Friss kommentek

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) kresz (720) KRESZ (1) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Ettől lesz egy robogósnak halálfélelme

2009.09.17. 09:07 :: SilentSound

Kifejezetten szerény nevű olvasónk, Claudius_az_Isten küldte be nekünk az alábbi sztorit egy negatív élményének hatására, pontokba szedve azt is leírja, hogy nekünk, autósoknak mire kell jobban odafigyelnünk, hogy béke legyen és szeretet, no meg hogy elkerüljük a baleseteket.

Elöljáróban megemlítem, hogy 40 éves elmúltam, 23 éve autózom, több, mint 700.000 km-t vezettem. Valamivel több, mint 2 éve robogózom, így van némi rálátásom mindkét oldal szempontjaira, vezetési kultúrájára és viselkedésmintáira. Írásomban igyekszem átlépni a sztereotípiákat, bár nyilvánvaló, hogy mi magyarok zsigerből kategorizálunk, elítélünk és utálunk.

Mai történetem akár szokásosnak is mondható lenne, de a sebességek igazán veszélyessé tették.

Egy 50 ccm-es robogóval közlekedem. Ma reggel fél 7 körül a Lágymányosi-hídon tartottam Budára kb. 60 km/órás sebességgel a külső sáv szélén. A híd első harmadában a forgalom is ezzel a sebességgel haladt. Itt még az autók viszonylag szellősen követték egymást. Egyszer csak egy bordó VW Jetta ment el mellettem legalább 90-el. (Majd a következő 200-300 m-en folytatta a szlalomozást. De a híd közepe tájékán már lehetett látni, hogy a végén lépésben halad a sor.)

A tisztelt száguldozó elhaladásával 2 problémám volt.

1. A tükre biztosan nem volt 10 cm-nél távolabb

2. Szlalomozva érkezett, mert néhány másodperccel hamarabb még nem láttam, így felkészülni sem tudtam, hogy esetleg a sáv legszélére húzódjam.

Mit mondjak, az eset után első reakcióm az ijedtség, második a düh volt.

Aki volt már hasonló szituációban, az tudja, hogy milyen a halálfélelem. Aki pedig még nem volt, és megfelelő oldaltartás nélkül szokott hasonlóan előzni, annak kívánom, hogy ismerje meg az érzést következmény nélkül.

Na és mit ad Isten, a rakparti lámpánál utolértem az embert.

Most utólag elnézést kérek a viselkedésemért, de ráütöttem a kocsi tetejére –tenyérrel, hogy ne horpadjon be-, és szóltam, hogy tekerje le az ablakot. Mikor meglehetősen ingerülten szóvá tettem a manővert, mondván, hogy ami az ő autóján csak karcolás, az nekem kórház, vagy temető, még ő szidta a Qrvanyámat, hogy ne ütögessem a kocsiját, mert kiszáll, és megver.

Utólag nem bánom, hogy nem szállt ki, mert amennyi adrenalin bennem volt, biztos, hogy hirtelen felindulásból megörökítettem volna az arcát domborműként a motorháztetőben. S most erre nem lennék büszke, nem beszélve a következményekről.

Azért itt azt is megemlítem, hogy a korábbi hasonló esetekben legalább 50%-ban az „elkövetők” elnézést kérnek.

Kedves Autóstársak!

Tudom, hogy Nektek is megvannak a történeteitek az idióta, felelőtlen, ön-, és közveszélyes motorosokról, robogósokról. Ugyanúgy elítélem őket, mint a ma reggeli Jettást.

Ám kérlek Benneteket, hogy legyetek néha belátással felénk, ne általánosítsatok a fentiek okán, s ha hátrányotok nem származik belőle, segítsétek a közlekedésünket!

1. Motoros, robogós, a legkisebb balesetben is súlyosan megsérülhet.

Előzésnél tartsatok oldaltávolságot! Egy kisebb útegyenetlenség miatt képes a motor 15-20 cm-t oldalra mozdulni, a gödrökről nem is beszélve, amit kis kerekű robogóval célszerű kikerülni.

Az is fontos, hogy tartsatok követési távolságot, mert a motor fékje sokkal hatékonyabb, mint az autóé. (Én például még tükörbe nézés után is csak ritkán merem megadni a gyalogosnak az elsőbbséget, ha még nem indult el, mert 1-2 alkalommal majdnem rátolt az autós a zebrára.)

2. A legtöbb esetben, amikor előrecsorgunk a lámpánál, semmilyen hátrányt nem okozunk a többi közlekedőnek. Míg a robogós legfőbb célja, A-ból B-be eljutni minél gyorsabban, és lehetőség szerint egyben J, addig minden negyedik, ötödik autós a zöldnél keresi a kuplungot, vagy épp el van merülve valami fontos beszélgetésbe, netalán telefonál. Ergo nem halad, vagy indokolatlanul lassan.

3. Ha mindazok, akik praktikumból, a gyorsabb közlekedés miatt választják a 2 kerekűt, autóba ülnének, mindenkinek rosszabb lenne. Nagyobb forgalom, lassabb haladás, nagyobb környezetszennyezés.

4. A motorozás sem fenékig tejfel. Nyáron 50 fok a lámpánál, hidegebb időben, esőben menet közben fázunk. Nagyon sokan nem szórakozásból használjuk, hanem az időmegtakarítás miatt, nem is beszélve azokról, akiknek ez a munkaeszköz. Annak biztosan örültök, amikor a megrendelt pizza hamar megérkezik. J

5. És még 1 gondolat. Szabályos, nem szabályos. Ez a post most nem erről szól, de biztosan lesznek ilyen értelmű bejegyzések. Mindössze annyi önkritikát kérek, hogy csak az szóljon az előrecsorgó, vagy buszsávban haladó motorosok ellen, aki még soha nem ment át sárgán, aki mindig megáll a zebránál várakozó gyalogosoknak, és aki betartatná a robogósokkal az 50 éves rendeletet, hogy max. 40, és nem előzné meg sávon belül.

Köszönöm, hogy elolvastatok!

U.I.: Miközben a Postot írtam, kisírt szemekkel jött be egy kolléganőm, akinek reggel már meséltem az esetemet, hogy egy barátját elütötték a Komjádi előtt. Nemrég az Indexen is megjelent.

196 komment

Címkék: motor biztonság közlekedés autó hülye erőszak sztereotípia veszélyes

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Touch-Kó 2009.09.17. 15:14:54

@trixilw: :D

Két megoldás van.
-Vagy kimenne kamionnal, és miután átlépett a határon, egyből 30 rendőr üldözné, mert megszokásból áthajtott 32 robogón, és 13 motoron, meg 21 gyalogoson akik a zebrán mentek át..
Azzal védekezne,hogy: -Hááááát,én csak megszokásból vezettem!! :D

-A másik, az,hogy a 2. sarkon idegösszeomlást kapna a kormány mögött, és ezután venne egy kamiont:)
Aztán életbe lépne az első variáció...

trixilw 2009.09.17. 15:15:03

@Marcellusca (már a moxonidin is kevés): Na erről beszéltem két kommentel ezelőtt: nem kell segíteni neki, de betenni neki direkt tilos.
Csak a bringás fórumban is egy csomószor felhozzák okos autósok, hogy milyen szemetek a biciklisek, mert van amikor 3-4-szer is ki kell előzniük ugyanazt a személyt. Könyörgöm, kit érdekel, ha ez neki ekkora probléma, akkor ne vezessen, mert nem tud. Ha fél valaki amikor vezet, előz, parkol, kanyarodik, (sajnos sokan), akkor üljön be a volt oktatója mellé és húzzon le mellette még 50-60 órát.

bekov 2009.09.17. 15:15:28

@trixilw: természetesen nem fogom veszélyeztetni őket... noha valóban gyűlölöm most már a motorosokat, sajnos tényleg általánositok, de egy idő után mindenkinél elszakad a cérna... börtönbe persze nem akarok kerülni, úgyhogy motorosnak nem kell félnie tőlem, csak hangemberkedtem kicsit :) ellenben az 1000%, hogy többé nem fogok helyet adni egy motorosnak sem, úgyis összesen egyetlen egyszer köszönték meg csak az elmúlt, cirka 5 évben, az is lány volt... ha szólt is valamit a motoros, akkor leginkább az volt, hogy "heee, hogy állsz meg köccccsöööööög?"

Touch-Kó 2009.09.17. 15:16:56

@Marcellusca (már a moxonidin is kevés):

"úgy állok, hogy ne tudjon elmenni, akkor ne csodálkozzon és ne pampogjon!"

"nem zavarnak a bringások/robogósok/motorosok, ha időben látom és lehetőségem van rá, akkor lehúzódok és segítem őket. "

Most akkor melyik???:D

trixilw 2009.09.17. 15:17:27

@bekov: Ez a probléma sajnos távolabbról ered és közlekedési eszköztől független. Valahogy pesten bunkók vagyunk. Ilyen a morál sajna és ezt a ritmust kell felvenni.

Touch-Kó 2009.09.17. 15:20:10

@bekov: Merre felé autózol? Csak mert BP-en ha kocsival vagyok és elengedem, akkor megköszönik.
Ha pedig autóst engedek el, akkor kissebb arányban köszönik meg..

xaba99 · http://landf.blog.hu 2009.09.17. 15:20:14

@Touch-Kó:

- az, hogy más is szabálytalan, még nem jogosítja fel szabálytalankodásra.

- én észre szoktam venni, ha valami van az út szélén, akár áll, akár 60-nal mozog. (kivéve éjszaka, városon kívűl, ha nincs kivilágítva, mielőtt belekötnél) aki meg szerintem nem veszi észre a 40-nel haladó robogóst, az akkor sem veszi észre, ha 60-nal megy.

- nem háromszáz, csak harmincezer. és igen, a gyorshajtó autósoknak is járna a csekk.

- nem mehetett a sáv jobb szélén, ha saját állítása szerint nem volt ideje lehúzódni a sáv szélére

- ültem motoron, robogót vezettem is. de nem nekem találták ki. a nyomvályúk meg a kocsit is tudják dobálni/félrehúzni. de mint mondtam már, hiába van 4 kerék alattam, szar úton én sem megyek feltétlenül annyival, amennyivel szabad, hanem amennyivel biztonságos.

---
kicsit más: egyszer műszaki okok miatt kb. 40 km-t vezettem 50-60-as sebességgel, olyan helyeken is, ahol 110 volt a megengedett. mindig az út szélén mentem, és érdekes módon mindenki észrevett, senki nem dudált rám, senki nem türelmetlenkedett. pedig már sötét este volt. én is türelmes szoktam lenni azokkal, akik indokkal mennek lassabban. és még nem láttam olyat, hogy kétkerekűt ledudáltak volna, mert lassan megy.

bikila 2009.09.17. 15:21:39

@bekov: motorosra figyelni kell... nosza, több sem kellett a kétkerekűeknek, mindenki királynak érzi magát és felsőbbrendűnek, nem is kevesen ennek hangot is adnak ha éppen nem férnek el tőlem egy álló kocsisorban, nekem csak ezzel van bajom :-(

+++ Ez a része teljesen jogos - a teljes általánosításodat kivéve kivéve. Ha az álló sor között megyek és nem férek el megvárom, hogy megmozduljon a sor, nem brummogtatom a motort, azzal csak felhúzok mindenkit magam körül (ha addig a dugótól nem lenne már elég ideges... :) ) és általában fél percen belül mehetek tovább. Tényleg vannak olyan motorosok (sajnos nem is kevesen), akik a sportkipufogójukat ordíttatják, ha "beszorulnak" a sorközbe.
Az nem alanyi jogon jár, hogy a motorost/bicajost el kell engedni - viszont ha tud, akkor szerintem menjen, ne a dugót növelje.

hÓhÓ 2009.09.17. 15:23:30

A @-a jóóó a-dat te robogós!

Te is meg az autós is egy bunkó, akitől örökre bevonnám a jogsitokat, feltéve ha még meg van.

Ezért tartunk itt ahol tart itt a közlekedési morál, önbíráskodás, agresszivitás terén.
Persze rendőr ilyenekbe nem köt bele!

Remélem mindketten, és a hozzá hasonló társaitokkal majd a másik világon elnyeritek a méltó jutalmatokat!

xaba99 · http://landf.blog.hu 2009.09.17. 15:24:28

@Touch-Kó:
tényleg egyre kevesebben köszönik meg. 2 éve még szinte mindenki megköszönte.

tocibacsi 2009.09.17. 15:26:43

Szeritem fölösleges rágódni a témán. 1 nyomvonalon haladó mellett 1 méter oldaltávolságot ír elő a KRESZ... punkt. Ha a jettás nem megy túl közel, a postoló is leszarta volna magasról, ha 160al megy, azt is...
A másik fele a dolognak pedig az, hogy aki gyorsabban megy a megengedettnél, annak kutya kötelessége legalább számítania arra, hogy a többiek nem számítanak erre...
Amúgy lágymányosin a 90 önmagában nem extrém kicsit sem... a 10 centi viszont nagyonis...

bekov 2009.09.17. 15:31:40

@Touch-Kó: akármerre autózom pesten, tényleg nem láttam még egyetlen karlenditést sem, hogy "kösz pajtás"... lehet, hogy a sisak alól kimotyog valamit, de azt szted hol hallom meg felhúzott ablaknál?

mint ahogy egyik cimborám (autós) is úgy szokta megköszönni ha beengedik, hogy a keze a sebváltón és ott felemeli az egyik ujját meg mondja, hogy köszi... kérdeztem, hogy ennek igy mi értelme, ha a másik fél ebből semmit sem érzékel, de hát erre ő se tud felelni... lehet, hogy valamilyen formában a motoros ezt megköszönte nekem, de ha én abból semmit nem látok, akkor megint csak az jön, hogy "nabazmeg, ezért voltam előzékeny?" és megint csak vékonyodik a cérna...

az meg tényleg a csúcs, hogy beállok a sorba, jön a motoros 20 mp múlva és leordit, hogy nem fér el... tényleg, miért is nem vagyok Uri Geller, hogy előre lássam a jövőt, hogy ő majd érkezni fog?

mindegy, majd úgyis megnyugszom, mint mindig :-/ aztán megint jön egy sirós motoros poszt, amin megint kiakadok... de inkább itt tombolja ki magát az ember, minthogy magában tartsa és egyszer tényleg átmegy egy motoros nyakán akármilyen vélt sérelem miatt is... szerintem...

xaba99 · http://landf.blog.hu 2009.09.17. 15:36:50

@kispista2:
a motoros meg öbíráskodott és rongált

bekov 2009.09.17. 15:38:40

@bikila: tudom, csúnya dolog általánositani, de egyszer valóban elfogy a türelem :( te is megteheted, csak te sebezhetőbb vagy, igy nem érdemes arcoskodni autós ellen :) mondjuk, mint autós én se merek beszólni motorosnak, akármit csinál, mert leszedi a tükröm és sose érem utol :)))

Marcellusca 2009.09.17. 15:44:46

@Touch-Kó: Akkó, hogy ércsed, mert kivetted a szövegkörnyezetből:
"a 3. lámpa után megunom és úgy állok, hogy ne tudjon elmenni, akkor ne csodálkozzon és ne pampogjon!"

Szóval, ha MEGUNOM, hogy ugyanazt a bringást/robogóst kell megelőznöm 1 km-en belül.

"Egyébként meg már többször leírtam (ezek szerint minden posztnál meg kell tennem), alapvetően nem zavarnak a bringások/robogósok/motorosok, ha időben látom és lehetőségem van rá, akkor lehúzódok és segítem őket."
ALAPVETŐEN, tehát szinte mindig (gyengébbek kedvéért: az esetek 95-98%-ában) úgy állok, hogy előre csoroghassanak. A 2-5% a hibahatár, amikor vagy lásd, mint fenn, vagy nem veszem észre időben, vagy épp csak elbambultam.

bikila 2009.09.17. 15:47:19

@tocibacsi: 1 nyomvonalon haladó mellett 1 méter oldaltávolságot ír elő a KRESZ

+++ meg tudod mondani, hogy melyik paragrafus írja az 1 métert? Mert én csak "megfelelő oldaltávolság"-ot látok leírva. Nem kötözködés, tényleg érdekel, hogy benne van-e ilyen.

trixilw 2009.09.17. 15:56:45

@bikila: Szerintem nem is lehet egy méter, mert nekem meg még úgy tanították, hogy biciklist olyan oldaltávolságból kell előzni, hogyha az netán eldől, az ne ránk dőljön. Az meg több mint egy méter, minimum másfél.

bikila 2009.09.17. 16:07:50

@trixilw: Ja, amikor még a B-s jogsira jártam, akkor nekem is azt mondták, hogy az egy nyomvonalon haladó mellett legalább a magasságának megfelelő oldaltávolságot illik tartani.

bikila 2009.09.17. 16:11:48

@bekov: Igen ez így van... :) Ezért nem (nagyon) éri meg konfrontálódni, akármivel is közlekedik az ember. Mindennel meg lehet torolni a valós, vélt sérelmeket, csak másképp.
Nekem szerencsére nem sok összetűzésem volt, pedig naponta járkálok motorral, bár lehet én vagyok túl türelmes, vagy békés természet :)

Touch-Kó 2009.09.17. 16:43:21

@bikila:

" Asszem ma volt a TV-ben,hogy a világ legmagasabb embere 2,47méter :D

Még jó,hogy nem MO-n lakik, mert akkor 2 sávváltással lehetne előzni őt:)

Touch-Kó 2009.09.17. 16:53:50

@xaba99:

"nem mehetett a sáv jobb szélén, ha saját állítása szerint nem volt ideje lehúzódni a sáv szélére"

-Igen,én sem megyek a szélén soha.Tanultam más kárából aki ott ment motorral...

"n észre szoktam venni, ha valami van az út szélén, akár áll, akár 60-nal mozog."

-Jó neked, de a másik 99 ember nem veszi észre azt sem, ha mellette megyek motorral(a kormény felöli oldalon) és index nélkül átjön a sávomba(ez rendszeres)pedig elég hangos a kipufogóm.

"az, hogy más is szabálytalan, még nem jogosítja fel szabálytalankodásra."

-Ennél visszakérdeznék:
Szerinted olyankor mi a teendő amikor a forgalom 70-el megy egy 50-es táblánál?
-Betartod a seb határt, és feltartod a forgalmat, vagy mész annyival amennyivel a többi birka megy, és ők nem dudálnak, nem anyáznak?

"nem veszi észre a 40-nel haladó robogóst, az akkor sem veszi észre, ha 60-nal megy."

-Ha valaki gyorsan megy, és egy másik 100-al lassabban megy,akkor hamarabb utól fogja érni,ezáltal kevesebb ideje van korrigálni,ha a lassabban mozgó OVJEKTUM (by Szalacsi) irányt változtat.

Ha viszont gyorsabban megy az objektum, akkor kissebb a seb. különbség, ezáltal odőben és térben(húú ez tudományosan hangzik) később fogja utólérni.
Több idő van 'gondolkodni'

uniball 2009.09.17. 16:56:14

@bekov: robogózom, autózom. Én úgy szoktam megköszönni, még ha csak pár centit is mozdul el a dugózó autós, hogy a gázkart fogva az ujjaimat emelem fel, vagy ha balos az előzékeny bal kézzel, mindig. Ha kocsival vagyok (márpedig jó nagy dögöt hajtok) akkor félrehúzódok és 10-ből 9-szer megköszönik. Ez az én tapasztalatom. Sajnos nem az autósok vagy a motorosok bunkók, hanem az emberek. De mivel több az autós, a nagy számok törvénye...

uniball 2009.09.17. 17:02:43

Legutóbb egy nagy Pick-Up-ot vezető fószer próbált leszorítani, mert meg mertem előzni a kis robogómmal. Az nem számított neki, hogy könnyedén megölhet ha akar, győzni akart és megmutatni. Gondoltam, hogy elmagyarázom neki, hogy én is hasonló autóval nyomulok, ha négykerékre váltok, de ettől még nem válok baromarcúvá (remélem) és nem kezdek el motoros trófeákat gyűjteni, hanem tisztelem a közlekedés többi résztvevőjét. Aztán mikor megállt, bekopogtam a szélvédőn, hogy elmondjam neki ezt a rövid szösszenetet, rám nézett apró értetlen szemeivel és én rájöttem, hogy neki csak a középső ujjam felmutatása jelent valamit. Aztán elmentem abban a reményben, hogy nem akar halálra gázolni. Egyébként nem szoktam kekeckedni az autósokkal, sőt igyekszem nem akadályozni őket ha lassabb vagyok, de ha valaki az életemre tör azt igen-igen nehezményezem.

Touch-Kó 2009.09.17. 17:07:56

@bekov: :D
Tényleg , miért nem vagy Uri Geller???

Lehet,hogy megköszönik,vagy lehet hogy nincs rá ideje.
Pl,mikor egy sor mellett megyek, és állnak arrébb,viszont a következő autó éppen keresztbe áll (sávváltás céljából), és fékeznem kell, közben a másik kezemmel kuplungolok,és váltok vissza, a jobb lábammal meg fékezek, akkor nem nagyon van mivel megköszönni.Esetleg a pöcsöm lengetésével..De azért meg megbűntetnek..:)

Ha van mód és hely, akkor megköszönöm,vagy a lábammal, vagy a kezemmel.Vagy csak beordítok a kocsiba,hogy köszi!
Ilyenkor mosolyogni szoktak néha, pedig nincs hülye hangom.

"alapvetően nem zavarnak a bringások/robogósok/motorosok..."

-Alapvetően engem sem zavarnak az autósok.Alapvetően.Persze van akinek a fejét látom a tükörben, hogy éppen hátra sasol, és direkt a sorban kilóg,hogy ne férjek el mellette.Ekkor a másik oldalán szoktam elmenni.Sőt poénból,meg is köszönöm neki:D
Az arcát még sosem láttam egy ilyen manőver után sajna:)

"Szóval, ha MEGUNOM, hogy ugyanazt a bringást/robogóst kell megelőznöm 1 km-en belül."

-Ilyen nem nagyon szokott lenni szerintem.A kisebb robogók jobban elférnek, mint egy speedmotor, vagy chopper... vagy egy oldalkocsis,bár utóbbival nehezen lehet sorok közt menni:D
Van hogy robogó gyorsabban megy el mellettem,és néha csak pislogok.A méret miatt, neki vékonyabb, keskenyebb a gépe mint nekem.Lámpánál mellégurulok,és köszönök neki.Aztán zöldnél mutatom,hogy menj, előre, megyek utánad.Ha látom nem elngedik előre, akkor húzok egy kövérebbet,hogy hallják hogy ottvagyunk.Ez általában működik..

Viszont,(és ezt mindenkinek írom) itt a fórumon, mindenki azt mondja,hogy Ő sosem megy gyorsan, mindig betartja a KRESZT..

És ez most megint egy olyan post ahol megint az autós volt a vétkes, a hibás, a felelőtlen, a száguldozó, és sokak szerint a motoros volt a hibás....

uniball 2009.09.17. 17:08:45

Na még 1 ami eszembe jutott. Egy hölgy ismerősöm mesélte aki szintén robogózgat, hogy a dugóban szépen lassan előre csorgott, mint azt egyébként motorral kulturáltan szokás, amikor egy "kedves úr" szándékosan ráhúzott, hogy véletlenül se férjen el. Amikor kérdőn ránézett a válasz ez volt: "Várja ki maga is a sort". Szánalom, de tényleg. Annyira egyszerű némely közlekedő, hogy tényleg nem lát a az előtte haladó kocsinál tovább. Érdemes lenne elgondolkodni azon, ha csak minden második egyedül autózó motorra vagy robogóra váltana, hova tűnnének a dugók.
Egyébként, hogy az autósok védelmében is szóljak, saját tapasztalatom, hogy az emberek többsége kultúrált és csak néhány baromarcú nem bírja elviselni, hogy a robogós vagy motoros gyorsabb a városban.
Szóval ne legyetek barmok emberek, segítsétek egymást, a helyett, hogy a vélt igazatokat próbáljátok bizonyítani!

Touch-Kó 2009.09.17. 17:10:39

@uniball: Amúgy tudod,hogy az legtöbben csak addig kemények, míg meg nem állsz, és le nem szállsz a motorról.
Az ő első reakciójuk az ablak felhúzása pánikolva..

Yoli87 2009.09.17. 17:15:09

23 év alatt csak 700e km?! Csak?!

uniball 2009.09.17. 17:17:34

Na még vmi, aztán megyek motoros rutinra, hogy az autóstársak ne mondhassák (köcsög robogós még motoros jogsija sincs :) ) Tényleg nem a sírás, hogy ilyen meg olyan nehéz az élet két keréken, csak én is szeretnék élni még úgy, hogy közben praktikusan közlekedem és ha jobb az idő a dög nagy terepjárómat lecserélhetem egy robogóra. Ne a szabályok mögé bújva próbáljunk meg okosnak tűnni, hanem segítsük egymást, hogy a család ne várjon hiába otthon.

Minimálisan Szükséges Változtatás 2009.09.17. 18:56:29

Aki a posztolót a 60-ért basztatja, szarjon tüskés jegesmedvét, nem hogy sünt.
A 40-el közlekedés még vidéken is életveszélyes, mert az alaphangon 50-es tempójú forgalomban ezt nem tolerálják. Én tudom, miről beszélek, 10 éve motorozom, az első években városban, országúton egyaránt betartottam a negyvenet. Betűre. Aztán elég volt.
Ha megyek melózni a szomszéd településre, a 6-os főúton vagyok kénytelen megtenni körülbelül 5 km-t. Ez a szakasza az útnak igazi adrenalinpumpáló, mert baromi nagy a kamionforgalom, ezért onnantól ami a csövön kifér, ez alaphangon 65-68km óra szerinti sebesség. Ennél a tempónál a kamionok még türelmesen megvárják, hogy nyugodtan, nagy oldaltávolsággal előzhessenek, no meg én is segítek, csíkon túl húzódom, lassítok és intek, hogy nyomja csak, felkészültem a robogó mm-es nyomvonalon tartására (meg is szokták köszönni).
Autósként is inkább, örülök, ha a robogós együtt halad a forgalommal, mintha az egész kocsisor nekiállhat előzgetni.

Ha én itt a 40 km/h maximális sebességet betartanám, már nem is írnék ide. Réges rég lelöktek volna az árokba. Ismétlem, nincs alternatív útvonal. El kéne gondolkodni, és nem habzó szájjal okoskodni, meg játszani a szentet.
Az alabástrom szobor (ál)szentek kommentjei egyszerűen felháborítóak és aljasak.
Azon kéne inkább sírnotok, hogy akár 14 éves kis gyerekek is a kezükbe kaphatnak egy négysebességes Simsont, vagy egy 7 lóerős robogót, amikkel már ölni is lehet.

S az is egyszerűen elkeserítő, hogy a rohadt szabályozás szinte életképtelenné tesz egy alapjában sokkal több előnnyel, hasznosíthatósággal rendelkező járműkategóriát (utasszállítás, utánfutó-vontatás). A legelkeserítőbb, hogy tervszinten sincsen remény a minisztérium részéről módosításra.
A legeslegelkeserítőbb meg az, hogy laikus, és demagóg emberek még egyet is értenek vele, sőt, hozsannáznak.

A szabály elavult, életveszélyes, és aljas, és a kurva anyját mindazoknak, akik változtathattak volna, de nem tették meg.

És a korhatárt felemelni. Legalább 16-18(utassz.) évre.

kranführer 2009.09.17. 19:03:16

Ma megjárta egy ilyen (autós száguldozó) majom.
Kocsordon ( a Nyírségben) a falun belül legalább kilencvennel előz minket (két motorost), majdnem el is sodort, ráadásul mivel a falun belül nagyon kanyargós az út (49-es főút) úgy érkezett a kanyarba a nagy sebesség miatt, hogy átsodródott a szembejövők oldalára. De ott nem jött senki, szerencséje volt. Kicsit anyáztam magamban, de haladtunk tovább. A 41-es útra kifordulva Nyíregyháza felé viszont áll a sor, rendőrök irányítják a forgalmat. Odaértünk, akkor látom hogy "hősünk" frontálisan csattant egy másik autóval... ÍGY JÁRT!!! Gondolom ott is folytatta az ámokfutást...

Minimálisan Szükséges Változtatás 2009.09.17. 19:21:31

@Tothos72: "Egyrészt szerintem MINDEN balesetért a motoros a felelős."

Egy faszt, fél "balesetem" volt tíz év alatt.
Mentem volna ki a kútra (60 m hatos út megint:( ), már engedtem volna a kuplungot, hogy fel a hatosra, amikor megkoccintott a mögöttem figyelmetlen kisbuszos. Azzal kezdte eleve, hogy bocs, nem figyeltem magam elé (benn van a hangtompító, és a kis Simson szinte zajtalan).
A legudrvább majdnemjeim:
- Éjjel, városban, kivilágított kerékpáros velem szemben jött a BAL oldalon!!! A satu mentette meg, mert először teljesen olyan volt a Camping bringa bogárfénye, mint egy útszéli lámpa - ja és volt külön kerékpárút.
A sokktól olyat kurvaanyáztam, hogy rögtön megtalálta a megfelelő oldalt, sőt fel is tekert a kerékpárútra.
- Reggel 6, munkába menet a macisajt felőli autós picsa jobbra akart kanyarodni, és CSAK jobbra nézett az álmos tehénfejével. Nem vett észre (pedig 35 wattos halogénlámpám van). Centiken alig múlt, csak kormánymozdulatra volt időm . Kapott a kürtből rendesen.
- Pár napja 60 fölötti bácsi nyugodtan befordult elém balra, nagy ívben. Satu+kapott a kürtből egy kiadósat. Bocsánatkérően mosolygott.
Körforgóban 40-es faszfej berongyolt elém, szerencse, hogy két lukat, szinte egyenesen mentem, satu.
A 'zebra' előtt megálltam a családnak, piros ótó meg hirtelen feltűnt, jött 60-70 körül, ha a legelső, a kissrác nem lép vissza, megküldi, mint csúzli a babszemet. Akkor lefehéredtem. Mentőautófehérre.
Persze rengeteg hasonló volt, de ezek a legelmebetegebb esetek, amik engem motorral értek.

A kezdeti években volt néhány faszságom, egyre jól emlékszem, index, tükör nélkül sávot váltottam egy akkor még egyirányú, kétsávos kis utcában, mögöttem meg felcsikordult egy autó kereke. Azt nagyon szégyelltem, nem ordította, nem dudálta le a fejem, nem is volt rá szükség. Elismerésként utólag kiraktam az indexet, hogy van, csak _elfelejtettem_ használni, de máris megtanultam a leckét. Amúgy meg kezdettől két tükörrel nyomtam, akkor Smkp-ra még csak egy volt kötelező.

A fentebbiek közül kiváncsi lennék, melyikért vagyok én a felelős, az esetek egy jó részénél még 40-eztem.

kranführer 2009.09.17. 19:30:04

@KuKori: IGEN!!! Tavaly arrafelé dolgoztam és amikor megláttam a "Kocsord" táblát mindig eszembe jutott szalacsi bácsi:-))) ZOKSZIGÉN:-)))

kispista2 2009.09.17. 19:36:29

@uniball:
"amikor egy "kedves úr" szándékosan ráhúzott, hogy véletlenül se férjen el. Amikor kérdőn ránézett a válasz ez volt: "Várja ki maga is a sort"."
Dögöljön meg a szomszéd tehene is effektus.
Másik példája, amikor áll az idióta a főúton az araszoló dugóban, de véletlenül sem engedi el a keresztirányú forgalmat.

Én úgy tapasztaltam, hogy az autósok/motorosok és kerékpárosok jó része megköszöni az előzékenységet, én is általában így teszek.

@xaba99:
"
a motoros meg öbíráskodott és rongált "
A kocsinak és a vezetőnek nem lett semmi baja. Ez nem rongálás és nem önbíráskodás. De az autós fenyegetőzése már bűncselekmény is lehet (kényszerítés/garázdaság)

Minimálisan Szükséges Változtatás 2009.09.17. 19:39:32

@xaba99:

"nem mehetett a sáv jobb szélén, ha saját állítása szerint nem volt ideje lehúzódni a sáv szélére"

Azért nem, baszd meg az ég szerelmére, mert kismotor, robogó mindig szitál, S nyomvonalon fut. Egyszer. Másodszor, egy 80-90kg tömegű pöcsköszörűt egy nagyobb, vagy gyorsabb gépkocsi menetszele, vagy bármely egyéb széllökés megingatja úgy, hogy a korrigálás ellenére is, legkevesebb 20 centit kitér a korábbi nyomvonalától. Egyensúlyozgattam már a szélső csíkon is túl a hatoson, úgyhogy tudom, mi a francról beszélek, sőt innen zöttyentem is le padkára ilyen széllökés miatt csak azért, hogy a kamionos ne tötyörögjön mögöttem 65-tel, hiszen neki is van főnöke...

neszta 2009.09.17. 19:41:17

claudius, figyi... (remélem még nem sütötték el előttem...) deeee elmondom, amit a múltkor tanultam... khm khm khm... hogy is volt? ja igen, "a posztolónak sosincs igaza" ^.^ nyugodj bele te is...

kispista2 2009.09.17. 20:22:14

@Tézsé: Meg hiába húzódik le a robogós/kerékpáros az út szélére, sávon belül nem lehet szabályosan megelőzni úgysem. Ennek ellenére pár jóképességű egyén megpróbálja 10 cm-es távolsággal megelőzni, hogy 100 m múlva beálljon a kocsisor végére (amit már látott előre, de csak azért is előz)

Minimálisan Szükséges Változtatás 2009.09.17. 20:56:21

@kispista2:

Az új, kiszélesített hatoson ilyen probléma szgk-nál nincsen, bőven elférnek sávon belül is.
Városban viszont tartom az 50-et illetve a forgalom tempóját és majdhogynem sávközépre állok (parkolóktól ugye ajtónyitásnyi távolság), hogy eszébe se jusson senkinek előzni, kikérem magamnak az autónyi helyet. Igaz, kereszteződésben, vagy az egyszem körforgónál nem tolakodok előre, hanem a majdnemsávközéppel tartva a helyemet kivárom a soromat (lámpa itt belvárosban nincs).

Egyszer, 2003-ban voltam fent Budapesten még 51-es Simsonnal, ugyanúgy a fentiek szerint jártam el, kivettem magamnak a két kocsi között a helyemet és úgyszintén, mint egy autó, nem csorogtam előre - fel sem merült. Senki se basztatott. Mondjuk az Erzsébet-hídon 70 mellett előztek, az kemény volt!
Régi szép idők, annál a gépnél 3. fokozatig autó nem volt ellenfél. Ez Pesten életmentő volt, eszembe se jutott az otthoni alig húzatom ki, lassan váltok, poroszkálok 40-nel stílus. Öngyilkosság lett volna. Ott nyélen kellett menni.

Ja, erről jut eszembe, és Pesten igenis időt lehet megtakarítani kismotorral, pl. ha elqrtam az irányt egy záróvonalas 2x2 sávoson, akkor leszálltam a gépről, zebrán áttoltam a megfelelő sávba, felpattantam, azt hajrá.:-)

KuKori · http://ireland.blog.hu 2009.09.17. 20:58:31

@Tézsé: Bazz, hogyan sikerült a Szinyóból 70-et kicsalnod? Mi a négygangossal se tudtunk 60 -nál többet.

Minimálisan Szükséges Változtatás 2009.09.17. 21:18:24

@KuKori:
Nem tudom, mert az első tulaj fia csinált valamit a géppel. Egy 1990-es S51/1B-H40 gép volt (gyárilag 40-re fojtva), túlméret nélküli 50ccm. Szerintem a kiömlő nyílást reszelte fel extrém mértékben, esetleg az átömlő nyílásokat is. 72-73-at ment óra szerint síkon. Viszont nyomaték nem volt benne, hegyes volt a teljesítménygörbe. 1-esben szinte kitépte a kormányt a kezemből csutkára, de az emelkedőket nem szerette.

rushman 2009.09.17. 21:49:26

Nekem csak az első két ponthoz lenne hozzáfűzni valóm.
1. "Én például még tükörbe nézés után is csak ritkán merem megadni a gyalogosnak az elsőbbséget, ha még nem indult el, mert 1-2 alkalommal majdnem rátolt az autós a zebrára."

Sosem értettem azokat az embereket, akik azért nem adják meg az elsőbbséget, mert félnek a mögöttük haladótól. Túl jó a féked? Nem kötelező "padlóig nyomni". Bármilyen meglepő, autóval és motorral is lehetséges korábban kezdeni a lassítást, és alacsony lassulással megállni. Ja hogy ez macerás? Nem is biztos, hogy szükség lesz rá? Bizonyára marha sok empátia szorult abba az emberbe, aki a többi közlekedőtől való félelmében másokat (gyalogosokat) veszélyeztet. Időben el kell kezdeni fékezni, ennyi a trükk. És a legjobb az egészben, hogy autóval/kamionnal/légpárnás kétéltűvel is remekül működik.

2. "A legtöbb esetben, amikor előrecsorgunk a lámpánál, semmilyen hátrányt nem okozunk a többi közlekedőnek."
De okoznak. Ne általánosíts. A lassú robogók és a kerékpárosok. Előrecsorognak, és 30-cal haladnak a zöld után, hogy utána feltartsa a gyorsabban haladni kívánó többi közlekedőt.

Ennyi. A többi motorossal semmi bajom.

Minimálisan Szükséges Változtatás 2009.09.17. 22:02:40

@szmeby:

Felejtsd el, mert neki van igaza.
Én 20 évesen smkp.-t tettem le, és lebaszott az oktató, hogy én öncélúlag ne engedjek el gyalogost, mert a kis motorral eltaposnak.
Csak néhány napja ismétlődött meg velem a feljebb említett "piros ótós" eset, csak most nappal, és egy gyalog volt, aki amúgy nem volt lelépve.
Én megálltam, és ezúttal mögöttem a - nem röhögni - piros autó kikerült és (igaz, lassan) elhaladt a tétova, le-, majd visszalépő gyalogos mellett. A robogó nem autó, átmennek rajta, vagy megkerülik a gecibe, a gyalogot nem tudja a hülyéktől fedezni. Erről ennyit.

Autósként Pesten az előrecsorgás nekem se tetszik, főleg mikor nagy sebességgel, centizve, meglepve csinálják, legfőképp meg, amikor még halad a sor, mert akkor kqva veszélyes, s tököm kivan, hogy szinte folyamatosan ezért sasoljam a tükröt, mert a 7 szekundum nem elég. Erről jobb lenne leszokni szvsz., tehát ebben igazat adok.

igazi hős 2009.09.18. 00:00:51

@Marcellusca (már a moxonidin is kevés): Milyen autóval teszed lehetetlenné, hogy se jobbról, se balról ne tudjak elmenni melletted?
Szeretem az ilyen "erőfitogtatást", szerencsére egyre kevesebbeknek kell a péniszhosszabbítás ilyen formája, de a maradékkal szívesen felveszem a kesztyűt és miután kikerültem visszamosolygok, hogy "köszike!".

igazi hős 2009.09.18. 00:09:37

@bekov: Autóban felemelem a jobbomat és látod a nyitott kézfejemet vagy benyomom a vészvillogó 1-2 villanását, de bringával (mivel instabilabb) csak 1 másodpercre engedem el a kormányt. Ha kilendült feléd a kezem és látod a tenyerem, akkor biztos megköszöntem. Motoros meg nem engedi el a kormányt, a lábával köszön.

cso zsi 2009.09.18. 00:35:52

Lágymányosi híd oda-vissza 70 km/h 2500 kg-t meg nem haladó gépjárművek részére.
Árpád híd szintén, kivéve Buda felé a Népfürdő utcai felhajtó jelzőlámpája előtti 50.
Visszairányban viszont a szigeti bejáró után az 50-es tábla 70-essé változott lassan egy éve.

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2009.09.18. 08:17:44

@szmeby: Hoppá, jogos. Viszont jellemző, hogy csak kb. 140 komment után vette észre valaki, hogy milyen lazán kezeli Claudius barátunk a gyalogosokat...

Claudius_az_Isten 2009.09.18. 09:31:05

@promontor:
Saját magam idézem:
"(Én például még tükörbe nézés után is csak ritkán merem megadni a gyalogosnak az elsőbbséget, ha még nem indult el, mert 1-2 alkalommal majdnem rátolt az autós a zebrára.)"
És kiegészítem: folyamatos forgalom esetén

De minden alkalommal figyelek, és lassítok. Sőt, ha lelép, meg is tudok állni. Viszont az említett esetekben a mögöttem jövő autós nem csak az ép épségemet, hanem a gyalogosét is veszélyeztette.

Persze nektek igazatok van, ez nem szabályos.
Ellenben biztonságos.

Claudius_az_Isten 2009.09.18. 09:34:52

@neszta:
Szia! Tudod mi jár annak, akiknek igaza van? A szája. :)
Szóval nem az a lényeg, hogy igazam van-e, vagy nincs.
Hanem az, hogy néhányan a poszt hatására bele tudják képzelni magukat egy számunkra veszélyes szituációba, valamint elfogadják, hogy nem ellenségek, ellenfelek vagyunk.

Claudius_az_Isten 2009.09.18. 09:39:59

@uniball:
Nekem megvan az "A" is 1986 óta. Bár 1990 és 2007 között nem motoroztam.

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2009.09.18. 09:47:22

@Claudius_az_Isten:

Az a baj, hogy már sokszor hallottam, hogy "én megadnám, de a mögöttem jövő nekem jönne, így biztonságosabb". Érdekes, hogy ha lecseréljük a "gyalogos" szót "jobbkezes utcára", akkor viszont ugyanezt az érvet még soha nem hallottam. Ott valahogy mindig sikerül megállni...

Szóval szerintem itt ugyanarról a hozzáállásról van szó, amit te is kritizálsz, nevezetesen, hogy mit engednek meg maguknak a közlekedés egyes résztvevői a náluk "gyengébbekkel" szemben.

Szmeby pedig pontosan leírta, hogyan kerülhetőek el az ezzel kapcsolatos problémák, feltéve, ha valaki akarja. Ez minden forgalmi helyzetben működik, folyamatos forgalom esetén is.

Claudius_az_Isten 2009.09.18. 10:02:17

@promontor:
Jobbkezes utcáknál minden résztvevő lassít, ráadásul a legtöbb ilyen belvárosi helyszínen eleve nem mennek gyorsan. Ott nincs kockázat.

De úgyis hiába mondom, amíg nem tapasztalod meg 2 keréken.

És talán elkerülte a figyelmed, hogy autózom is. Bár az utóbbi években lényegesen kevesebbet, de ami mögöttem van, az több, mint amit a legtöbb ember egész életében vezet.

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2009.09.18. 10:21:54

@Claudius_az_Isten:

Jobkezes utcáknál se lassít mindig mindenki és azokban az helyeken is vannak száguldozók.

Fenntartom, amit mondtam: ez hozzáállás kérdése. Ezért aztán az is tökmindegy, ki mennyit vezetett már életében.

De véletlenül se gondold át, hogy esetleg nem neked van igazad. Csak akkor ne csodálkozz azon, hogy a Jettás se fogja megélrteni, Neked mi volt a bajod vele. Majd ő is elmondja, hogy hányszázezer kilométert levezetett már...

Claudius_az_Isten 2009.09.18. 10:35:37

@promontor:
Nem azt mondtam, hogy egyáltalán ninc sigazad.
Hanem azt, hogy ha mérlegelnem kell a szabályos, és a biztonságos között, akkor az utóbbit fogom választani.
Mert a gyalogos és az én számomra is biztonságosabb.
És hidd el, hogy amikor nem állok meg, a mögöttem jövő autó sem áll meg. Pedig ő is látja a gyalogost.

Mellesleg egy olyan részletet ragadtatok ki az elbeszélésből, ami a napi útvonalamat tekintve kb. 1 héten 1x fordul elő.

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2009.09.18. 10:48:50

@Claudius_az_Isten:

Hát, ez már csak egy ilyen "kiragadós" blog, jobb ha felkészülsz rá... ;-)

(Mellesleg a legelső hozzászólásom nem kiragadás volt, hanem egyetértés a fő mondanivalóval kapcsolatban.)

Az a baj, hogy azon esetek 99% százalékában, amikor valaki erre hivatkozik, teljesen biztonságosan meg lehetne állni.

Azt persze elhiszem, hogy a mögötted jövő se áll meg, de az csak nagyon korlátozott mértékben ment téged.

Na mindegy, nem keresztre akartalak feszíteni, csak azt, hogy gondolkodj el azon, mennyiben valós érv, amit mondtál, és mennyiben kifogás.

Claudius_az_Isten 2009.09.18. 11:01:05

@promontor:
Mivel Claudiust anno megmérgezték, a keresztre feszítés nem lenne stílszerű ;-)

Szerintem is az esetek többségében meg lehetne állni. De amikor nem, az már csak utólag derülne ki, és az nekem, a motoromnak, és talán még a gyalogosnak is fájna.

Minimálisan Szükséges Változtatás 2009.09.18. 15:25:33

@promontor:

Szmebynek egy határ fingja sincs az egészről.
Ismétlem magamat: a kismotor oktatóm cseszett le, de alaposan, mikor megálltam a gyalogosnak, hogy menjen át, ennek ellenére az "életben" előzékenységem miatt egy alkalommal majdnem kinyírattam egy családot, pár napja a mögöttem levő gépkocsi meg úgy döntött, hogy ő meg nem engedi el a gyalogot, azt kikerült a francba. - Bár az tény, hogy szélen voltam, legközelebb kipóbálom mi történik, ha beállok középre. Ja és ezek egy szottyadt kisvárosban történtek, nem is ám, hogy a Mad Budapesten.

Kismotorral gyalogot lecsalogatni, elengedni a jelenlegi közlekedési morál közepette fokozott kockázattal jár, csak olyan területen szabad (lehet) megjátszani, amit nagyon jól ismersz, kamerával figyelik a zsaruk, és a nagy átlag normális hozzáállású.

Touch-Kó 2009.09.18. 17:31:14

@promontor:

" Érdekes, hogy ha lecseréljük a "gyalogos" szót "jobbkezes utcára", akkor viszont ugyanezt az érvet még soha nem hallottam "

Ma gyalogoltam, nem is keveset, mert így volt kedvem.Zebrán 3 szor akartak elütni.
Egyszer egy idős faszi jött ki az egyirányú utcából( szembe ment a forgalommal) Bartók Béla úton.
Második eset már pár km-el odébb történt:
A Margit hí után, és a Komjádi uszi között van egy nagy kereszteződés.Észak felé, a 3. zebránál nincs lámpa.
Egy nő nem vett észre mert éppen telefonált.
A harmadik eset: Már Óbudán jártam mikor valaki felparkolt a zebra elé a járdára.
Látom jön az autó, még messze volt, gondoltam el kéne indulni, aztán látom,hogy a nő a kocsiban balra néz (szerintem házszámot keresett) Az utolsó pillanatban visszaléptem a zebráról, mert a nő még mindig nem előre figyelt.
Akkor rá is ordítottam,a nő meg is ijedhetett, mert fékezett..Ez mind 1 nap alatt történt...

A jobbkezes utcákról is annyit, hogy engem már motorral 2007-ben basztak telibe, éppen 2 suhanc versenyzett a 'streetracing'-es konzervdobozával.Én csak arra mentem.Miután elég nagyot csúsztam, ők mentek tovább, nem zavarta az elsőbbség adás tábla, illetve az sem hogy tök normálisan közlekedtem a motorral( nem 300-al) Biztos nem hallották,azt,hogy a fém csúszik a betonon, és közben szikrát hány a gépem,majd az eleje nekicsapódik a járdaszigetnek..
Egy benzinkútról rohantak ki,azt hitték,hogy nem kelek fel.Rajtam ruha volt, a motoron meg 200.000-os kár. (Persze ez csak egyszer történt velem hál'istennek..de az is elég volt.

Szóval melyik is a jobb?
Úgyhogy szerintem nem biztos,hogy mindig az AUTÓSOKNAK van igazuk...

Touch-Kó 2009.09.18. 17:33:57

Szóval ennyit arról,hogy a zebra és a jobbkezes között mennyi a különbség..

Jobbkezes utcákban több balesetet láttam mint zebrán.Utóbbi mostanában növekszik.Kapcsold be a híradót,minden héten történik zebrán gázolás.

...::: Flúgos Kamionos :::... 2009.09.18. 17:44:09

@Touch-Kó: "A jobbkezes utcákról is annyit, hogy engem már motorral 2007-ben basztak telibe, éppen 2 suhanc versenyzett a 'streetracing'-es konzervdobozával."

"ők mentek tovább, nem zavarta az elsőbbség adás tábla"

Akkor most ez így hogy? Én vagyok a hülye, mert rosszul tudom, hogy a jobbkezes utcáknál nincs tábla, vagy én vagyok a hülye, mert nem tudok szöveget értelmezni?

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2009.09.18. 19:57:21

@Tézsé: Az, hogy az oktatód lecseszett, az csak őt minősíti. Azt sose mondtam, hogy ha Te megállsz, akkor a gyalogos ész nélkül mehet, neki nyilván figyelni kell arra, hogy más is megáll-e. Igazából szoktak is: aki azt figyeli, hogy te megállsz, az azt is figyeli, hogy a melletted levő megáll-e.

Fenntartom az álláspontom: szuperül hangzó kifogás, hiszen akik ezt mondják, azok szinte büszkék is magukra, hiszen nem azért nem állnak meg, mert szarnak a gyalogosra, meg sietnek (azaz önös érdekből), á dehogy, szó sincs róla. Ők tisztán azért csinálják, hogy megmentsék szegény gyalogos életét.

Szerintem ezene kellene elgondolkodnod...

Minimálisan Szükséges Változtatás 2009.09.18. 20:31:34

@promontor:

Az egykori oktatóm a szakmában legkevesebb huszonéve dolgozó igazi öreg róka volt.:-)

Kifogás? Többezres nagyságrendben álltam meg lelépő gyalognak, az esetek körülbelül 70%-ában le nem lépett gyalognak is. Ja és, ha akarnám, bemennék a felezőhöz, és simán átsurranhatnék rengetegszer, míg odaér a gyalogos, de én megállok!
A B-s oktatóm például meg azért baszott le, mert elengedtem a zebrától messze átkelő, út közepén rekedt gyalogost. "Nincs elsőbbsége!" - Ja, de el ne üsse valami fasz, amíg az úttest közepén korzózik. Kifogás, mi? Úllátom, neked kevés a részemről felhozott két konkrét eset, miért szopás egy suttyó vidéki porfészekben is pöcsköszörűvel ilyet játszani, vagy képtelen vagy az értő olvasásra.
Ne a pöcsköszörűsöket kritizáld, hanem azokat, akik a 80-90 kg-os kis gépeket 80-90kg-os súlycsoportnak tekintik a 1,5 tonna ellenében. Magyarul: fordulj a közlekedési morált kialakítókhoz.
Mert bakker, ha nálunk (itt példamutató a morál) ilyen kétszer előfordult 7 éven belül, akkor a fővárosban ötpercenként.
Tudod mit? Ülj fel egy robogóra, mutasd meg, hogy kell csinálni! Tartsd be a 40-et ott nálatok, a belvárosban, állj meg minden gyalogosnak, és próbáld ki, hogyan lehet feltartóztatni 200 tonnányi félőrült kocsisort 90 kilós masinákkal.

Touch-Kó 2009.09.18. 20:48:29

@...::: Flúgos Kamionos :::...:
Elírtam, de nem is ez a lényeg...Főűton haladtam, és jött 2 gyökér. De ezt már neked elmeséltem..

...::: Flúgos Kamionos :::... 2009.09.18. 20:52:33

@Touch-Kó: Egyébként ezt mindig le kell írnod?
Jobbkezes utcáról írsz, közben meg teljesen másról írsz "történetet", csak azért, hogy az autósokat fikázd...pffff :)))

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2009.09.18. 21:00:58

@Tézsé: Nem csak motorosoknak mondom. Sőt, azt is készséggel elismerem, hogy nagyobb felelőssége van egy autósnak, mint egy motorosnak. (Hogy úgymondjam, nagyobb súlya, a szó szoros és átvitt értelmében egyaránt...)

Viszont ha megállsz a gyalogosnak, ahogy most mondod, és amit készséggel elhiszek, akkor nem értem, miért propagálod az ellenkezőjét.

A konkrét eseteidre választ adtam. Ráadásul ezek mégiscsak ritka esetek, általában meg fognak mögötted állni. Már feltéve ha te megállsz.

A morált pedig mindannyian alakítjuk azzal egy picit, ahogy vezetünk. Te is. Ha szabálytalanul vezetsz, akkor azzal, ha szabályosan, akkor azzal. Ne told el magadtól ezt a pici felelősséget azzal, hogy Te csak a vadbarom autósok miatt teszed...

Minimálisan Szükséges Változtatás 2009.09.18. 22:51:42

Azért, mert a bp.-i forgalom méretét, szabálykövetését az utóbbi fél évből megismerve, megértem, hogy fél. Én soha többé nem mennék kismotorral oda.

A gyalogátkelő nálam szent. Nem élnék túl egy gázolást. Volt olyan, mikor a szembejövő dobozos takarásából előbukkant a bátor gyalogos, nagy szerencse, hogy épp ez járt a fejemben, hogy valaki emögött akár ki is jöhet.

Nem szeretném, ha úgy tűnne, az autósokra kívánom hárítani a felelősséget. Azok, akik robogóval közlekedve levegőnek néztek, jórészt annak néztek volna autóval is.
S elnézést szeretnék kérni az indulatos hangvételemért, de rendkívül elkeserítő tud lenni, hogy több fórumon is 100x%-os sebességtúllépésről, meg "Ez a szabály érvényes" vaskalapossággal kell szembesülni. Ma Magyarországon 1000-ből átlag 6-7 robogóban lehet benne a fojtás. Nem véletlen.

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2009.09.18. 23:42:44

@Tézsé: Nézd én is megértem, én se közlekednék itt motorral (vagy éppen kerékpárral). Ami persze nem jelenti azt, hogy azok, akik mégis közlekednek, azok ne tudnák ezt (legalábbis a zöldfülű időszak lejárta után) nagyon rutinosan kezelni, beleértve ebbe a gyalogosátkelőket is. Mert ha nem tanulják ezt meg, akkor jobb is, ha nem motoroznak.

Amúgy Rád is érvényes az, amit Claudiusnak mondtam, hogy részemről nem a megszégyenítés a kényeg, vagy a leugatás, hanem az, hogy tényleg gondolkodj el az én érveimen is (erre a gyalogos kérdésre meg én vagyok háklis, ez van). Cserébe megigérem, hogy én is megrágom, amit Ti mondotok a motoros szempontokról. Mondjuk én eddig is próbáltam másokra tekintettel vezetni, beleértve ebbe a motorosokat is.

Touch-Kó 2009.09.19. 14:15:44

@...::: Flúgos Kamionos :::...:
"Egyébként ezt mindig le kell írnod?"
-Egy HSZ-re reagáltam, hiszen tett fel egyik srác kérdést..Ez volt a válaszom.Mindkét esetre megírtam a tapasztalatom..

-Hát ha már ennél a 'mindig leírod' témánál járunk, pár hete tettem fel kérdéseket neked..Azóta is várom a válaszodat,vagy a reakciódat.
Azon kívül,hogy lehülyéztél,semmi normális,emberi reakciót nem kaptam...

Ha már ezt a témát felhoztad....

Tudom, most fog az jönni,hogy hülye vagyok...

Touch-Kó 2009.09.19. 14:21:18

@Tézsé: Szokj már hozzá..Ezen a fórumon minden autós betartja az összes szabályt, és bármilyen motoros történetnél, vannak olyanok akik szerint a MOTOROS a hibás.
Van 50 Motoros post, számold meg,hogy hánynál van odaírva: " Biztos a motoros száguldozott, és tuti, hogy ő a hibás"...

Segítek, 50-ből 50 ilyen..

Tudod,itt nagyon sok autós ilyen OKJ-s 'baleseti helyszínelős tanfolyamot' végzett el,méghozzá olyan szakon, hogy 1-1 képből meg tudja állapítani,hogy a motoros a hibás..

Ezeket persze mindig azok írják, meg szidnak minket,akik soha nem ültek motoron, nem vezették azokat.

...::: Flúgos Kamionos :::... 2009.09.20. 08:12:59

@Touch-Kó: Mega LOL :)

Nézd meg, hogy mire válaszoltál, és azt is, hogy mit, aztán nevess velem együtt :)

Touch-Kó 2009.09.20. 11:56:54

@...::: Flúgos Kamionos :::...:

"Nézd meg, hogy mire válaszoltál, és azt is, hogy mit, aztán nevess velem együtt :) "

És ez az amikor már nem tudsz normális kommentet írni,és csak nevetsz:)
Mellesleg PONT NEKED nem kellett volna írnod ezt a sort:)

Emlékszel a kérdésemre, amire hetek óta nem érkezett válasz? :)

'Mega LOL'-- szerintem a jelentését sem tudod:)
Jah igen, most megkeresed a Yahoo-n és beírod a választ:D majd mellé odaírod,hogy te tudtad:D

Amúgy mit szólsz a Posthoz? Az száguldozó autós majdnem kinyírta a robogóst?
A robogós szabályosan ment,és pont az autós,vagy inkább a környezetében lévő összes autós gyorshajtott..
Ehhez mit szólsz?
Ha lehet, akkor a válaszodat 3 héten belül írd meg.Addig gondolkozz valami frappáns szövegen is, mert a 'hülyézés' már nem divat:)

Touch-Kó 2009.09.20. 12:07:19

@...::: Flúgos Kamionos :::...:
Jah igen, akkor bemásolom neked mégegyszer, hátha félreérthetően fogalmaztam:)
Megpróbálom mégegyszer, de most mint az oviban:)

"-Jaaa, ez az a történet?" (ez a te kérdésed)
-Erre saját magadtól jöttél rá.Válasz nem indokolt..

"-Egyébként ezt mindig le kell írnod?" (szintén te kérdezted)

"-Egy HSZ-re reagáltam, hiszen tett fel egyik srác kérdést..Ez volt a válaszom.Mindkét esetre megírtam a tapasztalatom.." (Ez pedig az Én válaszom)

Szerintem elég egyértelmű.

"Jobbkezes utcáról írsz, közben meg teljesen másról írsz "történetet", csak azért, hogy az autósokat fikázd."

Főútvonal volt( másodszorra írom le neked) és nekem volt elsőbbségem, ugyanis ők nem főútvonalon jöttek.Az,hogy volt tábla-e vagy sem, az a kimenetelen mitsem változtat.

-Nem fikázom őket,csak pont annyira, mint amennyire egyesek a motorosokat fikázzák.
Mellesleg sokan az önmaguk minősítését megteszik helyettem..
(Akik hülyéznek, fenygetenek, nagy a pofájuk, tacskóznak,stb) Ismerős szavak, nemigaz?:)

...::: Flúgos Kamionos :::... 2009.09.20. 15:36:46

@Touch-Kó: Wazz...ennyire értetlen vagy?

"Főútvonal volt( másodszorra írom le neked) és nekem volt elsőbbségem, ugyanis ők nem főútvonalon jöttek.Az,hogy volt tábla-e vagy sem, az a kimenetelen mitsem változtat."

Erről beszélek, tee...@promontor: a jobbkezes utcákról írt, te pedig írtál erre egy történetet, amiről később kiderült, hogy jobbkezes utca még véletlenül sem szerepel benne. Vicc...Még esetleg írd le, hogy a haverodat is elütötte egy köcsög autós, mert már 100-szor olvastam, de még többször is szeretném.

"Emlékszel a kérdésemre, amire hetek óta nem érkezett válasz? :)"

Emlékszem...és akar hányszor is megkérdezed, nem is fogok rá válaszolni, mert annak a kérdésnek semmi értelme, hülyeség az egész. Nyugodtan gondolhatod, hogy nem merek rá válaszolni, nem érdekel, azt gondolsz, amit akarsz...

Touch-Kó 2009.09.20. 18:44:02

@...::: Flúgos Kamionos :::...:

"mert annak a kérdésnek semmi értelme, hülyeség az egész. "

Leírnád hogy abban a kérdésben mi a hülyeség???
De ne azt írd,hogy azért mert én írtam, vagy mert, "CSAK" meg olyat se hogy hülyeség.Erről beszélek.Nincseenk érveid...
Találj ki valami jó kifogást mert nem tudsz a TÉNYEKKEL,SZÁMOKKAL vitatkozni.

"jobbkezes utcákról írt, te pedig írtál erre egy történetet"
Jobbkezesről is van tapasztalatom, de mint írtad nem érdekel...

Téged itt semmi nem érdekel ezek szerint..Már csak egy kérdést engedj akkor meg: Mit keresel egy Blogon??

...::: Flúgos Kamionos :::... 2009.09.20. 18:51:44

@Touch-Kó: Na, akkor: hol írtam, hogy a jobbkezes utcáról szóló meséd nem érdekel?

_petya 2009.09.20. 22:05:24

Kedves motorosok! Én autós vagyok, de figyelek rátok, hagyok oldaltávolságot, nem megyek bele a seggetekbe, és elengedlek benneteket, ha gyorsabban haladtok ill. ha előre csurogtok a dugóban.
Kérnék cserébe én is: Ne reflektorozzatok a szemembe, a motor refije ugyanúgy vakít, mint egy autóé. Ha épp nem siettek, ti is engedjetek el engem. És végül: folyamatos haladásnál jobbról padka mellett ne akarjatok előrébb jutni, mert oda nem figyelek (hiszen elvileg onnan nem jöhetne senki)

Köszi és üdv!

2009.09.21. 00:11:08

"hogy mi magyarok zsigerből kategorizálunk, elítélünk és utálunk"

Ez talán azért van, mert feltűnően nagy általánosságban igaz, hogy bizonyos halmazba tartozó emberekhez, csont nélkül hozzárendelhetők a hozzájuk tartozó negatív tulajdonságok.

Hamár kategorizálásnál vagyunk... a történetben szó esett a VW Jettáról. A folszvágenes (új típusok, Jetta, Passat) az nálam is külön kategóriát képvisel az utakon. A tapló, szarból kivakarózni akaró, magát a többinél többre tartó polgári közép(vezetői)réteg autója. Sajnos a saját kis belső statisztikám alapján mondhatom: ha egy új passatost magam elé engedek, azt borítékolható, hogy nem köszöni meg. Tolakodás furakodás, akadályozás, azt ha szóvá teszed, neki áll följebb. 100-ból 98 esetben.

2009.09.21. 00:16:59

@_petya: "Ne reflektorozzatok a szemembe "

Sajna mocinál ez nem választható opció. A lámpa felépítésből adódóan sokkal magasabban van, mint az autóké, még egy robogónál is. Én is szoktam robogózni, és sokszor veszem észre hogy villognak az előttem haladók, hogy vakítom őket. Nem tudok mit csinálni, nem állítható, este meg kikapcsolni nem ildomos. Megoldás, általában jobbra húzódom, vagy lemaradok.

cso zsi 2009.09.21. 06:41:09

Két motoros ütközött

* MTI

2009. szeptember 20., vasárnap 21:12 | Frissítve: 9 órája

Két motoros ütközött össze vasárnap este Bak és Söjtör között, az egyik motoros a helyszínen életét vesztette - közölte a Zala Megyei Rendőr-főkapitányság ügyelete. Egyelőre tisztázatlan körülmények között ütközött össze egy motorkerékpáros egy segédmotor-kerékpárját vezető férfival. Mindkét motor vezetője megsérült, a segédmotoros - egy idősebb férfi - belehalt a baleset során szenvedett sérüléseibe.

...::: Flúgos Kamionos :::... 2009.09.21. 11:59:26

@cso zsi: Majd Tacskó megmondja, hogy itt is az autós volt a hibás, mert őt már kétszer is elütötték...

hatesz 2009.09.21. 16:01:43

itt Németországban pl. a kis robogók max30-cal mehetnek (azt nem tudom pontosan mik a feltételek, asszem életkor és megfelelö jogsi) és a rendörök gyakran tartanak ellenörzést, vagyis kimennek egy spéci méröpaddal, amire ráteszik a motort és follgáz. Ha 30-nál többet mutat a mutató, máar megy is a bünti. TVben is gyakran mutogatják elrettentés miatt. Amugy itt a múltkor álltam a lámpánál, mögöttem kettövel robogó, es eszébe sem jutott elöre csorogni. Reggelente meg a munkahely felé gyakran látok motorosokat városban, városon kívül is betartva a sebességhatárokat. Szóval Mo-n nem csak az autós vezetési kultúra gázos, a motorosok is ugyanolyan százalékban bunkók, szabálysértök és türelmetlenek. Ja mert 10 centire mentek el a postoló mellet az gáz, mi, de amikor ugyhúzol el mellettem, hogy szinte nekivágódsz a tükrömnem, az oké, mi, mert TE láttad. A kedvencem amikor egy robogós a belsö sávban "robog" és nem érti miért mutogatok neki. Semmi keresnivalód ott kispajtás! A másik kedvencem az elöttem hirtelen sávot váltó robogós(index minek). Ha csak egy kicsit megpöccintem a kocsi pedálját már alattam is vagy... biztos sokat nézted a Taxi elejét tuti.
Hurutosan herákol a bringád, repeszt ahogy kell?
Host hülyéskedsz (vrmmvrmm) vitriollal meg... (ja ez már nem a posztolónak, hanem a tipikus robogósnak szólt)

Touch-Kó 2009.09.21. 18:58:30

@...::: Flúgos Kamionos :::...:
1.,Nem mese.
2., A " már megint" kifejezést abban a szövegkörnyezetben,ahogy írtad, unalmat fejez ki.Továbbá ezt nem egyszer írtad már le, így, ilyen stílusban..Ebből minden normális ember,aki tud olvasni,arra következtet.

"Majd Tacskó.." -Ez megint jó poén volt :)
Az,hogy engem hányszor ütöttek el,sehogy nem passzol Cso Zsi híréhez.
Megint nem tudom miről is beszélsz...

Touch-Kó 2009.09.21. 19:23:21

@cso zsi: Látom megint ez a hír.Hát, akkor mazsolázzunk a másik oldalról is..

Ezek hétvégén történtek.Csak 5-6 percet keresgéltem.Ha tovább böngésztem volna,valószínűleg többet teláltam volna.

'Péntek hajnalban három órakor Paks és Dunakömlőd között, a 6-os úton egy Paks felé tartó személyautó ismeretlen okból áttért a menetirány szerinti baloldalra, ott összeütközött egy teherautóval.Egy ember meghalt, ketten megsérültek.'

'Furgon és négy személygépkocsi ütközött csütörtökön délután Nyíregyházán. A Bujtos utcán a Liszt Ferenc utca felől érkező Mazda 6-os a László utca kereszteződésénél egy Opel Astra bal hátuljába hajtott, amelyet nekilökött az előtte lévő Hyundai furgonnak. A Mazda ezek után még nem állt meg, hanem összeütközött egy Skoda Feliciával és egy Peugeot Partner személygépkocsival is. A Mazda végül áthajtott a több sávos út két oldalát elválasztó szigeten, és a forgalommal szemben, az úton keresztbe fordulva állt meg.'

'Forgalommal szemben hajtott, balesetet okozott, de mindebből semmit sem vett észre egy 84 éves budapesti férfi az M7-es autópályán. Zamárdinál ment fel a sztrádára, a főváros felé tartott, de rossz oldalt választott. Kilométerek múlva jött rá a tévedésre, de addigra már összetört miatta egy másik autó.'..
Ez csak a péntek.

Sagyibó Melinda, a Budapesti Rendőr-főkapitányság sajtóügyeletese elmondta, hogy a baleset a XIII. kerületben, az Újpesti rakparton, a Szent István park közelében történt.

11 óra körül egy Suzuki személyautó az Árpád híd felől a Margit híd felé tartott, és egyelőre ismeretlen okból hátulról nekiment az előtte haladó Opel személyautónak, majd az ütközés következtében a Suzuki áttért a szemközti sávba és összeütközött a 32 éves motorozó férfival.

Rendőrök helyszínelnek egy Mazda kisteherautó mellett, amely előzőleg eddig tisztázatlan körülmények között összeütközött egy Suzuki motorkerékpárral a kecskeméti Halasi úton. A baleset következtében a motorkerékpárt vezető férfi a helyszínen életét vesztette.
(képeken látni,hogy a teherautó a záróvonalon áll keresztbe.)

Súlyos sérülésekkel szállítottak kórházba egy csengődi férfit, aki ittasan vezette személygépkocsiját, és előzés közben frontálisan ütközött egy autóval ma este Akasztó mellett az 53-as úton - közölte az MTI-vel a rendőrség.

A helyszínen maghalt egy szerb állampolgárságú férfi, aki autójával leszaladt az M5-ös autópálya 69-es kilométerénél az útról vasárnap éjjel.

Lesodródott az útról, felborult, majd fának csapódott egy autó vasárnap hajnalban a 26-os számú főúton. A sofőr Miskolc irányából Ózd felé tartott, amikor a kocsi letért az úttestről, és ráhajtott a meredeken fekvő füves területre. A sofőr olyan súlyosan megsérült, hogy azonnal meghalt.

Touch-Kó 2009.09.21. 19:26:31

@cso zsi: Szóval szerintem akkor emelj ki motoros baleseteket, ha nem okoznak halálos motorbalesetet az autósok...
Mellesleg az,hogy motoros okoz motoros 'ellen' balesetet nagyon rikta.

cso zsi 2009.09.22. 09:45:08

@Touch-Kó: Írj még valamit, hogy elhidd, tiéd az utolsó szó.
Meg azt is, hogy igazad van.
Meg azt is, hogy...
Csak mondod a magadét, és szerinted csak más a hibás. Amikor a fejedre olvassák, megsértődsz, mint egy óvodás: "a másik kezdte..".
Mondanám, hogy azon a szinten vagy, de ez sértés lenne rájuk nézve.

Touch-Kó 2009.09.22. 17:22:01

@cso zsi: Jézusom, ember!! Mi van veled???

Beteg vagy, vagy mi? Emlékezz vissza( vagy csak olvass) és rájössz, hogy mit írtál.
2 motoros ütközött..

1., Kit érdekel?
2., Szerintem ez nem az index.hu, vagy bármely hasonló oldal ahol ilyen az híreknek a helye van.
3.,Ez a post nem arról szól,amit te leírtál...
Maradjunk, és NE térjünk el a tárgytól!!!

Jah, értem, az zavar,hogy én is írtam,néhány autós okozta balesetet, és bebizonyítottam,hogy autósok is okoznak baleseteket, nem mindig csak a motorosokkal kellene foglalkoznod.
Bár mondjuk durva,hogy az autósnak fel sem tűnt,hogy szemben ment a forgalommal, több km-en keresztül...

És ez a kedvencem:D:D

"Csak mondod a magadét, és szerinted csak más a hibás."

-Itt most miben voltam én hibás?? Ezt fejtsd már ki bővebben:D

"Amikor a fejedre olvassák, megsértődsz, mint egy óvodás: "a másik kezdte..". "

Szerintem itt most PONT TE sértődtél meg, mert egyből más stílusban írsz, mint tegnap...Szóval itt TE sértődtél meg, nem ÉN :D

Jah, apropó óvoda...
Szerintem érdemes lenne végigolvasnod,amit írtatok, páran..
Tudod, ez a "..mint egy óvodás..Mondanám, hogy azon a szinten vagy, de ez sértés lenne rájuk nézve."
A tacskó, a hülyézések, és egyéb más halálát kívánó kommentel, szerintem nem ÉN ( aki se téged se mást nem hülyézett le)hanem te, meg az egy szinten mozgó fórumtársaid alázzák meg magukat...
Tehát,bár már sokszor írtam( de biztos én vagyok a hülye,mert TI nem értitek..,hogy elsőként a saját dolgaiddal légy tisztában, aztán alkoss másról véleményt...

Tudod, én sem hülyézek le, meg nem is becsmérlek egy 3 diplomával rendelkező rákkutató főorvost( Mielőtt félre értenéd: Nem vagyok rákkutató főorvos 3 diplomával)..

Szóval ennyit a kommentedről.
Akkor írj, ha tudsz valami normálisat is írni, nemcsak becsérelni másokat..

S@nyci ®. 2009.09.22. 17:25:57

Hmmmm....
Szegény robogós..... D
Mennyivel is mehet? Hát nem 60.
Ne okoljon másokat az, aki szintén nem tartja be a megengedett sebességet.
És azokat is sajnálom, akik a járdán mennek, és a piros lámpa sem vonatkozik rájuk, mert nincs rendszámtábla.
Oh jaj!
Most pityergek egy kicsit.
Elnézést

Touch-Kó 2009.09.22. 19:22:34

@cso zsi: Jah igen,még valami:

www.baon.hu/bacs-kiskun/kek-hirek-bulvar/tragikus-motorosbaleset-kecskemeten-258283

A srácot Tominak hívták,és 24 éves volt.Vétlen...

Csak,hogy mégjobb legyen a napod.

cso zsi 2009.09.22. 21:23:25

@Touch-Kó: Szerintem idióta vagy, ha úgy gondolod, hogy nekem ettől jobb lenne a napom.
Én nem kívánom senki halálát, mint ahogy annak a motorostársadnak sem, aki az "elsőbbségadás kötelező" táblát figyelembe nem véve, a Szentendrei úton a HÉV Kaszásdűlő megállói átjárójánál.
Lassítás nélkül kanyarodott az átjáróra, ahová az elsőbbséggel rendelkező furgon is. A motoros szerencséjére az átjáróban nem volt szembeforgalom, így volt helyem korrigálni a hibáját, és nem kellett beengednem az oldalajtón.
Annak a motorosnak sem kívánom a halálát, aki tegnap a Nádasdy utcában a záróvonallal is védett gyalogátkelőknél a buszt és a kocsisort megelőzte, majd rácsodálkozott, hogy a sorelső gyalogot, és autót is átengedett keresztbe.

Üzenem neki, hogy az M0-on az így felhajtott rendszámot is kitűnően látják a kamerák.
img7.indafoto.hu/10/9/19729_1fa94bd27600d8fc326e8c9cc285847e/5523713_1e5040818a54673ce989ecd18fd7582b_m.jpg

Vele már gond lenne, de biztos mopednek nézik.
img3.indafoto.hu/10/9/19729_1fa94bd27600d8fc326e8c9cc285847e/5523715_79fc6161768d6616aa2921255df29244_m.jpg

Tomit sajnálom, biztos nem volt olyan profi, mint te.
Vagy épp olyan profinak gondolta magát.
Ha az autós nem szabálytalankodik, akkor ezt az esetet nem kezelnénk esetnek.
De az a féknyom, és a lenge öltözet elég sok mindent elárul.
img1.indafoto.hu/10/9/19729_1fa94bd27600d8fc326e8c9cc285847e/5524335_48aeffd27857630cf8d713aac12d4649_m.jpg
A múltkor talán már meséltem, hogy a hasonló korú fiam járt hasonlóan. Ott egy lengővilla-görbülés, és egy motorosnadrág szakadás lett az eredmény.
A hétvégén volt egy kis családi motorozás is, valahogy mindenkin volt normális ruházat.

...::: Flúgos Kamionos :::... 2009.09.22. 21:35:17

@cso zsi: Hagyd, vele nem lehet normálisan beszélni. Van egy elmélete, miszerint az autósok hülyék, és ők okoznak minden balesetet, a motorosok pedig az áldozataik. Ja, és úgy gondolja, hogy ha az autósok szabálytalankodnak, akkor a motorosoknak már mindent lehet. Próbálj csak megemlíteni egy tipikus motoros szabálytalanságot neki, egyből az lesz a válasz, hogy: "de az autósok is".

Egész egyszerűen vicces, hogy itt erőlteti a saját "igazát", aki pedig nem ért egyet vele, az a hülye.

Minimálisan Szükséges Változtatás 2009.09.23. 20:03:33

@hatesz:

Nem mondasz igazat.
Mert Németországban több kategória van. Az általad említett első a 25km/h, ez elvben 14 éves kortól, egy személy.
A második az 50 km/h-s kategória, ez azt hiszem 16 éves kortól, utasszállítási lehetőséggel!!!!!
A harmadik a Simson kategória(!). Az 1990-ben egyesült Németországban az NSZK-éhoz igazították a közlekedési jogszabályokat. Igen ám, de az NDK-ban 60km/h volt engedélyezve az smkp.-kra, míg az NSZK-ban csak 50km/h (az NSZK-ba exportált Simsonok is 50km/h-ra voltak fojtva).
Kivételt tettek: az eredetileg 60km/h végsebességű, NDK belpiaci Simsonok megkülönböztető rendszámmal, 60km/h sebességgel járhattak tovább, legálisan!
Ez az egyik oka, amiért annyira népszerű ez a típus a németeknél.

Touch-Kó 2009.09.24. 04:57:30

@cso zsi:

'Tomit sajnalom biztos nem volt olyan profi mint te'

nem vagyok profi! Ezt nem tudom honnan vetted..
A ruha Meg csak csuszas Ellen ved Es nem akkor ha valaminek nekicsapodsz. Ezt szerintem tudnod kellene... Nemtudom mennyivel mehetett,nem is ez a lenyeg.
Ha az az autos nem akart volna keresztben allni az uton akkor nem lett volna semmi. Amugy a gyerek jol motorozott, van rola egy video a neten.

A hevnel kozlekedo Motoros elbaszta. Az a hely amugy is necces, ott basztak mar majdnem el engem is(a rakpart felol jottem elsobbsegem volt)
az elottem levo autostrade elengedtek(apam ult enne, de a 3meterre jovo Motoros ele ki kellett vagnia az autosnak..(en voltam a motoron)

a rendszamot hajlitani baromira felesleges, ha felfele hajtod latszik..
Van jobb megoldasa is..

cso zsi 2009.09.24. 15:31:51

@Touch-Kó: "a rendszamot hajlitani baromira felesleges, ha felfele hajtod latszik..
Van jobb megoldasa is.."

Miért is van rá szükség?

Touch-Kó 2009.09.25. 23:18:36

@cso zsi: Ezt egy másol postban már leírtam..

Ha van egy motorod ami 1 es sebességben 140-160-at megy(áttételtől függetlenül), 0-100-ra 3 sec, 0-200-ra 9-10 sec alatt gyorsul,és 300-km/h-nál tilt li (Kawasaki ZZR1400 a gyár szerint elektronikus tiltás kivétele után képes 350-re is) akkor nem biztos,hogy be lehet tartani az 50-es sebességet...Ráadásul, ha kerget a rendőr így simán le lehet rázni, mert:

1., sosem ér utól autóval(min.600-asod van,városban elég a kisebb is,sorok között lelépsz), kivéve ha rendőrmotoros mert ő igen. Kivéve autópályán, mert ott ő sem nagyon, hacsak nem FJR-je van...A régebbi BMW-k 170.et mehetnek az oldalt levő dobozok miatt, a szél nagyon dobálja a motort..

2., nem látja a rendszámodat, így nem tud azonosítni..

Ha el akarod tűntetni,akkor el tudod úgy hajlítani hogy senki se lássa...
Sár,vagy leragasztod,stb..
Ha pedig tükröket törsz (azokét szoktam, akik basznak észrevenni, mikor NORMÁLISAN közlekedek(van ilyen sajnos elég sok),vagy direkt próbálkoznak,és látom,hogy jót nevetnek)

Pl.haveromat tegnap (125-ös kis Yamahája van) ledudálta,egy 'kolompár Winetou' (cigány) hogy miért állt meg a zebránál, majd tolta a srácot,és mikor a lámpánál, szólt szegény gyerek(16),hogy nem kellene leszorítani meg tologtni, mert veszélyes, akkor a cigány azt mondta:-" Őrülj,hogy nem löktelek fel a p*csába,és hogy még életben hagytalak..."
Nah,most a helyében ezek után nagyobb motorral,miután így megfenyegetett( tudod cigánnyal nem lehet finoman, megbeszélni ezeket a dolgokat) lekúrni a tükrét a picsá*a,vagy rávágni a kocsijára egy jó nagyot, ablakra, motorház tetőre, az mindegy, csak nehogy már fenyegessen engem egy ilyen sz*r. Ebből talán tanul, és ne fog senki mást leszorítani, vagy kinyírni..Jót teszünk ilyenkor a társadalomnak:D

Most azt kérdezed,hogy miért:

1., Ne fenyegessen senkit egy ilyen lusta,büdös,retkes indián.Menjen el dolgozni,fizessen adót, és utána lehet autózni..
2., Ne akarjon már megölni bárkit is, mert átenged valakit a zebrán.
Szerinted, ez normális dolog lenne, ha a srácot lelökte volna az útról amiért meg mert állni a zebrán?

Szóval szerintem nem teljesen természetes dolog, ha azért ki akarnak nyírni az úton,mert eleget tettél a KRESZ szabályzatának, hogy gyalogátkelőn megadtad az elsőbbséget egy gyalogosnak..

Viszont, van amikor tényleg nem tudd hová tenni.Pl, a 2007-es CBR1000-en,ez a helyzet, ha lecserélet a gyári dobot..
Nem tudod hová tenni, mert az ülés alá teszik a dobot, ahol a rendszámod, volt, csak a kapható dobok mérete miatt nem fér el a rendszám, így nemtudod vissza tenni.Hangos kipu meg kell, halljanak téged..

REmélem elég magyarázó volt a komment...

Touch-Kó 2009.09.25. 23:33:29

@cso zsi:
Jah a képedre amit feltettél reagálnk!

Van a 3-dik kép.A zöld ninja.
Úgy tudom,hogy ha nem közlekedsz a járművel,hanem állsz vele, akkor tök mindegy,hogy van-e rajta, vagy nincs rendszám...
Mellesleg, ha tök hivatalosak, akarunk lenni, ill. jogkövető magatartást akarsz tanusítani, akkor parkolóóra használata...
Elmondom neked,hogy motornak ugyanannyit kell fizetni ehy fele akkora helyért, mint egy autósnak.Szerinted ez korrekt?
Londonban meg tudták oldani a külöm motoros parkolót is..

Agyalap 2009.09.29. 09:56:28

@Touch-Kó: "REmélem elég magyarázó volt a komment..."
Egy pszichiáternek mindenképpen.
"Ráadásul, ha kerget a rendőr így simán le lehet rázni" - miért kergetne a rendőr? Mert olyan gonosz?
"Ha pedig tükröket törsz" - miért nem pisztollyal jársz? Miért ez a kispályás tükörtörés?
Bejegyzéseid alapján úgy látom, hogy egy belátásra képtelen, kihaénnem, mindigigazamvan típusú szimpatikus közlekedő vagy.

- Capri - 2009.09.29. 20:01:19

Na, akkor erre varrjatok csákányt: Andrássy, Hősök fele megyünk, átlagos délutáni sor. Lassan megyek a belső sávban 20 éves robogómmal forgalom szerint úgy 40-nel, mellettem újgazdag szőke kurva a 6-os ajdijával, néztem a fejét pont, mert a szája látványa elindított valamit bennem, aztán egyszercsak kis pillantás telefonálás közben a tükörbe, majd húzza rám ezerrel a kormányt. Épp, hogy meg tudtam állni, hogy ne basszon neki a padkának. Fejem lila, mellécsorgok a pirosnál, két ujjammal nyomogatom a szemem, hogy talán nézni kéne oldalra, aztán védekezik, hogy nem látott. Anyád. Legyintek, megyek tovább a következő pirosig. Második voltam a sorban, előttem valami piros kocsi, mittomén, elindul, előtte semmi, ismétlem SEMMI, mögötte megyek, megint kábé úgy 40-nel, majd a paraszt egy kövér satu, én hátulról telibe vertem (persze, én voltam a hibás...), olyat estem, hogy bordám repedt, majd a geci kövér gázzal elhúzott. Anyám két autóval mögöttem, csak annyit látott, hogy a robogóm szanaszét az Andrássyn, én meg valahol a nyomvonalon pörgök. A rendszámra nem emlékszem, mert az első dolgom az volt, hogy nyomvonal közé perdüljek, nehogy átmenjen rajtam a mögöttem lévő kereke. Mindegy, ha véletlenül olvasod, ezúttal is a KURVA ANYÁD TE PARASZT. Na, lépjünk tovább, buzik az emberek, ennyi.

Touch-Kó 2009.10.03. 10:37:28

@Agyalap: Olvasd el a HSZ-em feletti Capri HOZZÁSZÓLÁSÁT!!
Emiatt kell tükröt törni..

A rendőrök elől meg miért kell menekülni?
Mert a pénztárcámra hajtanak, és a " Nemtudjuk-e megbeszélni a dolgot biztos úr"- mondatra várnak...

Ezért...












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása