Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Kék villogó némi agresszióval fűszerezve

2009.11.01. 12:33 :: SilentSound

Nem olyan régen elég nagy vihart kavart, amikor a kék villogóval, senki nem tudja, miért nagyon siető miniszterünk csattant egy másik autóval. Erről Rockynak is eszébe jutott egy vele megesett történet, amikor a többi közlekedőt veszélyeztetve gázolt át mindenkin egy konvoj.

Érdekelne mások véleménye a jelenlegi balkanisztáni állapotokról!
Egy rövid hasonló sztori:

Forró nyári péntek este-délután, 7 óra körül megyünk az M7-en Füredre jól érzeni magunkat. Tömött sorok, kis követési távolság, kb. 100 km/ó körüli, de folyamatos haladási sebesség! Csak néha jön egy-egy elmebeteg a leállósávon vagy villogtatva előzve jobbról-balról! Anyád!

És ekkor feltűnik őméltósága valamint hű kutyaemberei: elöl egy A8-as, utána egy másik, egy Q7-es és talán egy X5-7-es. Szép sötét (minden értelemben) mindegyik, kék villogó megy, reflektor, dudálás megy, sziréna nem.

Nem hazudok, "jó" 20 km/ó-s sebességkülönbséggel toltak le mindenkit, de nem kicsit! A konvoj eleve a belső sáv külső szélén illetve a szaggatotton ment, a záró X5-s -nem hazudok- akit úgy ítélt, hogy nem volt elég együttműködő, búcsúzóul ráhúzta a kormányt! Nem kicsit, nagyon!

10 perc múlva egy egyenes szakaszon látszott, hogy kb. 1 km-rel sikerült előrébb nyomulniuk!

És akkor jöjjenek Rocky szokásos kérdései:

-Lehet-e egy (vegyük a legsúlyosabb esetet) mentőnek olyan sürgős dolga, hogy "fél" vagy "egész" megkülönböztető jelzést használva, veszélyeztessen szabályosan közlekedő embereket, veszélyeztessen bárkit?

Idézet a Blikkes cikkből: "Lapunk utánajárt, hogyan kell viselkednie a KRESZ szerint a kék lámpát és szirénát használó autósnak. – Csak akadályozhatja, de nem veszélyeztetheti a megkülönböztető jelzés az autósokat és a gyalogosokat – magyarázta a Blikknek Kalmár Gábor autósiskola-vezető. – A sofőrnek azzal is számolnia kell, hogy egy süket ül a volánnál, aki csak a villogást látja."

-Ha ennyire fontos dolga lenne (amit nem hiszek, hacsak nem a világbékét akarta megóvni) akkor miért nem megy helikopterrel?! (ezt most komolyan kérdezem)

-Nem nekik kellene példát mutatniuk, mint miniszterek (latinul szolgát jelent), fontos emberek a többi népeknek???

Annyi a következtetésem, hogy:

-Fejétől bűzlik a hal!

-A sok kopaszkutyaember azért vesz hasonló nagy, sötét (tankokat) autókat, mert azt látja, hogy az ilyenben ülők:

-fontosak

-tőlük félnek, előlük félreállnak

-ők megtehetik ezt!

MEGTEHETIK EZT? MEDDIG? Remélem 2010-ig...

109 komment

Címkék: biztonság közlekedés autó hülye erőszak veszélyes autópálya gyorshajtás

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mityu Addideapénzt kft LE 2009.11.01. 13:56:58

@szaGértő:

Mozgássérült matricát láttam eddig. A fül-áthúzva olyant még nem igazán...

Tier 2009.11.01. 13:58:37

@potha: azért nem votl az annyira erős.

Vita nem lesz belőle. Az emberek egy része annyit tesz hozzá, hogy: JA.
A másik csapat meg szánalmas ámde sokakat megmosolyogtató magyarázásba kezd : )

Ez nem vita.

Mityu Addideapénzt kft LE 2009.11.01. 14:01:24

Lehet kicsit újszerű lesz amit írok, de a politikának elég kevés köze van a védett személyek szállításához.

zebraakcio · http://zebraakcio.blog.hu 2009.11.01. 14:01:35

Svájcban az ilyet feljelenti az állampolgár, kivizsgálja egy független szervezet, hogy valóban jogosan használta-e, és ha nem, akkor jól megbüntetik azt, aki ezt a döntést hozta.
Svájcban demokrácia van.
Itt feudalizmus. A hűbérúr ment a hűbérbirtokára.

_ng_ 2009.11.01. 14:01:38

Ha a sor elején haladó csak lámpát használt, akkor még csak elsőbbségük sem volt.

42. § (1) A megkülönböztető jelzéseket (villogó kék fényjelzést és szirénát vagy váltakozó hangmagasságú más hangjelzést) használó gépjármű, illetőleg minden ilyen gépjárművekkel kísért (közrefogott) zárt csoportban haladó, megkülönböztető fényjelzést használó gépjármű részére minden járművel, minden helyzetben elsőbbséget kell adni, és akadálytalan továbbhaladását - félrehúzódással és a szükséghez képest megállással - lehetővé kell tenni.

Mityu Addideapénzt kft LE 2009.11.01. 14:05:02

@zebraakcio:

"Svájcban az ilyet feljelenti az állampolgár, kivizsgálja egy független szervezet, hogy valóban jogosan használta-e, és ha nem, akkor jól megbüntetik azt, aki ezt a döntést hozta."

Itt is így megy. Lásd Gödöllői rendőrkapitány esetét.

sreetfighter 2009.11.01. 14:09:21

Miért mi lesz 2010 után baromarcú??

Spikk 2009.11.01. 14:24:23

@_ng_: Nekem rémlik valami olyasmi, hogy helyettesítheti dudával, csak fárasztó dolog (nyomom, nem nyomom, nyomom...).

miako74 2009.11.01. 14:24:51

Először a "Lehet-e egy (vegyük a legsúlyosabb esetet) mentőnek olyan sürgős dolga" kérdésre egy válasz? IGEN lehet. Pl. ha öngyilkos szándékhoz vonulnak akkor a mentők, rendőrök és tűzoltók is a megkülönböztető hangjelzés nélkül mennek az esethez, hogy adott esetben ne ijesszék meg, vagy ne izgassák fel az amúgy is vélhetően zavart egyént.
Az autópályán vagy bárhol másutt "letolós", csak kéket villogtató, úgy is "nagyembervagyok" stílusú pofátlan suttyókat pedig zsigerből csak pár másodperc után engedem el. Nem fontosabb ember bármelyikünknél. Főleg nem értékesebb. Persze ha egyszerre használja a megkülönbözető fény és hangjelzéseit akkor köteles vagy elősegíteni a továbbhaladását.

travelnyuszi 2009.11.01. 14:27:41

Nálunk a köztársasági elnök fekete A8-át (JUR-131) kiséri egy szintén fekete Q7. A miniszterelnöknek ezüst, páncélozott A8-a van, azt vagy A6-al, vagy szintén Q7-el kisérik, amikor nagy sietés van, egy rendőrségi festéses, fényhidas, ezüst A8 vezeti fel őket.

szaGértő 2009.11.01. 14:29:44

@Mityu: Én már láttam. De abból, hogy esetleg senki nem látta, nem következik, hogy nincs...

sreetfighter 2009.11.01. 14:37:56

@szaGértő:
Szerintem elég veszedelmes süketen autót vezetni! Te biztosan tudod, hogy ez lehetséges? Mert, hogy baleset veszélyes az biztos!

szaGértő 2009.11.01. 14:46:34

második linken ezt keresd:

"Mentesítések:
Az elméleti tantárgy látogatása alól - kérésre - az iskolavezető mentesítheti azt a jelöltet, aki: a magyar nyelvet nem beszéli, mozgáskorlátozott, siket.
Amennyiben az elméleti vizsga időpontjában írásképtelen, vagy a magyar nyelvet nem beszéli ill. nem érti, akkor a felügyelet vezetőjének engedélyével szóbeli vizsgát tehet. A szóbeli vizsga díja, 3760 Ft."

DonVincenzo 2009.11.01. 17:45:42

És most belehaltál mert félre kellett húzódnod? Vérig lettél sértve és most posztot kellett írni. Vannak nálad fontosabb emberek is,de ezért nehogy öngyilkos legyél.

csak john 2009.11.01. 18:24:00

@DonVincenzo: Nagy fekete A8-ban??? Lóf@szt! Nem fontosabb, csak ő tud többet lopni!

A nyáron történt az Árpád híd közelében, hogy egy sötét A8 kéken villogva és szirénázva próbált előrejutni a forgalomban. Szerencsére a közlekedők olyan együttműködőek voltak, hogy csak a sor tempójával tudott haladni a köcsög. :D

@sreetfighter: Lehetséges bizony. Volt már olyan ügyfél a kereskedésben, aki hallókészülékkel járkált, de gyakorlatilag csak szájról olvasott. Láttam közlekedni is, nem volt egy sumi, de a kalapos-skodásoknak rendesen odavert.

@Rocky: El kell, hogy keserítselek. 2010 után is lesz ilyen. Mi sajnos olyan birkák vagyunk, hogy itt bármit meg lehet tenni. Aki pedig hatalomra kerül, úgyis csak azt fogja nézni, hogy sokat tudjon lopni.

szaGértő 2009.11.01. 19:00:46

@csak john: Nem értem az összefüggést a lopás és a kék villogó között...

sreetfighter 2009.11.01. 19:14:01

@szaGértő:
Szerintem arra gondolt, hogy akinek igazán joga van kék villogóval közlekedni, az hatalom közeli ember, azok pedig lopnak, és nem is keveset pártállástól függetlenül!

Mityu Addideapénzt kft LE 2009.11.01. 19:29:38

@sreetfighter:

Az ilyen indulatoktól sem mentes megnyilvánulások nem kis butaságot és tudatlanságot mutatnak. Ha mondjuk a jelenlegi miniszter elnök (vagy bármelyik védett személy) nem delegációs alakzatban, biztosítással, motoros rendőri felvezetéssel közlekedik mondjuk a jövő héten, akkor ettől már feddhetetlen lesz, ha esetleg kiderülne, hogy mutyizott.

Irreális logikát vázolnak fel nem kevesen. Sajnos Rocky megadta az alaphangot hozzá.

szaGértő 2009.11.01. 19:33:48

@sreetfighter: Vagyis, ha én mondjuk kapok kék villogót, akkor mindjárt tolvaj leszek? :)

Mityu Addideapénzt kft LE 2009.11.01. 19:40:45

@szaGértő:

Kapsz kéket is meg sárgát.... Sőt pirosat is s akkor ki tudod meríteni a Btk.-t rendesen :)

Már csak áramszedő kell, az lenne az igazán nyerő! :D

Kicsi79 2009.11.01. 19:42:08

@sreetfighter: Igen, ez így van. Mutyisztánban mindent megtehetsz, csak hatalom legyen a kezedben!

A posthoz:

Csak az utolsó mondattal van csak bajom: sajnos 2010től sem fog változni semmi. Mindenki csak ígérget, de semmit sem vált valóra. Csak azzal vannak elfoglalva, hogy minél jobban tömködjék a saját és egymás zsebét. Már többször, több helyen leírtam, talán itt még nem, hogy amit a pártok és a képviselők a parlamentben és a politikai életben művelnek, az CSAK SZÍNJÁTÉK! KÖZÖS ÉRDEKELTSÉGEKKEL BÍRÓ EMBEREK(?), AKIK A MAGÁNÉLETBEN PUSZI PAJTÁSOK! hiába lesz kormányváltás, itt minden folytatódni fog ugyanígy. Semmi sem fog változni.

sreetfighter 2009.11.01. 19:44:42

@szaGértő:
A mentős és a tűzóltó sem lop! Legalább is remélem! Itt most nem erről van szó hanem a rossz asszociációról.
@Mityu:
Rosszul fogalmaztam mert én sem szó szerint értettem, de azt mindenki tudja, hogy a hatalom közelében, hogy mennek a dolgok.
Tisztelet a kivételnek!

Mityu Addideapénzt kft LE 2009.11.01. 19:49:41

@sreetfighter:

"de azt mindenki tudja, hogy a hatalom közelében, hogy mennek a dolgok."

Aminek semmi köze a megkülönböztetett jelzéssel való védett személy(ek) szállításához. Erre próbálok utalni...

Ajánlott olvasmány:

www.police.hu/koztorez/kjoghatter

misitcom 2009.11.01. 19:51:06

@szaGértő: Ha azt mondom igen akkor felezel velem?

szaGértő 2009.11.01. 19:58:48

@Mityu: Kapok egy láda sört, ha elintézem? :)))

szaGértő 2009.11.01. 19:59:26

@misitcom: Ha csak mondod, nem. Ha elintézed a zsét is, akkor igen. :D

belyegzo_betumix (törölt) 2009.11.01. 20:00:45

Itt ma semmi sem megy rendben, sajnos!
A felsőbbrendűségi kérdés országos probléma!
Amíg a rendőrség és országunk vezetői nem mutatnak példát, addig nincs is kire felnézni!

Ez a szerény magánvéleményem!

Mityu Addideapénzt kft LE 2009.11.01. 20:04:09

@szaGértő:

Hehe, hangot én adok hozzá. :) Jó lesz az S-klass merci vagy kell a Csermanek János féle? 107! meg jön felvezetni... :))

Csermanek János féle kicsit hosszított 1986-os gyártású, de már akkor raktak bele programozható ülés állítást! :)

sreetfighter 2009.11.01. 20:11:59

@Mityu:
Elbeszélünk egymás mellett.
A saját szemszögödből igazad van, de én más szemszögből "csak john" hozzászólását próbáltam értelmezni!

misitcom 2009.11.01. 20:12:43

@szaGértő: Vagyis van az az összeg amiért a korrupció ellen szavazol?

szaGértő 2009.11.01. 20:24:53

@misitcom: Az ember elvei olyanok, mint a fing. Tartja, ameddig tudja. :)))

2009.11.01. 21:19:50

@szaGértő: Lopott egy kék villogót. :-))

2009.11.01. 21:28:33

Mellesleg nem vágom mi a gond. Ha meglátod a kék villogót igyekszel mielőbb elpárologni az útból. Nem olyan bonyolult ez. Szerintem :-)

Vajda Gábor (Gabor_V) · http://www.linkedin.com/in/gaborvajda1984 2009.11.01. 21:53:43

Én tavaly találkoztam ilyesmivel az M7-esen. Két sávon haladt az A8-as, BMW rendőrautók kíséretében, nem kis sebességgel. Azóta is pislogok, mert még nem láttam BMW rendőrautót.

igazi hős 2009.11.01. 21:56:22

@Tier: Valóban nem erős, hanem röhejes. Orbánnak még a felesége is kékvillogós autóval járt. (Ami miatt lezárták a fél várost, amikor ellopták.) Ki hiszi, hogy a következő kormányban nem lesznek Szabadi Bélák?
Köszönjük, Emese.

Spikk 2009.11.01. 21:57:47

@Quentin, Montargis-ból: Nem, itt az a szokás, hogy keresünk valami jó kis ideológiát, ami mentén jól meg lehet magyarázni, hogy ránk miért is nem vonatkozik az adott szabály.
Holnap pedig keresünk egy másik áthágható szabályt...

Spikk 2009.11.01. 21:59:06

@igazi hős: Jaja, ha a naivitás és a szenilitás találkozik...

HulyeReklamok 2009.11.02. 00:13:15

Itt nem az a baj, hogy sietnek, hanem az, hogy hogyan. Engem az árokba toltak be. Egyszerűen akkori friss jogsisként nem voltam felkészülve arra, hogy nagy sebességgel, a saját sávomban jelenik meg egy konvoj, mert az út közepén akar haladni.

csicskulátor 2009.11.02. 09:00:47

Az a baj hogy még kevés is az, amit megtehetnek.Ha meg kirámolják a lakásodat a purgyék akkor kihez mész sírni ríni?

csicskulátor 2009.11.02. 09:07:02

Jó, az előbbi lehet kicsit nem ide illő volt, mert ez a köztársasági őrezred lehetett nem rendőrök.De láttam vanaki már elővette a mentősöket, rendőröket is...

Rocky 2009.11.02. 09:55:52

Jó Reggelt Kívánok! :D

Na akkor kicsit visszafelé haladva!
(és ezzel a politikai részét le is zárnám a dolognak)
Minden új választás sok tekintetben egy új kezdet is! Ha valaki, már a reményben, a lehetőségben sem hisz, annak nagyon rossz lehet! Én hiszek benne, 2012-ben pedig indulok Új-Zélandra, ha mégsem látok semmi reményteljes változást 2 év alatt! Csak a jó irányba elindulást szeretném látni, nem várok csodát!

-A megkülönböztető jelzést használó jármű (villogó és hangjelzés EGYÜTT) csak miután meggyőződött arról, hogy mindenki lemondott az elsőbbségéről, akkor haladhat tovább. HA meggyőződött erről, tehát a villógó+sziréna mentő nem hajthat át a piroslámpán, csak ha előzőleg "benézte", hogy mindenki elengedte... gyalogos, jármű...

-Természetesen egy mentőnek, rendőrautónak, tűzoltónak lehet és van is fontosabb dolga ahhoz, hogy megkülönböztető jelzést használjon! DE ezzel nem okozhat további bajt, balesetet!

-Az alap pedig: miért olyan "egyértelmű" valakinek, ha jön a nagy fekete konvoj (sziréna nélkül)(ergo NEM használ megkülönböztető jelzést)(ez biztosan zavarja a "miniszter elvtársat") akkor félre kell húzódni, tűrni a büntető ráhúzást 100-as tempónál, extrém esetben az árokba szorítást???
Könyörgöm nem az 50-es években élünk! Még egyszer mondom, ezeknek az embereknek a MI szolgáinknak (miniszter) kellene lenniük! Nem rajtunk uralkodniuk, veszélyeztetni családokat, ártatlan gyereket az autókban!
Csak mert a nagykutya siet...(hova a k*va anyjába péntek este???)

forrórágógumi 2009.11.02. 10:12:48

Kedves Postíró!
Elmész te a p...ba.

"Lehet-e egy (vegyük a legsúlyosabb esetet) mentőnek olyan sürgős dolga, hogy "fél" vagy "egész" megkülönböztető jelzést használva, veszélyeztessen szabályosan közlekedő embereket, veszélyeztessen bárkit?"

Kérlek értékeld újra ezt a mondatodat amikor érted megy a mentő mert árokba borultál az M7-en füredre menet.
Neked az hol veszélyeztetés ha valaki hátulról villogva letol???? Nézzél tükörbe és ha gyorsabban jön mennnnyél le előle!!!! Barom. Gondolom direkt ott álltál és néztél bambán a tükörbe, hogy csakazért sem engedem el, dögöljön meg a szomszéd tehene is alapon. Mit érdekel hogy ki az???? Kommandósok, miniszterek, kopaszok?? Kiafaszt érdekel? Menjen! Ha elengeded senkit nem veszélyeztet, ha feltartod és köcsögöt játszol na akkor TE vagy az aki veszélyeztet!!!
Az meg hogy mentőt, rendőrt, tűzoltót nem engedsz el, na az kibassza a biztosítékot!!! Ha velem kerülsz össze és látom hogy nem engeded el akkor még le is túrlak az útról! Sokszor mondom de ezért tartunk itt. Például miattad is. Mo 2009.

sidol 2009.11.02. 10:21:03

én sem sietek elnegedni ezeket a rohadékokat néha direkte vaknak és süketnekis ettettem magam, azt küzdjetek

Rocky 2009.11.02. 10:34:54

@forrórágógumi:

Kedves FR!
Mielőtt elmennék a picsába, olvasd fel ezt kérlek hangosan, többször, majd próbáld értelmezni!!!
Különösen az utolsó bekezdést!

"Megkülönböztető jelzéseket használó gépjárművek

49. § (1) A gépjármű megkülönböztető jelezéseket adó berendezéseit csak abban az esetben szabad működtetni, ha a
- feladat sürgős ellátása,
- a személy-, élet- és vagyonbiztonság,
- továbbá a védett személyek és kíséretük biztonsága érdekében az szükséges, és a forgalmi viszonyok azt indokolttá teszik.

(2) A megkülönböztető fény- és hangjelzést együttesen használó gépjármű vezetője - a rendőr és a vasúti átjárót biztosító jelzőberendezések jelzéseit kivéve - a közúti jelzéseket, továbbá a 24-43. §-okban foglalt rendelkezéseket figyelmen kívül hagyhatja, ha
- magatartásával a közlekedés biztonságát,
- valamint a személy- és vagyonbiztonságot nem veszélyezteti, és meggyőződött arról, hogy a közlekedés többi résztvevője az akadálytalan továbbhaladást lehetővé tette."

Nikorene 2009.11.02. 10:36:40

@Rocky: el se kellett volna kezdeni a politikai részt at all.

MatseQ 2009.11.02. 10:40:49

Aki közúti forgalomban részt kíván venni, tanulja már meg, hogy ha kék villogót lát és/vagy szirénát hall akkor húzzon az útjából. Nem az ő dolga mérlegelni, hogy jogos-e vagy éppen életmentés-e a megkülönböztető jelzés használatának a célja. Egyszerűen helyet kell adni neki és kész. Meg lehet nézni a Lánglovagok oldalán a vonulási videókat, hogy a gyenge képességű sofőrök még a mozdonykürtökkel felszerelt tűzoltónak is csak nagy nehezen hajlandóak lehúzódni...

Rocky 2009.11.02. 10:44:00

@forrórágógumi:

És akkor itt mondanám el, hogy bárhol-bármikor amikor meghallom a szirénázást (jellemzően ezt hallja meg előbb az ember és nem a fényjelzést érzékeli) AZONNAL lassítok, lehúzódom, másoknak is segítek a lehúzódásban, ha kell szabálytalankodva (forgalom elöl elzárt területre húzódással) segítem a megkülönböztető jelzést használó járművet!

De ez nem jelenti azt, hogy ne lenne esetleg egy vagy több fülhallgatós, nem figyelő stb. aki nem érzékeli a mk jelzést használó elhaladását!

Ezért van a HIVATÁSOS sofőrnek sokkal nehezebb dolga, mert nem csak át kell evickéljen a csúcsforgalmon szirénázva, de ÉPSÉGBEN kell odaérnie, különben mit érne az akcióval???
De ezt nem is értem, hogy valakinek ez hogy nem világos???
Hiába dönti meg a mentő Schumacher pályacsúcsát a kiskrt-nagykrt távon, ha Ferdinánd hídon meg balesetezik...
Így akiért mentek az is meghal, ők is, a másik jármű utasai is, esetleg gyalogosok a járdán stb...

ÉÉÉRTEEEM?

Rocky 2009.11.02. 10:52:22

Na az alap poszt történet:

Ha nem világosan fejeztem volna ki magam,

az őrezred, kutyaemberkonvoj

NEM HASZNÁLT MEGKÜLÖNBÖZTETŐ JELZÉST!!!

Mivel, CSAK VILLOGTAK és NEM SZIRÉNÁZTAK!

""(2) A megkülönböztető fény- és hangjelzést együttesen használó gépjármű vezetője...a közúti jelzéseket, továbbá a 24-43. §-okban foglalt rendelkezéseket figyelmen kívül hagyhatja...""

EGYÜTTESEN!!! OKÉ?

de ha éppen a fontoselvtársnak éppen elfojt a magzatvize és fontosgyerekeket kell szarnia éppen, akkor is vonatkozik rá a folytatás:

""..., ha
- magatartásával a közlekedés biztonságát,
- valamint a személy- és vagyonbiztonságot nem veszélyezteti, és meggyőződött arról, hogy a közlekedés többi résztvevője az akadálytalan továbbhaladást lehetővé tette.""

Tehát semmiféle joga, felhatalmazása nincs, főleg ha nem emberélet forog kockán (őrezred, fontosember stb.), hogy leszorítson, rárántson, kilőjjön az ablakon stb., és főleg nem viszonylag nagy sebességnél, tömött sztrádán (amikor egy rossz fékezés, kormánymozdulat is tömegbalesetet okozhat)!!!

Jelentkezzen aki nincs tisztában a saját jogaival! Segítek!

McKelek 2009.11.02. 11:09:34

Persze, pofátlan, de ez nem fog megszünni 2010-ben...

babel 2009.11.02. 11:17:29

Én ezt a ráhúzást nem igazán értem.

A TV-ben is azt láttam, meg az általános iskolai fizika ismereteim alapján is az lenne a logikus, hogy ha valaki rám húzza a gyorsabb autóját, akkor én ennek a hátulját fogom elkapni a saját kocsim elejével. Na most, ha én jártam már vezetéstechnikai tréningen (igen) és belém bújuk a kisördög (eddig még nem), és úgy döntök, hogy megbillentem ellenirányú kormányzással a farát a másik kocsinak, akkor én fogok elszállni egy tripla leszúrt rittbergerrel, vagy Ő? Nekem, gyanús az utóbbi. Az lehet, hogy én IS megszívom, mert nem tudom összeszedni az autóm elejét és beleállok valamibe, de hogy a másik elszáll, az ziher. Mindezt autópálya tempóval felszorozva lehet, hogy nem is lesznek túlélők abban a kocsiban akárhány légzsák esetén sem. (Bár nem is kizárt, lásd a belsőség blogot.) Ezek az őrezrednél mind öngyilkosjelöltek? Így már tényleg elhiszem, hogy akár a golyó elé is odaugranak. :)

Ui.: Mielőtt bárki is elkezdené a fizikai részt elméletileg támadni, rögtön kikötöm, hogy erre csak olyannak vagyok hajlandó válaszolni, aki már (ha lehet, többször is) VOLT olyan vezetéstechnikai tréningen, ahol elrántották alóla az autója seggét, tehát tudja, miről beszél. :P

forrórágógumi 2009.11.02. 11:32:12

@Rocky: magyarul ha szerinted veszélyesen közlekedik akkor tüntetőleg beállsz a mentő elé hogy vegye észre magát? Ha szabályosan halad villogóval akkor meg elengeded? Te egy b.f.sz vagy. A mentősök akkor szenvednek balesetet ha egy hozzád hasonló kakaskodik velük.

reader613 2009.11.02. 11:42:26

@forrórágógumi: ezaz, szuzukival büntetőfékezést a szabálytalanul száguldó tűzoltóautónak! :D

Walter Melone (törölt) 2009.11.02. 11:48:01

1.)Ilyen konvoj miniszternek nem jár. Akit láttál az vagy külföldi államfő, vagy magyar közjogi méltóság volt.

2.) Nem azért mennek így, mert hamarabb akarnak odaérni, hanem mert a biztonsági fokozat amibe a védett személy sorolva van, ezt követeli meg.

Teljesen felesleges ezen hőzöngeni. Ez így van a világon szinte mindenhol.
A politikai részhez annyit, hogy pont az orbán kormány visszaélései miatt szigorították meg a kéklámpa használatot 2002-ben.

Walter Melone (törölt) 2009.11.02. 11:50:24

@Rocky:

Az őrezredre a KRESZ-en kívül a Rendőrségi Törvény is vonatkozik, és ez felülír néhány jogszabályt.

Tehát, nincs igazad.

Walter Melone (törölt) 2009.11.02. 11:53:28

@babel:

X5 volt említve. Gyanítom erősített kasznival. Lehet úgy 3 tonna.

Szted ha ráhúz a te középkategóriás autódra, akkor te "ki tudod billenteni a kocsid orrával"?

A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél · http://www.planetside.blog.hu 2009.11.02. 11:58:03

Nem ez az első eset, hogy a biztosításban, felvezetésben részt vevőknek elönti az agyát a szar...mert megteheti.

Szerintem az ilyen pillanatokért jelentkeznek erre a munkára.

És igen, tudom, hogy nemsoká jön Mityu, és megmagyarázza, hogy az olyanokat legkésőbb a PÁV-vizsgán kiszűrik. Csak hát a "közös élmény" a szembesávban letoló, meg rárántó (mármint nem úgy, bár ki tudja?), nyitott furgonajtóban géppisztollyal frenkiző fülhallgatós-kopaszokról nem ezt mutatja.

Hogy tolná le az ilyen a motorján, vagy akár a páncélozott Ódiján a szembesávból a tolólapos KRAZ-t!

babel 2009.11.02. 12:10:26

@Walter Melone: Sure. Simán. Akarat és tehetség kérdése. Illetve fizika. (Mellesleg honnan veszed, milyen autóm van? Mi van, ha én is köcsög terepjárós vagyok???) ;)

Walter Melone (törölt) 2009.11.02. 12:23:42

@babel:

Hidd el ezek a srácok sokkal jobban vezetnek egy átlagos sofőrnél. Tudják mit miért csinálnak, és ha dolgoznak akkor a legritkább esetben sem "brahiznak".

Rocky 2009.11.02. 12:24:18

@forrórágógumi:

"@Rocky: magyarul ha szerinted veszélyesen közlekedik akkor tüntetőleg beállsz a mentő elé hogy vegye észre magát? Ha szabályosan halad villogóval akkor meg elengeded? Te egy b.f.sz vagy."

Na eddig tűrtem a faszozásod!
Ide figyelj te egysejtű!
Elmondtam, hogy a legmesszemenőkig próbálom segíteni a mk jelzést használó járműveket!
Akkor mi kurvaanutádról beszélsz, próbálsz itt csúsztatni???

Nem szoktam büntetni se mentőt, se tűzoltót, se senkit!
Csupán arra akartam felhívni a figyelmet, hogy vannak akiknek a mk jelzés sem elég, (jellemzően nem mentő, nem tűzoltó) sőt még a szándékos, felesleges beleset okozástól sem riadnak, csak hogy hatalmukat fitogtassák!

Ha nem tudsz olvasni, szöveget értelmezni sajnállak! Nem írom le még egyszer! Lásd feljebb!

Rocky 2009.11.02. 12:29:48

@Walter Melone:

@Rocky:

Az őrezredre a KRESZ-en kívül a Rendőrségi Törvény is vonatkozik, és ez felülír néhány jogszabályt.

Tehát, nincs igazad.

Akkor kérnék linket, törvényt, jogszabályt, valamit!
Ez így elég kevés!

De akkor sem hiszem, hogy olyasmi lenne leírva abban a Rendőrségi Törvényben, hogy:
-a konvojban közlekedő, közméltóságért felelős személyzet, saját hatáskörén belül mérlegelheti a pontos érkezés érdekében, a km védelme érdekében az állampolgárokkal szembeni viselkedését, esetleges megbüntetését, megsebesítését, megölését!

Szép is lenne...
-Hú milyen pontosan ideért kedves Katalin (Szily)!
-Hát igen, az őrezredes fiúk mindent megtettek és csak négy polgári személy vesztette életét miattunk a mai nap!

babel 2009.11.02. 12:30:38

@A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél: Egyébként szerintem ez sem feltétlenül ilyen egysíkú. Nagyon is el tudom képzelni, hogy egy amúgy érzelmileg és lelkileg stabil embert is kihoz a sodrából, ha sokáig feszült, stresszes munkája közben állandó jelleggel azt látja, hogy mennyi kisebbségi komplexusban szenvedő akadályozza őt a munkája elvégzésében. Úgymond, "puszta rosszindulatból". Neki kiadták, hogy menni kell, nem magától találta ki. Ha élvezte is, az már régen volt, az indulás óta eltelt órák/percek kikezdték az idegeit, és tegyük fel a mese kedvéért, hogy keveset aludt mielőtt szolgálatba lépett. Ekkor simán összejöhet, hogy rossz döntést hoz. Mint bárki mással, vele is megtörténhet. Ezt a részét nem is vitattam a történetnek. Csak felmerült bennem, hogy mennyire valós vagy inkább vélt az a biztonságérzet, ami elfogja Őt a 3+ tonnás BMW/Audi volánja mögött?

babel 2009.11.02. 12:35:02

@Walter Melone: Elhiszem, hogy jobban vezetnek, tapasztaltabbak e téren. (Ez nem vonatkozik arra, hogy milyen jók voltak fizikából?) De nekik pl. kötelező az a továbbképzés, vezetéstechnikai tréning, amiről beszéltem. Éppen ezért érthetetlen a történet. Én a főnöke helyében rászólnék arra, aki ilyet tesz.

Walter Melone (törölt) 2009.11.02. 12:55:30

@babel:

Ha jártál már olyan tréningen, ahol az őrezredet oktatják, akkor nem írnál ilyet.

Tudod a "kivezetésnek" is van technikája. Hidd el, amit neked megtanítottak azon a tréningen ahol te jártál, az csak egy morzsája annak az anyagnak amit ezek hetente gyakorolnak.

@Rocky:

Ne legyél demagóg!
Te is tudod, h egy védett személy más előjogokat élvez mint te.
Próbálj meg mondjuk, egy ilyen konvojra rátapadni az autópályán! Megrázó élményben lesz részed, és meglátod majd, teljesen jogszerűen fognak eljárni veled szemben....

tboykaa 2009.11.02. 13:03:39

Kedves Demagóg Posztoló! 2010 után mi lesz?:DDD

A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél · http://www.planetside.blog.hu 2009.11.02. 13:44:43

@Walter Melone: És mit tesznek, ha két Q7-re rájön a "szabálybetarthatnék", és 130-al beállnak egymás mellé a pályán...

Vagy ha utolérnek két egymást előző kamionost (80 és 80,5 km/h, mert a másodiknak el van állítva a tempomatja)...

Rocky 2009.11.02. 13:45:07

@tboykaa:

"Kedves Demagóg Posztoló! 2010 után mi lesz?:DDD "

Minden új választás sok tekintetben egy új kezdet is! Ha valaki, már a reményben, a lehetőségben sem hisz, annak nagyon rossz lehet! Én hiszek benne, 2012-ben pedig indulok Új-Zélandra, ha mégsem látok semmi reményteljes változást 2 év alatt! Csak a jó irányba elindulást szeretném látni, nem várok csodát!

Rocky 2009.11.02. 13:52:10

@Walter Melone:

"@Rocky:

Ne legyél demagóg!
Te is tudod, h egy védett személy más előjogokat élvez mint te.
Próbálj meg mondjuk, egy ilyen konvojra rátapadni az autópályán! Megrázó élményben lesz részed, és meglátod majd, teljesen jogszerűen fognak eljárni veled szemben...."

Miért próbálnék rátapadni???
Természetes, hogy "előjogokat élvez"!
De FELESLEGESEN, NEVELŐ JELLEGGEL akkor sem okozhat balesetet egy az előjogokat élvező közméltóság egyik agyaelszállt kutyaembere!

A védett személy élvez előjogokat, de azért, hogy a MI érdekünkben gyorsabban, biztonságosabban eljárjon!
De nem (kutya)embere! Főleg nem úgy, hogy büntet, leszorít, fenyeget stb.

Használjon megkülönböztető jelzést szabályosan és ha úgy ítélte meg, hogy "
- magatartásával a közlekedés biztonságát,
- valamint a személy- és vagyonbiztonságot nem veszélyezteti, és meggyőződött arról, hogy a közlekedés többi résztvevője az akadálytalan továbbhaladást lehetővé tette." - akkor haladjon tovább!

Ha ennyire balfaszok, hogy nem helikopterrel mennek, hanem nekivágnak a péntek esti csúcsban az M7-nek, akkor pedig ne csodálkozzanak, ha nem tudnak haladni a szokásos 200km/ó-val!

babel 2009.11.02. 14:05:45

@Walter Melone: A "Hidd el!" nem egy jó érveléstechnika. "Hidd el!" :D :D :D

Nekem azt tanították, hogy minden embernél van erősebb. Ez filozófia. Te elképzelsz egy begyakorolt helyzetet és persze, hogy ebből ugyanaz jön ki, mint ami a gyakorlásnál. Ha az élet mindig úgy történne, ahogy a gyakorlópályán, akkor soha nem halna meg egyetlen kommandós sem. A gyakorlás hasznos. Az élet meg az élet. Ennyi. Felesleges bizonygatnod, hogy mennyire felkészültek ezek az emberek. Nem bántottam őket.

A "népnevelés" hiba a felvezető részéről. Ha baja van valakivel, azt nem neki kell "lerendezni", hanem beszól és majd a rendőrök kiveszik az illetőt. Semmi esetre sem gondolom, hogy a konvoj utolsó autójának a ráhúzása bárkire megfelel a szakmai követelményeknek. Bár az igaz, hogy ez nem az én asztalom, pusztán feltételezek. Jóhiszeműen.

tboykaa 2009.11.02. 14:24:58

Az lehet, hogy új kezdet is, de azt ne gondold, hogy majd a Fidesz emberei nem fognak emberkedni a kék villogóikkal. (És a posztoló se) Az a baj, hogy a posztolónak félig-meddig igaza is van, viszont belekeveri a politikát is teljesen feleslegesen. Én kétszer találkoztam ilyen konvojjal az autópályán, mind a kétszer kb. 180-nal ballagtam, észrevettem őket, mihelyst tudtam higgadtan lehúzódtam, elengedtem őket, mindenki ment a maga dolgára, nem volt gond. Persze ez én vagyok, más meg más. Az biztos, hogy 0 vezetési tapasztalattal rendelkező 130-al közlekedő Suzukis kiscsaj ott tojja össze magát, ha megkap a fenekébe egy 200-az tépő Q7-est, A6-ost, stb. Szal sztem összeségében ez a nagy "sietés" csak erőfitogtatás, ami most is van, 2010 után is lesz...

forrórágógumi 2009.11.02. 15:00:49

@Rocky: Ehheheh csíragyerek:
"Lehet-e egy (vegyük a legsúlyosabb esetet) mentőnek olyan sürgős dolga..."
Ebben szerintem mit lehet félreolvasni????
Szerinted mia "kurvaanutádnak" siet? Akkor meg miről beszélsz, hogy te így meg úgy segíted? Minek kevered ide a mentőket akkor? Legközelbb szorítkozza a sötétítettautós őrezredre vagy akármire vagy tanulj meg összefüggésekben gondolkodni ahogy azt általában értelmes emberek szoktak, vagy pl ne üljé kocsiba és rontsad a közlekedési morált.

Rocky 2009.11.02. 15:17:02

@forrórágógumi:

tudtam, hogy egy igazi, ostaba gyökérrel állok szemben... Hehehe!

Azok írnak ilyet, azok használnak ilyen szavakat, hogy csíragyerek, akik maguk is azok!

"üljé" - magáért beszél(sz)!

Egysejtű barátom, ha nem vetted volna észre, többször, több kommentben is kiegészítettem az eredeti posztot... csak úgy látom te nem tudsz "összefüggésekben gondolkodni"...

paraszt, lakótelepi mantrázó csicska vagy!
vagy egy rendőrspicli!

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2009.11.02. 15:21:14

@forrórágógumi: @Rocky: Kéretik egymás sértegetését abbahagyni, kösz.

forrórágógumi 2009.11.02. 15:29:09

@Rocky: rofl
részemről ennyiben hagyom

Rocky 2009.11.02. 15:33:51

@forrórágógumi:

Jobban tennéd, ha fene nagy bölcsességedben írnál, küldenél SilentSound-nak valami értelmes posztolhatót!
Abban biztos nem lesz hiba!
Az, hogy DIREKT meg nem értve fikázol, minősítesz, szidalmazol nem tudom kinek jó!

Bocs Silent, ha elragadtattam magam! De nem szeretem, ha a sértegetésem válasz nélkül marad!

SpeedFreak · http://speedfreak.blog.hu/ 2009.11.02. 17:59:55

Ha siet, siet. A kék villogót nem a miniszter úr, hanem az őrezred kezeli és jogi háttér szabályozza. A mentő/tűzoltó más tészta, mindig elengedem őket, sokszor ha nem állnak félre a velünk autózók, lehúzom az ablakot és hangosan kikiáltok, hogy "remélem anyádat viszik", vagy "a ti pajtátok ég".

Ami engem kiborít, az a BKV-s Clio, ami "üzemzavar elhárítás"-hoz tartozik. Miért kap kéket és szirénát? Miért nem kap sárgát és kocog tovább a villamos sínen/busz sávban.
Nem ismerek senkit közülük, tehát előre is elnézést kérek, de a BKV-t ismerve ezek a déli sültkolbászért meg rövidért rohanó szerelők és nem az üzemmérnökök...megkülönböztető jelzéssel...

cso zsi 2009.11.02. 19:43:03

@SpeedFreak: Talán azért, hogy a Blahán a villamos elé vetődő autóstárs ne fogja meg egy fél város életét.

csak john 2009.11.02. 21:37:24

@szaGértő: Nagyjából azt akartam mondani, amit @sreetfighter: leírt magyarázatnak. Ha szigorúan veszem az ilyen szitukat, akkor a féreg azzal, hogy téged levillog, nemcsak az adódat, hanem az idődet is lopja.

Szagértő, ha A8-asod lesz kék villogóval, akkor igen! :D

T. kommentelők, akik a kék lámpa szentségére hivatkozva anyáznak!
Ha az a kék lámpa A8-hoz vagy rendőrautóhoz tartozik, akkor hirtelen nagyon béna vezető leszek. Az A8-at már kifejtettem. A yard már többször ki akart vasalni a zebrán, mondván, mi a faszért akarok szabályosan átkelni, amikor ő arra jár (nem villogva). Meg többször láttam a városban kék fehár autót, aki csak addig kapcsolta be a megkülönböztető jelzését, amíg a szabálytalanságot elkövette (piroson áthajtás, záróvonalon megfordulás, stb...).
A tűzoltók és a mentők a legnagyobb megbecsülésemet és figyelmemet élvezik!
A többi meg kapja be!

Mityu Addideapénzt kft LE 2009.11.03. 05:24:57

@SpeedFreak:

"Ami engem kiborít, az a BKV-s Clio, ami "üzemzavar elhárítás"-hoz tartozik. Miért kap kéket és szirénát?"

Csak kicsit kellene gondolkodnod. Mondjuk egy tűzesetnél amikor a BKV villamos forgalom is le kell álljon, gondolod majd megvárják a másfél napot míg odaér a szaki, hogy áramtalanítson? Miért esik nehezére pár embernek gondolkodni néha?

Legyél nagyon béna vezető, majd seggbelőnek baszki. De lehet csak kapsz egy szép kövér pénzbüntetést elsőbbség adás elmulasztásáért. Lehet nem tudsz róla az A8-as audiban ücsörgő rendőrnek/őrezredesnek tűzparancsa van. A buta piroson áthajtás idejére felvillantott kéklámpás esettel minek mosod össze a védett személy szállítását?

S hogy miért kell az A8-asra megkülönböztetett jelzés? Az ilyen helyzetek egyszerűbb kivédésére:

sportgeza.hu/kosarlabda/hirek/2009/11/02/lelottek_ratgeber_ex-klubjanak_a_tulajdonosat/

Mityu Addideapénzt kft LE 2009.11.03. 05:46:39

@Rocky:

"Ezért van a HIVATÁSOS sofőrnek sokkal nehezebb dolga, mert nem csak át kell evickéljen a csúcsforgalmon szirénázva, de ÉPSÉGBEN kell odaérnie, különben mit érne az akcióval???

S hivatásszerűen eldöntötted, hogy te leszel az egyik aki ebben még ráteszel két lapáttal, hogy még nehezebb dolga legyen átevickélni. Nem rossz hozzáállás.

Mityu Addideapénzt kft LE 2009.11.03. 05:52:57

@Mityu:

Tűzoltók munkájához általában a következő szervek/üzemzavarosok vonulnak megkülönböztetett jelzéssel:

- rendőrék, forgalomirányítás, helyszínelés, közrendvédelmis, tűzszerész, mesterlövész
- mentőék
- ElMű
- GázMű
- BKV szervíz-üzemzavar elhárító, baleseti helyszínelő, forgalomirányító,

Ezek általában majdnem minden tűzesetnél vonulnak. Remélem sok részletezést nem óhajt senki, hogy melyik miért is?!

A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél · http://www.planetside.blog.hu 2009.11.03. 09:28:40

@Mityu: tűzparancsa? Na ne bassz, és a fegyverhasználat, mint az utolsó a kényszerítő eszközök között? A fegyverhasználat egyéb szabályai? Felszóítás a cselekmény abbahagyására? Egyéb kényszer alkalmazása? Figyelmeztetés fegyverhasználatra? Figyelmeztető lövés? Célzott lövés tárgyra? Végtagra? Vagy egyből főbelőnéd?

Igen, ezek mellőzhetők, ha a sikátorban rád veti magát a Hasfelmetsző Jack. Azt lelőheted, ha tudod. De ha a zsúfolt autópályán szerencsétlenkedő, vagy az elsőbbséget meg nem adó jármű vezetőjét akarod lelőni, akkor vagy felejtsd el a pályát (ha ide készülsz), vagy add vissza a jelvényt meg a fegyvert (ha már itt vagy), mielőtt agyonlősz valakit...

Köszönöm.

Barom.

Mityu Addideapénzt kft LE 2009.11.03. 09:55:08

@A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél:

Fasza gyerek vagy. Okos is. A tűzparancs nem egyenlő a fegyverhasználat szabályainak semmibevételével. De számíthatsz arra, ha sokat okoskodsz valamelyiknél ÉS még helyzetet is kiélezed hamarabb ránt fegyvert hidd el. Mert fenyegetésnek/támadásnak veszi.
Lásd a taxis esetét. Mielőtt nekiállsz fröcsögni kérdezzél, mert a sajtó a történet végét írta csak meg. Az elejét valahogy lehagyta.

Elsődleges szempont a támadás hárítása, ezzel párhuzamosan a védett személy menekítése.

Barmozni otthon a rokonokat. Köszi.

Tombolda · http://tombolda.fw.hu 2009.11.03. 11:41:58

Egyszer kamionnal mentem, előztem és mögöttem már villogott a hatalmas uraságokat szállító konvoj első tagja, amikor fejeztem volna be az előzést. Addig kuss volt a pályán, ezek meg *mindegy hogyan mész, akkor is a seggedbe kerülnek*... Lényegében szabad volt nekik az út, de bsszátok meg az utolsó le akart szorítani... :-D egy kamiont fullra terhelve... először értetlenkedve néztem, majd visítottam a röhögéstől és kürtültem. Erre ráértek... Ritkán ülök nagyobb kocsiba, köpjetek le, de azóta bizony direkt meglengetem az efféle fekete kékvillogós kisfaszos csodakocsiknak a pótot...

A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél · http://www.planetside.blog.hu 2009.11.03. 13:26:47

@Mityu: Értelek. Tehát továbbra is fenntartod, hogy a zsúfolt autópályán tökölő állampolgár ellen akár jogos is lehet a fegyverhasználat. "Mert támadásnak veszi..." a kormány dőre őre, és ezért akár a nyílt úton elkezdene lövöldözni - kire, mire öcsém?

Ha a magasságos "védett személy" előtt halad, akkor jó eséllyel keresztbe áll a 200-ra lassító konvoj előtt, csodás tömegbaleset, a páncélozott kasztni egyben marad, a benne ülőket meg majd az illetékesek lekapirgálják a szélvédőről.

Ha már elhagyták a "halálos fenyegetést", akkor pedig miért is akarják lelőni?

A tűzparanccsal való fenyegetőzés - mert amit a korábbi posztodban tettél, az - tipikusan azoknak a sajátja, akinek nem való a fegyver. Kb. az "apukám feketeöves karatés" és az "én apukám rendőr, és mindenkit lelő, akit meg nem talál el, azt börtönbe csukja" óvodai szintű farokhosszúsági verseny kicsit tanultabb, de lényegét tekintve ugyanarról a tőről fakadó megnyilvánulása.

Ezek után kijár a "barom" minősítés annak, aki egy közlekedési blog kommentjei között ezzel frenkizik, hogy bizony, nekik ám tűzparancsuk van. Mintha számítana. Mintha lenne a kormányőrök közt olyan, aki valóban a pisztolyát villogtatná a pályán, mikor töketlenkedik valaki. Mintha nem tudnának magukon uralkodni. Igen, a nap végén is. Igen, 800 km konvojbanrepesztés után is. Veled ellentétben, aki 2-3 csípősebb kommenten úgy felbaszod az agyad, hogy rögtön a fegyverrel fenyegetőzöl.

Polgárőr-e vagy? Vagy biztonsági őr? Munkásőr voltál-e? Lettél-e volna?

Viszont öcsém, ez a tűzparancsos dolog amúgy tényleg kurva jól hangzik! A bokámat összecsinálom, mikor ilyet olvasok. Annyira röhögök!

Mariusz 2009.11.09. 15:22:33

Üdv.

Engem nem érdekel, melyik görény hova siet.
Gyermekmentőt, mentőt és tűzoltót megilleti az ártatlanság és az indokoltan sietős tennivaló vélelme, a kormány meg vigye vissza a lopott kocsikat a kereskedőhöz.

Olyan indok nincs, amivel előnyt tud magának egy ilyen szarházi konvoj biztosítani.
Várja ki a sorát a görény.

Pláne ha 1 ember szállításához 4 autó és 15 fős személyzet kell. Mennyi lehet az? 60L gázolaj/100km, mindez a magyar adófizető pénzéből.

Suzukit minden politikusnak!

Az ilyenek ellen vennék egy navarát, elöl-hátul vadászrács, gallytörő, oldalt küszöb, aztán ráncigálhat amit akar, ő fog a szállítmányával együtt az árokban landolni.

Indulatos, és naiv ez a szöveg, de ott tart az ingerküszöböm, hogy ez a véleményem.

Ráadásul a sok birka által kormányra szavazott mocsok társaság az én pénzemből vett és fenntartott autóval milyen jogon tol le engem az útról, és különböztet meg hátrányosan azzal, hogy neki kijár a soron való áttörés?

Talán életet ment? Tüzet olt? Köztörvényes gyilkosokat üldöz?

Egyéb indok nekem nem ok, hogy félreálljak.

''autónepper.'' 2010.03.30. 09:44:21

erre annyit mondok akinek nem tetszik hogy valaki letólja levíloglja az vegyen 200+ LE autót azt meg látja miért csináljuk azt amit csinálunk .

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2010.03.30. 09:46:21

@"autónepper": Ezt most ugye nem komolyan mondod? Ugye nem?
Tudom, tudom, de, komolyan. Pff.

Doboz 2010.03.30. 11:30:47

Minap mentem kék lámpával... kicsit néztek a rendőrök, hogy a dipi rendszámú kicsi fehér Fiat 500 as mi a fenét csinál kék lámpával a tetején.
Hmm... jó volt a beszólásuk:)

beszólás-Jahhh maga azzz...
De most miért?:)

''autónepper.'' 2010.03.30. 12:55:57

@SilentSound: hát ameddig kb 50 le a kocsid úgy se tudsz meg tenni olyat amit pl én vagy akinek kicsit erőseb a kocsija meg tesz:)

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2010.03.30. 13:54:14

@"autónepper": De erős autóval hiába tolod meg villogod a gyenge autót, ha épp nem tud lehúzódni, mert azzal nem lehet gyorsan menni, ellenben az erős autó képes lassabban is menni. A levillogást egyébként alapvetően bunkóságnak tartom, a balra index kirakása nálam működni szokott, de azt is csak akkor alkalmazom, ha nem nagyon jön rá magától az előttem menő, hogy nincs több sáv, ahol megelőzhetném. Aki azt leszarja, az a villogást is le fogja.

manson karcsi · goo.gl/FVvVX 2011.03.14. 18:16:09

2011 van, és még mindig megteszik.

manson karcsi · goo.gl/FVvVX 2011.03.14. 18:16:09

2011 van, és még mindig megteszik.

manson karcsi · goo.gl/FVvVX 2011.03.14. 18:16:09

2011 van, és még mindig megteszik.

CD-R80 2011.03.14. 20:30:29

@''autónepper.'': Mit?
Villogni? Meg anyázni és szívrohamban megdögleni?:D
Az a baj néha vicces vagym de amúgy szerintem szarrá ütne egy 17 éves első bálozós:DD
Nálunk a leggyengébb autó 33Le de azzal is lehet villogni meg anyázni meg balra indexelni.
A szöveged meg jó, csak felénk az ilyet úgy hívják BUNKÓ:D

nighthawk001 2011.07.28. 11:39:36

"A nyáron történt az Árpád híd közelében, hogy egy sötét A8 kéken villogva és szirénázva próbált előrejutni a forgalomban. Szerencsére a közlekedők olyan együttműködőek voltak, hogy csak a sor tempójával tudott haladni a köcsög. :D"

Ezért tart ott az ország ahol, nem a te sem pedig a mi dolgunk eldönteni jogosan használja-e a megkülönböztető jelzéseit egy adott jármű ha használja te köteles vagy elengedni és kész nem itt hisztizni.A mentővel esetleg tűzoltókkal is ilyen paraszt vagy?

Büszke_troll 2011.07.30. 13:08:01

@nighthawk001:
a mentőt és tűzoltót nem köcsög politikus vezeti/utazik benne.

dzsaszper 2011.08.01. 16:46:05

@_ng_: no de miért nem elég nekik 1 üres sáv?

dzsaszper 2011.08.01. 16:50:22

amúgy gondolatkisérlet, az utolsó X5 jól ráhúzza valakire... és meghúzza. Hogy zárulna egy ilyen ügy?












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása