Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Szirénázó autót nem előzünk!

2009.10.04. 12:29 :: SilentSound

Tételezzük fel, hogy mindenki tudja azt, hogy a megkülönböztető jelzéseit használó járművet tilos megelőzni. Volt is már néhány véletlenül elkapott fotónk, amin épp a nem lassan haladó, villogó-szirénázó mentőt előzi egy mégkevésbé lassan, ellenben fokozottan szabálytalanul haladó autó. László visszaemlékezése kicsit más, itt egy esküvői menet végébe csatlakozott vele és gurult egész hazáig, mivel azt egy megkülönböztető jelzéseket aktívan végig használó rendőrautó vezette.

Az előző posztomért jól megkaptam a magamét, de mondjuk, megérdemeltem, tényleg hülye voltam. Most is, mint akkor egy másik poszt hozott elő egy emléket, még egészen mazsola koromból, amikor másképp voltam hülye.

Amikor az eset történt, 17 vagy 18 voltam, egész friss jogsival. Szombat délután volt, tudtam hogy az egyik csaj az utcánkból aznap megy hozzá egy rendőrhöz, de nem igazán foglalkoztam vele. A történet helyszíne a 46-os út Mezőberény és Csárdaszállás közötti szakasza. Mezőberényből amikor hazafele indultam, szirénázást hallottam a főút felől, de ez se érdekelt.

Anyukám nagyon aggódós, felhívtam hogy elindultam erre a masszív 8 km-es ralira. Ahogy kiértem a város határára, egy marha lassú, feldíszített kocsisort értem utol, busszal a végén. Hát persze, a lakodalmas menet. Semmi baj, gondoltam, vissza kettes, padló, még akár egybe is megelőzhetem a sort, mert a forgalom zéró volt. 3-4 autót előzhettem meg, mikor megláttam, hogy rendőrautó vezeti a sort, kéklámpával. Na, megvan a szirénázás.

De az is bevillant, hogy megkülönböztető jelzést használó járművet nem szabad megelőzni. Úgyhogy fék, elengedtem a már legyőzötteket és visszasoroltam a busz mögé. Nem emlékszem hány perc volt a hazút 30-40-es tempóval, de örökkévalóságnak tűnt. Gondoltam, hogy ha megelőzném, szemet hunynának efelett a kihágás fölött a rendőrök, de az első évben annyira paráztam mindenféle szabályszegéstől hogy jobbnak láttam vonatozni.

Elértük a falut, ahol lakunk, a menet a főútról nyíló harmadik utcán kanyarodott be, ahol anyukám dolgozik. Az én úticélom is ez az utca volt, de én már az elsőn lefordultam, hogy belül a menet elé kerüljek, mert fél nap vonatozás után fél perc az számít, értitek. Na, anyukám már a plafonon volt, hogy biztos fejreálltam, azért tart ilyen sokáig a hazaút.

Kint volt a járdán, várt engem, már vette a telefont, hogy felhívjon, amikor mi történt? Befordult az utca egyik végén egy szirénázó rendőrautó. (Az hogy lakodalmas menetet húzott maga után, elkerülte a figyelmét.) Az infarktus előtti utolsó pillanatban az utca másik végén meg jöttem én... Én, aki nagyon megörült, hogy eddig hátulról csodálhatta a menetet, és most pedig megnézheti szemből.

Azóta tudom, hogy megelőzhettem volna, hiszen egyrészt nem vonult, a felvezetés pedig nem volt hivatalos, mivel levezető (vagy milyen) jármű nem volt. A mentőknél viszont van olyan, hogy viccen kívül mennek szirénázva harminccal. Akkor mi a helyzet? Lehet előzni, vagy be kell tagozódni.

35 komment

Címkék: közlekedés autó rendőr

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Lacaca 2009.10.04. 12:39:18

Nem hittem volna, hogy egy rendőrös post lehet ennyire vasárnap délutáni :)

Tornado86 2009.10.04. 13:42:05

@Lacaca:
Pedig mégis :)
A posztolónak pedig annyit hogy párhuzamos közlekedés esetén megelõzheti a mentõt, legalábbis ha abból indulok ki, amikor sík terepen elengedtem egyszer, olyan 4-500m-rõl kiszúrva a lámpáját, majd hegynek felfele döcögõsre fogta, megelõztem, hegynek le otthagytam még pár autót, gondolom célba is érhetett, ami biztos hogy nem láttam többet a tükörben. Egyébként a szirénája nem volt bekapcsolva. 1 szó mint 100, amikor lassan megy, lehet hogy újszülöttet szállít, elengedni mindig el kell, lehetõleg anélkül hogy hirtelen fékezésre vagy irányváltoztatásra kényszerítse.

Lacaca 2009.10.04. 13:44:48

@Tornado86: Semmilyen körülmények között nem előzhetsz meg megkülönböztető jelzést használó járművet.

vérengző kismalac 2009.10.04. 13:45:27

Ha leelőzted volna a sort és besatuzol a rendőrautó elött bosszúból, annak a következményeire kiváncsi lettem volna.
De így ez nagyon gyenge!
A mentőtnek meg fel kell írni a rendszámát és bemószerolni a főnökénél, mert nem lődörögni kell mint kókadt fasz a lében, hanem célirányosan száguldani!

Lacaca 2009.10.04. 13:48:22

@vérengző kismalac: Sajnos előfordul, hogy a mentő azért megy lassan, mert a beteg állapota azt indokolja. Jelentsd fel nyugodtan!

vérengző kismalac 2009.10.04. 13:49:50

@Lacaca:
Én úgy tudom Te motoros vagy. Mit keresel egy autózz blogon??

brien 2009.10.04. 13:53:20

@vérengző kismalac: ha épp vénát szúrnak és újraélesztenek nem fog száguldozni, mert 3x mellészúr mire beköti az infúziót.
A koraszülött mentőkről pedig ne is beszéljünk, inkubátorral a háta mögött...no comment
a Lacaca pedig 50%-ban autós 50%-ban motoros, ezért mindenütt ott van :)

vérengző kismalac 2009.10.04. 13:55:20

@brien:
Akkor ide csak fél válaszokat írhat.
Egyébként Te vagy az ügyvédje?

brien 2009.10.04. 13:59:35

Még nem tudok róla...csak én voltam a gyorsabb

vérengző kismalac 2009.10.04. 14:04:47

@brien:
Nekem szükségem lenne egy jó ügyvédre. Már megörültem, hogy találtam egyet!

...::: Flúgos Kamionos :::... 2009.10.04. 15:07:25

Én már tudom ki a hülye, de nem mondom meg.

@vérengző kismalac: Te meg Deluxe szóvivője vagy? :)))

Kovacsla 2009.10.04. 15:38:02

Velem a 90-es évek közepén történt, hogy a 6-os úton Pécstől kicsit Budapest felé, ahol az út emelkedik, hogy megmássza a Mecseket, és talán emiatt 2 sáv állt rendelkezésre, utolértem egy Ifa tűzoltóautót, amely a megkülönböztető jelzéseit használva kb. 50 km/h-val kúszott felfelé. Mivel az út egyébként üres volt, és a személyautóval ennél jóval gyorsabban tudtam és akartam menni, megelőztem és mentem tovább. Ha jól sejtem, ezzel a legkevésbé sem zavartam vagy akadályoztam :-)

Ti mit csináltatok volna a helyemben? És mit szólt volna ehhez egy rendőr, ha látja?

Macibb

...::: Flúgos Kamionos :::... 2009.10.04. 15:48:44

@Macibb: Majd minnyá' lehülyéznek, és megmagyarázzák, hogy ez mennyire veszélyes volt :)))

Marcellusca 2009.10.04. 16:07:28

@...::: Flúgos Kamionos :::...: Ahogy kívánod. :D

@Macibb: Hát, látod, ritkán szólalsz meg, akkor is minek? :D
Nem tudhatod, hogy az a tűzóttóótó nem-e-é-e egy közúti balesethez siet (,de csak ennyit bír az emelkedőn) és majd pont miattad nem fogja tudni megközelíteni a bajba jutott ótót.
Úgyhogy lekközelebb ne előzgessé, mer' különben 12a! :DDDD

...::: Flúgos Kamionos :::... 2009.10.04. 16:27:57

@Marcellusca: Köszönöm...enélkül nem is lett volna teljes a napom :)))

Tornado86 2009.10.04. 17:18:09

@Lacaca:
Ez igaz, viszont ha tenni akart volna ez ellen, ahogy a másik kb. 20 jármû megelõzése ellen, úgyis lépett volna. Valamint pont egy füstbomba mögött megyek 20al hegynek fel...

misitcom 2009.10.04. 17:57:39

Vagyunk olyan szerencsés helyzetben,hogy nem kel kitalálnunk mi a helyes viselkedés ebben a helyzetben.Elég fellapozni a KRESZ könyv idevonatkozó fejezeteit .Azon kívül menyire vagy bátor rendőrrel szívózni csak Tőled függ.Persze mentővel és tűzoltóval nem nagy kunszt versenyezni mert nem fog utánad lőni.Bár ha egy rendőrautó szirénával villogóval közlekedik valószínű ,hogy neki is jobb dolga van annál ,hogy veled foglalkozzon.Csak más nap kopogtatnának számonkérésért .

Kniight 2009.10.04. 21:01:30

Ha nem szirénázik, csak villog, akkor nem használ megkülönböztető jelzést, tehát előzhető.
Ez is benne van a kresz könyvben.

csak john 2009.10.04. 23:38:22

Az egy kissé szomorú, hogy a villógó és szirénázó mentőket és a tűzoltókat a nagyfaluban az emberek egy kissé nehez tudják értelmezni, így elég nehézkesen jutnak át a sok birkán. :(
Az viszont örvendetes, hogy amikor egy sötét színű A8/A6 próbál villogóval szirénával előrejutni a dugóban, akkor elötte egyre jobban besűrüsödnek az autók. :)

4kereken 2009.10.05. 07:30:48

@vérengző kismalac: Egy kicsit tovább is illene gondolkodni kisröfi: ha te feküdnél - nem kívánom!!- mondjuk gerinctöréssel a 30-al "vánszorgó" mentőben, ami esetleg egy-egy idióta száguldozó miatt kénytelen vészfékezni, akkor valószínűleg átgondolnád a feljelentgetős ötletedet...

pt_tomi 2009.10.05. 08:31:44

Megkülönböztetett jelzésűt nem előzünk, max. kikerülünk fokozott figyelemmel.

De azt magyarázza már el valaki, hogy jogosult-e ilyenmód megk. jelzéssel a násznépet vezetni? -mert szertintem egyáltalán nem. Dudáljon mint a meszes, és ennyi.

Riska 2009.10.05. 10:01:43

@vérengző kismalac:

Akkor neked ez lehet hogy új info, a mentősöknél a mentőorvos osztályozza a beteg állapotát, ennek megfelelően a vezetőnek meg van határozva, hogy milyen sebességtartományban közlekedhet. Ha épp egy 2 m-es injekcióstűt akar a valagába döfni akkor nem fog 100-zal száguldani a rákóczi út buszsávjában, érted? Ugyanez belső vérzéses, gerincsérült, stb. embereknél. Já?

Tron65 2009.10.05. 10:26:21

Jelen esetben a rendőrautó használta jogosulatlanul (és szabálytalanul) a megkülönböztető jelzést.
De mivel erről László mit sem tudhatott, ő helyesen járt el.
Amúgy megragadnám a lehetőséget és megkérdezném a posztolókat:
mért jó az a magyar rendőrségnek, hogy az autóik döntő többsége szabálytalanul van felszerelve???
Mire gondolok:
semmi másra, mindössze a PIROS színű villogóra. Ez ugyanis a hatályos KRESZ szerint nemcsak hogy nem létezik, hanem tilos is!

Lacaca 2009.10.05. 10:58:51

@4kereken: Átgondolni, gondolkodni? Trolléknál? Negatív...

vérengző kismalac 2009.10.05. 11:35:45

@Lacaca:
Szerintem a kismalac még, ha vérengző is, távol áll a trolltól, ha tudod egyáltalán, hogy mi az!
Egyébként bárki mondhat bármit, egy mentő száguldozva az igazi!
Talán nézzétek meg a pár hónapos posztot ami erről szól!
Lacaca egyébként Te mindenhol ott vagy? Mert ezt rebesgetik!

Lacaca 2009.10.05. 12:10:39

@vérengző kismalac: A trollokat primitív lényként azonosítom, nem feltétlenül összetévesztendő egy névvel, ami pl kismalac.
Nem vagyok ott mindenhol, mindig csak 1 helyen tudok lenni, akár mit rebesgetnek.

vérengző kismalac 2009.10.05. 15:15:32

@Lacaca:
Az igazi Trollra felettébb sértő a megjegyzésed, még szerencse ,hogy én nem vagyok az! Tudtommal ki nem állhatja a motorosokat. Az a szerencséd, hogy Te allítólag autózni is szoktál.
Azt viszont díjazom, hogy egyszerre csak egy helyen tudsz lenni, mert hogy nézne az ki, hogy itt is vagy meg ott is. A végén még Te sem tudnád hol is vagy, az meg a közlekedésben nagyon veszélyes!

Lacaca 2009.10.05. 16:44:19

@vérengző kismalac: Naugye, hogy 1 helyen járok. Egyébként szerintem szinte minden motoros autózik is.

vérengző kismalac 2009.10.05. 18:19:04

@Lacaca:
Én is gondoltam a motorozásra, de szerintem nagyon veszélyes!
Legalábbis ahogy én száguldoznék.

Elismert író 2009.10.05. 20:42:19

@Tron65:
Hát sajnos most tévedsz. A kresz szerint a megkülönböztető jelzés kék VAGY kék-ÉS-piros. Szerintem nézz utána.

Ellenőrző szerv · http://indexfuck.hu 2009.10.06. 00:02:01

Na hogy mindenkinek legyen esélye itt a hatályos KRESZ:
net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=97500001.KPM
valamint itt a műszaki előírás is:
net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=99000006.koh
DE MOSTMÁR AZTÁN TÉNYLEG SÜNT ANNAK AKI EZUTÁN HÜLYESÉGEKET ÍR!!

SzZ 2009.10.06. 00:07:00

Van a BKV-nak egy légvezeték-javító teherautója. Ősöreg dízel, de megkülönböztető jelzéssel felszerelt.
Na ehhez többször volt szerencsém, amint üvöltő szirénával 35-tel "száguldott". Egyszer az üres Üllői úton, egyszer a Lágymányosi hídon értem utol.
Felmerült bennem, hogy KRESZ szerint nem kellene megelőzni, de aztán győzött a józan ész...

Forest (törölt) 2009.10.06. 20:41:24

Megkülönböztető jelzéseit használót (tehát mindkettőt, azaz hang és fényjelzést is használót) ahogy a poszt elején is szó volt róla tilos megelőzni.
Ha csak a fényjelzést használja, akkor megelőzhető.












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása