlzok - képtelenség lett volna ott szabályosan közlekedni kerékpárral. Hiszen még közlekedni sem lehetett.

Nancsi 2009.06.23. 23:37:54

Azért vannak olyan kereszteződések, hogy ha első is vagyok a sorban, akkor is be fogok ragadni. Na most ilyenkor mit lehet csinálni? Várjak este 9-ig a zöldnél, hogy enyhüljön a forgalom? A forgalomszervezőket is picsán lehetne rúgni, hogy ne csak a fizetésüket vegyék fel, hanem próbáljanak meg néha közlekedni is. Egér úton van 1 autószalon. A zöldhullám (4 sávos úté, kb 1 benzinkútnyi bekötő ellenében) azért van elk.rva, hogy az M1-M7 felől jövők bámulhassák a honda vagy mi a tököm autóit. Ezért is biztos lecsúszott pár kiló az illetékes elvtárs zsebébe. Költsék gyógyszerre.

Perillustris 2009.06.23. 23:39:23

@jurii: A Porsché-s volt a legjobb. Türelmesen várt, pedig nem hiszem, hogy hozzászokott az egy méter/perc tempójú haladáshoz. Aztán elunta és nyomott egy kövéret a Lajos utcán inkább.

Vajda Gábor (Gabor_V) · http://www.linkedin.com/in/gaborvajda1984 2009.06.23. 23:42:00

Hát nem tudom, forgalmas utca, ahol nem lehet lehúzódni. Most akkor a bicikliseknek azért jó, mert össze tudnak húzódni, ha kell? Vagy inkább a sürgősséginek kellett volna bicajjal érkeznie?

Perillustris 2009.06.23. 23:48:14

@Gee Halen: Nem a bicikliseknek jó. Annak jó, aki vezeti a sürgősségi járművet, s akiért megy (pl. mentő, tűzoltó esetében).Csak a Daubnertől elszenvedett min. 5-6 perc időveszteséget, s akkor még a felsőbb szakaszról nem is beszéltünk. Nem nehéz belátni, hogy mit jelent ennyi idő egy súlyos sérültnek vagy egy infarktust kapott embernek.

Devil 2009.06.24. 01:10:23

Hopp! Az elso videon 0:58-nal csak nem egy szabalytalan bicajost latunk? Zarovonal atlepese, buszsav hasznalata... mi is az a kifejezes? Deakne vaszna?
Egydebkent itt eppen nem csokkent 30%-kal a keresztezodes atereszto kepessege a tolakodas miatt. A Lajos utcaban vidaman haladnak az autok, a masodik videon sokszor lehet ezt latni (epp az elejen is). A gond a Szepvolgyi ut szukossege, ezen nem segitett volna az sem ha nem tolakszanak. Persze ettol meg nem kell tolakodni, errol kesobb. Azert sokszor van hogy akadalyozzak egymast, csak ez a pelda nem volt jo.
Viszont az a csomopont meger egy (halotti) miset. Az a csomopont egy agyrem. A Kolossy ter kornyeke szinte mindig tulterhelt, kaotikus, 17-es villamos ottani szakasza katasztrofalis. Talan jo lenne vegre atgondolni az egeszet. Egyszeruen nem birja a forgalmat, tul sok forgalmas ut talalkozik tul szuk helyen (Szepvolgyi, Lajos, Pacsirtamezo, Becsi!) es nincs alternativ utvonal hoppa, tervezesi hiba! (persze tudom, bicajozzunk, koszi!)
Ami a szabalyokat illeti: igen, a feher festek nem allitja meg az autokat (mellesleg mast se). Nyilt titok hogy rendorseg nelkul nincs rend. Ekkora forgalom mellett nem eleg ha naponta 1 rendor eppen arra jar (es inkabb csendben tovabbhajt - "mas parancsot kapott"). Masszivan kamerazni kellene az osszes "veszelyeztetett" buszsavot, az osszes "beragados" keresztezodest, nem csak ezt az egyet, hanem az egesz varosban. De ezt mar annyian annyiszor leirtak hogy mar faj...

Devil 2009.06.24. 01:14:13

Na egyebkent ez tortrenik veled ha bicajozol: azon veszed eszre magad hogy hulye autosokat kamerazol fel oraig, videot szerkesztesz roluk, postolsz, kommentezel... egy csomo idot vesztesz!!! Azon kivul mas hulyesegen ennyit csamcsogni legalabbis felveti a mentalhigiene szuksegesseget is :)

Devil 2009.06.24. 01:21:29

@EBOA:
A KRESZ szerint latnoknak kellene lenned:
(7) Zöld fényjelzésnél sem szabad az útkereszteződésbe behajtani, ha azt - forgalmi torlódás miatt - a zöld fényjelzés tartama alatt előreláthatólag nem lehet elhagyni.
Tehat ha te ugy latod elore - miert is ne? - hogy a tobbiek majd kimennek, es a zold vegere te is at tudsz menni, akkor beallhatsz a keresztezodesbe. Gyakorlatilag amikor akarsz, szabalyosan!
Ez igy nyilvan hulyeseg, ujabb felesleges gumiszabaly, talan meg nem is lenne bonyolult korrigalni - de hat nem teszik (minek is ugyse ellenorzi senki) biztos fontosabb dolguk van.

Zsola777 2009.06.24. 01:38:12

Mi lenne, ha a Szépvölgyire a Nagy Lajosról nem, csak a Bécsi útról lehetne felfelé kanyarodni? Talán aki felfelé akar menni, előbb felmenne a Bécsire, aki meg egyenesen, a Margit híd felé, az meg tudna haladni. Aztán lehetne büntetni azokat, akik a Duna felől elállják a kereszteződést. Menne is minden gyorsabban, nem?

fidoone 2009.06.24. 06:10:48

Mindenki szarjon sünt! A kanyarodó sávból egyenesen haladó, a kereszteződésbe beálló, a zebrát elálló, a kerékpáros aki átteker a zebrán, és a gyalogos aki nem mászik át a kocsikon. És végül a felvétel szerzője is ha már ennyire ráér!

Rocko- 2009.06.24. 06:58:40

@Perillustris: nem igaz, hiszen eltolhatta volna mellettük a kerékpárt járdán. gyorsabb is lenne és nem is tilos. sőt, ő ezt megteheti, amig az autósnak nincs olyen opciója, max választ egy párhuzamos utcát (nem ismerem a környéket, nem tudom van-e)
persze ha egy hídnál is nagy problémát okoz ez, akkor itt se fogják megtenni.

gmower (törölt) 2009.06.24. 08:06:36

Mennyi álszent emberke írogat ide, te jó ég! Az első videón egy-két baromtól eltekintve mindenki szépen félreállt a szirénázó autó elől, az persze kérdés, hogy mit kerestek a buszsávban. Viszont az utak 99%-án nincs buszsáv, és ha ilyen helyen van dugó, ott ugyanilyen nehezen halad el a megkülöböztetett jelzéssel haladó (hangsúlyoznám, ez nem menti fel a buszsávban tartózkodókat!) Még hozzátenném, hogy a videón látható autók mondjuk harmada szabálytalan, egy darab szabály megszegésével, a megjelenő egyetlen cangásnak viszont sikerül hoznia a 100%-ot, ráadásul mindjárt három szabályszegéssel (buszsáv, záróvonal, előzés). Egy cangástól ez a felháborodás azért minimum arcpirító.

A második videóval meg nem értem mi a probléma. Itt szó sincs keresztbeállásról, a keresztforgalom végig zavartalan. Persze lehet itt szőrözni a szabályokkal, de most komolyan nagytisztelető szabálykövető kommentelők, Ti hogyan oldjátok meg az ilyen nagy dugót? Estig ott állsz, amíg biztosan át tudsz menni? Nem fog a mögötted levő megölni? :D A zebrán állás is mekkora probléma lett mostanában, érdekes módon, engem gyalogosként egyáltalán nem zavar ha valaki a zebrán ragad, mert van szemem, látom a dugót... És bár nem kockáztam végig a felvételt, de én nem láttam olyan cangást, aki lepattant volna járűvéről a zebrán.

Egy cangás szájából nagyon rosszul hangzik a szabályok betartásának követelése az autósoktól, amikor őnekik még a piros lámpa se jelent az égvilágon semmit (naponta Nagykörúton tapasztalom...)

Na most lehet anyázni! :D

Muddy 2009.06.24. 09:41:54

Nem a faszt nincs alternatív útvonal, csak az emberek nagy százaléka áll a dugóban és üveges szemmel bámul előre. Régebben ott dolgoztam és nap mint nap autóval jártam be. Bármerre is akar menni az ember kurvára nagy ívben el lehet kerülni az ominózus kereszteződést. Csakhát az ostoba hozzáállás szerint ez a legrövidebb útvonal a faszom kerüljön 5 km-t. A fizika itt is igaz t=s/v.

tangara 2009.06.24. 09:58:38

Tényleg ezzel a két jelenettel van problémátok? Sajnos ez ilyen, bár a beragadás elkerülhető.
Rendőr: Komolyan gondoljátok, hogy ebben a helyzetben az lenne a megoldás, hogy álljanak le büntetgetni??? Attól egyébként tényleg egyből megszűnik a dugó, ha kiosztanak pár csekket...
Ahelyett, hogy azt reklamálnátok, miért nem állnak be forgalmat irányítani, terelni? Nem tudom, hogy segít-e, de ilyen szitukban általában a lámpa csak ront a helyzeten.
De nem, jó magyarként, csak büntessen a rendőr! Aztán meg visít a tisztelt polgár, hogy lefotózták gyorshajtásért!

PitBuli 2009.06.24. 10:05:36

Végre egy "jó" poszt. És csodálkoznak ezek az autósok, hogy az embertársaik csapkodják a kocsijukat.
Nem is értem miért kell ennyit tolakodni, én sosem csinálok ilyet. Csak piroson megyek át, meg buszsávban jobbról előzök, valamint bringaúton parkolok :)

SimiTomi 2009.06.24. 10:23:59

@_ng_: Én nem értem a múlt héten nagyon jól lehetett közlekedni a városban például reggelente a rakparton - most meg le sem tudok jutni.

PitBuli 2009.06.24. 10:29:22

@little_red_devil_on_board: "Én nem értem a múlt héten nagyon jól lehetett közlekedni a városban"
Most is jól közlekedhető a város este 11 és reggel 5 közt...

Perillustris 2009.06.24. 10:58:21

@gmower: Már csak azt nem értem, hogy az "autósok" milyen jogon követelnek bármit is, hiszen elfoglalják a járdákat, gyorshajtanak, s ugyanúgy átmennek a piroson is.

Egyáltalán ki követelhet bármit is?

Perillustris 2009.06.24. 11:02:31

@gmower: "a keresztforgalom végig zavartalan"

Te ugyanazt a videót nézted? Szívesen elküldöm a nyers videót is.

Normális vagyok? 2009.06.24. 12:23:59

@PitBuli: @Perillustris: Én sokszor járok azon a környéken, ahol a videó készült. Azért nem mindig ilyen szörnyű a helyzet arrafelé. Nem, nemcsak este 11 és hajnali 5 között, hanem d.u. 2 és 5 között is akár (hétköznap), igaz egy kis dugó mindig van ez időben, de nem feltétlenül a beragadósok miatt.
Ha egy hülye elkezdi, akkor sorra követi a többi is...

EBOA (törölt) 2009.06.24. 12:31:43

@Zsola777: Bizony sok múlik a forgalomszervezésen, és nem mindig a közlekedőket kéne szídni, hiába ők az utolsó csepp a pohárban.
Pld. Gogol utca Visegrádi jobbkezes kereszteződésben 3 naponta volt egy csatt évekig. Pár hónapja az útfelújítással együtt kiraktak egy macisajtot, és azóta nincs baleset.

De ugyanezt lehet mondani a parkolókra is, hogy mindenhol megszüntetik a parkolási lehetőséget, pld. Gogol utcában megfelezték a számukat a bringasáv létrehozásával, aztán csodálkoznak hogy sokan össz-vissza parkolnak, mert ugye a kocsik száma ettől még nem lett kevesebb...

Devil 2009.06.24. 12:39:36

@Zsola777: Sztem meg a Becsi utnak azt a szakaszat siman le kellene zarni az autok elol. Folyton gond van hogy a villamos nem fer el, egymastol 20 meterre van 2 lampa, az egesz tul szuk is... kicsit at kellene gondolni azt az egesz kornyeket.

Devil 2009.06.24. 12:55:00

@Muddy: Szoval mik az alternativ utvonalak? Mert pld. eszak felol ha nem ismered a kis utcakat siman nem tudod hogy mi a kerulo ut annyira zegzugos, nehol egyiranyusitott, nincs kitablazva... a Kolossy utan az Uromi ut adja magat, de pld a Becsi utrol elvileg nem szabad rafordulni (ezt mar megszivtam, pont ott alt a yard) es ugyis pont egy lampahoz visza Szepvolgyi elejen, szerintem azzal sem kerulod ki a dugot. A Pusztaszeri uthoz - ahova sokan befordulnak a Szepvolgyirol nincs ertelme kerulout, meg sokkal bonyolultabb mint a Szepvolgyihez, a Zoldlomb utcat is csak innen lehet megkozeliteni... Szoval, merre is kellene kerulni, es ezt honnan is tudna aki nem ott lakik?

dinyus 2009.06.24. 13:45:55

@Devil: ha gyakran jársz arra, érdemes kiismerni a kis utcákat észak felé, annyira nem bonyolult, és tényleg ki lehet kerülni az egész dugót.

Devil 2009.06.24. 14:06:26

Ja nem azert volt dugo mert arad a Duna?

Devil 2009.06.24. 14:07:50

@dinyus: Evente 3x jarok arra, a tobbi autos a videorol biztos tobbszor.

Perillustris 2009.06.24. 14:27:16

@EBOA: Hát ez rendkívül szar példa, ne haragudj. Forgalomszervezési problémák minden bizonnyal vannak, s lesznek is, hiszen egyre több autó van ugyanannyi helyen. Ám példának hozni erre azt, hogy az - ugyebár jogosítvánnyal rendelkező - egyén nem tartja be a KRESZ egyik alapelvét, ami egyébként nem is bonyolult, enyhén szólva érdekes.

Sam. Joe · http://www.matchboxmemories.hu 2009.06.24. 14:45:46

A második videón 1:34-nél látható Minit most láttam fél órája az Andrássyn parkolni, félig egy zebrára lógva. Néztem, hogy milyen ronda az a pepita díszítés, meg a szám az oldalán. LOL.

Sam. Joe · http://www.matchboxmemories.hu 2009.06.24. 14:58:11

@jurii: Olyat sem láttál még, hogy a bringás átvágjon a piroson és behajtson a gyalogosok közé és amikor a cekkeres öreg mamókák nem rebbennek félre előle - végülis nekik van zöld, a rohadékoknak - akkor még megfenyegeti őket? Hmmm??? Mert ha nem, akkor mondok pár címet, ahová érdemes lenne kiülnöd egy hokedlivel, hogy láss csodákat. 8-(

Vegyük már tudomásul, hogy a bukóbringások semmivel sem jobbak, mint a bunkómotorosok, bunkóautósok, bunkógyalogosok, bunkótevések, bunkóöszvéresek. Teljesen felesleges azon vitatkozni, hogy ki a nagyobb bunkó.

jurii (törölt) 2009.06.24. 19:18:22

Ennek a posztnak ugyan már lejárt a szavatossága, de mivel megszólítottak, illik válaszolni.

@Rocko-: fel kellene fogni pár dolgot a közlekedéssel kapcsolatban. Tudom nehéz, de próbálj meg koncentrálni:

- biciklis-motoros-autós-gyalogos: pontosan egyenlő arányban vannak köztük tahók és szabályszegők mint normálisak és törvénytisztelők.
- a biciklis-motoros-autós trióból a biciklis a legvédtelenebb. Hiába tahó, akár tahóbb az autósnál is, csattanásnál ki fog meghalni?
- nem, egy bicikli nem autó méretű, nem tudja blokkolni a közlekedést. Ahhoz nagyon sok bicikli kell.
- a 2. megjegyzéshez fűzött érved harmatgyenge.
A biciklis nem akadályozza a gyalogost a zebrán való átkelésben, nem áll be az útkereszteződés közepébe, hogy blokkolja a kereszforgalmat és koncentrálj erősen: úgy halad ahogy tud, de halad, a bamba autós meg ÁLL a kereszteződésben.

Sam. Joe: nem láttam még ilyet szerencsére, a nevükben én kérek elnézést. Jöhetnek a címek, érdekel. Egyébként lásd az első bekezdést.

cso zsi 2009.06.24. 23:27:53

@jurii: "A biciklis nem akadályozza a gyalogost a zebrán való átkelésben, nem áll be az útkereszteződés közepébe, hogy blokkolja a kereszforgalmat és koncentrálj erősen: úgy halad ahogy tud, de halad"

Erre azért gyúrj egy kicsit. Nemrég volt afférom az Andrássy úton zöldön áthaladó gyalogosként öltönyös-laptopos bringással, aki az Opera elé átérő gyalogosok közé hajtott kettőt meglökve, majd az Opera mellől zöldön kihajtó kocsik elé, ahol a sofőr épphogy életben tudta hagyni, és a mögötte jövő sem állt bele. Amíg két sarkot lesétáltam, azalatt még két hasonló eset volt másokkal, majd az i-re a pontot a bringaúton szemből tekerő úr tette fel.
Őt végképp nem zavarta a lámpa piros színe, mert nem is láthatta hátulról.
Viszont még neki állt feljebb, amikor a zöldön kihajtó rádudált.

szegedbicaj 2009.06.25. 00:52:32

Tüdőzz csak Budapest! Úgy kell nektek. Ez nyilván higénikusabb, barátságosabb és gyorsabb, mint ha ez a sok pléhdobozban ülő ember felszállt volna 3 csuklósbuszra, és elhúzott volna fél percen belül a dolgára.

Zolche 2009.06.25. 08:09:36

Azért a drága demszky főpolgármester uramtól is megkérdezné a cikkíró, hogy mi a ****ért nem lehet normális közlekedést csinálni, miért kell egyszerre 3-4 párhuzamos utat lezárni (pl rakpart, margit hídi felhajtó jelenleg).
A bunkó autósokat, akik pl kanyarodó sávból mennek egyenesen, jó lenne tényleg megfegyelmezni, dehát ahol anarchia van, ott senki nem fog semmilyen szabályt betartani.
Lásd osztrák példa: Ausztriában az osztrák autósok érdekes módon betartják a közlekedési szabályokat, aztán megérkeznek hozzánk, és itt eluralkodik rajtuk a mindent szabad érzés, városban nyomják 100-150-el, stb...
Még ha elütnek is valakit, akkor sem gáz, lásd az ír szemétládát, aki két gyerek halálragázolása után vidáman hazament.

Alex3000 2009.06.25. 11:44:35

Két alapvető probléma van ami szembe tűnő: 1) ismerem a környéket, járok is arra néha (ha tehetem ritkán). Az egész Szépvölgyi út, Bécsi út és Kolosy tér EL VAN CSESZVE úgy ahogy van. Semmi város vagy közlekedés tervezés nem volt, csak beépítették ész nélkül. Eredmény = KÁOSZ. Én speciel elővenném a kerület vezetőit és akik az engedélyeket kiadták és eltörném egyesével az újukat. 2)a Porschében (nagyon hasznos a dugóban, de tényleg gratulálok) s BMW-ben üllő bunkó parasztok beállnak, furakodnak, ez által csak nagyobb lesz a KÁOSZ . Én megfognám azt a két mihaszna rendőrt és büntetnék az ilyenek ellen keményen, de legjobb ha vennék egy ócska tragacsot és ha valamelyik befurakszik, szépen belehajtok a szép BMW-jébe és csak annyit mondanék upppssss.

Alex3000 2009.06.25. 11:46:19

Elnézést a helyesírási hibákért (pl. ujj), csak gyorsan akartam írni...

Sam. Joe · http://www.matchboxmemories.hu 2009.06.25. 12:22:19

@jurii: Károly krt. zebrák a Deák és az Astoria között, Szt. István-, Teréz-, Erzsébet krt zebrái. Sajna. 8-(

EBOA (törölt) 2009.06.25. 14:00:09

@Perillustris: Azt akartam érzékeltetni, hogyha a problémás szakasz nem akar problémantessé válni csak attól, hogy elmondod 1000-szer, hogy a KRESZ-t be kell tartani, akkor érdemes ott valamit variálni a forgalomszervezésen! Mert vannak olyan helyek ahol könnyebb betratani a szabályokat, és vannak ahol nem. Tudom, hogy neked minden vagy fekete, vagy fehér, és szerinted a KRESZ betartása a megoldás mindenre. Igen ám, csakhogy az Élet nem így működik! ;)

Perillustris 2009.06.25. 14:46:43

@EBOA: Kifejezetten a jobbkezes peldat tartom rossznak. Ha valaki alkalmas a vezetesre, annak az elsobbseg megadasa nem gond.

Perillustris 2009.06.25. 14:53:58

@Babu2000: Ezert kell 23 onkormanyzat. A II. es a XII. kerulet kiarusitotta szinte az egesz budai hegyoldalt, tobb tizezren telepultek be (raadasul a viszonylag tehetosebbek, ahol a csaladonkent 2-3 gepjarmu az alap), de a telkek fele vezeto infrastrukturarol nem gondoskodott - valoszinuleg ugy gondoltak, hogy oldja meg a III. kerulet az o problemajukat. Utobbi vezetoje jogosan velheti, hogy ez Obudanak nem eppen gazdasagos, ezert nem vagtak, nem vagnak bele semmilyen fejlesztesbe.

EBOA (törölt) 2009.06.25. 15:04:14

@Perillustris: Aha, de ha egyik utcában 5 percenként nem adják meg a jobbkezet, míg a mellette levőben csak hetente egyszer, akkor jobb változtatni valamit, mert valami oka csak van, hogy ugyanazok az autósok az egyik utcában értelmesek, a másikban meg barmok. Ja, és természetesen nem mindegyik járt balesettel.

TH 2009.06.25. 15:06:08

@Perillustris: Bár igazad van abban, hogy a KRESZ-t be kell tudni tartani, EBEUSSnak is igaza van abban, hogy ha valahol sok a baleset, akkor érdemes a forgalomszervezésen valamit változtatni. Az emberek segghülyék, erre kell építeni.

Alex3000 2009.06.25. 16:25:43

@Perillustris: de ez normális szerinted? Valami nagyon nem működik ebbe a rendszerbe. Az a legviccesebb, hogy pont azok, akik ellopták, elcsalták a fejlesztésekre a pénzt, és rossz döntéseket hoztak most a BMW és luxuskocsijukban szívnak nagyokat, hogy lejussanak a villájukból a városba. mmm nem is rossz.

Perillustris 2009.06.25. 16:59:30

@Babu2000: "ez normális szerinted"

Persze hogy nem normális! De mit számít az én véleményem? Csak egy adófizető, állami segélyt, kedvezményt soha igénybe nem vevő magyar vagyok, ez meg ma nem nyerő, mert kevesen vagyunk.

glinolid 2009.06.25. 21:52:30

Három évig a kérdéses környéken dolgoztam. Jártam: kocsival, biciklivel és gyalog. Hát volt néhány érdekes esetem. Biciklisként csak kétszer csaptak el majdnem. Egyszer a rakpart felől haladtam a kérdéses kereszteződésen át, amikor is a jobbra kanyaradó sávból a kedves hölgy vezető egyenesen haladt tovább: meg kellett állnom, hogy ne taposson bele a betonba. Másodszor ugyan ez az irány: egy szemből balra kanyarodó kisteher gyűrt majdnem maga alá. A harmadik gyalogosan esett meg velem: Szépvölgyiről tiltás ellenére balra, a Bécsi útra kanyarodó autó, csak azért nem csapott el a zebrán, mert nem indultam el rögtön a lámpa zöld jelzésére. Egyébként egy vacak Bp térképpel minimálisra csökkenthető a dugóban eltöltött órák száma. De nekem addig jó amíg a sok lúzer azt sem tudja, hogy van más útvonal is az adott cél felé.

Rocko- 2009.06.26. 13:35:07

@jurii: "- biciklis-motoros-autós-gyalogos: pontosan egyenlő arányban vannak köztük tahók és szabályszegők mint normálisak és törvénytisztelők."
ebben egyetértelmû.
"- a biciklis-motoros-autós trióból a biciklis a legvédtelenebb. Hiába tahó, akár tahóbb az autósnál is, csattanásnál ki fog meghalni?"
ezt ôk is tudják? mert néha úgy közlekednek, mint ha nem. és pont ôk háborodnak fel a legjobban. (a kurva és a csodálkozás esete)
"- nem, egy bicikli nem autó méretű, nem tudja blokkolni a közlekedést. Ahhoz nagyon sok bicikli kell."
tedd le keresztbe egy úton. máris tudja. esetleg tedd le egy szûk keresztmeteszetben, máris nem lehet elférni mellette.
"- a 2. megjegyzéshez fűzött érved harmatgyenge."
akárcsak a tied.
"A biciklis nem akadályozza a gyalogost a zebrán való átkelésben"
sosem hallottunk piroson - de semmi nem jön ám! - átkerékpározó biciklisekrôl, akik zebrán haladó gyalogosok közt mennek el.

@cso zsi: az ilyet rúgd le biciklirôl. megengedem. énis megtenném.

@CsImi: ezt legalább 10 ponton lehetne cáfolni.

@Zolche: városzszervezésre jogos.

@Babu2000: "a Porschében (nagyon hasznos a dugóban, de tényleg gratulálok)"
nyilván azért vette, h dugóban üljön benne, tényleg, logikus következtetés gratulálok.

@Perillustris: naja. :/

Rocko- 2009.06.26. 13:35:48

@jurii: "- biciklis-motoros-autós-gyalogos: pontosan egyenlő arányban vannak köztük tahók és szabályszegők mint normálisak és törvénytisztelők."
ebben egyetértelmû.
"- a biciklis-motoros-autós trióból a biciklis a legvédtelenebb. Hiába tahó, akár tahóbb az autósnál is, csattanásnál ki fog meghalni?"
ezt ôk is tudják? mert néha úgy közlekednek, mint ha nem. és pont ôk háborodnak fel a legjobban. (a kurva és a csodálkozás esete)
"- nem, egy bicikli nem autó méretű, nem tudja blokkolni a közlekedést. Ahhoz nagyon sok bicikli kell."
tedd le keresztbe egy úton. máris tudja. esetleg tedd le egy szûk keresztmeteszetben, máris nem lehet elférni mellette.
"- a 2. megjegyzéshez fűzött érved harmatgyenge."
akárcsak a tied.
"A biciklis nem akadályozza a gyalogost a zebrán való átkelésben"
sosem hallottunk piroson - de semmi nem jön ám! - átkerékpározó biciklisekrôl, akik zebrán haladó gyalogosok közt mennek el.

@cso zsi: az ilyet rúgd le biciklirôl. megengedem. énis megtenném.

@CsImi: ezt legalább 10 ponton lehetne cáfolni.

@Zolche: városzszervezésre jogos.

@Babu2000: "a Porschében (nagyon hasznos a dugóban, de tényleg gratulálok)"
nyilván azért vette, h dugóban üljön benne, tényleg, logikus következtetés gratulálok.

@Perillustris: naja. :/

Devil 2009.06.26. 13:58:01

@glinolid: Mondtam ma' basszus hogy annyira tekergos a budai hegyoldal, az utcak fele egyiranyu hogy ha nem tablazza ki az onkormanyzat a kerulo utakat akkor a senki sem tudja merre kellene kerulni! Nezd mar meg a terkepen hany sarok, fordulo, egyiranyu utca van arra. egyszer rosszfele fordulsz es orakig nem talalsz ki!
Ja es vezetes kozben te tuti nem fogsz terkepet nezegetni mert akkor tuti hogy nekimesz valaminek.

glinolid 2009.06.26. 19:24:27

@Devil: Csak egy ötlet: ha tudod merre mész, előtte érdemes öt percet a térkép böngészésével eltölteni. Meglátod megéri. Illetve érdemes néha nem csak a megszokott útvonalat választani, meg kell ismerni a várost. Tegnap pl a Sportkorházfelől hajtottam a Lánchíd felé 2 perc ácsorgás után előkaptam a térképem és 1 perc alatt megtaláltam az egér utam. 5 perccel később a Pesti-rakparton vágtattam vígan a célom felé. Ekkor még jó esetben, talán eljutottam volan az alagútig. Talán.

meegoreng 2009.06.29. 10:48:15

mindenki mond egy kis okosságot, aztán közben valahol mindenkinek igaza van. Aki ismeri ezt a kereszteződést általában szeretné a leggyorsabban túlélni. Aki tud keressen alternatívát... ha én találok mások is találnak..biciklisek nem tartják fel a buszokat amúgy mikor 3-al tekernek a buszsávban?:) nem egyszer látom a szenvedő 7es buszsofőrök arcát a Thökölyn, mert előttünk cammog valami iq-s tourdefrance-s...

hpty 2009.06.29. 21:23:13

5:59!!!
Biciklis zebrán ÁTTOL!!!!!
(Nem felül, ugye!!!!)
Ha volt már Bocsi!!!

Mikk^ 2009.07.02. 10:48:38

Na igen. Ilyenkor jön jól a tmc-s gps, meg a sima is.
Pl reggeli dugóban nekem, VII. ker. király utca - IX. ker. elnök utca - XII. ker. kiss jános kb 20-30 perc.
Így nincs gond hogy merre melyik utca egyirányú, hol mi van lezárva.
Bár vannak olyan birkák az emberek, hogy csakazért is arra megy amerre a gps mondja.

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2009.07.02. 11:28:49

@Mikk^: Hát azért a TMC messze nem olyan kiforrott, hogy vakon rá merjem bízni magam...

Mikk^ 2009.07.02. 12:53:07

Annyira nem de a nagyobb csomópontokat eddig mindig jelezte. Viszont arra nagyon jó hogy mellékútvonalon ne kelljen kanyarogni az egyirányú utcákban.












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása