Ma délelőtti posztunk ugyan nem túl terjedelmes, mégis valós problémára hívja fel Ferenc a figyelmet. Gyalogos átkelőhelyeknél már megszoktuk, hogy sok helyen van a lámpa oszlopán egy gomb, amivel jelezhetjük, hogy szeretnénk átmenni a túloldalra belátható időn belül. Van ennek egy kevésbé feltűnő, autós változata is, amit viszont nem ismer mindenki, ráadásul egy-egy helyen elég szerencsétlenül van elhelyezve az érzékelő, túl közel a kereszteződéshez, miközben a lámpa túl magasan van. Emiatt persze a mit sem sejtő autós megáll kicsit hátrébb, hogy ne törjön ki a nyaka, amíg vár a zöldre. És vár a zöldre. És vár a zöldre...
XI. Fehérvári - Kondorosi sarok. Ma reggel erre vitt a sorsom. Két sáv, baloldali egyenesen kifelé Budafok felé, jobb oldali lámpával védett jobbra bekanyarodó sáv. Elsőként érkeztem. Állok, mert piros. Állok, mert nem vált.
Még mindig állok, mert még mindig nem vált. Gyanús. Túl sokáig piros. Várok.
A mögöttem lévő furgonból sofőr kiszáll, én ablak le, elkezd velem kiabálni, miért nem megyek előbbre.
Miért kellene előbbre mennem? – én.
- Mert különben sohasem vált át zöldre!
Én: ezt nekem honnan kellene tudnom? Életemben még nem találkoztam szenzoros közlekedési lámpával!!
Van ilyen? Meséljetek!
szaGértő 2009.09.08. 11:28:46
Joco74 2009.09.08. 11:37:20
metal · http://electric.blog.hu 2009.09.08. 11:37:45
metal · http://electric.blog.hu 2009.09.08. 11:38:46
Közöd?? (törölt) 2009.09.08. 11:41:25
pasman 2009.09.08. 11:41:39
Laska 2009.09.08. 11:42:57
prukker 2009.09.08. 11:43:26
Általában onnan lehet felsimerni, hogy a lámpa előtt pótolva van az aszfalt a szenzorok utólagos beépítése miatt.
...::: Flúgos Kamionos :::... 2009.09.08. 11:43:54
huncut_kata 2009.09.08. 11:45:22
3006 2009.09.08. 11:45:45
greentech 2009.09.08. 11:46:05
Manyizga (törölt) 2009.09.08. 11:46:22
ijontichy 2009.09.08. 11:47:20
Manyizga (törölt) 2009.09.08. 11:47:37
záporjózsi 2009.09.08. 11:47:55
@prukker: Onnan lehet felismerni, hogy van aszfalt. ;)
mozsó 2009.09.08. 11:48:15
A négyszögtől egy vágás nyoma vezet valahova az úttesten kívülre, a lámpák vezérlőjét rejtő szekrényhez.
Főbb utakon általában a lámpák előtt nagyobb távolságra van ilyen, kanyarodósávokban, kisebb utak esetén pedig a lámpa előtti megállás helyét jelző festett vonal elé teszik valamivel. Néha tényleg túl közel van, ekkor jön a kitekert nyak...
Szentendrén pl. szinte az összes közlekedési lámpa ilyen. A 11-es főút városi szakaszán a lámpák előtt 30-60 m-re vannak az érzékelő hurkok, a mellékutcák és a kanyarodósávok esetében pedig a vonal előtt valamivel.
Zombika 2009.09.08. 11:48:18
Soha nem értem az olyan ökröket, akik kihagynak a lámpától 2 autónyi helyet, azt meg leszarják, hogy a sor vége meg nem tud átmenni az előző kereszteződésen. Mert neki így nem fájdul meg a nyaka... Hogy kap az ilyen fájós nyakú orvosi alkalmasságit a jogsiba? És hogy tolat?
Johnny336 2009.09.08. 11:49:53
Egyébként nagy kereszteződésekben is vannak érzékelők, és ez alapján állítja automatikusan a lámpa a zöld hosszát, forgalomtól függően.
De észre lehet venni ezt a Váci úton befelé is. Míg reggel a Tesconál 70-nél érkezel zöldre a Budapest Bank elé, addig délután vissza kell venni egy kicsit...
Egyszer belecsúsztam én is ilyenbe: Kunigunda - Bécsi út kereszteződés. Ki kellett szállnom, és megnyomnom a gyalogoszöld gombot, hogy kersztbe megállítsa a forgalmat, és csak akkor kaptunk zöldet :D
Benbe · http://www.benbe.hu 2009.09.08. 11:50:18
Luckye 2009.09.08. 11:50:46
XVIII. ker. Bethlen u. Üllői kereszteződés. Ez is szenzoros, de én sem tudtam. Egyszer munkába menet, egy kicsit rácsorogtam (az első kerék volt a fehér vonalon), nekem is gyanús lett, hogy nem akar váltani. A mögém beálló autós közölte velem (teljesen normális hangon!), hogy guruljak hátrébb, mert különben nem fog váltani. És lőn...
Azóta felujították az útburkolatot, azóta egyértelmű lett a helyzet, a szenzor területén hozzá sem nyúltak a régi aszfalthoz :) (Silent ismeri a helyet, ha minden igaz...)
greentech 2009.09.08. 11:52:35
dekás dezső 2009.09.08. 11:54:05
z 2009.09.08. 11:54:35
záporjózsi 2009.09.08. 11:54:48
@mozsó: Azért ne keverd össze a forgalomfigyelő hurkokat a lámpaindítókkal! A forgalomfigyelő hurkok pl. a zöldidőt állítják vagy programot váltanak, ha valamelyik irányban túl nagy torlódást érzékelnek és a másik irány pedig jól halad.
playgorro 2009.09.08. 11:54:55
szaGértő 2009.09.08. 11:54:56
uninterested 2009.09.08. 11:55:42
Hol élt eddig? Burokban?
Már a XXI -ik században vagyunk kérem!
NerveAxis 2009.09.08. 11:56:46
szaGértő 2009.09.08. 11:58:41
Silverf@x 2009.09.08. 12:00:03
harmincas 2009.09.08. 12:01:11
indapass90210 2009.09.08. 12:01:21
Fishbed. 2009.09.08. 12:01:37
A másik ilyen dolog, ami rendkívül bosszantó az hogy az autós két autónyi helyet kihagyva megáll a pirosnál, utána a többi autós is, majd előre gurul. Azt mondja meg nekem valaki ebben mi a jó. Ha valaki elmagyarázza, akkor én is ezt fogom csinálni.
Ui. A Babettára sem szokott reagálni az érzékelő.
kispista2 2009.09.08. 12:02:48
kofy 2009.09.08. 12:03:31
labi 2009.09.08. 12:03:39
labi 2009.09.08. 12:04:44
Evil One 2009.09.08. 12:05:15
Én spec magas vagyok, a kocsi teteje alacsony. Akkor látom kényelmesen a lámpát, ha van előttem 4 kocsi.
Nyilván nem hagyok ennyi helyet, de a vonalra álljon, akinek hét anyja van.
tom sailor 2009.09.08. 12:05:26
Feleslegesen meg nem állok a lámpa alá, hogy onnan előrehajolva, nyakat tekerve lássam a lámpát.
2 kezű mester 2009.09.08. 12:05:29
záporjózsi 2009.09.08. 12:06:45
pt_tomi 2009.09.08. 12:07:28
Sákif za morro? 2009.09.08. 12:09:40
Wercsy 2009.09.08. 12:10:03
amodent 2009.09.08. 12:11:00
Hm, itt élek már vagy 10 éve de még soha nem tűnt fel. Az összes lámpa program szerint vált szerintem és az aszfalton sem látszanak a hurok nyomai...
Tron65 2009.09.08. 12:11:07
Annyit még hozzátennék, hogy tudtommal magyarországon a lámpák forgási idelye max 3 perc.
Vagyis ha ennél hosszabb idő alatt nem vált zöldre, akkor valami bibi van. Pl nem sikerült ráállni az érzékelő hurokra.
záporjózsi 2009.09.08. 12:13:06
THK 2009.09.08. 12:13:30
(ami persze autótól is függ)
Egyszerűen nem értem, nálunk mi a túrónak kell a lámpákat szinte a megállási pont fölé akasztani?!
Érdemes megnézni a tengerentúlon: tipikusan az utca túloldalán vannak a lámpák, így bármilyen autóból könnyen, jól láthatóak a szabályos helyen megállva.
trixilw 2009.09.08. 12:16:00
Sőt, az Árpád hídnál a Hungárián, a sündőrpalota felé kanyarodó lámpa ráadásul olyan, hogy éjszaka csak a buszokat érzékeli. Taxisok meg állandóan rohangálnak át a piroson, különben az életben nem jutnának át. Szóval van ilyen, de ilyenért kiabálni, az több mint röhejes. Innen is gratulálok a furgonosnak.
espadazo - Játékbolt: · http://aruhaz.nettfilm.hu 2009.09.08. 12:16:16
Bármilyen hihetetlen, ilyenkor alig van olyan, hogy rám dudálnak, de attól sem sértődök meg.
Ha meg kiszállna velem ordibálni, akkor biztos halottnak tettetem magam, hogy szégyellje magát.
záporjózsi 2009.09.08. 12:16:25
@Wercsy: Ezt azért jó lenne KRESZ-esíteni. Pl. a jelzőlámpa veszély-táblája alá egy "DETEKTOR" kieg.
karandas 2009.09.08. 12:18:23
1.) Nem akarom kitekerni a nyakam. Láttam már nyakkitekerő barmot., aki majdnem elütötte az előtte áthaladó gyalogost, mert a lámpára koncentrált.
2.) Árnyékban akarok lenni.
3.) Nem tudom eldönteni csak a zöld nyilai alapján, hogy tulajdonképpen melyik sávban kellene lennem.
+1 A csíkon túl: Iszonyatosan szar a buszok/teherautók által hullámosított aszfaltról indulni.
metal · http://electric.blog.hu 2009.09.08. 12:18:40
Zombika 2009.09.08. 12:19:00
hahahaha!
"Mi van akkor, ha egy cangás áll a lámpánál? Vár addig amíg egy autó is odaér?"
Én még biciklist nem láttam megállni piros lámpánál, maximum ha olyan sűrű volt a keresztforgalom, hogy rakétával se lehetett volna átlőni. Ha van 20 méter hely 2 autó között, akkor a biciklis már nem is lassít a pirosnál.
Fishbed. 2009.09.08. 12:19:51
rekkettyés (törölt) 2009.09.08. 12:21:05
Egyébként az alapelv teljesen logikus, úgy van telepítve az érzékelő hurok, hogy a lámpa előtt "normál" helyen megálló autót érzékelje. Azok akik kilóméterekre állnak meg, megszívták, de nem is baj, alapvetően balfaszok, várjanak csak.
bp123456 2009.09.08. 12:21:09
Egyszer Gyöngyösön álltam vagy 10 percet. 2 után rájöttem, hogy érzékelős, látszott is, hol a helye, de hiába álltam fölé.
Muszáj voltam 10 perc után a piroson kifordulni...
Sok ilyen kapunyitó is van mélygarázsnál, a motorokat azok sem mindig érzékelik.
A biciklivel általában megoldható, ha lefekteti az ember a földre az érzékelő fölé.
metal · http://electric.blog.hu 2009.09.08. 12:22:26
Benbe · http://www.benbe.hu 2009.09.08. 12:26:18
SzZ 2009.09.08. 12:26:23
Valaki azt írta, hogy 2 percenként mindenképpen vált. Hát, két percnél biztos többet álltam ott.
Zombika 2009.09.08. 12:26:34
18 éve vezetek, kb. 350,000 km van mögöttem.
A kulcs ez: "ha nem zavarom a közlekedőket"
Hajnalban, üres úton felőlem ott állsz meg ahol akarsz, mit bánom én. A többire viszont:
1) A legtöbb lámpa nem csak fent van, hanem oldalt is. Annál a párnál, ami csak fent van, igenis tekerd ki a nyakad. Nem azért mert én moondom, hanem a KRESZ mondja. Szeretem az olyan embereket, akik kiválasztják a nekik tetsző szabályokat és csak azokat tartják be, a többit nem. Mintha ez olyan fakultatív ajánlatgyűjtemény lenne. Persze én sem tartok be minden szabályt (pl. sebességkorlátozást, néha), de nem vagyok rá büszke, és nem próbálom megmagyarázni, hogy az úgy frankó
2) Árnyékban akarsz lenni? Ez most valami vicc? Ha a kotvány szarodban nincs légkondi, akkor tekerd le az ablakot, vagy öltözz fel kevésbé. Ha egy piros előtt nincs árnyék, akkor egyáltalán nem állsz meg?
3) Ez elég szomorú. Előjelző tábla? Felfestés? Mi lenne, ha megállás előtt találnád ki, hogy melyik sávban kell megállnod? Nem így szokás?
+1) Arról szó sem volt, hogy a csíkon túl kellene megállni.
neurotikk! (törölt) 2009.09.08. 12:26:38
Pedig nagyon is jo a szenzoros lampa. Svedeknel tapasztaltam, kulonosen alacsony fogalomnal, mondjuk kora hajnalban, hogy a lampa ahogy kozeledk fele az autos zoldre valt. Nem a lampanal levo szenzor az ami iranyitja a lampat egyedul, hanem szomszedos szenzorok is jelezhetik, kozeledik az autos. Igy ha folyamatos piros van akkor sem kell minden pirosnal megallni picit, folyamatosan lehet haladni. A szenzor pedig egyebkent jo hosszu a lampanal, lehet 15-20 meter is, latszik az utburkolaton. Lehet meg a varakozo autok szamat is figyelembe veszi.
Sot, egyszer azt tapasztaltam, a bicajt is eszreveszi, zoldhoz kozeledve bicajjal epp valtott vissza pirosra, ki is engedtem, hogy varhatok, de mire megalltam volna ujra zold volt, 2-3 masodpercen belul. Nem jott mas iranybol senki, mehetek.
Szoval jo dolog ez, csak jol kell megcsinalni.
Szűcslaci 2009.09.08. 12:26:52
Blog.hu-s nickname 2009.09.08. 12:28:43
noncapisco (törölt) 2009.09.08. 12:29:57
A fehér vonalhoz kell állni és kész...
Csak vannak majmok akik félnek a vonaltól.
Az ilyen majmokra pedig nem lehet automatát alapozni.
Az ingerültség jogos, mi a francért áll meg valaki a vonaltól messze ?!
A zokni agyának nyilván túl nayh feladat annak felismerése, hogy ha messze áll a vonaltól, akkor kevesebb autó tud mögötte besorolni, átjutni...a zöldön.
A csákó tehát ne mazért hülye, mert ne mtudat, hoyg szenzoros...hanem, mert NEM ÁLLT A VONALHOZ!!!
Blog.hu-s nickname 2009.09.08. 12:30:20
noncapisco (törölt) 2009.09.08. 12:30:56
Nem kő tunni!
CSAK ahhoz kibaszott vonalhoz kell állni...ennyi.
Zsola777 2009.09.08. 12:32:54
Már évek óta mutogattam az ismerősöknek, taxisoknak ezt a módszert, tényleg nem tudnak róla sokan (én zseniális fizikatudásom alapján jöttem rá).
Azt hiszem, itt is van egy, de a Soroksárira csak így lehet ráhajtani több helyen: maps.google.com/maps?f=q&source=s_q&hl=hu&q=budapest+soroks%C3%A1ri&ie=UTF8&sll=47.448929,19.078849&sspn=0.118743,0.091419&ei=jTGmSuWxKY-K_AaSj62rBQ&cd=1&usq=soroks%C3%A1ri&geocode=FR531AId_vUiAQ&cid=5708914949261395389&li=lmd&ll=47.463064,19.08028&spn=0.002608,0.00684&t=h&z=18
A sztori hozzá:
A Gubacsi útig állt a sor, sokan már visszafordultak és tolattak, a lámpa csak nem lett zölt.
Legelöl valami szuzuki (Liana :) állt, egy félszőke nővel. Egy ideig álltam a sorban, aztán jobbra kikerültem mindenkit, majd előre mentem és ráálltam az érzékelőre. A szuzukis csaj túlságosan belülre állt, ott nem érzékelte.
Lehúzták az ablakot, felháborodtak, hogy mit képzelek. Na, akkor elmondtam nekik a szenzort és működését, és hogy meglátják, mindjárt zöld. Az is lett, mindenki megkönnyebbült végre. Happy End :)
papugaja 2009.09.08. 12:32:59
Vannak országok, ahol a lámpa a kereszteződés túloldalára van helyezve, nem a stopvonal fölé.
Nálunk miért nem lehet ezt?
Nővérem úgy járt, hogy intett a mellette lévő sávban álldigáló, értetlenül néző nőnek, hogy guruljon előrébb, mert így sosem kap balra zöldet. Az meg félreértette, és kövér gázzal a bekanyarodott a piroson át. Halálveszélyes szintet ért el a hülyeség.
papugaja 2009.09.08. 12:34:33
A posztoló eddig az Atlantiszon lakott, víz alatt.
neurotikk! (törölt) 2009.09.08. 12:34:45
záporjózsi 2009.09.08. 12:35:05
uninterested 2009.09.08. 12:35:16
Nem hiszem, hogy ez volt az első detektoros lámpája. Aki képes összerakni a fejében az ok-okozati összefüggéseket annak nem probléma egy ilyen lámpa felismerése.
De sajna nem mindenki ésszel közlekedik.
noncapisco (törölt) 2009.09.08. 12:36:17
Jogsid van-é, he ?!!!
Mi is a neve ?
Csak nem az, hogy "megállás helyét jelző vonal"
---------------------
h) megállás helyét jelző vonal:
keresztirányú szaggatott vagy folytonos vonal, amely AZT A HELYET jelzi, AHOL a járművel - ha a megállást az elsőbbség megadása, a vasúti jármű áthaladásának biztosítása, illetőleg fényjelző készülék vagy vasúti átjárót biztosító jelzőberendezés jelzése szükségessé teszi - meg kell állni;
----------
Van még fölösleges kérésed, kis tudatlan...
záporjózsi 2009.09.08. 12:37:16
elég.volt 2009.09.08. 12:38:06
Viszont aki kiszáll kiabálni, annak szét kell törni az arcát, hogy mindig fájjon neki ha kiabál.
záporjózsi 2009.09.08. 12:39:15
karandas 2009.09.08. 12:39:30
A kresz nem azt írja elő, hogy a csíkon, hanem a csík előtt kell megállni.
Van, ahol az előjelzés hiányos, vagy nem egyértelmű. De te 350.000 km alatt nem találkoztál ilyennel, ugye?
Meggyőződésem, hogy ha három méterrel hátrébb állok úgy, hogy periférikusan látom a lámpát és nem a zöldre váltáskor kell felmérnem a közlekedési szitut a kereszteződésben, előbb haladok át, mint te, aki még mindig a zsibbadt nyakát tekergeti.
kekecke · http://szepkiselet.blog.hu 2009.09.08. 12:40:15
noncapisco (törölt) 2009.09.08. 12:40:18
Nem kő tunni!, hogy van ilyen is.
CSAK ahhoz a kibaszott vonalhoz kell állni... ahogy azt a KRESZ előírja és akkor működni fog anélkül, hogy tudnál róla.
Manyizga (törölt) 2009.09.08. 12:41:00
záporjózsi 2009.09.08. 12:41:09
Blog.hu-s nickname 2009.09.08. 12:41:40
Daily Shark · http://dailyshark.blog.hu/ 2009.09.08. 12:43:57
Engem is megszívatott először pár éve, pedig 20 éve vezettem már akkor és még sose találkoztam ilyennel, (miután 5 percig nem volt hajlandó váltani, gondoltam, hibás, és mivel késő este volt és közel-távol sehol jármű, muszáj volt bekanyarodnom), másnap felhívtam a Budakeszi Polgármesteri hivatal műszaki osztályát, hogy rossz a lámpa, erre felvilágosítottak, hogy nem rossz, csak szenzoros.
Azon a helyen nem igazán kellemes amúgy a megállás helyét jelző vonalig előreállni, mert ha jön egy terjedelmesebb jármű, mondjuk busz vagy teherautó, ami ott kanyarodni ki jobbra, annak útba lehet...
Blog.hu-s nickname 2009.09.08. 12:44:16
kekecke · http://szepkiselet.blog.hu 2009.09.08. 12:45:36
noreg 2009.09.08. 12:45:38
Tölünk nyugatabbra ezt ugy oldják meg, hogy megismétlik a lámpát a a kersztezõdés után is:)
Forest (törölt) 2009.09.08. 12:47:02
9. § (4)
d) a kör alakú, valamint a nyilat vagy kerékpárt mutató folyamatos piros fény a továbbhaladás tilalmát jelzi: a c) pontban meghatározott helyen meg kell állni;
c) a kör alakú, valamint a nyilat vagy kerékpárt mutató folyamatos sárga fény a forgalom irányának megváltozását jelzi: az útkereszteződésnél - a kijelölt gyalogos átkelőhely, illetőleg a megállás helyét jelző útburkolati jel, ezek hiányában a fényjelző készülék előtt - meg kell állni; ha azonban biztonságosan megállni már nem lehet, az útkereszteződésen mielőbb át kell haladni;"
Vagyis nincs konkrétan méterben meghatározva hogy hol kell megállni (útburkolati jel, illetve gyalogos átkelőhely hiányában) a "lámpa előtt" ez a lényeg.
Erről még a stop tábla jutott eszembe:
"12. § (1) Az elsőbbséget szabályozó jelzőtáblák:
b) „ÁLLJ! Elsőbbségadás kötelező” (11. és 12. ábra), a tábla azt jelzi, hogy az útkereszteződésnél - a megállás helyét jelző útburkolati jel előtt, ilyen útburkolati jel hiányában az útkereszteződésbe való behaladás előtt - meg kell állni, és az a) pontban említett úton érkező jármű részére elsőbbséget kell adni."
Vagyis annyiban változott a Kresz, hogy régen ha nem volt felfestve az útburkolati jel, a táblával egy vonalban kellett megállni, de jelenleg a táblát elhagyva elgurulhatunk addig a pontig, ahonnan belátható az útkereszteződés, és csak ott kell megállnunk.
Útburkolati jel esetén, a stopvonalnál kell megállni, onnan előregurulva már csak elsőbbségadási kötelezettségünk van, a megállásinak már eleget tettünk.
És egy privát észrevétel: Lehetne jelölni a szenzorokat, vagy ennek hiányában nagyobb területen elhelyezni a hurkot (persze mindkettő magyarázható a pénzhiánnyal)
A "fekvőrendő" útburkolati jellel történő megjelölését viszont kötelező kellene tenni, mert a jelenlegi állapotok korlátozott látási viszonyok között veszélyeztethetik a közlekedőket.
Bozdurgán 2009.09.08. 12:48:05
Ez úgy van, hogy én 2m magas vagyok, ha a vonalhoz állok nem látom a lámpát. Ha a lámpát a közútkezelő nem 5m magasra tette volna az én autóm is hátrébb állt volna.
Mondjuk ezért ragaszkodom görcsösen a tetőablakhoz, de sok helyen nem segít az sem.
Blog.hu-s nickname 2009.09.08. 12:48:33
.
Téged ki kéne tömni, és üvegvitrinben mutogatni! :-)
Zombika 2009.09.08. 12:48:53
Ha van benne légkondi, mit számít, hogy árnyékban vagy-e?
Teljes tévedésben vagy azt illetően mit ír elő a kresz, de itt egy idézet:
"keresztirányú szaggatott vagy folytonos vonal, amely AZT A HELYET jelzi, AHOL a járművel - ha a megállást az elsőbbség megadása, a vasúti jármű áthaladásának biztosítása, illetőleg fényjelző készülék vagy vasúti átjárót biztosító jelzőberendezés jelzése szükségessé teszi - meg kell állni"
Nem tudom mi lehet velem a gond, de én eddig még soha nem a lápa zöld nyilaiból szereztem tudomást arról, melyik sávba kell(ett volna) állnom. Biztos valamit rosszabbul csinálok, mint te.
Igen, te biztos mindig gyorsabban haladsz át a kereszteződésen mint én, sőt még az apukád is erősebb, mint az enyém :)
noncapisco (törölt) 2009.09.08. 12:49:45
De lehet venni műanyag fénytörő "lencséket" is a szélvédőre az ilyen bunkerekhez, amikkel látni a lámpát nyaktekerés nélkül is...
Back Jauer 2009.09.08. 12:51:10
Baszod, nem burokban élek, de még én se hallottam róla és nem is találkoztam vele. Bp-en 10 évben egyszer járok kocsival, itt Szolnokon meg egy darab sincs. Van viszont minden belvárosi gyalogosátkelőnél hangszóró, ami bemondja vakok és gyengén látók miatt, hogy a lámpa zöldre váltott, meg lehet kezdeni az átkelést az úttesten. :)
noncapisco (törölt) 2009.09.08. 12:51:41
"Megállás helyét jelző vonal"
Mond ez valamit...mert a RESZ-ben ez IS benne van...és ilyen van a lámpák előtt felfestve.
Shopping 2009.09.08. 12:52:27
10 méterrel a felfestés előtt??
Én is kiabáltam volna veled..
Zombika 2009.09.08. 12:53:38
Természetesen tudok tükörből tolatni, de ugye te meg tudod, hogy alapból nem úgy kell?
A tükörből tolatás a teherautók, dobozos áruszállítók, lakókocsisok, meg egyéb olyan járművek vezetőinek technikája, akik nem látnak ki hátra. Normál személyautóval hátrafordulva kell tolatni. Éppen ezért van benne a KRESZ-ben, hogy hátramenetben nem kötelező bekötni a biztonsági övet.
noncapisco (törölt) 2009.09.08. 12:53:44
Vegyél egy olyan műanyag lencsét a szélvédőre ami erre van kitalálva....és megoldódik a 2 métered.
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.09.08. 12:54:44
DonnaNyányó 2009.09.08. 12:56:00
Tomivagyok · http://www.genital-herpes-relief.org 2009.09.08. 12:57:40
:):)
trixilw 2009.09.08. 12:58:21
Kedves emberkék: azért mert az oktató még régen (sztem egyeseknél nem is olyan régen) azt mondta, hogy a vonalon állj meg különben megbüntet a vizsgabiztos, az nem azt jelenti, hogy azon a centiméteren kell megállnod. Előtte kell és kész. A Kresz nem ad tűréshatárt, hogy 1 vagy 10 centin belül kell ott megállnod.
DonnaNyányó 2009.09.08. 12:58:53
uninterested 2009.09.08. 12:58:54
záporjózsi 2009.09.08. 12:59:06
@noncapisco: Talán nem extrém a 2 m-es testmagasság, szerintem érdemes lenne úgy elhelyezni a lámpákat, hogy látni is lehessen.
@Shopping : Nem lett volna egyszerűbb kikerülni? ;)
trixilw 2009.09.08. 12:59:13
záporjózsi 2009.09.08. 12:59:55
Evil One 2009.09.08. 13:01:56
2009.09.08. 13:01:59
Stuttgart bevásárló negyedében szószerint ugyanez esett meg velem.
Blog.hu-s nickname 2009.09.08. 13:05:05
A posztíró kicsit süti volt, de ez nem jogosít fel senkit arra, hogy ordítson vele! Olyan rettentő sok okos ember vezet Magyarországon.
.
A lámpákat, és ezeket az érzékelő madzagokat pedig legyenek szívesek az illetékesek "normálisan" kirakni, hogy jól láthatóak legyenek, és megfelelően érzékeljék a járműveket. (És akkor majd nem kell kitáblázni.)
.
Akik pedig a dühöngésért jöttek (mert pl: ma leelőzte őket egy suzuki), azoknak további jó dühöngést, egymás szidását!
Evil One 2009.09.08. 13:05:05
papugaja 2009.09.08. 13:05:06
Még anyám is tudja mi ez, pedig tanyán él.
DonnaNyányó 2009.09.08. 13:05:17
Fishbed. 2009.09.08. 13:05:23
Ha rendesen ülsz az ülésben, és nem fekszel a sebességváltón, és még a sapkádat sem húzod a szemedbe akkor látni fogsz, ha nem akkor fehér bottal járj, ne autóval! Vagy állj meg 20 m-re és várj a zöldre amíg akarsz.
Labdacs 2009.09.08. 13:05:55
j311 2009.09.08. 13:06:32
Nem kell tudni, hogy szenzoros, csak azt, hogy a vonalnál kell megállni...
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.09.08. 13:06:58
kutya_zzr · http://www.hegylakok.hu 2009.09.08. 13:07:48
MEGBASZHATOD.
USA egyes államaiban, az ilyen kereszteződésekben (ha a forgalmat nem akadályozod) akkor átgurulhatsz motorral a piroson is - hiszen fizikailag lehetetlen h átváltson.
Qkac · http://urvezeto.blog.hu 2009.09.08. 13:08:24
Én cca. 10 éve futottam bele egy hasonlóba. A Völgy utca irányából jöttem fel a Hűvösvölgyi útra, és üvegszilánkok voltak az aszfalton, ezért gondoltam, nem tapicskolok bennük addig sem, míg zöldre vált a lámpa. Kicsi volt a forgalom, ezért jó pár percig álltam ott, amíg valki, aki rendelkezett némi helyismerettel, végre odaért mögém, majd pár perc múlva viszonylag kulturáltan felhívta a figyelmemet, hogy ha előrébb gurulnék, akkor még ma kihajthatnánk a főútra. S lőn! Azóta igyekszem erre odafigyelni. :-)
Evil One 2009.09.08. 13:08:55
Elárulok egy titkot!
Ha a kocsimmal ráállok a vonalra, akkor a kormányon át rá kell feküdnöm a műszerfalra, hogy lássak valamit. Mondhatnám, hogy nem teszem, mert ha hátulról belémjönnek, nekem reszeltek is, de nem ez az igazi indok, egyszerűen csak idegesítő, úgyhogy le is van szarva az egész.
trixilw 2009.09.08. 13:08:55
KuKori · http://ireland.blog.hu 2009.09.08. 13:09:18
A régi szenzoros lámpák viszont valóban csak közelről mentek.
a távoli rokon 2009.09.08. 13:10:21
karandas 2009.09.08. 13:10:33
9.$ (4) c)
a kör alakú, valamint a nyilat vagy kerékpárt mutató folyamatos sárga fény a forgalom irányának megváltozását jelzi: az útkereszteződésnél - a kijelölt gyalogos átkelőhely, illetőleg a megállás helyét jelző útburkolati jel, ezek hiányában a fényjelző készülék ELŐTT - meg kell állni; ha azonban biztonságosan megállni már nem lehet, az útkereszteződésen mielőbb át kell haladni;
Bozdurgán 2009.09.08. 13:11:09
azért hikomat tuningot nem szerelek fel:))
Evil One 2009.09.08. 13:11:35
Jaja, ha annyit elérnénk, hogy sárgánál az egész sor vált egyesbe és mondjuk már nem a féket nyomja, az áteresztőképesség is jelentősen nőne, de a legtöbben még ilyenkor is keresik a kuplungot.
Zep 2009.09.08. 13:11:47
karandas 2009.09.08. 13:13:24
ness 2009.09.08. 13:14:13
RobinGood 2009.09.08. 13:15:49
Amúgy meg a lámpák kapcsán az is vicces, hogy a legtöbb esetben nekem is messzebb kell megállnom a stop vonaltól, mert magas ember lévén a vonalról nem látom a lámpát.
Madridban ezt úgy oldották meg, hogy szemmagasságban a lámpáknál kisebb lámpákat helyeztek el, így az elől állók is jól láthatják, hogy mikor vált.
a távoli rokon 2009.09.08. 13:16:54
metal · http://electric.blog.hu 2009.09.08. 13:18:16
Amúgy ez az egész elkerülhető lenne, ha azok akik arról döntenek, hogy hova kerülnek a lámpák, kicsit gondolkodnának néha, szerintem ez elvárható lenne, ha már közpénzből vannak fizetve!
A'n'C 2009.09.08. 13:18:29
Jellemző, hogy itt is csak az autókra gondoltak...
Zombika 2009.09.08. 13:18:32
Az általad kiemelt "ELŐTT" a fényjelző készülékre vonatkozik.
A "megállás helyét jelző útburkolati jel"-re az vonatkozik, amit idéztem.
Ha az a kérdés, hogy az útburkolati jelnél, vagy 5 méterrel előtte kell-e megállni, akkor miért is nem az útburkolati jel definíciója a releváns?
Az általad beidézett pontnak is az értelme: a kereszteződésNÉL kell megállni, tehát a gyalogátkelőhelyNÉL, az útburkolati jelNÉL, illetve ezek hiányában (tehát CSAK AKKOR, ha ilyenek nincsenek) a fényjelző készülék ELŐTT.
exilis 2009.09.08. 13:20:00
Fishbed. 2009.09.08. 13:22:09
karandas 2009.09.08. 13:22:14
"ezek hiányában a fényjelző készülék ELŐTT"
Albu 2009.09.08. 13:22:49
El sem olvasom a hozzászólásokat.
Csak idéznék:
Kresz. 18. § „Útburkolati jelek
h) megállás helyét jelző vonal: keresztirányú szaggatott vagy folytonos vonal, amely azt a helyet jelzi, ahol – ha a megállást (…) fényjelző készülék jelzése szükségessé teszi – a járművel meg kell állni.”
Nem előtte, nem utána, nem ott, ahol jólesik.
DonnaNyányó 2009.09.08. 13:23:00
karandas 2009.09.08. 13:24:15
Én ilyet nem találtam a citált paragrafusban ezt te csak odaképzelted.
DonnaNyányó 2009.09.08. 13:24:22
Fishbed. 2009.09.08. 13:24:26
silent76 2009.09.08. 13:27:18
Azt vajon tudja, hogy már nem egypártrendszer van?
Zombika 2009.09.08. 13:27:21
Utolsó próbálkozás:
"A kereszteződésNÉL kell megállni, tehát a gyalogátkelőhelyNÉL, az útburkolati jelNÉL, illetve ezek hiányában (tehát CSAK AKKOR, ha ilyenek nincsenek) a fényjelző készülék ELŐTT."
Mit nem értesz azon, hogy a vonalnál kell megállni, de ha NINCS VONAL, akkor és csak akkor a lámpa előtt?
Vagy talán az segít, amit Albu írt:
"megállás helyét jelző vonal: keresztirányú szaggatott vagy folytonos vonal, amely azt a helyet jelzi, ahol – ha a megállást (…) fényjelző készülék jelzése szükségessé teszi – a járművel meg kell állni.”
Nem előtte, nem utána, nem ott, ahol jólesik"
Ha ezek után is úgy érzed, hogy igazad van, akkor tényleg felesleges vitáznunk egymással, nem is teszem.
Evil One 2009.09.08. 13:27:45
Persze, mert szar helyen van a lámpa, a vonal, meg a kurva érzékelő is általában. Mindennek az együttállása kell, hogy ilyen előforduljon, ha bármelyik jól lenne kitalálva, a rendszer működne, de a hazai szakembereket a jelek szerint ezek a kihívások éltetik.
Bozdurgán 2009.09.08. 13:28:00
ja ahogy a paragrafus mundja:)
gondolom amikor karakószörcsögön krúzolsz ott van az öledben a kresszkönyv, és ha valami forgalmi helyzethez érsz ádáz lapozásba kezdessz, és a lehúzott ablakon kioktatod a forgalmi helyzet résztvevőit:)
Gondolom ez a vonal is olyan mint a stop tábláknál rajzolt, 10-ből 8 olyan helyre van húzva ahonnan juszt sem látom be a kereszteződést.Ezt mondjuk sosem értettem ,de biztos van valami praktikus oka...
Slowly 2009.09.08. 13:28:32
Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2009.09.08. 13:29:19
igaz ezt nem könnyű észrevenni, sasolni kell az aszfaltot. sokkal értelmesebb lenne ha pl ezt az érzékelős részt lefestenék fényvisszaverő sárga festékkel pl, és akkor egyértelmű lenne a szituáció: rá kell állnom a baszottnagy sárga pacára, különben a hülye lámpa nem fogja fel hogy odaértem.
záporjózsi 2009.09.08. 13:31:02
@metal: A karos lámpa olcsó, biztos, a feszített nem az igazi. Keretet meg nem akarnak az út fölött, átlósan.
@Albu: Ez így van, csak akkor a beruházási összegekbe (pl. az "alkotmányos költségek" csökkentésével) ugyan építsék már bele a normális villanyrendőrt. Azért nem hülyeség Amerikában a kereszteződés közepe fölé függesztett lámpa...
Fishbed. 2009.09.08. 13:31:53
karandas 2009.09.08. 13:32:02
Ha majd megbüntetnek azért, mert 2 méterrel az útburkolati jel előtt álltam meg, visszajövök mea culpázni.
exilis 2009.09.08. 13:32:59
záporjózsi 2009.09.08. 13:34:39
metal · http://electric.blog.hu 2009.09.08. 13:35:14
@záporjózsi: Karos lámpát lehet a kereszteződés után is tenni, vagy a vonalat 2 méterrel hátrébb festeni.... Lenne megoldás, csak az "tisztelt" illetékeseknek akarni is kellene!
a távoli rokon 2009.09.08. 13:37:08
greentech 2009.09.08. 13:37:18
metal · http://electric.blog.hu 2009.09.08. 13:37:33
záporjózsi 2009.09.08. 13:37:36
Zombika 2009.09.08. 13:37:44
Nem arról van szó, hogy megbüntetnek a két méterért, sőt ha csak 2 méterrel állsz hátrébb, akkor még az indukciós hurok is működik.
Egész végig arról volt szó, hogy azt a gyökeret, aki 1-2 autóval (5-10 méter) hátrébb áll meg, azt nem érzékeli a hurok, ezért ő (és a mögötte állók) ítélet napig állhatnak ott, mert nem vált át a lámpa.
Vagy ezt a vitaindító sztorit már elfelejtetted?
aGerald 2009.09.08. 13:38:01
juliusbond 2009.09.08. 13:39:53
Vagy lehetne visszajelezni valahol a lámpa táján, hogy "meg van nyomva".
Az sem lenne gáz, ha ki lenne írva, hogy a lámpa "megnyomós", vagy csak szimplán ritkán vált zöldre.
És útálom az okosokat. Ha valamit nem tanítanak, akkor ne várják el, hogy tudjam.
Evil One 2009.09.08. 13:41:39
Az jogos, hogy 10 méteres kihagyás már pofátlanság.
papugaja 2009.09.08. 13:42:55
Kár volt elárulnod ezt a titkot, mert azt igazolja, hogy lusta vagy gondolkodni.
Hogy látja-e a sofőr a lámpát, az függ a lámpa távolságától és magasságától, illetve a sofőr szemének távolságától és magasságától - a szélvédő felső széléhez viszonyítva. Ezt pedig befolyásolja: a sofőr magassága, az üléspozíció, a szélvédő magassága.
@Albu:
Azt a helyet jelzi, ahol jólesik?
Nem kéne ezt újra elolvasni?
Back Jauer 2009.09.08. 13:43:06
Biztos pesti tanyán él. De bírom ezt, a vidéki az hülye tudatlan paraszt csak a pesti, az tud mindent!
karandas 2009.09.08. 13:43:39
Utoljára én is segítek, írok két lehetőséget egy mellékmondat elhagyására. Kérlek döntsd el melyik helyes (hozzáképzelések nélkül):
a.) a kör alakú, valamint a nyilat vagy kerékpárt mutató folyamatos sárga fény a forgalom irányának megváltozását jelzi: az útkereszteződésnél - a kijelölt gyalogos átkelőhely, illetőleg a megállás helyét jelző útburkolati jel ELŐTT - meg kell állni; ha azonban biztonságosan megállni már nem lehet, az útkereszteződésen mielőbb át kell haladni;
b.) a kör alakú, valamint a nyilat vagy kerékpárt mutató folyamatos sárga fény a forgalom irányának megváltozását jelzi: az útkereszteződésnél - a kijelölt gyalogos átkelőhely, illetőleg a megállás helyét jelző útburkolati jel - meg kell állni; ha azonban biztonságosan megállni már nem lehet, az útkereszteződésen mielőbb át kell haladni;
záporjózsi 2009.09.08. 13:44:05
@metal: Tekintettel arra, hogy utólag helyezik el a kopórétegbe, utána is látszani fog...
greentech 2009.09.08. 13:44:05
Ha ez program megdöglik, mondjuk a nagy melegben, a panelok felmelegednek, sárga villogóra vált vagy egy előre meghatározott programon fog futni forgalomtól függetlenül.
vwxyz (törölt) 2009.09.08. 13:46:01
És ez detektoros, vagy a buszokon van valami jeladó? Mert ha detektoros, akkor vagy nagyon rosszul van hangolva, vagy nagyon utálja az autósokat a tervezője.
záporjózsi 2009.09.08. 13:46:52
papugaja 2009.09.08. 13:47:36
Na, ezt hogy olvastad ki?
Fishbed. 2009.09.08. 13:47:48
Remélem finom voltam és nem sértek meg senkit, de ha egy út a szakadékba vezet attól én még nem hajtok bele, mert nem volt kitéve Behajtani tilos tábla.
Acmee 2009.09.08. 13:48:26
No, ez Vértesszőlős Tata felőli határa.
Az egész falu 40-es(a településtáblával együtt van a korlátozó), még régebben annak nyilvánították, mivel a házak az út mellett vannak, és nagy volt a zajterhelés, nomeg nem egy embert kivasaltak(bóklászó, vak hülyék(ugyanis full egyenes a falu...). Azóta kitiltották a teherforgalmat, nekik M1-en kell pirítani, de maradt a 40.
Namost ezt kb. senki nem vette (túl) komolyan, mert:
1. Az 1-es főút forgalmát fogja meg, mint az állat(melyik az a barom, aki az 1-es(tehát "elvileg" a legfontosabb) főutat egy ilyen marhasággal belassítja.
2. A teherforgalom kitiltásával sztem a zaj/vibráció is drasztikusan lecsökkent, ez az indok már szar a 40 fenntartására.
3. A legtöbb(amennyit legalábbis vezettem(sok)) autónál a 40-et 3-ban tudod tartani, 1500-2500 közötti fordulaton. A 4 már ált. sok. Namost. Fogok egy (tegyük fel) 1800-as fordulaton, 3.-ban 40-el elzötyögő autót. Megnézek egy másikat, ami 1500-as fordulaton, már 4.-ben, 50-el menő másikat.
Kérdés: Melyik zaja a zavaróbb?(sztem ha hosszan hallom a magasabb fordulatút) Melyik szennyezi jobban a környezetet?(Egyértelmű. Marhán örül is az egyszeri falusi ember a szinte városi levegőnek, ami Vértesszőlős főútján tapasztalható.)
Erre most kipakolták ezt a lámpát is. Hiperkirály beállítással. 41-nél már bevágja a pirosat.
Reggelente a munkába igyekvő emberek ált. nem nézik gúvadt szemmel a sebmérőt, h na mikor megyek 40 helyett 41-el. Ráadásul a ketyere kinn van kb. 80m-re a legelső háztól és a lámpától.(tehát pont olyan hely, ahol az ember már tartja a szigorú 40-et).
Eddig még semmi gond, megszoktuk. De! ha véletlenül "beesik" a mögötted jövő kicsit gyorsabban. akkor már téged is megfog. Ezt megkombinálva a reggeli "csúccsal" máris kialakul egy ~50m-es kocsisor, ami (Csikós cikkéből idézve) "hernyózik" végig, így rohadtul belassítva a forgalmat. (nem volt elég a 40...)
Ergo: Sikerült egy elég fontos főút forgalmát ezen a szakaszon néha-néha torlódássá dagasztani(mellesleg eddig nem volt ilyen gond.)
Ja, és ha Gúgli mepszen megnézi vki, akkor ráadásul az egész falu tele van pakolva "lassító" járdasziget-szlalommal...
záporjózsi 2009.09.08. 13:48:57
Joe-ból is megárt a shock !!! (törölt) · http://www.tuzelestechnika.net/ 2009.09.08. 13:49:44
Jó ez a szenzoros cucc. Nem lassítja a forgalmat.
Az viszont tényleg idegesítő, hogy egyes helyeken a lámpa a csíktól kb.1,5 méterre van, viszont rohadt magasan! Ilyenkor jó rá kell tapadni a szélvédőre, mint akinek 6 dioptriája van. Mondjuk örüljünk, hogy van lámpa, meg csík, meg út!
A kiabálós barmokat, na azokat igazán csípem.
Ritkán keveredek ilyen szituba. Mondjuk olyan furgonossal már volt dolgom (kettővel is), aki addig volt kőkemény míg oda nem mentem hozzá megkérdezni, hogy most ezt miért kell? Érdekes azonnal lenyomta a gombot és felhúzta az ablakot. Pedig csak annyit kérdeztem tőle, hogy miért beszél velem így, amikor sem okot nem adtam, sem nem szóltam hozzá ilyen stílusban. (Ha megmozdult volna agyonb+sztam volna, az tuti.) A szitu az volt (2 éves dolog), hogy delegáció miatt lezárták az Üllőit, mi meg vártunk egymás mellett az Orczyn, ez az állat meg nyomja a dudát a fülembe, nyáron lehúzott ablaknál. de már percek óta. Ismeritek ezt a típust. Megkérdeztem tőle, hogy most ezt miért csinálja, úgyis meg kell várni a delegációt. Válasz: Mi az anyádat ugatsz, szétbaszom a fejed, köcsög! Közben kinyitotta az ajtót és felállt a küszöbre, hogy nyomatékot adjon a szavainak. Ezen egy kicsit elborult az agyam és kiszálltam, erre becsukta az ajtót, majd odasétáltam és miközben a gombot már lenyomta és húzta fel az ablakot megkérdeztem, hogy mire föl válaszol így, illetve mit gondol magáról? Direkt nem beszéltem vele csúnyán, viszont annál erélyesebben. A harmadik bekérdezésemre bocsánatot kért. A vicc az egészben az volt, hogy közben a társa bent ült a másik ülésen és mikor vége lett jót röhögött a sofőrön.
Persze ez egyedi eset, és azt mondom senki ne szálljon ki erőfitogtatás céljából!
záporjózsi 2009.09.08. 13:52:53
Az ilyen lámpák külföldön divatosak, elég jó a lassító és nevelő szerepük.
Kérdés: ki tud olyan települést mondani, ahol a falutáblánál 40 km/h-nál alacsonyabb sebesség van? Keressük az ország leglassabb települését!
tpapa 2009.09.08. 13:54:05
vwxyz (törölt) 2009.09.08. 13:54:30
Erre egyedül is rájöttem, csak arra nem, hogy ez így miért jó?
@Acmee: Valamelyik helyi politikus szerzett így plusz két szavazatot, miért nem örülsz ennek?
randomuser1 2009.09.08. 13:55:06
Raиdoм_ · http://miemva.blogspot.com/ 2009.09.08. 13:57:13
Én nem tudtam, hogy szenzoros a lámpa, de rendszeresen jártam arra és mindig tudtam mikor kapunk zöldet, de nem kaptunk most. Két zöld hiányzott mikor leesett, hogy ez szenzoros.
Próbáltam villogni az emberünkre, hogy guruljon előrébb. Különben is milyen butaság már, hogy nagyon messze áll meg a lámpától. Ő nem vette a lapot. Ekkor kicsit dudáltam rá, de nem igazán akart előrébb gurulni az érzékelőig.
Ekkor ki akartam szállni, hogy megmondom neki az oksat. Nos ő megrémült és áthajtott a piroson.
Nem túl sok ész szorult szegénykébe.
Amúgy nagyon idegelnek azok az autósok akik dugóban is fél autónyi vagy autónyi helyeket hagynak és mások meg nem férnek át a lámpán.
Fishbed. 2009.09.08. 13:57:15
záporjózsi 2009.09.08. 13:59:38
mikrovp 2009.09.08. 14:02:13
Acmee 2009.09.08. 14:03:51
Tegyél még hozzá légyszi annyit, hogy Tata-Tatabánya között elég sűrű a forgalom, ráadásul az említett időszakokban(reggel-du.) a torlódott kocsisorból jópáran bekanyarodnak Szőlősön (az utcák sem épp szélesek, nagyon pici ívben lehet jobbra kanyarodni, főleg, ha épp valaki kifelé is igyekszik az utcából. Ezért kb. 20 alá lassít az összes lekanyarodó(érthetően). Ez viszont a 13. autónál már majdnem állóra fékezést jelent. Ezért írtam a 3. sebességet, így nem kell azon a ~2km-en folyamatosan taposni a pedált, keverni a váltót(nem mintha zavarna, de meló után nem mindig szeretem pakolni...)
Szvsz. hidd el, nem véletlenül írtam 3.-at ;)
Nekem sem magával a lámpával van a bajom, inkább a kivitelezésével, beállításával.
1. Mivel baromi messze van a szenzor a lámpától, ezért a mögötted 100~150mre jövő autó simán "bepirosít". Ezért már jópáran simán átmennek a piroson.
2. A fos beállítás miatt nem lehet normálisan közlekedni azon a részen.(görcsösen figyelni kell, ráadásul nem tudod megcsinálni a "klasszikus" fékezek-pakolom vissza, majd kb. 60-ról már motorfékkel gurulok be(mégegyszer, a sarokház min. 80m-re az érzékelőtől, tehát ha a falutáblától 60-ról motorfékezel, akkor mire beértél a faluba, már rég kiadta a 40-et.)
Az ilyen lámpát sztem +10km/h-ra kellene állítani, mivel lassításnál tudod "centire" belőni a sebességed, valszeg a fékről már korábban lelépsz, hagyod motorféken.
magyar-magyar szótár 2009.09.08. 14:07:42
záporjózsi 2009.09.08. 14:08:34
Külföldön +5-+10 km/h szokás
noncapisco (törölt) 2009.09.08. 14:09:08
Nem vazze!
Nem kell vinni a paragrafust és lapozni.
AZT TUDNI KELL!
Legalábbis, annak, akinek jogsija van
és nem libárért vette....
magyar-magyar szótár 2009.09.08. 14:09:23
záporjózsi 2009.09.08. 14:11:59
M. Péter 2009.09.08. 14:13:13
A lampa kb. a kocsi elejevel egyvonalban volt fenn egy oszlopon, ugy lehetett csak latni, hogy az oktatom letekerte az ablakat, es kidugta a fejet.
metal · http://electric.blog.hu 2009.09.08. 14:15:12
zoldpagony 2009.09.08. 14:15:19
záporjózsi 2009.09.08. 14:16:02
Qkac · http://urvezeto.blog.hu 2009.09.08. 14:16:33
redriot77 2009.09.08. 14:16:49
Az autó formájától és a vezető alkatától függően előfordulhat olyan, hogy ha valaki a vonalnál áll meg, akkor csak a gerincét összehajtogatva, és kitekert nyakkal látja a lámpát. Ilyenkor az illető érthető okokból nem gurul előre a vonalig.
Ilyenkor van valami értelme az új divatnak, a tető közepéig benyúló szélvédőnek. (Olyankor viszont szopás, ha egy az előtte haladó kamazról lepattanó kődarab megrepeszti az óriásablakot. Elköltheti egy használt Suzuki árát az új üvegre/cserére.)
M. Péter 2009.09.08. 14:17:41
Fáradt Vándor 2009.09.08. 14:18:00
babel 2009.09.08. 14:18:39
Qkac · http://urvezeto.blog.hu 2009.09.08. 14:20:29
cindbl 2009.09.08. 14:21:44
a lampat pedig fel lehet rakni szembe is, a keresztezodes tuloladalan, es akkor kozel lehet menni a vonalhoz.
Blindmouse 2009.09.08. 14:21:56
kanyarodj onnan balra éjjel :D
záporjózsi 2009.09.08. 14:23:15
agybunda · http://www.failsite.blog.hu 2009.09.08. 14:23:39
Gery.Greyhound · http://greyhound.blog.hu 2009.09.08. 14:23:50
záporjózsi 2009.09.08. 14:24:11
theutat villám 2009.09.08. 14:25:05
záporjózsi 2009.09.08. 14:25:28
Bozdurgán 2009.09.08. 14:26:47
Hát persze hülyegyerek.Kivülről szó szerint fújni az összes paragrafust.
Pontosan.
Gondolom te vagy az aki ha meglát egy korlátozó táblát besatuzik,és 130-al autózik a belső sávban mert neki ahol joga van.
Sávválás előtt minden alkalommal hátranéz, kifordulva a székből, és a jobbos utcánál sosem néz balra,mert onnan szabály szerint nem jöhetnek.A többsávos körforgalomban meg a legszélső sávban végigautózik mert a kressz nem írja elő hogy ha behúzódsz segítessz másoknak.
Azért nem járok ide egy ideje, mert ahozzád hasonló kreszmásolgatós 17 éves gyakolrlatlan hülyegyerekek szétcincálják a hozzászóláspokat.
gipsz jakab 2009.09.08. 14:27:14
pár éve van már ilyen ...
én már 1994-ben találkoztam ilyennel lámpánál :D
Motorokat nem érzékeli?
dehogynem. nem a keresztben, hanem a hosszában lévő bitumen csíkra kell ráállni.
Én akkoriban triatlonoztam és a parkolót lezáró sorompót egy ilyen érzékelő nyitotta. Ha hosszában álltunk rá a bitumen csíkra, akkor még a bringát is érzékelte, pedig abban aztán tényleg nincs túl sok vas ...
záporjózsi 2009.09.08. 14:30:56
Qkac · http://urvezeto.blog.hu 2009.09.08. 14:32:39
agybunda · http://www.failsite.blog.hu 2009.09.08. 14:32:48
Helyi vagányok-.-
záporjózsi 2009.09.08. 14:35:09
Evil One 2009.09.08. 14:36:03
A Stop tábla megint csak egy érdekes képződmény egyébként...
Qkac · http://urvezeto.blog.hu 2009.09.08. 14:39:05
metal · http://electric.blog.hu 2009.09.08. 14:40:45
agybunda · http://www.failsite.blog.hu 2009.09.08. 14:44:16
Acmee 2009.09.08. 14:44:18
Tudtommal 0(nem tuti, lehet, h volt baleset, Én spec. nem hallottam róla. Viszont egy motoros már meghalt ott a középre elhelyezett járdasziget miatt.) De előtte se állt bokáig a vér a faluban. (Értsd: 1-2-3évente történt baleset, az sem mind halálos, tehát teljesen "átlagos" értéknek tekinthetők.
Azt is vegyük figyelembe, h anno a baleseteknél még nem volt zebra a faluban, most van min. 3 (vagy négy, hirtelen nem tudom felidézni.
záporjózsi 2009.09.08. 14:44:27
záporjózsi 2009.09.08. 14:45:48
pewo 2009.09.08. 14:50:52
A második körnél leesett a dolog, de addigra mindegy volt. Egy kamion kimentett.:-)
Acmee 2009.09.08. 14:52:59
Eddig oké, viszont "gombos" lámpával védett az összes zebra (amúgy a falu elején lévő "zebralámpa" lett a sebesség-terminétör).
Amúgy pedig az út kialakítása: pár száz méterenként váltakozik az egyik oldalon-másik oldalon (a közlekedéssel párhuzamosan) kialakított parkolók. Így már biztosított, h folyamatosan szlalomozz, ez van még megfejelve a falu mindkét oldalán lassítószigettel. Ergo tényleg mindent megtettek, h ne lehessen normálisan közlekedni azon a részen.
(azt már nem említem, h 83-ból hallottam első hírét a Tata-Vértesszőlős-Tatabánya elkerülőútnak(nem M1-re tereléssel). Amiből azóta sem lett semmi...
traxx 2009.09.08. 14:55:35
Acmee 2009.09.08. 14:55:41
Ja, még mielőtt nekem ugrana valaki: Nem a gyalogosbiztonsági intézkedések ellen vagyok, sőt!
Csak a mérleget kellene végre egyensúlyba helyezni.
Nomeg egy bizonyos ötletnek a "jó magyar" megoldását nem szeretem (esetünkben a fosul elhelyezett szenzor, ill. fosul beállított sebesség-határérték)
Vérnűsző Barom (törölt) 2009.09.08. 14:57:09
Körút, zöld lámpánál baktat a laza sor, betorkolló kis utcának remek pirosánál békésen várnak a népek.
A körúton lassít, majd ipszilonnal rátolat a mókus a keresztező kis utcára, megvárja a zöldjét, és átkocog a túloldalra.
Most ez szabályos, vagy sem?
Qkac · http://urvezeto.blog.hu 2009.09.08. 14:57:39
Evil One 2009.09.08. 14:57:44
"b) [165.] ÁLLJ! Elsőbbségadás kötelező: a tábla azt jelzi, hogy az útkereszteződésnél a megállás helyét jelző útburkolati jel előtt, ilyen útburkolati jel hiányában az útkereszteződésbe való behaladás előtt meg kell állni, és a védett úton érkező jármű részére elsőbbséget kell adni. "
Ez oké, mit jelent megállni? Hány másodpercig kell a tököd vakarni az üres úton, h megfelelj a szabályoknak? Nem jó, ha lassan gurulsz? A rendőr szerint nem jó, azt tudom. :)
moralisa 2009.09.08. 14:58:57
Fishbed. 2009.09.08. 14:59:18
A sztori az érzékelős lámpákról szól.
Az érzékelőt sokszor a vonal előtt helyezik el.
Megállhatsz a vonal előtt az érzékelőn, ahonnan kényelmetlenül látod a lámpát, de az hamarosan zöldre vált és mehetsz tovább, vagy keleti kényelemben az érzékelő előtt, ahol várhatod a zöldet, vagy a mögötted álló furgonost.
Lehet választani, mindenkinek szíve joga, hogy hogyan cselekszik.
moralisa 2009.09.08. 15:01:08
traxx 2009.09.08. 15:01:34
Azért azt tegyük hozzá, hogy ez nélkül eléggé kalandtúrás lenne az ott élők élete. Régebben nem volt ritka, hogy 130-150 -nel csapattak be a faluba. egy-két évvel ezelőtt egy motoros ütött el egy bringást a falutáblánál kb 200-al... Ezek tudatában azért érthető szerintem az ott kialakított helyzet.
A kerülőút szerintem soha nem lesz kész. Egyik oldalt a hegy, másik oldalt természetvédelmi terület(kiemelt, ha jól tudom)...
Qkac · http://urvezeto.blog.hu 2009.09.08. 15:02:01
sutyerák 2009.09.08. 15:03:49
Igy én kb. 4 méterrel hátrébb állok meg és mégis némelyikük néhány tízcentire megy el mellettem,jócskán levágva a megállás helye vonal sarkát
agybunda · http://www.failsite.blog.hu 2009.09.08. 15:05:04
sutyerák 2009.09.08. 15:06:25
Bambano 2009.09.08. 15:07:13
Benbe · http://www.benbe.hu 2009.09.08. 15:08:46
@Bozdurgán: Nem vagyok 17 éves és nem magoltam be a KRESZ-t, ennek ellenére a legtöbb szabályt már elég jól megtanultam. Például mert autózás után, ha valami gyanús volt nekem, azt mindig megnéztem, illetve ezen a blogon is a sztorikat ellenőrizni szoktam a "paragrafusokban". Nem olyan hosszú az, és a legtöbb része amúgyis a táblákról szól, amit mindenki tud (a "lassú jármű"-vekről szólókon kívül).
És igen, a szabályokat BE KELL TARTANI! Sőt, nagyot mondok, be is szoktam.
Azt is, hogy jobbratartási kötelezettségem van, tehát ha 130-cal is megyek az autópályán, akkor is ki kell húzódnom a külsőbe (és nem a középsőbe!), ha nem előzöm folyamatosan. És igen, engem nem zavar, hogy negyven másodpercenként kell fogdosnom egy bajuszkapcsolót.
És nem, sávváltás előtt nem kell hátranézned. Ha jól állítottad be a tükreidet akkor mindent látnod kell bennük.
És jobbos utcánál csak egy pillanatra nézek balra, mert a figyelmemet kötelességem a legteljesebb mértékben a jobbról érkezők fölfedezésére fordítanom.
És ismerem a többsávos körforgalmakat.
És remélem, gyorsan elveszíted a jogosítványodat (ha van egyáltalán)!
Bambano 2009.09.08. 15:09:05
Vérnűsző Barom (törölt) 2009.09.08. 15:10:38
A forgalmat nem zavarta, röviden tulképp lehet tolatni, még egyirányú utcában is.
Na, engem egy kicsit zavart a dolog az utcasarki kávézóból való bambulásban, leginkább azért, mert azóta ezen merengek. Tudom, fene a jó dolgom, hogy ráérek ilyesmin agyalni...
Valami konkrét, KRESZ-paragrafussal alátámasztott véleményt tudna valaki mondani?
Benbe · http://www.benbe.hu 2009.09.08. 15:11:05
Benbe · http://www.benbe.hu 2009.09.08. 15:12:26
Vérnűsző Barom (törölt) 2009.09.08. 15:12:44
Igen, egyirányú a kis utca (Oktogon előtt valamelyik, ahol keresztbe át lehet menni a túloldalra)
Vérnűsző Barom (törölt) 2009.09.08. 15:13:34
sutyerák 2009.09.08. 15:13:56
Evil One 2009.09.08. 15:16:38
Egy jogász ismerős szerint a "megállás" időtartama annyi kell, h legyen, ami a be és kiszállásra elegendő, az a vicc, h ez már megint annyi, amennyit akarsz.
Amúgy csak a jelenség érdekes: meg szoktam teljesen állni pár másodpercre, ha senki nem jön, akkor is de nem azért, mert bármi értelmét látnám, hanem mert attól tartok, előugrik egy bokorból egy rendőr és lelő. Csak mindig hülyén érzem magam, mintha nem cselekednék ésszerűen...
ebertek 2009.09.08. 15:16:57
szinte mindenhol van ugye biciklisáv is, s az is érzékelős.
és az összes gyalogátkelő helynél van gomb, amit meg kell nyomni. és ezek a gombok be is vannak kötve.
alapból az összes lámpa piros, csak akkor vált bármelyik, ha kell. autóval nem közlekedtem, de gyalog és biciklivel kellemes, különösen akkor, amikor nincsenek sokan az utakon (Magyaro-n ha átmegyek a piros lámpán, amikor látom, hogy sehonnan nem jön autó, akkor mindig lehet hallani a kiakadó szülőket / egyebeket, hogy rossz példát mutatok :P).
reggelente (5:00-6:00) bicikliztem, s az érzékelők mindig működtek, az esetek 90+ százalékában fékeznem sem kellett, csak úgy zöld lett. :)
kekecke · http://szepkiselet.blog.hu 2009.09.08. 15:17:52
MP 2009.09.08. 15:17:55
sutyerák 2009.09.08. 15:18:27
kekecke · http://szepkiselet.blog.hu 2009.09.08. 15:19:16
Megfordulás, hátramenet
33. § (1) Járművel megfordulni, illetőleg hátramenetet végezni csak úgy szabad, hogy az a többi jármű és az úttesten haladó gyalogosok közlekedését ne akadályozza. Az úttest széléhez, illetőleg a várakozóhelyre történő beálláshoz szükséges hátramenet azonban elvégezhető abban az esetben is, ha az a járműforgalmat - anélkül, hogy a járműveket veszélyeztetné - rövid ideig akadályozza.
(2) Autópályán, autóúton, vasúti átjáróban, egyirányú forgalmú úton és körforgalmú úton megfordulni tilos.
Egyirányú forgalmú úton, körforgalmú úton, vasúti átjáróban, autópályán és autóúton - egyirányú forgalmú úton az úttest széléhez, illetőleg a várakozóhelyre történő beálláshoz szükséges hátramenetet kivéve - hátramenetet végezni tilos.
(3) Ha a személy- és vagyonbiztonság megkívánja, a hátramenethez a járművezetőnek gondoskodnia kell arra alkalmas irányító személy közreműködéséről. Az irányító személynek úgy kell elhelyezkednie, hogy folyamatosan lássa a jármű mögötti területet és a jármű vezetőjével is kapcsolata legyen.
Bozdurgán 2009.09.08. 15:19:16
hogy te milyen ügyes vagy:)
gratulálok:)
sutyerák 2009.09.08. 15:23:02
Acmee 2009.09.08. 15:31:08
Kialakítható lenne, ahogy már a '80-as években is megtervezték. Szomód térségében indulna a kerülőút, majd Tata-Baj között vágna át, és Vértesszőlőst felülről, a domboldalon kerülve érne vissza a McDonald's mögé, és ott csatlakozna vissza a jelenlegi nyomvonalra...
sutyerák 2009.09.08. 15:35:09
mi pl. a Balaton mellett szerettünk volna végigautózni,de a táblák szépen eltérítettek a gyors útra.
ugyanez van Fehérvárnál is.
jól nem tájékoztatnak aztán kóvályog az ember autósa,mint a gólyafosch
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.09.08. 15:36:18
Frank Columbo 2009.09.08. 15:38:28
Evil One 2009.09.08. 15:39:09
Az a baj, h mindenki így áll hozzá. Arc áll a zöldben, rádudálok röviden, h mehet.
Volt aki intett, h ok, kösz, más meg felbaszta az agyát rajta, hogy mit dudálok rá. Hát hogy máshogy jelezzek neki? Toljam át, mintha ott se lenne?
Szóval előzékenynek lenni sem életbiztosítás itthon.
SÜN 2009.09.08. 15:50:18
vwxyz (törölt) 2009.09.08. 15:50:33
A táblákat kihelyező embereknél ez egy gyakori betegség: ha 50 helyett 130-cal mennek a járművek, akkor az 50 helyett 40-re kell korlátozni a megengedett sebességet, mert ettől majd jól megoldódik a helyzet. Az egész ország tele van ilyen buta próbálkozásokkal.
decoati 2009.09.08. 16:08:11
Kicsit rájuk gurultam (egy 2 tonnás Mazdával), és pont abban a pillanatban kaptak zöldet, mikor éppen át akartak menni a piroson.
papugaja 2009.09.08. 16:15:50
Csak akkor vált "hamarosan zöldre", ha csekély a forgalom (pl éjszakai üzemmódban). Egyébként a normál program szerint működik, illetve kihagyja azokat az irányokat, ahonnan szerinte nem érkezik jármű.
Tehát az marad, hogy a lámpa rossz helyen van, nyújtogatom a nyakamat.
pakesz (törölt) 2009.09.08. 16:26:28
csak azert kerdem mert eletszerutlen, hogy valaki rogton nekialljon kiabalni, amikor en tuti hogy elobb dudaltam volna
...::: Flúgos Kamionos :::... 2009.09.08. 16:34:47
halaszlo 2009.09.08. 16:47:39
De most már tudom.
efhábé 2009.09.08. 16:51:37
És az inkriminált szöveg nem a kanyarodósávhoz van kiírva, hanem simán a 3-as út befelé tartó sávjához, amit azért állít meg a lámpa, hogy ki lehessen kanyarodni az Ifjúság térről.
Semmiféle szenzor nincs ott, a kiírás azért van, mert ha előrébb csorogsz, akkor a kocsid orrán keresztül fognak balra kanyarodni a térről.
schdl (törölt) 2009.09.08. 17:10:10
2009.09.08. 18:03:29
Ilyesmit akartam írni én is.
Az én autóm ugyan nem annyira alacsony, de mivel magas vagyok hátra van tolva az ülés. Ergo ha a vonalhoz állok akármit is mutathat, úgysem látom. Kénytelen vagyok cca 1.1,5 autónyival hátrébb megállni, de akkor még csak nyaktekergetve látom. :-)
schdl (törölt) 2009.09.08. 18:07:16
ZBR 2009.09.08. 19:37:40
Itt is fosod, kár, hogy még nem bannoltak innen is...
Snake_Ey3s · http://jokerdes.blog.hu 2009.09.08. 20:04:41
10 perces piros után azért már csak elkezd előre csorogni az ember valami lesz alapon, akkor meg jön a zöld..probléma megoldva :)
door open 2009.09.08. 21:31:08
McKelek 2009.09.08. 21:53:46
McKelek 2009.09.08. 21:59:33
Viszont a legtöbb esetben ha valaki pl. biciklivel rámegy erre a vonalra, akkor azt már érzékeli a szenzor. Persze ha fémböl van az abroncsa ;)
Az ilyen érzékelöket amúgy másra is használják, pl. Münchennél a városba bevezetö felújított alagútban sebességmérésre. Szóval ott tessék vigyázni, különben drága lesz ;)
Don Blasius 2009.09.08. 22:03:52
McKelek 2009.09.08. 22:08:36
Ez nem igaz. Ha Te a megengedett sebességgel haladsz, közben elözöd a külsö sávban haladó autókat, akkor nem kell lehúzódnod. Ha meg nincs a külsö sávban senki, akkor lakott területen belül elözzön ott, aki már szabálytalankodik a sebességgel. Rád itt is vonatkozik a szabad sávválasztás lehetösége, csak indokolatlanul lassan nem mehetsz.
Az más kérdés, hogy érdemes lehúzódni, különben agyvérzést kap a mögötted tolakodó paraszt...
cso zsi 2009.09.08. 22:50:06
belsoseg.blog.hu/2007/11/01/neodimium_magnes_motorra
Nekem a Kőbányai - Horog sarkon kellett pár éve felvilágosítanom egy autóstársat, hogy ha nem hagyna maga előtt egy autónyi helyet, akkor már percekkel korábban kifordulhattunk volna onnan.
agybunda · http://www.failsite.blog.hu 2009.09.09. 07:57:26
kekecke · http://szepkiselet.blog.hu 2009.09.09. 08:42:20
A céges furgonom miatt meg már rég mexoktam, hogy tükörből tolatok. Személyautóval is. Könnyebb, gyorsabb, mint forgolódni az ülésben, és a ruhám sem gyűrődik össze... :-P
cso zsi 2009.09.09. 09:13:02
Ilyenből napközben láttam ott mopedbringa affért.
záporjózsi 2009.09.09. 15:18:27
@sutyerák: A megoltást térképnek szokták hívni.
@door open: XX. század. :)
@newtehen: érdekes... én várni szoktam, nem dudálok, nem villogok. A 90-95% a fázis feléig észreveszi magát. Aztán egy villantás. Bocs/kösz és megyünk. Ha mögöttem van valaki úgyis anyázni fog, miért én tegyem. ;)
magyar-magyar szótár 2009.09.10. 09:41:56
"Helyismerettel el lehet igazodni!" -azaz én azt figyelem, ki áll , áll-e be a lekanyarodóba valaki s már lassítok is. 3 perc utáni beállásnál AZONNAL pikk, pakk 2mp sárga és PIROS!!
Sűrű kamionforgalom mellett, amikor FÖLnézve a félpót felsőrészét látod a lámpa helyett(ahelyett, hogy a kamion féklámpáját néznéd)
záporjózsi 2009.09.10. 09:48:18
danaz · http://www.autostat.hu/autos-forum 2009.09.10. 10:38:02
laposmacska 2009.09.10. 14:13:42
vwxyz (törölt) 2009.09.10. 14:43:01
Miért, melyik országban jelzik?
záporjózsi 2009.09.12. 22:59:21
door open 2009.09.13. 15:22:28
Bende Endre 2009.09.14. 12:49:31
Peetee 2009.09.21. 14:35:53
Arról lehet felismerni,h a felfestett fehér vonal előtt általában kátránnyal körbeszigetelt 2*1méteres fektetett téglalap van az úttesten. Na erre ekll v.melyik kerékkel ráhajtani !!!
Én Pl. erről isrénk az új KRESZ-könyvben, mert ilyen még 10-15éve sem volt gyakori Mo-on.
door open 2009.09.22. 22:00:29
cso zsi 2009.09.23. 11:54:12
Talán az M0 északi-keleti új szakasza az, ahol a minőséget nem kell figyelni az úton, de a felfestések (mily meglepő, az útburkolaton vannak) bizony ott is könnyen csőbe húzzák azt, aki ritkán jár arra.
Pl. a leendő M30-as kivezetésre visz a felfestés, és az M0-án maradáshoz sávot kell váltani.