Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) kresz (720) KRESZ (1) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Javaslatok az autólopás elkerülésére II.

2009.10.14. 08:22 :: SilentSound

Két hete útjára indítottuk a zsarucar.hu autóvadász Vezda László taktikai csapásmérő sorozatát a sokak számára evidens témával foglalkozó első résszel, most eljött a következő szösszenet ideje. Ezúttal az UV jelölés kerül terítékre, mint hatékony elrettentő eszköz az autótolvajok ellen. Ugyan ez nincs ingyen, de a megelőzéshez erősen javasolt, mint minden más olyan dolog, ami eladhatatlanná teszi az autót, vagy annak alkatrészeit.

Már Magyarországon is sok olyan műhely van, ahol autónk külső és belső elemeit úgynevezett UV gravírozással láthatjuk el. A módszer előnye az, hogyha a tolvaj tudomást szerez arról, hogy a kiszemelt járgány ilyen védelemmel van ellátva, általában egy másik ugyanilyen kocsit választ ki áldozatnak és nem a miénket.


Ez is egyfajta UV jelölés...

Ugyanis az UV fény mellett látható jelzés egy bonyolult kémiai folyamatnak köszönhetően olyan mélyre kerül az anyagba, hogy onnét eltávolítani csak roppant költséges folyamatok árán lehet. Például a gravírozott karosszéria elemből csak annak teljesen fémtisztára való csiszolása mellett, ugyanis vegyi úton eltávolíthatatlan a jelölés.

Ha az eredeti festékrétegre kerül a fényezés, attól még a jelzés látható marad. Így a bűnözőnek csak többszörös ráfizetést jelentene a kocsit azonosíthatatlan állapotba hozni, hasznot semmiképp nem. Ezért mindenképpen javasolt ilyen védelemmel ellátni kocsinkat, de emellett azért célszerű valamilyen lopás gátló készülék beszereltetése is.

Egy teljes gravírozás ára, ahol a kasztni elemeit, a lámpákat és az üveget is megjelölik kb. 20 000 forint.

115 komment

Címkék: biztonság autó autólopás

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Rifiröfi 2009.10.14. 09:07:52

Éseztígyhogy?

"hogyha a tolvaj tudomást szerez arról, hogy..." És mégis hogyan szerez róla tudomást?

- Csókolom, van a maga autóján UV-gravírozás?
- Igen!
- Akkor nem kell, inkább keresek egy másikat!

Azért kissé feltűnő lenne, ha valaki UV lámpával mászkálna a parkoló autók körül, nem?

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2009.10.14. 09:16:42

@Rifiröfi: Mondjuk úgy, hogy raknak egy kis tájékoztató matricát az oldalablak alsó sarkába. Ennek talán több értelme van, mint annak, amin rajta van, hogy milyen típusú riasztó van az autóba szerelve...

Forest (törölt) 2009.10.14. 09:17:18

Bizonyára elérhető elemes verzióban is UV fényt sugárzó eszköz. Másrészt ahogyan a riasztókat is jelzik, gondolom akad erre is figyelemfelkeltő matrica a forgalmazónál..

Manyizga (törölt) 2009.10.14. 09:18:56

@Rifiröfi: mondjuk egy figyelmeztető matrica az üvegek sarkába ragasztva? :)

Taurusz 2009.10.14. 09:19:12

@Rifiröfi: Nekem is ez jutott eszembe, szerintem lehet, hogy a szélvédőbe is raknak jelölést, az is érték. Mert egy sima matricát egyszerűbb, olcsóbb felrakni, így gondolom ha azzal jelölnének, nem hinné el elsőre. (Egyébként már tollba is szerlnek UV lámpát. Minőségét persze nem tudom, de közelről nem is hiszem, hogy számít. Azt meg a lopós emberek úgyis tudják, hova szokás gravírozni.)

HERMSGERVØRDENBRØTBØRDA 2009.10.14. 09:19:31

akkor egyszerűbb csak a matricát felrakni...

Rocko- 2009.10.14. 09:20:47

@SilentSound: na de egy ilyen matrica költsége megközelíti a párszáz forintot, gravírozás nélkül isfel lehet rakni. at meg ugye a tolvaj dönti el h elhiszi h van is mögötte munka v sem.

Morgó Muki 2009.10.14. 09:20:53

Nem tudom pontosan, hány helyen jelölik meg ilyen módon a karosszériát, de gyanítom, szétbontani még így is pont megfelel az autó.

Eaglewing 2009.10.14. 09:21:40

Az üvegelemekre láthatóan marják be ugyanazt az UV azonosítót (kb úgy néz ki mint a rendszámgravír, de halványabb, kevésbé zavaró, de azért jól olvasható). Az alvázszám kiegészítve az országkóddal.

DonnaNyányó 2009.10.14. 09:21:42

Reklámrizsa ez az egész...

Most fog kiderülni, hogy Silentnek autóuvgravírozómaffiája van, azért megy itt a többcikkes reklámozás :D

johevi 2009.10.14. 09:22:14

Nekem egy kártyás telefon van eldugva a pótkerékbe. Minden vasárnap feltöltöm és ott van bekapcsolva egész héten. Ha ellopnák beméretném.

Eaglewing 2009.10.14. 09:22:48

24 helyen jelölték meg az autót + adták pár tartalékjelölőt, ha egyszer valamelyik elemet cserélni kellene.

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2009.10.14. 09:25:18

@Rocko-: Nyilván nem ezerkettes zsigulit meg Skoda 120-at érdemes így jelölgetni, oda elég a matrica. :) Drágább autóknál szerintem a tolvajok is jobban tájékozódnak.

@Morgó Muki: Hát a belső alkatrészek esetében lehet, hogy igazad van, bár talán mondjuk a motort lehet ugyanígy jelölni. Mondjuk ha már beépítették valahová, akkor szinte nulla a lebukás veszélye.

Tachikoma 2009.10.14. 09:25:38

omg...
Olyan elő sem fordulhat, hogy a kezelés után rábiggyesztenek egy kis matricát az ablakok sarkára, hogy UV gravírozott, ugye?...

Deuce Bigalow 2009.10.14. 09:26:15

a figyelemfelkeltő matrica volt már? ;)

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2009.10.14. 09:27:04

@johevi: Akkor már nem egyszerűbb volna neki tápot adni és ajtóba rejteni? Én úgy csinálnám... ;)

Deuce Bigalow 2009.10.14. 09:27:17

nálam jövő héttől kaphatók a matricák, 15e Ft/db-ért, kezelés nélkül! :-D

(II. Torgyán Виктор) THY Rokk *n* Troller 2009.10.14. 09:30:09

Megnézném a rabló arcát, amikor a gyerekülésből a rottweiler előre ugrig az anyósülésbe.

light22 2009.10.14. 09:32:05

A kábítószeres hülyegyerek akkor is el fogja lopni, mert kell a pénz az anyagra, és ő már gondolkozni nem tud. Egy havernak a kocsija minden része más színü volt, mégis ellopták. Fene aki érti az autó tolvajok logikáját

Andie 2009.10.14. 09:32:07

@SilentSound: És egy ilyen matrica 200 ft, aztán a rablóra van bizva, hogy elhiszi-e vagy sem :)
De én is ezt hallottam anno az egyik megbizható módszernek, mikor körbejártam, hogy miként akadályozhatnám meg az elég nagy értékü autóm ellopását. A másik a váltózár volt.
A riasztó+immobilizer+uv+váltózár négyes már arra ösztökéli a tolvajt, hogy keressen egy másik ilyen autót az utcában, és inkább azt vigye el.
Persze ha valami miatt pont a tiedet pécézték ki, akkor nincs az az isten, ami megvédi. GPS nyomkövetöt blokkolják, váltózárat széttörik, vontatnak, trélereznek, mindegy, de elviszik. Végső esetben a garázs előtt / lámpánál / sötét utcában kiszednek a kocsiból.
Mondjuk a jelen gazdasági helyzetet figyelve nekem a legjobb lopásgátló most az autó köbcentije :) (2,4 T, benzin)
Ki az a hülye, aki ilyet üzemeltet ma? :)))

Donor 2009.10.14. 09:34:32

@johevi: jó ötlet de 3perc alatt megtalálok egy működő telefont.
Jobb megoldás ha csak ritkán kapcsol be és küldi a GPS koordinátát, de valószínűleg mire felébredsz és észreveszed hogy nincs helyén a kocsi már Ukrajnában van újrahasznosításra szétszedve, így akár a pótkereked is megtalálhatod :)

Ibn al-Haiszam 2009.10.14. 09:38:43

Ugyan már, a bontókban ugyanúgy el lehet passzolni az UV-jelölt alkatrészeket.
- Arról, hogy UV-jelölt egy alkatrész, a vásárló 99%-ban tudomást sem szerez.
- Ha mégis tudomást szerezne, simán megmagyarázzák neki, hogy a vásárolandó alkatrész egy totálra tört autó egyetlen épen maradt darabja.
- Általában nem azok a legértékesebb részei az autónak, amit UV-gravírral meg lehet jelölni.

Best75 2009.10.14. 09:40:36

OK, lekezeltetem az autót, matricát kiragasztom. És ha ellopják, akkor ez mennyiben fog segíteni rajtam?? Egyrészt kétlem, hogy a rendőrök UV-gravírozást ellenőrző készülékkel pásztáznák az utakon a kocsikat, másrészt még ha így is lenne, akkor sem derül ki belőle, hogy azt most én, a tulaj vezetem, vagy éppen az egy lopott autó... Másrészt ki az, aki mielőtt venne egy kocsit, azelőtt megnézeti, hogy UV-ilag mi van belegravírozva? Ráadásul még akkor sem biztos, hogy nem az a tulaj, aki éppen el akarja neki adni... Szóval akkor most mire is jó ez a gravírozás tulajdonképpen?

Best75 2009.10.14. 09:41:45

U.i.: És mi van akkor, ha átfényezik az autót? Akkor az új festékréteg rákerül az UV-gravír tetejére, és máris nem mutatja ki semmi.

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2009.10.14. 09:45:42

@Best75: A kép alatti bekezdést is olvasd el. ;)

szaGértő 2009.10.14. 09:48:01

@SilentSound: Én a csirkének adtam tápot. Mivel egész nap éhesek voltak, szünetmentes tápot vettem. :D

Bacchpapucsban Balatonfüredre 2009.10.14. 09:50:43

@johevi: csak akkor méretheted be, ha olyan helyen van, ahol van térerő...

na most, aki kocsit lop és egy csepp esze is van, olyan helyen tárolja a kocsit, ahol nincs térerő mert ők is tudják, hogy a komolyabb riasztók egyre nagyobb része már GSM v.GPRS kommunikációt végez.

Shadearmy. 2009.10.14. 09:55:41

A GPS hatékonyságát gyorsan és egyszerűen lehet korlátozni, ugyanis antennája nem képes „kilátni” fémből készült felületen: ha az antennát befedjük egy fémfóliával, akkor teljes egészében megszüntettük a vételi lehetőséget. A GPS antennájának felderítése általában nem nehéz feladat, hiszen a szolgáltató cégek oda teszik, ahol jó a vétel biztosítható. Ilyen jellemző elhelyezési hely a tető hátsó részének közepe a hátsó szél-védő fölött, vagy a csomagtartó fémgőzölt üvegek esetén, egyéb más esetekben az utas-térbe szokták általában az antennát elhelyezni a műszerfal alá.

A GPS láthatóságának megszűntetése érdekében az autót fémkonténerbe vagy fémburkolatú kamionba is lehet zárni, illetve fémfóliával készült vagy bélelt ponyvát húzhatnak rá, bár a konténeres autólopás nem igazán elterjedt Magyarországon.

ReWriter · http://miazhogy.blog.hu 2009.10.14. 10:09:51

Én kalapáccsal jelöltem meg az autóm. Nem annyira diszkrét, mint az UV, de megteszi. Engem nem zavar, hogy tele van horpadással, ha meg ellopják, akkor legyen rajta egy kis munka. Az üvegeket 100-as szöggel gravíroztam. :)

ejszarny · http://www.ejszarny.hu 2009.10.14. 10:11:41

@Andie: 3000v6
varosban ugy parkolok h ablakot fel sem huzva hagyom ott :D igy vedheto a parkolojegy
elvegre ki hagyna ott lehuzott ablakokkal ha nem 1 percre maradna ott? :DDDD

tboykaa 2009.10.14. 10:15:25

Ennek kb. zéró visszatartó ereje van. Rengeteg UV gravíros embernek csórják el nap, mint nap a kocsiját.

hüjehalyó · http://www.aldi.hu 2009.10.14. 10:16:25

Keveredik a posztban és a kommentekben a gravír és az UV-jelölés. A karosszérián tudtommal nem gravíroznak semmit (be is baszna). Azt jelölgetik az UV-fény alatt látható akármivel.
Az üveg felületekre, lámpákra pedig nem megy UV-jelölés, azt gravírozzák. Azt nem kell lámpázni, lászik szabad szemmel is.

hüjehalyó · http://www.aldi.hu 2009.10.14. 10:18:38

Amúgy meg csak elvi szinten ér valamit az egész UV-jelölés + gravir. Kollégám autóját tavaly simám elvitték, pedig jelöltette/gravíroztatta.

Akkor érne valamit, ha mondjuk a bontókban kifejezetten ellenőrizné ezt valaki.

Rocky 2009.10.14. 10:20:02

Az, hogy nem írjuk ki (matrica), hogy milyen riasztó van az autóba szerelve szerintem alap...

A másik, hogy azért egy kis villogó led vagy lámpa jelezze, hogy van valami, jól látható helyen!

Az enyémet be tudják indítani, el tudnak vele indulni, de harminc másodperc után vészvillogózva leáll és annyi. Nem lehet újra indítani.
A szerelő mondta, hogy volt kuncsaftja, akinek már 3x ellopták így, de otthagyták utána (szóval meglett), mert nem kezdik el szétszedni a kereszteződés közepén. Egyszerűen ott hagyják.
Szerintem ez nem rossz!

tboykaa 2009.10.14. 10:32:43

@Rocky: Egyszerű rablásgátló, ami Neked van. Kiváncsi lennék, hogy hol van a megszakítás a kocsidban? Fogadni mernék rá, hogy az AC pumpát szakítja meg, ami ott van a hátsó ülésed mögött. Amit meg lehet táplálni külső akksival.:) Ha egy profi tolvaj nézi ki, tuti el fogják vinni...

tlantos 2009.10.14. 10:39:22

@Morgó Muki:
10 eve "ajandek" volt az automhoz az UV jeloles.
Jeloltek az ajtokat, sarvedot, motorhaztetot, uleseket, kalaptartot. ~20 helyen az alvazszam utolso 6 jegye kerult bele. Szoval bontani elvileg annyira nem jo.
Atfenyezes utan is megmarad. Mondjuk azota volt mar elemcsere, ulescsere, szoval a jelolesek egy resze nincs meg. De szerintem nem visszatarto tenyezo, mert sehol nem nezik.
Legalabb a muszaki vizsgan ellenoriztetnem.
A mostaniban egy kozelitokartyas immo van. Ha nalam van a jelado, megy, ha nincs, be se indul. Ha menet kozben kirangatnak az autobol, akkor is le fog allni hamar.
Ez meg egy lopascasco boven eleg.
A valtozarral / kormanyzarral csak amgamat szivatom, maceras. Uveggravirozas eltavolithato. GPS kiiktathato, es sokba kerul (egy 5-6m-s atlagautohoz).

digitime 2009.10.14. 10:40:33

Ennek nem látom sok értelmét. UV-fényben látszik rajta valami? Na és? Talány némi fényezért megér egy 8-10 millás kocsi... Persze suzukiswift-re oké, bár én még nem láttam olyan vevőt, aki UV-lámpával megy kocsit nézni. A még drágább kocsiknál meg ugye a lopás sok esetben nem azt a célt szolgálja, hogy utána eladják a verdát, hanem szépen szétszedik, és alkatrésznek árulják ki.
Rocky: poén az ilyesfajta riasztó! Egyik ismerősömnek még azt is megcsinálka a kocsija, hogy motor le, vészvillogó, duda be, ajtó lezár, csak riasztó távszabbal nyílik. :-)

PitBuli 2009.10.14. 10:45:24

Nem értem mire jó ez! Jelölve van, úgy, hogy azt nem látja senki, nem zavar senkit. Majd, ha lesz egy olyan technológia, hogy egy UV kamera figyeli a rendőrautóban azt, hogy körözött autóhoz tartozó alkatrész van-e idegen autón, akkor lesz értelme. Vagy szerintetek a bontós bevizsgálja, és rákeres, hogy nem forró-e az alkatrész? Szerintem ezt mindenki leszarja.

ionsrác 2009.10.14. 10:50:51

@Rocky: kezdő vagyok, erre milyen kütyü képes? hogy híjják a nevit?

johevi 2009.10.14. 10:52:25

@Bacchpapucsban Balatonfüredre:
Ha ellopják az nem otthonról lesz ( garázsban van ) hanem városban, utcán, akkor meg 10-20 percen belül kiderül.
@Rocky:
Pityke őrmester kocsija ezeken kívül még az utast is leszijjazta és rögtön le is fényképezte elölről-oldalról :-))))

Ja, és van egy benzinelzáróm egy "titkos helyen"

Fanyuvo 2009.10.14. 11:02:55

Én nem raktam ki a matricát, mert az üvegbe gravírozott alvázszám pöttyökből áll és ez már mutatja, hogy UV-s a kocsi.
Ill. fontos infó még, hogy nem kell UV lámpa ahhoz, hogy lássuk ezeket a begravírozott jeleket a kocsin. Nappal elég UV-t kap és simán olvasható.

Rocky 2009.10.14. 11:08:43

Nem tudom a nevét sajnos...

Az AC-t szakítja meg, de ha elvitték, akkor nehogy már elkezdjék bütykölni a forgalomban...
Egyébként középmotoros, 2 üléses, úgyhogy semmi nem ott van, ahol más kocsiban!

A bezáró-lezáró jó, csak szerintem egy bezárt tolvaj szanaszét fogja verni a kocsit belülről, hogy kiszabaduljon és ezzel nagyobb kárt okoz, mint maga a feltörés!

Da Moon Iz Black (Saigo O Wasamono) 2009.10.14. 11:09:38

hát ha már biztonság technikánál tartunk, reklám nélkül: ismeri valaki a Pajsz technológiát? mennyire vált be? ilyenen gondolkodom, vagy hasonlón.

szürke_tag 2009.10.14. 11:11:01

Kb húsz éve kifejlesztettem egy autóba szerelhető gázosító rendszert. Úgy működött, hogy ha az ajtót kinyitották és bekapcsolt a riasztó, akkor indult el a gázosító időciklusa és 5 perc múlva kezdte csak befújni a tolvaj képébe a könnygázt, igy nem juthatott messzire. Természetesen az ablakra kiírtam mindkét oldalt, Hogy az autóban a riasztó berendezés mellett gázosító berendezés is működik ebből eredő balesetért felelősséget nem vállalok. Valami ilyesmit. A feleségemet ez nagyon zavarta félt a gázosítótól, pedig 5 perc volt a leállításra. Végül leszereltem de a szöveget kint hagytam. Az autómat soha nem merték ellopni pedig akkor még ritkaság volt. A rendőrök pedig minden igazoltatáskor belekötöttek, hogy nincs jogom ilyen formán megakadályozni az autólopást. Nekem nincs jogom, a rablónak van, ez egy ilyen ország.

Da Moon Iz Black (Saigo O Wasamono) 2009.10.14. 11:13:11

@Shadearmy.: a konténeres autólopásról jutott eszembe, hogy annak idején egy egész vagon Audi TT-t loptak el a gyár mellől, természetesen vagonostul. aztán le is bukott valami ukrán banda, meg a biztonsági céget is lecserélték.

Öreg Sam 2009.10.14. 11:18:25

20 éves Citroen Ax-emmel 2 éve záthatatlan ajtókkal járok.A kutyának se kell...(:

A 3 hónapos minden csodariasztóval-nyomkövetővel,stb.felszerelt terepjárómat kb.10 perc alatt vitték el az Örs-i IKEA mélygarázsából.

Ennyi...

Da Moon Iz Black (Saigo O Wasamono) 2009.10.14. 11:19:29

@szürke_tag: szerintem ez k.va jó ötlet. és igen is van hozzá jogod! a magántulajdont jogodban áll megvédni.

SickBoy 2009.10.14. 11:22:38

@szürke_tag: tényleg ellopják a kocsidat, akkor igen valószínű, hogy baleset lesz belőle... amiben más is megsérülhet.

Ismertem ékszerészt, aki a boltjában kobrát tartott, éjszakára kiengedve. Az ajtóra is kiírta. Na azt sem lehet, pedig ott nincs ilyen veszély. Meg mint tudjuk áramot se lehet vezetni a kerítésbe, lásd uborkás bácsi esete... akár kiírod, akár nem.

labi 2009.10.14. 11:25:13

Ez az UV jelölés majd akkor ér valamit, ha ellenőrzik is. Mert ugye eddig nekem sehol senki nem uvézta meg az autómat. szóval ha bontott alkatrészekből rakta össze valaki a kocsiját az lehet tízféle lopott, UV jelöléssel ellátott kocsiból is úgy, hogy senki nem tud róla.

(másik meg ha totálra megy az UV-zett autóm, és legál adom le a bontóba, akkor ahová beépítik azt egy esetleges jövőbeli ellenőrzésnél szopást jelent-e annak aki megvette az alkatrészt a bontóba? Külön papírka kell majd, hogy igen, legálisan van három különböző jelölés a kocsimon?)

Da Moon Iz Black (Saigo O Wasamono) 2009.10.14. 11:26:59

@Turk Hava Yollari: ismerek egy tagot, annak egy pitbull lakik az S8-ában. csak rohadt kutyaszagú minden, amit én biztos utálnék.

labi 2009.10.14. 11:27:46

@Da Moon Iz Black a napfény belülről fakad :):

Fenét.
Ebben az országban már többször bebizonyosodott, hogy nincs jogod aktív módszerekkel védeni a magántulajdonod. A tolvaj urak számára biztosítani kell a sérülésmentes behatolást, mert különben téged baxnak meg.
Feljelentést tenni és anyázni van csak jogunk sajnos.

Da Moon Iz Black (Saigo O Wasamono) 2009.10.14. 11:28:23

@SickBoy: azért ez merőben más, mint áramot a kerítésbe. Nem ideggázt írt, csak borsgázt, vagy mittomén...

milike47 2009.10.14. 11:32:00

@Rifiröfi: Nem kell hozzá UV lámpa, napfénynél látszik és az autón ott a matrica, hogy ilyen védelemmel van ellátva.

Da Moon Iz Black (Saigo O Wasamono) 2009.10.14. 11:34:34

@labi: eléggé ellentmondásos a magyar jogrendszer, az biztos. a "zombuccmannok" is békaphatják, mind....
úgy kell ügyeskedni, hogy a jogos önvédelem bizonyítható legyen.
szerintem ezzel a kígyós megoldással nem lehet gond, csak ne írja ki a tulaj hogy elengedte. ha megmar valakit, elég ha azt mondja elszabadult a terráriumból.

milike47 2009.10.14. 11:35:25

@Morgó Muki: 12 helyen van belegravírozva, én csak nyolcat találtam meg :))).

labi 2009.10.14. 11:42:57

@Da Moon Iz Black a napfény belülről fakad :): "ha megmar valakit, elég ha azt mondja elszabadult a terráriumból"

A hiba ebben az esetben ott kezdődik, hogy arra viszont van törvény, hogy semmiféleképpen nem szabadulhat ki csak úgy a terráriumból, tehát megint csak te leszel a hibás gondatlanságból elkövetettért.

Amúgy én simán engedném a második (egy plusz belső) kerítésbe áramot vezetést, és aki rossz szándékkal jön (tehát egy kerítést már átmászott) az így járt. Ezen kívül ha otthon vagyok akkor egy pumpás shotgun és "ki ide rossz szándékkal belépsz, hagy fel minden jogoddal" törvény.

Aki ezeket be akarja vezetni, az számíthat a szavazatomra. :)

SickBoy 2009.10.14. 11:44:17

@Da Moon Iz Black a napfény belülről fakad :): értettem elsőre is. Gáz beindul, gaz elvakul... és valószínűleg balesetet csinál, mert már öt perce megyen, tehát nem épp kifordul a kocsival a sarkon. Akkor inkább mégis áramot a kerítésbe... :o)

Da Moon Iz Black (Saigo O Wasamono) 2009.10.14. 11:50:04

@SickBoy: ok, én is értettem az álláspontod. vagy inkább áramot a kormányba :D akkor nem tud elindulni sem, így nem okoz balesetet.

filmben volt, vagy hallottam? dél afrikai köztársaságban szereltek pengét az első ülés alá, aztán illetéktelen indítás esetén a jóember lábába vágódótt jó erősen...

Bacchpapucsban Balatonfüredre 2009.10.14. 11:53:52

@johevi:
- megbeszélted a tolvajokkal, hogy ne a garázsból vigyék el? (csak azért mert utcáról egyszerűbnek tűnik ellopni...)

- 10-20 percenként ránézel mindig a kocsidra?

- a benzinelzáró az jó ötlet!

Da Moon Iz Black (Saigo O Wasamono) 2009.10.14. 11:55:02

@labi: azért a gondatlanságból elkövetett mégis más súllyal esik latba, mint a szándékos. erre gondoltam, ha valakinek ilyen igénye van.

szürke_tag 2009.10.14. 11:56:23

Persze az idő állítható, és akár egy perc után is indulhat a gáz. Különbem a rossz szándék már bizonyított, mert bejutott az autóba. De szerintem olyan megoldás is megoldható, hogy nem a szemébe és nem könnygáz, hanem pl. egy bűzbomba, ami olyan bűzt áraszt, hogy elmenekül. Ez elég humánus megoldás, vagy egy bilincs rácsapódik.

SickBoy 2009.10.14. 12:04:50

@Da Moon Iz Black a napfény belülről fakad :): na, az rendben van, akkor csak az lesz lábatlan, aki olyat csinál, amit nem kéne... meg az asszony, ha elfelejti :o)))

szürke_tag 2009.10.14. 12:05:20

De az is járható, hogy a bűz mellett egy bilincs lefogja és, hogy megszabaduljon a bűzből, ő hívná ki a zsarukat.

SickBoy 2009.10.14. 12:07:28

@szürke_tag: ezek jobb ötletek, lakoljon aki lator, de az ártatlan plebejnek ne essen baja, csak ennyi.

SickBoy 2009.10.14. 12:14:07

@Da Moon Iz Black a napfény belülről fakad :): Céges tütün volt. Még megvolt a vas amikor otthagytam a céget. :o)

szaGértő 2009.10.14. 12:23:28

@SickBoy: "áramot se lehet vezetni a kerítésbe"

Lehet. Csak nem szabad. :)

SickBoy 2009.10.14. 12:32:11

@szaGértő: :o)

Én mondjuk nem a 220-at tettem volna bele a drótba, hanem valami tehénpásztornak megfelelő feszültséget (nem tudom mekkora, lusta vagyok guglizni). Az jó nagyot üt, de nem életveszélyes.

PitBuli 2009.10.14. 12:32:28

@Da Moon Iz Black a napfény belülről fakad :): Annó nekem is el akarták vinni az autót, és nagyon, mert saját computert kötöttek rá, tehát utaztak a pontos tipusra, a gyári védelmet kb. 2 perc alatt iktatták ki. Egy 500 forintos rejtett kapcsoló mentett meg. Ezután én is körbenéztem riasztó piacon, nekem a pajzs túl drága volt, Inkal-os GPS-es riasztót rakattam bele, az fele árból megvolt.

lamed 2009.10.14. 12:34:36

Egyszer olvastam a hírekben, hogy valahol Moszkvában a tulaj betett egy üveg mérgezett vodkát a kesztyűtartóba, aztán a két tolvajt halva találták a kocsiban egy parkolóban... Nem lehett rábizonyítani a tulajra, hogy ő készítette be a piát...

SickBoy 2009.10.14. 12:37:53

@Da Moon Iz Black a napfény belülről fakad :): ja, még annyit: sok a téves riasztás, ideges a rendszer, az meg pénzbe kerül... hívott is a főnök lélekszakadva, akár éjjel kettőkor, hogy megvan-e a zsír új Transzporter/Audi, ha megálltam tankolni a gép meg beidegesedett, amíg fizettem.
Egyszer mondtam neki, hogy nem tudom, most néztem ki az ablakon, de nem látom... de nem kapott koszorúérgörcsöt, úgyhogy hiába... ;o)))

A hülye suzukis 2009.10.14. 12:40:25

@Forest: Igen, és hogy eme cimke ne értéktelenedjen el, kizárólag csak a gravírozott autóhoz adnak ilyent. Kamu cimke nincs.

dr. Bértollnok 2009.10.14. 12:51:23

Ezt a cikket is marketing célból hozták össze. Az UV gravírozás a lopások 99%-át nem fogja megakadályozni.
A legtöbb kocsit alkatrészért lopják és ebből is alapvetően nem feltétlenül a karosszéria elemekért.
Ezek szerint, ha egy pasast meglátok UV lámpával a parkolóban, azt vágjam fültövön? :-)

SickBoy 2009.10.14. 12:58:17

@A hülye suzukis: tudtam, hogy egyszer találkozunk... ;o)))))))
Jó nick.

Kamu cimkét printelek neked, ha akarsz :o)

SickBoy 2009.10.14. 13:01:46

@bértollnok: biztos ami biztos üss oda neki ;o)))

SickBoy 2009.10.14. 13:04:22

@bértollnok: biztos ami biztos alapon somj le egyet, persze :o)

SickBoy 2009.10.14. 13:05:11

na, megint a csúcson a blog.hu rendszere...

lamed 2009.10.14. 13:05:37

@bértollnok: lehet, hogy marketing célból, de ez nem változtat sokat a dolgon. Ezt a 99%-ot azért alá kellene támasztani valamivel, különben csak egy kamu adat.
Nyilván nem akadályoz meg mindenféle lopást: például a betépett hülyegyerekeket nem érdekli, ők akkor is elviszik. A nemzetközi láncnak dolgozó profikat sem érdekli, ők megtalálják az ellenszerét. De amikor egy átlagos tömegcikk-autót (amiből van még több tucat ugyanolyan a parkolóban) akar elvinni egy egyszerű tolvaj, hogy bagóért elpasszolja egy megrendelőnek, akkor lehet szerepe, jó eséllyel egy másikat fog kiválasztani, hogy ne kelljen még ezzel is bajlódnia. Erre jó módszernek tűnik, a 20.000 Ft szerintem megfelelő ár/érték arány.

Suttora 2009.10.14. 13:06:04

@A hülye suzukis: Rengeteg matricagyáro van ám ebben az országban, de akár otthon is lehet csinálni egyet...

Suttora 2009.10.14. 13:08:19

Na még egyszer: matricagyártó :D

Acmee 2009.10.14. 13:10:02

amúgy már lehet áramot vezetni a kerítésbe, de szigorúan nem halálos mértékűt (törpefesz)...

Asszem az arányos ön- és tulajdonvédelem törvényt már bevezették...

SickBoy 2009.10.14. 13:11:56

@lamed: a betépett hülyegyerek nem visz semmit sehova, azt sem tudja, hol van, parázik a felhőktől is... nem mintha ez ide tartozna, csak már megint egy sztereotípia, amit már mono-ban se csíptem. :o)

Amúgy igazad van, attól, hogy gravír van, biztonság még nincs. A tuti az őrzött parkoló, ahova bérletet veszel és ismered az össze őrt. Slussz.

SickBoy 2009.10.14. 13:13:32

@Acmee: jujdejó. Akkor mégis guglizok, mert én már ugyan újra fővárosi lakos (értsd: önszop@tó) vagyok, de öcskös meg pont vidékre költözött...

lamed 2009.10.14. 13:25:43

@SickBoy: Persze, tuti biztonság nincs, de azért a valószínűségek nem egyformák.
A Titanic is elsüllyedt, mégis inkább vágnék neki egy nagy óceánjáróval, mint egy ladikkal.
Őrzött parkoló ismerős őrökkel sincs mindenhol, ahol meg akarsz éppen állni, valami kell az autóba. Mérlegelni kell, hogy mi mennyit ér a 0 és a 100% között (ár-érték arányában), aztán alkalmazni, ha lehet többet is, még akkor is, ha a 100%-os biztonságot sosem fogod elérni.

lamed 2009.10.14. 13:29:51

@SickBoy: Ja, és egy utcánkbeli kocsit az árokban találtak meg valahol, miután éjjel nyilván autózgattak vele a gyerekek buli után. Otthagyták, szerencsére nem tört nagyon össze. Na ezekre írtam, hogy ellenük nem ér semmit az UV gravír.

SickBoy 2009.10.14. 13:32:10

@lamed: e tekintetben tuti, ha nincs - vagy ha céges - a vas. Ami nincs, azt nem lehet elcsórni - ami meg céges az nem nekem fáj.

Nem mondtam, hogy mindenhol van, de úgy általában 5-10 percnyi sétán (sic!) belül általában találni. Aki a kapu előtt akar parkolni, az kockáztasson. :o)

Da Moon Iz Black (Saigo O Wasamono) 2009.10.14. 13:38:28

@PitBuli: egy ideje gondolkodom én is, relatíve az autó értékéhez nem nagy érték. igaz most picit nekem is fájna kifizetni - válság van.
GPS rendszert meg sajna könnyen ki lehet iktatni - ahogy valószínűleg mindent amit ember tervezett.
ha jól értem, az Inkal annyival több, hogy riasztás esetén van egy kivonuló személyzet aki intézkedik.

@SickBoy: téves riasztásokat a céges kocsiknál nálunk is elszenvednek a kollégák.

SickBoy 2009.10.14. 13:38:30

@lamed: ...amiből hogyan is következik a drogos kölyök képe? Csak kérdem.

Nem tegnap, de a szomszéd ladáját is elvitték, úgy megnyúzták a gépet a réten, hogy a felni és a gumi közé szorult a fű. Megfogták a srácokat - részegen aludtak a rét szélén, a fák alatt. Azért hagyták abba a rallizást, mert megfőtt a motor, vodka meg volt még.

Tudatmódosítók hatása alatt - értsd: illegális drogok - baromi nehéz autót elkötni. Bár nem tegnap, de részt vettem egy drogenciklopédia elkészítésében. A legritkább esetben csinál ilyesmit, aki be van lőve/tépve/szúrva.
Mindezzel nem védeni szeretném a drogosokat, de úgy általában - guglizz - alkoholos állapotban követik el az ilyen jellegű cselekményeket. Sorry, ez a valóság. A sztereotípiák meg élnek :o)

Da Moon Iz Black (Saigo O Wasamono) 2009.10.14. 13:43:02

@SickBoy: szerintem megint menstruál a blobmotor őmilédisége :D

SickBoy 2009.10.14. 13:47:13

megint lemardt a fele... na. Szóval csak annyi még, hogy az Inkal kivonul és... megállapítja, hogy tényleg elvitték a verdát. Ennyivel több.

Tanácstalan · http://shipengine.blog.hu/ 2009.10.14. 14:13:32

Nem tudom, a tájékoztató matrica ér- e valamit. Nekem matrica volt az ablakon, mégis kétszer felnyomták.
Másodszor szvsz rosszul járt a bodzázó, mert a pageres riogatásra 30 mp alatt a kocsinál voltunk és...
És egyik alkalommal sem volt SEMMI érték az autóban, max. jégkaparó, meg a kötelező tartozékok.
Nekem speciel van egy rejtett kapcsolóm, amit ha megtalál...

Normális vagyok? 2009.10.14. 14:26:38

@SickBoy: Szerintem a drogos autótolvaj, kifejezést nem úgy kell érteni, hogy "reptében" köti el az autókat, hanem két "repülés" között, amikor a pénzt szedi össze az anyagra. Sajnos. :( Aki felvetette ezt a témát, szerintem erre gondolt :D

Marcellusca 2009.10.14. 14:47:48

Poszt.
Az nem lesz ma? :D

R.T. · http://rendszergazda.eu 2009.10.14. 14:51:31

9 évvel ezelőtt édesapám által vásárolt autóhoz, ajándékba adtak egy ilyen lehetőséget. Túl sok hasznát nem vettük. Az oldalüvegen matricával jelölték, hogy "UV Salomon Protection" védelem van az autón. 3 évesen az eladás előtt már nem látszódott semmi a védelemből...

SickBoy 2009.10.14. 14:55:12

@Normális vagyok? (Sir Jackue): a heroinisták - többnyire csak náluk van olyan craving, amiért bármit megtesznek - és egyéb súlyan függök általában nem képesek ilyen komplex dolgokra. Leszúr a pénzedért, de hogy ellopja és elvigye eladni, az túl sok idő... azonnal kell a lé, azonnal kell - már kellett volna - a cucc. Nem a vita kedvéért, de ez egy szemellenzős sztereotípia - legalábbis számomra - és az is marad.

Aki felvetette, az előbb beszél, mint tájékozódik, ami egy vicc esetében nem baj, de ez nem annak tűnt :o)

Normális vagyok? 2009.10.14. 15:03:32

@SickBoy: Én se rajtuk akarom leverni az összes port, csak felvázoltam egy álláspontot, hogy esetlegg... ;]

SickBoy 2009.10.14. 15:20:52

@Normális vagyok? (Sir Jackue): kicsi a valószínűsége. Mondjuk elenyészőnek :o)

Inkább annak van, hogy aki elköti az autó(da)t, az titokgarázsban alkatrésznek.

By the way, láttál már flex-szel keresztbecsapott Mercit? Durva látvány. Pedig abban minden alkatrész konkrétan beazonosítható, hogy épp ebben a kocsiban volt... aztán mégis.

Normális vagyok? 2009.10.14. 15:31:16

Ezekkel tisztában vagyok én is..., annak hogy az ellopott autó(da)t ,megtalálják egyben az első 1-2 nap után már konvergál a nullához. Alkatrészenként visszaszerezni meg ugye túl macerás lenne, ha gravírozva van, he nincs. Szerintem akkor lenne értelme, ha minden bontóban ellenőriznék a behozott alkatrészeket, hogy be van-e jelentve a lopott autók listáján és, ha igen akkor már lehet is faggatni az illetőt, aki behozta. De ennek is csak akkor lenne értelme, ha mindenki olyan helyen keresne alkatrészeket, ami hitelesítve van (ilyen nincsen), hogy nem lopott autók alkatrészeivel kereskedik és nem az internetes magánhirdetések között és az olcsó zugbontók között. Csak szólok, az elmélet már az elején mebukott.

imittto 2009.10.14. 15:34:42

Nem olvastam végig...az volt már hogy:
- nem vettem még használt autót UV lámpával
- nem vettek tőlem autót UV lámpával
- ellenőrzésnél nem láttam rendőrnél UV lámpát
..akkor mi értelme az egésznek? A lebukás esélye gyakorlatilag nulla.

ionsrác 2009.10.14. 15:40:33

@DrBadár:
- az autószerelőm sem vett alkatrészt még UV-lámpával
- amit belerakott a kocsimba, azt sem néztem UV-lámpával, és senki más sem

Minimal · http://www.autostat.hu/markatoertenetek/7-markatoertenetek/346-opel 2009.10.14. 19:38:20

egy másik autót keres? jól hangzik. még 2 évig így is lesz, amíg nem érkezik gyárilag minden autó ilyen védelemmel. persze addigra ki is találnak valami költségkímélőbb megoldást is :)

imittto 2009.10.14. 20:36:44

@Minimal: És két év múlva sem fogja megnézni a kutya se UV lámpával az autót/alkatrészt vásárláskor. Ha meg minden autó így jön ki, akkor ismét azonos eséllyel indulnak a tolvajoknál, hiszen a lebukás esélye azonos (azt az álmot zárjuk is ki hogy megszűnik ez a szép szakma)

dave008 2009.10.14. 20:36:59

az az értelme, hogy pld. egy ismerősömnek ellopták az autóját egy kórház parkolójából, majd rá néhány hétre az ismerős bontós haverjához került a kocsi. A lényeg a sztoriban, hogy bevitte a rendőrségre az autót h megtalálta, a rendőrök pedig azt állították hogy ez nem az ellopott autó. (aztán meg meggyanúsították hogy ő maga lopatta el, nem volt casco..)
Végülis bemutatta az UV jelöléseket, meg néhány további sajátosságot, nehezen csak-csak visszakapta az addigra szinte értéktelen autóját..

j311 2009.10.14. 22:23:54

Kurvanehéz eltávolítani az UV jelzést: az egész elemet le kell fújni UV festékkel és akkor az egész világít UV-ben és nem látszik az azonosító. Nesze B+ UV jelölés...

Ellenőrző szerv · http://indexfuck.hu 2009.10.15. 00:47:27

Ennél én jobb PR cikket írtam volna...

cso zsi 2009.10.15. 01:04:18

Szép, és hasznos a rejtett kapcsoló, az időzített megoldás. A 120-as Skodánkon volt, azt csak az autórádió miatt törték fel.
Egy Peugeotot, és egy céges furgont viszont biztos, hogy trélerrel vittek el.
Hagy a céges autó ellopása nem nekem fáj?
Konkrétan a jármű valóban nem, bár hetekig nem volt helyette semmi.
De a másnapi, vidéki munkára összekészített szerszám, anyag, és nem utolsó sorban a saját tulajdonú rádió és kihangosító (15 éve 40-50eft nem volt kis pénz) elvesztése, és a lemondott meló, valamint a rendőrségre járkálás mégsem dobott fel valahogy.

s_timcsi · http://autostat.hu/cikk-kereso 2009.10.15. 13:29:26

Így elsőre jó ötletnek tűnik, de kinek jutna eszébe magával vinni egy UV lámpát a kocsilopáshoz?

borsics_aa · http://minerva-szki.hu/ 2009.10.16. 09:47:23

@s_timcsi: És UV lámpával mész megkeresni az autódat!

Mikk^ 2009.10.17. 20:24:22

Üdv

Nővéremnek ellopták a kocsiját egyik pénteken (rendőrség mellől).
Jegyzőkönyv miegyéb. Kedden írt a zsarucar-nak is. Pénteken zsarucar hívja, hogy biztos hogy ellopták mert nem találják a rendőrségi adatbázisban vagy miben. Következő kedden elkezdte felhivogatni a parkolótársaságokat és kiderült, hogy 5. kerületben pakolgatják rá a büntiket, mert okos tolvaj balesetet okozott vele oszt otthagyta.
Csak úgy érdekességként írtam le.

Alf (törölt) 2009.10.17. 23:24:37

ez csak azért nem jó, mert sokszor azért lopják el, hogy te visszavedd.

nem akarják eladni, hanem felgyújtják, ha neked nem kell...












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása