Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Nem tetszett neki a kézi váltóállítás

2009.09.02. 09:20 :: SilentSound

Mint tudjuk, a BKV nem nagyon szereti, ha az alkalmazottai nagy nyilvánosság előtt fejtik ki a véleményüket erről-arról, ezért aktuális levelünk íróját hívjuk csak úgy, hogy "a villamos vezetője". Szegény ember végképp nem tehetett róla, hogy manuálisan kell átállítania a váltót, de ő van kéznél ilyenkor, így hát ő volt az, aki majdnem olyan sorsra jutott, mint nemrégiben egy kollégája. Ráadásul az is kiderül a sztoriból, hogy az autósok nem csak a náluk kisebbeket (motor, kerékpár, gyalog) szarják le, hanem a villamost is, minden különösebb félelemérzet nélkül.

Az alábbi eset pár napja történt a Döbrentei térnél: A térről és környékéről annak aki nem ismeri annyit érdemes tudni, hogy az elmúlt időszakban folyamatosan változott a forgalmi rend. Jelenleg a sokadik ideiglenes állapotnál tartunk, miszerint az Erzsébet-híd alatt haladó forgalmi sáv az azonos irányú villamos vágányra van terelve.

A terelés előtt természetesen kinn vannak a tájékoztató és a veszélyt jelző táblák, valamint egy 30km/h-s korlátozás is. A közlekedők közül természetesen a villamosnak van elsőbbsége, hiszen az autósok sávja szűnik meg, de ezt táblával is jelölik.

Az említett helyszínen mindennapos eset, hogy a Szent-Gellért tér felől jövő villamos mellett közlekedő kocsisor első néhány autója legyorsulja a villamost és bevág elé olyan 60-70es tempóval és közlekedik tovább ennyivel, mert neki tényleg sietős. Ha ez nem sikerülne akkor jön a fékcsikorgás.

De a mostani történet nem erről fog szólni.

Az eset a következő volt: Nyugodt szombati reggel volt, csekély forgalommal és egy gyér kihasználtságú villamossal. A villamos mellett haladó autók kicsit le voltak maradva, így a fent már leírt legyorsulós bevágós mutatvány nem sikerült, így kénytelenek voltak az ott előírt 30km/h sebességgel közlekedni a villamos mögött - mivel a villamosra is vonatkozik a tábla utasítása.

Az Erzsébet-híd után található váltót kézzel kellett átállítani, amihez meg kellett állni és leszállnia. A szerelvény a váltó előtt csak úgy tud megállni, hogy amíg áll az autóforgalom sem mehet, így kénytelenek voltak az autósok is várni 1-2 percet. Ez a sorban első autósnak nem tetszett és amit a forgalom elindult ő kilőtt és véleményét finoman jelezte. Dudált kettő rövidet és megmutatta, hogy neki milyen hosszú ujja van.

Az eset igazából nem egy szabálytalanságot mutat be, hanem a közlekedési morált - vagy annak hiányát kis hazánkban. Egy picit elgondolkoztam az eseten miután megtörtént, hogy vajon mi járhatott az autós fejében de nem jöttem rá. Várom az ötleteket :)

59 komment

Címkék: budapest közlekedés autó hülye veszélyes tömegközlekedés villamos

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

labi 2009.09.02. 09:22:50

Szerintem a motoros a hibás. :)

Grg76 2009.09.02. 09:27:40

Én ráhúztam volna a villamost... :)

Pál a postoló · http://autostat.hu/magazin 2009.09.02. 10:20:32

az ilyen országok miatt tartanak itt a villamos-vezetők...

labi 2009.09.02. 10:26:18

Na most milyen post ez már, hogy lehetőséget sem ad egy kis kommentbeli bundatépésre? :)

Még az is lehet, hogy nem is a villamosvezetőnek intett be, hanem a postoló utasnak, just for fun. :)

metal · http://electric.blog.hu 2009.09.02. 10:32:32

Szerintem semmi nem járt a fejében, mert az ilyenek nem képesek gondolkodni. Az a szomorú, hogy van nekik jogosítványuk, pedig sárga kártyát kellene adni.

valamokka 2009.09.02. 10:32:59

@Grg76: Ezen mekkorát röhögtem:D Mondjuk az autós is biztos meglepődött volna, ha tényleg ráhúzzák a villamost:D

labi 2009.09.02. 10:36:52

@valamokka:
Egen, kötött pályán olyan tehetetlen az ember... Az utasok miatt még büntetősatuzni sem lehet, mert akkor sikítoznak meg kiabálnak... :)

Marcellusca 2009.09.02. 10:41:31

Szerintem meg a lusta utasok a hibásak. :)
Mé' nem tunnak gyalogolni? Muszáj nekik villamosra ülniük? :D

brien 2009.09.02. 10:45:50

A kézi váltóállításhoz nem kell valami szerszám? Mert akkor azt kellett volna belebaszni az oldalába a kcsg-nek :)
Meg az összes többinek, aki a Szt.Gellért rakpart Erzsébet hídra felkanyarodó buszsávjából továbbhajt egyenesen erre a villamossínre :/

Egu 2009.09.02. 11:19:17

Rátolatni a villamossal, aztán az utolsó pillanatban elrántani a kormányt...Ja, hogy attól csak gyorsul...:)))

Egu 2009.09.02. 11:22:06

Köcsög villamosvezető, legközelebb beállok elé kocsival, aztán majd én is minden kurva váltónál kiszállok megnézni, hogy biztos arra van-e, amerre nekem kell...Idióta hülyék csak feltartják a forgalmat, menjen arra, amerre a váltó áll bazzeg. Miattuk jár itt ez a város, hogy nem lehet közlekedni autóval rendesen...Pfujjj

Silvio 2009.09.02. 11:30:35

Bizony a morál. De mikor úgy adódik, hogy beszorul egy kocsi véletlenül (van ilyen, ritka, de van ilyen!) a sínekre, akkor meg kolompol és nyomja a csengőt... mintha az megoldaná a dugót és husss az autó eltűnik. Nem elég egy csengetés? Remélhetőleg az autós észreveszi, hogy bizony "elkur.a nem kicsit nagyon". Remélhetőleg...
Én is csinálok néha butaságot, de kirakom a kezem elnézést kérek, mert ember vagyok, így hajlamos a hibázásra.

Silvio
www.mommo.hu/media/babakocsi_video01

Silvio 2009.09.02. 11:34:39

mármint véletlen beszorulás ritka :))))

Silvio
www.mommo.hu/media/babakocsi_video01

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2009.09.02. 11:37:54

@Silvio: Lécci a nem közvetlenül témához kapcsolódó linket az URL mezőbe írd be, ezt a neved melletti [Profil] linkre kattintva tudod megtenni. Köszi.

Egu 2009.09.02. 11:40:37

@SilentSound: és mi lenne, ha sehova sem írná? :))

Netuddki. 2009.09.02. 11:43:45

Én lelőztem volna a villamossal és elévágva fékezgettem volna előtte. :)

De most komolyan, ilyenkor hol vannak a sündőrök? Meg úgy általában. Az hiányzik, hogy pár csekket kiosszanak, rögtön helyreállna a rend. És igen, nem csak sebességet kéne mérni!

Netuddki. 2009.09.02. 11:46:16

@Egu: Igen! Aki linkelget és szemmel láthatólag csak a linkjére akarja felhívni a figyelmet nem a témához tartozó beírással, annak warn.

Netuddki. 2009.09.02. 11:48:15

@templomegere (50% bringa, 25% autó, 25% robogó): "az ilyen országok miatt tartanak itt a villamos-vezetők..."

Inkább a közlekedők max.5%-6% -a miatt.

Joindulat SC 2009.09.02. 11:52:13

@kovi1970: "És igen, nem csak sebességet kéne mérni! " Hanem IQ-t is :)

Silvio 2009.09.02. 11:52:56

Egu - Ja bocs.. nem a témához írtam... valóban...

SilentSound - töröld ki bátran a beírásom. Ha nem megy, akkor az adatbázisból szedd ki.
Többet nem kommentálok és nem olvasom...

Joindulat SC 2009.09.02. 11:53:35

@Egu: Te meg menjél arra amerre a hülyék mennek

vivax 2009.09.02. 11:53:42

mifasz? már itt is támadnak a talpraesett terhes szuperbulák? aszittem csak az RTL klubban reklámozzák ezeket erőből, erre ne!

RCH 2009.09.02. 12:01:29

Hihetetlen, hogy az emberekbol mennyire hianyzik a turelem. Tudom, hogy az itt-ott "feleslegesen" kivart masodpercek az ut vegen osszeallhatnak akar 3-4 percce is. De tenyleg nem lehetne ennyivel korabban indulni? Vagy valoban ennyire fontos az elinteznivalo, hogy minden masodperc szamit? Ezert kell uvoltozni az emberekkel, eletukre torni, vagy epp a sajat utas / csaladtag eletet veszelyeztetni?
Normalisak ezek???

Don Blasius 2009.09.02. 12:06:50

Az előbb egy kukásautó mögött ragadtam vagy 4-5 percig a Szörény utcában, az irodaház kukáit ürítették. Gyűlt a sor, de senki nem dudált, csodálkoztam is.:P

Villamosra dudálónak meg 12.:D

vivax 2009.09.02. 12:14:50

én is beragadtam egyszer egy nitroglicerint lefejtő autó mögé a Bókay utcában, álltam ott vagy 10 percet mögötte - közben megborotválkoztam - de csak nem akart végezni, na mondom úgyis kurva másnapos vagyok, horkantok egy szolidat addig. arra ébredek 2 óra múlva, hogy basztatja valaki az ablakot egy téglával, hogy menjek már a picsába. hát valami borzalom, milyen türelmetlen, antitoleráns emberek vannak.

RaveAcE 2009.09.02. 12:24:16

Pedig a kocsiban én is kézzel állítom a váltót. Biztos, neki ótómata van.

Hargita Nándor · http://sliceandsmile.blog.hu 2009.09.02. 13:00:30

egu nálad nem maradt le egy smiley valamelyik kommentnél? : )

amúgy nem értem, hogy ott miért kell kézzel váltani, régen "távolról" lehetett irányítani így: varoskoz.blog.hu/2008/01/27/magyarazd_meg_hogyan_allitjak_a_valtot_a_villamosok

pucros 2009.09.02. 13:02:19

Nem találkoztál még ezzel a típussal? Nem jár a fejében semmi.

Ha várnia kell, tiszta ideg lesz.
És ha ideges, azzal anyázik, aki közvetlenül előtte áll.

Annyira képtelen kilépni a saját nézőpontjából, hogy fel se merül benne annak végiggondolása, hogy a másik mi egyebet tehetne, mint amit éppen tesz.

Ilyenek vannak sokfelé. Pl. az utasok között is ("miért nem állt félre ha nem akar leszállni?" amikor akkora a tömeg, hogy nincs hova félreállni).

EBOA (törölt) 2009.09.02. 13:24:43

És ha éppen rosszul volt, és a kórházba sietett? A bunkó villamosvezető meg feltartotta, mert neki persze fontosabb volt a sok csóró lúzert szállítani azon a vasmonstrumon... Tényleg! Ezek a dögnehéz szerkezetek után fizet valaki súlyadót? Vagy azt is csak nekem kell? Ezért tart ott ez az ország ahol... Végre tavasszal választások lesznek, és ismét beépül Torgyán doktor a politikába! Lesz még Chilében cseresznye! Majd az nevet igazán, aki a végén nevet! Köcsög motorosok! :)

Don Blasius 2009.09.02. 13:35:38

@EBOA:
Villamosra a teljesítményadó is érdekes lenne, van vagy 4 motor egy ilyenben és azok külön-külön is több, mint 100 LE-sek. Bár már rájuk járna a "korkedvezmény".:P

Egyébként én sem értem, mit kellett csak azért is dacból is váltót állítgatni, ahelyett, hogy lehúzódott volna.:)))))

toxikus 2009.09.02. 13:36:32

lehet,h egy csirke ment át előtte az úton

Don Blasius 2009.09.02. 13:37:45

@toxikus:
Vagy egy vaddisznó.:) Eleve pont ott találtak egyet pár hónapja.

Önjáró Talajgyalu 2009.09.02. 13:37:47

Rahuzni a villamost... Hehe. Egyik elso budapesti tomegkozlekedesi elmenyem meg jo tiz evvel ezelottrol: ulok az 59-es villamoson, megyunk felfele a hegyre, az Apor Vilmos ter elott, ahol ugye egy szakaszon a jobboldali savra "rahuz" a villamossin. Jon mellettunk egy idiota, kb. a villamos kozepenel.

Elerjuk a "kritikus" vonalszakaszt, persze a villamos szepen kiteszi az indexet es elkezd "jobbra sorolni", "rahuzni" ahogy a vagany fut. Ez a hulyebarom meg elkezd dudalni, integetni, meg kitudja mit csinalni, csak fekezni nem. Kb. az utolso pillanatban satuzott bele, aztan megvarta hogy a villamos "kisoroljon", elmenjen mellette es hatalmas dudaszoval szentsegelve megkerulte balrol. :)

Marha. Mondjuk nem tudom az ilyen mit vart, hogy majd a villamos eszreveszi hogy o ottvan es hirtelen visszamegy balra, es hagyja elmenni? :) Akkor jottem ra, hogy itt nagy gyokerek jatszanak kozlekedoset.

Önjáró Talajgyalu 2009.09.02. 13:44:46

Ja es egyebkent szarjon sertesinfluenzas, csilivel bekent, rajzszoggel beszort, kaktusszal keresztezett, szaraz, rucskos gumibevonatu suntenyeszetet a sivatag kozepen annak az ezust pozso'nak a soforje, amelyik tegnap a Reitteren kifele erezte ugy, hogy az 50-es tablanal 65-tel halado Skoda az nyilvan tok lassu, es feltetlenul a parkolo autok kozt kell megelozni jobbrol, es rahuzni a kormanyt, mert nyilvan eppen hogy befert...

EBOA (törölt) 2009.09.02. 13:45:47

@Don Blasius: Ugye? Örülök, hogy nem csak én érzem így. Tiszta anarchia! A BKV azt hiszi ő az atyaúristen! Azt már meg sem említem hogy micsoda végkielégítéseket osztanak maguknak! Helyette vehetnének automata váltót! Mocsoda ország ez!? Holnap el is húzok innen Svájcba. 10 nap múlva jövök! :)

Don Blasius 2009.09.02. 14:06:46

@EBOA:
Amúgy tényleg gáz, hogy sokszor beszarnak a váltók és kézzel kell állítani. Erzsébeten hónapokig kézzel állítóttak egy elágazásnál.

Egu 2009.09.02. 14:07:46

@darthwalk: jah, télleg...Most pótolnám...:)))

Hellisfitar 2009.09.02. 14:08:31

Közlekedési morál = idegbaj.
Tegnap sógor elvitt a Pesti út - Kozma utca sarkáig. Itt ér véget a Kozma utca, lámpás kereszteződés, egy sáv balra, egy sáv jobbra. A jobbra kanyarodóknak külön zöld lámpa, ha a Pesti útról a Kozmára kanyarodó forgalom indul meg jobbra lehessen kanyarodni.
Becsorogtunk a jobbra kanyarodóba, előttünk kb. 6-7 autó állt a pirosban. Kiszálltam a fűbe (járda nincs), közben zöldre váltott a lámpa, sógor elindult. Mögötte álló autós intett, hogy menjek csak át: tudta, hogy bár közben sárgára és pirosra válthat a lámpa, de a jobbra kanyarodónak ezáltal fel is villan a zöld jelzés, tehát úgymond nem késik le semmiről. Udvarias és okos. Nem úgy a mögötte egy kis piros ezer éves Fordban izzadó középkorú tipikus seggfej: ahogy újdonsült felebarátom átengedett, elkezdett ordítani (szó szerint zengett a környék, pedig kocsiban ült, és az a környék a forgalom miatt nem a legcsendesebb), miszerint (idézem) "Mi a k***a anyádat áááááááááálsz mááááááááááár teeeeeeee köcsőőőőőőőőőőőőőőg?" Udvarias autós polgártárssal elvettünk szegényes életéből 2 másodpercet. Persze ránéztem, mire jött a szokásos IQ 27-es kérdés: "Mit bámulsz bammeg?" Részemről vigyor, majd mutatóujjamat a halántékomhoz ütögetve megkérdeztem: hülye vagy? Mire jött az igazi magyar valóság, nyálfröccsel fűszerezett ugatás: "Át is megyek rajtad, köcsőőőőőőőőg!" :)))
És persze padlógáz, átsurrant a közben kialudt zöld lámpán, ami akárhogy is nézzük, csúnyán pirosat jelent. Jogsit elvenni, táblát a nyakába: "Ökör vagyok, nevess ki!"!
Jót kacagtam az eseten, bár elszomorít a gondolat, hogy az ilyen mentálisan retardált figura nem csak a saját életét veszélyezteti az idegbajával, de minden egyes közlekedőt.
(Anyu összehúzva magát üldögélt mellette, látszott, hogy otthon ugyanezt szenvedi el ettől az őstuloktól. Nem lehet könnyű élete)

Hellisfitar 2009.09.02. 14:09:45

Bocs, ott még Jászberényi a Pesti...

Egu 2009.09.02. 14:10:08

@Önjáró Talajgyalu: pözsó jó ótó, sokkal gyorsabb mint a skoda. Ha teheti, akkor meg miért ne? Mit kell minden száron felhúzni magatokat? :))

sanche · http://elakadasjelzo.blog.hu/ 2009.09.02. 14:23:56

Azért azt nem szeretem mikor történik valami és egyből jön a megjegyzés, hogy "közlekedési morál".. Könyörgöm, ne egy-egy esetből vonjátok már le ezeket a következtetéseket.. Itt akkor lehetett volna, ha a sorban minden autós bemutat a villamosvezetőnek. Az történt? Nem. Egy idióta vadbarom. Nem mondom, hogy kevés van belőlük csak mégis..

A másik, az emberek osztása. Simán elfröcsögnek százával, ezresével az emberek az ilyen helyeken és beszélnek bunkó tömegközlekedőkről, biciklisekről, autókról.. Érdekes, mindenki elítéli, mégis minden rossz. Hogy van ez kérem? Saját udvarban kéne söprögetni, aztán menj ki emberek közé.

Önjáró Talajgyalu 2009.09.02. 15:46:19

@Egu: Mertmondjuk jobbrol bevillan egy *egysavos* uton melled egy auto, az annyira nem vicces. Lekoccolja a nagy sietsegben az egyik parkolot, vagy eppen az orromat, keresztbeall en meg belecsattanok, es eselyem sem lenne megallni. Es rohadtul unom mar, hogy az ilyen csokott hulyekre kell figyelni, meg a tukrot sasolni 3 mp-kent, hogy vajon mikor ugrik ki jobbra, es csinal valami szenzacios idiotizmust, amiert a helyszinen elvennek a jogsijat. Es meg ha 30-al tofognek akkor alairnam, hogy utakadaly vagyok, de en is gyorshajtok hat basszameg. :P

j311 2009.09.02. 16:31:06

@Önjáró Talajgyalu: A Reitteren lehet úgy vezetni, hogy nem megy el melletted senki. A legszélesebb pontján kb 2.5 autó, tehát jobbra balra marad 0.75, amin nem lehet előzni.

Önjáró Talajgyalu 2009.09.02. 17:19:55

@j311: Jo, de az ember alapbol kicsit "balra" tart, ha parkolo autok vannak vegig jobboldalt. Marpedig azok vannak. Kozben vannak kisebb lukak az autok kozott, ha nem allnak vegig (meg pl. vannak buszmegallok, Rakos patak hidja, ez-az, ahol a fenti nemigaz), namost had ne kelljen mar csalingaznom es direkt arra figyelni hogy elfoglaljam az ut egeszet csak azert, hogy valami allat ne vagjon be mellem jobbrol, mert barmilyen szeles az ut, attol meg vegig egy sav. :) De orulok, hogy errol is en tehetek. :P

Minimálisan Szükséges Változtatás 2009.09.02. 19:22:05

Mit várunk egy mezei autóstól, legyen az menedzserpitsa, tűzoltó, katona, vagy vadakat terelő juhász, amikor még egy praktizáló orvos, egy diplomás művelt ember is tekergette a rögzítőfék kerekét a mozdony vezetőálláson, mert azt hitte, azzal kormányozzák a vonatot. Fogalma sem volt a nyomkarimás kerékpár kontra sínszál alkotta kényszerpályáról...
A vezér még szívatta is, "Kicsit jobban szedd alá!" "Most jó!"

Egyre jobban meg vagyok győzve arról, hogy ez a sztori mégsem csak urban legend.

Minimálisan Szükséges Változtatás 2009.09.02. 19:24:08

@Don Blasius:

Úgy látszik, a BKV-nak nincs elég pénze a rossz váltók kiváltására.

Hova lett a váltópénz?!?!

Kicsi79 2009.09.02. 20:10:40

@sanche: Az a helyzet, hogy ha megfigyeled, akik ide írnak, majdnem mindíg ugyanazok. Tehát az összes közlekedőhöz képest nagyon kevés. Majdnem el lehet mondani: Egy fecske nem csinál nyarat.

Amúgy tényleg lehet abban valami hogy az ilyen ember csak magával van elfoglalva, és mindenki más dögöljön meg, ő közlekedik. Az a baj, hogy az ilyenek engem valahogy elkerülnek. Ha meg mégis találkozunk, nem én vezetek.

Másik kedvencem amikor kereszteződésben 3 sáv: 1 balra, 1 egyenesen, 1 jobbra úgy hogy csak osztályozó szerepe van mert előtte 100 méterrel még 1 sáv van. Leghosszabb sor mindíg az egyenesben, mert arra mennek a legtöbben. De hogy ezt ne legyen elég kivárni, mindkét kanyarodóból pofátlankodnak. Pontosan tudja mindenki, melyik sáv merre megy, mert föl is van festve. (De ha mellettem próbálkozik, akkor rábaszik, mert biztos nem engedem be. Maximum megvárjuk a villamost a síneken.) Ma ugyanez lejátszódik, a sor előtt 3 autó pofátlankodik. Az egyik taxis a 3ból. Nem akarták beengedni (jogos!), és még ő dudált a mellette haladóra! Majd mindezek után az első utcánál (50méter) megállt, hogy kitegye az utast. Gratulálok! Igazi guruló koldus!

Tanácstalan · http://shipengine.blog.hu/ 2009.09.02. 20:15:04

Vazze!

Ma egy BMW-s az állati dugóban alkalmazva a zip-zár elvet beengedett maga elé, előzékenyen. :-)
Azt hittem, elaludtam vezetés közben. :-)
Vagy rossz bolygón vagyok.

Ma a Bécsi úton 20 percet álltunk villamossal, meg mindennel, mert egy IQ bajnok megint félig a villamos sínre parkolt.
Hát amit kapott. Meg a verda, mert valaki bizony elfért mellette. A sérülésből ítélve platós autó lehetett.

indapass90210 2009.09.03. 07:45:20

Úgy kezdődik a poszt, mint ahogy az egyszeri diák vizsgázik. Húz egy tételt, III. Béla, és elkezdi: III. Béla nagy király volt, de Mátyás király még nagyobb. Mátyás király pedig....

froton 2009.09.03. 07:50:24

Őszintén szólva nekem sem tetszene, hogy nem enged maga elé, 30-al cammog, utána pedig megáll kézzel váltót állítani, de azért nem viselkednék tahó módon. Amúgy sem a villamos vezetője tehet a kialakult helyzetről, hanem aki így szervezte meg a dolgot. Kézi váltóállítás a XXI. században egy "európai" fővárosban? A morál és a közlekedésünk fejlettsége kb egy szinten vannak...Arra viszont már rájöhettek volna az autósok is, hogy a legfőbb akadályt a többi autós jelenti. Több embernek kellene kerékpározni és tömegközlekedni (főleg aki csak max 10 km-re lakik a munkahelyétől) és akkor élhetőbb lenne a környezet a "nagyfaluban" is. Tisztább lenne a levegő, jobban menne a BKV és akinek feltétlenül használnia kell az autóját az is jobban tudna közlekedni.

froton 2009.09.03. 08:31:37

Meg azért vannak fura helyzetek is. Ritkán járok Bp-en (szerencsére), egy évebe egyszer. Kb egy hónapja voltam utoljára. Az útfelújítások miatt nem mindig sikerült arra menni, amerre szerettem volna, de az úti célt mindig sikerült elérni. A Margit-híd felől mentem a Lánchíd felé kis kerülővel, így a Fő utcát egy nyaugati irányból rávezető kisebb utcából közelítettem meg. Mit ad isten, épp a jobb oldali sávba lehet kifordulni, ami buszsáv. Baloldaliban álló kocsisor, persze úgy, hogy egy légy se férjen közéjük. Pár méter megtétele után gondoltam, hogy besorolok az álló autók közé, mert hát a buszsáv az ugye nem arra való, hogy én ott menjek el az álló autók mellett. Persze nem engedtek be, pedig megálltam, kitettem az indexet, picit furakodtam is két autó közé, de semmi, inkább nekem jött volna. Talán azt hitte, hogy tolakodok és ott jöttem végig, pedig nem. Amúgy is, ha pofátlankodni akarnék, akkor a maradék 150-200 m-t is simán megtettem volna a buszsávban, nem akartam volna besorolni belőle. Közben megjelent a tükörben a nagy kék Ikarus, akinek én az útjában voltam, gondoltam jobban teszem, ha még sem leszek szabályos, mert úgy sem engednek be, amíg nem engednek be, addig meg ott áll mögöttem a busz, így jobbnak láttam végigelőzni a kocsisort egészen a Lánchíd előtti körforgalomig, hogy ne akadályozzam a tömegközlekedést. Ott szépen behajtottam a körforgalomba és folytattam az utam hazafelé. Vajon mi járhatott azoknak a fejébe, akik nem engedtek be? Hogy majd jól kib@sznak velem? Nehogymá begyere? Ezzel épp az ellenkezőjét érték el és szabálytalankodásra késztettek, pedig ki vártam volna a soromat. Ebéd meg volt, a baba hátul elaludt, szal nem volt sürgős...

VakondM 2009.09.03. 11:02:32

@froton: Váltót néha akkor is kell kézzel állítani, ha minden jól működik a válón. Az ilyen eset 100-ból 1. Előfordul, ennek köze nincs a XXI. századhoz. Több magyarázata lenne, de ebbe nem mennék bele - kicsit hosszú.
A másik. Ha figyelmesen végigolvastad a postot akkor olvashattad, hogy ott van egy 30as tábla. Nem indokolatlanul "cammog" az ördögszekér, hanem a tábla hatályának megfelelően, ami a T. autósokra is vonatkozik.

VakondM 2009.09.03. 11:09:26

@VakondM: Amúgy pedig a 70 általában nem megengedett sebesség a városban, erre fele meg sosem volt. Arról ne is beszéljünk, hogy ott betonpanelekből épített villamospályára engedik rá a forgalmat ami nem egy aszfalt út minőséget ad, megállni is nehezebb rajta - főleg akkor ha netán a két kerék a sínen fut.
Mindenki kipróbálhatja, hogy hogy viselkedik ilyen úton az autó, a város több pontján van ilyen szakasz.

VakondM 2009.09.03. 11:14:55

Ha meg már született egy ilyen post akkor pár megemlítendő dolog:
- Sokakban erősen él az a közhiedelem, hogy a villamos lassú. "még beférek elé" "ide sem ér, amikor már meg is fordultam" Aztán amikor az autós nem nyert akkor nagyot csodálkozik, hogy az előbb autóval jött és most a trélert várja.
- Az autóvezetők egy része nincs tisztában az elsőbbségi viszonyokkal, pl egy sávelhúzásnál, vagy sávszűkületnél. Ez probléma, de az igazán nagy gond az az amikor erről őt táblával is tájékoztatják és fogalma sincs, hogy mik azok a szép színes ábrák.

froton 2009.09.03. 11:43:43

@VakondM: Jómagam be szoktam tartani a sebességhatárokat, különösen mióta gyerek is van, villamossal meg alapból nem kötekedek, mert általában elsőbbsége van, ráadásul erősebb is. Csak arra próbáltam rávilágítani, hogy az emberek közül sztem nem találnál olyat, akinek tetszene egy olyan szitu, ahol 30-al kell cammogni, majd várni. Ettől függetlenül tahóság a villamosvezetőre mutogatni, meg dudálni, mert ő is csak a dolgát végzi, de számtalan olyan eset van az útjainkon, mikor jobb szervezéssel csökkenteni lehetne az ilyen kényszerpihenők előfordulását. Ráadásul soxor a táblákat is hülyén rakják ki. Kiraknak oda 30-ast, ahol 50 is simán megy, de raknak ki 60-ast oda, ahol 30 is sok lenne, mert pl felmarták az aszfaltot és 10 cm magas élek vannak az úton, amit kultúráltabb helyen rikító zöld festékkel lefújnak, táblával jeleznek, de mifelénk ez nem jellemző...Szal nem mindig csak a barmokat kell szidni, néha nem árt azon is gondolkodni, hogyan lehetne javítani a helyzeten és akkor talán kevesebben vetkőznének ki magukból, kevesebb lenne a stressz és kevesebb a baleset...Ha valamit túlzottan tiltanak, akkor azt többen megszegik, és ha már megszegték, akkor xarnak rá, hogy mennyire. Ha viszont van egy ésszerű határ, akkor azt többé-kevésbé betartják.

Sam. Joe · http://www.matchboxmemories.hu 2009.09.04. 14:04:32

@Grg76: LOL Valamint büntetősatu és motorbőgetés!

brien 2009.09.04. 14:26:42

@VakondM: ezért próbálok meg úgy haladni, hogy a kerék ne a sínen fusson, hanem inkább mellette. Már csak azért sem, mert dupladeffektem volt egyszer a gubacsin való villamos sínen közlekedésemnél. 1 gumi mínusz, ugyanis javítani már nem tudták, és mivel 1-et nem cserélünk, ezért 1 pár gumi árába fájt a történet. De a mazsoláknak magyarázhatod napestig, hogy miért ne a sínen közlekedjen...pedig csak józan paraszti ész kellene hozzá...mer' csúszik azé' :)
Emléxem, az oktatóm mondta anno, "első szabály, a villamosnak mindig elsőbbsége van, akkor is ha épp nincs, a saját érdekemben", nem is döntöttem még ki egy villamost se a pályájáról :)












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása