Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Jószándékból dugót csináltam

2009.09.26. 12:28 :: SilentSound

Vannak nehéz esetek a közlekedésben, ami vidéken két falu közt nem annyira tűnik fel, viszont egy kétoldalt parkoló autókkal teli utcában gyakrabban fagynak le azok, akik még nem vagy már nem tudnak vezetni, esetleg soha életükben nem tudtak, csak megvolt a megfelelő összeg, amit a vizsgalapok közé csúsztattak a megfelelő pillanatban. Tpapa rendes szeretett volna lenni és visszatolatott, hogy elférjen a szemből érkező furgon, amikor a mögé érkező, vélhetően alulkvalifikált B kategóriás jogosítványtulaj úgy gondolta, hogy majd ő elfér, ha máshogy nem, akkor két kerékre dőlve.

Alig néhány perces az eset, azért merem rögtön e-mailre vetni, mert nem dúlt fel különösebben. Hülye vagyok. Sikerült jó szándékból dugót okoznom a melóhelyem közelében. Íme a történés:

Lefordulok a kis szűk utcába, ami ide vezet, a monitorom elé. Rögtön észlelem, hogy szemből egy közepes méretű dobozos felépítmény centizi az én irányomból, vele szemben haladó kisebb vant. Mivel még mindig idióta terepjárós vagyok (már volt korábban két posztom, amit megjelentettél), egyből az az érzésem támadt, hogy én sem férnék el mellette könnyebben. Nosza fék! Így még az utca elején, ahol az kiszélesedik, el fogunk férni.

Persze, az utcában nincs szabad parkolóhely, mindkét oldal tömve autóval, azért nem lehet máshol félreállni. Még a bejárati kanyar ívén is (igencsak szabálytalanul) parkolt valaki. E mellé az autó mellé húzom be a sajátomat úgy, hogy az orra már belóg közé, meg az előtte parkoló közé. De úgy mérem, így simán el fogunk férni, mert a másik oldalon itt már távolabb van az ott parkoló autó.

Ha valakit érdekel a helyszín, ez itt az:

A dobozos vezetője egy véleményen lehet velem, mert minden nógatás, villogás és egyéb kérés nélkül nekilódul. Hamar meg is teszi az utca hosszát, nem több pár másodpercnél. A gondot a mögöttem érkező és fékező tata okozza. (Magam is túl vagyok a 40-en, így már nem nézek le minden nálam idősebb közlekedőt.) Nem tudom, mit gondolt magában, talán azt, hogy egy terepjárós már lehet akkora bunkó, hogy így fog leparkolni, hiszen az irányjelzőm villogott.

Viszont ebbe az elgondolásba nekem nehezen férne bele a szemből érkező áruszállító képe. A lényeg, hogy mire a furgon odaért, hősünk neki kezdett az én kikerülésemnek. Én mozdulni sem tudtam, autóm orra pár centire egy sárga suzuki seggétől, jobbra tőlem egy fekete Saab (talán), balra a furgon vezetője, szintén letekert ablakkal, akivel neki is álltunk mosolyogva megvitatni az élet nagy dolgait, különös tekintettel az események negatív hősére, annak lehetséges elmeállapotára, cselekedetének mozgatórugóira.

Mivel közben érkezett egy méretre az előbbinél kisebb furgon is szemből, majd kisvártatva egy személyautó is, a helyzet kulcsa egyértelműen a mögöttem álló kezébe került. (Én még kiszállni sem tudtam volna, max. az utas oldali ajtó lehúzott ablakán préselhettem volna ki a 150 kilómat. (Igen, azóta is ilyen nagydarab vagyok, nem sikerült lefogynom sem. Nyugaton a helyzet változatlan.)

A sorban második furgon vezetője pattant ki (na, ja úgy könnyű, ha nincs másik autó a mienk mellett 10 cm-re!) a kocsijából és az egész miskulanciát a járdán megkerülve (ugye máshol nem is volt erre hely) odament a mögöttem állóhoz, elmagyarázni neki a helyzet feloldásának lehetséges módját a következő szavakkal:

- Megvan a jogosítványod??? Akkor tolass már vissza egy kicsit!!! (Nem esküszöm, hogy szó szerint, de valahogy így.) :D

Mire a tata előbb meg sem mozdult, majd a kitartó unszolásra ment hátra vagy 20-30cm-t. Szerintem ez a történet csúcspontja, nagy kár, hogy nem készült videó felvétel róla, mert a furgonos belátva, hogy itt valakinek muszáj lesz leereszkedni a másik értelmi színvonalára, heves karlengetésbe kezdett, pont úgy, mint az állatkerti majmok, amikor hátrálásra akarják kényszeríteni az ellenfelet, csak a jellegzetes uhhh-uhhh hangokkal nem kísérte a mozdulatsort.

Ebből a tata végre megértette, hogy mivel a mögötte álló szintén jól mérte fel a helyzetet és hagyott neki helyet, egyedül Ő az, aki akadályozza a helyzet megoldását, és végre hátra kellene mennie egy kicsit, hogy a szemből érkezők elférjenek. Miután meglehetősen lassan abszolválta a feladatot, még nekem is vissza kellett tolatnom kicsit, hiszen csak így tudtam kivenni a kocsim orrát a résből, de több gond nem volt.

Ennyi a történet, talán mindennapos, de még most is könnyezve röhögtem, amikor leírtam a majmos részt. Egyből eszembe jutott, hogy mi emelt ki minket az állatvilágból? (Ha ezek után ez a kérdés még értelmezhető egyáltalán.) Egyesek szerint a szembefordítható hüvelykujjunk, mások szerint a beszéd képessége.

Én eddig hajlottam Neumann János (igen az, akinek jelentős érdeme van abban, hogy ez a postot is megírhattam) nézetére, miszerint agyunk ama képessége, hogy felmérve a megváltozott körülményeket, gyorsan képesek vagyunk alkalmazkodni azokhoz. Bevallom, most meginogtam.

38 komment

Címkék: közlekedés autó sztereotípia béna öreg dugó

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

RaveAcE 2009.09.26. 12:28:43

Fasza gyerek vagy. így tovább!

RaveAcE 2009.09.26. 12:35:40

Az tény, hogy parkolás szemponjából az egyik legjobb helyen dolgozol.
De nem szombat van? Mit keresel a melóhelyen?

schdl (törölt) 2009.09.26. 14:01:34

Ez egy jó poszt volt.
Hangszórót érte! :)

csak john 2009.09.26. 15:22:07

Gratula a türelmedhez! Méghogy változatlan a helyzet??? Posztról posztra 10 kg-val leszel nehezebb. :)

hawkeye 2009.09.26. 15:43:15

Hanxórót a posztolónak!!!
:)

Egyébként tegnap du 5 körül, a Hungárián, a legnagyobb csúcsban, a egy tata, zöld Skoda 105-össel, a legbelső sávban, vészvillogóval álldogálva érdeklődött a tuja járdaszigetén levőktől, hogy most neki merre kell menni...

Láthatóan úgy meg volt rémülve...
Hát lehet egy ilyenre haragudni...?!

Nem is dudálózott senki, elnézően mosolyogva kikerülték.

Mi is leszünk még szenilisek... :)
(by LGT)

SickBoy 2009.09.26. 16:55:08

Nem te csináltál dugót, hanem a tata.
Így jár, akinek nem volt tili-tolis puzzle-ja gyerekkorában. ;o)

Tron65 2009.09.26. 17:08:14

Hasonló esetem nekem is volt már.
Ki kellett szállni és megérdeklődni a mögöttemjövőtől, hogy mégis mire gondol, mért nem megyek tovább és hogy mért ég a tolilámpa és hogy mért integetnek neki immár hárman is.
Nemértette.
Bezzeg amikor a ZIL (ő jött szmeből) úgydöntött, hogy mégiscsak megpróbál elférni, nagyon behúzta a nyakát, de még akkor se ment hátrébb.

Kicsi79 2009.09.26. 17:41:47

@schdl: Meg két erdei fazsetont és egy Lenin-könyvet! :-)))

misitcom 2009.09.26. 17:51:02

@schdl: Azért csak lassan azzal a hangszóróval !Hol van a történet drámai végkifejlete?A hátrányos helyzetből induló,de saját korlátait is átszakító szereplő?Látási viszonyok?Mi volt reggelire?Stb.....?

Clearvoyance 2009.09.26. 18:04:46

Ehhez nem kell az utcára menni, jó egy udvar is.
A kedvencem amikor egy 9 méteres Ategoban ücsörögve figyeltem ahogy egy akkori kollégám egy transporterrel próbálkozik. Nem igazán ment neki, pedig akkoriban sűrűn forgolódtunk ott jóval nagyobb gépekkel is.
Aztán meguntam. Kocsiból ki, odasétál megkérdez: Beálljak?
Legnagyobb döbbenetemre a kolléga üresbe váltott, behúzta a kéziféket, kiszállt és azt válaszolta: Igen légyszíves.
Betolattam helyette...

Erre csak egy megoldás van.
Stempli a jogsiba (mint anno a szemüvegnél) "Érvényes kizárólag egyenesvonalu egyenletes mozgás esetén előre."

kranführer 2009.09.26. 20:52:10

@misitcom: Váááá:-)))Ez a komment mindent visz!!!

misitcom 2009.09.26. 21:24:07

@kranführer: Bakker!Mi van itt?12:28 óta csak ennyi?Ezek szerint mégis győzőt a "Sötét oldal"!?

KuKori · http://ireland.blog.hu 2009.09.26. 21:32:28

@misitcom: és hol a kerékpáros rendőr megerőszakolása a történetben? Ejh, így nem jár hangszóró... :D

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2009.09.26. 21:37:22

Fú, micsoda extrapasszivitás volt itt ma! Még a spammerek is kirándulni mentek. :)

killerkaller 2009.09.26. 21:46:30

De a heti csúcs akkor is az autópályán forgalommal szemben, 84- évesen.

misitcom 2009.09.26. 21:48:41

@SilentSound:Nem volt valami harcba hívó hangulat .

...::: Flúgos Kamionos :::... 2009.09.27. 00:39:15

Én már tudom ki a hülye, de nem mondom meg.

Miva', ennyire érdekes a poszt? 17 komment? Ha...ha :)))

No1kamionos 2009.09.27. 07:32:14

Azok a hülyék akik az ilyen szűk utcákat nem egyirányúsítják. Szerintem:)

HulyeReklamok 2009.09.27. 10:48:24

Majd írok én is posztot! Jót! Mulatságosat! Rettegjetek! :)

trixilw 2009.09.27. 10:49:54

@No1kamionos: Vagy akik nem alakítanak ki parkolókat a városban és elnézik, hogy minden autós az utca két oldalára parkoljon előidézve ezzel azt, hogy egy kétsávos utcában, egy autó fér csak el.

Egyébként tényleg mindennapos sztori, de jól esett :)

schdl (törölt) 2009.09.27. 10:52:37

@misitcom: Ááá, nahát. Mindig csak a dráma kell Nektek... :D
De igazad van, az sem derült ki például, hogy milyen zene szólt a rádióban, pedig ez fontosch! :D

kispista2 2009.09.27. 11:19:09

@No1kamionos: Az egyirányú utcák a kerülők miatt növelik a forgalmat. Az udvariasság hiányzik az emberek egy részéből, inkább hagyja hogy a másik perceket szívjon, minthogy fékezzen vagy lehúzódjon, ezzel akár 10 mp-et is veszítve. "Szívok én is, szívjon a másik is"

No1kamionos 2009.09.27. 12:11:25

@schdl: Meg az útszéli lepkék nemi életéről sem esett szó. Hát hogy éljem így bele magam a történetbe:)

No1kamionos 2009.09.27. 12:16:35

@kispista2: Ha van félreállási lehetőség akkor nincs probléma,de ha nincs hová félreállni és 4-4 autó áll egymással szemben az utca közepén akkor az egyik sor tolatni fog és ez sokaknak problémát jelent(lásd szőke nők):))

66th Zealot platoon 2009.09.27. 12:19:24

Pfuj, de szar izzadtsagszagu, tularado a stilusod.
Az ilyet nagyon rossz olvasni.Lenyegretoroen kell irni.

Pl: Te geci baszadek, de fos iromany ez.
Latod, milyen egyszeru?

igazi hős 2009.09.27. 12:23:38

@kispista2: Az egyirányú utca nem növeli a forgalmat, bár elvétve előfordul, hogy egy utcában visszafele kéne menned, többnyire mert eltévedtél/rossz helyen kanyarodtál be. Viszont cserébe fele annyi jobbkezed van és a kereszteződések nem állnak be, mert három birkából egynek előzékenynek kéne lennie. A balesetek száma is kisebb.

czejp (törölt) 2009.09.27. 13:01:51

Ja, a terepjárókról át kell térni a helikopterekre, azokkal könnyebb közlekedni.

misitcom 2009.09.27. 18:12:19

@schdl: Nem a drámára vágyom.
Nem Én vagyok kegyetlen,hanem az Élet!

forrórágógumi 2009.09.28. 10:11:45

A tökömnek kell terepjáró pestre. Mentél volna egy corsa-val és akkor post sem lett volna. Más kérdés, hogy úgy látszik kevés autó bírja el a súlyodat.

kekecke · http://szepkiselet.blog.hu 2009.09.28. 10:31:41

@Clearvoyance: nincs ezzel semmi gond. Belátta, hogy nem képes rá, és átengedte az irányítást.
Jobb, mintha dugót okozott volna, vagy kisebb-nagyobb károkat emberben, autóban, épületben, stb...

tpapa 2009.09.28. 11:06:48

@csak john: Valaki végre figyel! (Tényleg visszahíztam egy 10-est, sajnos. Meg öregedtem is.) :P

@RaveAcE: Ez viszont egyáltalán nem az én bűnöm, én még a történés napján küldtem a postot, csak az átfutási idő, ugye. :)

@schdl: Ha te tudnád, amit én...

@cs666: Látom, te gennyes kurafi. (Csak gyakorlok én is.) :D

@forrórágógumi: Akkor tudom majd letenni a terepjárót, ha az otthonom előtt megfelelő lesz a terep minősége ehhez. (Amit amúgy nagyon várok már egy ideje, de csak nem jön össze, pedig a fogyasztás miatt megtenném. De így legközelebb is ez lesz. Max. hybrid vagy gázos. Ez van.) Amúgy pedig a kiskocsik szélességével van bajom. Vállban is szűkek. :P

forrórágógumi 2009.09.28. 11:18:11

@tpapa: soha nem fogod letenni a terepjárót, még akkor sem ha a az összes bkv járat a házad előtt állna is meg.
Költözz le a budai hegyekről... bruhhahaahah

...::: Flúgos Kamionos :::... 2009.09.28. 11:20:31

@forrórágógumi: Annyira tetszik, hogy sokan meg akarják mondani a másiknak, hogy mivel járjanak...

B@nális coitus 2009.09.28. 11:38:09

Nem olvastam el végig, de elég nagy faszság lehet.

tpapa 2009.09.28. 13:23:53

@forrórágógumi: 1, Te már csak tudod. 2, Miért költöznék le? Jó nekem itt. 3, Kisebb fogyasztású, környezetbarát terepjárót akarok, nem kényelmetlenséget. :P

Segíthetek még valamiben, van amit még mindig nem értesz? ;)

forrórágógumi 2009.09.28. 14:24:29

@tpapa: a múltkor a szökés című sorozatban láttam, hogy egy akkora terepjáróval rohangáltak mint egy kőfejtő gép, de azért oda volt vésve az ajtó mellé, hogy "hibrid". HÁt azt hittem lefosom a lábam a röhögéstől. Szerintem még így is akkora motor van a kocsiban mint 10 alsókategóriás személyautóban. Ennyit a környezetbarát autó elméletedről.
2. ne költözz le, de akkor ne nyavajogj ha nem férsz el a pesti utcákon.
Értékelem a segítőkészségedet :)

ErdosG 2009.09.29. 22:16:23

@forrórágógumi: Gondolom az Escalade Hybridre gondolsz... :D 332 lovas V8-as, gondolhatod a fogyasztást :) DE, a városi használatban még így is 50% megtakarítás a gyár szerint az eredetihez képest












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása