Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Rendes volt a rendőr vagy csak lusta?

2009.09.18. 08:11 :: SilentSound

Marha jó memóriával rendelkezhet Ákos, hogy ilyen pontosan visszaemlékezett a lenti párbeszédre. Vagy a sokktól bevésődött az agyába. Mindenesetre majdnem legyalult egy rendőrautót, amiért cserébe egy kis kiabálós dorgálást kapott, ő pedig inkább örült, hogy nem lett belőle bírság, vagy feljelentés.

Furcsa rendőr sztori következik: A történet helyszíne az M5 autópályá egyik benzinkútja. Ide tértem be egy kávé elfogyasztása céljából este 8 óra körül. Az akció sikeresen zárult, indultam is tovább.

A pályára felhajtáskor oldalról egy felvillanó autólámpát érzékeltem. Ezután amikor felhajtottam hátulról rámtapadt egy autó. Amikor ezt észeltem, 2 tized másodpercell később, már villant is a kék és a jobbra index.

Kérdjőjelekkel a fejemben megálltam a leállóban mögém 3.5cm-re beparkolt a rendőautó is. Ablak le. Biztosúr érkezik.

Én: Jóestét kívánok.
Ő: (kiabál) : Szerintem itt nekem volt elsőbbségem. Nem????????
Én: ?????? Tessék ?
Ő: NEKEM VOLT ELSŐBBSÉGEM!
Én: A felhajtónál?
Ő: Hát persze.
Én: Ott van elsőbbségadás kötelező tábla, és egyáltalán van másik út ?
Ő: Igen és ha nem fékezek vagy ha más van ott akkor összetörik egymást.
Én: Nem láttam a táblát, elnézést kérek.
Ő: Ez nem elnézést. Maga egyébként nem lát?
Én: De látok, de táblát tényleg nem láttam, sőt másik autót sem. Ha így történt akkor bocsánatot kérek.
Ő: Ez nem bocsánat!
Én: Rendben van nem tudok mit mondani, ha nem adtam meg az elsőbbséget akkor köszönöm, hogy figyelt és sajnálom.
Ő: Viszlát!
Én: Viszlát!

Namost:) Tényleg nem láttam táblát, bár még nem volt időm visszamenni, nem tudom ott van-e. Amikor visszaemlékeztem csak a lámpa felkapcsolódása maradt meg. Mintha felkapcsolná egy autó ( nyilván a rendőrautó ) a lámpáját.

Ha szabálytalan voltam és benéztem a táblát az nagyon meglep, mert eléggé ügyelek erre és 9 év alatt egyetlen egyszer sem követtem el ilyen szintű szabálytalanságot. ( Oké nem vezetek annyira über sokat: 20-25.000km / év, de tényleg még jobbkéznél is ha elsőbbségem van, inkább benézek balra is).

Persze ettől még megtörténhet, hogy tényleg jött a rendőr, tényleg ott egy szerviz-út és tényleg benéztem az elsőbbségadás kötelező táblát. Lehet, hogy nem felkapcsolták a lámpát csak az irányváltoztatást érzékeltem annak, amikor kifordultak erre az esetleges szerviz-útra.

Viszont semmi büntetés, helyszíni bírság, deák igazolvány zsebbe vagy ilyesmi. Az iratokat sem kérték el! Csak szóbeli figyelmeztetés. Ha igaza volt a rendőrnek akkor maximálisan jófej, korrekt, kedves stb. volt.

A kollégája az autó jobb elejénél állt végig. Nem értem miért, gondolom a rendszámot nézte. Lehet, hogy rendszám alapján feljelent és nem kér iratokat valamint nem is szól róla? Végül is objektív felelősség van. Vagy nem akart semmit, csak tényleg figyelmeztetni.

Midenesetre akármi is történt simán megbüntethetett volna akár a törvényes keretek között, akár utalhatott volna a szürkébb megoldásra. De semmi.

A lényeg, és ezt nem hittem, hogy valaha is leírom: Pozitívan csalódtam a rendőrségben!

68 komment

Címkék: közlekedés autó rendőr sztereotípia autópálya pozitív benzinkút

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

...::: Flúgos Kamionos :::... 2009.09.18. 08:14:32

Én már tudom ki a hülye, de nem mondom meg.

A posztoló fog kapni rendesen a többiektől :) Mert ugye ha nem lát, akkor ne vezessen többet :)))

Dready 2009.09.18. 08:19:22

Ha autópályára hajtottál fel a pihenőből / benzinkútról akkor még a gyorsító sáv előtt ott van a tábla.

Minden pihenőnél így van.

Rendőr tényleg jó fej volt, mert csak figyelmeztetett.

Szal 1:1 :) (ő neki igaza volt, téged meg nem büntettek meg)

Marcellusca 2009.09.18. 08:22:54

@...::: Flúgos Kamionos :::...: De lehet, hogy a jobb 1-ben ott volt a vakvezető kutyája. :) Akkor már lát rendesen. Sőt! :)))

Egyébként meg, szvsz, a rendőr a leálló sávban pirickázott, amit nem vett észre a kedves, vakegér posztoló. :)
Mondjuk mentségére szolgáljon, hogy ott (alapvetően) nem számítunk forgalomra.

...::: Flúgos Kamionos :::... 2009.09.18. 08:27:53

@Marcellusca (már a moxonidin is kevés): A vakegeret nem falja fel a vakvezető kutya?

Mondjuk az nekem nem teljesen világos, hogy honnan jött a rendőrautó. Biztos hülye vagyok :)

Marcellusca 2009.09.18. 08:57:13

@...::: Flúgos Kamionos :::...: Kutya, vazze, nem vakvezető macska! :)))

@szaGértő: Hüjjje. :)))

pt_tomi 2009.09.18. 09:03:19

Valahogy nem vagyok képben azügyben, hogy hol is lehetett a rendőr...
Az én verzióm:
Posztoló szambázik a felhajtón, már majdnem beér a pályára látja a fényt...
Első alternatíva: Értelemszerűen ő a gyorsítóba érkezik, és ha itt halad akkor mögötte ugye nem lehet autó mert az a leállósáv volt és lesz is ha vége a gyorsítónak.
Naszóval ha a rendőr már itt ráugrott akkor eredetileg ők mentek rossz helyen -leállósávban, ami megkülönböztető nélkül ugyanúgy szabálytalan szal miért pampog

Második alternatíva: autósunk gyorsítóban halad, a rendőr szabályosan jön a külsőben
Gyorsító elfogy, be kéne sorolni meg is van, rendőr meg megteszi hátulról -mert ugyan látta, hogy valaki épp rámenne a pályára, de ő lusta volt a belsőbe átmenni, hogy elősegítse azt, és ne kelljen szerencsétlennek sutuznia a gyorsító végén

2+1: a posztoló Ufónak hitte a fényt és figyelmetlenül a rendőr alé hajtott -ezesetben ő a.. -Flúgos már mondaná:)

RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2009.09.18. 09:08:58

ez nem intézkedés volt, hanem erőfitogtatás :D

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2009.09.18. 09:09:48

@pt_tomi: Szerintem ez a gyorsítósáv előtt lehetett még, ahol a benzinkút mellett szokott jönni egy út párhuzamosan az autópályával, meg egy hátulról a benzinkút mögül, ahonnan általában elsőbbséget kell adni. Gondolom a posztíró itt nem állt meg a rendőrautó előtt, aki aztán a gyorsítósáv elején állította meg talán.

Ocsy 2009.09.18. 09:21:29

A rendőrök rendszeresen játszák azt, hogy a leállósávon poroszkálnak. Ha lehajtó nyílik, akkor mennek tovább azon, de nem fordulnak le. Múltkor az M0-n a csömöri lehajtóban is előadták ezt a műsort. Közvetlenül előttem mentek kb. 60-nal a lehajtón, én lefordultam, ők meg a forgalom elől elzárt területen tovább egyenesen a másik oldali felhajtó felé, ahol ugyanilyen veszélyes helyzetbe sodorhatták az éppen felhajtani igyekvőket. Gondolom, itt ugyanez történhetett. És valóban nekik volt elsőbbségük, hiszen a védett úton kavartak, csak éppen a leállósávban, ami szabálytalan, még a bóbitás taxival is, ha nem használja a jelzéseket. A felvillanó fény meg vagy refi volt, vagy nem haladtak, csak álltak a felhajtó melletti szintén forgalom elől elzárt területen (ilyet is szoktak, ugye), és éppen akkor indultak el, a fényszórót felkapcsolva.

"tényleg még jobbkéznél is ha elsőbbségem van, inkább benézek balra is"

Ez egészséges túlélési ösztön... Annak idején az oktatóm erre az elsők között tanított meg. Tökmindegy, milyen kereszteződés, jobb kéz, vagy nem, kétirányú úton mindig balra kell nézni először, mert onnan korábban jön beléd valami. Ha jobbra nézel, miközben csorogsz be a kereszteződésbe, már csattanhat is valami balról. Arról nem beszélve, hogy jobbkezes kereszteződésben egyáltalán nem biztos, hogy a balról érkező megadja az elsőbbséget (sőt...), szóval célszerű ott is először balra nézni.

Tier 2009.09.18. 09:30:40

@SilentSound: Így történt ahogy írod.
Ez elég messze volt még az autópályára történő felhajtástól és a gyorsítósávtól.

Csak az volt a furcsa, hogy bár sötét volt, és igen defenzíven vezetek, mégis az maradt meg, hogy mintha akkor kapcsolták volna fel a lámpát amikor én már elhaladtam előttük.

Persze nem zárom, hogy ki benéztem a táblát, ahogy azt már kifejtettem.

Tier 2009.09.18. 09:31:39

Ja és a kérdés:

Iratok elkérése nélkül feljelenthetnek csak a rendszám alapján ?
Vagy azt azért közölték volna ?

Marcellusca 2009.09.18. 09:40:15

@Tier: Ez tényleg jó kérdés.
Valaki, aki jártas a dologban, belinkelhetné, hogy mi tartozik az objektív felelősség körébe. Mert tudtommal nem minden, csak szeretnek ezzel példálózni.

Lipi1945 2009.09.18. 09:44:54

"A kollégája az autó jobb elejénél állt végig. Nem értem miért," Így szokták, az egyik áll a sofőr ajtajánál a másik meg a kocsi elött az egyik saroknál. Szerintem nem a rendszám miatt, hanem, hogy belásson az autóba mer emelyik ott áll az ajtónál az kb semmit se lát, hogy mi történik a kocsiban, a másiknak kell figyelnie és vigyáznia a trására ha esetleg rálőnének vagy akármi az autóból. Legalábbis én erre tudok gondolni, a sarkon álló általában a pisztolytáskát is kipatentójja.

Ocsy 2009.09.18. 09:44:59

@Tier: "Ez elég messze volt még az autópályára történő felhajtástól és a gyorsítósávtól."

A sztoriban viszont ez van:

"A pályára felhajtáskor oldalról egy felvillanó autólámpát érzékeltem."

Bár igazából mindegy, mert a benzinkúti kihajtókkal szemben a pályának, meg az azzal párhuzamos "szervizutnak" is elsőbbsége van. Csak az első esetben ők is szabálytalanok voltak, a másodikban meg csak Te nézted be. :-)

Rendszám alapján nem szoktak feljelentgetni, ha már megállítottak. Ha a fenti párbeszéden kívül nem volt más (még a papírokat sem kérte el?), akkor nem lesz folytatása az ügynek.

pt_tomi 2009.09.18. 09:46:55

@SilentSound: a posztban írt pályára felhajtást úgy értelmeztem, hogy már ott vagyok, ezekszerint még előtte volt...meg is erősítették
@Tier: Simán benézhető, főleg ha a másik kocsi eredetileg nem feléd haladt, aztán egy kanyar vitte a oda hol neki lett volna elsőbbsége...

Egyébként irat nélkül is feljelenthet, mint ahogy a trafipax esetén is, nem biztos hogy megállít hiába mentél gyorsan, de aztán jön a csekk
-de pont itt a lényeg, hogy bizonyíték kell! fotó videó...

Lipi1945 2009.09.18. 09:49:34

@Lipi1945: Ja és gyanítom azért az egyik sarkánál, hogy ha el akarnék hajtani akkor könnyebben elugorhasson a kocsi elöl.

pt_tomi 2009.09.18. 09:52:39

@Marcellusca (már a moxonidin is kevés):
net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=98800001.TV
21§ Objektív felelősség, itt írják miért felel az üzembentartó, magyarul ezekért feljelenthet simán rendszám alapján is -persze kell fotó vagy videó, aztán az üzembentartó a közigazgatási eljárás közben nyilatkozatot tehet ha más vezette.

Pont egy ilyet ügyezek gyorshajtás miatt -nem én, nem én-, ha valami érdekel kérdezz!

Tier 2009.09.18. 09:53:16

@Ocsy: Akkor mégegyszer.
Elindultam a benzinkútról. Azért indultam el, hogy felhajtsak az autópályára. Ugye mellette van a benzinkút.

Viszont még a pályára történő kiérkezés előtt történt mindez. Szervízút vs szervízút.
Tehát a gyorsítósáv előtt.

Olvasd el amit Silent írt. Az történt.

Így ok?

pt_tomi 2009.09.18. 09:55:29

@Marcellusca (már a moxonidin is kevés):
ha már a közigazgatásit megemlítettem -ez ugye az a fajta mikor mindenképp van feljelentés, szal ezek a bírságok
net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=A0700410.KOR

Tier 2009.09.18. 10:01:21

@pt_tomi: Szóval szerinted feljelent és nem is említi meg a beszélgetés során ?

Ocsy 2009.09.18. 10:01:48

@Marcellusca (már a moxonidin is kevés):
Az objektív felelősséget a közigazgatási bírsággal sújtható szabálysértésekre alkalmazzák.
Ezek a 410/2007. (XII.29.) számú kormányrendeletben vannak részletesen leírva, büntetési tételekkel együtt. Ide tartoznak:

- Megengedett legnagyobb sebesség túllépése (a sokat idézett táblázat szerint)
-A vasúti átjárón való áthaladásra vonatkozó szabályok megsértése (előtte való megállás és ráhajtás)
- A járműforgalom irányítására szolgáló fényjelző készülék (leánykori nevén: lámpa) jelzéseinek figyelmen kívül hagyása (megállási kötelezettség - sárga - és továbbhaladási tilalom - piros)
- A megállásra és várakozásra vonatkozó szabályok megszegése
- Autópálya leállósávjának igénybevételére vonatkozó szabályok megszegése (haladás és szabálytalan megállás)
- Behajtási tilalom megszegése, kötelező haladási irány be nem tartása
- A természet védelmére vonatkozó szabályok megszegése (behajtás védett területre, vagy letérés védett területen belüli engedélyezett útról)

Ocsy 2009.09.18. 10:04:32

@Tier: Jóvanna, nyugi, OK. Félreérthető volt. Akkor szervízút. Ahogy Silent írta. Jó. Nem kell mindjárt bekapni...

pt_tomi 2009.09.18. 10:08:00

@Tier: Nem! Csak példát írtam arra, hogy nem kell ahhoz papírokat kérni, hogy feljelentsen!
Ez elég kevés ahhoz, hogy ügy legyen belőle! Egy dolgot tehetett volna az pedig a helyszíni bírság elsőbbségadás elmulasztása miatt, de benne van a nevében, hogy helyszíni, ha elengedett márpedig így volt akkor táma lezárva.

u.i.:Legközelebb figyeld jobban a mozgó fénypontokat és várjuk írásod az Ufohívők blogjára ;)

Ocsy 2009.09.18. 10:19:58

@Tier: Ha a helyszínen megállít valami miatt, akkor igazoltatnia kell, hogy megállapíthassa, hogy ki vezette az autót. Ilyenkor nem az objektív felelősség számít, hanem az, aki ténylegesen vezetett. Az objektív felelősség arra való, hogy egy fényképen szereplő rendszám alapján is meg tudjanak büntetni valakit, akárki is vezetett. De ha a vezető ott van a helyszínen, akkor nem csinálják azt, hogy nem kérik el az adatait, hanem a felírt/lefényképezett rendszám alapján kezdik keresni az üzembentartót, hanem a jogsi/személyi alapján feljelentik a vezetőt, és kész. Aztán a szabálysértés fajtájától függően vagy szabálysértési, vagy szabálysértési és közigazgatási eljárás is lesz belőle.

trixilw 2009.09.18. 10:34:43

Ezekben a kétszervízutó kutakban már az is érdekes, hogy az egyik szervizút általában csak kamionosoknak van. Persze van kivétel, de általában így van. Szóval simán lehet, hogy a söndőr eleve szabálytalan volt. De RosszQtya írta jól, ez nem rendes dolog, hanem erőfitogtatás.

Sündőrökről annyit - tudom hogy off de akkor is - tegnap megyek a Váci úton a Frangepáni lámpát elhagyva a középső sávban, balról mellettem egy sündőrautó. Az OMV kútnál lévő lámpa sárgára vált, én szép nyugodtan fékezek és minden durva lassítás nélkül megállok. Sün éber őre mellettem se nem gyorsít se nem lassít, tartja az 50-es tempót majd nyugodtan áthalad a piroson. A lámpa azelőtt váltott pirosra, hogy ő a vonalába ért volna. Innentől kezdve sünt neki nem egyet, százat.

Marcellusca 2009.09.18. 10:37:09

@pt_tomi: @Ocsy: Kösz, Skacok!
Tehát az elsőbbségadás elmulasztására nem vonatkozik. :)

Tier 2009.09.18. 10:43:16

@pt_tomi: Hát én is így gondoltam, de elvileg aug 1-től nincs helyszíni.

Legalábbis napvilágott látott ilyen hír.
(ami ugye semmit sem jelent : )

Ocsy 2009.09.18. 10:46:17

@Marcellusca (már a moxonidin is kevés):
218/1999. (XII. 28.) Kormányrendelet az egyes szabálysértésekről:
44. § (1) Annak a járműnek a vezetője, aki - a (2) bekezdésben foglaltak kivételével - az elsőbbségre vagy az előzésre vonatkozó szabályokat megszegi,
ötvenezer forintig terjedő pénzbírsággal sújtható.
(2) Annak a járműnek a vezetője, aki az elsőbbségre vagy az előzésre vonatkozó szabályok megszegésével a közlekedés más résztvevőjét hirtelen fékezésre vagy irányváltoztatásra kényszeríti,
százezer forintig terjedő pénzbírsággal sújtható.
(3) A (2) bekezdésben meghatározott szabálysértés miatt a szabálysértési hatóság járművezetéstől eltiltást alkalmazhat, továbbá az (1) bekezdésben meghatározott szabálysértés esetében a rendőrség helyszíni bírságot szabhat ki.

Marcellusca 2009.09.18. 11:03:03

@Ocsy: Köszi, de csak az adott szituval kapcsolatban kérdeztem. :)))
Mert ott alapvetően ez volt a helyzet, hogy a szervízúton haladva nem adta meg az elsőbbséget a másik szervízúton haladó r. autónak.

Ocsy 2009.09.18. 11:09:23

@Marcellusca (már a moxonidin is kevés): Persze, én is azért másoltam be. Ha Tier tényleg benézte a táblát a szervizút előtt, és a rendőr meg akarta volna büntetni, akkor igazoltatás, és helyszíni bírság lett volna a kézenfekvő intézési mód, mert az is valami, viszont a szabálysértési feljelentésekkel ők sem szeretnek bíbelődni.

pt_tomi 2009.09.18. 11:13:47

@Tier: huh ezt nem tudom, azt viszont igen, hogy olyan formán szigorítottak aug1-el, hogy a:
mobil, bukósisak, biztonsági öv, gyerekülés nem megfelelő használata -értem ezt úgy, hogy nincs bukója nem kötötte be magát stb. átkerültek a szabálysértésből a közigazgatási státuszba, szal nincs mérlegelési joga a helyszíni intézkedés során, hogy fizetsz pár ezrest és mehetsz, hanem mindenképp feljelent...
DE a feljelentés nem zárja ki a helyszíni bírságot, ahogy a törvény is ír pár esetet rá, tehát ha megállít mert X dolgot csináltál adhat csekket, de az X dolog mértéke vagy épp törvényi besorolása miatt pluszban fel is jelenthet.

Itt kell megjegyezni azt is, hogy "duplán" viszont nem fizetsz (helyszíni+közig.), ezeket is törtvény tisztázza.

Van olyan is pl, hogy ha egy bizonyos távolságon belül 2szer bemérnek, akkor csak az egyik büntetést kell fizetni.

De ezeknek elég jól utána kell nézni, nem szeretnék hülyeséget írni, főleg, hogy legtöbbje október 1-el elvileg változik!

107! 2009.09.18. 11:59:08

@pt_tomi:

Ebben akkora kavarás van jelenleg, hogy még mi sem vagyunk tisztában vele, hogy az a szerencsétlen, aki kitalálta, hogyan képzelte el. Megint olyan "csinált" törvényt, aki soha nem látott még rendőri intézkedést, soha nem próbált még meg végig vinni egy szabálysértési eljárást.

A parancsnokok oktaták az anyagot. Nem érzem magam hülye gyereknek, de nagyon nem értettem, mi az amit lehet, mi az amit nem, mihez kell bizonyítékként "hiteles" fénykép, vagy videó... Egy szóval óriási a káosz.
Nem tudom, próbált e már valaki lefényképezni egy vezetés közben mobilt használót, úgy hogy látszódjon a telefonálás ténye, a helyszín, és a rendszám...

Eddig ha láttunk ilyet, megállítottuk, ha elismerte kitöltöttünk egy csekket, ha nem feljelentettük, aztán a bíró eldöntötte, hogy érdekemben áll e valótlanul feljelenteni bárkit is, és hozott egy döntés. Gyorsabb volt, eredményesebb... Most meg... Inkább nem is állok neki, mert csak magamat hozom kellemetlen helyzetbe. Persze majd a statisztikák bebizonyítják, hogy visszaszorult ez a fajta szabálysértés, mert tized annyi intézkedés történ vele kapcsolatban.

Na most jól kiírtam magamból. :-)))

Marcellusca 2009.09.18. 12:20:11

@107!: Tuggyad mán mi' csinyász! :D
Én legyek tisztában a törvényekkel? :)))

Tier 2009.09.18. 12:28:27

@107!: :)

Le lehet fényképezni simán.
500mm -es teleobjektív egy profi vázon. És 6-8 helikopter viszik körbe körbe a 10.000 wattos stúdióvakukat, amiket a váz rádión irányít.

Egy villantás és minden látszik a fotón :D

Ocsy 2009.09.18. 12:40:25

@107!: Simán lehet olyan állóképeket csinálni, amin rajta van a környezet 360 fokban. Láttam a Mátrixban (ráadásul az má' milyen régi film má'), úgyhogy nekem magyarázhatsz itt félre bármit... :-)

pt_tomi 2009.09.18. 12:55:31

@107!: De majd ebből lesznek a pozitív rendőrös sztorik, hogy csak figyelmeztettek/figyelmeztettél :)

Lehet, hogy egy két esemény besorolása alaptalan, de véleményem szerint szükséges rossz ahhoz, hogy picit változzon néhányunk hozzáállása.
Napokban láttam egy normál autót, elöl anyuka, hátul két kisiskolás gyerek bizt.ülés nélkül. Az öv a nyakuknál!
Korábban, egy elég kis autó, anyuka vezet, anyós ülésen kisgyerek nyakánál az öv, a hátsó ülésen 2 felnőtt nyomorog.

Ocsy 2009.09.18. 13:03:15

@pt_tomi: Városban az is teljesen megszokott (de autópályán sem ritka), hogy a gyerek be sincs kötve, a két első ülés között kóvályog.

prettyinpink 2009.09.18. 13:25:45

helyesebben szólva (posztoló) egy rendőrben csalódtál pozitívan... ahogy a rendőrök egy nagy %-a rendes ember. a probléma az h nem mind ilyen. ha ilyen lenne akkor jogállamban élnénk, így csak remélhetjük, hogy épp nem egy hülyébe futunk bele. sajnos.

nocommento 2009.09.18. 13:30:34

Volt-e satufék? Ha nem, akkor megadta az elsőbbséget, nincs miért feljelenteni. A macisajtnál csak hirtelen fékezésre nem kényszeríthetsz. Ha csak egy picit kell lssítania a másiknak az, belefér. Ezért nem tudnak feljelenteni, ez csak oktatás volt.

biohazard 2009.09.18. 13:43:41

@nocommento: Ezek szerint te is azon marhák közé tartozol, aki simán kikanyarodik mások elé, ha úgy látod, az meg tud valahogy állni.

Smartass 2009.09.18. 13:51:33

"... ( Oké nem vezetek annyira über sokat: 20-25.000km / év,"

Az szerintem pedig elég sok. Ez kb heti 500 kilométer, és az sok.

...::: Flúgos Kamionos :::... 2009.09.18. 13:56:45

@nocommento: A vészfékezés és a lassítás között van egy kis átmenet is, nem? Vagy te csak vészfékezni tudsz?

Marcellusca 2009.09.18. 14:09:55

@...::: Flúgos Kamionos :::...: Há', nagygáz, nagyfék. :)
Mint a BKV-s buszsofőrök. :)
Igazodik a nép, a következő megállóban még felférnek öten. :)))

biohazard 2009.09.18. 14:17:15

@...::: Flúgos Kamionos :::...: Ráadásul rosszul is tudja:

b) Elsőbbség: továbbhaladási jog a közlekedés más résztvevőjével szemben. Azt a járművet, amelynek elsőbbsége van, az elsőbbségadásra kötelezett nem kényszerítheti haladási irányának vagy sebességének hirtelen megváltoztatására.

...::: Flúgos Kamionos :::... 2009.09.18. 14:31:30

@Marcellusca (már a moxonidin is kevés): @biohazard: Aztán ő nem meri átengedni a gyalogost, mert fél, hogy beléhajtanak hátulról...

Darren79 · http://www.darren.hu/blog 2009.09.18. 14:51:40

Valaki legyen szíves és súgja már meg nekem, ha már ilyen tudatlan vagyok, hogy mi a fenének van macisajt a felhajtóknál! Kinek kell ott elsőbbséget adni? A felhajtó a gyorsítósávba visz, más út nem csatlakozik bele, az meg egyértelmű, hogy aki az autópálya külső sávjában közlekedik, annak elsőbbsége van, hiszen másik forgalmi sávot vesz igénybe, amelybe nekem, a felhajtón közlekedőnek majd át kell sorolnom...

Marcellusca 2009.09.18. 15:00:01

@Darren79: Az azé' köll oda, mer' gyön egy IQ-light és csattan a pályán érkezővel, majd megmagyarázza, hogy nem volt tábla, ezért úgy gondolta, hogy neki van elsőbbsége. Vagy mégjobb esetben, aztatat mogya, hogy nem adták meg neki a "jobbkezet", pedig ő jött arról, a pályán száguldozó neki balról jött.
Értve vagyok? :)))
Egyéb hüjjje kérdés? :DDDD

Darren79 · http://www.darren.hu/blog 2009.09.18. 16:20:37

@Marcellusca (már a moxonidin is kevés):

De könyörgök, hát ki a fene jönne neki balról, amikor az ő sávja zárt?

Cattish 2009.09.18. 16:44:47

@Darren79: Na erre én is nagyon kíváncsi lennék, tényleg logikátlan.

Marcellusa, amit a jobbkézről írsz, az csak akkor igaz, ha mind a ketten sávot váltanak éppen (ilyenkor annak van elsőbbsége, aki a külsőből a középsőbe tart azzal szemben, aki a belsőből érkezne).

Marcellusca 2009.09.18. 16:52:26

@Darren79:
@Cattish:

Jajj, ne akarjátok már nekem megmagyarázni! :)
Mondom IQ-light ótós. Márpedig van belőlük nem is kevés! :D

i23kovacs 2009.09.18. 16:53:38

Szerintem nem néztél el semmit, csak nem olyan gyorsan takarodtál az ótról, mint ahogy ő gondolta.

Nekem is volt ilyenben részem:
egyszer haladok át az Astoriánal a Keleti felé, és már a kereszteződés túloldalán áll egy rendőrautó keresztben a forgalomtól elzárt területen, villog a kék lámpa, de nem szirénázik. Minthogy már bennt voltam a kereszteződésben mire észrevettem, nem álltam meg, hanem áthaladtam, és kisoroltam.
Utánam jött, megállított és ordított mint a sakál, hogy miért nem engedtem el. Mondom hogy azért, mert nem szirénázott, és ha indexelt is balra, én nem láthattam, hiszen a jobb oldala felől érkeztem. Visszament a kocsijához, bekapcsolata a szirénát, ami addig egyátalán nem is szólt, és üvöltött torka szakadtából, hogy milyen bunkó vagyok, hogy ezt nem hallottam. Mondtam, hogy nem hallottam, mert nem is szólt. Akkor feljelent. Mondtam tegye. Nem tette.
Van ilyen.

schdl (törölt) 2009.09.18. 16:57:13

Ez már a hétvégi poszt? :D

schdl (törölt) 2009.09.18. 17:01:33

@Lipi1945: Amerikában is így csinálják, annyi különbséggel, hogy a második rendőr a megállított mögött áll az egyik saroknál, direkt a holttérbe.

Cattish 2009.09.18. 17:10:11

Nem olyan régen a Nagy Lajoson nem tetszett a kékeknek az 50-es tempóm (hát majd hülye leszek gyorsabban menni, amikor zsandamérik jönnek mögöttem), így egy zebrán! megelőzött. Nem t'om mit gondolt: index használata nélkül mi a francnak lassítok zebra előtt?
A lámpánál természetesen utólértem: a jobb egyben nyálát folyatva bubukált hátradöntött ülésben a rend egyik derék őre.
Sajnos gyáva voltam ahhoz, hogy beszóljak.

Mondanom sem kell, megkülönböztető jelzések nem voltak bekapcsolva.

schdl (törölt) 2009.09.18. 17:44:57

@Cattish: Ellenpélda:
Nemrég éjszaka mentem vhova, itt a Nagyfaluban. Az ötvenes zónában elöttem szutykolódott egy rendőrautó 40-el. Kivártam az alkalmas helyet és megelőztem :) Nem jött utánam, nem volt gond.

nocommento 2009.09.18. 17:47:33

@biohazard: örülök a következtetésnek. Abból, hogy jogilag mi áll meg, miért következik az, hogy én hogyan viselkedem? Nem értékeltem a cselekedetet, csak a feljelentésparára válaszoltam.

schdl (törölt) 2009.09.18. 17:49:48

Felsejlik bennem egy kérdés (akinek nem inge, ne vegye magára):
Ha ötvenes zóna van, akkor a Tisztelt autós társak miért nem képesek 50el haladni? Nincs elöttük semmi, nem utcát keresnek, nincs lámpa, jók a látási viszonyok, jó az útburkolat minősége... MIÉRT?
Többször tapasztaltam ilyet, volt köztük férfi és nő is vegyesen, fiatal, öreg egyaránt. Előzni nem tudok, mert tilos ( ;) ).
NE TARTSATOK FEL, FONTOS EMBER VAGYOK!!! :D

nocommento 2009.09.18. 17:50:26

@...::: Flúgos Kamionos :::...: Van. De azt hogy a két véglet közül melyik felé hajlott jobban, azt a rendőrség vagy később a bíróság mondja meg, itt nincs értelme taglalni. És ha nincsenek féknyomok vagy csatt, akkor a rendőr nem tud feljelenteni. Pusztán erre gondoltam.

nocommento 2009.09.18. 17:54:54

@Darren79: Ha nincs betonfal, például egy leállósávban kecmergő Zsaru vagy Narancslámpás megy neked. Hiába jön szabálytalanul, elsőbbséget kell adni neki!!! Téged csesznek meg, ha nem teszed.

nocommento 2009.09.18. 17:56:26

@biohazard: a bíróságon a hirtelen szót is értékelik.

nocommento 2009.09.18. 18:04:08

A fékezés milyensége egyszerre műszaki és jogi fogalom is, tehát szakértői kompetencia, de bírói kompetencia is. Műszaki szempontból az „átlagos legnagyobb lassulás” felső határának a fele értéknél van az „intenzív fékezés”, az ez „alatti” fékezést nevezzük „lassító fékezésnek”, az e „feletti” tartományt pedig „vészfékezésnek”. Mivel azonban a fékezés milyenségének jogi relevanciája van, illetve lehet, ennek jogi jellege is van.

Hirtelen fékezés

A jogi jellegre utal mindjárt az is, hogy ez szerepel a KRESZ-ben. A KESZ függelék III/b. pontjában szereplő megfogalmazás szerint „azt a járművet, amelynek elsőbbsége van, az elsőbbségadásra kötelezett nem kényszerítheti haladási irányának vagy sebességének hirtelen megváltoztatására”. A sebesség „hirtelen megváltoztatása”, amelynek gyakorlati előfordulása szinte mindig a sebesség hirtelen csökkentése, a hirtelen fékezés, tehát jogszabályban szereplő fogalom, amelyet a jogalkalmazás során értelmezni kell. A „hirtelen” fékezés lényegében az intenzív fékezést jelenti.

Kiindulópontul szolgálhat az, hogy ha a fékezés elő azt a jelzőt tesszük, hogy „hirtelen”, akkor létezik nyilván jelző nélküli, azaz „nem hirtelen” fékezés is.

schdl (törölt) 2009.09.18. 18:24:02

@nocommento: Szerinted ezt vki elolvassa / értelmezi? :D

Tier 2009.09.18. 22:55:49

@nocommento: Ezt én is így tudom. De, hogy mekkorát fékezett a biztosúr, már ha fékezett, azt nem tudom.

Tier 2009.09.18. 22:57:01

@Smartass: inkább 400, mint 500.
És hát mihez képest sok :)

Tier 2009.09.18. 23:04:20

@nocommento: Wow!

Én tudom az oktánszám definícióját :)












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása