Amikor Richelieu ír, azt sosem ússzuk meg egy perc olvasással. Most a Margit híd budai lábának környékén alkalmazott rakpart átalakítási munkálatokat vette célkeresztbe, mert ugyan még nem adták át a forgalomnak azt a részt, amit kifogásol, de úgy gondolja, hogy okosabban is megtervezhették volna a mérnökök.
Azt hiszem jó páran vártuk már, jó régen, hogy átadják a forgalomnak a budai alsó rakpartot, főleg mert (bár felveti néhány logikai bukfenc lehetőségét) kiváncsiak voltunk, hogyan is fog működni az új fel-, és lehajtó a híd előtt, az Üstökös utcánál. Ugyan még nem adták át a híd alatt elvezető szakaszt, jelenleg csak az Üstökös utcáig lehet eljutni, a dolog lényegi része már tetten érthető.
Mégpedig az, hogy rettentően bután van ez így kitalálva. Sajnos nem tudtam hozzá légifotót, vagy rajzot szerezni, úgy könyebb lenne érzékeltetni a dolgot.
Nem, nem panaszkodni szeretnék valamiről, amihez nem értek, vagy csak úgy savazni valami újat, mert az trendi, nem. Egyszerűen csak a dolog nekem "nem jött át". Egyetlen egy jó oldala azért van a dolognak (és kezdem ezzel), mégpedig az, hogy a városból kifelé menet, ha a híd után lemegyek jobbra, kb 5 perc alatt kint vagyok rómain. Ez pöpec. Olyan, mintha az emberek nem mernék elhinni, hogy oda le lehet hajtani. Vagy csak azt gondolják, hogy oké, álltak eddig egy órát, és akkor már minek szakítsuk meg a dugóban ácsorgást haladással. Mindegy is, ez a része oké, most még...
Csakhogy.
Egy reggel, befelé jövet, mikor először jártam arra, nem hittem a szememnek. A következő a szitu: 2 x 1 sáv van, a város felé haladó sávból lehet a jobbra kanyarodóba besorolni (meglepő módon...). Első hallásra ez eddig jól is van, csakhogy a mostani "félterheltség" mellett is dugó van, és a lekanyarodó sáv rövidsége okán a sor kb 3-400 méternyit feltorlódik a 2x1 sávos részbe, magyarul úgy ahogy van, megáll majd az egész dél felé haladó forgalom, amint átadják a híd alatti részt is.
Azt mondhatnánk: ok, örüljünk annak, hogy egyáltalán fel lehet itt hajtani, ez egy plusz dolog, nevezzük extrának. Nálam azonban az extra az olyat jelent, amitől picit jobban érzem magam. Ettől nem.
Főleg úgy nem, hogy a 2x1 sáv mellett van jobb oldalon (a part felőli oldalon) egy néhol kb 3,5-4 méter széles járda, és ami a legjobb, hogy a két sávot úgy kb 200 méter hosszan felcsíkozott sziget választja el. Arról tudtunk, hogy szélesítik, meg parkoló, meg ilyenek. De itt csak szélesítettek, semmi parkoló, de sáv sincs több....ollé!
Az egésznek olyan a hangulata, mintha valamely okból a két sávot disztanciálni szerették volna, ami tök logikátlan. Attól a ponttól, ahol a felső rakpartról lejövő sáv keresztezi az alsó rakpart dél felé menő sávját, és csatlakozik lámpával az észak felé menőhöz, nos onnan van ez a kb 200 méteres távolságtartó megoldás. Teljesen feleslegesen.
Magyarul:
- csinálhattak volna egy jóval hosszabb lekanyarodó/besoroló sávot a dél felé menő oldalra, hogy egyszerre több autót tudjon "benyelni", csökkentve a lehetséges dugót nagyságát azok számára, akik déle felé mennének, mert hely van bőven;
- a két szembejövő sáv közé pedig felesleges a leválasztó, ilyen hosszan pláne, ott is tudtak volna spórolni.Amúgy pedig én is örülök, hogy most ott le-, illetve felhajtó van, csak amint megnyílik a rakpart teljes hosszában, szerintem sanszos, hogy indiai típusú közlekedési élményeket fogunk szerezni áthaladásunk során. Olyan, mintha egy első éves egyetemista forgalomtervező mérnök rajzolta volna bekólázva unalmában.
Az örök kérdés továbbra is érvényben fog maradni: jelesül az, hogy a rakpart az most Budapest belső forgalmának szól, vagy inkább az áthaladónak?
Sajnos úgy érzem, hogy azt követően, hogy megnyílik teljes hosszában, ki fog derülni, hogy kb egyiknek sem. A türelmeseknek fog szólni.
ballag 2009.10.07. 11:03:26
reader613 2009.10.07. 11:05:35
RaveAcE 2009.10.07. 11:07:22
2009.10.07. 11:16:19
Ettől függetlenül sajnos lehet, hogy igazad lesz.
Én azt nem értem, miért nem lehetett az Üstökös utcával összehozni ezt a kereszteződést? Hogy értsétek: mostani kialakítás szerint aki északról jön, az a most szóbanforgó felhajtón a Margit-híd pesti oldalára vezető sáv felhajtójára tud onnan evickélni, viszont aki a Moszkva-tér (és onnnan pl BAH csomópont) irányba menne, annak semmi segytséget nem nyújt. Egyszerűen nem kötötték bele az Üstökös utcába a felhajtót, pedig nem került volna semmibe.
gecofeco 2009.10.07. 11:22:35
Nikorene 2009.10.07. 11:27:15
majke 2009.10.07. 11:30:39
a belső sávban meg nem egyszer találkoztam szembejövő, a rakpartra lehajtani kívánó 5-10 autós sorral, akik benézték a besorolást, és csak lestek, amikor elindult a forgalom velük szemben a "sávjukban".
pls-pls-pls, valaki magyarázza el!
szhörnyű 2009.10.07. 11:37:23
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2009.10.07. 11:56:26
cso zsi 2009.10.07. 12:42:43
De sok más helyen is megtapasztalni, hogy a járdasarok építőknek, és az útburkolati jel festőknek kerékpár lehet a járművük, illetve kispolszkinál nagyobb járművet még nem vezettek életükben.
Ha a festés szerint kéne kanyarodni, az kb 15-tel és erős kormánymozdulatokkal jár, úgy, hogy egyébként egyenesen haladtam az úton.
A Soroksári - Illatos sarkon meg képtelenség befordulni dél felől anélkül, hogy felhajts a járdára.
Nikorene 2009.10.07. 13:42:23
1, a BKV felveszi a versenyt tisztaságban az én ótómmal
2, a BKV felveszi a versenyt gyorsaságban
3, lesznek P+R parkolók a BKV közlekedési csomópontokban
4, lesz elég bicikliút
5, ha a BKV díja a nyújtott szolgáltatással arányban lesz
6, ha a lakóhelyemről el tudok jutni a melóhelyemre maximum 1 átszállással, vagy többel, de akkor max 20 perc alatt
szóval majd... egyszer...
Bobby Baccala 2009.10.07. 14:44:57
Mityu Addideapénzt kft LE 2009.10.07. 14:47:20
Egyre többször tapasztalom:
- Némely autós hihetetlen, de nem igazán autót vezetni készült akkor és ott ahol éppen azt kellene.
- Nem számít arra, hogy a jelzőlámpa zöldre fog váltani.
- Átaraszol a kereszteződésen.
- Fontosabb a telefontéma, mint az, hogy lehetőség szerint gyorsan és pontosan haladjon (esetenként a belső sávban.)
- Sebességkorlátozó tábla ellenére indokolatlanul lassan halad (70-es táblánál alig 50-el!)
- Kereszteződésbe beállással nem kevés akadályt gördítve a keresztirányú forgalomnak (pl.: Hungária - Kerepesi #)
- Országos verseny van meghirdetve egymás akadályozására (pl.: sávváltásnál behúzódik mellém, nehogy...).
.lll. 2009.10.07. 15:30:54
randomuser1 2009.10.07. 15:32:37
cso zsi 2009.10.07. 15:59:06
randomuser1 2009.10.07. 16:16:45
csak john 2009.10.07. 16:47:41
@szhörnyű: Majd akkor ha, ugyanolyan költség és idő vonzata lesz a tömegközlekedésnek mint a saját autómnak. És ekkor még nem beszéltem a kényelemről és a tisztaságról.
@SilentSound: Még kellene egy gomb a szavazáshoz: Lesz, mert az átépítés előtt is volt.
A felújítás előtt az alsó rakparton befelé volt olyan reggel, hogy a Zsigmond tér vonaláig állt a sor (kb. 800 méter).
Jelenleg a felhajtóval az a legnagyobb gond, hogy hülye autósok közlekednek ott (természetesen azon kívül, hogy a ha már kész van akkor miért nem adják már át???). A legtöbb autós a rakparton szeretné folytatni az útját. Ezért a belső sávba akarnak fordulni, de ott már eleve nagy a sor, így két-három autó tud beállni a kereszteződésbe. Az a kevés ember, aki esetleg a felső rakparton folytatná az útját, esélytelenül araszol a sorban. Tegnap amikor végre én kerültem sorra, kikerültem az előttem a sorba beállókat és az egyenesen a Bem tér felé menő üres !!! sávba fordultam. Visszanéztem, és láss csodát vagy 6-8 autó követte példámat, tehát 8-10 autó feljött a rakpartól ott, ahol egyébként 2-3 szokott.
Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2009.10.07. 19:23:44
kozlekedo 2009.10.07. 21:53:32
záporjózsi 2009.10.07. 22:13:21
"- Sebességkorlátozó tábla ellenére indokolatlanul lassan halad (70-es táblánál alig 50-el!)"
Jellemzően az 50-es táblánál mindenki max. 2 pillanatig akar 50-nel menni: gyorsításkor és fékezéskor. Sajnos sokszor a 70-esnél is igaz ez, csak 70-nel. Emellett épp a rakparton vannak teljesen hülyén elhelyezve a sebességet szabályozó és a mozgó járművekre vonatkozó korlátozások vége táblák.
"- Kereszteződésbe beállással nem kevés akadályt gördítve a keresztirányú forgalomnak (pl.: Hungária - Kerepesi #)"
Ahhoz, hogy a keresztbe ne álljanak be, néha tökölődni kell.
"- Országos verseny van meghirdetve egymás akadályozására (pl.: sávváltásnál behúzódik mellém, nehogy...). "
Nekem 100-ból 1 ilyen.
Rav Antal 2009.10.07. 22:59:11
M. Péter 2009.10.08. 00:22:41
igazi hős 2009.10.08. 01:17:07
A Simsonos beírásodból azt veszem le, hogy egyikünk sem fogja megélni az M0 nyugati részének átadását.
záporjózsi 2009.10.08. 10:28:30
Normális vagyok? 2009.10.08. 11:04:37
1. Ahol régen parkoló volt ott felszórták murvával, ami most így semmire sem használható (se a gyalogosnak, se a biciklisnek, se az autósoknak nem jó).
2. Nem kötötték össze az Üstökös utcával, amit nem lett volna nehéz kivitelezni, így aki oda szeretne eljutni, annak a szabálytalankodás a legegyszerűbb megoldás (ide tartozok én is). Ugyanis szabályosan csak a Margit híd felé lehet kanyarodni, ami még nagyobb kerülőt jelentene, mint befordulni a Komlyádi uszoda felé vezető legbelső sávba (kanyarodó sáv), hogy vissza tudjak fordulni az Üstökös utca felé.
3. Mi a francért nem nyitják már meg azt a sávot, ami a Margit híd felől vinné le az autós társakat a rakpartra? Tudni illik, hogy arról nem csak a Margít hídról érkezők jönnének, hanem azok is akik a Vidra utcából érkeznek!
Szerintem ezek a legnyagyobb problémák. A rakpartról felkanyarodó sáv hosszát illetően, majd akkor tudunk itéletet hozni, ha megnyitják teljes terjedelmében a rakpartot!
Normális vagyok? 2009.10.08. 11:06:37
cso zsi 2009.10.08. 14:36:27
Legfeljebb a brisbanei 9-es csatornán nézem az átadást. Bár a kínálatban a Duna tv is fogható.
2009.10.11. 14:42:05
sokszor egy első éves egyetemista jobban meg tudná szervezni a közlekedést, mint azok akik a városházán ülnek
cso zsi 2009.10.12. 09:29:55
!ndex 2009.10.13. 10:22:04
Tök balesetveszélyes és torlódást okoz hogy nem bírsz besorolni mert 2 sáv forgalmára kell egyszerre figyelni.
Jobb helyeken (Pl Jászai M. térnél) már sávelhúzással meg van oldva hogy a két sáv közé be tudsz hajtani és onnan besorolni az irányodba... Ez nem kéne ide is?