Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) kresz (720) KRESZ (1) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Az audis vagy a suzukis a hülyébb?

2009.08.11. 08:58 :: SilentSound

Egy ilyen sztereotípiákkal teletömött sztorihoz nem merte a nevét adni annak írója, ámbár rendszeresen megfordul itt és más autós blogokon aktív kommentelőként. Van egy tippem, hogy a történetben szereplő melyik autóban ült ő és melyikben az audis.

Megosztanék egy sztorit, kíváncsi vagyok, ki kit talál bűnösnek.

Adott egy péntek este (9-10) felé, 2 szereplő (ötajtós 1,3-as Suzuki Swift, és egy sötétített, 2,5TDI Audi A6-os) és egy 2*2 sávos út. Az adott útról tudni kell, hogy a két vége eléggé kanyarog, nem belátható, közötte nyílegyenes út, 70-es korlátozással (városon belül), illetve jó magyar módinak köszönhetően évek óta nem képesek megcsinálni a szélső sávban a csatornafedeleket, így az út hullámzik eléggé, ha az ember teheti, nem megy arra.

Szituáció a következő. Lámpától elindul a sor. Suzuki belsőben, mögötte senki, jobb szélén másik autó. A sor megy, gyorsul felveszi a városi tempót (+10% felfelé), azaz 80-nal haladnak. Suzuki sofőrje észrveszi, hogy beérte őket az Audi, következőnek odanéz, Audi villogtat. Nem fékezget, nem kapcsol ködlámpát a Suzukis, gyorsít, hogy haladjanak (ismetélem 70-es táblánál, 80-as tempóról), mellette jobbra van más, balra záróvonal.

Gyorsít, de nem megy ki külsőbe, nem akar, mert rossz az út. Gyorsít tovább, már 120-as a tempo, az Audi rég lemaradt, ha sürgős akkor meg tudta volna előzni jobbról, ereje is lett volan hozzá, de ő tartja a kb. 90-es sebeségét.

Később az egyenes út túlfelén lámpánál pirosat kapnak. Swift után később ér oda az A6. Audi piros után jobbról, külső sávban elhúz, kb. 3-5 lámpával később van 3 autónyi előnye (30 mp.) és elkanyarodik.

Kérdéseim a következőek: Ki a hülye? A Suzukis, hogy nem tartott jobbra, amikor már lehetett volna? Az Audis, hogy villogtat, holott nem is akar menni?

A Suzukis - a rossz úton kívül - miért nem húzodott ki jobbra, ha a KRESZ erre kötelezi. Az Audis minek idegeskedik, ha csak minimális előnyt nyer?

Döntsetek Ti!

136 komment

Címkék: közlekedés autó hülye sztereotípia gyorshajtás követési távolság

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kispista2 2009.08.11. 12:23:13

Mindketten hibásak, hogy este 9-kor nem fértek el a 2*2 sávos úton!

De a suzukis extra sünt érdemel a városban való 120-zal haladásért.

atompyka 2009.08.11. 12:23:54

@pit.stop.boys:
Így van, szabályosan megy a belsőben, tükör elfelejt (amíg nem hall szirénát), aki száguldozni akar, menjen el jobbról.

metal · http://electric.blog.hu 2009.08.11. 12:24:36

@promontor: "Azon szokott vita menni, hogy ha ő max. megengedett sebességgel megy, akkor kötelessége-e lehúzódni, de akkor meg már ugye átléptük a KRESZ által tételesen szabályozott területet, ilyenkor szerintem leginkább az elveket kéne figyelembe venni."

Már miért léptük volna át a KRESZ által tételesen szabályozott területet? Teljesen egyértelmű, hogy ebben az esetben is köteles vagy lehúzódni, te nem rendőr vagy, nem döntheted el, hogy más mennyivel megy.

"36§.(4) Lakott területen lévő, párhuzamos közlekedésre alkalmas olyan úttesten, amelyen a forgalmi sávok útburkolati jelekkel vannak megjelölve, a belső forgalmi sávban (sávokban) 3500 kg megengedett legnagyobb össztömeget meg nem haladó gépkocsival és motorkerékpárral folyamatosan is szabad haladni feltéve, hogy ezzel a jármű a mögötte gyorsabban haladó járművek közlekedését nem akadályozza. Az ilyen módon haladó jármű mellett - a (6) bekezdés c) pontjában foglaltak megtartásával - fokozott figyelemmel jobbról el szabad haladni, a forgalmi sávokat azonban - a gyorsabb előrehaladás érdekében - kis távolságon belül ismételten változtatni, és ezzel a közlekedés résztvevőit zavarni tilos."

Itt én nem látok megengedett sebességre utalást.

sevcsik 2009.08.11. 12:29:40

Mindkettő hülye, de inkább a szuzukis, mert ha levillogják 80-nal akkor 120-szal megy. Az audis lehet, hogy csak azért villogta le, mert a 80 lassú volt neki, és 90-nel akart menni :)

De mindkettő hülye mert mit pattognak 70-es táblánál?

Zsola777 2009.08.11. 12:30:23

Nem tudok szavazni, de inkább a szuzukis: lakott területen gyorshajtás. Az audis csak azt "kérte", hogy húzódjon le, ha tud. De ő nem a helyes megoldást választotta.

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2009.08.11. 12:31:04

@metal: Erről már ezerszer volt vita: van egy magyarázó megjegyzés a KRESZhez, amely szerint Te nem akadályozod a mögötted haladókat, ha a max. megengedett sebességgel haladsz. Ezt aztán lehet tovább cincálni, már megtettük párszor, szerintem most hagyjuk.

Már csak azért is, mert a mondanivalóm szempontjából ez mellékes: én arról beszéltem, hogy a hátulról jövő mit csinálhat, és mit nem.

dekás dezső 2009.08.11. 12:37:51

Az még csak hagyján, amit ez a két díszpinty csinált.
Az igazán nagy baj a vócvágenesekkel van, na amit azok művelnek, az skandallum. Én, ha látok egy olyat má nyomom is a dudát rögtön.

sunblind 2009.08.11. 12:44:33

ezekközül melyik a dzsipp? azaköcsög.

metal · http://electric.blog.hu 2009.08.11. 12:44:51

@promontor: Jó ezen ne vitázzunk, de akkor is a történetben a suzukis a nagyobb paraszt, mert először nem tartotta be a jobbra tartási kötelezettségét, majd sérelmezte, hogy ezért villogtak neki, gyorsanhajtott, és legfőképp ezek után még eljött ide, és panaszkodik.

gnme 2009.08.11. 12:45:23

hát ezek a villogtatók-e "tolnak" :D ...én általában le szoktam előttük fékezni, ha kell állóra teljesen. Ha akar megelőz. Ha verekedni akar adok egy gázt, otthagyom és röhögök.

Általában bele szoktak állni a kocsi hátuljába (húdenagyon akarok én előzni, de nemtudok mert jönnek szembe), aztán fékezés közben beleszállnak a horogba :)

Persze nem szoktam megállni, minek. Aki hülye az tanul a saját kárán.

Jókat szoktam én röhögni.

dekás dezső 2009.08.11. 12:47:38

rakjatok a fillérbaszó kátyúkerülgetős Suzukis alá egy Bmw-t azt megkapjuk Bp legnagyobb állatját kb.
Az ódis meg járjon élete végéig ezres buzukival. Uff.

Zsola777 2009.08.11. 12:48:46

@gnme: A közúti közlekedés biztonsága és zavartalansága fontos társadalmi érdek. A biztonságos és zavartalan közlekedés alapvető feltétele, hogy a közlekedési szabályokat mindenki megtartsa és számíthasson arra, hogy azokat mások is megtartják.
ÉS CSAK NEKED: Emellett szükséges az is, hogy a közlekedés résztvevői előzékenyek és türelmesek legyenek egymással szemben.
Ne fékezgess, köszi!

VakondM 2009.08.11. 12:51:47

Kezdjük ott, hogy a 70hez ha 10%ot hozzáadsz az 77 és nem 80, de lényegtelen mert szabálytalan - csak lehet, hogy trafizásnál még nem büntetnek érte.

belagezabela 2009.08.11. 12:52:28

Én vagyok a hülye hogy végig elolvastam az egészet.

Sobrijóska 2009.08.11. 12:56:43

Tipikus Audis szokás, levillogni az előttük haladókat. De legalább valamelyest észrevette magát, és nem kezdett el előzni meg anyázni. Ez még igencsak a jobbik eset volt.
Egyébként meg Budapesten mindenki gyorsabban megy a 2x2 sávos utakon a megengedettnél, kedvencem a 6-os bevezető út 60-as táblával, igazi magyar álszentség. Az aknafedelek egy szakaszon ott is katasztrofálisak, tehát a belsőben kell menni.
És ez nem egyenlő a zebrán ezerrel áthajtással, mert amint beérek a Budafokira, rögtön lelassítok 50-re, és megállok minden zebránál, ahol gyalogos várakozik.
Aki lendületesen közlekedik, az nem feltétlenül közveszélyes.

Pista bá 2009.08.11. 13:16:06

asszem egyik sem ismeri a párhuzamos közlekedésű utakra vonatkozó szabályokat

egyébként ha 80-nal mennek előttem és én 90-nel mennék, akkor azt szeretném, ha elengednének

2 sávos úton viszont nekem kell kikerülnöm, ha az előttem haladónak nincs kedve sávot váltani

ez van

bár miért pont ezt tudnák a népek, amikor az autópályákhoz (más szabályok) is hótt hülye a magyar

okoska100 2009.08.11. 13:22:24

Hülyegyerek azért villogtam ,mert lapos volt a bal hátsó kereked.De te nyomtad mint az állat.Jó volt új gumit venned?

Különben meg azzar a szartalicskával mit képzeltél le tudsz nyomni,mert olyan nagy jani vagy ?álltalában a kissebségi komplexusotok miatt akartok mindíg versenyezni,mindenféle tíz-húsz éves szarokkal.

Forest (törölt) 2009.08.11. 13:26:48

Arra nem is gondoltok, hogy az Audisnál fegyver is lehetett?
Szóval ki volt a hülye?? (..wazzeg!.. :)

VakondM 2009.08.11. 13:28:40

@Pista bá: 36§ 4 bekezdés szerint lakott területen belül 3,5t alatti gépkocsival illetve motorkerékpárral folyamatosan is szabad haladni a belső sávban amennyiben a mögötte haladó gyorsabb járművet nem tartja fel.

Az értelmezésemben ez úgy néz ki, ha én a 70es úton a belső sávban 70el megyek akkor nem tartok fel senkit! Jogilag! Ha a rendőr büntet akkor azt a jog alapján fogja tenni, és nem a mögöttem jövő paraszt miatt akinek a 70 nem elég :)
Amúgy érdekes olvasmány ez a 36§ is, főleg a 3 bekezdés - az alapján csúnyán lehetne büntetni a kamionosokat a Hungárián...

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2009.08.11. 13:30:37

@metal: Igen, ezzel az összefoglalóval nagyjából egyetértek. A 70 helyett 120 szerintem a legsúlyosabb a sztoriban, az meg ugye a Suzukishoz kötődik.

GC (törölt) 2009.08.11. 13:52:14

Ez egy nagyon fölösleges írás volt.

indapasssucks 2009.08.11. 13:52:46

villog, mert elengedi... hogy lehet ezt félreérteni...

majmok...

Danessz 2009.08.11. 13:56:40

@Dév88: Már énis jártam így, de néztem mi baja lehet, és rájöttem, hogy ez :D

SereG 2009.08.11. 14:03:52

@A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél:

Nemtudom... gondolom csak induláskor. Bár ha a szuzukis nem vette észre, hogy indokolatlan 120-ig gyorsítania, mert az audis már rég nincs mögötte, akkor lehet az se szúrt neki szemet, hogy már nincs ott a szomszéd autó sem.
Sőt, már nincsen kátyú sem a jobb szélen.
Sőt, már nem is az úton van, hanem a Népstadion és a Keleti között a metróalagútban. :\

i23kovacs 2009.08.11. 14:10:46

Silentsound, tegyél ki légyszi még egy gombot, mely szerint a posztoló ne fárasszon már itt minket az önigazoló nyavalygással. Köszi

vivax 2009.08.11. 14:12:04

én nem vagyok se Szuzukis se Ódis, de komolyan mondom, ha még egyszer meglátom, hogy villogtattok, tapadtok, meg kilóhússzal toljátok lakott területen én utánatok megyek és mindegyikőtöket TARKÓNLÖVÖM A GECIBE! ELEGEM VAN A SOK, MAGÁT AUTÓVERSENYZŐNEK KÉPZELŐ GENETIKAI HULLADÉKBÓL! TAKARODJATOK A VERSENYPÁLYÁRA SZÁGULDOZNI!

daneeka 2009.08.11. 14:12:19

Az ilyen városban villogtatós barmokat sosem értem meg.

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2009.08.11. 14:12:19

@i23kovacs: Sajnos futó szavazásba már nem tudok belenyúlni. :)

hoseman 2009.08.11. 14:12:39

.. a radai rosseb volt a hibás.. ilyen irományokat kib.szni ide...komolyan mondom szégyen-gyalázat

okoska100 2009.08.11. 14:13:11

Anyádtól kaptam egy hívást ,hogy ablaktisztítás közben megcsúszott és a párkányba kapaszkodik ,siessek mert nagyot fog esni az ötödik emeletről.TE barátom viszont megmutattad tud menni a kocsid százhússzal így nem értem oda időben (enyém ment volna 200 -at is ).
Nem volt túl drága a temetés?

lanyi 2009.08.11. 14:16:33

Et mekkora hülyeség:)

a\' ördög 2009.08.11. 14:28:24

Belső sávban akkor menjen az ember, ha tolja neki. A külső való arra, hogy tartsuk a sebességkorlátot. :P

Reggie 2009.08.11. 14:31:31

@VakondM:
"Az értelmezésemben ez úgy néz ki, ha én a 70es úton a belső sávban 70el megyek akkor nem tartok fel senkit! Jogilag! Ha a rendőr büntet akkor azt a jog alapján fogja tenni, és nem a mögöttem jövő paraszt miatt akinek a 70 nem elég :)"


Rossz az ertelmezesed.

elég.volt 2009.08.11. 14:32:38

Az történhetett, hogy amikor az Audi rávillogott a Suzukira, a fényezésen visszaverődő fény átmenetileg megvakította a szerencsétlent ezért fékeznie kellett. Amúgy mindkettő hülye, mert ennyi pénzből autókat is lehetett volna venni, nem Suzukit meg Audit...

Dr.G 2009.08.11. 14:35:35

Az audis csak indexelt és azt hitte a suzukis, hogy villogtat...... Kisebb indexet az Audikra!!!!!

joed 2009.08.11. 14:39:51

Mind2 hülye (feltéve, hogy az történt, ami itt le van írva és nincs félreértés). Az Audis, azért mert az egyébként is szabálytalanul haladót próbálta gyorsabb haladásra ösztönözni/kényszeríteni. Ne menjen senki gyorsabban, mint a megengedett! Leszarom, hogy siet az Audis. Induljon el időben vagy utazzon vonattal! Majd ha engem vagy a gyerekemet halálra gázolja 70-es táblánál 90-nel, akkor kamillázhat hogy így-meg-úgy. NEM ÉRDEKEL! Okkal vannak sebességszabályzó táblák. Pont. Ugyan ez vonatkozik a Suzukisra is, a 80 még OK, mert nyilván megköveteli a városi forgalom. De 120?! Észnél vagy baromarcú?!
Szóval szerintem mind2 hülye volt előítéletek nélkül (nálam is S van a kormányon).

joed 2009.08.11. 14:42:12

@Reggie:
"
"Az értelmezésemben ez úgy néz ki, ha én a 70es úton a belső sávban 70el megyek akkor nem tartok fel senkit! Jogilag! Ha a rendőr büntet akkor azt a jog alapján fogja tenni, és nem a mögöttem jövő paraszt miatt akinek a 70 nem elég :)"


Rossz az ertelmezesed.
"

Jó az értelmezése. Ne akarjon szabálytalanságra ösztönözni! Játsszon csak a saját kis szaros életével, ne az enyémmel meg a többi közlekedőével!

elég.volt 2009.08.11. 14:46:50

Egyébként én is azzal értek egyet, hogy a sebességhatárok azért vannak, hogy BETARTSUK!!! És sajnos egy-egy nullát lefelejtettek a frissen gyártott büntetési tételek mögül...

Reggie 2009.08.11. 14:52:29

@joed: Pont hogy arra osztonzom, hogy ne maradjon szabalytalanul a belso savban. Te ne akard szabalytalansagra osztonozni.
Ha neki mar 125km/h valos sebessegnel van 130-on a mutato, nekem meg 130-nal van 130-on akkor nehogy mar feltartson egy onkentes rendor.

fepe 2009.08.11. 14:54:35

Ha jól értem akkor 70-es tábla volt. Most le van írva hogy az egyik 120-szal ment a másik meg 90-nel. Nem is értem mi a kérdés? Hogy-hogy melyik a hülye? Vagy van kicsit hülye meg nagyon hülye?

SLacc 2009.08.11. 14:57:35

Még el se olvastam! A szuzukis a hülye! Bisztos!

Elolvastam. Hűbazz. Mindenki hülye. Én se megyek ezentúl külsőben, mert előzzenek meg jobbról, ha akarnak. Csak nem szabályoskodok tán nyakra-főre! :-)

(SilentSound: jó az elején az utalás, hogy ki melyik kocsival lehetett.)

DonnaNyányó 2009.08.11. 14:58:54

Ez egy értelmetlen poszt.

SLacc 2009.08.11. 14:59:45

Ja, és ha már úgysincs index a 8m-nál drágább autókban, és letöröm a kart, akkor villogni sem tud majd?

VakondM 2009.08.11. 15:02:45

@Reggie: 70es úton ha 70el megyek, nálam gyorsabban csak a megkülönböztető jelzést használó járművek lehetnek gyorsabbak. A KRESZ nem írja le, hogy aki szabálytalanul, a megengedett max sebességnél gyorsabban halad azt el kéne engedni.

sanyix 2009.08.11. 15:02:46

suzuki, a TI autótok.

VakondM 2009.08.11. 15:04:33

@Reggie: Javaslom végy a kezedbe egy KRESZ könyvet és nézd meg a 36§-ot (párhuzamos közlekedés).

SLacc 2009.08.11. 15:04:46

@blaireau: Oszt a fordmondejó az meg smafu? Azok is megbolondúnak egycercsak mindig.

DonnaNyányó 2009.08.11. 15:06:42

Foszöld suzuki 1.0-val járok, mindig nevelem a népet. Belső sáv, 50, nem több.

Érdekes látni a sok parasztot, aki villog-dudál (a dudálásért büntetek, leveszem a lábam a gázról, lelassulunk szépen 30-ra). A fejük egy tanulmány, vöröslő orditó arcok. Én pedig nagyon jól szórakozok, ha előzni próbálnak, kivágok énis, stb :)

joed 2009.08.11. 15:07:06

@Reggie:

Lakott területen, párhuzamos közlekedésre alkalmas úton (hacsak nincs kijelölve autóútként) nincs balra tartási kötelezettség. Ezért nem haladt szabálytalanul (leszámítva a gyorshajtást).
Akkor sem fogod megmagyarázni, hogy neked lehet gyorsabban menni, mert NEM LEHET! Vegyél szépen egy tanyát, építs magánutat, és ott száguldozz. Vagy fordulj fel! Egy árokban. Lehetőleg ott, ahol senkiben és senki vagyonában nem teszel kárt.
A közlekedésben vannak rajtad kívül mások is (feltűnt?). Amíg ez nem változik, kötelességed vigyázni másokra és még magadra is. Ha ez nem megy, add el a verdád és vegyél belőle BKV bérletet!

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2009.08.11. 15:08:17

@joed: Balra tartási kötelezettség máshol sincs, jobbra tartásit akartál szerintem írni. :)

DonnaNyányó 2009.08.11. 15:10:31

Széttuningolom a büntentőverdám, aki megpróbál az úton tolni, az kap kafa ködlámpát (igazi vakitót) és hátrafelé irányzott "ablakmosót", jóféle foslével feltöltve :D

Ideális lesz lemenni péntek este az M7-esen :D

VakondM 2009.08.11. 15:12:38

@Deluxe the ForumTroll:
Múltkor nem engedtem be a Clark Ádám térnél a sort végig előző pofátlankát, a körforgalom után megpróbált letolni az útról, dudált is villogott. Nem nyert, addig 55 el mentem, onnantól 45el. A lámpánál aztán mellém ért és fenyegetően nézett, de még élek.

joed 2009.08.11. 15:15:42

@SilentSound:

:D:D:D Kösz! *jobbratartás
(a lényeg remélem, azért átjött)

DonnaNyányó 2009.08.11. 15:24:04

Jól csináltad, mindenki csatlakozzon az általános "forgalomlassitó" akcióhoz (a gyorshajtók megfékezése miatt). Jelige: TE is lehetsz (önkéntes) rendőr! :D

VakondM 2009.08.11. 15:32:39

@Deluxe the ForumTroll:
Ész nélkül nem szabad azért! ;)
Picit elkanyarodva és mégsem a témától, autópálya. Mész a külső sávban és utolérsz egy lassabb sort 130as tempóval. Amikor már előzöd a sport tuti, hogy akkor jön egy paraszt aki 2 kiloval akar haladni és villog, hogy ugorj már be két kamion közé és engedd el.... Teljesen szabályos vagy, előzöd a külső sávban haladó lassabb járműveket és papíron nem tudsz feltartani senkit (csak megkülönböztető jelzést használót) sem mert 130al mész. Nem vagy köteles 200al menni, hogy a barom mehessen, a szabályokat absz. betartod.

DonnaNyányó 2009.08.11. 15:39:52

@VakondM: ilyenkor ily nyugodtan le lehet lassitani 100-110-re, megöli az idegbetegség a parasztját :D

BéLóg 2009.08.11. 15:46:57

Szerintem ennek a posztnak se füle, se Herezádé.

Zsola777 2009.08.11. 15:52:34

@joed: Mindenkinek kötelessége vigyázni magára, és másra. Ezért a legtöbbet azzal teszed, hogy lehúzódsz. Az ilyen oktatósdinak általában az a vége, hogy az egyik tényleg az árokban köt ki. A nebuló nem csak gyorshajtani fog, miattad tetézi még egy jobbról előzéssel is.

SLacc 2009.08.11. 15:59:51

@sanyix: Amikor koszos volt a Suzukink, rá is írtam, hogy a mi autónk. Kevés volt rá, hát ráírtam még a szén-dioxid és a víz reverzibilis reakcióját is. Mögöttünk néha röhögtek.

Amúgy meg aki gyorsabban akar menni az villoghat, és isten uccse elengedem. (Egyszer elkaptak egy ilyet rá 2 km-re, annak azért, de csak mert szemét dög vagyok, örültem.) Nekem ez nem fáj, a péniszemet a péniszemmel helyettesítem.
@Deluxe the ForumTroll: Banyek, a feltöltés sem egyszerű, te többet szívsz, mint a barom! Hogyan lehet ügyesen bebüdösíteni a mögötted haladó verdáját? Olyan cuccal, ami betöltéskor még nem büdös. Híg tejföl jó? Nem tudom. Még új volt az autónk (számunkra új, nem abszolútértékben!), vettünk teszkós ablakmosót. Kifogtunk egy olyan szériát, hogy a tőlünk 70 méterre levő boltból kilépve dögszag csapott meg. Milyen volt a kocsiban? Na igen. Egy Szeged-KKFH út alatt engedtem ki hátra, szigorúan ha nem volt más mögöttem. :D

itoh 2009.08.11. 16:17:07

A Suzukisok a Trabantosok reinkarnációi.Mindkettő hülye volt az adott szituációban, a különbség annyi, hogy aki beül egy Suzukiba az gyárilag hülye, mig az Audisok között néha akad egy-egy.

Reggie 2009.08.11. 16:25:22

@joed: Az hogy a te kmorad szerint a megengedettel mesz nem azt jelenti hogy valoban annyival mesz(szerinted miert araszolnak el egymas mellett a kamionok, pedig mindegyiknek 90re van allitva a tempomat?). Balra tartasi kotelezettseg mondjuk angliaban lehet. Jobbra tartasi kotelezettseg viszont valoban nincs lakott teruleten belul parhuzamos kozelekedesre alkalmas uton. Viszont a gyorsabb jarmu elol le kell takarodni ha van ra lehetoseg.

"36§.(4) Lakott területen lévő, párhuzamos közlekedésre alkalmas olyan úttesten, amelyen a forgalmi sávok útburkolati jelekkel vannak megjelölve, a belső forgalmi sávban (sávokban) 3500 kg megengedett legnagyobb össztömeget meg nem haladó gépkocsival és motorkerékpárral folyamatosan is szabad haladni feltéve, hogy ezzel a jármű a mögötte gyorsabban haladó járművek közlekedését nem akadályozza. Az ilyen módon haladó jármű mellett - a (6) bekezdés c) pontjában foglaltak megtartásával - fokozott figyelemmel jobbról el szabad haladni, a forgalmi sávokat azonban - a gyorsabb előrehaladás érdekében - kis távolságon belül ismételten változtatni, és ezzel a közlekedés résztvevőit zavarni tilos."

A kozlekedesi szabalyokat jogszabalyok szabalyozzak. (Feltunt?) Amig ez nem valtozik kotelesseged betartani oket. Ha ez nem megy nyugodt szivvel lodd fejbe magad.

Canis Lupus Libertas (törölt) 2009.08.11. 16:26:58

Azért a sztori alapján nem olyan bonyolult az eset. Ha a Suzukis figyelembe veszi a jobbratartás kötelezettségét, nincsen gond, mindenki a maga tempójában a maga útján. Ehelyett "oktat". Most mondjam azt "Jellemző"?

min 2009.08.11. 16:34:37

@Reggie: Igen, nem szabad akadályozni a gyorsabb járművet ha az a megengedett legnagyobb sebességel hajt mi meg kevesebbel de mondjuk egy 70-es táblánál ha 90-nel jön mögöttem amikor én 70-nel haladok akkor lófasz a seggébe. pl. Váci út.

min 2009.08.11. 16:39:35

@Deluxe the ForumTroll:
Egy barátom bogarára utólag lett felrakva tolató lámpa mert gyárilag nem volt rajta. Egy normál kerek ködlámpa külön kapcsolóval nem a váltókar kapcsolt.
Na, amikor őrá villogtattak ő egyszerűen visszavillogtatott. Valamiért mindenki lelassított mögötte:-)

VakondM 2009.08.11. 16:41:23

@Reggie: A kamion az megint más kérdés. Azt mesélték egyszer, hogy miért araszolnak el egymás mellett. Ravasz dolog.

DonnaNyányó 2009.08.11. 16:41:45

@min: muhaha, de élvezném énis, sok villogató X5-ös baromnak hátravillogni :D

VakondM 2009.08.11. 16:42:43

@min: Lehet rá kéne kötnöm egy kapcsolót a tolatóra? :)

Reggie 2009.08.11. 16:43:14

@min: az masik eset. En csak azt mondom hogy amit mutat az ora az nem feltetlen a valos pontos sebesseg igy siman lehet hogy ket kocsinal ugyan azt az x sebesseget mutatja az ora megis az egyik gyorsabban halad, ugyhogy nem kene olyan batran rendorkodni.

Reggie 2009.08.11. 16:48:01

@Deluxe the ForumTroll: Lehet kapni erre a celra jo kis 16W-os feher led. 1150 lumen. Belenezel ugy 1 masodpercre es utana ket percig zold foltot latsz:)

Canis Lupus Libertas (törölt) 2009.08.11. 16:48:53

@min: Azaz marha veszélyes a gyorshajtás, különösen ha az ember előtt egy nálánál kisebb tökű önkéntes rendőr hajt... Mert ugye a gyorshajtás elfogadható mértéke felett a fehér Swiftesek őrködnek az idők végezetéig. Érdekes gondolat.

min 2009.08.11. 16:52:14

Azért ha gyári gumiméretek vannak szinte semmi az eltérés. Vezettem töbféle kocsit, kistehert és a gps-t nézve tizedekben mérhető a különbség.

VakondM 2009.08.11. 16:52:40

@Reggie: Tegyük fel, hogy nekem az adott esetben 70et mutat az óra, de csak 67 el megyek. Az ne legyen már feltartás....

min 2009.08.11. 16:55:29

@Canis Lupus Libertas: Nem. Ám pl. a Váci úton haladva ahol 3 sáv is van a 70-es táblánál nem kényszeríthet senki sávváltásra ha én 70-nel haladok mögöttem meg a töketlen audis aki 90-el akarna tovasuhanni

i23kovacs 2009.08.11. 16:57:09

@SilentSound: akkor kénytelen vagyok a mindkettő hülyére nyomni :-), még az áll hozzá a legközelebb ...

min 2009.08.11. 17:00:01

Egyébként az adott szituban tényleg mindkettő hülye volt. Az Audis kocsijához méltóan bunkó a suzukis meg nem is tudom mit akart bebizonyítani. Egy üres többsávos úton én sem a belsőben andalgok

Amusing 2009.08.11. 17:11:46

keressz szerint jobbra tartás van!!!!
ami nem sebesség és ut függő, tehát fasz suzukis. Én is levillogom a picsába aki a belső sávba kocsikázik (kivétel természetesen ha sor van)

Reggie 2009.08.11. 17:12:57

@VakondM: Tudod az a franya jog mar megint. Aszerint feltartas. A folytatast hadd idezzem toled:
"Jogilag! Ha a rendőr büntet akkor azt a jog alapján fogja tenni..."

DonnaNyányó 2009.08.11. 17:15:13

@Amusing: te se értesz a kreszhez, add vissza a jogsid...

sreetfighter 2009.08.11. 17:48:40

@Deluxe the ForumTroll:
Ez nem jogsi kérdése. Ha nincs forgalom akkor takarodj le a mögötted jövő előől a jobb oldali sávba, függetlenül a sebesség határtól.
Mellesleg nem ajánlom az önkéntes rendőrködést mert még bajod esik!

SLacc 2009.08.11. 17:50:31

Ha a dzsípíessz a lehetséges maximálist mutassa, akkor mehetek annyira barra, hogy mán szembesáv, he?

VakondM 2009.08.11. 17:51:59

@Reggie: Akkor gyorsítasz 3km/h-t és csá. De azért az akadályozás fogalmát elolvashatnád. Ha én 67el megyek 70 helyett, akkor sem azért fogom akadályozni a mögöttem jövőt mert nem tud 70el menni. 67 ért senki sem fog nekiállni villogni és dudálni.

SLacc 2009.08.11. 17:55:00

Kinek adjam a jogsim, ha senki sem tart igényt rá? :-))) Na, majd holnaptól azért kellhet, eu-s körutazás esetén. Suzukival. Sokszor lassan. Anyáznak-e majd? Nem. Nem szoktak. Akkor sem, ha 30-cal megyek, ahol ő tudna 70-nel. Előz, ha tud, én meg elengedem, ha tudom, de akkor azonnal. És hiába szlovák/svájci/német/román/legyel - mosolygunk egymásra, nem vicsorgunk. Találkoztam már ilyennel pihenőben is. Legfeljebb érdeklődött, hogy ez milyen autó, mert ilyet nem gyakran lát. >1500 m magasan meg kifejezetten nem, mondjuk nem is csoda. :-)

Reggie 2009.08.11. 18:13:09

@VakondM: En nem a kresz szerinti akadalyozasra gondoltam, hanem arra, hogy nem hagyod az o neki tetszo es szabalyos sebesseggel haladni. Ezert is mondtam hogy feltartas es nem azt hogy akadalyozas.

Amugy pont ezert kell a gyorsabbak elol lehuzodnod. Mert lehet hogy csak 3km/h a kulonbseg es azert nem villogna, de a kreszben az van hogy huzodj le es mint ahogy te is elvarod mastol hogy ne gyorshajtson es legyen szabalyos, igy toled is elvarhato hogy lehuzodj.

schdl (törölt) 2009.08.11. 18:16:09

Ne bántsátok a Suzukisokat!
:)

VakondM 2009.08.11. 18:17:20

@Reggie: De nem kell! Ha a külső sávban melletted járművek vannak, akkor azokat előzöd, szépen megvárja. Ha nincs mellettem senki a külső sávban majd akkor szépen kihúzodom oda és hadd menjen azzal a +3km/h-val, hadd szóljon! :) Látom ha már a fő témában nem volt igazad kitartóan harcolsz, hogy valamiben mégiscsak legyen :P

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2009.08.11. 18:26:09

@Reggie: Azzal egyetértek, hogy nem kell rendőrködni, de neked sebességügyben a "szabál" annyi dolgod van, hogy ránézel a saját órádra: ha azon a max. megengedett sebesség van, akkor Te nem akadályozol és kész. Az a "bűvészkedés", hogy a Te esetleg 67-el mész, a másik meg 69-ek is tudna, az lényegtelen, belefér a normál hibatűrésbe.

Ettől függetlenül szerintem minden szempontból (udvariasság, balesetveszély elkerülése, stb.) okosabb lehúzódni, aki akar menjen. De a KRESZ nem kötelez rá.

Canis Lupus Libertas (törölt) 2009.08.11. 20:35:13

@min: Vki beidézte a KRESZ vonatkozó részét, ami arról nem rendelkezik, hogy te döntsd el ki mennyivel menjen, csak arról, hogy takarodj ki a gyorsabb elől... Aki gyorsan akar hajtani, az hajtson. Nem a Suzukisok felelőssége. Vagy Kondorosi utószót írt búcsúzóul az ökör ötleteihez (pl. zéró tolerancia... Lószart ér, ha rendőr csak akkor van elég, ha a buzifelvonlást kell biztosítani). Persze felőlem oktathatod a töketlen audisokat, de lehet, hogy belőletek van több a temetőben...

Reggie 2009.08.11. 23:45:24

@VakondM: A fo temahoz hozza se szoltam, de legyen igazad:)

@promontor: De a kresz kotelez ra. Mivel csak annyit tudsz a masikrol hogy gyorsabb, es nem ruhaz fel semmilyen jogkorrel, hogy te eldontsd, hogy a masik mekkora sebesseggel halad, vagy szabalyos-e. Akinek ehhez joga van az pl. a rendor.

12Rómeó 2009.08.11. 23:55:49

A suzukinsk nem égett hátul srmmi lámpa, az ódis azért villogtatott:)

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2009.08.12. 00:25:14

@Reggie: @Canis Lupus Libertas: Ezt már sokszor kitárgyaltuk itt de megismétlem:

A KRESZ azt mondja:

36(4) "Lakott területen lévő, párhuzamos közlekedésre alkalmas olyan úttesten, amelyen a forgalmi sávok útburkolati jelekkel vannak megjelölve, a belső forgalmi sávban (sávokban) ... folyamatosan is szabad haladni feltéve, hogy ezzel a jármű a mögötte gyorsabban haladó járművek közlekedését nem akadályozza."

A KRESZ értelmezése (ld. itt: www.jogsicentrum.hu/info/kresz_2005_jav.doc) meg hozzáteszi:

"A belső sávon a folyamatos előzést végző, illetve lakott területen belül a belső sávon folyamatosan haladó gépkocsi és motorkerékpár akkor nem akadályozza a mögötte haladók forgalmát, ha az útra engedélyezett legnagyobb sebességgel halad."

Tehát nem azt "vizsgálod", hogy a másik mennyivel megy, hanem azt, hogy Te mennyivel mész: ha az órád "az útra engedélyezett legnagyobb sebességet" mutatja, akkor nem akadályozod a mögötted levőt, ergo nem kell lehúzodnod. Tökmindegy, hogy az ő órája mit mutat.

(Mégegyszer mondom, normális ember lehúzódik, jobb az mindenkinek. De nem kötelező.)

Canis Lupus Libertas (törölt) 2009.08.12. 10:39:10

@promontor: Értem én ezt meg minden, csak aztán, ha a hivatkozott helyen egy magyarázattla lejjebb olvasom, akkor meg azt látom ám, hogy "Ha az azonos irányú forgalom számára kettőnél több forgalmi sáv van, alapszabályként ekkor is a jobb szélső, külső sávon való folyamatos haladást kell tekinteni. Közvetlenül a külső sáv melletti belső sávon azonban minden jármű előzhet folyamatosan, ha nem akadályozza a mögötte gyorsabban haladó járműveket".
És akkor most mi van? Lehet ezen izmozni, de a Suzukis lelkivilág lényegesen egyszerűbb annál, hogy ekkora magyarázkodásra szoruljon...

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2009.08.12. 13:19:23

@Canis Lupus Libertas: Hát, az általad idézett magyarázat szerintem semmiben nem cáfolja az általam mondottakat, az ugyanis egy teljesen általános kitétel: max. sebesség = nincs akadályozás.

De abban igazad van, hogy ezt a belsőben másokat feltartgató autók (legyen az Suzuki, vagy bármi más) nyilván nem gondolták végig részletesen, egyszerűen "csak" nem húzódnak le.

Canis Lupus Libertas (törölt) 2009.08.12. 14:55:43

@promontor: Nem is volt célom cáfolni, csupán arra felhívni a figyelmet, hogy alapszabálynak a jobbratartás tekintendő még akkor is ha az úton megengedett legnagyobb sebességgel hajtasz. Azaz, ha nem előzöd folyamatosan a sort - mert nincsen - akkor uccu külső sáv. Akár döcögős a csatornafedlap, akár nem. A bátrabbak meg hadd haladjanak... Azaz a belsőben folyamatosan haladók csak a KRESZ számukra "kedvező" szabályait tekintik irányadónak - mindhalálig. Ami nem baj ugyan, csak tök gáz.

hatesz 2009.08.12. 15:19:56

El se olvastam de biztos a suzukis:)

Integrált Szerverterror 2009.08.13. 14:04:45

A szuzukis a hülye mert nem fékezgetett meg nem kapcsolt ködlámpát én meg olvastam itt hogy aztat kell csinálni.

kuroi inu 2009.08.16. 09:59:54

+10%-nál már ne akarjon senki gyorsabban menni! Ettől elviselhetetlen a zaj a városban, ettől nem lehet gümifüstölés nélkül kifordulni egy alárendelt utcából, ettől vannak ráfutásos koccanások, és folytathatnám hosszasan.
Vannak született mázlisták, akik +40-50%-ot engedélyeznek maguknak (a sztoriban szereplő audis nem tekinthető tipikusnak), és persze soha le nem meszelik őket.
Pl.: egyszer kíváncsi voltam, hogy a se@@emre (1-1,5 m) tapadó, az enyémnél nagyjából 60 lóval gyengébb autó sofőrje milyen tempónál érzi úgy, hogy már nem akadályozom lakott területen belül 70-es engedélyezett szakaszon. Gyorsítás 80-85-re: utólér, megint tapad, 95-100: utólér (ez már kissé tovább tart neki), tapad. Felrántom kb 120-ra (már megérdemelnék egy helyszíni kivégzést, de legalább is a jogsim jövőjéért már 10 Ft-ot sem adnék: utólér, tapad. Végre elfogy a sor a külső sávban... kisorolok... vissza 70-re: mehetsz, te állat! (spec. nem audis/suzukis volt)
Következtetés: vannak emberszerű lények, akik belebetegszenek, ha valaki előttük halad. Pszichiáter felkeresése erősen javallt. Néhány ilyen barom után nekem sem ártana, mert kb. fél percre, de sikerült hasonló tulokká változnom.

J_W 2009.08.16. 14:39:02

Az agyamat eldobom, hogy nem lehet elégszer leírni, hogy TAKARODJ KI A KURVA ANYÁDBA A KÜLSŐ SÁVBA ha a belsőben semmi dolgod!!! Leszarom milyen az út, én is tudok ott menni! Érdekes vagyunk itt páran, akik nem találkoznak ilyen problémával, talán azért mert tudjuk mi az a jobbra tartás. Az Audis se normális, de a Suzukis a tipikus faszkalap. Ámen.

pakesz (törölt) 2009.08.19. 23:53:38

azon gondolkodtam hogy az illeto aki beszamolt errol az melyik kocsiban is volt :)
vagy o is ott boldogitotta az 2 resztvevot ?












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása