Kevés olyan bosszantó dolog van, mint amikor azt látjuk, hogy azok, akiknek igazán példamutató magatartást kellene tanúítani, áthágják a szabáylokat, nem törődve semmivel. MD-t egy mentős dühítette fel annyira, hogy meg is örökítette ámokfutását.
Sokat (kb 5-6 ezer km-et) vezetek le havonta, és elkeserit, ami az utakon folyik. Nem állitom, hogy a szabályosság szobrát rólam meg lehetne mintázni, de igyekszem a veszélyeztetéssel járó dolgokat kerülni, ez általában sikerül is.
Mindennap találkozom viszont olyanokkal, akik ilyen dolgokra fittyet hánynak, de ez már le is pereg rólam. Szomorú, nem?
Az esetek töbségében nem ragadtatom magam arra, amire ma voltam kénytelen, nevezetesen, hogy fotózgatni kezdjek. (a telefonom egyébként a kihangositó bölcsőjében pihent, én csak exponálgattam.)
A dolog úgy kezdődött, hogy jó szokásom szerint a Pápa-Győr útvonal közbeiktatásával igyekeztem eljutni Budapestre. Azt hiszem, a mögöttem haladó mentőautó sofőrjét ugyancsak meglepte, hogy erős, sportos autómmal betartom a kilencvenet, mert erősen fékezett le mögöttem, úgy vélem, féktávon belül.Persze, sokáig nem maradt mögöttem, mert a gyakori záróvonalak, és éles kanyarok dacára megelőzött. Félreértés ne essék, engem ugyan nem izgat, ha valaki megelőz, nekem az autó családi és munkaeszköz, csak azért olyan gyártmány, mert szimpatikus, meg mert gyerekkorom álma volt. (bmw egyébként, kombi)
A sofőr tolta a mentőnek rendesen, nem izgatva magát, hogy hányszor lépi át a záróvonalat, körülbelül száztiz környékére állt be a lába. A megkülönböztető jelzést nem használta, csak ment, mint a bolond. Sikerült lefotóznom, ami egyértelműen láttatja, hogy az előzni tilos tábla hatálya alatt, a szembejövő sávba a záróvonalon áttérve előzget, képeimen éppen egy motorost.Talán nem kell mondjam, mennyire szabálytalan és veszélyes az ilyen. Megmondom őszintén, felháboritott, hogy láttam a fiatal, a mi adónkból fizetett sofőr száguldozását, a - vélhetőleg - ugyancsak a mi adónkból vett mentőautóval, megkülönböztető jelzés nélkül. Azt hiszem, a legszigorúbb büntetést érdemelné, nevezetesen, hogy soha többé ne ülhessen volán mögé.
Remélem, igy a blogotokon keresztül eljut a feletteseihez, akik kiszabják rá a megfelelő büntetést.
Johnny M. 2009.08.16. 12:27:47
Secnir 2009.08.16. 12:27:56
"Remélem, igy a blogotokon keresztül eljut a feletteseihez, akik kiszabják rá a megfelelő büntetést."
remélem, ha egyszer hozzád siet, betartja városban a (30) (40) (50)-es táblákat, nehogy egy ilyen faszparittya lefotózza.
...::: Flúgos Kamionos :::... 2009.08.16. 12:33:37
Ami a kilométeróra szerint 110, az lehet, hogy valójában még nincs 90 sem.
"erősen fékezett le mögöttem, úgy vélem, féktávon belül."
Ha féktávon belül fékezett előtted, akkor hogy lehet, hogy nem ment beléd?
Örülök neki, hogy már ott tartunk, hogy a mentősöket, és tűzoltókat is fikázzuk...
Dév88 (törölt) 2009.08.16. 12:34:51
Secnir 2009.08.16. 12:41:13
ha jól tudom, a sziréna használata csak akkor használják, ha a forgalmi helyzet megkívánja (cáfoljon meg valaki egy linkkel, ha rosszul tudom).
Dév88 (törölt) 2009.08.16. 12:50:11
...::: Flúgos Kamionos :::... 2009.08.16. 12:53:54
csak john 2009.08.16. 13:16:13
Marcellusca 2009.08.16. 13:27:43
1.) A mentős is csak akkor sz@rhat a szabályokra, ha be van kapcsolva a megkülönböztető jezése (villogó+sziréna). Enélkül ugyanazok a szabályok vonatkoznak rá, mint bármely más járműre.
Itt jegyezném meg, hogy a @Secnir: féle vélemények qrwára nem érdekelnek! Ha hozzám vagy rokonomhoz siet, akkor be fogja kapcsolni a megkülönböztetőjét.
Ill., ha olyan a helyzet, akkor kapcsolja be!!!
2.) Ha jól tévedek, akkor az egynyomon haladót meg lehet előzni előzési tilalom alatt. Gondolom, azért ment át teljesen a szembe sávba, mert:
I. - ott nem jött senki,
II. - a motoros (a kép tanulsága szerint is) olyan jól lehúzódott, az úttest jobb szélén közlekedett, mintahogy azt a KRESZ előírja.
(Jöhetnek a motorosok, hogy milyen sz@r az út széle! :D)
-d(-_-)b- 2009.08.16. 13:32:36
@...::: Flúgos Kamionos :::...:
"remélem, ha egyszer hozzád siet, betartja városban a (30) (40) (50)-es táblákat,"
Remélem, ha egyszer hozzám siet, használja majd a megkülönböztető fény- és hangjelzést, faszparittya.
"forgalom szinte semmi, és jól belátható szakaszon előzött. Az, hogy oda csíkok vannak festve, az még nem jelenti azt, hogy veszélyes"
Nyilván akkor bárki más is büntetlenül előzhessen bárhol bárhogyan, igaz?
"ha jól tudom, a sziréna használata csak akkor használják, ha a forgalmi helyzet megkívánja"
Úgy vélem, ha záróvonalon / kereszteződésben akar előzni, akkor a forgalmi helyzet megkívánja.
"nem kellene fikázni, fényképezgetni, nem volt semmilyen vészhelyzet, veszélyeztetés. Az egy dolog, hogy szabálytalan volt, de legalább a mentősöket nem kellene emiatt fikázni."
Bocs, de akkor viszont senkit sem kellene fikázni, ha szabálytalan. A megkülönböztető jelzés nélkül közlekedő mentő ugyanis ugyanolyan autó, mint én. Nem illetik meg előjogok.
-d(-_-)b- 2009.08.16. 13:34:53
"2.) Ha jól tévedek, akkor az egynyomon haladót meg lehet előzni előzési tilalom alatt. Gondolom, azért ment át teljesen a szembe sávba, mert:"
Sávon belül meg lehet. Záróvonalon át nem. A kép alapján kismotornak látszik, aminek tényleg le kellene húzódni, de ne felejtsük el, hogy nagymotorral viszont nem kell.
...::: Flúgos Kamionos :::... 2009.08.16. 13:36:05
Abban biztos vagyok, hogy ha ez a szabálytalankodó történetesen nem mentő, akkor ez a poszt sem születik meg.
-d(-_-)b- 2009.08.16. 13:36:41
Látom, nem olvasod ezt a blogot.
MaQen 2009.08.16. 13:39:03
ez a mentős, ha szabálytalan is volt, de semmi veszélyeset nem csinált, a 110-et meg ne hívjuk már "száguldozásnak" azért!
-d(-_-)b- 2009.08.16. 13:41:09
Én benne vagyok, hogy nézzük ezt el neki, de akkor mást se büntessenek meg ilyenért.
...::: Flúgos Kamionos :::... 2009.08.16. 13:45:07
MaQen 2009.08.16. 13:45:24
-d(-_-)b- 2009.08.16. 13:50:10
nyunyógomez · http://indafoto.hu/arecibo 2009.08.16. 15:08:03
Muhahaha! Ekkora baromságot még Te sem gondolhatsz komolyan...Szabálytalan volt és kész! Ezen nincs mit vitázni! Akár autós, motoros, tűzoltó,stb lépte át a záróvonalat. Mit kell védeni a mentőst? Használt megkülönböztető jelzést? Nem? Akkor ua vonatkozik rá is mint Rád, vagy bármely közlekedőre.
Meister · https://www.facebook.com/Meister1977 2009.08.16. 15:11:25
Meister · https://www.facebook.com/Meister1977 2009.08.16. 15:15:40
Marcellusca 2009.08.16. 15:16:44
Bambano 2009.08.16. 15:18:34
A mentős tolja neki ezerrel, amíg nem csinál saját hibájából balesetet, addig hagyják békén.
A posztolónak: nincs olyan a magyar kreszben, hogy megkülönbözető jelzés. Mármint egyes számban. Kizárólag többes számban van ilyen: jelzések, úgymint kék fény és sziréna. A kresz a kettő együttes alkalmazását írja elő, egyes speciális esetekben, kivételként, felmentést ad a sziréna használata alól.
@-d(-_-)b-: téged sem vágnak meg automatikusan a zsaruk ilyenért, előadhatod a védekezésed, és lehet, hogy el is fogadják. Más kérdés, hogy azok a zsaruk, akik sok vihart együtt éltek már át ezekkel a mentősökkel, lehet, hogy hamarabb elfogadnak egy mentős indoklást, mint tőled.
Simet 2009.08.16. 15:19:04
Lesből Támadó Szárítókötél 2009.08.16. 15:20:35
Fordítsuk meg a dolgot, a posztban legyen a beküldő egy szabályosan csordogáló mentős, a záróvonalon át össze-vissza előzgető meg mondjuk egy köcsög béemvés. Akkor most számoljuk össze azokat, akik szerint jaj, ne bántsuk már a bömöst, nem veszélyeztet senkit, miért ne előzhetne így?
Legyen már elég abból a hánynivaló hozzáállásból ebben a durva országban, hogy a szabályok nem vonatkoznak mindenkire egyformán csak azért, mert az egyiknek az autója használtan én 10 millát, vagy mert a másiknak egy piros kereszt van az autójára pingálva. Rögzítve vannak azok a körülmények, amikor az ilyen mókát a mentős előadhatja, tessék aszerint eljárni; ha ezt nem teszi, akkor semmiben sem különbözik a köcsög béemvéstől/audistól/szuzukistól/sportmotorostól.
Bambano 2009.08.16. 15:20:52
Az a probléma, hogy ő nem meri tolni a bömbinek, mert fél, hogy megbüntetik, ezért irigy másra?
Ha trabantból fényképezte volna ugyanezt, kellene, hogy más legyen a mentős tettének megítélése? Ha meg nem, akkor miért érdekes az autója?
Lesből Támadó Szárítókötél 2009.08.16. 15:21:15
A kék villogóba viszont határozottan kevesen haltak még bele.
Lesből Támadó Szárítókötél 2009.08.16. 15:22:57
ha valaki esetleg nem érezné ki a posztomból: a "köcsög" jelző a helyzet hangsúlyozottan cinikus megközelítése érdekében került a "béemvés" elé.
Poll 2009.08.16. 15:23:48
Bambano 2009.08.16. 15:24:30
A mentősnek a kiképzése is jobb, a gyakorlata is nagyobb, mint átlag virslinyakú bmw tulajé, és az esetek nagyobb részében megfelelő indokkal is rendelkezik.
Bambano 2009.08.16. 15:25:54
Lesből Támadó Szárítókötél 2009.08.16. 15:26:49
hogy ki az irigy, azon el lehetne filózni atekintetben, hogy ki esik neki a posztolónak az autója márkája kapcsán...
Például azért számíthat a poszt kapcsán, mert így hangsúlyozottabb a mentős viselkedése. A valóságban posztoló ül a BMW-ben, a mentős meg a mentőben, de - a közhelyeket alapul véve - a vezetési stílus szerint inkább a mentős hiszi azt magáról, hogy egy BMW-ben ül...
Bambano 2009.08.16. 15:28:35
eLevente 2009.08.16. 15:32:59
De azért záróvonalon ne előzzön már sziréna nélkül, mert az elég nagy parasztság, akár mentő, akár nem...
Bambano 2009.08.16. 15:33:48
Innen kezdve az egész poszt almás...
Lesből Támadó Szárítókötél 2009.08.16. 15:35:28
Ad 1) Az még nem jutott eszedbe, hogy az általad lebiztosparasztozott rendőr esetleg azért nem rugalmas, mert a tapasztalata szerint a szabályokra nagy ívben tojó, azonban egy-egy jó indokkal mindig rendelkező drága magyar állampolgár már x+1. alkalommal próbálta átb*szni a fejét? (Mellesleg a rendőri munkát tessék nyugodtan extrapolálni a jelenlegi magyar igazgságszolgáltatásra, és megnézni a működésüket: nagyon sok esetben azért működik úgy, ahogy /nem.../, mert a mérlegelés során elsikkad a büntetés célja. A bevezetett közigazgatási bírságok is az elcseszetten működő mérlegelés - a.k.a "rugalmasság" - hibáit javítják ki, és kezd úgy működni a rendszer, ahogy a bírság nélkül kellene.)
Ad 2) sosem tudhatod, hogy kinek milyen vezetéstechnikai tudása van, úgyhogy kár az autómárka alapján általánosítani. (Hogy is volt az az irigység-dolog?...) A mentős vezetéstechnikai képzettsége nem mentség a fentiekre, meg hogy ilyen tudással menjen csak, az a képzettség arra van, hogy kritikus helyzetben, forgalomban, nagy sebességgel, stb. tudja uralni a járművet; itt erről szó nem volt.
Ad 3) Indok mindig, mindenkor, mindenkinek lesz. Tessék a szabályok keretei közt gondolkodva indokokat keresni. Így ugyanis semmivel sem jobb, mint a villamossínen vészvillogózó "jajcsakötpercreszaladtambe" marha.
spawn666 2009.08.16. 15:41:30
Bambano 2009.08.16. 15:46:28
1. ez még véletlenül se jutott eszembe. Merthogy ha nagyon hasogatnám a szőrszálat, ez törvénytelen lenne. Az, hogy a rendőr korábbi eseteiben mit élt meg, mivel Magyarország a precedens jog intézményét nem ismeri, semmilyen szinten nem szabad, hogy befolyással legyen az aktuális intézkedésére.
Nem akarok arról most vitát nyitni, hogy ki milyen problémát lát a magyar igazságszolgáltatásban, az is lehet, hogy sok mindenben egyetértenénk.
2. A bmw-s vezetéstechnikai tudását elég szőrmentén értékeltem, aki szabályosan közlekedik és nem volt megfelelő spéci felkészítő tanfolyamon, annak nincs akkora tudása, mint egy mentősnek, aki üzemszerűen gyorshajt, amikor kell.
Magamról annyit, hogy a tapasztalat szerint nincs okom bmw-sekre irigykedni. De ez megint nem kellene, hogy a téma megítélésébe tartozzon.
3. A villamossínen vészvillogozók dolgát simán megoldaná a következetesen alkalmazott, igazságos, alapos és jogszerű kivizsgálás intézménye összekötve az arányos büntetéssel. Például: megálltál a villamos előtt, ült rajta 400 ember, 20 perc munkabér átlagbérrel számolva 400 emberre mondjuk 145 ezer forint, fáradjon a kasszához.
De kanyarodjunk vissza az eredeti állításomhoz, ami pedig az indoklás tekintetében az volt, hogy senki, ismétlem: egységesen senki (még a mentős és a bmw-s sem) érdemli, hogy vizsgálat nélkül letépjék a fejét.
sreetfighter 2009.08.16. 16:03:32
Egyébként a mentős közfeladatot ellátó személy és nem ilyen példát kellene mutatnia!
Ha engem így lefényképeznél a valagadat rúgnám szét te bunkó!
sevcsik 2009.08.16. 16:11:15
Tier 2009.08.16. 16:12:23
A mentősök fikázásától már nem nagyon van lejjebb.
Gratulálok. Szép munka! Csak így tovább.
(azt hiszem hányingerem lett..)
Jim Raynor 2009.08.16. 16:13:52
Kuruttya 2009.08.16. 16:21:15
...::: Flúgos Kamionos :::... 2009.08.16. 16:27:37
Abban meg biztos vagyok (ez már nem neked szól), hogy akiknek itt a legnagyobb a szájuk, hogy a szabályok így, meg a szabályok úgy, a valóságban azok a legnagyobb szabálytalankodók. ugyanis itt még nem olvastam olyan hozzászólást, amiben valaki szabálytalankodott volna, viszont ha kimegyek az utcára, naponta 1000 ilyen esetet látok. Akkor kik szabálytalankodnak?
tamatomi 2009.08.16. 16:30:39
repecs 2009.08.16. 16:36:40
Vlasta666 2009.08.16. 16:51:33
Ekkora baromságot !!!! Valaki jól bepalizott:-)))
Manyizga (törölt) 2009.08.16. 16:56:31
Jajj, mindig elfelejtem, hogy a Magyar Abszurdisztáni Banánköztársaságban vannak egyenlők és egyenlőbbek...
Marcellusca 2009.08.16. 16:57:42
Most mondjam meg Neked, hogy ki a hüjjje? :D
A szabálytalankodók nem olvassák, legfőképp nem írnak ebbe a blogba. :)
És, ha Te éjszaka, a kihalt M3-on nyomatod a szerelvénynek 100-zal, az sem veszélyes, "csak" szabálytalan? :)))
...::: Flúgos Kamionos :::... 2009.08.16. 17:00:58
Szabálytalankodók nem is léteznek...Csak mi azt hisszük...Olyanok, mint Columbo felesége :)
Jack in the Greenajt 2009.08.16. 17:01:59
titkosgyilkos 2009.08.16. 17:06:46
Két dolog, így elsőre:
1.) A mentős is csak akkor sz@rhat a szabályokra(...)
Nem sz@rhat a szabályokra, legalábbis nem mindre. Pl. vasúti átjáró tilos jelzése. Vagy pl. hogy úgy közlekedjen, hogy azzal személy- és vagyonbiztonságot nem veszélyeztethet.
Más kérdés, hogy fenti esetben történt-e ilyen, vagy 'csak' szabálytalanság, illetve hogy a 100-110 manapság a forgalom normál ritmusa (ahol 90 megengedett, lásd 'úgyis csal az óra') Na és persze a mentős is csak ember, ugyanúgy, mint a többi, "nekem jogom van gyorshajtani, mert sietek" ember.
Ottopappa 2009.08.16. 17:18:21
Király Rák · http://konzervatorium.blog.hu 2009.08.16. 17:20:32
Poll 2009.08.16. 17:22:44
meséld már el, miért nem kapcsolhatja fel a villogót? megzavarja talán a beteget a lámpa amit nem is lát?
schdl (törölt) 2009.08.16. 17:29:51
Mentőnek, tűzoltónak, rendőrnek igen.
És mi a hozzászólásom a posthoz? Semmi. Leíródott minden, amire gondoltam.
Bambano 2009.08.16. 17:39:25
Bambano 2009.08.16. 17:43:04
de ez csak a szokásos 2 centes piszkálódásom volt.
@schdl: persze, nincs is semmi baj ezzel, amíg esetleg más gyerekét rázza az áram... vagy más nagymamája fullad meg, mert nincs áram a lélegeztetőben... ez megint önbíráskodás, szerinted az, aki kiadta az elmü kocsira a megkülönböztető jelzések használati engedélyét, az hülye volt.
@titkosgyilkos: és kérdés az is, hogy az itt kommentelők hány százaléka nem csinálta volna ugyanezt egy motorossal. imho nem sok.
efhábé 2009.08.16. 17:46:26
efhábé 2009.08.16. 17:48:30
...::: Flúgos Kamionos :::... 2009.08.16. 17:51:02
eax_ 2009.08.16. 17:53:20
Latom en, hogy hulye vagy, de legalabb probalnad titkolni.
Az ELMU-s kocsira (meg a pl. a gazszolgaltatosra) nem poenbol szerelnek am megkulonbozteto jelzest, hanem mert aranylag ciki, amikor belecsattansz egy villanyoszlopba, vagy kigyullad egy akarmilyen ipari letesitmeny, a tuzoltok/mentok meg korbealljak es nezik, mert a 10kV miatt nem egeszseges kozelebb menni.
ColT · http://kilatas.great-site.net 2009.08.16. 18:03:31
Hát a fene tudja, ha leamortizálja a mentőautót, az sem lett volna egy szívderítő, sem abetegeknek, akikhez mennie kellett volna, sem az OMSZ költségvetésének...
schdl (törölt) 2009.08.16. 18:04:34
Erről van sztorim:
Egyik barátoméknak kigyulladt a háza.
Jöttek a tűzoltók, hívták az ELMÜ-t és a Gázműveket is.
A tűzoltók ott voltak pár perc alatt, és ugye kénytelenek voltak ők elzárni a gázt és lekapcsolni az áramot, mert a két szolgáltató "gyorsreagálású" egységei sehol.
Majd az oltás megkezdése után jött a gázműves.
Kérdezték a tűzoltók, hol a f... voltak, amikor ott a villogó meg a sziréna.
Erre mondta a "kollega": "Ja hát nekem nincs engedélyem használni".
Másrészt ha a nagymama légzőkészüléke leállt, akkor sem fognak odaérni időben, ha igen, akkor sem fogják a nagyit generátorról bebikázni.
Gázművek esetében belátom a jogosságát, ezért nem is szerepelt a kommentemben.
schdl (törölt) 2009.08.16. 18:05:30
fda 2009.08.16. 18:13:56
"A mentősök fikázásától már nem nagyon van lejjebb."
A mentős ha siet, akkor azt jelzi is, és szinte mindenki igyekszik elengedni.
Ha nem siet, akkor álljon be a sorba, márcsak azért is, mert ő egy nagyméretű, lomha, rossz úttartású kisteherautót vezet, ha műszaki oldalról nézzük.
Poll 2009.08.16. 18:18:17
nem is tudom, esetleg azért, hogy szabályos legyen az ámokfutása az úton?
HgGina 2009.08.16. 18:19:06
Minden jel szerint egy, a megkülönböztető jelzésektől esetleg életveszélybe kerülő hüvelygombás beteget szállított. A kék fényre a gomba köztudottan erős szaporodásnak indul. Hangra pedig borzalmas kappanhangon kezd énekelni Kodály-többszólamúakat. Ilyen körülmények közt aligha kockáztatható a segédmotoron botorkáló 80 éves Pista bácsi.
Csak szerényen megkkérdezném, a posztoló milyen távon követte 110-es tempóval a szabálytalankodó mentőst, miközben fotózgatta?
Ettől még tök igaza van, a helyzet szabálytalan és veszélyes.
Bambano 2009.08.16. 18:20:10
min 2009.08.16. 18:26:52
Poll 2009.08.16. 18:27:41
De nyugodtan előadhatod a saját lázálmaidat is, hogy szerinted mire jó a hangjelzés nélküli fényjelzés, de félek sok köze nem lesz a kreszhez.
Ottopappa 2009.08.16. 18:30:10
Szóval csak gratulálni tudok a sok fikázó kreténnek, remélem, majd ha titeket visz a mentő egy nem életveszélyes, de kellően fájdalmas nyavajával, majd betart minden szabályt szépen... Ti pedig majd hoooosszan szenvedhettek, átérezve a kínt, a fájdalmat, velősen, aprólékosan, ízekre bontva......
Kretén állatok......
min 2009.08.16. 18:36:57
Poll 2009.08.16. 18:41:46
Ha a beteg szenved és minél előbb célbaér annál előbb enyhül a szenvedése, akkor ne mondd már nekem, hogy nem lehet felnyomni a megkülönböztető jelzést. Ez egy baromság. Ha pedig nincs semmi ilyen helyzet (pl hazaviszik a beteget) akkor kurvára tarsa be a szabályokat a mentő is. Majd, ha nekem szükségem sürgősen szükségem lesz rá, akkor majd bekapcsolja a megkülönböztető jelzést, ha pedig csak furkázik, akkor azt szabályosan tegye, de legalábbis ne ilyen pofátlan szabálytalanságokkal.
schdl (törölt) 2009.08.16. 18:45:36
Ottopappa 2009.08.16. 18:45:48
Ottopappa 2009.08.16. 18:46:23
Ottopappa 2009.08.16. 18:48:05
Ottopappa 2009.08.16. 18:50:08
min 2009.08.16. 18:55:59
Ottopappa 2009.08.16. 18:57:57
Ottopappa 2009.08.16. 18:59:12
robinzone 2009.08.16. 19:16:42
Bambano 2009.08.16. 19:18:01
"A megkülönböztető fény- és hangjelzést együttesen használó gépjármű vezetője - a rendőr és a vasúti átjárót biztosító jelzőberendezések jelzéseit kivéve - a közúti jelzéseket, továbbá a 24-43. §-okban foglalt rendelkezéseket figyelmen kívül hagyhatja..."
Tehát csak az egyszerre használt két jelzés esetén hagyhatja figyelmen kívül.
Valóban van egy pont a kreszben, amikor csak fényjelzést használó jármű mellett elhaladhatsz, ha a jármű áll. Álló járműnél viszont nem értelmezett az előzés fogalma.
Szerintem mire jó ennél a konkrét példánál a fényjelzés hangjelzés nélkül? SEMMIRE. És ez a kresz állásfoglalása is.
Bambano 2009.08.16. 19:20:48
robinzone 2009.08.16. 19:21:07
a kertész tömlővel 2009.08.16. 19:24:53
birorichard36 · http://cinemablog.blog.hu/ 2009.08.16. 19:51:15
Ezúton szeretnélek elküldeni a jó tíííííbe.:) Kívánom, hogy mikor valamelyik szerettedért, barátod segítségére indítanak egy kocsit (mert hidd el, eljön az idő), az is teljesen szabályosan történjen - tekintet nélkül a sérült/beteg állapotára. Jó?:) Már ne is haragudj, de minősíthetetlen vagy. Mentőautót fényképezgetsz? Ez nem rendőr, nem büntetni (is) jár (ha esetleg kib*szásból csináltad volna, pedig az is elég gáz...), csak annyi a dolga, hogy segítsen! Szerinted kocsikáznak? Idióta. Szabálytalan volt, elismerem, de ebbe a k.... nagy liberalizmusban meddig fogunk még elmenni? Szeretném, ha válaszolnál erre a kérdésre, hogy meddig volnál hajlandó elmenni a tiszteletlenségben? Mindenkivel ilyen vagy, még a haláltól sem félsz? Aminek a karmaiból lehet ők húznak majd ki egyszer? Hm? Hülye idióta... Basszus, felment a vérnyomásom tőled. Hátulgombolós vagy nagyon, úgy veszem észre. Rendőrt, tűzoltót, mentőt ne bántsunk már. Szidjuk mint a bokrot, de hiba meghurcolni őket, mert többségében értünk vannak. Ha vannak is köztük gyökerek, ezzel az intézményt támadod, nem a sofőrt. Írd be hozzá a neved, ha tökös vagy, hadd tudja meg mindegyik sofőr meg ápoló, hogy melyik címhez induljanak el "szabályosan".
F*sza példát mutatsz. Mentőt fotozol... F*szkalap.
NGA 2009.08.16. 20:00:05
Jim Raynor 2009.08.16. 20:14:41
remélem akkor is ez lesz a véleményed, ha majd a vákuumágyban szívószálazod a tápszert, miután szarrá összetört egy, megkül. jelzés nélkül szabálytalanul a szembe kanyarodósávban gyorshajtva előző mentő.
ha nincs sziréna, nincs életmentés, csak egy magát fittipaldinak képzelő faszkalap mentősofőr....
/ha ugyanezt egy suzukis vagy egy skodás csinálta volna, már rég akasztást követelnének a népek, teljes joggal...../
birorichard36 · http://cinemablog.blog.hu/ 2009.08.16. 20:32:48
valaki feljebb azt írta, hogy a relativizálás mindennek a halála, szerintem az objektivizálás. Lehet, hogy én vagyok tájékozatlan, de nem hallottam olyan balesetről a közelmúltban (sem), ahol egy általad leírt mentő okozott volna balesetet. Ellenben olyanról, hogy a megkülönböztető jelzésű mentőautó elé kikanyarodó autósról, stb... már elég sokszor. Arról nem is beszélve, hogy bár az autósok 90%-a elengedi a mentőt, a maradék paraszt része egyszerűen tudomást sem vesz róla. Ilyenkor is szoktak fényképezni vagy csak még én nem láttam ilyen posztot? Suzukis, skodásat sem láttam még lefényképezve hasonló volumenű és hasonlóan minimálisan veszélyes szabálytalanság közben. Igen, a mentő szabálytalankodott, de ki kell emelni ezt az egyedi esetet és az armageddont látni benne? Rontani az amúgy is szar bizalmat a közszolgák és a polgárok között? Itt ez megy, és ezért nem bírtam. Ha elvárjuk, hogy szeretteink (és persze a saját amgunk) testi épségéért szabályokra fittyet hányva megtegyenek mindent (pl. rendőr miért nem bünteti, miért üti a lopós rabló cigányt (mellesleg megteszik)), akkor egy-egy ilyen esetnél is behunyhatnánk a szemünket, ha a k*rva nagy liberális lelkiismeretünk ingerküszöbét már nem is üti meg. A fittipaldi mentősofőr képzést kapott, pálya alkalmassági vizsgán vett(vesz) részt és olyan rutinja van, amit egyszerű autósnak nem lesz soha és ami a legfontosabb 100 kivonulásból 70szer életet ment vagy további súlyos állapotromlást előz meg.
Ottopappa 2009.08.16. 20:41:02
NGA 2009.08.16. 20:41:22
Ottopappa 2009.08.16. 20:44:21
Röhejes vagy...
De tényleg: ne tényleg, ne basztassuk már azokat, akik a seggünket próbálják megmenteni, ehelyett valami minimális tiszteletet, talán...
...::: Flúgos Kamionos :::... 2009.08.16. 20:48:35
sreetfighter 2009.08.16. 21:08:47
Colour of silence (törölt) 2009.08.16. 21:18:59
Kösz a lehetőséget.
_CaD_ 2009.08.16. 21:19:14
laposmacska 2009.08.16. 21:24:26
Szoktak is úgy járni, hogy csak fény, és kereszteződés előtt valamennyivel hang is. Ha 5 tűzoltó vonul egy tűzhöz konvojban, elég ha csak az első és az utolsó szinrénázik, a többinél elég a fényjelzés is.
Dév88 (törölt) 2009.08.16. 21:26:40
laposmacska 2009.08.16. 21:28:26
...::: Flúgos Kamionos :::... 2009.08.16. 21:28:55
Dév88 (törölt) 2009.08.16. 21:33:13
...::: Flúgos Kamionos :::... 2009.08.16. 21:37:52
Lastrebel 2009.08.16. 21:38:14
sreetfighter 2009.08.16. 21:39:51
A mentős semmi veszélyeset nem csinált, ha nem jött szembe senki. Utálom azt a pár seggfej autóst aki dudál meg villog amikor elhúzok mellette,ne adj isten filmez és felteszi a netre, mint ez a bunkó posztoló!
Lastrebel 2009.08.16. 21:42:21
Lastrebel 2009.08.16. 21:44:15
laposmacska 2009.08.16. 21:46:04
Egyébként azzal egészíteném ki a 145 ezer forintodat, hogy simán elvitetném az összes vészvillogóval parkolót. Úgy is szar a kocsija, azért akadt el, nem? Esetleg még egy teljes átvizsgálás is beleférne.
Vagy rosszul állok hozzá, és aki vészvillogóval megáll, csak puszta jóindulatból kapcsolta be, hogy a villogó sárga jelzéssel figyelmeztesse a többi közlekedőt, hogy ott valami szokásostól eltérő dolog van. Hős.
2009.08.16. 21:46:42
haha, hát nem azért... de képzeld el nem miden esetben lehet beteget szállítani eset jelleggel, ami annyit takar, hogy nem használhat villogót és hangjelzést, mindezt akkor, ha nem indokolt, ettől függetlenül sietni kell, mert a kocsira és a mentőkre akármikor szükség lehet. Ez a poszt baromság, de nem is, inkább: tipikus magyar....
Lastrebel 2009.08.16. 21:47:07
sreetfighter 2009.08.16. 21:47:09
csutkababa 2009.08.16. 21:48:44
2008.január elsejétől az OMSZ nem végez betegszállítást. Az alternatív illetve magán betegszállító cégek feladata lett. Le van írva, www.mentok.hu, nézd meg.
Amit te gondolsz, az mentés. Mentés minden azonnalos és 2 órán belüli, illetve őrzött szállítás, a kért kocsi lehet eset- vagy rohamkocsi, orvossal vagy mentőtiszttel, vagy mentőgépkocsi, szakápolóval és egy gépésszel.Szállítás lehet 6 órán belül és alkalmilag is.
Kétféle megrendelő okmány is van, mentéskérésre és szállításkérésre.Közös, hogy orvos kéri, ő írja alá.
Az más kérdés, hogy az orvosok többsége nem törődik ezzel a szabállyal, és OMSZ kocsit kér, akkor is, ha bőven elég lenne a (magán) betegszállító. Amikor a diszpécser jelzi ezt, akkor érdekes módon rögtön 2 órán belüli lesz a 6 órán belüli és alkalmi szállítás is, melyet az OMSZ már kénytelen elvégezni, mert az már orvos mentésnek kéri.
A poszthoz: megkülönböztető jelzés használni kell minden olyan helyzetben, ahol a KRESZ szabályait a helyzet felülírja, kivétel a vasúti átjáró, és ha kereszteződéshez közelít, 10-15 km/ó-ra kell lassítania, és meggyőződnie arról, hogy észrevették, és átmehet.
Tehát a posztolónak igaza volt, a mentőgépész nem használta a megkülönböztető jelzéseket,az más kérdés, hogy vérét venni, kirúgni nem szükséges a kollégának, a rendőr pedig már több kollégát elkapott gyorshajtásért, szabálytalankodásért.
csutkababa 2009.08.16. 21:52:06
Szóval beteget vittek, mentés valószínű, de akkor a kékfénysziréna szükséges lett volna a manőverekhez.
És igen, éjjel, címet keresve, vagy olyan beteget szállítva, akiben káros reakciókat indíthat el a szirénabőgés, a kékfény szokott járni, emellett sziréna csak akkor, ha muszáj.
Koczeka, a pampák királya (törölt) 2009.08.16. 21:53:33
- amikor először vezettem nénós autót, a kék lámpa 80 %-ban elég volt arra hogy mindenki eltűnjön az útból, de amikor rátenyereltem a 'Yellow'-ra, majdnem Én sírtam el magam... azért egy rutintalan betegnek ez tényleg lehet végzetes...
- valahol minden poszt ott köt ki, hogy az útra nem kellenek önkéntes rendőrök, tehát akkor rögzítsük nyugodtan azt, hogy akkor sem kell, ha a szabálysértő rendőr (akik mint tudjuk mind korrupt disznók) vagy tűzoltók illetve mentőtök (sajnos rájuk nem jut eszembe derogáló jelző, valamiért a közbeszéd még csak most kezdi őket is utálni)...
Ha csak szimpla betegszállítást végzett, én akkor sem cserélnék vele: 4-5 óra 'pihentetés' után odab.sszák neki a beteget, hogy lehet hazavinni a többi 15-tel együtt egy 600 km-es túraterv alapján, lehetőleg 4 óra alatt, illetve ha reggelről van szó, adnak egy listát a kezébe x beteggel, hogy 10-re mindet vigye a szakrendelésre, így vagy úgy:-(((
Sz'al ez a poszt nem kellett volna... most meghurcolnak egy mentőst, aki 'dolgozott', aztán majd egy másikat azért, mert 'szabályosan dolgozott'...
Anno vendégségbe indultunk a szomszéd faluba és pár háznyira ott állt a rohamkocsi, mivel egy ismert alkesz cukorbeteg ismét kómába itta magát. 3 km-rel később egy főúton félórát vártak mentőre, ahol egy 7 éves gyereket gázoltak el, az önkéntesek már rugóztak rajta, de a legközelebbi rohamkocsi egy azóta elhunyt alkesznál volt, a másikkal pedig a másik irányban 10 km-re találkoztunk (35 km-ról jött) és mi mondtuk, hogy taposson bele, mert jóval odább lenne rá szükség... sajnos már később ért oda...
Úgyhogy én azt javasolnám, hogy abba lehetne fejezni a mentősök-tűzoltók basztatását, amúgy is egyre kevésbé motiválják őket a pályán maradásban (állítólag tavaly rendőrök, idén a tűzoltók fognak tömegesen koccolni... vajon miért), szóval örüljünk, hogy egyáltalán látunk mentő- és tűzoltóautókat, mert akkor azokat val'szeg még nem 'privatizálták el'...
Dév88 (törölt) 2009.08.16. 21:53:33
csutkababa 2009.08.16. 21:55:44
Üdv!
Tudtad, hogy a tűzoltók és rendőrök számára nem kötelező a PÁV I????
...::: Flúgos Kamionos :::... 2009.08.16. 21:56:39
Lastrebel 2009.08.16. 21:59:56
...::: Flúgos Kamionos :::... 2009.08.16. 22:01:56
Lastrebel 2009.08.16. 22:05:24
...::: Flúgos Kamionos :::... 2009.08.16. 22:07:24
Koczeka, a pampák királya (törölt) 2009.08.16. 22:09:03
Akkor meg tudnád magyarázni nekem, hogy miért kérték rajtunk számon minden évben, hogy kinek van érvényes PÁV, illetve ahol senkinek nem volt, miért vonták be a tappancsos kéklámpákat???
Tudtad, hogy a vállalat állja azoknak a PÁV-költségét, akiknek a beosztásához erre szükség van?
Tudtad, hogy a közlekedési ügyész egy mk jelzéssel közlekedő autó baleseténél az elsők között kérdezi meg, hogy a sefőr jogosult volt-e megkülönböztető jelzéssel felszerelt (nem bekapcsolt, csak felszerelt!) jármű vezetésére?
Szeretem az ilyen jól értesült embereket... esetleg van még valami "urban legend" a tarsolyodban???
PS: biztos nem tudtad: nekem nem volt PÁV-om... én 'bűnöző' lettem, amikor felnyomtam a kék lámpát... de már elévült:-)))
laposmacska 2009.08.16. 22:11:42
Ő azért vett olyan kocsit, mert menőzni akar vele, hogy milyen kurva gyorsan tud vele menni a városban, mint gondolom te, vagy azért, mert abban érzi jól magát?
Lastrebel 2009.08.16. 22:14:45
csutkababa 2009.08.16. 22:15:15
Urban legend lehet,vagy nem, én gépész kollégáktól hallottam. Ezenkívül nem tartom valószínűnek, hogy minden járőrnek, aki rendőrautót vezet, és már van vagy 22 éves, megvan a PÁV I. A rendőrautó-balesetek néha nem erre utalnak.
te vállalatról beszéltél, nem?
Képzeld, tudtam, mit kérdez az ügyész, ha már a helyszínelő-kivizsgáló nem tette meg.
Lastrebel 2009.08.16. 22:20:31
l69 2009.08.16. 22:24:17
Ottopappa 2009.08.16. 22:24:59
Koczeka, a pampák királya (törölt) 2009.08.16. 22:28:35
Akkor tudnod kell, hogy mindent lehet, mert addig nincs baj, amíg BAJ nem történik... az a világ viszont már elmúlt, amikor egy felettes/parancsnok tartja a hátát... ezek a gerincek ekkora terhet nem bírnak el:-(((
Aki (lámpás) rendőrautót vezet, rendelkeznie kell PÁV I-gyel. Ha nincs neki, akkor baj esetén a vezénylőt ugyanúgy meghurcolják, mint a sofőrt...
Az én időmben évente legalább egyszer volt vizit, aminek tárgya: jogosítvány érvényességi ideje, kategóriája, szig érvényessége, saját tulajdonú(!) jármű forgalmi érvényessége és kötelező biztosítás megléte, fegyvertartási engedély (ha volt önvédelmi fv) érvényességi ideje, fegyver műszaki érvényessége...
Lehet hogy ez csak nálunk volt 'szokás', de kétlem, hogy mára lazultak a szabályok...
És hidd el, hogy ezek nem hallomásból megismert dolgok, hanem közvetett vagy közvetlen tapasztalatok... vagy gondolod, hogy ma a Rendőrségen/Tűzoltóságon még van vezető, aki tartja a hátát egy PÁV-hiányos balesetben???
laposmacska 2009.08.16. 22:29:58
Szóval szerintem (és ha jól tudom) ha egy mentő nem használ megkülönböztető jelzéseket, akkor személyautónak minősül, és ugyanolyan szabályok vonatkoznak rá, mint mindenki másra.
Utolsó suttyó vagyok, ugye?
csutkababa 2009.08.16. 22:32:23
:))
Egyébként akkor szigorították meg a boldog-boldogtalan megkül. j.-hez való hozzájutását, mikor Ordacsehinél meghalt egy fiatal pár, mikor buszmegálló-avatásra igyekezett illetékes elvtárs. kétszázzal, záróvonalon át.
De volt az oktatási minisztérium munkatársának is esete, és Sólyom már nem kapott engedélyt, mert a sürgős alkotmánysértés-kivizsgálást nem érezték elég indoknak:))
sreetfighter 2009.08.16. 22:32:37
laposmacska 2009.08.16. 22:33:01
Koczeka, a pampák királya (törölt) 2009.08.16. 22:34:19
Az okmányiroda jegyzi be a forgalmiba, hogy mk jelzés használatára jogosult (a jármű). Utána mehetsz a boltba lámpát venni, határ a csillagos ég:-)))
Ja, meg kell majd egy jogsi, hogy vezetheted az így felszerelt gépet...
Csinálj önkéntes tűzoltó egyletet, adományozd a nevükre a Lambo Murcielago kombidat és ha elég kitartó vagy, kaphatsz egy bejegyzést az engedélyre.
...vagy: veszel egyet Nyíregyházán, aztán lesz ami lesz:-)))
Lastrebel 2009.08.16. 22:34:37
kappet 2009.08.16. 22:36:33
De ugyan akkor nem mindig a mentős a hibás.
www.tuzendre.hu/images/galeria/2009/52/index.html
www.tuzendre.hu/index.php?option=com_content&task=view&id=87&Itemid=1
Lastrebel 2009.08.16. 22:37:06
csutkababa 2009.08.16. 22:38:52
Mindegy, nem erre akartam kihegyezni.Ne vedd sértésnek amit írtam.
Lastrebel 2009.08.16. 22:39:01
Koczeka, a pampák királya (törölt) 2009.08.16. 22:39:20
Lastrebel 2009.08.16. 22:42:21
Koczeka, a pampák királya (törölt) 2009.08.16. 22:44:26
Van erre egy frappánsabba megoldás, kicsit hasonlít a "Vadászat a Vörös Októberre" c. film CIA-s négerére. Felmutatod azt a bizonyos igazolványt (ez a kulcs!) és közlöd, hogy mi ketten az életben sosem találkoztunk, sőt!!! az a romhalmaz ami mögöttem van... nos, azt majd valahogy dumálja ki, de engem hagyjon ki lécci:-)))
Koczeka, a pampák királya (törölt) 2009.08.16. 22:45:09
Koczeka, a pampák királya (törölt) 2009.08.16. 22:46:55
csutkababa 2009.08.16. 22:48:49
Semmibaj:)
Utálok veszekedni, még neten is...
Lastrebel 2009.08.16. 22:50:20
Koczeka, a pampák királya (törölt) 2009.08.16. 22:54:20
Mindjárt előkeresem a telcsiszámot meg a címet (van egy vezetékes meg egy mobil is) és olyan igazolványt adnak, amilyet csak akarsz...
De addig állj egy lábon, sőt levegőt se végy:-DDD
"Egy óra múlva itt vagyok":-D
Koczeka, a pampák királya (törölt) 2009.08.16. 22:55:51
Mindegy, holnap hozom a címet meg a vezetékes telcsiszámot:-)))
Addig el ne menj!!!
Lastrebel 2009.08.16. 22:58:00
laposmacska 2009.08.16. 23:13:14
Cégvezető az illető egyébként, informatikai cége van. reggel kb 8, f9-től este 7-8-ig dolgozik. És nem indult el péntek este haza Münchenbe Bernből, mert tudta hogy fáradt, és nem tudna figyelni.
Egyszerűen csak másképp gondolkodnak erre az emberek. És azt hiszem, nekik van igazuk.
Chilly 2009.08.16. 23:17:50
A poszthoz annyit fűznék hozzá, hogy tény, mindenkinek be kell(ene) tartania a KRESZ-t. De, vegyük már észre, amit korábban több kommentelő leírt, hogy a mentő/rendőr/tűzoltó/elmű/gázművek értünk vannak, kiemelt (veszélyes) szolgáltatást végeznek, amelyhez az esetek nagy részében hozzátartozik, hogy sietniük kell! Gyakran tapasztaltam én is, hogy a megkülönböztető jelzést használva, az autósok x része megijed, az elvárt félre-, lehúzódás helyett pont ellentétes irányba kapják el a kormányt... Vagy egyszerűen nem is reagálnak, vagy - mert ilyennel is találkoztam - direkt feltartanak, sőt egyszer "bemutattak" nekem, ahelyett, hogy utat adtak volna. Megkülönböztető jelzés használatát nagyon szigorúan veszik, kifejezetten az irányítóközpont engedélyével használhatják, dokumentálni kell minden használatot. Feltételezem, hogy vidéken, ahol nagy távolságok vannak egy-egy eset között, ott még akkor is célszerű a sietség, ha nem párosul hozzá a megkülönböztető jelzés használata! Csak az érthetőség kedvéért írom le, hogy ha egy beteghez ki kell menni 20 km-t a mentőállomásról és utána kap egy címet, ami a kp-tól 10 km-re van ellentétes irányban, akkor ezt a 30 km-es utat majd szép lassan kellene megtennie, esetleg - megkülönböztető jelzés engedélye nélkül - a dugóban araszolva, mint a többi autós, szépen, mint akinek ráérős?? Ha teheti, menjen gyorsabban, esetleg a KRESZ-t is figyelmen kívül hagyhatja, ha ezzel életet tud menteni!
laposmacska 2009.08.16. 23:30:24
Szerinted mi lenne a megoldás? Az hogy sokan rosszul reagálják le, az nem ok arra, hogy ahol lehet, ne használjuk... vagyis használják a megkülönböztető jelzéseket.
De nem csak az autósok, ill. közlekedésben résztvevők gondolkodásával van baj, hanem azzal is, aki a lehetetlent elvárja. Mentőstől, távolsági busz sofőrjétől, stb. Az egész kis országunkban elég érdekesen gondolkodnak az emberek. Pár hónapja élek Svájcban, és teljesen hihetetlen, hogy mennyire mások az emberek. És néha felteszem a kérdést, hogy otthon ezt meg ezt miért nem lehet úgy csinálni, mint itt? Ez eléggé off lett, bocs mindenkitől.
Chilly 2009.08.16. 23:37:49
gabor.gabor 2009.08.16. 23:53:27
Megeleőz egy 90-el haladó BMW-t és megy tovább 110-el, egy teljesen jól belátható, széles útszakaszon.
Ez Magyarország, már a mentőt is fikázzuk, gratulálok a posztírónak!
u.i.: mentő és nem mentős. A tűzoltó sem tűzoltós, a rendőr sem rendőrös.
Nick Leeson 2009.08.17. 07:22:40
Ha valaki ezen a poszton a mentőst látja hibásnak, akkor agyaljon el azon, hogy havi 70-100e Ft-ért kockáztatná-e a saját épségét mások miatt... Ha nem akkor ne fikázzuk őket!
Gondolom a sziréna (hangjelzés) erősen behallatszik a kocsiba is. Állati stresszes lehet 30-40-50-100 km-t vezetni állandó szirénázás közepette! Biztos vagyok benne, hogy országúton nem maszek fuvar volt a mentővel, ugyanis nincs annyi pénzük benzinre, nincs annyi esetkocsijuk, stb. hogy a szomszéd városba el lehessen utazni vele "maszekolni".
Petrodon 2009.08.17. 07:42:45
NGA 2009.08.17. 08:55:19
Ezt is olvastad? (Érdekes a kocsi MÁRKÁJA!)
"A beteghez siető mentőautó megkülönböztető jelzéssel haladt a 11-es főúton. Egy BMW X5-ös terepjáró nem húzódott a belső sávból félre, a külső sáv pedig telített volt, ezért a mentőautó a szembejövő, üres oldalról előzött, ám a Telep utcánál a BMW irányjelző használata nélkül balra bevágott a mentő elé. A Ford mentőautó vezetője elrántotta a kormányt, így az ütközést elkerülte, de egy jelzőtáblát letarolva felhajtott a járdára, ahol egy üzlet kerítését áttörte és a jármű fennakadt a betontalapzaton. A mentőautó sofőrje könnyebben sérült, a mentőápolónak nem esett baja. A terepjáró sofőrje segítségnyújtás nélkül elhagyta a helyszínt. A BMW-t a közelben leállítva találták meg, a sofőr pedig néhány óra múlva önként jelentkezett a rendőrségen. Vele szemben segítségnyújtás elmulasztása miatt indítottak eljárást."
ColT · http://kilatas.great-site.net 2009.08.17. 08:57:50
@sreetfighter: És te vezetz?
Én városban 50, kint 90, és városban pl. a forgalom nagy része 50-nel gurul, csak néha van 1-1 hülye akinek nem elég, és elhúz, amint tud, gyorsabban. A többség meg szépen jön 50-nel.
Gajdos Attila · http://www.iqi.hu 2009.08.17. 09:24:30
a "szállítási sokk" kifejezést még nem találtam meg a kommentek között.
Jelen esetben ez nem jön szóba talán, mert nem látszik sehol sem kék villogó (azt meg szokás használni, ha sietni kell).
Szóval az a lényeg, hogy a vijjogás használata bizonyos esetekben a szállított beteg érdekében kerülendő.
labi 2009.08.17. 09:41:27
randomuser1 2009.08.17. 10:04:25
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.08.17. 10:05:37
A mentő pedig úgy hatékony, ha riasztás esetén azonnal tud indulni a telephelyéről, ahol karbantartva, feltöltve állt, a személyzet kipihenve, és nem az úton bolyong. Ezért elnézendő Neki, ha gyorsabban megy akkor is, ha nincs betege, és üresen megy vissza a telephelyre.
De én azt is meg tudom érteni, ha egy hosszú és kemény műszak után a váltás előtt 10 perccel bejön egy riasztás, amivel újabb 2-3 órát szívnak, majd már jóval a váltási idő után siet vissza.
De ezek nem látszanak általában egy bömösből. Viszont a kézben tartott telefon ott általánosabb.....
metal · http://electric.blog.hu 2009.08.17. 10:32:06
Ha féktávon belül lett volna, akkor neked megy.
NGA 2009.08.17. 10:43:18
"Azt hiszem, a legszigorúbb büntetést érdemelné, nevezetesen, hogy soha többé ne ülhessen volán mögé."
A posztoló egy idióta szerintem. Le ne lőjük, mert átlépett egy záróvonalat? Nem kéne mondjuk pár hónapra börtönbe zárni? Én szégyenlem magam, hogy ilyen idiótákkal élek egy országban. Hogy lehet ennyire valaki hülye?
isti77 2009.08.17. 12:15:42
időközben visszavonták azt a szabályt, mely szerint menet közben tilos a telefont kézben tartania a vezetőnek? Tehát nem csak telefonálni, fényképezni is tilos menet közben (igaz, headsettel azt nehéz lenne, de általában nem is szükséges menet közben).
Vagy a saját szabálytalanság nem számít, csak amit más követ el, T. MD.? Na látod.
Ha utas fényképezett, akkor természetesen nem szóltam.
bodri81 2009.08.17. 13:15:46
sreetfighter 2009.08.17. 13:58:56
bodri81 2009.08.17. 14:07:06
BéLóg 2009.08.17. 15:35:36
Legközelebb talán én is gondolok erre, amikor valami agyament dolgon töröm a fejem vezetés közben!
(Hasonlóan a bunkóparkolós fotókhoz.)
Gratula!
BéLóg 2009.08.17. 15:39:26
Kreszt talán sosem olvastál a megkülönböztető jelzésekről, egyebekről, mondván, neked az úgyse' kell.
Attól hogy valaki mentő, rendőr vagy tűzoltóautóban ül, MÉG vonatkozik rá néhány szabály.
(Nem tudom mekkora titok, de neked elárulom, például vasúti jelzés pirosán még megkülönböztető jelzéssel SEM mehet át senki. Ha nem tudod elképzelni miért, majd segítek.)
bodri81 2009.08.17. 18:59:30
toyota78 2009.08.17. 20:25:49
"Nem állitom, hogy a szabályosság szobrát rólam meg lehetne mintázni" akkor meg miért fotózgatsz ha te is áthágod a szabályokat? És különben is ki vagy te, hogy mások sorsa állása felett ítélkezz? Miért nem azt a sok idiótát fotózgatod a több tíz milliós autóival aki nem 110-el megy hanem a duplájával aztán a tűzoltók vagdossák ki a roncsokból? Ha meg mentős volt akkor lehet hogy volt már vezetéstechnikai tréningen és ő egy kicsit más körülmények között szokott vezetni mint te vagy más civil. (Tisztelet a kivételnek) Egyépként meg ha adófizetői pénzből vették az autót akkor örülj neki mert jó helyre ment. A kereseteket meg hadlyuk.
toyota78 2009.08.17. 20:30:39
toyota78 2009.08.17. 20:35:24
laposmacska 2009.08.17. 20:41:16
"felháborít h valakinek erős sportos béemvéje van, vezet is 5-6 ezer kilométert havonta oszt mégis akkora balfasz mint egy kezdő nyugdíjas járiszos :)" Egyébként miért balfasz a BMW-s, ha betartja a sebességkorlátozást? A sportos kocsi nem egyenlő a száguldással, lehet pont azért vett ekkora kocsit, hogy tudjon benne kényelmesen terpeszkedni.
toyota78 2009.08.17. 20:47:25
laposmacska 2009.08.17. 21:00:42
laposmacska 2009.08.17. 21:07:53
laposmacska 2009.08.17. 21:13:06
diessel 2009.08.17. 21:13:24
legközelebb a vasuti átjároban vegyed a aszaros gépeddel hogy jöna gyorsvonat!! te tuskó bunkó paraszt!!
elnézést hogy vissza fogom magamat!!de ezt hozta ki belőlem ez a poszt!!
adaja a jó ég a hogy az adó fizetők pénzéböl szedjék le a bmwdröla vonatot, és az adó fizetők pénzézből vágjanak ki belőle a tüzoltók és az adó fizető pénzéböl takarjank le feketére a mentők!!te rühes kutya!
DonVincenzo 2009.08.17. 21:25:40
toyota78 2009.08.17. 21:28:33
bodri81 2009.08.17. 21:35:48
laposmacska 2009.08.17. 21:36:24
Akik szabályosan közlekednek, és (többnyire) betartják a sebességkorlátozásokat, azok folyamatosan tudnak haladni. Csak ilyenkor általában jön egy pár hülye, aki elhúz a sor mellett, mert szerinte a forgalom ritmusa azt diktálja neki. Ne legyél te is ilyen! Ha tudsz menni 110-zel, akkor menjél, de ha valaki szabályosan haladva "feltart", akkor őt előzd meg, ahogy tudod, és haladj tovább. De ne felejtsd el, hogy ő szabályosan közlekedik 90, nem feltart, mert épp olyanja van.
bodri81 2009.08.17. 21:36:54
bodri81 2009.08.17. 21:38:37
toyota78 2009.08.17. 21:45:16
sreetfighter 2009.08.17. 21:47:52
bodri81 2009.08.17. 21:55:13
diessel 2009.08.17. 22:03:12
mert egésznap mennek és a dolgukat intézik, mig a redves posztoló a szaros béjemwéjével feszengél meg menözik,mega kis faszát veri!!! adó fizetők pénze!! nem abbol van a te béjemwéd is!!????????pótlék meg miegymás a 25 purgyéé után!!! szerintem jobb lenne a ha felkötné magát a posztolóóó!!!
diessel 2009.08.17. 22:05:00
kirugás fegyelmi stb...!!
laposmacska 2009.08.17. 22:07:17
@sreetfighter: nekem :)
@toyota78: "de sok szabály csak úgy lehet alkalmazni ha áthágjuk azt" És ezt így hogy? Tudsz példát mondani?
toyota78 2009.08.17. 22:15:00
bodri81 2009.08.17. 22:24:33
laposmacska 2009.08.17. 22:24:41
bodri81 2009.08.17. 22:28:18
laposmacska 2009.08.17. 22:33:49
Ráadásul nem is szidtam a mentősöket, csak megállapítottam, hogy ha nem használja a megkülönböztető jelzéseit, és úgy lép át záróvonalat, előz a szembejövő kanyarodósávban, akkor szabálytalan. Ezzel azt hiszem mindenki egyetért. A "hogyantovább" nem egyértelmű. Nem értek egyet a posztíróval, mert nem kell ezért elvenni a jogsiját, vagy szigorúbban megbüntetni, mint bárki mást, aki ezt csinálja. És tudjuk, milyen büntetést kap bárki más, aki ezt csinálja. Ráadásul a posztoló is kamuzott a rögzített telefonról, szóval más szemében a szálka esetéről van szó.
"a legnagyobb helyesírási hiba maga a blog, ami olyan embereket b@szogat akik értünk vannak" Azt hiszem, fogalomzavarban szenvedsz, segítségül: hu.wikipedia.org/wiki/Helyes%C3%ADr%C3%A1s. Vagy ezek a szabályok is szubjektívek?
laposmacska 2009.08.17. 22:34:57
bodri81 2009.08.17. 22:47:32
Örülök, hogy nem értesz egyet a posztíróval, csak ez eddig nem jött le a hozzászólásaidból.
Az érthető okokra pedig azt értettem, hogy én is kerültem már hasonló szituba, amikor arra számítottam, hogy a motoros ismervén a szabályokat le fog húzódni, de nem így tett, viszont a sebesség különbség miatt fékezésre kényszerültem és vállalván a záróvonal átlépését kikerültem. Szerintem ez még mindig jobb mint hátulról beleszállni és elütni a nyomorultat.
A PAV meg nem mentesít a KRESZ alól, ezzel egyetértek. És ha visszanézed a hozzászólásokat, senki nem azt vitatja, hogy a mentős megszegte a KRESZ-t, hanem a posztoló "lelki" világának a tisztaságát.
laposmacska 2009.08.17. 22:54:29
Visszaolvastam a hozzászólásaimat, szerintem nem következik belőlük, hogy egyetértenék a posztíróval.
puffancs 2009.08.18. 08:19:11
sajnos nem tudjuk, miota nem hagyta a motoros, hogy megelozzek. ilyen keresztezodesekben en is szoktam elozni, mikor meg magyarorszagon laktam. itt az ilyen ritka nagyon, inkabb csak lakott teruleten belul, es akkor helyzettol fuggoen mindenki eloz.
BéLóg 2009.08.18. 10:32:48
Ezen kívül akkor mijafaszért vannak trafipaxok, hiszen az emberek 99%-a "cak ottéppenakkor" hajtott gyorsan, eleve éppenn valamiértpontizébizésatöbbi.
Miért fotózzák manapság a piros lámpán áthaladást? Miért állít meg a rendőr ellenőrzésrte?
Rendőrnek, traffipaxnak, kamerának BETARJUK a szabályt, de az előttemmellettemmögöttem jövőnek nem?
Azt hiszem érdemes lenne átgondolnod a nézeteided!
Ez a mentős -- a poszt szerint -- többszörösen bunkó volt, egyébként (szövegértés!!!) NEM a 20km-rel nagyobb sebesség, hanem a FOLYTATÓLAGOSAN elkövetett kresz figyelmen kívül hagyása, többszörösen záróvonal átlépés és egyebek miatt került a fotóra.
Tudom, azok is szemetek, akik lefotózzák mostanáéban és a netre teszik a sok-sok rokikártyás sportkocsit, a rokiparkolóban álló papír nélküli terepjárót, satöbbi.
Szemetek és hülyék azok akik betartják a szabályokat és azok a zsenik, akik betartják ha épp olyan kedvük van.
Mindezt nem valami fensőbbségként írom le és egyetlen pilllanatig nem próbálnék tetszelegni valamiféle "sosemhibázom" szerepben.
Ennek a mentősnek szerencséje van, mert most átgondolhatja a dolgait és lehet, legközelebb valamelyik hozzátartozódat szállítva nem száll el csupán attól, hogy villogva meg szirénázva többet tehet meg mint más.
Jobb lesz ha mindenki (ÉN IS!!!) bevési az agyába, hogy netes nyilvánosság mellett EGYRE TÖBB a kamerás mobil és EGYRE TÖBB lesz az ilyen civil fotó. AKÁR parkolásról, AKÁR reflektoros motorosról, AKÁR
záróvonal folyamatos átlépésérő, satöbbi, satöbb, satöbbi lesz szó.
@toyota78: A vasúti piros jelzés példaként került ide egy olyan egyénnek, aki azt hiszi, AZÉRT mert mentő, a sofőr bármit megtehet.
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.08.18. 11:00:09
puffancs 2009.08.18. 11:06:44
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.08.18. 11:28:44
...::: Flúgos Kamionos :::... 2009.08.18. 11:30:31
NGA 2009.08.18. 11:31:04
"ilyen esetben nem szabálytalan kikerülni. "
MEGVAN A MEGOLDÁS! A motoros éppen megállt az út közepén, és a mentő kikerülte. Akkor most végre mindenki megnyugodhat :-)
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.08.18. 11:33:17
NGA 2009.08.18. 11:33:45
"Ez a mentős -- a poszt szerint -- többszörösen bunkó volt, egyébként (szövegértés!!!) NEM a 20km-rel nagyobb sebesség, hanem a FOLYTATÓLAGOSAN elkövetett kresz figyelmen kívül hagyása, többszörösen záróvonal átlépés és egyebek miatt került a fotóra."
Itt egyszeri záróvonal átlépés van. A többi csak szöbeszéd. Messziről jött ember azt ir amit akar! (értelmezés, gondolkodás!!!!!!!!!!!!!)
KRESZ szerint nincs egyebek.
...::: Flúgos Kamionos :::... 2009.08.18. 11:35:34
NGA 2009.08.18. 11:37:05
"Jobb lesz ha mindenki (ÉN IS!!!) bevési az agyába, hogy netes nyilvánosság mellett EGYRE TÖBB a kamerás mobil és EGYRE TÖBB lesz az ilyen civil fotó. AKÁR parkolásról, AKÁR reflektoros motorosról, AKÁR
záróvonal folyamatos átlépésérő, satöbbi, satöbb, satöbbi lesz szó."
Aztán majd valaki jól elkapja és a szájába adja a tökeit a posztolónak egy ilyen után, ha véletlenül be tudja azonositani :-)
Te melyik országban élsz? Mert Mo-on ezzel SEMMI nem fog változni, max megvernek pár fényképezőst.
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.08.18. 11:41:16
NGA 2009.08.18. 11:46:37
bodri81 2009.08.18. 13:44:05
BéLóg 2009.08.18. 15:18:17
Gondolom, mivel más lop, csal, rabol, az például TÉGED mentesít. Mert úgy írod. Ha a Hungária körúton szarnak a kreszre, szarhat rá bárki bárhol....
Te magad írtad, ezt nehéz másként értelmezni.
@NGA: Többszöri záróvonal átlépés. Csak amit jól látni: ÁTMENT a másik kijelölt kanyarodó sávba, azután a csíkosan felfestett "kvázi" járdaszigeten (közlekedés elől elzárt rész a definíció, ha jól emléxem) előzi a motorost, MELLÉKESEN a posztoló szövegében külön is szerepel a "...nem izgatva magát, hogy hányszor lépi át a záróvonalat..."
---------------------
Igen, magam ellen is szólok. PERSZE hogy szar lenne ha EGY ILYEN után engem feljelentenének a főnökömnél, de vajon mégi pisztollyal vagy mivel KÉNYSZERÍTETTEK, hogy ilyet csináljak, vagy azt MAGAMTÓL (úgysebukoklebeeeee!) csinálom?
Hát ITT most ez nem jött be. Jellemző hogy a beírók nem kis része nem a mentőpst, hanem a posztolót basztatja, de ennek már az Autózz!!! blogban hagyománya van.
Utóirat: Még egyszer: Egyre több a kamerás mobil és egyre könnyebb a netezés. HA nem változTATUNK a mentalitásunkon, holnap MI LESZÜNK lefotózva és kitárgyalva.
Ez szól NEKEM, neked, neki, nekik, már aki érti.
nyulambulam 2009.08.18. 18:00:49
bodri81 2009.08.18. 18:08:37
Én csak annyit mondtam, hogy nincs arányban a sztori tartalma a meghurcoltatással. Ráadásul egy olyan szabálytalanságot követett el, amit szerintem már mindenki. Vagy Te még sosem léptél át záróvonalat...? És ezért nem értem miért kell így kiakadni? Nem a mi dolgunk a büntetés és az ítélkezés, hanem -talán nem véletlenül- erre vannak hivatalos szervek. Úgyhogy max. olyan emberke hőböröghetne aki még sosem ment gyorsabban a megengedettnél, vagy aki sosem lépett át záróvonalat. Te ezek szerint ezek közé az emberek közé tartozol?
Ráadásul ezzel nagyon könnyen keresztbe lehet valakinek rakni, mert ha ez elterjedne akkor lehet holnap magadat látnád a neten amint éppen állítólag 200 km/h-val repesztesz egy úton és még egy biciklist is lefotóznak az árokban akit fellöktél, aztán utána magyarázkodj, hogy nem Te voltál...
NGA 2009.08.18. 19:07:49
Ma is jöttem haza a munkahelyemről, mert 35 km-re lakom. 3-an előztek meg a záróvonalon. De nem vettem elő a kamerás mobilomat, ésnem kezdtem lefotózni őket.
Tudod miért?
1. Mert ha szabályosan közlekedek, akkor nem fényképezgetek a kezemben mobillal. Ha a kihangositóban van a mobil, akkor hogy fényképezgetek vele? átkát a tartón? És menet közben a forgalom helyett a menüjét basztatom? Szóval a posztoló itt mellébeszét, mint a fékúttal.
2. Azért mert más szabálytalankodik,nem az a dolgom, hogy mint a rákosi korban, feljelentsem, bemószeroljam. Ennél gusztustalanabb, görényebb emberi magatartás szinte nincs is.
3. Ezek után szerinted el kéne venni a mentős jogsiját, ahogy ez a görény béjemwés javasolja?
Kb az ő szintjén lehetsz ezek szerint.
Én itt egyértelműen a béjemwést hibáztatom, mert:
menetközben fényképezett a mobiljával, nem a vezetésre koncentrált
szándékosan átlépte a megengedett sebességet azért, hogy egy másik szabálytalankodót megleckéztessen
NGA 2009.08.18. 19:11:38
idióta
BéLóg 2009.08.19. 16:05:10
1. Szerinted csak szabálytalanul lehet fényképezni? Én a képekből akár arra is gondolhatok (PÉLDÁUL távolság), hogy a fotós állt, amikor ellőtte őket. MÁR csak azért is, mert ÉLES a kép...
TE persze azonnal azzal mentegeted a tahó mentőst, hogy a szemét spicli kreszbe ütközve fotózott.
Sekélyes lélek!
2. NETÁN kötelező lenne fotózni? Nem? Akkor mit ugrálsz? LEHET fotózni? Igen? Akkor mit ugrálsz?
Az lesz a jó, ha mindenki azt csinálja és úgy ahogy te? A többi szemét spicli besúgó?
Sekélyes lélek!
3. MEGÍRTAM (persze habzó szájjal nehéz elolvasni), nem érdekel a posztoló MAGÁN véleménye. Valószínűleg a főnökét sem fogja.
OLVASHATSZ a parkoló szégyenfal blogban olyat, hogy kéri a delikvens a kép levételelét, mert a CÉGAUTÓJA ilyen negatív környezetbe helyezésével súlyos konzekcvenciákkal szembesült! Ez ma már BÁRKIVEL megeshet aki beleszarik a közlekedésbe! Nem vették le...
Te is és a többi "mentegető" nem a mentős miatt írtok, HANEM mert TUDJÁTOK, holnap, holnapután, BÁRMIKOR bekerülhettek ide vagy a Homárra vagy valami másik szégyenblogba, MIKÖZBEN átlépitek a záróvonalat, letoljátok a lassan haladót, habzó szájjal bemutattok, tilosban parkoltok, átmentek a pirosban, szartok a gyalogjárón állókra, leállósávban jobbról előztök, satöbbi, satöbbi.
Titeket a "saját" gondolatotok alapján KIZÁRÓLAG rendőr kaphat el, annak meg majd tejeltek, letagadjátok, elintézitek. Ezektől a magánfotóktól meg féltek mint ördög a tömjénfüsttől, mert itt nincs forgalmiba tűzött jatt, esetleg haver vagy kapcsolat! EZÉRT aztán démonizálni próbáljátok a készítőket.
Végül is semmi gond, mert esélyetek az nincs.
MAGAM ellen is írok, mert én sem vagyok semmivel sem jobb mint az átlag! Szarban leszek én is, ha ilyen szituba kerülök, de hogy azért amit én kényszerítés nélkül önként ELBASZTAM "megátkozzam" a fotóst (mint teszed azt te is), na odáig nem fogok lesüllyedni.
MegjegyezZÜK mind és fejbentartJUK vagy sem, egyre több a kamerás mobil, egyre jobb képeket csinálnak és egyre könnyebb a nettel dolgozni.
Ha már a KRESZre szarunk, a rendőrökre tojunk, a többi közlekedőre köpünk, EZ a tény, vagyis hogy tahóságunk potenciálisan KIDERÜLHET, sőt óriási netes nyilvánosságot kaphat, esetleg meggondolásra késztetHET.
Ennyi az én megjegyzésem, nem több.
NGA 2009.08.19. 22:08:40
"Én a képekből akár arra is gondolhatok (PÉLDÁUL távolság), hogy a fotós állt, amikor ellőtte őket. "
Ezt te érted? Lesatuzott 110ről, mert ennyivel üldözte, majd elkezdett fotózni? Érdekes elképzelés.
"Sekélyes lélek!"
Ne személyeskedj,én sem személyeskedtem veled!
"LEHET fotózni? Igen? Akkor mit ugrálsz?"
Menet közben tiltja a kresz az orális szexet? Nem? Akkor azt is szabad nem? Kb ennyire értelmes volt ez.
A végére: Én fotófeldolgozással és retusálással foglalkozom, és pontosam tudom mit lehet PS-el kihozni. Ezért fizetnek.Én nem hiszem, hogy bámiféle munkahely, vagy rendőrség elfogadja ezeket az egyébként is gyenge minőségű fotókat.
Én nem akarok önkéntes rendőr lenni. És ezért nem is fogok fotózgatni másokat,amit éppen szabálytalankodnak.
Egyébként mint ahogy elég könnyű e neten bárkinek a rossz hirét kelteni, ugyanúgy utolis lehet érni valakit. És bizony nem kellemes, amikora végbelébe felnyomják a fényképezős mobilját válaszként :-)
Akinek nem inge ne vegye magára...
bodri81 2009.08.19. 23:36:10
Egyébként köszönöm a megtisztelő jelzőket amit rám és azokra írtál akik védik a mentőst, de...nem szoktam habzó szájjal mutogatni, tilosban parkolni főleg nem, nem megyek át piroson és mindig átengedem a gyalogosokat is, a záróvonalat csak akkor lépem át ha nagyon muszáj és letolni sem szoktam a lassan haladókat inkább megelőzöm. :)
Éppen ezért szarok rá, hogy ki mikor, hol fotóz le (kivéve ha rendőr, akkor izgulok, hogy jön-e csekk. :)) És ha bármikor felkerülök ide bármilyen okból, akkor simán megvitatom bárkivel a történteket, mert nem szoktam olyat csinálni ami miatt szégyenkeznem kéne, ha meg hibáztam akkor bevállalom. Nem gondolod komolyan, hogy bemész a rendőrségre egy mobiltelefonnal, vagy akár saját fényképezővel készült fotóval és az alapján megbüntetnek majd? Vicces vagy. Viszont a Te arcodat megnézném amikor egy hasonló kamu sztori kapcsán - mint ez - felkerülsz egy szégyenfalra és olyat akarnak rád bizonyítani ami meg sem történt. Szerintem Te leszel a legjobban felháborodva.
Egyébként ha nem érdekel a posztoló magánvéleménye akkor miért hivatkozol állandóan arra amit Ő ír és nincs rá bizonyíték? Na mindegy, gondolom ezzel is démonizálni akarok. :)
Még egyszer leírom hátha felfogod: azért védem a mentőst, mert úgy gondolom nem hibázott akkorát, mint ahogy be van állítva ez az egész történet az meg közröhej, hogy el kéne venni a jogsiját emiatt.
klasszsrác 2009.08.22. 22:25:08
A másik, Sólyom bizony még bevásárolni is kéklámpás kocsikaravánnal megy, természetesen jogalap nélkül, de ez nálunk "elmegy", szóval az se igaz. Neki valamiért természetes, hogy ugyan nem sürgős, életveszély elhárítás amiatt megy, tesz magasról mindenre, és ha kell ha nem, kint van a kéklámpa .... no comment.
A mentőt pedig téányleg nem kell ilyen túlbuzgó módon cikizni, ha nem veszélyezteti a forgalmat, akkor nyilván te is megteszed ugyan ezt!
BéLóg 2009.08.23. 23:50:41
S E K É L Y E S (szóköz) L É L E K.
Ki kellene próbálnod, szerintem neked is menne.
Szar ügy, tudom. Olyanok, akik valószínűleg nap mint nap ugyanígy vezetnek és rémülettel veszik tudomásul, hogy bármikor bekerülhetnek egy netes blog kellős közepébe, és -- amint írtam -- nincs forgalmiba rakott ötezres, nincs esetleg haverayardnál, SZEMBE KELL SÜLNI (sic) a szarral.
Ezért aztán ezerrel mocskolni kell -- a fotóst.
Kamunak nevezni egy olyan sztorit, ahol jól látható a fotókon a mentős záróvonal átlépése, meg hogy a motorost szabálytalanul előzi, hát ehhez tényleg ARC kell.
Nekem azért sincs önértékelési zavarom, mert én magam is tudom, ezután NEKEM IS oda kell figyelnem.
A posztoló MAGÁNVÉLEMÉNYE és megoldási javaslata nem érdekelt, nem is foglakoztam vele, szánlak hogy ezt képtelen vagy megérteni. Én a FOTÓT néztem, azon meg -- akkor is ha nem tetszik -- tökéletesen egyértelmű a szitu.
Ha akarod leírom többször is:
Nem gondolom hogy a jogsiját el kéne venni, ezt a POSZTOLÓ írta.
Nem gondolom hogy a jogsiját el kéne venni, ezt a POSZTOLÓ írta.
Nem gondolom hogy a jogsiját el kéne venni, ezt a POSZTOLÓ írta.
Nem gondolom hogy a jogsiját el kéne venni, ezt a POSZTOLÓ írta.
Nem gondolom hogy a jogsiját el kéne venni, ezt a POSZTOLÓ írta.
Ha pedig NEKEM akarsz válaszolni, a hsz alatt jobbra ott a "Válasz erre" link, azt használd.
BéLóg 2009.08.25. 15:31:01
index.hu/belfold/budapest/2009/08/25/parkolas_a_vaci_uti_tizenharmadik_savban/
bodri81 2009.08.25. 17:29:16
BéLóg 2009.08.25. 17:31:48
De mivel a fotón Pösti T. Ahók vannak, a posztoló meg vidéki, asszem ebből kimaradt.
bodri81 2009.08.25. 17:47:38
BéLóg 2009.08.25. 17:53:13
Egyébként a fotózás se nem tilos, se nem kötelező, erről már esett szó valamikor...
bodri81 2009.08.25. 18:10:43
Egyébként ma cirkáltam a városban és bizonyos szitukban eszembe jutott, hogy vajon aki ide képekkel illusztrált sztorit prezentál az hogy csinálja? Hogy tud egyszerre vészhelyzetet elhárítani, közben elővenni a telefonját, bemászni a menüjébe,exponálni úgy hogy ilyen tökéletesen éles és megkomponált fotókat kapjunk, persze közben tovább vezetni biztonságosan és figyelni az eseményekre. Na szerintem ez a balesetveszélyes...
BéLóg 2009.08.26. 09:57:53
A beírásban PÉLDÁUL az szerepel, hogy a fixen telepített kihangosítóban csupán nyomogatni kellett a "felvétel" gombot a kamerán (nekem is egygombos képkészítés van). Azt hiszem ha az emnber vezetés közben be tudja kapcsolni a rádiót, sebességet tud váltani "egykézzel!!!" és a többi, nem igazán okozhatot gondot fényképezni is.
bodri81 2009.08.26. 12:54:07
BéLóg 2009.08.26. 16:27:07
Lehet hogy a te tapasztalataid olyanok, a POSZTBAN azonban az van, hogy az illetőnek gond nélkül ment.
Én a posztolónak hiszek, te meg azt kalkulálsz ki, amit akarsz!
Én például kezdem kizártnak érezni, hogy a fejedben agy van. LE HE TET LEN! Mer' én mondom, nem? Esetleg mer' az enyémben sincs, a tiédben sem lehet!
Lényeg, mint írtam, gecifotós!
bodri81 2009.08.26. 18:50:55
BéLóg 2009.08.27. 10:39:06
Te lenni értelmes ember?
"Gecifotós", EBBEN a környezetben, érted? (Nem érted!) Itt, a posztban. Ezek a kocsiból lövöldözők. Nem Robert Capa fotós, nem André Kertész fotós! Érted?
Dehogy érted!
bodri81 2009.08.27. 18:57:26
boxerhang 2012.12.24. 10:09:49
boxerhang 2012.12.24. 10:26:47
dzsaszper 2012.12.28. 14:26:42
ebből a szempontból tök mindegy, hogy mentős e az illető, vagy gengszter, esetleg miniszter...
Luiking 2013.10.27. 07:25:59
hawkeye 2013.11.03. 08:26:09
Az a baj, hogy ezzel együtt nagyon ostoba, és agresszív is...
:(
Péter Bagdi 2013.12.17. 08:27:32
Szabják ki rá a méltó büntetést. Na az nagyon remek lenne ha egy 90-100 ezer forintot maximum kereső mentősofőr kapna még 300 ezer forint bírságot. Lehet, hogy 1-2 ember ott maradna, mivel ezek után már nem sietne annyira.
Nem tudjuk, hogy az adott szituációban mi volt a helyzet, lehet hogy beteget vitt, vagy betegért ment, csak nem kapcsolta fel a megkülönböztetőt.
Száz szónak is egy a vége. Foglalkozz a saját dolgoddal, majd ha balesetet okozó mentőt látsz, akkor oszd az eszet.
0gábor 2013.12.19. 17:02:32
készült videókat a YouTube-on!
Bekamerázni egy autót (min. 3 irányba) ott
már létszükséglet és max. néhány tízezer forintnak megfelelő rubelbe kerül.
Nálunk is ilyen kéne.