Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Tolószékkel gurult az autópályán

2009.08.01. 12:30 :: SilentSound

Mindig is fontosnak tartottam a mozgásukban korlátozottak jogainak betartatását, soha nem gondoltam volna, hogy valaha egy kerekesszékest fogok lehülyézni, de ennek is eljött ma az ideje. Mocskos Kaviár vidám sztoriként élte meg amit alább olvashattok, én annyira nem tartom viccesnek, de lehet, hogy csak nekem nincs elegendő humorérzékem. Mégis úgy érzem, hogy amit emberünk csinált, az életveszélyes. Átlagosan 20 percenként száguld el valaki a leállósáv minden részén, egy tolószék pedig nem olyan feltűnő jelenség, mint egy teherautó. Ráadásul arrafelé még kanyarog is az M7-es. Szerintetek ez poénos, vagy inkább veszélyes?

Gyakran olvasom a blogot, és már volt szerencsém posztolni is egyet. Olvasgatásaim során feltűnt, hogy bárki bármilyen történetet is oszt meg a nyilvánossággal, mindig heves vita bontakozik ki, egymást követik a gyűlölködő, fenyegető kommentek. Úgy döntöttem, hogy most egy olyan esetet mesélek el, ami kicsit vidámabb, talán ez kevésbé osztja meg a közönséget.

Tavaly, egy szép nyári napon Budapesten akadt dolgom, majd onnan hazafelé úgy döntöttem, hogy a nagy melegre való tekintettel, egy kicsit betérek Fonyódra, pancsolok egyet, talán ott is alszom.

Az M7-esen lefelé haladva, a megengedett sebességgel faltam a kilométereket, elég hamar el is értem Balatonszárszó vagy Balatonszemes környékére, már nem is emlékszem, mikor meglepő dolgot tapasztaltam. A szemem az utat fürkészve, a messzi távolban, a leállósávon, egy lassan mozgó "ojjektumra" lett figyelmes.

Ahogy közelebb értem, és a látásom egyértelműen el tudta különíteni a háttértől az azonosítatlan közlekedési partnert, úgy kaptam majdnem szívrohamot. Nevessek vagy inkább sírjak? Az út szélén egy idős, körülbelül 70-80 éves, mozgássérült úr haladt, elektromos tolószékével, mintegy 5 km/h sebességgel, miközben mellette sorra haladtak el az autók, kamionok. Ami igazán fura, hogy autópálya-felhajtó vagy kijárat nem is volt a közvetlen közelben.

Természetesen telefont ragadtam és tárcsáztam a 112-t, ahol pár szóban vázoltam a történteket. Az ügyeletes csak ennyit kérdezett:
- Hányas kilométer-szelvényben történt mindez?
- A 110-es kilométerkő után.
- Aztaaaaaaa...... - felete kíméletlenül őszinte hangon. - Már odáig eljutott?!

:)) Ekkor elbúcsúztunk egymástól, némi nevetgélés kíséretében. Elképzeltem magamban, amint a rendőrség minden egységét bevetve üldözi az öregurat végig az M7-en. Remélem épségben sikerült begyűjteniük. Hát ennyi. Legyetek jók, és hiába akadálymentes az autópálya, azért ha lehet, tolókocsival ne használjátok!

43 komment

Címkék: biztonság közlekedés autó hülye veszélyes autópálya mozgáskorlátozott

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

sreetfighter 2009.08.01. 12:52:44

Ezek szerint már tudtak róla. Talán fogadásokat kötöttek, hogy meddig jut el élve??

n-ter 2009.08.01. 12:53:44

Szerintem a diszpécser nem is küldött senkit, kíváncsi volt, meddig jut az öregúr. Talán bent fogadásokat is kötöttek.

SereG 2009.08.01. 13:04:26

A sztori alanya és a helyzet veszélyes, az ügyeletes válasza poénos...

Vajon miként került oda?

Lacaca 2009.08.01. 14:01:17

Szerintem meg kurvára nem vicces, az ügyeletes sün meg szarjon kissünt.

kacsa118 2009.08.01. 14:45:48

Telefonálgatunk vezetés közben?
Amúgy az senkinek eszébe sem jutott hogy felvegye szerencsétlent!?

theutat villám 2009.08.01. 14:58:00

Szerintem ez egyáltalán nem vicces, pláne akkor nem, ha mondjuk elvasalod 130-nál.Akkor majd mosolyoghatsz magadban, kapsz egy olyat a becsapódáskor, mint massa az időmérőn. Csak rajtad nem lesz sisak.

theutat villám 2009.08.01. 14:59:00

"Úgy döntöttem, hogy most egy olyan esetet mesélek el, ami kicsit vidámabb, talán ez kevésbé osztja meg a közönséget."

Ezt meg szerintem (remélem) csak a provokálás miatt tetted hozzá, ha nem, akkor az elég szomorú...

Marcellusca 2009.08.01. 15:05:52

Ez qrwára nem vicces történet!

Mondjuk ilyenkor megkérdezném a díszpancsert, hogy számára mitől poénos egy ilyen veszélyes helyzet!

És ilyenkor mondom azt (aki alapvetően nem utálja a rendőröket), hogy hol a búbánatos francban voltak a zsernyákok, ha már tudtak a kerekes székes ottlétéről?!

lotht 2009.08.01. 15:13:52

Nemrégiben láttam egy motoros fickót, talán Burgmanon az M7-en haladni.
Papucs, rövidnadrág, trikó, és ami legmegdöbbentőbb, bukó nélkül.
Külső sávban, kb. 100-110 km/óra körüli sebességgel robogott.

heliox 2009.08.01. 15:30:30

Az ilyeneket ismerik. Eccer egy bácsit állítottunk talpra, vérzett a feje, ahogy ő mondta: "lelökte a bicikliről a maligám" (hogy milyen maligája volt, azt ne kérdezzétek, de sok bort ivott).

Mobil telefon, 112, mentők. Mondom hol vagyunk, mi történt (közben a bácsi indul, hogy neki nem kell mentő), hány éves a bácsi. (Nevét nem hajlandó megmondani, zavart is volt az öreg.) Mentő kérdezi, hogy hogy milyen színű a bicikli, hogy néz ki. WTF???

Ha kérdezi, hát mondom, nem akadékoskodok. Női? Mondom: ja. Van rajta baloldalt piros gumiharangos duda? (Akkor már gyanús volt a dolog.) Van.

Akkor az az öreg Jóska, tudjuk hol lakik. Elengedheti, a kollégák majd utolérik útközben.

Azért én kísértem, sikerült rávenni, hogy ne akarjon felülni a biciklire. A háza előtt várta a mentő. Bevitték a biciklit, bezártak, aztán elvitték az öreget.

Ilyen az élet Magyarországon 2009 környékén.

geert 2009.08.01. 15:41:39

@kacsa118

személyautóval nem tudod felvenni, az elektromos székek getszinagyok és nehezek (kb 120 kiló plusz ember), le kell szerelni a két akkut róla, stb. nagyon bátor/vakmerő volt az öreg, egy ilyen szerkentyűvel 40km-nél többet nem tud megtenni, az meg igazán szopó ha egyre halkuló nyekergéssel kifogy a szufla az akkukból.

Lili Marleen 2009.08.01. 15:48:46

@kacsa118: nem is beszelve arrol, hogy meg egy akarmilyen furgonba sem tudod beguritani, hiszen ott hogyan rogzited?

Errol mondjuk eszembe jut a Lost higway (?) ahol a kisoreg egy atalkitott funyiroval utazta at amerikat..:)

...::: Flúgos Kamionos :::... 2009.08.01. 15:55:53

Én már tudom ki a hülye, de nem mondom meg.

Szerintem nem túl vicces a történet, vagy csak nekem nincs humorérzékem, a köcsög zsaruk meg nem tudom miért nem tettek valamit, ha már tudtak róla.

Nemrég a rádióban hallottam, hogy egy részeg nő sétál valahol a leállósávban, és esetenként kiugrál az autók elé. Ha már a rádióban tudtak róla, akkor a rendőrök miért nem tettek semmit?

Gringо · http://www.youtube.com/watch?v=5Bz8GyTrUxw 2009.08.01. 15:56:03

@Lili Marleen: Az nem a Lost Highway, hanem a Straight Story - bár mindkettő David Lynch :)

Zsola777 2009.08.01. 15:56:33

@sreetfighter: Sajnos én is erre gondoltam először. Fogadjunk, hogy más is :)

CApa (törölt) 2009.08.01. 15:57:19

The Straight Story - Az igaz történet / rendezte David Lynch

Gringо · http://www.youtube.com/watch?v=5Bz8GyTrUxw 2009.08.01. 15:58:30

Pár éve láttam a 6-os főúton roma házaspárt babakocsit tolni. Szerintem az se semmi...

Manyizga (törölt) 2009.08.01. 16:03:51

@heliox: "lelökte a bicikliről a maligám" :)

Ez a maligán-fok lett volna :) ( www.kislexikon.hu/malligand-keszulek.html ) magyarán a szesz vágta földhöz. ;)

csak john 2009.08.01. 16:17:11

Ha a helyzetkomikum oldaláról nézem, akkorhatalmas poén.
Ha a lehetséges negatív hatású kimeneteleket veszem figyelembe, akkor siralmas.
A yardnak meg a k...anyját!

987 2009.08.01. 16:22:45

Mért kellet neked telefont ragadni hogy jelentsd.
spicli

Nagymoli 2009.08.01. 16:25:03

Szerintem vicces.. így olvasva.. de amikor ilyen guruló akkus székekkel sétálgatnak kis városkánkba, és a kereszteződés közepén állnak meg hárman, ilyen gépsárkányokkal, na az dühítő, merthogy roki, az egy dolog, attól még nem kellene negatív IQ bajnoknak lenniük, és máshol is trécselnének.. Egyszer-egyszer elnézi az ember. De rendszert csinálnak belőle.. Ha nem horpadna a kocsim eleje, finoman letolnám őket az útról.. :-DDD Vagy legalább kísérő lenne velük, akik figyelnek rájuk...
Ügyeleteshez hozzászólva: Még viccesebb lenne, megvárni, amíg lemerül az akku, és rendőrautóval kifuvarozni neki egy aggregátort az utántöltéshez. Én megjátszanám, tuti :-DDD Best of youtube lenne belőle....

KuKori · http://ireland.blog.hu 2009.08.01. 16:25:16

@...::: Flúgos Kamionos :::...: Jó, de azt majd elcsapja valaki és egy probléma kiikszelve :D Ha már nincs Tajgetosz...

Szelíd hangorkán 2009.08.01. 16:28:11

Meg mertem volna esküdni, hogy Érd környékén volt az eset, mert Érden rengeteg villanyszékes közlekedik.
Egyszer az M1M7 közös bevezetőn láttunk két óriássnaucert a belső(!) sávban, a betonkordon két oldalán. Egymást ugatták.
Én az autópályakezelőt hívtam, de majd a 112-t fogom. :D

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2009.08.01. 16:50:25

Én már egyáltalán nem értem, hogy ezt a 112-t mire tartják. Segélyhívásra nem alkalmas, mert csak rendőrségi diszpécser ül mögötte, az is hülye, már ha egyáltalán felveszi. Mert már hívtam én is éjjel, mert betörtek a szemközti házba. Nem bejelentést akartam tenni, hanem még ott kódorgott a faszi, valami mozgó járőrt lett volna érdemes ráuszítani gyorsan. Egyébként is azt trombitálták mindenhol egy időben, hogy sürgős esetre feltaláltuk a 112-t. Hát nem vették fel, jobbnak láttam a kerületi kapitányságot hívni, a három szem autójukkal, ők aztán kijöttek a nyomokat rögzíteni. Fasza.

viktor134 2009.08.01. 17:01:37

szerintem az első ilyen húzásakor került a székbe. :D

georg 48 2009.08.01. 17:07:37

Közelg az idő, mikoris gördeszkások, görkorisok, de bringások tuti, hogy elözönlik a pályát.

Pic 2009.08.01. 17:11:20

Egyetértek Csak Johnn kollégával.

Vicces a történet ha figyelmen kívül hagyod az "idős mozgássérült ember" faktort és az életveszélyes helyzetet amit okozott.

Egyébként engem városban is a sírba tesznek.
Szerintem ott még veszélyesebbek.

Nem tudom vidéken mi a helyzet, de Budapesten a nagyfaluban csak akkor megy valaki 50-el vagy lassabban ha dugó van. Egyébként mindenki valahol 60-70 között, sőt....

Na szóval velem már kétszer is megesett, hogy hirtelen fékezés, előttem anyázás, dudálás, vad kormánytekergetés...

Mit tesz isten egy mozgássérült megy az elektromos micsodájával AZ ÚT KÖZEPÉN !!!

Nem szélen, nem a sáv közepén, hanem a kétsávos út közepén. Mit mondjak?
Nem voltam sem emberbaráti, sem megértő, sem részvétteljes. Anyáztam én is.

EBOA (törölt) 2009.08.01. 17:29:33

@Marcellusca: Lehet, hogy tudtak róla már a központban, csak nem hitték el! Vártak néhány megerősítő hívást, mint A Tanúban, amikor leég Pelikán háza! :D
Előbb ki kell vizsgálni, hogy valós bejelentésről van szó, vagy csak az imperilasta kémek félrevezető hadműveletéről! :D

impala 2009.08.01. 17:35:28

Gringo!
lehetett a közelben némi kukoricás is érett kukoricával.
sokmindent lehet vinni egy babakocsiban :)

Orsós Magnetofon 2009.08.01. 17:37:29

@kacsa118: tudod létezik kihangosító is meg headset; ennyit a vezetés közben telefonálgatunkról :) Azt is el tudom képzelni; hogy mindenféle kóbor kutyát, macskát, papagájt részeg biciklist, kéregetö hajléktalant begyüjtesz mert olyan kis galamblelkü jóságos egyénke vagy :))

ColT · http://kilatas.great-site.net 2009.08.01. 18:10:07

"- Aztaaaaaaa...... - felete kíméletlenül őszinte hangon. - Már odáig eljutott?! "

Kedves Magyar Rendőrség!
Köszönjük hogy számíthatunk magukra!

Persze múltkor, mikor balesetem volt, akkor se nagyon akartak kijönni.

Végülis, akkor csak azért fizetem magukat, hogy tüntetéseket oszlassanak.
Na kösz, nem.


Amúgy ez egyáltalán nem vicces, szegény bácsit ha elcsapja valaki, akkor tuti meghal :(

Mondjuk a leállósávban nem szabad előzni pl., persze, de ht ha valaki félre kell hogy kapja a kormányt és csak ott van hely? Vagy valami őstulok oda szorít ki valakit?

ColT · http://kilatas.great-site.net 2009.08.01. 18:12:10

@Orsós Magnetofon: Ja, én pont azért törtem össze a verdát, mert egy hülye p*** megállt telefonálni.

Bakhát teteje után 20m-rel, pont nem látszott az autó. És több volt az autóból az úton, mint az árokparton.
Ja, záróvonal, főút.

90-nel beleszálltam, és még engem b*tak meg a sünök, mert álló autónak mentem neki :S

tyberius 2009.08.01. 18:45:52

Tetszik, hogy sokan kapásból a diszpécsert kezdik szidni... anélkül, hogy ismernék az előtörténetet.
Tegyük fel, hogy az öregúr elhatározta, hogy elindul az autópályán. Nem épp a legbölcsebb cselekedet, de ez van. Segítőkész autós észreveszi, betelefonál a mentőknek. Azok felveszik a rendelést, kiküldik a kocsit. Kocsi megérkezik, megkérdezik az öreget, hogy segíthetnek-e rajta. Öreg azt mondja, nem, ő a Balatonhoz akar menni. Mentősök nem tudnak vele mit kezdeni, akarata ellenére nem pakolhatják fel a kocsira, úgyhogy elhúznak. Következő segítőkész autós (posztolónk) szintén betelefonál, diszpécser mit mondjon? "Hogyne, kiküldünk még egy kocsit, hátha meggondolta magát, amúgy sincs jobb dolgunk, mint fel s alá szaladgálni az autópályán"?
- akarata ellenére nem pakolhatják fel az öreget a kocsiba

tyberius 2009.08.01. 18:47:12

(utolsó sor törlendő)

ColT · http://kilatas.great-site.net 2009.08.01. 19:47:09

@tyberius: Autópálya-kezelőnek ilyenkor terelést kéne adni.

csak john 2009.08.01. 20:30:55

@tyberius: A yardnak jogában áll a válalkozó szellemű úriembert begyüjteni és biztonságba helyezni. A pályán olyan járművel, ami nem képes önerőből 60 km/óra sebességgel haladni, nem szabad közlekedni.
Az egy dolog, hogy a cucc egy kicsit nehéz, ezért nem tudják egyszerűen bepakolni egy egyszerű kocsiba, akkor félreállítják, (leveszik az akkusarukat, kiszúrják a gumikat, egyéb módon megakadályozzák a továbbhaladást) mivel ön és közveszélyes amit csinál. Fedezik a kocsival hátulról, azután kerítenek valahonnét akár egy lószállítót, egy daruskocsit, egy emelőhátfalas teherautót és eltakarítják az emberkét az útból. Ennyi a dolguk!

Lacaca 2009.08.02. 01:07:41

@tyberius: Onnantól kezdve, hogy tegyük fel, vicces, hogy másnak a szemére veted, hogy nem ismeri az előtörténetet. De nincs is jelentősége. Emberi élet volt veszélyben, minden eszközzel meg kell akadályozni. Jelen esetben az első bejelentéskor rendőrt küldeni, aki ha kell, kényszerítő eszközzel győzi meg az urat, hogy húzzon le a pályáról. Ha nem tudja bepakolni, a következő kijáratig kísérje megkülönböztető jelzéssel, de legalábbis kékkel. Utána lehet eljárást indítani, meg amit akarnak, de első lépésként az emberi életet kell óvni és nem röhögni azon, hogy meddig jutott élve.

B! 2009.08.02. 10:11:35

Múltkor bicikliseket láttam az M3 befelé vezető szakaszán a sávelválasztónál, most ketten gyalogoltak középen a BVSC-nél... Most már jöhetnénel tényleg a görkorisok.

Szendwich 2009.08.02. 11:42:48

Nahát, nahát. Mik vannak. Alig pár hete egy hűvös vasárnap délelőtt hajtottam az M3-ason. Úgy Mezőkövesd környékén egy nagy bordó magasított zárt furgont láttam parkolni a leálló sávon. Nem is inkább a leállósávon állt, hanem a mellette húzódó vizesárok partján. Közel s távol sehol nem volt a háromszög lerakva, a vészvillogója se világított. Aztán ahogy közeledtem hozzá akkor tűnt fel, hogy az árok túlsó fele le volt borítva ponyvával/nejlonnal és egy fickó rázta bőszen a ponyva/nejlon feletti ágakat a termésért (talán szilva fa volt, nem biztos). Szóval az emberi leleményesség nem ismer határokat.

oszamaci 2009.08.03. 10:05:42

Szerintem a fele sem igaz.
Évek óta kering pályán tolókocsis történet.

oszamaci 2009.08.03. 10:20:00

Tegnap M7:
Természetesen dugó pest felé.
Ezuton sünt a román és ukrán versenyzőknek akik a leállósávon autóztak.
Sün a magyar köcsögögnek akik a benzinkutakon kerülik a sort néhány tiz méterért persze a leállósávon autózoknak is mert volt szép számmal.
Fehérvártól a háromsávos részen a külső sáv majdhogynem üres volt a középső közepesen telt a belső meg néha lassabb volt mint a szélsők.
A középsőben álmodozó szuzukisoknak élén a gyümölccsel megrakott csikvecsentónak a két picsának akik rönó táliával a legbelsőben haladtak és az istenért se mentek volna ki. De hát az egy nagy és erős autó. Ez az érdi emelkedőn már egészen fantasztikus volt.
A robogósnak a pályán a kamu olasz rendszámával.
És a legnagyobb sünök a rendőröknek mert qrvára nem voltak sehol. Biztos megint egy 30 táblánál végezték dolgukat várták a 40 jövöket.
És annak a 4 motorosrendőrnek akik a Bp tábla után beszélgettek nyugodtan.












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása