Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Rákényszeríthet a rendőr, hogy sínen álljak meg?

2009.08.27. 10:21 :: SilentSound

Érdekes kérdést vetett fel levelében Csm001, méghozzá abban a témában, hogy vajon egy megkülönböztetett jelzéssel haladó jármű vasúti sínen megállásra kényszeríthet-e más közlekedőket, hisz alapjáraton őt minden körülmények közt el kell engedni, ámde ezzel együtt sínen tilos megállni. Esetünkben a rendőr és egy kisbusz vezetője nem egyféleképpen gondolhatta a megoldás, lett is belőle borulás.

2009.06.04 kb. 10:45 perckor történt a 6-os főút érdet elkerülő szakaszán a Kolozsvári utcai vasúti átjárónál egy baleset, egy kisbuszt felborított egy rendőrautó.

Az említett helyen nem egész 10m választja el a sínt a kereszteződéstől, és a lámpa nem enged a sínre, csak ha megállítja a 6-os forgalmát.
A probléma a következő:

A vasúti átjáróban tilos megállni (vajh ki a hülye verne is ott sátrat), márpedig egy kisbusz (vagy akár pótosifa) ha nem tud kihajtani, rálóg a sínre.

A rendőr, még ha megkülönböztető jelzést használ is, véleményem szerint el kell engedje a kikanyarodót. Csak azért gondolom, mert egyrészt a vasúti átjáró tilos jelzése (a kevés szabály egyike, ami még) rá is vonatkozik, másrészt gondolom nem veszélyeztethet semmilyen körülmények között emberéletet, ergo nem kényszeríthet rá, hogy a sínen megálljak.

Én biztos nem állnék meg, mert bár egyik se tűnik túl barátságosnak, inkább a 40 tonnás tűzoltódaru 70kmhval, mint a 600 tonnás intercity 90nel. De epedve várom a véleményeket, ne adj isten szakmabelitől. (mentő, tűzoltó és egyéb is ér :) )

Amúgy nem teljesen sikerült teljesen rájönnöm, hogyan is történt az eset, és ki mit csinált, az eset utáni percekben értem oda, a mellékelt hevenyészésen (csúnya, de cserébe nagyon gyorsan kész lett :D ) küldöm a roncstelepet, nem is biztos, hogy onnan jött ki a furgon, mindenesetre a felvázolt probléma igenis valós.

61 komment

Címkék: közlekedés autó baleset rendőr veszélyes vasút kresz

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

blogsámán 2009.08.27. 10:27:55

Nem értem a szitut, még kép alapján sem. Vagy lehet, hogy pont azért?
Amúgy első?

Petrodon 2009.08.27. 10:46:16

A rajz és a leírás érthetetlen, a "nem teljesen sikerült teljesen rájönnöm" mondat pedig "priceless"...

Asszem inkább holnap nézek csak vissza, ennyi elég is volt mára.

Marcellusca 2009.08.27. 10:51:34

Asszem nem csak az ábra, de még a szöveg is elég zagyva.

Új poszt? :D

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2009.08.27. 11:03:11

@Marcellusca: A szöveg alapján én értem miről van szó, csak az ábra az, ami engem is inkább összezavar, mint segít. Én arra gondolok, hogy ha fentről jön a kisbusz és ki akar valamerre kanyarodni, akkor a kereszteződés előtt meg kell állnia, viszont akkor rálóg a sínre a segge. Ha meg kijön annyira, hogy ne lógjon rá, akkor a sínnel párhuzamosan gyorsan érkező rendőr csapja el oldalról. Szerintem a piros a rendőrautó aminek törött az eleje, jobbra az ő féknyoma van, a másik meg a megpördült és felborult kisbusz.

missouri 2009.08.27. 11:04:14

szerintem az ábra csak ront a szöveg - alapból is gyenge - érthetőségén. Igazából a címben felvetett kérdésre kellene itt válaszolni, de arra én is kíváncsi lennék! Szerintem alapvetően a rendőr bármire kényszeríthet...

kamushamus 2009.08.27. 11:08:20

@SilentSound: 10 méteres kisbusz?!
Posztolónk valamit nagyon benézhetett.
Azért a téma érdekes

Sparhelt · www.sparhelt.hu 2009.08.27. 11:09:23

Szerintem a rendőr, ha megkülönböztető jelzést használ, már távolról detektálható (és elsőbbsége is van). Ilyenkor már ráhajtani sem lenne szabad a sínre, ha feltételezhető, hogy a másik oldalon jön. Így nem lehet érv az, hogy rálóg a busz feneke. Amúgy ha fel van nyitva a sorompó, akkor lehet rajta annyit állni, míg a rendőr elmegy. Ha meg le van csukva, akkor mit keres rajta egy busz?

missouri 2009.08.27. 11:09:36

na tényleg! a kisbusz fel van borulva, mert felülnézetből is látszanak a kerekei, a piros autónak meg törött az eleje...

Peteetow · http://www.automentes-szallitas.hu 2009.08.27. 11:24:53

Minél többször olvasom, annál homályosabbb...

hbe 2009.08.27. 11:32:45

Azt hiszem, értem. A rendőrautó a főúton szirénázva jött keresztbe a piroson, a furgon pedig zöld jelzésen kotort lefelé a sínekről, és keresztezte volna a főutat. A probléma elméleti kiterjesztése pedig, hogy ha a furgon teherautó lett volna, és rálógott volna a vége a sínekre, akkor kötelessége lett volna-e elsőbbséget adnia a megkülönböztető jelzést használó járműnek.
De igazából a probléma nem itt van, nem szabadana olyan vasúti átjárót és kereszteződést építeni, amit nem lehet egy akármekkora járművel is biztonságosan elhagyni.

B! 2009.08.27. 11:50:25

Nem tudtam elképzelni, hogy ez hol van...
Végülis nem az a lényeg, de az Nagytétény/Diósd már.

A jelzett helyen egy személyautó/kisbusz elfér a sínen történő áthaladás után de még nem ráhajtva a 6-osra.
A sínen történő áthaladás ugye abban az esetben van szabad jelzés, valamint a teljes áthaladás lehetősége adott. Az adott viszonyok közt elképzelhető, hogy a takarás miatt már a sínen tartózkodáskor lehet csak meghallani a megkülönböztető jelzést használó járművet. Ebben az esetben a továbbhaladása szerintem biztosítható lenne mások és saját testi épségének a veszélyeztetése nélkül, nem volt indokolt kihajtani.

...::: Flúgos Kamionos :::... 2009.08.27. 12:11:09

Én már tudom ki a hülye, de nem mondom meg.

Szerintem a posztolónak még nincs a kisujjában a fogalmazás, mert nem egészen úgy sikerült, ahogy kellett volna :)

A poszthoz meg annyit, hogy elméletileg arra az időre, míg elhalad a rendőr, mentő, vagy akármi, meg lehet állni, mert annyi idő alatt valószínűleg nem ér oda a vonat.

babel 2009.08.27. 12:15:16

@Sparhelt: Itt nem. Zajvédő fal takarja a teljes 6-os bevezető szakaszt, ebből az utcából kihajtva csak a fal után látod meg a keresztirányú forgalmat. A szabad jelzést viszont onnan legalább 8-10 m-re kapod meg még a vasúti átjáró és egy köztes szakasz előtt. Aki ismeri a kereszteződést Tétény felől, az tudja, hogy egy kisbusz még elfér, de 1 nagyobb jármű vége már tényleg rálóghat a sínekre. Szerintem is megoldható lett volna, hogy elengedje a kihajtani szándékozó a megkülönböztető jelzésű járműveket, kicsi a valószínűsége, hogy épp akkor jöjjön a vonat, hiszen a lámpa nem vált szabadra, ha a vonat jön. (Az érzékelője is messzebb lehet, mert van olyan, hogy "mintha előbb tudná" a kereszteződés lámpája, hogy jön a vonat, mint maga a vasúti átjáró jelzőberendezése. Nem tudom, konkrétan hogy van megoldva, ritkán is járok arra, de már többször előfordult, hogy bosszankodtam, miért nem vált, aztán tilosra váltott a jelző is.) Ha mégis jön a vonat, az dudálni fog nagyon, az Intercity könnyűszerkezetes, neki sem jó, ha csattan az orra, valamint, ha ez a helyzet, akkor a tükörből is látszik, hogy közben a vasúti jelző tilosra váltott, menni kell. Nekem gyanús, hogy itt egyszerűen mindkét fél figyelmetlen volt. A megkülönböztető jelzést használónak is fokozottan figyelnie kell ilyen helyen, mert a lendületből érkező kikanyarodó jármű vezetője csak nagyon az utolsó pillanatban veheti észre (a zajvédő fal miatt), viszont alaphelyzetben arra fog számítani, hogy szabad az útja. Szerintem ez történhetett, nem kell túlspilázni.

dekás dezső 2009.08.27. 12:22:01

hogy a petsába borult úgy, oda az a kisbusz? valami nagyon furcsa fizika dolgozik arrafelé;)

Uglee · http://nagydobraverem.blog.hu 2009.08.27. 12:25:50

Emlékeztek még az engedelmességi sorrendre?
Rendőr, lámpa, tábla, felfestés, KRESZ.
Ilyesformán a rendőrnek van igaza.
Másrészt viszont én is félteném a szaros életemet, de ha nem eleve piroson megyek át, kibírnám azt a 6 másodpercet, amíg elmegy a rendőr.

abcd1 (törölt) 2009.08.27. 12:37:24

Egyszerű a megoldás:akkor kell a rendőrt beengedni a sinekre, amikor jön a vonat:))

broáf 2009.08.27. 12:38:12

az a nyomorult rendőr azért használ megkülönböztető jelzést, hogy már messziről halljad vagy lássad. ha pedig már messziről hallod a szirénát, akkor nem mész rá úgy a sínekre, ha van rá esély, hogy nem tudod rögtön elhagyni. ugye?

sevcsik 2009.08.27. 12:39:53

@Sparhelt: egyetértek. ha pont akkor került volna a rendőr szirénája hallótávolságra, amikor a busz a síneken volt, akkor még simán lejöhetett volna a sínekről. Ha meg már előbb meghallotta, akkor nem is kellett volna ráhajtania a sínekre, hanem a stopvonal mögött megvárni, amíg elmegy

...::: Flúgos Kamionos :::... 2009.08.27. 12:40:11

@abcd1: Csak hát, hogy mondjam, a rendőr nem biztos, hogy a sínek felé akar menni :)

Hellisfitar 2009.08.27. 12:40:26

Tehát akkor: a Barbie-busz párhuzamosan haladt a vasúti sínnel. A piros szélű jegyzettömbből kitépett lapot az út szélére fújta a szél. De a lényeg, hogy az úton látható két párhuzamos egyenes a végtelenben találkozni fog.

georg 48 2009.08.27. 12:41:09

Ha ezt a rajzot meglátná egy muzeológus, azonnal védetté nyilvánítaná. Nekem úgy tünik, legalább 250.000-éves ausztráliai sziklarajz.
Az egész család töpreng, hogy mi a búbánatos szentszart jelent?

dekás dezső 2009.08.27. 12:43:42

egyébként is, mit kell rinyálni? jött a vonat, vagy mi? nehogymár 3 másodperc alatt lecsukják a sorompót és elhasítson a vonat, amíg a kutya elhúz a vérbe.
vagy arrafelé 4kilóval jár az interszar?

Netuddki. 2009.08.27. 12:45:58

A posztolónak van már jogosítványa? Ha igen, akkor jaj nekünk.

B! 2009.08.27. 12:56:36

@...::: Flúgos Kamionos :::...: Anális inkább, mivel a sínek felől egyirányú út, amin a furgon megyen.

dekás dezső 2009.08.27. 12:59:52

@B!: mondjuk megkülönböztetővel beszagolhat a kutya forgalommal szembe is;)

Michael Collins 2009.08.27. 13:08:40

@Sevcsik: Nem kötözködni akarok, de a hangjelzés észlelése alapján, nehéz eldönteni, honnan jön a rendőr! A szituűció a szívás kategóriába esik (szerintem). A rendőr nem lehet a hunyó, több ok miatt sem. Szerintem a kereszteződést kellett volna jobban megtervezni.

...::: Flúgos Kamionos :::... 2009.08.27. 13:13:32

@Michael Collins: De ha már annyira közel van a rendőrautó, hogy nem lehet elé kimenni, akkor azt a pár másodpercet meg lehet várni a sínen állva is.

Simet 2009.08.27. 13:17:11

@Michael Collins: Ha meghallod a hangjelzést, akkor lassítasz, jár a fejed jobbra-balra, mint az íróasztalfiók. :)

JGabor · http://segitazautoszerelo.hu/ 2009.08.27. 13:22:24

Következtetés: ha valami szokatlant látsz, állj meg az út közepén, és ne mozdulj! :)

kiraaaaa 2009.08.27. 13:44:24

Nem kell arra közlekedni.
A rendőr megkülönböztető jelzése,meg azért van,hogy lásd és halld.
Meg elképzelem,hogy rohanás közben a jard előzékenyen kienged majd egy pótkocsis teherautót, nehogy a balfasz vezető beragadjon, ha már rosszul mérte fel a rendelkezésre álló helyet és időt:))

sevcsik 2009.08.27. 13:45:50

@Michael Collins: lehet, hogy igazad van, sajnos a rajz alapján nem tudom pontosan beleélni magam a szituációba :) de én ha szirénát hallok akkor lassítok és addig nem nyugszom még meg nem találtam, hogy honnan jön a rendőr. Nem azt mondom, hogy hülye volt a buszos, tényleg szar a helyzet, lehet hogy én is hibáztam volna a helyében.

Amúgy meg ha valaki megkülönböztető jelzéssel halad, azért tudnia kell kezelnie egy olyan helyzetet, ha valaki mégsem adja meg neki az elsőbbséget nem?

Lakatos Baltazár 2009.08.27. 13:57:44

Igazából egy subaru döntötte fel, és törte ki a kisbusz kerekét!

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.08.27. 14:01:30

42. § (1) A megkülönböztető jelzéseket (villogó kék fényjelzést és szirénát vagy váltakozó hangmagasságú más hangjelzést) használó gépjármű, illetőleg minden ilyen gépjárművekkel kísért (közrefogott) zárt csoportban haladó, megkülönböztető fényjelzést használó gépjármű részére minden járművel, minden helyzetben elsőbbséget kell adni, és akadálytalan továbbhaladását - félrehúzódással és a szükséghez képest megállással - lehetővé kell tenni.

(2) Megkülönböztető fényjelzést használó, álló járművet megközelíteni, illetőleg mellette elhaladni csak fokozott óvatossággal szabad.

(3) Megkülönböztető jelzéseket használó gépjárművet előzni tilos. Az ilyen gépjármű mögött a követési távolságot úgy kell megválasztani, hogy az ne járjon a közlekedés többi résztvevőjének zavarásával.

(4) A figyelmeztető jelzést (sárga villogó fényt) használó járművet fokozott óvatossággal szabad megközelíteni, mellette elhaladni, vagy megelőzni.

Joooe 2009.08.27. 14:14:47

Elég egyszerű ez szerintem...

Ha miközben lassan mész át a sineken és eléd lép egy gyalogos akkor áthajtasz rajta mert nem akarsz sinen megállni?

Ha nem tudod elhagyni a sinek területét nem kell ráhajtani, olyan rendkívüli helyzetben ami ráhajtáskor nem volt észlelhető igenis meg kell állni. A vonat azért időben észlelhető... Ha továbbra sem tudsz továbbhaladni (egy száguldó rendőrautó miatt ilyen nem nagyon lehetséges, de pl ha leesett eléd egy meteorit vagy ilyesmi) akkor valamilyen egyedi manőverrel félreállsz a sinekről. Ha ez sem megy mert jöttek a kismanók és körbebetonoztak akkor elsétálsz a vonat elé és integetsz a masinisztabácsinak hogy akadály van a sineken. :)

Egészből nekem az jött le hogy valaki nagyon kicsavart magyaráztot akart adni arra hogy elbambult és nem vette észre a rendőrautót... :)

kispista2 2009.08.27. 14:51:02

A megk. jelzést használó csak akkor hajthat bele a pirosba, ha meggyőződött annak veszélytelenségéről. Már volt ilyen eset és akkor a mentőt kaszálták el.

metal · http://electric.blog.hu 2009.08.27. 15:37:49

Egyértelműen a rendőr a hülye, mert nem hajthat bele az elágazásba, csak, ha meggyőződött róla, hogy mindenki észlelte, és mindenki megállt.

theutat villám 2009.08.27. 16:46:29

1. A kép teljesen értelmezhetetlen.
2. Szerinted van különbség egy 40 tonnás 70 kmh sebességel közlekedő daruskocsival történő ütközés, vagy egy mozdonnyal ütközés között?
3. Hülye a posztoló.

Michael Collins 2009.08.27. 17:21:48

@Simet: Igaz, gond akkor van, ha nem látsz sehol rendőrt, vagy mentőt :)! Már pedig itt sanszosan takarja a zajvédő fal az utat. Ezért írtam, hogy a kialakítás nem frankó.

Michael Collins 2009.08.27. 17:23:33

@newtehen: Mondjuk jöhetett volna egy rendőrségi vízágyú is :).

Totof 2009.08.27. 20:44:51

Az autók helyzetéből az látszik, hogy a kisbusz inkább alulról haladt a sínek felé.
A hely elég szarul belátható, minden irányban zajvédő falak vannak, a hatalmas forgalom miatt nagy a zaj, bla bla. Ha tényleg alulról jött a kisbusz, nem feltétlenül hallotta, pláne nem látta a kék jelzést, meg a szirénát.
Egyébként úgy tudom, kékfénysziréna ide, oda, a megkülönböztető jelzéssel haladónak is meg kell bizonyosodni arról, hogy elengedik. Különösen ha piroson megy át.

laposmacska 2009.08.27. 21:14:12

Silent, megkülönböztető jelzésekkel, nem megkülönbözető jelzéssel. Többesszám! Ha te se írod helyesen, honnan szokjanak rá a többiek.

laposmacska 2009.08.27. 21:19:43

@SilentSound: vegyük úgy, hogy ez a tényállás, ahogy leírtad. Ez esetben ugye nem hajt rá a furgonos a sínre, ha jön a vonat, tehát mindenképpen marad pár másodperce megvárni, míg a mentő/rendőr/tűzoltó elmegy, és megy tovább. Ha meg egyébként is jön a vonat, akkor a furgonos eleve nem hajt rá a sínre. Szerintem kár ezen tovább variálni.

laposmacska 2009.08.27. 21:20:43

@laposmacska: ja, és a furgonos a hibás, mint mindig, ezért is tart itt ez az ország...

csak john 2009.08.27. 22:29:12

1. A megkülönböztető jelzést használó is csak akkor hajthat végre a halandó emberek számára tiltott manővert, ha meggyőződött hogy a manővert biztonságosan befejezheti.
2. Annak ellenére, hpgy láttunk már fehéren villogó lámpa mögött vonatot teljes sebességgel elzúgni, kötelesek vagyunk a megkülönböztető jelzéseit használó járművet elengedni.
3. Szerintem az eset nem így történt. A barbi furgon balról jött és be akart fordulni a sínek felé, de a köcsög piros villogó szirénázó kitépett füzetlap jól oldala verte.

Matrix_ 2009.08.27. 23:38:08

há nem egy Boris Vallejo a szerző, ez biztos!

csak john 2009.08.27. 23:45:38

@Matrix_: Inkább Picasso és Salvador Dali közé sorolnám! :D

Csm001 2009.08.28. 07:55:16

Hát köszönöm az észrevételeket. Az értetlenjeinek is, meg azoknak is akik érdemben szóltak :) Egyébként én is arra hajlok, a rendőr köteles meggyőződni a biztonságos áthaladás lehetőségéről, és attól függetlenül kit meszelnek el, ő a hunyó.

laposmacska 2009.08.28. 09:22:00

@Csm001: Továbbra is el vagy tévedve. Mindkét fél hibás volt, de leginkább a furgonos. A rendör is, mert mert ugye nem gyözödött meg az áthaladás veszélytelenségéröl, de olvastunk már itt az ilyen soförök felfokozott idegeiröl.

Nem mindig a rendör a hibás. Nekem viszont úgy tünik, hogy nagyon a furgonost szeretnéd igazolni.

SLacc 2009.08.28. 12:08:19

@laposmacska: Ha két felfokozott találkozik... :-)

Csm001 2009.08.29. 07:53:22

@laposmacska: Látom megértetted a probléma lényegét... Azért a szövegértést még gyakorold kicsit :) Vasúti átjárón mindenki felfokozott idegekkel megy át, és meg van győződve róla, hogy a lehajtásnál elsőbbsége van. Legalábbis a legtöbb helyen. Itt nem így volt.

laposmacska 2009.08.29. 09:58:35

@Csm001: "Vasúti átjárón mindenki felfokozott idegekkel megy át" Hát te meg hol élsz? Nekem egy vasúti átjáró nem nagyon szokott stresszet okozni...

"és meg van győződve róla, hogy a lehajtásnál elsőbbsége van" Pontosan. Viszont ha jön a valami megkülönböztető jelzésekkel, akkor nincs elsőbbsége. A megkülönböztető jelzések egyike a sziréna, vagy váltakozó magasságú... ezt meg kutya kötelessége meghallani a bárkinek a sín túloldalán is.

"Azért a szövegértést még gyakorold kicsit :)" Szerintem Silenten kívül senki nem értette az írásodat! :) Egyébként mire gondolsz, mit nem értettem jól?

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2009.08.31. 02:40:53

Rendőr biztosan hibázott, sokan írták már le, hogy miért. Csak akkor hajthat át a piroson, ha meggyőzödött arról, hogy biztonságos. Illetve ugye a kereszteződést eleve megfelelő körültekintéssel kell megközelíteni.

Igen, figyelembe kell vennie, hogy a zajvédő fal miatt nehezen észlelik, hogy a vasúti sínen nem szokás megállni, stb. ha ehhez mérten lassít úgy, hogy a baleset elkerülésére, vészfékezésre, stb. legyen ideje akkor biztos nem borítja fel a kisbuszt.

Ugyanakkor úgy gondolom: Nem hajthatsz a sínre, ha nem győződtél meg arról, hogy le is jutsz róla. Ha túl hosszú ahhoz a jármű, hogy ott ezt biztosra mondhasd, mert nem látod be a kereszteződést, nem tudod megmondani mikor kell ott megállnod bármiért (akár jelen esetben azért, hogy elkerüld a balesetet), akkor nem hajthattál volna a sínre, nem lehetnél ott.

Erre jön ugye a másik fél elsőbbsége.

Joggal merül fel a kérdés: akkor hogy jut itt át teherautó, busz, stb. szabályosan.

Az egyszerű válasz az, hogy sehogy. Átmész máshol. Bonyolultabb válasz: Persze előre mehet valaki (gyalog) figyelni a kereszteződés forgalmát (aki belát kellő útszakaszt), majd jelzésekkel irányíthat, jelezheti mikor biztonságos elindulni. Így meg tudsz győződni arról, hogy el tudod hagyni a vasúti átjárót. Utána lehet felvenni ezt a segítőt.

Mivel a baleset elkerülésre törekedni a KRESZnél magasabb szintű jogszabályok (törvények, alkotmány) miatt is kellene, és az adott esetben a vasúti sínen megállni is biztonságos lett volna, de nem tette meg a furgonos...

Tökmindegy, hogy csak nem figyelt és úgy hajtott be egy kereszteződésbe (hogy nem győződött meg a biztonságos elhagyás lehetőségéről), vagy mérlegelt és úgy gondolta a sín miatt kockáztatja inkább a rendőrrel a csattot (pedig a sínen nem lett volna) itt is sara van.

Ergo: Jó szokás szerint kiderült, hogy a szabályok olyanok, hogy mindkét fél hülyesége kelljen az ilyen balesethez.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2009.08.31. 13:50:28

@broáf: Megnézném én, mit hallasz Te meg, amikor 128 decibel átlagos hangnyomás-értékkel mennek a magas-sugárzók, a mélynyomótól meg felválik az aszfaltról a kilapított macska...

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2009.08.31. 13:51:21

@laposmacska: Miért nem tetted hozzá, hogy repülőgép-vezető vagy?












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása