Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Mit gondolsz a stopposokról?

2009.07.06. 09:22 :: SilentSound

Megint egy olyan téma került elő Ádámnak köszönhetően, ami az egyébként többnyire rövid memóriám szerint még nem nagyon került elő, ki tudja miért. Érdekes módon mostanában kevesebb stoppost látok, mint gyerekkoromban, talán azért, mert azóta tejjel-mézzel folyó Kánaán lett Magyarországból és a potenciális stopposok inkább autót vettek. Töredelmesen bevallom, én nem szoktam felvenni idegent, alapvetően bizalmatlan vagyok azokkal szemben, akit nem ismerek, talán a médiának, talán másnak köszönhetően. És ti?

Én is meg szeretnék osztani néhány gondolatot a kedves közönséggel. Nem egy konkrét történetről írnék hanem csak egy így általában, a stoppolásról. 19 éves csóró diák vagyok (várom a „kispöcs”-özéseket) és néha előfordul h lekésem a buszom, vagy a busz kés le engem vagy egyszerűen nem jön.

Szóval ezekben az esetekben kénytelen vagyok kitenni a jobb kezem az úttest fölé. Az eredmény változó. Rendkívül befolyásolja a napszak, a ruházat( öltönyben mindig az első autó fölvesz) és az ábrázat(ugye :) ). Azért nem panaszkodom mert 80%-ban  hosszabb-rövidebb idő után fölvesz valaki, gyakran ismerősök ugye.

Ilyen közvélemény kutatás szinten dobnám föl a kérdést, h ki hogyan áll a stopposokkal. Alapból föl sem veszed, gázt adsz neki és rá se nézel, bemutatsz neki, esetleg mindig föl veszed vagy csak néha.

Bevallom h nincs kocsim ( és azt hiszem ezzel bevertem az utolsó szöget a saját koporsómba). Édesapáméval járok ha használnom kell és még egy kezemen megtudom számolni, hány ezer kilométert húztam le. Így nem sok stoppossal találkoztam még, de láttam már olyan szakadt fószert akit én sem vennék föl.

Kíváncsi vagyok itt a nagy autósok véleményére. Gondolom húzzak el a sunyiba a stoppolásommal, de azt hozzá teszem h akik eddig fölvettek(voltak egy páran) nagyon kedvesek voltak és nem igazán csesztettek. Sőt nagyrészük mesélte h ők is sokat stoppolt és szolidaritásból fölveszi azokat akik azért nem olyan durván néznek ki.

De kíváncsi lennék h igazából miért nem veszik föl néha oly sokáig a stoppost. Félelemből? Vagy egyszerűen ez az elidegenedés jele? Szerintem inkább. Mostanában nem hallok stoppos gyilkosról.

Ja nőknek nem stoppolok mert még sose vett föl egy se. De ezt nem szemre hányásként mondom, megértem. Majd ha lesz egy kedves hölgy kommentelő nagyon szívesen várnám az ő szemszögét.

Várom a reakciókat!

177 komment

Címkék: biztonság közlekedés autó sztereotípia

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Minden Nick Foglalt Már Talán Ez Nem 2009.07.06. 14:45:40

Soha nem tudhatod, ki fog egy féltéglát bedobni az ablakon.

Egyszer vettünk fel stoppost, jól szituáltnak nézett ki, nem volt hobo. Megajándékozott minket egy féltéglával. Voltunk olyan bunkók, hogy nem köszöntük meg és úgy hajtottunk el.

Sajnálom azokat, akik tényleg A-ból B-be akarnak eljutni, de vannak mások is.

Én nem kockáztatok, stoppost soha nem veszek fel.

Kentetsu 2009.07.06. 14:46:11

Sokat járok vidékre autóval dolgozni.Ha valami szimpatikus emberke stoppol , akkor minden gondolkodás nélkül felveszem ( szakadt,ittas,román-cigány nem tartozik ebbe a kategóriába ) ,két okból is.
-Jót teszek valakivel
-Nem egyedül utazom és az egy főre eső co2 kibocsátásom -érzetben- csökkent :D
Múlt héten is felvettem 2 srácot Miskolcra mentek,én is. Akkor meg miért ne?

" Bringázz inkább,mert az jó "

anyahajókabinajtóhajtogató 2009.07.06. 14:47:21

Még a 80asokban bejártam a balatont stoppal... Régi szép idők:)
A legjobb egy akkori M3-as bömös volt, a legszarabb...nos az volt egy pár:) , manapság már nem jellemző de én azért felveszek fiatalokat vagy olyan embereket akik nem tűnnek sorozatgyilkosnak:)
Mondjuk olyn is volt, hogy megálltam a 157 kilómmal kopaszon és a két fiatal nem akart beszállni:))

Starlark 2009.07.06. 14:54:16

Vettem már fel stoppost pedig 2-essel kezdődik a személyiszámom :)
Addig is jót beszélgettünk.Még azzal az öreg mamival is akinek az orra előtt csukta be a tapló buszos az ajtót.

Lacaca 2009.07.06. 14:56:10

@phaidros: nincs meg valakinek Csernyus száma? Ide már konzultáns kell! :)

pityke8 2009.07.06. 14:58:44

Amikor még vidéki gyerek voltam és a fővárosban akadt dolgom,Piliscsabán mindig felvettem 3-4 bölcsészt.
Nagyon jókat lehetett dumálni velük,volt akivel még utána is sokáig el-eljárogattunk kocsmázni.

Take-it-Easy 2009.07.06. 15:00:08

Női autóvezetőként: nem szoktam általában stoppost felvenni. Férfi a többsége, és egyszerűen a félelem vezérel, hogy nem tudhatom, mikor jut eszébe megtámadni. Védekezni meg ugyehhh...

idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2009.07.06. 15:00:39

rengeteget változott a világ csaknem húsz év alatt. még a 90-es évek elején is rengeteg stoppos volt, én magam is átszeltem nyaranta az országot stoppal. igaz, hogy más volt a hangulat és a gépkocsipark is.
manapság ritka a rászoruló vagy "élmény"-stoppos. ha ilyet látok (ha ránézésre ilyen), akkor felveszem, illetve csak akkor, ha nincs velem a párom, ő tart az idegenektől.

de a mostai stopposok között viszonylag gyakori a rosszarcú (kinézetű) ember. és csak azért van eggyel kevesebb köztük, mert én már nem állok ki az út mellé... ,-)

Walter Melone (törölt) 2009.07.06. 15:01:22

Engem régen egyszer felvett egy amerikai rendszámos Audi a Balatonnál, amit egy szőke csaj vezetett... ;-)

Nagyon kellemes élmény volt.


A legszarabb stoppolásom autópálya-felüljáró alatt alvással végződött Győr környékén.

Mióta kocsival járok sokszor vettem fel stoppost. Soha nem volt semmi problémám...

phaidros 2009.07.06. 15:03:11

@Lacaca: Csernus? Nem lehetsz ilyen gonosz, inkább megjavulok. :)

MoxNox 2009.07.06. 15:06:02

Én ha tehetem mindig felveszem a stopposokat. Úgy érdekes az élet, ha zajlik, és még segíteni is tudok másoknak...

phaidros 2009.07.06. 15:06:53

Egyébként kivételes esetben vettem fel, de ezt egy kezemen meg tudom számlálni. Általában nem jellemző, kellően szar szitu kell hozzá (szakadó eső, 40 fok melegben a szántóföldek között gyalogol, ilyenek). Önmagában azért mert stoppol, nem.

olix 2009.07.06. 15:07:18

én rengeteget stoppoltam, 30-35000 km eddig, komoly zűröm sosem volt. stoppost kimondottan vadászom az út mellett, szeretek beszélgetni. van kocsim, de mégis stoppal mentem Isztambulba, poénból. múltkor stoppost vettem fel az M5-ön, Isztambulba ment :-) volt témánk :-)

ibn_battuta 2009.07.06. 15:10:07

Egyetemistaként rengeteget stoppoltam (89 és 93 között), hosszú távon is, pl:
Bp - Athén - Bp
Berlin - NSzK körbe - Berlin
Bp - Párizs - Bp
Bp - Barcelona - Valencia
Bp - Lengyelország körbe - Bp

Utána már volt pénzem Interrailre, illetve később kocsira.

Ha hátizsákosokat látok, mindig felveszem őket, másokat nem nagyon.

Dezsőjóska 2009.07.06. 15:15:01

A cigányok általában felvesznek stopposokat. Akárhányszor stoppoltam, általában ők vettek fel.

a_tom 2009.07.06. 15:15:40

* Jay: Na jó, de mi van ha felvesznek és nem szopsz? Nem basznak ki az útpatkára?
* Stoppos: Dehogynem, ha nem szopsz. Ha már elvisz párszáz mérföldet az nekem bőven megér egy patront a számba.
* Jay: De mi nem vagyunk buzik.
* Stoppos: Ne légy már olyan kertvárosi. Ez az új évezred. Buzi, hetero ma már tökmindegy, nincsen több határvonal.
* Jay: Itt a vonal, ezen az oldalon nincs buzi.
* Stoppos: Minden stoppos csinálja. Mit hittél, miért vesznek fel; ha elvisznek elvárják. Nem izgat, hogy ki a sofőr; ez a könyv első szabálya.
* Jay: Milyen könyv?
* Stoppos: Az út íratlan szabálykönyve.

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2009.07.06. 15:20:53

hülye kategóriák a szavazáskor.

énvelem előfordult hogy vettem fel stoppost. de arról szó nincs hogy szoktam.

tocibacsi 2009.07.06. 15:27:10

Én alapvetően pályán és városban közelekedem, közúton inkább csak pihenésre jövet-menet (peca, túrázás) kerülök. Városban szeritem max éjjel stoppolnak a fiatalok, na őket nem veszem fel, eleve ilen ritkán fordul elő. Aku pályán, nem lerobbant kocsi mellett stoppol, az hülye, azt elvből nem. Lerobbant kocsi meleltt stoppolóval meg spec pont nem találkoztam. Ha meg pihenni megyek, ott a kutyám is, így mindenkinek jobb, ha nem állok meg. A stoppos élve marad, nekem meg nem lesz véres az üléshuzat. - Na ez volt a válasz arra, hogy én miért nem.

De hamár itt a téma, akkor egy rövid történet. Komárom fele Tata és Almásfüzitő közt mentem alkonyatkor. Út szélén fák végig (sötét csíkok a szürke háttéren) Refi nem volt fenn, mert a messzi távolban mentek előttem. Szembe szerencsére nem jöttek, így volt lehetőségem derékszügbe rántani a kormányomat, mikor a tompított fényében feltűnt a tökéletesen kivilágítatlan, kukásmellényt nem viselő stoppos. Hol? Az út szélén?! LÓFASZT! A Sáv kellős közepén. Ott 100-as tábla van, 100-zal is mentem. Ezúton tályékoztatnék mindekit, hogy a tompított nem világít olyan messzire, hogy meg lehessen látni időben az ilyen istenbarmát szürkületben, szembe fénynél, sötétszürke ruhában... Az út szélén ácsorgás ok, ha extra gebasz van, pl artériás vérzéssel küzd valaki és kill középre, az is ok, de akkor kukásmellény... Ha az adott szituban jönnek szembe, a satu mellé max az ablaktörlőt kapcsolom, kormányt nem fogom tekergetni, tekintve, hogy jobbra végig vastag fák vannak. Ja, ha balra rántom el, akkor a társát vasalom ki, ezt el is felejtettem. Így is jó, hogy száraz volt az út, és volt ESP... meg jó gumik, meg jó autó.

Vienna 2009.07.06. 15:27:40

Stoppost nem szoktam felvenni. Altalaban csaladdal utazunk, igy szoba se johet hogy egy idegen beuljon kozenk.

Viszont osztrak oldalon ha latok elakadasjelzos magyar rendszamos autot, vagy csak olyat, aki teblabol, vadul terkepezik, azoknak mindig atszolok hogy tudok-e segiteni.

Altalaban tudok ... ;)

Feca 2009.07.06. 15:29:43

1991-ben felvett egy nő. Csodálkoztam magam is...

Koczkamacs · http://vaterart.blog.hu 2009.07.06. 15:33:11

2005-ben történt, hogy egy jó barátnőmmel - az akkor még létező Wanted, vagy már akkor Wan2, nem tudom - fesztiválra igyekeztünk, hálózsákokkal, sátorral, hátizsákokkal. Mivel a mezőtúri vonatközlekedés azt jelentette, h kb. 3-4 óránként megy vonat, kiálltunk stoppolni Szarvason, ahová már így is 4-5 órát utaztam. Egy árva lélek nem állt meg nekünk, pedig próbálgattuk felváltva is, hátha az egyikünk szimpatikusabb, mint a másik.:) Aztán mikor feladtuk, látva, hogy ki kell várni azt a 2 órát a vonatig, a tűző napról az útszéli lombos fák alá húzódtunk sörözni és azt fejtegettük, vajon ennyire bizalmatlanok az emberek vagy mi vagyunk túl sok csomaggal/ rondák és antipatikusak. Éppen önbizalmi mélyrepülésünk közepén jártunk, mikor megállt egy full telepakolt bordó lada, 3 kreol, neccatlétás fiatalemberrel. Nab*zmeg, gondoltuk. Kb. 5-6 végtelennek tűnő percig invitáltak, mi meg már nem tudtunk mit mondani, ők meg szálltak ki a kocsiból, h "gyertek lányok, gyertek"! Beszállni a röfögveröhögő külső adottságaiban is inkább sertésre emlékeztető úriember alig vánszorgó kocsijába, aki már köpködött a tenyerébe és dörzsölgette össze, h két ilyen sukár csáje lesz az utasa, nem nagyon akartunk (nem finnyásság, hanem a jelenségtől bokalef*sás miatt), és a legnagyobb meglepetésünkre az addig elhangzott jobbnál-jobb kifogások haszontalansága helyett a "nem is akarunk menni sehova csak kijöttünk ide egy kicsit" mondat ütött és ők erre, h "jajó, akkor csumi" és leléptek.
Szóval stoppolni se egy életbiztosítás, na. Oké, ha vki van olyan rendes, h megáll, akkor már ne válogasson az ember, kivéve ha vmi miatt hirtelen életveszélyben érzi magát...:) Helyzete válogatja. Amúgy 6 éve van jogsim, egyszer sem találkoztam még stoppossal, komolyan.

-putyin- 2009.07.06. 15:34:45

még egy pont kellett volna a szavazásba:

Felveszek stoppost, de csak, ha szimpatikus

StreetFighter · http://stoppolj.blog.hu 2009.07.06. 15:38:24

De jó, hogy végre látok egy ilyen posztot is! Sokan írtátok azt, hogy régebben milyen sokan, milyen sokat stoppoltatok, és hogy ez ma már kiveszett a világból. Nos, lehet, hogy a népszerűsége csökkent a stoppolásnak, de a hatékonysága nem - pláne mondjuk a tömegközlekedéshez hasonlítva.

Pesten tanulok, és 260 km-rel arrébb, Sátoraljaújhelyre járok haza, és azt kell mondanom, egy ici-pici szerencsével a stoppolás beelőzi a vonatot. És ha még egy kicsit lassabb is (néha tényleg várakozni kell, hogy az M3-ason pont Miskolcra tartó fuvart találj), a stoppolással járó hangulat olyan plusz élményt ad, ami miatt számomra még most is első számú alternatíva a stoppolás.

Bármilyen hihetetlen, az utak ma is tele vannak szimpatikus és érdekes emberekkel, soha nem volt még problémám autóssal - de miért is lett volna? :)

A mai utam Budapestről Sátoraljaújhelybe (260 km) 5 fuvarral kevesebb, mint négy óra alatt jött össze (a vonat 4 óra 15 perc)...

Ja igen, nem akarok itt önreklámozni, de nemrég indítottam egy stoppolással kapcsolatos blogot (stoppolj.blog.hu), ahová nagyon szívesen várnék stoppolós sztorikat, élménybeszámolókat - nézzetek be a blogra , ha úgy gondoljátok!

2009.07.06. 15:39:29

Majd akkor veszek fel stoppost ha automatavaltos autom lesz, akkor az egyik kezemet a pisztolyomon tudom tartani.

bekov 2009.07.06. 15:40:28

amióta láttam az ikeás reklámot - hogy csávó megáll a csajnak, a csaj meg hozza a pereputtyot a vásárolt holmival - azóta nem veszek fel stopposokat xD

portások kedvence 2009.07.06. 15:42:11

A post hatására kikerestem gugli maps-en, hol töltöttem az éjszakát alig egy éve. Olaszországban este 11-kor felvett egy kétes szándékú illető, lekanyarodott az autópályáról, invitált, hogy aludjak nála - sikerült leszerelni, cserébe valami rendkívül kis faluban találtam magam, sehol egy ember, büfé vagy valami. Az árokparton aludtam, másnap meglepve tapasztaltam, hogy szinte a tengerparton vagyok.

StreetFighter · http://stoppolj.blog.hu 2009.07.06. 15:42:24

De jó, hogy végre látok egy ilyen posztot is! Sokan írtátok azt, hogy régebben milyen sokan, milyen sokat stoppoltatok, és hogy ez ma már kiveszett a világból. Nos, lehet, hogy a népszerűsége csökkent a stoppolásnak, de a hatékonysága nem - pláne mondjuk a tömegközlekedéshez hasonlítva.

Pesten tanulok, és 260 km-rel arrébb, Sátoraljaújhelyre járok haza, és azt kell mondanom, egy ici-pici szerencsével a stoppolás beelőzi a vonatot. És ha még egy kicsit lassabb is (néha tényleg várakozni kell, hogy az M3-ason pont Miskolcra tartó fuvart találj), a stoppolással járó hangulat olyan plusz élményt ad, ami miatt számomra még most is első számú alternatíva a stoppolás.

Bármilyen hihetetlen, az utak ma is tele vannak szimpatikus és érdekes emberekkel, soha nem volt még problémám autóssal - de miért is lett volna? :)

A mai utam Budapestről Sátoraljaújhelybe (260 km) 5 fuvarral kevesebb, mint négy óra alatt jött össze (a vonat 4 óra 15 perc)...

Ja igen, nem akarok itt önreklámozni, de nemrég indítottam egy stoppolással kapcsolatos blogot (stoppolj.blog.hu), ahová nagyon szívesen várnék stoppolós sztorikat, élménybeszámolókat - nézzetek be a blogra , ha úgy gondoljátok!

gillian 2009.07.06. 15:46:50

Én még sosem mertem felvenni senkit, minthogy aprócska nő vagyok, és őszintén szólva valszeg még a hölgyek fele is simán fejbe kólinthatna, ha akarna.
Férjem anno sokat stoppolt, kedvenc története, mikor késő este lemaradt az utsó buszról, és mehetett gyalog vagy stoppal hazáig (kb. 20 km), majd meglepő módon 5 perc múlva megállt neki egy autó - 1200 LADA, apuka 3 fiával, mindannyian favágók. Ők nem féltek a nagydarab stoppos sráctól :-)

Reman 2009.07.06. 15:46:51

Nem olvastam át a kommenteket, csak válaszolni szeretnék a postíró kérdésére: (amúgy főiskolás koromban én is rengeteget stoppoltam)
Szóval:
- ha tele a kocsi családdal, akkor nem tudok felvenni senkit, egyértelmű...
- ha rossz az arc, akkor nem veszem fel
- ha nem lehet biztonságosan megállni, akkor nem veszem fel (szerintem az a legfontosabb, hogy jó helyen állj meg!)
Egyébként meg felveszem, miért ne tenném?!?

Koczkamacs · http://vaterart.blog.hu 2009.07.06. 15:46:54

@-putyin-: Vagy "Felveszek stoppost, de csak ha nincs nála balta" or "Felveszek stoppost, de csak ha kilátszanak a nemi szervei"

portások kedvence 2009.07.06. 15:48:25

@StreetFighter: Bp - Veszprém viszonylatban is versenyképes a stop átlagideje a tömegközlekedéssel. Csak Székesfehérvár el ne nyelje az embert.

Utcamacska · http://utcamacska.blog.hu/ 2009.07.06. 15:48:35

Én csaj vagyok. Többször sokezernyi kilométerrel a hátam mögött. Tiniként rengeteget stoppoltam, akárcsak a srác az indítóban. Én hacsak nem nagyon leharcolt, cucc nélküli, tróger az illető, MINDIG megállok a stopposnak. Szedtem már fel autópálya (!) szélére kihajított szerelmest, akit Székesfehérvárig terapizáltam. Volt már lerobbant autóját a kútnál hagyó bankfiók igazgató - őt 4 csaj közé ültettük be ötödiknek - jajszegény! Volt segédmunkás, akinek ellopták a cuccát, ő volt talán a kivétel, akit felvettem csomag nélkül is - valahogy becsületes képe volt. A végén még adtunk neki egy öcccázast is, hogy valami kaját vegyen. :) Volt diák, akinek kimaradt a járata, munkásnő, akinek eltolták a menetrendjét és madarász, aki elaludt, de oda akart érni a szüretre. (Tőle nagyon sok érdekességet hallottam a környék madárfaunájáról - bár kicsit ásítósan) Soha nem volt még semmi bajom stopposokkal, nem bántottak sosem. Lehet felelőtlenhülyepicsázni. A lényegen nem változtat.

wigwam 2009.07.06. 15:48:48

Stoppoltam 83-91 között erős nyolc évet, üzemszerűen. Ezen értem azt, hogy időpontérzékeny esetekben is ki mertem állni stoppolni, minden napszakban. Nem vagyok megnyerő külsejű, inkább brutálforma, de nem nagyon okozott ez gondot egészen 1989-ig. Kb a romániai forradalom ideje volt a fordulópont, akkortól kezdték a jóemberek megválogatni, mikor, hol, kit vesznek fel (ez nem oksági összefüggés, egyszerűen ehhez a dátumhoz kötöm a változást). Azóta a stopposfajta jóformán ki is halt, ahogy azt itt már megjegyezték (buszmegállóban, buszra váró, közben háthaelvisznekingyér-alapon próbálkozó lény nem stoppos).
És a dolog másik oldala: az utolsó három próbálkozóból, akit felvettem, három részeg volt.

Dr. jegeket_bérleteket 2009.07.06. 15:53:44

Tizenéves koromtól (80-as évek vége) rengeteget stoppoltam, még az elmúlt 1-2 évben is. Mivel a Budai-hegység települései között gyakorlatilag nincs gyűrű irányú közlekedés, rendszeresen rákényszerültem a stoppolásra, szerencsére jelentős százalékban eredményesen. De stoppoltam sokfelé másutt is az országban (Balatonnál, -ra, -ról, Szegednél, stb.), néha nők is felvettek, bár nem kimondottan gyakran. Amióta kocsim lett, igyekszem viszonozni, ha csak egy mód van rá, felveszek stopposokat, ha normál féktávon belül észreveszem őket, és nincs semmi gyanús körülöttük.

Stoppossal sose volt bajom, egyszer viszont stopposként csaknem halálfélelmem volt, amikor felvett a 10-esen egy Trabantos, akiről csak beülés után vettem észre, hogy seggrészeg, és időnként vezetés közben (!!!!!) is kortyolgat a bal kezében lévő, "rum" feliratú és hasonló szagú zsebrakétából...

j311 2009.07.06. 15:56:07

Mondjuk az is érdekes, hogy mindig akkor látunk stoppost, ha tele az autó. Persze ha nincs tele, csak melóba megyek, akkor meg el sem hagyom Budapestet. Ez egy ilyen világ. :)

StreetFighter · http://stoppolj.blog.hu 2009.07.06. 16:09:08

@portások kedvence: Ezt örömmel hallom, bárcsak a 8-as út Körmend-Veszprém szakasza is stoppolható lenne - akkor lehet, hogy nem kellett volna a körmendi Hajós kocsmában töltenem egy éjszakát :)

Ichabod Crane 2009.07.06. 16:12:10

valaki már írta és sztem is így van: aki korábban stoppos volt és később autós lett, az felveszi a "kollégákat"; én a 80'as években több ezer kilométert stoppoltam itthon és külföldön, nagyon izgalmas, kalandos élet volt; kb. 20 éve van saját autóm, és szinte minden alkalommal felveszek valakit, ha hosszabb úton vagyok, és persze "lenget"; de sajna, egyre kevesebben, és ez tényleg a bűnözés, a csökkenő bizalom hiánya miatt van;
a tapasztalataim stopposként is, és sofőrként is min. 95 %-ban pozitívak; nyilván a nagy számok törvénye alapján itt is, ott is becsúszik néhány "balszerencsés" eset; de félni azért nem kell

Zombika 2009.07.06. 16:23:43

Régen én is sokat stoppoltam, még akár városon (bp.) belül is. Azóta eltelt 15-20 év, de mindig felveszem a stoppost, ha nem nagyon ápolatlan, és egyedül vagyok.
Ha egyedül vagyok és nem sietek, előfordul, hogy direkt a falvakon keresztül megyek, nem az elkerülőn, hátha segíthetek valakinek.
De mostanra sokkal kevesebb lett a stoppos, szerintem vagy egy éve nem vettem fel senkit (igaz, feleség és gyerek miatt én is ritkábban autózok egyedül)

Zombika 2009.07.06. 16:25:36

ja még valami: a legnagyobb táv, amire stoppost elvittem, az Passau-Budapest (kb. 600 km), egy román srác volt, ment haza Romániába, mázlija volt velem. Szerintem mostanában már nincsenek ilyen hosszútávú stopposok

mcs · http://paralelart.wordpress.com/ 2009.07.06. 16:29:21

hm. én rengeteget stoppoltam télen-nyáron pécs-bp viszonylatban, egyetemi idők alatt. majdnem mindig gyorsabb volt, mint a vonat.

a régi 6-os minden szegletét ismertem már a végére.

aztán, mikor kocsim lett akkor is gyakran jártam le stoppal, egészen érdekes arcokat lehetett megismerni, az audi tesztpilótától (para volt) a kormányfutáron át (bp-pécs 110 perc, kicsit féltem), a vw terrorbusszal járó hittérítőkig (vicces volt) mindenféle népek vettek már föl, a túró rudi szállító kisteher (hogy utálta a csávó a rudit) a kofaasszony a wartburg kombival (hátul az élő csirke rulez). nők is vettek fel sokszor.

egyszer egy fiatal csaj vett fel, aki egy hajóskaptiányt üldözött, komáromtól bajáig (engem érd-szekszárd távon vitt) aki otthagyta a vámpapírokat komáromban. :)

két kellemetlen élményem volt csupán (bő 12-15 év alatt), éjjel felvett egy fazon, aki vitt pár km-t, majd kirakott a mező közepén, közölte, hogy azt hitte lány vagyok, majd visszafordult paksra. gyalogolhattam a töksötét 6-oson egész tolnáig.
egy másik fazon meg vagy 50 km-en keresztül kérdezgette, hogy biztos nem vagyok-e buzi, mert az nem gáz, mondjam el nyugodtan.

szóval stoppolni jó. stoppost felvenni is jó.

mindenkinek csak javasolni tudom.

egy gáz van, ha felveszek valakit, és egész úton meg se mukkan. az olyan minek stoppol?

Aqweren 2009.07.06. 16:29:37

Nah, női vélemény:
Én pl. azért nem veszek fel (férfi) stoppost, mert az emberben akad egy kis egészséges félelem. Jányokat vettem már fel. :))
Azt pedig egy út szélén álló manuszról (akármilyen konszolidáltan öltözik is) nem tudod hirtelen megállapítani, hogy vajon ő-e a darabolós szatír avagy sem.
Jó hogy amíg vezetek nem nagyon tudna darabolni, hacsak nem akarna balesetet okozni, de megállás után is lehetnek furcsaságok.
Szal én paranoiás vagyok, azért nem veszek fel stoppost. (csak lányt :D)

Gyáva féreg vagyok, ez van :((

TAXI 2009.07.06. 16:31:01

Péntek délután Székesfehérváron, a madarastescoban vásároltam, utána indultam Győrbe. Épp indulófélben vagyok -a bejárat előtti sorban álltam meg- amikor egy fiatal lány túrazsákkal a hátán, egy "Győr" feliratú táblát szorongatott a kezében, épp jött ki az ajtón. Megkérdeztem, hogy Győrbe szeretne-e eljutni, és elvihetem-e, mert oda tartok egy ismerősömhöz. Útközben kiderült, hogy az öccséhez indultam. Volt egy kis meglepetés a srác arcán, amikor a nővére szállt ki mellőlem a kocsiból :) Volt már pár utasom, akiket felvettem, pedig nem voltam katona, de még főiskolás sem -az most vagyok-.

Fu Long 2009.07.06. 16:32:41

kapolcson bármilyen állapotú stoppost felveszek:) de nem csak én, más is. láttam olyan autót, ahol nemcsak a hátsó ülésen, de a csomagtartóban, a tetőn, de még a motorháztetőn is ült két-két ember. máig sem tudom, hogyan, de kötelékben eljutottunk öcsről dörögdre. egy olyan födlúton, ami nem volt rajta a térképen... de biztos egy rakás őrangyalka repkedett körülöttünk...

Libretto · http://szviccs.blog.hu 2009.07.06. 16:35:29

Mivel ifjúkoromban mindenhová: Budapest, Szeged, Balaton, Debrecen, sőt: FRANKFURT sokszor :) stoppal jártam, ha csak tehetem, fölveszem a stopposokat.

ANNYI JÓ SZTORI VOLT...

indapass90210 2009.07.06. 16:44:32

@TAXI: "edig nem voltam katona, "

Gumit azért remélem legalább te vetted a teszkóban....

Fishtax 2009.07.06. 16:47:17

Én is azok táborát gyarapítom, akik a "ha már engem régen, akkor én most.." csoportba tartoznak.
Jómagam '88 környékén kezdtem a stopolást, és kb. a főiskola végéig '96-'97-ig tartott a lendület. A nagy átlag az volt, hogy 50km/h "sebességet" mindig el lehetett érni a stopolással, és ez teljesen versenyképes volt a vonattal (pláne, ha ott is többszöri átszállás kellett a célbaéréshez), ami azért akkor még a diákjeggyel nem volt nagy érvágás, tehát én is inkább élménystopos voltam.
Sztori persze volt bőven: 6-os út dunaújvárosi elkerülője, amit öt óra alatt teljesítettem gyalog, rákmenetben, hogy közben tudjak lengetni, míg végre egy olyan autós vett fel, aki később indult Gyöngyösről, mint én Miskolcról :-). Aztán kisteherautós vállalkozó, akivel két év eltéréssel is utaztam, és azért emlékeztem rá tisztán, mert bal kézfeje nem volt, jobb kezén meg csak a könyöktől különálló két csont meredezett, azok közé "fogta" a váltót, ráadásul erősen szemüveges volt, mindezt persze én már csak akkor vettem észre, mikor először nagy boldogan beugrottam mellé. :-) Másodjára már nem volt gond, mert mindezek ellenére nagyon rutinosan vezetett, elmondása alapján évi sokszor tízezer kilométert nyomott le Bp és Mohács között (Talán a mohácsiak ismerik a figurát.)

Tény, nők sokszor már akkor sem vették fel az embert, egyre emlékszem konkrétan, talán a Balaton mellett közlekedtem, és annyi maradt meg, hogy a hátsó ülésen egy kutya volt, én meg a kiszállás után még hosszú percekig takarítottam magamról a ruhámra ragad kutyaszőrt. Sajnos az öt diáklány között utazás élménye nekem nem adatott meg, de azért jó időszak volt az. :-)

Mióta autóm van, vadászom a stoposokat, én is direkt a külső sávban megyek olyan helyeken, ahol régen nagy divat volt kiállni, de ma már jó, ha évente 2-3 embernek tudok segíteni, pedig az évi 22-23 ezer km-erem nagy részét távolsági fuvarban teszem meg. Általában bárkinek megállok, ha nem néz ki nagyon lepusztultnak, vittem már két stopost, akik vhonnan az Alföldről indultak, talán Sopronba akartak eljutni, és hogy nem legyen kiesett idejük, amikor éppen nem vette fel őket senki, akkor gyalogoltak - előttem ép egy fél napot egyfolytában :-), el lehet képzelni, hogy mennyire nem volt úri kinézetük, de nem volt semmi bajom velük, jól elbeszélgettünk.
Aztán volt nagymama is, aki nem akart órákat várni a csatlakozásra, meg a nyugdíjával is takarékoskodott, ezért stoppal igyekezett az unokákhoz a húsvéti szünetre.
Meg éjszakai srác Kulcsnál, aki a tesco-s műszakjából pattant meg, mert elege lett a főnökeiből, a haverja meg a nagy lé ígéretével Bp-re csábította, hogy ott biztos lesz vmi munka. Én elvittem, de hogy megváltotta-e a világot, azt nem tudom. :-)

Szóval én szívesen, meg szolidaritásból szinte bárkit is, de mostanában egyre kevesebb emberrel "kell" jótékonykodni.

Prinzessin Erbsen (törölt) 2009.07.06. 16:47:43

@mcs: nagyjából nekem is ezek voltak a tapasztalataim, de én a 70-80-as evekben stoppoltam.
egyszer az érsek atya sofőrje vett fel, egyserz sötétben leintettem egy barkast, kiderült, hogy hullaszállító, szóval voltak kaladok, de megusztam, jó volt

Brummm 2009.07.06. 16:49:42

Engem többször is vett föl egyedülálló nő, de mások is. Azóta is viszonzom, ha látok valakit stoppolni.

Apropó: augusztus elején megyek Párizsból Budapestre. Vigyek haza valakit?

zigzeg 2009.07.06. 16:51:02

Én szinte mindig felveszem a stoppost. Volt is már elég bizarr fuvarom, azóta picit jobban megnézem őket :) De alapvetően a legtöbbjüket még mindig felveszem. Nekem voltak elég szar élményeim, mikor 9 órán át hiába stoppoltam, mikor az utolsó buszt lekéstem, és kvázi megvárhattam a reggeli első buszt. Szóval elég kiszolgáltatott érzés. Stoppoláshoz mostmár készülök, bizalomgerjesztően öltözködöm, van nálam könyv, és inkább bezinkútnál próbálkozom, ahol több lehetőség van megnézni, mint a padkán 90-es tempó mellett.

Fishtax 2009.07.06. 16:57:35

@Fishtax:
Ja, a stoposok segítését én meg a szüleimtől "tanultam", nem ritkán volt olyan, hogy családi utazások alkalmával (szülők + 2 kisgyerek) hátizsákosokat vettünk fel (gyakran kettőt is, ilyenkor hátul 4-en ücsörögtünk a Skoda 105-ben:-), vagy anyám éppenséggel hátraül hozzánk, mert a nagy csomag csak az első ülés lábterében fért el), de az is előfordult, hogy a külföldi turisták éjszakára nálunk kötöttek ki, mert már nem tudtak volna sehová sem menni.

A stopolás alapszabályaihoz meg még egyet hozzátennék: alkalmazkodj szállítód stílusához, sokan nem szeretik a fecsegést, így hát te is csak annyira légy bőbeszédű, mint amennyivel téged megtisztelnek. Volt olyan, hogy kukamódra végigültem 2-300 km-eket, még szerencse, hogy nekem sincs nagy közlési ingerenciám. :-)

TAXI 2009.07.06. 16:57:58

@Dövan: Gumit a tescoban nem veszek :) Nincsen megfelelő méretű Conti Sportjuk :D

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2009.07.06. 16:59:09

Nekem eszembe nem jutott még, hogy féljek a stoposoktól.
Nagy vagyok és erős, és ha ez nem lenne elég, nálam a kormány, a gáz és a fék.

Brummm 2009.07.06. 16:59:57

Még egyszer felvettem két nagyon helyes 20év körüli lányt, Bp-re mentek, kb 30km-es út. Kérdeztem tőlük h régóta várnak-e, mondták h legalább 20 perce stoppoltak.

Azóta se értem a világot...ha két helyes fiatal lánynak nem állnak meg az emberek...

TAXI 2009.07.06. 17:00:16

@Brummm: Előtte ki is vihetsz :)

.Adrián. 2009.07.06. 17:00:25

Azert nem veszek fel stoppost, mert ha ne adj Isten karamboloznek vele, meg ellenem inditananak eljarast. Igaz?

.Adrián. 2009.07.06. 17:02:36

@M. Adrián: ja es soha nem stoppoltam, inkabb hazagyalogoltam (cserebe egyszer vittem el egy stoppost Pazmanynal, egy aranyos kiscsajt -mert ANNYIRA kedvesen nezett).

TAXI 2009.07.06. 17:10:40

@Brummm: Akkor tárgytalan :) Amúgy szép kis út kocsival. 1500 km körül van, körülbelül. -nem tudom, nem néztem utána még-

imbecilegirl 2009.07.06. 17:11:25

egyedül sosem stoppolok, mert lány vagyok. de ha már 2en vagyunk, akkor bármikor. szerintem is sokféle embert lehet megismerni, külföldieket is, ami nyelvgyakorlásnak is jó. nem is beszélve arról, hogy ha többen utazunk egy autóban, akkor kevesebb a környezetszennyezés, mintha mi ketten is kocsiba ülnénk, és a vezetőnek is van társasága.

FlybyWire 2009.07.06. 17:14:36

Aki nem vesz fel egyáltalán stoppost, az köcsög és szarjon farfekvéses chillis sünt.

Anno sok éven át stoppal jártam, az ilyen szarok miatt ott dögölhettem volna az út szélén:(

Asidotus 2009.07.06. 17:17:00

Én már voltam tanúja kellemetlen élménynek, még a 90-es évek elején.
Kirándultunk a környéken, egy erdős, de útszéli területen, mikor egy autó kanyarodott le az erdőbe. Egy fiatal nő ugrott ki belőle, kiabálva, hátulról meg rángatták, de mivel egy barátommal a közelben voltunk, az autós inkább lelépett. Nem akarom azt mondani, hogy puszta megjelenésünkkel elüldöztük, de az tény, hogy a csaj sem várt meg minket, hanem ment vissza az úthoz.

FlybyWire 2009.07.06. 17:18:09

@acel: egyébként ez így van. Én szívesen visszadnám a kölcsönt, de ma már alig van stoppos. Egyszer egy nőt felvettem Dunanújvárosnál az M6 bevezetőn, és az Árpád-hídnál tettem ki: ment tovább Salgótarján vagy a jóég tudja, hova, csoda hogy így is elérte az utolsó buszt... elég érdekes jelenség volt, egy kb 40-es, viszonylag normálisan öltözött nő (nem kurva)....

Engem viszont hihetetlen arcok vettek fel, életre szóló élményeim vannak, az tuti :D szerencsére csak kellemes!

FlybyWire 2009.07.06. 17:24:43

@Peetee: Nagyjából jók a tippek, én 1992-1998 között nyomtam le sokezer km-t stopposként :) kizárólag jó időben, KIZÁRÓLAG hétköznap :)

Sunday driver sosem áll meg.

indapasssucks 2009.07.06. 17:31:54

"Nem veszek fel stoppost, nem lehet tudni, veszélyes-e."

mivan vaze, miféle szavazás ez már megint??

mocival járok, nincs nálam a másik bukósisak, ezért nem veszek fel stopposokat.... szarom én le, hogy ki veszélyes, de most hogy szavazzak???

huncsongor 2009.07.06. 17:35:00

Én gyakran stoppolok, napiszinten, mert Budapest mellett Solymárnak azon a részén alkom ahova busz nem jár ki csak egy kis erdei út visz. Itt mindig felvesznek, persze függ napszaktól is de még nők is, mert itt át érzik az emberek, hogy vagy gyalogolsz 40percet vagy felvesznek..

FlybyWire 2009.07.06. 17:36:29

@mcs: hehe, én Debrecen-Tolna viszonylatot nyomtam, sokszor sajna Budapesten keresztül, de volt hogy megkockáztattam a Kecskeméti rövidítést :) ahogy sikerült!

Yoli87 2009.07.06. 17:50:11

Kedvenc stopposom volta következő!

Angol turista a barátnőjével volt itt Magyarországon nyaralni. Vonattal jöttek végig. És elfelejtettek leszállni Győrben. (elaludtak)
Én a Népstadionon vettem fel őket... :D
Tábla a kézben (népstadionon), ennyi volt ráírva hogy Győr! :D:D:D
Tatabányára mentem ezért felvettem őket és addig el is vittem őket. Elég vicces jelenet volt ez a stadionokon! Mindenki mutogatott rájuk!
Rendesek voltak és a benzinpénzbe is adni akartak!

standup 2009.07.06. 17:56:16

Még 18 éves koromban (nőként) stopoltam. Akkoriban nem volt veszélyérzetem. Akkor gondolkoztam el, hogy talán nem annyira vicces, amikor (direkt macinaciban álltam ki, nehogy összetévesszennek mással, plusz tábla a kezemben a célvárossal) egymás után három autó állt meg, hogy mennyi egy kör...

Felvenni férfi stopost nem feltétlenül vennék fel. Egyszerűen azért, mert egy mp alatt nem lehet felmérni, hogy milyen ember lehet, én meg 50 kg se vagyok, szóval nem lennék ellenfél, ha valakinek rossz szándékai vannak...

Bambano 2009.07.06. 17:57:54

@gentry: fiatal jól kinéző csajt akkor vegyél fel, ha apasági perre akarsz járni.

Én fel szoktam venni, ha nem nagyon lepukkant kinézetű, meg volt, aki benzinkúton kéretzkedett be. De mostanában egyre kevesebben vannak.

Attól nem félek, hogy kekeckedni kezd, ha én kiló harmincról nyomok egy satut a sztrádán, akkor neki a szélvédővel lesz elszámolnivalója, nem velem.

Ifjonc koromban sokat stoppoltam, akkor még nagy buli volt. A két legmeredekebb stoppom közül az egyik egy hullaszállító volt, már nem emlékszem, hogy volt-e benne "utas" is, a másik meg egy úthenger. Azon nagyot röhögtem...

Bambano 2009.07.06. 17:59:27

Az kimaradt: katonáéknál az egyenruha sokáig nem divat volt, hanem muszáj... viszont őket mindig hamar felvették, mert a hazafelé tartó kiskatonát mindenki sajnálta.

Engem egyszer felvett a régi parancsnokom, én épp egyetemre mentem, ő meg melót keresett, mert leépítették a seregből... kicsit más volt a beszédhelyzet, mint anno...:)

aDoayen@HWSW 2009.07.06. 18:02:52

pár tízezer km-t végigstoppoltam már és utaztam nehézgépkezelőtől kezdve katonalányig mindenfélével magyarországtól angliáig sok országban, szóval asszem tudom milyen érzés kint állni és kissé elcsüggedni mikor sokáig nem vesznek fel.

mióta van kocsim mindig felveszem a stopposokat, sőt volt h egy jómunkásembert felvettem tiszavasvárinal, habár nem volt elsőre biztató (valójában oké volt). kivéve a szokásos eseteket (nagyon gáz arc, tele a kocsi, nem arra megyek, ide megyek a környékre.

aki azt mondja h azért nem vesz fel stoppost mert fél, az gáz. ennyi erővel ne menj vonattal sem, és ne lépj ki az utcára, mert ott sokkal több emberrel kell találkozni. ha vki veszi a fáradtságot, hogy felcuccoljon és kiálljon egy autópálya mellé, az nem valószínű, hogy lopni akar, azt könnyebben is lehet.

btw ha úgy van hamarabb állok ki stoppolni minthogy vonatra üljek.

ha csütörtökön lesz még hely a kocsiban, akkor a soundra menet is szívesen felveszek vkit :D

vontod75 2009.07.06. 18:04:55

Na igen a sorkatonai stoppolás diszkrét bája. Párszor megvolt az Ózd-Körmend viszonylat.
Az biztos, hogy a mai napig utálom Ajka Bakonygyepest.Se előtte se utána nem gyalogoltam annyit mint ott.
Általában felveszem a stoposokat. Volt már, hogy külföldön is felvettem. Szlovákiában 2 fiatalt, tábla alpján láttam, hogy egy irányba megyünk. Semmilyen közös nyelven nem tudtunk kommunikálni, mert a szlovákon kívül nem beszéltek mást.

Bambano 2009.07.06. 18:08:12

@Rézfánfütyülő fűzangyal: nehogy azt hidd... nekem volt olyan, hogy stop közben összejöttem egy csajjal, mondjuk mindketten stopoltunk, nem úgy volt, hogy én sofőr ő meg stop...

Meg egyszer volt olyan, hogy láthatóan lerobbant autó mellől szedtem fel két lányt, inkább gyerekek voltak még, őket a lakásukig vittem, mert nem mertem kinthagyni, volt vagy 40km kerülő...

@M. Adrián: a kötelező biztosításod erre is jó, úgyhogy az anyagi része miatt ne aggódj.

alte trottel 2009.07.06. 18:13:11

@M. Adrián:
190/2004. (VI.8.) Kormányrendelet
a gépjármű üzembentartójának kötelező felelősségbiztosításáról

Ha beköttetted vele az övet ÉS nem követsz el szabálysértést, akkor nincs mitől parázni.

Scroll_Lock 2009.07.06. 18:27:55

2 éve egy taxis vett fel, mondtam neki, hogy nincs pénzem, azt mondta nem baj :)

Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2009.07.06. 18:28:41

Én szoktam stoppost felvenni, meg engem is néha vesznek fel. Egyszer egy bölcsész párocskát a Sasaditól Münchenig vittem. Erdélyben utaztam is "fizetőstoppal", meg vittem is népeket.
A pofátlansági rekord az volt, amikor egy (amúgy normálisan kinéző) figurát Siófokig elvittünk, aztán még megprópált lelejmolni...:)

torró 2009.07.06. 18:35:02

Én hacsak egy mód van rá felveszek mindenkit .Volt úgy hogy ötöt vettem fel egymás után.De vettem már fel 80 éves nénit aki egerszegről ment fehérvárra stoppal.Régebben mikor katonák még voltak mindig dugig volt a kocsim. Vettem fel egyszer körözött betörőt is.Ez persze kicsit később derült ki,akkor nem tudtam kicsoda.
Szóval az az elvem hogy jusson el mindenki a céljához és ha ebben tudom segíteni ám legyen!

R.Zimmerman 2009.07.06. 18:56:30

Szerintem nő azért nem vett még fel, mert sosem stoppolsz nekik. Vagy ha igen, akkor baromi ronda vagy. Én életemben kétszer stoppoltam, és mind a kettő sikeres volt: az egyik egy IFÁs jómunkásember volt, a másik pedig egy miniautós csajszi. Megadtam neki a számomat :)

bonifac · http://vezetek.blog.hu 2009.07.06. 19:04:25

Nekem az volt egyszer király, amikor szombat reggel 8 körül a 37-esen, Sárospatak szélén megállt a harmadik autó - még meg sem álltunk szinte, kerestünk jó stoppolóhelyet - és kiderült, hogy ugyanoda megy, mint mi, Pestre, a BNV-re. 10-re a kapunál voltunk. .-)

Másik: nem is stoppoltuk, egy Tatra daruskocsi. Ment maximum 80-nal, de azt hittem maradandó halláskárosodással szállok ki belőle. Az egyik oldali ablakot nem lehetett lehúzni, a másikat nem lehetett felhúzni. Persze nyár volt. És huzat. És RETTENETES zaj.

De ültem már öltönyben - ballagás után - Miskolc belvárosában egy Zuk platóján, pár gáztartályon is. Csak akkor szóltam, hogy gyorsan tegyenek ki, amikor kifordult mögénk egy rendőrautó.

Félni féltem párszor, volt egy szódásszifon szemüvegű muksó, aki valami életveszélyesen ment, egy 1.3-as Wartburggal, padlógázon, 140-nel, ide-oda rángatva a kormányt, közben rám vigyorogva, hogy ugyemilyenjólmegy? És mindezt a 4-esen.

Meg volt egy fiatal anyuka - aki ki is kezdett némileg velem, közben hátul a gyerek - , aki vidáman közölte, hogy nincs is jogsija, mert elvették. Na szálltam is ki, ahogy tudtam.

De volt tök rendes török kamionos, akinél elaludtunk a kocsiban - fáradtak voltunk - , valami benzinkútnál még kávét is vett nekünk.

Az a román fickó sem volt semmi, aki vitt a 4-esen keletnek vagy 100 km-t, de úgy, hogy egy szót nem tudtunk kommunikálni. :-) Az övet nem lehetett bekötni, mondta "kaputt". Aztán csak ültünk egymás mellett.

De ültem rendőrségi Nivában is, vidám rendőrbácsival, az utasülésen nem lehetett hátradőlni, nem tartott meg a támla. Valami helyszínelésről tartott hazafelé, és unatkozott, egyedül volt, hát felvett. Pedig biztos tiltja a szabályzat.

De az egyik legsztereotípiarombolóbb az valahol Szentendre-Visegrád körül volt, egy szörnyű kinézetű cigányembör egy rozzant Barkassal, ami szintén szörnyű volt, de iszonyú rendes volt, kapuig vitt, és tök jól elbeszélgettünk.

A stoppolás azért megtanítja, hogy a sztereotípiáknak ugyan van alapja, de azért mégiscsak általánosítások; és olyan jólesik néha nagyon pozitívan csalódni.

Hemploid 2009.07.06. 19:54:15

Hallod engem inkabb ne vegyetek fel! : DDDD

Állásrafal 2009.07.06. 20:04:25

Nem veszek fel stoppost, bár régen én is stoppoltam, inkább ismerősök vettek fel, de volt olyan sofőr, akitől én ijedtem meg, úgy nézett ki, de nem volt gond. Nem tudom kivel állok szemben egyedül az úton, azért nem veszek fel senkit.

casey rybak 2009.07.06. 20:19:14

Én eddig csak lányokat vettem fel:)Egyszer Bécsi úton stoppolt 3 lány,lekésték az utolsó buszt,elvittem őket,nagyon zavarban voltak:)
egyszer meg álltam út szélén,több autó is parkolt ott és szombat este lévőn 5 csini lány akart bulizni menni egyik nyitott nyári szórakozóhelyre.Előttem egy merciben 4 fickó mindenképp el akarta vinni őket:)(nem,nem kisbusszal voltak:))
Úgyhogy inkább odasétáltak hozzám és megkérdeztek engem,elvittem őket,behívtak bulizni,meghívtak egy italra(kólát kértem,mert ugye vezetek).
üdv

Bajor 2009.07.06. 20:19:38

1 stoppost vettem fel tavaly nyáron, mikor BKV sztrájk volt, és egy tanárnő kopogott be a pirsonál, hogy elvinném-e. Tuulságosan is bizonytalanok az emberek, hogy idegeneket engedjen az anyósülésre. TERMÉSZETESEN FIATAL HELYES DIÁKLÁNYOKAT ÉN IS SZIIVESEN FUVAROZOK :)

casey rybak 2009.07.06. 20:21:42

lévőn helyett lévén:)

min 2009.07.06. 20:22:10

Jó téma:-)
Én pont a múltkor vittem Bécsbe egy emberkét és Fehérvárra egy másikat. Az elöző diák volt az utóbbi egy szegény csóró munkakereső Debrecenből aki Fehérváron akart szerencsét próbálni. Egy nyomorúlt petákja sem volt már szerencsétlennek így amikor kiraktam a kezébe nyomtam egy ezrest is.
Hát ez amolyan bizalom játék.

sys 2009.07.06. 20:25:33

én egyetemista koromban rengeteget stoppoltam, idő- és pénzhiány miatt is. volt, hogy pár sofőr bepróbálkozott, de általában ezek normális, fiatal pasik voltak, és mikor jeleztem, hogy nem, akkor megértették.

mondjuk 1 nagyon vicces eset volt: barátnőmmel ketten, szakadó eső, szal mind a kettőnkön hosszú farmer, széldzseki, 100 literes hátizsák. megáll egy drága kocsi 2 ilyen vastag aranyláncos csávóval (fehér volt a bőrük), mondjuk, hogy xxxxxx-ba mennénk -- értetlen nézés fél percig, aztán kinyögik, hogy "ja, akkor félreértettük egymást" :D

mostanában elég ritkán vezetek, meg valahogy a stoppos is kevesebb, de én meg szoktam állni. kicsit olyan ez, mint a couchsurfing: törlesztek :)

casey rybak 2009.07.06. 20:29:26

Ja tizenéves koromban rendőrautót stoppoltam le Balatonon és hazavitt.
Meg egyszer idős néni tecsónál kért meg vigyem haza pénz ellenében bevásárlás után,mert 20 perce nem jön a taxi,mondtam pénz nélkül is oké,de közben a taxi megjött.
Néha a megállókban álló idős embereket szívesen elvinném vmeddig,amikor egyedül pöffeszkedek a kocsimban,ők meg állnak ott.Csak hát furcsán néznének ha megállna egy kocsi egy rövid hajú,tetovált pasival és megkérdezné az idő,bácsikat néniket kit vihet el eddig,addig.De szívem szerint megtenném..

bryan 2009.07.06. 20:41:28

Mindenkinek köszönöm,aki vett már fel stopposokat, ki tudja melyikőtökkel utaztam már. :)
Mostanában szerintem szinte kizárólag benzinkúton jó stopolni. Ott engem is megnézhet aki még nem tudja fel akar-e venni, hallhatja, hogy nem lóg ki a kapa a számból, el tudja dönteni, akar-e velem beszélgetni mondjuk egy órán keresztül. Persze az is fontos, hogy így elkerülhetem azt a kínos tapasztalatot, amit az jelentene, ha egy esetleges jó szándékú autóst vissza kelljen utasítanom, csak mert rossz érzésem van vele kapcsolatban, az ilyenekhez így nem megyek oda és kész. Rossz tapasztalatom még nem volt azzal kapcsolatban aki felvett, volt hogy kicsit fárasztó volt az illető, akivel utaztam, de ezt jó szándéka mindig ellensúlyozta. Legtöbbször az volt a jellemző, hogy mosolyogva váltunk el egymástól, sok érdekes dolgot tudtunk meg a világról utazás közben, és mindketten szebbnek láttuk a világot mint előtte.

cigidíler 2009.07.06. 20:46:57

Több mint húsz éve vezetek, de volt alkalmam stoppolni is épp eleget, úgyhogy ha én vagyok a volán mögött, akit csak tudok felveszek. Az előítéletekről csak annyit, hogy a legfurcsább stopposaim punkok voltak a 90'-s évek közepén, amolyan igazi húszcentis tüskékkel a fejükön. Akkoriban épp kamionoztam, amikor megláttam őket az út szélén egyből az jutott az eszembe, ezeket senki nem fogja felvenni, mivel be sem férnek egy személykocsiba. Megálltam nekik, elvittem őket kb. 100 km-t és mint kiderült, egészen jó fej volt mind a három. Mellékesen ők voltak az egyetlenek, akik kiszálláskor azt mondták, "gyere, fizetünk egy kávét és egy kólát!"

a_tom 2009.07.06. 20:57:26

Jó volt olvasni a történeteket, örülök hogy ennyi jó szándékú ember van. Kár hogy az élet más területein nem ezekkel találkozom :) De úgy tűnik legalább remény még van, sajnos ha szinte csak rossz hírek érnek el az emberekhez hajlamosak magukba fordulni és elzárkózni. Több ilyen kéne.

nas 2009.07.06. 21:21:41

a hobbimból fakadóan (siklóernyő) gyakran stoppolok. kaptam már hideget és meleget. a mutogatós autósokat gyűlölöm. egy részük azt mutogatja, hogy csak a szomszéd faluba meg (én meg átkozódom, hogy ott pont lenne vonat). a másik a rossz szándékú mutogatós, aki beint. na ezek kapják be. vannak jó és rossz helyek, az alföldön - pl. jászság senki nem vett fel.

tulelocsomag · http://lenyeg.blog.hu/ 2009.07.06. 21:28:21

Engem egyszer felvett egy női sofőr. Kőműves volt a drága...

berliner 2009.07.06. 21:41:54

anno régen stoppolgattam néha. meg emlékszem, hogy családi nyaralásokon is vettünk fel embereket - külföldön, belföldön egyaránt.
mostanság csak pesten és autópályán vezetek, nem is látok stopposokat. nagy ritkán M1-M7 bevezetőnél.

Csatos 2009.07.06. 22:55:21

@a_tom: az elet mas teruletein is ugyanez van! aki segit, normalis az leirja, aki nem, az sunnyog. Bejartam fel Europat majdnem az egesz Magyarorszagot stoppal, volt jo, volt borzalmas, de ami a legjobb az az, hogy ha valaki megallt, az alapvetoen JO EMBER. Amiota vezetek, ha tehetem, megallok. Ha nem nagyon rossz helyen all, ha nem lathatoan csontreszeg... Nincsenek eloiteleteim, nem olyan regen egyhatalmas darab roma sracot vittem M3-on Pestig, melot ment keresni. Es tudom, milyen erzes, ha egy kicsit tovabb visznek, meg ha nem is arra mennenek. Szerencses vagyok, sokszor vittek mar holgyek, lanyok, nok, kinek hogy tetszik. Szuleim stoppoltak sokat regen a csaladi trabival mindig megalltunk 2 stoppost siman betuszkoltunk :D A vilag jo, amig nehanyan a felelmeikkel birkoznak, addig mi jol erezzuk magunkat benne.

atila68 (törölt) 2009.07.07. 09:23:13

A stoppolásról.
Ha nincs stop nem látom Svédországot, Németországot, Svájcot, Andorrát.
Ha nincs stop nem tudok hazajárni a barátnőmhöz főiskolás éveim alatt.
Ha nincs stop lemaradtam volna egy csomó fesztiválról, koncertről.

Most elmúltam negyven, és ahol lehet törlesztem a sors felé a szerencsém, és akit lehet felveszek.

Amúgy meg kurvára nem kerül semmibe, és aki azt mondja veszélyes az nézze meg hány olyan hír van, hogy stoppos bántalmazott sofőrt.
Elárulom, az elmúlt tíz évben nem történ ilyesmi.

a_tom 2009.07.07. 10:26:31

Ezt az általános félelmet és bizalmatlanságot én sem értem, szerintem csak kifogás, vagy butaság.

A bűnelkövetésnek is vannak "szabályai":
- Minél nehezebben derüljön ki, ne legyen tanú, nyom.
- A célpontot gondosan ki kell kiválasztani. Minél könnyebben, minél nagyobb nyereség a cél itt is.
- A tett után könnyen el kell tudni menekülni.

A stoppolás az mindennek ellentmond. Mire felvesznek egy stoppost, többszáz autós is megnézi, pár biztos tud utólag személyleírást adni róla, aki felveszi az pedig mégjobban megnézi mint más szituációban szokás. A bűnözőknek sincs több türelmük vagy idejük mint a jómunkásembereknek, órákat/napokat ácsorogni az út mellett míg jön a megfelelő áldozat és még fel is veszi, nem nagy élmény. A vadászat élménye is elmarad ha nem ő választja ki az áldozatot hanem fordítva. Gyalog menekülni vagy egy körözött autóban szintén nem a leghatékonyabb...

Természetesen nem 100%-ig veszélytelen, szükségesek óvintézkedések(nem szállunk ki az autóból bennehagyva a stoppost, pénztárcát, táskát, laptopot és a slusszkulcsot, stb.), biztos van olyan bűnöző aki mindenféle logikának ellentmond, de az annyira ritka hogy szinte nincs is.

pmisi 2009.07.07. 16:24:45

@aDoayen@HWSW: üdv! írtam mailt! engem érdekelne. M.

kicsigonzalez 2009.07.08. 13:46:33

Egyszer (többször) meló után elmentünk barátnőmmel a kőbányai - hungária sarkán lévő mekibe, de a driveba megvettük a vacsorát, és a kocsiban ettünk. Mikor a kaja utáni ciginél tartottunk, odajött a kocsihoz egy jól szituált srác az ablakomhoz, és teljesen normálisan megkért: "elvinnétek a népligethez, mert elment a villamosom, és lekésem a buszom, adok egy ezrest!"

Nem szoktam stoppost felvenni, de most kivételt tettem... Így ő fizette a vacsorámat, de az hogy este 10 kor elérte az aznapi utolsó buszt dunaújvárosba, szerintem megért ennyit neki.....












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása