Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Nekem jött, aztán csikorgó kerekekkel elhúzott

2009.10.30. 10:48 :: SilentSound

Sajnálom azokat, akik ML Mercivel normálisan és szabályosan közlekednek, mert sok márkatársuk tahó paraszt, akik miatt azokra is ferde szemmel néznek sokan, akik ezt egyébként nem érdemelnél meg. Mossmivan sztorija sem az első, amiben ilyen autóval jár a rosszfiút alakító szereplő. Szívből remélem, hogy elkapják a cserbenhagyót és nem tud kibújni a felelősség alól.

Eddig csak mindennapi passzív olvasója voltam a blognak, de most olyan történt velem, amit meg kell osztanom másokkal is.

Október 23-án pénteken este párommal, keresztfiammal és keresztlányommal (13-11 évesek) tartottunk Vácról Budaörsre. Magam jobb szeretem a Váci út, Erzsébet híd, Hegyalja útvonalat, de a gyerekek miatt ilyenkor az új Megyeri hídon megyünk, mert szeretik nézni, ahogy sötétben ki van világítva.

Haladtunk szépen kényelmesen 50-60 km/h tempóban a Szentendrei úton a jobb oldali külső sávban Budapest felé. (Ha valaki nem ismerné, ezen a szakaszon 3 sávos az út). Aquincum HÉV megálló előtt a középső sávban egy valószínűleg (sötét volt) ezüstzürke Mercedes ML terepjáró haladt el mellettem. Már majdnem elhagyott, amikor minden előzetes jelzés nélkül hirtelen jobbra térve irányt váltott, így az én kis 12 éves Honda Civicem bal oldala - eleje és az ő jobb hátulja nagy csattanással összértek.

Azt tudni kell, hogy a Zsófia utca kereszteződésen épp túl voltunk, már a buszmegálló előtt, így az elképzelhetetlen, hogy az útról lekanyarodni akart. Szóval ahogy ezt az irányváltást észleltem, én már bele is álltam a fékbe, de már késő volt, így szépen leszorított, és a szegélynek tolt, aminek a jobb első kerék nekicsapódott, majd felugrott. Mindketten megálltunk (ő pár méterrel előttem) és kiszálltunk.

A terepjáró vezetője odajött a Hondámhoz. A terepjárónak német rendszáma volt, WÜ R 5994.Magam jól beszélek németül, de előbb magyarul udvariasan köszöntem és megkérdeztem, hogy beszél e magyarul. Ő köszönés és minden nélkül közölte, hogy igen, beszél magyarul.

Ennek kapcsán anyanyelvünkön folytatva megkérdeztem, hogy mi történt? (Gondoltam elaludt, elbambult, épp telefonált vagy CD-t cserélt, vagy egyszerűen figyelmetlen volt.) Nem voltam ideges, én is hibáztam már, előfordul bárkivel, kultúrált emberek vagyunk, mindent meg lehet oldani.

Közölte, hogy "semmi", a bal külső visszapillantó tükrömet, ami becsukódott visszanyitotta, és tenyerével a bal első sárvédőt végighúzta mondván: "Látod, nincs ennek semmi baja." (Megjegyzem, lehorzsolta a tükrömet, a sárvédőt és a lökhárító sarkát meghúzta, az alufelnit pedig az ő gumija és alufelnije megdörzsölte.

Én közben megnéztem a jobb első futóművet is, mert éreztem, mekkora erővel csapódtunk a szegélynek, tudtam, hogy ott azért lesz baj. Az alufelni egy darabja letörött, az egyik küllő elrepedt, és a gumiból elment a nyomás (vagy a letört darab mellett, vagy a gumi kiszakadt, bár szakadás nem látszik rajta), illetve kisebb karcolások a sárvédőn és a lökhárítón.

Kértem, hogy nézze meg ezt a felét is az autónak. Ő közölte ismét, hogy nincs ennek semmi baja. Mondtam, ha így gondolja, már hívom is a rendőröket, majd ők eldöntik.
Tekintve, hogy a buszmegálló előtt történt az eset, ahol egy férfi várakozott, őt közben megkértem, hogy szíveskedjen tanúskodni - amit ezúton is még egyszer köszönök neki.
Ezalatt a terepjárós gyorsan visszaugrott az autójába, és csikorgó gumikkal elhúzott. Annyi időm volt még, hogy gyorsan felírjam a rendszámát - még egyszer: WÜ R 5994 - majd kihívtam a rendőröket.

Az baleset és az eltűnése között az egész nem tartott tovább 30 másodpercnél. Jóformán fel sem fogtam. A kerék baja miatt és a kocsiban ülő gyerekek miatt szóba sem jöhetett, hogy üldözőbe vegyem. A rendőrök jöttek is, felvették az adatokat, adtunk személyleírást a férfiről, az öltözékéről, ledokumentálták az esetet képekkel.

Azért némileg el is keserítettek, hogy mivel külföldi rendszámú az autó, nehezebb eset, és nem biztos, hogy számíthatok biztosítási kártérítésre, de remélik, hogy megtalálják, mindenesetre a saját biztosítómmal vetessem fel a kárt, aztán meglátjuk.

Miután elmentek, én a törött kerék helyett felraktam a pótkereket, remélve, hogy a futómű nem kapott akkorát - ebben sajnos tévedtem - mindenesetre 30-40es tempóban sikerült hazaevickélni Budaörsre.

De persze azóta sem térek magamhoz. Hogy van valakinek mersze így otthagyni egy általa okozott baleset károsultját. OK, csak anyagi kár keletkezett, de ha 5 méterrel előbb történik az eset, akkor nem egyszerűen a járdára ugratok fel, hanem a buszmegállóba esem, ahol majdnem biztos, hogy elgázoltam volna a férfit, aki később tanúskodott nekem.
Lehet, hogy ittas volt, és célszerű volt lelépnie, mert így még mindig kisebb a baj? Egyszerűen nem értem. Felháborító, milyen világot élünk, milyen emberek vannak!!

Van valakinek ötlete, hogy mit lehet tenni ilyen esetben? Mi van, ha a rendőrök nem találják meg az elkövetőt? Ha valaki ismeri az autót, esetleg megköszönnék némi infót.
Mindenesetre én a feljelentést megtettem. A biztosítómnál is jelentettem az esetet, és kértem a kárügyintézés elindítását, valamint biztos ami biztos, Németországban a würzburgi rendőrséget is felhívtuk, ahová rendszám alapján tartozik az autó, és ott is megtettük a feljelentést.

A továbbiakban már csak az igazságszolgáltatásban reménykedem. Eddig sosem hittem az ilyen terepjárós, nagyautós sztereotípiáknak, de lehet, hogy itt az ideje. Mindenesetre azt megfogadtam, és tanácsolom mindenki másnak is, hogy ha legközelebb balesetet szenved, az első a mobillal (vagy bármivel) a fotók készítése, minden más utána!!

Sajnos az ilyen aljas gazembereket elkerülni úgysem lehet, de ha már megvan a baj, akkor próbáljunk meg mindent megtenni, hogy lehetőség szerint jól jöjjünk ki az egészből.

További balesetmentes autózást kívánok mindenkinek!

81 komment

Címkék: biztonság közlekedés autó baleset hülye cserbenhagyás

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

TAXI 2009.10.30. 10:56:03

Sajnos valószínű, hogy minden további nélkül megússza... Magyarország, 2009

Pepe83 (törölt) 2009.10.30. 11:06:35

A cserbenhagyó nem csak szemét, de hülye is volt, hiszen a rendszám ismeretében hamar a nyomára bukkannak és ezt nem ússza meg egyszerű jogosítvány elvétellel vagy pénzbüntetéssel.

Még ha ivott is volna, ha egyszerűen kitöltik a betétlapot, az soha nem derül ki.

esef 2009.10.30. 11:16:21

Még csak véletlenül sem egy német rendszámot használó adócsaló maffiózó magyar volt, ugye?

SereG 2009.10.30. 11:17:16

A cserbenhagyás nagyobb szankcióval jár, mint az ittas vezetés - szerintem.

Mindenesetre sajnálom, sok sikert + türelmet!

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2009.10.30. 11:26:48

Hát, ennek a történetnek kiváncsi lennék a végére, kedves posztoló, ugye megteszed, hogy majd megírod egy ujabb posztban!

Remélem elkapják az illetőt és remélem a tanú segít majd abban, hogy ne tudjon semmilyen módon kibújni a felelősség alól!

Mondjuk arra kiváncsi lennék, hogy lehet ezt megúszni: rendszám megvan, tanú van, a másik autón nyilván ott van a baleset nyoma, ha esetleg helyrehozatja, akkor meg annak lesz nyoma.

Arra mondjuk külön kiváncsi lennék, mit lép egy ilyen esetben a német rendőrség.

gecofeco 2009.10.30. 11:40:11

Vajon a rendszám arra a kocsira való volt? Remélem igen, mert ha nem akkor feszett fejsze.....

Fernando Torrent 2009.10.30. 11:42:17

nekem kb. egy hónapja volt hasonló ügyem (ennél azért jóval kisebb kárral), sima utoléréses kocc után a fickó sem kp-ban nem rendezte, sem bejelentőt nem volt hajlandó kitölteni, hanem elhúzott némi vita után (meg a közben elővett mobiltelefon látványára). feljelentettem, azóta semmi a rendőrségtől, pedig már lejárt a 30 nap... ja, és ez magyar rendszámú volt.

Pepe83 (törölt) 2009.10.30. 11:51:59

@Fernando Torrent:

Nem is érdeklődtél, hogy mi a helyzet az üggyel kapcsolatban? Egy rendszámhoz tartozó nevet lehívni az adatbázisból gondolom 20 mp-et vesz igénybe.

Qkac · http://urvezeto.blog.hu 2009.10.30. 12:02:57

@Pepe83: Gyanítom, azt a rendszámot már javában keresték. ezek a f@szok annyira nem hülyék, hogy ilyen esetben lelépjenek, hacsak nincs nagyobb adag vaj a fülük mögött. Szerintem ebben az esetben is itt a bibi - vagy lopta a kocsit, vagy volt benne olyasmi, amit semmiképp nem akart a rendőröknek megmutatni. :-(
Őszintén sajnálom a kedves posztolót - magáért a kárért éppúgy, mint azért, hogy mindezeknek a gyerekek is tanui voltak.
...
És TAXI! Nem hiszem, hogy megússza, pontosabban az elkövető valószínűleg igen, de a posztoló azért valamiféle igazságtételhez hozzá fog jutni, hiszen ebben az esetben is él az 'objektív felelősség' szabálya. Az mindenesetre jó döntés volt, hogy Németországban is megtettétek a feljelentést. Már csak fotókat kellett volna készíteni a helyszínen. Tanulságos is ilyen szempontból az eset:
Kiszállsz!
-Jó napot, csinálok pár fotót, aztán megbeszéljük.
Ha így kezded, még előrébb vagy, csak ehhez nagyon hideg fej kell, s abban van ilyenkor a leginkább hiány.

Alex3000 2009.10.30. 12:03:04

Biztos a becsületesen megdolgozott pénzén vette a kocsit. Egyre több német rendszámos luxus kocsit látok, és ez egyáltalán nem tetszik. Egyébként valószínűleg a kocsi lopott lehetett. Sajnos ilyenkor tényleg nem sok mindent lehet tenni. Talán ha mindenki figyeli a rendszámot, akkor sikerült valakinek rábukkanni. Esetleg a rendőrség a térfigyelőkamerákon keresheti...

tibcsi_san 2009.10.30. 12:04:05

Szívből kívánom h egyszer egy szakadék szélén bambuljon el az ilyen köcsög.

megint 2009.10.30. 12:05:22

Megvan a rendszám, ha nagyon akarnák megtalálnák, de nem akarják, itt a balkánon így működik a dolog, sajnos

csz0 (törölt) 2009.10.30. 12:16:39

Az ő értékrendje szerint aki balesetet okoz és vállalja érte a felelősséget, miközben simán leléphetne, az eltaposnivaló lúzer és meg is érdemli a sorsát. Ő felsőbbrendű lény az utakon, meg amúgy is...
Majd ha visszahozzák az akasztás intézményét, megritkul az ilyen, addig sajnos nem.

Danessz 2009.10.30. 12:22:29

Tipikusan külföldi rendszámú magyar! Utálom az ilyet, ráadásul most szopsz, mert a rendszám persze német.

Nikorene 2009.10.30. 12:26:07

ha a tükröt visszaállította, akkor ottan van az ujjlenyomata is :)

PitBuli 2009.10.30. 12:39:37

Az ilyen elballag a rendőrségre, bejelenti, hogy ellopták a kocsiját az aljas balkáni magyarok (persze még a károkozás előtt, csak most vette észre...) majd követeli a rend őreitől, hogy találják neki meg. Te meg így szívsz a legnagyobbat, mert tuti hogy a biztosító sem fog ekkor fizetni.
Jobban jártál volna, ha ott mindenki előtt jól megvered őt, anyagilag ugyan ott volnál, és legalább a gyerekek, meg az asszony ezentúl szót fogadna neked, mert látták volna mit lehet belőled előcsalogatni megfelelő ingerléssel :)

mossmivan 2009.10.30. 12:57:08

Sziasztok!
Köszönöm az eddigi kommenteket.

promontor: persze, a fejleményeket is elküldöm majd a blogra.

nikorene: Az ujjlenyomatot én is mondtam a rendőröknek, de azt mondták, ezzel ők nem foglalkoznak.

gecofeco: Az már bennem is felmerült, hogy mi van, ha a rendszámtábla valami kamu, és csak rajta volt az autón.

A magyar rendőrséggel most abszolúte pozitívan kell nyilatkozzam. Szerdán felhívott a III. kerületi rendőrkapitányságról az ügy előadója. A hölgy abszolúte korrektül tájékoztatott az ügyről és a lehetőségeimről. Röviden annyi, hogy Ő most felveszi a német rendőrséggel a kapcsolatot. Ha megvan az autó tulajdonosa, és elismeri a felelősséget, akkor szerencsém van, és elindul a kárrendezés. Ha nem, és 1 éven belül nem sikerül rábizonyítani, akkor az ügy elévül, és buktam.

Akivel a párom beszélt Würzburgban azt mondta a telefonban, hogy a rendszám benne van a rendszerben, értesítik a tulajdonost, és nekünk is küldenek egy kárbejelentőt, amit kitöltve visszavárnak.
Az autó típusát nem egyeztettük (nem tudom, egyáltalán kiadnak e ilyen adatot).
Ennek akkor lehetne jelentősége, ha esetleg tényleg visszaélt valaki a rendszámmal és a tulajdonos valóban nem tud semmit.
Épp itt a blogon olvastam korábban, hogy valakit (ő magyar volt) megbüntetett az autópálya kezelő, mert matrica nélkül utazott, és kiderült, hogy a rendszám valóban az övé, de egy teljesen más típusú autón volt, valószínűleg hamis.
Mindenesetre a kárt felvetetem a saját biztosítómmal, hogy legyen nyoma, aztán mielőbb meg szeretném csináltatni, mert használni szeretném. Aztán remélem előbb utóbb valaki megtéríti a javítás költségét.
üdv minden blog olvasónak és kommentírónak: mossmivan

szosziagi 2009.10.30. 14:00:54

nagyon tetszik a sablondo.
wuu de jó:)

zsg? 2009.10.30. 14:00:55

Az autót valószínüleg egy hozzá közel álló cégtől bérli, így a cég nem biztos, hogy kiadja a bérlő adatait. Nem tudom, mennyi a károd, de lehet, célszerűbb az ügyet saját kézbe venni.

1, Magánynyomozót megbízni, a rendszám alapján egy hét alatt előszedi a faszit. Fényképpel, lakcímmel, stb.
2, Rendőrségnek megadni az adatait, hogy a hatósági eljárás is haladjon.
3, Ezzel párhuzamosan egy magánvádas pert is indítani az ürge ellen, leginkább a cserbenhagyás miatt, meg a járulékos költségeid (nyomozó) behajtása miatt.

Meg fog jönni a kedve a fizetéshez. Mindezzel csak az a baj, hogy mindent előre ki kell fizetned, nyomozóstól, ügyvédestől.

llll5 (törölt) 2009.10.30. 14:05:52

@TAXI: így van, sajnos.A cserbenhagyást nem követte el-de jure-mivel megállt.Sajnálom a posztolót.

zsg? 2009.10.30. 14:09:11

Azért a cserbenhagyást nem szabad elvetni. Ugyanis:

"Ha a közlekedési balesettel érintett jármű vezetője a helyszínen nem áll meg, illetve onnan eltávozik, mielőtt meggyőződnék arról, hogy valaki megsérült-e, avagy az életét vagy testi épségét közvetlenül fenyegető veszély miatt segítségnyújtásra szorul-e, amennyiben súlyosabb bűncselekmény nem valósul meg, vétséget követ el, és egy évig terjedő szabadságvesztéssel, közérdekű munkával vagy pénzbüntetéssel büntetendő"

Mivel villámgyorsan elhajtott, ezért szerintem rá lehet húzni, hogy a helyszínről eltávozott, mielőtt meggyőződött volna arról, hogy okozott-e személyi sérülést. Már csak ezért is érdemes kinyomoztatni a személyét, mert a börtönnel való fenyegetés azért elég meggyőző tud lenni.

eightball 2009.10.30. 14:17:07

Velem és a barátommal is történt hasonló helyzet. Mi mindketten kiszálltunk az autóból, és oda akartunk menni a csávóhoz, de mikor odaértünk volna az autójához már csikorogtak a gumik és tekert el, miközben majdnem elütötte a barátomat.
Persze a rendőr egyből azt mondta, hogy BALESETI HELYSZÍN ELHAGYÁSA, merthogy mi kiszálltunk látta hogy nem sérültünk meg..
Védjük az ilyeneket, talán rábasznak arra ha szemetek..

llll5 (törölt) 2009.10.30. 14:18:07

@zsg?: Igen, jogilag ez a cserbenhagyás tényállása.Ám, ezt bizonyitani is kell, ami sajnos nem túl könnyü.

flea 2009.10.30. 14:24:35

Sajnos valószínű, hogy valóban lopott rendszám / ügyesen ködösített autótulajdonos / "jó az ügyvédem, majd elhúzom" eset van.

De azért az sem kizárt, hogy tényleg ennyire hülye az arc és egyszerűen pánikba esett és gondolkodás nélkül húzott el. (Bizonyára valami volt is benne egyébként, alkohol vagy más...)

Sok sikert, én is érdeklődve várom a fejleményeket.

KIZS 2009.10.30. 14:53:47

Ez arra emlékeztet, mint amikor sok éve nekem jött egy roma származású úriember egy zsigulival. Egy építkezés miatt mindét irányból kordonokkal lezárt utcából száguldott ki (ráadásul az út amikor nem volt lezárva, akkor a másik irányba volt egyirányú) és pont a jobb elejét kapta el a kocsimnak. A jobb első kerék kiszakadt és valahol az anyós ajtó magasságában lengedezett, a kocsi a hasán csúszott tovább.
A zsiguliból kiugrott két úriember, megnézték a kereket, majd "megy ez még, megy ez még" felkiáltásokkal visszaugrottak a zsiguliba ami szerencsére nem indult. Ebből következőleg sikerült megvárni azt a 15 percet, amíg a tűlünk 50 méterre tartózkodó rendőrjárőr odaért...
Aztán fél évig már csak a biztosítóval kellett küzdenem, mert a fenti úriemberek nem küldték vissza azt a papírt, miszerint elismerik a balesetet.

Shopping 2009.10.30. 14:58:02

Mindegy mibe kerül, meddig tart---
NE ADD FEL!
Basszák meg végre az ilyen köcsögöket.
Aztán ha már tudod majd a nevét meg a címét
( mert a bírósági tárgyaláson majd felolvassák),
akkor az APEH-ot is küldd rá, egy kis vagyonosodási vizsgálattal.

Janiszta · http://www.ejatekok.com/ 2009.10.30. 14:59:16

Ez sajnos szopoka lesz...
Én hasonlót szívtam meg a egy stoptáblánál. Kb százas a károm a baromnak semmi. A rendőrök még engem akartak megbüntetni. Álltam és a barom nekem jött. A bal első részem sérült...
Veled vagyunk!!!

nyomasek 2009.10.30. 14:59:42

Azért mikor a rendőr felvette a jegyzőkönyvet, csak beírattam volna vele, hogy a gyerek a hátsó ülésen beverte a szája szélét, szóval volt személyi sérülés.

flea 2009.10.30. 15:01:20

@KIZS: akkor hadd pampogjam be ide is az egyik vesszőparipám: mi a bánatos faxért kell az ilyeneket ismételten (esetedben háromszor) úriembernek (nőnemű változat: hölgynek) nevezni? Bárkinek jobban kijárna ez... még ha idézőjelbe tennéd, akkor is idegesítene.

A sunyi gazember az nem úriember, hanem sunyi gazember. Az idióta nem úriember, hanem idióta. A kurva nem hölgy, hanem kurva. Esetleg simán nő, ha nem akarunk ennyire direktek lenni. De hölgy?

Mindeközben ráadásul azok, akikről sokkal több okunk lenne feltételezni, hogy úriemberek/hölgyek, általában csak a férfi/nő, neadjisten pasas, ürge, (öreg)asszony nevet szokták megkapni... Már a nyelvünkben is megjelenik, hogy csak a szarháziakat, az önjelölt "törvény felett állókat" becsüljük valamire, vagy mi van?

Dester 2009.10.30. 15:04:21

Sajnos nem igazságszolgáltatás, hanem jogszolgáltatás van. Hiába Neked van igazad, ha a jog szerint nincs. Remélem itt a kettő egybe fog esni és megtaláljátok a szemetet.

MrZed001 2009.10.30. 15:08:39

@flea:
Hát igen, egy konzervatív úriember ha hibás is úriemberként viselkedik ... aki nem (elhajt, parádézik, fenyegetőzik ...) az NEM ÚRIEMBER!

Erről mindig az a bizonyos eset jut eszembe:
"Mi az hogy kolléga?
Mióta vagyok én k.rva ?"

El Topo (Sgt. Elias) 2009.10.30. 15:13:05

A Mercedes ML, BMW X5 és társaik igenis bunkóautók, nem szükséges a PC jegyében eleve mentegetőzni.
Tisztességes ember nem ül ilyesmibe. Nem a márkákkal van bajom, mielőtt még felmerülne a gyanu, hanem a kategóriával.

Káposztakukac 2009.10.30. 15:21:39

@Babu2000: miért lett volna lopott? gondolkozzál már... magyar faszi német cége nevére vagy strohmannon keresztül vesz németben autót, hogy megússza a regadót. ennyi. lopott autó...ugyan már.

gergo · www.indafoto.hu/ppgergo 2009.10.30. 15:21:47

felhivni a rendorseget, hogy fegyvert fogott rad amikor meg akartad akadalyozni hogy elhajtson. 5perc alatt elkaptak volna

Káposztakukac 2009.10.30. 15:27:55

@El Topo (Sgt. Elias): ez is legfeljebb magyarországon van így.

El Topo (Sgt. Elias) 2009.10.30. 15:35:22

@Káposztakukac:

Na? Mer' mér'?
Szlovákiában hogy van ugyanez? És Romániában?
Ausztriában?

beste 2009.10.30. 15:35:29

A würzburgi rendőrség segíteni fog. Egyrészt a magyar rendőrség hivatalból is meg kell keresse őket, de azt írod, hogy fel is hívtad őket. Ők nem restek házhoz menni...

Akkor lesz gáz, ha hamis volt a rendszám.

theutat villám 2009.10.30. 15:38:37

Az ilyen sztoriknak néha lehetne folytatása a későbbiekben, sikerült-e elkapni, a német rendőrség mit lépett, stb. stb...

kispista2 2009.10.30. 15:39:40

@gergo: "Biztos úr, gárdisták utaztak a kocsiban, és azé' jöttek nekem, mert én cigány vagyok"

NGA 2009.10.30. 15:41:01

Nekem azt javasolták, ha látom, hogy a balesetet okozó el akarja hagyni a helyszint, össze kell esni, és fájlalni a gerincet, mivel ekkor már nem csak baleset okozása, hanem elsősegély elmulasztása, és cserbenhagyás a vád, ez viszont már elég súlyos. Ilyenkor kell tenni a beteget, sérültet. ha elhajt, akkor is ott kell maradni a földön, és hivni a rendőrt, és ottmaradni, mig kijönnek, és elmondani nekik, hogy megsérültél, és cserbenhagyott.

flea 2009.10.30. 15:48:58

@nyomasek: @NGA: szerintem ez g*ciség. Nem véletlenül más a cserbenhagyás és a segítségnyújtás elmulasztása c. cselekmények jogi megítélése. Ez az arc nem életveszélyt, "csak" kárt okozott. Ha elkapják, így is épp elég lesz neki, amit kap, ha meg nem, akkor ugye mindegy... minek színészkedni?

NGA 2009.10.30. 16:01:20

@flea: Nekem ezt rendőr mondta :-) Ha elkapják, semmit nem fog kapni. Közli, hogy te mondtad, hogy menjen nyugodtan, és lesz rá 3 tanuja.

Geomailer 2009.10.30. 16:57:34

Kiindulva abból, hogy a magyar rendőrség sokat nem fog az ügyben tenni, én köv. eljárást javaslom:
A rendőrség által kiállított baleseti jegyzőkönyvről HITELES német fordítás készítése. Ezekhez írj németül egy kísérőlevelet a tények összefoglalásával és tégy feljelentést ismeretlen elkövető ellen.
Küld el a würzburgi közlekedési rendőrségnek és kérd segítségüket a gépkocsi biztosítójának kiderítésében is. A német rendőrség még van annyira jó értelemben bürokratikus, hogy ezek után az ügyben el fog járni. Mindezt akkor is tedd meg, ha a magyar rendőrség véletlenül eljár a németek felé ( amit nem hiszek )

sreetfighter 2009.10.30. 17:07:26

Sajnos van rá esély, hogy senki nem fogja a károdat megtéríteni, bár szívből kívánom, hogy ne így legyen!
Nekem is volt egy hasonló esetem. Egy Porsche Cayenne vágott be elém úgy, hogy lebontottam az egyedi tuning légterelőjét és kipufogóját.
A fiatal srác elismerte a hibáját de megjegyezte, hogy gyorsan jöttem, amiben volt valami. Califoniai rendszáma volt, nem akart betétlapot adni. Kihívta az egész pereputtyát a helyszínre. Lexus Rx 300, Smart csupa olcsó járgány. A bátyja kitalálta, hogy mivel hátulról van a sérülés én vagyok a hibás, tehát én adjak betétlapot. Erre majdnem lehidaltam. Láttam, hogy ez nem lesz egyszerü.
Az én autómban kb. 80000Ft értékü kár volt. Ott álltak velem szemben öten, siettem, nem volt kedvem vitatkozni. Mondtam költsék gyógyszerre, aztán elhúztam.
Az nyugtatott, hogy az ő káruk legalább a háromszorosa volt.

gergo · www.indafoto.hu/ppgergo 2009.10.30. 17:29:01

@sreetfighter: kimaradt egy t

hivj rendort, ne tokolj
az, hogy bemondasra gyorsan mentel, be is kell bizonyitani. Te meg ne legyen mar olyan hulye, hogy el is ismered a hibadat

ha nem fair a masik fel, akkor te se legyel az, mert igy jarsz, mint amit irtal

asbob 2009.10.30. 18:21:59

Szeretnék segíteni az üggyel kapcsolatban, mivel Ausztriában dolgozom egy nemzetközi biztosítóban van rálátásom a nemzetközi ügyekre.
Ahogy olvastam a legfontosabb lépést amit kellett megtetted a helyi rendőrséggel felvetted a kapcsolatot. Mivel Magyarországon történt a baleset a magyarországi törvényeknek megfelelően kell eljárni. Valószínüleg nem fogja aláírni (sajnos ez az esetek többségében így van) akkor nincs károkozó és biztosítástechnikailag nincs elkövető. Viszont! Ha bármi esélyed van arra hogy bizonyítani tudod a magyar törvények szerint hogy igen, nekem ez az ember jött és tényleg kárt tett az autómban akkor esélyed van rá (komoly!) hogy behajtó cégen keresztül egy német ügyvéden át be tudod hajtani a követelésedet. Ezek a dolgok elég költségesek tudnak lenni, ezért át kell gondolnod hogy megéri-e és kifizetődő.
A gépjármű német rendszámú, viszont a tulaj milyen állampolgár? Német vagy magyar? Ezt nem derült ki számomra teljesen a blogból.Amennyiben magyar állampolgár, remek helyzetben vagyunk (elnézést a többesszámért :) ) mivel akkor a magyar rendőrség közben tud járni az ügyben és akár helyiszíni ellenőrzést is tarthat az illetőnél, mivel ugyan az autóval követték el a bűncselekményt (Fahrerflucht-cserbenhagyás) ezért a sofőr felelős.
Valószínűleg a gépjármű egy német cég tulajdonában lesz, nem privátszemély mivel ezt használják ki a magyarok a vagyonosodási adóval szemben, apeh még nem tud utána járni. Akkor meg kell nézni hogy a vállalat mögött ki van és ha felmerül egy magyar akkor azonnal feljenelteni!
Röviden ezek azok a lépések amiket meg tudsz tenni, szívesen segítenék utána nézni hogy ki vagy mi aki az autó tulajdonosa, de ezt csak Ausztriában tudom megtenni és Magyarországon, Németországban sajnos nincs erre kapcsolatom.

Remélem tudtam segíteni az üggyel kapcsolatban és szívből remélem hogy megtalálják és kellőképpen megbűntetik ezt a gerinctelen kretént (elnézést a kifejezésért).

sreetfighter 2009.10.30. 19:00:57

@gergo:
Kössz, hogy szólsz, de nem tudom javítani, mert már foglalt a helyesen írt!

Spikk 2009.10.30. 22:28:03

Lehidalok... Annak, aki pofátlanul (még ha a jogszabályoknak megfelelően is) ilyen meg olyan rendszáma van, még az anyagi előnyök, a free gyorshajtás, tilosban parkolás és hasonlók mellé még majd az okozott kárért sem lesznek felelősek?
(Itt egy kis csúnyán beszélős rész helye kimarad...)
Azt csinálnám, hogy összes határátkelőhöz rendszámfelismerős kamer ki is, be is, aztán jól számon tartanám, hogy melyik autó mennyit van az országban és ahogy túllépné a fél évet, valami irdatlan bűntetést vágnék a nyakukba. Vagy azt sem lehet? Ez ellen is van valami juguk az ilyeneknek?
Undorító...

Spikk 2009.10.30. 22:31:00

@Spikk: Hm... Javítani való kaz előzőmben: kamer = kamera
ahogy túllépné a fél évet = ahogy lenne annyi adat, amiből kiderülne, hogy évente fél évnél többet itt töltött volna az autó
Bocs, az ideg... :(

cso zsi 2009.10.31. 07:36:21

@NGA: Olyannyira, hogy a másfél év alatt lezajló (bíróságra került) ügy végén, a helyszínelő rendőrök már nem voltak állományban, és ott röhögtek egymással, de nem emlékeztek semmire.
A mentős se.
Viszont kinőtt egy-két tanú az elkövető mellett. Majdnem az áldozatot fenyítették le, aki végig egyedül volt.

atila68 (törölt) 2009.10.31. 10:12:09

Egy jogász barátom javasolta, hogy ilyen esetben - láthatóan nem akarja elismerni a felelőségét - mentőt kell hívni, mert megrándult a nyakad az ütközés erejétől, és nem tudod mozgatni a fejed rendesen, valamint szédülsz és látászavaraid vannak.

Innen már személyi sérüléssel járt az eset, és sokkal szigorúbb megitélés alá esik.

Hirtelen ennyi.

nyulambulam 2009.10.31. 15:09:07

Cserbenhagyás miatt a bünti magasabb lesz, ezért a német hatóságoknak hivatalból el kell járniuk.

Szóval feljelentés cserbenhagyás miatt. Ez a németeknél minimum 3 hónap jogsivesztés + jó pár száz euró bünti.

Esetleg megteheted, hogy egy ügyvéddel íratsz egy levelet közvetlenül erre a címre:

Stadt Würzburg FB Straßenverkehr
KFZ Zulassungsbehörde
Domstrasse 1
97070 Würzburg

Fax: +49 931 / 37-3905

hogy adják ki a rendszám tulajdonosának adatait, mert cserbenhagyásos baleset miatt eljárás indult ellene.

Persze ha jól beszélsz németül, fel is hívhatod őket: +49 931 / 37-2717

nyulambulam 2009.10.31. 15:13:36

Ja, két kategória van:

Cserbenhagyás: Nincs sérült, de elmegy a kár megnyugtató rendezése nélkül.

Segítségnyújtás elmulasztása: Van sérült és elmegy a sérült ellátása nélkül.

Ha van kár és nem töltötte ki a biztosítási papírokat, akkor az bizony cserbenhagyás...

Loop · http://www.autostat.hu/ujdonsagok 2009.10.31. 19:26:43

ekkora barmot... én azon amúgy csodálkozom, hogy legalább kiszállt a csóka és nem élből hajtott el. remélem megtalálják és szépen felelősségre vonják. (bár ki tudja, lehet, hogy vaj van a füle mögött és rendőrökkel inkább nem akart találkozni nehogy kiderüljön ez-az)

Bárzongorista · http://www.pecsibalazs.hu 2009.11.01. 00:55:22

Akkor az én vesszőparipám:
a vaj nem az ember füle mögött van, hanem a fején.
A mondás egészen pontosan így szól:
Akinek vaj van a FEJÉN, az ne sétáljon a napon.
Ja és a kulturált rövid u.
Bocs

B! 2009.11.01. 02:10:55

A f*sz üsse ki a szemét.
Ott vertem volna szét az autóját a helyszínen, amíg meg nem írja a papírokat. Ha elhúz a kontakt előtt, akkor nem lettem volna rest figyeltetni a legközelebbi kereszteződést, csak jár még arra...
Az azért is jobb, mert még csak nem is tudja, hogy miért van egy balta a motorháztetőben...
Eccer haragudtam meg egy nagy autóra, neki újra kellett fényezni az autó egyes elemeit.
Aki szart csinál, az vállalja, ez így működik.
Ha megpróbál kibújni és nem jön be, akkor ég az ij lámpa...

balazs74 2009.11.01. 20:31:50

@mossmivan: Szia!
Lehet hogy tudom kié az autó. Ismerek egy ezüstmetál ML-t, a rendszámán a betük stimmelnek, a számokra nem emlékszem pontosan, de utánna tudok járni. Ha adsz egy elérhetőséget megkereslek. Természetesen a max diszkréció és az inkognitóm megtartása mellett.

mossmivan 2009.11.03. 13:39:00

Szia!

Köszönöm. Természetesen diszkréten kezelném. Bár nem tudom, mit tudok tenni, még ha meg is lenne a tulaj. Esetleg megkeresném és megkérném, hogy adjon egy betétlapot, vagy fizesse ki a kárt. De ha nem akarja, úgysem tudnék tenni semmit. Amúgy még bízom a rendőrségben. :-)
email címem: mossmivan@gmail.com

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2009.11.03. 13:42:22

@balazs74: @mossmivan: Nicknévre kattintva is tudtok egymásnak emailt küldeni egyébként. :)

Perillustris 2009.11.03. 14:28:05

@mossmivan: Megkeres. Ehhe, s ha az ML-es haverja? ;)

révész 2009.11.04. 12:34:50

Azt, hogy a parkoló autókat megrongálják, már megszoktam, de, hogy már menet közben sem tudják kordában tartani autóikat, ez azért már felháborító!

simahomlok 2009.11.04. 12:55:36

Háát egyszer velem is előfordult, hogy menetközben a csávó szembe annyira közel jött levitte a visszapillantómat. Parkolásról meg ne is beszéljünk, amikor egyszer arra mentem ki az áruházból hogy beletolattak a kocsimba, még szerencse hogy megvárt a csaj aki okozta. De azért akkor sem örültem neki, nem hiányzott hogy még szervizbe is vigyem a kocsit.

Huhogó 2009.11.04. 13:15:47

Egyzserűen agyrém mert összegyűjtesz egy rakat pénzt elmész megveszed azt az autót ami a a szíved vágya vag kápé vagy hitel ez egy mellékes! Más megrongálja és nem vállal érte felelőséget nem tudsz rá vigyázni nem tarthatod a kocsit 24 órán át garázsba!Tehát mi marad ha cserben hagy az aki balesetet okoz? a dühöngés és a szervíz számla!

pettők 2009.11.04. 13:19:55

szükség törvényt bont...
az utcánkban (ami mindig tele van) van egy passat, rendszeresen parkol egy bolt előtt, ahol ekkora tábla van, hogy RAKODÁSI TERÜLET,PARKOLNI TILOS
szélvédőnél egy cetli telefonszámmal;
"Ha útban vagyok, hívj fel"

akkor ő mi?
félparaszt?:)

simahomlok 2009.11.04. 13:28:04

én kicserélném egy olyan cetlire, ha utban vagyok tólj el:D:D ha már ennyi bunkó van.

pettők 2009.11.04. 13:35:31

csak meg kell kérni,hogy ne húzza be a kéziféket, aztán odébb is lehet tolni:)

pettők 2009.11.04. 13:43:17

hagynék egy cetlit,hogy "holnap ne húzd be a kéziféket"
:)

Huhogó 2009.11.04. 13:58:32

Nem rossz ötlet de valamiért úgyérzem nem hagyná kiengedve:)
A másik hogy hiába van cascod nem segít mert önrész mindenképpen van és az ilyen parkolós balesetek meg mindig beleférnek!

révész 2009.11.04. 14:36:30

itt egy megoldás van... Mindenki figyeljen jobban a másikra!! Ennyi... hiába kötsz biztosítást, casco-t, ha megtörik a kocsidat, mindenképpen kellemetlenséged lesz... ha nem is kell majd fizetned, de a javíttatást el kell intézned....stb..stb..

pettők 2009.11.04. 17:07:03

de inkább mászkálok napokig a kocsim után úgy,hogy "legalább ezt nem nekem kell fizetni
minhogy mászkálj is meg fizess is...

cso zsi 2009.11.04. 22:30:13

@pettők: Továbbra is egész, mert még én költsek telefonálásra, mikor tilosban áll, és feltart?

Spikk 2009.11.04. 22:47:56

@cso zsi: Értelek, de gondolj bele abba, hogy ha egy sosincshely utcában egész nap üresen kell hagyni egy rakodásnyi helyet, akkor azt előbb vagy utóbb elfoglalja valaki, ha olyan valaki, aki kiírja a számát, még mindíg jobb, mintha csak simán állna oda (ettől még pont annyira szabálytalan).
Ha én odaérek rakodni, akkor igenis felhívom, és igenis örülök, hogy megtehetem, mert rosszabbnál rosszabb alternatíváim vannak, ha nincs elérhetőség. (Nem költök sokat, felveszi, szólok, hogy rakodnék, odébb kellene állni, megmondja hogy oké, 1-2 perc.)
Megvárom, rakodok, megyek.
Cetli nélkül: bemegyek a boltba, ahová rakodnék, tudják-e, kié? Vagy, vagy nem. Tudják-e a számát? Vagy, vagy nem. Ha sikerül, felhívom, de eltelt x idő ami azzal kezdődött, hogy ideges lettem, mert ha nem sikerül elérni az illetőt, akkor vagy körbe kell cipelni a cuccot kézzel, vagy hívni elszállítóembert (ha el lehet szállítani az adott helyről, nem is tudom, erre mi a szabály). Esetleg még ordítozhatok az utcán, de annak nagyon nem szoktak örülni.

Szóval az illető csak félig paraszt, mert odaállt, de félig nem, mert cetlit hagyott. Én még ezen a félen is csökkentenék, mert olyan utcában tette, ahol soha nincs hely (ami szabályszegés szempontból nem mentség, de parasztság szempontból igen, ráadásul így nem áll oda olyan, aki nem hagyna cetlit).
Az egész paraszt leszarja, hogy hogy oldom meg a pakolást.

nayan 2009.11.12. 11:23:18

Annál aljasabb dolgot el sem tudok képzelni annál, mint amikor valaki balesetet vagy kárt okoz, és mint ha mi sem történt volna, elhajt a helyszínről... sajnos nem egyszer fordult már elő ilyen :(

sospal 2009.11.12. 11:51:31

Sok emberre jellemző sajnos, hogy egyszerűen nem képes vállalni tettei következményeit. Ilyen a magyar mentalitás.

kuntabalu 2009.11.12. 14:45:04

Jártatok már úgy, hogy mikor mentetek az autótokhoz, össze volt törve ? :(

sospal 2009.11.12. 14:56:37

Hál' Istennek még nem, csak külső szemlélőként tapasztaltam ilyet. Havonta egyszer vagy kétszer biztos látok törött autót.

betonacel 2009.11.16. 11:49:10

Történt valami előrelépés az ügyben?
Nem láttam újabb írást az esettel kapcsolatban, de nagyon érdekelne hogy mi lesz belőle. Meg az is hogy biztosító hogy viszonyul a történtekhez.

aarab 2009.11.16. 12:26:35

Én is érdeklődéssel olvastam a topicot! Van valami fejlemény ez ügyben?
Pont most van a biztosító váltás, és elgondolkoztam, hogy lehet, hogy jobban át kéne gondolnom, hogy melyikhez menjek...

Rácz Andrea 2012.12.29. 22:21:17

Nem tudom,hogy lett e megoldás az ügyben csak azt tudom,hogy az úriember Magyar országon van.












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása