Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Büntetést a leállósávot bedugítóknak!

2009.09.24. 10:24 :: SilentSound

Szerencsére a baleseteknek csak kis százaléka történik autópályán, olyankor viszont sokszor teljes pályazár van. Még szerencse, hogy van egy leállósáv, ahol előre lehet pofátlankodni, mert a sok lúzer nem meri használni. A mentő meg várja ki a sorát, majd mehet ő is, ha a karambolos autók porig égtek és át lehet fölöttük hajtani. Tier hozzám hasonlóan felhúzza magát, ha ilyet lát, mint ahogy történt ez most is. Ha volna rá rendőri kapacitás, simán azt javasolnám, hogy egy motoros rendőr guruljon végig a leállósávon és mindenkinek írjon egy szép zsíros csekket, a jogsit meg vegye el egy pár hónapra. És akkor szerintem még nem voltam olyan szigorú, mint a levél írója.

Többször körbejárt sztori következik, kávézás közbeni filozofálgatás céljából. Vasárnap este M7, Budapest felé. Baleset. Az autópálya sms szolgáltatása annyit ír, hogy égő autó oltása folyik a pályán, sávzárás, torlódás. Számolgattunk és arra jutottunk, hogy ha a dugó nem nagyobb, mint 6 km, akkor még elérjük a lehajtót, és nem sokkal később jöhetünk is vissza. Nagyobb volt : ) Így jártunk.


Jellegzetes kép egy korábbi posztunkból

3 sáv, mindenki szépen lépésben halad előre lépésben, sokszor megállva. Hahaha. Egy mesében ez bizonyára így lenne, azonban ez nem mese. Leállóban 70-80 km/h - val megszámlálhatatlan autó száguld el mellettünk.

Namármost. Autópálya sms nélkül 15 IQ felett már könnyedén kikövetkeztethető, hogy bizonyára baleset történt, azért állunk. Ha baleset történt, akkor talán talán tűzoltó, rendőr, mentő is érkezik a helyszínre. Ehhez az összefüggéshez már talán 20-as IQ szükséges, belátom.

És LEHET, hogy ezek a járművek nem a dugóban tervezik megközelíteni a helyszínt, hanem máshol. De hol ? A leállóban ??? Hmmmmm lehet. Oké belátom én, hogy ez már über bonyolult talán 35-ös IQ is szükségeltetik az összefüggés megértéséhez.

Ha pedig valakinek problémája támad és ki kell mennie a leállóba, akkor a 70-80-al haladó képződmény még egy balesetet okoz igen könnyen. Ez már a legfelső szint, mert 50-es IQ alatt nincsen esély ezt megérteni. Felírtam 15 rendszámot, de úgy döntöttem mégsem írom ide őket, mert az ég egy adta világon, semmi, de semmi értelme.

Amire viszont kíváncsi lennék az nem más, mint pár darab, balesetek esetén leállóban száguldozó felhasználó véleményére az üggyel kapcsolatban. A 2 kérdés amelyet hozzájuk intézek nem bonyolult (15 - ös intelligencia kvóciens fölött már megérthető : ) , így hangzik:

"Amikor a leállóban 70 km / h - val húztok el a normálisan haladó emberek mellett, szabálytalanul és balesetveszélyesen, akkor mégis mi a lóf*szt képzeltek???? Most komolyan: normálisak vagytok???"

És megoldás ugye nem nagyon van. Olvastunk már itt olyat, hogy valaki beállt a leállóba akadályozva ezeknek a seggfejeknek a továbbhaladását. De ugye ezzel ott is torlódás alakulhat ki, ami még gázabb a mentőknek, illetve szabálytalanságot szabálytalansággal akadályozni az nem annyira van rendben. Lehet szólni a rendőröknek is. Nekem erről egy darab : ) a véleményem.

Ellenben a rózsaszín festékkel (haladóbbaknak kromofággal ) töltött paintball puska ....

 

180 komment

Címkék: közlekedés autó baleset büntetés autópálya kresz dugó

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Robesz84 2009.09.24. 10:51:52

A téma jogos, aktuális, mindennapos, megoldás nincs sajnos...ahhoz nem embereknek kéne a volán mögött ülni. :-(

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2009.09.24. 10:53:10

@Robesz84: Most is ülnek állatok a volánnál...

Nikorene 2009.09.24. 10:58:04

rendőr meg persze sehol...

Tier 2009.09.24. 10:58:17

Remélem azért jönni fog valaki a célcsoportból :)

És megnyilatkozik.

Normális vagyok? 2009.09.24. 11:04:58

Most erre mit lehet mondani? Talán annyit, hogy hülye az összes!

-d(-_-)b- 2009.09.24. 11:12:28

A rendőrök el vannak foglalva azzal, hogy egyáltalán nem balesetveszélyes helyeken szétszívassák a gyorshajtókat.

Szarnak rá, hogy vannak _valóban_ balesetveszélyes szituációk, ahol szükség is lenne rájuk.

vérengző kismalac 2009.09.24. 11:14:34

Ha látod, hogy jön valaki a leállósávban akkor gyorsan elé kell ugrani. Ha elüt akkor megbüntetik a rendőrök, ha meg tud állni, akkor kirángatod az autójából és ütlegelés, rugdosás közben ecseteled neki az általa okozott helyzet súlyosságát.
Szerintem nem fog többet ilyet csinálni, de aki látja és hallja az sem.

Grg76 2009.09.24. 11:16:46

Ugyan már, mit vártok a rendőröktől, pár napja is, Attila út - Alagút kereszt, alagút bedugulva, jó magyar szokás szerint persze az autósok beállnak a sárgával felfestett kereszteződésbe. Én a Moszkva tér irányába haladnék, elöttem kettővel egy rendőrautó. Természetesen kikerülte a bent ragadtakat és ment tovább, semmi ablakon kiszólás, vagy valami, nem azt vártam, hogy szálljon ki és büntessen, de legalább rászólt volna arra a pár autósra...
Mondjuk az is milyen már, hogy látják a rendőrautót, de azért beállnak a keresztbe...

thinker_ 2009.09.24. 11:17:30

csak részben kapcsolódik ide, de azért érdekességképpen leírom. bérelt autóval jártuk franciországot pár évvel ezelőtt. utolsó nap már párizs környékén csavarogtunk és kiszámoltuk, hogy mikor kell indulnunk, ahhoz, hogy kényelmesen kiérjünk a reptérre, leadhassuk a kocsit és elérjük a repülőt. igen ám, de a dugót nem számoltuk bele. a háromsávos autópálya, párizs déli részén végig be volt dugulva és mi még 25 km-re voltunk a repülőtértől, ami szerencsére párizs déli részán volt. ott álltunk a dugóba és kalkuláltunk, hogyha itt maradunk akkor bizony a repülőnk elmegy. itt tenném hozzá, hogy a leállósáv teljesen üres volt, a franciák és a nyugati turísták, szépn állltak a dugóban. én viszont kénytelen voltam elővenni a "magyar mentalitást", kivágodtam a leállóba és 120-as tempóban haladtam, közben folyamatosan befelé indexelve és rimánkodva, nehogy feltünjön gy francia rendőr. épphogy odaértünk a reptérre, rohanva leadtuk az autót, beestünk a terminálra, ahol is közölték, hogy több mint 2 órá késéssel indul csak a repülő hazafelé. ez volt a büntetésünk :)

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2009.09.24. 11:18:29

Kamerázni kéne itt is, mint annyi helyen. Egyébként kiváncsi lennék, hogy az a rendszer, amit a matricaellenőrzésre alkalmaznak, az nem lenne-e jó erre a célra is már most is.

RaveAcE 2009.09.24. 11:25:00

Aha, tök mind1, milyen szabályaink vannak milyen szanciókkal, ha senkin nem kérik számon. Tök felesleges azon meditálni, hogy 30-ra kelljen lassítani a zebránál.
Azt monjuk nem értem, hoyg a rend őrei miért is nem örülnek az ilyen "külsős" fényképeknek. Fel lehetne fogni úgy is, hogy a munkájuk egyik felét elvégeztük helyettük.

RaveAcE 2009.09.24. 11:27:47

@promontor: A lakótelepen van 2 kamera a zebráknál a rendőrségre bekötve. Ott ül a monitor előtt a főkapitány apukája. Még nem kaptak el senkit. Pedig volt, hogy a trehes feleségem mellett 10 centivel 80 húzott el az ámokfutó a zebrán. Persze átment a záróvonalon is. De hát ő helyi vállalkozó.

Petrodon 2009.09.24. 11:31:28

Tényleg bicskanyitogató tud lenni az ilyen, és maximálisan egyetértek a kromofágos paintball megoldással...

kispista2 2009.09.24. 11:42:28

@thinker_: Csak gratulálni tudok! Anyádon menjen át 120-szal egy kamion.

thinker_ 2009.09.24. 11:49:57

@kispista2:

erre sajnos nem tudok reagálni, mivel nem vagyunk egy szinten. édesanyádnak hasonló jókat kívánok!

vérengző kismalac 2009.09.24. 11:52:57

Bezzeg a rohadt motorosok elmehetnek a leállósávon mi??

reader613 2009.09.24. 11:57:53

@thinker_: tehát akkor az, hogy neked el kell érned a repülőt, az magasabb rendű szempont, mint (1) a szabályok (2) a többiek biztonsága (3) a saját biztonságod

ugyebár nem tudhattad, nem fog-e valaki az álló dugóban ajtót nyitni, kiszállni, netán kisétálni az árokpartra brunyálni egyet (hülye aki ilyet tesz, de ha álló pálya mellett leállósávon 120-szal döngetve elcsapod, közönséges gyilkos vagy).

nagyjából erről a hozzáállásról szól a post, köszönjük, hogy puszta létezéseddel igazolni tudtad a felvetések jogosságát, valamint az IQ-számok nagyságrendjének helyességét.

McKelek 2009.09.24. 11:58:20

@thinker_: Piszok nagy mázlid volt. Ez franciaországban belekerülhetett volna pár nap elzárásba is...

adam 28i 2009.09.24. 12:02:19

Nyáron én is jöttem haza a dugóban, a leállón nem kevesen száguldoztak, s két motorosrendőr az egyik kis felüljárón könyökölt, és nézte a műsort. Hát ennyit róluk.

Tier 2009.09.24. 12:03:47

Eddig egyszer hallottam indokként azt, hogy "hát hülye lennék én ott állni, mikor tök üres a leálló???!!!"

A delikvens IQ szintje egyébként 15 alatti volt :)

A második indok, amit hallok ez a repülős sztori.

Nem tudok rá reagálni, csak idézettel:

"Ami, ami az, az"

Navigátor Credit · http://www.navigatorcredit.hu/ 2009.09.24. 12:04:55

Sajnos ilyenkor én is a rendőrállamot tudom javasolni, kamerákkal, 3 hónap jogsi elvétellel, majd megtanulja a p...szt, hogy mit lehet.

adam 28i 2009.09.24. 12:08:16

Egyébként arról mit gondoljak aki nyáron, vasárnap du., a Balatonról hazafele az M7-en nem számít dugóra?

thinker_ 2009.09.24. 12:08:54

@reader613:

nekem azt kellett figyelembe vennek, hogy ott álltunk kb. 50 euróval, négyen. ha lekéssük azt a gépet, akkor nagyon-nagyon megszívjuk. se pénzünk, se szállásunk, és mondanom sem kell, hogy egy fapados jegy is borzalmasan drága tud lenni, ha ott azonnal kell megvenni.

abban igazad van, hogy gyorsan mentem, mehettem volna csak 50-60--nal is, de be voltam parázva a járatindulás miatt, főleg, hogy (és ezt az előző beríásomból kifelejtettem) mi a dugóban álltunk legalább 1,5 órát és azalatt haladtunk kb. 500 métert. tehát nem azonnal vágódtam ki és mentségemre szolgáljon, de tényleg szükséghelyzet volt.
igazából azért írtam csak le ezt a történetet, hogy nyugaton ilyen hatalmas dugók esetén sem használják a leállósávot, ami a mi esetünkben nagyon jó jött. ha az is bedugul, akkor nagyon megszívjuk.

schnee 2009.09.24. 12:10:36

Mostanában többször lűátom a rendőr urakat az M3 bevezetőn a kagylós kút után a felüljáron egy kamerával. Nem sebességet mérnek....

Azóta a leállósáv forgalma csökkent, kevesen merik kockáztatni....

Szóval pár kamera megoldás tud lenni

reader613 2009.09.24. 12:13:16

@thinker_: én pedig fenntartom, hogy a "se pénz, se szállás" problémát könnyebb megoldani, mint ha kinyírsz valakit.

ha véletlenül mögéd állok a pénztárnál és tarkón b.szlak egy lapáttal, én is meg fogom tudni magyarázni, hogy
- "tényleg szükséghelyzet volt"
- "igazad van, kicsit túl nagyot ütöttem, de be voltam parázva"
- "nem azonnal ütöttem, hanem előtte álltam 5 percet mögötted"

Mityu Addideapénzt kft LE 2009.09.24. 12:16:25

Nagyon egyszerű a jelenség oka. Sima népszokás. Ugyanis, ha valami oknál fogva lassul a forgalom, torlódás van, akkor előkerül a következő népszokás:

- Vannak akik úgy érzik mindenek felett állnak. S ők maguk alakítanak a helyszínen olyan szabályokat, ami szerintük lehetővé teszi az adott cselekmény helyességét. Ez legyen lámpa piros jelzésének figyelmen kívül hagyása, záróvonal (betoncicikkel). Leállósávban folyamatos haladás, kötelező haladási irány semmibevétele, egyirányú utcában szembe közlekedés. Mind mind olyan dolog amire rendszeresen hallok indokot. A klasszikus: szül a hörcsögöm esete :))

A baj nem is igazán azzal van, hogy ezt esetenként egyszer-egyszer meg meri tenni, hanem az, hogy szokásává válik. Az már csak hab a tornán, hogy rendőreink rendszeresen inaktívak ilyeneket látván. persze lehet ennek is megvan az ésszerű indoka.

Tier 2009.09.24. 12:18:05

@2799: Szeptember közepe már éppen pont nem nyár, ha szigorúak akarunk lenni.

Másrészt ha elolvastad volna a posztot, akkor tudnád, hogy sms-t küldtünk és tájékozódtunk.

Nem a dugóra való számítással van a probléma, hanem a seggfejekkel, akik a leállót használják.

Tier 2009.09.24. 12:19:20

@Mityu: "ésszerű oka" ? :) :) bizonyára. : )

thinker_ 2009.09.24. 12:21:05

@reader613:

oké, van igazság abban, amit mondasz, de azért kiváncsi lennék, hogy a többség hogyan döntött volna ebben a helyzetben.
autózok szabálytalanul kb. 25 km-t, vagy beletörődöm és kifizetek kb fejenkét 250 eurót repjegyre és szállásra.
ne érts félre, én is elitélem, amit tettem, de nem mertem felvállalni a kockázatot, hogy lekéssük a gépet.

Tornado86 2009.09.24. 12:39:56

@promontor:
Elviekben alkalmas lenne, ahogy arra is hogy mérje 1-1 elhaladó autó átlagsebességét. Néhány beállítást kéne csak megváltoztatni, szerintem a túlzott bürokrácia (rossz értelemben persze) a nagyobb gond itt.

brien 2009.09.24. 12:46:34

Hmm...erre már csak azt tudom mondani, hogy a tegnapi öt darab autósnak összesen volt kb. 15 az IQ-ja, akik a villamos sínre hajtottak a Múzeum körúton, és csodálkozva tekintettek a szembejövő autóbusz, majd később villamos kombinációra :) Persze megpróbáltak besorolni a betonbucikon keresztül a mi sávunkba, amikor rájöttek, hogy a busz még ki is tudja kerülni őket, na de a villamos az kötött pályás vazze :D Remélem mindegyik elvitte ma görgőztetni az alufelnijeit :) Jah, a legfontosabb info :) Porsche Cayenne S Turbo, Lexus LS600h, Fiat Stilo (boyracing kivitel) stb. stb.
@Tier: Inkább az a baj, hogy ilyenkor nincs egy fasza kamionos, aki 20 cm-t belóg a leállóba a 40t-val :)
Nagy az isten állatkertje, csak az a baj, hogy alacsony a kerítés.

RaveAcE 2009.09.24. 12:52:49

@thinker_: az nem lehet, hogy időben indulsz el?

Uaz469 2009.09.24. 13:00:31

@RaveAcE: Pontosan, vagy igen, ha már hülye voltam, lekésem. Eszembe se jutna 120-al a leállóban a dugó mellett száguldozni...hihetetlen...

sreetfighter 2009.09.24. 13:08:00

@brien:
De van olyan kamionos, mert még a tükröt is be kellett hajtanom, hogy elférjek mellette.
Egyébként 500m-re volt az érdi lehajtó, és éppen Érdre mentem. Kevés hülye lett volna, aki az én helyemben nem használta volna a leállót, bár a kamion necces volt. A tempóm 40Km/h volt.

Uaz469 2009.09.24. 13:13:59

@sreetfighter: Alapvetően ebben az esetben is veszélyes, de ilyenkor azért kevésbé pofátlanság.

thinker_ 2009.09.24. 13:23:32

@RaveAcE:

de, és ha nincs a dugó, akkor időben, kényelmesen oda is értünk volna. azt nem számoltam, hogy belefutunk egy ilyen óriási dugóba.

thinker_ 2009.09.24. 13:24:33

@Uaz469:

azért ebben ne legyél olyan biztos. most a gép mögül is másképp látja az ember, meg ott az adott szituációban is másképp döntesz. szerintem.

Mityu Addideapénzt kft LE 2009.09.24. 13:36:47

@Tier:

Kérdés: milyen folyamata van egy sima mezei rendőri intézkedésnek?

- Szabálysértés észlelés
- Forgalomból kiemelés, félreállítás
- Szabálysértés el nem ismerése
- Feljelentés
- Bírósági szakaszban bizonyítottság hiányában a szabálysértési eljárás megszüntetése.

Összességében a rendőr gyártott egy halom felesleges papírt az irattár számára. Tudomásom szerint a "rokon vezette az autót" paragrafus miatt egy halom sebességtúllépéses felvétel került kukázásra pár évvel ezelőtt... :)

Nikorene 2009.09.24. 13:49:34

@thinker_: nekem azt kellett figyelembe vennem, hogy ott álltunk kb. 50 euróval, négyen. ha beleszállunk valami álló autóba 120, akkor nagyon-nagyon megszívjuk. se pénzünk, se szállásunk, se életünk, és mondanom sem kell, hogy egy fapados temetés is borzalmasan drága tud lenni, ha még haza is kell hozni a 4 holttestet.

nekem azt kellett figyelembe vennem, hogy ott álltunk kb. 50 euróval, négyen. ha kiszáll valaki levegőzni és 120szal elbaszom, akkor nagyon-nagyon megszívjuk. se pénzünk, szállásom lett volna évekig, és mondanom sem kell, hogy egy jó védőügyvéd is borzalmasan drága tud lenni, ha nem életfogytot csak 10 évet akarok kapni.

Szóval nézőpont kérdése.

thinker_ 2009.09.24. 14:02:29

@Nikorene:

alapjában igazad van, de túldramatizálod.
igazából lezárnám részemről a dolgot, mert úgysem tud beleérezni senki abba a szituációba, otthonról a gép mögül, meg mindenki betart minden szabályt.
arról nem is beszélve, hogy tudtommal autópályán (hacsak nem a leállósávban van a kocsi) nem lehet kiszállni a gépjárműből.

Uaz469 2009.09.24. 14:09:24

@thinker_: Biztosan fogtam volna a fejemet, de ez eszembe se jutott volna. Ha buszon ülsz, akkor ráveszed a sofőrt, hogy száguldozzon a leállósávban? Vagy ha utána jön 1-2 falu, azon is átrobogsz 120-al? Nincs ez túldramatizálva, azon kívül, hogy pofátlanság, hidd el, tényleg veszélyes.

thinker_ 2009.09.24. 14:14:23

@Uaz469: látom te még sohasem siettél sehova autóval. talán majd egyszer szükség lesz rá. akkor gondolod át ugyanezt amit leírtál.

ezzel a kis történettel azért elértem a célomat. tényleg kiderült, hogy a kommentelők 99%-a betartja a szebályokat, sosem siet, és szentül vezet. de akkor kik közlekednek az utakon? :)

aachi2 2009.09.24. 14:23:41

lol, nem thinkert kellene keresztre feszíteni.

ave 2009.09.24. 14:24:12

Ki kell menni a lealloba, es csorogni a rendes savokkal egyutt. A birkaknak terelokutyak kellenek... :|

Uaz469 2009.09.24. 14:27:38

@thinker_: Hidd el, siettem. Csak van egy határ. Gondolom neked is. De amit Te csináltál, az már bőven az én határomon túl esik.
Mintahogy mentő árnyékában sem száguldozom. Ez nálam körülbelül ua a kategória.

Benzoate Ostylezene Bicarbonate · http://fbi.gov 2009.09.24. 14:28:11

Hát konkrétan több értelme lenne ilyen helyekre (pölö az M3 befele, cirka a Hungaroring pihenőtől) kirakni egy fix kamerát esetleg +trafipaxot, mint arra használni az erőforrásokat, hogy éjjel kettőkor gyorshajtásért basztatják a Szentendrein 90-el meg a 2x2 sávos Kerepesin 63-al autózókat.

[nikk] 2009.09.24. 14:29:42

@thinker_: Azok, akik nem olvasnak itt és ilyeneket, és akik nem kommentelnek.

Lehet, hogy nagy részük nem tud olvasni, amelyik tud annak nagy része írni nem tud, aki azt is tud, az meg nem ért az internethez.

kafferbivalybalamber 2009.09.24. 14:29:51

Esmeg csak arról van szó, hogy a rendőrség nem ér egy kalap szart se. Tilos a leállósávon autózni? Igen, tilos. A többség nem is teszi. Van pár köcsög, és lesz is mindig, aki csak akkor tartja be a szabályokat, ha rákényszerítik. Ezt is. A rendőrök ezt nem teszik - tehát ők vidáman szabálytalankodnak továbbra is. Rá kéne vennünk valahogy a rendőrséget, hogy tegye végre a dolgát.

Drdnght 2009.09.24. 14:32:21

@thinker_: Sajnalom hogy en is a "szapulasodba" megyek at, de en mar siettem nem egyszer valahova, meg repterre is, de eszembe se jutott volna ilyesmit csinalni (megegyszer bocs:)). Egyebkent repterre ugy megyek, hogy ha minden flott akkor 2-3 oraval a gep indulasa elott erkezzek (fapadosra akar 4) szar dolog, de ez egy "ilyen bicikli".

theutat villám 2009.09.24. 14:35:35

Szerintem a rendőröknek egyszerűen csak alkalmazni kellene a jogszabályt, miszerint autópályán a leállósávban közlekedés büntetésének mértéke 150.000 Ft. Nem addig terjed, hanem annyi. Kampányszerűen kiállhatnának időnként egy valag csekkel, aztán kíváncsi lennék, legközelebb hányan mennének a leállósávon.

Az autópálya leálló sávjának igénybevételére

A közúti közlekedés szabályairól szóló 1/1975. (II. 5.) KPM-BM együttes rendelet
Bírság összege Ft-ban

Haladás a leálló sávon. § (1) bekezdés és 37. § (2) bekezdés 150 000

Megállás az úttesten és a leálló sávon
37. § (4) bekezdés 100 000

chr(27) 2009.09.24. 14:36:08

@thinker: szerintem is zarjad le a temat, es huzzal el gondolkodni

vivax 2009.09.24. 14:37:06

@thinker_: igen, nekem is ez jön le. az ide kommentelők többsége mindig minden helyzetben higgadtan mérlegel, és utána meghozza a - természetesen - helyes döntést. azonnal felismer minden forgalmi szituációt és a szabályok maximális betartásával közlekedik. olyan még nem volt, hogy konfliktus/vészhelyzetben ideges legyen, csak finom megvetéssel mosolyog az idiótákon és hideg fejjel, udvariasan bealáz bárkit.
de akkor ki az a sok frusztált közlekedő az utakon. kik lehetnek ők? ja megvan, azok akik nem írnak ide;)

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2009.09.24. 14:44:07

@kafferbivalybalamber: Ha egy a rendőrt már arra treníroztak, hogy öregasszonyok, tüntetők, fűben ülő gárdisták, magyar zászló lengetők és kismamák ellen harcoljon, az már utána nem is lehet képes a valódi bűnözők ellen is fellépni.

A leállósávban haladók amúgy is szabadidős rendőrök lehetnek...

SimiTomi 2009.09.24. 14:44:10

@Drdnght: @thinker_: Csak egyetérteni tudok Drdnght-vel. Sietni lehet, gyanítom a vezetők 100%-a sietett már valahová - na de ugyanezt agyatlanul tenni...

JAGMAN 2009.09.24. 14:48:57

A post hangvétele és mondanivalója jól tükrözi az egész országunk morális helyzetét. Mindenki csak az emberre, az egyénre mutogat (aki tilosban parkol, gyorshajt, adót csal stb.), ahelyett hogy bárki elgondolkodna azon hogy miért is lehet ezt itt megtenni...

Mindenki csak a "potyázókkal" foglalkozik és senki nem kérdezi hogy hol is van a kalauz!?!? Miért jó ez nekünk hogy mindig a mást meg a másét lessük??

Az intelligenciának és a szabályok betartásának nem sok köze van egymáshoz - nekem 147 az IQm és van két diplomám - mégis gyakran szabálytalankodom... De ha mentő jön mögöttem igaz azt is elengedem - bár ezt az aki anyázik (némmáabunkóanagydögkocsijával:)) valszeg nem tudja...

Bee-Lah 2009.09.24. 14:53:03

Én támogatom a leállósáv bekamerázását :)
minden fénykép 30000Ft, így egy kis sietség az M3 bevezetőjén 120-ból ki is jön...
Bí.

ps.
és támogatnék egy forgatható telepített trafit is a Szerencs utca magasságában :)

min 2009.09.24. 15:00:45

Erre nincs kapacítás meg arra sem, hogy a 3sávon betartassák a jobbra tartsot de sunyin egy híd sarkában elbújva méricskélni arra mindig van kapacítás drága autópálya rendőreinknek.
Ha megállok egy táblával a trafis mellett olyan felirattal, hogy "vigyázz itt mérnek" megbüntethetnek? Ha igen milyen jogcímen?

Gera 2009.09.24. 15:02:27

Mikor legutóbb ilyet láttam, az M7en nem tudtam kijönni a benzinkúttól a leállósávban 80nal jövők miatt. Ekkor beleálltam a dudába és a lassító barmoknak a lehúzott ablakon keresztül üvöltve kurvaanyázva fejtettem ki a nemtetszésemet. Kicsit elszakadt a cérna :)

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2009.09.24. 15:02:50

@ave: Csakhogy akkor a mentő/tűzoltó ugyaqnúgy képtelen a helyszínre jutni.
Tényleg, mi lett azzal az ötlettel, hogy az M0 autóútszerűséghez a leállósáv hiánya miatt "nagylábú" terepjáró rendőr/mentő/tűzoltóautókat állítanak rendszerbe?

min 2009.09.24. 15:06:21

Foggalma sincs a leállósávozóknak, hogy mit csinálnak, alapból ostobák. A reptérre meg időben kell elindúlni nem azutolsó fél órában.

Integrált Szerverterror 2009.09.24. 15:06:51

@vivax: @thinker_: Nem, a közlekedők nagy része( az ideírók is) 160- nal megy autópályán, átmegy a sárgán, tilosban parkol de nem tép 120-szal a leállósávban. Szabálytalanság és szabálytalanság között óriási különbség van, ugyanúgy nem mindegy, hogy valaki kalóz cd-k másolásáért vagy pedofil sorozatgyilkosként ül sitten. Fel kéne fogni a különbséget! Bár ahogy a posztoló is írta, 50-es IQ kellene hozzá...

@JAGMAN: és a leállón szoktál sort előzni? Nem? Na látod, hogy van összefüggés

szaGértő 2009.09.24. 15:08:38

@Tier: Ja. Megérkezi Tornado86, és közli, hogy a röntgenszemeivel, a hiper-szuper térlátásával és az 50 ezer kilométeres, senki által túl nem szárnyalható rutinjával ő még a mentőket is képes átugrani.

Sleziii (törölt) 2009.09.24. 15:08:41

Az lenne ezeknek az idiótáknak a büntetés, ha kiderülne, hogy anyucit/apucit/tesót/barátnőt kellett volna kivágni a kocsiból, csak hát miatta késett tűzoltó/mentő. Persze ettől függetlenül anyuci/apuci stb. nem érdemelné meg...

Sleziii (törölt) 2009.09.24. 15:12:07

Meg nézem mit szólna ez a sok intelligens, ha az ő anyját/apját, vagy éppen ő magát kellene kivágni a kocsiból, de pár idióta miatt nem ér oda tűzoltó/mentő.

Sleziii (törölt) 2009.09.24. 15:13:12

ah... bocsi a duplázásért, opera nem jelenítette meg az első elküldött kommentet, ezért újra írtam.

Neonvadász 2009.09.24. 15:13:13

Tarkólövést az ilyeneknek! Kár, hogy rendszámokat nem írtál, bővíthettem volna a "halállistámat".

Bigacsiga 2009.09.24. 15:13:20

@JAGMAN: IQ-t régen mérhettél már...a korral bizony csökken...nálad, ahogy látom, jelentős mértékben.

"Mindenki csak a "potyázókkal" foglalkozik és senki nem kérdezi hogy hol is van a kalauz!?!?"

Értelmes embernek nem kell kalauz! Vágod?
Nem azért kell betartani a szabályokat mert jöhet vki és pofán vághat...ez az állatok szintje!

Integrált Szerverterror 2009.09.24. 15:16:08

A rendőröknek engedélyezni kellene azonnali testi fenyítés alkalmazását ilyen és ehhez hasonló esetekben( pl zebrán előzés). Delikvenst kiszállítani, kezeket a csomagtartóra és öt seggberúgást gyors egymásutánban. Persze videó készülne a tettről. A rendőrök is kiélhetnék a frusztrációikat, sokkal hatékonyabban dolgoznának.

Mókusélet 2009.09.24. 15:19:57

@ave: a múltkor pont ezt írta itt egy srác, és kiderült, hogy ő volt a szabálytalan=ergo nincs megoldás

Zoltan895 2009.09.24. 15:20:37

Én sosem használom a leállósávot, buszsávot, vagy bármi olyan sávot amit normális esetben nem használhatok. Egyszer volt életemben, hogy mégis igénybevettem, a testvéremet vittem kórházba. Kresz szerint jogosan tettem, hisz az emberélet védelme a legelső pontja a kresznek. Baromira nem örültem volna,ha valami irigy proli, önjelölt rendőr mepróbál akadályozni, fentartani. Az kb. gyilkosság lett volna.
(okoskodó proliknak: azért nem mentő vitte, mert kurvára semmi közöd hozzá!)

eszemmm 2009.09.24. 15:21:47

Emberek, ez a 21ik század, a megoldás pofonegyszerű: kamera. Fel is van szerelve, veszi is a ,atricával vagy anélkül közlekedőket, csak ki kell építeni, és mehet az automatizált csekk-küldő szolgálat:)

Gera 2009.09.24. 15:25:14

@Zoltan895: Ez esetben myilván semmi problémád nem lenne azzal, ha egy fotó alapján kaptál volna egy 300ezres büntetést, valamint elvették volna a jogsidat. Hiszen a testvéred élete nyilván fontosabb ezeknél.

Szóval ez a helyes út.

snorbi 2009.09.24. 15:25:24

@thinker_: Szerintem meg kár szépíteni... Ha lenne egy kis eszed, az ilyet megtartanád magadnak, vagy max. haveri körben menőjenőznél vele.

kispista2 2009.09.24. 15:25:36

Ma is megtudhattuk thinkertől, hogy a leállósávon százhússzal száguldozni egyáltalán nem veszélyes, bezzeg ha a kerékpáros 5 km/h-val piros lámpánál jobbrakanyarodik, az fölháborító kresz-sértés!

Autópályán bármikor kiszállhat egy utas az autóból, pont a leállósávra, egy 120-szal érkező autót visszapillantóból szinte lehetetlen észrevenni. De akár a baleset helyszínén is előfordulhat, hogy a segítséget nyújtó emberek vagy sérültek a leállósávon vannak.

Még egy bedugult lehajtósáv mellett is veszélyes lehet 120-szal elszáguldani.

tibike32 2009.09.24. 15:28:13

Kedden mentem győrbe dolgozni az M1-en, telített volt mindkét sáv, de ahhoz képest tempósan lehetett menni.Hátulról jött egy fehér vw passat kombi, szőke fiatal csaj szlovák rendszámmal. És Ő úgy gondolta, hogy nehogy már a többiek mögött menjen, jobbról megelőzött pár kamiont a leállósávban kb. 130-140-el. nagyon siethetett :) Na az ilyennek kivánnék egy nagy URAL-t a leállósávba, többet biztos nem előzne onnan :)

Wywern · http://www.narancsoskacsa.blog.hu 2009.09.24. 15:28:59

Én JAGMANnal értek egyet. Hihetetlen, hogy emberek azzal foglalkoznak, hogy mások gyorsabban mennek, mint ők.
Én nem használom a leállósávot, de szerintem, ha valaki bevállalja, hogy lekapcsolják, miért ne szabálytalankodhatna?
Egyébként a leállósávban úgy tudom, csak műszaki hibával lehet állni, még pisilni sem, tehát nem hiszem, hogy el lehetne ütni ott embert egyszerűbben, mint a belső sávban. A mentőt meg az ott száguldozók akkor akadályozzák, ha utoléri őket.
De egyébként nem is kéne ide rendőrállam, mert ez már úgyis a 10millió önkéntes rendőr országa, mint látszik...

kispista2 2009.09.24. 15:30:24

@Zoltan895: A testvéred kórházba vitele sem jogosít fel mások veszélyeztetésére. Tehát nem mehetsz olyan gyorsan a leállósávban, hogy ne tudnál megállni egy hirtelen feltűnő gyalogos előtt.

Wywern · http://www.narancsoskacsa.blog.hu 2009.09.24. 15:31:30

Aha, de a tükörből a száguldó mentőt sem látni, szóval nem kéne kiszálllogatni a kocsiból ugye.

zolika78 2009.09.24. 15:32:08

@Robesz84:
"A téma jogos, aktuális, mindennapos, megoldás nincs sajnos...ahhoz nem embereknek kéne a volán mögött ülni. :-( "

Pont ez a baj, embereknek kellene a volán mögött ülni.
Németországban dolgozom, itt gyakran van dugó az utópályán (minden reggel hallom a rádióban a 2-3-5-10-15 km "stau"-t...). Érdekes módon itt SENKINEK nem jut eszébe a leállósávban előzni a sort...

kispista2 2009.09.24. 15:33:06

@Wywern:
"
Én nem használom a leállósávot, de szerintem, ha valaki bevállalja, hogy lekapcsolják, miért ne szabálytalankodhatna? "

Írtam már. A balesetnél segítséget nyújtó emberek tartózkodhatnak a leállósávban. 120-szal nem fogod őket időben észlelni.
De egy dugóban araszolásban egy régebbi kocsi lerobbanhat, pl. felforr a hűtővize, és ki kell soroljon a leállósávba. A külső visszapillantóban szerinted észre lehet venni teljes bizonyossággal a 120-szal száguldozó őrülteket.
Nem az a baj, ha szabálytalan, hanem az ha másokat veszélyeztet!

Zoltan895 2009.09.24. 15:33:17

@Gera:
Kurvára nem így van! Ha 50 helyett 70-el megyek, akkor a rendőr (nem az önjelölt proli álrendőr!) megállít, és ha nem volt jogos, akkor megbüntet! Ha meg látja, hogy ép a terhes feleségem viszem a kórházba szűlni elfojt magzatvizzel ,akkor ad elém 2 motorost és felvezet! Nem pedig megbüntet! A kresz tankönyv első pár oldalát olvasd el...

Wywern · http://www.narancsoskacsa.blog.hu 2009.09.24. 15:34:29

Jaja a németeknek eszükbe sem jut megkérdőjelezni, amit nekik mondanak a vezetőik. Nem tudom, emlékszünk-e mi is ennek az egyik szélszőséges eredménye?

Uaz469 2009.09.24. 15:34:34

@Wywern: Akkor ha a postán eléd állok a sorban, ugye nem haragszol majd? Vagy önkéntes rendőr leszel, és pampogni fogsz? Pedig az nem is veszélyes...

Zoltan895 2009.09.24. 15:34:58

@kispista2:
Neked is ajánlom Gerána kírt válaszomat és a kresztankönyvet...

Wywern · http://www.narancsoskacsa.blog.hu 2009.09.24. 15:37:01

@kispista2 "70-80 km/h - val megszámlálhatatlan autó..." szerintem aki 70-80 mellett nem veszi észre a balesetben segédkezőket, attól nem a leállósávban haladásért kellene elvenni a jogsiját :)

min 2009.09.24. 15:37:11

@Wywern: Nem is gyalogost ütnek el. Egyszerűen a műszaki hibás autóba rohannak bele mint történt nem is olyan régen és elsodorta a paraszt az autó körül ténykedőt is.

kispista2 2009.09.24. 15:37:34

@Wywern: A mentő olyan sebességgel megy hogy meg tudjon állni, másrészt a sziréna hallható.

A mentő sem rongyol bele a pirosba 80-nal, pedig elméletileg elsőbbsége van. Mégis lelassít hogy megnézze megkapja-e!

Miért van az, hogy akik úgy gondolják hogy szabadon gyilkolhatnak a leállósávban, azok habzó szájjal fröcsögnek az állítólag kresz-sértő kerékpárosokra (akik 99%-ban csak saját magukat veszélyeztetik)

Zoltan895 2009.09.24. 15:38:28

Annak a sok hülyének, akik azt hiszik, hogy a kresz első, és legfontosabb pontja az, hogy 50-el kell menni: NEM! Az emberélet, és a vagyon védelme is előb bvaló a kresz szerint! Más kérdés, hogy ha ezt egy laikus (nem rendőr,...) rosszul ítéli meg, akkor jogosan megbüntetik!
Például ahhoz sincs jogod, hogy városban 50-el döcögj a belső sávban ha mindneki más (akár szabálytalanulé!) 70-el megy, mivel NEM TARTHATOD FEL A FORGLAMT, akkor sem ha te laikuskéánt úgy itéled meg, hogy többel mennek mint 50! Húzódj k ia külső sávba, ha a forgalomnál lassabban akarsz menni. Majd a rendőr eldönti (az igazi, nem a flusztrált proli), hogy a belső sávba n jogosan mennek-e 70-el (gyanítom a többség nem, de akor sem a te dolgod eldönteni!)

Wywern · http://www.narancsoskacsa.blog.hu 2009.09.24. 15:40:10

@Uaz469: mert, aki a leállósávban haladt, amiatt lassabban halatt a többi sáv is?
Ugye? Ez a különbség. A példád mögött színtisztán csak a "dögöljön meg a szomszéd tehene is" effektust érzem, hiszen nem arra hivatkoztál, mint a többiek (veszélyeztetés).
És pont ez a szomorú ebben az országban.

indapasssucks 2009.09.24. 15:40:34

törvény az, amit betartatnak.

a leállósávost nem tartatják be.

ergo nem törvény.

csak te azt hiszed.

namost hol itt a huba? :)

kispista2 2009.09.24. 15:42:05

@Zoltan895: Mutasd meg hol írja a kresz, hogy másokat veszélyeztethetsz? Sehol. És számtalan baleset származott már leállósávon előzésből, tehát ne mondd azt hogy veszélytelen. Főleg nem 120-szal mint egyik idióta kommentelő tette a reptérre tartva.

Joe-ból is megárt a shock !!! (törölt) · http://www.tuzelestechnika.net/ 2009.09.24. 15:42:44

A leállóban száguldozók a tipikus esetei annak, akik nem fogják fel hogy hétvégén, jó időben, a többi gyökér (rajtuk kívül mindenki az)is elmegy kikapcsolódni és Pest fele vasárnap délután minden úton nagy a forgalom.

kispista2 2009.09.24. 15:43:33

@Wywern:
"@Uaz469: mert, aki a leállósávban haladt, amiatt lassabban halatt a többi sáv is?
Ugye? Ez a különbség. A példád mögött színtisztán csak a "dögöljön meg a szomszéd tehene is" "
A leállósávban haladó vissza fog sorolni, tehát másokat feltart ezáltal. Ugyanúgy mint az, aki a buszsávban vagy kanyarodósávban a lámpa előtt a másik elő bevág.

indapasssucks 2009.09.24. 15:44:04

@Zoltan895: tanuld meg a kreszt mielőtt befröcsögsz a kommentek közé.
"Például ahhoz sincs jogod, hogy városban 50-el döcögj a belső sávban ha mindneki más (akár szabálytalanulé!) 70-el megy"

1, ostoba vagy.
2, a megengedett legnagyobb sebesség a Taxi című filmben elhangzottaknak megfelelően a gördeszkásokra is vonatkozik. Mások szabálytalansága téged nem jogosít fel szabálytalanságra.
3, ezt csak az ostobák nem tudják

QED

de a faszt foglak én itt oktatni. Majd ha lesz rendőri ellenőrzés köpködhetsz, de akkor is megy a 30k.

kispista2 2009.09.24. 15:45:08

@Zoltan895: Párhuzamos közlekedés esetén sűrű forgalomban haladhatsz 50-nel a belső sávban is.

Wywern · http://www.narancsoskacsa.blog.hu 2009.09.24. 15:45:57

@min: Én értem amit írsz, egyszerűen csak különválasztanám a két dolgot, mert az a nyomorult úgy ült autóba - és hajtott a leállósávban - hogy nem volt tisztában a saját, és autója képességivel. Na ezért kéne megbüntetni - meg persze a baleset okozásáért. És nagyon sok hasonló suttyót is, akik nem a leállósávban mennek, de basszus az Árpád-hídnál beállnak a belső sávba, mert Pomáznál balra akarnak majd kanyarodni. Ezért gondolom, hogy a leállósávban figyelmesen elhajtani a sor mellett - és mi van, ha áll a sor, és a te kihajtód mondjuk még 20 méter? - nem érdemel instant köcsögözést.

Gera 2009.09.24. 15:47:37

@Zoltan895: Igen egyéni a KRESZ értelmezésed :) Én is megszegem a szabályokat néha, de én legalább nem gyártok hozzá ideológiát.

indapasssucks 2009.09.24. 15:47:41

MÁsik majom: "
Én nem használom a leállósávot, de szerintem, ha valaki bevállalja, hogy lekapcsolják, miért ne szabálytalankodhatna? "

azért iq40 barátom, mert a szabályzás nem ölcélú, hanem az élted és a vagyonodat védi. A leállóban karambolozó barom összetöri a kocsidat, majd megváltozik a véleményed.
Ha meg épp azért állsz a leállóban, mert elfolyt a magzatvíz és nem mersz egy további döccenést sem bevállalni, és neked szalad egy általad oly szépen tolerált barom, akkor nyilatkozhatsz a blikknek, hogy már bánod a kommentet, amit itt postoltál.
Persze tudom, veled ez nem történhet meg.

Wywern · http://www.narancsoskacsa.blog.hu 2009.09.24. 15:47:44

@kispista2: viszont valahol kisorolt, tehát a sor akkor ugyanannyit nyert, ha mindenáron kötözködni akarunk. De felhívnám a figyelmet, hogy ezek az alakok többnyire csak a torlódás vége után sorolnak vissza, ahol már senkit nem zavarnak.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.09.24. 15:50:45

@kispista2: Nekem volt ilyen egyszer. Egy meleg nyári napon, 120-as skodánkkal kerültünk dugóba pályán. Hátul 1 éves gyerekkel. Mivel állt a forgalom, forrt a hűtővíz, és épp egy hídtól 5 méterre álltunk, kiálltam, és megálltam a híd árnyékában a leállósávban, leállítottam a kocsit, és megetettük, itattuk a gyereket, ittunk mi is. A sor mellettünk állt. Egyszer csak irgalmatlan nagy dudálással megjelent egy merci terepjáró tele mocskos ruhájú romával, akik üvöltöttek, hogy: Takarodj a g@cibe, csira, nem látod, hogy jövünk, g@ci???
Ezt a jól öltözött feleségemnek, aki egy 1 éves gyereket tart a kezében épp...
Milvel ilyenkor nem indul a skoda, meg kell várni, míg lehül, kénytelenek voltak a sávban veszteglőket "kuuuurv@anyád, takarogy,

RCH 2009.09.24. 15:51:00

Szerintem sok embernek ez okoz sikerelmenyt: mig az atlag birka sorban all, addig o "elelmesen" megoldja a dolgot.

Egyszeruen mindenkinek mas-mas az ertekrendje. Van akinek ez belefer, es mondhatni termeszetes, van akinek nem. Es aki ilyen mentalitassal bir, az nem erti miert vannak masok igy kiakadva, mert neki ez termeszetes. Es innentol nem lehet - es nem is erdemes - vitatkozni vele a dolgon.

Big-B 2009.09.24. 15:52:01

Már elnézést, de a rendőrök védelmében annyit, hogy ilyen esetekben épp a balesetnél vannak a rendőrök.

indapasssucks 2009.09.24. 15:52:10

ígérem uccsó, de klasszikus:

"Inteligens ember nem lép a fűre.
A többieknek meg tilos!"

Wywern · http://www.narancsoskacsa.blog.hu 2009.09.24. 15:53:13

@indapasssucks: én mint mondtam nem használom a leállósávot, mindössze közöltem egy más véleményt. Örülök viszont, hogy az iq-mat értékelni, és személyeskedni mindig készen állnak bármilyen vita során egyesek.
Azt gondolom, ez legalább akkora kultúráltságra vall, mint leállósávot használni.

Uaz469 2009.09.24. 15:53:25

@Wywern: Igen, lassabban halad. Vagy nem érted az összefüggést? Az analógia pedig jó, csak írtam, hogy azzal nem veszélyeztetsz senkit. Kultúra kérdése ez.

Joe-ból is megárt a shock !!! (törölt) · http://www.tuzelestechnika.net/ 2009.09.24. 15:55:24

@newtehen:
Irány gyúrni, aztán vegyé pisztolyt, megy óadi kjúú 7-eset, meg izompolót, fuxxal, napszemüveget és köpködjéé a földre, miközbe feléjük indulva, ferdén tartott fejjel mondogassad, hogy: Mi van hülyegyerek?, mia geccci kéne? szájjá ki! Anyádat is megbaszom!

Akkor szerintem meg tudnátok beszélni

kispista2 2009.09.24. 15:55:39

@Wywern: "viszont valahol kisorolt, tehát a sor akkor ugyanannyit nyert, ha mindenáron kötözködni akarunk."
De beelőz pár száz autót, akiknek rossz lesz! Aki a sorban mögötte volt annak mindegy, de az a pár száz ember akit beelőzött, azok mindegyike veszít összesen annyi időt, mit amennyit a száguldozó megnyert. Lényegében időt lop a másiktól.
Hasonlóan az abc-ben a pénztárhoz. A suttyó meg a baleset előtt fog visszasorolni, mert nem akarja hogy a rendőr meglássa.

"különválasztanám a két dolgot, mert az a nyomorult úgy ült autóba - és hajtott a leállósávban - hogy nem volt tisztában a saját, és autója képességivel."
Te is röngtenszemű vagy mint tornado86? Ő is azt hiszi magáról hogy zseniális vezető, észreveszi városban 90-nel a gyalogost. Minden hülye azt hiszi hogy ő profi vezető, aztán felcsavarodnak a fára.

De ezek szerint szerinted a leállósávon előzés és az 70-nel száguldás 50-es táblánál senkit sem zavar és veszélyeztet, de a kerékpárosok igen, mint azt már párszor előadtad fröcsögve.

Gera 2009.09.24. 15:56:47

@Zoltan895: És tényleg nem értem, miért zavarna, ha megbüntettek volna. Nyilván én is sok szabályt megszegnék, ha egy szerettem élete múlna rajta, de kurvára leszarnám, hogy megbüntetnek-e a rendőrök. Nem azért szegném meg, mert jogom van másokat veszélyeztetni, pontosan tudnám, hogy NINCS.

Viszont azt elmondanám, hogy a tököm tele van azzal, hogy a hasonló témáknál mindig előjön ez az "és mi van, ha épp a kórházba sietek?" duma, ami kurvára félreviszi az egészet, ugyanis a leállósávban elhaladó több száz autós egy ezreléke sem siet a kórházba. Velük van bajunk.

kispista2 2009.09.24. 15:56:50

@kispista2: Utolsó bekezdést tévesen címeztem, meaculpa.

Wywern · http://www.narancsoskacsa.blog.hu 2009.09.24. 15:57:05

@Uaz469: Csak azért halad lassabban, mert mindenki az öklét rázza, és anyázik, ahelyett, hogy a saját kocsijára figyelne.

kispista2 2009.09.24. 15:58:25

@newtehen: Dehát szegény ember éppen kórházba vitte kiscsaládját! És te feltartottad?

TeaBea 2009.09.24. 15:59:47

Rövid történet az M3-asról:
Naponta járjuk a Gyöngyös-B.P. vonalat, sok c sodát látunk.
Baleset Hatvan előtt, 4 km. sor áll. Egy Transporter tele festőkkel(szoba), dönget a leálló sávban. Mire mellénk ér, elé áll egy 15 személyes kisbusz, természetesen az araszoló sor tempójában, nem engedi el. A festők legtökösebb pilótája a baleset elhagyása után, olyan manőverekkel bünteti a buszost, hogy nem merjük megelőzni őket: többször elévág, megpróbálja leszorítani az útrol, közben lelassítja 40 km-es sebességre a forgalmat, mert egyszerűen BAROM! Lehet, hogy el kellett volna engedni? Így kisebb veszélyt jelent a normális emberekre? Nem tudom, de sajnos egyre többször nyílik ki a bicska a zsebemben az ilyen állatok miatt, pedig én is egy ilyen Transporterrel járok.

Uaz469 2009.09.24. 16:00:04

@Wywern: Tényleg nem értem, mit nem értesz ezen...

kispista2 2009.09.24. 16:00:54

Vegyük a következő esetet:
Egy teherautó belerohan egy kocsiba a külső sávban. Az emberek segítenek a beszorult utasoknak, de a teherautó takarja a leállósávot, így sem ők, sem az ott száguldó hülyegyerekek sem veszik észre a másikat.

Wywern · http://www.narancsoskacsa.blog.hu 2009.09.24. 16:01:52

@kispista2: Csak sorjában:
Nem gondolom magam röntgenszműnek ezért - ezt nem győzöm hagsúlyozni - NEM használom a leállósávot!!!!
Nem pontosan tudom, miért írod ezt a fröcsögő dolgot, mert:

1: Mint talán most is feltűnt nem vagyok az a fröcsögő típus.
2: Amíg a múlt hónapban el nem lopták a bringámat magam is kerékpároztam, ezért nem anyázom a bringásokat nagyon. Bár az tény, hogy a villamossínen tekerőknek leakasztanék egy oktató fülest, de ez nem az a blog asszem.

Bartoki 2009.09.24. 16:02:52

Horvátországban az alagútfelújításos dugók alatt folyamatosan grasszáltak a motoros rendőrök. Nem is jutott eszébe senkinek sem ott menni.

Ezek szerint már "a Balkánon" is meg tudják oldani hogy betartassák a szabályokat, csak nálunk nem? :O

Az, hogy 1-2 "lekésemarepülőt" vagy "szülazasszonyahátsóülésen" (már ha tényleg igaz) autó óvatosan elcsorog a sor mellett lassan (nem a sebesség a lényeg, hanem az hogy haladjon), szabálytalan, de még nem olyan veszélyes. Akkor kezd veszélyes lenni ha sokan csinálják.

Én már késtem le úgy repülőt hogy 1 óra masszív dugózás után sem mentünk a leállósávban. :(

Pedig időben indultam el - legalábbis 60 km autópálya megtételére 2 órát számolni szerintem "időben"-nek számít.

Hát, szar volt a repülőtéren aludni, meg kifizetni a sok-sok pénzt az új repülőjegyekért 6 embernek :(( szóval meg tudom érteni ha valaki, akinek tényleg fontos dolga van, mégis megteszi. De csak ha tényleg fontos - ha nem bukik rajta legalább 100e Ft-ot, akkor lesz szíves várni.

Joe-ból is megárt a shock !!! (törölt) · http://www.tuzelestechnika.net/ 2009.09.24. 16:04:21

Szüntessük meg a leállósávot!

Ja és atomot mindenkinek!

Wywern · http://www.narancsoskacsa.blog.hu 2009.09.24. 16:05:56

@Bartoki: Böhöö!! Kultúra szempontjából jóval balkánabb ország vagyunk, mint Horvátország ez ne feledd :)

Deuce Bigalow 2009.09.24. 16:06:16

nyáron M7 Balaton felé nagyjából 90-100 körüli tempót lehetett menni, erre egy raiffeisen-es focus-os szöszi eccer csak elkezd ki-be ugrálni, majd kimegy a leállóra és ott robog tovább kb. 110-el közben telefonálva... hát ezt így hogy???
jól meg kellett volna b@szni, mindkét értelemben persze! :-P

SickBoy 2009.09.24. 16:07:24

Apával, anyával, testvérrel, asszonnyal, gyerekkel orvoshoz vagy kórházba rohanva sem használható a leálló-, busz- és semmilyen sáv sem. Nyilván. Meg gyorshajtani sem megengedett. Slussz.

De:
1.) ilyenkor felméri az ember, hogy az esetleges büntetést bevállalja-e azért, ha megfogják;
2.) a lehetőségekhez képest úgy tolja a gépnek, hogy nagyobb baj ne történjen - végülis kórházba akar vinni valakit, hogy az jobban legyen, balesetben pedig még nem gyógyult fel eddig senki, mindenki csak rosszabbul lett :o)
3.) gondolatban pontosan tudja, hogy szabálytalan amit csinál, vagyis nem dicsekszik vele - mert amúgy meg ha valaki rosszul van, mentőt kell hívni, nem Hamiltont játszani -, hanem örül, ha egyben odaér és a rokon orvoshoz jut.

Ezen kívül nem annyira tudok elképzelni olyan helyzetet, amiért megérné baromállatként a leállóban tolni, akár büntetik, akár nem. Ugyanis marhára balesetveszélyes, és inkább hüljön ki otthon a lecsó, melegedjen meg a sör és csússzak le a focimeccsről, mintsem hogy megöljek, megnyomorítsak valakit, vagy magamat.

Repülőt lekésni ciki. Kis ésszel lehet tudni, hogy Párizs - és minden nagyváros - napközben bedugul. Ezzel lehet előre számolni. Ha ennyire fontos, hogy elérjek egy gépet, akkor annyival többet számolok rá. Max. malmozok a terminálban, de nem kockáztatok, csak ha _valóban_ van rá okom. Lásd mint fent.
Az, hogy csak 50 Euro van nálam nem valódi ok, az csak azt sejteti, hogy nem csak a repülőtérre való kiéréshez szükséges időt becsültem alá, hanem azt is, hogy mennyibe kerül Párizs ;o)

A matricaellenőrző kamerákat - ha már úgyis rendszámfelismerősek - amúgy tényleg lehetne használni. Csekket a leállósávban jaszkarizóknak, jó vastagot, sokat. Meg büntetőpontot, abból is sokat.

Wywern · http://www.narancsoskacsa.blog.hu 2009.09.24. 16:08:56

@SickBoy: Várjál! A lecsó nagyon nem jó hidegen, a többi ok :)

JAGMAN 2009.09.24. 16:09:07

@Bigacsiga: Hát bizony nem régen volt, ugy egy éve... ;)
Csak kommentem értelmezéséhez nem árt tisztában lenni egy pszichológiai alapfogalommal:
- Az emeber alapvetően törekszik bármiben előnyt szerezni, egyszerű megoldást találni, túlélni... Akár időben (mint a forgalomban is), pénzben, vagy akár ahogy az állatvilágban - élelemben... Bármilyen ettől eltérő magatartás már valamilyen szabályzórendszer hatása, ami lehet akár nevelés, törvény, kényszer... Na ezek azok amik hiányoznak, és bizony ezek nélkül kevés emberben alakul ki FELELŐSSÉGÉRZET. Ráadásul a jelenlegi szabályozás ennek kialakulását nem is épp segiti - inkább csak ráerőlteti a szabályokat az emberekre - és nem ráébreszti őket a dolgokra!

kispista2 2009.09.24. 16:09:41

@Wywern: Írtam utána, hogy az utolsó bekezdés félrement, bocs. (és vegyél U-lakatot, azzal szinte kizárt a lopás.)
Másik két kommentelő volt az, aki szerint a leállósávban haladás frankó, de a kerékpáros piroson való jobbrakanyarodása nem.

Engem sem zavar az olyan szabálysértés, ahol másokat nem akadályoz vagy veszélyezett, de a leállósáv használata nagy sebességgel életveszélyes.

@Joe-ból is megárt a shock !!!:
"Szüntessük meg a leállósávot!"
Szüntessük meg az utakat, maradjon otthon mindenki, blogban anyázni biztonságosabb mint vezetni.

McKelek 2009.09.24. 16:09:42

Minden kijáróhoz kamera, ami szép fényképeket készít a leállósávon közlekedökröl... Mondjuk kettöt idöponttal együtt, hogy a sebességet is meg lehessen állapítani.

kispista2 2009.09.24. 16:10:49

@Deuce Bigalow: Nyert 10 percet vele, lehet hogy életveszélyben volt, mert elkésett volna a fodrásztól.

Gera 2009.09.24. 16:11:07

@Wywern: Viszont újramelegítve is kiváló.

Wywern · http://www.narancsoskacsa.blog.hu 2009.09.24. 16:11:59

Picit OFF:
Egyébként a dolog érdekessége, hogy olyan blog miért nincs, hogy "Miért mehetnek a politikusok, és társaik megkülönböztető jelzéssel akárhol, akármennyivel, amíg az őket fizető állampolgár meg áll miattuk a dugóban"
Csak mert a kresz szerint ezt lehet?
Ugye?
Ennyit a kreszről.
ON

Wywern · http://www.narancsoskacsa.blog.hu 2009.09.24. 16:12:59

@kispista2: Semmi gond, csak lassabban frissült az oldal, mint ahogy írtam. :)

Wywern · http://www.narancsoskacsa.blog.hu 2009.09.24. 16:14:22

@Gera: Ha már itt tartunk van egy barátom, aki színtiszta zöldpaprikából csinálja. Akkor már inkább a leállósáv mondjuk :)

Rousboy 2009.09.24. 16:14:59

Horvátországban agyonb***nak ha leállósávban megy az ember, csak itt olyan csicskák a rendőrök h csak a szerencsétlen csórókat szivatják, mindenféle mondvacsinált indokkal.

Sajnos nulla tekintélye van a rendőröknek és tényleg nagyon aggasztó amikor ez a pár birka nem bír türelemmel lenni.

Megoldás? Na az nincs.

Gera 2009.09.24. 16:16:32

@Wywern: Elvileg lenne erre korrekt magyarázat: a vezetőinket nem azért tartjuk, hogy a dugóban álldogáljanak. A probléma csak az, hogy ez a magyar politikusokra nem vonatkoztatható, mert általában véve értéktelen, vagy még inkább kártékony a tevékenységük, úgyhogy lehet mindenki jobban járna, ha a dugóban újságot olvasva basznák el a fél napjukat.

Pilgram (törölt) 2009.09.24. 16:17:24

én megfordítanám a dolgot és kitenném (ahogy az a labancoknál is működik), hogy dugó esetén a leállósávot is lehet használni, mindenkinek. nem feltétlenül a büntetés a megoldás szerintem, hanem a dekriminalizálás. és akkor mindenki használhatja, no para, jobban halad a forgalom és még a mentő is oda tud érni időben.

Deuce Bigalow 2009.09.24. 16:19:47

@kispista2: nem igazán szoktam hőzöngeni a totál beállt forgalom esetén a leállósávban közlekedők miatt, csak qrvára balesetveszélyesnek tartom, ez a pitsa meg mintha csak szórakozott volna, ráadásul télleg nem nyert vele sokat..
amúgy pl. totál útzáras baleset esetén sztem igazán meg lehetne ezt engedni...

Joe-ból is megárt a shock !!! (törölt) · http://www.tuzelestechnika.net/ 2009.09.24. 16:19:58

@kispista2:
Tudtam, hogy megértesz! :-)

Egyébként tényleg elkelne az olyan helyeken némi rendőri ellenőrzés,ahol ezek az esetek gyakran előfordulnak.

Sokszor nem értem,hogy miért mániája a rendőrség vezetőségének a trafizás a 30-as táblánál és miért nem látom más esetben őket?

Wywern · http://www.narancsoskacsa.blog.hu 2009.09.24. 16:21:30

@Gera: Hát nemtudom. Szerintem egy munkahelyére igyekvő orvosnak, de akár egy villanyszerelőnek is legalább olyan fontos a dolga, mint akár egy jól dolgozó politikusnak - asszem egyébként, ez oximoron :)
De csúnyán eltértünk a tárgyól, úgyhogy minden résztvevőnek köszönöm, a konstruktív vitát, további jó napokat!

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.09.24. 16:23:27

@Joe-ból is megárt a shock !!!:
Azért, mert egyszerűbb a 30-as táblánál trafizni, és névtelenül, gerinc nélkül kiküldeni a csekket, vagy megállítani a bűnözőt, és férfi módra elé állni, hogy márpedig apám Te itt nem mégy.
Gerinc. Az ami nincs a rend derék őreinek.

Deuce Bigalow 2009.09.24. 16:26:03

@Joe-ból is megárt a shock !!!: "Sokszor nem értem,hogy miért mániája a rendőrség vezetőségének a trafizás a 30-as táblánál és miért nem látom más esetben őket? "

ezen mit nem értesz???? easy money, az!

Joe-ból is megárt a shock !!! (törölt) · http://www.tuzelestechnika.net/ 2009.09.24. 16:26:34

@newtehen:
Aha, így már megvilágosodott a kis agyam! :-)

Ja, hogy tetszett a felfestett lehetőség a legközelebbi mercis találkára?

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.09.24. 16:29:25

@Joe-ból is megárt a shock !!!:

Nagyon jó.. :-) Lehet, hogy alkalmazni fogom... :)

/off
Miért sírsz kisfiú?
- Mert megettem egy rajzszöget!
- Nesze itt egy másik.
on/

Joe-ból is megárt a shock !!! (törölt) · http://www.tuzelestechnika.net/ 2009.09.24. 16:32:41

Na, kis országunk úrvezetői megint kicsapták a biztit egy-két embernél.

a tanulság, hogy azért mert a másik f@sz, azért te ne legyél az, szerintem, kivéve, ha az akarsz lenni, mert különben nem érzed magadat menőnek

phaszfej 2009.09.24. 16:34:45

Mindig csodálkozom azokon a faszokon, akik sértve érzik magukat, mert más másképp csinálja, mint ők, és frusztráltságukban egy közlekedési vagy bármilyen egyéb szabály mögé bújva fröcsögik magukból a bánatot . Ki nem szarja le, hogy valaki a leállósávban megy? Biztos sürgős dolga van, hadd menjen!

SickBoy 2009.09.24. 16:36:05

@newtehen: De. Ki is jöttek. Olyanok azok.

Amúgy nyilván egyéni mérlegelés kérdése, hogy megvárom-e a mentőt, vagy magam ülök kocsiba és kockáztatok.
Nem túl régen költöztem vissza a városba, itt szerintem inkább érdemes megvárni a őket, gyorsabban jut orvoshoz akinek az kell. Vidéken, ahol laktam, viszont nyilván egyből kocsiba és tűz az első kórház felé, közben telefon.

Mint írtam, ez az egyetlen olyan dolog, amit meg tudok érteni, ha valaki siet, szabálytalan, olyan sávokat használ, amelyeket nem kéne.

Egyébként meg az sem mindegy, hogy mihez és hogyan hívsz mentőt - már annak tekintetében, hogy aztán az mennyi idő alatt ér ki...

2009.09.24. 16:57:54

@Wywern: A sor vége, de nem akik elé besorol majd.
Hányszor fordul elő, hogy valamilyen dugó miatt olyan sávban haladnak sokan, ahonnan vissza kell majd sorolni, emiatt a normális emberek kétszer annyi idő alatt érnek át a kritikus ponton. És persze a sáv vége után már minden szépen halad, mert nem kell a pofátlanokra várni.

JAGMAN 2009.09.24. 16:58:08

@phaszfej: egyetértek... pont erről a metalitásról beszéltem pár kommentel ezelőtt - sajnos ez magyar hagyomány

2009.09.24. 17:05:15

@phaszfej: Ha legalább nem a többi sorát kiváró kárára tenné...

labi 2009.09.24. 17:38:25

Jelenleg ha valaki a leállósávban tartozkodik mondjuk műszaki hiba miatt, akkor átlagosan 20 perce van az életben maradásra.

Pont az olyan balfaszok miatt (is) akik nagyon sietnek a reptérre, vagy bárhová.

Dugó elején meg kis gondolkodással lehet hogy baleset van. Emberek mászkálhatnak gyalog keresztbe kasul. És a okostojásokkal közlöm, hogy ezeket azért nem fogos kiszúrni már két kilométerről, mert nem folyamatosan tartózkodnak a leállósávban integetve, hogy a faxparasztok figyelmét felhívják magukra.

labi 2009.09.24. 17:40:54

Amúgy ha a rendőrségnek lenne ennyi esze, akkor a szokásos dugóshelyekre oda kéne rakni egy kamerát, és mindenkit jó levenni aki a leállósávban nyomul. Pár nap alatt behozná az árát, aztán leszoknának róla.

Öreg Sam 2009.09.24. 17:50:46

@JAGMAN: bakker!

Gratula,leborulok...
Hol mérettél 147-et?
Nekem is 2 diploma,nem is a büfétanszakokon,de bárhogy erőlködöm,142-nél nem tudom többre gyúrni.
Ennek semmi köze az eredeti kérdéshez,csak kérdezemmm....
Mensa tesztet próbáltad már?
No az az ütős,lehet abból a 147-ből alkudni....

Forest (törölt) 2009.09.24. 17:58:00

@phaszfej: Menjen, ha használja a megkülönböztető jelzéseit.
Egyébként lassan mondom, tagoltan z á r ó v o n a l.
Ez van a leállósáv mellet. Érdemes megnézni a Kreszt ez ügyben.
Kis észrevétel még:
Szoktuk fikázni előszeretettel a franciákat, mennyir nem veszik komolyan a szabályokat, minden autó kicsit meg van nyomva, hát, igen, ebben van valami, különösen a városban.
De! Autópályán, ahol egy rossz kormánymozdulaton is több ember élete múlhat igen szabályosan, odafigyelve vezetnek.
(Nem azt mondom hogy mindenki, de ha a városi vezetésükre általánosságban elmondható, hogy az autót nem státusszimbólunként, hanem használati tárgyként kezelik - egy két kisebb horpadás nem a világ címszóval - akkor általánosságban ugyanúgy elmondhatjuk hogy a pályán viszont fegyelmezetten közlekednek)
Egyébként az autópálya fegyelem érdekes módon a "Bécsi út nyugati oldalán" egészen hétköznapi dolog...

Forest (törölt) 2009.09.24. 18:01:08

@Pilgram: Komolyan gondolod, hogy a mentő jobban fog haladni a lassan kecmergők között, mintha szabad útja van egy tiszta sávban?

2009.09.24. 18:10:13

@Öreg Sam: Ez is off:
Na igen, a menza teszt az más! Én is kipróbáltam azok után, hogy egyes internetes teszteken 140 körüli érték jött ki. Gondoltam, majd ott papírom is lesz róla (meg mégis csak az az igazi). Na nem is lett 120-124-nél magasabb. 140 felett meg már tagnak is lehet lenni. :-)

Öreg Sam 2009.09.24. 18:21:16

@lxrose:
Nem piszkoskodni akartam,csak vannak dolgok,amiket nem reklámoz az ember.
Egyszer egy barátom mondta: csak a hülye ember dicsekszik a pénzével,meg a farkával.
Ez is valami ilyesmi dolog.
Szeretnék tag lenni,de nem sikerül,valamiért ott nem lehet pár millióval megvesztegetni senkit. Hogy is van ez?
Mégiscsak azok a dolgok a legértékesebbek,amelyeket pénzen nem lehet megvenni. -))

2009.09.24. 18:25:33

@Öreg Sam: Semmi gond, egyetértek. Bocs a többiektől az off-topic miatt!
Én úgy tudom, hogy ha megcsinálod a tesztet és 140 feletti érték jön ki, akkor tag leszel (talán még van valami apróbb feltétel).

SLacc 2009.09.24. 18:32:35

@min: Mivel ők szabálytalan helyről mérnek, tehát valószínűleg te is szabálytalan helyen álltál meg, szabálytalan parkolás végett büntetnének. :) Azt akarom ezzel mondani, hogy a kákán is csomót talál a leggöcsörtösebb fűzfa.

Tornado86 2009.09.24. 19:05:46

@szaGértő:
Nem nyert, ugyanis nem azért kezelem úgy a táblákat ahogy mert idegbeteg vagyok hanem azért mert kicsit gyorsabban forog az agyam mint sokaknak, eleg megnézni ezt a kisfilmet: auto.indavideo.hu/video/Autobusz_eloz . Aki esetleg kételkedik annak annyit hogy a szem mindig többet képes belátni mint a kamera.

No1kamionos 2009.09.24. 19:14:59

Jobb helyeken a mentő/rendőr/rűzoltó a balesetet szemből közelíti meg. Azzal egyetértek,hogy a leállósávban haladók szabálytalanok,de engem nem irritálnak.

No1kamionos 2009.09.24. 19:20:19

@Tornado86: A buszos látta,hogy elfér 3 autó is az úton azért ment bele az előzésbe. A kamerás autónak nem kellett volna megállnia. Persze szabálytalan ez is.

Swejk 2009.09.24. 19:33:41

Ez a post kb ugyanolyan mint ez a felvétel(bár nem magyar a kamerás/cím) de ha jól látom magyarok az autók.

www.youtube.com/watch?v=7koCGjXiffk

Swejk 2009.09.24. 19:34:56

Illetve h@lye vagyok a címben is benne van madarsky :D
Nem ártana egy pár feljelentés a képen látható rendszámok tulajainak :D

Tornado86 2009.09.24. 20:10:05

@No1kamionos:
Konkrétan errõl van szó. Egyébként amennyit koptatom Erdély útjait, nekem rutinból megy az ilyen helyzetek kivédése, mivel elég nappal 100km-t autózni befele, fõleg Arad - Déva viszonylatban, ami a legforgalmasabb útszakasz.
Ami meg a szembõl megközelítést illeti, teljesen logikus az ügy, hisz mi a helyzet ha valaki pl. 1 beteget szállít vagy valakire rájön a szükséglet, aztán ki akar menni a sztrádáról, esetleg amíg alszik 1 sztrádamenti motelben dugul be az út, neki viszont sietnie kell.

Tanácstalan · http://shipengine.blog.hu/ 2009.09.24. 20:19:55

@JAGMAN:
Nekem is van kettő. Diplomám. Én próbálok nem szabálytalankodni. Mert a munkám is erre nevelt, ha nem tartom be a szabályokat, abba bele is halhat valaki.
Szvsz, az úton is ez az alap. Szomorú, ha ez inteligencia kérdése...

Tier 2009.09.24. 20:50:49

@Bigacsiga: Jajjdejó, ezt akartam pont írni :)

Köszi!

Tier 2009.09.24. 21:17:36

OFF

@JAGMAN: Még az jutott eszembe, hogy ha Te ennyire intelligens vagy, a szabályokra viszont köpsz, és ezt reklámozod is, akkor nem akarsz Te véletlenül miniszter vagy miniszterelnök lenni a hátralévő 7-8 hónapban ?

Mert tök jól beillenél a képbe.

ON

2009.09.24. 22:33:58

Sajnos nincs mit várni a rend "őreitől".
Minden reggel Hűvösvölgyi úton jövök befelé, a János kórháznál nem a Moszkva tér felé kanyarodva, hanem tovább egyenesen a Déli felé.
Minden egyes reggel minimum 8 autós használja a középső busz sávot arra, hogy kielőzve a sok birkát (mint engem is), megmutassa, hogy nem csak, hogy siet, de neki mindent lehet.
Ma reggel külön extraként a libasorban haladó 4 autó közül a harmadik egy rendőr volt - gondolom, említenem sem kell, hogy semmiféle megkülönböztető jelzés csíráját sem láttam/hallottam - a másik 3 - nem sárga rendszámos között.
Nos akkor most?
Mehetnék én is a buszsávban előre, de nem teszem, ugyanis a fent említett 8 autó közel egy lámpányi hátrány a szabályosoknak.
Közeledik az a nap, amikor csúnya nagy koccanás lesz ennek a vége. Nem igazán féltem az autómat...

igazi hős 2009.09.25. 00:34:03

@Wywern: Ezen még matekozz egy kicsit, meg gondolkozz. Nem a torlódás után állnak be a forgalomba, hanem közvetlenül az előtt, hiszen még a leállósávban sem tudja azt átugrani.
Itt viszont percenként X autó mehet át, tehát minden autó aki mögüled eléd sorol 1/X perccel vet hátrébb téged.

Körömcsiga 2009.09.25. 06:50:55

Ezek az egyenlőbb emberek! Nyáron ugyanilyen szituban egy wagonR probálta leállítani a külső sávot. Azonnal feltorlódott mögötte vagy 2 BMW, 1 mercedes és egy talán bugatti. A bugattis barom kiszállt előre menni és észt osztani a wagonR-es tagnak, aki viccesen megoldotta a dolgot, mert mikor a csávó odaért gyalog, mindig picit előrébb ment. Egyszerre volt vicces és szomorú a helyzet, hogy a barom bugattis úgy gondolja neki mindent lehet, mégis egy wagonR-es megszívatta. Csakhát az ilyen bevállalásnak is lassan az a vége, hogy megvernek, lelőnek eltaposnak.

lwcolors 2009.09.25. 09:18:11

Ilyen esetbe futottam bele a hétvégén a Brno-Prága autópályán. Már előre ki volt téve, hogy útépítés miatt csak egy sávon mehet a forgalom Prága fele, péntek délután ez dugót is okozott, lépésben közlekedtünk. A sok barom ment mellettünk el a leállósávban, köztük jópár magyar is. Lehet, hogy a dugó is miattuk alakult ki, mert így 3 sávból lett egy. Aztán úgy 300 méterre az útépítés kezdetétől azt láttuk, hogy mi továbbra is haladunk, a leállósáv viszont megállt. Aztán megláttunk egy rendőrt kis kézikamerával. Ahogy kicsit előbbre mentünk, láttunk még két rendőrt, akik gyűjtötték a pénzt, 5000 (kb 55000 ft) koronát minden leállósávban tolakodótól (láttuk, mennyi pénzt adnak át). Jó estéjük volt a rendőröknek. Az útépítés végén üzemelt egy trafipax is.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.09.25. 09:22:42

@lwcolors: Látod, ehhez Magyarországon útépítés sem kell. Az utat már rég átadták, tükörsima aszfalt, de a 30-as táblák nem kint felejtődtek? Most mond meg. Ha meg már kint van, oda is áll a közeg..

Alex3000 2009.09.25. 11:39:37

Köcsög barmok, a rendőrség meg ilyenkor hol a pics*ba van????

Naszta · http://naszta.hu 2009.09.27. 12:11:16

@Öreg Sam: IQ = idiot quality

Ez ilyen önbizalom hiányról szól? Vagy mi? Ha értelmesnek tartod magad, akkor mi f@sznak IQ teszt? Na mindegy. Nem biztos, hogy érteni akarom. :)

FalóNyúl 2010.04.29. 00:21:02

@Zoltan895: Hacsak nem üres az út, nyugodtan megyek 50-nel a belső sávban. Senki nem kényszeríthet hogy megbüntessenek és nem fogok bevágni a külső sávban haladó forgalomba hogy néhány barom száguldozhasson. Ilyen kreténséget meg ne írj, hogy "feltartom a forgalmat" (és ne ordibálj). Olvass KRESZ-t elalvás előtt vagy ha nem megy olvassák fel neked...

2010.04.29. 12:19:23

@Naszta: Ha értelmesnek tartod magad, diploma sem kell, meg nyelvvizsga sem, elég eljárni az előadásokra, esetleg tanulni mellé.
Ennek ellenére az IQ teszt egy egész más téma (nem biztos, hogy az "értelmességnek" köze van hozzá), úgyanakkor jó móka, mint a rejtvényfejtés pl.)
Persze, ha nem biztos, hogy érteni akarod, akkor hiába is magyarázom. (Esetleg majd ha biztos leszel benne.)

Pilgram (törölt) 2010.05.06. 14:07:51

ezt a topikot most ti komolyan előszedtétek?:))

2010.05.06. 14:39:52

@Pilgram: Hát, egy hete már nem szólt hozzá senki. :-)












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása