Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) kresz (720) KRESZ (1) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Badacsonytomaj az új Budapest?

2009.09.03. 10:39 :: SilentSound

Nincs nálam mérőszalag, de a képekkel együtt Tamás pályázhat az év leghosszabb posztja címre. Nem is nagyon jellemző, hogy parkolásos történeteket mostanában kipakolgatunk a blogra, mert utána százval jönnek a teljesen mindennapos fotók és eldugítanák a levelesládánkat, ha nem cseréltük volna olyan nagyra még idejében. Mai levelünk írója viszont nem kis időt szentelt annak, hogy bemutassa nekünk a badacsonytomaji parkolási állapotokat. De szinte biztosra veszem, hogy most már normalizálódik a helyzet annak köszönhetően, hogy publikáljuk az alant olvasható és nézhető posztot. De lehet, hogy egy kicsit az is segíteni, fog, hogy vége a szezonnak. De inkább miattunk lesz jobb.

A szabálytlan és idióta parkolás kategóriájában már számos poszt született, így nehéz ebben újat, vagy akár csak kissé eltérőt bemutatni. Az alábbi kis ismertetővel és képekkel mégis ezt próbálom meg, mégpedig azért, mert az eddigi posztok többsége mintha azt sugallaná, hogy elősorban budapesti, jellemzően drága autókhoz köthető, sajátos magyar bunkóságról lenne szó.

Badacsonytomaj ismert és kedvelt üdülőváros a Balaton északi partján, de a parkolási morál, különösen a strand mellett vetekszik a fővárosival, ráadásul – mint az majd látható – korántsem magyar népszokásról van szó.

Az első képen Badacsonytomaj főtere látható, a vasárnap délelőtti bevásárlóidőben.

Érdemes megemlíteni, hogy nem csak a tábla után, előtte is várakozási tilalom érvényesül, azonban ez szemmel láthatóan senkit nem zavar. Mindez a polgármesteri hivataltól 15 méternyire, míg egy parkoló kb. 50 méternyire található. (Sem vérző fejű gyermek, sem szülő nő és egyéb szokásos "felmentő kategóriájú" autós nem volt a szabálytalanul parkolók között – az orvosi rendelő egyébként nem is itt található… Az itt várakozó autók közül egy sem árut szállító volt – azoknak megengedett a várakozás.

A másik oldalon sem jobb a helyzet, ezt a bécsi autóst sem zavarja különösebben a tábla, ahogyan a többieket sem.

Német rendszámú Sharan várakozik (bár itt nem látszik, de szintén "várakozni tilos" hatálya alatt) a parkolótól 15 méternyire.

Igaz, ami igaz: nehéz dolog egy meglévő parkolót normálian használni. A Sharantól balra lévő parkolóba rendszeresen úgy állnak be, hogy a gyalogosok az úttesten kénytelenek kerülni – különösen igaz ez babakocsis, vagy csomagokat cipelő gyalogosok esetében. Mivel ez az utca vezet a strandra, sokan járnak erre így.

Badacsonytomajban egyként is divat járdán parkolni – az autóktól jobbra, kb. 10 méternyire itt is van megfelelő hely.

Természetesen a fenti példák nem minden esetben lehetetlenítik  a gyalogosok közlekedését, "csak" szabálytalanok, de mivel a szabálytalankodás évek óta következmények nélkül gyakorolható, véleményem szerint ez is hozzájárult a strand körül kialakult, áldatlan állapotokhoz.

A strand a 71-es út mellett található, a hozzátartozó parkolóban csak kb. 20-25 autónak van hely. Mivel strandra majd mindenki kocsival jár, így az utóbb érkezők először az egyébként is keskeny járda felét-egészét, majd az útpadkát foglalják el. Ennek következtében a kétsávos út jelentősen leszűkül, két személyautó már csak szűken fér el, ha azonban egy-egy (errefelé gyakran járó) busz vagy húsztonnás billencses teherautó jön, akkor már kialakul torlódás, visszatolatás is.

A legfőbb gond az, hogy mindeközben a szabálytalanul parkoló autók miatt a gyerekekkel, babakocsival, csomagokkal közlekedő gyalogosok kénytelenek az úttesten kerülni. Hozzáteszem, kerekes székkel sokszor egyáltalán nem lehet elhaladni a járdán. Most pedig lássuk a képeket!

Itt látható, hogy az autók részint a padkán részint a járdán, parkolnak (vegyük észre, hogy csak egy gyalogosnyi hely marad még akkor is, ha valamelyest figyelnek is az autósok).

"Természetesen" a várakozni tilos tábla itt sem zavar senkit…

Itt látható, hogy a "szűkítés" következtében a személyautók is inkább a felezővonalon közlekednek.

A TELE5 612-es autója még a kultúráltabb megoldást választotta, de látható, a gyalogok már inkább a füvön járnak, főleg, ha nem akarják összekaristolni csomagjaikkal az autókat.

A kisteherautó sem igen törődött azzal, hogy a járdából úgy 50 cm maradt szabadon. Tulajdonosa félmeztelenül, strandtáskával fürdőzni érkezett, nem halaszthatatlan áruszállításról volt szó.

Helybéliek és kiránduló biciklisek is gyakran választják a járdát, ilyenkor megállás, szerencsétlenkedés következik, ha pl. találkoznak egy gumimatracokkal, úszógumikkal felszerelt csoporttal, hiszen a szűk ösvényen már nem férnek el egymás mellett.

Az osztálykülönbségek itt eltűnnek: SUV és a Kockalada is itt parkol.

Magnus ver Smörgdjmarrson (vagy valami hasonló) úr is járdán parkol, bár alig hiszem, hogy ezt otthon is így teszi, de a bécsi család és a német autós is ugyanígy oldja meg.

Ne maradjanak ki a motorosok sem! Ezt a robogót gondos leállítással úgy parkolta le a gazdája, hogy lehetőleg minél jobban szűkítse le a járdát. Jobbra tőle volt elegendő hely, ahol a libakergetője elfért volna és senki nem akadályoz, így azonban baba- és rokkantkocsival közlekedők szinte esélyetelenek.

Végül következzék az első helyezett, német versenyző: így kell precízen elfoglalni a járdát, az oszlop és a kerítés miatt a rokkant- és babakocsis közlekedés kizárólag az úttesten folytatható…

Ez az üres, parkolásra alkalmas placc a strandtól kb. 150 méternyire található…

A fentiekből talán látható, hogy a szabálytalankodás inkább annak köszönhető, hogy eltűrik. Biztos vagyok benne, hogy a németek, osztrákok, svédek otthon nem engednek meg maguknak ilyesmit, ugyanakkor intézkedő rendőrt (20 éve, minden nyáron itt nyaralok) sohasem láttam, a motoros rendőrök, járőrautók még sohasem álltak meg, hogy intézkedjenek.

Fontos lenne megérteni, nem pusztán kényelmetlenséget, hanem konkrét és súlyos balesetveszélyt jelentenek az így parkoló autók, ennek ellenére semmi nem történik. A város jegyzőjét levélben megkerestem, udvarias válaszában arról tájékoztatott, hogy az önkormányzatnak parkoló kialakítására pénze, egyéb intézkedésre kapacitás nincs.

Megjegyzendő, hogy itt a babakocsi, kerekesszék egyáltalán nem ritkaságszámba menő tünemény, sokan próbálják így elérni a strandot, de elég a közvetlen és súlyos balesetveszélyhez annyi is, hogy egy kétgyermekes család, a szokásos hűtőtáska-matracok-úszógumi-sporttáska kombinációval az úttestre kényszerül, mialatt a hatalmas teherautók és buszok döngetnek el mellettük.

A felvételek szombat, vasárnap készültek, de minden hétvégén akadnak olyan barmok, akik a német BMW-hez hasonlóan teljes egészében "zárják" a járdát. Magyar, külföldi, SUV, szocialista tragacs, tuningolt Suzuki és családi egyterű, vegyesen.

u.i.: Az igazsághoz tartozik, hogy a képek elkészítése után pár nappal a strand hangosbemondója felhívta az autósokat, hogy a járdán parkoló autók tulajdonosai álljanak el, mert a rendőrség intézkedni fog, azonban ez egyrészt senkit nem nam hatott meg különösebben, másrészt kicsit később hazafelé tartva semmi nem utal arra, hogy a rendőrök bármit is intézkedtek volna…

A végére pedig muszáj beszúrnom ezt a nem túl hatásos, ámde vicces avagy nevetséges backdoor üzenetet, TaDaM87-nek egyúttal megköszönve a linket:

109 komment

Címkék: közlekedés autó parkolás kresz

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

tocibacsi 2009.09.03. 10:58:08

Járok arra bicóval rendszeresen nyáron, a strandnál mindíg ez volt a helyzet. Nem mintha lenne parkoló bárhol. A strand kerítése és a vasút által közrezárt részen nem adódik alternatíva... jó persze, attólmég sün, meg mittomén, de maga a szitu is röhely...

gyugyó 2009.09.03. 11:00:12

úgy látom nincs elég parkoló, viszont akkor szerintem nem az a megoldás, hogy a rendőrök szarrá büntetnek mindenkit, mert utána meg azon megy majd a sápítozás, hogy nincs elég vendég

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.09.03. 11:01:09

Végül is elég kulturált megoldás. Vegyük le az embereket mindenféle adókkal, amiket befizet a kocsija után fizet, fizettessünk még vele extra adókat a benzin után, majd csináljunk belőle bűnözőt, ha kimegy az utcára a kocsival.
Kéne egy parkoló ahhoz a strandhoz nem? Nem óránként 800Ft-os fizető parkoló a sógor üzemeltetésével, hanem egy legális hely, ahol az autós ott hagyhatja a kocsit. Tele lenne, és itt kezdődne a baleset-megelőzés, és nem ott, hogy balkáni módon egymásnak esünk.

Grg76 2009.09.03. 11:02:19

Akkor először a szokásos: egyáltalán nem biztos, hogy a külföldi rsz. külföldi tulajt is jelent.
A mi házunkban is albérlősködik egy osztrákba szakadt magyar, persze azt hiszi emiatt ő az atyaúristen...

Amúgy meg ha már valahol parkol egy pár autós akkor tiltás ide vagy oda, mások is oda fognak állni.
Meg ugye esetleg a strandhoz kéne több parkolóhely.

B@nális coitus 2009.09.03. 11:27:15

Badacsonytomaj is Magyarisztán része, tehát egyáltalán nem meglepő a jelenség.

kispista2 2009.09.03. 11:27:35

@newtehen: gyalogoljon a strandig a lusta autós! Helyette a gyalogosokat veszélyezteti. És a képeken is látszik közelben szabályos és tágas parkoló. (Utolsó kép) Persze mindig más a hibás, nem a lusta, másokat veszélyeztető autós.
A parkoló árát vagy beleépítik a belépőbe vagy fizetni kell 100-200 ft-ot naponta legalább. Az emberek 90%-a még 100 ft-ot sem fizetne ha máshol megállhat szabálytalanul (a belépőjegyje és sörre/lángosra persze nem sajnálják a pénzt)

währenßhöhleigkeitigchen 2009.09.03. 11:30:50

... út elején sorompó, út végén sorompó, parkolójegyes emberke, és kitenni a max 5km táblát?

A fényképek alapján van ott parkoló, jó nagy. Egyedülálló módon saját neve is van, Badacsonytomajnak hívják. Már csak megfelelően ki kellene táblázni. ;)

(Ps: Ami nem vicc, hogy ha kint van a sebességkorlátozás tábla, akkor egyrészt csökken a balesetveszély, másrészt jobban rámozdíthatók a rendőrök. Tapasztalataim szerint.)

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2009.09.03. 11:33:11

Ilyen állapotok sok balatoni településen vannak nyáron.

Az triviális, hogy egy strandhoz kellene parkoló, ha ez nincs, akkor nem csoda, hogy lyen állapotok alakulnak ki. Azzal is egyetértek, hogy kicsit képmutató dolog ilyenkor kitenni egy táblát, hogy tilos, aztán "oldják meg" az autósok. Nyilván a gyakorlatban azért nem büntetnek itt se és máshol se, mert nem akarják elijeszteni a vendégeket.

Ugyanakkor annak, aki a fenti állapotot teljes egészében a parkolóhely hiányának tudja be és "felmenti" az autósokat, annak azért megjegyezném, hogy az egy dolog, hogy olyan helyen állok meg, ahol tábla tiltja, és az egy másik, hogy elveszem a gyalogosok helyét, az útra kényszerítve őket. Az utóbbit igenis büntetni kellene még Badacsonytomajon is.

Azt is megjegyezmném, hogy ahol sok az autó és kevés a hely, ott akárhogy nézem, az lenne a logikus megoldás, ha a parkolásért fizetni kellene. Nem is keveset. Minél több az autó és minél kevesebb a hely, annál magasabb díjat.

ginii 2009.09.03. 11:36:05

Sziasztok!
Engem különösen "mélyen" érintett ez az írás. A helyzet valóban ilyen komoly. Sajnos a júliusban a helyszínen eltöltött nyaralásom egy 30.000 Ft-os feljelentéssel is meg lett fejelve. A lényeg a főút 2 oldalán lehet(ne) elvileg parkolni. A táblák az út 2 oldalán X akták módjára reggelre eltűntek, majd napközben előkerültek. A starandon tényleg bemondták, hogy nem szabályosan áll az , aki a strand felől áll, így mi is elálltunk.
A poén az, hogy az ott szolgálatot teljesítő rendőrtől megkérdeztük, hogy ahová átálltunk, az megfelel-e a szabályoknak (ott egy lefújt várakozni tilos tábla volt) és a rendőr azt mondta OK.
Aztán végül 2 hete kaptam egy levelet a Fejér megyei Rendőrkapitányságtól.Feljelentés - 30.000 Ft
Badacsonytomaj kiadott egy nyilatkozatot, hgy csak 27-e utántól büntetik a szabálytalanul parkolókat. Szerintetek, ezzel érdemes fellebbezni? Állítólag pedig jövőre a főút és a vasúti sinek közötti árkot befedik és halszálkában lehet majd parkolni rajta. Már alig várom...

pt_tomi 2009.09.03. 11:46:09

Én nemrég Füreden nyaraltam, ott is hasonló a helyzet, de azért nem ennyire durván. Abban viszont totális az egyezés, hogy parkoló alig van!

Persze a lustaság... de nem abból kellene kiindulni, hogy mindenki helyben megy a strandra! A többség vidékről érkezik és ha csak egy-két 100 helyes parkoló van az semmire nem elég!

pt_tomi 2009.09.03. 11:58:29

@ginii: Türelmi idő jó dolog, ebből látszik, hogy a városvezetést is foglalkoztatja a dolog, de hát csesszék meg Badacsony meg az összes többi parti város nem tegnaptól vonz annyi turistát!!!

A várakozni tilos tábla egy fokkal jobb, de más kérdés, hogy hogyan bizonyítod a lefújást -esetleg van fotó? Ha tanukat tudsz gyűjteni pl akik ott parkoltak az sokat segít, de az, hogy a rendőr mit mondott a bíróságon senkit nem hat meg.
A tábla felismerhetősége ellenére a rongálása Neked hozhat előnyt, de érzésem szerint ezt bebuktad:(

Tanulság: a rendőrnek kevés volt a kvótája

DeMarco 2009.09.03. 12:01:08

30 éve ez van az északi part néhány településén, mert nincs hely a parkolóknak. Eddig nem tűnt fel senkinek sem? Menjetek télen, akkor rengeteg hely van parkolni... :)))
Egyébként is, ki az a mazochista aki itt megáll fürdeni? A kocsival nem lehet parkolni, nincs biztonságban, mert a biciklis lehúzhatja, az autókhoz, kamionokhoz is túl közel van. A rendőrség is gondolhat egyet és még meg is büntet. A strand fizetős, a víz gyorsan mélyülő. Nem nyaralóbarát...

Gery.Greyhound · http://greyhound.blog.hu 2009.09.03. 12:01:44

"Badacsonytomaj az új Budapest?"

Nem, csak magyarok lakják ezt a települést is. A bunkóparasztság nem fővárosi kuriózum...

McKelek 2009.09.03. 12:04:50

Svájcban ezt úgy oldják meg, hogy kiáll a parasztbácsi turisták által látogatott helyek mellett a földjére, felvesz egy kukásmellényt, betereli az autókat a mezöre és mindegyiktöl beszed 5 frankot.

Berlinben a tilosban parkoló autókat jó pénzért elviszik pár száz méterre olyan helyre, ahol szabad parkolni.

Magyarországon ezt nem lehetne megcsinálni?

Ja, a német sharon vezetöjének megtévesztö lehetett a parkoló tábla, ui. náluk sok helyen van ilyen nyíl, ami ott azt jelenti, hogy a tábla mögötti részre vonatkozik a jelzés.
Magyarországon a KRESZ szerint meg nincs ilyen tábla. (Max. fehér útbaigazító tábla jóval kisebb Parkoló jellel.)

Tron65 2009.09.03. 12:05:42

Nemrég Balatonfüreden a strand sétányán (minden irányból behajtani tilos, gyalog és kerékpárút) én lettem leugatva autós által, hogy mértnem kotródok félre ....

RaveAcE 2009.09.03. 12:06:04

Hát igen. Ebből van bevétele Badacsonytomajnak is. Ha szeretitek a "nagy" önkorményzati bevételeket, amikből szép utcákat, játszótereket,iskolákat lehet építeni/felújítani, akkor bizony ezt le kell nyelni. Mondjuk érdekes felvetés, hogy ebből miért nem forgatnak vissza parkoló építésre... Emiatt inkább az önkormányzatot minősítik a fényképek, az autósokat talán kevésbé.
Pesten azért más kicsit a helyzet, mert a dugóért cserébe nem kapunk ló@rt sem. Monjuk itt is kérdés, hogy a parkolóórákkal beszedett milliárdokból miért nem építenek parkolóházakat.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.09.03. 12:12:56

@kispista2: Értem. Tehát miután befizette a kocsira az extra adókat, megvette az ultra magas adókkal drágított üzemanyagot, gyalogoljon. Köszönjük Emese.

Jim Raynor 2009.09.03. 12:14:45

két dolgot kellene csinálni:

1. GYALOG járni a strandra (nem, nem megoldhatatatlan)

2. a járda szélét végig kell rakni beton virágládákkal, jó sűrűn, és nem lesz járdán parkolás. A bunkó autósok meg parkoljanak az úttesten, egymást szopassák, ne a galogosokat.

/a képeken látható sok buzeráns szerintem ha tehetné, a strandon a stégre is felparkolna, hogy minél kevesebbet kelljen gyalogolnia..../

BéLóg 2009.09.03. 12:21:18

Az volt már hogy "szemét fotósok"?

:-):-):-):-):-):-):-):-):-)

dtomika 2009.09.03. 12:22:24

próbálnád meg ugyanígy a parkolást Ausztriában,
Németországban, Svájcban....... nem csak a költő-
pénzed bánná. Hurrá , a magyar RENDŐRSÉG így já-
rul hozzá a turizmusból származó bevételhez

avus · http://avus.blog.hu 2009.09.03. 12:23:20

@Jim Raynor: Azért nem olyan egyszerű az. Tavaly nyaraltunk Badacsonyban, fent a szőlőhegyen volt az apartman. Gyalog vagy 40-50 perc lett volna bármelyik strand (+ ugyanez hazafelé). A biciklik ugyan nálunk voltak, csak éppen a strandon szokásos magyaros lezárási lehetőségek fogadtak, a két bringa együtt meg a másfél gurigát közelíti. Szóval maradt az autó. Más kérdés, nem a járdára parkoltunk, hanem a másik oldalra.

ginii 2009.09.03. 12:26:51

Speciel mi azért mentünk autóval, mert a társaságban volt egy személy törött kulccsonttal, akinek a káptalantóti útról a begyalogolás a strandra fájdalmas lett volna, így óvatosan leközlekedtünk vele. Amúgy onnan a strand kb. 40 perc séta, 35 fokban nagyon kellemes a forró aszfalton. Nem a tomaji rendőr büntetett, hanem valami arra grasszáló hekus, aki a nyarat a Balaton partján tölti szolgálatban, mert oda rendelték. Ahogy írtam az Önk. kiadott egy nyilatkozatot, hogy 27.ig nem büntetnek, ez az eset velünk 23-án történt.

Jim Raynor 2009.09.03. 12:28:10

@avus:

egyről beszélünk. arról, hogy nem muszáj a strand közvetlen közelében parkolni.

Johnny336 2009.09.03. 12:30:58

Mi is ott voltunk a nyáron, és a Reálnál én is úgy parkoltam, ahogy tudtam. Nem megállni tilosnál, csak kanyarban, a külső íven.
Bunkó voltam no, de ott álltam az autó mellett, ha esetleg valaki nem férne el tőlem, akkor arrébb menjek.
Strandra pedig gyalog mentünk, és vedeltük a sört :D

igazi hős 2009.09.03. 12:36:51

@ginii: Tótiból minek lemenni a strandra? Be kell dőlni a szőlőbe oszt fogyasztani a saját termést (ki milyen formában szereti).
Egyébként ki lehetett volna tenni az utasokat a strandbejáratnál és te egyedül gyalogolsz negyed órát egy normális parkolóig...

mojszipupi 2009.09.03. 12:43:18

Ha az önkormányzat szarik rá h ott van egy strand ahová parkoló kéne, akkor ne csodálkozz ha ez van. A legnagyobb álszentség kitenni a parkolni tilos táblát alternatíva nélkül. Szerintem nem akkora érvágás a posztírónak abban a 3 hónapban elviselni ezt a kis felfordulást. Biztos jópár kispénzű gyerekes család is hűsöl itt, ők máshol nem tudnak...ha mást nem legalább ezt vegyük figyelembe. Nem az index-re kéne ezt feltenni hanem a drága pógár jenő úrhoz kéne fordulni...

Atti74 2009.09.03. 12:43:57

1988 óta töltöm a környéken a nyarat, azóta sincs és nem is lesz megoldás a problémára. A mostani város vezetés szarik az egészre, sőt szerintük ez jó megoldás a parkolásra, parkolj ahol tudsz, ha megbüntetnek akkor így jártál!!
Örülök a cikknek, remélem sikerül felnyitni a tisztelt polgármester úr illetve sleppjének a szemét!
Hajrá Tomaj, hajrá Örs.

sapuh 2009.09.03. 12:48:35

@newtehen: ki kötelez rá, hogy "extra magas" adók mellett autót vegyél? Ha meg még így is megérte neked, hogy autód legyen, és megéri neked beletölteni az "extra magas" árú benzint is, akkor legalább ne állítsd be megadat mártírnak.

Remélem, az autópályákat is ingyen próbálod használni, elvégre te a kocsid és a benzin árával MINDENT kifizettél.

Deuce Bigalow 2009.09.03. 12:51:36

Badacsonytomajon mindig is ez volt a strand mellett, de megmondanád, hogy hova a pékbe parkolnának az autósok, ha a "T". önkormányzat nem képes 30 éve egy rohadt parkolót kialakítani?? Elmehetnek a tetves annyukba, minket konkrétan azért b@sztak meg, mert a bejelentett/leadózott kiadott házunk vendégeinek nem váltottuk ki Badacsony kártyát, amivel kemény 10%-kal olcsóbban kaphattak volna meg 1-2 szolgáltatást. Honnan a pitsából kellett volna tudnunk, hogy van ilyen kártya??? szemét tetvek, el is adtuk a kecót....

Deuce Bigalow 2009.09.03. 12:55:06

@avus: baszki, te képes voltál venni egy specialized-ot rózsaszínben???? mmmmamámmmmmm....

délutánfélnégy 2009.09.03. 12:55:46

az északi part közel sincs úgy kiépítve a turistákra várva mint a déli. Ez persze nem menti fel az autósokat, de az is igaz hogy a strandnál egyáltalán nincs parkolási lehetőség, gyakorlatilag a 71es útról nyílik, és nagyjából 200 méterre lehet szabályosan megállni. A tomaji bevásárlás csúcsszezonban tényleg nem könnyű. A tájháznál van ugyan egy parkoló kb. 10 autónak van lehetősége ott megállni, a többi meg megoldja ahogy tudja. Van aki szabálytalankodik, van aki betartja a kresz-t és felpakolva sétál az autójáig.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.09.03. 13:00:16

@sapuh: Értem. Senki ne vegyen autót mert csak útban vannak. Azzal ugye egyetértünk, hogy a fára még ne másszunk vissza, ugye? Vagy elég a barlangba visszaköltözni_? Az elektromosságot használhatjuk azért? Az is balesetveszélyes...
Ilyen alapon ki kötelez arra, hogy strandra menj, nem?
Figyu, nem a problémát magát kell kétségbe vonni, hanem megoldást kell keresni a kezelésére. A parkolási gondok megoldása nem az, hogy kétségbe vonjuk az autó szükségességét, hanem mivel TÉNY, hogy ott van, próbálnánk Neki helyet szorítani. Nagyjából ez a gond a képen is, és igen, Pesten is.

gidabiga 2009.09.03. 13:04:37

@pt_tomi:

Füreden van egy nagy, ingyenes parkoló az olcsóbb strandtól kb 100 méterre.
és nagyrészt van elég parkoló és cask a frekventáltabb helyeken kell fizetni.
egy kis séta senkinek sem árt.

Badacsonytomajon még a strandnál parkoló autóknál az is problémás, hogy sokan körülnézés nélkül indulnak át az úton a strandra. hiába megyek ott mindig lassan, fosok tőle, hogy egy kisgyerek kiszalad két autó közül, amíg a szülők a többköbméternyi strandfelszerelést pakolják ki az autóból.
tényleg balesetveszélyes ott.

avus · http://avus.blog.hu 2009.09.03. 13:06:19

@Deuce Bigalow: Most mé? :) Limitált széria volt 2007-ben, csak vázként lehetett kapni. A szín pedig a kerékpársportban kultusszal bír :).

sapuh 2009.09.03. 13:13:21

@newtehen: igen, így lesz a Balaton-partból egyetlen óriási, lebetonozott parkoló. Nálunk fejlettebb országokban is gondolkodtak így - kb. a hetvenes évekig. Aztán rájöttek, hogy a közlekedés (aminek az autó az EGYIK eszköze)van az emberért, nem fordítva.

Furcsamód egyébként általában azokon a helyeken látni a legtöbb turistát/érzik magukat a legjobban az emberek, ahonnan ki vannak tiltva az autók. Vajon miért?

Szóval a megoldás nem a betonozás és a parkolósítás, hanem mondjuk a biciklis közlekedés megoldása, esetleg egy olcsó bringakölcsönző létrehozása.

Deuce Bigalow 2009.09.03. 13:15:18

@avus: persze, gondolom gyorsan leállították a gyártását, mert rájöttek, hogy eladhatatlan ezzel a színnel. ;)
te tudod, én személy szerint a bianchi-s celeste sem nem preferálom....

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2009.09.03. 13:16:41

Mondjuk szerintem is az lenne a megoldás, ha lenne parkoló, de van pár probléma, ami valószínűleg nehéz dió a balatoni önkormányzatok számára:

1) Hol lenne az a parkoló?

Tipikusan a strandok a települések központjában vannak, beépült területen. Közvetlenül mellette már általában nincs hely. Ha távolabb építenek, akkor kérdés, elmegy-e oda az autós?

2) Van-e egyáltalán önkormányzati tulajdonú telek erre alkalmas helyen?

Ezt nem tudom, de valahogy arra tippelnék, hogy ha volt is, már elkótyavetyélték.

Nem mondom, hogy ezek feltétlenül megoldhatatlan problémák, de azért nem triviálisak. Pl. pénz kellene rá. Ráadásul megvan az a kockázat, hogy ha kiépül egy szép nagy parkoló mondjuk 500 méterre a strandtól, akkor a kedves autós népek továbbra is a közelebbi, de tilos helyeken állnak majd meg. Ha meg ott fellépnek ellenük, akkor mennek egy másik faluba, ahol továbbra is elviselik az ilyen állapotokat.

Mert ugye azért az egy elég elterjedt autós mentalitás, hogy 1) ötven méternél többet nem gyalogolok a parkolóhelyről, mert az derogál 2) fizetni meg nem akaródzik a parkolásért, mert már így is annyit fizettem, hogy csak na...

Szóval nehéz ügy. Kéne egy kis bátorság is, hogy valamelyik település ezt elkezdje és higgyen abban, hogy így is marad elég vendég.

gyugyó 2009.09.03. 13:18:03

nem értem azt aki az utolsó képen egy jó nagy parkolót lát az mit néz!? ott max 10 autó ha elfér

Kicknick 2009.09.03. 13:21:33

Na azért ez mégse Budapest. Pesten úgy végigbüntetnék ezeket a kocsikat mint a huzat.

Dr_utcai_arcos 2009.09.03. 13:21:57

@avus: Másfél milliót 2 bicajért?Milyen versenyekre jártok ti?:O

s.o.v.i.e.t 2009.09.03. 13:22:50

Elriasztja a vendégeket a szabálytalanul parkolás büntetése? Kitől? Az arra sétálni vágyó idősektől, gyerekektől, családoktól? nem hiszem. Ja! Megvan. A vendéglátástól, a minimálbéren bejelentett gazdagéktól.
Rettenetes bumburnyák országban élünk

papugaja 2009.09.03. 13:23:25

Schnitzerrel le lehet vagdosni a szelepeket...

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.09.03. 13:25:41

@sapuh: Hmm.. Szerintem van különbség a "balaton lebetonozása" és az autók kultúrált elhelyezése között. Itt igazából nem az autóval, mint AUTÓ-val van a baj. Ha ezek 4 kerekű, családi biciklik volnának, akkor is ugyanitt tartanánk. Vagy lehetnek elektromos lebegő karosszékek. Bármik. Láss túl azon, hogy: Óóóótó! Roooosz... Biiiicikliiiii.. Jóóóó....
(kérlek a balatoni vasúttal, meg hasonlókkal hagyj békén, volt szerencsém pár 10 évig 5-6 órákat állni a tűző napon üllőhely nélkül.)

avus · http://avus.blog.hu 2009.09.03. 13:41:46

@utcai_arcos: Római partra lángosozni, meg Szentendrére kerékpárúton elég az, amit a többség hajlandó költeni biciklire, ami olyan 60-100 körül lehet. Ugyanaz a bringa Csóványosról lefelé, meg általában nehéz terepen már oroszrulett, oda már komolyabb kell. Nem kell hozzá versenyezni, elég, ha ez a hobbid.

A fotós se 60 ezres kompakt fényképezőt használ, pl.

Picurigor 2009.09.03. 13:41:49

A gond az Badacsonytomajban, hogy a strandnál nincs hely semmiféle parkoló kialakítására.
Az út egyik oldalán a strand van, a másikon árok és vasúti töltés.
Tehát aki überszabályosan akar menni strandolni, az vagy kimegy biciklivel, vagy a faluban hagyja a verdát és lesétál a partra (a séta egyébként egészséges), vagy átmegy Badacsonyba, ahol van egy bazi nagy parkoló a hajókikötő mellett.
Vagy esetleg átmehet Ábrahámhegyre, ahol a strandnál szintén van egy nagy parkoló (na persze nyáron az már a délelőtti órákban megtelik...)

s.o.v.i.e.t 2009.09.03. 13:42:48

@papugaja:
konstruktív. de ha rajtakaplak, akkor én a saját schnitzereddel vágom le a két kezedet... nekem 4 szelep, szerelve 6000 HUF.. 2 kéznek most nem tudom a piaci árát.

loláb 2009.09.03. 13:45:14

Talán meg kéne teremteni a kultutált, szabályos parkolás lehetőségét, hamár turisztikából akar a község élni. Például a tomaji strand kb 250 m hosszú, elfér rajta cirka ezer ember. Összesen egy sorban lehet paarkolni a 71. sz. úton, maximum 25-30 autó tud megállni.
Évek óta ez megy, nem csak csúcsszezonban nem lehet ott megállni, hanem gyakorlatilag sose. (A más kérdés, hogy képesek elkérni 400 forintot belépőre, tehát aki odamegy az megérdemli, hogy még a parkolással is szopjon. A strandon nincs semmi, van egy gagyi röpipálya (persze a víz mellett, menjen csak tönkre a 10 rugós mikasa labda, ha véletlen beleesik), és jónapot. Balatonföldváron a csúszdás, profi röplabdapályás, négyszer ekkora alapterületű strandra nem kell belépőt fizetni)

Nyomek 2009.09.03. 13:58:48

@sapuh:
"Furcsamód egyébként általában azokon a helyeken látni a legtöbb turistát/érzik magukat a legjobban az emberek, ahonnan ki vannak tiltva az autók."

Ezt melyik statisztikából olvastad ki? Hány autós és nem autós helyen készítettél felmérést?

Szvsz baromság.

Lipi1945 2009.09.03. 14:09:09

Sose értettem minek mennek az emberek ilyen strandokra amik televannak és nem lehet parkolni. Tapasztalatom szerint kis keresgélés után lehet találni olyan helyet ahol van lejáró és a parthoz közel lehet parkolni, sok esetben árnyékban.

Lipi1945 2009.09.03. 14:11:33

Ja pláne ha még fizetni is kell érte. Régen Fonyódon is fizetős volt a strand meg az ottlévő parkolóhelyek, ahol meg a nyaralónk van ahhoz képest pangott a part.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.09.03. 14:11:57

@Lipi1945: Szerintem ezek az emberek nem vettek ki szállást, hanem csak beültek a kocsiba, és ott megálltak. Lehet, hogy 10 várossal arrébról jöttek, de olyat is ismerek, aki az ország másik feléről leugrik így. Megáll az első lehetőségnél, és strand. :-)

sapuh 2009.09.03. 14:14:35

@Nyomek: hát, általában a turisztikai tankönyvek nem úgy kezdődnek, hogy betonozzunk minél többet, vonzzunk nagy autósforgalmat, és felvirágzik a turizmus...

nézd meg Pesten a Ráday utcát: egy halott hely egyik feléről kitiltották az autókat, egyből felvirágzott. nézd meg a Kossuth L. utat: belvárosi autópályát csináltak belőle, meghalt az egész, tele van bedeszkázott kirakattal.

vagy: nézd meg, az osztrákok hogyan bánnak a természeti környezetükkel, pl. a tavaikkal vs. mi lett a Balatonból az elmúlt 30-40 évben. van is némi különbség a turisztikai bevételek között.

sapuh 2009.09.03. 14:15:56

@newtehen: a badacsonytomaji melyik irányból az első strand?

TaDaM87 2009.09.03. 14:18:31

szerintem ez zavarja meg a strandolókat: img186.imageshack.us/img186/742/080309194518.jpg nehéz összeszámolni, hány hiba van benne :(

indapass90210 2009.09.03. 14:23:56

"de látható, a gyalogok már inkább a füvön járnak,"

Ez jó a gyalogoknak is, ugyanis a füvön járás kevésbé terheli a térdizületet, valamit az egyenetlen talaj miatt a terhelés nem mindig ugyanúgy jelentkezik a lábon, tehát egészséges!

indapass90210 2009.09.03. 14:25:36

@TaDaM87: Azt hiszem, ez a szöveg jött létre a segítségével a Google Translate szolgáltatás.

sutyerák 2009.09.03. 14:27:21

miért mászkálnak több tíz tonnás teherautók?
itt ez iparváros,nem üdülőterület,de a belvárosból kitiltották őket.
csak célforgalom és az kicsi teherautókkal,ha lehet-kivéve pl szemeteskocsi,vagy ilyesmi

cegez 2009.09.03. 14:27:46

@Picurigor: Üdv Ábrahámhegyről. Nemrég kiküldött itt is az önkormányzat e-mailben valamit, hogy figyeljen oda mindenki a parkolásra... De itt kicsit több a parkolóhely, tehát aki messziről jön/idős, van helye.
A többiek meg gyalogoljanak és bicajozzanak. Biciklitároló is van tucatjával.

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2009.09.03. 14:29:13

@TaDaM87: Ez nagyon ott van, beszúrtam a poszt végére! :)

anyahajókabinajtóhajtogató 2009.09.03. 14:30:20

Badacsonytomajról származom és évente többször járok arra a nagyszülői házba nyaralni. Ez mindíg így volt még a ladás-trabantos 80'as években is. Erre mondják, hogy ez történelmileg így alakult ki.
Egyébként a badacsony a legszebb a világon!

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2009.09.03. 14:37:45

@Dövan: Hát, szvsz a Google Translate ennél jobb eredményt adott volna. Ez valószínúleg a Gizike Translate volt.

Amúgy igényes darab, ha külföldi turista lettem volna, biztos hazaviszem szuvenírnek.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.09.03. 14:47:45

@sapuh: Azt nem tudom, de Badacsonytomaj (tudod nagybetű) például Nemesgulács felől az első....
De gyanítom, hogy Te csak szimplán kötekedni vagy ma itt. Én egy jelenségről írtam.

igazi hős 2009.09.03. 14:50:07

@délutánfélnégy: 200m? Borzalom, az járókerettel 10 perc, normál tempóval 2. Tényleg muszáj szabálytalanul parkolni.

ejszarny · http://www.ejszarny.hu 2009.09.03. 14:52:03

badacsonytomajon az egesz faluban nem lehet parkolohelyet talalni. voltam arra, az a kis parkolo az utolso kepen a kocsik tizedenek se lenne eleg. tenyleg nincs hova parkolni ott, azt meg azert ne varjatok el h aki kocsival ment az 2km-rel odbb fog parkolni, met nem lenne eletszeru...
sztem ez itt nem az autosok felelossege, taln az onkormanyzat csinaltathatna egy parkolosavot veig a stranddal szemben a vasut mellett.

igazi hős 2009.09.03. 14:57:01

@avus: Hegyre, erdőre bakancs kell nem bringa.

Sicc 2009.09.03. 14:58:42

Badacsonytomajon sehol nem lehet parkolni.

Az önkormányzatnak kell eldöntenie, hogy az üres strandból hogy lesz bevétel....

Egy biztos, az nem működik, hogy a tomajiak várják a nyári szezont, akik pedig ott töltik a nyarukat (mint pld. jómagam, családom, barátaim) azok meg támsszák az autót a kerítésnek, vagy tolják be a Balatonba.

Van ott hely elég, tessék megcsinálni az INGYENES parkolót. Ehhez kár volt blogot indítani!

Rajta! Lapát, beton kő, aszfalt festék. Ez kell hozzá!

Sok sikert!

Eric_Cartman 2009.09.03. 14:59:36

Magyarország az önhibájukon kívül bekövetkező szerencsétlen eseményektől sújtott emberek hazája. Mint pl:
- önhibájukon kívül hitelbukta
- önhibájukon kívül tilosban megbüntetettek.

Vajon mennyiben változna a kép, ha 200 méterre lenne egy nagy parkoló ? Semennyiben.
Ha nem létezne korrózió, ezek az autók a vízben állnának és nyitott csomagtartóval, hűtőtáskával.

Sicc 2009.09.03. 15:03:05

Egyébként egyszerű a történet. Ha Tomaj nem oldja meg ezt a kérdést, akkor az emberek elmennek máshová. PL. Almádiban csináltak egy óriási ingyenes parkolót, és láss csodát, egyből megtelt a főtér, az éttermek, kis cukrázdák, közétr, stb...

Én javasolnám a tomaji skacoknak, az legyen önkormányzati vezető, vagy munkás, akinek szakértelme is van, nem csak hátszele.
És ha ez megvan, akkor higgyétek el, működni fog a dolog. 1000%!

sapuh 2009.09.03. 15:05:44

@newtehen: tudod, a badacsonytomaji meg kis betű. mert én ezt írtam.

Én viszont úgy érzem, hogy van egy olyan autós réteg, ami mindenhová utakat és parkolókat követel, de az eszébe sem jut, hogy ki lehet szállni a kocsiból, és gyalogolni párszáz métert. legalább a nyaralás alatt.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.09.03. 15:13:55

@sapuh: Itt pont az a baj, hogy kiszálltak a kocsiból, és nem volt hova tenni.

Én meg úgy érzem, hogy van egy réteg, akinek nem adatik meg, hogy autója legyen. Vagy nincs rá pénze, vagy alkalmatlan a vezetésre, ezért zsigerből gyűlöl minden autóst, és legszívesebben betiltana mindent, ami auto -val kezdődik. (AUTOmata mosógép, stb..)

sapuh 2009.09.03. 15:16:04

@Sicc: köszönöm, hogy ilyen világosan megfogalmaztad a programot: "beton, kő, aszfalt".

Ez megy a Balaton környékén évtizedek óta, és meg lehet nézni mi lett belőle. Volt ott egy ÉLŐ tó, körülvéve elsőosztályú szőlőkkel, sajátos építészettel, utánozhatatlan hangulattal. Ehelyett most van egy körülbetonozott, kikövezett parttal rendelkező nagy medence, amibe úgy kell telepíteni a halakat minden tavasszal, mert nádasok hiányában ívni már nem tudnak hol. Lett sok gusztustalan kockanyaraló a legjobb dűlők helyén, meg hekksütödék, meg bóvliárusok mindenhol. De azért elfér még egy kis "beton, kő, aszfalt".

sapuh 2009.09.03. 15:19:28

@newtehen: még szerencse, hogy kiszálltak, szar dolog kocsiban fürdeni. bár, lehet, hogy egyeseknek az autósstrand ötlete is tetszene :)

amúgy továbbra sem értem, miért csak az úticéltól max. 20 méterre lehet kiszállni.

ja, és van autóm. meg van még jópár olyan embernek, akinek nincs a s*ggéhez nőve

Atti74 2009.09.03. 15:21:26

új marha (newtehen) az ügyeletes megmondó emberke!

A parkolónak miért kell betonozottnak lennie?
Ismeritek a zúzottkövet? Ráadásul ott helyben van bazalt is(ugye a Badacsony tanúhegy), parkolási lehetőség egyébként az állomásnál van, én ott szoktam megállni, ha nagyritkán oda megyek strandolni, kb 250 m gyalogosan.

Sicc 2009.09.03. 15:22:47

@sapuh: Na azért nem ennyire tragikus a helyzet!
Tomajon még nagyon sokmindent lehetne csinálni, mivel gyakorlatilag nincs ott semmi.

Ez az ottani lakók döntése. Meg kell élniük. akarnak vendégeket fogadni, vagy sem. Akarnak ennek érdekében valamit tenni, vagy sem? A Balaton közös értékünk, költünk rá, használjuk, és akarjuk is hsználni. Nem kevés pénzt hagyunk ott évek óta, és jó volna, ha ezért cserébe kapnánk is valamit.
De szerintem ezzel nincs gond, ha vannak ötletek, okosan kitalált megoldások, amik nem zavarják az ott élőket, a környezetet csak csekély mértékben forgatják fel, és élhető marad a hely.
Csak ennyi szerintem....
Avagy, mindent lehet jól, és rosszul tenni.

wwolf 2009.09.03. 15:26:27

Vegig kell karcolni az oldalat mindegyiknek, oszt jol van.

Atti74 2009.09.03. 15:29:30

Sicc:
Azért az egy kicsit túlzás, hogy Tomajon nincs semmi!
Néhány embernek a Te általad nevezett semmi, a minden! Amint korábban írtam 1988 óta van egy kis nyaralónk (nem beton, kő, ahogyan korábban elhangzott), hatalmas szőlővel, és bátran mondhatom, hogy az ország legszebb vidéke! A fürdés mellett lehet kirándulni, kerékpározni, sorolhatnám…

sapuh 2009.09.03. 15:33:04

@Sicc: sajnos az egész Balatonnak az a baja, hogy nincs kitalálva, és egyre jobban látszik, hogy nem megy az, ami a nyolcvanas években még idevonzotta a szegényebb, de nyaralni vágyó németeket. Szigligeten pl. minden második házon kint van az ELADÓ tábla, és ez nem egyedi eset.

Használni alázattal kell egy tájat, különben tönkremegy, vagy pont azt a karakterét veszíti el, ami addig vonzó volt.

Badacsonyban például nem shopping centert kellene talán építeni, hanem bezárni az összes turistaitatót a hegyoldalban, ahol pancsolt alföldi lőréket adnak (sajnos nagyon sok az ilyen), és a helyükön olyan borozókat nyitni, ahol a legjobb helyi borokat lehet megkóstolni. Chiantiban meg is nyúznák azt, aki máshonnan származó pancsolt borral próbálna ügyeskedni.

Syntax Error · http://vino.syntaxerror.hu/ 2009.09.03. 15:37:58

@newtehen: szerintem te nem akarod érteni amit itt emberek mondanak. meg lehet állni 200 méterrel odébb is, nem muszáj pont a célig menni az autóval

Atti74 2009.09.03. 15:41:03

sapuh
Nekem nem hiányzik a tömeg a Balaton partról! Nem kell visszasírni azokat az időket, úgysem lesz olyan már (hiszen a kelet-nyugat németek találkahelye volt a Balcsipart), amit javítani kellene, az pedig a szélesebb hazai réteg számára kellene elérhetővé tenni a nyaralást, sajnos a mai rendszernek ez nem célja! Egyébként minden településen rengeteg eladó ingatlan, telek van!
A borozással kapcsolatos észrevételeddel nem értek egyet, nagyon sokat javult a bor helyzet Badacsonyban!

Kyos 2009.09.03. 15:44:17

én eddig ezeket 'Megállni tilos!' tábláknak ismertem, mert a várakozás azért ugye nem ugyanaz...

mrnrbrt (törölt) 2009.09.03. 15:48:58

....én ott lakom Tomajhoz közel Tapolcán..és Badacsonyban dolgozom nyaranként több éve ami Tomaj mellett van. Tapasztalom , hogy nagyon nagyon rég ez megy h tömve van az út a starnd mellett..de ez nem a starndolók hibája..mivel észrevehette volna az önkorm.h már több éve ez megy és nekik kéne parkolóhelyet biztosítani az odavágyók számára ! Azért meg nehogy sírjanak már ,hogy sokan akarnak tomajon lenni mert olyan jó hely !

sapuh 2009.09.03. 16:23:53

@Atti74: pont azt mondom én is, hogy nem az olcsó tömegturizmusra kellene berendezkednie a Balatonnak, vagy legalább az északi partnak nem. Arra legyen ott Siófok a panelhoteleivel.

Badacsonynak (és környékének!) minden adottsága meglenne ahhoz, hogy ne csak a horvát tengerparttal, de bármilyen más "desztinációval", turistacélponttal versenyezzen - olyat nyújtva, ami a világon sehol máshol nincs. Például a kéknyelűt. De ehhez meg kellene szabadulni a hekksütödéktől, a betontól és a pancsolt bortól. (Pár éve nem iszom már ott bort, remélem, tényleg elindult valami, ahogy írod).

avus · http://avus.blog.hu 2009.09.03. 16:24:14

@igazi hős: Az miért jó, hogy te bakancsban, erőltetett menetben talán le tudsz nyomni max napi 30-40 kilométert, én meg gond nélkül bejárok 80-at is, de kicsit odalépek, akkor 120-150-et? Túl azon, hogy 10-12 km gyaloglás után megfájdul a térdem, míg a tekeréstől egyáltalán nem.

Nem látom be miért lenne jó váltanom :).

isti77 2009.09.03. 16:37:11

Egyetértek azokkal, akik azt mondják, hogy a szabályok betartásának feltételeit először is meg kellene teremteni, illetve, ha azok megvannak, azt valamiképpen jelezni is kellene.
Dícséretes, hogy a 20 éve ott nyaraló posztíró ismeri a strandtól nem túl távol lévő parkolót (már ha egyáltalán parkoló, ez a "parkolásra alkalmas hely" kicsit ködös megfogalmazás, ettől még nem biztos, hogy hivatalosan is parkoló), de ha ez tényleg parkoló, akkor azt jelezni kellene azok számára is, akik talán életükben először járnak arra, és nem tudják, hogy 150 méterrel arrébb van egy "parkolásra alkalmas hely".
Az, hogy az egyébként szabálykövetőként ismert külföldiek is szabálytalanul parkolnak itt, szintén elgondolkodtathatná az illetékesek, nem biztos, hogy a jelenség oka az, hogy "barbárok között mindenki barbár lesz", hanem lehet, hogy tényleg rossz a tájékoztatás... vagy eleve hiányoznak a szabályos parkolás feltételei.

Sicc 2009.09.03. 16:39:26

@Atti74:

"nagyon sokat javult a bor helyzet Badacsonyban! "

Abszolút, és le a kalappal a vendéglátók, pincések, vendéglősök előtt! Nagyon tisztességes, profi emberkék vannak közöttük - fiatalok, idősek egyaránt. És végre nem a lenyúlásról szól a történet....

Sicc 2009.09.03. 16:45:33

@sapuh:

"Használni alázattal kell egy tájat, különben tönkremegy, vagy pont azt a karakterét veszíti el, ami addig vonzó volt."

Teljesen egyetértek az elmondottakkal. Így hát például előfordul, hogy amikor Pestről leutazunk a Balatonra, akkor a lányomban felbuzog a 'természetvedő', és gumimatracon mentjük ki a fuldokló kólás üvegehet, és chipses zacskókat :DDD

Valamit kellene ott okozni tomajon. Nem a tömegnek, és nem tömeges méretben. Csupán azoknak, akik a Balaton ezen csendes helyén szeretnének úgy pihenni, hogy közben nem okoznak másoknak bosszúságot, és a Balcsi is rendben legyen.
Ezt a két dolgot kellene a helyi okos embereknek összevarrniuk!
Szerinted?

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.09.03. 16:49:10

@sapuh: Árban minden esetre már több tengerparti nyaralóhelyet sikerült felülmúlni...

anarcho78 2009.09.03. 17:20:12

festékszóró spray. gyors, olcsó, észre se lehet venni, ha derékmagasságban használják. ellenben eltávolítás drága.

ez lehetne a jövő elrettentő ereje a szabálytalan parkolással szemben. rendőrség, közterület felügyelő úgysem csinál semmit...


érdekes, én mindig szabályosan parkolok, inkább sétálok 10-15 percet utána.

délutánfélnégy 2009.09.03. 17:33:03

@igazi hős: 200 méter valóban nem sok mondjuk a váci utcában kirakatokat nézegetni..de a 71es főút szélén a vasúti töltés mellett kb 50cm-en elférni (merthogy járda nincs) úgy, hogy közben a melletted elszáguldó autók borzolják a frizkódat azért az nem olyan klassz dolog. De akik ismerik ezt a tomaji strandot azok azért tudják.

erogén zónapörkölt 2009.09.03. 17:33:43

"Badacsonytomaj főtere látható, a vasárnap délelőtti bevásárlóidőben."

Csaxólok, hogy a vasárnap délelőtt kurvára nem bevásárlóidő. Tomajban legalábbis. Viszont a tér le nem fényképezett oldalán van egy templom. Akik tehát itt parkolnak, vagy a keresztények, vagy az oroszlánok. Va ugyan pár lépcsővel lejjebb egy parkoló, de ilyenkor tele van az is. A strand meg Tomaj egyes részeitől kurvára messze van. Tetszettek volna parkolót csinálni!
Vagy forradalmat!

sapuh 2009.09.03. 17:45:22

@délutánfélnégy: na, ez az igazi 22-es csapdája: azért kell autóval menni a strandra, mert a sok autóval strandra menő miatt nem lehet nem autóval menni a strandra. Paradoxonszagot érzek :)

@Sicc: szerintem is.

schdl (törölt) 2009.09.03. 17:49:14

Nem jártam ott, nem is fogok - nem érdekel :D

atila68 (törölt) 2009.09.03. 19:37:32

"vasárnap délelőtti bevásárlóidőben" !!!!

Ez nekem antagonisztikus.
Végre vasárnap, mehetek a családdal kirándulni, szalonnát sütni, szarvast lesni, célba lőni miafasz.
Vásárolni biztos nem, mert az beteg.
Teccikérteni?
Oda se megyek, így nem is zavar.

Lipi1945 2009.09.03. 20:09:04

Apropó a járdára parkolásról jut eszembe, van esetleg valakinek ötlete, hogy kertvárosi részeken ahol fél vagy 1 óránként elmegy egy autó miért parkolnak egyesek az egyébként is keskeny járdára? Mér nem tudnak csak simán és persze szabályosan az út szélén megállni? Annak a csekély forgalomnak nem okoznak problémát viszont a gyalogosok kerülgethetik őket. Jó persze a gyalogos forgalom se olyan egetrengető meg nem nagy kaland kikerülni a kis forgalom miatt, de babakocsival azért kicsit kényelmetlen. Ja és arról nem is beszélve, hogy láttam olyant ahol már teljesen tönkre is tették így a járdát, az egyik helyen már mélyebben van a járdának azon része ahova parkolnak mint az úttest, mivel gondolom annak nem olyan masszív az alapozása. És a poén, hogy mindezt az ottlakók csinálták a saját házuk elé. Szal én nem értem.

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2009.09.03. 20:35:39

@Lipi1945: Igen, ez a mi környékünkön is gyakran előfordul. Szerintem ez azért van, mert a gyalogos alacsonyabbrendű állatfaj, ezért az autósnak fontosabb szempont, hogy a másik autós számára kényelmesebb módon parkoljon, mint az, hogy a gyalogosnak mennyi kényelmetlenséget okoz ezzel.

A szabályok meg Kuruchonban nem számítanak, mint tudjuk.

igazi hős 2009.09.03. 20:36:22

@avus: Ha távot akarsz megtenni, akkor nem hegyen át mész, hanem aszfalton, arra az én 50 ezres outim jobb. Jobb érvet mondj a DH mellett, mint hogy kétszer akkora távot tudsz megtenni mint gyalog.
Ja és "Kinizsi 100-as" mond valamit?

rushman 2009.09.03. 20:46:29

A posztoló által említett "várakozni tilos" táblák neve: megállni tilos. Csak a pontosság kedvéért.

Amúgy hol van ez a Badacsonytomaj? Nem a Balatonparton? A nyaralók helyében én vízparti városban/faluban szállnék meg, mert akkor nem kell használni az autót a standoláshoz. Ennyi eszetlent...

Egyébként millióegy tavunk van a Balatonon kívül, sokkal szebb vízzel és környezettel, stbstb. Az emberek idióták és úgy látszik ez nem is fog változni.

fidoone 2009.09.03. 21:04:54

És mit keresnek a kerékpárosok a járdán? A parkoló autó nem fog felborítani egy gyalogost sem, de ha egy majom nekiteker az már gáz.
A parkolási jelenség adott helyen szerintem szezonális, így talán a helyiek részére is elviselhető. Nem ismerem a környezetet, de ha az egyik oldalon feloldanák a tilalmat, ugyanakkor a másikon szigorúan büntetnének az megoldhatná a problémát.

avus · http://avus.blog.hu 2009.09.03. 21:31:18

@igazi hős: Szétoffoljuk a topikot, de nem baj, úgyis kifulladt, és jön a következő. Neked mániád, hogy megmondd másoknak, mit, miért, hogyan csináljon? Nem azért megyek viszonylag sokat (jellemzően 60-90 km-t), mert a nap végén nagy számot akarok bekönyvelni a füzetbe, hanem hogy sok szép helyre jussak el. Az aszfalt nem érdekel, mert legalább hétvégén ne lássak autót, másrészt, kisujjból felsorolok neked egy tucat szép helyet, csak a közelből, ahova aszfalton nem jutsz el. Mondj csak egyet, ami országútival elérhető, montival nem... Én amúgy sem déházok, hanem cc-zek, DH bringával képtelenség felmenni Csóványosra.

A Kinizsi 100 tudom mi, egy ismerősöm végig is gyalogolta idén, csak nem értem, hogy jött elő. 24 óra a szintideje, én nem 24 óra alatt tudom le a túráimat, szóval ha összehasonlítási alapnak említetted, akkor nem jó példa. Azért sem, mert ahogy mondtam, viszonylag rövid mászkálás után elkezd fájni a térdem.

igazi hős 2009.09.03. 22:32:39

@avus: Tényleg elaludt a topik, szóval mienk lehet.
Azokat szép helyeket gyalogtempóban jobban meg tudod csodálni, sőt több időd marad a részletekre. "Mondj csak egy helyet, amit (bármilyen) bringával elérhető, gyalog nem." Elfogadom, hogy neked nem megy, nem akarom megmondani senkinek, hogy mit hogyan csináljon.
De tisztázásként megkérdem, ha szembejössz velem egy ösvényen, akkor félreállsz vagy elzúgsz mellettem? Első esetben respekt, második esetben felesleges megkülönböztetned magad a DH-soktól...

avus · http://avus.blog.hu 2009.09.03. 22:47:28

@igazi hős: Természetesen gyalog még olyan helyre is eljutsz, ahova én bringával nem. A Rám-szakadékot én is gyalog jártam be. De a gyaloglás elég lesz erre a néhány helyre :). Az erdei ösvényen pedig a gyalogos a szent, a János-hegyről ledöngető ismerőseimet pedig gyakran le is b.szom, legalábbis amikor együtt tekerünk és látom mit művelnek.

Loismustdie 2009.09.04. 09:49:27

Nem tudom min csodálkozunk, egy turizmussal foglalkozó cég egy üzenetet sem tud megfogalmazni??? Valószínűleg az Önkormányzatnál is hasonló fokú a hozzá nem értés. (meg g*ecire mindenhol)

papugaja 2009.09.08. 12:51:12

@s.o.v.i.e.t:
Meg lehet próbálni.
Ha paraszt módon tilosban parkolsz, az szabálysértés, parasztság.
Ha levágom a szelepet, az rongálás.
Ha levágod a kezemet, az önbíráskodás, súlyos testi sértés, ha hagynál elvérezni, akkor különös kegyetlenséggel elkövetett emberölési kísérlet.
Ha a beléd áll a kés, az baleset, illetőleg önvédelem.












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása