Egy ilyen sztereotípiákkal teletömött sztorihoz nem merte a nevét adni annak írója, ámbár rendszeresen megfordul itt és más autós blogokon aktív kommentelőként. Van egy tippem, hogy a történetben szereplő melyik autóban ült ő és melyikben az audis.
Megosztanék egy sztorit, kíváncsi vagyok, ki kit talál bűnösnek.
Adott egy péntek este (9-10) felé, 2 szereplő (ötajtós 1,3-as Suzuki Swift, és egy sötétített, 2,5TDI Audi A6-os) és egy 2*2 sávos út. Az adott útról tudni kell, hogy a két vége eléggé kanyarog, nem belátható, közötte nyílegyenes út, 70-es korlátozással (városon belül), illetve jó magyar módinak köszönhetően évek óta nem képesek megcsinálni a szélső sávban a csatornafedeleket, így az út hullámzik eléggé, ha az ember teheti, nem megy arra.Szituáció a következő. Lámpától elindul a sor. Suzuki belsőben, mögötte senki, jobb szélén másik autó. A sor megy, gyorsul felveszi a városi tempót (+10% felfelé), azaz 80-nal haladnak. Suzuki sofőrje észrveszi, hogy beérte őket az Audi, következőnek odanéz, Audi villogtat. Nem fékezget, nem kapcsol ködlámpát a Suzukis, gyorsít, hogy haladjanak (ismetélem 70-es táblánál, 80-as tempóról), mellette jobbra van más, balra záróvonal.
Gyorsít, de nem megy ki külsőbe, nem akar, mert rossz az út. Gyorsít tovább, már 120-as a tempo, az Audi rég lemaradt, ha sürgős akkor meg tudta volna előzni jobbról, ereje is lett volan hozzá, de ő tartja a kb. 90-es sebeségét.
Később az egyenes út túlfelén lámpánál pirosat kapnak. Swift után később ér oda az A6. Audi piros után jobbról, külső sávban elhúz, kb. 3-5 lámpával később van 3 autónyi előnye (30 mp.) és elkanyarodik.
Kérdéseim a következőek: Ki a hülye? A Suzukis, hogy nem tartott jobbra, amikor már lehetett volna? Az Audis, hogy villogtat, holott nem is akar menni?
A Suzukis - a rossz úton kívül - miért nem húzodott ki jobbra, ha a KRESZ erre kötelezi. Az Audis minek idegeskedik, ha csak minimális előnyt nyer?
Döntsetek Ti!
Az utolsó 100 komment: