Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) kresz (720) KRESZ (1) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Tilosból szabad traffipaxolni?

2009.07.24. 17:22 :: SilentSound

Rémlik nekem valami olyasmi, hogy ha a sebességmérés olyan helyről történik, akkor érvénytelen és nem lehet ez alapján büntetni az elcsípett autósokat. Persze aki élelmes, azt nem érheti meglepetés. Nem tudom már, hogy hol olvastam, azt sem, hogy mennyi az igazságtartalma, de Gábor jóvoltából előkerült a téma, osszátok meg velünk, amit tudtok!

Érdeklődve olvastam a különböző sztorikat, és az arra reflektáló autóstársaim nemritkán személyeskedésig menő eszmefuttatásait.
 
Volt itt minden, számítások, különböző mérésből és a műszerek  hibahatáraiból adódó szituációk elemzése, felmerült a rendőrök etikai és morális hozzállása. Nyilvánvaló, hogy akit megbüntettek a rend szorgos őrei, azok a kedves autóstársaim nem tudnak elfogulatlanul nyilatkozni.

Viszont vannak olyan helyzetek is amikor nem pusztán morális, és/vagy etikai kérdések merülnek fel, hanem kőkemény szabálytalanságokat követve el próbálják meg az autósok "különadóját" beszedni.. De mi a helyzet azokkal a sebességmérő járművekkel, melyekkel a nagyobb haszon érdekében a közlekedési szabályokat megsértve állnak   meg (PL.:Főutvonalon, szemben a forgalommal), csak mert az ott parkoló autók között jobban el tudnak bújni?

Találkoztam már olyan esettel is amikor a négysávos főútvonalon a kanyarodósávban, szemben a forgalommal állt a járőrkocsi és onnan lézerezett. Szóval iyenkor mi a helyzet? A rendőrségre nem vonatkoznak a közlekedés általános szabályai? Szeretnék ezekre a kérdésekre, és a témával kapcsolatban felmerülő hasonló esetekre érdemi választ kapni.
 
Én nem tartom magam a kérdés szakértőjének, de úgy gondolom, ezek az esetek nincsenek így rendben, ezért is fordultam iyenformán a szerkesztőséghez. Már húsz éve hivatásos gépkocsvezetőként róvom a kilómétereket, nem tagadom a nagy számok törvénye alapján én is futottam, futok bele traffiba, és szeretném tudni, hogy ilyenkor jogosan járnak-e el velem és autóstársaimmal szemben.
 
Munkájukhoz további sok sikert és kitartást kívánok!

65 komment

Címkék: közlekedés autó rendőr kresz gyorshajtás lehúzás traffipax

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

mr_x 2009.07.24. 17:41:14

Nem csak magyar szokas a penzszedes.
Epp tegnap sikerult belefutnom egy meresbe Angliaban
Alltam a T szaraban , jobbrol folyamatos kocsisor, balrol semmi.
Amikor az egyik keresztbeauto indexelni kezdett hogy befordul oda ahonnan en kijovok, gyors pillantas balra, hogy ures-e, majd padlogaz hogy ne tartsak fel senkit ha lehet.
Persze a kocsi ilyenkor egy pillanat alatt 30 mph kb 50km/h) fole ugrik, akkor latom hogy a falu vegen viszont ott all a meroauto pont a 40 mph tabla utan (utana kanyargos ut kovetkezik azert a korlatozas) es mernek befele. Persze ott mar semmi haz vagy egyeb ok arra hogy 30-al kelljen menni, de penzt szedni jo.
Mondjuk elkepzelheto hogy a masik iranyba mertek, akkor meg szinten erdekes kozvetlen a tabla utan merni, bar aki abbol az iranybol nem latja meg idejeben a meroautot az meg is erdemli a buntetest :-)

107! 2009.07.24. 17:50:05

Köszi Silent, hogy ezzel megvártál!!!! :-)))))
Akkor gyorsan elolvasom. Bár gondolom a kommentek között lesz majd kint felejtett 30-as tábla, meg csak ez az oldal működik a rendőrségben, meg a nagyim bicaját ellopták, azt bezzeg nem találták meg... :-)

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2009.07.24. 17:53:55

@107!: Direkt nem raktam ki rendőröset amíg nem voltál. ;)

107! 2009.07.24. 18:01:24

@SilentSound:

Mert megbeszéltük. Az érdekképviselet fontos dolog. :-))) Meg tudod, mennyire szeretem, amikor nekem esnek.... :-))))

Egyébként, hogy hozzászóljak a témához, a legjobb az, amikor csak a rendőr, meg a háromlábú van kint. Olyankor nincs mese. Jármű híján szabálytalan várakozás sem állapítható meg. :-)

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2009.07.24. 18:23:48

@schdl: Az magyarított poszt eredeti formája, még magyarabbul blogbejegyzés. :)

Jack__Bauer 2009.07.24. 18:23:56

Szerintem onnan mérnek\mérhetnek ahonnan akarnak, és ez így van jól. Te se csak ott mész a megengedett fölött, ahol lehetne mérni...
Ami viszont nagy szemétség, az a kinn hagyott táblák után mérés.

Plusz valaki felvilágosíthatna, hogy hogyan van ez a 15 km/h-s tűréshatár, ami május 1-től lépett életbe. Ha pl. 50 helyett 60-nal megyek és csak fényképeznek, akkor nem büntetnek meg, de ha meg is állítanak, akkor meg akár igen?

Gringо · http://www.youtube.com/watch?v=5Bz8GyTrUxw 2009.07.24. 18:38:06

@Jack__Bauer: Így van, ha 15 km/h-val meghaladod a sebességet, akkor a sebességtúllépés miatt nem fognak megállítani, hanem majd megy a postán a közigazgatási bírságról szóló csekk.

Viszont mondjuk ha 1-15 km/h-val léped túl, akkor elvileg megállíthatnak, ha akarnak, és ők adják a helyszíni bírságos csekket. Ha csak max 15km/h-val léped túl és nem állítnak meg, akkor valószínű megúsztad.

Persze ha minden igaz az 1-15 km/h-ba is belekalkulálják a pontatlanságot, így ez az 1-15 km/h lehet, hogy inkább 10-15 km/h, de végül is ez a lényege a dolognak.

Xebulon 2009.07.24. 18:49:20

Az kellene, hogy végre telepítsék már be a többszáz traffipaxot. Ekkor mindenki megszokná, hogy be kell tartani a sebességkorlátot - különben úgyis elkapnak.
Ha mindenki 50-nel menne, akkor neked sem fáj, hogy 50-nel mész.
Most azért hajtasz gyorsan, mert magyar virtusból eredően azt nézed, hogy a másik parasztot sikerült legyőznöd, és elébbe kerültél. Persze ő sem hagyja, aztán mindenki száguldozik, meg a zebrán gázolja a gyalogosokat. Büntetés meg még mindig ritka, igaz ha eltalál, akkor földbe döngöl - abban a hónapban senki nem eszik a családban, és ugrott a nyaralás...

mr_x 2009.07.24. 18:51:07

@SilentSound: de kiraktad az enyemet, igaz abban pozitiv szereplok voltak a rendorok :-)

-d(-_-)b- 2009.07.24. 18:59:38

Én simán megtiltanám a traffipaxozást úgy, ahogy van.

Ha egy balesetnél kideríti a _független_ szakértő, hogy gyorshajtás miatt következet be, akkor sokkal súlyosabb büntetést szabnék ki, azon kívül pedig a rendőr büntetgesse a piroson áthajtókat, az index nélkül kanyarodókat / sávváltókat, a nem jobbra tartókat stb., de azt is szigorúan csak úgy, hogy kimegy szépen, megállíttja és megbünteti. KAmerázni és kipostázni a büntetést szigorúan tilos lenne ezekben az esetekben is. (Én sem kapnám meg a fizetésem, ha emailen elküldeném a cuccot és b*sznék bemenni az irodába.)

További érvem, hogy a traffizás SOSEM olyan helyen megy, ami egy balesetveszélyes hely lenne. Kizárólag ott mérnek, ahol még a büdös életben nem volt baleset - sem gyorshajtás miatt, sem más miatt.

A balesetveszélyes helyekre meg menjen szépen ki a rendőr, és jelenlétével biztosítsa a balesetmentes közlekedést.

A plusz egyes érvem a traffizás ellen pedig az, hogy egyáltalán nem a balesetmegelőzés a célja. A rendőrnek az a célja, hogy minél többen szabálytalankodjanak, mert úgy több pénzt szed be. Ezért is bújnak el oly szépen.

-d(-_-)b- 2009.07.24. 19:07:41

Ja, és tilosból nem szabad traffipaxolni, kivéve ha a rendőr folyamatosan használja a megkülönböztető fény- és hangjelzést. Ugyanis csak akkor szegheti meg a rendőr a kreszt, ha villog és szirénázik.

(Egy hónapja pl. az M5 Pest felé vezető oldalán állt egy valamelyik lehajtón, _a forgalommal szemben_.)

107! 2009.07.24. 19:13:15

@-d(-_-)b-:

Hangjelzést nem kell használni álló autón!!!!!

Gringо · http://www.youtube.com/watch?v=5Bz8GyTrUxw 2009.07.24. 19:29:23

Az ilyen alkalmankénti sebességmérésnek visszatartó ereje nem sok van. Ráadásul néha valóban totál idióta helyen mérnek. Felénk pl gyakran kiállnak egy olyan nyílegyenes szakaszra a város iparterületén, ahol zebra se nagyon van, gyalogosforgalom szinte nulla, de bicajosoknak van külön bicikliút. Ha itt nem a szopatás a cél, akkor sehol.

Viszont valamire szükség van, mert sem a kresz, sem a "Lécci, lassan menj, mert megdöglesz/hullanak a gyalogosok/sittre kerülsz" jellegű kampányolás (lásd óriásplakátok) nem hatásos. Lehet tényleg kamera kellene minden sarokra, mint Angliában. Aztán a sok notórius száguldozó majd elgondolkozik a dolgon, ha egy nap begyűjt 10 csekket - legyen akármilyen vastag a bukszája:)

ehpkb5 2009.07.24. 19:31:41

némi adalék trafi ügyben:
szerdán jöttünk haza erdélyből, 13-án kifele menet mondta a sofőr, hogy kicsit érdekes a helyzet az ott telepített fix dobozos trafik körül. nagyon sok le van ragasztva, a rendőrök nem szedik le, úgyhogy nem tudni, nem direkt-e.
aztán szerdán visszafele hallottuk a rádióban, hogy az összes fix trafis büntetést visszamenőleg visszautalják a gyorshajtóknak, mert kiderült hogy szabálytalan volt a közbeszerzésük, így a telepítésük is
coki

mr_x 2009.07.24. 19:59:24

@Gringо: Fehervar szelen csinaltak hogy elbujtak a tabla moge. Ott is nyilegyenes ut ha jol emlexen 60-as tablaval.
na az is nagyon lehuzasnak nez ki, aztan amikor anyu ott kezdett dolgozni akkor elmondta, hogy mindennaposak a gazolasok amikor muszakkezdesre megy a nep, lezudul a buszrol es at az uton.
Viszont ebben az esetben egy nyomogombos jelzolampa ami allandoan zold kiveve ha valaki atmenne tokeletes megoldas lenne (esetleg kameraval a tetejen hogy a "rozsaszinben" atcsusszanokat "honoralja"), igaz akkor nem lehetne akkorat kaszalni meg mondani hogy "bizony a sebesseg ol"

craft75 2009.07.24. 20:44:28

Ez megint olyan urban legend lesz mint az hogy ha belézerezik az autód akkor odamész a járőrhöz és elkérsz tőle 36 fajta okiratot illetve engedélyt a lézer készülékről.
Marhaság.
Mivel Ők a felügyeleti- védelmi-pénzbeszedő (ki hogy hivja) szerv, ott állnak meg ahol akarnak, te nem vitathatod hogy Ő mit csinál és miért - senki sem fogja őket büntetni.

csak john 2009.07.24. 20:54:53

1. Nem kell gyosan menni!
2. A rend "őrei" is tarsák be azokat a szabályokat, amiket velünk be akarnak tartatni, de csak pótadónak használják!

Bruhahaha 2009.07.24. 21:00:36

kb. 1 hónapja a Legfőbb Ügyész jelezte, hogy a rendőröknek sincs joga szabálytalankodni trafipaxolások során és ez ügyben megbeszélést kezdeményez az ORFK vezetőjével. Na ennek az eredményéről nem sokat lehet tudni, de a KRESZ és egyéb jogszabályok nem engedik meg, hogy megkülönböztető jelzés nélkül "szabálytalankodjon" egy autó, so teljesen jogszerűtlen az "adatgyűjtés".
A másik fele: a mérműszereket hitelesíteni kell, ami azt jelenti, hogyha nincs hitelesítve a műszer, akkor az alapján nem büntethetnek meg.A helyszínen nem hiszem, hogy meg fogja mutatni a rendőr, de ha reklamálsz, akkor elkérheted, hiszen jogodban áll megismerni a szabálysértésedről készült felvételeket, illetve a felvételt készítő eszköz hiteleségét bizonyító bizonyítványt - amiben fel kell tüntetni az érvényességi időt, helyet és, hogy az igazoló szervezet rendelkezik-e megfelelő jogosultsággal a hitelesítéshez..

Der Beste 2009.07.24. 21:33:51

Ezért tart itt ez az ország.

"Jaj, a csúnya rendőrbácsik szabálytalan helyre álltak s onnan mértek be engem a városban 120-al, fúj szégyelljék magukat.Remélem jól megbüntetik őket."


Ez a hozzáállás tökéletes lenyomata a magyar társadalomnak.
Beismerni, hogy túlléptem a sebességhatárt? Áh, majd hülye leszek.
Fikázni a rendőrt, hogy hova áll-igen, ez menő.
Én kérek elnézést.

Tier 2009.07.24. 22:18:24

Pénzbeszedés semmi más.

Nem kell sokat gondolkodni:

-Kamera 200 méterenként pl. Budapesten, viszont előre kitáblázva: RADAR CONTROL.

Eredmény: MINDENKI betartaná a sebességkorlátozásokat. Aki nem, az fizetne: ok.

Következmény: Ugrana a különadó, illetve megállításnál a DEÁK igazolványok.


Én akárhányszor láttam traffist, el voltak bújva. ( azt nem tudom, hogy ez szabályos-e, de, hogy így csinálják az biztos )

TAXI 2009.07.24. 23:00:31

A pénzbeszedés a lényeg.
Vasárnap 3 rendőrrel találkoztam Lepsény és Polgárdi között a 7-es főúton. Forgalom volt rendesen, de egyetlen egy állt "látható" helyen. A másik kettő erdőszélen és bokorban. Nem mentem 90-nél gyorsabban, előttem-mögöttem 5-600 méteren senki, a visszapillantóban láttam, hogy az egyikük csúnyán gesztikulált, gondolom, mert nem lettem jó kapás nekik :D
De még mindig könnyebb a használaton kívüli vasúti sínnél mérni, és kiszedni, ha véletlen 40-el megyek, mint a balesetveszélyes helyen

jónévez 2009.07.25. 00:32:13

@107!: Ezzel egyet is értek, amikor a rendőr áll kint a háromlábúval, akkor abba nem igazán lehet belekötni. Az a külön szépsége ennek, hogy azzal MINDIG tudnak úgy állni, hogy nem foglalnak le sávot, hanem útpadkán, vagy járműforgalom elől elzárt területen állnak.

De kíváncsi lennék a te véleményedre is arról a (számomra legalábbis) elfogadhatatlan álláspontról, miszerint: "az olyankor nem jármű, hanem mérőberendezés".
Akkor ennek analógiáján:
-a daruskocsi sem teherautó, amikor daruzik?
-a mixer sem az, amikor pumpálja az építkezéshez a betont?
-a kamion sem az, amikor rakodik, ott ahol tilos még megállni is?
Mert eddig ezekhez mindig kellett hozzájárulás az út kezelőjétől, és az nincs, jogosan bírságolják őket, mert anélkül bizony tilosban álló járműnek számítanak.

-d(-_-)b- 2009.07.25. 00:48:09

@107!: Szóval végülis akkor csak igazam volt, nem mérhetnek tilos helyről.

-d(-_-)b- 2009.07.25. 00:51:20

@mr_x: erről beszélek. A traffizás hogy csökkenti a balesetveszélyt? Ha esetleg a rendőr úgy állna meg, hogy már messziről látsszon az autó, ő meg esetleg oda is állna a zebrához, mindjárt máshogy közelítenének az autósok.

Egyébként jár nekünk a Fejér Megyei Hírlap, és abban nem írnak gázolásról már jó ideje. Miről maradtam le?

-d(-_-)b- 2009.07.25. 00:57:29

@Der Beste: te hülye vagy. Leszarom, hogy ki hánnyal megy, amíg nem okoz balesetet. Ha okoz, akkor meg büntessék meg rendesen.

De már ne is haragudj, amíg azt látom, hogy a gyorshajtást úton-útfélen büntetik, a szabálytalanul átkelő gyalogost, a részeg biciklist, az elsőbbséget meg nem adót, a rokihelyre parkolót stb-stb-stb meg le sem szarják, az én szememben az összes rendőr egy nagy nulla. És akkor a komolyabb (nem közlekedési) ügyeket nem is mondtam.

empetya 2009.07.25. 12:45:44

Der Beste: tévedsz. Ez az ország azért tart itt, mert az emberről a hatodik bőr lehúzása után is újabb pénzeket akarnak levenni. Ezért fejlődött ki az a bizonyos "magyar virtus", hogy elkerüljük a fizetnivalókat. Nem is csak a közlekedésben. Ez az élet minden területén így van.

Ehhez kell alkalmazkodni, vagy el kell menni innen máshova, ahogy tetszik. De hogy itt élsz, és fikázod az országot, az kicsit sem szimpatikus hozzáállás.

Európában rengeteget autózva igenis azt tapasztalom, hogy nálunk a traffizás első és legfontosabb célja a pénzbeszedés, és nem a közlekedés biztonságosabbá tétele. Ez minden nap, minden traffis helyzetben megnyilvánul nálunk.

mr_x 2009.07.25. 12:57:23

@-d(-_-)b-: "Egyébként jár nekünk a Fejér Megyei Hírlap, és abban nem írnak gázolásról már jó ideje."
Ez 15 eve volt azota lehet hogy lampat raktak oda :-) (seregelyesi ut jobb oldalt puszta, bal oldalt ipartelep), nem tudom azota elkoltoztem.

Der Beste 2009.07.25. 13:03:57

@empetya: Nem az országot fikázom, hanem egyesek itt élők mentalitását.

empetya 2009.07.25. 13:19:17

@Der Beste: Akkor ezt a rendőrökkel kellene kezdeni, akik nyilvánvalóan pénzbeszedési céllal b@szogatják az embert.

-d(-_-)b- 2009.07.25. 18:16:37

@mr_x: Hát az lehet, elég sok minden változott azóta :)

Perillustris 2009.07.26. 01:54:57

@-d(-_-)b-: "Én simán megtiltanám a traffipaxozást úgy, ahogy van."

Bocs, de a sebesség túllépése már tiltva van. Mi a gond?

elfmage 2009.07.26. 02:18:36

Össznépi játék ez :)

Ha lekapnak gyorshajtás közben akkor te majd hogy bizonyítod be hogy tilosból fotóztak?

Nincs róla semmi felvétel, simán beszopod még ha láttad is hogy tilosban parkoló kocsiból mértek.
Mert pl a jegyzőkönyvben az van hogy felállították a 3 lábút az úttestre, vagy működtették a villogót is... :)

Akinek nem elég hogy 10% van a km órában és még erre ráteszi a 15km/h-t az igazán fizethet egy kicsit mert az már luxus...
(40-es táblánál mehetsz majdnem 60-nal, 50-esnél 70-nel, 60-asnál 80-nal, stb)

Megállítani úgysem fognak mert abban nincs pénz, meg macera.

A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél · http://www.planetside.blog.hu 2009.07.27. 10:04:44

Egy ORFK (BRFK?) tájékozatás szerint a tilosban álló rendőrautó, amiből trafiznak az nem is tilosban álló autó, hanem a trafipax állványa, ami meg akárhol lehet? Vagy csak én emlékszem rosszul?

Tron65 2009.07.27. 10:20:43

Úgyrémlik, már itt is volt szó a dologról:
Ombudsmani álláspont (és a törvények) szerint sem követhetnek el szabálysértést a rendőrök egy másik szabálysértés leleplezése miatt.
Ettől legfeljebb ügyszségi felhatalmazással lehet eltérni.
Sőt, ha jóltudom, ilyemi miatt már bíróságig is mentek páran, ahol a rendőrségi dolgot pont azért érvénytelenítették, mert szbálytalanul mértek.

-d(-_-)b- 2009.07.27. 15:00:46

@Perillustris: Látom, nem olvastad el a hozzászólás többi részét.

jónévez 2009.07.27. 15:49:11

@A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél: Igen, erről beszéltem a darusautó, a mixer, a kamion példájával, merthát (ezen az alapon, ott, abban a pillanatban) akkor ők is csak állványok, nemde?
Csak nem műszeré, hanem szerszámé, betonkeverőé, árué. :)

rushman 2009.07.27. 18:34:34

Aki ezt csak pénzbeszedésnek tekinti, az idióta.
Engem sose büntettek gyorshajtás miatt. Talán mert nem száguldok 200-zal végig a városon? Persze senkinek sem akarom megmondani, hogy mennyivel menjen, nem nekem kell ezt eldönteni.

És igen, ha jogosan kell büntetést fizetnem, akkor befizetem, mert vállalom a felelősséget a tetteimért. Függetlenül attól, hogy szabályosan vagy egy zsiráf seggéből kameráztak. Irreleváns az én szabálysértésemhez képest.

De úgy tűnik számomra, hogy jónéhány egyed inkább a politikusainkat tekinti példaképnek. Tudatosan(!) szabályt szeg, majd siránkozik, vagy okosba' letudja. Szánalmas.

Egy jogász igazán elmesélhetné nekem, hogy mi a rákért hoznak olyan törvényt, ami kiskapukat generál. Bűncselekménynél még megértem a dolgot, nem lőhetek főbe valakit, hogy az igazam bizonyítsam. Na de szabálysértésnél minek ezt erőltetni? Rádaásul a rendvédelmi szervnél.

vénkciN 2009.07.27. 20:15:30

@jónévez: Ha ez valóban így van, akkor minden nap viszek magammal egy csokor virágot. Ráteszem a tilosban parkolóm autómra, ami ettől fogva virágálvány... oszt jónapot!

jónévez 2009.07.27. 22:06:18

@vénkciN: Pontosabban: ha ez így megállná a helyét!
De nem állja meg, és NEKÜNK nem is fogják így értelmezni. CSAK maguknak.

Perillustris 2009.07.27. 22:19:25

@szmeby: Így van. Nem a sebességmérők ellen kell küzdeni, hanem a "kinn felejtett" táblák ellen, valamint rá kell kényszeríteni a rendőröket, hogy oda koncentrálják erőiket, ahol a legégetőbb a helyzet.

Szóval sokezer traffipaxot az országba, a rendőröket meg pl. a zebrákhoz!

jónévez 2009.07.27. 22:45:33

@szmeby: Én nem tekintem csakis pénzbeszedésként, bár a Közlekedési Törvénybe beillesztett, köznyelven "objektív felelősség"-ként emlegetett szabál' nagyon affelé vitte el a dolgot.
Engem sem bántottak még nagyon gyorshajtás miatt (a 22 év alatt kétszer, akkor is "éppencsak" gyorshajtás volt "éppencsak" mértékű bírsággal, pedig hát mindennap vezetek, ebből élek), de attól még nem vagyok oda azért, ha tilosban állva mérnek, a bújva (mondhatni: álcázva) mérést pedig még annyira sem becsülöm.
Ha az a cél, hogy ne hajtsanak gyorsan a közlekedők, akkor azt tessék nyilvánvalóvá, láthatóvá tenni, hogy bárhol, bármikor mérnek, mert az jobban visszatartja a száguldani vágyó sofőrt, mint az utólag kiküldött bírság. Ha tudják, hogy szinte biztosan mérnek, akkor még a renitensek is jobban kordában tartják magukat, mint a láthatatlan, utólag bírságolótól tartva, mert az csak a szerencsén múló dolognak tűnik.
A kanyarodósávban állva mérni pedig igaz, látható, de annyira szabálytalan, hogy azt szinte mindenki sérelmezi, az is, aki szabályosan közlekedik, mert ilyenkor elgondolkodik azon: "én betartom a szabályokat, aki meg ezt ellenőrzi, az megszegheti? Ha én tenném ugyanezt, pont ők bírságolnának meg, jelentenének fel?"
Nem szerencsés itt ilyet állítani (majd jól leordítják a hajam az önjelölt és valódi rendőrök:) ), de a sokat emlegetett rendőrállam ilyen apróságokkal kezdődik. Először csak a kicsi szabálytalankodókat fogják meg kicsit szabálytalanul, majd a nagyobbakat nagyobb szabálytalanság árán, aztán a bűnözőket bűncselekményt elkövetve...
Először csak csőbehúznak, később titkos (és hamis) információt tesznek közzé, majd bizonyítékot hamisítanak.

SzárnyasFejvadász 2009.07.28. 08:24:32

Trafizni lehet, büntetni már nehezebb.
Minő véletlen, de május óta érdekesen bővült a közig. bírságos rendelet:
69/2009. (IV. 2.) Korm. rendelet 6§(8):
”A jogsértő módon keletkezett adatok alapján határozat nem hozható”

Nahááát.

Mottó:
Lehet rendőrállamot csinálni, de nem ilyen slamposan...

REM jó példákért tessék átfáradni nyugati szomszédunkhoz :))

Der Beste 2009.07.28. 13:12:09

@szmeby: Végre egy értelmes ember.
Minden tiszteletem a tiéd.

madcircle 2009.07.28. 22:31:24

1 hónappal ezelőttig minimum heti 2 alkalommal az M7 bevezetőszakaszán leállósávban forgalommal szemben parkolva nem tudom mit csináltak, mert gyorshajtani a reggeli órákban igen nehéz még egy rakétával is. hacsak nem a leállósávban haladókat akarták elkapni - ami egyébként elég sűrűn előfordul - de ott meg elég hülyén veszi ki magát, hogy jogosítványt forgalmi engedélyt... tudja ön hogy miért állítottuk meg? ez nálam nem azt a hatást éri el, hogy szabályosan akarjak közlekedni!

-d(-_-)b- 2009.07.29. 10:46:06

@Perillustris:

"Bocs, de a sebesség túllépése már tiltva van. Mi a gond?"

-d(-_-)b- 2009.07.24. 18:59:38:

"a traffizás SOSEM olyan helyen megy, ami egy balesetveszélyes hely lenne. Kizárólag ott mérnek, ahol még a büdös életben nem volt baleset - sem gyorshajtás miatt, sem más miatt.

A balesetveszélyes helyekre meg menjen szépen ki a rendőr, és jelenlétével biztosítsa a balesetmentes közlekedést.

A plusz egyes érvem a traffizás ellen pedig az, hogy egyáltalán nem a balesetmegelőzés a célja. A rendőrnek az a célja, hogy minél többen szabálytalankodjanak, mert úgy több pénzt szed be. Ezért is bújnak el oly szépen."

-d(-_-)b- 2009.07.29. 10:50:35

@szmeby:

"Aki ezt csak pénzbeszedésnek tekinti, az idióta."

Az én tapasztalatom szerint kizárólag olyan helyen mérnek, ahol soha nem történ gyorshajtásos baleset.

"És igen, ha jogosan kell büntetést fizetnem, akkor befizetem,"

Én is. A hangsúly a _jogosan kell_-en van. Ha egyszer nem mérhetnek tilosból, akkor a büntetés nem jogos. És a fenti cikkben a tilosból mérésről van szó.

"Tudatosan(!) szabályt szeg, majd siránkozik, vagy okosba' letudja. Szánalmas."

Az a szánalmas, amikor valaki direkt félreértelmezi a hozzászólásokat. Itt arról beszélünk, hogy ha tilosban áll a rendőr, akkor nem jogos a büntetés. Ha a rendőrség célja a balesetmentes közlekedés _lenne_, akkor tennének is érte.

galenett 2009.07.29. 10:56:57

Nem vagyok híve a szabályoknak és úgy gondolom, hogy aki nagyon szabályosan közlekedik épp annyira tud balesetet okozni, mint az aki tudatosan és felelősségteljesen szabálytalankodik. Viszont néhány idióta miatt jogosnak érezném, ha az ország összes autópályáját és a nagyobb főutakat kamerákkal látnák el. Bizonyos dolgokban (pl.: balesetnél ki volt a hibás) még jól is jöhetne, illetve a vezetni nem tudó „vagány csávók” visszavennének az arcukból és a sebességből. A rendőröknek meg tudnék munkát adni!

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2009.07.29. 11:01:55

@galenett: Az a baj, hogy sokan azok közül is nem hívei a szabályoknak, akik azt gondolják magukról, hogy tudnak vezetni, közben meg nem. És nagyon sok ilyen van. De ez a felelősségteljes szabálytalankodás már önmagában is abszurdnak hangzik számomra...

galenett 2009.07.29. 11:21:11

Nem annyira abszurd. Egy régi ismerősöm egy szabályt sem vett és nem is vesz figyelembe. Neki azaz elve, hogy bármit megtehetsz, csak tudd mit csinálsz és lehetőleg úgy tedd, hogy a veled együtt közlekedőknek idejük se legyen észrevenni, mert a 70%-uk helytelenül reagálna (kb. annyian nem is tudnak vezetni! - sajna én is közéjük tartozom:(-). Ő valahogy látta az úton a járművek közötti réseket és soha nem okozott balesetett (nem volt balesete). Rá mondanám, hogy felelősségteljesn szabálytalankodik. De eltértünk a témától, amit meg is válaszolt SzárnyasFejvadász. :)

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2009.07.29. 11:26:19

@galenett: Lehet, hogy offba mentünk át, de már úgyis korábbi a poszt és érdekes témát dobtál fel. :) Ezzel a módszerrel én továbbra sem értek egyet, nagyon nem. Lehet a barátod akármilyen jó autóvezető, egyszer találkozzon egy olyan rossz sofőrrel, aki nem a várt módon reagál egy hirtelen sávváltásra és máris ott a baj. Lehet, hogy többnyire ki lehet számítani, hogy mi lesz ha ezt vagy azt csinálod, és máris ott a baj. A KRESZ nem csak azért van, hogy mások hülyeségeitől megvédjen minket, hanem azért is, hogy a saját hülyeségeinktől végjen meg minket és másokat. Sok helyen pontatlan, vannak benne elavult vagy értelmetlen dolgok, de ettől még a nagyobb része hasznos és szükség van rá.

galenett 2009.07.29. 11:33:52

@SilentSound: Ezért mondtam, hogy az utak kamerával való ellátása (vagy műholdas szutymerák) megoldaná ezeket a problémákat. A rendőröket pedig értelmesebb dolgokra használtatnám. Amúgy, ha az én vezetői tudásomat nézzük, akkor totálisan egyetértek veled, bár én inkább a lassúhajtással okoznék balesetet.:S Úgy tudom azt is bűntetik...

Perillustris 2009.07.29. 11:54:48

@galenett: Nézd, bár vannak sokan, akik a sokadik balesetükbe halnak bele, a döntő többség az elsőnél jár rosszul, akár többévnyi - addig megúszott - szabálytalanság után.

and/or 2009.07.29. 17:07:06

Minap Gyöngyös felöl kéredzkedtem rá az M3-asra. Meglepödtem, de nem nagyon, mert igyexem mindíg betartani a szabályokat, de egy szemben álló rendörautóval találkoztam a kanyarodó-emelkedö feljárón, amiböl természetesen méricskélt a két szerv.
Mellékesen 60 km/h a limit bár a kanyar megengedne 120-at is.
Szóval várjátok meg, hogy a pályán legyetek, mielött a lovak közé csaptok!

and/or 2009.07.29. 17:32:56

Ha arrafelé jártok:
-több országban az autópályára meröleges kis bekötöutak vannak kialakítva, ott áll a POLICE és az ablakon keresztül, vagy a tetöre támaszkodva lesipuskázik. Elöször meglepö, hogy miért áll egy autó keresztben az út szélén, de ha nem vagy érintett az ügyben, akkor nem számít.
-némethonban az autópálya pihenö bemeneténél szokott állni a VW busz a radarral az ablakában, a pihenö másik végén van egy rendörautó, ami mindjárt eléd is sorol, vagy utánad is ered, nehogy lemaradj a fizetésröl. Engem még a közeli kisváros bank-automatájához is elkísértek.
Mert náluk is van szívatásra kitett tábla! Éjjeli sebességkorlátozás esetleges - természetesen csak munkanapi és reggeli-esti - dugó miatt. Ez spec. Berlin körül volt.
-láttam - szintén Berlin mellett egy útjavításnál, limit 60km/h - radart kb. 50m-es kábellal összekötve a VW busszal. A radar egy terelötábla (olyan, mint a vasúti keresztezödést elörejelzö, nagy, földigérö, csíkos) mögött volt a földön, csak szemböl volt látható. A busz meg fenn állt egy kis dombocskán, a munkagépek között.
-Svájcban az autópálya melletti másodrendü út széléröl radaroztak a zsandárok. Pont jó volt a szög, teljesen jó felülnézetük volt az enyhén kanyarodó autópályára. Természetesen ök sem voltak láthatóak, csak ha már túlmentél rajtuk.
Szóval sehol sem kizárólag a baleseti veszély csökkentése volt a cél!

metal · http://electric.blog.hu 2009.07.29. 17:58:16

Furcsa, hogy ez mindig csak a gyorshajtóknak fáj! Meg külön adónak is csak ők hívják.

Amúgy a rendőr nem mérhet szabálytalan helyen, ezt a gyakorlatot, ha jól emlékszem az ügyészség is kifogásolta, de az, hogy szabálytalan helyen állt, amikor téged lemért, az nem befolyásolja azt, hogy te szabálytalan voltál. (na ez jó bonyolult lett)! Tehát, őneki ezért jár egy szabálysértési eljárás, de ettől te még fizetsz mint a katonatiszt, mert gyorsan mentél, és van rá bizonyíték.

metal · http://electric.blog.hu 2009.07.29. 18:01:51

@galenett: Nem felelősségteljesen szabálytalankodik, hanem eddig még mázlija volt. Istenem hány barom képzeli azt, hogy annyira tud vezetni, hogy nem kell betartani a szabályokat!

viktor134 2009.07.30. 18:58:29

én csak annyit szólnék hozzá, hogyha lehet szabálytalanul traffizni, akkor ugye az sem gond, ha eldugja a kocsimban a kábszert, és azért kapcsol le? végül is az sem szabályos, nem?

metal · http://electric.blog.hu 2009.07.30. 22:08:09

@viktor134: Azért a két eset nem esik egy kalap alá. Attól, hogy a rendőr szabálytalanul áll meg, egyértelmű bizonyítéka van rá, hogy te gyorsan hajtottál.

Perillustris 2009.07.31. 03:15:48

@viktor134: Sőt, megállít, majd megy egy kört a kocsiddal, jó gyorsan a sebességmérő előtt.

Ember, ha neked a hamis bizonyíték gyártása ugyanabba a kategóriába esik, lelked rajta.

viktor134 2009.08.05. 00:16:40

@metal:
jogos, hogy a bizonyítéka szabályos, de szabálytalanul jutott hozzá.

nem véletlenül van kint a miranda elv.

ha szabálytalanul végezhet adatgyűjtést, akkor ezzel az erővel akár fotoshopolhatja is, mert végül is az sem szabályos.

ha egyszer lehet szabálytalanul csinálni valamit, akkor lehet máskor is.

érthető az aggályom?

@Perillustris:

viktor134 2009.08.05. 00:19:10

@Perillustris:
látom látod a lényeget.
az sem szabályos, amit te írsz példának, de ha egyszer lehetett szabálytalanul csinálni valamit, miért ne lehetne még egyszer. :D

kéjenc 2011.02.12. 13:57:10

Mivel érintve vagyok utána néztem ennek:
(Lágymányosi híd,budai lehajtójában,forgalommal szemben fotóztak)
SzárnyasFejvadász 2009.07.28. 08:24:32
Trafizni lehet, büntetni már nehezebb.
Minő véletlen, de május óta érdekesen bővült a közig. bírságos rendelet:
69/2009. (IV. 2.) Korm. rendelet 6§(8):
”A jogsértő módon keletkezett adatok alapján határozat nem hozható”

Nahááát.

Mottó:
Lehet rendőrállamot csinálni, de nem ilyen slamposan...

REM jó példákért tessék átfáradni nyugati szomszédunkhoz :))

Nos a 6.paragrafus arról szól,hogy kiadhatják bérbe a trafizást.a 8.pont pedig arra vonatkozik ha a bérfotós nem felel meg a feltételeknek,akkor nem vehető vigyelembe az általa készített felvétel.
www.mkfe.hu/dokumentumok/pdf/69_2009_korm_rend_birsag_2009_04_06.pdf
Lehet idézni de nem ilyen slamposan












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása