A Promontor által jelenséggel én még középiskolás koromban (réges-régen egy messzi-messzi galaxisban) találkoztam, amikor még rákényszerültem a BKV kitűnő szolgáltatásainak igénybevételére és minden nap csúcsforgalomban tötymörögtem az Alacska buszon a gyáli úti felüljárón és szagoltam az izzadtsától csöpögő hónaljakat a heringesdobozban, miközben azt néztem, ahogy a benzinkúton keresztülgurulnak szépen sorban az autósok és ezzel a bedugult szakasz nagy részét kikerülve elénk és a többiek elé pofátlankodnak, persze a benzinkút szolgáltatásait nem igénybe véve. Mint ahogy az mindjárt kiderül, nem csak ott csinálják így az élelmes (?) autósok.
Sokszor emlegetik az állítólag Amerikában közismert mondást, hogy a magyarok utánad mennek be a forgóajtón, de előtted jönnek ki. Nem tudom, mennyire ismerik tényleg ezt a mondást az amcsik (vagy ez csak is olyan, mint annyi más 93 ezer négyzetkilométeren világhírű magyar specialitás), mindenesetre ennek az élelmes, az adódó lehetőségeket furmányosan kihasználó, de nem feltétlenül rokonszenves magatartásnak sok példáját látni a magyar utakon.
Nézzük a konkrét esetet. A helyszín: a Balatoni út betorkollik a Budaörsi útba, a centrum irányába. Aki nem ismerné, itt a térkép.
Ezen a szakaszon a Budaörsin három sávon özönlik be a tömeg a városba (plusz van egy buszsáv is). A Balatonin meg egy sávon érkeznek szintén nem kevesen. Itt reggelenként ez a csatlakozás jó hosszú dugót alakít ki a Balatoni úton. A Budaörsin általában már enélkül is dugó van, főleg az Erzsébet híd felé vezető sávokban (ez a külső sáv, illetve a buszsáv is), de az itt beáramló forgalom ehhez is hozzátesz.
Én általában Sasad felől érkezem, a Balatonin mindössze egy kb. 200-300 méteres szakaszt kell végigvárnom, ez nagyjából 3-5 perc. Nem vagyok nagyon türelmes ember, de mivel idáig gond nélkül szoktam eljutni, utána meg a Petőfi híd felé szintén megint gyorsabb a haladás (általában), ezért itt nyugodtan végigvárom a soromat.
Nem mindenki teszi ezt. Ezen a szakaszon a Balatoni útnak is van már buszsávja, régen ott mentek végig sokan (BMW, Audi, Alfa, Mercedes, illetve bármilyen márkájú terepjáró jellegű jármű erősen túlreprezentálva köztük) és a végén próbáltak besorolni a normál sávba. Ezzel ugyan hamar letudták azt a háromszáz métert, mégse volt teljesen ideális megoldás, mert előfordult, hogy nem mindenki repesett az örömtől, hogy beengedheti őket maga elé, így a besorolás során kicsit leadtak a megszerzett előnyből.Egy-két éve jobb lehetőségük támadt. Történt ugyanis, hogy a Budaörsi-Balatoni út által bezárt ficakba betelepült egy benzinkút, nevezzük őket (mert ugye ez nem a reklám helye) Labanc Kútnak. A kúthoz a behajtó a szakasz elején kezdődik, majd tankolás után a végénél, közvetlenül a Budaörsi torkolat előtt vezet vissza.
Ez szuper megoldás: a benzinkúton keresztül ugyanúgy ki lehet kerülni a sort, mint régen a buszsávon, viszont a besorolásnál nem fogad autóstársaink ellenállása: elvégre tankolni kell, a benzinkútról kiérkezőket nem beengedni bunkóság. Igazából persze - gondolom - a többség tudja, hogy a kijövők egy része ügyeskedik (ha más nem, akkor a benzinkút szokatlanul nagy "kapacitása" fel kell tűnjön mindenkinek), de mivel azt nem tudja, hogy az éppen kisorolni vágyó delikvens "forgóajtózik-e" vagy tényleg tankolt, hát beengedi.
Hm, a téma talán megér egy posztot, gondoltam magamban a minap: élesített fényképezőgéppel álltam be a sorba. Nem is kellett sokat várnom, jöttek szépen a tankolók. Nagyjából egy percig tartott az a szakasz, ahonnan még láttam a benzinkút behajtóját, ezalatt hét autót számoltam meg, három tényleg tankolt, négy viszont "meggondolta magát", biztos drága volt a benzin a labancoknál.
A csatolt fényképeken a BMW-Mercedes-stb. tulajdonosok kiengesztelésére egy fehér Chevrolet Aveo (vagy Kalos talán?) látható, bizonyítandó, hogy a tárgyalt jelenség nem korlátozódik eme irigyelt-utált típusokra, igazi össznépi magatartásformáról van szó. A rendszáma egyébként ... Juj, rendszámot nem írok ide, de a képekről leolvasható, aki magára ismer, az ...... hát, nem is tudom az mit csináljon. Igazából nem nagyon lehet mit kezdeni ezzel a jelenséggel. Amit csinálnak, nem szabálytalan, tehát se kamerázással, se rendőri jelenléttel megrendszabályozni nem lehet. A "nem beengedni" megoldást senkinek se javasolnám, hiszen esetleg tényleg tankoló autóstársunkat szívatnánk vele: nem ér annyit az egész.
Mondhatnám, hogy nosza, használjuk mindannyian a "labancsávot", miért ne: előbb-utóbb kialakul egy egyensúly és máris nem éri majd meg az ügyeskedés, ráadásul egy egy kis szakaszon tulajdonképp két sávot csináltunk az egyből. Az meg, hogy dugó esetén a benzinkúttal, meg a tényleg tankolni vágyókkal kiszúrunk, hát istenkém, tankoljanak máshol, a labancokat amúgyis utáljuk, nemde? Ha meg nem alakul ki egyensúly, akkor miért legyünk mi a birkák? Menjünk csak előre és örüljünk a nyereségnek! Még jót is teszünk, mert valamivel rövidebb lesz a sor!
Hát, a magam részéről maradok a "birkák" között. Apróság, de tisztább a lelkiismeretem, ha végigállom azt az egy "rendes" sort. Aki meg magára ismer, az ... hát, továbbra sem tudom. Úgyis csinálják, aztán úgyis megmagyarázzák maguknak, ez van.
Előre megválaszolva néhány várható hozzászólást: igen, mea culpa, vezetés közben fényképeztem, egy sün felír. (Emiatt a biztonság kedvéért kissé lemaradtam az előző autótól, ezzel a mögöttem jövőket súlyosan megkárosítva, mégegy sün felír.) A téma érdektelen és jelentéktelen, a poszt rosszul van megírva (túl hosszú, túl rövid, zavaros, érthetetlen, viccelődő), sünök felírva. A posztoló birka. A posztoló hülye. A posztoló kicsinyes. A posztoló képmutató, ne mondja már, hogy ő mindig mindent szabályosan csinál. Újabb sünök. Ezért tart itt az ország, ahol tart, továbbá már tudom, ki a hibás, de nem mondom meg. A KRESZ különben is tiltja, a KRESZ különben is engedi, ennyi hülyét, még a KRESZT se tudják. Egyébként is, mennyi hülye komment, atyaég... ;-)
dr. _mmm_ 2009.07.05. 12:28:42
Secnir 2009.07.05. 12:33:35
Ro3 2009.07.05. 12:34:08
rushman 2009.07.05. 13:01:09
Geitenbeffer_ 2009.07.05. 13:01:59
Irigylem a problémádat!
Ro3 2009.07.05. 13:09:27
rushman 2009.07.05. 13:58:55
Egyfajta állatias ösztön, egy verseny, amikor jobb akarsz lenni a társaidnál. És ha ez sikerül, akkor a tudatalattiban beigazolódik a feltételezésed: felsőbbrendű vagy a többieknél.
Ez persze még nem elítélendő, mert a verseny viszi előre a világot, az a fejlődés alapja.
Csakhogy létezik a mi kicsiny civilizált világunkban olyan, hogy tolerancia, empátia, segítőkészség, megbocsátás. És egyes fejlett lényekben ez a civilizált tudatos gondolkodás szükség esetén elnyomja az egoista állatias ösztönöket. Így élhetünk egymással békében, és nyugalomban.
És ismét beigazolódik, hogy az emberek egy része képtelen ilyesfajta magatartásformák elsajátítására... ellentétben pl a kutyákkal.
Vagyis még egy kutya is magasabb szintet üt meg.
Vagy csak egyszerűen képtelen észrevenni azt, hogy amit csinál, az erkölcsileg rossz? Remélem egy jogosítvánnyal rendelkező sincs ilyen szinten, mert ő a zebrán is lelkiismeretfurdalás nélkül gázolna.
Amúgy jusson eszedbe, hogy milyen jó, ha a saját akaratodat mások kárára érvényesíted pusztán a saját önző viselkedésed miatt, pl amikor valaki 80-nal poroszkálva feltart az autópályán, vagy rosszabb esetben nem adja meg az elsőbbséget. Esetleg nem mond le az elsőbbségéről egy láthatóan (számodra) kilátástalan közlekedési szituációban.
Csak "gratulálni" tudok, annak, aki nem veszi észre, hogy a posztban leírt jelenség rossz.
MaQen 2009.07.05. 14:07:49
Ro3 2009.07.05. 14:08:10
Nem azért tolakodok 100ból 1x, mert le akarok előzni valakit, h tudjam felsőbbrendű vagyok. Ha te ezt hiszed, nagyon buta vagy és rosszindulatú. Szó sincs róla. Valahova, valami fontos dolog miatt sietek (és hulla mind1, h azért sietek mert későn indultam, vagy mert valaki feltartott, stb), és úgy ítélem meg, h ha rövidítést használok akkor gyorsabban odaérek, ahova kell. Azok a közlekedők akik nem sietnek, csak haza mennek vagy bevásárolni, vagy mittomén, igen, ők tudnak várni. Mint ahogy fordított helyzetben egy szavam sincs, és beengedem a tolakodót. Ő tudja mennyire kell sietnie, és ha csak haza megy vagy bevásárolni és a napi rutinja a tolakodás, akkor sem zavar, mert nem is érdekel. Toleranci, empátia, és nem a mások visszarántása, talán ezt kéne megtanulni.
Semmilyen jogosítványod nincs -mint ahogy nekem sem-, h eldöntsd kinek van fontosabb dolga. Aki akar siessen, tolakodjon, valszeg megvan rá az indoka.
Nem mellesleg kedves szmeby szerintem dugd meg az asszonyt, mert az írásodból messze kivilágít a kompenzálni vágyás, h már nyomja a tarkódat a sok...
Zsola777 2009.07.05. 14:09:37
Amúgy meg aki úgy érzi, hogy sietnie kell, induljon el előbb. Ha meg kell a pénz, túlórázzon, estére a dugó is megszűnik.
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2009.07.05. 14:11:07
Nemá...
Még a rádió is bemondja, hogy merre ne menjenek az autósok.
Szerinted azért mondják be, hogy más is beálljon, vagy azért, hogy, ha lehet, inkább másik -akár rosszabb, hosszabb- úton közelítse meg a célját?
Zsola777 2009.07.05. 14:12:42
Judy Epokit 2009.07.05. 14:14:25
Ro3 2009.07.05. 14:16:27
Zsola777 2009.07.05. 14:17:25
sz_ 2009.07.05. 14:21:02
Az csupán azt jelenti, hogy az adott helyzetben te nagyobb tahó vagy. Önmagában ez nem baj, de igazán szánalmassá az tesz téged, hogy erre büszke vagy :))
Arról nem is beszélve, hogy igazán következetes ember lehetsz:
1. kérdés: "miért érzed úgy, hogy a te dolgod fontosabb másokénál?"
válaszod: "Mert az."
majd később: "Semmilyen jogosítványod nincs -mint ahogy nekem sem-, h eldöntsd kinek van fontosabb dolga."
HondaRR 2009.07.05. 14:22:47
"Százados üsdd meg, de nagyon dúván!" :)
Empty 2009.07.05. 14:27:40
Ro3 2009.07.05. 14:29:55
Szóval ha más pofátlankodik nem fogom megítélni, h miért. Valszeg azért teszi, mert neki sürgősebb. Ugyanezt várom el, ha én teszem. Mindemellett nem szeretem ezt tenni, mint ahogy az esetek döntő többségében (100ból 99szer) kivárom a sorom, mert nincs semmi tényleg sürgős dolgom.
Mindemellett mellékutcában kerülni a sort ugyanilyen mértékű pofátlanság (szvsz icuri picuri), mert a gondolat mögötte ugyanaz. Nem az út típusa minősíti a cselekedetet, mint ahogy pl a betörést sem az eszköz.
DE! Eki ilyenen aggódik, az komolyan menjen dugni vagy sörözni, az lekapcsolja majd kicsit...
Judy Epokit 2009.07.05. 14:31:17
rushman 2009.07.05. 14:32:21
Amúgy nem kompenzálok semmit. Csak rávilágítottam arra, hogy mások kárára előnyhöz jutni nem etikus, még ha szabály nem is tiltja. Csak a droidok követnek minden szabályt. Ők azok akik semmi pénzért nem mondanának le az elsőbbségükről sem. Beléjük nem sok emberség szorult.
A másik útvonal választása más tészta, mert ott nem az a CÉLOD, hogy 3 perc előnyért másokat hátráltass, hanem, hogy elkerüld a dugót.
Aki nem érzi a kettő között a különbséget, az valószínűleg azt sem fogja megérteni, hogy miről hadoválok.
Ro3:
"Mint ahogy fordított helyzetben egy szavam sincs, és beengedem a tolakodót."
"Aki akar siessen, tolakodjon, valszeg megvan rá az indoka."
Ezekszerint te anarchiapárti vagy. Úgy érzem, felesleges is folytatni a vitát, mert nem fog eredményre vezetni... más a világnézetünk. Te leszarod, én jobb világot akarok. Kár, hogy egyik sem fog megvalósulni.
szaGértő 2009.07.05. 14:33:29
itt élned, halnod kell (törölt) 2009.07.05. 14:37:15
sz_ 2009.07.05. 14:38:09
Felőlem magyarázhatod ezt, de minél tovább teszed, annál jobban égsz:
1. kérdés: "miért érzed úgy, hogy a te dolgod fontosabb másokénál?"
válaszod: "Mert az."
majd később: "Semmilyen jogosítványod nincs -mint ahogy nekem sem-, h eldöntsd kinek van fontosabb dolga."
Ha-ha-ha.
Void Bunkoid 2009.07.05. 14:39:30
De nembaj, majd egyszer én is megtanulok újmagyarul ("ceji", "ismi", meg persze a "jha" és a "háth" is)...
Pasas 2009.07.05. 14:39:45
MaQen 2009.07.05. 14:41:19
Tehát ha valaki lassabb/hosszabb útvonalat választ, és én etikusan akarok viselkedni, akkor nekem is a lassabb/hosszabb útvonalon kell mennem? mert ha ez a helyzet, akkor bocs, de etikátlanul továbbra is magam fogom megválasztani, hogy milyen útvonalon akarok eljutni a célomhoz, akkor is, ha ez gyorsabb is lesz, mint másoké.
"A másik útvonal választása más tészta, mert ott nem az a CÉLOD, hogy 3 perc előnyért másokat hátráltass, hanem, hogy elkerüld a dugót."
ha én előrébb kerülök - mindegy, hogy benzinkúton, vagy kisutcákban - az csak úgy lehetséges, ha mások hátrébb kerülnek, lévén a teljes útfelület adott, ugyanakkora mindkét esetben. vagyis nem, nem más tészta a más útvonal sem.
Empty 2009.07.05. 14:42:21
mr_x 2009.07.05. 14:45:15
En le az elso benzinkutnal, megtankoltam, vettem egy kolat, lemostam a szelvedot majd visszamentem az autopalyara kb 15 autoval az ele aki mogul kimentem (igen annyira bedugult a palya - egy s-klasse leamortizalt egy 911-est).
Akkor en most bunko vagyok ? nem lett volna kotelezo ott tankolnom meg volt vagy 30 liter a tankban, es tenyleg arr szamitottam hogy vagy mire vegzek addigra megindul a sor vagy elorebb kerulok benne.
Empty 2009.07.05. 14:47:20
Bunkó vagy. Várnod kellett volna amíg elhalad a sor.
Ro3 2009.07.05. 14:50:12
rushman 2009.07.05. 14:50:28
Úgy is mondhatnám, hogy nem közlekedéstechnikailag, hanem közlekedéspszichológiailag problémás ez a viselkedés.
sz_ 2009.07.05. 14:50:48
@mr_x: Tankolni álltál meg, nyilván ha bunkó is vagy, biztosan nem emiatt ;)
Ro3 2009.07.05. 14:51:39
guyko 2009.07.05. 14:51:43
rushman 2009.07.05. 14:52:12
Ro3 2009.07.05. 14:53:52
pastor 2009.07.05. 14:54:33
Ellenben magánterület.
A tulajdonos beengedi a kuncsaftokat.
Többi ebből már adódik.
Kijáratnál kell egy sorompó, rá egy vonalkódolvasó. Minden benzinszámlára egy vonalkód, ami nyitja a sorompót. Aki nem járult a kasszához, nem megy ki. Aki nem vett semmit, bemehet és kérhet a kasszánál egy grátisz kiengedést, de ettől a versenyelőnye máris odalett.
Ro3 2009.07.05. 14:55:00
Ro3 2009.07.05. 14:56:10
Noname Cowboy · http://www.rosevalley.hu 2009.07.05. 14:59:10
rushman 2009.07.05. 14:59:31
sz_ 2009.07.05. 14:59:53
Amit természetesen ismét fokozol: "el kell kezdeni sorolni azokat az okokat, ami miatt az ember úgy érezheti, h neki jobban kell sietnie mint másoknak?"
VS
"Semmilyen jogosítványod nincs -mint ahogy nekem sem-, h eldöntsd kinek van fontosabb dolga."
Ismered a medvés-vadászos viccet, ugye? "Vadász, vadász te szopni jársz ide…" :))
Empty 2009.07.05. 14:59:54
Szerintem meg igen. Ha én áthajtok a parkokon mint szoktam, az nem bunkóság mert fontos dolgom van, de ha más bármit csinál az bunkóság.
sz_ 2009.07.05. 15:03:58
rushman 2009.07.05. 15:07:46
Talán ismerjük egymást?
Ha késésben vagyok, akkor is kivárom a soromat. Mmegvárom, míg ráeszmél a gyalogos, hogy átengedem, és legfeljebb tovább maradok a melóhelyen. Bocsánat, hogy tökéletes vagyok. :DDD
Ro3 2009.07.05. 15:08:54
mr_x 2009.07.05. 15:11:13
Ha nem dugul be a palya akkor nem tankoltam volna ott, hanem majd 300 km-el arrebb.
Ugy gondoltam, hogy ezzel idot nyerek.
Ha a posztban szereplo benzinkutnal gyorsan lemosom az ablakot akkor jogos az elorepofatlankodas, mig ha csak ethuzok rajta akkor nem?
Engem nem zavar ha valaki igy "eloretolakodik" felteve hogy nem teremt veszelyhelyzetet es nem szegi meg a kresz szabalyokat.
Ez kb olyan mint a megszuno savban eloremenni, viszont a buszsavban nem.
En ha dugoban mas ut gyorsabbnak tunik akkor arra megyek, de van hogy nem jon ossze (pl a terkepen oda vezet a kis utca, valojaban a veget beton viraglada disziti, esetleg a kis utca vegen nagyobb a dugo mint a fo uton.
Ro3 2009.07.05. 15:12:24
-ling 2009.07.05. 15:13:23
pastor 2009.07.05. 15:14:20
Van olyan kút, ahol a tankolás után odaállok egy bódéhoz, ablakon át fizetek, majd kiengednek egy sorompón.
Működik. És csak az megy át rajta, akinek tankolnia kell.
fogatlan provokátor (törölt) 2009.07.05. 15:16:27
Ro3 2009.07.05. 15:17:36
Amúgy hol lax? Alföld, v Borsod?
guyko 2009.07.05. 15:20:03
Sicc 2009.07.05. 15:20:21
Tehát nem trükkösködünk, és nem szivatjuk egymást, és nem harcoulnk egymással!
Ennyi.
kyanzes (törölt) 2009.07.05. 15:23:51
sz_ 2009.07.05. 15:26:36
Egyébiránt a személyeskedésre válaszolva megemlíteném, hogy saját cégem van és nem vagyok rászorulva arra, hogy állásinterjúkra rohangáljak ;)
Ro3 2009.07.05. 15:30:41
Amúgy szerintem menj el a médiába dugóoldó gurunak, ha 200-300km-ről meg tudod jósolni, h mikor mennyit kell rászámolni a dugóra, nem mellesleg előre látod a baleseteket.
mesés vesés 2009.07.05. 15:34:40
russell 2009.07.05. 15:41:34
Ki a benzinkúthoz majd.....
...tankolok és megyek tovább!
Vagy forduljak vissza, kerüljem meg a benzinkutat, és menjek ki a Budaörsire??????
pastor 2009.07.05. 15:48:57
Amúgy hol lax? Alföld, v Borsod? "
Majd ott ruház be egy benzinkútcég ilyesmibe, ahol kezdi a munkájukat zavarni az átmenőforgalom, netán kezdenek a tisztelt sietősjózsik balesetveszélyesen átvágni a kút területén. És, mivel az övék az ingatlan, még meg is tehetik.
Amúgy nem kerül sokba egy ilyen cucc, és az autósoknak se nagy akadály - minden plázabejáratnál látsz ilyesmit.
russell 2009.07.05. 15:55:03
Max egyszer kétszer csóválom a fejem amikor a Punto-Corsa-VW Van és társaik halált megvető bátorsággal igyekeznek meggyőzni, hogy ők is kocsiban ülnek.
Persze Ők nem tudják, hogy engem nem kell. Én elhiszem nekik!:-))
Ro3 2009.07.05. 16:06:39
Csorfab 2009.07.05. 16:07:52
Zsola777 2009.07.05. 16:11:40
Attól vagytok sikeresek, mert hazaértek a Győzikére? :)
Ro3 2009.07.05. 16:15:17
Ro3 2009.07.05. 16:17:43
Zsola777 2009.07.05. 16:23:25
Aki meg egyfolytában kocsiban ül, mert az a dolga, annak meg éppen felelőssége lenne, hogy a morált javítsa. Attól nem fog korábban letelni a munkaideje, mert siet.
sz_ 2009.07.05. 16:26:56
Vedd már észre, hogy az ellentmondásaidon szórakozom és borzasztóan nem érdekel, hogy hány 100 km-ről próbálod megjósolni a menetidőt és a benzinkutas kerülővel nyert 5-10 percre mennyire vagy büszke.
Tele van az ország a hozzád hasonló, állandóan mellédumáló emberekkel, őszintén szólva unlak is már egy csöppet.
Ro3 2009.07.05. 16:35:31
@Zsola777: Szóval te sem tudsz elképzelni sem olyan indokot, ami jogos szintre emelné az ilyen előzést.
vhm 2009.07.05. 16:55:31
Hányszor copypasteled ezt még be? :D
Arra nem gondolsz, hogy lehet, hogy ő siet ellenben veled? Marha érdekes, hogy sokan az előzést, a gyorsabban haladást versenynek fogják fel. Megelőznek, azt mondom, menjen, biztos hamarabb akar odaérni. Ha én előzök, azt mondom ráér, én nem annyira. Kész.
Hogy jön ide a meggyőzés meg hasonlók??? :S
promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2009.07.05. 16:58:30
Hát igen, létezik az az útvonal is.
Nekem beletelt vagy három napba, mire rájöttem, hogy nem Őrmezőre kanyarodik le ennyi ember. Addig meg csak csodálkoztam, hogy jé, milyen rendesek, nem tolakodni mennek előre, hanem lekanyarodnak... ;-)
virgil76 2009.07.05. 17:39:19
Mivel ugysem nezi a tablakat senki, csak egy "behajtani tilos - kiveve celforgalom" tabla kellene a kut bejaratahoz ahhoz, hogy formailag rendben legyen a dolog. (hiaba maganterulet, ezt be lehet szuszakolni a kozforgalomnak atadott maganut kategoriajaba, ahol - mint ismert - a KRESZ szabalyai ervenyesek.)
De mivel ez nem segít, mert rendor erre ugysem lesz, ha lesz, birsag nem lesz, ha lesz, nem az M6-ot vezeto szlovak vallalkozo fizeti ki, inkább orisasposzteren lehetne megoroketni ahogy a felhorgadt autosok meglincselik a kuton athajto nyereszkedoket. (lehetoleg Sajdik Ferenc rajzaival)
De mivel ez nem legalis, (meg aztan mi van akkor, ha a naffejunel fegyver van?) barmennyire is erzik paran zsigerbol, hogy ez a helyes, minden marad a regiben.
Hat igy.
cinizmus OFF:
Az biztos, hogy tettek nelkul nem valtozik semmi.
Aki meg nem erti a kulonbseget az athajtas es a celforgalom kozott, az jobb lenne ha autosblogot az elso ket evben - vagy legalabb addig amig jogsit szerez - csak read-only modban latogatna.
prettyinpink 2009.07.05. 18:01:36
prettyinpink 2009.07.05. 18:02:19
maps.google.com/maps?f=d&source=s_d&saddr=&daddr=47.550255,19.043624&hl=hu&geocode=&mra=mi&mrsp=0&sz=18&sll=47.550134,19.043394&sspn=0.002607,0.006968&ie=UTF8&t=h&z=18
Atika!!! 2009.07.05. 18:03:18
Balage85 2009.07.05. 18:03:23
zahor103 2009.07.05. 18:07:40
wagabound 2009.07.05. 19:10:03
Benzinkútnál "előzni"? Ugyan, mennyit nyer vele? Három percet? Ötöt? Párszáz méter után ugyanúgy szagolja az előtte lévő kipufogóját, mint én, csak nem mögöttem, hanem előttem. Legyen neki könnyű a föld...
Gyurma73 · https://plus.google.com 2009.07.05. 19:56:10
Persze senki nem ismei ezt az utat szerencsére.Igaz hosszabb egy 10 el,de bőven megéri hogy nem kell Vasárnap délután hazafelearaszolni a 7 en,vagy az M7 en.
Agágnál föl Zichiújfaluig majd rá az M6 ra.az M6 on annyira nincs forgalom hogy kb 18 perc múlva már az M0ás-on voltunk.
Hungryhorse 2009.07.05. 19:59:32
Megosztom veletek a tutit:
70-esen be, majd a lámpa után a buszsávon végig, jobbra mellékutcába el, majd egy balkanyar, integetés az Autoclub lepusztult még szét nem privatizált telepének, megint bal és a buszmegállónál jobbra vissza a főútra.
Buszsáv: nem objektív felelősség, mellékutca üres, kikanyarodás elsőbbségadással csak akkor bajos, ha a buszmegállóban feltorlódik az 5+2 volán, bkv és egyéb busz, ami egymást is akadályozza a haladásban, hosszú percekig.....
Persze a tufa agyú buszosok többsége lazán elállja a kereszteződést is, de nekik ez megengedett és szintén nem az objektív felelősség körébe tartozik....
Ennyi a 300+ m sor. elolvasni tovább tartott.
Sok sikert!
pastor 2009.07.05. 20:28:48
Azóta azon körözöl, hogy drága, meg ki fogja a plusz személyzetet fizetni.
Senki, mert nem kell plusz személyzet. 2009 van, tudod? Gépek vannak, meg informatika.
Ezenkívül mégegyszer felhívom arra a figyelmet, hogy a kút telkén levő úthálózat nem közút, hanem magánterület, tehát az áthajtás a szolgáltatás igénybevétele nélkül nem legális.
Dehát hajtson a te udvarodon át minden nap száz terepjárós, mert rövidebb és gyorsabb, mint a főúton araszolni.
Zsola777 2009.07.05. 20:39:06
A kérdés csak az, hogy a személyes indokok miként lehetnek fontosabbak a közösség érdekeinél. Nyilván van ilyen eset, de mondj néhány példát, legfeljebb csak helyeslek. Vagy nem. :) Ráérsz gondolkozni, holnap leszek.
mr_x 2009.07.05. 20:52:45
Ezt a hulyeseget honnan veszed?
"Dehát hajtson a te udvarodon át minden nap száz terepjárós, mert rövidebb és gyorsabb, mint a főúton araszolni."
Ha megnyitom az udvaromat a kozuti forgalom elott, akkor miert ne tehetnek?
T2006 2009.07.05. 20:57:43
Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2009.07.05. 20:59:47
ezzel sincs semmi gond. buszsávot használni parasztság, meg leállóban autópályán, meg szabálytalan is. node ide nem szabálytalan bemenni. és sehol sincs lefektetve ha behajtok, akkor tankolnom is kell.
drhrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr (tör 2009.07.05. 21:12:54
Hagyd! Azért sem szóltam hozzá, aki összehasonlítja a mellékutcában való haladással, mondván ez csak egy szabad utca, az egyszerűen beteg ebben a beteg világban.
Ha látom, hogy tankolás nélkül jött (ha olyan a környezet, akkor tükörből remekül figyelhető), akkor én meg nem engedem be őket.
Én is sietek :)
...::: Flúgos Kamionos :::... 2009.07.05. 21:14:00
Én már tudom ki a hülye, de nem mondom meg.
drhrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr (tör 2009.07.05. 21:15:05
GratuláloK!
Gery.Greyhound · http://greyhound.blog.hu 2009.07.05. 21:41:39
Nekem meg duruzsol 8 fokon a sör a torkomban (5 százalékos!!!), üvölt a metál (Nightwish) én pedig a föld alatt suhanva szarom le nagy ívben, hogy ki ki elé tolakszik a Váci úton pár méterrel a fejem fölött :) Errefelé az Árpád-hídi lehajtónál szokás, hogy a felüljáróra menő sávban megy az illető egész a felüljáróig, és ott "jut eszébe" hogy jobbra akar kanyarodni a bedugult lehajtósávban. Ha meg nem engedik be (jogosan) maguk elé az ott veszteglők, akkor feltartja a Váci út forgalmát is, ügyesen okosan. Mert neki sürgős, és a többieknek biztos nem...
Egyébként ilyen benzinkutas kerülő az M3 bevezetőn is van, egyszer néztem egy nagyot amikor a volános sofőr is eljátszotta ezt a manővert.
...::: Flúgos Kamionos :::... 2009.07.05. 21:45:31
gabocaboy 2009.07.05. 21:47:07
összefogni képtelen, törtető, irigy, tahó nép lettünk.
tisztelet a kivételnek.
belakis 2009.07.05. 21:55:53
Nemsokára töltöm fel a fotókat.
mokkaczuka 2009.07.05. 21:57:22
scsaba1 2009.07.05. 21:57:36
Jól van, Pistike, nyertél egy Calypso-zoknit.
Láom ízig-vérig ügyeskedő magyar vagy.
gyerek9.3 2009.07.05. 22:02:15
belakis 2009.07.05. 22:06:01
Mindenkinek "sietnie kell"
Ha nem kéne, tömegközlekedne :)
scsaba1 2009.07.05. 22:06:06
Illetve a szigetszentmiklósi virágnagybaninál is előfordul minden hétfőn és csütörtökön, hogy a LUKOIL (régen Jet) kúton keresztül előzik az élelmesek a sort a piacról.
Van olyan faszfej is, aki a kút behajtósávján megy ki a forgalommal szemben. Bár a nemrég átadott körforgalom javít egy kicsit a helyzeten, de mindíg lesznek baromarcúak...
Az ilyenek szarjanak a hasuknál összenőtt, farfekvéses sziámiiker-sünöket.
...::: Flúgos Kamionos :::... 2009.07.05. 22:17:11
Lajosbácsi 2009.07.05. 22:19:00
Beszólnék szívesen, de gyalog is utolérnének ezek a hiperagresszív alakok, akik ilyen autókat vezetnek, ezért ezt hagyom, de nagyon jól szórakozok. Megérdemlik a büdös taplók.
Da Moon Iz Black (Saigo O Wasamono) 2009.07.05. 22:22:43
gondolom az a baj ezzel az eljárással, hogy bár a KRESZ szabályait nem szegik meg, még sem túl etikus viselkedés. Fura egy helyzet, én még nem csináltam ilyet - de nem is zavar ha más teszi. kb. lesz.rom. inkább elindulok előbb ha időre megyek - és a dugókat is beleszámolom.....
...::: Flúgos Kamionos :::... 2009.07.05. 22:34:15
Viszont ezzel semmilyen szabályt nem szegünk meg, szóval mindenkinek adva van a lehetőség, hogy megtegye. Pl. a buszsávnál, vagy a kanyarodósávnál a delikvens megszegi a KRESZ-t, szóval azok, akik be akarnak tartani minden szabályt, azok nem tehetik meg. De itt szó sincs szabályszegésről, szóval lényegében bárki megteheti. Ezért azt gondolom, nem kellene felháborodni azon, ha valaki él ezzel a lehetőséggel.
scsaba1 2009.07.05. 22:40:30
Csak ez benzinkút (magánterület), a mellékutca pedig közterület. Törvényes, de nem etikus. (hol is hallottam ilyet?)
Tudod ez kicsit hasonlít arra, amikor a szállodai szobához járó reggelinél zsebre vágsz két szendvicset meg joghurtot vagy banánt, és kisétálsz az étteremből...
Alapvetően nem károsítod meg (nagyon) a szállodát, általában kiírva sincs, hogy csak a helyszínen lehet elfogyasztani az ételt, de ettől mégis suttyó-prosztó dolog a szállodával szemben is, meg a többi vedéggel szemben is...
mimindannyian · http://wmiki.blog.hu/ 2009.07.05. 22:44:39
Így jó minden ahogy van, idegeskedőkkel, akik irigyek a beelőzőkre, sietősekkel, akik úgy érzik, nincs gond a kerülővel, és birkákkal, akik kivárják a sort, ha a gyerekük haldoklik is a kocsiban.
Tanuljatok játékelméletet.
scsaba1 2009.07.05. 22:45:50
Taníts, mester! (lol)
megint 2009.07.05. 22:48:35
...::: Flúgos Kamionos :::... 2009.07.05. 22:49:03
Akinek van hozzá "kedve", hadd' csinálja, mindenki másnak is adva van a lehetőség. Ez nem olyan eset, mintha valaki pl. a kanyarodó sávból menne egyenesen, mivel ott egyértelműen kimondja a szabály, hogy merre lehet menni, viszont ezt semmi sem tiltja. Ez lényegében ugyanaz, mintha egy mellékutcán kerülnénk ki a dugót.
...::: Flúgos Kamionos :::... 2009.07.05. 22:51:19
Gyurma73 · https://plus.google.com 2009.07.05. 22:51:31
scsaba1 2009.07.05. 22:59:34
Látom nem érted, hogy attól, hogy még valami törvényes (nem tiltja a szabály), még nem feltétlenül etikus.
Tegyük fel, hogy szomszédok vagyunk... Én pünkösd vasárnap (amikor mindenki lazít, élvezi a 3 napos ünnep közepét, hogy tegnap sem dolgozott, és holnap sem fog), reggel 8 órakkor izzítom a nagyflexet, és délig vágom a betonvasat. Az öcsém pedig elkezdi lefaragni egy bontókalapáccsal a felesleget a teraszból... Nem tiltja külön szabály.
Benzinkút=/= mellékutca.
Annál is inkább, hogy pl. Szszmiklóson is bedugul pikk-pakk a benzinkút, és aki _szabályosan_ jön Csepel felől tankolni az is szopik, mint a torkosborz.
scsaba1 2009.07.05. 23:03:14
Nah, azokról is megvan a külön véleményem, akik felhívják az összes benfentes havert, amikor lemeszelik őket, hogy "nem-e lehetne-e..."
...::: Flúgos Kamionos :::... 2009.07.05. 23:09:27
E logika szerint az is etikátlan, ha kimegyek az utcára közlekedni, mert akkor is hátrány éri a többieket, mivel elsőbbséget kell adniuk, megelőzniük, stb. Esetleg a gyalogos is pofátlan, ha át akar menni a zebrán, mert akkor meg kell állni az autóknak, és hátrány éri őket, stb. Tudom, hogy nem ugyanolyan fajsúlyú dolgok, de a lényeg szinte ugyanaz.
"Benzinkút =/= mellékutca"
Ez igaz, de mindkét helyen lehet, sőt szabad közlekedni.
rushman 2009.07.05. 23:11:37
A következménye csupán annyi, hogy nyersz 3 perc előnyt, cserébe megszivatod azokat akiket kikerültél... Mert ők biztos mazochisták, és az a hobbijuk, hogy feltartsák sietős őnagyságát.
Aki attól jobban érzi magát, hogy az emberek egy része tahónak tarja, hát tegye. Végülis az a lényeg, hogy boldog legyen... legalább ezt a kis örömet adjuk meg neki az életében.
...::: Flúgos Kamionos :::... 2009.07.05. 23:12:38
rushman 2009.07.05. 23:14:18
...::: Flúgos Kamionos :::... 2009.07.05. 23:15:10
...::: Flúgos Kamionos :::... 2009.07.05. 23:16:59
Da Moon Iz Black (Saigo O Wasamono) 2009.07.05. 23:58:17
az úttest nem póker asztal, vagy sakktábla :) paraszt üti a futót E4-en :D
és mit nyersz? :)
Da Moon Iz Black (Saigo O Wasamono) 2009.07.06. 00:02:08
miért sajnálja a plusz 200kHUF-t...?!
vagy egy ócska filléres bluetooth fülest, ha egyszer a hifiből kispórolták neki menedzseréknél :DDDD mert telefonálni azt csak vezetés közben kell....
KopaszMercis 2009.07.06. 00:06:49
Ha olyan fontos, indulj el idoben
Ha nem, akkor hova a nagy sietseg.
Ha olyan hulye vagy, hogy az indulj el idoben koncepcio nem megy, akkor jobb ha nem ulsz volan moge.
Problema megoldva.. Gyorgy Duplave Bokor mint truli fontos ember nem kellett hogy őemfau kuton keresztul hajcson, elindult idoben.
Azzal a dumaval, hogy "jajj biztosssss szulni siet".. ha ennyien szulnenek akkor nem fogyna a magyar. Nochdazu az ilyen ciganyok miatt kell az embernek ordibalnia, hogy "Rezso bazd meg a csajom torott labbal fetreng a suliban azert sietek hogy korhazba vigyem engegggy be gecc", amikor 10 evente 1szer korhazba sietve tolakszik, mert nem engedik be.
BROAF
mimindannyian · http://wmiki.blog.hu/ 2009.07.06. 00:17:53
pothia 2009.07.06. 00:41:27
A posztoló Kasszandra. Mindent megjósolt,és kevesen hitték,hogy igaza lesz. Kresz?? Ne már. Most tényleg? De komolyan. Ez nem törvény ez etika,vagy ha nagy szavakat akarnék hasznélni,akkor erkölcs.
M3-on ugyanez a szitu. Reggel. csúcsforgalom. DUGÓ!! Tehát mindenki áll,illetve késik,ergó SIET. Mindenki. Na jó. Nem mindenki,csak 100 000-böl 98 000. MINDENKI! DE csak a bunkó,paraszt,gyerekszoba nélkül felnőtt 1:hülyegyerek sok hangszórós Swift-tel
2:áruszállitó fehér kisbusz
3: drága dzsip kopasz/szőke/bodzaszedő soförrel
Érzi úgy,hogy ő megteheti.
Hogy ide miért pont ez a paraszt brigád irogat.
Én nem tudom
grigorij (törölt) 2009.07.06. 07:09:24
Most akkor?
Hasonló a helyzet az M3-as bevezetőjénél ahol mind az ex-Aral kútnál le lehet menni, mind az Agip-nál van szervizút! Naná, hogy na nem akarok a Hungáriáig menni, akkor lemegyek valamelyiknél!
Mert az ugyanolyan szopatás, ha én nem is akarok odamenni, ahova a tömeg, mégis ki kell várnom őket...
EBOA (törölt) 2009.07.06. 08:21:01
Pedig az élet más területein is folyamatosan el van nyomva a pofátlanabb/ügyesebb/szemfülesebb/jobb családba született által...
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.07.06. 08:39:24
Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2009.07.06. 08:48:31
bemegy a kútra + tankol + kijön = oké
kontra
bemegy a kútra + nem tankol + kijön = paraszt
egyszerűsítve az egyenleteket, azt kapjuk, hogy aki tankol az jófej, aki nem tankol az paraszt.
milyen jogon ítélkezünk az emerek felett a tankolási szokásaik miatt??? :D:D
attól függetlenül, még mindíg nem érzem ezt bunkóságnak. akiknek szúrja a szemét, az ne engedje be őket. DE! VIGYÁZAT! csakis azt aki nem tankolt, mert különben ő lesz a paraszt.
espadazo - Játékbolt: · http://aruhaz.nettfilm.hu 2009.07.06. 08:56:42
espadazo - Játékbolt: · http://aruhaz.nettfilm.hu 2009.07.06. 08:59:03
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.07.06. 09:03:45
Én inkább azt a szokást látom, hogy ülünk a szarban. Egyszer csak valaki kimászna, húzzuk már vissza....
Mert mi van itt: Áll a dugó. Valaki észreveszi: Jééé... ott egy út! Menjünk arra!
Erre a többiek: De paraszt!
...::: Flúgos Kamionos :::... 2009.07.06. 09:16:30
promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2009.07.06. 09:19:24
espadazo - Játékbolt: · http://aruhaz.nettfilm.hu 2009.07.06. 09:21:51
De a konzumidiotizmus egyik alapfeltétele, rászoktatni a népet arra, hogy feltétel és kontroll nélkül tartson be mindent, amit kiírnak elibe.
espadazo - Játékbolt: · http://aruhaz.nettfilm.hu 2009.07.06. 09:25:45
randomuser1 2009.07.06. 09:34:41
scsaba1 2009.07.06. 09:34:54
Csak éppen mások fején vagy vállán taposva mászol ki, barátom... Tudod, a forgóajtó...
scsaba1 2009.07.06. 09:38:13
Ó, te nonkonformista isten... Te autósok Robin Hood-ja...
Jól van pistike. Egyes, ülj le.
Tipikus "ki, ha én nem..."
Shitting Bull 2009.07.06. 09:41:46
Igaz, ezzel a magyarul nem beszélő külföldiek tankolását megnehezítenék, de lehetne büntetni a tolakodókat. :)
mr_x 2009.07.06. 09:42:37
Ezt ugyanugy el lehet mondani azokrol akik "elorepofatlankodnak" az elfogyo savban szemben azokkal akik birka modon beallnak a sor vegere.
En szemely szerint az elfogyo sav elejen probalok csak atsorolni, ugyanugy ahogy kihasznalom a kevesbe bedugult utat hogy a dugon hamarabb erjek at.
ponyva máté · http://ponyvamester.hu 2009.07.06. 09:43:06
Előre megválaszolva néhány várható hozzászólást: igen, mea culpa, vezetés közben fényképeztem, egy sün felír. (Emiatt a biztonság kedvéért kissé lemaradtam az előző autótól, ezzel a mögöttem jövőket súlyosan megkárosítva, mégegy sün felír.) A téma érdektelen és jelentéktelen, a poszt rosszul van megírva (túl hosszú, túl rövid, zavaros, érthetetlen, viccelődő), sünök felírva. A posztoló birka. A posztoló hülye. A posztoló kicsinyes. A posztoló képmutató, ne mondja már, hogy ő mindig mindent szabályosan csinál. Újabb sünök. Ezért tart itt az ország, ahol tart, továbbá már tudom, ki a hibás, de nem mondom meg. A KRESZ különben is tiltja, a KRESZ különben is engedi, ennyi hülyét, még a KRESZT se tudják. Egyébként is, mennyi hülye komment, atyaég... ;-)
scsaba1 2009.07.06. 09:43:30
Hülyeség. Olyan nincs, hogy valaki ne szabálytalankodna...
Csak sokan nem kezdik el magyarázni a bizonyítványukat, hogy "ááá én nem vagyok paraszt, csak élek a lehetőségekkel", "ááá, én nem vagyok egy ügyeskedő kis szarcsimbók, de felhívom a rendőr havert, ha lemeszelnek nyolcvannal, lakott területen..."
Illetve vállalják érte a felelősséget.
2009.07.06. 09:46:26
Aha! Értem az álláspontodat!
Akkor mostantól h megérts engem, mint embert aki nem akar 200 méter előnyért igazi degglyukat gyártani magából, mostantól a dugóban kiszállok az autóból, sorba haladva mindenkit főbe lövök a volánnál, és az autójukat tankkal betolom az árokba, majd a felszabadult utat használom egyedül.
Nem az a baj h nem szeretsz sorba állni, senki sem szeret sorban állni, viszont nem mindenki szeret igazi ipari faszkalap lenni, tudod?
espadazo - Játékbolt: · http://aruhaz.nettfilm.hu 2009.07.06. 09:46:40
A poszt helyesen szerintem arról szólt volna, hogy nicsak, mik vannak, a dugó miatt leleményeskedni kell a szegény magyarnak! Ugyan miképpen lehetne megoldani a helyzetet, hogy a dugóról ne úgy gondolkodjunk, mint szükséges bürökről, amit be kell nyelni?
Mert így két dolog jut eszembe: vagy a kutas írta, mert elege van vagy már rég nem használható a kerülő a sok leleményes miatt és bosszúból mindenkit oda akar valaki vezérelni.
Aztán persze lehet harmadik variáns is :-/
...::: Flúgos Kamionos :::... 2009.07.06. 09:47:42
Bobby Baccala 2009.07.06. 09:47:43
keress más útvonalat :) és az külnben sem sün...az kérem shün :D
tocibacsi 2009.07.06. 09:47:53
drhrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr (tör 2009.07.06. 09:48:32
normál esetben nem lehetne elfogyó sáv jobboldalon üres, hiszen jobbra tartási kötelezettség van :)
ponyva máté · http://ponyvamester.hu 2009.07.06. 09:49:41
makacs szennyeződés 2009.07.06. 09:50:04
a magyar egyszerűen bunkó népség az átlagot tekintve, a jelen problémát meg csak erővel, azaz pl. fizetős sorompóval lehetne megoldani, mivel a bunkó másból nem ért.
randomuser1 2009.07.06. 09:52:37
espadazo - Játékbolt: · http://aruhaz.nettfilm.hu 2009.07.06. 09:54:58
Ha már mindent lehet, legyen kövér az a lúd!
Der_rosarote_Panther 2009.07.06. 09:55:39
Nincs erőm/kedvem/időm végigolvasni a kommenteket, lehet, hogy volt már, de erre megoldás lehetne az a meredek típusú fekvőrendőr, sűrűn elhelyezve, amelynek tényleges lassító és visszatartó hatása van.
ponyva máté · http://ponyvamester.hu 2009.07.06. 10:00:06
espadazo - Játékbolt: · http://aruhaz.nettfilm.hu 2009.07.06. 10:00:08
ponyva máté · http://ponyvamester.hu 2009.07.06. 10:01:16
randomuser1 2009.07.06. 10:04:03
Der_rosarote_Panther 2009.07.06. 10:04:10
espadazo - Játékbolt: · http://aruhaz.nettfilm.hu 2009.07.06. 10:11:29
ponyva máté · http://ponyvamester.hu 2009.07.06. 10:14:33
2009.07.06. 10:16:04
A paraszt és a kilógok a sorból között 2 különbség van.
Az egyiket időnként összeverik, a másikra felfigyelnek. Igaz a parasztra is fel szoktak figyelni.
Csináld csak te kis egyedi srác, majd egyszer vki átrendezi az egyedi arcodat, még művészibbé.
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.07.06. 10:20:54
randomuser1 2009.07.06. 10:25:24
SLacc 2009.07.06. 10:26:47
Ma volt baleset, volt leállósávozás is az M3-ason, és volt a leállósávban kialakuló dugótól igyekezni nem tudó mentő is.
Azért aki leállósávozik, az...
on:
Gusztustalan férgek mind.
2009.07.06. 10:31:38
Az a vicc h te tényleg nem látod h miért vagy paraszt! :D
És segítek én nem mormolok magamban, én leszek aki átrendezi az arcodat. Kb ugyanakkora parasztok vagyunk, mert te direkt vagy gyökér, én meg direkt fogok kiszállni és kikapkodni téged a verdádból, és nem akkor amikor kimész, hanem amikor visszajössz.
Majd akkor elondolkodhatsz h megérte-e azért a 200 méter és 3 perc előnyért. :D
Itt nem arról van szó h na itt dugó van akkor elmegyek másfelé kerülni a kertek alatt.
randomuser1 2009.07.06. 10:41:15
Ethar 2009.07.06. 11:11:36
Hiszen aki nem érti, hogy a kis pöcsét nem azzal kell kompenzálni, hogy megelőz másokat mert ők úgyse sietnek annyira, az egyrészt nem egy matekzseni, másrészt nem biztos, hogy volt gyerekszobája. Aki azt sem érti meg itt sok poszt óta, hogy ezzel másoknak kárt okoz, arra szánakozóan mosolygok majd, amikor elmegy mellettem. Szegény fickó! El nem tudom képzelni milyen lehet gyomorgörccsel vezetni, azon morfondírozva, hogy "úristen ma odaérek-e időben és nem rúg ki a főnök?"
Aki lehet, hogy nálad 20 évvel fiatalabb, de ő mindig odaért időben. És nem azért, mert több kerülőt ismert. :)
Viccen kívül én tényleg nem haragszom azokra, akik szabályos útvonalon kerülnek, szívük joga. Viszont az különösen tud irritálni, amikor kanyarodósávba bevágnak elém olyanok, akik az egyenesen haladóban jöttek egészen odáig. Záróvonalat lépnek át és nem is kell rájuk számítanom, ergo balesetveszélyes.
Csak hogy példát említsek: Lágymányosi híd felhajtó, a Budafoki út felől, délután. Volán buszt még megértem, időre megy, be is engedem, de pl a múlt heti suzukis szobafestő és a tahó mercis terepjárós tuti nem életmentő műtétre siettek. Egyszerűen csak úgy gondolták, hogy az ő dogluk előbbre való.
Vígasztalna a tudat, hogy előbb-utóbb a szabálytalanságokért utolérik őket, de ismerve a rendőrséget ez kizárt, így csak bosszankodom tovább.
ihatethisindapassthingy 2009.07.06. 11:50:40
Jobban belegondolva ez az egyetlen hely, ahol nem teljesen legálisan használom a buszsávot, de itt aligha szúrok ki vele bárkivel. A benzinkutas megoldás nekem gáz, az tolakodás.
Tron65 2009.07.06. 12:15:37
Aki engedélyezte, gondolhatott volna erre. Ha mondjuk volna ott 1-2-3-több méretes fekvőrendőr (csak az elkerülős részen, aki beáll a kúthoz, annak ne kelljen áthajtani rajta), sokkal kevesebben haszálnák.
kekecke · http://szepkiselet.blog.hu 2009.07.06. 12:21:53
Ha a magyar (:-D) kútnál letérek, megkerülöm, máris elmehetek egyenesen, odá, ahová a másik (balra kanyarodó) sáv engedne.
Nem találok benne kivetnivalót. Ha a lámpa (a kútnál lévő) lehetővé teszi, megyek. A benzinkútnál senkit sem zavarok, akadályozok.
Miért ne tenném hát, ha időt nyerhetek?
promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2009.07.06. 13:15:25
Jobban belegondolva ez a "nem teljesen legális" használat szabálytalan, a buszsávon nem mehetnél végig.
Ebből kifolyólag szerintem ez is tolakodás, bár kétségtelenül "finomabb": szabálytalanságot elkövetve szerzel előnyt a többi autóssal szemben. Ha az nem buszsáv lenne, akkor a forgalom egyenletesebben oszlana a két útvonal között és egyik sem biztosítana érdemi előnyt.
Ahhoz a bizonyos kijáróhoz egyébként szabályosan is eljuthatnál, csak akkor el kellene menned az őrmezői lakótelep felé (menyecske-cirmos-boldizsár), úgy meg már nyilván nem érné meg.
ihatethisindapassthingy 2009.07.06. 13:55:18
Csak két dolgot hoznék fel védelmemben: 1) ezzel nem akadályozom a forgalmat, mivel jó 300 méterrel később hajtok fel a Budaörsire - előbb-utóbb sajna úgyis fel kell rá hajtsak. 2) Nem túl gyakorlatilas a záróvonal kialakítás, csak a benzinkútról kihajtóknál van lehetőség (illetve jóval korábban ott, ahol én átlépem, ti. a Budaörsi alatt megfordulva).
A lakótelepes tippet megnézem a térképen, köszi - folyamatosan haladva kerülni még mindig jobb, mint 15 percig várakozni, hogy mindenki felszenvedje magát az útra.
promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2009.07.06. 14:09:15
ihatethisindapassthingy 2009.07.06. 14:19:16
Egyébként a szitu az, hogy ilyenkor edzésből megyek dolgozni. Ha elhúztam az edzést, akkor is be kell érjek 9-re, ilyenkor kerülök ha kell. Ha időben befejeztem és ráérek, akkor vidáman eldudorászok a dugóban, hozzá vagyok szokva (inga a VI-XI. kerület között - sejtheted :)
promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2009.07.06. 14:32:47
Júniusban kétszer elaludtam és így futottam bele 8 és 9 között az ottani sorba: mindkétszer 5 perc alatt végigment, néztem az órán. De nem vitatom, hogy tarthat tovább.
megint 2009.07.06. 15:47:54
SLacc 2009.07.06. 19:07:54
BéLóg 2009.07.07. 11:40:25
Akár a fotón (!) lévő kocsi is lehet, hogy valóban megállt a parkolóban és kinyújtóztatta a tagjait.
Velem is előfordult már, hogy nem tankolni mentem, hanem VÁSÁROLNI (enni, kávézni) a benzinkútra, ilyenkor nyilván nem állok meg egy kútoszlopnál, hanem a parkolóban.
Ami a benzinkútnál így előzőket illeti, kizárt dolog hogy sokat nyernének vele, így nekem teljesen közömbös. Lehet ha valami gondom volna, ezután én is csinálnék ilyet.
Alex3000 2009.07.07. 11:59:58
ovalbogar 2009.07.07. 18:20:45
nem szép dolog amit csinálnak de be kell engedni őket.
de a mondás jellemző ránk sajnos