Nem újdonság, hogy a biztosítók mindent megtesznek, hogy egyáltalán ne, vagy minél kevesebbet kelljen kifizetniük a károsultnak, néha egészen nevetséges dolgokba kapaszkodva, jogszabályokat kicsavarva. József esetében is elég érdekes kibúvót talált a biztosító, kiegészítve azzal, hogy akkor ez most részükről végleges és kész, övék az utolsó szó.
Nyilván nem egyedi eset, hogy a biztosító nem akar fizetni, ezért minden trükköt bedob… Balesetemkor rendőrt hívtunk, aki megállapította, hogy egyértelmüen nem én vagyok a hibás és a kárbejelentőt is segített kitölteni. Feljelentést nem tett, mert szerinte csak a szerencsétlen vétkes költségeit növelné. Ez nagyon emberi eljárás volt és a mindenki örült…
Ha rákattintasz, megnyílik nagyobb méretben
Majd a biztosító kármegosztást alkalmazott, 30-70%-ban mert azért engem is hibásnak tartott. A Groupama arroganciájára jellemző, hogy telefoni reklamációmra, amiben a helyszíni rendőri véleményre hivatkoztam, kijelentette: „a biztosító a bírósági döntést is felülbírálhatja”.
Az eset:
Ceglédről tartottam Csemő irányába, nyílegyenes úton, mely nem főútvonal, csak alsórendű. Egy személygépkocsi előzésébe kezdtem, majd amikor mellé értem, hirtelen kitette az irányjelzőjét balra és simán belémkanyarodott. Én megcsúsztam és néhány pördülés után fejjel lefelé érkeztem a jobboldali árokba.
A nem fő-, ámde védett út
Rövid szóváltás után kiderült, ő a balra akart befordulni egy mellékútra. A mellékút egy elhanyagolt, volt TSZ bekötőút, valaha szilárd burkolattal, de ami lényeg egy „elsőbbségadás kötelező” táblával. Szerintem a tábla egyértelműen alárendeli a bekötőutat annak az útnak, amin haladtam.
A bekötőutat az én útvonalamon semmilyen előjelző tábla nem jelezte, semmilyen irányból, így a közlekedő nem sejtheti, hogy ott becsatlakozó út (kereszteződés) várható. Szerintem nem is kell tudni, hisz kint van a tábla egyértelmüen a bekötőúton.
Az alárendelt út a kereszteződés előtt
A biztosító a szokásos szakértői vélemények beszerzése után a mellékletben szereplő választ adta. (Egyébként a Dekra kárszakértője szerint nekem van igazam. Akkor ezt a szakértői véleményt miért hanyagolják?)
Ezek szerint csak akkor előzhettem volna kereszteződésben, ha az én utamon a „kereszteződés alsóbbrendű úttal” tábla látható.
E felfogás alapján egyenes , belátható úton előzni tilos egészen addíg, amig nincs egyértelmüen kereszteződésre utaló tábla. És ha semmilyen tábla nincs? Mitől tudja a közlekedő, hogy mikor ugrik elé egy nemlétező kereszteződés?
Logikátlan, a Groupama érvelése, nekem úgy tűnik, a saját érdekeik szerint értelmezik a szabályokat. Nem vagyok jogtudó ember, így elfogadom az Önök elfogulatlan véleményét.
Sürgős válaszukat várom, mielőtt a biztosító nem titkosítja a dolgot 80 évre.
Yoli87 2009.07.22. 09:01:46
A grupama meg egy fasz!!!!
metal · http://electric.blog.hu 2009.07.22. 09:02:45
metal · http://electric.blog.hu 2009.07.22. 09:04:13
Yoli87 2009.07.22. 09:04:58
Aztán??? Ki a picsát érdekel? Ő baszta el! Fizessen csak!
Amúgy meg fogadj fel ügyvédet és azonnal neked áll a zászló!!! Mert biztos is hogy csak arra megy ki hogy a másik biztosítója kifizet mindent, de nehogy má nekik ne csurranjon egy kicsi lé!?!?
Agyalap 2009.07.22. 09:18:42
Ez a pofátlanság kisebb csúcsa, a Vastagbőrön is elmenne...
Tinman 2009.07.22. 09:20:55
schnee 2009.07.22. 09:26:37
theutat villám 2009.07.22. 09:28:40
Sün
theutat villám 2009.07.22. 09:30:34
akkor tanulj meg vezetni és előzni; egyébként ha szerinted a képen látható út kátyús, akkor még nem láttál kátyús utat.
acel 2009.07.22. 09:31:22
szemi90 2009.07.22. 09:38:54
Dester 2009.07.22. 09:43:53
@Tinman: kíváncsi lennék, lenne-e kedved órákig araszolni egy szénásszekér mögött... Ha ezt megelőzöd, az is előzésnek minősül, és ez eshet épp kereszteződésre is, ahonnan épp kikanyarodik egy idióta.
6ai 2009.07.22. 09:45:06
Dagiszabi 2009.07.22. 09:46:29
A "rákattintasz, megnyílik nagyobb méretben" felirat miért alul van? Mire végigolvastam kicsiben, ez volt az utolsó sor.
Tudom, hülye vagyok, vállalom.
De már nem először szopom be.
Ja, és a rendszámokat is ki kéne takarni, ha már a nevekkel megtettétek.
#&@ 2009.07.22. 09:48:55
De hogy azóta a Groupama nem hajlandó fizetni, sőt hiába járkálunk az egyik kisvárosi fiókjukba, hogy csináljanak valamit, nem tudnak. Egyszerűen nem veszi fel a kp a telefont, levélre nem válaszolnak, és hasonló finomságok. Szóval "groupama" egy érdekes banda.
csz0 (törölt) 2009.07.22. 09:50:14
Másik dolog: deffenzív vezetés. Ha az a suttyó kanyarodásra készült, nem mehetett túl gyorsan. Az ilyenekre előzés előtt jobb rádudálni, mert életveszélyesek lehetnek, különösen, ha többen is vannak. Inkább tartsanak kissé erőszakosnak, mint nagyon halottnak...
Yoli87 2009.07.22. 09:52:58
RaveAcE 2009.07.22. 09:55:30
Nem értem, minek száguldozol, ha nem tudsz vezetni? Ja, pont azért.
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2009.07.22. 10:02:05
Emmett Brown 2009.07.22. 10:06:30
@Yoli87: a "nem képes", és a "nem tud" fizetni között azért van különbség :)
Mondjuk hihetetlenül hangzik, hogy egy biztosító úgy érzi, hogy joga van felülbírálni egy bírósági döntést.
Erre amúgy van ténylegesen joguk, vagy csak minden lehetséges eszközzel megpróbálnak kibújni a fizetés alól?
Emmett Brown 2009.07.22. 10:10:31
illetve volt az a poszt, amikor a srác meg a taxis összeakaszkodtak egy szintén kereszteződéses szitu után, és ott is a védett útvonalon haladót büntették meg.
Zsola777 2009.07.22. 10:11:18
Tehát a táblának nem kell kint lennie ahhoz, hogy az alá-fölé rendeltségi viszonyt egyértelműen el tudjuk dönteni.
De ha már kint a tábla, akkor az igenis ad jelzést a védett úton haladó számára, azért élére állított háromszög alakú, mert nincs hozzá hasonló, hátulról is meg lehet ismerni.
A biztosító meg nyilván örül annak, hogy te is felelős vagy, és visszasorolhat 2 kategóriát (még 3 évig magasabb díjat fizethetsz).
sfdrake 2009.07.22. 10:15:33
labi 2009.07.22. 10:22:00
Bírói ítéletet a biztosító nem bírálhat felül, rendőrségi határozatba belekötekedhet, főleg mert a rendőreink finoman szólva nem állnak a helyzet magaslatán kresszügyileg a trafipaxoláson kívül (tisztelet a kivételnek)
Balrakanyarodás-előzés az esetek több mint 90%-ban felelősségmegosztás a bíróság által is, úgyhogy ezt nem ajánlom, mert csak a plusz költségek lesznek vele és eredménynek ugyanez fog kijönni.
(főleg hogy a plusz költségek miatt a másik fél a bíróságon azt fogja mondani hogy ő bizony már időben indexelt)
A kreszben két pont van, az egyik azt mondja hogy ha előznek akkor nem kanyarodhatok balra, a másik meg azt, hogy ha valaki balra kanyarodik akkor nem előzhetem. Ezért jön ki hibásnakmind akettő.
A kármegosztás mértékén lehetne vitatkozni, de ez a 70-30 nem olyan rossz, ennél a bíró se nagyon adna többet.
De az elől lévő gondolom nem a normál főutas sebességével akart befordulni 90 fokban egy földútra, hanem előtte fékezett, és ilyenkor lendületből megelőzni valakit bár gyors megoldás, de okos ember józan parasztival gondoljon arra, hogy a fékezésnek valami oka van (akár van előtte valami ami nem látszik tőle, vagy éppen kanyarodni akar ugye) és ilyenkor inkább veszítsünk 10-20 másodpercet azzal hogy nem megyünk el mellette lendületből, hanem elgondolkodunk rajta hogy vajon miért fékez és elkerülünk egy csattanást - függetlenül attól, hogy a végén melyik túlélőnek lesz igaza.
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2009.07.22. 10:24:10
Zsola777 2009.07.22. 10:27:22
gertom 2009.07.22. 10:28:15
asd 2009.07.22. 10:32:03
A te eseted az iskolapeldaja annak, miert tilos keresztezodesben elozni. A masik iskolapelda a jobbra kis ivben kikanyarodo jarmu, amivel legkozelebb frontalisan fogsz utkozni, csunyabb esetben meg is halsz.
Vedd tudomasul, hogy ha nem tartod be a kreszt, nem vedi a seggedet semmi, es a helyedben nem vernem nagy dobra azt, mennyire nem vagy kepben a kozlekedes _alapveto_ ismereteivel.
Zsola777 2009.07.22. 10:36:09
Emmett Brown 2009.07.22. 10:45:45
Dester 2009.07.22. 11:10:17
Komolyra fordítva a szót: tényleg lemaradtam néhány poszttal, de ettől függetlenül is igazam van :) Ebben az esetben sincs találgatás, hogy ki a hibás.
Tinman 2009.07.22. 11:11:37
Dester: Szénásszekéren nincs index. Ráadásul ezt írtam --> "Max akkor előznék, ha az előttem levő 50-el slattyog."
Ovassá' baz...
Zsola777 2009.07.22. 11:18:25
labi 2009.07.22. 11:25:02
Jahm, mint az egyszeri baltükörnérküli managerasszony a belső sávban:
"jobbra indexeltemm többször is jelezve neki ezzel, hogy jobbról előzzön meg" :)
Nikorene 2009.07.22. 11:26:32
A posztolónak azt tudom javasolni, hogy vigye bíróságra az ügyet. Ügyvéd nélkül is meg lehet nyerni :) Bár ha a másik fél visszakozik, és elkezd variálni, hog yő már indexelt, és Te úgy vágtál ki mögüle, akkor lehet bukta a dologból.
Mindenesetre a biztosító érvelése tuti nem állja meg a helyét, az elsőbbségadás táblának és a stop táblának nem véletlenül van egyedi formája, hogy hátulról is információt adjon.
Gringо · http://www.youtube.com/watch?v=5Bz8GyTrUxw 2009.07.22. 11:27:48
zugugyved.blog.hu/2009/07/21/karfeloszto_biztosito
kpetya 2009.07.22. 11:28:48
Elgurult a gyógyszer? 1 részt nincs igazad másrészt nem ez volt a kérdés.
Felelös valamilyen mértékben a postirója? Igen. Akkor meg?
kpetya 2009.07.22. 11:30:32
nem az a suttyó aki egy kanyarodni készülőt megelöz?
kpetya 2009.07.22. 11:31:07
mert tilos utkereszteződésben előzni.
Zsola777 2009.07.22. 11:31:29
kpetya 2009.07.22. 11:33:10
Miből gondolod, hogy szabályos volt? Ja hogy a postirója azt állítja nem indexelt a másik. Értem.
kpetya 2009.07.22. 11:35:43
Ajánlom figyelmedbe a kresz ide vonatkozó részeit.
Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2009.07.22. 11:40:37
a kresz jogszabályok alapján az előző ember is hibás volt. az hogy 70-30 jogos e vagy inkább 90-10 ahhoz én nem vagyok kompetens.
ugyanakkor jogos a felháborodás a balfasz kresz szabályozás miatt, ugyanis alsórendű úton soha a büdös életben nem láttam még útkereszteződés táblát. ezalapján alárendelt úton csak akkor előzhetsz ha nincs útkereszteződés. de ezt nem minden esetben látszik, ha földút keresztez akkor pláne nem. ha viszont lenne útkereszteződés tábla előre kitéve, akkor meg már lehetne előzni.
érdekes az is, hogy ugye az előzőnek gyorsabbnak kellett lennie az előzöttnél. hogy a francba látta meg amikor az előzött kiteszi az indexet?
simán el tudom képzelni hogy az előző már messziről elkezdte az előzést, és már jó előre áthúzódott a szembe sávba, mert látta hogy előrébb lassabb a másik.
nyilván az indexet még azelőtt rakta ki az előzött hogy mellé ért volna az előző, különben nem látta volna az indexelés elkezdését. viszont akkor ő már előzésben volt.
ugyanakkor ha jóval korábban kezdte az előzést, és egy ideje már szembe sávban haladt akkor elképzelhető hogy az előzött embernek pont tükör holttérben volt az előző autó...
gmower (törölt) 2009.07.22. 11:51:18
Viszont a jogalkotó szándéka ezen paragrafus esetén egyértelműen az volt, hogy lehessen kereszteződésben előzni akkor, ha tiszták az elsőbbségi viszonyok. Sajnos a jogalkotó véleményem szerint nagyon helytelenül úgy gondolta, hogy még 228 millió tábla kihelyezésével lehet csak tiszta viszonyokat teremteni. Lószart. Kint van az egyértelműen felismerhető háromszög tábla, itt ráadásul még ha az sem lenne, akkor is tiszta a dolog, mivel földút a másik.
@asd: "Vedd tudomasul, hogy ha nem tartod be a kreszt, nem vedi a seggedet semmi, es a helyedben nem vernem nagy dobra azt, mennyire nem vagy kepben a kozlekedes _alapveto_ ismereteivel. "
Áhh. Remélem csak a szád jár, és nem vezetsz gépjárművet. Nem a KRESZ véd meg bammeg, hanem a gondolkodás, odafigyelés és a rutin. Simán lehet kereszteződésben előzni (földút keresztezésnél meg aztán főleg), csak számítani kell három dologra:
- akit előzünk, balra fordul. Nagyon könnyű felismerni a helyzetet, mivel valószínűleg igencsak le fog lassítani. Gondolom, a posztoló úgy járt, hogy már rég fékezett a másik fél (kellett neki, mert egy derékszögű balra fordulást, pláne ha földútra érkezünk 20 km/h-nál nagyobb sebességgel nem szokás csinálni), és gondolkodás nélkül kielőzött. Na ez a hiba. Nem az hogy kereszteződésben előzött, hanem hogy nem használta az agyát. Ilyen alacsony sebességre lelassító autót sose kezdünk előzni, ha nem indexel jobba (nem csak kereszteződésben, sehol se), mert tuti, hogy valami oka volt a lassításra. Még itt megemlíteném, ha valaki balra akar fordulni, először index ki, majd utána fék. Sok baleset elkerülhető így. Még azt a módszert is tudom ajánlani (ha messze nem jön senki szembe, a keresztező úton nincs senki, és nem előznek), hogy index ki, sávváltás a szembe sávba, fék, majd onnan fordulsz balra. Ez azért baromi praktikus, mert így nem tartod fel a mögötted lévő forgalmat a lefordulással. Persze ezt csak nagyon sokezer levezetett km-rel az ember háta mögött lehet biztonságosan csinálni, úgyhogy inkább nem is ajánlanám :)
- a kereszteződésből jobbra kisívben kifordulnak elénk. Ez igen kellemetlen lehet, de a városi terepeket leszámítva általában jól belátható, hogy van-e valaki, aki egyáltalán csinálhat ilyet. Ha nincs, gyia. Mivel a teleportálás viszonylag ritka, nekem még nem is volt gondom ebből.
- a kereszteződésben nekünk jobbról érkező megpróbál az általunk előzött autó elött egyenes áthajtani. Ez azért bajos, mert lehet, hogy az előzött gépjárműnél korábban érkezünk meg a helyszínre, ráadásul a "mi" sávunkat később is hagyja el...
Mindegyik eset könnyedén elkerülhető, ha az ember komolyan veszi azt az alapvetést, hogy bármikor bárhonnal jöhet valami meglepi, ezért vezetés közben csak és kizárólag arra koncentrál, és baromira figyeli a környezetét. Röviden ennyi a véleményem az esetről :)
tárhejj · http://atarhely.hu 2009.07.22. 11:56:07
gmower (törölt) 2009.07.22. 11:56:53
oszamaci 2009.07.22. 12:01:31
"A Groupama S.A. a 2008-as nehéz gazdasági környezetben is tevékenységének nagyfokú bővülését, üzleti eredményének pedig jelentős, 50%-os javulását érte el. Mindezek, valamint a kombinált ráta 98%-os szinten tartása a Társaság átgondolt és hatékony fejlesztési és befektetési politikájának köszönhető. Ez a kiváló teljesítmény és a nettó eredmény szinten tartása minden korábbinál nagyobb bizonyítéka annak, hogy a Groupama csoport még a piaci zűrzavar időszakában is képes a fejlődésre."
Talán azért mert nem fizet.
labi 2009.07.22. 12:06:20
Köszi hogy elmondtad, akkor biztos rosszul olvastam az itéleteket balkanyar-előzés ügyekben. :)
Szsrobert 2009.07.22. 12:15:52
tocibacsi 2009.07.22. 12:20:10
Aki szerint az előzés szabályos volt, mindeki téved. Csak másolom a zugügyvédes kommentemet:
"Ceglédről tartottam Csemő irányába, nyílegyenes úton, mely nem főútvonal, csak alsórendű"
Tehát: "mely nem főútvonal, csak alsórendű"
Főútvonal az az út, amint főútvonal tábla van. (11. § (1) e. „Főútvonal”) Ha ilyen nem volt, akkor még a 16. § (1) u. „Útkereszteződés alárendelt úttal” tábla kintléte esetén szabad előzni, hiszen:
34. § (8) Tilos előzni:
e) útkereszteződésben és közvetlenül útkereszteződés előtt, kivéve
- ha a jármű főútvonalon vagy olyan más úton halad, amelyen elsőbbségét jelzőtábla [16. § (1) bek. u) pont] jelzi.
Az útkereszteződést pedig sajna ez van, de észre kell venni.
Másik blogban megvitattuk: alárendelt úton a földút is ide tartozik
Az, hogy a kereszteződésben kinek van elsőbbsége, az a KRESZ alapján teljesen indiferens az előzés szempontjából.
Szsrobert 2009.07.22. 12:22:06
Ez esetben a biztosítójának kötelessége megtéríteni a károd. Köze nincs hozzá, hogy te előztél, mivel nem te kanyarodtál neki, ő kormányozta rá egyenesen haladó járművedre az övét.
Esetleg a rendőrség tehet ellened feljelentést szabálysértés miatt, ekkor hivatkozhatsz arra, hogy előzni mindenhol szabad, ahol tábla nem tiltja, és megúszod egy figyelmeztetéssel.
gmower (törölt) 2009.07.22. 12:22:59
"Ebben az esetben a jogszabályok szerint tényleg igaza van a biztosítónak.
"
tocibacsi 2009.07.22. 12:23:09
kpetya 2009.07.22. 12:23:48
Nekem ne magyarázz szivi. :) A kivétel erősíti a szabályt.
kpetya 2009.07.22. 12:25:53
Basszus ez most komoly? Van-é jogsid? Kreszvizsgát tettél-é? Vagy tombolán nyerted?
(8) Tilos előzni:
a) kijelölt gyalogosátkelőhelyen és közvetlenül a kijelölt gyalogosátkelőhely előtt;
b) villamost közvetlenül olyan megállóhely előtt, ahol az utasok fel- és leszállása az úttestről, illetőleg az úttestre történik;
c) be nem látható útkanyarulatban, illetőleg bukkanóban, kivéve, ha az úttesten egyirányú forgalom van, vagy záróvonal van felfestve és az előzés annak érintése nélkül végrehajtható;
d) vasúti átjáróban és közvetlenül vasúti átjáró előtt;
e) útkereszteződésben és közvetlenül útkereszteződés előtt, kivéve
- ha a forgalmat rendőr vagy fényjelző készülék irányítja és az előzés az úttest menetirány szerinti bal oldalának igénybevételével nem jár,
- ha a jármű főútvonalon vagy olyan más úton halad, amelyen elsőbbségét jelzőtábla [16. § (1) bek. u) pont] jelzi.
- körforgalmú úton,
- ha a járművel csak jobbról szabad előzni [(4) bek.].
tocibacsi 2009.07.22. 12:26:23
Nikorene 2009.07.22. 12:26:24
gmower (törölt) 2009.07.22. 12:26:44
kpetya 2009.07.22. 11:31:07
@SilentSound:
mert tilos utkereszteződésben előzni.
tocibacsi 2009.07.22. 12:27:06
tocibacsi 2009.07.22. 12:28:04
laposmacska 2009.07.22. 12:28:57
tocibacsi 2009.07.22. 12:30:32
Nikorene 2009.07.22. 12:31:44
labi 2009.07.22. 12:32:05
Magyarországon minden ítélet és annak az ellenkezője is elképzelhető egy adott ügyben, ezért írtam "csak" 90%-ot.
Mindenesetre én 7-2-re nem tolnák be egy all in-t.
Viszont arra hogy a bíróság szerint is kármegosztás lesz a vége, arra már mernék fogadni. (főleg hogy ott tuti hogy a másik nem fogja azt elismerni, hogy csak az utolsó utáni pillanatban kezdett el indexelni)
gmower (törölt) 2009.07.22. 12:32:55
"@kpetya 2009.07.22. 12:23:48
@gmower:
Nekem ne magyarázz szivi. :) A kivétel erősíti a szabályt."
Hát hogyne...
Nikorene 2009.07.22. 12:33:56
Nikorene 2009.07.22. 12:35:08
tocibacsi 2009.07.22. 12:35:59
Szsrobert 2009.07.22. 12:36:48
Szerinted naponta olvasgatom a KRESZ-könyvet?
Legesgyszerűbb, ha nem előzünk. Akkor sem, ha Kalapos Józsi bácsi fél napja előttünk tököl.
Szsrobert 2009.07.22. 12:39:34
c) be nem látható útkanyarulatban, illetőleg bukkanóban, kivéve, ha az úttesten egyirányú forgalom van, vagy záróvonal van felfestve és az előzés annak érintése nélkül végrehajtható;
Ekkor csattansz a záróvolalon szabálytalanul szembejövő járművel. Miközben vért köhögsz a tüdődből, nyugtatod magad: tiszta lelkiismerettel fogsz meghalni, mert szabályos voltál...
tocibacsi 2009.07.22. 12:40:43
kpetya 2009.07.22. 12:41:16
Az elözés vs. macisajt avagy elözés vs. balkanyar volt???
Nem tudtad, hogy nálunk nincs precedens jog?
www.birosagok.hu
kpetya 2009.07.22. 12:42:28
basszus milyen biroság volt az? szaladj neki a birosag.hu-nak. kapásból van 2-3 itelét kármegosztással.
kpetya 2009.07.22. 12:43:28
Nem ártana. :)
Balra kanyarodót főutvonalon is tilos elözni.
labi 2009.07.22. 12:50:59
"nekem a bírónő mondta a tárgyaláson, hogy olyan a bíróságon mint megosztott felelősség, nem értelmezhető"
bakker, neked tényleg nagyon nagy mákod volt, hogy ilyen bírónőt fogtál ki. :)
persze az meg nem szerencse, hogy olyan bírók vannak, akik szerint a Ptk egyes részei nem értelmezhetők... :)
Egy extrém egyértelmű példával pl kiváncsi lennék hogy a kedves bírónő melyiket hozná ki egyértelműen felelősnek, ha két szembejövő közül mind a kettő balra akar kanyarodni és pontosan középen találkoznak. Ilyen esetben tök egyértelmű az 50-50%-os felelősség, a bírónőd viszont kihozná csak az egyiket hülyének? :)
kpetya 2009.07.22. 12:55:08
Te ezeket a kisujjadból szopikázod?
"...Ha a gépjárművezetők közül bármelyik a rá vonatkozó közlekedési szabályt betartja, a baleset elkerülhető lett volna. Így a baleset bekövetkeztében közrehatásuk mértéke - a Győri Ítélőtábla álláspontja szerint - azonos, ezért 50-50 %-os kármegosztást alkalmazott. ..."
birosag.hu/resource.aspx?ResourceID=OITHAnonim&OEA=2204-H-PJ-2007-62&K=0
kpetya 2009.07.22. 12:56:35
Fölösleges demagognak lenni. Még tégla is eshet a fejedre.
Nikorene 2009.07.22. 12:58:27
balkanyar + előzés volt btw.
kpetya 2009.07.22. 13:00:08
polgarijog.uw.hu/B.20_v.1.0..pdf
kpetya 2009.07.22. 13:02:02
A multkor még elözés vs. macisajtból kihatjáts volt.
Szsrobert 2009.07.22. 13:04:48
Nikorene 2009.07.22. 13:05:33
kpetya 2009.07.22. 13:06:10
forum.index.hu/EditArticle/ReplayEditArticle?a=84637466&t=9017405
kpetya 2009.07.22. 13:07:35
az a másik autós ügye. a tiéd az, hogy ne kezdj elözésbe ha a másik balra akar kanyarodni.
kpetya 2009.07.22. 13:08:10
mán nem hiszek neked.
Szsrobert 2009.07.22. 13:08:52
A hivatkozás érdekes: ha nem lettek volna azonos időpontban azonos helyen, akkor nem lett volna baleset..akkor aki közlekedik, mind önként vállalja, hogy baleset esetén ő is okozója???
Nikorene 2009.07.22. 13:11:39
kpetya 2009.07.22. 13:12:15
mondom, ne légy demagóg.
Szsrobert 2009.07.22. 13:13:15
Ha engem előznél, és az úttest jobb széléről előzés közben az autódnak kormányoznám a járművem kanyarodás közben bekapcsolt irányjelzővel, akkor is azt fújnád, hogy te vagy a hibás?
kpetya 2009.07.22. 13:15:14
én sem. mákod volt, örülj neki mint majom a farkának. rossz ügyvéddel, ügyvéd nélkül bármilyen pert el lehet veszíteni.
kpetya 2009.07.22. 13:16:25
minden az adott körülményektől függ.
tocibacsi 2009.07.22. 13:17:03
Nikorene 2009.07.22. 13:20:15
Szsrobert 2009.07.22. 13:21:56
kpetya 2009.07.22. 13:23:36
akkor abszurdisztáni módra hátszeled volt. másodfok megvolt? ellenfélnek volt ügyvédje?
menj át az index forumra. ott is azt a választ fogod kapni, hogy kármegosztás, aminek mértékét a konkrét körülmények befolyásolják.
kpetya 2009.07.22. 13:26:54
inkább az amikor buta féligazságokat hozol fel. Pl: "Legesgyszerűbb, ha nem előzünk. "
Már miért ne elöznénk. Körültekintően és a szabályokat betartva. A fent post irója sem körültekintő nem volt sem szabályos.
Szsrobert 2009.07.22. 13:27:02
Motorral haladsz 80km/h-s tempóval. Előzöd a járművet, mikor rád fordul. Mikor feleszmélsz, hiányzik az egyik lábad. A fejedhez vágják: "Te vagy a hibás, minek előzöl egy út jobb szélén haladó, irányjelzőt nem használó járművet!Maradtál volna otthon, akkor szegény kamikáze autója sem tört volna össze a motorod miatt!"
A sebességkülönbségről még nem esett szó.
Milyen sebességgel haladt az előző, és az előzött?
kpetya 2009.07.22. 13:31:01
látod, ez a demagógia.
honnan tudod, hogy a postban szereplő másik jármű a jobbszélén haladt és nem indexelt, azon kivül, hogy a sértődőtt fél azt állítja?
Szsrobert 2009.07.22. 13:31:36
Vagy nagy volt a sebességkülönbség a két jármű között(sebességtúllépés), vagy az előzött autó vezetője vak és süket százéves tata volt, aki se hall, se lát, a tükörben is magát nézegeti.
Nikorene 2009.07.22. 13:31:55
sőt, mintha a bírónő is olyan ismerősnek tűnt volna... anyyuuuu... :)
Szsrobert 2009.07.22. 13:32:29
Vagy nagy volt a sebességkülönbség a két jármű között(sebességtúllépés), vagy az előzött autó vezetője vak és süket százéves tata volt, aki se hall, se lát, a tükörben is magát nézegeti.
kpetya 2009.07.22. 13:36:58
Ha azon múlna eskű alatt vallanám, hogy vezetés közben telefonált a másik kezével meg a sörösüveget emelgette, amire tanu a mellett ült feleségem és a hátul ült 1 éves gyermekem. :)
Szsrobert 2009.07.22. 13:37:26
És te? Az nyer, aki hihetőbbet hazudik? Nem tudom, mi történt. Te sem. Nem voltunk ott.
Ezért lenne jó minden autóba egy fekete doboz kamerával, amit baleset esetén megtekintenek az intézkedő hatóságok emberei. Akkor nem lehet nagyokat hazudni.
Kissé furcsa lenne előadni, hogy besoroltam a felezővonal mellé, kellő időben és helyen jeleztem balra kanyarodási szándékom, de ezt a hátulról érkező jármű vezetője nem észlelte, és belém rohant.
Jogszolgáltatás van, igazságsazolgáltatás nincs.
Nikorene 2009.07.22. 13:39:17
Szsrobert 2009.07.22. 13:39:51
Hatalmas politikai karrier áll előtted.
tocibacsi 2009.07.22. 13:40:43
kpetya 2009.07.22. 13:43:32
"Az nyer, aki hihetőbbet hazudik?"
Felébredtél királylány?!
"Ezért lenne jó minden autóba egy fekete doboz kamerával, amit baleset esetén megtekintenek az intézkedő hatóságok emberei."
Ugy hivják e-tanu. (www.e-tanu.hu)
"Jogszolgáltatás van, igazságsazolgáltatás nincs. "
Mi ezzel a gond? A nyugati civilizációban mindenütt igy van.
kpetya 2009.07.22. 13:45:49
"Hatalmas politikai karrier áll előtted. "
Én a gerincesek törzsébe tartozom. :)
Pereskedésnél viszont nem gáz a saját érdekeinket védeni.
kpetya 2009.07.22. 13:47:54
ha már a kreszből nem tanultad meg. :)
Szsrobert 2009.07.22. 13:53:04
Akkor mi a faxért KÖTELEZŐ?
Nikorene 2009.07.22. 13:54:16
smatte 2009.07.22. 13:56:25
Régen kértem a netrisken keresztül tőlük lakásbiztit, minden remekül ment, már kaptam a szerződéstervezetet, amikor jött a levél (hasonlóan arrogáns stílusban), hogy nem vállalják a biztosításomat (új építésű, minden tekintetben megfelelő ingatlan), mert csak és ezt fogadjam el, ellenvetésnek helye nincs stb.
akkor nyasgem! Azóta egy nagyobb biztosítónál vagyok olcsóbban:)
bocs az offért!
tocibacsi 2009.07.22. 13:56:28
Szsrobert 2009.07.22. 13:57:10
tocibacsi 2009.07.22. 13:58:46
Szsrobert 2009.07.22. 13:59:56
Mindenesetre más kárán tanulok, nem fogom megelőzni hasonló szituban az előttem lévőt.
tocibacsi 2009.07.22. 14:04:34
hát nemtom. L. a rendőr nem baszott meg senkit. Ha jogi útra tereli, akkor hivatlaból meg lesz baszva a szabálytalan előzés miatt is. Megbasszák a másikat a bekanyarodása miatt, és az is lehet, hogy a biztosító 50-50-re módosít. Ha pedig végül valaki azt mondja, hogy a szabálytalan előzés nagyobb bűn, mint a későn indexelés, ezetleg a másik fél kitalálja, hogy márpedig ő indexelt (ez ugye nem bizonyítható, csak a szabálytalan előzés ténye egyértleű) még a végén 100%-ra a nyakába varrják... én lapítanék ezzel... illetve megalkudnék a biztosítóval, mert a javítási általányok magasabbak, mint amiből a kocsi kikalapálható.
Nikorene 2009.07.22. 14:05:05
A KRESZ ezen szabálya szerint Te nem kezdhetsz előzésbe olyan úton, ahol nincs főútvonal tábla, és a látótávolságon belül nem tudod egyértelműen megállapítani, hogy nincs kereszteződés. Hiszen, ha látod, hogy van kereszteződés, és nincs tábla, akkor nem előzhetsz. ha nem látod, és előzni kezdesz és mégis van kereszteződés, hiába macisajtos vagy stoptáblás, akkor szabálytalan vagy, vagy satufék, és visszasorolsz.
És ezt természetesen naponta mindenki mindig így csinálja.
Nikorene 2009.07.22. 14:05:47
kpetya 2009.07.22. 14:09:42
83/2004. (VI. 4.) GKM rendelet
a közúti jelzőtáblák megtervezésének, alkalmazásának és elhelyezésének követelményeiről
9.7. Útkereszteződés alárendelt úttal
a) A 11.3. a) és 11.3. b) pontban foglalt szabályozás esetén az „Útkereszteződés alárendelt úttal” jelzőtáblát lakott területen kívül az elsőbbséggel rendelkező úton az útkereszteződés előtt mindig el kell helyezni, ha a keresztező szilárd burkolatú úton az „Elsőbbségadás kötelező” jelzőtáblát elhelyezték.
b) A 11.3. a) és 11.3. b) pontban foglalt szabályozás esetén az „Útkereszteződés alárendelt úttal” jelzőtáblát el szabad helyezni az elsőbbséggel rendelkező úton az útkereszteződés előtt, ha
ba) lakott területen a keresztező szilárd burkolatú úton az „Elsőbbségadás kötelező” jelzőtáblát elhelyezték,
bb) a keresztező földúton az „Elsőbbségadás kötelező” jelzőtáblát elhelyezték,
bc) a külön e célra létesített várakozóhely, illetve útnak nem minősülő, de járműforgalmat lebonyolító terület kijáratánál az „Elsőbbségadás kötelező” jelzőtáblát elhelyezték.
c) Az „Útkereszteződés alárendelt úttal” jelzőtábla alatt - a közlekedésbiztonság és a járművezetők tájékoztatása céljából - az útkereszteződés alaprajzi vázlatán az elsőbbséggel rendelkező út vonalvezetését vastag vonallal feltüntető kiegészítő tábla elhelyezhető, ha ez által az elsőbbséggel rendelkező út vonalvezetése az útkereszteződésben könnyebben felismerhető. Az „Útkereszteződés alárendelt úttal” jelzőtáblán az útkereszteződés tényleges helyzete az alárendelt utat jelképező vonalakkal feltüntethető.
blogsámán 2009.07.22. 14:11:42
kpetya 2009.07.22. 14:13:21
4.1. Főútvonalnak ki nem jelölt, de a környező utaknál nagyobb forgalmú, vagy úthálózati szempontból fontosabb szilárd burkolatú utak forgalmának elsőbbségét az útvonalon levő útkereszteződések külön-külön szabályozásával lehet biztosítani, az „Útkereszteződés alárendelt úttal” és „Elsőbbségadás kötelező!” jelzőtáblák alkalmazásával.
4.2-4.3.
4.4. A 4.1 pontban említett szabályozás nem alkalmazható, ha az útkereszteződés geometriai kialakítása és kiépítettsége, valamint az alkalmazott közúti jelzőtáblák, útburkolati jelek, úttartozékok és környezeti elemek nem elégségesek annak kétséget kizáró közlésére, hogy az útkereszteződésben melyik irányból érkező járműnek van elsőbbsége.
4.5. A 4.1 pontban említett szabályozás szerinti utak kereszteződésénél az egyik utat a másiknak alá kell rendelni, vagy - kivételesen - jelzőtáblával jelzett egyenrangú útkereszteződést kell kialakítani.
Nikorene 2009.07.22. 14:15:22
Nikorene 2009.07.22. 14:17:13
blogsámán 2009.07.22. 14:18:31
tocibacsi 2009.07.22. 14:20:09
Hiába van igazad Neked is abban, hogy ez így hülyeség, és nem életszerű... hát nem az kérdés, h a srác mi a szert csináljon? SZERITEM lapítson, mint szar a fűben, és ne reklámozza 1 nap 2 blogon, hogy fingja nincs a KRESZ ide vágó részéről...
A másik kommented: igen, szar. de ezt is vagy 15x leírtam már ma...
@kpetya: klassz, hogy megkerested, de a 11.3-as pontot nézted? én még azt rágom!
tocibacsi 2009.07.22. 14:20:53
Nikorene 2009.07.22. 14:21:03
És ki a hibás akkor ha a tábla hiányára visszavezethető a baleset? :)
kpetya 2009.07.22. 14:21:06
Jó kérdés, lakteren kivül ezek szerint igen.
Nikorene 2009.07.22. 14:22:56
tocibacsi 2009.07.22. 14:23:34
a) Az „Elsőbbségadás kötelező” jelzőtáblát el kell helyezni
aa) az autópálya, illetőleg az autóút felhajtóágán a gyorsítósáv előtt,
ab) autópályán és autóúton a szolgáltató létesítmények felhajtóágain a gyorsítósáv előtt,
ac) az autóutat szintben keresztező úton az útkereszteződés előtt,
ad) főútvonalon olyan útkereszteződés előtt, ahol a főútvonalat másik főútvonalnak alárendelik (általában a „Főútvonal vége” tábla fölött, ha azt az útkereszteződésnél, és - a háromnál több tábla elhelyezési tilalma miatt - nem jóval az útkereszteződés előtt helyezték el),
ae) az útkereszteződés előtt a főútvonalat keresztező vagy abba betorkolló minden szilárd burkolatú mellékútvonalon, valamint olyan keresztező földúton, amelynek a főútvonalhoz szilárd burkolattal csatlakozó része 50 méternél hosszabb, illetve a szilárd burkolatú csatlakozó részén további útkereszteződés van,
af) körforgalomba betorkolló úton az úttorkolat előtt (a körforgalom jelzőtábla felett),
ag) olyan útkereszteződésnél, ahol a keresztező útvonalon haladó járművek részére az áthaladási elsőbbséget „Útkereszteződés alárendelt útvonallal” (A-028 - A-036 ábra) táblával jelezték,
ah) olyan kerékpárút átvezetéseknél, ahol a kerékpárosok forgalmát alárendelik az út (főútvonal vagy mellékútvonal) forgalmának.
b) Az „Elsőbbségadás kötelező” jelzőtáblát el szabad helyezni,
ba) a főútvonalnak ki nem jelölt szilárd burkolatú út és földút kereszteződésénél a földúton,
bb) a külön e célra kialakított várakozóhelynek az útra vezető kijáratánál a kijárat előtt,
bc) a nagyobb járműforgalmat lebonyolító, útnak nem minősülő terület kijárata előtt,
bd) jelzőlámpás forgalomirányítású útkereszteződésben a főirányból fényjelző készülékkel nem szabályozott külön sávról jobbra bekanyarodó forgalom számára, a mellékirányra ráhajtás előtt, ha a keresztező úton ezek részére nincs legalább 30 m hosszú külön fogadósáv,
ha e nélkül az elsőbbségi viszonyok kétségessé válnának.
kpetya 2009.07.22. 14:24:46
Olyan a jogszabály amilyen a jogalkotó. Ez van ezt kell szeretni. :(
blogsámán 2009.07.22. 14:26:05
Nikorene 2009.07.22. 14:26:37
kpetya 2009.07.22. 14:28:03
nehéz olyan szitut elképzelni mikor a tábla hiány okozná. Az durva lenne, ha nincs macisajt a főutvonalat keresztező úton.
A földút akkor gáz, ha a szilárd burkolatú nem főút.
Nikorene 2009.07.22. 14:30:08
kpetya 2009.07.22. 14:31:26
csak érdekel a jog. :)
ebben a szituban nem lenne eredményes a per szerintem. az egy dolog, hogy a közút kezelője nem tartotta be a rá vonatkozó szabályokat, de a fenti balesetnek nem ez volt az oka.
blogsámán 2009.07.22. 14:31:34
Nikorene 2009.07.22. 14:32:06
Nikorene 2009.07.22. 14:32:57
blogsámán 2009.07.22. 14:33:55
tocibacsi 2009.07.22. 14:34:55
Fentebb bemásoltam a 11.3 a) és b) pontokat.
Itt le van írva, hogy mikor KÖTELEZŐ (a) és mikor SZABAD (b) kirakni a macisajtot.
A 9.7 pedig azt írja le, hogy az alárendelt úttal való kereszteződés táblákat mikor KELL és mikor SZABAD kirakni.
Ha az adott melékútra a 11.3 bc) pontja érvényes, akkor itt pl. SZABAD macisajtot rakni, és 9.7 a) alapján KELLETT VOLNA legyen előjelző tábal, ami megengedi az előzést.
De sajnos ez semit sem változtat azon, hogy ezen tábla hiányában előzni tilos. :(
tocibacsi 2009.07.22. 14:36:47
ajnos ez semit sem változtat azon, hogy ezen tábla hiányában előzni tilos. :(
kpetya 2009.07.22. 14:37:29
Szvsz kevés az, hogy "TUDOD", hogy kell lennie ott táblának. Van vagy nincs, látható vagy nem látható, csak ezek számítanak. Ha nincs ott tábla, akkor nem elözhetsz, hiába tudod, hogy kellene ott táblának lennie. A járművezetőkre az 1/1975 rendelet vonatkozik.
Persze mindez elméletben, mindaddig mig baleset nem lesz.
Olyan az mint a kint hagyott 30s korlátozó. A hungárián már kb 1 éve ott van a 50/utszükület/uton folyó munkák kombó, pedig a munkának már réges-régen vége, csak még senki nem szedte le. Ettől elvben még érvényben van, hiába tudom, hogy már rég nem folyik ott munka.
tocibacsi 2009.07.22. 14:40:26
A "valaha szilárd" a KRESZ-ben nem földút... :S
perelni pedig sztem nem lehet, mert ...
sajnos ez semit sem változtat azon, hogy ezen tábla hiányában előzni tilos. :(
Külön ügyben lehet perelni, de fizetni a postolónak nem fognak...
Értitek... Ha a fűre lépni tilos tábla mögött kutyaszarba lépsz, a cipőtisztítást nem a kutyatulajdonos fogja fizetni, őt max megbasszák, hogy oda szaratta a kutyát...
tocibacsi 2009.07.22. 14:41:34
metal · http://electric.blog.hu 2009.07.22. 14:42:16
A balesetet az okozta, hogy a bekanyarodó autós nem tartotta be a KRESZ-t, és nem nézett bele a tükörbe, balra kanyarodásnál. ebből a szempontból mellékes, hogy a posztoló szabályosan előzött-e, vagy sem. Az index kérdése meg teljesen lényegtelen, mert, ha kétfélét állítanak, akkor senki nem fogja tudni bebizonyítani, hogy ki mond igazat.
Tehát a baleset felelőse egyértelműen a kanyarodó autós, a posztolót esetleg szabálytalan előzésért lehet megbüntetni, már amennyiben tényleg szabálytalan. Mert KRESZ szerint két szilárd burkolatú út kereszteződésében, amennyiben az egyiknek van macisajt, akkor a másiknak lennie kell kereszteződés alsóbbrendű úttal táblájának, tehát ő ott előzhetett, mert a macisajt látványa miatt joggal számíthatott arra, hogy a másik tábla is ki volt téve, de az most éppen nem látszik (ellopták, kidöntötték).
labi 2009.07.22. 14:44:44
Nem olyan rossz ez esetben a 70-30 szerintem, sőt...
kpetya 2009.07.22. 14:45:11
A táblázott kereszteződésről nem tudni, hogy földút-e.
kpetya 2009.07.22. 14:46:48
El vagy tévedve. Ez nem szabsértési ügy jelenleg hanem "polgári peres" kártérítési ügy. Az egy kicsit máskép müködik.
kpetya 2009.07.22. 14:48:08
Ez sem kresz, ez sem mentesítene adott esetben a jobbkéz alól, de:
3.4. Főútvonal útkereszteződésen csak abban az esetben vezethető át, ha az útkereszteződés geometriai kialakítása és kiépítettsége, valamint az alkalmazott közúti jelzőtáblák, útburkolati jelek, úttartozékok és környezeti elemek folytán nem merülhet fel kétség aziránt, hogy az útkereszteződéshez melyik irányból érkező járműnek van elsőbbsége.
labi 2009.07.22. 14:48:39
Tessék már megnézni pár bírósági ítéletet balkanyar előzés ügyben teljesen hasonló esetekben... Igen ritka kivétel az, ha 100%-ban hoznak ki valakit felelősnek.
Ne adjatok már szegény postolónak olyan tanácsot hogy ilyen esetben "egyértelmű", mert aztán ha nekiáll harcolni, akkor lehet hogy még a 70%-os kártérítése is csökken, ráadásul még egy ügyvéd zsebét is meg kellett tömnie a maradékból.
tocibacsi 2009.07.22. 14:48:58
ha ennyire vádgod a szitut, akkor mondj erre valamit: az indexelésre Te írod, hogy bizonyíthatatlan. Theát akár indexelhetett is, márpedig indexelő, kanyarodóű autót megelőzni nem szabad, balesetveszélyes, stb, ilyen esetben mindenképp az előzést végzőé a bukta. És máris 180 fokos fordulta, a postoló a hibás csak...
Namost én nem így gondolom, de hamár itt vagy, és így reagálsz, akkor tessék ezen a verzión is elgondolkozni... Elméletben neki arra számítania nem kellett, hogy megköl. jelzés nélkül balról megelőzik...
Oké, hogy nem nézett tükörbe, a postból kiderül, hogy ezt el is ismerte valszeg. Attólmég a postoló kurvára nem azt kérdezte, amire te válaszoltál, hanem azt, hogy mit kéne tennie.
Azt barátom, hogy lapít a seggén, mert a végén nem csak a szabálytalan előzéssel basszák meg, hanem még a nyakába is varrhatják az egész ügyet...
kpetya 2009.07.22. 14:49:55
"biztos ur, esküszöm, hogy tegnap még kint volt az uton a megengedett legnagyobb sebesség 200km/h tábla". :)
tocibacsi 2009.07.22. 14:50:45
kpetya 2009.07.22. 14:53:15
BH1998. 413. II. A közúti baleset bekövetkezése esetén a baleset valamennyi okát vizsgálni kell, és a büntetőjogi felelősség kérdése csak az adott közlekedési helyzetre irányadó valamennyi rendelkezés együttes vizsgálata alapján, és nem csupán az egyik járművezető közlekedési magatartására (a kanyarodásra) vonatkozó szabályok értékelésével dönthető el [Btk. 187. § (1) bek., KRESZ 28. § (2) bek. b) pont és (3) bek., 31. § (1) bek. b) pont, KRESZ Függelék III/b. pont].
Agyalap 2009.07.22. 14:56:56
Gyerekek húzzátok már ki az orrotokat a jogi könyveitekből, és próbáljunk már meg visszatérni az életbe!
A biztosító ne akarjon megbüntetni. Egy teljesen veszélytelen előzési helyzetet b@szott el a balra kanyarodó. Ő a hibás. Ha akar jelentsen fel, és a rendőrség járjon el ellenem a szabálytalan előzés miatt.
A másik fele pedig, ha nincs kint a tábla az oldalba fúrt rakétával, honnan a retekbál tudjam, hogy kereszteződéshez közelítek? Állandóan stíröljem a GPS kütyüt? Térképet?
Ne mondja nekem senki, ha előzésbe kezd megnézi, hogy van-e 200m-rel előtte egy 10cm átmérőjű oszlop az út szélén. És ha meg is nézi látja is?
Úgyhogy a hivatásos ellentmondóknak üzenem, ne előzgessenek az úton, ki tudja mikor szegik meg a KRESZ-t...
metal · http://electric.blog.hu 2009.07.22. 14:59:52
@tocibacsi: Az autók sérüléseiből, amit nem tudunk, egyértelműen látszik, hogy mellette volt a kanyarodás pillanatában, tehát megkezdte az előzést, vagy nem. És csak ez számít, mert ha megkezdte, akkor a kanyarodó a hibás, mert neki balra kanyarodás előtt meg kell győződnie, hogy nem kezdték-e meg az előzést:
"31§:(6) A balra bekanyarodó jármű vezetője párhuzamos közlekedésre nem alkalmas úton a bekanyarodást akkor hajthatja végre, ha meggyőződött arról is, hogy balról járművének előzését vagy kikerülését másik jármű nem kezdte meg."
Ebben szó nincs arról, hogy szabályosan előzték, vagy sem.
Az indexről meg annyit, hogy akkor szerintetek hogyan ítéli meg a bíróság, ha ő azt mondja, hogy indexelt, én meg azt, hogy nem? Kinek ad igazat?
Amúgy a tanácsomat az első kommentek között leírtam, el kell menni egy ügyvédhez, és vele egyeztetni az ügyről.
kpetya 2009.07.22. 15:02:31
Kártérítési perben nem fog müködni, ha perbe hivnád a közút kezelőt. Amit kártérítésről tudok, az ugy szól, hogy a károkozónak felróható okból kell a kárnak bekövetkeznie. Az meg itt nem áll meg, nem a tábla hiánya okozta a baleset.
kpetya 2009.07.22. 15:03:23
Ne keverd a szabsértési ügyet a polgári peres üggyel!
kpetya 2009.07.22. 15:06:36
"200kmh-ás tábla nem létezik a KRESZ szerint, "
Miért ne létezne???
d) „Sebességkorlátozás” (30. ábra); a tábla azt jelzi, hogy az úton a táblán megjelöltnél nagyobb sebességgel haladni tilos;
"De mondjuk, ha a hungárián, ahol 70-es tábla van, este kidönti a táblát egy kamion, akkor te holnap még mehetsz 70-el, mert előtte utána megvan a tábla, és tudod, hogy ott is volt, csak most kidöntötték."
Tévedés! Elvben, a kereszteződéstől a következő 70s tábláig 50nel kell menni.
"Ebben szó nincs arról, hogy szabályosan előzték, vagy sem."
A kreszben sehol nem találsz szabálytalanságra utaló mondatot. Abból indul ki, hogy mindenki betartja a szabályokat.
tocibacsi 2009.07.22. 15:06:47
Amit nekem írtál: 31§:(6) - persze. Ezé hibás a biztosító szerit is 70%-ban. De attólmég előzni tilos volt. mit kell ezen még lovagolni?
Kár ügyvédhgez menni, l. fenit - jogszolgáltatás - kb. ugyanezt fogja mondani - pénzért. Ha van jogász ismerős, aki közlekedési támákban jártatos, akkor ahhoz lehet eselteg fordulni, de gondolom, ha a postolónak lenne, nem ide írkálna. Ellenben a bizotsítónak csak ilyen jogászai vannak...
Szeritem a jogi helyzet ismereténben maradjon szép csöndben... akkor szopja a legkisebbet.
labi 2009.07.22. 15:10:45
ajaj...
ne tessék keverni olyanokat, mint polgárjogi felelősség, bűntetőjogi felelősség, és szabálysértési bírság.
tocibacsi 2009.07.22. 15:13:30
kpetya 2009.07.22. 15:18:05
Ha a postiró autóklub tag akkor ott megkérdezheti a jogsegély szolgálatot. a régi a2.hu-n is volt ilyesmi.
Nem azt mondom, hogy kizárt, hogy jobb arányt érjen el egy esetleges perben, akár 100%t is, de ne csodálkozzon ha mégsem. És számoljon vele, hogy sok idő, sok pénz lesz.
Első körben vegye át amit a biztosító fizetni akar, majd irjon egy tértivevényes/ajánlott levelet amiben kifogást emel az arány (és természetesen a kártérítés alapja) miatt (esetleg écs is játszhat). Ha egy picit is jogos amit ir, akkor emelkedik 1 kicsit az összeg. Ha ez még mindig kevés, keressen meg 1 ügyvédet és azzal irasson még egy levelet. Ha a biztosító blöffölt, akkor lehet, hogy engedni fog, mert az ügyvéd okán látja, hogy komoly a szándék. Ha nem blöffölt, akkor nem fog engedni.
Agyalap 2009.07.22. 15:18:19
@tocibacsi: Továbbra is az a kérdésem honnan tudod, hogy kereszteződés van előtted?
Én ezt a "kereszteződést" ismerem Ráckeve előtt:
maps.google.com/?ie=UTF8&ll=47.200116,18.946003&spn=0.002708,0.006866&t=k&z=18
Itt még a macisajt sem látszik a fáktól-bokroktól.
Agyalap 2009.07.22. 15:21:35
Könyveink alapján nem szeretnék se vezetni, se élni.
tocibacsi 2009.07.22. 15:22:50
Dester 2009.07.22. 15:26:56
Röviden, szögezzük már le végre, bár biztos már mások is leírták: ha fölérendelt úton mész, akkor előzhetsz. Szándékosan nem főútvonalat írtam, mert az úgy nem helyes. Egyenrangú utak kereszteződésében nem szabad előzni, illetve ahol tábla vagy felfestés tiltja, de ez nemcsak kereszteződésre érvényes.
Egy példa, kezdőknek: ha pl. városban megy az ember, jön egy hagyományos négy ágú kereszteződés, kétoldalt macisajt van, akkor Te előzhetsz a kereszteződésben is, ha az előzést elszenvedő jármű nem indexelt BALRA már hamarabb. Ha nem indexelt, de Te igen, előzöl és ő hirtelen balra kanyarodik tükörbe nézés nélkül, akkor egyrészt csatt, másrészt ő a hibás. Ez ilyen egyszerű. (Más kérdés, hogy öngyilkosság.) Bizonyítani persze már macerásabb, hogy ki indexelt és mikor. Életszagúbb példa, ha az illető JOBBRA indexel, Te pedig balról előzöl úgy, hogy nincs senki sem a kereszteződésben, valamint szembe sem jönnek. Épp azért, hogy ne kelljen fékezni, mert minek, ha ki is tudod kerülni (meg tudod előzni) az autót balról. Ezt nyilván a sok szerencsétlen miatt csak tiszta helyzetben (esetleg T kereszteződésben) érdemes megtenni, és én is szoktam alkalmazni. Nomeg mások is, láttam már rá rengetegszer példát.
kpetya 2009.07.22. 15:28:00
Te kevered a 2 ügymenetet. Attól, hogy vki egy közlekedési szituban szabálytalan volt, attól a kártérítési ügyben még lehet kármegosztás, ami attól függ kinek milyen arányban róható fel a baleset bekövetkezte.
tocibacsi 2009.07.22. 15:29:10
Amúgy megismétlem: szeritem alkudjon meg, fogadja el a 70%-ot, azaz a számított összeg 70%-át és abból valszeg meg tudja csináltatni az autóját. Ehhez az kell, hogy maszekba megy a biztosítóhoz, ők adnak egy ajánlatot. Azt fogadja el, aztán közben találjon egy jó szerelőt, szinte biztos, hogy a biztosító által ajánlott összeg elég lesz arra, hogy az autó autó legyen és ránézésre ne látszódjon a baleset. Max bontott ajtót kap, nem gyárit. Na bumm...
Agyalap 2009.07.22. 15:29:47
Mint láthattad (mert neked van szemed és jogértő is vagy), ez egy földút, amelyiknek a végén még macisajt is van (pedig mint tudjuk nem kellene). Mindazonáltal sem a tábla, sem a földút nem látható a szilárd burkolatról. Előzni meg már messzebbről kezdek, ahonnan csak az erdő folyamatos szélét látom.
Nyugodtan csesszél le, attól még jól fogok aludni.
tocibacsi 2009.07.22. 15:30:50
fidoone 2009.07.22. 15:31:52
Nagyon nem szeretem! Ha viszont jelezte a kanyarodási szándékát akkor egy nagy sümegér volt aki előzésbe kezdett.
Elejét véve az ilyen majom akciónak: 1: Ha balra kanyarodik valaki indexeljen! 2. Az indexelés megkezdése után húzódjon be középre amennyire csak lehet. Ha jönnek szembe akkor elég a középvonalig, ilyenkor úgysem tud előzni. Ha nem jönnek szembe nyugodtan vegye a vonalat a két kerék közé, ne adjon módot a balról előzésre.
Amúgy csak nekem tűnik úgy, hogy sántikál a történet? Milyen állat sportkocsival lehet csak úgy ripsz-ropsz bekanyarodni a képen látható fölútra. Mert bizony a leírtak alapján "majd amikor mellé értem, hirtelen kitette az irányjelzőjét balra és simán belémkanyarodott" az az autó kb 4 - 5 méteren belül szinte állóra fékezett és belédkanyarodott. Igen fain kocsi lehetett.
kpetya 2009.07.22. 15:31:58
Ne akard értelmezni a kreszt, nem megy neked.
Többször leirták itt, utkereszteződésben tilos elözni és azt is mi a 2 kivétel amikor mégis lehet. Ebből a főutvonal az egyik, márpedig főutvonal az amit a főutvonal tábla annak jelöl.
Az, hogy ez a gyakorlatban, hogyan érvényesül az egy másik kérdés.
tocibacsi 2009.07.22. 15:33:19
Agyalap 2009.07.22. 15:34:24
tocibacsi 2009.07.22. 15:34:42
Agyalap 2009.07.22. 15:35:21
kpetya 2009.07.22. 15:36:38
Nem látszik, hogy a fotos háta mögött milyen az út. A post irója szerint régen szilárd burkolatú volt.
(btw ebből az is következik, hogy ismeri a helyet, tehát tudta, hogy ott utkereszteződés van)
fidoone 2009.07.22. 15:44:48
Amúgy ha jönnek mögöttem akkor paraszt dolog lenne 100 métert lassítani motorfékkel csak azért, hogy ne kelljen fékeznem.
A személyeskedő kérdésére a válaszom az, hogy az én vezetési stílusommal az autóm 1,5-2 literrel kevesebbet fogyaszt mint az ismerőseim azonos kocsija: igen ismerem, használom a motorféket. Amúgy Kicsoda Ön? Talán találkoztunk már, hogy letegezzen?
metal · http://electric.blog.hu 2009.07.22. 15:48:31
fidoone 2009.07.22. 15:53:00
leaping cat 2009.07.22. 15:53:13
metal · http://electric.blog.hu 2009.07.22. 16:00:16
Nikorene 2009.07.22. 16:06:16
Az van benne, hogy megkezdte az előzést, majd előzés közben derült ki, hogy jött közben egy kereszteződés, és hogy a csumpi kanyarodni szándékozik....
Nikorene 2009.07.22. 16:07:33
Nikorene 2009.07.22. 16:10:41
de egyre inkább úgy érzem, hogy jó az a 70-30... persze köcsögség meg minden, de lehet nem lesz jobb.
kpetya 2009.07.22. 16:29:07
Ezután a blog után nehéz lenne neki. Vszinű környékbeli, tudhatta, hogy ott utkereszteződés van.
Másrészt ez max a szabsértési ügyben játszhatni mint tévedés
9. § (1) Nem róható az eljárás alá vont személy terhére olyan tény, amelyről az elkövetéskor a tőle elvárható gondosság ellenére sem volt tudomása.
(2) Nem vonható felelősségre az, aki a cselekményt abban a téves feltevésben követi el, hogy magatartása nem jogellenes és erre a feltevésre alapos oka van.
De ez is igen halovány esély. Mondhatni nulla.
tocibacsi 2009.07.22. 18:18:09
ez egy blog komment szekciója. Itt mindenki tegeződik így szokás. Netikettnek hívják az illem ezen részét. Ezzel azonban láthatólag Ön nincs tisztában. Semmi probléma, én tudok alkalmazkodni, ha a többséghez (kb. a világ többi része) Ön nem is óhajt. Remélem a többi kommenteló reakciójának tükrében fenti soraimat minimum megtisztelőnek tekinti. Hozzátaszem, amennyiben Ön 36 éves és a biológiai kora ezt nme haladja meg jelentősen (azaz úgy is néz ki), az utcán is letegezném. Ezt az offtopic szálat nem kívánom folytatni.
Motorfékk: örömmel hallom, elméleti kérdés volt. Nem volt megadva semmilyen sebesség, lassulási úthossz, satöbbi. Tehát ELMÉLETBEN bármi lehet, csak ezt kívántam jelenzi.
metal · http://electric.blog.hu 2009.07.22. 18:25:01
tocibacsi 2009.07.22. 18:30:47
metal · http://electric.blog.hu 2009.07.22. 19:11:06
vhm 2009.07.22. 19:30:06
10-nek kiküldenek egy kármegosztásos döntést kamu indoklással, aztán 8 belenyugszik, 2 nem, esetleg bíróságig megy. abból a 8-ból amit lenyúlnak, simán kifizetik a 2-t. a cég jól jár.
na ezért békát nem nyelünk le, az utolsó forintot sem szabad rájukhagyni! ennyi. ha mindenki rámenős lenne, nem érné meg ez a hozzáállás...
rushman 2009.07.22. 20:04:21
Amúgy én belekötnék a biztosító fogalmazásába. "Az alárendelt útvonalon kihelyezett elsőbbségadás tábla csak az onnan érkező járművek számára nyújt információt és nem a védett útvonalon haladók részére."
Már hogy ne nyújtana. Ez hazugság.
Például a védett útvonalon közlekedő ebből tudja, hogy védett útvonalon közlekedik. Különben ugye jobbkezes kereszteződés lenne. Vajon aki ezt megfoglmazta, ő döntött az ügyben is? Mert világosan látszik alkalmatlansága. Vagy nem ért hozzá, vagy felületes.
Amúgy érdekelne egy hozzáértő egzakt magyarázata, hogy mi is az a védett út. Nekem valami olyasmi rémlik, hogy a védett úton közlekedőknek elsőbbségük van az arra ráhajtani szándékozó járművekkel szemben. Namármost elképzelve a szituációt a macisajt megfogja ugye a "földútról" érkezőket. A védett út teljesen kihalt, csak a két sztrítrészer vágtat az egész pályán, még szembeforgalom sincs. Akkor miért is tiltja a kresz a védett úton való előzést? Mintha feleslegesn akarná túlbiztosítani a szituációt a jogalkotó.
A kommenteket nem olvastam végig, de láttam, hogy volt vita a földút, nem földút témában is. Nekem, mint közlekedőnek igen egyszerű dolgom van, ami menet közben földútnak látszik, az számomra földút. Ennyi. Senki sem írhatja nekem elő, hogy menet közben minden kereszteződésből 5 cm mélyen talajmintát vegyek. Még ha a sár alatt fél centivel tükörsima elsőosztályú aszfalt is van, nekem az földút marad, mert a színe, a védett úttal való kontrasztja alapján földútnak látszik. Majd ha ennél biztosabb analizálási módot tudnak nyújtani ezen gondolatmenetet cáfoló jogászok, akkor azt használom.
Végül pedig, ha a biztosító felülbírálhatja a bírósági ítéletet is, akkor legközelebb nem rendőrt hívok. Úgyis kevés van belőlük. Elkérem a drágalátos biztosító vezérigazgatójának a számát, és megkérem, hogy fáradjon már ki az új audijával a világvége után következő második kereszteződéshez, mert ilyen fontos ügyben csak ő dönthet. Ha már ilyen nemes, és felelősségteljes hivatást választott, tessék megdolgozni a pénzéért.
Igazságszolgáltatás? Az meg mi? Valami babazsúr? Csak a biztosítók dönthetnek életről és halálról!
rushman 2009.07.22. 20:09:13
jónévez 2009.07.23. 02:31:23
-a biztosító (és senki más) nem tekintheti a döntését véglegesnek, csak akkor, ha a másik fél is belenyugodott ebbe. Írhat ilyen hülyeséget, de ez csak írásos nyoma annak, hogy nem a szabályoknak megfelelően, hanem az erejével visszaélve kíván működni.
-a biztosító nem bírálhat felül semmilyen jogi döntést, csak vitathatja, esetleg fellebbezhet ellene.
-a biztosító nem állapíthat meg jogerős bírósági döntést felülbíráló dolgot, hanem köteles annak az alapján eljárni a kártérítési ügyben.
Tehát, kedves posztoló, tessék utánamenni a dolognak, ha látsz benne reményt, hogy a bíróság végülis neked ad igazat, mert ha az jogerős lesz, akkor a biztosító aszerint kell eljárjon.
Másrészről:
Szerintem necces a dolog, mert végül igazuk van abban, hogy te ott előztél, ahol neked nem szabad (amit idéztek is indoklásként),tehát a kármegosztás jogos.
A mértékéről lehetne pereskedni, meg az eljárás ("véglegesnek tekinti" kitétel) milyensége miatt felelősségre vonatni a felügyeletnél, de szerintem nemigen járnál jobban.
Úgyhogy csak akkor perelj, ha biztos vagy a (részedről) kisebb kárfelelősség megállapításában, mert másképp többe fog kerülni, mint amit ér.
A felügyeletet viszont mindenképp tájékoztasd az eljárásmódról, mert sok rossz strigula legalábbis pénzbírságot jelent nekik, neked meg csak egy leveledbe kerül.
tocibacsi 2009.07.23. 06:52:33
tocibacsi 2009.07.23. 06:57:38
kpetya 2009.07.23. 08:51:38
Elméletben lehet, hogy 30cal ment, de akkor:
tfh a postiro ment 70nel igy a seb különbség 40km/h. Az elözés ekkor max 2-3 mp, a megtett út ~40-60m a postiró részéről, 17-25m a balkanyaros részéről. Ha igaz az állítás, hogy pont oldalba kapta, akkor a kereszteződéstől ~20-25m kezdhette meg az előzést. Ha akkor és ott nem látta, hogy kereszteződés jön akkor komoly gondok vannak a látásával.
kpetya 2009.07.23. 09:08:59
Nem adták irásba, hogy felülbirálhatják a bíróságot. A szabsértési ügyben hozott bírósági ítélet, jó alap egy polgári peres kártérítési ügyhöz, viszont ELVBEN nem kötelez senkit semmire a kártérítési ügyben, még a polgári peres bírót sem (picit durván fogalmazva). Nyilván nem fogják felmenti a szabálytalankodót viszont vizsgálni fogják ki milyen mértékben felelös a károkozásban.
Miért ne lehetne a biztosító álláspontja végléges?? Ha nem tetszik az álláspontja akkor lehet pereskedni. A bíróság majd itél, oszt a biztosító a végleges állaspontja ellenére ugy fizet ahogy az ítélet szól.
Az én meglátásom szerint csak akkor nem lesz kármegosztás ha bizonyítani tudja, hogy az elözésnek nem volt köze a baleset bekövetkezéséhez (ez meg attól függ ki, kit, hol, mivel talált el, kinek mije hol sérült).
Ha szabálytalan volt az elözés, akkor:
Ptk 340. § (1) A károsult a kár elhárítása, illetőleg csökkentése érdekében úgy köteles eljárni, ahogy az az adott helyzetben általában elvárható. Nem kell megtéríteni a kárnak azt a részét, amely abból származott, hogy a károsult e kötelezettségének nem tett eleget.
PK 36. szám
Ha a károkozó magatartás előidézésében, a kár bekövetkeztében, a kár súlyosbodásában az elvárható magatartást elmulasztó károsult is közrehatott, magatartásának következményeit a károsult maga viseli. Ez esetben a Ptk. 340. §-ának (1) bekezdése szerint kármegosztásnak van helye.
Nem terheli kártérítési felelősség a károkozót a kárnak azért a részéért, amely abból származott, hogy a károsult nem úgy járt el, ahogy az az adott helyzetben általában elvárható.
Dester 2009.07.23. 13:02:52
blogsámán 2009.07.23. 15:51:22
Integrált Szerverterror 2009.07.24. 06:20:45
Amúgy a kép alapján az földút.
NerveAxis 2009.07.24. 15:07:13
kpetya 2009.07.24. 15:27:54
Te, vmit kihagytál a mondatból. Vagy tán nem ismered a kreszt?
"...vagy olyan más úton halad, amelyen elsőbbségét jelzőtábla [16. § (1) bek. u) pont] jelzi."
Ha már "idézel" akkor pontosan és szépen.
CsodaCsokor · www.csodacsokor.hu 2009.07.30. 02:45:04