Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Miért az utolsó pillanatban kell besorolni?

2009.08.31. 16:08 :: SilentSound

Pál két dolog kapcsán kíváncsi a véleményetekre. Az egyik a címben szereplő kérdés, a másik pedig az, hogy miért mindenki előzve akar besorolni lassítás helyett. Ez utóbbit én is megfigyeltem és alkalmazom is, mert lassabban reagálják le azok, akik már csak azért sem engednének be maguk elé. Ha pedig indexelés közben nekiállok lassítani, akkor kb. 50% az esély, hogy a következő nem fog beengedni, ha meg még tovább várok, akkor meg a saját sávomat tartom fel. Olvassátok el azért levélírónk eszmefuttatását is, aztán várom vele együtt a véleményeket!

Már jónéhány éve autózok keresztül-kasul Budapesten, 8 éve van jogsim, egy érdekes tapasztalatot szeretnék megosztani veletek. A legjobb példa erre a Bajcsy-Zsilinszky út, reggel, délután, teljesen mindegy, ugyanaz a képlet.

Azon gondolkoztam ma reggel, hogy az átlagosnál agresszívebb sofőrök direkt fájdalmat éreznek akkor, ha nem az utolsó pillanatban sorolnak be abba a sávba amelyben haladni kívánnak? Vagy egyszerűen alsóbbrendű dolog az, ha be akarok sorolni a mellettem lévő sávba, akkor hagyom elmenni a mellettem lévő autót, és besorolok mögé?

Az esetek nagy többségében, ha fikarcnyi esélye is van a delikvens sofőrnek arra, hogy előzve soroljon, megteszi, akár balesetveszélyes és a másikat fékezésre kényszeríti, akár nem...

Egy módszer azért persze létezik ennek leküzdésére, mégpedig figyeled ki az aki siet előre, és amennyire tudod, tartod a tempóját, de ha elérkezik a kritikus pont, akkor nagy valószínűséggel becsap eléd, vagy neadjisten rádhúzza a kormányt, és inkább fékezel minthogy ütközzél.

Azon is elgondolkoztam, hogy ezen a blogon már elég sok tapasztalat nyűlt össze, hol vannak azok a kritikus csomópontok a városon belül, ahol bizony szebbnél szebb dolgokat lehet látni, pl. M3 felvezetője a Róbert Károlyról a vidámpark mellett, Vácin az Árpád hídra vezető sáv, stb., ti is sokat fel tudnátok sorolni.

Ezeket ha begyűtenénk, és a kedves rendőröket is rá tudnánk szedni arra, hogy ide összpontosítson, biztos hogy kevesebb lenne a "csakazértisénvagyokazelső" sofőr, mert tudnák, hogy bizony keményen megbüntetik, ha hülyeséget csinál, önző és aggresszív.

Kösz hogy végigolvastátok, és várom a tapasztalataitokat az előzős, utolsó pillanatban besorolós söfőrökről.

62 komment

Címkék: közlekedés autó büntetés kresz

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

dinyus 2009.08.31. 16:22:02

én is előzve sorolok be általában, mert valóban sok olyan ember van, aki direkt rágyorsít, hogy ne férj be, ha lelassítva akarsz bemenni elé.

az utolsó pillanatos sávváltást meg nem értem, pontosan hol sérelmezi a posztoló. Ha megszűnő sávban, akkor az lenne a jó, ha mindenki a legvégén sorolna be.

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2009.08.31. 16:25:27

@dinyus: Szerintem nem az elfogyó sávra gondolt, hanem pl. kanyarodó sávba átsorolásra, vagy ha az egyik sáv felmegy a felüljáróra, a másik pedig nem, meg hasonlókra.

michaael 2009.08.31. 16:32:12

értem én a problémát amire a posztoló gombol, a Bajcsyn járva napi szinten látom az utcai versenyeket reggel 8-kor:-))) a középső sáv a mindenki sávja, aki elmenne a podmaniczky felé, az is ott közlekedik, aki a parlament felé, az is, igy tele van, ezért aki a nyugati felé megy, 70-80-100 km/h-val veret előre hogy a felüljáróra felférjen a teli sávban...

EBOA (törölt) 2009.08.31. 16:33:45

Azért megyek az utolsó pillanatig, mert addig szabad előttem a sáv.
Kinézek magamnak egy sérült jószágot, aki kicsit lemardt a csorda mögött, és kihasználom a gyengeségét, és rágyorsulva bemegyek elé, aztán fék a menetoszlop tempójára. Így senkit nem tartottam fel, csak elfoglaltam egy feleslegesen fenntartott helyet.

Különben meg azért is az utolsó pillanatban, mert ott már mindenki toleránsabb, könnyebben beengednek, mert a "betonfalra" senki nem akar rávezetni. Illetve tudják, hogy ott a betonfal, vagy közte fogok választani, és van elég IQ hozzá, hogy kitalálja, inkább őt választanám! :)

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.08.31. 16:56:29

XXI. sz. Magyarország..
Ott tartunk, hogy miért is van két sáv egymás mellett, és hogy kell átmenni egyikből a másikba..
De persze csakis csupa első osztályú sofőr...
nevetséges.

Marcellusca 2009.08.31. 16:59:23

@SilentSound: A záróvonalig szabályos vagyok (és így is szoktam tenni), onnantól szabálytalan (nem szoktam átmenni). Ennyi.
Aki birka, az csak álldogáljon, araszolgasson a sorban. :)

@EBOA: Úgy, úgy.
Mindig akad egy bamba elől, aki elé be lehet (szabályosan, nem veszélyeztetve) sorolni. :)

EBOA (törölt) 2009.08.31. 17:02:14

@Marcellusca: Olyan elé szeretek bemenni, aki ha akarná se tudná megakadályozni.

MrZed001 2009.08.31. 17:03:29

M3 felvezető vidámpark mellett: örök téma, már felmerült, hogy betonterelők kihelyezését kellene oda kérni ... na azzal keménykedjenek az idióta tolakodók
A megoldás egyébként egyszerű: NEM BEENGEDNI A KÖCSÖGÖT, VÁRJON OTT 1 LÁMPÁNYIT

schdl (törölt) 2009.08.31. 17:11:08

A postoló biztosegyhülyesuzukis! :)

schdl (törölt) 2009.08.31. 17:14:00

Ezt én is szoktam csinálni, a Hungárián a Lágymányosi híd elött.
Záróvonalig befejezem a sávváltást, úgyhogy senki nem mondhat semmit, szabályos vagyok.
Arról én nem tehetek, hogy a többi autós már a Stadionoknál beáll a középső sávba, mert tudja, hogy az felvisz a hídra. Az ilyenek miatt van dugó...

RaveAcE 2009.08.31. 17:19:48

@EBOA: Akkor sok pénzed lehet kártérítésre...

EBOA (törölt) 2009.08.31. 17:22:45

@RaveAcE: Ez csak az elmélet, amitől beengednek. Nyilván soha nem mentem még bele senkibe, mert nem engedett átsorolni. Különben meg a biztosító fizetné nem én. Maximum magasabb lenne a kötelezőm a Bonus 10 helyett...

Jim Raynor 2009.08.31. 17:27:58

@Marcellusca: @schdl:

ok, de ha az utolsó pillanatra hagyjátok a besorolást, vagyis kockáztattok, akkor viseljétek el annak az ódiumát is, hogy esetleg nem enged be senki, és olyankor nem megállni a sávban indexelve, hanem szépen csöndben továbbhaladni....

Marcellusca 2009.08.31. 17:33:36

@schdl: Vagy a kötsög motorosok tehetnek az egészről, miattuk, meg az idióta bringások miatt van minden. :DDDD

Agyalap 2009.08.31. 17:34:59

@Jim Raynor: "kkor viseljétek el annak az ódiumát is, hogy esetleg nem enged be senki"
Miért nem enged be senki? Mert annyira siet, hogy az a másodperc is számít neki? Ha direkt rádgyorsít, az bizony szabálytalan.
Más kérdés, hogy sokan csupa jófejségből a 20 centis helyre is betennék magukat, hiszen joguk van hozzá...

McKelek 2009.08.31. 17:39:17

Németországban sok helyen KÖTELEZÖ az utolsó pillanatban besorolni. Pl. autópályafeljáró, megszünö sáv, stb. Ui. dinamikusabb közlekedést tesz lehetövé.

Jim Raynor 2009.08.31. 17:42:54

@Agyalap:

miért, aki csak a legvégén sorol be, az annyira siet, hogy előbb nem tudna?

nem lennék erre annyira kiakadva, ha 10-ből 9 ilyen autós nem úgy járna el, ahogy te is mondod, vagyis hogy nem néz se istent, se embert, fogja magát, és index nélkül lendületből betolja a kocsija orrát a sávomba.

hát az ilyennek bizony az anyja picsáját. régen türelmes voltam, de már nem vagyok az, az ilyeneket csakazértse engedem be, hadd liluljon a feje.

pedig - mára- elég béketűrő sofőr lettem, nekem annyi elég a beengedéshez, ha a másik lassít, nem tolakszik és indexel, magyarul kultúráltan "bekéri" magát a sávomba.

de a döntő többségnek ez nem szokott sikerülni.....

schdl (törölt) 2009.08.31. 17:53:17

@Jim Raynor: Igazad van, vállalom is :D. Max megyek egy kört a Praktiker körül :D

schdl (törölt) 2009.08.31. 17:57:20

@Jim Raynor: "nem lennék erre annyira kiakadva, ha 10-ből 9 ilyen autós nem úgy járna el, ahogy te is mondod" - LOL
Ha 10-ből 9 így járna el, a városi átlagsebesség 80 lenne

Hagyjuk már ezeket a kötői túlzásokat.

Másrészt, és szoktam indexelni - ha téged zavar, hogy szabályosan (itt a hangsúly) közlekedve gyorsabban haladok, mint Te, akkor benned van a hiba.

schdl (törölt) 2009.08.31. 17:59:17

@Marcellusca: Igazából a BKV miatt van állandóan dugó :)

Marcellusca 2009.08.31. 17:59:18

@Jim Raynor: Én is erről beszélek.

De nem mondtam, hogy mindenáron, csakis a végén akarok bemenni. Ha kell elmegyek addig, de általában hamarabb "találok" helyet magamnak.
Ha nem sikerül, akkor Í.J. Megyek egy kört, vagy másik utcán. :)

-d(-_-)b- 2009.08.31. 18:00:59

Én sem értem, hogy valaki miért nem képes végigvárni a dugóban a sorát és megy előre az üres / gyorsabb sávban... érthetetlen és teljesen logikátlan.

Jim Raynor 2009.08.31. 18:05:12

@schdl:

azt írtam "ha 10-ből 9 ilyen autós" vagyis 10 végén besoroló autósból 9 kötsög (ezt fenntartom tapasztalat), nem pedig azt, hogy az összes autós 90 %-a így tesz.

Jim Raynor 2009.08.31. 18:05:59

@Marcellusca:

egyetértünk, náczi vastagbőrös tezsvírem :D

schdl (törölt) 2009.08.31. 18:08:04

Másik tipikus példa szintén Hungária krt, Buda irányába az M5 felhajtója és a benzinkút/Citroen szalon közötti szakasz.
3 sáv, kb 100 méteres szakasz, mindenki a belső 2 sávban áll a dugóban, miközben a jobb-szélső sáv gyakorlatilag üres. Én ott szépen 40-el haladok el a sor mellett. A KRESZ szerint ha elfogy a sáv, a forgalmi akadályig előre kell autózni, és ott kell megkezdeni a besorolást. Ti meg ott ültök és anyáztok, közben csak bénák vagytok, mert féltek, hogy ÚRISTEN hogy fogok visszasorolni a sorba...

schdl (törölt) 2009.08.31. 18:08:49

@Jim Raynor: ááááá, így már értem, sorry :D

Don Blasius 2009.08.31. 18:22:40

@Jim Raynor:
Hát akkor a sáv végén várunk indexelve, amíg valaki beenged, ha ezt addig nem tették meg. De ha ezt korábban teszem, akkor sokkal több autóst tartok fel, miközben előttem szabad útfelületek vannak, amiket akkor minek is aszfaltoztak le?

CoIie 2009.08.31. 18:26:48

Don Blasius, igazad van!
Az utat sok-sok pénzért megépítették, ezért amíg szabad előttem, azon megyek. Ha a forgalom megengedi lendületesen átsorolok, ha nem, akkor csak a végén. Így logikus és senkit sem tartok feleslegesen fel!
Utálom, ha üres helyeket hagynak maguk előtt a túlbuzgó 'besorolók'...

schdl (törölt) 2009.08.31. 19:05:58

Egy csaj most meséli nekem, hogy kell macskákat kiherélni... ma már nem írok többet.
:D

Mazdis 2009.08.31. 19:08:43

Manapság ha van valakinek jogosítványa már szinte elhiszi azt is,hogy tud vezetni,akár már versenypályán is megállná a helyét ,ezt bizonygatják nap mint nap a közúton. ..de a stop tábla és a maci sajt is ilyen,ha pont nem szállsz még bele ki jön eléd.. Feltart? Leszarja!

apukád 2009.08.31. 19:11:28

Kérdésre kérdéssel:

Miért, mikor, hány 100 méterrel előbb kellene besorolni? 200 elég? Vagy legyen inkább 300? Esetleg ahogy régen mondtuk, behúzódok a belsőbe az Osztyapenkónál mert Siófokon balra fogok fordulni?

Ha pedig fékezel és tétovázol, úgy lesz a dugó.A soroló enyhe gyorsítás, a beengedő gázelvétel és folyamatos tudna lenne a sorolás. De sajnos a kivagyi önkéntes rendőr majd megmutatja, elé be nem mész. Először is dehogynem, másodjára ő az oka a sornak és a koccnak, hisz belemászik az előtte haladó seggébe, nehogy már valaki elé jöjjön. Szóval nem a szaggatotton gyorsítva soroló a seggfej, hanem a tili-tolizó megmutatós kihamégnem.

CoIie 2009.08.31. 19:19:54

Mégegy, ami igen bosszantó, hogyha se nem gyorsít, se nem lassít a delikvens, mikor besorolni szeretne elém/mögém, csak közelít hozzám, hogy én tegyek valamit. Mit? Én csak haladok egyenletesen, tessék gyorsítva előzni, vagy lassítva lemaradni... Fékezni/gyorsítani külön ezért NEM fogok! A non plus ultra amikor rámdudálnak oldalról, hogy párologjak már el, mert ott ahol vagyok, ott pont útban vagyok. (???) Ez melyik KRESZ-ben van így, Mazsola? ;)

bodri81 2009.08.31. 20:28:07

Ennek a besorolósdinak nagyon kultúrált módja szokott lenni, amikor mindenki beenged maga elé egy átsorolót, ilyenkor nem egy autósnak kell mindenkit beengedni, így a forgalom is csorog tovább és a besoroló sáv is szépen ürül kifelé. Persze ehhez az kell, hogy a kisebbségi komplexussal küzdő, "csakazértsemengedlekbe" sofőrök otthon maradjanak. :)

Tornado86 2009.08.31. 20:51:08

Sok idetlent lattam mar, nekem az a modszerem, hogy 5-10km/h sebessegkulonbseggel sorolok at es mikozben egyenesbe veszem a kormanyt adok 1 kis gazt v. fekezek, igy nem tartok fel senkit. Ha meg egy majmot nem akarok beengedni, egesz egyszeruen ratapaod az elottem haladora: szelarnyek + a szelvedojet amugyis atlatni, szoval ...

apukád 2009.08.31. 20:54:02

Ez a fasz cucc miért küldi el orrba szájba ezt a kommentet csak azt tudnám...

kiszja 2009.08.31. 22:21:10

@apukád:
Jujjj....igen én néha így vezetek...
És azért sorolok be előzve, mert általában "túl sok az udvarias sofőr" aki nem enged be...
Azt meg utálom ha a mögöttem lévő dudálni kezd....
Ez azért van mert mindenki baromira siet valahová...

VakondM 2009.08.31. 23:59:31

@schdl: A hungáriás példa jogos. De amikor a Fő utcában a T. autós társ a buszságban előz végig majd a végén be akar jönni és dudál, villog ha nem engeded.... Na az ilyen menjen már az anyjába.

igazi hős 2009.09.01. 00:48:23

Szeretem amikor megmagyarázzák amit nem lehet. Az ilyenek a Keleti felüljárón (minden reggel a Fiumei felől) a folyamatos (és szinte álló) sorban is mindig látnak egy tuti lyukat, ahova befurakodva még véletlenül sem tartják fel a sort (á dehogy), csak nekem kell kétszer a záróvonalat átlépve kikerülnöm őket. És persze ha egy tényleg a Keleti felé menő rádudál, még mutogat, hogy őt nem engedik be...

Petrodon 2009.09.01. 07:36:07

Nem lehetne átolvasni a posztot mielőtt a kedves író elküldi?

"Egy módszer azért persze létezik ennek leküzdésére... ... nagy valószínűséggel becsap eléd, vagy neadjisten rádhúzza a kormányt, és inkább fékezel minthogy ütközzél."

Ez jó módszer, tetszik...

"sok tapasztalat nyűlt össze"
"Ezeket ha begyűtenénk"

És hadd ne folytassam. Egy összecsapott írásra reagálni sincs kedvem... :(

pt_tomi 2009.09.01. 07:40:55

Ha ismerős vagyok a helyen és tudom merre akarok továbbmenni, akkor a leghamarabb átsorolok...ha x helyen még nem vezettem akkor figyelmetlenségből előfordulhat, hogy az uccsó pillanatban leszek kénytelen.

Ez utóbbi bárki számára elnézhető, de ha jön mint a meszes az nem ide tartozik...ha a felfestés miatt még át is jöhet, így előnyt szerezni tirpákság!

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2009.09.01. 07:50:22

Ennyi komment között már biztos szerepelt, de azért megjegyezném, hogy nagyon nem mindegy, honnan sorolsz át a végén: ha elfogyósávból, akkor az a hülyeség, ha NEM a végén sorolsz át.

Ha viszont kanyarodósávból sorolsz vissza a legvégén, akkor egyrészt annak tényleg van némi tolakodásszaga (az a sáv ugyanis ott már nem mindenkinek van, hanem annak, aki elkanyarodik).

Mondjuk én ezzel együtt az esetek 90%-ában "birka" módon beengedem az illetőt: ha udvariasan kéredzkedik be azért, ha nagyon erőszakosan, akkor meg azért, mert az ilyenek veszélyesek rám, ha a hátam mögött nyomul.

Tron65 2009.09.01. 08:35:48

Bajcsy????
És a RóbertKárolyon mi van az M3 bevezetőjénél?
Néha még a legbelső (3.) sából is akad, aki ott jön rá, hogy jobbra szeretne kanyarodni.

Ferocious 2009.09.01. 08:40:30

Hogy mennyit tudtok itt össze-vissza zokogni egy sávváltáson...

Engem a legkevésbé sem érdekel, hogy kinek milyen lelki sérülést okozok egy sávváltásnál...

Ahhol van hely oda besorolok, de arra mindig vigyázok, hogy saját hibára ne törjem össze az autót...

Ennyi.

brien 2009.09.01. 10:00:07

1. Ha valaki az elfogyó sávból sorol azt általában beengedem, kivétel, ha nem használja a rohadt irányjelzőt, mert mostanában úgy tűnik, hogy a drága jószágokhoz nem adnak. Esküszöm egyszer megnézem egy A8-as Audi extra listáját, mert szerintem a legdrágább rendelhető extra a parkolóautomatika után az index :)
2. Ha valaki a kanyarodósávból próbál előnyt kovácsolni és besorolni, azt meg végképp nem engedem be, főleg ha mindezt pirosnál teszi. És miután nem vagyok zöld lámpánál a fokozatokat keresgélő mazsola, ez nem is szokott összejönni 10-ből 9-nek. Pedig csak egy szar fiestám van, nem 300 LE Subaru.
Alapvető problémák, aminek köszönhetjük a sok szabálytalankodót:
- Mondjuk nem kéne aludni a lámpánál, és akkor előbb-utóbb megszűnnének ezek a kcsg bevágokamásikelémertúgyisalszik sofőrök.
- A sebességhatárokat meg be kéne tartani, nem nem a gyorshajtásra gondolok, hanem az indokolatlan lassú haladásra, amit pl. a Váci úton csinálnak, meg a Hungárián ahol 60-as és 70-es táblák vannak, de mindig van egy rakás barom aki 30-al szüttyög a belső sávban, kikerülni meg nem mindig tudod, ha épp nincs 1 autónyi helyed.

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2009.09.01. 10:12:10

@brien: Én már néztem, nincs rajta az extralistán az index... ;)

PitBuli 2009.09.01. 10:22:26

@Ferocious: "Engem a legkevésbé sem érdekel, hogy kinek milyen lelki sérülést okozok egy sávváltásnál..."
Egyetértek! Én is az a fajta vagyok, aki addig megy, amíg a sáv engedi, és nem sorolok be csak az utolsó pillanatban, ahol még szabályos. Na és ezt ott viszont határozottan teszem!

Alex3000 2009.09.01. 10:25:31

UTÁLOM az ilyen furakodó sunyi és agresszív autósokat! Ha tehetem az ilyeneket nem engedem be, de sajnos többen megsajnálják őket vagy éppen lemaradnak és kénytelenek beengedni. Ha látom, hogy jön egy ilyen köcsög, akkor nem hagyok nagy helyet az előttem lévővel és jó taktika ilyenkor, hogy kihúzódok a sáv szélére, ezzel megnehezítve, hogy besoroljon. Persze ilyenkor még ők néznek csúnyán, hogy én milyen gonosz vagyok, de szarok rá, tanulja meg a rendet.

Alex3000 2009.09.01. 10:30:48

Ja amúgy egy ilyen hely Budapesten az Árpád hídra való feljutás a Pacsirtamező utca felől. Itt sokszor a járda szegélyt megkerülve szabálytalanul és pofátlanul előznek meg. Még szerencséjük volt, hogy mindig jó passzban voltam, és egy hosszabb duda szóval megúszták, de lehet hogy egyszer kiborul a pohár...

brien 2009.09.01. 11:08:52

@SilentSound: áhá...szal' még csak nem is rendelhető...akkor azért nincs, így már értem :)
Nemidetartozik, de miért nem jeleníti meg az avataromat? :)

brien 2009.09.01. 11:17:06

Jah, és legszebbek, Lágymányosi híd, mész át a pesti oldalra, ott ügye elfogy a sáv egy idő után. Nem először fordul elő, hogy simán továbbhalad a záróvonalon és mindenen keresztül, és nyit magának egy 3. középső sávot, amiből a hídra érve vagy jobbra vagy balra bevág, ahol épp nagyobb hely van...
Kanyarodósávból továbbmegy egyenesen (persze a kanyarodónak piros), úgy, hogy csak te vagy az egyetlen autó az egyenesen haladó sávban a lámpánál (mondjuk egy szép vasárnap reggel), tehát nemhogy dugót kerülnie, de még várnia sem kéne...na ezek az igazi bunkóságok.

Pályaelhagyó autóversenyző 2009.09.01. 12:55:05

1, az en kedvcencem a BAH csomopont, ahol bmw-vel kizarolag a feluljaro toveben jobbrarantva a kormanyt lehet megkozeliteni az alkotas utat ... a sok hulye meg biztos csak szorakozaskeppen sorolt at idoben (es varja ki a maga x percet a sorban)

2, az elfogyosavos elmeletetek csak akkor igaz, ha suru, tomott sorok vannak. atlagos autopalya szituacional (felujitas, gazvagas miatt 1 sav) a figyelmezteto es lassito tablaknal siman be lehet sorolni es nem akadalyozol senkit. az utolso 30 meteren meg 150-el megelozom ezt a kamiont mentalitas egyenes kovetkezmenye lehet a dugo, az emberek hajlamosak nagyobbat fekezni, mint kellene, es kialakul egy lancreakcio. (hasonlo okok miatt az atlagos torlodas is sokkal hamarabb megszunik, ha az allando gaz-fek duo helyett a folyamatos gurulast helyezik elonybe (es meglatva a veszvillogokat szep lassan a sor vegere kell gurulni) )

mondjuk inkabb ezeket a dolgokat kellene allami penzbol reklamozni, nem a negyes metrot nepszerusiteni

kz64yy 2009.09.01. 14:36:47

Szerintem az lelki beállítottság kérdése.
Én is azok közé tartozom, aki "idejében" besorolnak, ez afféle kockázatkerülő magatartás. Nincs persze túl nagy tétje, ha az ember elmegy az elfogyó/kanyarodó sávban, de van aki ezt sem szereti.

Akik elhúznak ezerrel mindig azt szokták mondani, hogy az a baj, hogy az a baj, hogy a vasárnapi autósok nem tudnak cipzárazni. Bezzeg nyugaton! Kérdem én, hogy hogyan képzelik? Mikor elmennek mellettem (aki állok vagy 20-al cammogok) 80-al, akkor akarnak cipzárazni vagy akkor amikor a betonterelő megfogta őket és állóra fékeztek, akkor várják tőlem, hogy most már álljak meg miattuk?

Mert szép azt amit mondtok, hogy mindig csak szabályosan, a záró vonalat távolról sem közelítve meg mindig van leggyengébb a csordában. Persze, ha egy busz vagy kamion áll a záróvonal végénél, akkor inkább mégis csak elémentek. És ha a lámpa még piros és az utók összetorlódtak és túl sokára jön a csorda gyengéje, akkor mégse kellene megvárni, force-oljuk egy kicsit az udvariasságot.

EBOA (törölt) 2009.09.01. 15:21:48

@kz64yy:
"Akik elhúznak ezerrel mindig azt szokták mondani, hogy az a baj, hogy az a baj, hogy a vasárnapi autósok nem tudnak cipzárazni. Bezzeg nyugaton! Kérdem én, hogy hogyan képzelik? Mikor elmennek mellettem (aki állok vagy 20-al cammogok) 80-al, akkor akarnak cipzárazni vagy akkor amikor a betonterelő megfogta őket és állóra fékeztek, akkor várják tőlem, hogy most már álljak meg miattuk?"

Csak a hétvégi autósok állnak be a hosszú sorba 20-al döcögni, amikor van mellette egy üres sáv is! :P Mindkét sávban egyforma hosszúságú kocsisornak kéne lenni, azonos sebességgel, és a végén cipzárazni!

RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2009.09.01. 15:39:23

schdl 2009.08.31. 18:08:04
Másik tipikus példa szintén Hungária krt, Buda irányába az M5 felhajtója és a benzinkút/Citroen szalon közötti szakasz."
melyik városban!? mert budapesten ilyen nincs!

"közben csak bénák vagytok,"
mint az, akinek fingja nincs, merre jár, de azért reklámozza...

igazi hős 2009.09.01. 16:22:54

@RosszQtya: Ha már szőrszálat hasogatunk "Budapesten". Egyébként a Gyáli úti felüljáró és a Lurdy ház közötti részre gondol (de szerintem sejted).

laposmacska 2009.09.01. 18:28:43

és ez ugye megint a "forgalom ritmusa"...

gyk 2009.09.02. 22:10:03

Akkor ezt le is vezettük: azért van dugó ebből, mert a magyar ember nem tud normálisan "cipzárazni". De mivel ez egy meglévő tulajdonság, emiatt nem igaz az, hogy "ha minden második autó az elfogyó sávban menne, akkor haladnánk a leggyorsabban". Ez csak akkor lenne igaz, ha rendesen működne a cipzár. Ehelyett jelenleg az van, hogy az üres sávban lehet haladni, az üres mellettiben meg k-vára nem, mert ugye az elején ott meccselnek a "bénák" és a "pofátlanok". Én megszűntetném az összes ilyen helyet, mert jelen felállásban csak lassítja a forgalmat. Lásd pl. a Lágymányosi hídra felvezetőt buda felől: a cipzárig mindíg áll a sor (mindkettő, nem csak a "bénáké"), ha 5-nél több autó van az úton, mert ilyen mennyiségnél ez már gondot okoz, azt elhagyva viszont lehet normálisan haladni.
Másrészt, ha itt nem mindenki az utolsó 5 méteren akarna besorolni, (ahogy azt a szentírás szerint kell) hanem ott ahol hely van a járművek között, akkor sokkal jobban lehetne haladni sztem.

Simet 2009.09.03. 06:55:46

@igazi hős: Persze hogy sejti, csak okoskodik.

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2009.09.03. 09:32:40

@gyk: Mondjuk azzal, hogy a Lágymányosin megszünteted a két sávot, azzal csak azt éred el, hogy a dugó korábban fog keletkezni. A gond ugyanis az, hogy a Szerémi két sávja a Lágymányosi egy sávjába meg át. Vagy szüntessük meg a Szerémin is a két sávot? Ha nagy a forgalom, ott óhatatlan a dugó, és nem azért, mert X és Y nem tud cipzárazni, hanem azért, mert sok az autó és kevés a hely. Ha meg kicsi a forgalom, akkor meg gond nélkül besorolnak.

Kétségtelen, hogy van olyan köztes állapot, amikor néha jobban is menne a sor, ha az elején jobban menne a cipzárazás, de megszüntetni a két sávot akkor is marhaság lenne.












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása