Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Javaslatok az autólopás elkerülésére I.

2009.10.01. 17:08 :: SilentSound

Vezda László, a zsarucar.hu autóvadásza nemrégiben megkérdezett, hogy nincs-e kedvünk indítani egy kis posztsorozatot, amiben röviden és lényegretörően tesz egy-egy javaslatot arra, hogy mire érdemes odafigyelnünk, ha nem szeretnénk autónkat az autótolvajok számára könnyen levadászható prédaként felkínálni. Természetesen élünk a lehetőséggel és nagyjából kéthetente kaptok egy-egy ilyen szösszenetet tőle. Az elsőre magam is tudok egy példát az ismerősi körömből, talán pont azért fordul elő, mert úgy gondoljuk, hogy ilyen biztos nincs. Pedig de.

Sokan elkövetik azt a hibát, hogy gépkocsijuk slusszkulcsát benne felejtik a kocsi gyújtáskapcsolójában, miközben a nyitott autót magára hagyják és pár méterre távolodnak tőle. Ilyen eset például az, mikor reggel kiállunk házunk udvaráról és kiszállunk, hogy becsukjuk a kertkaput.

Ha szeretett négykerekűnket már kiszemelte magának valamilyen bűnözői csoport, akkor bizony ez tökéletes pillanat arra, hogy a közelben várakozó rosszfiú kihasználva az alkalmat bepattanjon a gyakran járó motorral álló kocsiba, és elszeleljen azzal.

A tapasztalat az, hogy a tolvajok rettentően fürgék. Mire észbe kapunk, már esélyünk sincs, hogy bármit is tegyünk célja véghezvitele ellen. Sajnos arra is volt már példa, hogy aki időben észrevette, mit terveznek a kocsijával és meg akarta akadályozni a lopást, súlyos sérüléseket szenvedett, mert vagy a bűnöző püfölte el, vagy elsodorta a lopott kocsival.

Az sem jó, ha elkötik az autónkat, de az pláne nem, ha eközben mi is megsérülünk. Ezért a legcélszerűbb az, ha minden esetben, mikor kiszállunk a járműből, leállítjuk a motort, kivesszük a gyújtáskulcsot és magunknál tartjuk azt.

Ezzel csak egy-két másodpercet veszünk el az életünkből, viszont sok lehetséges bosszúságtól megkíméljük magunkat.

141 komment

Címkék: biztonság autó autólopás

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tronik 2009.10.01. 19:37:34

Ez tényleg nagyszerű ötlet!
Azt elfelejtették írni, hogy járó motorral és nyitott ajtóval ne hagyjuk a 8. kerületben egy éjjel nappali előtt, miközben bent 1 órát jópofizunk. :) A házunk udvarán se hagyom a kocsit ott, hogy bent van a kulcs.

SLacc 2009.10.01. 19:39:26

@EBOA: Nekünk kellett. A Földhivatal kérte.

Riska 2009.10.01. 19:39:50

De hogy mind a 37 komment oltsa a poszt hírértékét :D

icceman 2009.10.01. 19:40:32

Még sok ilyen okos ötletet várunk..:)

redriot77 2009.10.01. 19:41:23

@SLacc: rosszul tudod. Maximum két tanú kell, oszt'kész.

Forest (törölt) 2009.10.01. 19:41:38

@Higany: Ez az olajlobbi egyik legfőbb érve hogy mindenképpen a legdrágább olajat vásárold meg :)
Szántja a lóf@szt. A dugyattyúgyűrű majdhogynem tükrösített felület (ja tényleg, van ám olajlehúzó gyűrű is, tehát járó motornál is szántja :)
Szóval adott két meglehetősen finomra munkált felület, és adott az az egy mikronnyi olajfilm, ami finoman borítja a hengerfalat leállítás után is.
Hacsak nem telik el 3 hónap, miközben lekötik a szívócsonkot, odakint homokvihar támad, amiből a homok jól be is jut (kitámosztott szívószelep mellett), nincs ott semmiféle szántás. Nem gittből van az a hengerfal :)
Amúgy tényleg lehet szántás akkor is ha eltörik a dugó, és a felső holtpontnál beszorul a letört dugódarab a hengerfej és a dugó maradék része közé (bár ez sem szántás, inkább akadás)
Na, csak hogy on legyek:
Igaz, ha el akarják lopni, el is fogják.
Azért van két jótanácsom.
1. Rejtett kapcsoló. Olcsó, és a tolvaj nem szeret a helyszínen sokat szarakodni, ha nem jut túl a megoldáson kb 3-4 perc alatt, otthagyja a gépet. (Tudom van tréler, vontatókötél, stb)
2. Ugrókódos riasztóval zárnál tömött parkolóban, de nem zár be az autó. Megnyomod mégegyszer, semmi reakció. Harmadszorra bezár.
Biztos lehetsz benne, hogy levettek egy nyitó és egy zárókódot. Megoldás: ötször-hatszor nyitni zárni. Az ugrókódos riasztó számon tartja hogy melyik kód lett felhasználva, de kb 5-6 nyitás-csukás pár után már elfelejti a "lukat". Következésképpen beszopták a jelet a tolvajok, nem fogják tudni kinyitni az autót. Úgy kell elképzelni, mint egy doboz mackósajtot, amiből folyamatosan használod fel a cikkeket. Amikor bentmarad 1-2 cikk akkor azt jegyzi, amíg a "sajtosdobozt ki nem dobod" azaz túl nem haladod.
Vannak még nehezítő tényezők, pl zárdugózás, törésgátló fólia, de pl a kormánytakarós légzsákvédő semmit nem ér (tudjátok, az a sárga), szervizes mesélte hogy egy ilyen védelmében szakszerűen kikapták a Honda légzsákját.
A sebváltózár hasonló, kinyitják a motorteret, szétkapják a váltórudazatot a sasszegnél, beteszik a verdát fix kettőbe, azzal indulni is lehet, meg feltünés nélkül gurulni is.
Hát, röviden ennyi.

EBOA (törölt) 2009.10.01. 19:42:15

@SLacc: Esetleg a bank, ha hitelre vetted, de a Földhivatal nem hiszem...

Reggie 2009.10.01. 19:52:27

En egy nagyon hasznos tanacsot tudok adni, ami biztos jobb a tobbi tanacsnal is: Nem szabad lehetoseget hagyni a kocsi ellopasara.
(Pl sose szalljunk ki belole)

Remelem hasznos volt mint a cikk:)

Metz 2009.10.01. 19:53:54

és mi a teendő ha nincs autod?

Bambano 2009.10.01. 19:55:55

@Forest: ezt a tömött parkolós legendát nem kéne terjeszteni.

@SLacc: adásvételi nem közokirat, magánokirat. nemhogy közjegyzői, jogászi ellenjegyzés sem szükséges.

SLacc 2009.10.01. 19:57:05

@EBOA: Én is meglepődtem. De így valamivel nyugodtabb vagyok, azt a pénzt, amit a közjegyzőre költöttünk, amúgy sem érezném már.

Yoli87 2009.10.01. 19:58:05

VILLANYPÁSZTORT A KORMÁNYRA!!!! :D:D:D:D

SLacc 2009.10.01. 19:59:21

@Bambano: Mindegy, van. Hiszek a jogszolgáltatásban - ellenben az igazságszolgáltatással. :)

dagger 2009.10.01. 19:59:36

@kispista2: Tudod te hogy néz ki egy mai közép kategóriás autó önindítója belülről??
Elárulom neked: gagyi _műanyag_ áttétel van benne, kb a szétrepedés előtt 10%-osra van méretezve a fém szerkezeti rész.
És ezért úja elkérnek 20-30-40 ezret.
Hidd el nekem: kétszer annyi idítózás, felezi az élettartamot...ezen nem fogsz ki

Blogger Géza 2009.10.01. 19:59:57

@SLacc: Többször adtam-vettem már autót, közjegyző a környéken sem volt. Ingatlannál ugyanez. De ingatlan-adásvételhez ügyvéd kell.

Roberto1 2009.10.01. 20:01:22

Mi ez a kamu? Itt általában jó cikkek szoktak lenni, ez meg... Ez a javaslat? A cím kicsit többet sejtetett. Aki ennyire bamba, hogy így lenyúlják a kocsiját, annak jobb is (és nekünk is), ha nem a volán mögött ébred fel reggel munkába menet...

SLacc 2009.10.01. 20:04:00

@Blogger Géza: Én az ingatlanra értettem az adás-vételt, de akkor ezek szerint ahhoz sem kell közjegyző. Na, most már tudom, így készülök legközelebb. Köszönet mindenkinek a felvilágosításért.

Bambano 2009.10.01. 20:04:02

@Metz: vegyél egyet. csak nem fogsz kitolni egy szegény, hidegben ácsorgó autótolvajjal.... :)

@Reggie: nagyfőnököt szedték már ki lámpánál kocsiból... szóval ez a kiszállás nem mindig önkéntes.

Törésgátló fólia abban az esetben ér valamit, ha fix ajtókerethez van rögzítve. Ha magára az üvegre nyaltak fel egy fóliát, az csak minimálisan akadályozza a betörést.

Bambano 2009.10.01. 20:04:58

@SLacc: jaja, legközelebb kérdezz nyugodtan: info@lakas.maffia.hu :)))

M_R 2009.10.01. 20:05:49

Nekem legjobban az asszonypajtás letogyog papucsban és bezárja a kaput verzió tetszett. Amúgy ez a kocsihoz vagy a kertkapuhoz volt és széria vagy extra? :)

Reggie 2009.10.01. 20:07:35

@Bambano: Es magara zarta az ajtot?

trocadero 2009.10.01. 20:09:10

Én mindig úgy zárok kaput, hogy körülnézek előtte, és a zárás alatt végig fél szemem az utcán, miközben a motor megy. Eddig nem volt baj.
Korábban említették, és szerintem is teljesen igaz: lopás ellen az egyedi megoldások, trükkök a legjobbak. Még ha elvileg sokkal gagyibbak is, mint egy kereskedelembi forgalomban kapható drága eszköz.

Blogger Géza 2009.10.01. 20:09:41

@M_R: Állítólag minden Ferrarihoz adnak egy szőke nőt. (Ráadásul nagymellűt.) Szóval márkafüggő a dolog. :)

SLacc 2009.10.01. 20:12:38

@Bambano: A Mi autónkban a vezetőoldali ajtó nem zárható belülről. Állítólag biztonsági okokból, de ebből ollóval is kivágnak bennünket. :))) Szóval nem tudom, miért. Amikor alszunk a kocsiban (néha muszáj), akkor kinyúlok, és bezárom kívülről. Lehet, hogy minden reggel ez kellene?

csiribi (törölt) 2009.10.01. 20:13:27

A tökéletes megoldás: add el!!! - mondta a profi autótolvaj valakinek

dagger 2009.10.01. 20:14:54

Mégvalami, én ha beszállok az autóm rámzárja az ajtókat, a légzsák kinyílásáig, vagy amig én belülről nem nyitom ki az ajtót. ha kiszállok járó motornál és visszacsukom az ajtót akkor újra visszazár szóval előbb utóbb simán kizárnám magam, ha a kaput csukogatnám kézzel :D
Az olajlobbira: amíg a motor nem az üzemi hőfokon van, addig jobban kopik, ezt is a mai világban elterjedt spórolásnak köszönhetjük.
Az üzemmeleg hőfoknál állnak be az optimális értékre az alkatrészek közti hézagok.
Pl ha hidegen nagyobb a hézag, akkor frankón feszül oldalirányban a dugó hengerben, mivel a forgatyús hajtómű, két irányba (oválisra) terheli a henger falát. Kicsit több tényező befolyásolja ezt, nem csak az olaj... Másrészt lehet venni pl: tecsóban olyan szar olajat is, ami, se hidegen se melegen nem marad meg a henger falán 1 percnél tovább. Azt meg akkor meg lehet b...ni :D

Bambano 2009.10.01. 20:17:19

@SLacc: régi kabaré reklám: jöjjön Ukrajnába nyaralni! Az autója már úgyis itt van...

@csiribi: a tökéletes megoldás fekete merci, előbbi mondatban emlegetett országból való rendszámmal...:)

mqqq 2009.10.01. 20:18:45

A legjobb védelem lopás ellen a casco. Különben meg a post egy rakás szar, azt hittem valami jó kis gyűjtemény lesz, de nem ilyen színvonalon....

Karbonade · http://magyaropera.blog.hu 2009.10.01. 20:21:37

Legközelebb megtudjuk, hogy mindig zárjuk be a kocsit lefekvés előtt.

Reggie 2009.10.01. 20:25:54

@mqqq: Attol meg hogy fizet a casco a lopas megtortenik. Tehat a lopas ellen nem ved.

Mikorka Kálmán okleveles duguláselhárító kisiparos 2009.10.01. 20:29:28

@Bambano: A távirányítókód lelopása nem legenda, gyakran megtörténik.

kispista2 2009.10.01. 20:31:19

@dagger: Eddig hányszor cseréltél önindítót? Mert én 150e km alatt még egyszer sem és rövid utakat megyek (és 2 perces várakozásnál már leállítom a motort).

kispista2 2009.10.01. 20:33:35

@mqqq: kb 10x annyit fizetsz ki a cascoért, mint amennyit visszakapsz.
A kárhányad casconál kb 50%. A károk jó része önlopás, biztosítási csalás, aminek a költségét te is fizeted.

kispista2 2009.10.01. 20:35:43

@Bambano: Urban legend vagy van forrásod erre?

SLacc 2009.10.01. 20:37:51

@kispista2: Igen, az önindítót nehéz kinyírni, ha valaki nem nagyon akarja, ráadásul egy megfelelő állapotban lévő autó könnyen indul. -26-ban is, télen, tapasztalat. A "Mi autónk" csak megy, megy, megy és ha karambolozol, meghalsz. Valamit valamiért. :)

SLacc 2009.10.01. 20:42:26

Azért egy megfelelő állapotú autót 200000 km után is könnyen beröffent egy gyári önindító. A 120L Škodán 350000 után volt egy csere, de akkor is... Ja, karbantartás az vajon miiiiiiiiiii. :D

Reggie 2009.10.01. 20:43:24

@SLacc: En anno a 86-os evjaratu dizel BXemmel mindig az oninditoval parkoltam ki es mentem ki a lejtore ha a hidegben nem akart indulni a motor, aztan megsem lett semmi baja az oninditonak.

SLacc 2009.10.01. 20:44:27

@SLacc: Ja, Trabanttal jönni meg nem fair, azt csak meg kell fújni, 50 méterről, és a harmadik ütem már hasznos. :)

SLacc 2009.10.01. 20:47:08

@Reggie: Kb. 2/3 km-re voltam otthonról, mikor egy Lada Samarával hazaönindítóztam. Az 1-es kevés volt, a 2-es már tűrhető. 1998-ban. Javítás nem volt, feltöltöttük benzinnel. :DDD

Bambano 2009.10.01. 20:50:35

@Szárnyati Gézа: két dolog:
1. a Mabisz (Magyar Biztosítók Szövetsége) hivatalosan "bevizsgálja" (de undorító szó) ilyen szempontból is a riasztókat. Arra jutottak, hogy ha nem állt melletted egy ismeretlen faszi "intim" közelségben, akkor nem lopták el az ugrókódot. Tehát elvileg lehetséges kódot lopni rádiós távirányítóról, csak gyakorlatilag nem. Hacsak nem állt melletted egy fekete mikrobusz.
2. Az az elképzelés, hogy pontosan azért nem nyílt ki az ajtó, mert éppen lopták a kódot, minden valós alapot nélkülöz.

@kispista2: haver munkatársa járt így, de érthetően nem fogom megadni az elérhetőségeit.

terrer 2009.10.01. 20:50:45

Akik azt javasolták, hogy távirányítós kaput kell venni, azok életükben nem láttak még autótolvajt,képen se.
Ha szervezett a banda, akkor azzal kezdik (tapasztalat, haverom így járt), hogy elrontják az automata kapunyitót, és onnantól napokig-hetekig nyitálhatod kézzel, amíg egyszer úgy találják, hogy na most...

izémizé 2009.10.01. 20:51:55

Tudjátok az egyik haverom kocsiját pont így lopták el Szentendréről. Ő valószínűleg nem értene egyet azokkal, akik blődségnek tartják a posztot. A kocsitól a kapuig ment, összesen 3 métert tett meg. Csak pár másodpercig nem figyelt oda és máris bepattant valaki aki nagy gázzal elhajtott. Még látta is az illetőt a kocsiban az elhajtáskor, egy fiatal srácot, aki még csak nem is álcázta magát. Az eset két éev tavasszal történt, a biztosítóval másfél évat harcolt, hogy fizessék meg a kárát, mert ugyan casco-ja volt, de mégsem akartak neki fizetni.

Mikorka Kálmán okleveles duguláselhárító kisiparos 2009.10.01. 20:55:21

@Bambano: szavahihető kollégám járt úgy, hogy záráskor először hiába nyomta a távirányítót, másodszorra bezárt (nézte az ajtópöcköt), mire pár perc múlva visszaért, hiányzott a táskája az ülés alól. De szerencsére csak levelek voltak benne.

nem várt fordulat 2009.10.01. 21:05:33

nincs megoldás.
ha a tolvajoknak kell a kocsi, elviszik, erre bárki mérget vehet.

szakosodva vannak. a következőt kell tenni. minél több védelmet belerakni.

kormány és sebváltózár, üveg gravír, UV a textilre, gps, riasztó, immobilizer, stb... minél több védelem van, annál jobban elveszi a kedvüket.

de ha kell nekik az a lamborghini, akkor beteszik egy kamionba, oszt cső.

szabopsz 2009.10.01. 21:05:35

ÉN pesten, mikor elmegyek az autótól mindig kiveszem az AC biztosítékát!!! Lábamnál van a biztosíték tábla!

Hihihi

Bambano 2009.10.01. 21:05:48

@Szárnyati Gézа: ez hihető, csak az nem, hogy azért nem zárta elsőre, mert közben ment a kódlopás.
Annak millió egyéb oka lehet, miért nem zár-nyit a távirányító elsőre.

Tehát én nem mondom, hogy nem lehet a kódot lelopni, azt mondom, hogy nehéz.

@terrer: haver meg mikor úgy érezte, hogy figyelik a kocsiját, elköltözött a város másik végére...

labi 2009.10.01. 21:07:18

A következő részben legyen az, hogy "sose hagyd egész éjszakára járó motorral és tárva-nyitva lévő ajtóval a kocsidat, miközben te a város másik végében vagy.

Hátha az se alap mindenkinek.

De amúgy:
Az akinek ilyen tanácsot kell adni, mert túl tufa hogy evidens legyen, annak hiába is mondod, mert úgysem fogadja meg a tanácsot.

Reggie 2009.10.01. 21:07:47

@Bambano: Es ahhoz miert kell melletted allnia valakinek, hogy ellopjak a kodot?

A gyari immokat is vizsgalja a mabisz? Tudtommal csak az utolag beszerelheto riasztokat.

Bambano 2009.10.01. 21:08:06

@karacsi_maci: kormány és sebváltózár nem sokat ér, üveg gravír valamennyit, uv-t nem a textilre, hanem a fontosabb alkatrészekbe kell, hogy ne legyen értelme bontani az autót, gps az értelmetlen ebben a környezetben, mivel a gps az csak vevő.

A gps alapú nyomkövető, mint technológia, fordulhatna itt elő, de azt egy 800 forintos cuccal tönkre lehet zavarni, ezért felesleges ilyenre pénzt kiadni.

Bambano 2009.10.01. 21:09:01

@Reggie: mert nem elég nagy a hatótávolsága az adónak.

MrZed001 2009.10.01. 21:09:48

Már a gagyi riasztók is tudják azt a funkciót, hogy megnyomod a pánik gombot, és 1 km-en belül csipog, riaszt, majd teljesen leáll a kocsid.
Csak annyit kell tenni, hogy kulcs a kocsiban, riasztó meg a zsebedben legyen.

Reggie 2009.10.01. 21:10:55

@Bambano: Dehogynem. Eleg nagy az. (De szerintem te az adoteljesitmenyre gondoltal mert a tavolsag elegge kornyezetfuggo.)

SLacc 2009.10.01. 21:11:31

@izémizé: Ezért kell 120L Škodával járni. Azt még a tulaj is nehezen vezette az első 500 m-en.
Az volt már, hogy tolvaj kezét levágni? Mert aki autót lop, az nem ugyanaz a kategória, mint "zsemlyét" lopni.

scsaba1 2009.10.01. 21:12:09

@SilentSound:

Egy literes alap Suzukinál azért erre kicsi az esély.

SLacc 2009.10.01. 21:14:07

@izémizé: Igen, ez nem alap. A slusszkulcs (milyen szép mássalhangzó-torlódás) ott van, ahol én vagyok. Van ismerősöm, aki a gumiszőnyeg alá teszi a kulcsot. És nem fél. Én félnék.

scsaba1 2009.10.01. 21:18:57

@vyctoor:

Még a '90-es évek elején, a Ladás korszakban csinálta azt egy haver, aki kocsival járt ki az állomásra, hogy kivette a gyújtáskapcsoló kábelét. (Egy szépen karbantartott ezeröcsije volt.) Úgy vitték el a kocsit, hogy feltörték a közelbe álló kotvadék, rozsdás Ladát is, kivették belőle a kábelt, majd elviték az övét...

SLacc 2009.10.01. 21:21:04

@scsaba1: Nekem ilyen van. Nem tudom nélkülözni, kell a munkához. Ha eltűnne, nagy lenne a baj. Sajnos túl fiatal vagyok, hogy nagyobb legyen a vagyon.

Mellesleg, ha gyengébb a csavarhúzód, óvatosabban használod. Így vagyok én az autómmal. Tudom, hogy mit tud, egy nyomulós akárkinek mutatom, hogy előzzön, mert nem rohanok (nem is tudnék), mégpedig azzal, hogy lemaradok kicsit az előzőtől (férjen be), és lehúzódok (kilásson). Megköszönik. 90 %-ban. Motorosok is. Van fejlődés, higgyétek el.

SLacc 2009.10.01. 21:24:34

Az igaz, hogy Szlovéniában volt a legtöbb motoros-megköszönés. Meg Horvátországban. Meg Szlovákiában. Meg Romániában. Ja, Ukrajnát sem hagyhatom ki. Itt meg minden sokadik. De ez fejlődés ám!

kispista2 2009.10.01. 21:27:54

@szabopsz: én meg leszerelem a kerekeket, így ellopni sem és megbilincselni sem tudják. Kicsit fárasztó cipelni, de a biztonság a legfontosabb.

nem várt fordulat 2009.10.01. 21:33:54

@Bambano: igazán nem értek hozzá, de egy biztos. minél több védelem van rajta, annál több esélyed van, hogy kihagyják. én tudom, hogy ezek a cuccok nem sokat érnek. de azt is, hogy ha mindegyik rajta van, annál több időt kell vele eltölteniük, ami emeli a kockázat szintjét. ami azt jelenti, hogy egy piti kis autótolvaj nem fog nekiállni.

ahogyan írtam, bármit beletehetsz, ha akarják így is úgy is elviszik.

Misa76 2009.10.01. 21:42:07

Jó helyen kell lakni. Az enyém az utcán alszik, télen ki szoktam menni, beindítom, bejövök, és addig nem is megyek ki amíg a szélvédő nem tiszta.

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2009.10.01. 21:48:58

@Misa76: Nem csak ott lopnak ám az autótolvajok, ahol laknak, hanem olyan jó helyeken is, ahol nem számítanak rájuk...

Accordion 2009.10.01. 21:51:35

Nekem például van hátul egy felirat a kocsin. Xedos 9.
Mondjuk van az országban pár tucat. Ez sokat segít, hogy ne érezzem magam célcsoportnak.
Meg persze titkos kapcsoló is bejátszik.
Meg 3000-es faluban lakom.
Kell ennél több védelem?

Mikorka Kálmán okleveles duguláselhárító kisiparos 2009.10.01. 21:55:34

Nem elsősorban a minél több, hanem a minél egyedibb védelem számít. A lényeg, hogy olyan sok ideig tartson kiiktatni, amit már nem kockáztat meg a gazember (hanem keres egy hasonló, kevésbé védett autót).

tocibacsi 2009.10.01. 21:58:09

@vyctoor: hát nemtom... ablak 15, rádió mondjuk 3O, ha biztosító fizet, még kevesebből is megvan... de egy komplett belső kárpitozás, egy ülés és egy ablak cseréje egyben, mert tocsog a vértől??? :D

scsaba1 2009.10.01. 22:00:32

@tocibacsi:

Ez az érzés megfizethetetlen. (Már az, hogy csúnyán pórul járt a tolvaj) Minden másra ott a MasterCard.

buherátor 2009.10.01. 22:01:43

Egerben lakom egy olyan családiházas utcában közel a belvároshoz, ahol a legtöbb autós nem áll be az udvarára hanem kinnt hagyja a kocsit az utcán. Nyáron végig van az utca lehúzott ablakos autókkal, sokban a slusszkulcs is benne van, mégse viszik el és nem is rámolják ki.
Bár azért ha felmegyünk a fővárosba ott zárjuk az autót, de ha el akarják lopni akkor el is fogják. Több pesti ismerősömtől is lenyulták már a kocsit amég bezárta a kaput.

Forest (törölt) 2009.10.01. 22:18:00

@Bambano: Nem legenda, Nekem személyesen a riasztós mondta el, hogyan dolgoznak a bűnözők az ugrókódos riasztóval.
Az autód meg azért nem zár a kódlopás alatt, mert amíg leveszik a kódot, egy elég erős jellel elnyomják a távirányítódról küldöt jelet. (Ha nem nyomják el, hiába veszik le, azt már felhasználta a riasztó, és nem tudnak kezdeni vele semmit)
Így viszont megmarad a riasztó memóriájában a fel nem használt nyitási kód.
Ha ilyenkor szimplán rázársz, akkor a riasztó még emlékezni fog a "lukra" (a fel nem használt kódra).
Ezért kell rányomni 5-6 zárás-nyitást, és ha valamelyiknél megint kihagyás van, akkor ismételni, vag beülni a kocsiba, és keresni egy másik parkolót.
Még egy dolog, amit viszont nyomozó ismerőstől tudok, és erősen emeli a feltörési kockázat valószínűségét: A GPS vagy NAVI tartó megléte.
Ugyanis a tolvaj abból indul ki, hogy nem fogja mindig mindenki felvinni magával a GPS-t , mert az macera. A GPS meg kicsi, gyorsan el lehet tüntetni, és viszonylag jó áron el lehet nyomni.
Abból a szempontból tökmindegy hogy felviszed-e a kütyüt, hogy az autód feltörésének a kockázatát már önmagában megduplázza a GPS tartó megléte. Lehet hogy a kütyüt nem tudják elvinni, de a feltörési károkozás önmagában is bosszantó.

Forest (törölt) 2009.10.01. 22:20:34

@SilentSound: Különösen igaz ez amióta az M0-ás új szakaszát átadták. Sajnos.. :(

Bambano 2009.10.01. 22:31:53

@Forest: maradjunk abban, hogy fizika meg elektrotechnika szempontjából amit a kódlopásról mondasz, nem állja meg a helyét. Ha megzavarod egy nagy energiájú jellel a kulcsból jövő jelet, te, mint kódtolvaj, hogy fogod venni a jelet? Sehogy.

A navi tartó konzolban egyetértünk, legalábbis én azt hiszem, hogy ez közismert tény, hogyha tartó kar van, beverik az ablakot. Leginkább ne legyen semmi látható a kocsiban. Még az üres petpalackot is kihajítom inkább.

Sőt, amikor még volt, a dísztárcsát is leszedtem az autóról, meg én mindig leszedem a rádióantennát is. Egyszer lelopták a teljes garnitúra tárcsát, az antennát meg a csomagtartó fedélről lebarmolták az emblémát. Gyári cuccal helyettesítés 40+ rugó volt.

frogeye 2009.10.01. 22:58:10

Sok hülyeséget összehordtatok, pontosabban van bennük némi igazság, de mindig csak részletek.

A tények a következők:

Amatőrök ellen nincsen igazán jó védelem, nem mérik fel a kockázatot, csak be...szák az ablakot, és viszik, ami a kocsiban van, hogy abból beszívhassanak aznap. Ergo: nem szabad a kocsiban hagyni semmit, ami látható.

A profik megrendelésre dolgoznak. Típusra szakosodva, ha donornak kell a kocsi, akkor még a színt is megnézik.

A legjobb védelem az egyszerű, utólag beszerelt riasztó. Amelyikben van, és ha meg is szólal, akkor hagyják a fenébe, és keresnek másikat, nem éri meg a kockázatot.

Persze lehetne mesélni rengeteget róla - ügyvéd vagyok, számtalan ilyen ügyfelem volt-van - de a lényeg, amit fent írtam: Egyszerű, utólag beszerelt riasztó - 90%-al csökkenti a kockázatot.

frogeye 2009.10.01. 23:15:46

@szabopsz: Aha, ezt én is felvetettem az ügyfeleimnek. Kiröhögtek. Mindig van náluk két kb. 2,5 méteres drót. A pirosat a pozitívra, a feketét a testre, a másik két végét meg az AC pumpára, és már működik is a dolog. ( általában a hátsó ülés alatt van a benzinpumpa, típustól függ, de kb 20-30 sec az egész.) Aztán kiveheted a biztosítékot is, meg tehetsz bele rejtett kapcsolót is, tök mindegy.

egyittlakó (törölt) 2009.10.01. 23:28:06

@kispista2: "ahol a motor álló helyzetben megáll "

meg van olyan, hogy a járó motor megindul
:-)

nem várt fordulat 2009.10.01. 23:48:11

@frogeye: az amatőr és a profi között nagyon nagyon sok lépcső van. az utólag beépített riasztó kb. 20-30mp, lakótelepen és egyéb helyeken a kutya nem néz ki.

ahogy valaki fentebb írta, az igazi para az, amikor megrendelésre dolgoznak, baszhatsz bármilyen riasztót.

Bambano 2009.10.02. 00:00:28

@frogeye: óóóólyan kedvesen mélyíted el itt a köznép és az ügyvédek viszonyát...:P

Accordion 2009.10.02. 01:40:19

@frogeye
Mondjuk gyertyakábele vélhetőleg nincs kéznél neki sem...
Persze az azért szopás leszedegetni állandóan, bár ismertem ilyen embert...

KuKori · http://ireland.blog.hu 2009.10.02. 02:44:53

@frogeye: Nekem régebben bevált, hogy tiszta szemét volt az utastér, komolyan! :D Még a Trabimban ezeket baszkodtam szét a polcra alul (mögötte meg ott volt a CD lejátszó), illetve az ülésre. Egy szatyorban tartottam és ha kinn parkoltam csillag garázsban, szépen elhelyeztem a dekorációt :D

Megtévesztés!

KuKori · http://ireland.blog.hu 2009.10.02. 02:46:26

@Accordion: Alkatrésznek még kiváló lesz ;) Nem túl gyakori autó, ne légy hanyag.

beste 2009.10.02. 06:18:01

@garage: aki katona és tankos, az a majdnem-sógornőm...

szaGértő 2009.10.02. 06:18:27

@M_R: Ez a sofőrhöz volt. És az, hogy széria vagy extra, az az asszony kinézetétől függ. :)

beste 2009.10.02. 06:24:39

@misitcom: ha a hitves ezzel a remek ötlettel jönne elő, szerintem a mamusz meg köntös mellé vennék valami kemény és szilárd tárgyat, amivel ütném a fejét... :-))
Bár ha ő fel bírna engem ébreszteni, amikor távozik, akkor meg is érdemli, hogy nyissam-csukjam a kaput utána!

:-))))

B@nális coitus 2009.10.02. 07:27:28

Erre annit mondok: elektromos kert-és garázskapu, garázsban meg riasztó.

magyar-magyar szótár 2009.10.02. 07:31:50

Országrésze válogatja. Magyarország Legszegényebbjének Hoaxált Falu egykori körorvosa (2-15 éves jókarban lévő autó, még a szegény családoknál is kockaladák, csanelttepsik, sok házban fürdőszoba 6 nagyobb kamatoló család 20 kisebb, cocpoloztatók, kurvafuttatók, pénz, mint pelyva: ahogy jön megy) Éjszaka a luxusterepjárója nyitott ajtókkal állt, az egyik cigány srác arrébb állt vele, biztosnágba. Én onnan ugyan nagyon messzire, de közbiztonságilag necces helyen lakom, ámde egykori cigánytanítóként az egykori autómat gyakran benne a kulccsal kint éjszakáztattam az utcán.

Egyébként: Dr Kátrány és Dr Toll módszere, egyszerűen és nem ahováegy képzett autóvillamossági szerelő elhelyezné, rejtet gyujtáskapcsolót kel elhelyezni, taxisokat is lehet kérdezni ilyesmiről, pl hány ablaktörlőbillentésre lesz gyújtás. 10 ezres autórádió már szól valahogy. Országrésze válogatja,nem kell feltétlenül olyan soklégzsákos autót venni, amit érdemes ellopni a légzsákszettért.
Ha valaki feltétlenül VW-Audi-BMW Mercit akar, keresen egy großvater-példányt, azok még jobbak, mint a maiak. 2-3 hónap alatt még ma is előásható egy rozsdamentes tökéletes großvati 123-as (jó, hát benzines) Merci.

imrus100 2009.10.02. 08:33:55

Két kulcs kell. Az egyik benne a gyújtáskapcsolóban, a másikkal bezárod az ajtót kívülről. Én legalábbis így csinálom.

summarygloss 2009.10.02. 09:29:46

Aranyos sztori: a férjem villamosmérnök, saját kis kapcsolót kötött - nem írom le, hova és hogyan. A kocsit később eladta, a használt autós srácnak az utolsó kiszálláskor megmutatta: na és itt az egyedi lopásvédelem, teccik látni, lekapcsolom, és nem megy. Srác bólogat élénken, jaj de jó, ettől csak többet ér a kocsi, mert egyedi.

Pár hónappal később telefon a sráctól: izé, megvették az autót, de nem tudják elvinni. Emlékszik, hogy volt valami trükk, de hol és micsoda? :-D

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2009.10.02. 09:34:29

@summarygloss: Kipróbálás meg szervizes átvizsgálás nélkül megvették az autót? Akkor nem csak a kereskedő volt lyukasfejű, de a vevő sem lehetett százas. :))

summarygloss 2009.10.02. 09:49:01

Silentsound:
valószínűleg a kipróbálásnál nem tudták elindítani, csak nagyzolt kicsit a srác. :-D De valóban, nem volt a géniuszok élharcosa.

Rong 2009.10.02. 09:54:17

Kollégámnak van jó riasztója. 90 decibellel szól az utastérben. Ha fel is törik, elvinni utána biztos nem akarják. Ez se rossz módszer:)

moris 2009.10.02. 10:38:02

Még a múlt században sokat jártam Horvátorszában,Szerbiában egy szép Kadettel.
Abból mindig a rotort kaptam ki az elosztóból, ha hosszabb időre magárahagytam.
Komolyabb környéken vittem két gyújtókábelt is magammal, biztos ami biztos :-)

Bambano 2009.10.02. 11:26:20

kicsit off:

@summarygloss: nekem az astrában van nem gyári riasztó. Akárhányszor szervizbe viszem, mindig szólok előre, hogy nem gyári cucc van benne, mindig az a válasz, hogy ők értenek hozzá. Hát akkor vigyed, okoska. És MINDIG megáll félúton az autó az ügyfélparkoló meg a műhely között és mindig bejön vörös fejjel a szerelő, hogy nem megy az autó.

És mindig beszólok, hogy én szóltam... :)

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.10.02. 11:32:09

Én csak annyit szólnék hozzá:
Ha már kinézte egy banda a kocsid, el fogja vinni. Ha kell megszúrnak érte a saját házad előtt, és úgy veszik el a kulcsot.

labi 2009.10.02. 14:03:45

A védelem lényege:

Legyen több, mint az utcádban parkoló másik pont ugyanolyan kocsinak. Akkor a másikat fogják választani, mert sokkal könnyebb.

"Megrendelésre" se fognak szopni a faxa mechanikus vagy elektronyos védelemmel, ha ott van 500 méteren belül egy másik, amelyikben csak egy tesco gazdaságos kormányzár van.

Ilyen egyszerű. :)

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.10.02. 14:07:42

A tesco gazdaságos kormányzár nem is olyan rossz. Sokszor még a saját kulcsával is tök nehéz leszedni. :-)

misitcom 2009.10.02. 16:00:21

@beste: Álmodozni szabad ?! Nyuszomuszó

2009.10.02. 19:37:17

@kispista2: Csak szólok hogy a Start-Stop rendszeres autókba 5-szeresére van méretezve az önindító élettartalma.
A múltkor mondták a tv-be hogy míg egy átlag autó önindítója 5000 (sacc per kábé:) )indításra van mértezve,míg egy start-stop-osé 25 000-re.... (az adatok nem pontosak,nem emlékszem rájuk)

...::: Flúgos Kamionos :::... 2009.10.02. 20:00:34

Szerintem meg olyan autót kell venni, ami a kutyának sem kell. Megoldottam. Kapok hangszórót? :)

B! 2009.10.03. 07:46:01

Ahhoz, hogy lábon ne tudják elvinni, meg kell gátolni a motortérhez történő hozzáférést. Így már lehet hatásos indításgátlást alkalmazni, amit nem lehet kijátszani egykönnyen. Utána legközelebb trélerrel jönnek...












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása