Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) kresz (720) KRESZ (1) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Nem az enyém a felelősség!

2009.08.18. 07:24 :: Kisikasa

GG mondhtani alaposan ráfázott, mikor céges autóval állították meg a rendőrök. De vajon mit lehet ilyen esetben tenni. Kit terhel a felelősség? Jogosan szabtak ki büntetést levélírónkra?

Munkám miatt hetente 1-2 alkalommal vidékre járok céges "kulcsos autóval" (olyan autó, ami a cég flottakezeléséé, nincs személyhez rendelve, igényelni kell utazás előtt és akkor kapja meg az ember a kulcsot, forgalmit, benzinkártyát).

Egyik ilyen alkalommal 200 m-re a cég telephelyétől közúti rutinigazoltatás során kiderült, hogy 1 napja lejárt a forgalmi a forgalmi szerint, de a matrica (a rendszámra ragasztott) szerint már 3 hónapja. A helyszínen elvették a forgalmit és feljelentettek engem, amiért előzetes tájékoztatás szerint 2 büntetőpont és kb. 30.000 ft bírságra számíthatok.

Kérdésem, hogy ilyen esetben van-e lehetőségem vajon:

a) Fellebbezni, tekintettel arra, hogy a felelősség józan paraszti ész szerint azért inkább a cégé, mint az enyém?

b) "leverni" a bankon a büntetést, ha kiderül, hogy a flottakezelés olyan autót utalt ki, aminek lejárt a forgalmija (vétve ezzel számos belső szabályzat ellen)?

76 komment

Címkék: közlekedés autó rendőr büntetés lehúzás

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Töpike 2009.08.18. 07:27:18

hááát, szerintem te is felelős vagy amiért nem nézted meg....

cork77 2009.08.18. 07:49:55

Elvileg minden céges autót használó cégnél létezik egy un. "car policy",mely tartalmazza a cégautó használatára vonatkozó előirásokat. Amennyiben ez nincs,nálunk ilyenkor megosztottuk a felelősséget. Amúgy a flottakezelő a hunyó,hiszen neki kell közlekedésre alkalmas állapotban átadni az autót.Meg a az eljárásban is a céget - üzembentartót- marasztalják el.

Yoli87 2009.08.18. 08:04:55

Gépjármű átvételkor ezért szoktam megnézni mindent... Akár a papírokat és az autó műszaki állapotát is, pl ha látom hogy a gumi rosszul kopik akkor azt jelzem majd fotózom és csak ezek után indulok... De volt nálam már olyan rossz autó is hogy azt át sem vettem és kértem másikat!

froton 2009.08.18. 08:10:48

Hm...Sztem a posztoló a felelős. Sajnos. Onnantól kezdve, hogy megkapta a járművet, úgy kell vele útnak indulnia, hogy ellenőrizte a gépjármű műszaki állapotát (fékek, kerekek állapota, világítás, index stb...), ehhez hozzátartozik az okmányok érvényessége is. Persze ki gondolná, hogy így ki merik adni, én sem néztem meg még soha, mikor céges autóval mentem. Ha van vér a pucájukban, akkor legalább a bírságot bevállalják helyetted. Mivel az "elkövető" meg van, nem lehet az objektív felelősséggel kikerülni a büntetőpontokat. Céges autóban amúgy sem szabadna megbízni még akkor sem, ha figyelnek a karbantartására. Nem mindig lehet tudnia annak aki megkapja, ki és hogyan használta előtte való nap, hány kátyút fogott meg, ami miatt esetleg károsodott úgy a gumi, hogy épp nálad ereszt le, vagy pukkan...

Bladika 2009.08.18. 08:13:08

Megpróbálhatod, hátha sikerül valamit elérned, de azért azt tudd, hogy tied a felelősség! Inkább valami enyhítésre játssz.

Mivel te voltál a sofőr a te dolgot lett volna ellenőrizni! Ugyan úgy ahogy pl. fékeket stb.

Bladika 2009.08.18. 08:14:16

@froton: kb. Ugyanazt csak te kicsit gyorsabban! :)

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.08.18. 08:26:00

/OFF
Ezúton szeretnék köszönetet mondani a PNEZTARGEPEK.HU nagy karriert befutott kollégájának, aki ma suzuki ignis típusú márkás cégautójával sávváltás címén körültekintés és index nélkül gondolkodás nélkül leszorított, majd egy büntetősatuval és felemelt középső újjal is jutalmazott. Rájöttem, hogy nem is olyan rossz az élet, vannak sokkal szerencsétlenebbek is nálam. Köszönöm, hogy így visszaadta korán reggel az önbizalmam
OFF/

sevcsik 2009.08.18. 08:33:48

Hát papíron a posztoló a felelős szerintem is, de attól még egy óriási sün a cégnek, mert nem hiszem h sokan ellenőriznék a forgalmit minden alkalommal... én se ellenőrzöm a papírokat, ha kölcsönadja nekem valaki az autóját.

De amúgy a szerződésben nincs benne, hogy garantálniuk kell az autó megfelelő műszaki állapotát? mert ha igen, akkor ha a büntetőpontot nem is, a büntetést le lehetne verni rajtuk.

2009.08.18. 08:44:00

Csak részben tartozik ide, de ha például bérelsz egy autót, saját érdekedben mindig nagyon alaposan át kell nézni, és a legkisebb karcolást is le kell fényképezni, különben leadáskor könnyen rádvernek egy lámpabúrát, szélvédőt vagy karosszériaelemet!
És akkor ebbe a forgalmi is beletartozik már. Ennyit az ésszerűségről, jog szerint pedig neked kellett volna ellenőrizni a forgalmi érvényességét. Azt, hogy ezt mennyire tudod továbbhárítani a cégre, már a ti dolgotok.

insert_click · http://www.kutyapoint.hu/ 2009.08.18. 09:20:35

Kérdés, hogy a cégnél van-e olyan személy, aki a gépjárműparkért felelős. Garázsmester, vagy gépjármű ügyintéző. Elvileg a műszaki dolgok és papírok hozzá tartoznak.

...::: Flúgos Kamionos :::... 2009.08.18. 09:21:47

Én már tudom ki a hülye, de nem mondom meg.

Szerintem a posztolóé a felelősség, mert ellenőriznie kellett volna az autó állapotát. Hülyeség, de ez van.

Normális vagyok? 2009.08.18. 09:45:52

Van egy olyan érzésem, hogy még átvétel elött ellenőrizned kellet volna a papírokat, mert így sajnos könnyen előfordulhat, hogy rádverhetik a felelősséget. Bár Én inkább osztottfelelősséget kiáltanék.

Netuddki. 2009.08.18. 09:48:08

Szerintem is Te vagy a felelős, mert nem ellenőrizted indulás előtt.
Szóval jól +szivattak. :(

BéLóg 2009.08.18. 09:55:00

Sokan, sőt még többen utánam is le fogják írni. Te vagy a hunyó! Sajnálom, mert igazából én is kerülhetek ilyen helyzetbe.
Tehát most sokan "rajtad" tanulnak.

Bármit amit használatra kapsz, meg kell nézned! Működik-e, nincs-e rajta sérülés, megvan-e ami kell, satöbbi. Marhára kellemetlen mondjuk, ha az esetleg rosszindulatú előző egyén pl. sérüléssel adta át a járművet, aztán mivel te nem nézted meg, ellenben a következő megteszi, RAJTAD verik el a port.
Az is logikus, hogy kocsinál féket, lámpákat, meg efféléket megnézel, és ezért minden olyan papírt is, amelyik a vezetéshez kell.

Én sajnálom ami történt veled, mert állítom hogy bárkivel megtörténhet.

Drága, de TANULÓPÉNZ. Legközelebb biztos másképp csinálod majd.

George Jung 2009.08.18. 10:03:48

A kommentek után nem sokat tudok hozzátenni.
Függ attól, hogy mit mond a "car policy", van-e az autókért felelős személy, és mennyire "jófej" a céged.
Sok sikert!
Mindazonáltal ez egy nagyon hasznos és tanulságos poszt! Mostantól erre odafigyelek!

Baltazár nem alkuszik! 2009.08.18. 10:20:15

Na ja, meg kellett volna nézni, de senki se nézi meg... Próbáld meg a fellebbezést, veszteni valód nincs. Ha mégis rád verik, akkor a flottakezelőtől próbáld meg behajtani.
Érdekes, ha ezzel az autóval gyorshajtásért lefotóznak, akkor azt benyeli a flottakezelő..?
(Ha nem térítik meg, bosszút állhatsz - dupla vagy semmi alapon ;-) )

Biscione · http://axl-zizzenetek.blogspot.com/ 2009.08.18. 10:23:37

Sajnos Te vagy a hunyó. Indulás előtt, elvileg mág a világító berendezéseket is ellenőrizni kell, meg még egy csomó minden ökörséget. Teljesen függetlenül attól, hogy kié az autó.

7esbusz 2009.08.18. 10:35:24

Nem sokat tudok hozzátenni.
Az átvételkor kellett volna egy átadás-átvétel, ha másért nem, pl azért, hogy pl van-e sérülés az autón, nehogy később rád akarják varrni, hogy te húztad meg az oldalát....
Azért is jó egy ilyen, pontos időponttal, mert mi van, ha mondjuk aznap reggel már használta valaki és belefutott egy tratiba stb...
Szép ha az ember a legjobbat feltételezi, de azért jobb a legrosszabbra készülni :)

Őexc.Vitéz Bivalybasznádhy. Dr. Őfőméltóságu Úr 2009.08.18. 10:35:30

Nos, szerintem pontosan tudtad, hogy lejárt a műszaki. Egy "bankos" nem olyan hülye, hogy ennyire ne legyen körültekintő.
Másképp hülye.
Csak jó lett volna autózni, cég pénzén ügyes bejos dolgokat intézni, assony, barátnőt elvinni egy kis kikapcsolódásra.
Csak itt jön az, hogy " azt hittem" Azt, hogy megúszod! Még fék nélkül is elmész, mert azt hitted. Meg előzéskor mikor nekimentél a szembejövőnek. Azt hitted......

ganyager 2009.08.18. 10:44:10

Hát szerintem is Te vagy az "legnagyobb " hunyó! - Ha ccéges autóval jársz, és éppen neked adják az autót, (és a korajmúltban nem használtad )akkor az kelle lenni az elsőnek, hogy megnézed a kocsi papirjait!

Sőt!!!!!

Nemtdom, hogy mennyi idő óta, és mennyi kilómétert vezettél már, de ELVILEG indulás elött megkéne nézni, hogy müködik-e minden égőd/lámád. - ISMERŐS A SZITÚ!!!??? -

Csak sajnos ez már mindenkinél rutinná vált, hogy beülök a kocsiba, és megyek!

Nekem 2006-óta van jogsim és autóm, és azóta legalább hónaponta megnézem, hogy jók -e az égőim.

***

Ezek után az lenne a kérdésem kedves posztoló, hogy Szerinted akkor ki a felelős ha kiégett égő mitt belédrohannak???

HMM??


szerinted, ha kiég pl . valamelyik és napi elindulás nál nem nézd meg, és ha ez miatt

etcetera 2009.08.18. 10:46:10

Szerintem az autó munkaeszköz és mint ilyet a munkáltatónak kell megfelelő (értsd: forgalomképes) állapotban átadni. Amikor számítógépet ad a cég a munkához nehogy nekem kelljen ellenőrizni az op.rendszer legális voltát. Nálam a cég a hunyó. Más kérdés hogy lehet ezt érvényesíteni.

Bozdurgán 2009.08.18. 10:48:02

elég gecik voltak a rendőrök, de a hunyó te vagy, amikor átveszed az autót ellenőrizni kell,a papírok meglétét.
Ha kölcsönzöl akkor is, ha céges autó akkor is.
Ha lejárt a forgalmi jogod van megtagadni az autó használatát.

A másik viszony a flottakezelő és a megbízó közötti, nyilván a megbíző simán megkötzbérezi a flottakezelőt, de te abból semmit sem fogsz látni, mert a két cég közti megállapodás nem érinti a te törvény által előírt kötelezettségeid.
Ennek ellenére érdemes próbálkozni a cégednél ha kicsit humánusak átvállalják a büntit, de kötelezni nem fogod tudni őket.

Bozdurgán 2009.08.18. 10:52:06

@etcetera: ebben csak az sántít, hogy nincs olyan törvény , vagy szabályozás aki köteleze arra, hogy mielőtt használod a számítógépet meg kell győződnöd arról, hogy jogtiszta e a termék.

A liszenszes dolog úgy szokott történni, hogy pl az informatikai igazgató az liszenszgazda, és szerződés szerint ő a felelős a vállalatnál használt szoftverek liszenszeléséért.

Karmadealer · www.sajtoszsemle.blog.hu 2009.08.18. 10:55:17

Ó bazdmeg, ennyi képmutatót!
Minden reggel amikor munkába indulok, tele van az utca a gumiprofil mélységét tolómérővel, a borostyánsárga(!) irányjelző lámpa percenkénti villanását stopperórával ellenőrző, a forgalmi engedély adatait nap mint nap átlapozó és soronként ellenőrző szabálytisztelő polgárokkal akik a gépjárműbe beszállás előtt azt is digitális mérlegre állva ellenőrzik hogy nem haladja-e meg az utasok és a rakomány össztömege a forgalmi engedélyben szereplő korlátozást.
Pfff...

Őexc.Vitéz Bivalybasznádhy. Dr. Őfőméltóságu Úr 2009.08.18. 10:59:03

@...::: Flúgos Kamionos :::...:
Nem. Pl. Belőled.
Majd a buszsofőr, KAMIONOS is arra hivatkozik, hogy hát nem az övé a gép, miért kellett volna ellenőriznie átvételkor?
Majd ha már betöltöd a 18. évedet talán te is rájössz, hogy nem utólag kell sírni

...::: Flúgos Kamionos :::... 2009.08.18. 11:00:58

@Karmadealer: Nem, de ha egy ismeretlen autóba ülsz bele, akkor mindenképpen ellenőrizni kell az ilyen dolgokat. A saját kocsidnak ismered az állapotát, azt nem kell naponta ellenőrizni, de egy olyan autót, amit most látsz először, mindenképpen illik.

Erre szokták mondani, hogy ha hallgattál volna, bölcs maradtál volna :)

...::: Flúgos Kamionos :::... 2009.08.18. 11:02:58

@Megszívtuk-waze: A buszsofőr és a kamionos pontosan tudja, hogy mit kell átellenőrizni indulás előtt. Mi nem keresünk ilyen hülye kifogásokat.

BéLóg 2009.08.18. 11:04:17

@Karmadealer: Te nagyot tévedsz!
Egymillió esetben nem csinálunk ilyesmit, de ha az ember kap egy MÁSOK ÁLTAL IS használt cégautót, MUSZÁJ megtennie, ezer okból.
Hogy ne verjenek rád sérülést, amit nem te tettél.
Hogy ne verjenek rád büntetést, amit nem te követtél el (ha például reggel más ült benne).
Hogy a kocsiddal nehogy balesetet okozz mert nem működött a fék, nem égett a lámpa vagy akármi.
Satöbbi.

A súlypéldát -- te is tudod -- abszolút életidegen. A papírba belenézni, a kocsit egyszer körbejárni, a lámpákat felkapcsolni és valakit megkérn, a féket nyomja be, ÖT PERCNÉL nem több, miközben súlyos ezreseket tart a zsebedben, életed megkeserítésének potenciális elhárításáról nem is beszélve!

Hidd el, az ember nem minden kollégája tisztességes és a kárpoliszik miatt a CASCO önrésznek a mindenkori sofőrre való terhelése okán (szerintem ez alapgyakorlat) nem mindegy, hogy egy esetleg 30e Ft-os lámpabúra hol, kinél, mikor repedt meg, satöbbi. Ha pedig ILYESMIT megnézel (mert MEGNÉZEL!) a forgalmiba pislantás jelentéktelen többlet, tán belátod.

...::: Flúgos Kamionos :::... 2009.08.18. 11:06:04

Úgy látom, a hülyék megint idetévedtek..

Karmadealer · www.sajtoszsemle.blog.hu 2009.08.18. 11:07:14

Ha így szopatnák egymást a mindennapi munkájukat végző emberek, nem sok idő maradna melózni. Egyébként engem mindig irritált hogy a zsernyákok kifejezetten a nyomorult melósokat basztatják a menetlevéltől kezdve a többi baromsággal, miközben tenyérbemászó szabálytalanságok sorozatát követik el az orruk előtt nap mint nap jaszkarizó hülyegyerekek. Valahogy ennek az az üzenete hogy aki dolgozik mindig az hordja a szopóálarcot.

Sákif za morro? 2009.08.18. 11:07:28

Én is a posztolónak ítélném a büntit. Ő vezetett, neki lett volna a dolga az ellenőrzés. Más kérdés, hogy ha nem ismeri el vagy mi, akkor az üzembentartót kúrják meg. Aztán egyezkedhetnek, de lehet ez hülyeség. jó hogy nem az anyukája törli meg az orrát is... ;-)

Karmadealer · www.sajtoszsemle.blog.hu 2009.08.18. 11:08:45

Persze végül is jogilag emberünk a hunyó, de ha nem dobják neki össze a górék meg a flottamenedzser a büntit akkor szar emberek, nem kétséges.

Sákif za morro? 2009.08.18. 11:10:07

Továbbá, megerősítésképp.... Ha fék nélkül kapod meg, és indulás után átgázolsz hosszában egy ovodás csoporton? Akkor arra hivatkozol, hogy a flottakezelő dolga lett volna? Attól tartok nem működne a dolog. :-/

Lili Marleen 2009.08.18. 11:13:11

Bocs emberek de szerintem is a ceg/flottakezelo a ludas.. Az en olvasatomban az o felelosseguk kifogastalan allapotban atadni az autot ideertve a forgalmi ervenyesseget is.

(Az autoberlesnel ipeldajanal maradva: addig nem kapod meg a slusszkulcsot amig a kolcsonzo alkalmazottjaalaposan korbe nem szaglassza a jarganyt, es atnezi a papirokat..)

na__most__akkor 2009.08.18. 11:13:47

Kezdő vezetőként minden alkalommal körbenéztem az autót. (index, féklámpa, városi, hosszúfény, minden)
Később csak minden hosszú út előtt.
Most a nyáron, elvittem a szervizbe egy 4000 km-es út előtt, ellenőrizni.
Hát, volt egy-két hiányosság. Helyzetjelzők, 2 mm-es gumiprofil mélység, fékfolyadék, olajszint a differenciálban.

Megjegyzem, nem ugyanaz az autó, de ugyanaz a vezető.

Az ember ugye fejlődik...

Blogger Géza 2009.08.18. 11:16:15

Csak annyit, hogy azért a cégen belül a büntetés kb dupláját vonják el a flottakezelők prémiumkeretéből és fizessék ki neked prémiumként hogy legalább pénzednél legyél (nettó módon). Ha ők a hunyók, ennyi jár, amúgy te is hibás vagy sajnos, szóval a büntetőpontokkal úgyse tudsz mit kezdeni.

"Közös lónak túros a háta."

Őexc.Vitéz Bivalybasznádhy. Dr. Őfőméltóságu Úr 2009.08.18. 11:20:26

@...::: Flúgos Kamionos :::...:
Igazad van. Jó lenne ha csökkentenéd a számukat és lelépnél.
Sajnos az értelmi szinted ezt alátámasztja.
Mi sem mutatja jobban, mint bölcs rálátásod a problémára.
Ha így is fogsz közlekedni ha lesz végre jogsid, kérlek dobj egy posztot, hogy aznap lehetőleg senki ne járjon arra merre te mész.

...::: Flúgos Kamionos :::... 2009.08.18. 11:21:37

@Megszívtuk-waze: Ezt mind-mind két hozzászólásomból szűrted le?

etcetera 2009.08.18. 11:23:39

@Bozdurgán: télleg nincs olyan törvény de ha te lennél a szopóágon téged is bosszantana hogy más miatt kell fizetned. Tudom h meg kellett volna néznie a forgalmit ahogy írták többen is de őszintén hányan néztük meg akik valóban voltak ilyen élethelyzetben. Utólag könnyű okoskodni. Dolgoztam olyan helyen ahol sok - legalább 10 - kulcsos autó volt és SOHA nem nézegettem a forgalmit mert volt rá külön ember meg nem gondoltam h az én dolgom IS lenne. Most már máshogy látom.

thommy 2009.08.18. 11:24:00

Mi ez az ertelmetlen vita? Kit erdekel, hogy ki mit gondol az esetrol? A rendorok TELJESEN jogszeruen jartak el. (nem vagyok rendor, es szerintem a rendorok eleg bunkok altalaban) A KRESZ (torveny huh...) az ami szamit, nem az hogy, ki hogy erzi a szituaciot. A KRESZ szerint MINDEN alkalommal mielott valaki egy jarmuvet vezet, meg kell gyozodjon hogy a jarmu a kozuti forgalomban alkalmas muszaki allapotban van-e. Vilagitas, fekek, kormany, stb... Ebbe a muszaki vizsga, zoldkartya, es a biztositas is bele tartozik.

Őexc.Vitéz Bivalybasznádhy. Dr. Őfőméltóságu Úr 2009.08.18. 11:26:48

@...::: Flúgos Kamionos :::...:
Nem, olvastam a többit is.
Épp ezért szokatlannak találtam jelenlegi beszólásaidat.

belakis 2009.08.18. 11:27:41

A kresz szerint meg kell győződni az autó papírjainak érvényességéről, csak úgy mint a világításról, egyéb állapotról indulás előtt.
Ki a hibás? Aki átvette így az autót.

Ennek ellenére ezt le kell verni a flottakezelőn.

thommy 2009.08.18. 11:28:27

Nem a tulajdonos, hanem a gepkocsit vezeto felelos azert, hogy meggyozodjon rola, hogy a muszaki, zoldkartya, biztositas ervenyes legyen.

Bozdurgán 2009.08.18. 11:29:35

@etcetera:

Én sem nézem, meg soha, simán megtörténhetne velem is az amit a posztoló leírt, de a posztban feltett az író 2 kérdést arra igyekeztem reagálni.
Én télnyleg együtt érzek vele, de a munkáltató méltányosságán kívül sok lehetősége nincs a kárenyhítésre.

nickita 2009.08.18. 11:29:40

ilyenkor zsarukat lefizetni, költségként cégnek elszámolni.

Őexc.Vitéz Bivalybasznádhy. Dr. Őfőméltóságu Úr 2009.08.18. 11:36:00

@...::: Flúgos Kamionos :::...:
Én úgy látom, hogy kikeltél a céges autós(ok) védelmében. Ez lehet érintettség is, de az én tapasztalatom sajnos az, hogy akik céges kocsival járnak, sajnos igyekeznek minden felelősséget lerázni magukról.
Hallottam olyat, hogy egy baleset okozója arra hivetkozott, hogy azt hitte elfér még de a cég autója nem gyorsult úgy mint a sajátja.
Ezért kivagyok akadva ha valaki a védelmükre kel. Még akkor is ha tudom, hogy lehet, általánosítok

...::: Flúgos Kamionos :::... 2009.08.18. 11:39:18

@Megszívtuk-waze: Én nem védek senkit, csak azt írtam, hogy az autó állapotáért az a felelős, aki épp vezeti. Legyen az céges, saját, stb. Van, aki próbál visszaélni azzal, hogy céges autója van, de úgyse fog neki sikerülni.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.08.18. 11:43:53

@Megszívtuk-waze: " Meg előzéskor mikor nekimentél a szembejövőnek. Azt hitted......"
Öcsém, te hogy jutottál el eddig...

Karmadealer · www.sajtoszsemle.blog.hu 2009.08.18. 11:44:55

@etcetera: Pont ezen akadtam ki. Senki sem vitatta hogy jogilag emberünket lehet elővenni a zsernyákoknak. De az sokkal jobban zavar hogy amikor van egy ilyen teljesen méltatlan helyzet ahol valaki a más hibájából szop, 10-ből kilencen "így jártál, megérdemelted kisöreg" kárörvendéssel nyugtázzák a történetet, és nem csak ennél a posztnál hanem az összes hasonló helyzetben. Hirtelen annyi lesz a jogkövető mintapolgár agyába beépített KRESZ könyvvel mint égen a csillag, miközben a teljesen nyilvánvaló íratlan (meg azért pl. a munkaköri leírásában nyilván leírt) szabályokat - ti. úgy dolgozz a munkatársaid alá hogy meg tudjatok bízni egymás munkájában - megszegő hanyag flottakezelőt szinte senki nem ekézi. Ezért mondom mindig hogy Magyarországot az irígység a rosszindulat és az ostobaság működteti.

Bozdurgán 2009.08.18. 11:48:10

@Megszívtuk-waze:
Azért ne csináljunk már úgy mintha a céges autó valami kiváltság lenne, az autó munkaeszköz amivel munkát végzünk, vagy használjuk, hogy munkát végezhessünk.
Olyan mint neked a help-deskes fülhallgatód, vagy az olvasólámpa ami mellett a házit írod.

Ha nem céges autóval ütnek el valakit akkor is kifogásokat keres a sofőr, túl nagy volt a lejtő ezért mentem gyorsan,a kifogások keresése, nem a céges autóval jár, hanem a magyarsággal nem keverd össze.

...::: Flúgos Kamionos :::... 2009.08.18. 11:50:23

@Bozdurgán: "Olyan mint neked a help-deskes fülhallgatód, vagy az olvasólámpa ami mellett a házit írod."

:))))

Borcsika 2009.08.18. 11:57:26

aki a vezető, az a felelős. mielőtt beülsz bárkinek az autójába, ellenőrzöd a papirokat. nem tetted meg, tiéd a felelősség.
punk-tum.

etcetera 2009.08.18. 12:08:55

@Bozdurgán: Arra azért felhívom a figyelmet az hogy ÜZEMBENTARTÓ azért jelent valamit! Ő tartja üzemben az autót, ezért ő a felelős pl. az olajcsere ciklus és fékolajszint figyelésért, a téli-nyári gumi cseréért és még kb. 101 feltétel teljesüléséért. Egy forgalomképes autót elvárható az ÜZEMBENTARTÓ-tól. Nyilván félrehúzó kormánnyal, alkalmatlan fékkel nem fogok elindulni. De hogy én ellenőrizzem a forgalmit és a zöldkártyát. Na ne. Mindazonáltal egyetértünk, jóindulat max erre számíthat a cégtől.

labi 2009.08.18. 12:37:52

@Karmadealer:

mi ezen a meglepő?
ha nem saját kocsival megyek, én is mindig megnézem, hogy nem járt-e le forgalmi, zöldkártya, biztosítás, faszomtuggyami. Tart kb egy percig.
Közös lónak ugye...

A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél · http://www.planetside.blog.hu 2009.08.18. 12:41:46

Én is jártam így sok éve... Te vagy a hunyó, mert köteles vagy meggyőződni indulás előtt arról, hogy a jármű alkalmas-e a közlekedésben való részvételre.

És ez nem csak azt jelenti, hogy megnézzük, hogy megvan-e lagalább az a két kerék, amelyik oldalról megközelítjük a kocsit.

Azóta rutinszerűen megnézem, hogy rendben van-e a kocsi minden papírja, mielőtt más kocsiba, ülök. (az enyémet tudom fejből)

Amúgy szopás. Verjétek le a flottakezelőn, a cég meg fizessen ki a házipénztárból, vagy a repikeretből.

csak john 2009.08.18. 13:14:13

A kresz szerint az elindulás előtt ellenőrizni kell pár dolgot. Ez lemaradt, sajnos tiéd a büntetés.
A yardra elmehetsz sírni az előadónak, lehet csökkenti a tétel nagyságát. A cégeddel meg próbáljátok leverni a flottakazelőn a büntetést.
Amikor egy új céges autót adnak, mindig átnézem a kocsit, a tartozékokat és a papírokat is. Volt már olyan, hogy nem vittem el a kijelölt autót, hanem kértem egy másikat.
A yard emberei pedig csak erre képesek, az út szélén igazoltatnak, keresik a lehetőséget az emberek büntetésére. Az már nem megy nekik, hogy megpróbáljanak elkapni pár embert, akik pont előttük törik fel a kocsikat.

metal · http://electric.blog.hu 2009.08.18. 13:15:43

Fellebbezni hiába fellebbezel, jogilag te vagy a hunyó, mert te vezetted az autót. Az már más kérdés, hogy utána megpróbálod leverni a cégen a büntetést vagy sem? Szerintem megpróbálható

EBOA (törölt) 2009.08.18. 13:33:04

Amikor beülsz egy akármilyen autóba, és elindítod, onnantól minden felelősség a tied (pont)

etcetera 2009.08.18. 14:44:40

Nagyon szép sokadszorra azt olvasni hogy ő a felelős. Jogilag ez teljesen így van de képzeld el h százszor megnézted a papírokat és minden stimmelt és százegyedszer nem. Elkap a yard és megbüntet. Milyen érzés lesz benned? Bosszúság ugye? Nahát. A posztíróban is van egy jó adag keserűség. Nyilván legközelebb csekkol mindent.
Én és sok-sok társam nem nézegeti rutinszerűen az okmányokat pedig biztos kellene. Ezen nem érdemes vitázni - főleg nem kioktató stílusban. Azt nem értem h a rendőrség miért nem az ÜZEMBENTARTÓ-t bünteti, hiszen neki mindegy kitől folyik be a bünti.
Tuti h autókölcsönzésnél se jutna eszembe forgalmit meg zöldkártyát nézegetni. Bár most már ki tudja ...

madcircle 2009.08.18. 15:18:27

velem szintén ez történt, azzal a különbséggel, hogy 2 hete járt le a műszaki.
forgalmit a helyszinen elvették, majd közölték hogy feljelentés, büntetés stb.
én is fel voltam háborodva, de végülis én nem néztem meg, hogy mibe ülök bele...
kb 2 hónap múlva küldtek egy levelet, mely röviden arról szólt, hogy most megúszom egy figyelmeztetéssel, de többé ne forduljon elő.

alte trottel 2009.08.18. 17:12:16

1/1975. (II. 5.) KPM-BM együttes rendelet a közúti közlekedés szabályairól
5. § (1) A közlekedésben olyan járművel szabad részt venni,

a) amelynek jogszabályban meghatározott [b]érvényes hatósági engedélye[/b] és jelzése van;

b) amely a jogszabályban meghatározott műszaki feltételeknek megfelel, és

c) amely az utat és tartozékait nem rongálja és nem szennyezi;

d) amely megfelel a (9) bekezdésben meghatározott feltételnek.

(2) A vezető, [b]mielőtt[/b] a járművel a [b]telephelyről (garázsból stb.) elindul, köteles[/b] a kormányberendezés, a fékberendezés, a gumiabroncsok, valamint a kötelezően előírt világító- és fényjelző berendezések állapotát (működését) - az adott körülmények között indokolt módon - [b]ellenőrizni[/b].

(3) Ha a jármű az (1) bekezdésben foglalt rendelkezéseknek nem felel meg;

a) az üzemben tartó nem engedheti meg, hogy a vezető a járművel elinduljon és az elindulást köteles megakadályozni;

b) [b]a vezető a járművel nem indulhat el és az elindulásra vonatkozó utasítás végrehajtását köteles megtagadni.[/b]

Nos? Van még kérdés?
Mindez a napi elindulási rutin része [b](kellene, hogy legyen)[/b]! Alsó hangon 2 perc. Ja, hogy mi szittyák ("eburafakó" meg "Ugocsa non coronat!") nem szoktuk? Akkor torkosborz szindróma.

NGA 2009.08.18. 19:13:22

@alte trottel:
Az első értelmes hozzászólás. Ott a pont!

beste 2009.08.18. 19:18:19

Nálunk a céges autóknál a deklarált személy tartozik felelősséggel az autók állapotára vonatkozólag (külső-belső, papírok).Kulcsos autónál pedig mindig az, aki éppen elviszi a járgányt. A deklaráltak komoly autóátadás-átvételi procedúrán esnek át(igen, át kell a vezetőség előtt olvasni azt a három oldalt - egyébként nagyon korrektül megírva), akárki nem vihet kulcsos autót, ha pedig mégis, akkor első használat előtt kell átesni ezen a molyoláson. Tényleg csak 10 perc... annyi mindig kell legyen.

Da Moon Iz Black (Saigo O Wasamono) 2009.08.18. 19:59:11

Utálom az ilyen pullcar-okat! találtam bennük villát, kanalat, fél gombóc fagyit, döglött fácánt!!!!!!

Ettől függetlenül az a felelős, aki átvette és elindult vele. Sajnálom, hogy megbűntettek.
Próbáld meg kifizettetni a lízing céggel, hiszen nekik kell a karbantartásról gondoskodni (általában, ha máshogy nem szerződtök).

és mire jók a pontok? nekem van? vagy nincs? hol lehet megnézni?
:DDDD

Don Blasius 2009.08.18. 21:05:32

@Da Moon Iz Black a napfény belülről fakad :):
Ja, nálunk is ilyen. Nagy koszfészek.:P Ráadásul nálunk is megtörtént, hogy fél évig lejárt zöldkártyával jártunk.:P

ColT · http://kilatas.great-site.net 2009.08.19. 14:42:09

Szerintem ez megosztott felelősség. Lejárt forgalmival nem indulhattál volna el, de jóhiszeműségre hivatkozhatnál, miszerint a flottások nem adhatnának ki neked olyan autót, aminek lejárt a forgalmija.

Másrészt meg, 1 nappal lejárt? Húvaze.
Ha normálisak lettek volna a rendőrök, akkor azt mondták volna hogy húzz vissza a telephelyre, és add vissza a kocsit.
Kibaszott köcsögök.

anarcho78 2009.08.19. 15:28:22

céges felelősség... ők odaadják, Te átveszed. Nem a Te dolgod figyelni, hogy mi mikor jár le, van flotta, nem? nálunk is van ilyen, akkor van szó saját felelősségről, ha balesetet okozol saját hibából.

beszélj a főnököddel/flottával, hogy írjanak hivatalos levelet a rendőrségnek, amelyben átvállalják a büntetést.

pakesz (törölt) 2009.08.20. 00:02:36

sutyerak kollegak nem dobtak ossze a penzt kerdes nelkul?
ha ezt a minimalis dolgot sem tudjak megtenni minek ott dolgozni?

nem ugy van egyebkent, hogy a cegtol azzal az 1-2 havi alkalommal lezavarsz meg nehany privat fuvart is a ceg penzen? ha igen es igy havonta 10-20 ezret kapsz kvazi a cegtol, akkor ugye siras nelkul kifizeted a buntit? mert ez a et erdeked is...

moonbay 2009.08.21. 14:32:00

Üzemben tartót marasztalják el, az egy más kérdés, hogy a cégen belül kire verik rá a balhét, azaz a tulaj kin veri le az x összeg pénzbírságot.

babsz 2009.08.21. 17:18:19

nekem is adtak kötelező fecnis nélküli kocsit, de szóltak. mmint hogy nem jött meg a biztosítótól egyszerűen. gondoltam, jóvan, ezért nem szállok fel a hetes buszra, gondoltam - ha elkapnak, adok egy ötöst a rendőrnek. de megúsztam. a cégen ezt azért nem próbáltam volna meg leverni...

pt_tomi 2009.08.27. 17:59:10

Én autókkal fogloakozom cégen belül, szinte a-z-ig minden, így talán mérvadó amit írok, de a többség is ezen a véleményen volt ahogy olvasom...

Alapesetben indulás előtt meg kell győződnöd, hogy a kocsival mindne rendben van-e, ennek egy része kresz szerint, mint világítás stb... a másik meg saját magad miatt a kocsi papírjai.

A matricát nem kell ismerned az a lényeg ami a papíron van. Pl ha nem is cseréltek anno matricát, vagy lekopott a forgalmi alapján ragasztanak újat stb. de most nem ez a lényeg, hanem hogy lejárt a forgalmi.

Ha nálatok is van autós ügyintéző, aki nem csak "Terike", akkor az Ő felelőssége is, hogy milyen autót ad ki, főleg, hogy kulcsos kocsiról van szó. Nálunk sok kocsit egy ember hajt, 1-2 van ami kulcsos azokat én nézem és tartom rendben, a többit...
Persze van egy adatbázis amiből tudom melyik kocsi mikor megy vizsgázni stb. így a többi sem gond.

Én e helyedben nem nyelném le a büntetést, főleg mert kulcsos kocsiról van szó, hibáztál, hogy nem nézted meg az iratokat, de ezesetben nagyobb felelősséget látok az átadón!!

pt_tomi 2009.08.27. 18:01:48

@pafff: a kötelező fecni miatt nem kell aggódni...
Ami fontos, hogy nálad legyen az ami éppen lejárt, azzal már részben tudsz igazolni valamit, a másik, hogy -céges autók esetén így kötik- az adott kötelező lejárta utáni egy hónapban még van biztosítási fedezet!
Szóval nem kell aggódni ha kekeckedik a yard, ha akar fel is jelenthet...

caprine76 2009.08.29. 11:08:06

Hali!

Tavaly novembreben jöttem haza Horvátországból egy mikrobusszal és egy trailerrel. Itthon megállítottak, és elvették a trailer forgalmiját, mert már 2 hónapja lejárt. Engem jelentettek fel, de a cég fizette a büntetést, mert senki nem figyelte a dátumokat.
Azóta minden gépen van, figyelük.

Ati












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása