Friss kommentek

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) kresz (720) KRESZ (1) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Útfelújításnál szivattak meg traffipaxszal

2009.09.09. 10:39 :: SilentSound

Végre valaki épp nem minket szidalmaz a posztíró helyett, hanem lelkes olvasó és a blogot meg színvonalasnak tartja, kell is kompenzálni, mielőtt még - és most E/1-re váltok, hogy csak a magam nevében beszéljek - az egóm a földig lenne rombolva. Igazából erre azért nagy esélyt nem látok, megoldják a kommentelők és levélírók a szinten tartást. Bár lassan már kiosztanék egy újabb autogramot, elvégre sztárblogger lennék, vagy mi a szösz. Az előbbiekkel kapcsolatos egóromboló megjegyzéseket a sörsátorba kérném, köszönöm. És akkor most hagyom Zoltánt, hogy beszéljen a hüvelygombáról.

Lelkes olvasója vagyok a blognak kb. egy éve. Rendszeresen olvasom a megjelenő sztorikat és próbálok a mások által leírtakból okulni, tanulni. Mindezek ellenére a hét végén (2009.09.04.) egy olyan helyzetbe futottam bele, amivel a több mint 20 éves autós pályafutásom alatt nem találkoztam, és ezért most, amilyen „szerencsés” vagyok, elég drágán fogok fizetni.

Szóval a helyzet a következő. M3 autópálya (lásd az ábrán) Nyíregyháza irányába tartó oldal kb. 30-as km, Babatpuszta pihenő környéke. Az adott szakaszon útkarbantartási munka volt, amelyet 1 sávra szűkítéssel oldottak meg. Természetesen előtte előjelző táblák 100-as, majd az 1 sávos részen 80-as korlátozás.

Szokásom szerint ezeket betartva haladtam a terelésen keresztül. A terelés felénél járhattunk, amikor újabb 100-as korlátozó tábla következett, amit őszintén szólva nem értettem, hiszen még mindig egy sávon haladt a forgalom és az útkarbantartók is jóval távolabb dolgoztak előttünk az úton. Gyorsítottam 100-ig és így mentem el a munkaterület mellett, ami után szinte azonnal megszűnt a szűkítés és két sávon folytathattuk tovább az utunkat.

Mint ahogyan az látszik, ez után egy az autópályákhoz képest éles kanyar következik, így a kanyarban ezzel a 100-as tempóval mentem végig, majd amikor kiértem belőle gyorsítottam az emelkedőn az általam autópályán használt 120 körüli tempóig.

Ekkor ért a meglepetés, mert az enyhe jobb ívű emelkedőn egyszer csak megpillantottam egy rendőrautót. Ösztönösen is levettem a lábam a gázról és a km órára néztem, ami akkor a motorfék és az emelkedő hatására 115 körül mutatott. Ezzel a sebességgel haladtam el rendőrautó mellett, amiből a bőszen mértek a rend őrei. Ekkor villant át az agyamon, hogy az nem lehet véletlen, hogy éppen itt mérnek és lehet, hogy én is túl gyorsan jöttem. Ez a sanda gyanúm néhány száz méter után igazolódott be, amikor megláttam a feloldó táblát.

Mivel az útkarbantartás után nem volt feloldó tábla, úgy néz ki a 100-as korlátozás alatt futottam bele 120-125 körül a traffiba. A problémám csak az, hogy mivel nem járok rendszeresen ezen a szakaszon nem ismertem a helyzetet az karbantartás nélkül így nem tudtam, hogy a második 100-as tábla a kanyarra vonatkozik és ezt csak kb. 1 km múlva fogják feloldani. Így mivel párszor már elmentem olyan útkarbantartás és sebesség korlátozás mellett az autópályán, ahol nem volt kitéve feloldó tábla (pl. az elválasztó sövény vágásakor), itt is úgy tettem, mint máskor, azaz visszaálltam az eredeti tempóra.

Természetesen így utólag már teljesen tiszta a kép és jogosnak mondható a bírság is, de mivel májustól már nincs mérlegelési és méltányossági lehetősége a rendőrségnek, ezért felesleges a fellebbezésen gondolkodnom és csendes beletörődéssel várom a 30 ezres csekkemet.

Ugyanakkor a mostani tapasztalatom felveti azt a kérdést, ha legközelebb ilyen esettel találkoznék, és nics feloldó tábla, mikor gyorsíthatok vissza az eredeti sebességemre? A következő kihajtónál?

Kíváncsi vagyok, hogy mi az olvasók véleménye! Én vagyok szimplán béna vagy nem ennyire egyértelmű a helyzet?

Elnézést kérek a bő lére eresztett történetért! Gratulálok az eddigi színvonalas munkához!

Most viszont én kerültem olyan helyzetbe, ami érdekes lehet mások számára is. Előzetesként annyit, hogy nagyon oda szoktam figyelni a sebességhatárok betartására két okból is. Egyrészt, mert általában ott ül családom is a kocsiban és nem szeretném őket bajba sodorni, másrészt bérből és fizetésből élőként nem engedhetem meg magamnak azt az „úri huncutságot”, hogy a manapság elég komoly bírságokat csak úgy zsebből kifizessem. (Tudom, nem lehetek sikeres ember! :) )

80 komment

Címkék: közlekedés autó büntetés autópálya kresz gyorshajtás traffipax útfelújítás

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél · http://www.planetside.blog.hu 2009.09.09. 10:44:48

Mit szívsz Silent, ilyen felvezetést még nem láttam itt... :)

trixilw 2009.09.09. 10:48:17

Mit lehet erre mondani? Első, a sündőrök szarjanak sünt, a posztoló persze hülye volt, de ki nem lett volna az és igen, ha nincs feloldótábla akkor a következő kijáratnál oldódik fel és emiatt is szarjanak sünt.
Ez olyan, hogy ha végigmész az M0-án akkor néha értelmetlenül 100, néha egy felhajtónál az autóút tábla van kirakva, néha az autópálya tábla, soha nem érted mennyivel is kéne menni és igazából tökéletesen lehet ilyenkor büntetni, a napi normát beszedni.


Ui.: Ezért tart itt az ország ahol, és a köcsög biciklis volt a hunyó!

A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél · http://www.planetside.blog.hu 2009.09.09. 11:12:34

Nekem az rémlik, hogy a jelzéseket ismételni kell, mert bizonyos távolság automatikusan feloldja a hatályukat. Országutón 1 km rémlik, pályán 5... de lehet, hogy én vagyok a hülye, és miattam tart itt az ország.

metal · http://electric.blog.hu 2009.09.09. 11:21:12

@A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél: Sajnos nem kereszteződés oldja fel, vagy feloldó tábla. Tehát az autópályán a következő kijáró.
@trixilw: Plusz a régi M0-s szakasz szinte végig 80-as, mondjuk a szűk sávok miatt ez még indokolható is.

metal · http://electric.blog.hu 2009.09.09. 11:21:45

@metal: Sanos nem,.... így gondoltam

Sógi 2009.09.09. 11:22:05

Azt mondtad, hogy 120-125-el mértek be. Ez radar szerint kb 115, szóval szerintem nem kapsz csekket...

schnee 2009.09.09. 11:23:28

Ismerem az adott helyet. Alapból baromság a 100-as korlátozás. Sajnos a sündörok gyakran szoktak ott mérni, mivel senki nem tartja be...


Farrekvéses sünt nekik!

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2009.09.09. 11:25:32

@Sógi: Hát 115-től pont kap csekket, ha 100-as korlátozás volt. 100-ig 15 km/h, 101-től 20 km/h a határ.

-d(-_-)b- 2009.09.09. 11:29:02

Ha van fellebbezési lehetőség, elviheted bírósági meghallgatásig. Hátha a bírót meggyőzöd és csökkenti a büntetést.

Nekem már volt olyan, hogy ez megtörtént, igaz, az az objektivizmus előtt kb. 2 évvel volt.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.09.09. 12:18:06

Közben volt egy pihenő is, ha jól lövöm be a helyet, és annak a felhajtója-lehajtója oldja ezt. De a pihenő lehajtója után nem sokkal van egy 100- vagy 120 -as tábla. A rendőrők pedig egy bekötőút(!) -nál szoktak beállni, ahol STOP(!) tábla vagy elsőbbség adás tábla is van.

Csorfab 2009.09.09. 12:36:10

@SilentSound: Nem tudsz véletlen valamilyen weboldalt, ahol részletesen, tételesen össze van gyűjtve az összes lehetséges bírság, és feltételeik (gyorshajtás hány százaléktól, milyen mértékben, mennyi, telefonálásért/ötfőskocsibanhétszemélyszállításáért stb stb stb)?

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2009.09.09. 12:36:36

@newtehen: A műholdképet nézve a pihenő a szaggatott vonalas résznél, a munkavégzés szakaszán belül van, utána jó darabig nincs más, le/felhajtó sem. Ha rákattintasz a képre, akkor meg tudod nézni közelebbről.

HERMSGERVØRDENBRØTBØRDA 2009.09.09. 12:43:54

a 2. 100-as tábla állandóan ott van a kanyar miatt, köze nincs az építkezéshez...

Tökös Veréb 2009.09.09. 12:48:58

volt felodló? nem! akkor meg jónapot! aki rutinból vezet az megérdemli! Holnap mi lesz? behajtasz egy kereszteződésbe mert tegnap sem jött senki?

Baltazár nem alkuszik! 2009.09.09. 13:06:37

Engem anno Kunszentmártonban fotóztak le 46 km/h-val Trabant típusú, félelmetes sebességű személygépkocsimmal éjfél körül, amikor a 4 sávosnak is beillő utat már elkészítették, viszont a 30-as táblát még nem sikerült összeszedniük. Ez nagyobb szabálysértés volt akkor, mintha lakott területen belül 74 km/h-val megyek... Miután elismertem, hogy tényleg nem 30-al mentem (ám az 50-et betartottam), megkérdeztem a rend éber őrét, hogy mesélje már el, mi indokolja azt, hogy itt és most nekem 30-al szabad mennem maximum?
"A szabály".

pt_tomi 2009.09.09. 13:16:13

"mikor gyorsíthatok vissza az eredeti sebességemre? A következő kihajtónál?"
-kihajtónál biztosan nem, de ha felhajtó van az már oldhat, elvégre az BEcsatlakozik új autók jönnek a pályára stb. -szerintem

@Csorfab: net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=99900218.KOR
3. fejezet

pt_tomi 2009.09.09. 13:20:33

@Csorfab: A százalékos túllépés valamelyik mellékletben lehetnek ezt még nem találom...

pt_tomi 2009.09.09. 13:38:34

@Fulzsenszio: bazz már megint a rutinból vezetős duma
hibázott, elismerte, sok jogalapja nem lesz a fellebbezésének ezért fizetni is fog...
de álljon meg a fejőstehén!

Értem én, hogy egy tábla nem azért van ott mert szép kerek vagy akármilyen, a szabályt be kell tartani és be kell tartani! -de az ilyen akciók nekem inkább pénzbeszedésnek tűnnek mint valódi balesetmegelőzésnek!

llll5 (törölt) 2009.09.09. 13:46:58

Kedves posztiró!
Ne fizess!Nyilván kölcsönadtad valakinek az autót, aki vagy külföldi állampolgár vagy magyar állampolgár, de nincs behajtható vagyona.Nyilván van erről egy kölcsönszerződésed is/már nem szükséges a közjegyzői "ellenjegyzés"/, ha megjön a rendőrség "kérdőive", hogy ki vezette az autódat az adott pillanatban, jelöld meg a fenti ismerőst és mellékeld a kölcsönadási szerződés fénymásolatát.Ennyi és nem fogsz fizetni.Remélem, érted:))
Ha esetleg kiváncsi vagy ennek a jogi alapjára, nézd meg az Ab.honlapján az ezzel kapcsolatos határozatot/www.mkab.hu/

cso zsi 2009.09.09. 13:51:06

Ez az a hely, ahol a 100-as tábla alá/fölé kéne az időjárási korlátozás, és/vagy nedves úttest kitétel.
Nem komoly kocsival is elérni ott olyan sebességet, amivel túllépjük a 100-at, de amikor ott köd jön fel a völgyből, akkor az épeszűek 100-zal sem mennek.

izémizé 2009.09.09. 14:06:11

Jómagam, aki egyébként gyakran állok ki a rendőrök mellett, ezt a módszert mocskos, undorító pénzbehajtásnak tartom. Tényleg az a baj, hogy gyakran mérnek olyan helyen, ahol semmi szükség nem lenne rá, de viszont tuti, hogy sokan futnak bele a mosolyalbum kandi kamerájába. Ez undorító. Viszont a mögöttes tartalom az, hogy a rendőrségnél nem prevenciós, vagy bármilyen más jól átgondolt szemlélet szerint gondolkodnak a tiszt urak és hölgyek, hanem statisztikában. Ami úgy gáz, ahogy van. A tiszthelyettes kimegy a tuti helyre, kirakja a háromlábút, oszt jónapot. Biztosan percenként futnak majd bele még a becsületes polgárok is, mert vagy kint maradt a tábla, vagy túl ésszerűtlen a korlátozás. Ez persze nem jelenti azt, hogy ne kellene betartani azt, ami a táblán van, de ez néha életszerűtlen. Nos ilyen helyekre szoktak kiállni a statisztikát gazdagítani. Egyébként mondja már meg valaki, hogy az M0-ás új szakaszán a Megyeri hídtól Cinkotáig terjedő szakaszon honnét lehet 80 helyett 110-el menni, mert tábla csak a 80-as korlátozást jelzi,annak feloldását semmi. Cinkota után van egy 100-as tábla, majd annak van egy feloldása, no innét már biztosan mehetek 110-el, egészen az M5-ös kijáróig, ahol a vége előtt korlátoznak nyolcvanra. Egyébként oda is gyakran állnak, és mérik azt aki benézte a 80-as táblát és 110-el megy.

pt_tomi 2009.09.09. 14:13:12

@cso zsi: ha ez így le van írva valahol akkor elhiszem és nem vitatkozok!!! -de egy gondolat

Azt ugye tudjuk, hogy mi old fel... kereszteződés esetén a kereszteződés végéig tart a korlátozás. Az én véleményem szerint a "kereszteződés vége" ezesetben a felhajtó csatlakozása. Innen lép be új autó az útra neki nem kell tudnia mi volt előtte! Aki viszont nem hajtott le a pályáról ő még tudja hogy volt/van? neki tábla!

izémizé 2009.09.09. 14:13:17

Egyébként valaki nem tud olyan sztorit, hogy valaki nem tartotta be a kötelező legkisebb sebességet, és azért megbüntették? Mert az bizony gyakran veszélyesebb, mint 130 helyett 160-nal menni.

dinyus 2009.09.09. 14:14:00

@izémizé: az M2-től már 110-zel lehet menni, mert autóút, és nincs korlátozás.

llll5 (törölt) 2009.09.09. 14:27:37

@izémizé: bizony, sokkal veszélyesebb.Hallottam már ilyen story-ról, csak , sajnos az az USA-ban történt:))

kuf 2009.09.09. 14:34:00

dinyus,

M2 végig 90 táblás, független attól,h papíron tényleg autóút, mitöbb, autópálya.. A megyeri hid 80-as táblája is kabaré.

tibcsi_san 2009.09.09. 14:41:10

Kissebb túllépés esetén elképzelhető h csak szabálysértési eljárást indítanak.Ott még kibúvó a közeli hozzátartozós duma.Közigazgatási eljárás esetén nem.
Ha küldik az adatbekérő lapot azon rajta is van h nem vagy köteles vallomást tenni.
Szab.sért.elj-ra nem vonatkozik az objektív felelősség,csak a közig.elj esetében csak ezt nem hangoztatják

SickBoy 2009.09.09. 14:43:19

Innen szeretnék gratulálni minden kedves statisztika-tápláló, "tuti helyen" traffipaxoló rendőrnek! Hajrá fiúk, jók vagytok :o)

A probléma ezzel a mentalitással az, hogy amit csinálnak, azzal valójában épp nem azt érik el - balesetmegelőzés, veszélyes közlekedők kiszűrése a forgalomból -, amit kéne, csak a többi egyenruhás - amúgy sem túl fényes - hírét teszik egyre rosszabbá, miközben az egyébként általában normálisan vezetők zsebéből veszik ki a pénzt. :o/

Nem kéne esetleg konkrétan dolgozni, nem csak úgy csinálni? :oP

Megjegyzem, húsz év vezetés után azért illik tisztában lenni vele, hogy mikor milyen táblát mi old fel ;o) és azzal is, hogy itt Abszurdisztánban bizony jobb betartani az értelmetlennek tűnő korlátozásokat is, mert biztos lehetsz benne, hogy pont azt fogják figyelni a rendkívül kvalifikált és értelmes ("mer' az a szabá") rendőrurak. @-/

dinyus 2009.09.09. 14:48:04

@kuf: bocs, ezek szerint félreérthetően írtam: az M0 110-es az M2-től (ugyanis erre vonatkozott izémizé kérdése)

labi 2009.09.09. 14:52:31

Elég lett volna annyit írni, hogy "képzeljétek gyorsan mentem és lefényképeztek. Majd fizetek is jól"
(ásít)

labi 2009.09.09. 14:56:49

jahm, aki meg úgy gondolja hogy x táv, vagy az útfelújítás vége oldja a korlátozó táblát, az mennyiért vette a jogsiját? :)
Gondolkodom egy másik kategória elvégzésén, de hátha úgy egyszerűbb. :)

Zooleee 2009.09.09. 15:19:53

Üdv mindenkinek!
Most értem gépközelbe, úgyhogy csak most olvastam el a kommenteket. Mivel jómagam követtem el ezt a "szörnyű bűnt" válaszolnék néhány felvetésre.

Kezdjük a könnyebbekkel:
@cso zsi:
Valóban a feloldás, azért van olyan messze, mert ott még egy híd is van a 3-as főút és a vasúti sinek fölött. Itt ha olyan az idő simán lefagyhat. (De most ugye 30 fok volt)

Szerintem is a behajtó ág az, ami feloldhatja a korlátozást, ezt rosszul írtam le.

@Fulzsenszio:
A rutinból vezetésrő csak annyit,hogy annak, aki naponta jár ezen az úton rutin lehet, mert ő tudja mire vonatkozik a korlátozás, és hogy hol ér véget, de egy ilyen 100-80-100 sorozat azért elgondolkodtató, mert ilyet még nemigen láttam. Hidd el, ha csak egy 100-as táblát látok (vagy ha megismétlik a terelés után)azt betartom és nem lett volna gond.

@SickBoy: A felkészülés abszurdisztánra megvan, hidd el még a vasúti átjárók előtt is betartom a 30/40 km/h sebességet. (Útál is érte a többi autós. :-) )

Az igazat megvallva szívesen megálltam volna a rendőrök mellet (ezért is megbüntettek volna)megkérdezni, hogy tudják-e mi van a kanyar előtt, mert ez sem biztos, ha az ott lévő szervízúton jöttek ki mérni.
Egyébként nem a rendőrökre haragszom, hanem magamra, mert ennyire elnéztem a dolgot, de mentségemre legyen mondva, nem volt szándékos a gyorshajtásom, ezért nem mentem mondjuk 160-al.

HERMSGERVØRDENBRØTBØRDA 2009.09.09. 15:26:30

@kuf: M2 mint autópálya?
és ezt így hogy?

cso zsi 2009.09.09. 15:28:23

@pt_tomi: Mindenféle útkereszteződés, úttorkolat, bármi, amin ki- és/vagy behajtás történhet.
Az egyik ilyen kihajtós téma többször körüljárva, a Gyorsforgalmin a benzinkút után.
A Gyorson szabályos a 90, mert lak.ter.-en kívül van helyezve. A kút előtt 50, utána 50. Ha a kijáró nem oldja fel a táblát, akkor a Gyorsforgalmi értelmét vesztette.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.09.09. 15:32:00

@SilentSound: Azért írtam, hogy vanm mert arra lakok, és tudom, hogy van... A "domonyi" felhajtó, ami a 3-as fűútra vezet át, csak a főút felöl le van zárva. Ez kb ott van, ahol a 3-as átmegy a M3-as alatt. Most már látom, hogy jóval a jelzett szakasz után, szóval nemszóltam! :-P

indapass90210 2009.09.09. 15:59:57

Hehe, Moldovában múltkor olyat láttam, hogy kis 3lábú 40-es táblát kirakták a rendőrök az országút szélére, aztán az utána lévő kanyar után beálltak traffizni :D

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2009.09.09. 16:01:46

@Dövan: Biztos azért kellett a tábla, hogy ne mozduljon meg a rendszám a fotón a nagy sebesség miatt. ;)))

dinyus 2009.09.09. 16:46:23

@cso zsi: én annak a logikáját mondjuk nem értem, hogy egy kihajtó miért oldja fel. A behajtó ugye azért, mert aki azon bejön, az nem tudhatja, hogy mi volt előtte, de a kihajtónál mi a racionális ok?

metal · http://electric.blog.hu 2009.09.09. 16:52:59

@dinyus: Logika nincs, de mivel a KRESZ kereszteződést említ, nincs különbség kihajtó, meg behajtó között.

Wick 2009.09.09. 16:58:09

Na bakker, hasonló volt az M1-esen 09.06 vasárnap du.
Sávelhúzás enyhe balkanyarban, ahol gyönyörűen be lehetett látni a szituációt: a sávelhúzás kezdetét, a sávelhúzás végét, közte a teljes 150 métert ameddig tartott, azt is, hogy vasárnap a kutya se fárasztja magát munkavégzéssel, és természetesen a ki és bevezető sikánnál virító hatvanas táblákat. Egy, azaz egy dolgot nem lehetett látni: a kibaszott bigbrádert, aki a párszáz méterrel odébb levő felüljárón ügyelt a közrendre, meg a kifelehatvan betartására a keze ügyében levő háromlábon billegő szerkezet működtetésével.

Várom is a hatvanezres csekket, mint a messiást, hogy szomorodjon el az a balfasz... nem az amelyik kinn állt, hanem amelyik odaküldte vasárnap délután 3kor. Broáf.

misitcom 2009.09.09. 18:31:55

@Zooleee: Akárhogy is fényezzük ezt benyaltad.Nem azért mert gyorshajtani akartál ,hanem a nagy számok törvénye alapján amennyivel többet autózol annál többször találkozhat rendőrrel. Ha tökre szabályosan közlekedsz nincs bevétel,nem kell a rendőre se.Ez így nemzetgazdaságilag nem jó ,mert a semmi ért kaszálni az a nagy bolt.
Mióta bevezették,hogy bekeményítenek sokkal veszélyesebben vezetek telefonálás közben mert nem az utat figyelem ,hanem forog a fejem mint a propeller ,hogy hol lehet megbújva a közeg.

misitcom 2009.09.09. 18:46:49

@SilentSound: Zooleee-nek esetleg egy hangszóróz?

misitcom 2009.09.09. 18:48:43

Természetesen az a "z" "t" akart lenni.

hard 2009.09.09. 19:02:35

Ezen a szakaszon én is mentem. Viszont én tartottam utána a 100-at, de nekem meg az fordult meg a fejemben, hogy lehet, hogy szartak a 2. 100-as táblára és 80-at mérnek!!!

...::: Flúgos Kamionos :::... 2009.09.09. 19:43:57

Én már tudom ki a hülye, de nem mondom meg.

A kedves posztoló így járt, ezért nem szerencsés "megszokásból" vezetni. Sajnos ez van, mikor hülyén vannak kirakva a táblák, mindig az autós szív.

albert1 2009.09.09. 20:23:48

Éppen ma zengett a fejembe egy pár hónapos poszt írója, aki helyszínelő volt, és nagyon sokmindent látott (zokogó autósokat, átkozódó családokat). És ezt aztán 1 az 1-ben a gyorshajtásra vezette vissza, és a sebeségmérés felsőbbrendű örökös igazát támasztotta vele alá.

Erre itt van ez!

Mert ha valaki a városban jól odalép az STI-nek, az gyorshajtás! Vagy ha bevállal egy előzést, pedig nem is fontos, és para lesz, az gyorshajtás! Vagy párhuzamos közlekedésben nem lassít a zebrára, miközben a másik sáv igen, az gyorshajtás! Vagy ezerrel felhajt valami nagy bukkanóra, igen! Vagy úgy megy a rókarudi táblára, hogy esélye sincs megállni, igen. Ezekért jogos a sebességmérés.

De ez...? Világosan itt van, hogy betartotta a táblát, majd befejeződött a munka, és kiszélesedett az út, eltűnt örökre minden bólya meg munkavégzős cucc.

Itt tisztelettel kérem az illetékest, segítsen megértenem, hogy mi itt az a tűzzel-vassal irtandó gyorshajtás, minden rossz okozója...

SickBoy 2009.09.09. 20:43:46

@...::: Flúgos Kamionos :::...: Azt hiszem itt még csak nem is voltak hülyén kitéve a táblák. 100 majd 80 az úton folyó munkálatok miatt, majd egy 100-as tábla ami fixen ott van és csak jóval később oldják fel (a kanyar után). Ez nem rutinból, hanem épphogy rutintalanul vezetés :o)

@Zooleee: nekem nem ér 30 000-et, hogy ne figyeljek, de ha egyszer megtörtént, akkor nincs mit tenni. A poszt csak azért volt érdekes, mert amúgy tényleg mi a bánatért nem dolgozik a yard (pl. mér olyan helyen, ahol kifejezetten balesetveszélyes, ha száguldozik valaki)?
Nyilván jobban megéri (bevétel és a statisztika szempontjából) beállni egy olyan helyre, ahol sok, kicsit szabálytalankodót lehet megfogni ("főnök, ma is lőttünk vagy ötven gyorshajtót"), mint egy olyan helyre, ahol csak néha van kapás, de azt ki is szedik a forgalomból és rögtön kiosztják neki az évi sebességrekordernek járó csekket, amíg könnyes búcsút vesz a jogsijától... Mert amúgy gondolom, hogy 100 helyett 115 az nem életveszély ezen a helyen. 130 helyett 250 meg bárhol az Mao-n...

zar116 2009.09.09. 21:17:53

Erre való a blokkoló...

hÓhÓ 2009.09.09. 21:27:22

Az a véleményem, hogy a körülményekhez képest most a tisztességesen autózó társadalmat kikészítsék.

Az igazán agresszív járművezetők pedig röhöghetnek a markukban.

Én pl-ul tudom, hogy egy 50-es szakaszon csak negyvenöttel mentem, mégis a biztonság kedvééért visszafordulok, és megkérdezem, hogy nem mentem-e gyorsan.

Amit rögtön a füzetecskéjükből ellenőrizni is tudnak.

Sajnos ez van, azért mivel szeretek nyugodtan lefeküdni, és felkelni.

De a mai világban már ezt sem lehet, annak ellenére, hogy teljesen betartom a szabályokat.

Vagyis rettegésben és megfélelmítésben kell élni.

Mert erre mondják azt, hogy könnyebb az egész veteményest letarolni, ahelyett, hogy a gazt kapálnák csak ki.

csak john 2009.09.09. 21:27:50

Nekem rémlik valami 500 méter a sebességkorlátozó tábla hatályára. (Bár ezt most nem találom a kreszben.) Nem véletlenül vannak kirakva pár száz méterenként a hosszabb tereléseknél. De ezt sajnos így is buktad, mert az 500 méter kb. a rendőrautó helyénél van.

schdl (törölt) 2009.09.09. 22:06:31

Látom, SilentSound-ot lefoglalta ma a zebrás dolog... helyes!

Secnir 2009.09.09. 22:16:12

végre egy normális posztoló, aki csinál egy screenshotot a guglimapsról és nem belinkelik, hogy frissítéskor letöltse az egész google.com-ot...

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2009.09.09. 22:21:19

@schdl: Gondoltam, hogy kimegyek autóval tesztelni őket, de nem volt pontos időpont megadva, egész nap meg nem érek rá... ;)

schdl (törölt) 2009.09.09. 22:32:13

@SilentSound: Jaj ugyan... nem azért mondtam (írtam) :D

igazi hős 2009.09.09. 23:11:35

@csak john: Ennek fuss neki még egyszer, mert blődség. Egy tábla csak akkor vonatkozik fix távra, ha van alatta kiegészítő táblán hossz (távolság nyilak között). De ezek tipikusan nem sebességkorlátozó táblák, hanem veszély jelző táblák: vadveszély, kanyargós út, stb. Talán arra gondoltál, hogy autópályán 500m-re előre kell kitenni a veszélyt jelző táblákat, de az is 250-500 m.

csak john 2009.09.09. 23:36:24

@igazi hős: Nem arra gondoltam. Ha mentél már a pályán olyankor, amikor több km-en keresztül egy pályára van terelve mindkét irány forgalma, ott 500 méterenként megismétlik a sebességkorlátozó táblát. Miért?

Ellenőrző szerv · http://indexfuck.hu 2009.09.09. 23:57:31

A kommentelők egy része már megint hülyébb a posztolónál is ...
A rendőrök meg a kassza gyarapításán túl a birkaság növelését szeretnék elérni tevékenységükkel. Az engedelmes birka nép nem csak a közlekedésben előny az állam számára.
Ne gondolkodj, ne kérdezz stb. ...

M. Péter 2009.09.10. 01:04:40

A csomo bunko autos, aki atmegy a piros lampan, az egyiranyu utcaban a forgalommal szemben halad, az meg mind fuggetlen gondolkodo, mi?

McKelek 2009.09.10. 08:31:45

@Sógi: De, csak a papíron az lesz, hogy 80-as korlátozásnál ment 120-125-tel, mert a 100-ast elfelejtették letakarni/befordítani/akármi...

Alex3000 2009.09.10. 09:20:14

Ja a múltkor mértek az autópályán a felüljáróról. Tudja valaki, hogy szabályos-e az ilyen? Tudtommal a rendőröknek is be kell tartaniuk a KRESZT-t (ebben az esetben nem szabad megállni a hídon) ha nincs megkülönböztetésű jelzésük. Ha megbüntetnek, akkor lehet ezzel védekezni, vagy úgy mint ahogy a parlamentünk is működik, Ők az atyaúristenek, és ellenük nem lehet mit tenni. Van a rendőrségnek a KRESZ megszegésére valamilyen mentesítő rendelet?

labi 2009.09.10. 09:58:09

@csak john:

Te is érdekes ember vagy... Emlékszel valamire, megnézed a kreszben, ott nem találod, így rájöhetnél hogy rosszul emlékszel.
De te inkább leírod ide, hogy belédrúghassanak a kommentelők.
Mazohista-e vagy? :)

labi 2009.09.10. 10:01:06

@Babu2000:
"Ha megbüntetnek, akkor lehet ezzel védekezni"

Igen, az ovodában...

Felnőttként gondolkodva már megy az, hogy ha mind a ketten rosszalkodnak, akkor mind a kettő meg lesz bűntetve.

Vagy mire gondoltál, hogy a szabálytalanul parkoló rendőr bemártásával vádalkut kötsz? :)

Benzoate Ostylezene Bicarbonate · http://fbi.gov 2009.09.10. 10:07:49

Esküszöm, egyszer amikor marhára ráérek, pontosan be fogom tartani az összes balfasz kintfelejtett meg direkt kinthagyott 30-as táblát, és meglátjuk, mennyire lesz biztonságos tőle a közlekedés.

metal · http://electric.blog.hu 2009.09.10. 10:32:34

@Babu2000: A mérés ténye nem szabályos, és akár szabálysértésük alapján feljelentést is tehetsz! De ettől még a te gyorshajtásod tény, arra bizonyítékuk van, tehát téged teljesen jogosan büntetnek meg.

teddybear01 2009.09.10. 11:02:33

@zar116: Ha blokkolót használsz, és elkapnak, nem úszod meg egy csekkel...

Alex3000 2009.09.10. 13:31:07

@labi: kösz, de ha csak ilyen hasznos hozzászólásod van, akkor inkább nem írj semmit.

llll5 (törölt) 2009.09.10. 13:33:13

@teddybear01: a blokkoló használata teljesen legális

kpetya 2009.09.10. 15:00:36

@teddybear01:

hol élsz ember?
1: nem tiltott a használata.
2: nem blokkoló az, hanem kapunyitó.

cso zsi 2009.09.10. 20:04:02

@Babu2000: Nem állítom, hogy autóból nem mértek még felüljáróról, bár én még nem láttam. Azok általában gyalogosan állnak a háromlábú mellett, és az talán még nekik sem tilos.

csak john 2009.09.10. 22:12:37

@labi: Akár még lehetek az is. Bár itt élek, tehát vagyok. :)
Miből gondolod, hogy ember vagyok? Mindenkiről csak jót feltételezel? Vagy rosszat?
Nem olvastam át az egészet, csak átfutottam. Gondoltam, valaki veszi a fáradságot és átnyálazza az egészet.
Én (és itt a megoldás) egy lusta disznó vagyok! :)

cso zsi 2009.09.10. 22:24:05

@csak john: Tegnap láttam egy fiatal lányt a buszon.
A Kresz könyvből írta "puskára" a helyes válaszok számát, és betűjét.
Még az is lehet, hogy megtanulja, és élete végéig hibátlanul felmondja.
TUDNI, mit fog belőle?
Kikerül a forgalomba, és elvárja, hogy udvariasak legyenek vele, mert nőből van?
(Ez komoly, affér is volt már ilyenből.)
Vagy a hibátlan tesztlap-kitöltés után egy kötelező haladási irány "felfelé" táblánál ő jobbra, vagy balra fordul, mert nem volt tiltó tábla?
Nem csak az oktatás siralmas, tanulni sem tudnak már.
A "mindent a könnyebb végén megfogni" elv csak egy darabig érvényesül.

csak john 2009.09.13. 12:41:50

@cso zsi: Az a lány lesz az, aki ha jobbra indexel, nem biztos, hogy balra fordul.
Nekem az 500 méter a tanfolyamról a szabályok magyarázatától rémlik, a tanár emlegette többször. Ezt támasztja alá, hogy az autópályákon a teljes átterelés ideje alatt sűrűn ismétlik a sebbességkorlátozás táblákat. Ott pedig lényegesen ritkábban van kereszteződés, ami feloldana. A jogszabályban pedig nincs minden benne, amit számonkérnek a közlekedőktől.

cso zsi 2009.09.13. 17:28:23

@csak john: Hollandiában, az általam járt pályákon minden műanyagkarón ott az aktuális sebességkorlátozás miniatűr táblácskája.

jónévez 2009.09.13. 23:23:06

@cso zsi: "Kikerül a forgalomba, és elvárja, hogy udvariasak legyenek vele, mert nőből van?"
Elvárhatja, és nem azért, mert NŐBŐL VAN, hanem azért, mert ez az alap.
A folyamatos közlekedés alapja (a szabályok betartása mellett) az udvariasság, a mások érdekeinek figyelembevétele.
Hová jutnánk, ha azt a stílust vennénk fel, (amit itt is hirdetnek némelyek): az elsőbbség bebetonozott jog!
Az életben nem tudnál a fővárosban balra fordulni.(például)

metal · http://electric.blog.hu 2009.09.14. 09:53:03

@jónévez: Pedig az elsőbbség bebetonozott jog, de mint minden jogról, erről is le lehet mondani. És értelmes ember, értelmes módon le is mond róla. Sajnos sok olyan közlekedő kap jogosítványt, akinek annyi logikai érzéke sincs, hogy, ha nem engeded be a másikat, az neked is rossz, mert a másik elágnál téged sem fognak.....

#szájbergyerek# 2009.09.15. 10:58:21

Jómagam is gyakran járok az említett útszakaszon és alapból 100-as korlátozás van a kanyarban. Az egy dolog, hogy száraz út és dögmeleg együttállásánál nincs értelme, viszont télen simán lefagyhat, ami még indokolja is, hogy legyen.
Mivel gyakran járok arra, és tudom, hogy a kanyar után mérhetnek, általában be is szoktam tartani. Ilyenkor döcögnek el mellettem a konstans 110-zel autókázók, akiket előtte már leküzdöttem a belső sávból és sajnos a feloldás után újra meg kell tennem.












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása