Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Mit gondolsz a stopposokról?

2009.07.06. 09:22 :: SilentSound

Megint egy olyan téma került elő Ádámnak köszönhetően, ami az egyébként többnyire rövid memóriám szerint még nem nagyon került elő, ki tudja miért. Érdekes módon mostanában kevesebb stoppost látok, mint gyerekkoromban, talán azért, mert azóta tejjel-mézzel folyó Kánaán lett Magyarországból és a potenciális stopposok inkább autót vettek. Töredelmesen bevallom, én nem szoktam felvenni idegent, alapvetően bizalmatlan vagyok azokkal szemben, akit nem ismerek, talán a médiának, talán másnak köszönhetően. És ti?

Én is meg szeretnék osztani néhány gondolatot a kedves közönséggel. Nem egy konkrét történetről írnék hanem csak egy így általában, a stoppolásról. 19 éves csóró diák vagyok (várom a „kispöcs”-özéseket) és néha előfordul h lekésem a buszom, vagy a busz kés le engem vagy egyszerűen nem jön.

Szóval ezekben az esetekben kénytelen vagyok kitenni a jobb kezem az úttest fölé. Az eredmény változó. Rendkívül befolyásolja a napszak, a ruházat( öltönyben mindig az első autó fölvesz) és az ábrázat(ugye :) ). Azért nem panaszkodom mert 80%-ban  hosszabb-rövidebb idő után fölvesz valaki, gyakran ismerősök ugye.

Ilyen közvélemény kutatás szinten dobnám föl a kérdést, h ki hogyan áll a stopposokkal. Alapból föl sem veszed, gázt adsz neki és rá se nézel, bemutatsz neki, esetleg mindig föl veszed vagy csak néha.

Bevallom h nincs kocsim ( és azt hiszem ezzel bevertem az utolsó szöget a saját koporsómba). Édesapáméval járok ha használnom kell és még egy kezemen megtudom számolni, hány ezer kilométert húztam le. Így nem sok stoppossal találkoztam még, de láttam már olyan szakadt fószert akit én sem vennék föl.

Kíváncsi vagyok itt a nagy autósok véleményére. Gondolom húzzak el a sunyiba a stoppolásommal, de azt hozzá teszem h akik eddig fölvettek(voltak egy páran) nagyon kedvesek voltak és nem igazán csesztettek. Sőt nagyrészük mesélte h ők is sokat stoppolt és szolidaritásból fölveszi azokat akik azért nem olyan durván néznek ki.

De kíváncsi lennék h igazából miért nem veszik föl néha oly sokáig a stoppost. Félelemből? Vagy egyszerűen ez az elidegenedés jele? Szerintem inkább. Mostanában nem hallok stoppos gyilkosról.

Ja nőknek nem stoppolok mert még sose vett föl egy se. De ezt nem szemre hányásként mondom, megértem. Majd ha lesz egy kedves hölgy kommentelő nagyon szívesen várnám az ő szemszögét.

Várom a reakciókat!

177 komment

Címkék: biztonság közlekedés autó sztereotípia

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Lacaca 2009.07.06. 09:26:13

Volt az egyetemen egy nyári szobatársam, aki stoppal csempészett cigit. Volt pár vitánk miatta, hogy belegondol-e, hogy valaki jó szándékból felveszi, majd egy ellenőrzésen megbuknak és a hatóságnak joga van lefoglalni a csempészéshez használt járművet. Nem értette meg. 1x vettem fel stoppost, de inkább hanyagolom a témát az esetleges rizikó miatt.

...::: Flúgos Kamionos :::... 2009.07.06. 09:33:37

Én már tudom, ki a hülye, de nem mondom meg.

Az a gond, hogy valóban nem lehet tudni, milyen ember a stoppoló. Sajnos sokszor felvenném, de előfordulhat, hogy pl. ki akar rabolni. Eddig még sosem vettem fel stoppost, pedig, ha lehetne tudni, hogy csak el akar jutni valahova, akkor biztosan felvenném. Szerintem ezzel sokan vannak így, ezért nem érdemes stoppolni.

A nőkre ez hatványozottan érvényes, szóval ők ezért nem állnak meg egyáltalán.

kezq1988 2009.07.06. 09:43:25

csak 2 éve vezetek,nem nagyon volt alkalmam
felvenni embereket,de nem is nagyon tervezem.

Szentendrén van egy pasi,vaknak álcázza(szoktam látni bot,napszemüveg nélkül sétálni) magát,
van fehér botja,kiáll az út szélére,persze mindig felveszi valaki,általában így jut el A-ból B-be.:)))

craft75 2009.07.06. 09:46:34

Tömören : Sosem vettem fel stoppost, én sosem fogok.
Aki utazni akar de nincs saját autója : vonat, busz, repülő, hajó.

reader613 2009.07.06. 10:04:13

voltam stoppos egyetemista koromban, majd később vettem fel stoppost magam is. Igaz, csak ugyanazon az egy útvonalon, Diósdról befelé jövet, ahol (akkoriban biztosan) totálkáros volt a Volánbusz megbízhatósága, és a stoppolás jelenségnek ez volt az oka.

Rengeteg lányt vettem fel egyébként, és anno engem is rengeteg nőihölgy sofőr vitt és hozott. Részletek (talán majd egyszer) a szakitóson...

George Jung 2009.07.06. 10:05:17

szinte mindig felveszem a stopposokat

a katona fehérben 2009.07.06. 10:09:32

Fiatalabban olykor stoppoltam, engem is mindig viszonylag hamar elvittek. Még horgászás után, egy másfeles ponttyal az ölemben is. Sőt, volt, hogy úgy vittek haza éjjel, buli után egészen házig (Bp.-n belül), hogy nem is stoppoltam, csak gyalogoltam, és megszántak. Amióta nekem is van autóm, úgy gondoltam, illendő törleszteni, illetve továbbadni a jótettet, tehát elvittem már pár embert, és a jövőben is tervezem. Problémám sose volt se utasként, se szállítóként. Szerintem stoppolni és stopposokat felvenni is MENŐ.

acel 2009.07.06. 10:11:54

Egyetemen élég sokat stoppoltam, megígértem maganak hogy majd szállítom őket. Azóta kihalt ez az állatfajta. És vidékre főleg családdal utazom, így a plusz utas nem fér be.
De az autópályák megölték a stopppolást.
Csak a börtönből szabadulók és a buszról lemaradtak maradtak. A kilenvenes évek elején votl hogy 10-20 stopppos is összegyült a 3-as főúton füzesabonynál.

hatesz 2009.07.06. 10:14:50

öcsém ezt a fogalmazási stílust...
"még egy kezemen megtudom számolni, hány ezer kilométert húztam le"

"Szóval ezekben az esetekben kénytelen vagyok kitenni a jobb kezem az úttest fölé."

a képen amúgy a BAL keze van kinn, ugyhogy nyilvánvaló hogy fotosop

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2009.07.06. 10:16:09

Ha nem egy szakadt csöves, felveszem.

A szegény egyetemista, aki elitta a buszjegy árát, ne álldogáljon már az út szélén...

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.07.06. 10:17:51

Én csak azt veszek fel, akit ismerek.
Vagy egy lányka, akit időnként el szoktam vinni, reggelente ha lekési a buszot. De amikor egy 4 fős kreol csapat stoppol, inkább kikerülöm őket...

KIZS 2009.07.06. 10:27:50

Volt már, hogy megálltam egy stoppos nőnek. Ő benézett a kocsiba majd közölte, hogy "bocs nem rád gondoltam" és elsétált...

bonifac · http://vezetek.blog.hu 2009.07.06. 10:28:25

Kedves posztíró! Majd ha kiírod, hogy "hogy", és nem "h"-val rövidíted, akkor megtisztellek azzal, hogy elolvasom, amit írtál. Ez nem SMS, leszel szíves te is megtenni ennyit az olvasóidért. (Ha azt hiszed, hogy olyan nagy erőfeszítés, dobd be egy szövegszerkesztőbe és csinálj egy cserét "_h_"--> "_hogy_"-ra, pár másodperc az egész.)

#szájbergyerek# 2009.07.06. 10:30:22

Nem veszek fel stoppost csak ha ismerős.

Egyszer egy út szélén álldogáló szimpatikus hölgyet szerettem volna kisegíteni, de mikor letekertem az ablakot, elkezte sorolni szolgáltatásainak napi árfolyamát...

Lacaca 2009.07.06. 10:32:51

@Valaki_a_nagyvilágból: szimpatikus..... ízlések és...

#szájbergyerek# 2009.07.06. 10:35:51

@Lacaca: Első látásra annak tűnt.

sfdrake 2009.07.06. 10:37:46

Anno még kicsi voltam faterral mentünk valahova felvettünk két stoppost vittük őket úgy 20 km-t utána szellőőztettük az autót 2 napig, 2 csaj volt de pusztulat büdösek. Ez az egyik oka hogy nem veszek fel, a másik hogy tényleg nehéz megitélni ránézésre hogy csak sima stoppos vagy esetleg veszélyes-e. A harmadik hogy Kecskeméten lakun ka városban nem szoktak stoppolni, ha a városon kívülre megyünk akkor pedig általában bent ül a 2 gyerek asszony és én, gyerekek hátul gyerek ülésben, és nem sok hely van a két ülés között, asszonyt nem fogom hátra nyomorgatni idegenek miatt. Viszont ha ismerős áll az út szélén akkor azt felszoktam venni.

pxaba 2009.07.06. 10:38:29

Fiatal koromban rengeteget stoppoltam, sosem raboltam ki senkit, sőt érdekes emberekkel beszélgettem, sőt ismeretségekre is szert tettem, rengeteg féle autóval utaztam, Zil-től kezdve trabanton át, öltönybe öltözött spanyol üzletemberrel, aki a külső 35 fokban 21 fokon működtette a légkondit, valamikor még a nyolcvanas évek elején... 10 km múlva kértem meg, álljon meg, én csak ide jövök:). Stoppoltam külföldön (szlovákia) 16 évesen, ott sem raboltam ki senkit. Katonakoromban is stoppal jártam, de csak miután átöltöztem civilbe, mert nem tartottam sportszerűnek, hogy más stopposokkal előnyben vagyok. Rendeztünk éjszakai stopposversenyt, aminek Balatonfüredtől Udvarig gyaloglás lett a vége, mert 11 kor indultam...
Aztán jött az autóskorszak: általában mindenkit felvettem, és ma is felveszek,ha egyedül utazom, a kimondottan ápolatlannak tűnőket kivéve. Sosem akartak még kirabolni, megölni, de őszintén hány ilyen esetről hallotunk eddig? Az utcára is kimegyünk, pedig ott reális esélye van a kirablásnak, az úton, meg hogy valaki nekünkjön szembe...
De valóban azt látom, hogy kevesebb a stoppos. Hogy mennyivel rosszabbak az esélyek, at csak az tudná megmondani, aki stoppol. 20 éve még gyorsabb közlekedési forma volt, mint a vonat.

SLacc 2009.07.06. 10:38:50

@craft75: ..., taxi, bicikli, gyaloglás.

És nem fogok sohasem felvenni stoppost. Ismeretlen ne üljön se mögöttem, se a nejem mögött az autónkban.

Paladin 2009.07.06. 10:40:21

Én anno felvettem 1-2 kiskatonát... Azóta ők is elfogytak

SLacc 2009.07.06. 10:40:51

@Lacaca: Sajnos. Ezen csodálkozik valaki?

SLacc 2009.07.06. 10:41:47

@Valaki_a_nagyvilágból: Ki tudtad volna segíteni, ha igénybe veszed a szolgáltatásait. :-)

bonifac · http://vezetek.blog.hu 2009.07.06. 10:43:10

@Lacaca: Kóstolgatsz? (Amúgy meg nincs igazad. Ha kommentben valaki h-zik, nem izgat. Egy poszt azért nem ugyanaz. Én toltam már le valakit azért, mert - eléggé hivatalos - emailben h-zott nekem, megy 1-ezett. Mentegetőzött, hogy telefonról írta. Én meg mondtam, hogy nem érdekel. Ne gyerekeskedjünk már. Mindent a maga helyén. Mondanám, hogy "disztingváljunk, kérem", csak az olyan fontoschkodóan hangzik. Pedig pont ideillik.)

#szájbergyerek# 2009.07.06. 10:43:32

@SLacc: Lehet, de nem azért álltam meg.

bonifac · http://vezetek.blog.hu 2009.07.06. 10:47:31

De hogy ON is legyek. Apám anno a kiskatonákat mindig felvette. De utáltam néha.
Én meg gimis koromban stoppoltam rengeteget. (De tényleg, egymenetben akár több száz kilométereket. Tudnék mesélni.)
Most viszont alig látok stoppost. Múltkor láttam egyet, a létező leghülyébb helyen. (A 4-esen, egy korláttal a mező felől, a másik oldalon egy egyenesen menő sáv, meg egy balra kanyarodó. Egy parkoló volt pár száz méterrel odébb, egy lámpa meg ugyanannyival visszább.) Odafigyelhetnének, hogy a kocsinak legyen helye megállni. Nem mindegy.

pxaba 2009.07.06. 10:51:40

@bonifac: anno mikor stoppoltam akár kilométereket is mentem, hogy olyan helyen álljak ahol meg lehet állni autóval... na igen a stoppolónak is kell tudni hol álljon. Ha pesten keresztül vezetett az utam, akkor megkerestem, hogy hol a legjobb elindulni, és oda mentem ki busszal... a 70-esen pl a tétényi fennsíkon lévő benzinkút előtt adódott alkalmas hely...

dr. _mmm_ 2009.07.06. 10:53:53

Katona koromban sokat stoppoltam. Katonaruhában mindig hamar felvettek. És nem csak a férfiak. Hanem nők is. Valahogy megbíztak az egyenruhában + talán még sajnálták is a kiskatonákat. Volt aki lakásig elhozott.

Én nagyon megválogatom, hogy kit veszek fel. Ha többen vannak, és én egyedül akkor pl senkit.

somur 2009.07.06. 10:57:39

Akkor veszek fel stoppost, ha kulturáltan néz ki ... és ha a feleségem nincs velem...
De korábban én is sokat stoppoltam, főleg Nyugaton.

Zsola777 2009.07.06. 11:09:22

Osztyapenkótól a határig Belga gyerek, beszélgettünk, jó arc volt; Gödről a Samsungba igyekvő álláskeresőt; Távolról bomba, közelről ronda szőke nőt Dunakeszitől Nyugatiig - azt mondta, inkább stoppol nap mint nap, a busz drága (b+!).
Az átlag elmegy, azért mindenki normális volt.

szaGértő 2009.07.06. 11:10:36

"Mostanában nem hallok stoppos gyilkosról."

Mert nem veszik fel őket. :)

thinker_ 2009.07.06. 11:31:22

Nekem a stopposokkal semmi bajom, de aki nem képes leírni a "hogy" szócskát, mert a 600 karakter mellett lusta leütni még azt a hármat, arról megvan a véleményem.

Peetee 2009.07.06. 11:38:30

Én a stoppos-hőskor (80-as évek) után voltam pár évig "stoppos" kb. 16-22éves korom között.
Ebben az időben ~2 évig Vecsés-re jártam udvarolni, Tatáról. Bp-ig könnyű volt eljutni, onnan meg már kimtenem vonattal a Nyugatiból.
Rengeteg story-m volt: Pl. 3-4 egymást követő héten vitt felfelé (Bp-re) ugyanaz a kerekmellű leányzó, akiről a 2. alkalommal kiderült. Tatabányán ül a kedves férje előzetesben és szombat reggelente jár látogatni. Gondolom az S500-as Merci-t alapvetően nem ő használta (Ez olyan 1996 magassága) :)
Volt egy furgonos srác az mesélte,h minden hétfőn szokott levinni Bp-ről Kaposvárra egy zenész srácot (gitártok, meg minden). A 2. alkalom után összehavarkodtak, még CD-t is cseréltek (ottvolt a furgonban a zenész-gyerek promo-CD-je).
Otthonról, belföldön sok helyre eljutottam stoppal: volt, hogy 1 autóval Tatáról a Ballasagyarmati végcélömig eljutottam (óriási szerencse), de volt, hogy Szolnokig 4 stoppal jutottam le.
Természetesen a szakadó esőt, és a téli hideget nem csíptem, amikor szélsőséges idő volt, mindig vonatra-buszra szálltam.
Igazándiból nem is azért stoppoltam, mert nem volt pénzem, hanem mert jó buli volt...
Egyszer Bajnán lekéstem az utolsó buszt, és éjjel elkezdtem begyalogolni Tatabányára (~28km), bízva abban,h v.ki felvesz. Mikor Héregre értem már kezdett csöpögni az eső, aztán végülis felvettek, de 8km-t gyalogoltam az éjszakába, erdőn keresztül...elég félelmetes volt, de azért a rézf@szú bagoly nem támadt rám.
Volt, olyan,h kicsúszott a telefon a zsebemből a kocsiban. Kiszálltam, észrevettem ,de a fickó elhajtott. Felhívtam magamat, és volt olyan kedves, hogy visszafordult, visszahozta telefonomat!

Pár tanács autósoknak,h kit szabad és kit NEM szabad fevenni, pár tanács stopposoknak, hogy hogy kell stoppolni,h felvegyenek:

- Akinél nincs semmi cucc (táska, hátizsák, kiskabát, akármi) azt nem veszik fel.
- Akinél nincs táska, nem turistának, kalandornak, főiskolásnak néz ki nem szabad felvenni. Nagy valószínűséggel minden pénzét elitta (részeg) vagy nem turista, tehát nem bizalomgerjesztő.

Stopposoknak:

Mindig Te kérdezd meg először,h hova megy az autó.
Autóstól a "gyere, elviszlek" mindig gyanús, hiszen nem tudja,h Te hova mész. Akkor hova visz el?

Autósoknak: A stoppos tudja megmondani,h hova megy. Aki nem tudja, vagy zavart, az gyanús.

Minden más már a két félen múlik; lehet előre-hátra-platóra-raktérbe ülni/állni; lehet kussolni egész úton és Mozart-ot hallgatni 180-nál, vagy lehet beszélgetni-cigarettázni 65-el egy 2.400.000km-t futott 26 éves Merci-furgonban.
Az a stoppos, aki betartja az alapszabályokat gyorsan/jó autót foghat ki magának. Aki alaposan felméri magának a lehetséges stoppost, nem érheti kár autósként. Kaland az élet, hodjetek nekem!!!
6 év alatt ~10-12.000km-t tettem meg autóstoppal (külföldön sosem jártam) de rossz élményem nem volt, viszont legalább 10 olyan autó volt, amibe nem szálltam be, mert úgyérztem: NEM!!!

vivax 2009.07.06. 11:40:26

Az ilyen szórövidítgető, lusta stopposok miatt van szarban az ország. H bszza meg a mki fsza!

ovatosduhaj 2009.07.06. 11:40:36

Ismerőseim tágabb körében végeztem évekkel ezelőtt egy kis közvélemény kutatást. Nem volt ennyire pöpec mint a szavazógép, de nem vagyok már mai gyerek, úgyhogy akkor még sokkal többet kommunikáltunk szóban, mint írásban. :)
Na mindegy, a lényeg:
Az jött ki kb. hogy aki maga is sokat stoppolt, ha később már autós lesz, felveszi a stopposokat, aki meg nem az meg általában nem veszi fel.
Én csak 2* stoppoltam, abból egyszer pórul jártam, mert nagyon fáradt voltam és elaludtam a hátsó ülésen a faszi meg menet közben meggondolta magát, és ahelyett, hogy Győrbe vitt volna, Sopronban ébresztett fel, hogy neki közben megváltozott a programja, meg hogy elnézést kér, stb. :)

Peetee 2009.07.06. 11:44:11

Ja, 5-6 éve van saját autóm.
Miután engem éveken keresztül sokat felvettek, és is bizalommal fordulok a stopposokhoz, de sajnos már alig-alig vannak, azok is jelemzően lepukkant hippik. Én simán felvennék stoppost, de a mai pénzsóvár világban elfogytak a magukat bátran felvállaló kutyagolók.
Sajnos.

HZ · http://nagyvilag.blog.hu 2009.07.06. 11:46:06

Sokat stoppoltam fiatalon, még egyetemistaként, pincér ruhában műszak után, ha lekéstem az utolsó vonatot. Egyszer-kétszer kellett csak hajnali vonatig várni. Egyszer a nővéremmel csecsen maffiózók vettek fel minket, kicsit féltünk.
Mindig felveszem a stopposokat, mert még nagyon sokat kell törlesztenem :) Elég ritkán látok mostanában, csak, ha országúton megyek, nem autópályán, ami ritka.

Peetee 2009.07.06. 12:04:32

@ovatosduhaj:

Így igaz. Akik felvettek annak idején, azok szinte kivétel nélkül mondták,h "igen, én is stoppoltam régen sokat".
Aki sosem járt stoppal, mert már a gyerekülésben megszokta az Alcantra-bőrkárpitot, az fintorogva-lefitymálóan néz az útszélén-álló életrevaló stoppos-fiatalemberekre.

Aggie 2009.07.06. 12:08:58

En stoppost soha nem veszek el, de neha-neha megszanok noket, foleg kicsi gyerkoccel, ha esoben, hidegben latom, hogy lekestek a buszt stb.
Csak noket veszek fel es csak akkor, hy ugy latom, hogy olyan az idojaras, hogy a kutyamat nem engednem ki. 15 eve vezetek, volt kb. 6-8 ilyen helyzet, de stoppost soha nem mernek felvenni.

A kovetkezo eset egy idos ismerosunkkel, Zsuzsi nenivel esett meg, aki ugyvedkent dolgozott Budapesten. Jolszitualt no volt, valamikor a 80-as evek vegen a frissen vasarolt Fiat Uno-javal (a fiatalok kedvvert mondon: az akkor nagyon-nagyon nagy dolog volt) ment a Foldhivatalba, Vacra. Valahol Dunakeszi elott latott egy lanyt, aki a buszmegallo fele igyekezett, vagy legalabbis o ugy latta.... Jo lelke volt, hideg is volt, esett is, gondolta elviszi Godig aztan majd onnan tovabb megy a lany, amerre akar. Megallt, letekerte az ablakot es odaszolt a lanynak, hogy gyere edesem elviszlek. Szegenyke kapott hideget, meleget, a lany ugyanis eppen "dolgozott", Zsuzsi nenit mindennek elmondta, lekopte es extranak az uj unot is megrugdosta.

Hargita 2009.07.06. 12:09:29

Két éve Encsen nyaraltunk a kedvesemmel, elmentünk Boldogkőváraljára is. Onnan délután már egyáltalán nem volt visszafelé busz, így gyalog indultunk haza. Ezzel nem lett volna baj, csak a térdemnek akkor jutott eszébe először jelezni, hogy komoly gondok vannak a porcokkal, így nagyon fájt a lábam. Bizakodó voltam, hátha felvesz valaki egy szimpatikus fiatal párt, akiből az egyik alig tud menni, de NEM. Akkor nagyot csalódtam az emberekben, már néhány km szállítással is sokat segítettek volna. Máig sem tudom, hogyan értünk vissza Encsre, csak azt tudom, hogy nagyon fájdalmas volt.

jooagi 2009.07.06. 12:19:08

csak akkor veszek fel stoppost, ha fotosoppal szőke cica vagy ilyesmi :D

kaczpeti 2009.07.06. 12:32:02

Brunnben (Brno, csehorszag) kethavonta kb elmentem haverok utan Pragaba, gyakran stoppal. Kigyalogoltam egy hataruton a benzinkutra az autopalya melle, udvariasan megkerdezve az egyes autosoktol kamionosoktol hogy elvinnenenek e. Van amikor nem vartam semmit majdnem, valamikor ket orat. De mukodott.
4 eve nyaron meg elmentem az akkori parommal Barcelonaba, stoppal, nemetorszagon keresztul. Ket nagyhatizsak, sator, miegymas, de sikerult :) Odafele ket es fel nap (kb 2000 km az ut oda), visszafele kb 36 ora, de az allati szerencse volt :)
Stopposokat fel szokok neha venni (mar van kocsi), de ahogy irtak, legyen relative tiszta legalabb, nem budos, nezzen emberhez meltoan :)

kaczpeti 2009.07.06. 12:32:51

akartam mondani Brunnben tanulva..

oggy71 2009.07.06. 12:42:00

Boldogult sorkatona koromban (90-es évek eleje) stoppoltam először és utoljára, egyenruhában (élre vasalt nadrág, tányérsapka, stb.). Bajáról szerettem volna hazajutni kisfalumba (kb. 150 km), ráment egy bő fél napom és majdem húsz kocsiban előfordultam kissebb nagyobb távolságokra.
Azóta elég sokat autóztam és néha vettem fel stopposokat, legtöbbje "normáális" volt, bár volt néhány mellényúlásom, pl. felvettem messziről egész jól kinéző runcájszt!, akiről beszállás után kiderült, a ranglétra alsó fokán elhelyezkedő "állattenyésztő".
Ez azt vonta maga után ,hogy olyan szagunk (nekem s automnak) mint egy birkaakolnak, hiába szellőztettem megminden úgy kellett mennem tárgyalásra fullbüdösen.

alte trottel 2009.07.06. 12:55:09

Én is föl szoktam venni a stoposokat ( a stoPPolás tudomásom szerint a zokni folytonossági hiányának tűvel-cérnával-stoPPolófával történő javítása), bár háromból kettő meg szokta gondolni magát, mikor odaérve meglátja az ebet a puttonyban (itt az arcképe). Pedig az eb alapjában nagyon barátságos, az utasnak kicsit beleszagol a nyakába és ha rokonszenvesnek talája, még a fülét is meg szokta nyalni.

kekecke · http://szepkiselet.blog.hu 2009.07.06. 12:57:29

Rendszeresen veszek föl stoppost, ha van hely az autómban. Nekem is jó, mert nem unatkozom.
Én is stoppoltam régebben, sosem volt gondom.

Secnir 2009.07.06. 13:02:23

katonakoromban én is stoppoltam.
ami elvileg tilos volt, utazz haza úgy, ahogy tudsz.
M5 mellett (duplán tilos) sosem kellett várnom 5 percnél tovább, pedig vagy tízen ácsorogtunk kint eltávkor.

egyszer egy hölgy felvett hármunkat, elvitt kökiig, de mondta, hogy ne hagyjunk bent semmit mert egyrészt minket nagyon megbasznak ezért, másrészt egyszer egy kiskaton a kalaptartón hagyta a sapkáját, és azért meg a féltékeny férje számonkérte de nagyon.

csak john 2009.07.06. 13:13:00

Régen sorkatonaként stoppoltam sokat, rendszerint pár perc alatt megálltak. Igaz, akkor még az egyenruha volt a divat. Leszerelés és autóhoz jutás után amíg egyenruhában mentek eltávra, addig mindig felvettem őket. A civil ruhás korszaktól kezdve már nem. Egy darabig még felvettem a hátizsákkal utazó fiatalokat. Azután szép lassan kihunyt bennen az ilyen irányú empátia. Azóta már stopposokat sem látok az út melett.
A seregen kívül csak pár alkalommal stoppoltam, de akkor volt olyan, hogy egy fiatal lány vett fel.
Mostanában lerobbant autó melett toporgó, láthatóan kétségbeesett embereknek szoktam megállni segíteni, bár ők nem stoppolnak.

Lacaca 2009.07.06. 13:21:33

@bonifac: Nem kóstolgatlak, de a hétvégén találtam ezt a cikket, és magasan jött amit írtál. Azóta mindenkit próbálok besorolni 7 kategóriába. Elég vicces eredménnyel.

psmith 2009.07.06. 13:46:50

Nem stoppoltam, meg katona koromban sem.

Ennek ellenere ha egyedul utazom szoktam felvenni stoppost. Soha nem tamadtak meg meg, de budosbe mar en is futottam bele.
Utszeli kurvanak is alltam meg, de annak mar vagy 15 eve, akkortajt meg ujdonsag volt.
Stoppoltak le varoson belul is, egz ketsegbeesett no a villamoson felejtette a taskajat, egy csaj meg idore ment, de a villamosok alltak. Mondtam is neki, en nem mertem volna magamnak bekopogtatni a pirosnal. (nagy fekete auto, kopasz sofor)

Szoval szerintem jo stoppost felvenni, jo sztorikat hallhat az ember.

szecsuanisincsiszolo 2009.07.06. 13:48:03

Nekünk sem szokásunk stopposokat felvenni, egyszer régen vettünk fel egy nagy darab férfit, de ő inkább bekéreckedett a kocsinkba egy benzinkútnál, mert nem bírta beindítani az autóját. Elvontatni nem bírtuk, mert kicsit gyenge autóval voltunk, és egy nagy szekrény is volt a tetőn, 5-en ültünk a kocsiban alapból, + még egy nagy autóponyva a hátsó ülés felét elfoglalta, de azért bepaszírozta magát, és elvittük :D

Peetee 2009.07.06. 13:54:13

Egy olcsó trükk, jellemzően fiúknak:

Tachográf-korong a kézbe. Szinte tuti,h az első kamionos fevesz, csak aztán magyarázkodni kell :)

Peetee 2009.07.06. 13:56:23

Egyébirnát valóban az is nagyon-nagyon fontos,h hol stoppol az ember: Belterületi buszmegálló, felüljáró...stb. alkalmatlan erre.
Kivezető utak meletti félreállásra alkalmas (akár teherautóval) hely a legoptimálisabb. a Psuztában sem jó stoppolni, mert akkormeg azthiszik,h most másztál ki azá rokból, és bozótlakó vagy ;)

répamarha (törölt) 2009.07.06. 14:04:25

Sokat stoppoltam, most meg amikor néha a nagy, szép gyors autóval megyek, legtöbbet autópályán, sokszor egyedül, alig látok stoppost, pedig a régi stop helyeken nem egyszer direkt kimegyek a szélre. Talán persze pályán nem is szabad. Néha néha sikerül egyet felvenni.

flimo13 2009.07.06. 14:07:33

@newtehen: ne légy rasszista, ne kerüld ki őket.

Peetee 2009.07.06. 14:11:31

@hubatöhötöm:

Autópálya felhajtóknál elnézik a rendőrök, de nyílt pályán nem (pl. Tatabánya feletti részen ha felmászol az nem túl nyerő).

Negrogo 2009.07.06. 14:16:10

Soha nem vettem fel meg senkit a vicc meg az ha fel is vennek akkor ez valami szep, dogosg csajnal fordulhatna csak elo. Ugyanakkor meg eletemben nem lattam egy darab valamire valo not se stoppolni.

gentry 2009.07.06. 14:18:24

Én már évek óta nem láttam stoppost az út szélén. Mondjuk az is igaz, hogy 99%-ban csak Bp-en, vagy autópályán autózom.
Egyébként, ha látnék stoppost, akkor fiatal, jól kinéző csajt felvennék, mást nem.

Qwer 2009.07.06. 14:21:27

Én annak idején stoppoltam és ma is felveszem, ha valaki az út szélén áll (lehányt pólóst, dolgozó lányt, stb. nyilván nem).

Legtöbbször kellemes beszélgetések lettek belőle, az egyiktől vettem is valamit (nem tukmálta, csak kiderült, olyan cuccal kereskedik, ami engem érdekel), voltak "visszatérők" is.

Bevallom, nem értem meg miért nem lehet egy egészséges felnőtt férfi vezetőnek megállni és felvenni egy konszolidált kinézetű embert nappal: ezt hívják együttérzésnek, szolidaritásnak, neked semmibe nem kerül, vele jót teszel, és ne mondja senki, hogy "veszélyes", mert nem az!

Nem tudom, manapság hogy van,10 éve Németországban nagyon jól lehetett stoppolni autópályákon, benzinkutaknál.

V8 2009.07.06. 14:22:54

Én éjszaka a kerületen belül szoktam felvenni fiatalokat, mert tudom, hogy arrafele elég rosszul járnak az éjszakai buszok. Beszállás előtt azért mindig közlöm, hogy ivás/dohányzás az autóban nincs, rosszul lévőt nem viszek, valamint övhasználat kötelező. Eddig sose volt baj a dologból, szerintem ennyit igazán meg lehet tenni.

szpal 2009.07.06. 14:25:48

amikor barátnőmmel az Őrségben voltunk, egy csomószor felvettek, kb. 4 nap alatt 3-szor is. Egyszer meg a Baross utcánál felvettem egy lányt, akit a bicajom csomagtartóján elvittem a Kálvária térig : )))

Peetee 2009.07.06. 14:25:56

@mennyi?husz!:

Azért nem láttál dögös csajokat stoppolni, mert átlagosan 14másodperc alatt felveszik őket, még a 3369.számú úton is :)

szpal 2009.07.06. 14:27:24

ja, meg persze 2007-ben Erdélyben is sokat stoppoltam,

flimo13 2009.07.06. 14:27:55

Minap faterom vitt kocsival távolsági buszra, és egy csöves kinézetű hippi stoppolt. Amúgy se nagyon álltunk volna meg, plusszban még siettünk is. De a poén, hogy város széli körforgalom előtt stoppolt, ahonnét 3 nagyváros felé lehet elmenni, száz méter gyaloglással irányba állhatott volna, már ha tudta merre megy egyátalán.

phaidros 2009.07.06. 14:28:13

@Lacaca:
OFF

a fsznak szórakozol bmeg, a pcsába! :-( :-( Legalább helyesen irni megtanulnál! :-) :-( Olvasd el a legutóbbi posztomat a blogomon, amiben leirom, hogy haltak meg a barátaim épp tegnap és ma :-( :-( :-( :-( :-(, sokat tanulhatsz belőle! Na irjál már! :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) Nincs semmi hozzáfűznivalód? :-( :-( :-( Belinkeltem élvenyúzásos öngyilkos videókat is!!!!!!!!!!!! :-) :-) :-) :-) :-) :-) Köszi, ha belérúgsz! :-( :-(

Sok sikert a besoroláshoz. ;o)

flimo13 2009.07.06. 14:28:37

@Peetee: és akkor mit csinálnak? Beültetnek a kocsijukba és elvisznek?:)

Rézfánfütyülő fűzangyal 2009.07.06. 14:35:29

@gentry: Valamit rettentően félreértesz haver!
A stoppos nem ismerkedni akar, hanem eljutni A-ból B-be! Akár fiú,akár lány! Ha ingyér akarsz dögös csajokat felszedni, az nem autóstop, és reménytelen is. Azért az út mellett fizetni kell!

Poptaritop 2009.07.06. 14:39:01

@Peetee: Kihagytad, hogy a stopposnál _mindig_ legyen törölköző!

Egyszer Mezőtúron egy rétinéger csaj majdnem feltépte az ajót(zárva volt). A nyitott ablakon bekiabált: "Há dikk elvsze Gyomaendroúdre? Nem ingyéé kell, lesz*0pl@k ha akarod." Nem akartam. ;-)
A későbbiekban jobban megnéztem kinek lassítok. Ettől függetlenül azért néha felvettem stopposokat.

fric 2009.07.06. 14:39:27

Főiskola előtt gyakran stoppoltam (10-15 éve), igazából akkor volt eredményes, ha barátnővel próbálkoztam (kapcsolat elmúlt, de a stoppolás sokáig ment). Amíg nem volt saját autóm, ha tehettem (és nem volt nagyon lepattant fazon), felvettem a stopposokat. Különösen Kapolcs környékén, hiszen ott és akkor ez a bevett közlekedési mód.
Mióta van autóm (1 éve), van család, és gyerek is. Aki átélte már helyzetemet :D, tudja, hogy gyerekülés, babakocsi, etetőszék stb mellé nehezen fér el még egy stoppos is. Nagyon ritkán van alkalmam, hogy egyedül vezessek, főleg nagyobb távokon. Az ősszel volt egy időszak, amikor heti rendszerességgel átvezettem az országon, bíztam benne, hogy találok majd utitársakat. Sajnos nem volt sikerem. Vagy nem állt senki, vagy pedig annyira lepattant alak volt, hogy nem kockáztattam meg.

ipari_fostalicska 2009.07.06. 14:41:19

Rendszerint felveszem a stoppost (így, két p-vel), mert valaha én is így közlekedtem. Nem feltétlen a ruppótlanság, mint inkább a kaland és a kötöttségektől mentes utazás miatt.
Volt már olyan, hogy felvettem egy mukit, aki teljesen konszolidáltan nézett ki, aztán mire beszállt, kiderült, hogy mata részeg. De nem volt vele gond, jókat röhögtünk, a végén elbúcsúzott és kiesett az autóból.
Aztán volt olyan is, hogy Skoda Pick Up-al voltam (ez ugye két személyes kisteher), de ettől függetlenül felvettem a városhatárban stoppoló anyukát a 3 éves gyerekével. Út közben kiderült, hogy Miskolcra tartanak a szüleihez (ergo még 180 km van előttük), mert a férje kidobta őket az utcára. Este fél nyolcra értem velük Békéscsabára, mondanom sem kell, hogy akkor már nem ment vonat. Adtam az anyának 5.000 forintot (2004-ben volt), valamint a másnapra már a feleségem által csomagolt reggelimet is. Többet nem tehettem értük. Úgy gondolom, hogy ezzel is segítettem rajtuk.

Rézfánfütyülő fűzangyal 2009.07.06. 14:41:20

Mellesleg, ha úgy adódik egy hosszabb túra végén, ha épp adódik bizony néha én is stoppolok. És szinte mindig felvesznek a párommal együtt. Igaz, 63 év, 164 cm/60 kg.
És én is felveszek minden budapesti programját Volánnal lekésőt a szentendrei út mentén. Jóindulat kérdése csak!

Qwer 2009.07.06. 14:41:36

Városon belüli stoppolás:
a múltkor lekéstem a buszt. ott álltam a megállóban, percenkét kb. 15 autó ment el előttem, ezek közül 12-ben 1 ember ült, ezek közül 6-8 oda ment, ahova én szerettem volna busszal (ez becslés, de a környék ismeretéből tippelhető), és ezt ők is tudhatták rólam, ha abban buszmegállóban állok, hova szeretnék utazni. (egyébként öltönyben voltam)

nem stoppoltam, de törtem a fejem, miért ne lehetne ilyen szokás a városban vagy az elővárosokban? akár BKV/MÁV-sztrájkmentes napokon is.

ipari_fostalicska 2009.07.06. 14:44:18

Még valami: románoknál nagy hagyományai vannak a stoppolásnak, ráadásul fizetnek is érte, így mindenkinek megéri. Amíg kinn dolgoztam, még olyan is volt, hogy 6 éves kislányt hagytak mellettem, az apa csak beültette hozzám a kocsiba, kezembe nyomta a manit és ennyi. A kislány meg kiszállt a végcélnál. Érdemes elgondolkodni, hogy hol is kezdődik a Balkán.

testarossa 2009.07.06. 14:44:51

Én még anno Hévíz környékén kéktúráztam, (hogy merre pontosan már nem emlékszem) a túraútvonal aszfalton vezetett. Nagy hátizsák, cucc, és megállt 2 autó is fél órán belül hogy elvinne. Aztán meg csodálkoztak, hogy köszönöm szépen, de nem szállok be, mert a gyalogtúrát gyalog kell teljesíteni:))

Minden Nick Foglalt Már Talán Ez Nem 2009.07.06. 14:45:40

Soha nem tudhatod, ki fog egy féltéglát bedobni az ablakon.

Egyszer vettünk fel stoppost, jól szituáltnak nézett ki, nem volt hobo. Megajándékozott minket egy féltéglával. Voltunk olyan bunkók, hogy nem köszöntük meg és úgy hajtottunk el.

Sajnálom azokat, akik tényleg A-ból B-be akarnak eljutni, de vannak mások is.

Én nem kockáztatok, stoppost soha nem veszek fel.

Kentetsu 2009.07.06. 14:46:11

Sokat járok vidékre autóval dolgozni.Ha valami szimpatikus emberke stoppol , akkor minden gondolkodás nélkül felveszem ( szakadt,ittas,román-cigány nem tartozik ebbe a kategóriába ) ,két okból is.
-Jót teszek valakivel
-Nem egyedül utazom és az egy főre eső co2 kibocsátásom -érzetben- csökkent :D
Múlt héten is felvettem 2 srácot Miskolcra mentek,én is. Akkor meg miért ne?

" Bringázz inkább,mert az jó "

anyahajókabinajtóhajtogató 2009.07.06. 14:47:21

Még a 80asokban bejártam a balatont stoppal... Régi szép idők:)
A legjobb egy akkori M3-as bömös volt, a legszarabb...nos az volt egy pár:) , manapság már nem jellemző de én azért felveszek fiatalokat vagy olyan embereket akik nem tűnnek sorozatgyilkosnak:)
Mondjuk olyn is volt, hogy megálltam a 157 kilómmal kopaszon és a két fiatal nem akart beszállni:))

Starlark 2009.07.06. 14:54:16

Vettem már fel stoppost pedig 2-essel kezdődik a személyiszámom :)
Addig is jót beszélgettünk.Még azzal az öreg mamival is akinek az orra előtt csukta be a tapló buszos az ajtót.

Lacaca 2009.07.06. 14:56:10

@phaidros: nincs meg valakinek Csernyus száma? Ide már konzultáns kell! :)

pityke8 2009.07.06. 14:58:44

Amikor még vidéki gyerek voltam és a fővárosban akadt dolgom,Piliscsabán mindig felvettem 3-4 bölcsészt.
Nagyon jókat lehetett dumálni velük,volt akivel még utána is sokáig el-eljárogattunk kocsmázni.

Take-it-Easy 2009.07.06. 15:00:08

Női autóvezetőként: nem szoktam általában stoppost felvenni. Férfi a többsége, és egyszerűen a félelem vezérel, hogy nem tudhatom, mikor jut eszébe megtámadni. Védekezni meg ugyehhh...

idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2009.07.06. 15:00:39

rengeteget változott a világ csaknem húsz év alatt. még a 90-es évek elején is rengeteg stoppos volt, én magam is átszeltem nyaranta az országot stoppal. igaz, hogy más volt a hangulat és a gépkocsipark is.
manapság ritka a rászoruló vagy "élmény"-stoppos. ha ilyet látok (ha ránézésre ilyen), akkor felveszem, illetve csak akkor, ha nincs velem a párom, ő tart az idegenektől.

de a mostai stopposok között viszonylag gyakori a rosszarcú (kinézetű) ember. és csak azért van eggyel kevesebb köztük, mert én már nem állok ki az út mellé... ,-)

Walter Melone (törölt) 2009.07.06. 15:01:22

Engem régen egyszer felvett egy amerikai rendszámos Audi a Balatonnál, amit egy szőke csaj vezetett... ;-)

Nagyon kellemes élmény volt.


A legszarabb stoppolásom autópálya-felüljáró alatt alvással végződött Győr környékén.

Mióta kocsival járok sokszor vettem fel stoppost. Soha nem volt semmi problémám...

phaidros 2009.07.06. 15:03:11

@Lacaca: Csernus? Nem lehetsz ilyen gonosz, inkább megjavulok. :)

MoxNox 2009.07.06. 15:06:02

Én ha tehetem mindig felveszem a stopposokat. Úgy érdekes az élet, ha zajlik, és még segíteni is tudok másoknak...

phaidros 2009.07.06. 15:06:53

Egyébként kivételes esetben vettem fel, de ezt egy kezemen meg tudom számlálni. Általában nem jellemző, kellően szar szitu kell hozzá (szakadó eső, 40 fok melegben a szántóföldek között gyalogol, ilyenek). Önmagában azért mert stoppol, nem.

olix 2009.07.06. 15:07:18

én rengeteget stoppoltam, 30-35000 km eddig, komoly zűröm sosem volt. stoppost kimondottan vadászom az út mellett, szeretek beszélgetni. van kocsim, de mégis stoppal mentem Isztambulba, poénból. múltkor stoppost vettem fel az M5-ön, Isztambulba ment :-) volt témánk :-)

ibn_battuta 2009.07.06. 15:10:07

Egyetemistaként rengeteget stoppoltam (89 és 93 között), hosszú távon is, pl:
Bp - Athén - Bp
Berlin - NSzK körbe - Berlin
Bp - Párizs - Bp
Bp - Barcelona - Valencia
Bp - Lengyelország körbe - Bp

Utána már volt pénzem Interrailre, illetve később kocsira.

Ha hátizsákosokat látok, mindig felveszem őket, másokat nem nagyon.

Dezsőjóska 2009.07.06. 15:15:01

A cigányok általában felvesznek stopposokat. Akárhányszor stoppoltam, általában ők vettek fel.

a_tom 2009.07.06. 15:15:40

* Jay: Na jó, de mi van ha felvesznek és nem szopsz? Nem basznak ki az útpatkára?
* Stoppos: Dehogynem, ha nem szopsz. Ha már elvisz párszáz mérföldet az nekem bőven megér egy patront a számba.
* Jay: De mi nem vagyunk buzik.
* Stoppos: Ne légy már olyan kertvárosi. Ez az új évezred. Buzi, hetero ma már tökmindegy, nincsen több határvonal.
* Jay: Itt a vonal, ezen az oldalon nincs buzi.
* Stoppos: Minden stoppos csinálja. Mit hittél, miért vesznek fel; ha elvisznek elvárják. Nem izgat, hogy ki a sofőr; ez a könyv első szabálya.
* Jay: Milyen könyv?
* Stoppos: Az út íratlan szabálykönyve.

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2009.07.06. 15:20:53

hülye kategóriák a szavazáskor.

énvelem előfordult hogy vettem fel stoppost. de arról szó nincs hogy szoktam.

tocibacsi 2009.07.06. 15:27:10

Én alapvetően pályán és városban közelekedem, közúton inkább csak pihenésre jövet-menet (peca, túrázás) kerülök. Városban szeritem max éjjel stoppolnak a fiatalok, na őket nem veszem fel, eleve ilen ritkán fordul elő. Aku pályán, nem lerobbant kocsi mellett stoppol, az hülye, azt elvből nem. Lerobbant kocsi meleltt stoppolóval meg spec pont nem találkoztam. Ha meg pihenni megyek, ott a kutyám is, így mindenkinek jobb, ha nem állok meg. A stoppos élve marad, nekem meg nem lesz véres az üléshuzat. - Na ez volt a válasz arra, hogy én miért nem.

De hamár itt a téma, akkor egy rövid történet. Komárom fele Tata és Almásfüzitő közt mentem alkonyatkor. Út szélén fák végig (sötét csíkok a szürke háttéren) Refi nem volt fenn, mert a messzi távolban mentek előttem. Szembe szerencsére nem jöttek, így volt lehetőségem derékszügbe rántani a kormányomat, mikor a tompított fényében feltűnt a tökéletesen kivilágítatlan, kukásmellényt nem viselő stoppos. Hol? Az út szélén?! LÓFASZT! A Sáv kellős közepén. Ott 100-as tábla van, 100-zal is mentem. Ezúton tályékoztatnék mindekit, hogy a tompított nem világít olyan messzire, hogy meg lehessen látni időben az ilyen istenbarmát szürkületben, szembe fénynél, sötétszürke ruhában... Az út szélén ácsorgás ok, ha extra gebasz van, pl artériás vérzéssel küzd valaki és kill középre, az is ok, de akkor kukásmellény... Ha az adott szituban jönnek szembe, a satu mellé max az ablaktörlőt kapcsolom, kormányt nem fogom tekergetni, tekintve, hogy jobbra végig vastag fák vannak. Ja, ha balra rántom el, akkor a társát vasalom ki, ezt el is felejtettem. Így is jó, hogy száraz volt az út, és volt ESP... meg jó gumik, meg jó autó.

Vienna 2009.07.06. 15:27:40

Stoppost nem szoktam felvenni. Altalaban csaladdal utazunk, igy szoba se johet hogy egy idegen beuljon kozenk.

Viszont osztrak oldalon ha latok elakadasjelzos magyar rendszamos autot, vagy csak olyat, aki teblabol, vadul terkepezik, azoknak mindig atszolok hogy tudok-e segiteni.

Altalaban tudok ... ;)

Feca 2009.07.06. 15:29:43

1991-ben felvett egy nő. Csodálkoztam magam is...

Koczkamacs · http://vaterart.blog.hu 2009.07.06. 15:33:11

2005-ben történt, hogy egy jó barátnőmmel - az akkor még létező Wanted, vagy már akkor Wan2, nem tudom - fesztiválra igyekeztünk, hálózsákokkal, sátorral, hátizsákokkal. Mivel a mezőtúri vonatközlekedés azt jelentette, h kb. 3-4 óránként megy vonat, kiálltunk stoppolni Szarvason, ahová már így is 4-5 órát utaztam. Egy árva lélek nem állt meg nekünk, pedig próbálgattuk felváltva is, hátha az egyikünk szimpatikusabb, mint a másik.:) Aztán mikor feladtuk, látva, hogy ki kell várni azt a 2 órát a vonatig, a tűző napról az útszéli lombos fák alá húzódtunk sörözni és azt fejtegettük, vajon ennyire bizalmatlanok az emberek vagy mi vagyunk túl sok csomaggal/ rondák és antipatikusak. Éppen önbizalmi mélyrepülésünk közepén jártunk, mikor megállt egy full telepakolt bordó lada, 3 kreol, neccatlétás fiatalemberrel. Nab*zmeg, gondoltuk. Kb. 5-6 végtelennek tűnő percig invitáltak, mi meg már nem tudtunk mit mondani, ők meg szálltak ki a kocsiból, h "gyertek lányok, gyertek"! Beszállni a röfögveröhögő külső adottságaiban is inkább sertésre emlékeztető úriember alig vánszorgó kocsijába, aki már köpködött a tenyerébe és dörzsölgette össze, h két ilyen sukár csáje lesz az utasa, nem nagyon akartunk (nem finnyásság, hanem a jelenségtől bokalef*sás miatt), és a legnagyobb meglepetésünkre az addig elhangzott jobbnál-jobb kifogások haszontalansága helyett a "nem is akarunk menni sehova csak kijöttünk ide egy kicsit" mondat ütött és ők erre, h "jajó, akkor csumi" és leléptek.
Szóval stoppolni se egy életbiztosítás, na. Oké, ha vki van olyan rendes, h megáll, akkor már ne válogasson az ember, kivéve ha vmi miatt hirtelen életveszélyben érzi magát...:) Helyzete válogatja. Amúgy 6 éve van jogsim, egyszer sem találkoztam még stoppossal, komolyan.

-putyin- 2009.07.06. 15:34:45

még egy pont kellett volna a szavazásba:

Felveszek stoppost, de csak, ha szimpatikus

StreetFighter · http://stoppolj.blog.hu 2009.07.06. 15:38:24

De jó, hogy végre látok egy ilyen posztot is! Sokan írtátok azt, hogy régebben milyen sokan, milyen sokat stoppoltatok, és hogy ez ma már kiveszett a világból. Nos, lehet, hogy a népszerűsége csökkent a stoppolásnak, de a hatékonysága nem - pláne mondjuk a tömegközlekedéshez hasonlítva.

Pesten tanulok, és 260 km-rel arrébb, Sátoraljaújhelyre járok haza, és azt kell mondanom, egy ici-pici szerencsével a stoppolás beelőzi a vonatot. És ha még egy kicsit lassabb is (néha tényleg várakozni kell, hogy az M3-ason pont Miskolcra tartó fuvart találj), a stoppolással járó hangulat olyan plusz élményt ad, ami miatt számomra még most is első számú alternatíva a stoppolás.

Bármilyen hihetetlen, az utak ma is tele vannak szimpatikus és érdekes emberekkel, soha nem volt még problémám autóssal - de miért is lett volna? :)

A mai utam Budapestről Sátoraljaújhelybe (260 km) 5 fuvarral kevesebb, mint négy óra alatt jött össze (a vonat 4 óra 15 perc)...

Ja igen, nem akarok itt önreklámozni, de nemrég indítottam egy stoppolással kapcsolatos blogot (stoppolj.blog.hu), ahová nagyon szívesen várnék stoppolós sztorikat, élménybeszámolókat - nézzetek be a blogra , ha úgy gondoljátok!

2009.07.06. 15:39:29

Majd akkor veszek fel stoppost ha automatavaltos autom lesz, akkor az egyik kezemet a pisztolyomon tudom tartani.

bekov 2009.07.06. 15:40:28

amióta láttam az ikeás reklámot - hogy csávó megáll a csajnak, a csaj meg hozza a pereputtyot a vásárolt holmival - azóta nem veszek fel stopposokat xD

portások kedvence 2009.07.06. 15:42:11

A post hatására kikerestem gugli maps-en, hol töltöttem az éjszakát alig egy éve. Olaszországban este 11-kor felvett egy kétes szándékú illető, lekanyarodott az autópályáról, invitált, hogy aludjak nála - sikerült leszerelni, cserébe valami rendkívül kis faluban találtam magam, sehol egy ember, büfé vagy valami. Az árokparton aludtam, másnap meglepve tapasztaltam, hogy szinte a tengerparton vagyok.

StreetFighter · http://stoppolj.blog.hu 2009.07.06. 15:42:24

De jó, hogy végre látok egy ilyen posztot is! Sokan írtátok azt, hogy régebben milyen sokan, milyen sokat stoppoltatok, és hogy ez ma már kiveszett a világból. Nos, lehet, hogy a népszerűsége csökkent a stoppolásnak, de a hatékonysága nem - pláne mondjuk a tömegközlekedéshez hasonlítva.

Pesten tanulok, és 260 km-rel arrébb, Sátoraljaújhelyre járok haza, és azt kell mondanom, egy ici-pici szerencsével a stoppolás beelőzi a vonatot. És ha még egy kicsit lassabb is (néha tényleg várakozni kell, hogy az M3-ason pont Miskolcra tartó fuvart találj), a stoppolással járó hangulat olyan plusz élményt ad, ami miatt számomra még most is első számú alternatíva a stoppolás.

Bármilyen hihetetlen, az utak ma is tele vannak szimpatikus és érdekes emberekkel, soha nem volt még problémám autóssal - de miért is lett volna? :)

A mai utam Budapestről Sátoraljaújhelybe (260 km) 5 fuvarral kevesebb, mint négy óra alatt jött össze (a vonat 4 óra 15 perc)...

Ja igen, nem akarok itt önreklámozni, de nemrég indítottam egy stoppolással kapcsolatos blogot (stoppolj.blog.hu), ahová nagyon szívesen várnék stoppolós sztorikat, élménybeszámolókat - nézzetek be a blogra , ha úgy gondoljátok!

gillian 2009.07.06. 15:46:50

Én még sosem mertem felvenni senkit, minthogy aprócska nő vagyok, és őszintén szólva valszeg még a hölgyek fele is simán fejbe kólinthatna, ha akarna.
Férjem anno sokat stoppolt, kedvenc története, mikor késő este lemaradt az utsó buszról, és mehetett gyalog vagy stoppal hazáig (kb. 20 km), majd meglepő módon 5 perc múlva megállt neki egy autó - 1200 LADA, apuka 3 fiával, mindannyian favágók. Ők nem féltek a nagydarab stoppos sráctól :-)

Reman 2009.07.06. 15:46:51

Nem olvastam át a kommenteket, csak válaszolni szeretnék a postíró kérdésére: (amúgy főiskolás koromban én is rengeteget stoppoltam)
Szóval:
- ha tele a kocsi családdal, akkor nem tudok felvenni senkit, egyértelmű...
- ha rossz az arc, akkor nem veszem fel
- ha nem lehet biztonságosan megállni, akkor nem veszem fel (szerintem az a legfontosabb, hogy jó helyen állj meg!)
Egyébként meg felveszem, miért ne tenném?!?

Koczkamacs · http://vaterart.blog.hu 2009.07.06. 15:46:54

@-putyin-: Vagy "Felveszek stoppost, de csak ha nincs nála balta" or "Felveszek stoppost, de csak ha kilátszanak a nemi szervei"

portások kedvence 2009.07.06. 15:48:25

@StreetFighter: Bp - Veszprém viszonylatban is versenyképes a stop átlagideje a tömegközlekedéssel. Csak Székesfehérvár el ne nyelje az embert.

Utcamacska · http://utcamacska.blog.hu/ 2009.07.06. 15:48:35

Én csaj vagyok. Többször sokezernyi kilométerrel a hátam mögött. Tiniként rengeteget stoppoltam, akárcsak a srác az indítóban. Én hacsak nem nagyon leharcolt, cucc nélküli, tróger az illető, MINDIG megállok a stopposnak. Szedtem már fel autópálya (!) szélére kihajított szerelmest, akit Székesfehérvárig terapizáltam. Volt már lerobbant autóját a kútnál hagyó bankfiók igazgató - őt 4 csaj közé ültettük be ötödiknek - jajszegény! Volt segédmunkás, akinek ellopták a cuccát, ő volt talán a kivétel, akit felvettem csomag nélkül is - valahogy becsületes képe volt. A végén még adtunk neki egy öcccázast is, hogy valami kaját vegyen. :) Volt diák, akinek kimaradt a járata, munkásnő, akinek eltolták a menetrendjét és madarász, aki elaludt, de oda akart érni a szüretre. (Tőle nagyon sok érdekességet hallottam a környék madárfaunájáról - bár kicsit ásítósan) Soha nem volt még semmi bajom stopposokkal, nem bántottak sosem. Lehet felelőtlenhülyepicsázni. A lényegen nem változtat.

wigwam 2009.07.06. 15:48:48

Stoppoltam 83-91 között erős nyolc évet, üzemszerűen. Ezen értem azt, hogy időpontérzékeny esetekben is ki mertem állni stoppolni, minden napszakban. Nem vagyok megnyerő külsejű, inkább brutálforma, de nem nagyon okozott ez gondot egészen 1989-ig. Kb a romániai forradalom ideje volt a fordulópont, akkortól kezdték a jóemberek megválogatni, mikor, hol, kit vesznek fel (ez nem oksági összefüggés, egyszerűen ehhez a dátumhoz kötöm a változást). Azóta a stopposfajta jóformán ki is halt, ahogy azt itt már megjegyezték (buszmegállóban, buszra váró, közben háthaelvisznekingyér-alapon próbálkozó lény nem stoppos).
És a dolog másik oldala: az utolsó három próbálkozóból, akit felvettem, három részeg volt.

Dr. jegeket_bérleteket 2009.07.06. 15:53:44

Tizenéves koromtól (80-as évek vége) rengeteget stoppoltam, még az elmúlt 1-2 évben is. Mivel a Budai-hegység települései között gyakorlatilag nincs gyűrű irányú közlekedés, rendszeresen rákényszerültem a stoppolásra, szerencsére jelentős százalékban eredményesen. De stoppoltam sokfelé másutt is az országban (Balatonnál, -ra, -ról, Szegednél, stb.), néha nők is felvettek, bár nem kimondottan gyakran. Amióta kocsim lett, igyekszem viszonozni, ha csak egy mód van rá, felveszek stopposokat, ha normál féktávon belül észreveszem őket, és nincs semmi gyanús körülöttük.

Stoppossal sose volt bajom, egyszer viszont stopposként csaknem halálfélelmem volt, amikor felvett a 10-esen egy Trabantos, akiről csak beülés után vettem észre, hogy seggrészeg, és időnként vezetés közben (!!!!!) is kortyolgat a bal kezében lévő, "rum" feliratú és hasonló szagú zsebrakétából...

j311 2009.07.06. 15:56:07

Mondjuk az is érdekes, hogy mindig akkor látunk stoppost, ha tele az autó. Persze ha nincs tele, csak melóba megyek, akkor meg el sem hagyom Budapestet. Ez egy ilyen világ. :)

StreetFighter · http://stoppolj.blog.hu 2009.07.06. 16:09:08

@portások kedvence: Ezt örömmel hallom, bárcsak a 8-as út Körmend-Veszprém szakasza is stoppolható lenne - akkor lehet, hogy nem kellett volna a körmendi Hajós kocsmában töltenem egy éjszakát :)

Ichabod Crane 2009.07.06. 16:12:10

valaki már írta és sztem is így van: aki korábban stoppos volt és később autós lett, az felveszi a "kollégákat"; én a 80'as években több ezer kilométert stoppoltam itthon és külföldön, nagyon izgalmas, kalandos élet volt; kb. 20 éve van saját autóm, és szinte minden alkalommal felveszek valakit, ha hosszabb úton vagyok, és persze "lenget"; de sajna, egyre kevesebben, és ez tényleg a bűnözés, a csökkenő bizalom hiánya miatt van;
a tapasztalataim stopposként is, és sofőrként is min. 95 %-ban pozitívak; nyilván a nagy számok törvénye alapján itt is, ott is becsúszik néhány "balszerencsés" eset; de félni azért nem kell

Zombika 2009.07.06. 16:23:43

Régen én is sokat stoppoltam, még akár városon (bp.) belül is. Azóta eltelt 15-20 év, de mindig felveszem a stoppost, ha nem nagyon ápolatlan, és egyedül vagyok.
Ha egyedül vagyok és nem sietek, előfordul, hogy direkt a falvakon keresztül megyek, nem az elkerülőn, hátha segíthetek valakinek.
De mostanra sokkal kevesebb lett a stoppos, szerintem vagy egy éve nem vettem fel senkit (igaz, feleség és gyerek miatt én is ritkábban autózok egyedül)

Zombika 2009.07.06. 16:25:36

ja még valami: a legnagyobb táv, amire stoppost elvittem, az Passau-Budapest (kb. 600 km), egy román srác volt, ment haza Romániába, mázlija volt velem. Szerintem mostanában már nincsenek ilyen hosszútávú stopposok

mcs · http://paralelart.wordpress.com/ 2009.07.06. 16:29:21

hm. én rengeteget stoppoltam télen-nyáron pécs-bp viszonylatban, egyetemi idők alatt. majdnem mindig gyorsabb volt, mint a vonat.

a régi 6-os minden szegletét ismertem már a végére.

aztán, mikor kocsim lett akkor is gyakran jártam le stoppal, egészen érdekes arcokat lehetett megismerni, az audi tesztpilótától (para volt) a kormányfutáron át (bp-pécs 110 perc, kicsit féltem), a vw terrorbusszal járó hittérítőkig (vicces volt) mindenféle népek vettek már föl, a túró rudi szállító kisteher (hogy utálta a csávó a rudit) a kofaasszony a wartburg kombival (hátul az élő csirke rulez). nők is vettek fel sokszor.

egyszer egy fiatal csaj vett fel, aki egy hajóskaptiányt üldözött, komáromtól bajáig (engem érd-szekszárd távon vitt) aki otthagyta a vámpapírokat komáromban. :)

két kellemetlen élményem volt csupán (bő 12-15 év alatt), éjjel felvett egy fazon, aki vitt pár km-t, majd kirakott a mező közepén, közölte, hogy azt hitte lány vagyok, majd visszafordult paksra. gyalogolhattam a töksötét 6-oson egész tolnáig.
egy másik fazon meg vagy 50 km-en keresztül kérdezgette, hogy biztos nem vagyok-e buzi, mert az nem gáz, mondjam el nyugodtan.

szóval stoppolni jó. stoppost felvenni is jó.

mindenkinek csak javasolni tudom.

egy gáz van, ha felveszek valakit, és egész úton meg se mukkan. az olyan minek stoppol?

Aqweren 2009.07.06. 16:29:37

Nah, női vélemény:
Én pl. azért nem veszek fel (férfi) stoppost, mert az emberben akad egy kis egészséges félelem. Jányokat vettem már fel. :))
Azt pedig egy út szélén álló manuszról (akármilyen konszolidáltan öltözik is) nem tudod hirtelen megállapítani, hogy vajon ő-e a darabolós szatír avagy sem.
Jó hogy amíg vezetek nem nagyon tudna darabolni, hacsak nem akarna balesetet okozni, de megállás után is lehetnek furcsaságok.
Szal én paranoiás vagyok, azért nem veszek fel stoppost. (csak lányt :D)

Gyáva féreg vagyok, ez van :((

TAXI 2009.07.06. 16:31:01

Péntek délután Székesfehérváron, a madarastescoban vásároltam, utána indultam Győrbe. Épp indulófélben vagyok -a bejárat előtti sorban álltam meg- amikor egy fiatal lány túrazsákkal a hátán, egy "Győr" feliratú táblát szorongatott a kezében, épp jött ki az ajtón. Megkérdeztem, hogy Győrbe szeretne-e eljutni, és elvihetem-e, mert oda tartok egy ismerősömhöz. Útközben kiderült, hogy az öccséhez indultam. Volt egy kis meglepetés a srác arcán, amikor a nővére szállt ki mellőlem a kocsiból :) Volt már pár utasom, akiket felvettem, pedig nem voltam katona, de még főiskolás sem -az most vagyok-.

Fu Long 2009.07.06. 16:32:41

kapolcson bármilyen állapotú stoppost felveszek:) de nem csak én, más is. láttam olyan autót, ahol nemcsak a hátsó ülésen, de a csomagtartóban, a tetőn, de még a motorháztetőn is ült két-két ember. máig sem tudom, hogyan, de kötelékben eljutottunk öcsről dörögdre. egy olyan födlúton, ami nem volt rajta a térképen... de biztos egy rakás őrangyalka repkedett körülöttünk...

Libretto · http://szviccs.blog.hu 2009.07.06. 16:35:29

Mivel ifjúkoromban mindenhová: Budapest, Szeged, Balaton, Debrecen, sőt: FRANKFURT sokszor :) stoppal jártam, ha csak tehetem, fölveszem a stopposokat.

ANNYI JÓ SZTORI VOLT...

indapass90210 2009.07.06. 16:44:32

@TAXI: "edig nem voltam katona, "

Gumit azért remélem legalább te vetted a teszkóban....

Fishtax 2009.07.06. 16:47:17

Én is azok táborát gyarapítom, akik a "ha már engem régen, akkor én most.." csoportba tartoznak.
Jómagam '88 környékén kezdtem a stopolást, és kb. a főiskola végéig '96-'97-ig tartott a lendület. A nagy átlag az volt, hogy 50km/h "sebességet" mindig el lehetett érni a stopolással, és ez teljesen versenyképes volt a vonattal (pláne, ha ott is többszöri átszállás kellett a célbaéréshez), ami azért akkor még a diákjeggyel nem volt nagy érvágás, tehát én is inkább élménystopos voltam.
Sztori persze volt bőven: 6-os út dunaújvárosi elkerülője, amit öt óra alatt teljesítettem gyalog, rákmenetben, hogy közben tudjak lengetni, míg végre egy olyan autós vett fel, aki később indult Gyöngyösről, mint én Miskolcról :-). Aztán kisteherautós vállalkozó, akivel két év eltéréssel is utaztam, és azért emlékeztem rá tisztán, mert bal kézfeje nem volt, jobb kezén meg csak a könyöktől különálló két csont meredezett, azok közé "fogta" a váltót, ráadásul erősen szemüveges volt, mindezt persze én már csak akkor vettem észre, mikor először nagy boldogan beugrottam mellé. :-) Másodjára már nem volt gond, mert mindezek ellenére nagyon rutinosan vezetett, elmondása alapján évi sokszor tízezer kilométert nyomott le Bp és Mohács között (Talán a mohácsiak ismerik a figurát.)

Tény, nők sokszor már akkor sem vették fel az embert, egyre emlékszem konkrétan, talán a Balaton mellett közlekedtem, és annyi maradt meg, hogy a hátsó ülésen egy kutya volt, én meg a kiszállás után még hosszú percekig takarítottam magamról a ruhámra ragad kutyaszőrt. Sajnos az öt diáklány között utazás élménye nekem nem adatott meg, de azért jó időszak volt az. :-)

Mióta autóm van, vadászom a stoposokat, én is direkt a külső sávban megyek olyan helyeken, ahol régen nagy divat volt kiállni, de ma már jó, ha évente 2-3 embernek tudok segíteni, pedig az évi 22-23 ezer km-erem nagy részét távolsági fuvarban teszem meg. Általában bárkinek megállok, ha nem néz ki nagyon lepusztultnak, vittem már két stopost, akik vhonnan az Alföldről indultak, talán Sopronba akartak eljutni, és hogy nem legyen kiesett idejük, amikor éppen nem vette fel őket senki, akkor gyalogoltak - előttem ép egy fél napot egyfolytában :-), el lehet képzelni, hogy mennyire nem volt úri kinézetük, de nem volt semmi bajom velük, jól elbeszélgettünk.
Aztán volt nagymama is, aki nem akart órákat várni a csatlakozásra, meg a nyugdíjával is takarékoskodott, ezért stoppal igyekezett az unokákhoz a húsvéti szünetre.
Meg éjszakai srác Kulcsnál, aki a tesco-s műszakjából pattant meg, mert elege lett a főnökeiből, a haverja meg a nagy lé ígéretével Bp-re csábította, hogy ott biztos lesz vmi munka. Én elvittem, de hogy megváltotta-e a világot, azt nem tudom. :-)

Szóval én szívesen, meg szolidaritásból szinte bárkit is, de mostanában egyre kevesebb emberrel "kell" jótékonykodni.

Prinzessin Erbsen (törölt) 2009.07.06. 16:47:43

@mcs: nagyjából nekem is ezek voltak a tapasztalataim, de én a 70-80-as evekben stoppoltam.
egyszer az érsek atya sofőrje vett fel, egyserz sötétben leintettem egy barkast, kiderült, hogy hullaszállító, szóval voltak kaladok, de megusztam, jó volt

Brummm 2009.07.06. 16:49:42

Engem többször is vett föl egyedülálló nő, de mások is. Azóta is viszonzom, ha látok valakit stoppolni.

Apropó: augusztus elején megyek Párizsból Budapestre. Vigyek haza valakit?

zigzeg 2009.07.06. 16:51:02

Én szinte mindig felveszem a stoppost. Volt is már elég bizarr fuvarom, azóta picit jobban megnézem őket :) De alapvetően a legtöbbjüket még mindig felveszem. Nekem voltak elég szar élményeim, mikor 9 órán át hiába stoppoltam, mikor az utolsó buszt lekéstem, és kvázi megvárhattam a reggeli első buszt. Szóval elég kiszolgáltatott érzés. Stoppoláshoz mostmár készülök, bizalomgerjesztően öltözködöm, van nálam könyv, és inkább bezinkútnál próbálkozom, ahol több lehetőség van megnézni, mint a padkán 90-es tempó mellett.

Fishtax 2009.07.06. 16:57:35

@Fishtax:
Ja, a stoposok segítését én meg a szüleimtől "tanultam", nem ritkán volt olyan, hogy családi utazások alkalmával (szülők + 2 kisgyerek) hátizsákosokat vettünk fel (gyakran kettőt is, ilyenkor hátul 4-en ücsörögtünk a Skoda 105-ben:-), vagy anyám éppenséggel hátraül hozzánk, mert a nagy csomag csak az első ülés lábterében fért el), de az is előfordult, hogy a külföldi turisták éjszakára nálunk kötöttek ki, mert már nem tudtak volna sehová sem menni.

A stopolás alapszabályaihoz meg még egyet hozzátennék: alkalmazkodj szállítód stílusához, sokan nem szeretik a fecsegést, így hát te is csak annyira légy bőbeszédű, mint amennyivel téged megtisztelnek. Volt olyan, hogy kukamódra végigültem 2-300 km-eket, még szerencse, hogy nekem sincs nagy közlési ingerenciám. :-)

TAXI 2009.07.06. 16:57:58

@Dövan: Gumit a tescoban nem veszek :) Nincsen megfelelő méretű Conti Sportjuk :D

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2009.07.06. 16:59:09

Nekem eszembe nem jutott még, hogy féljek a stoposoktól.
Nagy vagyok és erős, és ha ez nem lenne elég, nálam a kormány, a gáz és a fék.

Brummm 2009.07.06. 16:59:57

Még egyszer felvettem két nagyon helyes 20év körüli lányt, Bp-re mentek, kb 30km-es út. Kérdeztem tőlük h régóta várnak-e, mondták h legalább 20 perce stoppoltak.

Azóta se értem a világot...ha két helyes fiatal lánynak nem állnak meg az emberek...

TAXI 2009.07.06. 17:00:16

@Brummm: Előtte ki is vihetsz :)

.Adrián. 2009.07.06. 17:00:25

Azert nem veszek fel stoppost, mert ha ne adj Isten karamboloznek vele, meg ellenem inditananak eljarast. Igaz?

.Adrián. 2009.07.06. 17:02:36

@M. Adrián: ja es soha nem stoppoltam, inkabb hazagyalogoltam (cserebe egyszer vittem el egy stoppost Pazmanynal, egy aranyos kiscsajt -mert ANNYIRA kedvesen nezett).

TAXI 2009.07.06. 17:10:40

@Brummm: Akkor tárgytalan :) Amúgy szép kis út kocsival. 1500 km körül van, körülbelül. -nem tudom, nem néztem utána még-

imbecilegirl 2009.07.06. 17:11:25

egyedül sosem stoppolok, mert lány vagyok. de ha már 2en vagyunk, akkor bármikor. szerintem is sokféle embert lehet megismerni, külföldieket is, ami nyelvgyakorlásnak is jó. nem is beszélve arról, hogy ha többen utazunk egy autóban, akkor kevesebb a környezetszennyezés, mintha mi ketten is kocsiba ülnénk, és a vezetőnek is van társasága.

FlybyWire 2009.07.06. 17:14:36

Aki nem vesz fel egyáltalán stoppost, az köcsög és szarjon farfekvéses chillis sünt.

Anno sok éven át stoppal jártam, az ilyen szarok miatt ott dögölhettem volna az út szélén:(

Asidotus 2009.07.06. 17:17:00

Én már voltam tanúja kellemetlen élménynek, még a 90-es évek elején.
Kirándultunk a környéken, egy erdős, de útszéli területen, mikor egy autó kanyarodott le az erdőbe. Egy fiatal nő ugrott ki belőle, kiabálva, hátulról meg rángatták, de mivel egy barátommal a közelben voltunk, az autós inkább lelépett. Nem akarom azt mondani, hogy puszta megjelenésünkkel elüldöztük, de az tény, hogy a csaj sem várt meg minket, hanem ment vissza az úthoz.

FlybyWire 2009.07.06. 17:18:09

@acel: egyébként ez így van. Én szívesen visszadnám a kölcsönt, de ma már alig van stoppos. Egyszer egy nőt felvettem Dunanújvárosnál az M6 bevezetőn, és az Árpád-hídnál tettem ki: ment tovább Salgótarján vagy a jóég tudja, hova, csoda hogy így is elérte az utolsó buszt... elég érdekes jelenség volt, egy kb 40-es, viszonylag normálisan öltözött nő (nem kurva)....

Engem viszont hihetetlen arcok vettek fel, életre szóló élményeim vannak, az tuti :D szerencsére csak kellemes!

FlybyWire 2009.07.06. 17:24:43

@Peetee: Nagyjából jók a tippek, én 1992-1998 között nyomtam le sokezer km-t stopposként :) kizárólag jó időben, KIZÁRÓLAG hétköznap :)

Sunday driver sosem áll meg.

indapasssucks 2009.07.06. 17:31:54

"Nem veszek fel stoppost, nem lehet tudni, veszélyes-e."

mivan vaze, miféle szavazás ez már megint??

mocival járok, nincs nálam a másik bukósisak, ezért nem veszek fel stopposokat.... szarom én le, hogy ki veszélyes, de most hogy szavazzak???

huncsongor 2009.07.06. 17:35:00

Én gyakran stoppolok, napiszinten, mert Budapest mellett Solymárnak azon a részén alkom ahova busz nem jár ki csak egy kis erdei út visz. Itt mindig felvesznek, persze függ napszaktól is de még nők is, mert itt át érzik az emberek, hogy vagy gyalogolsz 40percet vagy felvesznek..

FlybyWire 2009.07.06. 17:36:29

@mcs: hehe, én Debrecen-Tolna viszonylatot nyomtam, sokszor sajna Budapesten keresztül, de volt hogy megkockáztattam a Kecskeméti rövidítést :) ahogy sikerült!

Yoli87 2009.07.06. 17:50:11

Kedvenc stopposom volta következő!

Angol turista a barátnőjével volt itt Magyarországon nyaralni. Vonattal jöttek végig. És elfelejtettek leszállni Győrben. (elaludtak)
Én a Népstadionon vettem fel őket... :D
Tábla a kézben (népstadionon), ennyi volt ráírva hogy Győr! :D:D:D
Tatabányára mentem ezért felvettem őket és addig el is vittem őket. Elég vicces jelenet volt ez a stadionokon! Mindenki mutogatott rájuk!
Rendesek voltak és a benzinpénzbe is adni akartak!

standup 2009.07.06. 17:56:16

Még 18 éves koromban (nőként) stopoltam. Akkoriban nem volt veszélyérzetem. Akkor gondolkoztam el, hogy talán nem annyira vicces, amikor (direkt macinaciban álltam ki, nehogy összetévesszennek mással, plusz tábla a kezemben a célvárossal) egymás után három autó állt meg, hogy mennyi egy kör...

Felvenni férfi stopost nem feltétlenül vennék fel. Egyszerűen azért, mert egy mp alatt nem lehet felmérni, hogy milyen ember lehet, én meg 50 kg se vagyok, szóval nem lennék ellenfél, ha valakinek rossz szándékai vannak...

Bambano 2009.07.06. 17:57:54

@gentry: fiatal jól kinéző csajt akkor vegyél fel, ha apasági perre akarsz járni.

Én fel szoktam venni, ha nem nagyon lepukkant kinézetű, meg volt, aki benzinkúton kéretzkedett be. De mostanában egyre kevesebben vannak.

Attól nem félek, hogy kekeckedni kezd, ha én kiló harmincról nyomok egy satut a sztrádán, akkor neki a szélvédővel lesz elszámolnivalója, nem velem.

Ifjonc koromban sokat stoppoltam, akkor még nagy buli volt. A két legmeredekebb stoppom közül az egyik egy hullaszállító volt, már nem emlékszem, hogy volt-e benne "utas" is, a másik meg egy úthenger. Azon nagyot röhögtem...

Bambano 2009.07.06. 17:59:27

Az kimaradt: katonáéknál az egyenruha sokáig nem divat volt, hanem muszáj... viszont őket mindig hamar felvették, mert a hazafelé tartó kiskatonát mindenki sajnálta.

Engem egyszer felvett a régi parancsnokom, én épp egyetemre mentem, ő meg melót keresett, mert leépítették a seregből... kicsit más volt a beszédhelyzet, mint anno...:)

aDoayen@HWSW 2009.07.06. 18:02:52

pár tízezer km-t végigstoppoltam már és utaztam nehézgépkezelőtől kezdve katonalányig mindenfélével magyarországtól angliáig sok országban, szóval asszem tudom milyen érzés kint állni és kissé elcsüggedni mikor sokáig nem vesznek fel.

mióta van kocsim mindig felveszem a stopposokat, sőt volt h egy jómunkásembert felvettem tiszavasvárinal, habár nem volt elsőre biztató (valójában oké volt). kivéve a szokásos eseteket (nagyon gáz arc, tele a kocsi, nem arra megyek, ide megyek a környékre.

aki azt mondja h azért nem vesz fel stoppost mert fél, az gáz. ennyi erővel ne menj vonattal sem, és ne lépj ki az utcára, mert ott sokkal több emberrel kell találkozni. ha vki veszi a fáradtságot, hogy felcuccoljon és kiálljon egy autópálya mellé, az nem valószínű, hogy lopni akar, azt könnyebben is lehet.

btw ha úgy van hamarabb állok ki stoppolni minthogy vonatra üljek.

ha csütörtökön lesz még hely a kocsiban, akkor a soundra menet is szívesen felveszek vkit :D

vontod75 2009.07.06. 18:04:55

Na igen a sorkatonai stoppolás diszkrét bája. Párszor megvolt az Ózd-Körmend viszonylat.
Az biztos, hogy a mai napig utálom Ajka Bakonygyepest.Se előtte se utána nem gyalogoltam annyit mint ott.
Általában felveszem a stoposokat. Volt már, hogy külföldön is felvettem. Szlovákiában 2 fiatalt, tábla alpján láttam, hogy egy irányba megyünk. Semmilyen közös nyelven nem tudtunk kommunikálni, mert a szlovákon kívül nem beszéltek mást.

Bambano 2009.07.06. 18:08:12

@Rézfánfütyülő fűzangyal: nehogy azt hidd... nekem volt olyan, hogy stop közben összejöttem egy csajjal, mondjuk mindketten stopoltunk, nem úgy volt, hogy én sofőr ő meg stop...

Meg egyszer volt olyan, hogy láthatóan lerobbant autó mellől szedtem fel két lányt, inkább gyerekek voltak még, őket a lakásukig vittem, mert nem mertem kinthagyni, volt vagy 40km kerülő...

@M. Adrián: a kötelező biztosításod erre is jó, úgyhogy az anyagi része miatt ne aggódj.

alte trottel 2009.07.06. 18:13:11

@M. Adrián:
190/2004. (VI.8.) Kormányrendelet
a gépjármű üzembentartójának kötelező felelősségbiztosításáról

Ha beköttetted vele az övet ÉS nem követsz el szabálysértést, akkor nincs mitől parázni.

Scroll_Lock 2009.07.06. 18:27:55

2 éve egy taxis vett fel, mondtam neki, hogy nincs pénzem, azt mondta nem baj :)

Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2009.07.06. 18:28:41

Én szoktam stoppost felvenni, meg engem is néha vesznek fel. Egyszer egy bölcsész párocskát a Sasaditól Münchenig vittem. Erdélyben utaztam is "fizetőstoppal", meg vittem is népeket.
A pofátlansági rekord az volt, amikor egy (amúgy normálisan kinéző) figurát Siófokig elvittünk, aztán még megprópált lelejmolni...:)

torró 2009.07.06. 18:35:02

Én hacsak egy mód van rá felveszek mindenkit .Volt úgy hogy ötöt vettem fel egymás után.De vettem már fel 80 éves nénit aki egerszegről ment fehérvárra stoppal.Régebben mikor katonák még voltak mindig dugig volt a kocsim. Vettem fel egyszer körözött betörőt is.Ez persze kicsit később derült ki,akkor nem tudtam kicsoda.
Szóval az az elvem hogy jusson el mindenki a céljához és ha ebben tudom segíteni ám legyen!

R.Zimmerman 2009.07.06. 18:56:30

Szerintem nő azért nem vett még fel, mert sosem stoppolsz nekik. Vagy ha igen, akkor baromi ronda vagy. Én életemben kétszer stoppoltam, és mind a kettő sikeres volt: az egyik egy IFÁs jómunkásember volt, a másik pedig egy miniautós csajszi. Megadtam neki a számomat :)

bonifac · http://vezetek.blog.hu 2009.07.06. 19:04:25

Nekem az volt egyszer király, amikor szombat reggel 8 körül a 37-esen, Sárospatak szélén megállt a harmadik autó - még meg sem álltunk szinte, kerestünk jó stoppolóhelyet - és kiderült, hogy ugyanoda megy, mint mi, Pestre, a BNV-re. 10-re a kapunál voltunk. .-)

Másik: nem is stoppoltuk, egy Tatra daruskocsi. Ment maximum 80-nal, de azt hittem maradandó halláskárosodással szállok ki belőle. Az egyik oldali ablakot nem lehetett lehúzni, a másikat nem lehetett felhúzni. Persze nyár volt. És huzat. És RETTENETES zaj.

De ültem már öltönyben - ballagás után - Miskolc belvárosában egy Zuk platóján, pár gáztartályon is. Csak akkor szóltam, hogy gyorsan tegyenek ki, amikor kifordult mögénk egy rendőrautó.

Félni féltem párszor, volt egy szódásszifon szemüvegű muksó, aki valami életveszélyesen ment, egy 1.3-as Wartburggal, padlógázon, 140-nel, ide-oda rángatva a kormányt, közben rám vigyorogva, hogy ugyemilyenjólmegy? És mindezt a 4-esen.

Meg volt egy fiatal anyuka - aki ki is kezdett némileg velem, közben hátul a gyerek - , aki vidáman közölte, hogy nincs is jogsija, mert elvették. Na szálltam is ki, ahogy tudtam.

De volt tök rendes török kamionos, akinél elaludtunk a kocsiban - fáradtak voltunk - , valami benzinkútnál még kávét is vett nekünk.

Az a román fickó sem volt semmi, aki vitt a 4-esen keletnek vagy 100 km-t, de úgy, hogy egy szót nem tudtunk kommunikálni. :-) Az övet nem lehetett bekötni, mondta "kaputt". Aztán csak ültünk egymás mellett.

De ültem rendőrségi Nivában is, vidám rendőrbácsival, az utasülésen nem lehetett hátradőlni, nem tartott meg a támla. Valami helyszínelésről tartott hazafelé, és unatkozott, egyedül volt, hát felvett. Pedig biztos tiltja a szabályzat.

De az egyik legsztereotípiarombolóbb az valahol Szentendre-Visegrád körül volt, egy szörnyű kinézetű cigányembör egy rozzant Barkassal, ami szintén szörnyű volt, de iszonyú rendes volt, kapuig vitt, és tök jól elbeszélgettünk.

A stoppolás azért megtanítja, hogy a sztereotípiáknak ugyan van alapja, de azért mégiscsak általánosítások; és olyan jólesik néha nagyon pozitívan csalódni.

Hemploid 2009.07.06. 19:54:15

Hallod engem inkabb ne vegyetek fel! : DDDD

Állásrafal 2009.07.06. 20:04:25

Nem veszek fel stoppost, bár régen én is stoppoltam, inkább ismerősök vettek fel, de volt olyan sofőr, akitől én ijedtem meg, úgy nézett ki, de nem volt gond. Nem tudom kivel állok szemben egyedül az úton, azért nem veszek fel senkit.

casey rybak 2009.07.06. 20:19:14

Én eddig csak lányokat vettem fel:)Egyszer Bécsi úton stoppolt 3 lány,lekésték az utolsó buszt,elvittem őket,nagyon zavarban voltak:)
egyszer meg álltam út szélén,több autó is parkolt ott és szombat este lévőn 5 csini lány akart bulizni menni egyik nyitott nyári szórakozóhelyre.Előttem egy merciben 4 fickó mindenképp el akarta vinni őket:)(nem,nem kisbusszal voltak:))
Úgyhogy inkább odasétáltak hozzám és megkérdeztek engem,elvittem őket,behívtak bulizni,meghívtak egy italra(kólát kértem,mert ugye vezetek).
üdv

Bajor 2009.07.06. 20:19:38

1 stoppost vettem fel tavaly nyáron, mikor BKV sztrájk volt, és egy tanárnő kopogott be a pirsonál, hogy elvinném-e. Tuulságosan is bizonytalanok az emberek, hogy idegeneket engedjen az anyósülésre. TERMÉSZETESEN FIATAL HELYES DIÁKLÁNYOKAT ÉN IS SZIIVESEN FUVAROZOK :)

casey rybak 2009.07.06. 20:21:42

lévőn helyett lévén:)

min 2009.07.06. 20:22:10

Jó téma:-)
Én pont a múltkor vittem Bécsbe egy emberkét és Fehérvárra egy másikat. Az elöző diák volt az utóbbi egy szegény csóró munkakereső Debrecenből aki Fehérváron akart szerencsét próbálni. Egy nyomorúlt petákja sem volt már szerencsétlennek így amikor kiraktam a kezébe nyomtam egy ezrest is.
Hát ez amolyan bizalom játék.

sys 2009.07.06. 20:25:33

én egyetemista koromban rengeteget stoppoltam, idő- és pénzhiány miatt is. volt, hogy pár sofőr bepróbálkozott, de általában ezek normális, fiatal pasik voltak, és mikor jeleztem, hogy nem, akkor megértették.

mondjuk 1 nagyon vicces eset volt: barátnőmmel ketten, szakadó eső, szal mind a kettőnkön hosszú farmer, széldzseki, 100 literes hátizsák. megáll egy drága kocsi 2 ilyen vastag aranyláncos csávóval (fehér volt a bőrük), mondjuk, hogy xxxxxx-ba mennénk -- értetlen nézés fél percig, aztán kinyögik, hogy "ja, akkor félreértettük egymást" :D

mostanában elég ritkán vezetek, meg valahogy a stoppos is kevesebb, de én meg szoktam állni. kicsit olyan ez, mint a couchsurfing: törlesztek :)

casey rybak 2009.07.06. 20:29:26

Ja tizenéves koromban rendőrautót stoppoltam le Balatonon és hazavitt.
Meg egyszer idős néni tecsónál kért meg vigyem haza pénz ellenében bevásárlás után,mert 20 perce nem jön a taxi,mondtam pénz nélkül is oké,de közben a taxi megjött.
Néha a megállókban álló idős embereket szívesen elvinném vmeddig,amikor egyedül pöffeszkedek a kocsimban,ők meg állnak ott.Csak hát furcsán néznének ha megállna egy kocsi egy rövid hajú,tetovált pasival és megkérdezné az idő,bácsikat néniket kit vihet el eddig,addig.De szívem szerint megtenném..

bryan 2009.07.06. 20:41:28

Mindenkinek köszönöm,aki vett már fel stopposokat, ki tudja melyikőtökkel utaztam már. :)
Mostanában szerintem szinte kizárólag benzinkúton jó stopolni. Ott engem is megnézhet aki még nem tudja fel akar-e venni, hallhatja, hogy nem lóg ki a kapa a számból, el tudja dönteni, akar-e velem beszélgetni mondjuk egy órán keresztül. Persze az is fontos, hogy így elkerülhetem azt a kínos tapasztalatot, amit az jelentene, ha egy esetleges jó szándékú autóst vissza kelljen utasítanom, csak mert rossz érzésem van vele kapcsolatban, az ilyenekhez így nem megyek oda és kész. Rossz tapasztalatom még nem volt azzal kapcsolatban aki felvett, volt hogy kicsit fárasztó volt az illető, akivel utaztam, de ezt jó szándéka mindig ellensúlyozta. Legtöbbször az volt a jellemző, hogy mosolyogva váltunk el egymástól, sok érdekes dolgot tudtunk meg a világról utazás közben, és mindketten szebbnek láttuk a világot mint előtte.

cigidíler 2009.07.06. 20:46:57

Több mint húsz éve vezetek, de volt alkalmam stoppolni is épp eleget, úgyhogy ha én vagyok a volán mögött, akit csak tudok felveszek. Az előítéletekről csak annyit, hogy a legfurcsább stopposaim punkok voltak a 90'-s évek közepén, amolyan igazi húszcentis tüskékkel a fejükön. Akkoriban épp kamionoztam, amikor megláttam őket az út szélén egyből az jutott az eszembe, ezeket senki nem fogja felvenni, mivel be sem férnek egy személykocsiba. Megálltam nekik, elvittem őket kb. 100 km-t és mint kiderült, egészen jó fej volt mind a három. Mellékesen ők voltak az egyetlenek, akik kiszálláskor azt mondták, "gyere, fizetünk egy kávét és egy kólát!"

a_tom 2009.07.06. 20:57:26

Jó volt olvasni a történeteket, örülök hogy ennyi jó szándékú ember van. Kár hogy az élet más területein nem ezekkel találkozom :) De úgy tűnik legalább remény még van, sajnos ha szinte csak rossz hírek érnek el az emberekhez hajlamosak magukba fordulni és elzárkózni. Több ilyen kéne.

nas 2009.07.06. 21:21:41

a hobbimból fakadóan (siklóernyő) gyakran stoppolok. kaptam már hideget és meleget. a mutogatós autósokat gyűlölöm. egy részük azt mutogatja, hogy csak a szomszéd faluba meg (én meg átkozódom, hogy ott pont lenne vonat). a másik a rossz szándékú mutogatós, aki beint. na ezek kapják be. vannak jó és rossz helyek, az alföldön - pl. jászság senki nem vett fel.

tulelocsomag · http://lenyeg.blog.hu/ 2009.07.06. 21:28:21

Engem egyszer felvett egy női sofőr. Kőműves volt a drága...

berliner 2009.07.06. 21:41:54

anno régen stoppolgattam néha. meg emlékszem, hogy családi nyaralásokon is vettünk fel embereket - külföldön, belföldön egyaránt.
mostanság csak pesten és autópályán vezetek, nem is látok stopposokat. nagy ritkán M1-M7 bevezetőnél.

Csatos 2009.07.06. 22:55:21

@a_tom: az elet mas teruletein is ugyanez van! aki segit, normalis az leirja, aki nem, az sunnyog. Bejartam fel Europat majdnem az egesz Magyarorszagot stoppal, volt jo, volt borzalmas, de ami a legjobb az az, hogy ha valaki megallt, az alapvetoen JO EMBER. Amiota vezetek, ha tehetem, megallok. Ha nem nagyon rossz helyen all, ha nem lathatoan csontreszeg... Nincsenek eloiteleteim, nem olyan regen egyhatalmas darab roma sracot vittem M3-on Pestig, melot ment keresni. Es tudom, milyen erzes, ha egy kicsit tovabb visznek, meg ha nem is arra mennenek. Szerencses vagyok, sokszor vittek mar holgyek, lanyok, nok, kinek hogy tetszik. Szuleim stoppoltak sokat regen a csaladi trabival mindig megalltunk 2 stoppost siman betuszkoltunk :D A vilag jo, amig nehanyan a felelmeikkel birkoznak, addig mi jol erezzuk magunkat benne.

atila68 (törölt) 2009.07.07. 09:23:13

A stoppolásról.
Ha nincs stop nem látom Svédországot, Németországot, Svájcot, Andorrát.
Ha nincs stop nem tudok hazajárni a barátnőmhöz főiskolás éveim alatt.
Ha nincs stop lemaradtam volna egy csomó fesztiválról, koncertről.

Most elmúltam negyven, és ahol lehet törlesztem a sors felé a szerencsém, és akit lehet felveszek.

Amúgy meg kurvára nem kerül semmibe, és aki azt mondja veszélyes az nézze meg hány olyan hír van, hogy stoppos bántalmazott sofőrt.
Elárulom, az elmúlt tíz évben nem történ ilyesmi.

a_tom 2009.07.07. 10:26:31

Ezt az általános félelmet és bizalmatlanságot én sem értem, szerintem csak kifogás, vagy butaság.

A bűnelkövetésnek is vannak "szabályai":
- Minél nehezebben derüljön ki, ne legyen tanú, nyom.
- A célpontot gondosan ki kell kiválasztani. Minél könnyebben, minél nagyobb nyereség a cél itt is.
- A tett után könnyen el kell tudni menekülni.

A stoppolás az mindennek ellentmond. Mire felvesznek egy stoppost, többszáz autós is megnézi, pár biztos tud utólag személyleírást adni róla, aki felveszi az pedig mégjobban megnézi mint más szituációban szokás. A bűnözőknek sincs több türelmük vagy idejük mint a jómunkásembereknek, órákat/napokat ácsorogni az út mellett míg jön a megfelelő áldozat és még fel is veszi, nem nagy élmény. A vadászat élménye is elmarad ha nem ő választja ki az áldozatot hanem fordítva. Gyalog menekülni vagy egy körözött autóban szintén nem a leghatékonyabb...

Természetesen nem 100%-ig veszélytelen, szükségesek óvintézkedések(nem szállunk ki az autóból bennehagyva a stoppost, pénztárcát, táskát, laptopot és a slusszkulcsot, stb.), biztos van olyan bűnöző aki mindenféle logikának ellentmond, de az annyira ritka hogy szinte nincs is.

pmisi 2009.07.07. 16:24:45

@aDoayen@HWSW: üdv! írtam mailt! engem érdekelne. M.

kicsigonzalez 2009.07.08. 13:46:33

Egyszer (többször) meló után elmentünk barátnőmmel a kőbányai - hungária sarkán lévő mekibe, de a driveba megvettük a vacsorát, és a kocsiban ettünk. Mikor a kaja utáni ciginél tartottunk, odajött a kocsihoz egy jól szituált srác az ablakomhoz, és teljesen normálisan megkért: "elvinnétek a népligethez, mert elment a villamosom, és lekésem a buszom, adok egy ezrest!"

Nem szoktam stoppost felvenni, de most kivételt tettem... Így ő fizette a vacsorámat, de az hogy este 10 kor elérte az aznapi utolsó buszt dunaújvárosba, szerintem megért ennyit neki.....












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása