Jó használt autót vásárolni nem könnyű, különösen nem kereskedésből, mert a nagy részük egyébként is minden eszközzel csak arra megy, hogy minél többet húzzon le a szerencsétlen leendő vevőről. A múltkori Lagunás posztunk is nagy port kavart fel, még a hirdető is megkeresett azzal, hogy őt is átvágta a kereskedő a kilométer óra visszatekerésével. Frigyes ennél sokkal óvatosabb volt, időt, pénzt és energiát nem kímélve kereste meg a megfelelő kocsit, de minden bizonnyal jobban járt azoknál, akik az első, szépen lemosott autót megveszik.
2009. januárjában a helyi önkormányzatnál leadtuk a mozgáskorlátozott utalvány iránti kérelmünket.Sajnos elég szomorú történet önmagában is, annak ismeretében, hogy a gyerekek után kellett kérnünk, pláne. Elbírálva június végére, július elejére lett, hurrá, nézhetjük az autókat, vehetünk egy nagyobbat, kevésbé használtat. Eddig egy "régi" Swiftet nyúztunk, akármennyire is a szívünkhöz nőtt, kezdtük kinőni, főleg a csomagtartót.
Gondoltuk, valami alsó középkategóriás kombit/egyterűt csak találunk elfogadható állapotban úgy 1,4-1,5 millió Ft áron. A feleségem nagyjából rám bízta a döntést, el is kezdtem bújni a használtautós oldalakat. Tudni kell, hogy az utalványt csak kereskedőnél lehet beváltani, így a nagy többségtől eltérően nálam a magánszemély által árultak nem jöhettek szóba. Természetesen meg lehet oldani "okosan" is magánszemélytől ha van kereskedő ismerős, de nem akartam vállalni az ezzel járó macerát.
Tehát gőzerővel bújtam a hirdetéseket. Dízel kilőve, automata váltó kilőve, francia/olasz autók kilőve, klíma kötelező. Nagyjából ezek voltak a kívánságok, na meg az elfogadható futásteljesítmény és férjen bele a fent már említett keretbe. Nem lett volna baj a 150 ezer km sem, de csak és kizárólag megfelelő és ellenőrizhető karbantartás mellett.
Kezdett szűkülni a lehetséges jelöltek köre: Ford Focus kombi, Opel Astra Classic II kombi, Opel Meriva, Ford C-Max, Toyota Corolla kombi (AE11 és AE12 is), Toyota Corolla Verso. Nagyjából ezek. Találtunk párat, leegyeztettem, hogy megyek megnézni élőben is. Innen jön a kevésbé vicces rész. (Illetve most már az, de akkor tudtam volna bemosni egyet-egyet a tisztelt uraknak.)
1. kereskedés, Jász-Nagykun-Szolnok megye:
Opel Meriva, 2003-as, bordó, full fapad klímával és központi zárral. Gyanús volt, hogy mi augusztusban néztük meg az autót, a hirdetésben a képek februáriak voltak. Szerelővel beszéltem, azt tanácsolta, felejtsem el a kereskedést és az autót is, csak gond lesz vele...2. kereskedés, Jász-Nagykun-Szolnok megye:
Ide egy Renault Megane kombit mentünk megnézni. 80 ezer km-rel hirdették, a belseje alapján legalább 280 ezer volt benne, iszonyatosan leharcolt állapotban. Ugyanott a kereskedő nagyon ajánlgatott egy fehér Opel Astra Classic II kombit, hogy az a tuti, nézzem meg, tip-top, nekünk az kell. Nem kellett... Vajon miért ajánlgathatta annyira?3. kereskedés, Fejér megye:
Renault Scenic, 2004-es, bordó. Az orrunk elől vitték el, de a kereskedő szimpi volt és segített a paramétereknek megfelelő autót keresni. Sajnos ő sem talált, ő a pozitív kivételek egyike. Tényleg. Azon kevesek egyike volt, aki nem átvágni akart.4. kereskedés, Fejér megye:
Toyota Corolla kombi, 2002-es, világoskék. Itt kezdődött el az érdemi keresés, az előző három igazából annyira nem volt komoly. Tehát kocsiba be, elmentünk megnézni. A kereskedő tipikus faházas, murvás nepper. Beülök, telefonon hívom egyik barátomat, aki ugyanezt a márkát árulja újonnan. Sorolja, hogy miket nézzek.Bal oldalt a küszöb alatt fut egy műanyag díszléc. Az utolsó patent hiányzott. Gondoltam ez legyen a legnagyobb baja, pótolható. A gyári kerekek helyett valami gagyi alufelni. Állítólag az első tulaj, aki egyébként a nepper egyik barátja volt, lecserélte... Apropó tulaj, volt neki egy második is, hölgy, nemdohányzó természetesen, aki munkába járáshoz használta az autót. Kicsit gyanús volt a 97 ezer km. Szervizkönyv volt, igaz csak az első 3 év vezetve, nem a helyi, hanem egy kb. 50 km-rel odébb levő szervizben...
A srác kérdésemre azt válaszolta, hogy ők nem tekerik vissza az órát, mert minek, úgyis kiderül... (Ki is derült...) Annyit azért bevallott, hogy e két hátsó ív javítva volt. Elvittük szerelőhöz. Fékpadra fel, kezdik nagyon csóválni a fejüket. Emelőre fel, fejcsóválás erősödik. Kezdik mesélni. A két hátsó ív javítva volt, a két küszöb is, hogy meddig, nem tudják, mert nem látják, hogy hol van eldolgozva a festék.
Az első lökhárító előző életében piros volt. A bal első futómű kukára való. A motor orrán-száján dől az olaj. A nepper eljátszotta a nagyhalált. Mondom neki, ha 1,5 millióért nem is, 800 ezerért elhozom. Nem. Hát nem. Ugyanott volt egy Opel Astra Classic II sedan, km óra állása ugyanennyi, a szervizkönyvet majd behozza a tulaj, hát persze...
Visszatérve a Toyotára. A kereskedő váltig állította a két tulajdonost. Lekérdeztük okmányirodában - még az átvizsgálás előtt -, ott kiderült, négy az a tulajdonos, és ami a legfontosabb: banki hitel van még az autón, nincs levéve a bank opciója, tehát át sem tudnánk íratni a nevünkre... Forrtam a dühtől, teljesen potyára mentünk, üzemanyag, autópálya matrica, egy nap szabadság ugrott...
5. kereskedés, Fejér megye:
Ide csak azért mentünk be, hátha találunk valamit. Nem volt, helyette beszélgettünk egy kicsit a kereskedővel. Elmesélte, hogy a 4. számú kereskedés nagyban űzi a visszatekerős mókát. Sőt, csak visszatekert autóik vannak. Tőle nem veszi meg a vevő, mert 180 ezret futott, az meg már milyen sok, de ugyanazt az autót elviszi tőle a kedves nepper, visszapörgeti, ott meg 80 ezer km-rel megveszi ugyanaz az érdeklődő több százezerrel drágábban.6. kereskedés, Pest megye:
Renault Scenic 1.6, 2003-as évjárat a futásra már nem emlékszem, akkor már nem sokat adtam rá, inkább az állapotot figyeltem. A tisztelt kereskedő még csak fel sem állt az asztaltól amikor betértünk hozzá érdeklődni. Be lehet ülni, elmehetünk egy körre, de mégis hogyan képzeljük, hogy alá akarunk nézni... Köszönjük, viszlát...7. kereskedés, Pest megye:
Citroen Xsara Picasso, 2003-as, 91 ezer km-rel. Állítólag egy anyuka hordta vele iskolába a gyerekét, a belseje nagyon le volt pukkanva, a kárpit iszonyatosan bolyhos, a sebváltószoknya szanaszét szakadva. Egy laza 100e km-t simán letagadtak...8. kereskedés, Pest megye:
Renault Scenic 1.6., 2003-as évjárat ez is, 85 ezer kilométerrel. Kereskedő kinyitja, üljünk be, ha akarjuk vihetjük a műhelybe alánézni, adnak rétegmérőt, jöhet a mi szerelőnk is. De pillanatnyilag nincs ideje, nézegessük csak az autót, ha kérdésünk van, keressük. Átnéztem az autót. Gyanúsan rendben volt.Szerelőmet riasztottam, hogy jöjjön. Közben a feleségem megtalálta a szervizkönyvet, benne minden bepecsételve, igaz nem márkaszerviz által. Sebaj, mert mellette volt az előző tulaj telefonszáma. Közben leellenőriztük, tényleg ő volt az egyetlen korábbi tulajdonos. Felhívtam. elmondtam ki vagyok és mit akarok, jót beszélgettünk.
Elmondott mindent, őszintén, a korábbi kisebb javításokat is. Egy helyen javítva volt a fényezés és a szokásos gyújtótrafő csere már megvolt. Még meg is hívott magához az Assistance kártyát ideadni. Az autót közben megemeltük, átnéztük. Nem minden volt rajta tökéletes, kicsit rá kell költeni, de egyébként újszerű állapotban van. Elhoztuk. Az km óra állása garantált. Az autóval semmi gond nem volt azóta sem.
Voltunk még sok helyen, de azok még ennyi említést sem érdemeltek. Látunk újjáépített másik Toyotát, autópályán élt Opel Astrát (a felverődő kavicsoktól lepattogzott a lökhárító és a motorháztető nagy részén a fényezés), Ford Focust, amely "garantáltan nem volt céges autó", harmadik Toyotát aminek "csak" a hátulja volt újááépítve, szóval sok mindent. Ráadásul ezek nagy részét már én szúrtam ki, szerelőig el sem jutottunk. Természetesen mindegyik 80-90 ezer kilométerrel...
Közben kaptuk az okos tanácsokat, úgy mint "Japán autót ne, csak németet!", ezt olyantól aki az életében nem ült még Opelen kívül más autóban. Olyat is, hogy "Isten őrizz, nehogy franciát!", szintén opelestől. Volt aki a Toyotára esküdött, a végén meg kiábrándultam mindenből és vettünk egy franciát...
Akit érdekel, megkereshet privátban és elárulom a kereskedések nevét, egyik-másikat ajánlatos messziről kerülni. Ha meg valaki ilyen Renault vásárlásán töri a fejét tudok adni pár tippet, hogy mit kell nézni laikusként, szerelővel történő átnézetés előtt.
Norbi 2009.11.07. 12:43:56
Japán autót miért ne? Olyan nagy baj, hogy húsz évig hibátlanul működik?
Inkább franciát ne...
:)))
AtoszMester 2009.11.07. 12:53:44
Danessz 2009.11.07. 13:01:01
theutat villám 2009.11.07. 13:01:22
- Ide egy Renault Megane kombit mentünk megnézni.
- Renault Scenic, 2004-es, bordó.
- Renault Scenic 1.6, 2003-as évjárat a futásra már nem emlékszem
- Citroen Xsara Picasso, 2003-as, 91 ezer km-rel.
- Renault Scenic 1.6., 2003-as évjárat ez is, 85 ezer kilométerrel.
a végén meg kiábrándultam mindenből és vettünk egy franciát...
Az a fontos, hogy mindig ilyen következetes legyél...
miako74 2009.11.07. 13:07:34
RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2009.11.07. 13:07:39
ruppótlankodik, azt nem kell a kisfogyasztású dízel! meg is érdemli, jártjon csak 10 literekkel az 1.6os xarral :DD
Don Blasius 2009.11.07. 13:11:55
Elég alapos voltál egyébként, talán tényleg sikerült jóba nyúlnod, használd egészséggel!:) Sokat elárul ez a keresés arról, hogy bizony az istenített Toyotát és szét lehet rúgni, és egy franciára is lehet vigyázni. És ezt Opelosként mondom.:))
Don Blasius 2009.11.07. 13:15:56
Az a gond, hogy dízelt én sem mernék venni használtan. Könnyebb belenyúlni a tekert véres torkúba. És hallottam rémeket az elszálló adagolókról és több százezres javításokról.
RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2009.11.07. 13:17:02
Don Blasius 2009.11.07. 13:21:16
Na, de ha az előd nem vigyázott, azt nem biztos, hogy ki tudod szűrni az állapotfelmérésen. Vagy igen?
Col.Maybourne 2009.11.07. 13:26:26
Nics baj a diesellel ha pontosan karban van tartva, gyari szurokkel es olajjal (5W30). Ja, es 5.5 literrel jarok...
Don Blasius 2009.11.07. 13:38:55
Hát igen, a karbantartás a lényeg. Én most nem tervezek autócserét egyelőre, de azért köszi a felajánlást.:) Milyen VW?
Rocko- 2009.11.07. 13:59:50
pedig ez lesz a Te barátod.
dízelt azért nem akarnak venni egyesek, mert a felújítása marha sok pénzbe kerül. általában a visszatekert órás autóknál utólag derül ki, h jah, hát az 200 000 és most lenne akutális egy nagygenerál. az pont fizethető, a dízelségből megspórolt pénzen. csak éppen az az eladó zsebében van.
német/japán: mindenki azt vegyen amit akar. tök mindegy hol gyártották, az a lényeg hogyan tartották karban.
Spikk 2009.11.07. 14:07:37
Tombolda · http://tombolda.fw.hu 2009.11.07. 14:15:37
Amúgy gratulálok a kitartásodhoz!
RaveAcE 2009.11.07. 14:25:40
20 évig működik, csak leesik az ajtó meg a kerédob a rozsdától. Mazdám van, a motor jól bírja, de a festék alapozásban nincsenek a csúcson.
potha 2009.11.07. 14:43:25
@Col.Maybourne: A miénk amúgy szintén 1.9 diesel és vw, 186e km, de 6.5 körül eszik, pedig szervizkönyves ez is.
Lehet én csinálok valamit rosszul? :D
Don Blasius 2009.11.07. 15:18:46
Hát az 1.9-es TDI elég sok autóba került. Még konszernen kívül is, pl. Galaxy.:)
Mityu Addideapénzt kft LE 2009.11.07. 15:18:54
Találtam már 33 éves Ladát is:
indafoto.hu/mityu/image/5454003-128fbeba/209995
De van még régebbi autószerkezet, és francia:
indafoto.hu/mityu/image/1520705-d90fbf05
Ez utóbbit, információim szerint még maga Andre Citroën tervezte...
:))))
Marcellusca 2009.11.07. 15:26:24
thinker_ 2009.11.07. 15:47:05
olvasás abbahagyva részemről... :)
Mityu Addideapénzt kft LE 2009.11.07. 16:00:33
imittto 2009.11.07. 16:02:06
Mityu Addideapénzt kft LE 2009.11.07. 16:06:29
Tucc olvasni egyáltalán? :D
Don Blasius 2009.11.07. 16:08:11
Hú, azt én is akarok! Most már sárga Wartburg kombival láttam az újságot. :)
Yoli87 2009.11.07. 16:11:10
Nálunk 3 is megfordult. Egy Citroen Xantia 2.0 benzin, egy Peugeot 306 1.6 benzin és egy Renault Kangoo 1.5 D. A kangooban kelett valamilyen szelepet kicserélni, a Citroenben meg a gömböket után töltetni.
Szerintem jók és kényelmesek is!!!
redriot77 2009.11.07. 16:15:52
Mityu Addideapénzt kft LE 2009.11.07. 16:16:39
Az is megvan. Mondjuk ennyi pénzé ilyen cég Matchbox minőséget is produkálhatott volna.
Jössz este, elhozzam megmutatni-e?
stikasz_1 2009.11.07. 16:29:55
A titok valahol ott van, hogy teljesen felesleges a csodát várni. Nem, sajnos nem létezik negyedáron pár éves, alig hajtott, csúcsszervizben kezelt, fullextrás járgány, amit hobbiból nagy veszteséggel árul a tulaj, mert neki az így pont jó. Ha olcsón veszel használtat, biztosan lesz pár bütykölnivaló, valahol meg is lesz ütődve itt-ott. Az viszont nem árt, ha az ember a valós igényeivel tisztában van, és ahhoz illő autót vesz. Ja, meg nem veszi drága hitelre a dögös kocsit, amit pár hónap múlva alig bír eladni, mert nem bírja a részleteket fizetni és persze a tankolás is túl sokban van.
Az emberek jelentős részének elég lenne a pár éves Swift, és többet nem is tudnak igazság szerint megfizetni... Csak mennyivel jobb buli valami 2,5 literes, trendi autó...
Pot_147 2009.11.07. 16:44:04
Én is dízelt vettem, bár csak kb. évi 35-40.000km-t megyek vele. A matek tényleg igaz addig, hogy ha nem mész 100.000-et minimum, akkor a benzines olcsóbb, ám a helyzet az, hogy nekem a mindennapokban nem mindegy, hogy egy autót hetente egyszer vagy kétszer kell tankolni. Ez egy más típusú 'spórolás', aminek előre fizetem meg az árát, amikor egy drágább kocsit veszek. Ha ugyanekkora tömeget szeretnék egy benzines motorral megmozgatni, akkor az 10 liter környékén lenne a drágább benzinből. Így meg hat-féllel elvagyok.
Visszatekert óra:
Tavaly októberben vettem Kaposváron egy Primera Diesel kombit. 2000-es évjárat, eléggé fapados verzió (nincs klíma, de én direkt ezért vettem, nem szeretem a klímát), talán 71 vagy 73e km volt az órában. Viszont eléggé egyben volt, váltógomb, kormány, huzatok, kárpit, minden azt mutatta, hogy ha több is az a km valamivel, mint amit az óra mutat (akár a duplája), akkor se lehet egy annyira rossz gép. Átvittem a szomszédos szervizbe, ahol a tulaj cimbora, felemelték, alánéztek, mértek turbónyomást, lengőket, fékeket, túráztatták egy kicsit és azt mondták, hogy a vas szemre rendben. Volt rajta némi javítás (Bp.-i autó volt), de tisztességesen elvégezve.
Nos, megvettem és azt leszámítva, hogy szegényem olyan lomha, mint a vemhes tetű, tökéletesen szolgál. Vétel után szíjak, görgök, olaj, szűrők és az ilyenkor szokásosak lecserélve. Mentem vele eddig harmincegynéhányezer km-t, megkapta, ami jár, viszont soha semmi egyéb baja nem volt. Az a tipikus dízel, amire azt mondják, hogy a világból is kimegy. (A fater Astrájában 620.000 körül van és még halad. Na jó, már nem fickós annyira.)
Szóval, a fene tudja... Szerintem egyértelmű intelmeket közzé tenni márkákkal kapcsolatban nem éppen bölcs dolog. Az viszont, hogy a tróger kereskedők kilétére fény derül, több, mint hasznos.
Gvtisavar Djavakhi (törölt) 2009.11.07. 16:47:21
TH 2009.11.07. 16:48:04
@miako74: Én is pont erre gondoltam, hogy ennyi lóvéért elég új kombi Chevrolet Lacettit lehet venni, ha sikerül jót kifogni, akkor az eléggé tuti üzlet, a Daewoo/koreai Chevrolet igen megbízható, a kombi Lacetti pedig a méretkritériumnak is bőven megfelel.
Taxomükke (UK) 2009.11.07. 17:02:03
Igazából jó lett volna, ha a kereskedések nevét és legalább a várost beírod, hogy hol vannak... ez így kevés. Azt mindenki tudja, hogy aki benzinszagú, mind gazember, de nevesítve jobban lehetne szelektálni.
Mondjuk amúgy jól csináltad. Szerintem komplett idióta, aki anélkül vesz használt autót, hogy megbízható szerelővel átnézetné... az még egy 200.000 Ft-os autónál is megéri, nemhogy egy hétszámjegyű összegért megvehetőnél.
Mityu Addideapénzt kft LE 2009.11.07. 17:03:14
"Az emberek jelentős részének elég lenne a pár éves Swift, és többet nem is tudnak igazság szerint megfizetni... Csak mennyivel jobb buli valami 2,5 literes, trendi autó..."
Pár évvel ezelőtt megállított Érden egy rendőr Egy E34-essel voltam (gy.k.: 520i BMW). Nézegeti a forgalmit, hümmög magában. Kérdezem tőle mégis mi a probléma?
Azt mondja: Nagy értékű autó....! :)
Mondom EEEEEZZ nagy értékű? (Akkori ára 800ezer és 1milla között mozgott használt-pijacon.) Mondom akkor a Suzuki az mi? (Tudtál venni akkoriban 1millió600ezeré' egy fapados swiftet.).
Jót röhögök azóta is ezen... :))
ariadne_9 (törölt) 2009.11.07. 17:03:31
Szerelő ismerős nem lévén apámat rángattam el, aki ötödik autóját nyúzza. Átnézte rendesen, nála átment a vizsgán, aztán elvittük egy szervízbe alánéztünk, minden oké. Megvettük, kis hitel azért kellett.
Beleszerettem, életemben nem vezettem ekkora kocsit. Minden tökély, váltózár, klíma,stb. maga a tökéletesség első autónak.
Februárban elvittem átnézetni a kolleganőm barátjával, na így már lett ismerős és megbízható autószerelőnk. A fékek teljesen kész voltak, nemcsak a betétet kellett cserélni, plusz olajcsere, stb. 80ezer forint. Aztán nyáron vajdasági szabadság, párom szüleinél. Két hétre mentünk, első hét végén az indítózár tönkrement. Helyi autószerelő (aki nagyrészt a Zastavák rendberakásával foglalkozott) valahogy összefoltozta, hogy egy csavarhúzóval sikerült beindítani. (A határon kissé furcsán néztek visszafelé.) Ott nem lehetett megjavítattni, illetve egy hónapot kellett volna rá várni. Nekivágtam a 300 km-nek, hazaértünk, megrendeltem az indítózárat (26ezer), meg elvittem a szerelőnkhöz, esedékes volt a műszaki és zöldkártya is, még 80 ezer. Két hónapja zárlatos akkumlátor, csere 15 ezer.
Az egyik szemem sír, a másik nevet, van autónk, de ennyi pénzt az elmúlt tíz évben nem költöttem el, mint az elmúlt egy év alatt.
Mityu Addideapénzt kft LE 2009.11.07. 17:07:26
Használt autót olyat sose veszel amire nem kell alapban rákölteni x ezer forintot. :)
porthosz 2009.11.07. 17:07:32
1, előre kiválasztott tipusok (nincs értelme használt autónál sokkal jobban számít a kocsi állapota, mint hogy xy márkájú-e)
2, nem a tipus alapján keresünk kereskedőt, hanem bemegyünk a kereskedésbe, aztán keresünk egy nekünk passzoló autót
A kereskedőkről meg:
1, hihetetlen milyen autókat árulnak, nekem akartak már eladni állítólagos törésmentes corsát, aminél mikor felnyitottuk a motorháztetőt még én is kiszurtam az össze vissza heggesztett kasztnit (pedig első autó lett volna szóval totál nem értettem a kocsi vásárláshoz, vagy hogy egyáltalán mit kéne nézni)
2, a kilóméter óra nem jelent semmit, minimum egy 100-ast hozzá kell adni mindig. Mert lehet ugyan hogy a kereskedő tényleg nem tekert rajta, de ne legyünk naivak, akitől vette az már biztosan (akkor is ha magánszemély volt az eladó).
És végül úgy általánosságban:
-olyan nincs hogy olcsó, alig használt, kevesett futott, de 2 literes 120 lóerős jó karbantartott autó (ki a franc az aki azért vesz autót hogy a garázsban tartsa?...)
Mityu Addideapénzt kft LE 2009.11.07. 17:19:56
Én vitrinben tartom....:))
Holdkóros Tónyó 2009.11.07. 17:19:58
tempx 2009.11.07. 17:21:02
Engem erdekelnenek a kereskedesek nevei. tempx kukac freemail.hu
Elore is koszonom.
Udv.
Gábor 69 (törölt) 2009.11.07. 17:21:24
Toyota Corolla combi, 23 éves, Diesel 1,5 MILLIÓ kilométerrel izzítás nélkül télen is pöccre indul.
Egyszer lett hengerfej tömítés cserélve, egyébként gyári.
Fogyasztása 6 liter városi forgalomban.
Tuti, mert saját!!!!
Az autót könnyű megismerni, rá van írva, hogy TOYOTA !!
magyar-magyar szótár 2009.11.07. 17:26:06
Namost elárulok egy titkot: A mozgáskorlátozotti utalvánnyal a pócentárok 77%-a csal, a maradék valóban jogosult ennek szívja meg a levét, de nagyon.
Az árképzés így történik: Autó piaci ára (felsőhangon) + mozgáskorlátozotti utalvány = az ár, amivel az ilyen versenyzőket megkínálják, különösen, ha anyu nagyon szorítja magához a kis barna műbőr (Szolnok és Vidéke ÁFÉSZ a köralakú, csillagos-sugaras címeres) autóstáskát.
Bevallom, meg is érdemli a legtöbb "beccsűűűlettes mozgássérült", hogy jól átverjék őket: Ott rakenróloznak a leszázalékolási felülvizsgálaton a szalonállapotú, karcmentes nullkilométeres trabant-jaikkal meg botjaikkal, festékszagú mankók, meg-megállnak gondolkodni, melyik lábukra kéne sántítani.
Az olyanok, akik meg a nagymama rokkantságával trükköznek, aztán nagybgőznek (basszusoznak) a nammamit elvinni a temetőbe is évente egyszer, FŐŐŐLEG MEGÉRDEMLIK és ilyen az utalvánnyal trükközők fele!
Namost Ott volt februárban? ÉSSS??? Köszön be a jólét Magyarországra is, Németországban van autó, ami a 15 évéből neégyet használtautótelepeken állt, én is vettem pár ilyet. Manapság, ha egy Opel Meriva 2003-ast el tudnak nyomni 8 hónap alatt, műűűvészek.
magyar-magyar szótár 2009.11.07. 17:30:14
Légszűrőt meg kétszer. És az emelő meg pótkerék nincsen benne.
magyar-magyar szótár 2009.11.07. 17:32:12
mohusssska 2009.11.07. 17:39:29
LOL
cmyk 2009.11.07. 17:44:37
Szóval isten hozott az autósok között :) Valmi mindig elkopik egy autóban. Csak kérdés mikor?
Hkacsa · http://hkacsa.blog.hu 2009.11.07. 17:46:02
Legalább annak a tudatában, h mitt vett a kedves postoló, ezt kihagyhatta volna, persze ha nem magat akarta lejaratni.
kokoro 2009.11.07. 17:46:14
:-)
danaz · http://www.autostat.hu/autos-forum 2009.11.07. 17:51:36
csaklesekminta 2009.11.07. 17:52:24
www.nfh.hu/
figyelmét mikor keltik fel a fenti esetek ?
Minek is, hiszen: "Az árak forintban értendők és tartalmazzák az ÁFA-t" mindenütt kint van.
Mr. Ray · http://bluray.blog.hu 2009.11.07. 18:03:30
Kabeka 2009.11.07. 18:10:06
Brigi \"B. A.\" főnöke 2009.11.07. 18:20:23
Brigi \"B. A.\" főnöke 2009.11.07. 18:25:40
Kerékcsapágy elöl-hátul, ha zúg vagy remeg a kerék, csere (10-15 E/db, érdemes párban + futóműállítás)
Generátor tölt-e, illetve nem-e szívja a akksit (80E.)
Gyújtótrafó (4db, ára ismeretlen)
Váltó hajlamos nehezen venni a fokozatokat, főleg hidegen, rossz állapotában kiszórja a fokozatot (ára ismeretlen)
Mindez 4 év alatt.
Káposztakukac 2009.11.07. 18:26:31
M13 2009.11.07. 18:27:08
JOHN RAMBO 2009.11.07. 18:37:46
Ültél már valamelyikben?Akkor nepofázz hülyeségeket!Citroenem van,de nem húzom le se az olaszt,németet,koreait(daewoo).ROSSZ AUTÓ NINCS CSAK GAZDÁTLAN.Te meg járjál gyalog nagyokos,mindenttudó megmondóember.
Suttora 2009.11.07. 18:43:28
Riska 2009.11.07. 19:18:32
Anyámnak jövőre 10 éves yarisa van. Naponta használja, nyúzza, nem kíméli, nem lennék a kocsi helyében. 1x cseréltek benne fékpofákat, de gyakorlatilag 0 Ft-ot költött rá plusz költségként. Soha semmi baj nem volt vele. Én is rengetegszer vezetem, ok, hepe-hupás úton kicsit nyikorog, a kuplungja néha kicsit csúszik. És? Ennél megbízhatóbb autót soha nem is kívánhatnék magamnak. Hibátlanul üzemel a 40 fokban, a -10-ben is, az alvázig érő vízen is simán átmegy, egykét nagyobb kátyút / benézett fekvőrendőrt is kapott már, nagyon strapabíró, mindent túlél. Egyetlen hátránya, hogy nőies autó, nem mutatok benne túl jól a 190 centimmel :D De pont beleférek, és a maga 4.5-5 literes fogyasztásával ideális városi autó.
TAXI 2009.11.07. 19:25:21
Lehet törött, ha lelkiismeretesen lett javítva. -Sajnos itthon nem jellemző-
EMU 2009.11.07. 19:43:25
hokihari 2009.11.07. 19:43:35
vmaast 2009.11.07. 19:49:05
Könyörgöm! A harmadik évezredben élünk, MINDEN autót robotok készítenek, MINDEN márkának és típusnak vannak hibái, leginkább formára, szolgáltatásra érdemes válogatni. Van ugyan egy-két valóban neuralgikus momentum (Ford Lucas Diesel üzemanyagrendszere, Opel Astra -pont a Classic combi hátsó ajtó rozsdásodása, stb...), de aki beleugrik a hűűűdefájin fíldödiferensz-életérzésbe, legalább TÉNYLEG érezni fogja a különbséget pl. egy BÁRMIT leverő, BÁRMINÉL jobb modern Alfa motorhoz képest, vagy egy 100 %-ban galvanikusan korrózióvédett karosszériával (pl már 1987-ben, és nem igazán német gyártónál)szemben :)
A titkos favorit viszont tényleg a koreai autó manapság.
Megbízhatóságukban a régebbi japikkal versengenek (míg az új japik már nem annyira), viszont mindezt emberi árban mérik, és még nem is olyan csúfak, bár ez szubjektív ugye.
M13 2009.11.07. 19:50:44
McK (törölt) 2009.11.07. 20:02:22
Nem veszünk,francia,vagy olasz autót..vesz egy franciát.
Nem veszünk kereskedésben autót,mert tudjuk,hogy mind tróger,de ha jól számoltam,30%-uk korrektnek tűnt..
1.500.000FT-os autóra 800 ezret ráígérni az korrekt..a kereskedő meg lehúzós geci,mi?
Igazi faszfej vagy öregem.
A többire nem is reagálnék hosszasan..
Az egyik szerint G astra fékjavítás 80 ezer(?) a másik meg ecseteli a 9 éves dizel kombija km-t,ami lehet,hogy nem 79,hanem a duplája. Reálisan a 4-szerese...
A blog pont olyan,mint az élet.
Azok kiabálnak a leghangosabban,akiknak fingjuk nincs az autóról..
McK (törölt) 2009.11.07. 20:05:42
Segíts,hogy megvilágosodjunk.
Hogy is van ez az utalványosdi?
A kereskedésekben lóg az autón egy árcédula.
Bejön a vevő,és közli,hogy érdekli,és utalványa van..
Hogyan lesz ebből a kiírt ár,plusz 300 ezer?
Tudod ebben az országban azért,mert valaki mozgássérült,még nem idióta,veled ellentétben,mert Te az vagy.
eklar 2009.11.07. 20:06:07
McK (törölt) 2009.11.07. 20:08:59
Típus,évjárat megjelölést,és próbálunk segíteni.
Vannak általános dolgok,és vannak típus specifikusak,melyek az adott típusra jellemzőek.
vinczej · http://vinczej.blogspot.com 2009.11.07. 20:53:15
ariadne_9 (törölt) 2009.11.07. 21:02:09
És abban igazad van, valóban nem értek nagyon az autókhoz, nem ez a szakmám. Igyekszem pótolni, hogy amennyire lehet eligazodjak.
De te nyilván tutira 100-as mindenben.
Leírtam azt is hogy első autónk. Ha nem lenne világos...
Ez a baj ezzel az országgal, ha valaki bevallja, hogy nem ért valamihez lúzer, ha ért hozzá nagyszájú...
Miért kell egyeseknek ilyen nagyképűen fölényeskedni?
ariadne_9 (törölt) 2009.11.07. 21:04:31
mr.guargumi 2009.11.07. 21:06:29
"1.500.000FT-os autóra 800 ezret ráígérni az korrekt..a kereskedő meg lehúzós geci,mi?
Igazi faszfej vagy öregem."
Ha sikerült értelmezned a szöveget, akkor vágod, hogy a 800ezres ajánlatot az után tette, hogy kiderült, hogy az autó is csak 50%os az ígértekhez képest, ráadásul neked mi közöd van hozzá (csak nem te akartad neki eladni?), hogy mennyit kínál egy autóért. Óvatosan a mások degradálásával..
stüszi 2009.11.07. 21:08:33
ariadne_9 (törölt) 2009.11.07. 21:16:16
s9e (törölt) 2009.11.07. 21:19:02
Ha pedig gazdasági válság van, akkor kirugják a robotokat mint a Suzuki. Ugye? :)
Gazsi bácsi lótetű 2009.11.07. 21:20:25
A Toyota sem isten már, a minősége semmivel nem jobb az átlagnál, de még remekül megél a hírnevéből. A Carina után a minőség erősen csökkent. A VVTI motoroknak egy időben szokása volt igen erősen enni az olajat. Nálunk a flottánkból egy autónál fogadta el a Toyota a problémát, és garanciában javította. A 0,7 liter/1000km náluk még belefért... A török gyártású Corollák hullanak ám szét rendesen. Volt Xantiám (imádtam, fűtőradiátor csere volt csak vele), volt Fiat Tipo td-m, kapta a kiképzést rendesen, de bírta. Volt több Corollám, sőt most is van a családban. Volt (és van) Ford is jónéhány. Sőt van Citroen C3 is. Egy dolog ami tény: nincs minőségi különbség a japán-francia-olasz-német autók között. Persze elfogultság van, ahogy "megátkozott" autó is. És xar szervíz is...
cso zsi 2009.11.07. 21:29:03
Toyotám nem volt.
Fordom, Fiatom nem lesz, legalábbis ezekből dízel biztos nem.
Picassonak nem volt baja, de az 1,6-os benzines gyenge neki.
Igazából mindenbe legalább 2.0-es motort tennék, azzal odalépni is lehet cinkes helyzetben, de lassú haladásra is képes rángatás nélkül. 1,2-es Opel nevetséges, és gyorsan fogy. Ezek mind rendszeres szervizelésű, céges kocsik voltak.
Magán használatban kisautók, és nagyok, de azok csak 20-30000 km-t voltak alattam, és a nagy, öreg autó akármilyen jó volt fénykorában, ha kontárról kontárra jár, csak egyre rosszabb lesz.
Morzsamondja 2009.11.07. 21:30:53
- 14 éves
- 68.000 km
- 1500 ccm, 5-ös váltó
- hibátlan kaszni és beltér, minden gyári
- alja nem rohad, gyári még a katepox rajta
- Fogyasztás vegyesen 8-9 liter.
Eddig max 50.000 Ft-ot költöttem rá tömítések, új akksi, téligumi szett végett.
Vételár 180.000 Ft volt.
Innentől minden japán/német/francia/olasz autós elmehet a sunyiba :-D
(A családi autó nálunk egy űrhajó civic, azzal is nagyon meg vagyunk elégedve, de az még csak 3 éves. Megnézem majd 14 évesen)
McK (törölt) 2009.11.07. 21:41:25
Elképzelhetetlen számodra,hogy egy autó vételárának kialakításakor figyelembe veszik a hibáit,előéletét?
Nem,nem én árulom.
Elképzelhető,hogy az autó egy kredenc volt,nem ritka.
Csak jó lenne,ha azt várnák el a vevők egy autótól,amit lehet.
Egy 7 éves autó,az 7 éves,nem új.
A hibátlan új,szalonban van,oda kell menni,és nem 1500 ezret kell kifizetni érte,hanem 5 milliót.
Ha kicsit magukba nénznek,és értenek hozzá,nem pofátlankodnak 800 ezret ajánlani egy 1200-1500 eFT értékű autóra,akkor sem,ha nem tökéletes,mert nem kell annak lennie..
Az autóvásárlók azonban 500-ért is újat akarnak.
Elvárják,hogy a nagyin ugyanúgy feszüljön a bikini,mint egy 18 éves picsán..
Ez a bibi itt.
Egy autó átlagéletkora 15-16 év itthon.
Elvárjuk,hogy egy 15 éves autó újszerű legyen.
Melyikünk egésségi,esztétikai állapota azonos a maival?
Eljön autót nézni,és hülyeségeket néz,hülyeségeket kérdez.
Egy F ASTRÁN AKI SZERVÍZKÖNYVET KÉR 15 ÉVES KORÁBAN,az szinplán gyagyás..
Én meg nagyképű vagyok,nem vitás,de ki nem szarja le,attól ez még tény marad.
Egy 60 éves hölgyön nem a ránc a lényeg,hanem hogy jó egésségnek örvendjen.
Ha egy F astra jó gumikkal,sok műszakival rendelkezik,jó átlagos állapotnak örvend,akkor az vállalható autó az ára tükrében,és nem az lenne a lényeg,hogy 92-es,vagy 95-ös,esetleg szép-e a színe..
Csak ez a többségnek magas.
JOHN RAMBO 2009.11.07. 21:41:28
"Innentől minden japán/német/francia/olasz autós elmehet a sunyiba"te meg a nem rohad sehol ladáddal!
McK (törölt) 2009.11.07. 21:45:35
Egyrészt nem kerül annyiba.
Másrészt ez nem hiba.
A fék kopó,fogyó alkatrész!
Jó ,hogy nem az olajcserét róvod fel hibának.
Az autó nem egy bútor,nem egy asztal,vagy virágláda,hogy megveszed,eszel rajta,virágot ültetsz bele,és le van a gond..
Szervizelni kell!!!
McK (törölt) 2009.11.07. 21:48:03
McK (törölt) 2009.11.07. 21:50:06
Ez a valóság!
McK (törölt) 2009.11.07. 21:56:58
Anyámnak jövőre 10 éves yarisa van. Naponta használja, nyúzza, nem kíméli, nem lennék a kocsi helyében. 1x cseréltek benne fékpofákat, de gyakorlatilag 0 Ft-ot költött rá plusz költségként. Soha semmi baj nem volt vele. Én is rengetegszer vezetem, ok, hepe-hupás úton kicsit nyikorog, a kuplungja néha kicsit csúszik. És? Ennél megbízhatóbb autót soha nem is kívánhatnék magamnak. Hibátlanul üzemel a 40 fokban, a -10-ben is, az alvázig érő vízen is simán átmegy, egykét nagyobb kátyút / benézett fekvőrendőrt is kapott már, nagyon strapabíró, mindent túlél. Egyetlen hátránya, hogy nőies autó, nem mutatok benne túl jól a 190 centimmel :D De pont beleférek, és a maga 4.5-5 literes fogyasztásával ideális városi autó.
Na..itt az első gazdás kocsitok első tulajtól,aminek soha semmi baja nem volt,és fékbetéten kívül semmire sem költött.
Majd fog..csóri következő gazda.Mert olyan autó,amire nem kell költeni,nincs!
Olyan van,amire nem költöttek. Csak az szar.
Kicsit csúszik a kuplung,zireg-zörög,de megy,és ez van,akinek elég a boldogsághoz..
McK (törölt) 2009.11.07. 22:05:54
Kár,hogy nem írta le,mik azok a kis hibák,amiket talált.
vittore 2009.11.07. 22:08:29
Pe_t 2009.11.07. 22:08:56
Szerintem "új" autó vásárlásakor ez is igen fontos szempont. És a belső méret mellett egyáltalán nem mindegy, hogy egy esetleges balesetben melyik (mindegy, hogy német, olasz, francia, vagy japán) vasban ülsz. Szerintem egy 0,9t-ás és egy 1,5-2t-ás autó szerkezeti védelmében hatalmas különbség van...
Morzsamondja 2009.11.07. 22:24:08
McK (törölt) 2009.11.07. 22:32:08
Abból majd kiderül,hogy egy Renault Modus biztonságosabb autó,mint egy e39 BMW.
Csak mert csilingelő hang basztat,ha nem kötöd be az öved..
Én inkább azért maradnék egy E39-ben,ha baj van..mégiscsak 1790kg..
vittore 2009.11.07. 22:42:40
vittore 2009.11.07. 22:45:59
Káposztakukac 2009.11.07. 22:57:58
vmaast 2009.11.07. 23:00:37
Nos, ezen dolgozz még egy picit...
j311 2009.11.07. 23:05:46
Igaz benne van havi 25k-ban a benzin, de nincs rá +40k HUF törlesztő. :DDD
Col.Maybourne 2009.11.07. 23:14:07
Egyebkent asszonykanak van egy 1 eves Fiesta 1.4TD-je (PSA), 4.1-gyel jar vele. Hja, belga gazolaj...
vinczej · http://vinczej.blogspot.com 2009.11.07. 23:14:58
(6 éves 1.3 millió felett. Nem semmi)
McK (törölt) 2009.11.07. 23:25:37
Módus 5 csillag,e39 4 csillag..
Tehát elvileg a Modus a biztonságosabb..
Biztos így is lenne ,mondjuk falnak ütköztetéses tesztben.
De ha egymásnak mennek..maradnék a BMW-ben,csillagoktól függetlenül.
s.o.v.i.e.t 2009.11.07. 23:29:18
cso zsi 2009.11.07. 23:34:03
Nem értek az autókhoz. Használom őket, és hibalistával adom át a szerelőnek.
Azokból a Fiat dízelekből mutatóba látni egyet-egyet, amik az első 4 évük alatt széthullottak.
Ami Citroen Jumperként él, az Ducatoként fémhulladék. Fiorino-t szintén nem látni. Bezzeg huszonéves 100-as szivar az még pöfékel, akár dízel,akár benzines. Ott a körítés hibásodik meg sűrűn.
Barkason a fékek beállíthatatlanok.
Opel Combo évjárattól, és motortól függetlenül szar.
Ford Escort-Mondeo dettó. Csak a szerelőknek jó munkalehetőség.
Nem hosszú távra tervezett autók.
dajan 2009.11.07. 23:34:57
tettem bele. Amikor kihoztam akkor kb 100ezret ráköltöttem. Nem bántam meg, hogy nincs új kocsim, hiszen ez már többszörösen megkereste az árát.
McK (törölt) 2009.11.07. 23:42:24
A leírtakból ez egyenesen következik.
Ezzel egyet tudunk érteni.
A Fiat JTD motorja a kategóriájának élvonalába tartozik..
Bocsánat.
A huszonéves Diesel szivar AUDI motorja világ életében egy klozet volt,szemben a 100/a6 5 HENGERES 2,5-ös TDI-jével,ami egy elnyűhetetlen igásló.
A világ legjobb Diesel motorja pedíg a VW konszern 1,9 SDI/TDI-je volt a 90 LE-s változatig.
s.o.v.i.e.t 2009.11.07. 23:43:32
te a kerékagyon tolod a cangát; nem? ;)
kocsikból sem kell általánosítani. minegyik lehúzásra tud jönni egy-egy ember,, aki cáfolja a saját tapasztalatai alapján..
kocka ladát mindenkinek egyenes váltóval koppány kipufogóval!!!!!!!!
thinker_ 2009.11.07. 23:45:42
cso zsi 2009.11.07. 23:48:12
A Volvo korának legbiztonságosabb autója volt.
Félfrontális ütközésnél rosszul jött ki a buliból.
Amíg szivarral jártam, biztonságosnak éreztem a mérete, és a tömege miatt.
A mai autók elfogynak, a régiek görbülnek.
Abban a szivarban frontális esetén a motor hátramozdulása az utastér alá történt, és a kormányt berántotta a műszerfalba. Övfeszítés nem volt.
Azzal sosem volt eseményem, de láttam pár töröttet.
Nem állítom, hogy egy Thaliában hú de biztonságban érzem magam, de annak legalább van hátsó tűzfala, mint a szivarnak volt.
Sok más kocsinak meg nincs hátsó védelme.
cso zsi 2009.11.07. 23:51:12
Másfél millát meg kerékpáron nem tudom, mennyi idő alatt tekernék az órákba. Autóból is huszonvalahány kellett hozzá.
McK (törölt) 2009.11.07. 23:56:17
Igénytelen állat,aki ilyet tesz.
s.o.v.i.e.t 2009.11.08. 00:06:36
már épp kérdezni akartam, hogy mi a véleményed azokról, akik koppányt raknak alá.
s.o.v.i.e.t 2009.11.08. 00:08:40
amúgy miafax? piacozol? fuvarozol? lopni jársz? vagy mi a szitu? inszomniás vagy, hogy ennyit vezetsz?
cso zsi 2009.11.08. 00:30:16
A városi vezetésből kifolyólag akár taxizhatnék is, de sosem volt műfajom az emberek átvágása.
Inkább a megsegítésük, ha olyan gondjuk volt, amit meg tudtam oldani.
Col.Maybourne 2009.11.08. 00:32:31
s.o.v.i.e.t 2009.11.08. 00:33:21
huhh.. néhányaknak olyan gondjuk van itt a városi közlekedésben, amit a guillotin oldana meg leginkább...
Brigi \"B. A.\" főnöke 2009.11.08. 00:42:12
Mözsán: Céges, újonnan (fullos), 2 év használat, ebben volt a gyújtótrafó és a generátor garanciában.
Clio: Céges futkosós, apró filléres hibák.
Thalia: Fater vette 1 éves korában (most 4 éves), ezt valószínűleg anyuka streetracer kisfia használta. Hátsó kerékcsapágyak valószínűleg a kézifék kanyarodás közbeni használatától, illetve a /35-/45 gumiktól mehettek tönkre idő előtt. (Lehet kapni csapágyat 6-8000/db áron, de azok golyóscsapágyak, nem sokat bírnak a magyar utakon, a (gyári) hengergörgős ára magasabb.)
Generátorcsere vásárlás utáni első héten, kereskedés fizette (diódasor hiba, 2 óra alatt 0-ra szívta az akksit).
Váltó: Nos, a 3-as fokozatot nehezen, recsegve veszi, 4-et néha kiszórja (lásd előélet). Jelenleg azon vagyunk, hogy egy minél kevesebbet futott totálkárosból szerezzünk egy jót (külföld).
Fordom volt és van(=napi használat, 4 éves, hibátlan, újonnan vettem, csak pályán használom, szerviz az előírtnál gyakrabban), Fiatom van(=youngtimer, imádom), Toyotája kedvesemnek van(=figyelek rá).
s.o.v.i.e.t 2009.11.08. 01:00:30
a lenti halmaz (ford,fiat, toyota), cso zsi által elmarasztalt példányai közül az egyik van nekem is. 25x.000 kilométerrel.. nyáron volt benne hátsó csapágy csere. párban cseréltem. 20.000 volt az ár. nem volt pofám annyit adni és adtam 25-öt.. hátsó híd ki, csapőgy csere, híd be- nem tudom, melyik kocsin mennyit bír a csapágy, de ha negyedmillió kilométerenként 25.000-be kerül, akkor ebből a kocsiból megyek nyugdíjba.
bazd meg 2009.11.08. 02:43:07
?aztaaa? 2009.11.08. 04:23:40
Ugyhogy sajnos az emberek 90%a tenyleg azt hiszi hogy bagoert agyonkimelt autot lehet venni.
Ostobak az emberek.
Azota fele arban vettem egy renault megant. Rosszabbra szamitottam. Gyujtotrafot csereltem, es azon kivul semmi. Csak a szokasos kotelezo. Lehet szidni a franciakat, de szerintem rosszabb a hire mint valojaban.
Es akkor adja hozza mindenki azt hogy mennyivel olcsobban veszi hasznaltan.
magyar-magyar szótár 2009.11.08. 05:07:42
Első lépés: NE MENJÜNK BE olyan kereskedésbe, ahol ki van írva a "mozgáskorlátozotti utalványt beszámítunk" A példámban szereplő szolnoki , ott "Eri Car" néven ismert band a normális, mondjuk kötéseket figyelmbe véve.. normális piaci ár 20-30%-kal növelt értékén teszik ki eleve az ártáblákat. Beviszi a paraszt az autót, mondjuk 4 éve vett 600ért egy A Vectrát, és 520-at akar érte, akkor nem javasolja neki a 499ezret, tőle ott állhat a Vectra kilenc hónapot is, sőt!!! (= tárolási díj)
Másoknak, akik lebunkóztak tahóztak.
MINDEZEK amiket írtam, "nem én vagyok" a helyzet ilyen.
Automata váltós autóban az automata váltó kb 250-300ezer km-t bír. Mivel a magyar Meseországban is él, el AKARJA hinni, hogy az autómataváltósd autó, amit Izom Tibor feszt padlóra küldött gázpedállal hajt (kapar még 3-ikban is) nincs széjjelpörgetve. Namost van Szigetszentmiklóson egy jelentős magar művész, aki TUD IS automata váltót javítani, ami különben nem akkora ördöngősség, csak ugye pénzbe kerül, a művészetnek ÁRA van. Azonban Németországban, főleg Svájban, ahol minden autó jóformán amerikaikivitelű és automata, csak az austaschent ismerik nem szarioznak javítással. Namost egy hat éves, vállalkozó által használt automata autóban 360000 km van.. ehhez vegyük, hogy a szigetszentmiklósi művész kb 140000 -ért javítja meg (néha, ha szerencseéje van, 30000 tényleges BRUTTÓ REZSI költséggel megússza a mester, néha enm...) Ki az a magyar, aki 140000-et simán letesz egy automataváltó javításért.
Nevetségesnek tarom a hisztit a "karambolos autók körül" vegyünk példának gyöngéden, ám jelentős horpadásokkal koccant autót vagy amelyiknek "garantáltan női tulajdonosa" volt, azaz a négy sarka körbekoccantgava és olcsón javítva. Ezut látja a kedves segítő autószerelő karambolosnak, holott a karambolos autót igazából egy totálkáros hátuljú meg egy totálkáros elejűből mondjuk az A-oszlop és az egész tető mentén, de alul nmerőlegesen varrták össze.. ezezk az autók törnek ketté a következő balesetben, viszont a vastagságmérő semmit se mutat, nincs az így összevarrt autó gitt, minden vastagság gyári és a fényezés is eredeti, ámen!
magyar-magyar szótár 2009.11.08. 05:26:15
Aki számára az autózás annyi, hogy A-ból B-be eljutni egy dögunalmas autóval (kivéve Honda, amihez viszontképzett szerelő Magyarországon NINCSEN! minimum érettségi, számítás és autoelektronikai ismeretek és folyamatos gyári eredetű továbbképzés, évente 2-3 3 napos bentlakásos a főtanműhelyben..) ami sokat fogyaszt, de neki a tankolás nem szám, Toyota Yaris pl 7 liter... a Prius, a vegyes elektro-benzines pl többet eszik, mint egy magyar gyártású V.A.G. 1,8 T vagy 2,0 TFSI
Az vegyen japánt, megy, ki a világból, az átlag magyar autós 10ezret hajt, az átlag magar üzleti használat pedig kb 60000 évente. Egy Toyota simán elmegy gond nélkül.. hagyjuk a Toyotát, egy esztergomi Suzukival az első 250000 km-en, ha mentek is vele, meghajtották, hogy ne kormolódjon be a motor, akkor 250000-et elmegy mondjuk 6-7 olajcsere meg vagy 5 légszűrőcsere kéne.. minimum..
Semmi sem az igazi már, mert magától szétesős autókat gyárt már mindenki, mert nem is kell senkinek egy 10 éves [ típus a szerkesztőségben :))) ] polgári autó, ami autópályán 140-nél 6,2-őt fogyaszt,m egyébként az éves nagyátlaga 6,8, a CO-ja 20 éves korában az értékhatár 20%-a... a katalizátora a második komplet kipufogórendszert éli túl, a porcelánja fehér... Kinek kell egy olyan autó, ami gond nélkül elmegy 750000-et?
Az a baj, hogy ideföl jóformán senkiben nincsen annyi realitásérzék, hogy fölmérje, ma már, aki 5 millióért vesz autót, dízelt, nem azért veszi, hogy évi 7500-10ezer km-t menjen vele!!! Németországban egy főnöki vezérhajó áévente 120000 km-t megy! Ez 3 év alatt 360000.. erre a km-futásra mondták minisztereink, meg ettte be az őrezred a jónépet "nullára futott leharcolt,. leáll menet közben" Egy fenét, behozza a nepper, visszacsévéli 30000-re és se az autószerelő, se a sok okostojás nem jön rá, pedig a gyári szervízkompjuter ki képes olvasni a valós futást: de senki nem akar azzal szembesülni. Tömegesen hoznak be taxikatNémetországból Ausztriából (fekete színű, dízel alapmotoros, de luuxus-alsókateg!!!) 750000 km van a 7-8 éves autókban , visszacsévélik 180000-ra és kész, már viszik is és ami lényeg GOND NÉLKÜL HASZNÁLJÁK-
Ámde ezek között egy se Citroen vagy Peugeot. Vagy Renault Laguna.
Ezek az autók művésziesen készülnek, franciás bohóságok az elektronikában, bár a haverom 15 éves fia a Peugeot 406-ost komplet átkábelezte és azóta jó. Mibe hal bele a francia autó?? Egyszerűen zárlatos lesz az összes kábele, és amikor ez a betegség eléri a gyújtást, beszarik a kompjuter. Eldobnak francia autókat, pedig egy jó elektromos MŰSZERÉSZ kb egy hetes munkával 100000 -ért feltámasztja.
Valamint: Aki évente 100000 km-t vezet, az nem szeretne pihe-puha selymes bársonyos ingó bingó Peugeot meg Citroen ülésben ülni, elhiszem, hogy városi úrvezetők azt a napi kétszer 800méter 3-4 km-t le képesek ülni a JUJDEKÉNYELMES ülésben.
Én ráhagyom, tőlem vegyen, aki akar 4-6 éves Peugeot vagy Citroen (a kettő ugyanaz a lényegi részeiben, csak a látványszint különbözik!!!) PSA gyártmány, ami csak a marketing-értékersítési vonalon különül el. Csak figyelmeztetetk mindenkit: Egy Peugeot vagy Citroen első kuplungcseréje 150000-nél, és ha gyáriszervzben csináltatja MÁR SOHA NEM ELSZ IGAZI!!! Az elektronmika beszarik, a fos ülések széjjelülődnek 300000 km után. Minden, ami műanyag szar és zörög és fos az egész. Ez nem elő, hanem útóítélet, sok-sok zokogó embert láttam már, aki tündéri szépségű kis franciáját a bontóba küldte, pedig nem kellet volna, csak itt is: külön szerszámok a szervizekben, különös képességek és nagy tapasztalat.
Surányi Endre bácsinak Citroenjei voltak, baj nélkül használta az öreg, emrt ÁPOLTA GONDOZTA és ismerte a csíziókat. Biztos van módszer, amivel óvni lehet az elektromos rendszert az elöregedéstől és van olyan sufbni mester, aki tud úgy kuplungot cserélni Peugeot-Citroenben, hogy ne kelljen 50000 után megint szerkezetet vagy kinyomócsapágyat cserélni.
magyar-magyar szótár 2009.11.08. 05:27:34
magyar-magyar szótár 2009.11.08. 05:32:22
Egyszer szervizes kollégáim között szabályos parasztlázadás tört ki, amikor a főnök vállalni akarta unokanővére Picasso-ját. ..
Akinek száraz adatok kellenek: Tesséj végigbogarászni egy PSA autó normaóra-normaidő táblázatát, mindenre másfél-kétszer annyi idő van megadva, és akkor ezt tessék beszorozni mondjuk egy mezei 3200Ft/órás díjjal.. Ami egy náci autónál 0,4 óra, az egy PSA nál 1,6 ...
Fishbed. 2009.11.08. 07:14:46
Nem akarok okoskodni, de nézzetek utána, hogy mi alapján osztogatják a csillagokat és, mit érnek ezek az EURO NCAP teszteken. Hamar gyorsan a találtam 1-2 cikket ami ezzel foglalkozik.
totalcar.hu/magazin/velemeny/encap/
www.vezess.hu/hirek/euro_ncap_a_torestesztek/4038/
és egy kicsit hosszabb cikk:
hvg.hu/cegauto/20060228toresteszt.aspx
Pistie 2009.11.08. 07:23:24
"Dízel kilőve, automata váltó kilőve, francia/olasz autók kilőve, klíma kötelező. "
"Renault Scenic 1.6., 2003-as évjárat ez is, 85 ezer kilométerrel. (...) Elhoztuk. "
Haljak meg de a Renault francia..
Jovanotti 2009.11.08. 08:57:34
Megtestesíted az igazi kretén autóvásárló fogalmát!
De miért is:
1.Szerelő???? Milyen szerelő? Hajszárító? Kávéfőző? Ennél már csak az jobb ha a szomszéd feleségének a barátnőjének a fia mondja, hogy ott szar autók vannak...
2. Visszatérő motívum: Renault, ugye az elején leszögezve olasz/francia NEM. Akkor mi a francnak nézted meg????? Mellesleg az eszedbe sem jutott, hogy esetleg a másik autó amit ajánl az esetleg valóban sokkal jobb?
3. Na, egy üdítő kivétel
4. Ha jól értem a kereskedő elmondta az auóról a tudnivalókat (többé-kevésbé). A tulajdonosok száma nem biztos, hogy mérvadó, mert a kereskedőt is bejegyzik tulajdonosnak, pedig ő csak árulja az autót.Ha egy első tulajos kocsi visszakerül a márkakereskedésbe, az új vevő már a harmadik tulaj lesz, pedig nem is...
A hitel addig nem jelent semmit, amíg a kereskedő be nem mutatja a bankos záradéktörlő levelet, ugyanis az autótulajdonosok 99%-a (nem elírás), ha meggkapja a banktól a törzskönyvet, úgy gondolja ezzel rendben is van a hitel törlése...pedig nem is.
5. Ez tényleg így van, esetleg ott kellett volna jobban körülnézni.
6. Tipikus pesti kereskedő...
7. Ez is...
8. Ismét Renault (csak emlékeztető: olasz/francia nem), ráadásul ezt meg is veszed.
Megtestesíted a tipikus magyar vásárló, az ötödik emeltről: jó adag üldözési mánia, "okos" tanácsadók, aztán megveszed azt amit nem akartál.
Folytatom: rá is fogsz jönni, hogy a Renault nem a te autód, de eladni majd csak három év múlva tudod (addig fogcsikorgatva utálod), amikor is a világ legjobb autójává válik arra a kis időre míg eladod...
hornyuszi 2009.11.08. 09:01:54
Tudom, maradok örök idealista...
ariadne_9 (törölt) 2009.11.08. 09:16:12
Te teljesen félreértetted amit írtam. Ilyen hülyét még az életben nem láttam blogokon, mint amilyen te vagy. Te is csak egy nagy szájú, szemét pasi vagy, aki lenézi a nőket, meg mindenkit.Persze fikázd csak nyugodtan a világot, hátha jobb lesz. Paraszt. Szarjál sünt.
Tibike15 2009.11.08. 09:36:54
Igen, van ilyen autó én például 2000-ben láttam egy ilyent, de szegény tulaj akkor sem tudta érvényesíteni a felárat érte, mert nem hitték el neki, hogy csak egy karc van tolatás miatt, egyszerüen nem akartak neki többet adni érte, mint a hasonló, de leharcolt fiatokért.
órapörgetés is azért van, mert egyszeri hülye ember megveszi ugyanazt az autót, ha 80e van benne, de nem kell neki, ha 180 vagy 280, mert az sok, pedig ugyanaz az autó.
A 80e km futásról csak annyit, hogy nekem a második autómban, amit tényleg nagyon ritkán használunk, van most 65e km és 5 éves a kocsi.
Szóval így higgyük el a 80e km-t egy 10 éves autóban, ami ráadásul nem is második autó sok esetben.
Nyugodjunk bele, hogy mindig átbasznak minket, mert mi ezt igényeljük.
Volt egy ismerősöm, aki nagy arccal állította, hogy őt nem lehet átbaszni, mert annyira ért az autókhoz. A vége az lett, hogy vett egy nagyon jó állapotú seat-ot, amiről később kiderült, hogy taxi volt :)
Alf (törölt) 2009.11.08. 09:40:23
Renault Megane kombi
Renault Scenic, 2004
Renault Scenic 1.6, 2003
Citroen Xsara Picasso, 2003
Renault Scenic 1.6., 2003
Érti ezt valaki???
cso zsi 2009.11.08. 10:10:30
Oda hordanak pár érdekességet, a fél autótól kezdve a már összehegesztettig, és bizony ott még látszik, hol került be a mellimplantátum a bögyös macába.
Suzuki Swifttől a Merciig bármi.
Idehozzák, valamit csiszolnak rajta, visszamegy a karosszériáshoz, majd visszakerül, és egy hét múlva egy "új" autó áll az udvaron.
Amikor az ötajtós Suziban az egyik oldalon látszik a merevítőidom a hátsó sárvédőnél, a másik oldalon meg csak a lemez van, az elgondolkodtató.
Vagy utólag kerül bele (festés után?), vagy "a kárpit ápol, és eltakar".
magyar-magyar szótár 2009.11.08. 10:15:49
Semivel sem rosszabb egy extaxi , mint egy olyan nyugdíjas bácsié volt Suzuki, amiben 100000 km-en át a szervízben csak x-elték az olajcseréket, de nem cserélték le. FIGYELEM! Tipikus Suzuki Service Trükk! Légszűrőcserét is csak ikszel. Miért? mert a suzukis kereskedések tudnak a legkevesebbet fizetni anak a pár baromnak, aki semmiért is dógozik nekik... Ott lopnak hát, ahol tudnak.
Miért? Mert a Suzuki értékesítésen van a legkiseb haszon és az összes akciót a kereskedők kontójára nyomatják.
Hajh, ezek a hiedelmek, ezek a hiedelmek!
magyar-magyar szótár 2009.11.08. 10:18:14
autosdolgok · http://autos.dolgok.com 2009.11.08. 11:04:08
2009.11.08. 11:28:02
Szerintem a nőket senki nem nézi le, egészen addig a pontig, amig nőként viselkednek, és elfogadják azt a megváltoztathatatlan tényt
hogy nőnek születtek. De a 21. századi öntudatos emancipált nő, mindenben jobb akar lenni, mint a férfi. Ahhoz még harcolni kell sokat.
A topikhoz: Minden használtautós probléma egy tőről fakad. Magyarországon aki eladja a kocsiját, szinte biztos, hogy egy leharcolt, lepusztult, összevisszatört bontószökevényt dob piacra, amit alkalmilag eladható állapotúra glancoltak.
A vevő meg azt hiszi, hogy a használtpiaci ár felének a felére alkudott árából, vadiúj hibátlan autó tulajdonosává válik.
Ha betartana az ember néhány alapszabályt, sokkal elfogadhatóbb lenne a helyzet:
- Használtautó vásárlása esetén örökös társunkká szegődik a javítás.
- Ha becsülettel cseréljük az alkatrészeket, és kerüljük a tákolást, gányolást, félmegoldást, akkor bizonyos idő után elfogadható állapotú, megbízható használtautó tulajdonosai lehetünk
- Nem a kilóméterszámláló alapján döntünk. Állapotra koncentrálunk.
- Használtautóra nincs garancia. Nem kellene évekig pereskedni a leszakadt wunderbaum miatt is.
- Vétel előtt alapos átvizsgálás, egy ismerős, vagy független szakival. (nem wannabe szakival)
Nagyjából ennyi.
firg 2009.11.08. 11:37:40
felelős,a futóművet leginkább a városi környezet amortizálja,ha nem így van javítsatok.Mi a baja az autópályás kocsikkal?Kőfelverődés ki nem szarja le.Korábban le kellett cserélnem az egy éves xsara picassómat 12 ezer km-rel,nem bírtam törleszteni a banknak.Hosszas keresés után egy 2002-es passat 1.8t-nél kötöttem ki.Kapaszkodjatok!!!! 200 ezer km volt benne és céges.De az összes szervízszámla megvolt szervizkönyvel,mivel gyógyszergyáré volt a kocsi nem sumákolták el a szervizeket.Tipikus autópályán élt kocsi,apró kőfelverődések stb.DE!!!nem észlelhető olajfogyasztás,a futómű hihetetlen jó (a Passat achiles sarka),pár ezer km-t beletettem de zéró hiba.Miért írtam le?Magyarországon sztereotípia,hogy sokat futott céges kocsit nem szabad venni,én nem így döntöttem és ma sem bántam meg.
sebesensuhanonyilvesszo 2009.11.08. 11:39:26
Mivel privát elérés nincs feltüntetve, így nekem is szükségem lenne a név nélkül említett kereskedésekre. Főleg, hogy hasonlóan kocsikeresésben vagyok.
E-mail: klotildelmentvadaszni kukac citromail pont hu
Előre is köszönöm.
2009.11.08. 11:47:02
Inkább úgy helyesbíteném, hogy a hidegindítás utáni azonnali igénybevétel (és túráztatás) a felelős. Az olaj az indítást követő 1-2 mp belül megérkezik az összes kritikus helyre, de kenés nem optimális, amig el nem éri az üzemi hőfokot.
Én télen minima 10 perc alapjáraton ketyegés után, finoman közlekedve járatom üzemi hőfokra. Közben meg kapom a kurvaanyázásokat, hogy mé nem megyek. Rendszerint azoktól, akik a kátyún, fekvőrendőrön százzal átrepülnek, azt ha gallyramegy valami, rögtön perelik az előző tulajt / szídják a márkát.
P.Z. 2009.11.08. 11:50:48
Amikor eladtam a 7 éves, gázos skoda feliciámat 485.000 km-el, minden hibát és rossz tulajdonságot beírtam a hirdetésbe. Másnap elvitték alku és kérdések nélkül. Aláírattam a vevővel egy papírt, hogy azonnal fékbetéteket cseréltet és elviszi a kocsit szelepállításra. Ennyi. Lelkiismeretem tiszta, mindenki jól járt.
P.Z. 2009.11.08. 12:09:13
kispista2 2009.11.08. 12:33:29
2009.11.08. 13:02:26
Úgy, hogy ez Magyarország. Itt semmi sem működik normálisan, miért lenne az autó a kivétel? Sofőrök alkalmatlanok, a szerelők gánymesterek, az utak szarok, pénz nincs semmire, az autók szakszervízt max. garanciaidő alatt látnak, aztán javítások valójában haveri-ismerősi tákolás gányolás formájában kimerülnek. Jönnek az ideiglenes megoldások, amik aztán "jó ez így" alapon véglegesek maradtak. A tulajdonosok többsége minimum költségek mellett maximumot akarják kihozni a gépből, mert úgyis el lesz adva, szopjon vele a következő tulaj. Aztán mikor a kereskedésbe kerül, már egy nagy szar az egész, a kereskedők csak az utolsó bőrt húzzák le az egészről, kiglancolják, megfelezik a futásteljesítményt, azt mehet a piacra.
Kro 2009.11.08. 13:38:51
Kicsi79 2009.11.08. 14:48:29
Kicsi79 2009.11.08. 15:20:22
efhábé 2009.11.08. 16:04:28
Amikor én körbejártam az autót, végignéztem az üvegeken az évszámot és kinyitva a motorháztetőt meghallgattam a motort, a nepper megkérdezte, kolléga vagyok-e, mert látszik, értek hozzá, pedig nem.
beste 2009.11.08. 16:26:12
Riska 2009.11.08. 18:30:51
Egyrészt nem fogjuk eladni, ha anyám a közeljövőben frissít valamit akkor a yaris családban marad.
Másrészt indokolatlan javítgatásokat nem értem miért kellene finanszírozni. Ha valami elromlik, azt megjavítanánk, de ne mondd nekem, hogy te 5 évente motorblokkot cserélsz, biztos ami biztos :) Mert ha igen akkor szólj ha eladnád a kocsid :D
McK (törölt) 2009.11.08. 19:17:33
Hogy nő vagy-e,vagy férfi,sehol sem játszik.
Az,hogy hozzá nem értő vagy,nem vélemény,hanem tény.
Ha zavar,hogy ez kiderül az írásodból,olyanhoz szólj hozzá,amihez értesz,rúdtánc,kötés-horgolás,mosogatás.
Ha mégsem ezt teszed,fogadd el,hogy lesznek akik kiszúrják,hogy a fék kopása nem az autó hibája.
McK (törölt) 2009.11.08. 19:31:06
De kuplungot igen,ha csúszik,szilentet,gömbfejet is,ha zörög,lóg,szíjakat,gyertyákat olajat is.
Pedíg nem romlanak el..
A ti autótok pedíg egy csoda a 10 éves akksijával,féltengely gumiharangjával,vagy kipuffogódobjával..Andersen..
McK (törölt) 2009.11.08. 19:44:40
Csak egy,a vödörnyi tévesen levont következtetésből:
Ha az autó legelső tulajdonosa lízing cég volt,majd a második tulaj is lizingelte,a forgalmiban 4 tulaj van,de a valóságban csak kettő.
Ha valaki egyszer megmondja nekem,hogy milyen jelentősége van a tulajok számának,majd megvilágosodom.
Én ugyanis mindíg azt hittem,hogy autót szoktam venni,nem a forgalmiját..
A Corollára visszatérve.
99,9%-ra mondom,hogy az autó teljesen tiszta volt.
Át tudtad volna iratni,hisz bevett gyakorlat,hogy az előző tulajnak fogalma nincs róla,mire jó az a papír,amit a banktól kap,de ha tudja sem szokás törölni a záradékot.
Ugyanis ez a tulajdonosnak pénzébe,és idejébe kerül,tulajdonosváltáskor viszont az új tulaj a záradéktörlési kérelemmel ezt ingyenesen megteheti.
Tehát felesleges. Esetleges üzletkötéskor az adásvételit mellé megkaptad volna ezt a papírt is,amivel költség nélkül törölték volna a banki bejegyzést.
Ennyi valóságtartalma lehet az írásod többi részének is.
Ajánlom figyelmedbe Jovanotti 8h54-s hozzászólását.
Fején találta a szöget.
Az autóhoz cseppet sem értő -minden kereskedő egy ganyé mondatra hörgő-laikusoknak egy remek lehetőséget nyújtottál,de mivel szerzeményedet egyikünk sem látta,még az is lehet,hogy az összes közül a legnagyobb klozetet vetted meg.
Sem az "apró" hibákat nem írtad be,sem az árat,amiből leszűrhetnénk,mit is vettél..
McK (törölt) 2009.11.08. 19:59:56
P.Z. 2009.11.08. 20:34:28
Szerintem mind a kereskedő, mind a vevő jobban járna, ha mindent tudna a kocsiról, nem lenne semmi kozmetikázva.. Szerintem a piac is felélénkülne, mert az emberek mernének autót venni.
Kicsi79 2009.11.08. 20:51:04
Kicsi79 2009.11.08. 20:52:43
2009.11.08. 21:10:33
Azért mert magyarországon hiszékenység, és árérzékenység van. Ha az emberek meghallják, hogy ócsón jót, akkor az „jó vétel” és máris gondolkodás nélkül kinyílik a pénztárca. Sajnos mi mindig bepalizható nemzet voltunk, és leszünk is, egy alapvetően hazugságokra épülő világban. Az a helyzet, hogy az illúzió a lényeg, nem a valóság… ha bemegy az ember az autókereskedésbe, akkor azt fogja megvenni amiről többet hazudnak. Egyébként lassan felnyílik az ember csipája, az emberek többsége szivesebben vásárol magánszemélytől.
McK (törölt) 2009.11.08. 21:52:39
Tán nem is mutatja az óra..vagy az ember azt hitte,48500km.
Amit mondassz,elég meseszerű..
Tapasztalataim szerint ez nem épp a gyors autóeladás receptje..bár minden Ár kérdése.
Mondok két példát.
Ismerősöm mondta,hogy szeretné eladni a TDS omegáját.Egyben volt a kocsi,egy hónapos 17-es kerekekkel,új gumikkal,250-ért vette rá.
Nem ma volt.
1 milla körül mentek,de már akkor sem tépték le a kilincset az Omegákról szervízigényességük,drága típushibáik miatt.
Megbeszéltük,hogy takarítsa ki,lefényképezzük,és megpróbáljuk,de nem lesz egyszerű,mondtam.
Másnap reggel nagy büszkén hívott!
Képzeld este feltettem a képeket,és reggel 8-kor itt álltak a ház előtt.
Két perc alatt elvitték.
Hitetlenkedve mondtam,hogy bazeeeg,szerencséd volt.
Mennyiért?
650-ért...
Itt egy perc csend következett.
Mennyiért?
650-ért...
Viszonylag hosszan káromkodtam,majd megkérdeztem,hogy szerinte a felnit külön ki fogja kifizetni?
Milyen felnit? Érdekes,a vevő is azt kérdezte,rajta marad-e,és fizetett is...
Rajtahagyta..
Drága ökör barátom odaadta 650000-ért két garnitúra kerékkel..:D
És büszke volt,hogy eladta..mindaddíg,míg meg nem mondtam neki,hogy 800-ért kifizettem volna bármikor..
Így nem művészet eladni.
Vagy a másik,az ellenpélda.(erre tippelek a skodánál)
Passat TDI 1998-as évjárat,2007-ben.
221 ezer km,szervízkönyv,német autó,sérülésmentes,makulátlan állapotú.
Ember bejött, megnézte a kocsit,próbakör.
Nagyon tetszik,sokat megnézett már,őt nem fogják átbaszni,ez végre tényleg szép.
Ezt ő megveszi,de VW szervízben szeretné állapotfelméretni.
Hajrá,menjünk,az autó hibátlan,nem lehet gond.
Átvittük,átvizsgálták,nincs hiba,egy kipuffogódob tartó gumibak volt szakadt,ott helyben kicseréltettük.
Fékmérés,lengéscsillapító mérés,hibaolvasót rátetette,turbónyomást megmérték,hiba nem volt,futőműviszgálatot kért,festégvastagságot mértek.Átvizsgáló ember dícséri,új gátlók,új fékek!
Szerelő mondja,ha mégse menne el,szóljak.
Ember mondja,ok,a kocsi jó,írjuk meg a papírokat.
Megírtam,szerződésbe bele az óraállást.
Átolvassa,aszongya' bocs,de az óraállást elírtam.
Nézem,nem.
Mit,uram?
Aszongya' itt egyel több szám van,ez 200 ezer km,az autóban meg 20 van.
??????
Nem uram,az autóban 221 ezer van!
Micsoda?!?!?!
Rá akarok sózni egy bontóba való lomot?!
Csak ültem,és néztem sűrün a hátam mögé,mikor ugrik ki Jáksó Laci egy pezsgővel..
Hát nem ugrott,ember ,még két percig üvöltött vörösödő fejjel,mire meg tudtam kérdezni,mi a baja.
Ő nézte át az autót,és mondta,hogy végre egy jó autó a sok szakadék közt. Vezette,ott az óra előtte,az árlistán is rajta van az óraállás.
Szervízben átnézette,kocsin hiba nincs.
Mi a baja?
Neki ilyen szar nem kell,ő azt gondolta,a 9 éves Diesel Passat kombiban húsz(!)ezer km van..ennek az autónak már vége,a skodája is csak 100 ezret bírt..
Mivel a felháborodott ordítozást nem volt hajlandó abbahagyni,kénytelen voltam elzavarni a francba.
Így lett az autó a VW szervizben átvizsgáló szerelőé,akinek az autó ma is megvan..:D
Neki elég jó volt az,ami a szagértő -engem ugyan nem basznak át - vásárlónknak nem.
A szép a sztoriban,hogy 2 hónap múlva vett Pesten egyet 86 ezer km-rel,amit összetört,és a VW szervízbe vitt javítani.
Kiderült,hogy a sérülésmentes autóján 1 éve 250 ezer km-nél volt egy egymilliós Casco kár kifizetve az Allianznál,vadkár miatt..:D
Magyarán szólva végül minden idióta elnyeri méltó bűntetését..:D
P.Z. 2009.11.08. 22:27:04
Aktuális piaci árnál ezt is magasabb áron adtam el, akárcsak a már említett kockaladát.
Nézd, én használtam az autót, minden hibáját és előnyét ismertem, és ezeket a vevőnek mind elmondtam. Ezért volt könnyű eladni.
A skodát eladás előtt felpolíroztattam, mert a hátsó ajtó kezdett átrozsdásodni. De a polír előtt lefotóztam a rozsdás ajtót, majd ezt a képet is feltettem a hirdetésbe és leírtam, hogy ez a rozsda nem látszik a polír miatt, de 3-4 hónap múlva elő fog jönni.
McK (törölt) 2009.11.08. 22:59:06
Sztem én adtam el több autót,de maradjunk annyiban,hogy egy autót nem azért egyszerű eladni,mert elmondod,hogy rossz.
156-os Alfát árultam első gazdától végig vezetette szervízkönyvel 300 ezer km-rel 400 EZERREL OLCSÓBBAN,mint az átlag.2002-es évjáratú,végül 1150-ért ment el.
Senkinek sem kellett,amikor az óraállást meghallotta.
Megvette egy fehérvári nepper,1900 ért adta el,semmi mást nem csinált,csak visszarakta az órát 110-re.
Ennyit a nagy őszinteségi rohamok előnyéről..
igazi hős 2009.11.09. 01:03:12
imittto 2009.11.09. 05:10:08
"Amikor én körbejártam az autót, végignéztem az üvegeken az évszámot és kinyitva a motorháztetőt meghallgattam a motort, a nepper megkérdezte, kolléga vagyok-e, mert látszik, értek hozzá, pedig nem." - Ezzel aztán el is altatta a gyanakvásodat, mákod van ha hirtelen jött önbizalmaddal nem vettél egy romot nála.
@Jankove: Azt hiszem valami Tesco-s arc mondta: "Mindent el lehet nekik adni amire semmi szükségük, csak akciósan kell kínálni."
esef 2009.11.09. 12:01:05
Én írtam a posztot. Sokat filóztam, hogy írjam-e ki a kereskedések nevét vagy ne. Inkább nem írtam (nem akarok galibát a blognak miatta, én leszarom, hogy mit gondol rólam a kereskedő), de ha valakit érdekel, akkor privátban megírom.
@danesszka:
Olyan mondta, hogy ne vegyünk japánt, aki fapad Opel Astra Classic I-et nyúz... :)
@porthosz:
A végén már ezért néztem az állapotot és nem a márkát/típust.
@RosszQtya:
Évi 15-20.000 km-re minek vegyek dízelt? Pláne ismeretlen előéletűt? Automatával ugyanez volt a helyzet.
@tempx:
Hamarosan küldöm a neveket.
esef 2009.11.09. 12:01:57
4 gyújtótrafó csere, fékbetét és féktárcsa csere, illetve még a 8 éves gyári gumi volt rajta. Ez úgy 150.000 Ft-ot jelent pluszban a vételáron felül. Gyújtótrafóból még a gyári Sagem volt benne (2002. évi 260valahányadik napi gyártású, azok meg híresek arról, hogy nem mennek el sokszázezer km-t. Biztos ami biztos alapon kicseréltem a trafókat.)
@sebesensuhanonyilvesszo:
Oda is megy hamarosan az e-mail.
@McK:
Nem baj, ha nem minősítelek?
@Jovanotti:
Mert veled soha nem fordult még elő olyan, hogy megváltozott menet közben a véleményed valamiről?
esef 2009.11.09. 12:04:05
esef 2009.11.09. 12:09:25
Nem tudom, hogy egy 1.4-es Astra mennyire tolerálja a 90%-ban nagy sebességű autópályás használatot... Nem beszélve arról, hogy az A oszloptól előre gusztustalanul nézett ki, annyira le volt verve róla a fényezés.
imittto 2009.11.09. 12:15:45
- Honnan ismersz? :D (mondjuk még "csak" a vételárat költöttem el újra fél év alatt, de vigyorogva teszem mert a szerelem ugye...)
esef 2009.11.09. 12:27:43
Sajnos nem is csak egyet ismerek...
forrórágógumi 2009.11.09. 15:12:11
A másik meg az hogy elpöfögöd a drága benzined, de hát végülis a te dolgod.
efhábé 2009.11.09. 17:35:05
A kocsit úgy vettem, hogy kimentem az autópiacra azzal, hogy onnan kocsit nem, de tapasztalatgyűjtésre kiváló a hely.
Aztán megláttam ezt a kocsit és addig zagyváltam a kereskedő agyát, amíg tételesen fel nem sorolta a kocsin a sérüléseket, amik alapján nekem beugrott, hogy előtte pár nappal láttam én ezt a kocsit a neten magánszemélytől és amikor hívtam, mondta, hogy már eladta.
Hirdetés megint kikeres, tulaj felhív, ez és ez a kocsi, ennyit és ennyit ment, itt és itt volt törve ennyire meg ennyire, úgyhogy megvettem. A km-óra nem volt visszatekerve, úgy tűnik, még nem jutott odáig a nepper :)
efhábé 2009.11.09. 17:45:11
Adott tipusnak vásárlás előtt utánanézek alaposan, szóval más márkával simán át tudnak verni, de a sajátommal nem jellemző. Kinézem a tipust és utána addig keresek, amíg megtalálom a számomra megfelelő vételt, ha beletelik néhány hónapba, hát istenem, így jártam :)
Riska 2009.11.09. 18:59:35
Arra ment ki a mondanivalóm, hogy megannyi nem régi francia & olasz autót láttam már út szélén lerobbanva állni, japán autót szinte soha.
@McK: Ok..
efhábé 2009.11.09. 20:40:56
Riska 2009.11.09. 21:29:45
boogieee · http://www.pallas70.hu/logisztikai-ugyintezo.php 2009.11.10. 09:42:39
esef 2009.11.10. 11:19:25
Pl. egy jobbfajta Ferrari, Maserati vagy Lamborghini. Megvenni, félretenni úgy 20-30 évig. Akkor elég nagy értéke lesz. A mostaninak úgy többszöröse... Méghogy az olasz autók nem tartják az értéküket...
efhábé 2009.11.10. 12:56:30
Legyen alacsony a fenntartási költség? Akkor dízel. Legyen alacsony az esetleges javítási költség? Akkor japán kilőve. Legyen sportos? Akkor pl. honda vagy alfa. Legyen kényelmes? Akkor francia. Legyen presztizse? Akkor német prémiummárka. Hány különféle szempontot soroljak még fel?
Neked kell eldöntened, hogy mi a fontos az autózás kismillió szempontja közül és ahhoz kell megtalálnod a megfelelő márkát és tipust.
Riska 2009.11.10. 15:21:31
Vagy másik változat, vegyél 2,5 millióból egy autót. Te mit vennél és miért?
footmaniac 2009.11.10. 18:01:48
Ha az ember használtautót akar venni, arra panaszkodik, hogy nem lehet megfelelőt, ha meg eladni akar, akkor arról, hogy akármilyen jó is, nem bírja eladni, meg túlkínálat van a piacon.
Túl van lihegve szerintem ez a dolog erőteljesen, pesszimista a magyar, minden téren.
Múltkor bementem kíváncsiságból két használtautó kereskedésbe, igaz, hogy van rengeteg ipari hulladék, de jó autót is lehet találni. Először kiszúrtam egy Mercedes E250 kombit, mai napig hirdetik a használtautón, 420 ezer km van benne, megkérdeztem, hogy ellehetne-e vinni átnézetni, azt mondták persze, nyugodtan, bárhová, ahová csak akarom.
Utána egy másik kereskedésbe megnéztem egy Nissan Primerat, ugyanezt a választ kaptam.
Lehet, hogy pár száz ezer forinttal drágábbak a jó állapotú autók, de szerintem megéri rászánni azt az összeget..
Fernando Torrent 2009.11.10. 19:19:31
efhábé 2009.11.10. 19:43:04
Ha az a kérdés, hogy személy szerint én mit vennék 2,5 millából, akkor sajna nem kell sokat gondolkodnom, ugyanis nálam csak hidropneumatikus futóművű autó jöhet szóba (esetleg még légrugós), abból meg ebben az árkategóriában csak C5 van. De ez az én saját agylövésem.
Megjegyzem, az eddigi citroenjeim megfeleltek a feltételeidnek, alacsony vételár, alacsony üzembentartási és javítási költség, megbízhatóság. De eszembe nem jutna egy márkát nem ismerő embernek ezt javasolni, mert rengeteg a ladán, golfon szocializálódott szerelő, aki csak gányol, de fogalma sincs pl. a hidraulikáról, úgyhogy ha az ember nem ért hozzá, csúnyán bele lehet nyúlni kehes darabokba, amikben pl. nem cseréltek soha hidraulikaolajat, nem pucoltak szűrőt, gányolták a csöveket stb.
Riska 2009.11.10. 23:00:01
8 millából mit vennél? :)
efhábé 2009.11.11. 10:01:27
A hidropneumatikus rendszer karbantartási és javítási költsége sem magasabb a hagyományos futóművel rendelkező autókénál.
Egy új gömb 10-15 ezer forint, ennyiből normális gátlót pl. nem nagyon lehet venni (és ha az ember rendszeresen ellenőrizteti, nagyon sokáig nem kell gömböt sem cserélni. Az a titka, hogy nem szabad a nyomást bizonyos érték alá hagyni csökkenni. Ha van benne elég nyomás, utántölthető és akár évtizedekig bírja a gömb, nem is csoda, egyszerű, mint a faék, vasgömb, benne egy gumimembránnal).
A nem hozzáértő karbantartás miatt tud nagyon drága lenni a rendszer, ezért kell érteni hozzá, ha az ember használtat akar venni.
efhábé 2009.11.11. 10:08:10
www.hasznaltauto.hu/auto/lexus/rx/lexus_rx_400h_mark_levinson_pack_cvt-3357275
www.hasznaltauto.hu/auto/mercedes-benz/e_220/mercedes-benz_e_220_cdi_avantgarde_aut._command_na-3398657
www.hasznaltauto.hu/auto/citroen/c5/citroen_c5_kombi_2.0_hdi_prestige_plus_automata-3311566
A két első persze nem hidrós, viszont a nagy tengelytáv és a kényelemre hangolt futómű hozza majdnem azt a kényelmet, amit a hidrósok, úgyhogy számomra elfogadható kompromisszum lenne mindkettő :)
a nevem nick 2009.11.11. 16:31:03
Fél év múlva édesapám infarktust kapott, és gyakran kellett a budapest-szeged távot megtennem. Az autóba egy év alatt 50E km-t hajtottam. Közben cseréltem olajat szűrőket 60ezernél komplett első féket stb...
Elérte a 100.000.-et nem is voltam megelégedve a menetteljesítményével így eladtam.
Szervízkönyv nélkül vettem, és úgy is adtam el. A szűrőket olajokat én cseréltem meg szerelő barátom. Mindenből mindig a legjobb minőséget kapta. Mivel nem a szervíz díjat megspóroltam simán meg tudtam venni a legjobbat mindenből.
Akkor aki utánam megvette, az rosszul járt vele?
footmaniac 2009.11.11. 18:18:30
Mondjuk én autókat is úgy nézek, hogy beütek egy adott típust, legyen pl. BMW 528 97-98-ig és a hátuljáról indulok a nézegetéssel és 100%-ig állítom, hogy lehet megfelelőt találni.
Meg nem kell szívbajosnak lenni, ma is bementem szétnézni egy kereskedésbe és megkérdeztem, hogy át lehetne-e szerelővel, vagy szakszervízben nézetni az autót, megint azt a választ kaptam, hogy természetesen:-)
imittto 2009.11.11. 23:58:23
Riska 2009.11.12. 20:54:00
hatesz 2009.11.13. 16:17:05
"Közben kaptuk az okos tanácsokat ... "Isten őrizz, nehogy franciát!", szintén opelestől. Volt aki a Toyotára esküdött, a végén meg kiábrándultam mindenből és vettünk egy franciát..."
HÁHÁHÁ Te is ugyanilyen "okos" voltál az elején...
efhábé 2009.11.15. 17:20:29
Az egy dolog, hogy én használtban (ahol azért az átlag nem a 8 milla vételár) nem javallanám a japánt, de ki vagyok én, ugyebár :)
A kérdés az volt, hogy én mit vennék 8 milláért. Erre mutattam egy RX400h-t, amit jól ismerek (mármint nem a mutatott példányt, másikat), sokat vezetek. Egy bizonyos tengelytáv és súly felett már mindegy, nem lehet nagyon kényelmetlen autót gyártani. A kényelmes rugózásnak ugyanis ez a titka, messze legyen egymástól a két tengely és nagy súly rugózzon (avagy alternatív megoldás, kisebb súly és tengelytáv esetén az acélrugó elhagyása).
zoldx 2010.03.02. 13:28:31
"szóbaállni velem!Ha pedig "vásárlónak" néz,a telep egyetlen,használható kocsijáról érdeklődve,közli: már el van adva !(akkor miért nincs ráírva ?) Egyébiránt, lelkesen próbál rámsózni természetesen "sérülés és karcmentes"(egyébként két roncsból összerakott)" garantáltan kevés futásteljesítményű kocsit(mindössze 2x tette meg a Föld.Hold távolságot !)Természetes,hogy az eladott kocsin szerzett több-százezer Ft ,esetleg Millió haszon fejében(+ BANKI JUTALÉK !) semmilyen felelőséget,garanciát nem vállal!
Ez a helyzet tökéletesen analóg az ország társadalmi,gazdasági politikai helyzetével!Ez az ország a csalók ,"ügyeskedők" országa,"fentről" lefelé haladva, egész az "aljáig" !
Ha itt(is) rend lenne,az autókereskedők nem tudnák olyan drágán adni az új autókat!Ha a másodlagos piac korrekt lenne - lehetne ott(is) vásárolni!Így választhatsz: csillagászati áron veszel új,garanciális autót,vagy "vakon" egy roncsot !
KELLEMES AUTÓVÁSÁRLÁST !!!
KolompárRómeó 2011.01.24. 17:29:19
www.mennyivoltbenne.info
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2011.01.24. 17:36:51
KolompárRómeó 2011.01.24. 17:39:12
scavengario 2016.12.02. 10:24:55