Végre valaki épp nem minket szidalmaz a posztíró helyett, hanem lelkes olvasó és a blogot meg színvonalasnak tartja, kell is kompenzálni, mielőtt még - és most E/1-re váltok, hogy csak a magam nevében beszéljek - az egóm a földig lenne rombolva. Igazából erre azért nagy esélyt nem látok, megoldják a kommentelők és levélírók a szinten tartást. Bár lassan már kiosztanék egy újabb autogramot, elvégre sztárblogger lennék, vagy mi a szösz. Az előbbiekkel kapcsolatos egóromboló megjegyzéseket a sörsátorba kérném, köszönöm. És akkor most hagyom Zoltánt, hogy beszéljen a hüvelygombáról.
Lelkes olvasója vagyok a blognak kb. egy éve. Rendszeresen olvasom a megjelenő sztorikat és próbálok a mások által leírtakból okulni, tanulni. Mindezek ellenére a hét végén (2009.09.04.) egy olyan helyzetbe futottam bele, amivel a több mint 20 éves autós pályafutásom alatt nem találkoztam, és ezért most, amilyen „szerencsés” vagyok, elég drágán fogok fizetni.
Szóval a helyzet a következő. M3 autópálya (lásd az ábrán) Nyíregyháza irányába tartó oldal kb. 30-as km, Babatpuszta pihenő környéke. Az adott szakaszon útkarbantartási munka volt, amelyet 1 sávra szűkítéssel oldottak meg. Természetesen előtte előjelző táblák 100-as, majd az 1 sávos részen 80-as korlátozás.
Szokásom szerint ezeket betartva haladtam a terelésen keresztül. A terelés felénél járhattunk, amikor újabb 100-as korlátozó tábla következett, amit őszintén szólva nem értettem, hiszen még mindig egy sávon haladt a forgalom és az útkarbantartók is jóval távolabb dolgoztak előttünk az úton. Gyorsítottam 100-ig és így mentem el a munkaterület mellett, ami után szinte azonnal megszűnt a szűkítés és két sávon folytathattuk tovább az utunkat.
Mint ahogyan az látszik, ez után egy az autópályákhoz képest éles kanyar következik, így a kanyarban ezzel a 100-as tempóval mentem végig, majd amikor kiértem belőle gyorsítottam az emelkedőn az általam autópályán használt 120 körüli tempóig.
Ekkor ért a meglepetés, mert az enyhe jobb ívű emelkedőn egyszer csak megpillantottam egy rendőrautót. Ösztönösen is levettem a lábam a gázról és a km órára néztem, ami akkor a motorfék és az emelkedő hatására 115 körül mutatott. Ezzel a sebességgel haladtam el rendőrautó mellett, amiből a bőszen mértek a rend őrei. Ekkor villant át az agyamon, hogy az nem lehet véletlen, hogy éppen itt mérnek és lehet, hogy én is túl gyorsan jöttem. Ez a sanda gyanúm néhány száz méter után igazolódott be, amikor megláttam a feloldó táblát.
Mivel az útkarbantartás után nem volt feloldó tábla, úgy néz ki a 100-as korlátozás alatt futottam bele 120-125 körül a traffiba. A problémám csak az, hogy mivel nem járok rendszeresen ezen a szakaszon nem ismertem a helyzetet az karbantartás nélkül így nem tudtam, hogy a második 100-as tábla a kanyarra vonatkozik és ezt csak kb. 1 km múlva fogják feloldani. Így mivel párszor már elmentem olyan útkarbantartás és sebesség korlátozás mellett az autópályán, ahol nem volt kitéve feloldó tábla (pl. az elválasztó sövény vágásakor), itt is úgy tettem, mint máskor, azaz visszaálltam az eredeti tempóra.
Természetesen így utólag már teljesen tiszta a kép és jogosnak mondható a bírság is, de mivel májustól már nincs mérlegelési és méltányossági lehetősége a rendőrségnek, ezért felesleges a fellebbezésen gondolkodnom és csendes beletörődéssel várom a 30 ezres csekkemet.
Ugyanakkor a mostani tapasztalatom felveti azt a kérdést, ha legközelebb ilyen esettel találkoznék, és nics feloldó tábla, mikor gyorsíthatok vissza az eredeti sebességemre? A következő kihajtónál?
Kíváncsi vagyok, hogy mi az olvasók véleménye! Én vagyok szimplán béna vagy nem ennyire egyértelmű a helyzet?
Elnézést kérek a bő lére eresztett történetért! Gratulálok az eddigi színvonalas munkához!
Most viszont én kerültem olyan helyzetbe, ami érdekes lehet mások számára is. Előzetesként annyit, hogy nagyon oda szoktam figyelni a sebességhatárok betartására két okból is. Egyrészt, mert általában ott ül családom is a kocsiban és nem szeretném őket bajba sodorni, másrészt bérből és fizetésből élőként nem engedhetem meg magamnak azt az „úri huncutságot”, hogy a manapság elég komoly bírságokat csak úgy zsebből kifizessem. (Tudom, nem lehetek sikeres ember! :) )
A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél · http://www.planetside.blog.hu 2009.09.09. 10:44:48
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2009.09.09. 10:46:04
trixilw 2009.09.09. 10:48:17
Ez olyan, hogy ha végigmész az M0-án akkor néha értelmetlenül 100, néha egy felhajtónál az autóút tábla van kirakva, néha az autópálya tábla, soha nem érted mennyivel is kéne menni és igazából tökéletesen lehet ilyenkor büntetni, a napi normát beszedni.
Ui.: Ezért tart itt az ország ahol, és a köcsög biciklis volt a hunyó!
A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél · http://www.planetside.blog.hu 2009.09.09. 11:12:34
metal · http://electric.blog.hu 2009.09.09. 11:21:12
@trixilw: Plusz a régi M0-s szakasz szinte végig 80-as, mondjuk a szűk sávok miatt ez még indokolható is.
metal · http://electric.blog.hu 2009.09.09. 11:21:45
Sógi 2009.09.09. 11:22:05
schnee 2009.09.09. 11:23:28
Farrekvéses sünt nekik!
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2009.09.09. 11:25:32
-d(-_-)b- 2009.09.09. 11:29:02
Nekem már volt olyan, hogy ez megtörtént, igaz, az az objektivizmus előtt kb. 2 évvel volt.
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.09.09. 12:18:06
Csorfab 2009.09.09. 12:36:10
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2009.09.09. 12:36:36
HERMSGERVØRDENBRØTBØRDA 2009.09.09. 12:43:54
Tökös Veréb 2009.09.09. 12:48:58
Baltazár nem alkuszik! 2009.09.09. 13:06:37
"A szabály".
pt_tomi 2009.09.09. 13:16:13
-kihajtónál biztosan nem, de ha felhajtó van az már oldhat, elvégre az BEcsatlakozik új autók jönnek a pályára stb. -szerintem
@Csorfab: net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=99900218.KOR
3. fejezet
pt_tomi 2009.09.09. 13:20:33
pt_tomi 2009.09.09. 13:23:50
net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=A0700410.KOR
na ez az...
pt_tomi 2009.09.09. 13:38:34
hibázott, elismerte, sok jogalapja nem lesz a fellebbezésének ezért fizetni is fog...
de álljon meg a fejőstehén!
Értem én, hogy egy tábla nem azért van ott mert szép kerek vagy akármilyen, a szabályt be kell tartani és be kell tartani! -de az ilyen akciók nekem inkább pénzbeszedésnek tűnnek mint valódi balesetmegelőzésnek!
llll5 (törölt) 2009.09.09. 13:46:58
Ne fizess!Nyilván kölcsönadtad valakinek az autót, aki vagy külföldi állampolgár vagy magyar állampolgár, de nincs behajtható vagyona.Nyilván van erről egy kölcsönszerződésed is/már nem szükséges a közjegyzői "ellenjegyzés"/, ha megjön a rendőrség "kérdőive", hogy ki vezette az autódat az adott pillanatban, jelöld meg a fenti ismerőst és mellékeld a kölcsönadási szerződés fénymásolatát.Ennyi és nem fogsz fizetni.Remélem, érted:))
Ha esetleg kiváncsi vagy ennek a jogi alapjára, nézd meg az Ab.honlapján az ezzel kapcsolatos határozatot/www.mkab.hu/
cso zsi 2009.09.09. 13:51:06
Nem komoly kocsival is elérni ott olyan sebességet, amivel túllépjük a 100-at, de amikor ott köd jön fel a völgyből, akkor az épeszűek 100-zal sem mennek.
cso zsi 2009.09.09. 13:53:26
izémizé 2009.09.09. 14:06:11
pt_tomi 2009.09.09. 14:13:12
Azt ugye tudjuk, hogy mi old fel... kereszteződés esetén a kereszteződés végéig tart a korlátozás. Az én véleményem szerint a "kereszteződés vége" ezesetben a felhajtó csatlakozása. Innen lép be új autó az útra neki nem kell tudnia mi volt előtte! Aki viszont nem hajtott le a pályáról ő még tudja hogy volt/van? neki tábla!
izémizé 2009.09.09. 14:13:17
dinyus 2009.09.09. 14:14:00
llll5 (törölt) 2009.09.09. 14:27:37
kuf 2009.09.09. 14:34:00
M2 végig 90 táblás, független attól,h papíron tényleg autóút, mitöbb, autópálya.. A megyeri hid 80-as táblája is kabaré.
tibcsi_san 2009.09.09. 14:41:10
Ha küldik az adatbekérő lapot azon rajta is van h nem vagy köteles vallomást tenni.
Szab.sért.elj-ra nem vonatkozik az objektív felelősség,csak a közig.elj esetében csak ezt nem hangoztatják
SickBoy 2009.09.09. 14:43:19
A probléma ezzel a mentalitással az, hogy amit csinálnak, azzal valójában épp nem azt érik el - balesetmegelőzés, veszélyes közlekedők kiszűrése a forgalomból -, amit kéne, csak a többi egyenruhás - amúgy sem túl fényes - hírét teszik egyre rosszabbá, miközben az egyébként általában normálisan vezetők zsebéből veszik ki a pénzt. :o/
Nem kéne esetleg konkrétan dolgozni, nem csak úgy csinálni? :oP
Megjegyzem, húsz év vezetés után azért illik tisztában lenni vele, hogy mikor milyen táblát mi old fel ;o) és azzal is, hogy itt Abszurdisztánban bizony jobb betartani az értelmetlennek tűnő korlátozásokat is, mert biztos lehetsz benne, hogy pont azt fogják figyelni a rendkívül kvalifikált és értelmes ("mer' az a szabá") rendőrurak. @-/
dinyus 2009.09.09. 14:48:04
labi 2009.09.09. 14:52:31
(ásít)
labi 2009.09.09. 14:56:49
Gondolkodom egy másik kategória elvégzésén, de hátha úgy egyszerűbb. :)
Zooleee 2009.09.09. 15:19:53
Most értem gépközelbe, úgyhogy csak most olvastam el a kommenteket. Mivel jómagam követtem el ezt a "szörnyű bűnt" válaszolnék néhány felvetésre.
Kezdjük a könnyebbekkel:
@cso zsi:
Valóban a feloldás, azért van olyan messze, mert ott még egy híd is van a 3-as főút és a vasúti sinek fölött. Itt ha olyan az idő simán lefagyhat. (De most ugye 30 fok volt)
Szerintem is a behajtó ág az, ami feloldhatja a korlátozást, ezt rosszul írtam le.
@Fulzsenszio:
A rutinból vezetésrő csak annyit,hogy annak, aki naponta jár ezen az úton rutin lehet, mert ő tudja mire vonatkozik a korlátozás, és hogy hol ér véget, de egy ilyen 100-80-100 sorozat azért elgondolkodtató, mert ilyet még nemigen láttam. Hidd el, ha csak egy 100-as táblát látok (vagy ha megismétlik a terelés után)azt betartom és nem lett volna gond.
@SickBoy: A felkészülés abszurdisztánra megvan, hidd el még a vasúti átjárók előtt is betartom a 30/40 km/h sebességet. (Útál is érte a többi autós. :-) )
Az igazat megvallva szívesen megálltam volna a rendőrök mellet (ezért is megbüntettek volna)megkérdezni, hogy tudják-e mi van a kanyar előtt, mert ez sem biztos, ha az ott lévő szervízúton jöttek ki mérni.
Egyébként nem a rendőrökre haragszom, hanem magamra, mert ennyire elnéztem a dolgot, de mentségemre legyen mondva, nem volt szándékos a gyorshajtásom, ezért nem mentem mondjuk 160-al.
HERMSGERVØRDENBRØTBØRDA 2009.09.09. 15:26:30
és ezt így hogy?
cso zsi 2009.09.09. 15:28:23
Az egyik ilyen kihajtós téma többször körüljárva, a Gyorsforgalmin a benzinkút után.
A Gyorson szabályos a 90, mert lak.ter.-en kívül van helyezve. A kút előtt 50, utána 50. Ha a kijáró nem oldja fel a táblát, akkor a Gyorsforgalmi értelmét vesztette.
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.09.09. 15:32:00
indapass90210 2009.09.09. 15:59:57
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2009.09.09. 16:01:46
dinyus 2009.09.09. 16:46:23
metal · http://electric.blog.hu 2009.09.09. 16:52:59
Wick 2009.09.09. 16:58:09
Sávelhúzás enyhe balkanyarban, ahol gyönyörűen be lehetett látni a szituációt: a sávelhúzás kezdetét, a sávelhúzás végét, közte a teljes 150 métert ameddig tartott, azt is, hogy vasárnap a kutya se fárasztja magát munkavégzéssel, és természetesen a ki és bevezető sikánnál virító hatvanas táblákat. Egy, azaz egy dolgot nem lehetett látni: a kibaszott bigbrádert, aki a párszáz méterrel odébb levő felüljárón ügyelt a közrendre, meg a kifelehatvan betartására a keze ügyében levő háromlábon billegő szerkezet működtetésével.
Várom is a hatvanezres csekket, mint a messiást, hogy szomorodjon el az a balfasz... nem az amelyik kinn állt, hanem amelyik odaküldte vasárnap délután 3kor. Broáf.
misitcom 2009.09.09. 18:31:55
Mióta bevezették,hogy bekeményítenek sokkal veszélyesebben vezetek telefonálás közben mert nem az utat figyelem ,hanem forog a fejem mint a propeller ,hogy hol lehet megbújva a közeg.
misitcom 2009.09.09. 18:46:49
misitcom 2009.09.09. 18:48:43
hard 2009.09.09. 19:02:35
...::: Flúgos Kamionos :::... 2009.09.09. 19:43:57
A kedves posztoló így járt, ezért nem szerencsés "megszokásból" vezetni. Sajnos ez van, mikor hülyén vannak kirakva a táblák, mindig az autós szív.
albert1 2009.09.09. 20:23:48
Erre itt van ez!
Mert ha valaki a városban jól odalép az STI-nek, az gyorshajtás! Vagy ha bevállal egy előzést, pedig nem is fontos, és para lesz, az gyorshajtás! Vagy párhuzamos közlekedésben nem lassít a zebrára, miközben a másik sáv igen, az gyorshajtás! Vagy ezerrel felhajt valami nagy bukkanóra, igen! Vagy úgy megy a rókarudi táblára, hogy esélye sincs megállni, igen. Ezekért jogos a sebességmérés.
De ez...? Világosan itt van, hogy betartotta a táblát, majd befejeződött a munka, és kiszélesedett az út, eltűnt örökre minden bólya meg munkavégzős cucc.
Itt tisztelettel kérem az illetékest, segítsen megértenem, hogy mi itt az a tűzzel-vassal irtandó gyorshajtás, minden rossz okozója...
SickBoy 2009.09.09. 20:43:46
@Zooleee: nekem nem ér 30 000-et, hogy ne figyeljek, de ha egyszer megtörtént, akkor nincs mit tenni. A poszt csak azért volt érdekes, mert amúgy tényleg mi a bánatért nem dolgozik a yard (pl. mér olyan helyen, ahol kifejezetten balesetveszélyes, ha száguldozik valaki)?
Nyilván jobban megéri (bevétel és a statisztika szempontjából) beállni egy olyan helyre, ahol sok, kicsit szabálytalankodót lehet megfogni ("főnök, ma is lőttünk vagy ötven gyorshajtót"), mint egy olyan helyre, ahol csak néha van kapás, de azt ki is szedik a forgalomból és rögtön kiosztják neki az évi sebességrekordernek járó csekket, amíg könnyes búcsút vesz a jogsijától... Mert amúgy gondolom, hogy 100 helyett 115 az nem életveszély ezen a helyen. 130 helyett 250 meg bárhol az Mao-n...
zar116 2009.09.09. 21:17:53
hÓhÓ 2009.09.09. 21:27:22
Az igazán agresszív járművezetők pedig röhöghetnek a markukban.
Én pl-ul tudom, hogy egy 50-es szakaszon csak negyvenöttel mentem, mégis a biztonság kedvééért visszafordulok, és megkérdezem, hogy nem mentem-e gyorsan.
Amit rögtön a füzetecskéjükből ellenőrizni is tudnak.
Sajnos ez van, azért mivel szeretek nyugodtan lefeküdni, és felkelni.
De a mai világban már ezt sem lehet, annak ellenére, hogy teljesen betartom a szabályokat.
Vagyis rettegésben és megfélelmítésben kell élni.
Mert erre mondják azt, hogy könnyebb az egész veteményest letarolni, ahelyett, hogy a gazt kapálnák csak ki.
csak john 2009.09.09. 21:27:50
schdl (törölt) 2009.09.09. 22:06:31
Secnir 2009.09.09. 22:16:12
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2009.09.09. 22:21:19
schdl (törölt) 2009.09.09. 22:32:13
igazi hős 2009.09.09. 23:11:35
csak john 2009.09.09. 23:36:24
Ellenőrző szerv · http://indexfuck.hu 2009.09.09. 23:57:31
A rendőrök meg a kassza gyarapításán túl a birkaság növelését szeretnék elérni tevékenységükkel. Az engedelmes birka nép nem csak a közlekedésben előny az állam számára.
Ne gondolkodj, ne kérdezz stb. ...
M. Péter 2009.09.10. 01:04:40
McKelek 2009.09.10. 08:31:45
Alex3000 2009.09.10. 09:20:14
labi 2009.09.10. 09:58:09
Te is érdekes ember vagy... Emlékszel valamire, megnézed a kreszben, ott nem találod, így rájöhetnél hogy rosszul emlékszel.
De te inkább leírod ide, hogy belédrúghassanak a kommentelők.
Mazohista-e vagy? :)
labi 2009.09.10. 10:01:06
"Ha megbüntetnek, akkor lehet ezzel védekezni"
Igen, az ovodában...
Felnőttként gondolkodva már megy az, hogy ha mind a ketten rosszalkodnak, akkor mind a kettő meg lesz bűntetve.
Vagy mire gondoltál, hogy a szabálytalanul parkoló rendőr bemártásával vádalkut kötsz? :)
Benzoate Ostylezene Bicarbonate · http://fbi.gov 2009.09.10. 10:07:49
metal · http://electric.blog.hu 2009.09.10. 10:32:34
teddybear01 2009.09.10. 11:02:33
Alex3000 2009.09.10. 13:31:07
llll5 (törölt) 2009.09.10. 13:33:13
kpetya 2009.09.10. 15:00:36
hol élsz ember?
1: nem tiltott a használata.
2: nem blokkoló az, hanem kapunyitó.
cso zsi 2009.09.10. 20:04:02
csak john 2009.09.10. 22:12:37
Miből gondolod, hogy ember vagyok? Mindenkiről csak jót feltételezel? Vagy rosszat?
Nem olvastam át az egészet, csak átfutottam. Gondoltam, valaki veszi a fáradságot és átnyálazza az egészet.
Én (és itt a megoldás) egy lusta disznó vagyok! :)
cso zsi 2009.09.10. 22:24:05
A Kresz könyvből írta "puskára" a helyes válaszok számát, és betűjét.
Még az is lehet, hogy megtanulja, és élete végéig hibátlanul felmondja.
TUDNI, mit fog belőle?
Kikerül a forgalomba, és elvárja, hogy udvariasak legyenek vele, mert nőből van?
(Ez komoly, affér is volt már ilyenből.)
Vagy a hibátlan tesztlap-kitöltés után egy kötelező haladási irány "felfelé" táblánál ő jobbra, vagy balra fordul, mert nem volt tiltó tábla?
Nem csak az oktatás siralmas, tanulni sem tudnak már.
A "mindent a könnyebb végén megfogni" elv csak egy darabig érvényesül.
csak john 2009.09.13. 12:41:50
Nekem az 500 méter a tanfolyamról a szabályok magyarázatától rémlik, a tanár emlegette többször. Ezt támasztja alá, hogy az autópályákon a teljes átterelés ideje alatt sűrűn ismétlik a sebbességkorlátozás táblákat. Ott pedig lényegesen ritkábban van kereszteződés, ami feloldana. A jogszabályban pedig nincs minden benne, amit számonkérnek a közlekedőktől.
cso zsi 2009.09.13. 17:28:23
zar116 2009.09.13. 21:25:12
jónévez 2009.09.13. 23:23:06
Elvárhatja, és nem azért, mert NŐBŐL VAN, hanem azért, mert ez az alap.
A folyamatos közlekedés alapja (a szabályok betartása mellett) az udvariasság, a mások érdekeinek figyelembevétele.
Hová jutnánk, ha azt a stílust vennénk fel, (amit itt is hirdetnek némelyek): az elsőbbség bebetonozott jog!
Az életben nem tudnál a fővárosban balra fordulni.(például)
metal · http://electric.blog.hu 2009.09.14. 09:53:03
#szájbergyerek# 2009.09.15. 10:58:21
Mivel gyakran járok arra, és tudom, hogy a kanyar után mérhetnek, általában be is szoktam tartani. Ilyenkor döcögnek el mellettem a konstans 110-zel autókázók, akiket előtte már leküzdöttem a belső sávból és sajnos a feloldás után újra meg kell tennem.