Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) kresz (720) KRESZ (1) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Hátra is nézz, ha nem akarsz bajt!

2009.06.26. 14:44 :: SilentSound

Gee Halen nagyon megtanulta, hogy előzés előtt tükörbe kell néznie. Egyszer elmulasztotta, amiből majdnem baj is lett. Ráadásul kétszer, mert a baleset elkerülése után volt szerencséje nemzetközi jelzésrendszerrel kommunikálni a szituáció másik résztvevőjével.

Kétszámjegyű út, csordogálás a faluban egy SEAT Ibizával, viszem anyámat. Hamarosan kiérünk a faluból, egy traktor (vagy teherautó, már nem emlékszem) mögé érek. Még előtte kb. 15-20 másodperccel néztem tükörbe, egy bordó Nissan ment jó távol mögöttem. Kiérünk a faluból, előzném a járművet, amikor éles dudálás üti meg a fülem és villogást látok a tükörben. A Nissan már engem előzött volna, én meg ráhúztam az autót, erre lassítani és még jobban kihúzódni kényszerült.

"Hijj, a mindenit, nem néztem a tükörbe" - ugrott be egyből saját figyelmetlenségem. Fancsali arcot vágva inkább gyorsan gázt adok, hogy könnyebben be tudjon majd sorolni mögém az autó. Elhagyom mindkét járművet, robogunk tovább. Igen ám, de közelít a Nissan. Nem sokkal később utólér, előz. Illetve nem is, mert mellettem haladva mutogat nekem valamit az autóból, valószínűleg azt, amire már én is rájöttem, hogy egy vakegér barom vagyok, mert nem néztem tükörbe, balesetveszélyes helyzetet okoztam, de mintha valami olyasmi is lenne benne, hogy húzódjak le. Amire megmondom őszintén, kevés affinitásom volt éppen. Emlékeim szerint még lassítottam is, hogy elmenjen végre.

Igen ám, de halad tovább velem, és amíg mondandóját alaposan kifejeti jelbeszéddel, már hosszú másodpercek óta párhuzamosan haladunk pont egy dimbes-dombos, kevéssé belátható kanyargós útszakaszon. Anyám, aki mit sem vett észre előző malőrömből, egyszerre csak arra lesz figyelmes, hogy valami "idóta" balesetveszélyesen halad mellettem, dudál, mutogat és nem hajlandó besorolni mögénk/elénk. Értetlenül és felháborodva áll az eset előtt, és nyugodt természetétől eltérően úgy gondolja, beint neki egyet.

Na, több sem kell a Nissanosnak. Gyorsít, majd autóját a szemközti sávba is belógatva megállásra akar kényszeríteni, gondolom, hogy utána jól kioktasson a KRESZ-ről, anyámat meg messzire küldje nyaralni. Szerencsére pont úgy sikerül megállni, hogy balra egy bekötő kavicsos út vezet be balra a tó felé, ahova egyébként is igyekeztünk. Több sem kellett, inkább gyorsan kikerültem a Nissant és behajtottam rá (nem tudom megmondani, hogy ezúttal belenéztem-e a tükörbe, hogy ellenőrizzem, jön-e mögöttem valaki). Nézek a utána megint tükörbe, még látom, hogy visszatolat az autó, olyan helyzetbe hozva magát, hogy akár utánunk fordulhasson.

Ha utánam jött volna, maximum a csomagtérben lihegő puli lett volna az egyetlen mentőövem, egyébként semmi, de valószínűleg meggondolhatta magát, mert nem jött mégsem.

Szóval szerencsétlen egy helyzet volt, ennél nagyobb figyelmetlenségem ne legyen, tanulság, mindig tanuljunk hibáinkból, és ha valaki le akar szorítani az útról, úgy álljunk meg, hogy legyen menekülési útvonal, rokonainknak meg osszunk ki valami keresztrejtvényt indulás előtt, mert ki tudja, kivel hozza össze a közlekedés.

82 komment

Címkék: biztonság közlekedés autó hülye erőszak béna veszélyes tükör kresz

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nikorene 2009.06.26. 14:47:45

"Szóval szerencsétlen egy helyzet volt, ennél nagyobb figyelmetlenségem ne legyen, tanulság, mindig tanuljunk hibáinkból, és ha valaki le akar szorítani az útról, úgy álljunk meg, hogy legyen menekülési útvonal, rokonainknak meg osszunk ki valami keresztrejtvényt indulás előtt, mert ki tudja, kivel hozza össze a közlekedés."

Mivaaaa? Még neked áll feljebb, jól értem? Elnézést kértél mondjuk intéssel, vagy ilyesmi, azért mert fasz voltál, mert nekem nem úgy tűnik...

Nikorene 2009.06.26. 14:49:08

"Hijj, a mindenit, nem néztem a tükörbe" - ugrott be egyből saját figyelmetlenségem. Fancsali arcot vágva inkább gyorsan gázt adok, hogy könnyebben be tudjon majd sorolni mögém az autó

Ez meg a másik... gázt??? fék, és visszatakarodsz a megelőzni kívánt jármű mögé, ahonnét jöttél.

Nikorene 2009.06.26. 14:51:04

"amikor éles dudálás üti meg a fülem és villogást látok a tükörben. " "Anyám, aki mit sem vett észre előző malőrömből, "

Kedves anyukának süketnek tetszik lenni?

dekás dezső 2009.06.26. 14:57:31

@Nikorene: fék, ja. és akkor jól beletúr a hátuljába a nissan. vannak helyzetek, amikor célszerűbb a gázt taposni inkább, - sebaj majd te is megérted, ha annyit rutin és tapasztalat gyűlik össze, meg persze évtizedek alatt megtett kilóméter tízmilliók lesznek a hátad mögött - mint nekem;)

craft75 2009.06.26. 14:57:37

Gee Halen szerintem te Nő vagy. Ugye jól tippelek ?

Nikorene 2009.06.26. 15:00:57

@blaireau: melyik nissan? az amelyik elhúzta még balrább kormányt, és rálépett a fékre pont azért, hogy ne túrjon bele a hátuljába a kedves posztolónak?

Nikorene 2009.06.26. 15:04:31

@blaireau: Mert ugye azt nem is feltételezem, hogy indexelni se indexelt a kedves posztoló (KP), így a Nissan nyilván előbb jelzett, hogy nem kéne kijönni, mielőtt még teljes terjedelemmel átment volna a KP a szembesávba, legalább is én tuti akkor feküdnék rá a dudára. Ebben az esetben pedig ha visszalassul annyira, amennyivel feljebb gyorsult az előzéshez, akkor miért is ne tudna visszasorolni a helyére?
És ha a Nissan 100-zal jön, és már nem tud annyira lefékezni, és pont telibe kapja hátulról az éppen vakegér barmot, aki inkább gázt ad, ahelyett, hogy eltakarodna az útból?

ex-dr. vuk 2009.06.26. 15:05:11

Szegeny kutyus a csomagterben :(

efhábé 2009.06.26. 15:05:11

@blaireau: A posztból az derül ki, hogy meg akarta kezdeni az előzést, erre rádudáltak, hogy ne jöjjön ki. Ilyenkor bizony fék és visszamegy, nem pedig elkezd gázt adni, amikor a mögötte jövő már rég áttaposta a gázpedált a tűzfalon...

dekás dezső 2009.06.26. 15:05:17

@Nikorene: az bizony, de inkább ne vitatkozzunk. próbáld ki egyszer;)

Nikorene 2009.06.26. 15:07:29

@blaireau: köszi, nem próbálom... inkább nézek tükröt előzés előtt, ha nem baj... De ha Téged előzlek, és nem takarodsz az útból, akkor bizony beletúrom a farodba az orromat, és nem az lesz a hibás, aki hátulról jön :)

efhábé 2009.06.26. 15:07:35

"Még előtte kb. 15-20 másodperccel néztem tükörbe, egy bordó Nissan ment jó távol mögöttem."

Anyám borogass, 20 mp az egy faros skodának is elég a 0-100km/h-hoz, nem hogy egy tempósan haladó normál kocsinak.

dekás dezső 2009.06.26. 15:11:58

@Nikorene: hát picinyem, én használom a tükröt, de ha nem, akkor kb 1 másodperced lesz, hogy letolhass, kétlem, hogy utolérnél;) amúgy szerintetd az, aki nem néz automatikusan a tükörbe, később meg agyonparázza magát, az képes lenne egy ilyen visszahúzódó-manőverre?;)

LaMeRick 2009.06.26. 15:12:43

@efhábé: És nem ment, hanem jött:D

A nép SÜNT kíván!

Marcellusca 2009.06.26. 15:16:37

De hát, jobbról nem előzünk!

Ja, ez már egy másik poszt? :)

De itt is fellelhető a hülyeség.

Seth Gecko 2009.06.26. 15:19:17

Hűha... Alanyunk bénázott, és pont egy olyan embert fogott ki, aki nem volt éppen a nyugalom Seduxenbe öntött szobra...
Részemről ennyi. A többiek majd lebunyózzák pro és kontra. Én biztosan élvezettel fogom olvasni.

Nikorene 2009.06.26. 15:19:58

@blaireau: ha nem haragszol nem megyek bele, hogy Te hol vagy piciny, mert minek, de azért 1 másodperc még 60-as tempónál 10Km/h-s sebesség különbségnél is pont elég ahhoz, hogy gtkra vasaljam a járgányodat... :)

Integrált Szerverterror 2009.06.26. 15:20:17

Hja kérem meg kellene tanulni a tükröt használni! Nem csak egy belepillantani hanem 1-2 mp-ig nézni hogy felbecsüld a mögötted jövő sebességét. Tudniillik a sok magyarparaszt lecserélte az ökrösszekeret, beletette a seggét egy autóba aztán úgy hajtja mintha lovaskocsi lenne. Vszínű a kép is erre akar utalni. Igaz ez az összes egykori vasfüggönyön inneni országra is.

LaMeRick 2009.06.26. 15:20:32

"tanulság, mindig tanuljunk hibáinkból"

Ez a kedvencem. Talán vezetni kellett volna megtanulni. Hátranézni is kötelező nem hogy a tükröt használni. Azt mondom nyugodtan ird át a neved "BikerKiller"-re.

Vajda Gábor (Gabor_V) · http://www.linkedin.com/in/gaborvajda1984 2009.06.26. 15:21:18

@Nikorene: nem, nem nekem állt feljebb, de hiába gyorsítottam, lassítottam, tartotta velem a lépést a párhuzamos sávban.

AZso.hu · http://www.azso.hu 2009.06.26. 15:21:45

Nekem van egy elméleti problémám! Hogyan kell kézzel elnézést kérni vagy pl. megköszönni?

Komolyan!

Nikorene 2009.06.26. 15:21:47

@Nikorene: természetesen ez az E/1 és E/2-es személy is általános alanyként értendő :) nem akarok én senkit kivasalni igazából.

Nikorene 2009.06.26. 15:24:44

@AZso.hu: nemtom, adott helyzetben általában a felemelt kéz azt jelenti, hogy köszi... másik adott helyzetben meg a bocsi... attól függően, hogy beengedtek, vagy fasz voltál... sztem :)

Esetleg szemkontaktus... + a "köszönöm", a "bocsánat" illetve az "elnézés" szót eddig minden ajakról le tudtam olvasni, aki közölni akarta velem...

Nikorene 2009.06.26. 15:25:43

@Gee Halen: jah.. .az nem jött le az írásból. Azt hittem a dudát akkor kaptad, amikor elkezdted a kihúzódást előzéshez...

Vajda Gábor (Gabor_V) · http://www.linkedin.com/in/gaborvajda1984 2009.06.26. 15:28:31

@Nikorene: számomra is fura volt, mert korábban is előfordult egyszer, hogy jött egy autó a holttérből, mire én megkezdtem az előzést, rámvillogott és azonnal észrevettem és visszahúzódtam. itt meg már annyir mögötem volt, hogy nem tudtam visszahúzódni, ezért tapostam a gázba, hogy minél előbb lekotródjak a szembesávból.

Vajda Gábor (Gabor_V) · http://www.linkedin.com/in/gaborvajda1984 2009.06.26. 15:29:49

@Gee Halen: Bár így pár hónap távlatából nem emlékszem pontosan, hogy maga az előzés hogy zajlott részleteiben. Hibáztam, ennél többet nem tudok hozzátenni.

Nikorene 2009.06.26. 15:31:33

@Gee Halen: Akkó neked sün a 20mp-kénti tükörbenézésért, neki meg 2 sün az utána való viselkedésért... És azé valljuk meg őszintén egy fél sün (azért csak fél, mert azért tiszteljük a szülőket) az anyukának is jár a mutogatásért.

Zsola777 2009.06.26. 15:35:10

Én már tudom ki a hülye, de nem mondom meg :)
Az előzés előtt tükör, jelezte-e a mögöttünk jövő szándékát (már akkor is őt illeti az elsőbbség), ha meg előz, akkor jobbra húzódással, akár lassítással is elő kell segíteni az egyébként veszélyes manőver mielőbbi befejezését. A többi csak hab a tortán.

Marcellusca 2009.06.26. 15:35:55

@AZso.hu: Mongyuk nyitott, a másik felé fordított tenyérrel, közben artikulálva (hogy lelehessen olvasni a szádról) egy "bocsi" vagy "köszi" is elég. :)
A kézfej bármely más "használata" más-más jelentéssel bír. :)))

Vajda Gábor (Gabor_V) · http://www.linkedin.com/in/gaborvajda1984 2009.06.26. 15:35:58

@Nikorene: Hát, megmondom őszintén, jobban meghűlt bennem a vér, amikor a beintés ceremóniája ünnepélyes keretek között lezajlott, mint amikor fényszirénával kívántak vissza a KRESz-vizsgára :)

Vajda Gábor (Gabor_V) · http://www.linkedin.com/in/gaborvajda1984 2009.06.26. 15:39:12

@Zsola777: Rutin-szerűen szoktam indexelni, előfordulhatott, hogy ez nem történt meg ebben az esetben.

Vajda Gábor (Gabor_V) · http://www.linkedin.com/in/gaborvajda1984 2009.06.26. 15:45:25

@LaMeRick: most olyan izé vagy... :)

Nyugodtan elmondhatom szerintem, hogy mindenki figyelmetlen egy-némely esetben, ez általában akkor derül ki, amikor pont ilyen gebasz van. Ha megnyugtat, hogy szuper-béna vagyok, azt is elárulom, hogy pár napja, első utánfutós vezetésem alkalmával (ami egy tolatással egybekötött fordulással végződött), bebicskázott a szerelvény a manőver végén és kilyukasztottam a kocsi lökhárítóját a szerkezettel.

Vajda Gábor (Gabor_V) · http://www.linkedin.com/in/gaborvajda1984 2009.06.26. 15:47:26

Egyébként azért osztottam meg bénaságom történetét, mert én is szoktam kommentelgetni ezen a blogon, de tudom, hogy nem vagyok matyóhímzés.

LaMeRick 2009.06.26. 15:58:12

@Gee Halen: Tolatásnál pláne ildomos a tükör használata és/vagy a hátrapillantás:)
Ígérd meg nekem, hogy legközelebb (ahogy fentebb is írták) legalább 1-2 másodpercig nézed a tükröt előzés előtt (és fel is dolgozod a látottakat:D)!


@endruboy79: Há nem?!

Matrix_ 2009.06.26. 16:04:04

@Gee Halen: szép hogy ezt így megosztod velünk, de asszem rossz fórumon teszed. Mert ide csak Tökéletes KRESZ tudású, szabályokat maximálisan betartó és tökéletes, már-már isteni vezetés technikával megáldott emberek írogatnak. Ja és sokuk a jövőbe is lát és megérzi a veszélyt és azt elkerüli!
Úgyhogy húzzál hátra a vokálba! ;)

Vajda Gábor (Gabor_V) · http://www.linkedin.com/in/gaborvajda1984 2009.06.26. 16:04:25

@LaMeRick: Hát ha neked nem is, de mivel olyan parkolóban szoktam megállni, amiből csak hosszú tolatássorozat után lehet kijutni, ezért ez a része nem gond. Előzésnél is mindig belenézek a tükörbe, itt elmaradt valami miatt.

Vajda Gábor (Gabor_V) · http://www.linkedin.com/in/gaborvajda1984 2009.06.26. 16:05:35

@Matrix_: Általában a fehér nyulat követem, lehet, hogy emiatt történt.

Nikorene 2009.06.26. 16:06:33

@LaMeRick: őőő... ilyet nem mondj, mert a következő poszt arról fog szólni, hogy előzni akart, nézte a tükröt a tanácsod szerint, és nem vette észre, hogy az előtte lévő belelépett a fékbe, mert le akart kanyarodni balra, ezért aztán felkente a motorháztetejét az ellenfél csomagtartójára... :D

Zsola777 2009.06.26. 16:20:17

@Gee Halen: Ja, hát azért tényleg anyázhatott.
De ha már megkezdték az előzésedet (ami a kitett indexszel kezdődik), akkor már segítened kell. Legalább "jól" végződött.

mr_x 2009.06.26. 16:41:53

@Nikorene: Na en is ezt akartam irni.
Volt sajnos olyan esetem amikor a tukrot bamultam kb 1-2 masodpercig hogy mikor mehetek a masik savba, csak kozben az elottem levo satuzott.
En voltam a hibas, csak sajnos a brazil csalad ugy gondolta hogy nekik nem eleg a betetlap, ok inkabb azt lattak volna szivesen ha befizetek nekik egy uj autora a huszoneves zsiguli helyett.

theutat villám 2009.06.26. 16:45:33

És a legjobb bazmeg ez, ezért tripla sün jár hétvégére:

"(nem tudom megmondani, hogy ezúttal belenéztem-e a tükörbe, hogy ellenőrizzem, jön-e mögöttem valaki)"

Tanulsz a hibáidból, baszd meg

sfdrake 2009.06.26. 16:52:26

Hmm a kedves posztíró mazoista ? Különben minek írt volna ide, tudja is hoyg hülyeséget csinált, aztán szarul is reagálta le és nem hogy szolna muternak mekkora fasz volt még hagyja is hoyg mutogasson. Örüljön hogy nem ment utána a Nissan én lehet mentem volna utána és elmagyaráztam volna az előzés szabályait.

sfdrake 2009.06.26. 16:58:03

@AZso.hu: felemeled a kezed nem ugy hoyg középső új nyitva hanem tenyérrel felé intesz és ez köszönésnek minősül, legalább is én igy szoktam megköszönni ha beengednek elnézést kérni is és megszokták érteni.

sfdrake 2009.06.26. 17:04:36

EGyébként jártam így többször én is csak én a Nissanos helyében voltam, a szerencsém az volt hogy az előzni kívánt autó mozgásán és a tükrében a sofőr fej állásából tudtam hoyg nem nézett tükörbe de már jön ki, ezért picit lelptem a gázról nyomtam egy dudát visszahuzodott intett hoyg bocs én pedig visszaállok a gázra és el mellette.

kekecke · http://szepkiselet.blog.hu 2009.06.26. 17:29:55

@Gee Halen: eddig szimpi voltált, hogy beismerted a hibádat, de ez a "rutinszerű" indexelés az egészet törölte.
Indexelni szabályszerűen, nem rutinszerűen kell... :-(

Integrált Szerverterror 2009.06.26. 17:44:27

@mr_x: A visszapillantó tükröt nézd ne a sminktükröt!:DDD

Integrált Szerverterror 2009.06.26. 17:49:12

@LaMeRick: Én bizony nem nézek háta előzéskor. Nem vagyok szuicid alkat. Index, tükör, oldalranézés ennyi.

reader613 2009.06.26. 17:50:15

az egyébként teljesen normális, sőt kifejezetten KRESZ-előírás, hogy ha országúton haladva egy másik autóban hibázik valaki, akkor utána kilométereken keresztül mellette kell, hogy menjünk a szembejövő sávban és mutogatnunk is kötelező neki.

Húzzunk bele! 2009.06.26. 17:54:10

Jézus Mária, mennyire töketlen bamba alak vezethette azt a Seatot, ha elbassza és megállásra szólítja fel a másik fél álljon meg és beszéljék meg. Az országút nem Olaszliszka, hanem országút.

Danessz 2009.06.26. 18:56:00

Bár én ellened vagyok, de ha engem szorítanának le az útról, és úgy, hogy nem én vagyok a hibás, akkor bizony előkapnám a kerékkulcsot, és megmondanám, hogy kivel szórakozzon.

Danessz 2009.06.26. 18:57:06

@danesszka: De itt te voltál a hibás! :D

gmower (törölt) 2009.06.26. 20:07:12

Végre egy valódi, túzásoktól, kamuzástól mentes poszt! Nem hittem, hogy lesz még itt ilyen, így én már meg is bocsátottam a posztírónak. :D

Néhány tanács, ha tényleg tanulni akarsz:

- alap, hogy előzés/sávváltás előtt a megfelelő tükörbe belepillantunk (az 1-2 sec-es nézelődés hülyeség, erről később), ha olyan a forgalom, hogy esély van rá, hogy a holttérben is tartózkódik valaki, akkor a fejmozgatás is javasolt.

- 2x1 sávos úton a belső tükröt olyan 5 másodpercenként illik megtekinteni. Ha ezt megteszed rögtön feleslegessé válik az előzés megkezdése előtt 1-2 másodpercig bambulni a tükröt, hogy megállapítsd mennyivel jön valaki, mivel már rég tudod. Az öt másodperces időköz extrém esetektől eltekintve bőven elég, tegyük fel valaki 72 km/h-val közeledik hozzád (országúton azért ennél nagyobb különbségre ritkán kell számítani, feltéve, hogy nem 40-el tötymörögsz), akkor ennyi idő alatt egész pontosan 100 méterrel kerül közelebb hozzád. Mielőtt valaki az öt másodpercet vitatná, gyorsan leszögezném, hogy helyzetfüggő. Amíg km-ekre nincs az ember mögött senki, és viszonylag egyenes az út elég lehet akár 20, sűrű forgalomban viszont akár 1-2 másodpercre is csökkenhet az ésszerű érték. Felmérések szerint a gyakorlott sofőrök ezt már tudat alatt csinálják, ha megkérdezed, hogy mikor nézett tükörbe nem biztos, hogy meg tudja, de ha azt kérdezed, hogy milyen színű autó van mögötte és milyen tempóval közeledik, azt simán megmondja. A tükörbámulás pedig veszélyes, hisz könnyen előfordulhat, hogy elötted fékeznek.

- Bocsánatkérés: ha visszahúzódtál volna a sávodba, azzal meg is tennéd. Ha elötte maradsz, akkor az elakadásjelzővel szokás átadni a "bocsi, tudom, hülye barom voltam" és a "köszi, hogy beengedtél" típusú üzeneteket.

- Teljesen érthető, hogy kiakadt a másik fél. Valószínűleg tényleg nagyon megijedt, lehet, hogy valamennyire le is kellett mennie az útról, az ABS is zizeghetett a lába alatt,egy ilyen stresszhelyzet egy amúgy tök normális emberből is rosszat hozhat ki. Ha a kedves mama még mutogat is, az valószínűleg már nálam is elérte volna az ingerküszöböt :D

- Ha nem szokásod tükörbe nézni, ne tarts pulit a csomagtartóban, szegény, nem ezt érdemli...

"ennél nagyobb figyelmetlenségem ne legyen"

Hát még ekkora se, ez esetben is valszeg a másik sofőr gyakorlottsága mentette meg a helyztetet, egyébként nagyon könnyen az árokban végezhettétek volna. Ha hátulról neked ment volna, jó eséllyel kiforgatja a Te autód is. Ebben biztos vagyok, mivel magam átéltem, mai napig nem emlékszem hogy hogy sikerült kasztnival a hátsó kerékben stabilizálni az autót. Persze közben a szembe sávot is megjártam, ahol szerencsére épp nem volt senki...

További balesetmenteset!

reader613 2009.06.26. 20:07:51

@Húzzunk bele!: ha nem is olaszliszka, de egy-két pofon bármilyen helyzetben kinéz bárkinek, hibás vagy se. adott szintű fizikum alatt meg lehet érteni, ha nem akar balhét.

Kicsi79 2009.06.26. 20:15:14

@blaireau: Tudod mit? Túrjon meg hátulról, de biztos nem a gázt nyomkodnám. Majd a biztosító fizet.

Peetee 2009.06.26. 20:17:10

Aranyapám, ha én jövök ott 90-el, Téged előzve, Te meg se-szó, se-beszéd harminchétésféllel behúzod elém az Ibizádat...hát én is pipa lennék.
Te nem?
Aztán ahelyett, hogy egy gyors visszasorolással megoldanád a helyzetet, még 4.alapjáraton megelőzöd a traktor...gratulálok, igazi magyar mazsolasofőr vagy, aki a legkevésbé sem következetesen és kiszámíthatóan vezet.
Passzolsz a tömegbe.

Egyébiránt mondom, a Nissan-os ember reakciója erősen túlzó volt, a legkevésbé sem értek vele egyet!

kranführer 2009.06.26. 20:20:52

Bírom az ilyen sietős utak királyát akinek aztán van ideje népnevelni.
Ma egy fábiás köcsög, tapad rám egy méterre, kanyar van meg záróvonal nem érdekli és a vonalon közlekedik. Háromezerig se húztam neki, lemaradt mint az idei fizetésemelés, utána meg beérünk a városba (én ugye tartom az ötvenet) szintén jön egy méterre. Barom az ilyen én mondom.

Danessz 2009.06.26. 20:30:16

@gmower: Szerintem túlzás az 5mp, de egyébként ha valaki mögém ér, akkor periférikusan látom, hogy valami közelít a tükörben. Ekkor lenézek az órára, és ha olyan helyen vagyunk ahol nem tud előzni, mert sok a kanyar akkor belehúzok.

Danessz 2009.06.26. 20:30:49

@danesszka: Természetesen csak ha lassan megyek

gmower (törölt) 2009.06.26. 20:42:48

@danesszka:

Idézném magam:

"Amíg km-ekre nincs az ember mögött senki, és viszonylag egyenes az út elég lehet akár 20, sűrű forgalomban viszont akár 1-2 másodpercre is csökkenhet az ésszerű érték."

Ezért viszont dícséret jár, kérem mások is sajátítsák el ezt a hozzáállást:

"Ekkor lenézek az órára, és ha olyan helyen vagyunk ahol nem tud előzni, mert sok a kanyar akkor belehúzok."

...::: Flúgos Kamionos :::... 2009.06.26. 22:33:43

@Zsola777: Ne utánnozzá'!!! Követelem a jogdíjamat :)))

Megint egy sztori, ami nem úgy történt, mint ahogyan le van írva.

Én már tudom, ki a...ja, bocs, ezt már mondták előttem.

...::: Flúgos Kamionos :::... 2009.06.26. 22:38:38

Ja, a lényeg lemaradt: nem értem, miért csak akkor kell a tükörbe nézni, mielőtt letérünk. A tükröt állandóan figyelni kell(ene). Néhány másodpercenként bele kell nézni, hogy lássuk, mi történik mögöttünk. Viszont úgy látom, hogy itt sokan csak letérés előtt teszik ezt.

froton 2009.06.26. 23:40:44

Utasnak rejtvény? Khm...Legutóbb, mikor anyósommal mentem cseresznyét szedni, ő olvasott. Egy előzésnél, mikor tértem vissza a megelőzött jármű elé, jött a meglepi...Az újsággal kitakarta a jobb tükrömet...Szal utasnak kezek le, csend. Legalábbis a közlekedés többi résztvevője felé. De a vezető figyelmét sem illik elterelni...Én gyakran nézek tükörbe, de párszor már az is előfordult, hogy a marhája olyan helyzetben előzött engem és akkora sebesség különbséggel, hogy hiába is figyeltem volna a tükröt (perifériában felvillant valami a tükörben), meg eszembe se jutott volna, hogy én előzzek abba a szituban, hogy csak a 6. érzéknek köszönhetően vettem észre, hogy mellettem van, léptem a fékre, húzódtam jobbra amennyire lehet, hogy az ökörállatja ne ütközzön frontálisan...Szal az egy dolog, hogy figyelni kell tükröt, ha valaki túl nagy sebességgel halad, nem biztos, hogy időben lehet észlelni...

bunkó · http://bunko.blog.hu 2009.06.27. 00:42:02

A visszapillantó tükörbe nem a reggeli elinduláskor kell belenézni (amit akkor kell, az a biztonsági öv), hanem KÖZVETLENÜL az előzés/sávváltás előtt (közvetlenül egyenlő maximum 1-2 másodperccel). Úgyhogy bármit is kaptál a SEAT-ostól, az járt neked, hiszen nem csak KRESZ szabályt sértettél, hanem törvényt is, amelyért akár börtön járhat (BTK: közúti veszélyeztetés).

Az anyóst pedig tájékoztasd, hogy a te számládra ne legyen bátor, mert következő mutogatásnál kiteszed az út szélére és lejátszhatja személyesen a másik sofőrrel a meccset. Nekem bejött.

A kommentelők közül pedig hiányolom azokat a közlekedési szakértőket, akik szerint a SEAT volt a hibás, mert a KRESZ szerint egyszerre csak egy járművet szabad előzni.

...::: Flúgos Kamionos :::... 2009.06.27. 00:47:18

@bunkó:

1. A SEAT-os a posztoló volt...:)

2. A zannyát vitte, nem az anyósát :)

3. A másik autós a hibás, mert egyszerre több járművet előzött :))))

+1. A visszapillantó tükörbe nemcsak kanyarodáskor/sávváltáskor kell belenézni, hanem mindig figyelni kell a mögöttünk lévő forgalmat.

Amúgy a kommented többi része rendben van :))))

Integrált Szerverterror 2009.06.27. 02:34:01

Látom statisztikailag bebizonyosodott hogy az autósok 90%-a ha belenéz a visszapillantó tükörbe nem látja az előtte haladó autó felvillanó féklámpáját. Basszus 12 év alatt az őrangyalomnak kibaszott sok dolga lehetett! Úristen 12 évig életveszélyben voltam! Ezentúl még ennél is sokkal óvatosabban vezetek. Köszönöm autózz.blog.hu lehet meghosszabbítottad az életem!

SereG 2009.06.27. 09:16:46

..."ennél nagyobb figyelmetlenségem ne legyen" ... - de még fele ekkora se öcsém, mert bár a te életed le van szarva, de másokét veszélyezteted.

majdazteneldontom (törölt) 2009.06.27. 09:28:49

Az az igazság, hogy ezekben az átlag mikrákban/nótokban/almérákban/primérákban annyira nincs kraft, hogy akár a kis háromkerekűmmel is kivághatnék eléjük, simán otthagynám őket vidáman csengetve a kiscsengőmet, a rózsaszín szalagjaim pedig csak úgy szállnának a szélben! :):):)

gmower (törölt) 2009.06.27. 10:11:42

@bunkó: @...::: Flúgos Kamionos :::...: Senki nem előzött egyszerre több járművet, olvassátok el mégegyszer.

@endruboy79: "ha belenéz a visszapillantó tükörbe nem látja az előtte haladó autó felvillanó féklámpáját"

Nagy a különbség a belepillantás, és az 1-2 másodpercig bambulás között. A hosszan nézelődéssel az a baj, hogy az elötted lévő nem feltétlenül rögtön fékez, hanem mondjuk motorfék, közben ugye közeledsz hozzá (amit nem feltétlenül veszel észre), majd satu, és akkor már lehet, hogy olyan közel vagy, hogy nem tudsz megállni. De ha valaki nagyon bambulni akar, azt úgy is meg lehet oldani, hogy addig leveszi a gázról a lábát. Arról nem is beszélve, hogy sajnos nálunk nem túl nagy divat a lámpák működőképességének ellenőrzése, és ha az előtted lévőnek mondjuk nincs pótféklámpája, és a baloldali nem működik, ha te közben a bal tükröt nézed, a jobboldali féklámpája már periférikusan sem látható. Folyamatosan tisztába kell lenni a forgalommal körülöttünk, és akkor nem kell hosszan nézegetni a tükröt, a legtöbben csak erre próbáltak rávilágítani.

...::: Flúgos Kamionos :::... 2009.06.27. 11:00:57

@gmower: Szerinted miért van a mondatom után szmájli?

Hargita 2009.06.27. 11:51:36

Mi a fenétől fél a posztoló, ha van mögötte egy PULI???

Aqweren 2009.06.27. 12:45:50

@Hargita: Hát ez az! :)
Egyébként én szegény pulit sajnálom egy kicsit, olyan melegük tud lenni szegényeknek :((

kispista2 2009.06.27. 13:21:47

Leszorítás után szállj ki a kocsidból, majd verd be a nissanos fejét egy vascsővel, akkor majd leszokik a leszorításról!

Jánoska 2009.06.27. 19:26:32

Magamon észrevettem, hogy miközben az előttem balfaszkodó szabálytalankodó, vagy egyéb hülyeséget elkövető autóstárs szidását rettenetes hirtelen módon abba tudom hagyni, ha felteszi a kezét, hogy bocs, vagy eltalálja a piros háromszöget a kocsijában. :)
Talán Neked is ezt kellett volna tenned, és midenki megnyugszik.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.07.01. 09:32:21

Anyukád nem tudja, hogy nem intünk be idegen embereknek? Az alma nem esik messze a fájától...

EMMI 2009.07.01. 10:35:46

Basszus, az én anyukám is tud nagyon agresszív lenni az anyósülésen, pedig jogsija sincs, csak sm-re, meg lassú járműre. Volt olyan, hogy ha nem zárom be központilag az ajtókat, kiugrik, és megveri az előttem szabálytalankodót :)












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása