Vezda László, a zsarucar.hu autóvadásza nemrégiben megkérdezett, hogy nincs-e kedvünk indítani egy kis posztsorozatot, amiben röviden és lényegretörően tesz egy-egy javaslatot arra, hogy mire érdemes odafigyelnünk, ha nem szeretnénk autónkat az autótolvajok számára könnyen levadászható prédaként felkínálni. Természetesen élünk a lehetőséggel és nagyjából kéthetente kaptok egy-egy ilyen szösszenetet tőle. Az elsőre magam is tudok egy példát az ismerősi körömből, talán pont azért fordul elő, mert úgy gondoljuk, hogy ilyen biztos nincs. Pedig de.
Sokan elkövetik azt a hibát, hogy gépkocsijuk slusszkulcsát benne felejtik a kocsi gyújtáskapcsolójában, miközben a nyitott autót magára hagyják és pár méterre távolodnak tőle. Ilyen eset például az, mikor reggel kiállunk házunk udvaráról és kiszállunk, hogy becsukjuk a kertkaput.
Ha szeretett négykerekűnket már kiszemelte magának valamilyen bűnözői csoport, akkor bizony ez tökéletes pillanat arra, hogy a közelben várakozó rosszfiú kihasználva az alkalmat bepattanjon a gyakran járó motorral álló kocsiba, és elszeleljen azzal.
A tapasztalat az, hogy a tolvajok rettentően fürgék. Mire észbe kapunk, már esélyünk sincs, hogy bármit is tegyünk célja véghezvitele ellen. Sajnos arra is volt már példa, hogy aki időben észrevette, mit terveznek a kocsijával és meg akarta akadályozni a lopást, súlyos sérüléseket szenvedett, mert vagy a bűnöző püfölte el, vagy elsodorta a lopott kocsival.
Az sem jó, ha elkötik az autónkat, de az pláne nem, ha eközben mi is megsérülünk. Ezért a legcélszerűbb az, ha minden esetben, mikor kiszállunk a járműből, leállítjuk a motort, kivesszük a gyújtáskulcsot és magunknál tartjuk azt.
Ezzel csak egy-két másodpercet veszünk el az életünkből, viszont sok lehetséges bosszúságtól megkíméljük magunkat.
schdl (törölt) 2009.10.01. 17:19:01
dagger 2009.10.01. 17:24:11
Kb 2 önidító árából (számoljunk átlag 20 ezerrel) megvan a távvezérléses kapu, garázsajtó stb...:D
dwdHU 2009.10.01. 17:41:12
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2009.10.01. 17:45:52
schdl (törölt) 2009.10.01. 17:46:56
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2009.10.01. 17:52:01
schdl (törölt) 2009.10.01. 17:55:02
Aki kurvának áll, ne csodálkozzon ha megb....ák. :D
Darren79 · http://www.darren.hu/blog 2009.10.01. 17:56:27
Mert nekem az az evidensebb, hogy beszereltetek egy olyan kütyüt, ami megakadályozza a rablást...
Az én autómmal túl messzire nem jutna a tolvaj, az fix.
ahha 2009.10.01. 17:58:02
Amúgy sem árt zárni a kocsit, könnyen lehet, hogy valaki nem az autót, hanem a táskánkat kapja ki, aztán elrongyol mondjuk motorral, mi meg nézünk. Bután és szerencsétlenül.
csak john 2009.10.01. 18:02:19
beste 2009.10.01. 18:02:34
gramercy 2009.10.01. 18:08:08
halaloszto 2009.10.01. 18:20:47
Majd egy par ev mulva visszanezhetunk, hogy lement-e mar a ne hagyjunk penztarcat az ulesen meg a mindig huzzuk fel az ablakot teljesen ha napon parkolunk is tema.
vajk
Ejoy 2009.10.01. 18:22:19
szaGértő 2009.10.01. 18:24:07
Bedi 2009.10.01. 18:26:43
Bambano 2009.10.01. 18:28:28
Bambano 2009.10.01. 18:29:17
garage 2009.10.01. 18:30:32
Zsola777 2009.10.01. 18:31:49
Persze a slusszkulcs kivétel alapvető dolog, valahol a KRESZ is írja, hogy kötelességed gondoskodni arról, hogy illetéktelenek ne tudják elvinni (pl. gyerekek). Amúgy meg egy kapunyitó kell, távirányítható, így esőben sem kell kiszállni. Megéri.
KuKori · http://ireland.blog.hu 2009.10.01. 18:32:58
Balt 2009.10.01. 18:38:07
Jobb megoldás: távirányítóval/másik kulccsal bezárjuk járó motor mellett, míg máshol egerészünk. :) (Egyszerűbb autóknál legalábbis működik.)
Bukowszky · http://bukowszky.blog.hu 2009.10.01. 18:39:00
kb. 0,000001% az esélye annak, hogy emiatt és így ellopják az autómat, míg az 100%, hogy ártok a két egymás utáni hidegindítással neki..
Bukowszky · http://bukowszky.blog.hu 2009.10.01. 18:42:38
misitcom 2009.10.01. 18:44:31
vyctoor 2009.10.01. 18:46:45
Teltek-múltak a hetek, majd egyik reggel, munkába menet megint --> ablak betörve. Közelebb érvén a tulaj látja, hogy minden csupa vér, meg papirzsepi, viszont a rádió megmaradt :D... hát kb ennyi :).
Egyébként ehhez a bloghoz kapcsolódóan --> nyilván azok a legjobb módszerek az autólopás elkerülésére, amelyek egyediek (egy-egy megszakitó, stb). A tolvaj mindenre fel van készülve, amit szervizben szereltek be, viszont amint vmi nem indul még az általa ismert dolgok kiiktatása mellett sem, ott nem fog fél óráig kotorászni, hogy vajon hol van egy kapcsoló... esetleg nincs nála mindig 2-3 gyertyapipa, hogy beinduljon a nyomorult kocsi.
Az új autóknál már nehezebb otthon megoldani egy-egy ilyen trick-et, pláne minimális szakértelem nélkül... de ha van egy jófej szerelő ismerős, biztos ki tudtok 2-en vmi okosat találni.
hajrá!
Bukowszky · http://bukowszky.blog.hu 2009.10.01. 18:47:11
KuKori · http://ireland.blog.hu 2009.10.01. 18:49:46
SLacc 2009.10.01. 18:56:29
KuKori · http://ireland.blog.hu 2009.10.01. 18:56:39
o̝͚̣͔̙̜̜̞͉̺̞̬̖̱͉̼͛̑ͧ́̀̓̈́̓̾̇ͭͣ̆͊͌̑m͕̘̻̬̙̟͔̼̳̬̜̪͕͍̫ 2009.10.01. 19:03:13
Nem gondolná az ember, de ez hiba. vannak olyan elvetemült maffia csoportosulások, akik ilyenkor, nem hogy nem vigyáznak a kocsira, de ELLOPJÁK AZT.
BESZARÁS MIK ELŐ NEM FORDULNAK EBBEN AZ ORSZÁGBAN.
gergo · www.indafoto.hu/ppgergo 2009.10.01. 19:05:03
megtehetem, mert videken lakom es 3 kutya kiser ki az "utcara". es pont miattuk anyazom :)
Sitrep 2009.10.01. 19:07:24
Bambano 2009.10.01. 19:12:52
SLacc 2009.10.01. 19:14:32
EBOA (törölt) 2009.10.01. 19:15:00
o̝͚̣͔̙̜̜̞͉̺̞̬̖̱͉̼͛̑ͧ́̀̓̈́̓̾̇ͭͣ̆͊͌̑m͕̘̻̬̙̟͔̼̳̬̜̪͕͍̫ 2009.10.01. 19:16:24
A FASZOM eldurran, hogy vinnénk azt a kurva kocsit, de a gyökér képes szétkúrni. Így fogjuk eladni a használtkereskedésben, átütött rendszámmal? Úgy csörög mint az állat mert a baromarcú reggelente háromszor indít rá.
Naná, hogy így már nem kell...
Higany 2009.10.01. 19:22:26
Én konkrétan 2-3 emberről tudok a környezetemben, akiknek így pattintották meg a verdáját, a csendes, árnyas, álmos kertvárosban... Természetesen volt közte Golf, de leharcolt régi Swift is!
SLacc 2009.10.01. 19:30:21
kispista2 2009.10.01. 19:34:17
Főleg hogy vannak olyan kocsik, ahol a motor álló helyzetben megáll (és nemcsak hibridek.)
EBOA (törölt) 2009.10.01. 19:35:37
Tronik 2009.10.01. 19:37:34
Azt elfelejtették írni, hogy járó motorral és nyitott ajtóval ne hagyjuk a 8. kerületben egy éjjel nappali előtt, miközben bent 1 órát jópofizunk. :) A házunk udvarán se hagyom a kocsit ott, hogy bent van a kulcs.
SLacc 2009.10.01. 19:39:26
Riska 2009.10.01. 19:39:50
icceman 2009.10.01. 19:40:32
redriot77 2009.10.01. 19:41:23
Forest (törölt) 2009.10.01. 19:41:38
Szántja a lóf@szt. A dugyattyúgyűrű majdhogynem tükrösített felület (ja tényleg, van ám olajlehúzó gyűrű is, tehát járó motornál is szántja :)
Szóval adott két meglehetősen finomra munkált felület, és adott az az egy mikronnyi olajfilm, ami finoman borítja a hengerfalat leállítás után is.
Hacsak nem telik el 3 hónap, miközben lekötik a szívócsonkot, odakint homokvihar támad, amiből a homok jól be is jut (kitámosztott szívószelep mellett), nincs ott semmiféle szántás. Nem gittből van az a hengerfal :)
Amúgy tényleg lehet szántás akkor is ha eltörik a dugó, és a felső holtpontnál beszorul a letört dugódarab a hengerfej és a dugó maradék része közé (bár ez sem szántás, inkább akadás)
Na, csak hogy on legyek:
Igaz, ha el akarják lopni, el is fogják.
Azért van két jótanácsom.
1. Rejtett kapcsoló. Olcsó, és a tolvaj nem szeret a helyszínen sokat szarakodni, ha nem jut túl a megoldáson kb 3-4 perc alatt, otthagyja a gépet. (Tudom van tréler, vontatókötél, stb)
2. Ugrókódos riasztóval zárnál tömött parkolóban, de nem zár be az autó. Megnyomod mégegyszer, semmi reakció. Harmadszorra bezár.
Biztos lehetsz benne, hogy levettek egy nyitó és egy zárókódot. Megoldás: ötször-hatszor nyitni zárni. Az ugrókódos riasztó számon tartja hogy melyik kód lett felhasználva, de kb 5-6 nyitás-csukás pár után már elfelejti a "lukat". Következésképpen beszopták a jelet a tolvajok, nem fogják tudni kinyitni az autót. Úgy kell elképzelni, mint egy doboz mackósajtot, amiből folyamatosan használod fel a cikkeket. Amikor bentmarad 1-2 cikk akkor azt jegyzi, amíg a "sajtosdobozt ki nem dobod" azaz túl nem haladod.
Vannak még nehezítő tényezők, pl zárdugózás, törésgátló fólia, de pl a kormánytakarós légzsákvédő semmit nem ér (tudjátok, az a sárga), szervizes mesélte hogy egy ilyen védelmében szakszerűen kikapták a Honda légzsákját.
A sebváltózár hasonló, kinyitják a motorteret, szétkapják a váltórudazatot a sasszegnél, beteszik a verdát fix kettőbe, azzal indulni is lehet, meg feltünés nélkül gurulni is.
Hát, röviden ennyi.
EBOA (törölt) 2009.10.01. 19:42:15
Reggie 2009.10.01. 19:52:27
(Pl sose szalljunk ki belole)
Remelem hasznos volt mint a cikk:)
Metz 2009.10.01. 19:53:54
Bambano 2009.10.01. 19:55:55
@SLacc: adásvételi nem közokirat, magánokirat. nemhogy közjegyzői, jogászi ellenjegyzés sem szükséges.
SLacc 2009.10.01. 19:57:05
Yoli87 2009.10.01. 19:58:05
SLacc 2009.10.01. 19:59:21
dagger 2009.10.01. 19:59:36
Elárulom neked: gagyi _műanyag_ áttétel van benne, kb a szétrepedés előtt 10%-osra van méretezve a fém szerkezeti rész.
És ezért úja elkérnek 20-30-40 ezret.
Hidd el nekem: kétszer annyi idítózás, felezi az élettartamot...ezen nem fogsz ki
Blogger Géza 2009.10.01. 19:59:57
Roberto1 2009.10.01. 20:01:22
SLacc 2009.10.01. 20:04:00
Bambano 2009.10.01. 20:04:02
@Reggie: nagyfőnököt szedték már ki lámpánál kocsiból... szóval ez a kiszállás nem mindig önkéntes.
Törésgátló fólia abban az esetben ér valamit, ha fix ajtókerethez van rögzítve. Ha magára az üvegre nyaltak fel egy fóliát, az csak minimálisan akadályozza a betörést.
Bambano 2009.10.01. 20:04:58
M_R 2009.10.01. 20:05:49
Reggie 2009.10.01. 20:07:35
trocadero 2009.10.01. 20:09:10
Korábban említették, és szerintem is teljesen igaz: lopás ellen az egyedi megoldások, trükkök a legjobbak. Még ha elvileg sokkal gagyibbak is, mint egy kereskedelembi forgalomban kapható drága eszköz.
Blogger Géza 2009.10.01. 20:09:41
SLacc 2009.10.01. 20:12:38
csiribi (törölt) 2009.10.01. 20:13:27
dagger 2009.10.01. 20:14:54
Az olajlobbira: amíg a motor nem az üzemi hőfokon van, addig jobban kopik, ezt is a mai világban elterjedt spórolásnak köszönhetjük.
Az üzemmeleg hőfoknál állnak be az optimális értékre az alkatrészek közti hézagok.
Pl ha hidegen nagyobb a hézag, akkor frankón feszül oldalirányban a dugó hengerben, mivel a forgatyús hajtómű, két irányba (oválisra) terheli a henger falát. Kicsit több tényező befolyásolja ezt, nem csak az olaj... Másrészt lehet venni pl: tecsóban olyan szar olajat is, ami, se hidegen se melegen nem marad meg a henger falán 1 percnél tovább. Azt meg akkor meg lehet b...ni :D
Bambano 2009.10.01. 20:17:19
@csiribi: a tökéletes megoldás fekete merci, előbbi mondatban emlegetett országból való rendszámmal...:)
mqqq 2009.10.01. 20:18:45
Karbonade · http://magyaropera.blog.hu 2009.10.01. 20:21:37
Reggie 2009.10.01. 20:25:54
Mikorka Kálmán okleveles duguláselhárító kisiparos 2009.10.01. 20:29:28
kispista2 2009.10.01. 20:31:19
kispista2 2009.10.01. 20:33:35
A kárhányad casconál kb 50%. A károk jó része önlopás, biztosítási csalás, aminek a költségét te is fizeted.
kispista2 2009.10.01. 20:35:43
SLacc 2009.10.01. 20:37:51
SLacc 2009.10.01. 20:42:26
Reggie 2009.10.01. 20:43:24
SLacc 2009.10.01. 20:44:27
SLacc 2009.10.01. 20:47:08
Bambano 2009.10.01. 20:50:35
1. a Mabisz (Magyar Biztosítók Szövetsége) hivatalosan "bevizsgálja" (de undorító szó) ilyen szempontból is a riasztókat. Arra jutottak, hogy ha nem állt melletted egy ismeretlen faszi "intim" közelségben, akkor nem lopták el az ugrókódot. Tehát elvileg lehetséges kódot lopni rádiós távirányítóról, csak gyakorlatilag nem. Hacsak nem állt melletted egy fekete mikrobusz.
2. Az az elképzelés, hogy pontosan azért nem nyílt ki az ajtó, mert éppen lopták a kódot, minden valós alapot nélkülöz.
@kispista2: haver munkatársa járt így, de érthetően nem fogom megadni az elérhetőségeit.
terrer 2009.10.01. 20:50:45
Ha szervezett a banda, akkor azzal kezdik (tapasztalat, haverom így járt), hogy elrontják az automata kapunyitót, és onnantól napokig-hetekig nyitálhatod kézzel, amíg egyszer úgy találják, hogy na most...
izémizé 2009.10.01. 20:51:55
Mikorka Kálmán okleveles duguláselhárító kisiparos 2009.10.01. 20:55:21
Mikorka Kálmán okleveles duguláselhárító kisiparos 2009.10.01. 20:57:00
nem várt fordulat 2009.10.01. 21:05:33
ha a tolvajoknak kell a kocsi, elviszik, erre bárki mérget vehet.
szakosodva vannak. a következőt kell tenni. minél több védelmet belerakni.
kormány és sebváltózár, üveg gravír, UV a textilre, gps, riasztó, immobilizer, stb... minél több védelem van, annál jobban elveszi a kedvüket.
de ha kell nekik az a lamborghini, akkor beteszik egy kamionba, oszt cső.
szabopsz 2009.10.01. 21:05:35
Hihihi
Bambano 2009.10.01. 21:05:48
Annak millió egyéb oka lehet, miért nem zár-nyit a távirányító elsőre.
Tehát én nem mondom, hogy nem lehet a kódot lelopni, azt mondom, hogy nehéz.
@terrer: haver meg mikor úgy érezte, hogy figyelik a kocsiját, elköltözött a város másik végére...
labi 2009.10.01. 21:07:18
Hátha az se alap mindenkinek.
De amúgy:
Az akinek ilyen tanácsot kell adni, mert túl tufa hogy evidens legyen, annak hiába is mondod, mert úgysem fogadja meg a tanácsot.
Reggie 2009.10.01. 21:07:47
A gyari immokat is vizsgalja a mabisz? Tudtommal csak az utolag beszerelheto riasztokat.
Bambano 2009.10.01. 21:08:06
A gps alapú nyomkövető, mint technológia, fordulhatna itt elő, de azt egy 800 forintos cuccal tönkre lehet zavarni, ezért felesleges ilyenre pénzt kiadni.
Bambano 2009.10.01. 21:09:01
MrZed001 2009.10.01. 21:09:48
Csak annyit kell tenni, hogy kulcs a kocsiban, riasztó meg a zsebedben legyen.
Reggie 2009.10.01. 21:10:55
SLacc 2009.10.01. 21:11:31
Az volt már, hogy tolvaj kezét levágni? Mert aki autót lop, az nem ugyanaz a kategória, mint "zsemlyét" lopni.
scsaba1 2009.10.01. 21:12:09
Egy literes alap Suzukinál azért erre kicsi az esély.
SLacc 2009.10.01. 21:14:07
scsaba1 2009.10.01. 21:18:57
Még a '90-es évek elején, a Ladás korszakban csinálta azt egy haver, aki kocsival járt ki az állomásra, hogy kivette a gyújtáskapcsoló kábelét. (Egy szépen karbantartott ezeröcsije volt.) Úgy vitték el a kocsit, hogy feltörték a közelbe álló kotvadék, rozsdás Ladát is, kivették belőle a kábelt, majd elviték az övét...
SLacc 2009.10.01. 21:21:04
Mellesleg, ha gyengébb a csavarhúzód, óvatosabban használod. Így vagyok én az autómmal. Tudom, hogy mit tud, egy nyomulós akárkinek mutatom, hogy előzzön, mert nem rohanok (nem is tudnék), mégpedig azzal, hogy lemaradok kicsit az előzőtől (férjen be), és lehúzódok (kilásson). Megköszönik. 90 %-ban. Motorosok is. Van fejlődés, higgyétek el.
SLacc 2009.10.01. 21:24:34
KuKori · http://ireland.blog.hu 2009.10.01. 21:25:27
kispista2 2009.10.01. 21:27:54
nem várt fordulat 2009.10.01. 21:33:54
ahogyan írtam, bármit beletehetsz, ha akarják így is úgy is elviszik.
Misa76 2009.10.01. 21:42:07
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2009.10.01. 21:48:58
Accordion 2009.10.01. 21:51:35
Mondjuk van az országban pár tucat. Ez sokat segít, hogy ne érezzem magam célcsoportnak.
Meg persze titkos kapcsoló is bejátszik.
Meg 3000-es faluban lakom.
Kell ennél több védelem?
Mikorka Kálmán okleveles duguláselhárító kisiparos 2009.10.01. 21:55:34
tocibacsi 2009.10.01. 21:58:09
scsaba1 2009.10.01. 22:00:32
Ez az érzés megfizethetetlen. (Már az, hogy csúnyán pórul járt a tolvaj) Minden másra ott a MasterCard.
buherátor 2009.10.01. 22:01:43
Bár azért ha felmegyünk a fővárosba ott zárjuk az autót, de ha el akarják lopni akkor el is fogják. Több pesti ismerősömtől is lenyulták már a kocsit amég bezárta a kaput.
Forest (törölt) 2009.10.01. 22:18:00
Az autód meg azért nem zár a kódlopás alatt, mert amíg leveszik a kódot, egy elég erős jellel elnyomják a távirányítódról küldöt jelet. (Ha nem nyomják el, hiába veszik le, azt már felhasználta a riasztó, és nem tudnak kezdeni vele semmit)
Így viszont megmarad a riasztó memóriájában a fel nem használt nyitási kód.
Ha ilyenkor szimplán rázársz, akkor a riasztó még emlékezni fog a "lukra" (a fel nem használt kódra).
Ezért kell rányomni 5-6 zárás-nyitást, és ha valamelyiknél megint kihagyás van, akkor ismételni, vag beülni a kocsiba, és keresni egy másik parkolót.
Még egy dolog, amit viszont nyomozó ismerőstől tudok, és erősen emeli a feltörési kockázat valószínűségét: A GPS vagy NAVI tartó megléte.
Ugyanis a tolvaj abból indul ki, hogy nem fogja mindig mindenki felvinni magával a GPS-t , mert az macera. A GPS meg kicsi, gyorsan el lehet tüntetni, és viszonylag jó áron el lehet nyomni.
Abból a szempontból tökmindegy hogy felviszed-e a kütyüt, hogy az autód feltörésének a kockázatát már önmagában megduplázza a GPS tartó megléte. Lehet hogy a kütyüt nem tudják elvinni, de a feltörési károkozás önmagában is bosszantó.
Forest (törölt) 2009.10.01. 22:20:34
Bambano 2009.10.01. 22:31:53
A navi tartó konzolban egyetértünk, legalábbis én azt hiszem, hogy ez közismert tény, hogyha tartó kar van, beverik az ablakot. Leginkább ne legyen semmi látható a kocsiban. Még az üres petpalackot is kihajítom inkább.
Sőt, amikor még volt, a dísztárcsát is leszedtem az autóról, meg én mindig leszedem a rádióantennát is. Egyszer lelopták a teljes garnitúra tárcsát, az antennát meg a csomagtartó fedélről lebarmolták az emblémát. Gyári cuccal helyettesítés 40+ rugó volt.
frogeye 2009.10.01. 22:58:10
A tények a következők:
Amatőrök ellen nincsen igazán jó védelem, nem mérik fel a kockázatot, csak be...szák az ablakot, és viszik, ami a kocsiban van, hogy abból beszívhassanak aznap. Ergo: nem szabad a kocsiban hagyni semmit, ami látható.
A profik megrendelésre dolgoznak. Típusra szakosodva, ha donornak kell a kocsi, akkor még a színt is megnézik.
A legjobb védelem az egyszerű, utólag beszerelt riasztó. Amelyikben van, és ha meg is szólal, akkor hagyják a fenébe, és keresnek másikat, nem éri meg a kockázatot.
Persze lehetne mesélni rengeteget róla - ügyvéd vagyok, számtalan ilyen ügyfelem volt-van - de a lényeg, amit fent írtam: Egyszerű, utólag beszerelt riasztó - 90%-al csökkenti a kockázatot.
frogeye 2009.10.01. 23:15:46
egyittlakó (törölt) 2009.10.01. 23:28:06
meg van olyan, hogy a járó motor megindul
:-)
nem várt fordulat 2009.10.01. 23:48:11
ahogy valaki fentebb írta, az igazi para az, amikor megrendelésre dolgoznak, baszhatsz bármilyen riasztót.
nem várt fordulat 2009.10.01. 23:48:53
Bambano 2009.10.02. 00:00:28
Accordion 2009.10.02. 01:40:19
Mondjuk gyertyakábele vélhetőleg nincs kéznél neki sem...
Persze az azért szopás leszedegetni állandóan, bár ismertem ilyen embert...
KuKori · http://ireland.blog.hu 2009.10.02. 02:44:53
Megtévesztés!
KuKori · http://ireland.blog.hu 2009.10.02. 02:46:26
beste 2009.10.02. 06:18:01
szaGértő 2009.10.02. 06:18:27
beste 2009.10.02. 06:24:39
Bár ha ő fel bírna engem ébreszteni, amikor távozik, akkor meg is érdemli, hogy nyissam-csukjam a kaput utána!
:-))))
B@nális coitus 2009.10.02. 07:27:28
magyar-magyar szótár 2009.10.02. 07:31:50
Egyébként: Dr Kátrány és Dr Toll módszere, egyszerűen és nem ahováegy képzett autóvillamossági szerelő elhelyezné, rejtet gyujtáskapcsolót kel elhelyezni, taxisokat is lehet kérdezni ilyesmiről, pl hány ablaktörlőbillentésre lesz gyújtás. 10 ezres autórádió már szól valahogy. Országrésze válogatja,nem kell feltétlenül olyan soklégzsákos autót venni, amit érdemes ellopni a légzsákszettért.
Ha valaki feltétlenül VW-Audi-BMW Mercit akar, keresen egy großvater-példányt, azok még jobbak, mint a maiak. 2-3 hónap alatt még ma is előásható egy rozsdamentes tökéletes großvati 123-as (jó, hát benzines) Merci.
imrus100 2009.10.02. 08:33:55
summarygloss 2009.10.02. 09:29:46
Pár hónappal később telefon a sráctól: izé, megvették az autót, de nem tudják elvinni. Emlékszik, hogy volt valami trükk, de hol és micsoda? :-D
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2009.10.02. 09:34:29
summarygloss 2009.10.02. 09:49:01
valószínűleg a kipróbálásnál nem tudták elindítani, csak nagyzolt kicsit a srác. :-D De valóban, nem volt a géniuszok élharcosa.
Rong 2009.10.02. 09:54:17
moris 2009.10.02. 10:38:02
Abból mindig a rotort kaptam ki az elosztóból, ha hosszabb időre magárahagytam.
Komolyabb környéken vittem két gyújtókábelt is magammal, biztos ami biztos :-)
Bambano 2009.10.02. 11:26:20
@summarygloss: nekem az astrában van nem gyári riasztó. Akárhányszor szervizbe viszem, mindig szólok előre, hogy nem gyári cucc van benne, mindig az a válasz, hogy ők értenek hozzá. Hát akkor vigyed, okoska. És MINDIG megáll félúton az autó az ügyfélparkoló meg a műhely között és mindig bejön vörös fejjel a szerelő, hogy nem megy az autó.
És mindig beszólok, hogy én szóltam... :)
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.10.02. 11:32:09
Ha már kinézte egy banda a kocsid, el fogja vinni. Ha kell megszúrnak érte a saját házad előtt, és úgy veszik el a kulcsot.
labi 2009.10.02. 14:03:45
Legyen több, mint az utcádban parkoló másik pont ugyanolyan kocsinak. Akkor a másikat fogják választani, mert sokkal könnyebb.
"Megrendelésre" se fognak szopni a faxa mechanikus vagy elektronyos védelemmel, ha ott van 500 méteren belül egy másik, amelyikben csak egy tesco gazdaságos kormányzár van.
Ilyen egyszerű. :)
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.10.02. 14:07:42
misitcom 2009.10.02. 16:00:21
2009.10.02. 19:37:17
A múltkor mondták a tv-be hogy míg egy átlag autó önindítója 5000 (sacc per kábé:) )indításra van mértezve,míg egy start-stop-osé 25 000-re.... (az adatok nem pontosak,nem emlékszem rájuk)
...::: Flúgos Kamionos :::... 2009.10.02. 20:00:34
B! 2009.10.03. 07:46:01