Pál két dolog kapcsán kíváncsi a véleményetekre. Az egyik a címben szereplő kérdés, a másik pedig az, hogy miért mindenki előzve akar besorolni lassítás helyett. Ez utóbbit én is megfigyeltem és alkalmazom is, mert lassabban reagálják le azok, akik már csak azért sem engednének be maguk elé. Ha pedig indexelés közben nekiállok lassítani, akkor kb. 50% az esély, hogy a következő nem fog beengedni, ha meg még tovább várok, akkor meg a saját sávomat tartom fel. Olvassátok el azért levélírónk eszmefuttatását is, aztán várom vele együtt a véleményeket!
Már jónéhány éve autózok keresztül-kasul Budapesten, 8 éve van jogsim, egy érdekes tapasztalatot szeretnék megosztani veletek. A legjobb példa erre a Bajcsy-Zsilinszky út, reggel, délután, teljesen mindegy, ugyanaz a képlet.
Azon gondolkoztam ma reggel, hogy az átlagosnál agresszívebb sofőrök direkt fájdalmat éreznek akkor, ha nem az utolsó pillanatban sorolnak be abba a sávba amelyben haladni kívánnak? Vagy egyszerűen alsóbbrendű dolog az, ha be akarok sorolni a mellettem lévő sávba, akkor hagyom elmenni a mellettem lévő autót, és besorolok mögé?
Az esetek nagy többségében, ha fikarcnyi esélye is van a delikvens sofőrnek arra, hogy előzve soroljon, megteszi, akár balesetveszélyes és a másikat fékezésre kényszeríti, akár nem...
Egy módszer azért persze létezik ennek leküzdésére, mégpedig figyeled ki az aki siet előre, és amennyire tudod, tartod a tempóját, de ha elérkezik a kritikus pont, akkor nagy valószínűséggel becsap eléd, vagy neadjisten rádhúzza a kormányt, és inkább fékezel minthogy ütközzél.
Azon is elgondolkoztam, hogy ezen a blogon már elég sok tapasztalat nyűlt össze, hol vannak azok a kritikus csomópontok a városon belül, ahol bizony szebbnél szebb dolgokat lehet látni, pl. M3 felvezetője a Róbert Károlyról a vidámpark mellett, Vácin az Árpád hídra vezető sáv, stb., ti is sokat fel tudnátok sorolni.
Ezeket ha begyűtenénk, és a kedves rendőröket is rá tudnánk szedni arra, hogy ide összpontosítson, biztos hogy kevesebb lenne a "csakazértisénvagyokazelső" sofőr, mert tudnák, hogy bizony keményen megbüntetik, ha hülyeséget csinál, önző és aggresszív.
Kösz hogy végigolvastátok, és várom a tapasztalataitokat az előzős, utolsó pillanatban besorolós söfőrökről.
dinyus 2009.08.31. 16:22:02
az utolsó pillanatos sávváltást meg nem értem, pontosan hol sérelmezi a posztoló. Ha megszűnő sávban, akkor az lenne a jó, ha mindenki a legvégén sorolna be.
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2009.08.31. 16:25:27
michaael 2009.08.31. 16:32:12
EBOA (törölt) 2009.08.31. 16:33:45
Kinézek magamnak egy sérült jószágot, aki kicsit lemardt a csorda mögött, és kihasználom a gyengeségét, és rágyorsulva bemegyek elé, aztán fék a menetoszlop tempójára. Így senkit nem tartottam fel, csak elfoglaltam egy feleslegesen fenntartott helyet.
Különben meg azért is az utolsó pillanatban, mert ott már mindenki toleránsabb, könnyebben beengednek, mert a "betonfalra" senki nem akar rávezetni. Illetve tudják, hogy ott a betonfal, vagy közte fogok választani, és van elég IQ hozzá, hogy kitalálja, inkább őt választanám! :)
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.08.31. 16:56:29
Ott tartunk, hogy miért is van két sáv egymás mellett, és hogy kell átmenni egyikből a másikba..
De persze csakis csupa első osztályú sofőr...
nevetséges.
Marcellusca 2009.08.31. 16:59:23
Aki birka, az csak álldogáljon, araszolgasson a sorban. :)
@EBOA: Úgy, úgy.
Mindig akad egy bamba elől, aki elé be lehet (szabályosan, nem veszélyeztetve) sorolni. :)
EBOA (törölt) 2009.08.31. 17:02:14
MrZed001 2009.08.31. 17:03:29
A megoldás egyébként egyszerű: NEM BEENGEDNI A KÖCSÖGÖT, VÁRJON OTT 1 LÁMPÁNYIT
schdl (törölt) 2009.08.31. 17:11:08
schdl (törölt) 2009.08.31. 17:14:00
Záróvonalig befejezem a sávváltást, úgyhogy senki nem mondhat semmit, szabályos vagyok.
Arról én nem tehetek, hogy a többi autós már a Stadionoknál beáll a középső sávba, mert tudja, hogy az felvisz a hídra. Az ilyenek miatt van dugó...
RaveAcE 2009.08.31. 17:19:48
EBOA (törölt) 2009.08.31. 17:22:45
Jim Raynor 2009.08.31. 17:27:58
ok, de ha az utolsó pillanatra hagyjátok a besorolást, vagyis kockáztattok, akkor viseljétek el annak az ódiumát is, hogy esetleg nem enged be senki, és olyankor nem megállni a sávban indexelve, hanem szépen csöndben továbbhaladni....
Marcellusca 2009.08.31. 17:33:36
Agyalap 2009.08.31. 17:34:59
Miért nem enged be senki? Mert annyira siet, hogy az a másodperc is számít neki? Ha direkt rádgyorsít, az bizony szabálytalan.
Más kérdés, hogy sokan csupa jófejségből a 20 centis helyre is betennék magukat, hiszen joguk van hozzá...
McKelek 2009.08.31. 17:39:17
Jim Raynor 2009.08.31. 17:42:54
miért, aki csak a legvégén sorol be, az annyira siet, hogy előbb nem tudna?
nem lennék erre annyira kiakadva, ha 10-ből 9 ilyen autós nem úgy járna el, ahogy te is mondod, vagyis hogy nem néz se istent, se embert, fogja magát, és index nélkül lendületből betolja a kocsija orrát a sávomba.
hát az ilyennek bizony az anyja picsáját. régen türelmes voltam, de már nem vagyok az, az ilyeneket csakazértse engedem be, hadd liluljon a feje.
pedig - mára- elég béketűrő sofőr lettem, nekem annyi elég a beengedéshez, ha a másik lassít, nem tolakszik és indexel, magyarul kultúráltan "bekéri" magát a sávomba.
de a döntő többségnek ez nem szokott sikerülni.....
schdl (törölt) 2009.08.31. 17:53:17
schdl (törölt) 2009.08.31. 17:57:20
Ha 10-ből 9 így járna el, a városi átlagsebesség 80 lenne
Hagyjuk már ezeket a kötői túlzásokat.
Másrészt, és szoktam indexelni - ha téged zavar, hogy szabályosan (itt a hangsúly) közlekedve gyorsabban haladok, mint Te, akkor benned van a hiba.
schdl (törölt) 2009.08.31. 17:59:17
Marcellusca 2009.08.31. 17:59:18
De nem mondtam, hogy mindenáron, csakis a végén akarok bemenni. Ha kell elmegyek addig, de általában hamarabb "találok" helyet magamnak.
Ha nem sikerül, akkor Í.J. Megyek egy kört, vagy másik utcán. :)
Marcellusca 2009.08.31. 18:00:18
-d(-_-)b- 2009.08.31. 18:00:59
Jim Raynor 2009.08.31. 18:05:12
azt írtam "ha 10-ből 9 ilyen autós" vagyis 10 végén besoroló autósból 9 kötsög (ezt fenntartom tapasztalat), nem pedig azt, hogy az összes autós 90 %-a így tesz.
Jim Raynor 2009.08.31. 18:05:59
egyetértünk, náczi vastagbőrös tezsvírem :D
schdl (törölt) 2009.08.31. 18:08:04
3 sáv, kb 100 méteres szakasz, mindenki a belső 2 sávban áll a dugóban, miközben a jobb-szélső sáv gyakorlatilag üres. Én ott szépen 40-el haladok el a sor mellett. A KRESZ szerint ha elfogy a sáv, a forgalmi akadályig előre kell autózni, és ott kell megkezdeni a besorolást. Ti meg ott ültök és anyáztok, közben csak bénák vagytok, mert féltek, hogy ÚRISTEN hogy fogok visszasorolni a sorba...
schdl (törölt) 2009.08.31. 18:08:49
Marcellusca 2009.08.31. 18:15:24
Don Blasius 2009.08.31. 18:22:40
Hát akkor a sáv végén várunk indexelve, amíg valaki beenged, ha ezt addig nem tették meg. De ha ezt korábban teszem, akkor sokkal több autóst tartok fel, miközben előttem szabad útfelületek vannak, amiket akkor minek is aszfaltoztak le?
CoIie 2009.08.31. 18:26:48
Az utat sok-sok pénzért megépítették, ezért amíg szabad előttem, azon megyek. Ha a forgalom megengedi lendületesen átsorolok, ha nem, akkor csak a végén. Így logikus és senkit sem tartok feleslegesen fel!
Utálom, ha üres helyeket hagynak maguk előtt a túlbuzgó 'besorolók'...
schdl (törölt) 2009.08.31. 19:05:58
:D
Mazdis 2009.08.31. 19:08:43
apukád 2009.08.31. 19:11:28
Miért, mikor, hány 100 méterrel előbb kellene besorolni? 200 elég? Vagy legyen inkább 300? Esetleg ahogy régen mondtuk, behúzódok a belsőbe az Osztyapenkónál mert Siófokon balra fogok fordulni?
Ha pedig fékezel és tétovázol, úgy lesz a dugó.A soroló enyhe gyorsítás, a beengedő gázelvétel és folyamatos tudna lenne a sorolás. De sajnos a kivagyi önkéntes rendőr majd megmutatja, elé be nem mész. Először is dehogynem, másodjára ő az oka a sornak és a koccnak, hisz belemászik az előtte haladó seggébe, nehogy már valaki elé jöjjön. Szóval nem a szaggatotton gyorsítva soroló a seggfej, hanem a tili-tolizó megmutatós kihamégnem.
CoIie 2009.08.31. 19:19:54
bodri81 2009.08.31. 20:28:07
Tornado86 2009.08.31. 20:51:08
apukád 2009.08.31. 20:54:02
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2009.08.31. 22:13:46
kiszja 2009.08.31. 22:21:10
Jujjj....igen én néha így vezetek...
És azért sorolok be előzve, mert általában "túl sok az udvarias sofőr" aki nem enged be...
Azt meg utálom ha a mögöttem lévő dudálni kezd....
Ez azért van mert mindenki baromira siet valahová...
VakondM 2009.08.31. 23:59:31
igazi hős 2009.09.01. 00:48:23
Petrodon 2009.09.01. 07:36:07
"Egy módszer azért persze létezik ennek leküzdésére... ... nagy valószínűséggel becsap eléd, vagy neadjisten rádhúzza a kormányt, és inkább fékezel minthogy ütközzél."
Ez jó módszer, tetszik...
"sok tapasztalat nyűlt össze"
"Ezeket ha begyűtenénk"
És hadd ne folytassam. Egy összecsapott írásra reagálni sincs kedvem... :(
pt_tomi 2009.09.01. 07:40:55
Ez utóbbi bárki számára elnézhető, de ha jön mint a meszes az nem ide tartozik...ha a felfestés miatt még át is jöhet, így előnyt szerezni tirpákság!
promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2009.09.01. 07:50:22
Ha viszont kanyarodósávból sorolsz vissza a legvégén, akkor egyrészt annak tényleg van némi tolakodásszaga (az a sáv ugyanis ott már nem mindenkinek van, hanem annak, aki elkanyarodik).
Mondjuk én ezzel együtt az esetek 90%-ában "birka" módon beengedem az illetőt: ha udvariasan kéredzkedik be azért, ha nagyon erőszakosan, akkor meg azért, mert az ilyenek veszélyesek rám, ha a hátam mögött nyomul.
Tron65 2009.09.01. 08:35:48
És a RóbertKárolyon mi van az M3 bevezetőjénél?
Néha még a legbelső (3.) sából is akad, aki ott jön rá, hogy jobbra szeretne kanyarodni.
Ferocious 2009.09.01. 08:40:30
Engem a legkevésbé sem érdekel, hogy kinek milyen lelki sérülést okozok egy sávváltásnál...
Ahhol van hely oda besorolok, de arra mindig vigyázok, hogy saját hibára ne törjem össze az autót...
Ennyi.
brien 2009.09.01. 10:00:07
2. Ha valaki a kanyarodósávból próbál előnyt kovácsolni és besorolni, azt meg végképp nem engedem be, főleg ha mindezt pirosnál teszi. És miután nem vagyok zöld lámpánál a fokozatokat keresgélő mazsola, ez nem is szokott összejönni 10-ből 9-nek. Pedig csak egy szar fiestám van, nem 300 LE Subaru.
Alapvető problémák, aminek köszönhetjük a sok szabálytalankodót:
- Mondjuk nem kéne aludni a lámpánál, és akkor előbb-utóbb megszűnnének ezek a kcsg bevágokamásikelémertúgyisalszik sofőrök.
- A sebességhatárokat meg be kéne tartani, nem nem a gyorshajtásra gondolok, hanem az indokolatlan lassú haladásra, amit pl. a Váci úton csinálnak, meg a Hungárián ahol 60-as és 70-es táblák vannak, de mindig van egy rakás barom aki 30-al szüttyög a belső sávban, kikerülni meg nem mindig tudod, ha épp nincs 1 autónyi helyed.
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2009.09.01. 10:12:10
PitBuli 2009.09.01. 10:22:26
Egyetértek! Én is az a fajta vagyok, aki addig megy, amíg a sáv engedi, és nem sorolok be csak az utolsó pillanatban, ahol még szabályos. Na és ezt ott viszont határozottan teszem!
Alex3000 2009.09.01. 10:25:31
Alex3000 2009.09.01. 10:30:48
brien 2009.09.01. 11:08:52
Nemidetartozik, de miért nem jeleníti meg az avataromat? :)
brien 2009.09.01. 11:17:06
Kanyarodósávból továbbmegy egyenesen (persze a kanyarodónak piros), úgy, hogy csak te vagy az egyetlen autó az egyenesen haladó sávban a lámpánál (mondjuk egy szép vasárnap reggel), tehát nemhogy dugót kerülnie, de még várnia sem kéne...na ezek az igazi bunkóságok.
Pályaelhagyó autóversenyző 2009.09.01. 12:55:05
2, az elfogyosavos elmeletetek csak akkor igaz, ha suru, tomott sorok vannak. atlagos autopalya szituacional (felujitas, gazvagas miatt 1 sav) a figyelmezteto es lassito tablaknal siman be lehet sorolni es nem akadalyozol senkit. az utolso 30 meteren meg 150-el megelozom ezt a kamiont mentalitas egyenes kovetkezmenye lehet a dugo, az emberek hajlamosak nagyobbat fekezni, mint kellene, es kialakul egy lancreakcio. (hasonlo okok miatt az atlagos torlodas is sokkal hamarabb megszunik, ha az allando gaz-fek duo helyett a folyamatos gurulast helyezik elonybe (es meglatva a veszvillogokat szep lassan a sor vegere kell gurulni) )
mondjuk inkabb ezeket a dolgokat kellene allami penzbol reklamozni, nem a negyes metrot nepszerusiteni
kz64yy 2009.09.01. 14:36:47
Én is azok közé tartozom, aki "idejében" besorolnak, ez afféle kockázatkerülő magatartás. Nincs persze túl nagy tétje, ha az ember elmegy az elfogyó/kanyarodó sávban, de van aki ezt sem szereti.
Akik elhúznak ezerrel mindig azt szokták mondani, hogy az a baj, hogy az a baj, hogy a vasárnapi autósok nem tudnak cipzárazni. Bezzeg nyugaton! Kérdem én, hogy hogyan képzelik? Mikor elmennek mellettem (aki állok vagy 20-al cammogok) 80-al, akkor akarnak cipzárazni vagy akkor amikor a betonterelő megfogta őket és állóra fékeztek, akkor várják tőlem, hogy most már álljak meg miattuk?
Mert szép azt amit mondtok, hogy mindig csak szabályosan, a záró vonalat távolról sem közelítve meg mindig van leggyengébb a csordában. Persze, ha egy busz vagy kamion áll a záróvonal végénél, akkor inkább mégis csak elémentek. És ha a lámpa még piros és az utók összetorlódtak és túl sokára jön a csorda gyengéje, akkor mégse kellene megvárni, force-oljuk egy kicsit az udvariasságot.
EBOA (törölt) 2009.09.01. 15:21:48
"Akik elhúznak ezerrel mindig azt szokták mondani, hogy az a baj, hogy az a baj, hogy a vasárnapi autósok nem tudnak cipzárazni. Bezzeg nyugaton! Kérdem én, hogy hogyan képzelik? Mikor elmennek mellettem (aki állok vagy 20-al cammogok) 80-al, akkor akarnak cipzárazni vagy akkor amikor a betonterelő megfogta őket és állóra fékeztek, akkor várják tőlem, hogy most már álljak meg miattuk?"
Csak a hétvégi autósok állnak be a hosszú sorba 20-al döcögni, amikor van mellette egy üres sáv is! :P Mindkét sávban egyforma hosszúságú kocsisornak kéne lenni, azonos sebességgel, és a végén cipzárazni!
RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2009.09.01. 15:39:23
Másik tipikus példa szintén Hungária krt, Buda irányába az M5 felhajtója és a benzinkút/Citroen szalon közötti szakasz."
melyik városban!? mert budapesten ilyen nincs!
"közben csak bénák vagytok,"
mint az, akinek fingja nincs, merre jár, de azért reklámozza...
igazi hős 2009.09.01. 16:22:54
laposmacska 2009.09.01. 18:28:43
gyk 2009.09.02. 22:10:03
Másrészt, ha itt nem mindenki az utolsó 5 méteren akarna besorolni, (ahogy azt a szentírás szerint kell) hanem ott ahol hely van a járművek között, akkor sokkal jobban lehetne haladni sztem.
Simet 2009.09.03. 06:55:46
promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2009.09.03. 09:32:40
Kétségtelen, hogy van olyan köztes állapot, amikor néha jobban is menne a sor, ha az elején jobban menne a cipzárazás, de megszüntetni a két sávot akkor is marhaság lenne.