Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Rendőr hozta utánam a kocsikulcsomat

2009.09.15. 09:21 :: SilentSound

Ideális esetben az volna az alap, amit Péter is megtapasztalt pár nappal ezelőtt. Figyelmetlen volt, kiejtette a kocsikulcsát a zsebéből, amit aztán leadtak a helyi kapitányságon és rögtön házhoz vitte neki egy lelkiismeretes rendőr.

A hétvégén Pécsett akadt dolgom, az egyetemen, valamint rokonokat látogatni. Pénteken hajnali 5-kor indultam Pestről, így délutánra már meglehetősen álmos voltam az egész napos egyetemi konzultációt követően, mikor megérkeztem családtagjaimhoz.

Kivettem a táskámat az autómból, lezártam a kocsit, majd felmentem a lakásba. Már túlvoltunk a vacsorán, és nagyban beszélgettünk, mikor csöngettek. Egy kellemes tekintetű, magas, fiatal rendőr állt az ajtó előtt, nevemen szólított, hogy engem keres, majd átnyújtotta a kocsikulcsomat. Miután átvettem, elkérte a személyit, hogy valóban én vagyok-e az autó tulajdonosa.

Megköszöntem a szívességét. Az idős rokon még annyit kérdezett, hogy honnét tudta, hogy pont ide kell csöngetnie. A rendőr rendszám alapján megtudta a lakcímemet, a tudakozóból pedig a vezetékes telefonszámot. Ezek után felhívta a szüleimet, akik megmondták, hogy pontosan hol találnak. Ennek ismeretében a kulcsot át tudta adni nekem.

Miután elment, akkor döbbentem rá, hogy mekkora mázlim volt, hogy a becsületes megtaláló leadta a kulcsot a rokonomtól talán 50 méterre található rendőrőrsön, és ott a dolgozók lelkiismeretesen kezelték az ügyet. Én meg nyilván figyelmetlen voltam, hogy a nagy pakolásban a kulcs kiesett a zsebemből, pont az autó mellett.

Még bele sem merek gondolni, hogyha éppen egy tolvaj járt volna arra, mi lehetett volna az eset kimenetele.

Minden elismerésem a pécsi rendőrség alkalmazottainak, akik a sebességmérés, valamint a tilosban parkolók büntetése mellett ilyesmivel is törődnek (és a pécsi járókelőknek, akik vették a fáradtságot, és a kulcsot igyekeztek eljuttatni a megfelelő helyre).

De van, aki annyira szarik bele a lelkismeretességbe is és olyannyira felelőtlen, hogy arra már igen nehéz szavakat találni. Tegnap este 107! a sörsátorban mesélte el, hogy egy nő hogy kínálta fel a Vectráját az autótolvajoknak. Mivel kicsit hasonló a történet, ezért ezt is beszúrom ide, hogy lássátok, nem mindenki olyan hálás, mint amilyen a fenti levél írója. Van, aki simán szarik bele.

Ma ismét olyan történt velem... Nem tudom hová tenni.

Erzsébet körúton, mint éber rend őr, észleltem, hogy egy zsírpenge Opel Vectra lehúzott hátsó ablakokkal, felhúzott gombokkal parkolgat (amúgy szabályosan) Gondoltam, hogy csak ránézek már. Bcs-re utaló jelet nem találtam, de azért kísérletet tettem felkutatni a tulajdonost. Rendszám alapján lett egy név, viszont a tudakozónál titkosítva volt a szám. Természetesen más kerületben volt a cím.

Nem adtam fel, mert a parkoló jegy alapján még vigyázhattam volna rá vagy 3/4 órát. Kérdezősködtem. Valami kozmetika volt ott, az egyik alkalmazott meg éppen kint pernyézgetett. Feltettem hát a kérdést, tud e valamit a szóban forgó járműről. Nem volt tudomása, de azért megkérdezte a kollégákat. És lássatok csodát. Kiüzentek a kozmetikából, hogy tudják az autó helyzetét, szándékosan hagyták úgy.

Kicsit meglepődtem, de azért visszaüzentem, hogy akkor majd felejtsék el a kapitányságot, amikor ellopják az autót.

Még jó, hogy nem álltam ott neki vigyázgatni az autóra. Hülye vagyok, hogy felháborodok egy ilyen eseten?

34 komment

Címkék: biztonság autó rendőr parkolás

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

mukaretes 2009.09.15. 09:27:25

Vannak még ilyenek. Nekem egyszer az elhagyott pénztárcámat dobták be a postaládába, mondjuk pénz az elhagyás előtt se volt benne. :)

pt_tomi 2009.09.15. 09:47:26

első eset:
szerencsés végkifejlet, bár már az is jó, hogy legalább leadták!
második:
esetleg biztosítási csalás? bár "user error" esetén nem fizetnek

metal · http://electric.blog.hu 2009.09.15. 09:53:09

Egy ismerősömet megbüntette hasonló helyzetben a rendőr, mert a háza előtt nyitva, kulccsal a helyén hagyta a kocsit. Ö próbált ellenállni, meg arra hivatkozni, hogy az ő autójával azt kezd amit akar, de állítólag ezért teljesen jogos volt a bünti, mert nem hagyhatod őrizetlenül a kocsit, mert elősegíted a bűncselekményt.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.09.15. 10:27:12

@metal: Én még emlékszek arra az időre, amikor az utcában mindenki nyitva, lehúzott ablakkal hagyta a kocsit a kapubejáróban. De aztán beköltözött a kisebbség... Azóta mindenen 6 lakat...

Marcellusca 2009.09.15. 10:27:46

Na, ha ezek után 107! nyeri a hangszórót, akkor ... :D

Respekt a rendőröknek!!!
Főleg 107!-nek. :))) (Vele sűrűbben találkozhatom. :DDDD)

Marcellusca 2009.09.15. 10:30:07

@newtehen: Úgy, úgy.
Megállhattam a városközpontban a parkolóban és minden gond nélkül mehettem a dolgomat elintézni, mert még csak bele sem nyúltak az autóba, nemhogy ellopják. Max a kulcsot vittem magammal, de sem lezárni, sem ablakot felhúzni nem kellett.

Petrodon 2009.09.15. 10:48:36

Nekem is sikerült egyszer elhagyni (ellopatni) egy bevásárló központban a kocsi papírjait a kulccsal mellékelve...
Aztán 1 hét múlva csörögtek a gödöllői postáról, hogy valaki bedobta a táskát egy postaládába, és náluk átvehetem. :)
Ezúton is köszönet az ott dolgozóknak, ill. annak, aki lenyúlta, és legalább nem egy kukába dobta a többit, hanem egy postaládába! :))

forrórágógumi 2009.09.15. 10:59:57

respect rendőrbácsi... természetben meghálálhattad volna neki :)

Mikk^ 2009.09.15. 11:07:00

Nővéremnek pénteken lopták el a 13 éves törött opel corsa-ját a rendőrség mellől a IX. kerületben. És nem kínálta fel a tolvajoknak.
De ki érti ezt, hogy mi a tökhöz kezd egy ilyen autóval.

craft75 2009.09.15. 11:09:49

"Egy kellemes tekintetű, magas, fiatal rendőr állt az ajtó előtt, nevemen szólított, hogy engem keres, majd átnyújtotta a kocsikulcsomat."

Mostanában nekem is feltünt hogy milyen jó csajok vannak a rendőrségnél.
107! : válogattok a felvételinél ? :)

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2009.09.15. 11:15:54

@Mikk^: Alkatrésznek jó az...

@craft75: Ki mondta, hogy rendőrnő volt? :)

SickBoy 2009.09.15. 11:50:11

@SilentSound: hát, ha én mesélem a sztorit, az lesz ;o)))))

B@nális coitus 2009.09.15. 12:03:45

kamu buziság, biztos rendőr a posztoló, magát akarja fényezni a gyík

Touch-Kó 2009.09.15. 13:28:09

Furcsa,hogy vannak még ilyenek!

És ez annyira ritka,hogy külön postot ér.Ez a legszomorúbb.Szerencsés volt a post írója!
Jah és vannak még jó emberek.

craft75 2009.09.15. 13:34:17

@SilentSound:
Nem is gondoltam hogy a cikkben levő nő volt.
Csak megjegyeztem hogy mostanában igazán dekorativ rendőrlányokat lehet látni.

Normális vagyok? 2009.09.15. 14:07:35

@Touch-Kó: Szerintem több jó ember él még köztünk, mint azt Te sejtenéd! Viszont a rossz hírnek mindig nagyobb az "értéke", a "viszhangja", ezért lehet többet olvasni a rossz emberekről.

T. Péter 2009.09.15. 14:17:43

Én követtem el a postot.
Az eset annyira gyorsan történt, hogy még csak időm se lett volna meghálálni, mire felfogtam, hogy mi is történt, a rendőr (aki férfi volt), amilyen gyorsan jött, a kézfogás után olyan gyorsan távozott is.
Az idős rokonom csodálkozott is, hogy ebben a romlott világban a rendőrök még veszik a fáradtságot, és felkutatják ilyen esetben is a tulajdonost.

T. Péter 2009.09.15. 14:21:46

@Normális vagyok? (Sir Jackue): Loptak el már tőlem zsebtolvajok pénztárcát, kompletten, benne iratokkal, és 2000 Ft-tal (szerencsére, mert előtte pár órával fizettem be a többit a bankba). Persze a feljelentés az iratok miatt megtörtént. 3 nappal később ajánlott küldemény érkezett: a tett elkövetésétől kb. 30 méterre lévő kocsma alkalmazottja feladta a tárcát - ugyan pénz nélkül - a címemre. Minden irat sértetlenül benne volt.
Mikor felkerestem a kocsmárost, hogy megköszönjem neki a szívességet, elmondta, hogy egy hajléktalan adta le a tárcát, és a földön találta, pénz nélkül. Gondolom a benne talált pénzt a tolvaj (aki lehet, hogy nem is ez a hajléktalan volt) elitta a kocsmában... Egészségére :)

PGworks 2009.09.15. 14:34:15

@metal:
Benne van a KRESZ-ben...

Várakozás
41. § (7) A járművet őrizetlenül hagyni abban az esetben szabad, ha a vezető gondoskodott arról, hogy a jármű önmagától el ne indulhasson és illetéktelen személy azt el ne indíthassa.

De csak abba gondolj bele, ha egy kölök mondjuk beszál, aztán kinyír pár gyalogot a nyitvahagyott autóval... Felelőtlenség nyitvahagyni.

PGworks 2009.09.15. 14:39:01

Nem tudom, elment-e amit írtam az előbb.

@metal: Kresz 41. § (7) A járművet őrizetlenül hagyni abban az esetben szabad, ha a vezető gondoskodott arról, hogy a jármű önmagától el ne indulhasson és illetéktelen személy azt el ne indíthassa.

Dáwid 2009.09.15. 15:01:30

@Mikk^: Nővéremnek pénteken lopták el a 13 éves törött opel corsa-ját a rendőrség mellől a IX. kerületben. És nem kínálta fel a tolvajoknak.
De ki érti ezt, hogy mi a tökhöz kezd egy ilyen autóval.

Akkor jövőhét pénteken még megjelenhet csip fúúz, egy átépített turbocorsával ;-)

Amúgy darabolni persze. Tavaly lopták el nagyszüleim 20 éves zsiguliját.(persze hogy könnyebb legyen megértetni az öregekkel hogy mi történt, aznap este pont én voltam a zsigával, és parkoltam le a házuk előtt) Ha egy 20 éves itt-ott feketére lakatolt le nem fényezett, mankókeréken guruló (délután defektet kaptam) tök mezei 1200-es kellett nekik, akkor miért pont egy törött corsa ne kéne? :-(

RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2009.09.15. 15:10:04

én jobban jártam ezeknél is! :))

csengetnek, 2 rendőr áll az ajtóban! :))
lepergett előttem minden szabálysértés amit nem fizettem be :))
kérdezik, egyén-e adott rendszámú autó!?
mondom JAH!
"MEGTALÁLTUK!!"
mé b+ ellopták!!??

:-)

ekkor megrongáltál ugye a zárat... kivittem a szervízbe, ahol 1 hétig tárolták, megint a fenti szitu! láttuk, hogy nincs benne zár, ezért gyorsan elvitettük a mélyfúróba! de ha ezzel a papírral megy, akkor nem kell fizetni a tárolásért! :))

pedig én nem hagytam nyitva! :))

szóval szinte csak jótapasztalatok vannak! :))

107! 2009.09.15. 16:09:34

@T. Péter:

Nincs is szükség a helyben történő hálálkodásra. Ha igazán viszonozni szeretnéd a kedvességet, vagy úgy érzed, valaki kötelességén felül teljesített, akkor csak írni kell egy köszönő levelet a kapitányságra. Leírni, hogy mi történt, és hogy ez benned milyen pozitív képet alkot a rendőrségről, a rendőrről.

Egyrészt ez jól esik a neked segítő rendőrnek, motiválja a további hasonló munkavégzéshez, és nem utolsó sorban a parancsnoka felé is egy jelzés, hogy milyen az embere.
Neked semmibe nem kerül, és mégis egy csomó dolgot indít meg.

Úgy érzem, voltak már nagyon jónak mondható intézkedéseim, de köszönő levelet még csak kétszer kaptam. Viszont az nagyon jól esett.

Ne csak akkor jusson az eszetekbe a zöld szám, vagy a kapitányság, ha panaszkodni kell. Nyugodtan lehet jelezni a pozitív észrevételeket is. Talán elindulna egy fejlődés az állampolgár-rendőr viszonyban.

Sokszor a legdemoralizálóbb a "hálátlanság". (tudom, a munkámat végzem, de azt is lehet jól, és még jobban tenni)

Csak egy példa (tudom, már így is hosszú) Nem rég sikerült fognunk a társammal egy lopott motort. Gondolom sejthető, hogy nem kis kockázat vállalással jár az ilyesmi. Azt hiszem, talán már túl is mutat a tőlünk elvárhatón. Mindegy, meg lett. Elkövetővel együtt. Személyesen találkoztam a tulajdonossal, mégsem vette a fáradtságot, hogy megköszönje. Lehangoló volt. Úgy láttam, hogy én jobban örülök a sikernek, mint Ő.

(bocsi, hogy ilyen hosszú lett) :-)

Touch-Kó 2009.09.15. 16:45:06

@Normális vagyok? (Sir Jackue):
Hát igen, ebben van valami.
Csak mostanában a rendőrökről sem hallunk túl jókat sajnos.
De ez a történetet tényleg érdemes volt megírni,és jó is volt olvasni.Egy kicsit jobb színben tünteti fel a rendőröket, meg azokat a névtelen civileket, vagy civilt, aki megtalálta a kulcsot, és leadta a rendőrségen.
Gondolj bele, ha nem olyan ember találja meg a kulcsot...

Amit 107 írt, lehet hogy tanácsos lenne megfogadnia a post írójának,mert nem biztos,hogy minden rendőr ezt tette volna.
Sőőt!

T. Péter 2009.09.15. 20:01:58

@107!: Megkeresem valahol a pontos címet, ahova a levelet küldhetem. Az intézkedő rendőrre nem emlékszem már, pedig volt névtáblája, az ingére tűzve. Hirtelen zavaromban elfelejtettem feljegyezni. Egyébként a munkahelye: Pécs, Uránvárosi Rendőrörs. (nem tudom, hogy így hívják-e, pesti vagyok). Az időpont: 2009. szeptember 11, péntek, kb. 17 óra, helyszín: Pécs, Ybl Miklós u. és Bihari J. u. sarka. (46.066943,18.19869). Legalábbis itt parkoltam. A rendőrőrs pedig ennek a közvetlen közelében van (a rokonom szerint).

OftF 2009.09.15. 20:06:13

Ehh, egy cimborám hetekig parkolta a kocsiját egy frekventált helyen, benne volt a kulcs kívülről a zárban. A kutyának se kellett.

Na mondjuk egy szakadt Zasztava volt, kénytelen volt kivonatni a forgalombol, pedig nem akart vele foglalkozni, hanem csak lejelenteni, hogy eltűnt :-)

T. Péter 2009.09.15. 20:07:01

@T. Péter:
Rendőrség – Pécs / Uránvárosi rendőrörs
Cím: 7633 Pécs, Berze Nagy János utca 2.

107! 2009.09.15. 20:09:03

@T. Péter:

:-) Biztos jól fog esni neki. És ha normális a parancsnoka, akkor még segíthetsz is rajta. Egy jó munkaerőnek mindig könnyebben megoldják a problémáit (szabi, esetleg rugalmasabb szolgálat tervezés... hogy a jutalomról, előléptetésről ne is beszéljünk.)

Ja, ne aggódj, meg fogják találni. Már a rendszám központi nyilvántartásból történő lekérésének is van nyoma, aztán lehet, hogy jelentést is írt róla.

misitcom 2009.09.15. 20:30:37

@107!: És ha normális a parancsnoka, akkor még segíthetsz is rajta
Ha meg nem ,akkor jól leb...,hogy ne nyomozgasson hanem ossza a bírságokat.

T. Péter 2009.09.15. 20:30:42

@107!: És még olyan veszély sem fenyegeti a kollégádat, mint a MÁV blogon beírt esetek, azaz, amikor egy utas dícséretben részesítette a jegyvizsgálót, utána fegyelmit kapott, mert az utast olyan eljárásban részesítette, ami ellentmondott a szolgálati szabályzat betűjével.
Ugyanis jelen esetben a rendőr elkérte a személyimet, ezzel meggyőződve róla, hogy valóban én vagyok-e a kulcs jogos tulajdonosa.

107! 2009.09.15. 20:48:27

@T. Péter:

Az teljesen jogos eljárás. Azért akárkinek csak ne adja már oda. :-) Biztos nem fogsz neki problémát okozni. Elvégre nem arról van szó, hogy két napja lejárt a forgalmid, és Ő elengedett (mert tudta, hogy csak adminisztrációs probléma). Ebben az esetben ugyanis tuti fenyítés lenne a vége, mivel nincs mérlegelési lehetőség, ha lejárt el KELL venni. Szóval ez más jellegű intézkedés. Itt nincs hiba forrás.

@misitcom:

Hát ahhoz tényleg jó bunkónak kell lenni. :-(

Amúgy közrendvédelmi ágon nem a bírság, meg a feljelentés, amit várnak, ez butaság. Ott elfogásban, meg előállításban mérik az embert. Ha az nincs, csak akkor jön a szabálysértési rész.
Nálunk közlekedésnél már más a helyzet. Nekünk inkább ez a profilunk.

misitcom 2009.09.15. 21:32:35

@107!: Ne vegyél komolyan.Csak szívózok ,mert olyan rózsaszín volt már ez a történet,hogy gondoltam belerondítok egy kicsit.

efhábé 2009.09.16. 15:00:37

És a rendőrség honnan tudta, hogy adott kulcs milyen rendszámú autóhoz tartozik?

107! 2009.09.16. 16:06:25

@efhábé:

Gondolom közel volt a kocsihoz, és bele próbálta. Aztán elő szokott fordulni, hogy egy egy 206-os kulcsán Peugeot-os kulcstartó van. Tudom, nem az NCIS, de azért vannak ráutaló jelek. :-))) Vagy esetleg távirányítós, akkor elég volt csak a gombot nyomkodni. :-)

@misitcom:

Azért nem gondoltam, hogy viccelsz, mert életszerű az eset. (sajnos) Kaptam már lecseszést a jóindulatom miatt, és volt úgy, hogy meg tudta magyarázni a parancsnokom. Igaza volt. Kétélű fegyver a jóindulat. Természetesen ebben a fenti esetben nem látok buktatót, de más helyzetekben lehet.












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása