Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Csalók az út mentén

2009.09.17. 17:57 :: SilentSound

Sokaknak ismerős lehet Vezda László neve, minden bizonnyal ő az, aki kis hazánkban a legtöbb lopott autót találta meg, de legalábbis nagyon sokat, egyik korábbi autóvadászatával kapcsolatban nálunk is jelent már meg poszt. Ezúttal nem lopott autókról, hanem autósoktól lopott értékekről lesz szó. Valami hasolnó esett meg velem is a nyáron, szerencsére akkor nem sikerült kifognia rajtam a csalónak.

Mivel véleményem szerint ez az egyik leglátogatottabb közlekedéssel kapcsolatos magyar internetes fórum, ezért úgy gondolom, hogy itt a legcélszerűbb figyelmeztetni a gépjárművel közlekedő hölgyeket és urakat.

Az utóbbi években egy újfajta pénzlehúzási módszer ütötte fel fejét kicsiny hazánkban, melynek alapja egészen ősi, csak egy ideig szerencsére nem alkalmazták bűnözők. Most nem a trükkös tolvajokról kívánok írni, akik mindenféle körmönfont módszerrel ellopják a kocsinkból az értékeinket, vagy a kocsinkat, hanem piti csalókról, akik bár szánalmasnak tűnő módszerrel dolgoznak, mégis hatásosan.

A csalók trükkje a következő: általában egy nagy forgalmú út mentén félreállnak gépjárművükkel, valamilyen egyszerű módszerrel ideiglenesen működésképtelenné teszik az autójukat, kirakják az elakadásjelző háromszöget, bekapcsolják a vészvillogót, majd akkurátusan elkezdik leinteni az arra haladó kocsikat. Ha valaki félreáll, azzal közlik, hogy kifogyott a benzin (általában ezt úgy teszik, hogy benzinkút 5 km-es körzetben sehol nincs), majd mindenféle körmönfont történettel kicsalnak pár ezer forintot a kiszemelt balekjüktől.

Ha valaki felajánlja, hogy elviszi a következő kútig, akkor általában az a válasz, hogy nem szeretné a kocsival egyedül hagyni a feleségét, a rossz közbiztonsági helyzetre hivatkozva. Itt fontos megjegyeznem, hogy általában egy férfi és egy nő szokta ezt a módszert elkövetni, de ez nem minden esetben igaz. A kocsiban egyébként a hitelesség kedvéért még van üres benzineskanna és más színpadi kellék is. Szükség esetén más hazugság is van a tarsolyukban, ezt is úgy tudják csűrni, csavarni, hogy előbb utóbb pár ezer forintot kicsalnak a jóhiszeműek zsebéből.

A dolog sajnos nem csak azért veszélyes, mert visszaélnek az emberek bizalmával, hanem azért is, mert cselekedetükkel veszélyeztetik a közlekedést is. A legrosszabb azonban mégis az, hogy aki így pórul járt, már vélhetően soha többet nem fog megállni segíteni annak sem, aki tényleg rászorulna. Ezért azt javaslom, hogyha ilyen esettel találkozunk és félreállunk, pénzt soha ne adjunk és a kocsiból se szálljunk ki, ha nem szükséges. Akkor meg végképp ne álljunk meg, ha egyedül utazunk, kivéve akkor, ha balestet látunk és segítséget kell nyújtanunk. Egyébként megjegyezném, hogy a pénzt kicsalók zöme már első ránézésre sem bizalomgerjesztő, de nem lehet mindenki jó emberismerő, hogy ezt elsőre megítélje.

Csattanóul csak annyit, hogy létezik még a bizalom elnyerésére olyan módszer is, hogyha valaki a pénzt csak kölcsönbe akarja adni (és sokan megteszik ezt is, egy vadidegennek…), akkor annak a csalók megadják a mobiltelefonjuk számát, majd kérik hívja fel őket alkalmi jótevőjük még helyben, ezzel is hitelesítve a sztorit mellyel erősíteni tudják a lehúzandó fél bizalmát. Fontos, hogy ebben az esetben a károsultak zöme is megadja a számát a csalónak, sőt van aki a lakcímét is azért, hogy oda küldjék majd a pénzt. Sajnos ezt nem kitalálom, valóban vannak ennyire felelőtlen emberek. Egy-két esetben még személyi igazolvány is előkerül a piti bűnözőktől, melynek a leendő kárvallott lemásolhatja az adatait.

Mondanom sem kell, hogy a telefonszám másnapra már nem él, az adott személyi pedig hiába hiteles, azon a címen már nem lehet megtalálni az illetőt. A kicsalt összeg átadásáról írásos bizonyíték nincs, a lóvátettek többsége a kicsiny összeg miatt pedig, nem akar feljelentést tenni, majd egy bonyodalmas hercehurcának a részesévé válni.

Igazán egyetlen egy hatásos módszer van az ilyen csalók ellen, mégpedig az, hogy az ember minél több csatornán keresztül igyekszik felhívni társai figyelmét a lehetséges veszélyekre. Én most ezt tettem, köszönöm a figyelmet.

 

62 komment

Címkék: biztonság közlekedés autó veszélyes lehúzás

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

schdl (törölt) 2009.09.17. 18:06:04

Igen, mintha lett volna valami hasonló poszt nemrég

Da Moon Iz Black (Saigo O Wasamono) 2009.09.17. 18:10:31

@schdl: igazad van, ez már volt.....

és akkor most újfajta csalási kísérlet ez, vagy már évek óta megy???? vagy hogy van ez???? :DDDDD

schdl (törölt) 2009.09.17. 18:19:33

@Da Moon Iz Black a napfény belülről fakad :): Egy régi, újra felfedezett módszer... őőő, vagy egy új módszer, amit már rég felhasználtak :DDD
Sejtem, mire utal, hogy "a pénzt kicsalók zöme már első ránézésre sem bizalomgerjesztő".
És igen, igaza van a posztolónak, az ilyenek miatt sem állnék meg soha, ha vki látszólag bajban van. Mea culpa, mea maxima culpa. Az ilyeneknek segítsen a "kiterjedt családi háttér".

guga 2009.09.17. 19:08:14

Üdv! Engem motorral intettek félre, erősen hadonásztak, azt hittem tényleg nagy a baj. Hja, mokkák, német rendszámú autó, ahogy lehúzódtam már hadovált, hogy ő török, meg bolgár, no forint, de már húzta is le agyűrűt. Mondtam neki, hogy nincs nálam pénz, de elkezdte tapogatni a zsebeimet.
Tudom, jó pofán kellett volna kúrni.
Helyette elhúztam a csíkot egy gázfröccsel.

A poén, hogy másnap a város másik végén álltak meg integetni az autósoknak.
Rétság.

nyuszy 2009.09.17. 19:09:40

Ha látok valakit az út szélén, aki ránézésre bajban van (műszaki hiba, baleset), ráérek, és esélyesnek tűnik, hogy legyen értelme, akkor jellemzően meg szoktam kérdezni, hogy segíthetek-e. Többször szedtük már ki autót árokból, cseréltünk már nagyon-nagyon csóróknak gyújtáselosztót Kispolszkiban, sőt, még amikor nekem jöttek egy Fiat Unóval, segítettem a tulajnak rendberakni annyira a kocsija elejét, hogy el tudjon menni a helyszínről :)
Lehet, hogy szerencsém volt, de sosem akartak kirabolni és lenyúlni, viszont azzal is tisztában vagyok, hogy ilyenkor semmiféle viszonzásra nem lehet számítani és soha többet nem hallok a bajbajutottról. Ennek ellenére én úgy érzem, hogy belefér ennyi az életembe.
Másik oldalról én is estem már árokba, és baromira jó volt, hogy vadidegenek segítettek kiszedni az autót, valamint szereltem is sokszor az út szélén, és akkor is jól esett, ha valaki megkérdezte, hogy segíthet-e.
Észnél kell lenni persze, és pénzt soha senkinek nem adni, de azért az sem biztos, hogy az a jó irány, hogy ha bajba jutott(nak látszó) embert látunk, akkor azonnal elfordítjuk a fejünket...

2009.09.17. 19:13:24

Amíg hülye ember lesz a földön, addig lesznek ilyen csalók is!

Honnan tudja a kedves posztoló h tényleg nem benzin elfogyásról van szó?

Feltehetőleg ő adott vkinek mert nem volt benzinje neki, és?

Nem értem a szitut!

Kara kán · http://karakan.blog.hu 2009.09.17. 19:17:31

Igazából nem értem, hogy az adakozók mit gondolnak: a pénzt majd beletöltik a tartályba és azzal mennek tovább a mokkák?

Amúgy, egy páncélozott harcjármű kellene, amelyik jól megsegítené az ilyen csalókat.

KömKel · http://komkel.blog.hu/ 2009.09.17. 19:20:17

Engem az M3-ason próbált be egy rétinéger azzal a szöveggel, hogy tankolnia kellene, váltsak be neki eurót.
Mondtam neki, hogy a kúton euróval is lehet fizetni, és elhúztam :]

Lipi1945 2009.09.17. 19:22:07

Azt én sem vágom miért adnék nekik pézt ha így megállítanak. Kap pénzt benzinre, és a kocsit meg eltolja a benzinkútig? Vagy, hogy? Nincs benne logika.

Gera 2009.09.17. 19:43:47

Húgomékat egy nő állította meg 2 gyerekkel a kocsiban, hogy elfogyott a benzin. Adtak neki egy ezrest asszem, aztán mikor elmesélték, felvilágosítottam őket, hogy merre hány méter :) Azt a jó tanácsot adtam nekik (és én is ehhez tartom ezentúl magam), hogy legközelebb mondják meg neki, hogy hoznak kannában üzemanyagot, aztán töltsenek vagy 5 liter vizet a tankjába. Talán elmegy a kedve a benzintarhálástól.

zavar!? 2009.09.17. 19:43:55

fail a levél. köszönjük. következőt.

trixilw 2009.09.17. 19:47:32

Pedig de régi trükk ez. Egy jó pár éve már éli fénykorát. Egyébként az a vicc, hogy kb. másfél éve jött oda hozzám valaki a Flórián(!) téren ezzel a mesével. Amikor a szemébe röhögtem, egy szó nélkül indult a következő balekhoz :)

schdl (törölt) 2009.09.17. 19:49:53

Ha van pénz, és nem messze van kút (hátsó ülésen az üres kanna), akkor simán elmegy odáig és megtölti. A "Nincs euró, Forint" eleve gyanús; senki nem utazik valuta nélkül "idegen országba". NC
És igen, az ilyenek megérdemlik, hogy ott rohadjanak meg, ahol vannak (persze magyarok, csak a kisebbségi fajtából), mert visszaélnek mások jóindulatával. Hajrá! Csak így tovább! (Igen, egy rasszista, cigányellenes szemét vagyok, de ilyeneknek SOHA nem fogok megállni)

AP! (törölt) 2009.09.17. 19:50:01

múltkor a blahán jött oda az aluljáróban egy pók, hogy kiégett a kocsijában a biztosíték, és a benzinkúton csak 10-et árulnak, 590-ért, és adjak már neki pár ftot, mert ennyi hiányzik és nem tudja hazavinni a családját.
elhajtottam a francba. a blaha környéje nyilván teli van benzinkúttal.

misitcom 2009.09.17. 19:53:39

Azon gondolkodom ,hogy ha így járnék (valóban kifogyna a benzinem). Valaki megállna segíteni.Lenne-e pofám ahhoz,hogy pénzt kérjek tőle.Ebből kiindulva furcsa lenne számomra az,hogy megállok segíteni és pénz kéregetéssel végződjön.
Ha ismerős terepen járok akkor rokonok vagy barátok segítségét kérem.Hosszú távra el sem indulnék úgy ,hogy nem vagyok váratlan eseményre felkészülve.(vésztartalék)

Da Moon Iz Black (Saigo O Wasamono) 2009.09.17. 19:57:35

@schdl: én ezt bulgár trükként ismertem, olyan 20 éve így tarháltak pénzt az átutazó túristáktól Bulgáriában...

dezso__ 2009.09.17. 19:59:28

Meg kell kérni szépen, hogy adja rá a gyújtást, mintha szakértő lennél, ha vonakodik, az már eleve gyanús, ha mégis ráadja, akkor benézve a műszerfalra az óra általában elárulja, hogy mi a helyzet. Ilyenkor kedvesen elköszönsz és mész az utadra. Annyira csak nem trükkösek, hogy direkt leszívják a benyát, és egy közeli bokorban elrejtik. :)
Kérdés persze, hogy nincs-e B tervük, hogy ellenállás esetén más módszert alkalmaznak pl. erőszak, vagy valamit kilopnak a kocsidból, stb.

Lipi1945 2009.09.17. 20:00:27

@anyadnak_palankot: Jah ez még szokás úgy is "hogy kiraboltak és nincs pézem buszjegyre hogy hazamennyek". Egy másik meg mikor egy zacskóval jön oda, hogy zokni meg mach3 penge meg a szokásos pórtéka eladó, és, hogy ő erdélyből jött ide dolgozni és nincs pénze, hogy hazamennyen, bla bla bla, ezér árulja amit magával hozott.

Daily Shark · http://dailyshark.blog.hu/ 2009.09.17. 20:01:44

Én is találkoztam ilyen esettel, de mellékúton, én vállaltam, hogy a pár km-re lévő benzinkúttól hozok nekik kannában benzint, mire visszaértem, eltűntek.

12Rómeó 2009.09.17. 20:03:29

A hír igaz! Én is sokszor láttam már többnyire rétinéger szerű emberkéket, német,vagy román rendszámos autó mellett "stoppolgatni" Gyakran járok a régi 5-ösön és jellemzően Pestről kifelé menet az első körforgalomnál, vagy annak közelében vadászgatnak. De biztos másfelé is létezik ez a jelenség.

Lipi1945 2009.09.17. 20:03:45

@Lipi1945: De a legdurvább eddig amivel találkoztam az jósolt nekem. Alig tudtam visszatartani a röhögésem. Lényegében találgatta, hogy kivagyok mivagyok honnét vagyok. Oszt eccercsak megszólal, hogy ezt nem ingyen csinálja. Mikor kimondta hogy 5000 na akkor már kitört belőlem egy kis röhögés, végül adtam neki egy 500ast mer jóműsor volt amit előadott, még ma is nevetek ha eszembe jut. :D

Lipi1945 2009.09.17. 20:05:23

@Lipi1945: Még a rossz szellmeket is kiűzte belőlem. :D

ezer1 2009.09.17. 20:12:28

Újabb mese "most kaptam munkát de nincs pénzem,hogy bemenjek dolgozni"

etruszk 2009.09.17. 20:14:31

Én annyit esetleg megtennék, hogy felajánlom, hozok neki benzint.Sajnos kannám nincs, nem adná oda az ő üres kannáját?
Majd szépen megyak a dolgomra. Van egy jó kis benzineskannám, és legalább kicsit heylrebillent a karmája... :)

etruszk 2009.09.17. 20:15:57

És majd jól elgondolkozik, hogy micsoda szemét emberek vannak, senkiben sem lehet megbízni.

Lipi1945 2009.09.17. 20:17:35

@schdl: Most mér? 500ér megtudtam, hogy ki vagyok! :D Plussz a szelleműzés. :D

Bruhahaha 2009.09.17. 20:19:21

én is belefutottam, megálltam, tőlem is pénzt kértek benzinre, de a duma az volt, hogy kórházban vizsgálat alatt ellopták a táskáját. A páros hölgy tagja még egész jól csinálta, de amikor megjelent a férfi tag is és láttam, hogy jár a szeme, akkor inkább központi zár be, ablak feljebb, udvarias elhárítás és tűnés. Nekem is ajánlották a telefonos felhívást, meg a személyit. Remélem egyszer elkapják őket a rendőrök és jól megbüntetik őket közúti forgalom veszélyeztetése vagy valami hasonló miatt...
a "jósnővel" meg ét-három éve találkoztam az Erzsébet-híd alati parkolóban, ahol megmondta a jövőmet, meg az ő nevét, akivel óvatosnak kell lenne. Mikor kiszálltam a kocsiból (amit nemigen szeretett volna) csináltam róla egy fényképet, hogy ha gond lenne az autóval -, amíg elmegyek vásárolni - át tudjam adni a rendőröknek, de szerencsére nem kellett...

schdl (törölt) 2009.09.17. 20:29:21

Egyszer hozzám is odajött egy "jósnő és igazmondó" a Tuskó parkolójában. Majd ő megmondja a jövőm, meg bla bla bla... Kérdeztem, hogy a jelent is ismeri-e? Azt mondta igen. Kérdeztem tőle: Igen? Mi a keresztnevem? Hát nem találta ki, mondanom sem kell, hogy szó nélkül elsomfordált :D

papugaja 2009.09.17. 20:29:40

M5 Félegyháza-Dél csomópontnál rendszeresen tévednek el külföldiek.
Álldigál ott egy cseh rendszámú régebbi Laguna, mellette egy integető fickó.
Lehúzódok, ablak leenged, na mivan?
Németül rákezdi, hogy benzin kellene, stb. Török. Névjegykártyát mutat. Ez már gyanús. Előkerül két vaskos gyűrű, fizetség fejében.
A gázra lépek, és telefonon szólok a zsaruknak.

etruszk 2009.09.17. 20:33:04

Engem egyszer a Váci úton tankolás közben környékezett meg két jóarcú figura, hogy mutassam már meg, hogy merre van egy bizonyos utca. ( Azt hiszem a Dunyov utcát akarták) Mutogattak a hátam mögé hogy szerintük arra lehet. Mondom nem tudom merre van, de erősködtek hogy arra lesz az, folyton arra intettek. Majdnem meg is fordultam ösztönösen. Aztán észbe kaptam, nem akartam csak úgy hátat fordítani az autónak. Bezártam az autót. Mikor meghallották a központi zárat, szó nélkül továbbálltak.

Lipi1945 2009.09.17. 20:40:32

@schdl: Halgasd meg egyszer mit mond ha ráérsz, én rohadtjól szórakoztam, akiknek friss élményként meséltem részletesen hogy mit hogyan találgatott, mind szakadt a röhögéstől. Legfeljebb a végén nem fizecc neki semmit, mit tud tenni? Megátkoz? :D

fingerbangs 2009.09.17. 20:43:15

civil rendorok miert nem mennek ki a nullasra es basszak seggbe az ilyen piti tolvajokat?
plusz miert nincs kamionoknak elozesi tilalom az egesz istenverte nullason? ma is a szemem lattara versenyzett, elozgetett eletveszelyesen 2 roman kamionos

buzi rendor meg sehol soha

kutya_zzr · http://www.hegylakok.hu 2009.09.17. 20:44:21

Ezer meg egy helyen megénekelték már... TC él is megszívta valaki.

Mizu 2009.09.17. 20:50:23

A hatásos módszer h jól megrugdosod..

igazi hős 2009.09.17. 21:04:54

@schdl: Én (ha épp vicces kedvemben vagyok és nem rohanok) visszakérdezek, hogy ugye látja-e jövőben, hogy adok-e neki pénzt. Ha nemet, akkor eltalálta, tehát nem adok. Ha igent mond, akkor kókler, hiszen tévedett :-)

scsaba1 2009.09.17. 21:09:15

@Lipi1945:

Rádnyomja, öcsém, a cigányátkot és gitár nő a hasadba... :)

scsaba1 2009.09.17. 21:11:09

@kutya_zzr:

Ja, asszem a Csikóst vették le négy gyertyával.

ertzuiop 2009.09.17. 21:32:04

Az alábbi hozzászólás írója egy kibaszott nagy tahó, ismerem!

:

scsaba1 2009.09.17. 21:54:49

@ertzuiop: Honnan ismersz, te köcsög? :)

Roan 2009.09.17. 22:12:35

Hasonló eset történt velünk is (barátosnémmal voltam) az Örs vezér terénél. Egy fiatal srác integetett, de nagyon rémülten. Nagyon jó színész volt, azt meg kell hagyni. A mese az volt, hogy éjszaka dolgozott, most menne haza munkából, de ellopták a pénztárcáját, iratait, és kér 1000 Ft-ot benzinre. Mondott egy nevet, érdi címet, meg egy telefonszámot, amit ugyan felhívtunk, de ki volt kapcsolva. Én nem akartam adni, de a leányzó igen. Na, azóta se látta a pénzét.

gramercy 2009.09.17. 22:13:17

tőlem egy török akart pénzt kicsalni az 1-es úton, 'arany'ékeszerért cserébe

McKelek 2009.09.17. 22:28:58

Asszem én felajánlanám a kollégáknak, hogy rendört hívok, hogy segítsenek ök, az a dolguk... ;)

sensimilla 2009.09.17. 22:52:18

ebben tényleg az a szar, hogy előfordulhat, hogy az embernek tényleg segítségre van szüksége. egyszer velem is előfordult, vidéki görbe hétvége haverokkal, vasárnap a maradék pénzünkből bőséges reggeli vásárlás, majd induláskor jöttem rá, hogy kevesebb a benya, mint hittem (ugye ha meleg a motor, akkor többet mutat a méről, legalábbis a toyotámon)

zuhogó esőben vasárnap este senki az m6-oson, két csaj egy autóban... imádkoztunk, hogy ki ne fogyjon, mert egyrészt ki áll meg segíteni manapság, másrészt meg kifoghatunk valami őrültet, két csaj hogyan védi meg magát? szerencsére elértünk pestig.

de láttam olyat, hogy srác az andrássyn tolta a robogót, és egy liter benzinre kért pénz. adtam neki, mert tudom milyen meló robogót tolni, velem is előfordult. ha valaki képes 300 forintért tolni, megérdemli, komolyan :)))

jegalma 2009.09.17. 23:03:00

Velem jó régen történt hasonló Zuglóban. Egy kertvárosi részen sétáltam egy téli délután, amikor egy faszi egy tartálykocsi mellett leszólított, hogy telefonálni szeretne. Mutattam neki a sarki telefonfülkét, de azt mondta, hogy már nincs aprója. Nekem sem volt, a mobilomat pedig nem akartam felajánlani. Addig-addig magyarázott, míg a következő sztorit vetítette nekem: a tartálykocsiban folyékony nitrogént szállít, de valami elromlott a motorjában, és nem tud továbbmenni, pedig csak egy filléres alkatrészt kéne venni, de most nincs nála pénz. Magyarázott valamit, hogy valakitől sikerült csere aksit szereznie, úgyhogy még működik a tartály hűtése. Megkért, hogy 2-3 órát vigyázzak már a kocsira, míg ő elmegy Vácra alkatrészért, meg visszajön. Na ez így elég hihetetlennek tűnik, de ott és akkor úgy voltam vele, hogy ha 1% az esélye, hogy nem hazudik, és a tartály melegedésével berobbanhat az egész, akkor megérné inkább segíteni. Úgyhogy önként adtam neki 2-3 ezret, hogy gyorsan vegye meg, amire szüksége van, és tűnjön el a környékről, mielőtt bekerülünk a híradóba. Ő is akart adni személyit, de a mobilszámával beértem. Aztán pár nap múlva kerestem, de nem vette fel, aztán még párszor, de akkor sem. Ma már tudom, hogy ez tanulópénz volt. Annyi hatása volt, hogy ma vagy leszarom, hogy másnak milyen baja van az út mellett, vagy ha valóban elesettnek tűnik, és nem túl rámenős, akkor segítek megoldani a problémáját (elvontatom, betolom, stb.), de pénzt nem adok. Saját véleményem pedig az, hogy hiába igaz a poszt, 10-ből 9 ember úgyis csak a saját kárán tanul, amit azután már nehezen felejt el...

...::: Flúgos Kamionos :::... 2009.09.17. 23:35:22

@ertzuiop: Szokták volt mondani, hogy ha nem tudsz értelmeset mondani, akkor ne szólalj meg. Te még nem hallottad? :)))))

reader613 2009.09.17. 23:57:08

@papugaja: és akkor a zsaruk megkérdezték, hogy "igen? maga most vezetés közben telefonál? máris megyünk és elkapjuk."

pt_tomi 2009.09.18. 08:32:50

Én talán kétszer ha találkoztam ilyen jellegű esettel,amikor gyanús volt, hogy nem valós ok miatt áll.

Más is írta, hogy már ott bukta a dolog, hogy pénzt kér benzinre hivatkozva!
Őt nem lehet elvinni, mert nem akarja otthagyni a kocsit, de akkor hogyan akarja a zsetont használni -nem elég okosak ezek még!

Hasonló bár nem autós történet, lehet ismeritek az emailan érkező lottónyereményes szöveget, hogy utaljon x összeget és akkor megkapja a nyereményt.
Sok idióta bedől -de nem jutna eszébe, hogy ugyanmár a költségeket vonják le a nyereménybő és a maradékot adják neki -no comment

@reader613: ööö...nem lehet vezetés közben telefonálni?

uniball 2009.09.18. 09:14:56

Azt gondolom egy kis odafigyeléssel nagy eséllyel kiszűrhetőek a kóklerek.
Legutóbb robogó háton megállított egy idősebb robogós és megkért, hogy menjek el neki benzinért mert kifogyott és nem akarja több km-t tolni. Persze látszott, hogy nem kamuzik és egyből nyújtotta a pénzt is. Eltettem, megfordultam, elrobogtam a legközelebbi kútig, vettem egy deszt vizet, kiöntöttem, benzint raktam bele, kifizettem, visszarobogtam. Robogós kolléga nagyon hálás volt. A lényeg, hogy tök jó érzés volt segíteni és ha én is elbambulok legközelebb nekem is tök jól fog esni ha más segít.
De ha valaki pénzt kért volna biztos nem adok, hiszen azzal tudom, hogy mit segítek rajta (éhezőnek kaja, dekkolónak üza.). Szóval egy kis odafigyeléssel tényleg lehet segíteni és jó eséllyel kiszűrni azokat akinek valóban segítségre van szüksége.

Kro 2009.09.18. 09:43:08

az egészben az a legrosszabb, hogy ha valakinek tényleg kifogy a benzine, és tisztességes ember, annak sem fog megállni senki..legalábbis én biztosan nem..nem tudok már bízni az emberekben, néha még olyanokban sem, akiket ismerek, hát még ismeretlenekben..

isti77 2009.09.18. 10:41:00

És ilyen esetben a hitelesség kedvéért még a benzinszintjelzőt is kikötik? Az nem jó, mert attól az ellenőrző lámpa még nem ég. Annak pedig égnie kell, ha elfogyott a benya, hacsak nem romlott el.
Az újabb autók nagy részében a gyújtás ráadásakor az összes lámpa felgyullad rövid időre, tehát az is kiderül, hogy elromlott-e.

Tehát: megállok, odasétálok, gyújtás, ha nullán van a műszer + lámpa ég, elhiszem, és segítek, ilyen egyszerű.

Ha nem ilyen egyszerű a probléma, azt úgysem lehet a helyszínen orvosolni, hívjon autómentőt. Ha kell, hívok én.

vivax 2009.09.18. 12:31:32

megmondod neki: Tesókám add ide a kannát, mindjárt hozok neked a benzinkútról 2 liter anyagot.
Ha odadja (nem fogja) nyertél egy kannát, ha veled akar menni - lebaszod: Há milyen ember vagy te, itthagyod a családodat az út szélin? - és felháborodva elmész...

PitBuli 2009.09.18. 14:19:00

Először ez 10-15 éve fordult velem ez elő az M3-as autópályán (!!!). Balesetet szimuláltak, sok autó, villogó fények, esti szürkület, és a megálló autókhoz gyalog rohantak oda, mintha valami nagyon sürgős dologban kellene segíteni. Én is megáll, ablak leteker, lelkiekben felkészültem a leglehetetlenebb kérésre (újraélesztés, szívmasszázs), majd jön a tróger, hogy benzin kellene, vagy pénz.
Anyád!
Szóval ez csak nektek új, valószínűleg ritkán álltok meg segíteni embertársaitoknak...

No1kamionos 2009.09.18. 20:23:33

@jegalma: Valóban van ilyen,hogy felrobbanhat a tartály tartalma ha nincs hűtése én is veszélyesanyagot szállítok és tudom,hogy ez létező probléma lehet.
Annyi van hogy a sofőr bunkó volt,hogy miután a probléma megoldódott nem foglalkozott már veled,de abban biztos vagyok,hogy nem akart átverni.
Tartályautóval jár,biztosan nem keres rosszul,feltételezhető,hogy nem abból él,hogy lehúzza a hiszékeny embereket.
Rengeteg sofőrt ismerek,100-ból 98 tuti nem ilyen,te pont kifogtad,de hidd el nem ez a jellemző.

No1kamionos 2009.09.18. 20:30:03

@jegalma: Ja még annyi,hogy köszönöm a nevében is(ha már ilyen bumkó volt),hogy segítettél neki.:)

papugaja 2009.09.21. 11:58:29

@reader613:
Nem, a zsaruk azt válaszolták, hogy: "Köszönjük, uram, azonnal utánanéznek a kollégák."
Headsettel szokok vezetni-telefonolni.

marvin 2009.09.25. 13:29:53

@No1kamionos:
VAlóban van olyan, de a folyékony nitrogént tartalmazó tartályt nem kell hűteni. Hogy miért abban nem mennék most bele, de a magyarázatához elég a gimnázium fizika vagy kémia óráin elhangzottak.
Az biztos, hogy ha én találkozom az illetővel, akkor kértem volna egy papírt és felírtam volna neki az ide vonatkozó állapotegyenletet és tartottam volna egy mini fizikai kémia (van ilyen tudomány) kurzust.

A másik kamu gyanús dolog, hogy egy veszélyes anyagot szállító tartálykocsi mit keres egy kertvárosban? Az olyanok szigorú útvonal engedéllyel közlekednek és a nyomonkövetés is megoldott.

oc 2009.09.27. 01:01:59

@No1kamionos:
@jegalma:
Ezt velem is eljátszotta egy "sofőr" az 1. kerületben, ahol azért elég hihetetlen egy nitrogént szállitó kamion. :)
DE a sztori pont ez volt, szóról szóra...

Nem adtam neki, és asszem jól tettem. Pár hét múlva láttam egy közeli kocsmából kijönni.












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása