Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Akkor is dugó lesz, ha átadják a rakpartot

2009.10.07. 10:33 :: SilentSound

Amikor Richelieu ír, azt sosem ússzuk meg egy perc olvasással. Most a Margit híd budai lábának környékén alkalmazott rakpart átalakítási munkálatokat vette célkeresztbe, mert ugyan még nem adták át a forgalomnak azt a részt, amit kifogásol, de úgy gondolja, hogy okosabban is megtervezhették volna a mérnökök.

Azt hiszem jó páran vártuk már, jó régen, hogy átadják a forgalomnak a budai alsó rakpartot, főleg mert (bár felveti néhány logikai bukfenc lehetőségét) kiváncsiak voltunk, hogyan is fog működni az új fel-, és lehajtó a híd előtt, az Üstökös utcánál. Ugyan még nem adták át a híd alatt elvezető szakaszt, jelenleg csak az Üstökös utcáig lehet eljutni, a dolog lényegi része már tetten érthető.

Mégpedig az, hogy rettentően bután van ez így kitalálva. Sajnos nem tudtam hozzá légifotót, vagy rajzot szerezni, úgy könyebb lenne érzékeltetni a dolgot.

Nem, nem panaszkodni szeretnék valamiről, amihez nem értek, vagy csak úgy savazni valami újat, mert az trendi, nem. Egyszerűen csak a dolog nekem "nem jött át". Egyetlen egy jó oldala azért van a dolognak (és kezdem ezzel), mégpedig az, hogy a városból kifelé menet, ha a híd után lemegyek jobbra, kb 5 perc alatt kint vagyok rómain. Ez pöpec. Olyan, mintha az emberek nem mernék elhinni, hogy oda le lehet hajtani. Vagy csak azt gondolják, hogy oké, álltak eddig egy órát, és akkor már minek szakítsuk meg a dugóban ácsorgást haladással. Mindegy is, ez a része oké, most még...

Csakhogy.

Egy reggel, befelé jövet, mikor először jártam arra, nem hittem a szememnek. A következő a szitu: 2 x 1 sáv van, a város felé haladó sávból lehet a jobbra kanyarodóba besorolni (meglepő módon...). Első hallásra ez eddig jól is van, csakhogy a mostani "félterheltség" mellett is dugó van, és a lekanyarodó sáv rövidsége okán a sor kb 3-400 méternyit feltorlódik a 2x1 sávos részbe, magyarul úgy ahogy van, megáll majd az egész dél felé haladó forgalom, amint átadják a híd alatti részt is.

Azt mondhatnánk: ok, örüljünk annak, hogy egyáltalán fel lehet itt hajtani, ez egy plusz dolog, nevezzük extrának. Nálam azonban az extra az olyat jelent, amitől picit jobban érzem magam. Ettől nem.

Főleg úgy nem, hogy a 2x1 sáv mellett van jobb oldalon (a part felőli oldalon) egy néhol kb 3,5-4 méter széles járda, és ami a legjobb, hogy a két sávot úgy kb 200 méter hosszan felcsíkozott sziget választja el. Arról tudtunk, hogy szélesítik, meg parkoló, meg ilyenek. De itt csak szélesítettek, semmi parkoló, de sáv sincs több....ollé!

Az egésznek olyan a hangulata, mintha valamely okból a két sávot disztanciálni szerették volna, ami tök logikátlan. Attól a ponttól, ahol a felső rakpartról lejövő sáv keresztezi az alsó rakpart dél felé menő sávját, és csatlakozik lámpával az észak felé menőhöz, nos onnan van ez a kb 200 méteres távolságtartó megoldás. Teljesen feleslegesen.

Magyarul:
- csinálhattak volna egy jóval hosszabb lekanyarodó/besoroló sávot a dél felé menő oldalra, hogy egyszerre több autót tudjon "benyelni", csökkentve a lehetséges dugót nagyságát azok számára, akik déle felé mennének, mert hely van bőven;
- a két szembejövő sáv közé pedig felesleges a leválasztó, ilyen hosszan pláne, ott is tudtak volna spórolni.

Amúgy pedig én is örülök, hogy most ott le-, illetve felhajtó van, csak amint megnyílik a rakpart teljes hosszában, szerintem sanszos, hogy indiai típusú közlekedési élményeket fogunk szerezni áthaladásunk során. Olyan, mintha egy első éves egyetemista forgalomtervező mérnök rajzolta volna bekólázva unalmában.

Az örök kérdés továbbra is érvényben fog maradni: jelesül az, hogy a rakpart az most Budapest belső forgalmának szól, vagy inkább az áthaladónak?

Sajnos úgy érzem, hogy azt követően, hogy megnyílik teljes hosszában, ki fog derülni, hogy kb egyiknek sem. A türelmeseknek fog szólni.

31 komment

Címkék: budapest közlekedés autó dugó útlezárás útfelújítás

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ballag 2009.10.07. 11:03:26

Szép észrevétel, csak az a gond vele, hogy a kanyarodósáv forgalmának jelentős részét a dél felé tovább haladó autók teszik ki, mivel még nem lehet elmenni a híd alatt

reader613 2009.10.07. 11:05:35

Ha hosszabb kanyarodósávot csináltak volna, akkor is állandóan beállna a dél felé menő forgalom. Ugyanis Magyarországon vagyunk, ahol a kanyarodásra várakozókat végig szokás előzni az egyenesen haladó sávban, majd a végén megállni és várni, hogy beengedjenek.

RaveAcE 2009.10.07. 11:07:22

Legalább egy rajzot betehettél volna, ha már légifotó nincs.

2009.10.07. 11:16:19

Szerintem nem veszed figyelembe, hogy az északról jövő autósok nagy része nem felkanyarodni akar, hanem továbbmenni a rakparton, ezért nem lesz akkora gond, mint amekkorának most látszik.
Ettől függetlenül sajnos lehet, hogy igazad lesz.
Én azt nem értem, miért nem lehetett az Üstökös utcával összehozni ezt a kereszteződést? Hogy értsétek: mostani kialakítás szerint aki északról jön, az a most szóbanforgó felhajtón a Margit-híd pesti oldalára vezető sáv felhajtójára tud onnan evickélni, viszont aki a Moszkva-tér (és onnnan pl BAH csomópont) irányba menne, annak semmi segytséget nem nyújt. Egyszerűen nem kötötték bele az Üstökös utcába a felhajtót, pedig nem került volna semmibe.

gecofeco 2009.10.07. 11:22:35

Azért, ha elfért volna, akkor miért nem lehetett hosszabb kanyarodó sávot épiteni???? ÁÁÁÁÁ, csak a szokásos... Csinálnak valamit, de nem úgy, hogy az tényleg jó legyen. (pl: Megyeri Hid budai oldalán az út belevezetése egy körforgalomba...)

Nikorene 2009.10.07. 11:27:15

@reader613: ott a pont... lásd Lágymányosi híd budai vagy akár pesti oldal...

majke 2009.10.07. 11:30:39

amit én az építkezés kapcsán nem értek, az az, hogy a híd alatt az észak felé menő oldalon miért húzták át a sávokat olyan idióta módon? a külső sáv egy 30 méteres szakaszon kétszer olyan széles lett, és a szűkülésnél meg megy a para, hogy kinek a kurvaanyja, mert a rakpartról feljövők vmiért a jobb szélére húzódnak, a bem tér felé jövők meg követik a sárga felfestést, és a bal oldalra húzódnak.

a belső sávban meg nem egyszer találkoztam szembejövő, a rakpartra lehajtani kívánó 5-10 autós sorral, akik benézték a besorolást, és csak lestek, amikor elindult a forgalom velük szemben a "sávjukban".

pls-pls-pls, valaki magyarázza el!

szhörnyű 2009.10.07. 11:37:23

A megoldás: Ki kell szállni az autóból! Mikor veszik észre az autósok,hogy sokkal jobban járnak,ha lesteszik a verdát???

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2009.10.07. 11:56:26

@szhörnyű: Akkor, ha majd tényleg jobban járnak.

cso zsi 2009.10.07. 12:42:43

Valóban sikeresen elkefélték ezt a lehajtót.
De sok más helyen is megtapasztalni, hogy a járdasarok építőknek, és az útburkolati jel festőknek kerékpár lehet a járművük, illetve kispolszkinál nagyobb járművet még nem vezettek életükben.
Ha a festés szerint kéne kanyarodni, az kb 15-tel és erős kormánymozdulatokkal jár, úgy, hogy egyébként egyenesen haladtam az úton.
A Soroksári - Illatos sarkon meg képtelenség befordulni dél felől anélkül, hogy felhajts a járdára.

Nikorene 2009.10.07. 13:42:23

@szhörnyű: akkor ha
1, a BKV felveszi a versenyt tisztaságban az én ótómmal
2, a BKV felveszi a versenyt gyorsaságban
3, lesznek P+R parkolók a BKV közlekedési csomópontokban
4, lesz elég bicikliút
5, ha a BKV díja a nyújtott szolgáltatással arányban lesz
6, ha a lakóhelyemről el tudok jutni a melóhelyemre maximum 1 átszállással, vagy többel, de akkor max 20 perc alatt

szóval majd... egyszer...

Bobby Baccala 2009.10.07. 14:44:57

én azért megvárnám amíg átadják a híd alatti szakaszt. ugyanis most csak azért hajtanak fel a felső rakpartra mert nem tudnak mást csinálni.viszont minimum 2 évig semmi értelme a felhajtónak, mert nem lehet rámenni a margit hídra, szal szerintem kevesen fogják felhajtásra használni.

Mityu Addideapénzt kft LE 2009.10.07. 14:47:20

Lehet, hogy nem írok újdonságot, de a dugó-hatásért csak részben felelős az "első éves egyetemista forgalomtervező mérnök".

Egyre többször tapasztalom:

- Némely autós hihetetlen, de nem igazán autót vezetni készült akkor és ott ahol éppen azt kellene.
- Nem számít arra, hogy a jelzőlámpa zöldre fog váltani.
- Átaraszol a kereszteződésen.
- Fontosabb a telefontéma, mint az, hogy lehetőség szerint gyorsan és pontosan haladjon (esetenként a belső sávban.)
- Sebességkorlátozó tábla ellenére indokolatlanul lassan halad (70-es táblánál alig 50-el!)
- Kereszteződésbe beállással nem kevés akadályt gördítve a keresztirányú forgalomnak (pl.: Hungária - Kerepesi #)
- Országos verseny van meghirdetve egymás akadályozására (pl.: sávváltásnál behúzódik mellém, nehogy...).

.lll. 2009.10.07. 15:30:54

én személyesen örvendek,hogy megnyitották/ha csak félig-meddig is/a rakpartot,remélem rövidesen a híd alatti lezárt részt is megnyitják és akkor talán nem lesz dugó az ÜSTÖKÖS UTCÁNÁL

randomuser1 2009.10.07. 15:32:37

lehet, hülyeséget mondok mint mindig, de nem lehet h tul.képp direkt azért szervezik így h a városból kifele legyen lehetőség gyorsan gurulni, befele meg nem, így csökkentve a butapesti autózás előnyeit az alternatívákkal szemben?

cso zsi 2009.10.07. 15:59:06

@XXXXXXX: Békásról Érdre milyen alternatívát tud bárki is felmutatni?

randomuser1 2009.10.07. 16:16:45

@cso zsi: békávé, bicikli, asszem ezzel terrorizálnak minden pesti autóst :)

csak john 2009.10.07. 16:47:41

@majke: Csak tippelni tudok a kérdésedre. Szerintem a felújitás miatt hagyták a helyet, ott lesznek az állványok, a másik oldalon is a volt felhajtó sávban. Csak szokás szerint elbaszták a kivitelezést, mert az jó, hogy az új sávokat szépen kijelölték sárgával, de a régi jeleket nem fedték le feketével, így a bizonytalanokat gyorsan össze lehet zavarni.

@szhörnyű: Majd akkor ha, ugyanolyan költség és idő vonzata lesz a tömegközlekedésnek mint a saját autómnak. És ekkor még nem beszéltem a kényelemről és a tisztaságról.

@SilentSound: Még kellene egy gomb a szavazáshoz: Lesz, mert az átépítés előtt is volt.
A felújítás előtt az alsó rakparton befelé volt olyan reggel, hogy a Zsigmond tér vonaláig állt a sor (kb. 800 méter).

Jelenleg a felhajtóval az a legnagyobb gond, hogy hülye autósok közlekednek ott (természetesen azon kívül, hogy a ha már kész van akkor miért nem adják már át???). A legtöbb autós a rakparton szeretné folytatni az útját. Ezért a belső sávba akarnak fordulni, de ott már eleve nagy a sor, így két-három autó tud beállni a kereszteződésbe. Az a kevés ember, aki esetleg a felső rakparton folytatná az útját, esélytelenül araszol a sorban. Tegnap amikor végre én kerültem sorra, kikerültem az előttem a sorba beállókat és az egyenesen a Bem tér felé menő üres !!! sávba fordultam. Visszanéztem, és láss csodát vagy 6-8 autó követte példámat, tehát 8-10 autó feljött a rakpartól ott, ahol egyébként 2-3 szokott.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2009.10.07. 19:23:44

@Szakadás: ülyeség. Elmész a Fő utcára, fel a Csalogányon, és máris a Moszkván vagy. Onnan mehetsz tovább a BAH felé.

kozlekedo 2009.10.07. 21:53:32

Még 50 százalék adó minden liter benzinre és nem lesz sem dugó sem költségvetési hiány.

záporjózsi 2009.10.07. 22:13:21

@Mityu:
"- Sebességkorlátozó tábla ellenére indokolatlanul lassan halad (70-es táblánál alig 50-el!)"
Jellemzően az 50-es táblánál mindenki max. 2 pillanatig akar 50-nel menni: gyorsításkor és fékezéskor. Sajnos sokszor a 70-esnél is igaz ez, csak 70-nel. Emellett épp a rakparton vannak teljesen hülyén elhelyezve a sebességet szabályozó és a mozgó járművekre vonatkozó korlátozások vége táblák.

"- Kereszteződésbe beállással nem kevés akadályt gördítve a keresztirányú forgalomnak (pl.: Hungária - Kerepesi #)"
Ahhoz, hogy a keresztbe ne álljanak be, néha tökölődni kell.

"- Országos verseny van meghirdetve egymás akadályozására (pl.: sávváltásnál behúzódik mellém, nehogy...). "
Nekem 100-ból 1 ilyen.

Rav Antal 2009.10.07. 22:59:11

Szerintem meg nem plusz sávok, hanem egy fasza park kellett volna oda padokkal, fákkal, meg egy óriási mindkét irányból behajtani tilos táblával.

M. Péter 2009.10.08. 00:22:41

Tipikus autos. Ahelyett, hogy orulne, hogy epitik neki a csomo utat, allandoan csak panaszkodik.

igazi hős 2009.10.08. 01:17:07

@cso zsi: Hibátlanul járható csak kicsit korán kell menni. Egy időben jártam úgy, hogy negyed 6-kor kifele, 6-kor már befele jöttem a budai rakparton.
A Simsonos beírásodból azt veszem le, hogy egyikünk sem fogja megélni az M0 nyugati részének átadását.

záporjózsi 2009.10.08. 10:28:30

@Rav Antal: ...aztán kiderült, hogy a boltba nem jutott el a kenyér és a tej... Aznap sem. Ahogy előtte sem és utána sem. Mert nem volt hol közlekedni. Szép dolog a pad meg a fa, de abból sem megélni nem lehet, sem pedig várost szervezni. Az adott területhez legközelebb pad és fa 200 (kétszáz) méterre van. Nagy, szép, zöld. Lehet átkelni...

Normális vagyok? 2009.10.08. 11:04:37

A feljáró, mint ötlet nagyon örvendetes, de szerintem három helyen cseszték el a kivitelezést.
1. Ahol régen parkoló volt ott felszórták murvával, ami most így semmire sem használható (se a gyalogosnak, se a biciklisnek, se az autósoknak nem jó).
2. Nem kötötték össze az Üstökös utcával, amit nem lett volna nehéz kivitelezni, így aki oda szeretne eljutni, annak a szabálytalankodás a legegyszerűbb megoldás (ide tartozok én is). Ugyanis szabályosan csak a Margit híd felé lehet kanyarodni, ami még nagyobb kerülőt jelentene, mint befordulni a Komlyádi uszoda felé vezető legbelső sávba (kanyarodó sáv), hogy vissza tudjak fordulni az Üstökös utca felé.
3. Mi a francért nem nyitják már meg azt a sávot, ami a Margit híd felől vinné le az autós társakat a rakpartra? Tudni illik, hogy arról nem csak a Margít hídról érkezők jönnének, hanem azok is akik a Vidra utcából érkeznek!
Szerintem ezek a legnyagyobb problémák. A rakpartról felkanyarodó sáv hosszát illetően, majd akkor tudunk itéletet hozni, ha megnyitják teljes terjedelmében a rakpartot!

Normális vagyok? 2009.10.08. 11:06:37

@Rav Antal: A környéken már van elég park, inkább parkoló kéne már, amit elvettek!

cso zsi 2009.10.08. 14:36:27

@igazi hős: Nagynénémet most temettük 89 évesen. A nagyanyám is ennyi idős volt, úgyhogy gyúrok a dologra.
Legfeljebb a brisbanei 9-es csatornán nézem az átadást. Bár a kínálatban a Duna tv is fogható.

2009.10.11. 14:42:05

"Olyan, mintha egy első éves egyetemista forgalomtervező mérnök rajzolta volna bekólázva unalmában."

sokszor egy első éves egyetemista jobban meg tudná szervezni a közlekedést, mint azok akik a városházán ülnek

cso zsi 2009.10.12. 09:29:55

Reggel 5-től autózható. A 8 órási hírekben már balesetről beszéltek itt az Üstökös utcai lehajtónál.

!ndex 2009.10.13. 10:22:04

Pl Miért nincs a rakpartokon un. besoroló sáv (Halász u., Margit hí, Roosevelt tér stb)

Tök balesetveszélyes és torlódást okoz hogy nem bírsz besorolni mert 2 sáv forgalmára kell egyszerre figyelni.
Jobb helyeken (Pl Jászai M. térnél) már sávelhúzással meg van oldva hogy a két sáv közé be tudsz hajtani és onnan besorolni az irányodba... Ez nem kéne ide is?












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása