Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) kresz (720) KRESZ (1) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Az ilyenek miatt utálják a motorosokat

2009.07.04. 12:39 :: SilentSound

Minden nyáron megszaporodnak az olyan posztok, amikben az autókon kívül motoros is szerepel, valami oknál fogva az esetek többségében negatív színben. Ez utóbbi miatt már telefonon is kaptam némi élcelődést, de ígérem, hogy télen nem lesz ennyi motoros. De most megint egy ilyen jön Z tolmácsolásában és igen kitűnő képi ábrázolásával.

A rövid illusztrációval is ellátott történet egy kedd esti napon játszódik 22:15 perckor Budapesten az Üllői út és Ferenc körút kereszteződésében. Én a kék színű autóval haladok a Klinikák irányából a Petőfi híd felé, balra kanyarodva. Első vagyok a sorban de már a lámpa sárgára váltásakor dudálást hallok balról. Zöldnél elindulok majd satu. Előttem a rózsaszín biciklivel ábrázolt speedmotoros felhasználó ( talán CBR, de nem vagyok biztos).

Teljesen békés hangnemben a lehúzott ablakomon keresztül annyit kérdeztem: Ti hova jöttök ??

Ketten ültek ugyanis motoron és hát egy finoman szólva is nem is piros, inkább sötétbordó lámpán áthaladva sikerült elém kerülniük, vészfékezésre kényszerítve ezzel engem.

A válasz: MI A FASZT UGATSZ TE KÖCSÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖG ???????!!!!!!!!

Majd mindketten el. A piros lámpán való áthaladáskor saját és utastársa életét kockáztatta a kis-barátom. Azt hogy nem lett baj, csak és kizárólag a reakcióidőmnek köszönheti, semmi másnak. Persze köszönet az autós kollégának is, aki a Ferenc körútról dudált ennek a szerencsétlen baromállatnak, amit én is meghallottam.

Az is nyilvánvaló, hogy mi történhetett: ez a csökkent képességű gyökér, amikor a Ferenc körútról zöldre váltott a jobbra (Üllőire) kanyarodó sáv, azt hitte, hogy az egyenes is zöld színű lett vele együtt. Csakhogy az erősen piros maradt ám kb 7-8 másodpercig. Ami sok idő. Ennyi idő alatt pont meg lehet halni.

Tanulság az nincs. Ha valaki szabályosan közlekedik és nincs jó reakcióideje akkor telibe találja a kis-barátomat. Viszont akkor 2*2 db vese ( ketten voltak ) és 2 db máj legalább bekerült volna a transzplant klinikára, ami elég közel is van.

Így ez elmaradt. A -köszönöm- vagy a -bocs, ne haragudj- helyett pedig európai módon sikerült a konfliktust és a saját baromállatságát kezelnie.

Ezúton is gratulálok ;)

185 komment

Címkék: budapest motor biztonság közlekedés autó hülye veszélyes

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kranführer 2009.07.04. 20:55:47

Bocs, helyesen rárohad

cso zsi 2009.07.04. 20:59:03

@Donor:
Nem irigykedés, azok valahogy tudnak normálisan motorozni, itt is, otthon is.
Persze találkoztam már holland rizsrakéta csapattal (tán mind Honda Civic volt, nappal is világító neonnal, és leszerelt első rendszámmal), akik a saját pályájukon nem bírták az előírt 100-at, és igyekeztek a német pályákra, hogy kiélhessék magukat.

Donor 2009.07.04. 21:01:01

@belakis: Erről van szó!
Motorral közlekedve én is felülemelkedek mindig az idióta irigy posztolókon, autósokon, dugón, a világ gondjain.
Kisimul az arcbőröm, enyhe vigyor jelenik a képemen és élvezem a közlekedést :) az a néhány intoleráns hülye meg görcsöljön csak rajtunk tovább a dugóban aszalódva ;-)

cso zsi 2009.07.04. 21:12:36

@Donor:
Arra azért kiváncsi lennék, hogy egy viszonylag friss motoron (megnéztem, mert típusazonos van a családban), miért kell a lámpánál állva rántani öt másodpercenként a gázkaron?
Amivel tanultam Simson, az sem volt ilyen, bár anno az is újszerű volt. Verhovinán, Rigán érthető volt, hisz az volt a csoda, amikor ment egy-két kilométert hiba nélkül.
Azóta felnőtt pár generáció, és mindegy, mi van a seggük alatt. Minél hangosabb a kipufogó, annál inkább "ideges" a gázkar.

Donor 2009.07.04. 21:14:35

@Venesz: Engem pedig rendszeresen előznek mivel a motorom végsebessége 90km/h tehát országúton ha akarnám sem tudnám átlépni a sebességhatárt.

Ha behúzódok a felezőhöz (teljesen szabályosan) akkor is centiznek, csak akkor még le is szorítanak mert lazán rám előznek úgy hogy jönnek szembe, és persze a motorost le lehet szorítani.

Én is tudok eseteket felhozni, mégsem akarok kiírtani minden autóst. Toleráns vagyok velük, mert a látszat ellenére a többségük (ahogy a motorosok is) normális közlekedésre törekszik és nem szándékosan akarnak ártani nekem, egyszerűen csak emberek akik néha hibáznak.

Donor 2009.07.04. 21:18:04

@cso zsi: Nem vezetnek normálisabban mint a magyar motorosok. Az autós kultúra más. Az ottani autósok sokkal jobban elfogadják a motorosokat közlekedési partnernek. Nálunk ezért nem lehetett bevezetni, mert túl nagy lett volna a társadalmi ellenállás.

CoIie 2009.07.04. 21:18:21

Még csak a 25. évemet töltöm vezetéssel és minden tapasztalatom azt mutatja, hogy a motorosok (kerékpárosok!!) 98,7%-a semmibe veszi az autósokat, a kreszt, és eszüket vesztve rohannak... a végzetük felé. Sajnos mind tagadják, hogy valaha is szabálytalanul közlekednének, de annak ellenére, hogy elenyésző az autókhoz képest a számosságuk az általam látott baleseteknél legalább 50%-ban részt vett motoros is!

Definició: tipikus magyar motoros, aki
- nem akarja a 'látni és látszani' elvet követni,
- kamikáze módjára száguld el lassan mozgó vagy álló kocsisor mellett,
- kamikáze módjára száguld el gyorsan haladó kocsisor mellett, aztán visszalassúlva tollázkodni kezd, imbolyog a sávok közt,
- mindezeket szabálytalanul, záróvonalat átlépve, vagy jobbról előzve, vagy sávon belül hajtja végre,
- ha ezt nem sikerül egy szuszra megtenni, akkor jön a mutogatás, bunkózás részéről,
- erőnek erejével mindig kötelezően át kell mennie a szük kocsisor közt, esetleges károkozást is kilátásba helyezve, mellyel szükségtelen vészmozgásokra kényszeríti az autósokat,
- piros lámpa, záróvonal, járda nem jelent akadályt, hisz mindig siet,
- piros lámpánál balról/jobbról előrecsorogva és keresztbe állva totojázással akadályozza a gépkocsisor normál ütemű elindulását, és egyébként is mindig zavaró tényezőként viselkedik,
- a kreszt nem ismerve minden esetben meg van győződve igazáról,
- agydonorság kivételével más orvosi célú felhasználása javallott!

A maradék 1,3%-ra természetesen ez nem igaz, de azok nem is tipikus magyar motorosok, ne vegyék magukra mindezt!

CoIie 2009.07.04. 21:22:59

@belakis: szerintem ez már több évtizede így van nálunk is, hacsak idővel el nem törölték, de annak nem lett volna értelme!

cso zsi 2009.07.04. 21:24:05

@Donor: Furcsa, mert azok az angolok, akikkel itthon futottam össze, az istennek sem akartak gyorsabban menni, mint ami a táblán volt, és a lámpánál eszük ágában sem volt előrearaszolni, jó volt nekik ott, ahol épp megállt az előttük haladó autó.

Donor 2009.07.04. 21:25:57

@cso zsi:

Az MZ-k Rigák ilyesmik, pedig csak addig rendelkeznek stabil alapjárattal amíg el nem kopik a karburátor és van bennük kompresszió.

A TS-en gyárilag a bowden feszességgel kell állítani az alapjáratot, ami attól függ hogy merre fordul a kormány. Ezért nekem nincs alapjáratom, inkább húzkodom...persze ezt néha úgy veszik, hogy versenyezni akarok, pedig nem :D

Shinjuku 2009.07.04. 21:27:19

Londonban epp most van probaideje (2010-ig) annak az uj szabalynak hogy a motorosok szabadon hasznalhatjak a buszsavokat is...
Mert van ahol gondolkodni szoktak a kozlekedesen... Bar nalunk gyakran a buszok sem tudjak oket hasznalni a sok suttyo paraszt miatt...

Donor 2009.07.04. 21:31:18

@cso zsi: Már bocs, de felcuccolva egy 250kg-os motorral, többen együtt túrázva, esetleg utassal, külföldön, tök ismeretlen helyen és közlekedési kultúrában én sem megyek előre a kocsik közt.
Otthon pedig ő is előre ment akkor is amikor még nem volt szabad.

Shinjuku 2009.07.04. 21:33:18

@cso zsi: Nem tudom kiket ismersz... Itt teljesen normalis es szabalyos is hogy amikor allo kocsisor van akkor az autok kozott eloremehetnek a motorosok... Es sokkal tobben is kozlekednek motorral az allando esos ido ellenere is. Ha pedig turamotorokkal talalkoztal, akkor valoszinuleg azert nem akartak elorearaszolni mert a csomagok miatt nem fertek volna el.

Donor 2009.07.04. 21:35:44

@CoIie: Szépen összegyűjtötted az összes sztereotípiát, kár hogy a valósághoz nem sok köze van.

Shinjuku 2009.07.04. 21:37:53

@Donor: Valahogy az a sanda gyanum hogy Skotjuhasz baratunkat (egy l-lel) nem fogod meggyozni ma este... (sem) Lehet hogy valami komoly gyermekkori traumaja volt valami motorossal...

cso zsi 2009.07.04. 21:40:17

@CoIie:
Akkor ezt csak mi, szenilis vénemberek, lassú reakcióidővel látjuk így, a "managermotoros" meg csak "él a lehetőségekkel".
Mint a politikában, és az adózásban.
Aki meg egy furgon korlátai közé van szorítva, nem cikázhat úgy, mint egy kispolszkis.
(Anno egy motorosrendőr kispolszkijában száguldoztunk az M7-en, mintha motoroztunk volna, cikk-cakkban a kocsik között.)

CoIie 2009.07.04. 21:42:38

@Donor: csak egyet mondhatok: elgondolkodtató, hogy vajon miért nincsenek 'pozitív' sztereotípiák a motorosokkal kapcsolatban?!

Kívánom, hogy legyenek! Minél előbb!!

Donor 2009.07.04. 21:43:27

@Shinjuku: Na igen, a sok motorról jut eszembe, elég lenne csak Olaszországban közlekedni egy kicsit és rájönne mindenki milyen óvatosak és szabálytisztelőek a magyar motorosok :D
Jobbról balról előzgetnek a motorosok, robogók, bringák és durván 10* annyian vannak, és ehhez még az autósok is nagyon lendületesen mennek, mégis ha megszokja az ember rájön hogy sokkal jobb mint itthon. Nem szarakodnak annyit és sokkal jobban figyelnek egymásra.

Legjobban azzal tudtam zavarba hozni őket, amikor udvarias akartam lenni és el akartam engedni, miközben a forgalmi helyzetben ez nem adta magát...na ezt nem értették :D

Milkykee 2009.07.04. 21:44:37

Ahogyan előttem már mondta valaki: ha én kiordítanék a sisakomból, bizony meg nem hallanál, de a motoros sem hallja meg, ha te szólsz neki. És ebben biztos vagyok:)
De persze, a motorosok mind köcsögök, és csak donornak jók. Aki ilyen véleményen van, annak nem kívánok többet, mint hogy sose tudhassa meg, mit is jelent egy ilyen gépet érezni a feneked alatt.

cso zsi 2009.07.04. 21:47:51

@Donor:
Nem sztereotípia, általános tapasztalat.
Mivel főként nem a csúcsidős dugókban autózom, így általában tempósan haladok én is, és az autóstársak is.
Mégis....
De igyekszem vigyázni rájuk, mert a saját fiam is köztük lehet.
@Shinjuku:
Ez a buszsávos dolog sokkal pozitívabb hozzáállást eredményezhet, bár a buszsávban pofátlankodó "kihaénnem" típusú autósoknak útjukban lehetnek.

Shinjuku 2009.07.04. 21:48:14

@Donor: Hehe... vagy meg inkabb Indoneziaban... :) :) :)

Colie:... Letezik olyan hogy pozitiv sztereotipia? ("sztereotipia - Torzításokon, túlzásokon és leegyszerűsítéseken alapuló negatív elképzelések, előítéletek együttese valamely csoporttal szemben. Sztereotípia (egy csoportot koszosnak, megbízhatatlannak tartok)")
De egyebkent a hulye szemantikai magyarazaton tul: tudsz valami olyat mondani otthon hogy valaki valamit alapvetoen pozitivan lat?
Masik: lehet hogy nem is baj, ha ilyen rossz sztereotipiaid vannak a motorosokkal szemben ha ettol defenziven fogsz vezetni... az esetleg eletet is menthet egyszer...

Donor 2009.07.04. 21:49:53

@CoIie: 1. Az autósokról sem tudok.
2. talán azért mert Magyarok vagyunk és szeretünk utálkozni az együtműködés helyett.
A motorosok pedig kíválló célpontok mert kevesen vannak, és gyengébbek. Ráadásul nem értjük őket, és nem is törekszünk a megértésükra.

Azon ismerőseim akik hajlamosak voltak párbeszédet folytatni, a motoros gyűlölő hozzáállásukból toleránsra váltottak.
Elmondtam nekik, mit miért szoktunk csinálni. Megértették és elfogadták, innentől kezdve pedig nem zavarta, mert megismerte.

Természetesen vannak olyan szituk amikor jogos a felháborodás, de jelenleg olyan kifogásokat ismételgettek itt, amik vagy nem igazak vagy nem bűnök csak irigykedtek. Ugye a sorok közötti előre menés irtó nagy bűn, közben csak egyetlen hiba vele, hogy autóval nem lehet megcsinálni.

CoIie 2009.07.04. 21:54:21

@cso zsi: éljen a lehetőséggel, de ne visszaéljen! Az 1,3%-ban van bőven olyan, aki normálisan vezet, előbbre is jut, mint én az autómmal, hisz fizikailag és a kresz szerint is megteheti, azonban nem kell félnem, hogy belémcsapódik vagy, hogy elviszi a tükrömet (ami akár annyit is érhet, mint pl. egy robogó), vagy az első sárvédőmet elém vágva... Ezeket a motorosokat tisztelem a szabályosságukért, a többi közlekedő egyenrangú partnerként való kezeléséért és még 'drukkolok' is, hogy simán, gond nélkül mehessen közvetlenül vagy még távolabb elöttem!

Egyébként nem hiszem, hogy csak a méret számít a közlekedő magatartásában, mert ki látott még olyan autóst, aki a járművéhez képest méretes úton, pl. egy autópályán szlalomozva előzi balról, jobbról a hozzá képest méretes járműveket, pl. kamion, mindezt kilométereken keresztül. Ugyanis ez az attitűd tipikus motoros jelenség és nincs szoros összefüggésben a méretviszonyokkal!

Shinjuku 2009.07.04. 21:54:51

@Donor: A parbeszed helyett neha az is eleg hogy felulnek mogem egyszer-egyszer... Sok mindenkivel meg lehet szerettetni a motorozast, ha eleg nyitott az ujra... meg akkor is, ha addig negativ velemennyel volt rola.

Donor 2009.07.04. 21:59:17

@Shinjuku: Azért nem értelmetlenek ezek a viták.
Ha az ember nem hagyja hogy elragadják az indulatok és kulturáltan győzköd, akkor azért vannak olyanok akikben elülteted a gondolat csíráját, még ha nem is mutatja.

Ha más nem kicsit megismeri a másik oldal szempontjait is, és az értelmesebb emberek tudat alattijában ez ott is marad. Olyan mint a reklám.

Volt már olyan autós vitafórum ahol nyíltan tudtam fordítani a véleményeken :D
Igaz már nem vagyok olyan jó vitatkozó mint régen :)

CoIie 2009.07.04. 22:02:44

@Donor: ~10 évig rendszeresen kerékpároztam városban. Soha semmilyen attrocitásom nem volt autósokkal, motorosokra nem emlékszem...
Mi volt az oka? Sokan csodálkoznak, ha ez szóba kerül; nem szegtem meg a kreszt és együttműködő voltam a társakkal! Ennyi, nem szól itt semmi az utálkozásról csak az együttélésről!!
Komolyan mondom csodálkozom egy motoros ismerősöm hozzáállásán. Először is csodálja, hogy kerékpárosként betartottam a kreszt (nem motoroztam soha, arról semmi tapasztalatom nem lehet). Másodszor ő, mint motoros nem a kreszt akarja betartani a gyakorlatban, hanem mindig valami arany középutat említ. Hát ez a rákfenéje a közlekedésnek! Ha minden motoros így gondolkodik, már pedig ez nagyon gyanús nekem, akkor itt mindig is gondok lesznek. De hát ez ugye észak-balkán...

Shinjuku 2009.07.04. 22:02:47

@Donor: Ebben igazad van... de ez akkor lehetseges, ha olyan vitapartnereid vannak, akik valamennyire nyitottak es meghallgatjak amit mondasz... Lehet hogy akkor es ott fontosabb lesz a sajat igazuk, de, ahogy mondod, idovel leullepszik bennuk a dolog. Es nagyon sok ilyen ember van... de abban is biztos lesz hogy ezek az emberek nem azok kozul valok lesznek akik radhuzzak a kormanyt a kocsisorban nehogy elferj mellettuk...

Donor 2009.07.04. 22:09:10

@cso zsi: Általános tapasztalat, mert csak ezeket veszed észre.

Benzinkúton tankoltam a kocsit. Elhúzott egy sportmotoros egykeréken. Kutas csaj mondja hogy köcsög motorosok, meg elkezdi nekem szidni őket. (MZ-s pólóm nem tűnt fel neki)

Közben legalább 30 motoros ment el akik normálisan a forgalommal haladtak, csak azt már nem vette észre.

Ha vigyázol ránk annak ellenére hogy szerinted hülyék vagyunk, az dicséretes. Nekem ennyi elég.
Ne érts félre. Nem várom el hogy mindig lehúzódj előlem. Ha nem tudok elmenni, nem fogok és még csak nem is türelmetlenkedek. Ha elengedsz igyekszem megköszönni, de ezt nem mindig tudom megtenni, ennek ellenére hálás vagyok.

Én motorosok között elég ismert személy vagyok és igyekszem köztük is terjeszteni a kulturált közlekedést és azt mondom hogy ezek között jó ha 1% közlekedik állat módjára.

Az megint más hogy aki nem érti a motorosokat, vagy helyből előítéletei vannak akkor az olyan ártatlan dolgokat is a rovásunkra írják mint az előre gurulást.

CoIie 2009.07.04. 22:09:59

@Shinjuku: bocs a ráhúzós nem én vagyok lehet, hogy emiatt és az általam nem ismert többi piszokság miatt nem vagyok vitaképes, én csak a szubjektív véleményem írtam meg, amiről nem tudok, az nincs az "én világomban", sorry...

Shinjuku 2009.07.04. 22:12:12

@CoIie: Szerintem egyfelekeppen lehet megszabadulni az altalad emlegetett "eszak-balkan"-tol... Ha mindenki sajat magara figyel es nem probal masok rendore lenni. Ha Te betartod a szabalyokat es egyuttmukodoen kozlekedsz, akkor megettel mindent, hogy ne legyen "balkan" az orszagbol. A tobbiek pedig legyenek annyira felnottek es civilizaltak hogy szinten igy tesznek... En egyebkent azt vettem eszre, barmennyire is furcsa, hogy kulturaltabb lett otthon a kozlekedes. Mostanaban tobbszor engednek be peldaul egy keresztezodesnel mint regen es ugy vettem eszre hogy udvariasabbak is az emberek... Bunkok meg mindig is lesznek, de ezektol meg inkabb tavol tartom magam es akkor nem okoznak kart bennem (sajat magukban meg hadd okozzanak... Darwin szabaly.) :)

CoIie 2009.07.04. 22:14:11

Ja, olvasom, hogy egy motorosnak is "saját világa" van. Hát ezért nehéz összeegyeztetni, és akkor jön a "világok harca" ;)

Donor 2009.07.04. 22:18:49

@CoIie: Ha nem volt soha semmilyen összetűzésed, akkor mire alapozod a sztereotípiákat?
Mert haver nem olyan szögletes mint te?
Ettől még lehet kulturált motoros.

CoIie 2009.07.04. 22:20:42

@Shinjuku: igazad van! Nekem egy hibám van, hogy nem szeretek durván eltérni a szabályoktól, mert abból mindig csak baj van! Persze így van a motoros is, elhiszem, csak a 'durván' szó értelme nagyon-nagyon szubjektív! És, ha nagyon eldurvul, akkor a következmény is!
Sztem alább kellene hagyni az eszeveszett száguldással, mi lenne ha egy rakéta lenne a motor hajtómű? Akkor 10G-vel indúlhatna a motoros és akár 11,8 km/s-al el is hagyhatná a földet? Ez így is és úgy is, ahogy most teszik egyesek, mondjuk 1G-vel 300km/h-val is egy nonsense!

cso zsi 2009.07.04. 22:25:18

@CoIie:
Az egyiknek a saját világa: minden éjjel a Váci úti felüljárón csutkagázzal grasszálni, a másiké az üdülőővezet nem aszfaltozott útján enduróval és quaddal "siratófalat" játszani, mert van egy háromméteres szintkülönbség, amit ugyan egy Trabant is könnyedén lebír, mert vagy 20 méter hosszú.
A napi szinten záróvonalátlépéssel a lámpához igyekvők viszont csak érzéki csalódások, ilyen nincs. Azt hiszem, két hete láttam egyet, mert az jobbra akart kanyarodni az Andrássy-Bajcsy sarkon.
Mindenki más már a Káldy Gyulánál a szembesávban halad...

Donor 2009.07.04. 22:27:54

@Shinjuku: Igazad lehet, de ha csak az irányunkban érzett passzív agresszó csökken már az is jó dolog szerintem.

Az ilyen posztokat ezért utálom mert gyorsabban rombolják az imageünket mint amilyen gyorsan kezdenek elfogadni...bár azért nem ilyen rossz a helyzet. Mivel egyre többen motoroznak, és nagyon sok gyerek robogózik egyértelműen mi állunk nyerésre :D

Én elég régóta motorozom ahhoz hogy lássam a változást. Régen napi 3-5 alkalommal próbáltak meg szándékosan kinyírni, úgy hogy a figyelmetlenségből leszorítást, ilyesmiket nem is számoltam.
Kb. 2000 óta viszont jelentős javulást tapasztaltam az autósok hozzáállásában és ezzel párhuzamosan a motorosok is jelentősen normálisabbak lettek.
Szóval az itt leírt sztereotípiák tökéletesen igazak voltak...10-15 éve.

Régen az volt az alapszabály hogy úgy közlekedj motorral ( és bringával) mintha láthatatlan lennél.

Mostanában már bringával is elég gyakran megadják az elsőbbségemet.

CoIie 2009.07.04. 22:32:22

@Donor: hát kerékpárosként (ami a kicsi motoros) nem volt, de autósként motorossal, kerékpárossal szemben számos! Nem említenék példákat, mert egy részén csak röhögni tudok még most is (vagy sírni...).
Na egy példa mégis: zöldnél indultam amikor hirtelen utolért, de mivel nem nézek folyamatosan hátra, így alig vettem észre a 'C' oszlop holtterében, majd jobbról akart megelőzni, de én is a legjobboldalibb sávban voltam, és ezt éppen egy kereszteződésben szerette volna végrehajtani, de ott járdaszigetek voltak, amin ugye sebességgel nem akart átmenni, így nem férhetett el "normálisan". Később természetesen szabályosan balról gond nélkül megelőzhetett és meg is tette és akkor kioktatásképpen öklét verte a sisakjába, elöttem kacsázva... - gondolom görcsöt kaphatott az ökle vagy az agya?! ;)

Donor 2009.07.04. 22:39:16

@CoIie: Ez egyébként így van ahogy mondod.
Tökéletesen más világ a motoros és az autós. Ebből van az összes konfliktus, de az egymás megértése hozzájárul hogy tudjuk kezelni ezeket a konfliktusokat.

A motorosok ugyan olyan emberek mint az autósok, csak más járművel, tehát szerintem közös érdekünk a konfliktusok megoldása.

Megjegyzem hogy a motorosok nagyrésze autóval is közlekedik, tehát az autós oldalt a motorosok elég jól ismerik, fordítva szokott gond lenni.

Régen 18 évesen még én is elég idióta motoros voltam, de aztán szépen rájöttem hogy pár dolgot nem tisztességes megcsinálni az autósokkal, annak ellenére hogy nekem nem okozott gondot az adott manőver.

Szerintem ezen a legtöbb fiatal motoros átesik. Az a motoros amelyik elmúlt 20-25 éves az már vagy normális vagy halott.

CoIie 2009.07.04. 22:40:25

@cso zsi: Azt hiszem tényleg nem a Trabantok okozzák a tipikus deviáns viselkedést...

Sajnos a csendrendelet megint egy olyan dolog, ami egy motorosra nem vonatkozik?! A csattogó 'dobok'... De most soroljuk fel az összes ilyet? Irgalmatlan hosszú lehetne a lista, így értelmetlen ez...

Időnként a saját csapdájukba is kerülnek, amikor motoros 'ilyesztget' motorost - ilyet is többször láttam. Ezt nem lehet másra fogni!

Donor 2009.07.04. 22:43:28

@cso zsi: hány autót fotózzak neked akik átlépték a záróvonalat?
A népstadion előtt teljesen bevett szokás hogy a balra kanyarodók a villamos sínen mennek előre és nem csak pár bunkó hanem a többség.

Engem nem zavar. Nem ártanak senkinek.
Téged miért zavar ha ugyan ezt egy motoros teszi?

CoIie 2009.07.04. 22:48:07

@Donor: akkor te is jól látod! Azonban ne várjuk el az autóstól, hogy gondolatolvasó! Pont ezért vannak a szabályok, hogy abban bízhassunk ne a saját vagy mások szubjektivitásában!

Jelenleg szinte csak a közlekedési-élettapasztalatom vezérel engem, ha meglátok egy motorost (ha hátulról, akkor kapkodom ide-oda fejem, hogy hol fog feltünni végül, közben előre is kellene figyelni). A kresz-követő magatartás az utolsó szinte ami az eszembe jut róla.
Ezért nagy megnyugvás számomra, amikor eljön az ősz és nagy aggodalom, amikor kitavaszodik. Bár talán az időjárás is egy gond forrás, mert minden évben újra kell(ene) tanulni, alkalmazni az elméletet és a gyakorlatot. Azt meg mindenki tudja, ha kiesik egy időszak az csökkenti a 'szinvonalat'. Tehát akár az éghajlat is felelős lehet. Az autós meg télen-nyáron megy, sokkal nagyobb a rutinja (meg az 'egyensúlya'), kis kivétellel.

Donor 2009.07.04. 22:52:09

@CoIie: Ez mind jó, de egyedi eseteket hoztok fel érvként, miért utáljuk a motorosokat.
Egyedi eseteket én is tudok emlegetni, amik pont az ellenkezőjét "bizonyítják", de a tendenciák és a statisztika nem ezt mutatja.

Pl. tudtad hogy csökkent a motorbaleset miközben a motorok szám növekszik? Persze van pár kiragadott példa mint a mecseki srác esete aki kamerával vette a balesetét. Na ezek az esetek amik meghatározzák a motorosokról alkotott véleményeket, pedig valójában a legritkább balesetek közé tartozik az hogy a motoros lesodródik az útról.

A balesetek többsége abból adódik hogy nem adják meg az elsőbbségét a motorosnak, vagy más figyelmetlenségből.

Akkor most miről is beszélünk? A motorosokat kell utálni?

Donor 2009.07.04. 23:03:01

@CoIie: Nem kell kapkodni a fejed. Meg rángatni a kormányt hogy elengedj. Ez is baleset veszélyes. Simán ha szabályosan közlekedsz, és sávváltáskor nem csak az autókra figyelsz, hanem a motorosokra is, valamint ha kijössz egy utcából akkor nem csak az autóknak hanem a kevésbé feltűnőbb motorosnak is megadod az elsőbbséget, az már elég. Minden másra figyel a motoros. (ha nem az már hogy úgy mondjam az ő baja)

Természetesen az nem baj ha figyeled a mögöttes forgalmat és közben a motorosok jelenlétével is tisztában vagy, de külön nem szükséges görcsölni.

Igazad, van azzal hogy elveszik a vezetési tapasztalat télen. De azért nem teljesen. Kell pár nap amíg az ember visszarázódik, de utána előjönnek a dolgok.

Tavasszal mindig sokkal óvatosabban megyek én is egy darabig, de én ki szoktam járni versenypályákra egy direkt erre a célra tartott motorral, ahol legálisan száguldozhatok és biztonságosan visszanyerhetem a tapasztalatom.

A forgalmi tapasztalatok pedig nálam sem vesznek el mert télen is autózom.

Ja és általában én később kezdem a szezont. Megvárom amíg az autósok is megszokják a motorosokat.

CoIie 2009.07.04. 23:04:45

@Donor: általános eseteket írtam legelől, azokat amik sokszor előfordultak. Persze ezek külön-külön egyedi esetek, de hát mégsem csak egy volt belölük...

Kár, hogy a kresz szabályok ismerete és betartása, a fejekben sztereotipiaként 'kockaságot' jelent(het).

Mondom, nekem motorostól, autóstól függetlenül ezzel van alapvetően bajom. De hát én tényleg 'kocka'-ként gondolok a kockára és pl. egy gömb is gömböt jelent nálam. Ha egy ilyen módon gondolkodóval találkozom az úton, akkor sokkal kevesebb gond lehet...

p.s.: ne utáljuk a motorosokat és meglátjuk ők is viszonozzák-e a maguk módján... ;)

Donor 2009.07.04. 23:06:25

Na jó éjszakát mindenkinek.
Úgy érzem azért egészen kultúrállt vita jött ki a végére.

Mindenkinek biztonságos közlekedést kívánok!

Shinjuku 2009.07.04. 23:07:59

:)... Nekem nincs is autom ugyhogy telen is motorozom... Bar Londonban nincs olyan hideg mint otthon, de Pesten is motorral jartam telen is... Amirol pedig Donor beszelt... a motorosok egy ido utan megtanuljak hogy hogy kell abszolut defenziven vezetni (mashogy nem is lehet szerintem)... ettol aztan altalaban a varatlanra is szamitanak. De ha a kozlekedes tobbi resztvevoje (is) szabalyosan viselkedik es elore jelzi a szandekat (nem akkor kezd el iranyjelezni amikor mar kanyarodik)... akkor a tapasztalt motoros az esetleg figyelmetlensegbol eredo balesetet minden gond nelkul el tudja kerulni, mert szamit ra.

Shinjuku 2009.07.04. 23:10:59

... aki meg felelotlen az az autoban is megszivja... csak egy motoron altalaban sulyosabbak a felelotlenseg kovetkezmenyei... A sajnalatos az, hogy egy motoron mas felelotlensegenek a kovetkezmenyei is sulyosabbak... de ezt egy motorosnak vallalnia kell ha motorozni akar.
Jo ejszakat az uraknak... :)

Donor 2009.07.04. 23:19:38

@CoIie: A KRESZ ismerettel nincs gond. Tudjuk mit szegünk meg ;-)

Az nem baj, ha betartod a szabályokat. Talán azért is háborít fel téged, ha valaki lazábban kezeli ezt. De szerintem nem kell elvárni hogy szögletesen a KRESZ betűje szerint közlekedjen mindenki. Inkább a KRESZ szellemiségét tartom fontosnak és a biztonságot.

pakesz (törölt) 2009.07.04. 23:27:07

az autos a hibas

es szerintem nem csak vese es maj lett volna, gondoljunk bele hany joravalo ember kaphatott volna beloluk

phaidros 2009.07.04. 23:28:45

Proli motoron is proli. Meg bringán, buszban, kocsiban és gyalog is.

cso zsi 2009.07.05. 00:37:01

@Donor: Egyrészt zavar az is, ha az autós a Mogyoródinál vagy az Egressynél "megnöveli" a balrakanyarodó sávot (de láttam már mögötte rendőrautót is), másrészt az Andrássyn a szembejövő forgalmat veszélyeztetik.

A büdösparasztja meg felébresztett, mert ma valahogy nem volt elég 11-kor, negyed 1-kor is itt kell fúrt kipuffal alacsonyan repülni.
A fiam ugyan védelmébe vette, hogy ezek a motorok gyárilag ilyenek, és a Szentmihályi úton szintén nem lehet aludni nyitott ablaknál.

cso zsi 2009.07.05. 00:40:13

@Donor:
Ha a Kreszt az elmúlt időben "rugalmasan" kezeltem volna, akkor már húsz éve bevonták volna a jogsimat.
Mondjuk tegnap szívesen belenéztem volna Csepelen a Gastroyalos futárnak, hogy neki egy-két behajtani tilos tábla, valamint a helyes irányba tartók dudaszója miért nem elég intő jel.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2009.07.05. 00:59:59

Vagy ilyen baromarcok miatt...

videa.hu/videok/jarmuvek/orulten-keresni-a-kaszast-igy-hamar-eljon-vROyBlVoj0NjYxRt

Autósból is van ilyen. Sok. Péntek reggel a bátyusnak olyat kellett fékezni egy záróvonalon előző vadbarom miatt, hogy majdnem lefejeltem alvás közben a kesztyűtartót...

Donor 2009.07.05. 07:12:53

@cso zsi: hát ezért dumáltam neked egész éjszaka? Hogy most megint összemosd a dolgokat?

Akkor én is. Nálunk meg a köcsög autósok bömböltetik a zenét, meg csikorogtatják a herélt kipufogójukat.
Fujj, de utálom az autósokat, semelyik nem tartja be a KRESZ-t, az autó nem is az utakra való hanem a versenypályára...és még folytathatnám a te stílusodban ;-)

De én tudom hogy az a 30 barom aki az Óceánárok utcánál versenyzik, nem reprezentatív mintája az autós társadalomnak.

Ideje lenne neked is levenni a szemellenzőt, és odébb rakni a lemezjátszón a tűt.

Astron 2009.07.05. 07:53:38

Miért kell mindig általánosítani?
Ha egy hasonló autós fajtársad hajt eléd akkor az lett volna a cím hogy Az ilyenek miatt utáljuk az autósokat.
Rá kellene ébredni hogy vannak barmok az utakon legyen az autós, motoros, biciklis, gyalogos.

redriot77 2009.07.05. 07:54:15

A postban egy faszfejről van szó, de nem kell általánosítani. A motorosok se általánosítsanak:

Nem igaz hogy az autósok nem figyelnek rájuk. Az viszont igaz, hogy minden faszságra nem tudunk felkészülni. Az OK, ha a motor/robogó pirosnál álló kocsisornál előregurul a sávok között. Mindig hagyok is ehhez helyet, hogy ne miattam ragadjon be. Aki viszont mozgó kocsisornál is elvárja, hogy lehúzódjanak neki, az inhaláljon Zyklon-B-t.

A sportkipufogós barmokat viszont nem értem: hogy mennek át a vizsgán? Nincs semmilyen előírás, semmilyen max. decibell határérték?

Aki ilyen motorral/autóval lakott helyen, éjszaka fullgázon közlekedik, az egy büdös paraszt. Egy sudribunkó tahó. Itt a XIV. Szentmihályi úton is gyakran csapatnak. Kétoldalt végig háromszáz lakásos panelházak. Leszarja, hogy 5-6000 ember pihenését teszik tönkre, hogy füldugóval lehet csak aludni, zárt ablak mellett is. Neki csak az a lényeg, hogy ő egyedül kiválóan szórakozik. Az ilyen törje össze magát, nyomorodjon meg.

Vannak gyári sportkifpuffok, amiknek agresszív hangjuk van ugyan, de nem olyan hangos, hogy a holtakat is felébreszti. Pár napja láttam egy Impreza WRX-etr elhúzni: gyönyörű bugyborékoló hang, semmi baj az ilyennel. 1.2-es puntóra/korzára/szviftre viszont mi a retekért vesznek az emberek ilyen dobhártyarepesztő fingócsöveket? Normális országban ha a rendőr megállít egy ilyet, már veszi is le a rendszámot.

cso zsi 2009.07.05. 08:06:03

@molnibalage:
"Tipikusan" közútra való dolgokat tesznek, és ha jól látom,az amerikai szél, vagy az amerikai rossz gyerekek megrongálták a rendszámtáblát. :)

Egyébként a jármű felépítése is az, ami a nagy sebességet kívánja.
Ezeket a motorokat versenypályára találták ki.
Pl. a barcelonai pálya 4727 méter, a MotoGP 25 körös, 118 km táv. Ezt 43-44 perc alatt teszik meg 160-as átlaggal, helyenként 330 km/h-val. Ezek nem tipikus közúri sebességek, védett, bukóteres, és a közúthoz képest akadálymentes pályán, egyirányú forgalom mellett, hasonló kvalitású vezetőkkel.

A kanyarokban helyezkednek, mozog az egész testük.
Míg egy lassú városi forgalomban az előredőlt testhelyzet fárasztó, szinte támaszkodsz a kormányon. (Az autóban sem kapaszkodásra van előttünk az a kerek izé.)
Egy moped, vagy túramotor más testhelyzetet kíván, sokkal tovább lehet rajta kényelmesen ülni.
De hogy nézne ki az a világ, ahol a Ford Escort Van-os, vagy az Opel Corsa Van-os a háttámla hátradöntésének lehetetlenségére hivatkozna, hogy ő azért megy gyorsan, hogy ne fáradjon el, és mivel elfér két kamion közt, ezért a szaggatotton előz mindenkit.

Aztán a jaszkari sem mindig jön össze:
www.youtube.com/watch?v=CB8uo_LRU_Q&feature=related
Álló autó lebontása:
www.youtube.com/watch?v=0_McIx64uUM&feature=related
Baleset miatt álló motorosok közt:
www.youtube.com/watch?v=AfcpujE07yQ&feature=related
Vasárnapi motorozás:
www.youtube.com/watch?v=HM3NajjnO7A&feature=related

cso zsi 2009.07.05. 08:13:08

@Donor: Azért, mert te egy Simsonnal jársz, nem vagy reprezentatív, de mégis "rugalmasan" kezeled a Kreszt.
Állj ki napközben az Andrássy-Bajcsy-Deák tér környékére, és meglátod, hogy kivétel nélkül szegik meg a záróvonalat.
Alattam 600 kilótól 7,5 tonnáig akadnak vasak, sokféle.
Pár olyan is, aminek a puszta birtoklásáért büntetnék, mert a speedmocihoz hasonlóan semmi másra nem jó, mint nagy sebességgel való haladásra.

oTTo$$ 2009.07.05. 08:29:34

nagyon nagyon buta vagy posztolo...
de az kemeny hogy ilyen poszt kikerulhet a netre.
igazi hangulatkelto remelem minden jobb lesz tole.

Hellisfitar 2009.07.05. 08:56:59

Ez tényleg meglehetősen vicces poszt, különösen az, hogy ezért utálják (utáljuk) a motorosokat.
Meg ezért utáljuk az autósokat, a kamionosokat, a buszosokat, a riksásokat, a bicajosokat... Mi van még?
Nos, azért utáljuk a motorosokat, mert míg mi ott rohadunk a dugóban, ők kihasználva előnyüket HALADNAK. És ez vérlázító, fővesztés terhe mellett elkövetett bűn. Statáriumot!!!
No persze köztük is vannak gyökerek, de nem miattuk utáljuk a motorosokat, kérem alássan. Miattuk MÉG JOBBAN utáljuk a motorosokat! Kérem magunkba nézni és elborzadni. :))
(Amit én utálok a motorosok egy részében: hogy ők biztonsági okokból hosszú fénnyel - reflektor - közlekednek, amit egy részről megértek, mert így legalább az autósok 72,3%-a észreveszi őket, ugyanakkor a szembejövőnek tartós vakságot okoznak vele. Látni és látszani? Aha, az utóbbi megvalósul, az előbbi viszont érvényét veszti, ettől kezdve 5 másodpercig biztos nem lát az autós. :)) A másik pedig, mikor szépen haladok a városban, tükörbe nézek, mögöttem száz kilométerre semmi, tán egy aprócska fényes pötty, majd három másodperc múlva száznegyvennel elsuhan mellettem a kétkerekű, húsz évet elvéve az életemből. Ami nem sokkal kevesebb annál, mint amennyit én örökre elvehetek az ő életéből, ha ez alatt a három másodperc alatt sávot váltok. Ez a kettő ami bosszant, de hogy ezért utálni minden motorost? Ugyan már!)

BKV reszelő 2009.07.05. 09:18:05

@belakis: Jól van bekakis, nyugodj meg, cserélj gatyát.

Clearvoyance 2009.07.05. 09:35:12

@cso zsi: A második tuti. Az ember túlélte, bár sokáig tartott mire felgyógyult. Volt róla egy dokumentumfilm. Azóta vele oktatják a kormány beszitálásának jelenségét.

cricca 2009.07.05. 09:45:15

Egy ilyen alapján általánosítani baromság... A motoros egy tahó volt, és kész. Ezen túl nem érdemel több vitát az egész. Én motorozom, és autózom egyaránt, úgyhogy nekem ne kezdje el senki taglalni, hogy ki hogyan viselkedik az utakon. Sok a barom mindkét részről, és lesz is biztosan.

Tier 2009.07.05. 09:49:34

@cricca: itt egyetlen egy darab probléma van.

Rengetegen az ÁLTALÁNOSÍTÁÁÁÁÁÁÁÁS-t írjátok.
De a post-ban melyik rész is az általánosítás ??


Hoppávan..

Unter Bahn (törölt) 2009.07.05. 11:01:50

Mint ex-motoros, többek között ezért sem sajnálom, hogy többé nemigen tudok már motorra ülni ('Anyegin', stb) viszont bárki is volt a hülye (posztoló vagy a motoros), tény hogy a 2kerekű motorizáció növekedésével jelentősen csökkent a várakozási idő a szervátültetéseknél, mondom ezt pozitív (kárörvendő) vagy negatív (autósfikázó) felhang nélkül.

Amúgy amíg valaki nem próbálta az IGAZI motorozás nyújtotta adrenalin-bombát, addig nem tud reálisan állást foglalni... egy 911-es vezetése "kutyaf.sza" ahhoz képest, amikor egy Hayabusát 200-nál 'lecsutkázol':-)))

Tudom, nem lenne szabad, meg fordított helyzetben én is ugatnék, de hát én vagyok az, aki tudom szidni is, meg irigyelni is azt, akinek erre lehetősége van...

Hungryhorse 2009.07.05. 20:19:11

@belakis: Amennyiben köcsögözik a szabálysértésére ráadásul, bocsánatkérés helyett, akkor igen: legyen donor, hátha még segíthet valakiken és nem ront a világ sorsán a sötét agyával.

cso zsi 2009.07.05. 22:02:56

@huncut_kata:
Ugyanmár, általánosítanak.

Steee 2009.07.05. 22:37:55

Én pedig az ilyenek miatt utálom a motorosokat: index.hu/bulvar/2009/07/05/motorbaleset_nyekladhazanal_harom_halott/

Nagyon fog hiányozni annak a kislánynak az édesanyja, mert le merném fogadni, hogy az ő életét vette el a felelőtlenül száguldozó motoros... Mégis, hány embernek kell még meghalnia addig, míg valaki egyszer megzabolázza a lóerőket, és az azokat irányítani nem tudó idióta majmokat???

Da Moon Iz Black (Saigo O Wasamono) 2009.07.06. 00:06:41

@Steee: igen. sajnos rengeteg példa van pro és kontra. én pont azt az autóst aláznám le aki az egyik legjobb barátom ölte/gyilkolta meg, nem megállva a stoptáblánál...

vigyázzunk egymásra, az úttest nem játszótér!!!!

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.07.06. 08:47:54

@Steee: Én meg az ilyenek miatt utálom az autósokat.
Mégis hány embernek kell még meghalni azért, mert több tonna vassal szaladgálnak azt irányítani képtelen emberek? Mikor tiltják már végre be?

Agyalap 2009.07.06. 09:30:16

@Steee: Gratulálok az érzelem (értelem) mentes hozzászóláshoz. Mivel az autó jobb eleje tört össze a legjobban, nem hinném, hogy a motoros szemből éekezve a túlsó sarkot célozta volna meg az autón. Sokkal hohetőbb az a verzió, hogy autósunk balra nagyívben kanyarodott a motoros elé. Mivel a motor nem tört annyira össze, nem is valami hihetetlen sebességgel csapódott a Suzukiba.
Ez több dolgot vet fel számomra:
- A motorosnak nem kell 200-zal mennie
- Az autósnak ne az legyen az első szava, hogy "köcsög motorosok".
- Aki hülye az haljon meg, de mást ne öljön meg.

hatesz 2009.07.06. 10:28:48

@Agyalap: "A rendőrség szerint a motoros feltehetően túl nagy sebességgel ment, ezért nem tudta bevenni a kanyart, így ütközött össze az autóval." ja, de azért még védd a motorost...

cso zsi 2009.07.06. 11:12:10

@Agyalap: Vagy néha másképp.
"A tragédiával végződő baleset vasárnap délután 17.35-kor, a 35 számú főút Muhi és Nyékládháza között útszakaszon történt. Az elsődleges vizsgálatok szerint az utast is szállító motorkerékpár 30 éves sofőrje jogosítvány és vezetéstől eltiltás hatálya alatt nagy sebességgel hajtotta a kétkerekűt. Muhi irányából egy szabálytalan előzés következtében az úttestre felfestett záróvonalon és a forgalomtól elzárt területen keresztül haladva áttért a szemközti sávba és ott frontálisan neki ütközött egy Nyékládháza irányából szabályosan közlekedő személygépkocsinak. "


"A motorkerékpárral okozott balesetek elsődleges oka a sebesség nem megfelelő megválasztása, és a szabálytalan előzés. Számos esetben fordult elő az is, hogy a motoros elvesztette uralmát a jármű felett, fának, vagy az út valamely tartozékának ütközött. A rendőrség kiemelt figyelmet fordít a nyári időszakban a motorral közlekedők ellenőrzésére az agresszív gyorshajtók és más módon szabályt szegők kiszűrésére - tájékoztatta a Borsod Online-t Dobi Tamás, a Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Rendőr-főkapitányság Kommunikációs Iroda munkatársa.
B-A-Z. MRFK: Kommunikációs Iroda "

Steee 2009.07.06. 12:53:52

@Agyalap: Legközelebb szerintem először gondolkozz, mielőtt leírod Te az "értelem" mentes hozzászólásod. Direkt olyan cikket linkeltem az indexről, amiben képek is vannak, hátha esetleg megnézed, mielőtt kihozod hibásnak a -minden bizonnyal- tisztes, normálisan közlekedő, Suzuki-s családapát.
Ennyi ésszel ember, akár Te is ülhettél volna azon a motoron...

Steee 2009.07.06. 13:10:02

@newtehen: Én is be tudnék linkelni jópár autóbalesetet ebbe a blogposztba, de ez itt éppen arról szól (ha nem vetted volna még észre), hogy a motorosok milyen tahó módon közlekednek.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.07.06. 13:15:20

@Steee: Szerintem meg nem csak a motorosok. Ugyanezt eljátszák nagy terepjáróval is, csak annak nem mer beszólni a postoló.

Steee 2009.07.06. 13:28:13

@newtehen: Igen, ez tény, hogy eljátszák mindezt autóval is, azért is írtam, hogy tudnék linkelni én is elég sok, autós hibájából történt balesetet. De: Jópár ezer levezetett kilóméter alatt sohasem jött még velem szemben az én sávomban egy keréken autós. Sohasem előzött még meg senki sem -szó szerint- egyik pillanatról, a másikra (még autópályán sem) cirka 230-al autóval. Soha nem láttam még autóst a piros lámpánál kb. 10-15 km/h-s sebességgel érkezve egyszerűen eldőlni nevetséges idióta módon az autójával, és becsusszanni az előtte álló autós alá, és még sorolhatnám...

hatesz 2009.07.06. 13:37:31

@newtehen: na ez értelmes hozzászólás volt, túl sok motor volt az általad belinkelt oldalon...
Amugy meg ha olvastad volna a posztot, nem szólt be a motorosnak...

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.07.06. 14:21:11

@Steee:
Én ma reggel motorral jöttem. :-) kb 50 km. kétszer toltak le az útról, 90-es tempónál. Viszont csak egyszer szorítottak le előzés közben, illetve 4-en vágtak ki elém. Ez ma reggel, 50 km alatt.
@hatesz: Elolvastam, beszólt.
"Teljesen békés hangnemben a lehúzott ablakomon keresztül annyit kérdeztem: Ti hova jöttök ??"

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.07.06. 14:41:34

@Steee: Amúgy én meg motorost nem láttam kilincsel előre driftelni a belvárosban, és hangos tuc-tuc zenét sem hallottam még a motorosok lehúzott ablakából... Ellenben az erkölcsi hozzáállást jelzi, hogy állj meg egy műszaki hibás motorral az út szélén, és egy műszaki hibás autóval. Az előbbi esetben az összes motoros megáll megkérdeni, hogy segíthet-e, Az utóbbiban örülhetsz ha végül egyáltalán megáll valaki...

kpetya 2009.07.06. 14:55:27

@Hellisfitar:

Nem, azért "utáljuk" őket, mert mindezt a szabályokat megszegve teszik.

A posthoz, mindek kellett vészfékezni?

Agyalap 2009.07.06. 14:59:31

@Steee: Az azóta megjelent újabb infók miatt revideálom hirtelen kirohanásomat, de "az ilyenek miatt utálom a motorosokat" mondat még most sem megy le a torkomon.
Rengeteg dolog miatt utálhatnám az autósokat, kerékpárosokat és gyalogosokat - sőt még a motorosokat is. Mégsem teszem. Autózom, motorozom, kerékpározom és tömegközlekedem is, így roppantul bosszant az egymás iránti tolerancia teljes hiánya.
A balesetet okozókra, de lehetne a poszt főszereplőjére is főszereplője is elmondanám, hogy nem hullatnék könnyeket értük - csak a hülyeségük miatt meghaló-nyomorodó társaikat sajnálom. Ugyanígy autós-kerékpáros-gyalogos esetben.

neked ugatok 2009.07.06. 18:03:24

@Donor:

ez szívemből szólt
ha elférek, elmegyek, ha lehúzódnak, igyekszem megköszönni, ha nem engednek el, megállok, semmi tolakodás, gázfröccs, vagy toporgás.. ha megindul a kocsisor, úgyis lesz alkalmam előzni, és haladni
a motorra meg nem azért ülök, hogy a kocsikkal együtt haladjak, sőt, még csak nem is közlekedek szabályosan, viszont mindezt úgy csinálom, hogy másoknak ne legyek a terhére, nem vágok be senki elé, nem szorítok le senkit, és nekem soha senki nem is szólt még be azért, ahogy közelekedem..

neked ugatok 2009.07.06. 18:25:33

@Donor:

én azért igyekszem láthatatlanként közlekedni, sok bosszúságtól megkímélem magam
ma is rámhúzták a kormányt amikor balról akartam a sorok között elmenni, így lassítottam, és jobbról kerültem :)

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.07.07. 09:01:48

@hatesz: Nagyot szóltál, öblíthetsz. Kár, hogy nem látsz túl egy eseten. És saját tapasztalatot írtam Neked, Te pedig a netről ollózol. Közlekedsz Te egyáltalán, vagy még anyuci visz suliba reggel, és a hátsó ülésről nézed a brumbrummokat?
(gondolom most jön a válasz, hogy Te már 500 éve vezetsz, napi 20.000 Km-t, és mindenre van jogsid)

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.07.07. 09:42:56

@CoIie:
Hallottam én meg hangos autóst is.
Amúgy meg ember ijesztget embert. Ide kéne eljutni, hogy mind a két vasat egy ember irányítja.

cso zsi 2009.07.07. 15:29:02

@newtehen:
Viszont arról beszélgetünk, ami nem nagyon jelenik meg a neten.
Tegnap déltájban az alagútban 8 motoros haladt velem egyirányba a szembesávon, amíg átjutottunk az alagút túlfelére, úgy, hogy nem volt semmi forgalomgátló tényező.
Ezidő alatt került szembejövő is, két motoros kis híján csattant.
Nem ellenségeskedésről van szó, nem irigységről, hanem általánosan elfogadott normákról, jelen esetben a Kreszről.
Természetesen a mai "tipikus" autós is megvolt.
Az Ady felgyűlik a sor a sorompónjál, és amióta a villamosvégállomással használhatatlanná tették az út közepét, a jobbra kanyarodók is kivárhatják a sorukat.
Mit ad isten, egy ezüst színű 735-ös villamossá vált, aztán kis híján belerongyolt a szembejövóbe a járdasziget kikerülése közben. Gondoltam, lefordul a Hoffherre, azért ily sürgős neki.
De a vonat épp áthúzott, így a még csukott sorompókarok közt cikk-cakkban áthaladt.

Kirívó eset autósok között is van, de valahogy mindig a sokmillások, bár láttunk már kisautóstól is hajmeresztő dolgokat.
De a problémás esetek döntő többsége nagy sebességre képes járművel történik, legyen az autó, vagy motor.
Nekik valamiért mindig sürgősebb, mint a "birkáknak".

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.07.07. 16:57:15

@cso zsi:
Erre mondtam, hogy ez emberfüggő, nem járműfüggő. A szabályos motorost nem is veszed észre, mint ahogy ezt itt már írta valaki. Bár láttam mér kukás autót is azért gyorsítani, hogy még becsússzon egy másik autó előtt, majd az utcát elzárva megállt előtte kukákat felszedni. Kamionokról, buszokról ne is beszéljünk.
Emberek. Nem motorok, autók, emberek. Ez nem a transformers. :-)

cso zsi 2009.07.08. 00:56:42

@newtehen:
Ha gonosz lennék, azt mondanám: azért, mert nincs olyan. De mivel 30 év alatt láttam már vagy 20-at, így azok vagy már nem élnek, vagy mindig mögöttem haladnak, és sosem akarják sem magukat, sem másokat veszélybe sodorni.

Nem csak az autósok, már a motorosok közt is találunk külföldi rendszámos hazánkfiát.
Mert turistának nem nevezném az, aki napi rendszerességgel dönget a Róbert K.-ról a Vácira, fúrt vagy szétszakadt kipufogóval, és kolozsvári rendszámmal.

Egu 2009.07.10. 21:54:15

@newtehen: ezt úgysem fogják fel, mert a légkondi miatt nincs lehúzva az ablak. A gyári motor kipuffja meg nem hallaccik át rajta.

Nekem pl nincsenek idézhető "kalandjaim", pedig évente 6-8e km Bp-en belül motorral. Vajon miért? Talán mert sietni is csak addig szoktam, amíg a sor elejére kerülök, mert ott mindenki észrevesz? Utána nem húzom, csak épp elöl maradok. Úgy biztonságos. Viszont ezt 95%-ban az autósok is így vélik. Aki meg nem, az megy előttem legrosszabb esetben pár km-t, aztán meggondolja magát. (Ismét) Vajon miért?
De ez ugye 4kerékről nézve hülyén hangzik. (Pedig 80 paci van benne, csak biztos én vagyok béna hozzá)

monticello (törölt) 2009.07.10. 22:51:39

Ráérdezhetek: paint? vagy paint->print->filctoll->scan?

cso zsi 2009.07.10. 23:08:23

Jaj nekem, nem vettem észre, hogy ráesett egy széles fekete szigetelőszalag a rendszámomra.
img3.indafoto.hu/10/9/19729_1fa94bd27600d8fc326e8c9cc285847e/4669267_61e5635a7243e3a370c09442ce642e0d_m.jpg
Ma délután 2-kor a Méta utcában.












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása