Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Lezárt úton rövidítenek az autósok

2009.09.15. 16:27 :: SilentSound

Sokan nagyon szeretnek megszokásból vezetni, mások egyszerűen csak szarnak bele minden szabályba és rövidíteni akarnak, Marcell a Móricz Zs. körtéren kapott le egy autót olyan helyen, ahol elvileg csak tömegközlekedési járművek mehetnének át. Korábban már mutattunk hasonlót, amikor a Kálvin teret zárták le a metróépítés miatt. Ott olyannyira elszemtelenedtek az autósok, hogy rendőröket kellett odaállítani, akik elküldték másfelé a pofátlan autóvezetőket.

Az alábbi eset tegnap történt a Fehérvári út lezárt szakaszán, Bocskai út - Móricz Zsigmond körtér között, ami sajnos nem egyedi eset. A Bocskai út és a Móricz között csak a villamosvágányokon lehet közlekedni, ennek megfelelően csak a villamos és az éjszakai buszok közlekedhetnek. Az autósokat az Sztk előtt visszafordítják.

Erről őket egy kötelező haladási irányt jelölő tábla tájékoztatja, valamint a Móriczra vezető "úton" van egy behajtani tilos tábla a hozzá való kis kiegészítéssel, kivéve BKV. Ahogy azt a dokumentált eset is mutatja vannak páran akiket vagy csak simán nem érdekli, vagy - bár 8 általános a jogsi követelménye - nem tudnak olvasni, de lehet, hogy csak épp szülni készült az asszony és erre vezetett a legrövidebb út...

Miután a T. közlekedő társ végighajtott a lezárt szakaszon és elhajtott a villamos tilos jelzése mellett (aminek jelentését tanítják KRESZen) megállt a kijelölt gyalogátkelő helyen és megvárta míg a Bartók Béla úton elfogynak az autók és gond nélkül kifordulhat. Persze rendőr ilyenkor sem volt a forgalmas téren, így gondoltam legalább a netre felkerülhet egy közterületen készült fotóval (amin tudomásom szerint így a rendszám is szerepelhet).

92 komment

Címkék: budapest közlekedés autó kresz útlezárás

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Yoli87 2009.09.15. 16:41:08

Reméljük a blogokat olvassák a rend őrei vagy a közteresek!

schdl (törölt) 2009.09.15. 16:44:34

A hülye Suzu... ja nem... :D
Marcell villamosvezető? Vagy gyalog volt? Mert ha nem, akkor fura nekem a felvétel szöge...
De amúgy is: Rendőrhiány! (ezt böfögöm bele az éterbe, sajna nem rajtam múlik)

RaveAcE 2009.09.15. 16:58:21

Ez a közterületen készül fotó publikus gondolat megállja a helyét az USA-ban, de nem itthon. Tv szerint akkor sértheted meg ezzel a személyiségi jogait, ha ezzel bűntettet akadályozol meg/dokumentálsz.

SickBoy 2009.09.15. 17:07:21

@Yoli87: Gondolod, ha olvassák is, akkor majd ez alapján rögtön felbuzdul bennük a kötelességtudat? :o/

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2009.09.15. 17:09:08

@SickBoy: Rendőrös tilosban parkolós posztoknál már nem egyszer fordult elő, hogy megkeresett az illetékes rendőrkapitányság az eredeti képekért, mert hivatalból eljárást kell indítaniuk.

schdl (törölt) 2009.09.15. 17:14:39

ezügyben@SilentSound: Engem is érdekelne ez a kérdéskör; ha van köztünk egy gyakorló jogász, az felvilágosíthatna minket

misitcom 2009.09.15. 18:08:39

Nem kell egyszerre rosszra gondolni.Lehet ,hogy a gk. tulajdonosa kölcsön adta a nála tartózkodó külföldi rokonnak (Szlovák?) a verdát.Mivel a kiegészítőtábla csak Magyar nyelven van feltüntetve így nem bírta az értelmezi. SilentSound!Bocs!!!

nyuszy 2009.09.15. 18:09:25

Nem csak szülési célzattal lehet ilyen helyzetbe kerülni. Valószínűleg nincs miért védeni az illetőt, de az ilyen ideiglenes lezárások miatti terelések egy nem helyinek baromi nagy gondot tudnak okozni. Ha valaki azt az egy útvonalat ismeri csak, és nem GPS-szel közlekedik, akkor sokszor nem nagyon van más megoldás, mint bevállalni egy ilyet. Sőt, külföldön már többször sikerült bekeverednem fura helyekre, pl. Triesztben ahová csak a helyijáratos busz hajthatott be, az is csak szemből. Mondjuk ott féltem.

Aztán meg a villamos jelzéseit nem tanítják KRESZ-en, miért is tennék?

A közterületes dolog meg fényképezés szempontjából most mellékes is, ugyanis a rendszám nem személyes adat.

schdl (törölt) 2009.09.15. 18:24:25

@nyuszy: A posztoló is írja, hogy tanítják...

psmith 2009.09.15. 18:27:42

Aha! Már megint egy nagy fekete BMW!

schdl (törölt) 2009.09.15. 18:30:08

@psmith: Látom, neked fekete bömösöd van :D

zebraakcio · http://zebraakcio.blog.hu 2009.09.15. 18:33:02

És még be is hajt a gyalogosok közé. Nyamm...

yooccoo 2009.09.15. 18:33:19

@misitcom: amelyik országban közlekedsz, annak a szabályai szerint kell vezetned, szóval tök mindegy, ki ül bele :)

@nyuszy: mi köze a villamoshoz?
ki van írva, hogy behajtani tilos, kivéve BKV
ha nem villamos, akkor nem mehet, ennyi

Aldo · http://autostat.hu/markakereskedesek-szervizek 2009.09.15. 18:38:48

ez legyen a legnagyobb tragédia... kicsit unalmas már ezredszerre is ugyanaz a poszt, nem?

schdl (törölt) 2009.09.15. 18:38:54

@yooccoo: A (pótló)busz is BKV, nomeg a "BKV Üzemzavarelhárítás"...

yooccoo 2009.09.15. 18:42:09

@schdl: de nem a képen látható pözsó

kozlekedo 2009.09.15. 18:42:11

@SilentSound: Rendőrös tilosban parkolós posztoknál már nem egyszer fordult elő, hogy megkeresett az illetékes rendőrkapitányság az eredeti képekért, mert hivatalból eljárást kell indítaniuk.

Miért hallgatsz szégyenlősen arról hogy kik (rendőr vs. fotós) ellen indul eljárás "hivatalból".

schdl (törölt) 2009.09.15. 18:48:32

@yooccoo: "ha nem villamos, akkor nem mehet, ennyi" - erre írtam...

gmower (törölt) 2009.09.15. 18:50:52

@nyuszy: "de az ilyen ideiglenes lezárások"

Hát az utóbbi hét évben ez a szakasz többet volt lezárva, mint nyitva, így inkább úgy fogalmaznék, hogy amikor ideiglenesen nyitva van... :)

RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2009.09.15. 18:51:05

fotosop! :B
"bár 8 általános a jogsi követelménye"
lófaxt! kb 1.5 éve, már az se kell hozzá! :-/

na__most__akkor 2009.09.15. 18:58:20

Nem kell elküldeni másfelé.

Megbírságolni, AZTÁN elküldeni.

Még ha én vagyok az, akkor is.

MP 2009.09.15. 19:02:40

Már nem kötelező a 8 általános.

vwxyz (törölt) 2009.09.15. 19:06:25

Marcell: És téged ez az egész miért zavar? Nincs jobb dolgod? Önkéntes rendőr szeretnél lenni?

zebraakcio · http://zebraakcio.blog.hu 2009.09.15. 19:09:57

@vwxyz:
Nem. Azért zavarja, mert rendes, törvénytisztelő állampolgár és mellé nem egy "szarunk bele" típusú ember. Azoktól ugyanis még a szomszéd is felfordulhat. "Közösségi embernek" hívják az ilyet, és a közömbös sokaság legalább annyit tehetne, hogy nem ugat be nekik.

Reggie 2009.09.15. 19:16:04

@RaveAcE: "A rendszám, az alváz- és motorszám külön-külön is személyes adatnak számít, de csak a rendõrségi nyilvántartásban, ahol név és cím is társítható hozzá – hallottuk Péterfalvi Attila, adatvédelmi biztostól."

Jim Raynor 2009.09.15. 19:26:29

@vwxyz:

a pözsós-e vagy, kötsög?

Leiter Jakab · http://leiterjakab.blog.hu 2009.09.15. 19:40:31

@nyuszy: "ideiglenes lezárások miatti terelések egy nem helyinek baromi nagy gondot tudnak okozni. Ha valaki azt az egy útvonalat ismeri csak, és nem GPS-szel közlekedik, akkor sokszor nem nagyon van más megoldás, mint bevállalni egy ilyet."
Bocs, ez nem mentség, a tábla egyértelműen mutatja, hogy erre ne, és nem csak azoknak ne, akik nem ismerik a környéket. Én már jártam úgy ismeretlen helyen, hogy egyenesen akartam menni tovább a kétsávos úton, de a sávom jobbra kanyarodóvá vált, és persze nem engedtek be a belsőbe időben, mire be tudtam volna menni, már le volt festve a vonal, alattam a nyíl jobbra ugye a kötelezőt mutatja (a táblát már ne is említsem), meg nem is akartam a mögöttem állókat feltartani, úgyhogy szépen elmentem jobbra várost nézni. Három jobbkanyarral aztán szerencsére visszataláltam.

Leiter Jakab · http://leiterjakab.blog.hu 2009.09.15. 19:43:05

@vwxyz: Ha én most melletted állnék, és szólnék neked, hogy engem is zavar, leütnél?

KuKori · http://ireland.blog.hu 2009.09.15. 19:55:03

Magyarország a tízezer kiskapu országa. Amíg ez így is marad, némi ügyeskedés is tapasztalható lesz hasonlóan az utakon :)

Nem vagyunk mi egy szabálytisztelő nép, de mégis működik valahogy. India ugyan még messze van, de...

misitcom 2009.09.15. 20:21:50

Én messze lakom a "várostól",nem ismerem a helyszínt.Ha valaki ezen az úton áthajt nyer valamit is?(km-ben vagy időben?)

Tróger 2009.09.15. 20:38:10

Bocs mindenkitől,nem tartozik szorosan a post témájához, de nagyon elegem van egy bizonxos autostol. A VII. kerületben a Jósika utca a Rózsa utca felől egyirányú az Izabella utca felé. Ez a paraszt csak az Izabella utca felől tud behajtani, forgalommal szemben. Egyébként a parkolás rendje az utca mindkét oldalán 45 fokos. Ez a köcsög - amikor éppen nem a járdára áll fel - csak a padkával párhuzamosan képes parkolni, kb. három autónyi helyet elfoglalva. Megmondom őszintén, nem igazán merem ezt szóvá tenni, nem egy békés segédmunkásnak tűnik a sokmilliós fekete mercijében. Szal a véleményem szerint mindenki jobban járt volna, ha annakidején az anyjába szakadt volna az a hülye feje...
Tényleg bocs mindenkitől, de legalább egy kicsit kidühöngtemmagam.

Invictus 2009.09.15. 21:00:09

@Tróger: Meg kell karcolni a kocsit, vagy leönteni kromofággal. Csak figyelni kell nagyon, le ne bukjál.
Előtte esetleg egy papír a szélvédőre egy jóindulatú figyelmeztetéssel.

Qkac · http://urvezeto.blog.hu 2009.09.15. 21:11:55

Naponta látni ilyet, vagy ehhez hasonlót. (Fotózom is rendesen, hogy teljen a blogom.) Én spec. azokat szeretem legjobban, akik még a vészvillogót is kirakják, mintha az bárminemű felmentést adna esetükben - mint a tegnapi merci a buszmegállóban (urvezeto.blog.hu/2009/09/14/klasszikus_nagyautos_parkolas).
Trógernek egy javaslat, amit pár napja olvastam egy hasonló blogon. Nem olyan szemét dolog, mint a kromofág - bár az olyan fazonak az is bőven kijár -, de azért hatásos lehet: technokollal jól bekent A3-as lapra felírni az üzenetet, hogy pl. "Ez három parkolóhely!" vagy. "Ön a menetiránnyal szemben haladt!", aztán felnyalni a szélvédőre, hogy ne lásson ki tőle. Ha kétszer-háromszor sikerül, és még mindig élsz :-), csodát fogsz látni!

Qkac · http://urvezeto.blog.hu 2009.09.15. 21:12:51

@Invictus: Egyszerre írtunk trógernek. Úgy tűnik, én vagyok a békésebb kettőnk közül! :-D

GrenAbla 2009.09.15. 21:15:23

Magyar rendszámos szlovák volt, ez már tuti!

Jokkura 2009.09.15. 21:21:02

@Invictus: A kromofág már túl gyenge,és ahhoz drága.Ha igazán kárt akarsz okozni szerezz vhonnan tömény (96%) kénsavat,vagy "füstölgő"(37%) sósavat.Ezek garantált hatásúak:) Én is útálom a "nekem mindent szabad" és a "megveszlek kilóra"stb autózó gorilákat (bocsánat az eredeti állatoktól)

Marcellusca 2009.09.15. 21:40:11

@Tróger: Még egy variáció: a parkoló autóra fesd fel az eredeti, 45 fokos felfestést! :)
De a többi sem rossz ötlet.

@Jokkura: Egyszerű fékolaj.
Épp utántöltöttem és megbotlottam a flakonnal a kezemben.

balkon-úr 2009.09.15. 21:47:40

Az miért nem jut eszébe senkinek, hogy túl sok értelmetlen lezárás, tiltás van ebben a "kedves" városban. Konkrét példa: több "tíz" éven keresztül büntettek a Váci út bevezetésénél a felüljáró után,(1980-tól ott álltak a rendőrök) ha jobbra kanyarodtál az Alkotmány utcánál (záróvonal átlépése) érdekes pár éve már szabad, vagy amikor nem fizetős a parkolás, kötelező a saroktól 5 méter, ha fizetőssé válik, már sokkal közelebb van a felfestett "parkolás kezdetét jelző vonal" MIÉRT HAGYJUK MAGUNKAT!!!!??????

VakondM 2009.09.15. 21:53:30

@vwxyz: Mert naponta nehezítik meg a közlekedést az ilyen autósok is mint aki a képen is van. Ez igaz úgyis ha az ember autóval, bicajjal vagy épp villamossal megy..... Csak azért....A rendőr pedig ezt büntesse és ne azt akinek lejárt az eü. doboza. De amíg a blogon havonta 2 olyan post van amiben a rendőr is szabálytalan, addig marad ez a megoldás :) Kielégítő volt a válasz?

Körömcsiga 2009.09.15. 21:58:08

És ha ez egy villamos? :)

Deuce Bigalow 2009.09.15. 22:43:47

úrrristen, micsoda skandallum! és kinek ártott ezzel? felment a pulzusod? legalább érezted, hogy élsz!
odatévedt, no és aztán, mi pöcs van?
a mindennapi forgalomban sokkal nagyobb köcsögök vannak!
vegyél puzzle-t, az majd elfoglal, ahelyett, hogy ilyen xarságok miatt képes vagy "dokumentálni"! karatekutya, .......

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2009.09.15. 23:08:03

@Körömcsiga: Így van, csodálom, hogy Te vagy az első, aki rájön! Ez egy BKV tesztvillamos próbaüzeme. Látható, hogy néhány forradalmian új megoldással életk a tervezők: nem kell áramszedő, azaz áramszünet esetén is működik, a gumikerék kevésbé zajos, a méret meg pont elég lesz az utazóközönségnek, ha megemelik a jegyárakat. Csak azt nem értem, mit keres itt ez a poszt, a BKV-figyelőn lenne a helye... ;-)

Bambano 2009.09.15. 23:19:52

@SilentSound: most hogy ez kiderült, a tulajok is meg fognak keresni:PP

Goyo 2009.09.15. 23:37:49

Csak kérdezem: rokkantkártyával nem lehet ilyen behajtani tilost figyelmen kívül hagyni? Mintha ilyesmire is jó volna...

VakondM 2009.09.16. 00:05:18

@Goyo: Roki kártyával lehet használni a buszsávot?

VakondM 2009.09.16. 00:11:22

@promontor: Elmehetünk ilyen irányba is. Tilos bankot rabolni. Holnap valaki kirámol egyet mégis. Kinek ártott? A bankoknak most úgyis jól meg ő meg csak 1x 1-et rabolt ki és amúgy is hol van az a pár milla az évi sok milliárd nyereséghez?
Ha netán elakad a sínen - mert volt már ilyen a történelemben - majd lehet magyarázni, hogy mit keresett arra, a forgalom állását meg kifizeti a BKV-nak és a háborgó utasokkal is lerendezi az ügyet. Az akciók fele utazó nyugdíjasok nagyon agresszívak tudnak lenni :P

llll5 (törölt) 2009.09.16. 00:14:40

@Aldo: de nagyon unalmas, egyetértünk.Marcell neked meg gratulálok, sok időd lehet és persze biztos mindig szabályos is vagy......
@VakondM:nem
@Goyo: ha a mindkét irányban bejtani tilos táblára gondolsz, akkor igen,ha az úticélod azon az úton van vagy más úton nem közelithető meg

llll5 (törölt) 2009.09.16. 00:16:26

@kozlekedo: mert Silent nagy sünbarát:))

llll5 (törölt) 2009.09.16. 00:18:53

@SilentSound: és mit kaptak a sünök?Egy ejnye-bejnyét?...://

vazzup 2009.09.16. 00:32:07

Az van, hogy Zuglóban, a Rákospatak utca-Komáromi utca kereszteződésénél van egy híd a patak felett. Ez a híd rossz állapotban van, ezért mindkét irányból behajtani tilos van rajta, kivéve kerékpár kieg. táblával.
No, minden nyomorult autós, akinek nincs türelme kivárni a sort a Kacsóh Pongrácon befelé, itt rövidít.
A minap már sünöket is láttam, akik csekkekkel fenyegetőztek.

Komolyan, behajtani tilos, kötelező haladási irány. S ezek után ezek az autósok elvárják, hogy mások tartsák be a szabályokat. Höhö.

qnadam · http://qnadam.hu/blog/ 2009.09.16. 01:24:41

@misitcom: mely tábla a kiegészítés nélkül annyit jelent csak, hogy "behajtani tilos", elég nemzetköziül :P

magyar-magyar szótár 2009.09.16. 06:39:37

Én a Sopron utcában szoktam rövidíteni, a térképen még ma sem létező - mert 20 éve ott BHG hadiüzem volt- szakaszán.

indapass90210 2009.09.16. 07:40:23

Aham, ráadásul a zebra közepén várakozik!

indapass90210 2009.09.16. 07:46:33

@Qkac: Húha, neked mercid van, és mégis szabályosan közlekedsz?

Qkac · http://urvezeto.blog.hu 2009.09.16. 08:42:05

@Dövan: Mondtam én ilyet? :-) Félre téve a viccet: Igen, azért igyekszem betartani a szabályokat, mert egyrészt féltem a csipszaros életemet, másrészt meg inkább szeretnék majd a lányaim esküvőjén ülni, mint a beszélőn. A blogot sem azért csinálom, hogy minden pitiáner szabályszegést rögzítsek, inkább csak azokat, amik bosszantanak, indokolatlanok (IGEN! Szerintem léteznek indokoltak, de lehet velem vitázni.), vagy tényleg veszélyesek. (Mai fogásom pl. egy telipirosos Suzuki.) És persze a jó dolgokat is megmutatom ... amikor akad ilyen.

A Merciről: nem minden arany, ami fénylik (bár talán mégis az!:-) ). A kocsim bizony már serdülőkorú, sőt ha csak azt nézem, hogy én mióta használom, nos akkor is bőven iskolaérett. Egy C, még a klasszikus korból. Bármikor vehető ilyen a piacon egy alig használt Suzuki áráért. Rettentő jó autó. Szeretem. Ahogy a mai gazdasági helyzetet elnézem, lehet, hogy velem megy nyugdíjba :-)

(Ja! És kösz' a látogatásért! :-))

Kicknick 2009.09.16. 08:55:05

Mindenki téved kérem szépen. Ez egy újfajta villamospótló járat volt. Ezért neki szabad ott menni...
Teccik érteni??

Qkac · http://urvezeto.blog.hu 2009.09.16. 09:01:02

@monorka: A kérdés valóban jogos (IIII5 is írja!) De ha belegondolsz, nem hagyjuk magunkat, csak szűk a mozgásterünk. Jártatjuk a szánkat. Itt vannak a blogok. Ebből a szempontból az 'Autózz!' meglehetősen úttörő és előremutató közéleti blog volt, amikor indult és az még ma is. Időről időre jelennek meg a témában újságcikkek, híradások, ...stb. - egyszóval a nyilvánosság erejével tudsz operálni KÉT VÁLASZTÁSI CIKLUS KÖZÖTT. Aztán elmehetsz választani, és szavazhatsz olyanokra, akik e téren valami jobbat ígérnek. Hogy betartják-e, vagy sem - nos az már egy másik kérdés.
Közben is mehetnél a képviselődhöz, de tedd a szívedre a kezed, hányszor mentél el a fogadó órájára azért, mert a lakókörnyezetedben bántóan sok korlátozást tapasztalsz a közlekedésben?
Szüleim házának környékén egy fél éve az Önkormányzat kitalálta, hogy az addig kétirányú utcákat páronkét megfordítva egyirányúsítja, mert ez milyen jó lesz nekünk. (Miért kellett? Mert annyi lakást engedett létesíteni az új építésű házakban a környéken, hogy az azokhoz tartozó autók már csak az utcán fértek el, és bajos volt már két irányban közlekedni. Ez is megérne egy misét - de mindegy!) De az embereknek nem tetszett a megoldás - sokkal inkább szerették volna, ha az autókat bekényszerítik az udvarokba, ahogy azt egyébként az OTÉK elő is írja. De nem mentek ám be az önkormányzatra szólni - pontosabban, akik bementek, azokat elhajtották! Hanem? Hanem szépen sorra kiásták a táblákat és lefektették a sarkokra. Pár hétig úgy volt, aztán jött az Önkormányzat teherkocsija és szépen összeszedte őket - mielőtt más teszi meg (mint tudjuk, a táblák értékes fémekből, acélból, alumíniumból vannak). Soha nem kerültek vissza a helyükre. Helyre állt a régi forgalmi rend. Ott pl. nem hagyták magukat. Ezzel nem akarom azt mondani, hogy ez a megoldás, de példának talán jó volt. :-)

Alex3000 2009.09.16. 09:22:45

Hát persze hogy szerepelhet, én ha tehetném a törvényt is a szerint módosítanám, hogy a pofája is szerepeljen az ilyen köcsögöknek!

hirtelendi 2009.09.16. 09:38:09

@RaveAcE: Idéznéd a jogszabályhelyet is? meg azt is, hogy mitől személyes adat egy rendszám, ha nem társítható hozzá egy személy, akinek az adata lenne?

De hogy világos legyen, természetesen nincs ilyen "törvény", amire hivatkozol, még az adatvédelmi biztosnak sincs ilyen, egyébként nem hogy törvénynek, de semmiféle jogszabálynak nem minősülő jogértelmezése, állásfoglalása. És szabálysértés, bűncselekmény elkövetője egyébként sem bújhat a hatóságok előtt a személyiségi jogai mögé, akkor amikor a hatóság valóban személyes adatot kreál nyomozása során egy rendszámból. És adatvédelem, meg személyiségi jogok ide vagy oda, a józan ész is azt diktálja, hogy aki aki a kötelességét nem teljesíti, az ezek alóli kibújásként a jogaira ne hivatkozhasson. A polgári jogban erre tételes szabály van, saját felróható magatartására előnyök szerzése végett senki sem hivatkozhat, de a szabály alkotmányjogi dogmatikai kifejtése megtalálható az AB alapjogok ütközése tárgykörben hozott határozataiban, azon belül is különösen a méltányolható jogok ütközése témakörben.

randomuser1 2009.09.16. 09:40:30

én megtom érteni szegényt, sőt,én itt nőttem fel, ismerem a belváros minden utcáját, kapualját,átjáróházát, de az utóbbi pár évben mióta random lezárnak csomópontokat metróépítés -felújítás egyéb okosságok gyanánt évekre, átszervezik a haladási irányt, többkilométeres kerülőre küldik az autóst csak azért h 8 utcán keresztül kóricáljon miközben egyszer sem távolodik el 30méternél messzebb az elkerülendő ponttól, nos, ilyenkor nekem is leolvad az agyam és átmegyek még az álló rendőrön is, nemhogy egy kis lófasz "erre mostmár nemjöhecc mert csak" táblán... lehet kövezni,de attól még undorító, élhetetlen és mintha direkt szabályszegésre kényszerítő környezetté vált volna ez a város az utóbbi 10 évben.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.09.16. 10:19:19

El tudott arra menni? El. Akadályozott, zavart ezzel valakit? Nem. Tehát akkor az útlezárás indokolatlan...

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2009.09.16. 10:53:04

@newtehen: Ha nem lenne lezárás, akkor sokan mennének arra, és akkor már zavarnának is. Egyébként nem tudom feltűntek-e a villamossínek a fényképen.

szöszkehölgy 2009.09.16. 10:55:23

@nyuszy:
Abban igazad van, hogy a lezárások nagyon ki tudna szúrni egy olyan emberrel, aki nem ismerős az adott helyen. Azonban akkor sem kellett volna ráállnia a zebrára.
Legalábbis szerintem.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.09.16. 11:04:16

@promontor: Feltűnnek. Nem kell degradálóan kommunikálni. Máshol is vannak villamossínek az úton, mégis meg a forgalom.

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2009.09.16. 11:30:40

@newtehen: Hát, szerintem az elég ritka, hogy villamossinek ráengedik az autókat. A lényeg egyébként az első mondat volt.

VakondM 2009.09.16. 11:36:10

@szöszkehölgy: Meg erre menni sem kellett volna! Lassan 3 éve nem lehet erre menni. Az alatt meg lehetett volna szokni már... A jelenlegi kialakítás alig 8 hónapja van, előtte a helyén ideiglenes sínek voltak, még előtte sokáig gödör.

Qkac · http://urvezeto.blog.hu 2009.09.16. 12:23:38

@szöszkehölgy: Jobb így, hogy megállt, mert előtte vannak a gyalogosok! :-P
Nem ott parkol, csak áthalad - nézd csak: ketten is ülnek benne legalább, és épp a féket tapossa!

llll5 (törölt) 2009.09.16. 12:47:24

@Qkac: rendkivül precízen írtad le a tényeket, teljesen egyetértek.Sajnos, igaz, hogy nagyon szűk a mozgásterünk.Ez a blog is valóban segítség, de sajnos nincs olyan hatékony, mint pl. a Tékozló Homár, amely már komoly eredményeket ért el.Ez természetesen nem Silent hibája, egyszerűen a Homár azért hatékonyabb, mert fogyasztóvédelmi kérdésekben könnyebb eredményesnek lenni.A tábla-leszedős megoldást pedig a mi kerületünkben is alkalmazták, hatékonyan:-)Az Ab. obj. fel-el kapcsolatos határozata meg egyszerűen vérlázító...az a tv. teljesen alkotmányellenes, ehelyett a 3 pontjából csak kettőt semmísitettek meg, a fennmaradó 1 pontra vonatkozóan pedig kötelezték az Ogy-t, hogy dec.31-ig rendezze..abszolút figyelmen kivül hagyták,pl.hogy senki nem köteles a saját hozzátartozójára terhelő vallomást tenni, ami alkotmányos alapelv.Természetesen, én csak jogi szempontból értékeltem az Ab. döntést, arról nem kivánok vitát nyitni, hogy eredményes-e az obj.fel.vagy nem/ez természetesen nem neked szól/.

SickBoy 2009.09.16. 13:58:02

@SilentSound: Azt vágtam, hogy hivatalból kell nekik, csak szkeptikus vagyok, mert egy dolog, hogy kell (kéne) s egy másik, hogy indítanak-e... De eszerint van remény :o)

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2009.09.16. 14:01:51

@SickBoy: Elég komolyan veszik az ilyesmit, szerintem helyesen. Ott kezdődik a dolog, hogy példát mutatnak, akkor várhatják el a civilektől is a szabályosságot.

llll5 (törölt) 2009.09.16. 14:04:00

@SickBoy: ja, van rá esély, Meseországban:)

llll5 (törölt) 2009.09.16. 14:06:48

@SilentSound: bocs, de ebben nem hiszek.Tudnál, egy példát mondani, természetesen anélkül, hogy sérülnének a személyiségi jogok?

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2009.09.16. 14:12:57

@llll5: Ha rábökök egy fotóra egy korábbi rendőrparkolós posztban, azzal meggyőzlek? Mert semmivel sem tartalmaz több infót. Számszerűen három olyan eset volt, amikor felhívtak (Totalcar szerkesztőségből elkérték a számomat) vagy emailt írtak adott tilosban parkolós fotó miatt és elkérték az eredeti képeket, hogy EXIF-ből megnézzék, mikor készült a fotó és akkor épp kiknél volt az adott autó. Aki telefonon hívott, arra emlékszem, hogy XI. kerületi kapitányságról volt, a másik kettő emailes már nem rémlik, de azok is budapestiek voltak. Akár hiszed, akár nem, van ilyen. :)

SickBoy 2009.09.16. 14:30:20

@SilentSound: Khm, ezt a bíróságos parkolós poszt miatt most akkor viccnek vegyem, vagy röhögjek-e sátáni kacajjal? :o)))

Qkac · http://urvezeto.blog.hu 2009.09.16. 14:30:30

@llll5: Szerintem minél többen vagyunk,annál hangosabbak is, úgyhogy csak hajrá!
Magunk között szólva :-) az is komoly baj, hogy a közlekedéstervezők - vagy maguktól, vagy mert valmilyen erősebb érdek rájuk erölteti - sokszor választanak - értsd: terveznek, majd valósítanak meg - olyan megoldásokat, mintha életükben nem ültek volna autóban. Erről napokig lehetne beszélni, és túlmutat ezen a poszton. Gondolom, nem csak nekem vannak rossz tapasztalataim ebben a témában.

SickBoy 2009.09.16. 14:32:18

@SilentSound: Öh, mármint a példamutatás részét... amúgy nyilván ha el kell járniuk, eljárnak, mint Gizi a dizsibe minden szombat este :o)

llll5 (törölt) 2009.09.16. 14:32:52

@SilentSound: bocs,akkor félreértettelek.Amit írtál, azt természetesen elhiszem.:)Én arra gondoltam, hogy olyan esetről tudsz-e, amikor a fotó alapján eljárás is indult a rendőr ellen?

llll5 (törölt) 2009.09.16. 14:35:18

@Qkac: hát, ehhez sincs mit hozzátenni.Tőkéletesen egyetértünk:)

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2009.09.16. 14:41:53

@llll5: Ebben a három esetben eljárás indult, de a végeredményéről engem nem tájékoztattak, mert kb. semmi közöm hozzá. Még ha szívesen meg is írtam volna amúgy.

@SickBoy: Akkor úgy mondom, hogy példát kellene mutatniuk. Sajnos ez nem mindig van így.

llll5 (törölt) 2009.09.16. 14:44:52

@SilentSound: értem és köszönöm a választ.

SickBoy 2009.09.16. 15:50:20

@SilentSound: Kellene... :o)
Én úgy látom, hogy néha van úgy, és akkor örülök kicsit. Ha meg azt látom, hogy nem, akkor megvonom a vállam: ez itt a balkán pereme, nem lepődünk meg... hanem elküldjük neked a képet :o)))

Alex3000 2009.09.17. 09:03:11

@newtehen: de van és ha van, akkor nem lehet behajtani, szóval ha ezzel nem értesz egyet, akkor tehetsz panaszt ellene az önkormányzatnál, de nem megoldás, hogy megszeged a szabályokat.

VakondM 2009.09.17. 21:04:30

@newtehen: Játszhatjuk, hogy hulljon a férgese csak akkor sem a villamossal, busszal vagy más nagytestűvel kéne g..cizni mert abból oltári gáz lesz. Nem egy olyan villamosvezető van aki a kereskedésből frissen kihozott kocsit törte totálkárosra az autó első pár száz méterén. Előfordulhatnak bizonyos helyzetek amikor a T. autós már bármit tesz nem jön ki belőle jól. Sem fizikailag, sem jogilag. Játszhatjuk, hogy hülye szabály nem tartom be.... Csak rajta :)

Mikk^ 2009.09.18. 20:54:12

@Tróger: Üdv innen a Jósika elejéről :D
Itt meg van egy "kocsma" amit megszálltak a négerek. K..va hangosak este 10-től is és az utcán parkoló autókat széknek és ágynak nézik.
Így ha lehet mindenki a mi oldalunkra akar parkolni, ráadásként mind a két felső sarkon építkezés van már jó ideje, így az egyik tömbnél csak hosszában lehet, a másiknál meg nem is lehet parkolni.

Perillustris 2009.09.18. 23:34:30

@RosszQtya: Vajon miért?

Költői kérdés.












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása