Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) kresz (720) KRESZ (1) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

A semmiből termett előttem a motoros

2009.07.28. 09:05 :: SilentSound

Az utóbbi időben már mesterségesen visszatartottam a motoros sztorikat, annyi ilyet kapunk, én meg azért mégsem akarom rájuk kihegyezni a posztokat. Aztán ma reggel rájöttem, hogy két hete nem volt már olyan történet, aminek van motoros szereplője. Mindezt nyár közepén, úgyhogy előkotortam Tibor levelét az alsó fiók legsötétebb, hátsó sarkából és ezennel megosztom veletek.

Egy érdekes esetet szeretnék megosztani mindenkivel. Bár szerencsére nem történt semmi, csak kevésen múlott a dolog. A történet főszerplője egy motoros, szép sötétített sisakrostéllyal és aggyal. A helyszín pedig a Balatoni út befelé vezető szakasza, pont az ominózus kutnál, amiről posztot írtak a napokban. Az út itt egy befelé haladó és egy buszsávból áll, amiből jobbra kanyarodva lehet bejutni Őrmezőre.


Nicolas Cage begyulladva
 

Nálam rutinszerű, hogy a város felől érkezve a kereszteződésnél balra fordulás után egyből átsorolok a buszsávba ameddig terelővonal van, és ott csorgok végig a Boldizsár utcáig, közben folyamatosan jobbra indexelve, jelezvén kanyarodási szánkékomat. Itt már úgyis lassan megyek, nem akarom akadályozni a befelé menő forgalmat.

Az eset egy hétköznap kora délután történt, 1 óra körül, forgalom nem volt. Mielőtt megkezdem az áthúzódást, mindig megnézem jön-e valaki Őrmezőről kifelé a Menyecske utcán (mackósajt a vázlaton), senki nem jött. Úgyhogy index, irány a sáv, ekkor jobbra mögöttem dudaszó és egy fekete motor kb. 80-90-nel elszágult a kocsi és az út széle közti 40-50 centi széles részen, majd hátrafordul és erősen mutogat. Nagyon kevésen múlt, hogy akaratomon palacsintát csináljak szegényből.

A rajz a kereszteződést mutatja, a vöröses vonal az én manővereimet, a két kék pedig kétkerekű barátunk lehetséges útvonalait. Az első, amit valószínűtlennek tartok, hogy arról jött, amerről én is, az M1-M7 alatt át a város felől. A pirosnál nem állt mellettem/mögöttem sehol senki, és a tükörbe nézve sem láttam hátulról közeledni

Ha mégis arról érkezett, akkor meg jócskán át kellett lépnie az 50-es korlátozást, hogy a kanyar után 10 méterrel utólérjen. Úgyhogy ezt a lehetőséget elvetném.

Őrmező felől sem jött senki, úgyhogy az is kilőve.

A harmadik, és igen valószínű, hogy a 70-esen jött befelé, és miután forgalom nem volt, úgy gondolta figyelmen kívül hagyja a piros jelzést, és elsliszzol mellettem a buszsávon, csakhogy én akkora már soroltam át oda, mondom folyamatosan jobbra indexelve.

Szóval drága barátunk amellett, hogy majdnem elüttette magát, és még neki állt feljebb, több közlekedési szabályt is megszegett:

1. Bármerről is jött a kereszteződésnél fix, hogy többel ment a megengedettnél. (Ez volna még a legkevesebb, én is mentem már...)

2. Átjött a piroson, ezzel balesetveszélyt okozva. (Ez az egyetlen ésszerű lehetséges magyarázat, hacsak nem kísértetet láttam...)

3. És legfőkepp jobbra indexelő, kanyarodási szándékát jelző járművet jobbról nem előzünk!

Miután befejezte a szitkozódást és a mutogatást ment tovább a Centrum felé, én jobbra a Boldizsár utcán...

184 komment

Címkék: motor közlekedés autó hülye veszélyes gyorshajtás

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2009.07.28. 13:09:36

@tocibacsi: Szerintem szabálytalan, mert a boldizsár előtt közvetlenül is van szaggatott, tehát ott élég kimenned a kanyarodáshoz. Azaz egy "sarokkal" előbb ez nem szabályos, szvsz.

tocibacsi 2009.07.28. 13:13:09

@Tecumseh: figyu az a baj, mint azt vázoltam, hogy képtelenség a 3 tükörben felváltva figyelmemel kísérni 1 db cikázó motoros mozgását. Az általad említett fószer esetné se az volt a baj h te motoron ültél, max a sérüléseid adódtak ebből, másik autóssal is kibaszott volna. Ha Te egy nem cikázós motoros vagy ,valszeg egyetlen autósnak sincs Veled baja...

2009.07.28. 13:13:35

@Pascal: Ne kezdek ezen vitatkozni, mindenki azt gondol, amit akar. Fenntartom, hogy ŐM felől üres volt az út, illetve azt, hogy melletem lendületből ment el, nem "menekült".

Ha pedig netán mégis mögöttem lett volna, és figyelmetlenségből húzom rá a kocsit, nem volna egyszerűbb egyet dudálni, és fékezni, mint még nagyobb veszélybe sodorva saját magát engem azon az alig fél méteren megelőzni?

Ha mégis úgy történt, ahogy mondod, tehát ŐM-ről jött, akkor bőven lett volna lehetősége azon a 20-25 méteren balra sávot váltva menni befelé a Budaörsire. Azt nem értem, hogy ha nem volt szándéka jobbra kanyarodni, akkor mi keresnivalója volt a kocsim jobb seggében. Az befelé tartó sáv tök üres volt.

2009.07.28. 13:17:09

@fakof: Folyamatos néztem a tükröket ill. a holttereket is. Azon helyen máshogy nem is kezdenék ilyen manőverbe. Pont azért mentem a buszsávba, hogy senki se unja meg a tötymörgést, szabad volt az útja a balról, mint mondtam.

Emmett Brown 2009.07.28. 13:21:45

@tocibacsi: ha cikázik a motoros, tehát látszik rajta, hogy potenciális veszélyforrás, akkor el kell engedni, és megszabadulsz a problémától.

Tecumseh 2009.07.28. 13:25:58

@tocibacsi: Alábecsülöd az átlagos magyar autóst. Nem kis motorom van, a közel 500 kg-os vassal nehéz is lenne cikázni, de még igy is egy túlélőtúra átkelni a városon. Minden egyes út során több olyan eset is van, amikor csak a jószerencse, vagy az véd meg a szabálytalankodó autósoktól, hogy már eleve úgy közlekedem, mintha mindenki rám vadászna. Sok kissebbrendűségi komplexussal küzdő, lúzer panellakó azt hiszi ha beül a Suzukijába, hogy ettől ő egyből Fittipaldivá válik, és úgy használja a közutat, mintha rajta kívül más nem közlekedne, nem közlekedhetne. Nem beszélve a tizenéves suhancokról a papa autójával, vagy a budai újgazdag csemeték többszáz lóerős erőgépeiről, amelyeket minden rutin nélkül navigálnak a csúcsforgalomban... Kicsit beszélgess el alkalomadtán mondjuk egy motorosfutárral, vagy olyan valakivel, aki hivatásszerüen, naponta motorozik, hallhatsz megdöbbentő történeteket...
Az én esetemben, mindamellett, hogy a baleset után még én hívtam mentőt, rendőrt, mig össze nem estem, a fazon végig cigizve ücsörgött az autójában, magára zárva az ajtókat. Csak azért nem lépett le, mert ha már befejeltem az ablakát, és derékig az autójába csúsztam, kifele jövet hoztam magammal a slusszkulcsát is, hogy a lelépését megakadályozzam. Lehet, hogy egy másik autóval is ugyanezt tette volna, ugyanígy kihajt elé, de egy motoros esetében, lássuk be, picit nagyobb a sérülés veszélye... vannak emberek, akik egészen egyszerüen nem gondolkodnak.
Amúgy azt kell mondanom hogy ez eléggé hazai jelenség - Sokat motoroztam nyugaton, sőt, más kontinenseken is, de ott valahogy jobban figyelnek egymásra az emberek. Itt meg dúl az élet-halál harc, ok nélkül....

Emmett Brown 2009.07.28. 13:26:45

@Tecumseh: nem azt írtam, hogy nem értem amit írtál, hanem hogy nem értek vele egyet :)
Abszolút megértem, hogy felhúzod Magad, ha úgy érzed, hogy valaki a testi épségedre akar törni.
Hogy éred el, hogy el tudj beszélgetni az autóssal? Utánamész? Utána hogy döntöd el, hogy most tahó-e? Felteszi a kezét, neked semmi bajod nem lett, utánamész, elkezdesz vele beszélgetni, visszaszól, hogy Te is figyelhetnél jobban, és már repül is tükre?
Nem tudom, Te hogy vagy vele, de nekem ettől nem lenne jobb, sőt még azt is kockáztatod, hogy valami igazi állatot fogsz ki, és jó alaposan megver. Ha meg nem, és Te vagy az erősebb, az tovább fogja erősíteni a motorosokkal kapcsolatos szterotípiákat, ami pedig senkinek nem érdeke hosszútávon, max a karosszérialakatosoknak.

tocibacsi 2009.07.28. 13:27:28

@promontor: 1 sarokkal előbb: valóban nics benen a kreszban MOST. Én 1x éve így tanultam még. Más is, mint látható. Mikor szüleinm tanultak, még sebességkorlátozás meg jobbratartás sem volt... Persze ez nem jelent semmit jogilag. Ha ellenben jogilag nézzük a mai szabályozást, akkor visoznt a szaggatotton átlépheted a buiszsávot a kanyarodás miatt... tény, sántít a dolog, hiányos a szabályozás. De ez van...
@Pascal: ok köszi, látom a félreértés okát, a menyecske becsatlakozása sokkal közelebb van a valóságban a balatoni út balra fordítójához. Most ezt így meg nem mondtam volna emlékzetből, de valóban. Ott a balatoni 2 ága, az egyenesen őrmezőre menő rész stb elég zsúfolt, tényleg,m ár előttem van.

Mindazonáltal azt készséggel elhiszem a postolónak, hogy szemből nem jött a motoros, azt látta volna. Legalábbis előbb hiszem el neki ezt, hamár az ő postját olvassuk, mintsem a Te feltelezésedet. Remélem emiatt nincs harag, végülis a motorost az ufók is odarakhatták, de egyelőre erre sincs "hivatalos" verzió.

Én egyedül arra vagyok kiváncsi, hogy hol van a szaggatott vonal, meg esetleg egy buszsáv TÁBLA.

jó lenne, ha a motoros is előkerülne... amúgy abban igazad van, hogy ha valaki már a sávban van, akkor elsőbbsége van, de
1) ki volt előbb a balatonin? ha a motoros őrmezőről jött, az ÖSSZES sávnak elsőbbséget kell adnia és ebben az épp sávot váltó is benne van
2) a gyoshajtásnak van egy határa azért, ami felett már ne akarjon senki az elsőbbségével hadonászni. Oké, nem tudjuk a pontos sebességet, de erre megint azt írom, hogy kételkedhetsz Te a postoló látás alapján történő sebességmeghatározó kepességében, de már megintcsak bocs, de előbb hiszek annak, amit ő látott, mint annak, amit Te olvasás alapján gondolsz... :)

Na meg simán kinézem a motorosból, hogy átmegy a piroson, mondván ott a hely a buszsávban. Nem azért mert motoros, hanem azért mert autóstól és biciklistől is látom bőven... Persze ettőlmég pont ugyanakkora esélyt adok ennek, mint a másik 2 verziónak (azonos irány, őrmező)

Tecumseh 2009.07.28. 13:28:32

@tocibacsi: A tükrök meg igenis azért vannak, hogy alkalomadtán belenézzenek, és ott is figyelemmel kisérjék az eseményeket, a többi közlekedőt. Nem viccből vannak az autókra felszerelve...Nem képtelenség használni őket, kis gyakorlás után hidd el, menni fog bárkinek. Erről, ilyenekről szól a jogsi megszerzése előtti kötelező vezetési gyakorlat...

tocibacsi 2009.07.28. 13:31:42

@Emmett Brown: igen haver, de ha kinézej a BAL tükörbe, ott egy motoros. Kinézek JOBBRA, ott nincs senki, index, aztán kimegyek jobbra és mégis ottvan, akkor mivan?! Én erről beszélek. Megint szókiforgatás van vazze. Nem írtam én olyat, hogy "mi van, ha egy motoros pattog a 2 szalagkorlát között, mint a gumimacik"...

Tecumseh 2009.07.28. 13:33:50

@Emmett Brown: Ha tudja hogy hibázott, és elnézést kérően int, akkor semmi gond, visszaintek, és megyünk tovább a magunk útján. Emberek vagyunk. De ott a másik réteg, aki hibázik,szabálytalankodik véletlenül, vagy szándékosan és utána habzó szájjal anyázik az ablakon keresztül. Na ő az, akire ráfér egy kis népnevelés.
valamit azért félreértesz, nem az erőszak a cél. Az csak az utolsó utáni eszköz, de lehet, hogy pontosan az a megfelelő helyen, és időben alkalmazott pofon fogja később egy másik közlekedő, vagy egy átjárón átkelő gyerek életét megmenteni...

A DONOR (törölt) · http://donor.blog.hu 2009.07.28. 13:35:55

silentsound :már vártam mikor találsz végre egy motoros levelet a fiók mélyén...
csak hogy ne legyen mindig nekem igazam raktam fel egy videót (igaz régi és szar a zene)de elemezgetheti aki akarja.amúgy ez tetszeni fog nektek végre ahol tényleg bizonyítottan életveszélyes a motoros.tudjuk hol volt tudjuk ki volt és azt is hogy ma már nem csinál ilyeneket.De most végre kiélheti magát mindenki aki gyűlöli a motorosokat :-)

Reggie 2009.07.28. 13:36:52

Szerintem a Neszmelyi utrol jott a motoros. Az a resz a Balatoni ut felol belathatatlan.

szlelesz 2009.07.28. 13:37:55

Ha jól értem, akkor itt 2 alternatíva van felvázolva.
1, átjött a motoros a piroson.
2, "elbújt" az autós mögött, és onnan lőtt ki a zöld jelzésre.

A 2. alternatívával van nekem egy kis bajom (az esőt pesti tapasztalatom alapján nem tartom eretnekségnek).
Áll az autó, a motoros mögötte. Jól beállított motor, ezért nem hallja az autós, és pont holt térben van, ezért nem is látja.
Eddig rendben.
Innentől van azonban számomra több alternatíva:
1, Annak ellenére, hogy autósunk ismerős a környéken, és tudja, hogy sávot fog váltani mégis, padló gázzal tövig nyomja 70-ig gyorsít, hogy utána fékezhessen és sávot válthasson. Ekkor a motorosunk
a, nem gyorsít mint állat, ergo nem éri utol az autót a kanyarodás során, majd csak utána... de akkor miért is nem látja az indexet?
b, ő is huzatja mint állat, ezért nem látja az indexet, és előz (de akkor miért is értetlenkedik az autós, hiszen -hacsak nem süket - hallania KELL egy kihúzatott motort)
2, Az autósunk mégsem veszett meg, és nem nyomja a gázt sávváltás előtt. Nos nem tudom kinek milyen a tapasztalata motorosokkal kapcsolatban, de velem még nem fordult elő olyan, hogy ha elől állok, és mögöttem megjön egy motor, akkor az ne csorogna fel elém, az meg végképp sosem, hogy egy gyorsasági motort legyorsuljak a lámpánál. Ezért szerintem ha ez a motor mögötte lett volna akkor úgy el ment volna mellette még a kereszteződés előtt, hogy nem hogy azt nem tudná, hogy honnan jött a motor, de azt se tudta volna, hogy mi ment el mellette.
Persze mindenkinek szíve joga azt feltételezni amit akar.

2009.07.28. 13:38:30

@tocibacsi: Szaggatott vonal két helyen váltja fel a záróvonalat a kérdéses szakaszon, egyből a kereszteződés után (hogy az ŐM-ről kihajtók rámehessenek a forgalmi sávra, ez kb 20-25 m, itt mentem át én is), illetve közvetlen a Boldizsár utca előtt.

Tecumseh 2009.07.28. 13:38:34

És nem értem a buszsávban szabálytalanul ténfergő autós sirámait. Ha ö a Kreszt figyelmen kívül hagyva a buszsávban ejtőzik, milyen jogon reklamál ha esetleg más is hibázik? Lehet, hogy elég lett volna, ha csak magára figyel, és az előírásnak megfelelően közlekedik, és akkor talán létre sem jött volna ez az oldal... Ez természetesen nem menti az esetlegesen hibázó motorost, de nem is ő irogat ide...

Emmett Brown 2009.07.28. 13:39:13

@tocibacsi: próbáld ki, hogy előbb indexelsz, és utána nézel a tükörbe, és mész ki jobbra, ezáltal hagysz időt, hogy a mögötted haladó felfogja, hogy mit akarsz, és főképpen az aktuális állapot szerint tudod megkezdeni a sávváltást, nem pedig a pár másodperccel korábbi szerint.

vazzup 2009.07.28. 13:41:03

A buszsávról:
a "felkészülésbe" pontosan belefér, hogy egy sarkot megy vki a buszsávba. Szép is lenne, ha mondjuk a Rákóczin csak azért be kéne sorolni a tömött sorokba, hogy egy utcasarkot elmenjen az ember. Ez nincs így. Tök szabályosan lehet menni a buszsávba ilyenkor!

Az itt tárgyalt helyzet viszont azért érdekes, mert nem mehetsz be a buszsávba, ha nem terelő, hanem zűróvonal van.
Ha meg még a kereszteződésben, kanyarodás közben váltasz sávot, az is szabálytalan.
Tehát csak akkor lehet ez szabályos, ha bekanyarodás után, terelővonalon áthaladva váltott sávot a posztoló, és nem haladt senki a buszsávban (az most nem fontos, hogy a motoros nem akart lekanyarodni, ettől még elsőbbsége van az általa éppen használt sávban!).

Amúgy tapasztalatom szerint a motorosok nagy többsége öngyilkos-jelölt. Persze mindegyik azzal takarózik, amikor a szabályszegéseikről kérdezik őket, hogy nem szeretnének megmurdálni. Ezzel szemben hajmeresztően életveszélyes helyzeteket produkálnak. Nem veszik figyelembe, hogy a 3sec alatt 100, városi közlekedésben nem megszokott, és váratlan, valamint az is, hogy jobbról előz meg kocsisort.

Próbálok rájuk figyelni, meg elengedem őket, ha éppen lámpa van, és látom, hogy szeretnének csorogni, nem erről van szó, csak éppen nem mindig megy, volt már rá precedens, hogy középső sávban álltam, és két oldalról két motoros, mindkettő mutogatott, hogy menjek arrébb.
Muhaha...

tocibacsi 2009.07.28. 13:41:20

@Tecumseh: nézd én napi siznten élem át ugyanezt ,csak a 4 kerék meg a zárt kasztni miatt nem vagyok éeltveszélyben annyira. Pl. a jobbkezes uccákban mindíg balra nézek először, ugyanis onnan jön a halálos veszély. Magyarul eleve úgy kezelem, hogy biztos jönnek és tuti nem adják meg. Ha ezt a lehetőséget sikerül kizárni, akkor megnézem, hogy kell e állóra fékeznem, azaz jön e valaki jobbról... (ehhez ugye néha fél sávot ki kell gutulni egy pl. parkoló autó miatt)
a tükrös témát jónak mondod, de azért valahol be kell mátnod neked is, hogy holttér igenis van, és a tükrök bámulásának ideje is korlátozott... Néha ugyanis előre is kell nézni, mert gond nélkül vágnak be az ember elé és tolnak utána satut... Én még soha senkitn em kaszáltam el, és védtem ki elég rázós szitut. Tudom, miről beszélek.

És ismétlem: azt írtad, Te normálisan mész. De attólmég, hogy motorozol, nem kell azonnal az összes kétkerekű istenbarmát IS (a nromásliakkal együtt) a szárnyaid alá venni. L. 2 MOZGÓ kocsisor között lavírozók és egyebek...

Abba gondolj bele, hogy megdöntöd a gépet, és kb. 1s elég ahhoz, hogy a járműved nettó szélességének három-négy-ötszörösével odébb legyél. Egy kamion nem tud elbújni, odébbugrani, stb. Egy motor igen... Egyik pillantban balra mögöttem vagy, a másikban már jobbra mellettem. MINDENRE nem lehet számítani. Ez nyilván nem a Te esetedre vonatkozik, de neked is be kell látnod, hogy rengeteg vesedonor száguldozik és cikázik az utakon...

ds3 2009.07.28. 13:42:35

Két észrevételem lenne:
1. A Menyecske becsatlakozása annyival közelebb van a valóságban, hogy az autós álló helyzezből is 2-3 mp alatt odaér, ennyi idő alatt én nem beszélnék folyamatos jobbra indexelésről. Ahogy az autós is írta, kanyar után 10m - ez két és fél autóhossz.
2. A motoros jöhetett a Neszmélyi út felől

Amúgy nem tudom ki a nagyobb kretén, aki mutogat, miután majdnem elcsapták (akárki hibája is volt), vagy aki emiatt rögtön beír egy blogba: jajanyuabunkómotorosbácsicsúnyátmutatott...

Emmett Brown 2009.07.28. 13:44:35

@Tecumseh: látom a Makarenkói pofon híve vagy:)
én sem ellenzem, de úgy vélem, hogy pont az a réteg akiről írsz, hogy megérdemelné, ők azok, akik nem az általad feltételezett módon vonják le a következtetéseket, hanem mondjuk "biztonsági okokból" betáraznak egy viperát vagy egyéb izgalmas játékszert, hogy legközeleeb ilyen ne történhessen meg.

2009.07.28. 13:45:37

@szlelesz: A zöld után nem nyomtam padlógázt, a kanyarig a legnagyobb sebességem kb. 45 volt. Ötödikben, alapjáraton csorogtam. Ezért használtam a "kanyarodás előkészítése" címszó alatt a buszsávot, hogy ott lassan haladva ne akadályozzam a befelé tartó gyorsabb forgalmat.

A DONOR (törölt) · http://donor.blog.hu 2009.07.28. 13:46:43

@ds3: tényleg szánalmas de hidd el sok ilyen van...
de ma jó napom van.

7végi Mátrás motorozás mindig igazolja ,hogy bizony autós barom is van gazdagon .sebaj megpróbáljuk túlélni őket:D

Tecumseh 2009.07.28. 13:50:09

@tocibacsi: Eszemben sincs a kétkerekű szervdonorokat a szárnyaim alá venni, sőt. Autóval, és motorral is közlekedem, látom mi folyik. A motorosok jó 10%-ának azonnali hatállyal bevonnám a jogsiját, már ha egyáltalán van nekik, és második, harmadik komolyabb szabálysértés után a jármüvét is elkoboznám... De ugyanígy az autósokét is! Észbontó ami az utakon folyik. Csak arról írtam, hogy néha egy kis odafigyeléssel tragédiákat lehetne megelőzni. És néha elég lenne az is, ha legalább az egyik fél betartja a szabályokat, már megelőzhető lenne a baleset.
Másrészt - a tükrök holttere komoly probléma. De mivel tudom, hogy léteznek, igy megpróbálom a dolgot gondosabb odafigyeléssel, többszöri körülnézéssel ellensúlyozni.
Ha egy autó mögött haladok, és előznék, én pl mindig próbálom az autó tükrében, márha látható, felvenni a szemkontaktust a vezetővel, vagy ha nem sikerül, a reflektorral jelzek neki, mielőtt előzésbe kezdek. De néha pont ez váltja ki azt, hogy rámhúzzák a kormányt! Merthogy előbújik a macho a sofőrből, és ugy dönt, nem enged előzni...Ilyenkor mi a teendő szerinted?

Deszkás 2009.07.28. 13:51:57

@leaping cat: Csakhogy több helyen a kereszteződés előtt 3-4m-re van szaggatott vonal. Az elég lenne utána a felkészülésre, bekanyarodásra?

A DONOR (törölt) · http://donor.blog.hu 2009.07.28. 13:53:24

@Tecumseh: ha motoron vagy akkor a megoldás hogy a jobb térded picit megemeled pont a visszapillantó magasságáig és húzol egy kövéret.
majd akkor legközelebb nem játsza az eszét és hagy előzni és nem fogja rád húzni a kormányt.

szlelesz 2009.07.28. 13:53:49

@anyukatok: Sejtettem, ezért is igyekeztem az irónia módszerével rámutatni, hogy bár ugye ez az eset nem lehetetlen, de nem igazán életszerű.

tocibacsi 2009.07.28. 13:54:28

@Emmett Brown: ezt teszem. és pl sávba átsorolásnál visszapillantó, hogy mögöttem mi van. Index, közben nézek jobb tükörbe. aztán leőre, és mikor ak ormányt mozdítanám újra tükör és hátra isfordulok, pont MIATTATOK...

korábban írtam már de akkor erre egy példa: lassan meginduló kocsisor gellérttéren a budafokira, bal sáv megszűnik, indexelek jobbra. Már akkor kiraktam az indexemet, amikor megálltam (a feltúrás óta ott nem jártam, nem tudtam, h megszűnik a sáv, amúgyi s a bartókbélán szoktam menni) szóval index. sor megindul, az előttem levő besorlol, én csorgok, index megy, jobbra mögöttem jövő akár véltelnül, akár direkt lemarad, ez látszik a tükörben, egy "nagy" berlingo volt, a mögöttem jövő szépen a helyén. A fenti protokoll szerint újra előre néztem, hogy aki mögé majd besolrolk, mégis mennyire gyorsul. Újra tükör, üres, megyek át (meg eleve ugye LÁTOM a berlingot, tudom, hogy tőle ok) kormány mozdul, de még fejem hátra fordul. Akkor látom, hogy egy istenbaram jön a 2 sáv között. Kormány vissza, tuti ami ziher, hagy menjen... és akkor még ő kezd el mutogatni... na ez szerited milyen? Végig a 2 sor közt jött kb 3 autónyit, előtte a visszapilantóban a kék sisakját azt láttam, jóval hátrébb, a jobb sávban. Tessék. Index kint volt, minden tükröt megnéztem, többször is. Ő miylen kresz szabály értelmében volt ott? Ha már ott volt, mért nem engedett ki? Ha már nem tette, mért neki állt feljebb? Ígyis nekem köszönheti, hogy nem kaszáltam el. A Tecumseh által említett "lúzer panellakó" szuzukis fittipaldi bizony elkaszálta volna...

Tecumseh 2009.07.28. 13:54:42

@Emmett Brown: Van rá esély, hogy az illető komoly eszköztárral vág neki a napi közlekedésnek... De tudod, ki fegyvert ránt, fegyver által vész el ...:-))))
Amúgy nem túlságosan köztudott, de létezik autós feketelista :-)Amire nem túl szerencsés felkerülni..-)

Tecumseh 2009.07.28. 13:56:08

@www.donor.blog.hu: Én azért jólnevelten mindig beadom a tükröt neki az ablakon, mert ha ő nem is használja, a gyerek még jókat játszhat vele :-))))

tocibacsi 2009.07.28. 13:59:05

@Tecumseh: érdekes, a refi előzési szándék jelzésére normális... tény, hogy ritka, és ezrét félreérthető, mert inkább jelenti manapság azt hogy "mennyanyádba" ...

Tükör: szeritem az a legjobb, ha középen vagy, magas vagy, a visszapillantó a tuti... Álló sprt meg előzz végig középen, bánom is én, mindíg elengedem az összes motorost, ha kell, az amúgy már álló autótval is odább gurulok... ezzel cisn baj. De már mozgó sorok közt hallod... és aztán a sávot váltó autóst, mint 3. járműoszlop tagja baszogatni...

Emmett Brown 2009.07.28. 14:00:33

@tocibacsi: megmagyaráznád, hogy a "MIATTATOK" alatt mit értesz?

Most a sztoridra mit lehet mondani? Max annyit, hogy az illető szokásjog alapján jött, viszont cserébe egy hatalmas nagy barom!

A DONOR (törölt) · http://donor.blog.hu 2009.07.28. 14:01:39

@Tecumseh: milyen igaz!! nekem meg lassan ettől fog elkopni a térdem nem a lapon kanyarodástól :-)a 7végi mátra is ezt igazolta 2 visszapillantó egy vállal szemből (az tényleg meredek volt)egy hátulról mert mindig bejött középre a paraszt hogy ne tudjak elmenni.utána persze parádnál megvártam és megállt és ha hiszed ha nem még ő kért bocsánatot.pedig már épp fordítottam a sisakot hogy küldöm a homlokába.

keressetek inkább egy életszerűbb szitut ha motorost akartok fikázni mert ez a mai nem volt pont az.
csak aztán nehogy nagyon belegyertek:-)

Tecumseh 2009.07.28. 14:02:05

@tocibacsi: A sorok közti előrehaladás sok tölünk nyugatra fekvő országban szabályos, benne foglaltatik a Kreszben - de természetesen vannak szabályai. Az első, és legfontosabb, hogy csak, és kizárolag álló autóknál kivitelezhető.
Itt egyelőre még nem engedélyezett, bár sok esetben a rendőrautó is félrehúzódik, engedi haladni a motorost. De a motoros részéről minden esetben illik ezt legalább egy fejbólintással megköszönni... Hozzáállás kérdése az egész. Van motoros, aki kihívja maga ellen a sorsot, és van autós, akinek mindegy hogy hogyan közlekedsz, csak potenciális célpont maradsz.

an-dee 2009.07.28. 14:03:26

Hi

Az nem lehet hogy a Neszmélyi úton jött, csak Te nem láttad amikor elindultál? Ha csak 50-nel jön, pont akkor ér a holttérbe amikor te már egyenesben vagy.

Ami fontos: autót vezetek, motort vezetek, és még a Menyecske utcába is jártam általánosba :) elég sokat járok arra. Szóval ismerem a környéket. Szerintem csak TE voltál figyelmetlen.

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2009.07.28. 14:09:42

@vazzup: Szerintem a jobbról jobbra a buszsávon át eset egy speciális kivétel, amit megenged a KRESZ (pontosabban a hozzáfűzött magyarázat) Itt viszont arról van szó, hogy a posztoló balről jött és ahelyett, hogy normál sávját használta volna, rögtön kiment a buszsávba. Pedig maradatott volna a saját sávjábsn, ráért volna közvetlenül a Boldizsár előtt kikanyarodni jobbra. Ráadásul dugó se volt...

@Deszkás: Igen. Nekem elég szokott lenni. És láttam már másokat is, akinek elég volt...

tocibacsi 2009.07.28. 14:11:52

@Emmett Brown: Miattatok: motorosok... mert vigyázok rátok, illetve megszokásból, mert nem ez volt az első... csak hamár azzal baszogatjátok az embert, hogy nem néz a tükörbe... A többes 2. csak jött hozzá...

Sztori: szokásjog? mozgós sorok közt? A hatlamas nagy barommal egyetértek, köszi szépen, hogy nyugtázod... :)

@Tecumseh: azt hallttam, hogy ez itthon is benne lesz. Nincs vele bajom, feltéve, hogy nem elém áll be és időben észreveszi a lámpát a motoros is... mert én ad abszurdum szeretnék kilőni. Azt semmi sem tiltja ugye... álló sor: hát bizony...

Megközöszönés: biccentés, kézfej egyenesbe, lábfej kitol, térd kitol, stb... ismerem ezeket, szoktam is örülni. Valóban illik...

Pascal · http://torzskocsma.blog.hu/ 2009.07.28. 14:11:54

hmmm én három különálló dologról írtam:

1. a motoros jöhetett többfelől, de az eset körülményeit tekintve szerintem valószínűleg őrmező felől jött (valaki beírta, ott a Neszmélyi ami nem belátható).

2. Ettől tök függetlenül, olyan nem valószínű, hogy valaki sávváltáskor körülnéz, sehol senki az égvilágon, majd 2-3 másodperc múlva sávot vált és közben épp jobbról elmegy mellette egy motoros. Ilyesmire senki sem képes. Pár másodperc alatt kb. 30-50 métert lehet menni, nem százmétereket. Addig el lehet látni. Az a motoros bizony ott volt sávváltás előtt is.

3. Mindkét korábbitól függetlenül, volt már egy hasonló post itt; és az egyik kommentben is fenn. Valaki kisorolt a buszsávba jobbra kanyarodáskor, ott jött egy autó (mit keresett ott szabálytalanul); durr, és a kisoroló lett a hibás. Nem adta meg az elsőbbséget sávváltáskor. Lehet, hogy nem igazságos de ez van.

Deszkás 2009.07.28. 14:12:39

@promontor: Na de miért előzte volna jobbról, ha ott buszsáv van? És mióta előzünk jobbról?!?! Mellesleg mi van akkor, ha nem mögötte volt? Minden autón van oldalt is irányjelző, nehogy már nem látta azt!
De továbbra sem értem, ha a 7esen jött, akkor hogyhogy nem mögötte volt? Egysávos az út. Mit keresne balra kanyarodáskor mellette?

Jack__Bauer 2009.07.28. 14:12:58

@tocibacsi: nem értem a válaszod, mivel én is ugyanazt írtam - "lakott területen belül nincs értelme jobbról előzésről beszélni, mivel párhuzamosan lehet (el)haladni a sávokban"
Az hogy a buszsáv nem számít párhuzamos közlekedésnek, az a jelen helyzet szempontjából lényegtelen, mivel egyébként is záróvonal választja el a belsőtől azon a részen, ahol a posztíró megjelölte a sávváltást (Tehát akkor se sorolhatott volna ott ki, ha történetesen nem buszsáv a külső. Mert a záróvonalat NEM lépjük át csak úgy.).

Emmett Brown 2009.07.28. 14:15:13

@tocibacsi: sejtettem, hogy ezt jelenti, de most már legalább biztos vagyok benne :)

Ja még csak annyit, hogy NEM motoros vagyok :D

2009.07.28. 14:16:16

@an-dee: Én is a Menyecskébe jártam, meg a Neszmélyibe is. :) Hidd el nekem, minden alkalommal jól felmérem, mielőtt nekikezdek. Többször is. Ismerem Őrmezőt és a környéket is, mint a tenyeremet.

Tecumseh 2009.07.28. 14:19:36

@tocibacsi: Illik megköszönni :-) Volt egy haver, aki úgy csajozott, hogy vett pár szál rózsát, és a körúton néha a lámpánál beadott egy-egy szálat a formásabb női pilótáknak:-) Igen-igen jó arányban bejött neki...:-))

Amúgy meg, bár a szabályok nemigen engedik meg, de ilyen esetekben igen hasznos, sőt, életmentő lehet egy hangos kipufogó :-) Lehet, hogy néha zavaró, de legalább hallani, ha motoros közeledik:-)

tocibacsi 2009.07.28. 14:22:38

@Emmett Brown: viszontkérdésed magában hordozta az információt :) sebaj! :) remélem nem haragszol, hogy lemotorosoztalak :D

@Jack__Bauer: nem mondtam én, hogy vitatkozom, csak leírtál pár dolgot, kiegészítettem a konkrétumokal :) asszem. bár a kutya se emlékszik, hogy melyik komment kinek volt már a Re... :D

@Tecumseh: Na az komoly hallod :)

2009.07.28. 14:24:16

Nagyon rá van mindenki állva erre a párhuzamos közlekedés esetén nincs jobbról előzés, stb szövegre. Lehet rosszul fogalmaztam, a Balatoni út nem autópálya, nem is úgy értettem.

Mindössze annyi a lényeg, függetlenül motorosoktól, buszsávtól, holtterektől, hogy ha egy jármű egy sávban halad, és jobbra indexel, tehát kanyarodni fog, NEM megyünk be mellé jobbról hogy megelőzzük.

Tecumseh 2009.07.28. 14:24:59

@tocibacsi: Tényleg:-) Első döbbenet, amikor megáll az autó mellett egy hosszúhajú, nagydarab motoros egy nagyvas nyergében:-) aztán meg a rózsa, ami végképp összekuszálja a képet :-) A lányok meg, ugye, szeretik a rosszfiúkat...:-)))

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2009.07.28. 14:25:18

@Deszkás: Az nem kérdés, hogy a motoros szabálytalan, én csak arra utaltam,hogy a posztoló is szerintem szabálytalanul akart kimenni ott a buszsávba. Ez persze bocsánatos bűn, ha dugót akarsz kerülni és a végén tényleg jobbra mész, de a jelen esetben nem volt dugó, tehát szerintem semmi értelme nem volt, csak szimplán szabálytalan.

Más. Ha a motoros a Neszmélyin jött, akkor elsőbbséget kellett adnia a Menyecskén jövő járműveknek, mert macisajtja van, mielőtt becsatlakozhatott a Balatonira, tehát ha tényleg olyan gyorsan jött, akkor nagyon-nagyon szabálytalan volt...

Én vagyok 2009.07.28. 14:30:31

A notórius szabályszegők abból indulnak ki, hogy mindenki más birka, betartja a szabályokat, ők pedig majd jól ellavíroznak közöttünk. A gond akkor kezdődik, amikor két ilyen összeakad az úton. Az egyik a pirosat hagyja figyelmen kívül, a másik pedig a buszsávban halad több száz métert. Láttam én már ennél cifrábbat is.

tocibacsi 2009.07.28. 14:31:05

@anyukatok: ööööö ez it most kis képzavar...

tehát:
- előzésnek azt hívjuk, amit a többség ez alatt gondol, DE ha többsávoson emlémsz valaki mellett sávváltás nélkül (függetlenül attól, hogy város, közút vagy pálya) ez nem minősül előzésnek, se balról, se jobbról... ez ám a szép, emberek, ez így van a kreszben, szóval pályán a középen szüttyögők miat nem kell 2 sávot bemenni balra meg aztán 2t vissza...

- balról KELL előzni, kivéve van pár eset
- jobbra kell tartni, kivéve városban, ha nem jön senki
- városban szabad jobbról előzni azt, aki nem húzódik le jobbra, pedig kéne...

dióhéjban kb ennyi...

leaping cat 2009.07.28. 14:35:25

@Deszkás: nem én festem fel a sávokat, amennyi van, annyi van. Én egyébként tiszteletben tartom mindenki jogát a szabályok áthágására, csak szeretném, ha tudná, hogy szabálytalankodik, és vállalná is ennek következményeit. Buszsáv: 300 ezer forint. Húsz évvel ezelőtt Sashalmon laktam, minden nap az Asoriától a Keletiig a buszsávban mentem haza az esti csúcsforgalomban, de egyrészt tudtam, hogy szabálytalan, másrészt akkoriban nemigen büntették. Ma egy sarok távra sem kockáztatok 300 eFt-ot.

2009.07.28. 14:38:07

@tocibacsi: Tudom tocibacsi, elég hülyén írták le a KRESZ-ben. De ha józan ésszel gondoljuk végig, akkor ilyen esetben jobbról nemhogy elmenni, megközelíteni is veszélyes, hiszen látható (index), hogy a jármű jobbra húzódik, és nem marad mellette elég hely.

Pascal · http://torzskocsma.blog.hu/ 2009.07.28. 14:41:47

"...megközelíteni is veszélyes, hiszen látható (index), hogy a jármű jobbra húzódik, és nem marad mellette elég hely"

Tényleg veszélyes, jobb elkerülni lassítani pl., de azt felejtsd el, hogy az index miatt elsőbbséged is van..

Előzésnél is (ami nem ez az eset) nem annak van elsőbbsége aki előbb indexel hanem aki hamarabb kezd bele. Mindegy, hogy balról vagy jobbról. Vagyis az sem változtatna ha előzés lenne.

tocibacsi 2009.07.28. 14:42:15

@anyukatok: nem feltétlen a Te esetedre írtam, én itt alapvetően neked adok igazat, legalábbis amíg be nem bizonyosodik, h máshonnan jött a motor, mint gondolod... ha járok arra legközelebb, megnézem...

Dr.Bio74 2009.07.28. 14:45:26

Az összes motoros szemét!
Főleg azért, mert ők motoroznak én meg nem ! :))

tocibacsi 2009.07.28. 14:47:58

@Pascal: "Előzésnél is (ami nem ez az eset) nem annak van elsőbbsége aki előbb indexel hanem aki hamarabb kezd bele"

!!!! nagy büdös lótúrót !!!! pofám leszakad! b) és c) pontok!!!

34. § (1) Előzni abban az esetben szabad, ha
a) az előzés céljából igénybe venni kívánt forgalmi sáv olyan távolságban szabad, hogy - figyelemmel az előzni kívánó és a megelőzendő jármű sebessége közötti különbségre - az előzés a szembejövő forgalmat nem zavarja;
b) az előzni kívánó jármű előzését más jármű nem kezdte meg;
c) az előzni kívánó jármű előtt ugyanabban a forgalmi sávban haladó másik jármű előzési szándékot nem jelzett;
d) az előzés során a megelőzendő jármű mellett megfelelő oldaltávolságot lehet tartani;
e) a vezető az előzés befejezése után a járművel a megelőzött jármű elé, annak zavarása nélkül vissza tud térni.
(2) Az előzési szándékot - ha az előzés irányváltoztatással jár - irányjelzéssel [29. § (2) bek.] jelezni kell.

tocibacsi 2009.07.28. 14:49:56

Magyarul, ha valaki indexel, te már bele sem kezdhetsz (és az indexeléssel kell kezdeni)!!!!

2009.07.28. 14:50:03

@Pascal: Nincsenek illúzióim a elsőbbségemmel kapcsolatban. Tudom, hogy nem jelent elsőbbséget, de annyit feltételezek mindenkiről, aki vezet, hogy józan ésszel feléri, hogy oda nem fog beférni, és elmegy balra az üres úton.

Pascal · http://torzskocsma.blog.hu/ 2009.07.28. 14:53:15

De tocikám, hát én is azt írtam ami oda van írva... (nem annyire fontos).

Egyébként, azzal még adós vagy, hogy ha valóban körülnézett, és a körülnézéskor valóban még a piros lámpánál volt a motor, akkor a motor milyen gyorsan ment (mennyire valószínű ez az eset, ahhoz a mindennapos esethez képest, hogy nem néz be a holttérbe).

tocibacsi 2009.07.28. 14:54:47

@Pascal: bocsi bocsi bocsi! :D:D:D:D fáradt vagyok, 8.5 órája melózom :D csak az a szórend. nem ment már a dekóder :D SORRRY!!!

Dr.Bio74 2009.07.28. 14:58:54

@tocibacsi:
Nem is igaz, mert kezdésként hörgő motorral fel kell zárkózni az előzendő jármű mögé cca.:10-15 cm -re. Este mindenképpen kötelező a reflektorral is jelezni a szándékunkat. Majd aki bújt aki nem pozícionálással, kivágunk az előzendő jármű mellé, - opcionálisan választható bal és jobb oldal- majd a "F-1 -es hű jön a kanyar" érzéssel visszavágni a megelőzött jármű elé. Az előzés befejezését a féklámpa felvillantásával jelezzük a mögöttünk közlekedő véglénynek, majd kezdjük előröl.

tocibacsi 2009.07.28. 15:00:22

@Pascal: na várjál, télleg fáradt vagyok, újra elolvastam... :D Sztem TE írtad rosszul... csak kicsit magyartalan a mondat, ami itt persze nem téma, csak hát látod... kiveszem a zárójelet:

"Előzésnél is nem annak van elsőbbsége aki előbb indexel hanem aki hamarabb kezd bele"

Annak van elsőbbsége, aki előbb kezdi meg az előzést. indexeléssel... tehát: aki előbb indexel. Az indexelés része az előzésnek...

tocibacsi 2009.07.28. 15:02:31

igény esetén holnap folyt. köv... üdv Mindnekinek...

leaping cat 2009.07.28. 15:04:05

Sávváltásnál (mert itt az volt), nem a sávváltónak van elsőbbsége, akár indexel, akár nem, hanem annak, aki már abban a sávban halad. Ezt azért már ne vonjuk kétségbe, ha lehet.

tocibacsi 2009.07.28. 15:05:58

@leaping cat: nem teszi senki, de ha mind2en akkor mentek bele a sávba (ez ugye lehet, nem tudjuk, honnan jött a motoros) akkor a sorrned számít... a többi meg csak egy Re volt egy hibás hozzászólásra...

A DONOR (törölt) · http://donor.blog.hu 2009.07.28. 15:14:07

@Bio74: jogsi,motor,rutin, aztán kuplung,egyes,orgazmus és az egész nem tart tovább mint egy kamasz első magömlése ami talán max 3 másodperc és utána megint kuplung,kettes...Az egyenes végén az eszed már fékezne, de te még egy gondolattal tovább tartod a gázt, aztán kipattansz a plexi mögül, mint bohóc a dobozból, és galaktikus féktávot veszel.
ennyi:-)

Pascal · http://torzskocsma.blog.hu/ 2009.07.28. 15:21:41

Hát, lehet én írtam rosszul, bár sztem nem. A lényeg, hogy a motoros volt jobbra, vagy ment jobbra, és az indexelés nem ad elsőbbséget - az index miatt nem kötelező a motornak fékeznie vagy balról kerülnie ahogy anyuci javasolja. Előzés vagy párhuzamos közlekedés, mindegy.

Nehezen lehet elképzelni, hogy a postíró már belekezdett a sávváltásba és az egyenesen, nagy sebességgel jövő motoros, (aki most tűzött át a piroson - mennyivel is??) ez után, másodikként juszt is jobbra próbálta magát átpréselni, amikor mehetne saját sávjában, teljesen egyenesen. Vagyis előfordulhat mindenféle, én azonban ilyet még nem láttam; holttérbe be nem néző autóst viszont mindennap; és ezért gondolom az utóbbit valószínűnek.

Lényegtelen persze én mit gondolok, azonban a rendőr is ezt gondolná, legalábbis nagyon valószínű, volt is rá példa.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.07.28. 15:26:34

Nindenki, aki szerint azért előzés, mert a busz sáv nem számít bele párhuzamos közlekedésbe:
Az összes buszsávban haladó köcsög buszt meg kell akkor büntetni, mert jobbról előznek, amikor elmennek az álló autósor mellett? És a taxisokat is? (a biciklisek meg amúgy is előznek jobbról)

leaping cat 2009.07.28. 15:29:46

@tocibacsi: én ezt erre írtam:

Mindössze annyi a lényeg, függetlenül motorosoktól, buszsávtól, holtterektől, hogy ha egy jármű egy sávban halad, és jobbra indexel, tehát kanyarodni fog, NEM megyünk be mellé jobbról hogy megelőzzük.

Szerintem itt a postoló fordítva ül a lovon, helyesen ha jön valaki a másik sávban, nem megyünk be elé/mellé

A DONOR (törölt) · http://donor.blog.hu 2009.07.28. 15:32:49

@newtehen: sajnos tényleg így gondolja néha a közeg az ilyen szitukban...

Emmett Brown 2009.07.28. 15:33:27

@tocibacsi: semmi gond, nem vettem zokon :D

2009.07.28. 15:38:42

@leaping cat: Nem érted, hogy nem jött ott senki?

Pascal · http://torzskocsma.blog.hu/ 2009.07.28. 15:41:02

"Nem érted, hogy nem jött ott senki?"

Azért nem értjük, anyuka, mert ha te mentél 40-el, ő meg mondjuk 80-al: 3 mp alatt az 30-35 méter...

Emmett Brown 2009.07.28. 15:41:32

@anyukatok: akkor hol volt a motoros? :D

2009.07.28. 15:51:11

Azt hangoztatjátok, hogy csak ŐM-ről jöhetett kifele, én meg nem vettem észre, és ráhúztam. Többször is visszanéztem (tükör+hátranézés), a kifelé vezető út üres volt. Azért mert valami szokatlan, mindjárt kételkedni kell? Pont azért postoltam, mert engem is meglepett. Ha az történik, amit mondotok, még én kérnék elnézést, nemhogy posztot írogassak róla.

kpetya 2009.07.28. 15:55:34

Honnan gyütt a donorjelölt?

kpetya 2009.07.28. 15:57:37

@www.donor.blog.hu:

Vagy elöveszem az alekomat és szimplán rádhuzom a kormányt. hogy nyalnád fel az aszfaltot ilyen stilussal!

2009.07.28. 16:01:40

Most néztem a rajzot, kis helyreigazítás vele kapcsolatban. Rossz oldalra raktam a piros lámpát, ill a motoros útvonalát. A 70-es befelé tartó sávjáról és az ahhoz tartozó lámpáról van szó. Nem a jobbra kanyarodóról, ahogy valamelyik kommentben félreértették. Elnézést!

leaping cat 2009.07.28. 16:03:09

@anyukatok: a további vita előtt tisztázhatnánk, hogy hol is történt az affér. Mert a rajzon még az őrmező felől jövő bekötő előtt, de a kommentjeid szerint talán mégsem.

an-dee 2009.07.28. 16:03:12

@anyukatok: találkozunk ott, és megmutatom hogy akármennyire körülnézel tuti nem fogsz látni csak ha mellédérek a motorral, és nem fogok százzal menni.

Pascal · http://torzskocsma.blog.hu/ 2009.07.28. 16:03:13

Anyuka: még azt sem érted pontosan, mit mondunk.

Egyrészt, azt mondjuk, hogy valószínűleg Őrmezőről jött (főképp akik ismerjük a kereszteződést). Akik ott vannak onnan jönnek.

Ettől teljesen függetlenül azt is mondjuk, hogy mindegy honnan jött, ott volt a jobb sávban mögötted amikor elindultál jobbra; és valamivel gyorsabb is volt nálad. Tekintve a sebességetek, nem lehetett messzebb 30-35 méternél amikor kitetted az indexet; nem láttad elhisszük de abból nem következik hogy nem volt ott.

Az pedig nem valószínű, hogy még a piros lámpánál lett volna amikor körülnéztél; onnan kurva nagy sebesség és még nagyobb bravúr jobbra-és-melléd kerülni; nézd meg a kereszteződést, miért ment volna direkt jobbra egyenes helyett; és nem 80-90el ment volna el melletted. Talán elképzelhető, de teljesen valószínűtlen.

Végül azt is írtuk, mit hatáoznának a zsaruk hasonló esetben.

Emmett Brown 2009.07.28. 16:03:24

@anyukatok: ha jól értem amit @leaping cat ír, akkor teljesen egyetértek vele, az index nem biztosít számodra automatikus elsőbbségi jogokat. Ahogyan a poszt végi három állításodból a harmadik kapásból nem állja meg a helyét, mert nem kanyarodtál, hanem sávot váltottál, ahol Neked kell elsőbbséget adnod akárki is jön, és akárhogyan is keveredik oda! Ez arra is vonatkozik, amikor sorból akarsz kisorolni, és a mögötted haladó nem csak kisorol, hanem rá is gyorsít, (ami köcsög dolog, de szinte mindenki így csinálja), de akkor is Neked kell erre odafigyelned.

leaping cat 2009.07.28. 16:06:40

@anyukatok: ezt meg már végképp nem értem.

an-dee 2009.07.28. 16:08:02

Ja, még 1 dolog, csak hogy a "nem jött semmi"-re reagáljak. A Lánchíd után lehajtón mentem észak felé budán, a lehajtnál elnéztem jobbra, nem láttam semmit, majd elhajtottam balra. És akkor esett le hogy LÁTTAM egy autó de valami miatt mégis a NEM JÖN semmi tudatosult benne. Szerencsére eddigi életem során 1x fordult ilyen elő velem, 10+ év vezetés és kb 200.000 km után. Bárki bármit elnézhet. Kiváncsi lenné ha lenne egy videó felvétel arról hogy TE nézted el, akkor mit szólnál.

ui: nem azt mondjuk hogy Te voltál, de azok alapján amiket elmondtál ennek van a legnagyobb valószínűsége.

Utcamacska · http://utcamacska.blog.hu/ 2009.07.28. 16:27:23

Ma egy donor motoros csak azért menekült meg, mert nem egy szőke, 18 éves frissjogsis cica ült a volánnál, hanem jómagam, Jobbról balról kb 2 centin múlt, hogy mindannyian élünk. Na és rajtam, meg a bennünket mindannyiunkat védő Őrangyalok aktív lobbiján, akik az ilyen helyzetekben a Magyar parlamentet megszégyenítően konspirálhatnak életünkért. Ugyanis előztem egy bringást (külső sávban) tömeg végig az úton, motorosunk nem látván sem a bringást, sem az indexelésemet, egyszerűen elhúzott mellettem az elválasztósávon balról. Ha olvassa, ma este imádkozzon értem! Megérdemlem! (A ránctalanító krémemről magam gondoskodom!)

tocibacsi 2009.07.28. 16:33:07

@Pascal: teljesen más téma, ha sávot akarsz váltani. attól, hogy indexelsz, nem kötelező téged elengedni, ebben igazad van. de előzésnél, mikor többen kezdtek előzésbe (tipikus, mentek a trabi mögött, jönnek szembe, aztán mind az 5en kivágódtok egyszerre) akkor azé a pont, aki az indexet először kiteszi. UGyan ez a szitu, ha 3 sávos pályán külsőből és belsőből 2n mennek középre. Ha nem eldönthető, hogy ki rakta ki előbb az indexet (pl kamiont kerültök, aki középen halad, v bánom is én, és nem egyértelmű, ki indexelt előbb) akkor ugye annak van elsőbbsége, aki jobbról jön. De csak akkor. Különban annak, aki előbb jelezte a szándékát. Mert ugye indexeléssel jelezni a kanyarosás szándékát, nem pedig annak tényét kell....

Pascal · http://torzskocsma.blog.hu/ 2009.07.28. 16:44:08

Azért, mert ekkora sebességkülönbség mellett nem lehetett nagy a távolság köztetek, és azért, mert ott van tükrök holttere.

Abból, hogy nem láttad egyáltalán, te arra következtetsz, hogy még a piros lámpa előtt volt. Ott sem láttad de máshol nem lehetett, szerinted. Csakhogy vedd figyelembe, hogy 40 méternél nem nagyon volt messzebb tőled. Ez adódik a sebességkülönbségből. Ha ez így van, szerinted hol volt??

Egyébként nem mondjuk 100%-ra, csak annyit, hogy sokkal valószínűbb ez mint az, hogy 120-150 m-ről tépett oda ÉS csak akkor kanyarodott jobbra MIUTÁN te megkezdted a jobbra sorolást.

Általánosságban, ha nincs forgalom, és úgy tűnik a semmiből bukkant elő a motor, akkor tükrök a holt zónájában volt; nemcsak ebben az esetben.

Pascal · http://torzskocsma.blog.hu/ 2009.07.28. 16:46:33

Tocikám, én csak annyit írtam, hogy ha valaki már megkezdte az előzést a másik meg indexel akkor egyiknek van elsőbbsége :-) és nem is ide tartozik, egyébként.

A DONOR (törölt) · http://donor.blog.hu 2009.07.28. 17:42:15

@kpetya:
azt hiszem nem teljesen konkrétan sikerült értelmezned azt amit írtam.pl:
van egy előzmény miszerint nem engedsz el és rám húzod a kormányt ezek után ez a minimum hogy ugrik ami neked fontos (visszapill) hiszen rám húztad a kormányt és ezzel az életemet veszélyeztetted. éééééérted???ez a minimum ami jár minden köcsögnek aki ráhúzza a kormányt egy motorosra.

kispista2 2009.07.28. 17:52:09

"kanyarodási szándékát"
Nem kanyarodtál, hanem sávot váltottál!

kispista2 2009.07.28. 17:55:47

"Itt már úgyis lassan megyek, nem akarom akadályozni a befelé menő forgalmat. "
A busz meg le van szarva, ugye?

craft75 2009.07.28. 18:23:51

Anno 3 hónapja közlekedtem az M3-on, van egy bazi nagy plakát olyan szöveggel hogy vigyázzunk a motorosokra, na pont a plakátnál húzott el mellettem egy motoros kb 240-el, ugy hogy csak akkor vettem észre hogy jött mikor már előttem járt 20 méterrel, pedig rendszeresen figyelem a tükröket.

Ha pedig legveritek a tükröket az autókról, akkor miben fogja a vezető meglátni a mögötte teperő következő motorost ?

kispista2 2009.07.28. 18:25:43

@anyukatok: Tehát szerinted bárki haladhat a buszsávban 50-nel?

kispista2 2009.07.28. 20:32:32

@anyukatok: 250 méter hosszan semmiképp sem lehet kanyarodásra felkészülni. Vagyis szabálytalan voltál. Meg a motoros is.

lotht 2009.07.28. 20:50:01

Nemrégiben "áldottam" egy robogóst, meg az ő jószerencséjét. Egyirányú utcából jobbra-balra lehet menni, elsőbbségadás után.
Balra mennék, index, kihúzódom balra, majd indulok. Eközben robogó jobbról mellém áll, majd kanyarodik velem együtt balra, kicsit mögöttem, éppen a holttérben.
Ő becélozta a a sáv majdnem közepét, mire kikanyarodtunk, épp mellém ért. Én kerekek közé kaptam a terelővonalat, de közben már jönnek szembe...

tocibacsi 2009.07.29. 07:36:53

@lotht: azé van rajtuk sisak, mert különben ilyenkor jól felpofozná őket az ember...

tocibacsi 2009.07.29. 07:41:08

@kispista2: 250 méter: az a baj ezekkel a kommentekkel, hogy SEMMI jogi háttér nincs mögöttük... 150 méter hosszan lehet? 50? 20? Hol a határ? A kresz ezt NEM definiálja. A felkészülés FOGALMÁT SEM definiálja, de pl az előzés fogalmát igen, a legvégén, a III-as fejezetben... Kár ilyen megjegyzéseket irogatni... a KRESZT kéne több ponton módosítani, pontosítani és a valós élethez igazítani. Ami ÚGYIS BEVETT SZOKÁS és SENKIT NEM ZAVAR, (mint a buszsáv használata kanyarodáshoz, vagy a motrosok előrecsorgása ÁLLÓ autók közt) azokat engedni kéne, de ami szintén bevett sozkás, de zavaró (JOBBRA NEM TARTÁS, ZEBRA leszarása) azt viszon tűzzel-vassal kéne beleverni az emberekbe, továbbá van pár dolog, ami jó lenne, de nem szokás, mert a kresz nem írja elő (cipzár) azokat meg bele kéne tenni...

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2009.07.29. 07:48:50

@tocibacsi: A KRESZ nem mond határt, de a záróvonal igen. Minden lekanyarodási lehetőség előtt feloldják a záróvonalat. Onnantól lehet "felkészülni". Egy-két-három kereszteződéssel előtte nem. Szerintem ilyen egyszerű.

Egyébként egyetértek, hogy ez bocsánatos bűn, csak azt nem értem, hogy ha nincs forgalom, amit ki kellene kerülni, akkor minek kimenni a buszsávba.

an-dee 2009.07.29. 08:52:58

Jó reggelt.
Ma direkt úgy jöttem munkába hogy megnézzem a kereszteződést. Tehát a Balatoni útnál 2 sáv van. A jobb oldali egyenesen megy, késöbb ebbe a sávba érkezik aki 'visszafordul' Bp felé. A jobb oldali sáv meg megy Örmezőre.

Ahol a post írója 'visszafordult', ott az Örmezőről kikanyarodó sávból lesz a buszsáv, tehát 2 párhuzamos sáv van, aminek az elején kb 20m szaggatott vonal van, utána záróvonal, majd a Boldizsár utcánál záróvonal balról szaggatottal.

Ami valószínű: a motoros Őrmezőröl jött ki. És maximum abba lehet belekötni, hogy a 3x tábla ellenére nem adta meg neked az elsőbbséget.

De van hasonló helyzet, pl a Budaörsi út kifelé, amikor a 2+2 sáv összeér (Nagyszölös és Budaörsi út). Itt a két jobboldali sávnál (Katonaságnál) van elsőbségadás kötelező tábla. Én 1x a jobbról 3. sávból mentem át a jobb 1.-be, pont 1 rendőrautó elé, persze egyből nekik állt feljebb, a tábla Őket sem zavarta.












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása