A közlekedők igen jelentős részei olyanok, mint a birkák. Egy megindul valamerre, aztán megy utána a többi is, mintha az lenne a világ legtermészetesebb dolga. Ha útlezáráson keresztül, akkor úgy. Ha a kamion nem fér el, akkor lezúzza a táblát is, de megy tovább. Maybe sztorija remek rajzokkal és enyhén zsizsikes éjszakai mobilfotókkal alant.
Régen írtam már a Nektek, de most kb. fél órája olyat láttam, amit magam sem hittem el. A helyszín Gödöllő, a Dózsa György út és a Kossuth Lajos utca kereszteződése.
A történet háttere, hogy lámpát építenek a kereszteződésbe, plusz át is alakítják egy kicsit, ezért fel van marva az autópálya felé vezető sáv (ld. mellékelt kép). Egy kis torlódáson kívül ez nem okozott különösebb gondot, ugyanis a szembejövő sáv van olyan széles, hogy nyugodtan elférjen egymás mellett két autó, óvatosan a kamionok is.
A felmart rész előtt terelőtábla, de a tábla mellett hagytak egy kis helyet, hogy aki a Kossuth L. utcában lévő éjjel-nappali kisboltba szeretne menni, az lerakhassa valahol a kocsiját, az így keletkezett "öblöt" ideiglenes parkolónak használják a környékbeliek.
Ma este (nov. 4.) beugrottam a kisboltba, ismerősöm a képen látható módon várakozott rám a kocsiban, hogy ha esetleg valaki ki akar tolatni az "öbölből", akkor odébb tudjon gurulni. Eközben egy rendkívül intelligens úriember/hölgy leparkolt a terelőtábla elé.
Ugyan nem takarta el teljesen, de ez épp elég volt, hogy a helyszínre érkező T betűvel optikailag feljavított személygépjárművel rendelkező, feltehetően tanuló hölgy beszáguldjon a felmart részre, majd felakadjon a kiemelkedő csatornafedeleken.
No para, helyet cserélt a mellette lévő úrral, aki padlógáz és gumifüst kíséretében megszabadította az autót a gonosztól, majd indultak tovább. Ekkor jött egy kisbusz, hasonló lendülettel. Majd még pár autó. Majd egy egész kocsisor. Mindenki szépen lepusziltatta az autó aljával a csatornafedeleket, majd ment tovább dolgára.
Nekünk meg a k.rva anyánkat, mert az út közepén parkolunk. Ami ugyan jelen esetben nem út, de ez nem baj. A tábla elé parkoló autós közben eltűnt, de a kocsisor csak hömpölygött tovább. Terelőtábla, mi az nekünk, hát a többiek is arra mennek, nem?
Kitolatni, odébb állni persze nem tudtunk, úgyhogy folyamatosan kaptuk az anyázást. Próbáltam integetni az embereknek, hogy nem erre kéne jönni, de szemlátomást sz*rtak ezek bele mindenbe, csak az előttük lévőt nézték. Na ekkor jött a java. Kamion. Ahol egy személyautó elfér, ott egy kamion nem.
De ő elfért. A pótkocsival lerombolt táblákat/kordonokat meg majd újjáépíti valaki. Pár perc múlva volt egy kis szünet, valószínűleg a hév foghatta meg a sort, úgyhogy gyorsan kitolattunk, és beljebb rángattuk a terelőtáblát az út közepe felé. Ezek után már tudták, hogy merre kell menni. Hihetetlen.
A mellékelt über minőségű telefonos képeken látszik a tábla, a csatornafedelek, a felmarás, ill. a kamion által lerombolt egyik korlát. Nem tudom eldönteni, hogy kínomban sírjak-e, vagy nevessek...
Jah, ami lemaradt, hogy ahol a parkoló autók álltak, az az utca teljesen le volt zárva, tehát nem akadályoztak senkit a közlekedésben.
Johnny M. 2009.11.09. 10:48:27
Marty Mcfly 2009.11.09. 10:59:12
isti77 2009.11.09. 11:18:16
Pedig elég jól látható helyen van, ráadásul a Vihar utca éppen ott válik osztott pályássá, középen parkolóval, tehát észak felől még egy jobb-bal "sikánon" is át kell menni.
A legjobb az egészben, hogy vannak jó néhányan, akik egy pillanatra megállnak (tehát észrevették a táblát), aztán csak meggyőzik magukat, hogy rájuk az nem vonatkozik.
Maybe_ · http://maybe130.blogspot.com/ 2009.11.09. 11:19:14
Ők kitolattak.
Egyébként egy személyautó simán kifért a végén is, csak ott már tele volt tankcsapdával az út. A rajzot ilyen szempontból elcsesztem, ahol mi álltunk, odáig pont be lehetett menni mindenféle tereptárgyak érintése nélkül :)
dinyus 2009.11.09. 12:04:27
Tornado86 2009.11.09. 12:27:31
Tipikus magyarázata annak, miért is van kereslet a kartervédõkre :) Esetleg lehet hogy jó páran a "Sofõrök" adásából tanultak meg vezetni :D
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.11.09. 12:43:58
Mindennaposak a dugók, én is arra járok.
Ráadásul az a lámpa nagyon nem kéne oda. mielőtt hozzányúltak 20 mp-nél sosem kellett többet várni.
Gémesinek valami lámpagyáros ismerőse van, mert minden kis földúthoz lámpákat tesznek, amik véletlen sincsenek összehangolva, és sokszor percekig mutatnak minden irányba pirosat.
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.11.09. 12:46:29
esef 2009.11.09. 12:48:42
Ezt a helyet akartam megírni én is. Megy mindenki mint a birka. Hozzáteszem, hogy mielőtt elkezdték építeni a körforgalmat, semmivel nem volt jobb a helyzet...
Maybe_ · http://maybe130.blogspot.com/ 2009.11.09. 12:55:24
Nem tudom, feltűnt-e a képen, hogy volt hely bejutni bárkinek, aki be akart jutni ;)
Maybe_ · http://maybe130.blogspot.com/ 2009.11.09. 12:56:40
Azzal viszont egyetértek, hogy f.szág oda lámpát építeni. Bár reggel elég nehéz kikanyarodni a Kussuthról, az tény.
Így viszont a Dózsa fog még jobban bedugulni...
Maybe_ · http://maybe130.blogspot.com/ 2009.11.09. 12:57:29
* Kossuthról
A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél · http://www.planetside.blog.hu 2009.11.09. 12:57:56
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.11.09. 13:06:09
Marty Mcfly 2009.11.09. 13:12:20
sajátod...
MantaMann 2009.11.09. 13:38:49
Mennyi gödöllői/környékbeli...
brien 2009.11.09. 14:25:31
Franky4fingers 2009.11.09. 14:40:36
Nem volt arányban a bünti, de egy életre megtanulta, hogy a Pannónián 50 a max.
isti77 2009.11.09. 14:54:13
Az már szinte csak apróság, hogy lezárástól függetlenül rendszeresen akad olyan birka, aki észak felől egyszerűen továbbmegy a járda megkerülése nélkül az említett helyen - ami sajnos akkor már a szembejövő sáv (bár kint van a kötelező haladási irányt jelző tábla a járdaszigeten).
De van olyan is, akinek túl éles a "sikán", szándékosan megy tovább egyenesen, majd az amúgy elég gyéren kihasznált parkolón vág át a helyes oldalra. Ez csak akkor gáz, ha éppen akad valaki, aki ugyanakkor szabályosan megkerüli a járdát, és egyszerre érkezik a spórolóssal.
theveryguest 2009.11.09. 15:02:58
teddybear01 2009.11.09. 15:24:25
Aki mást mond, az vagy nem jár erre csúcsidőben, vagy hazudik.
A legjobb lenne a régóta ígérgetett városi kerülőutat megépíteni, de az csak választási ígéret szokott lenni, a városi stranddal együtt.
trixilw 2009.11.09. 15:24:25
teddybear01 2009.11.09. 15:25:04
teddybear01 2009.11.09. 15:26:27
mercurius 2009.11.09. 15:28:48
Vaksi ne kapjon jogsit.
heliox 2009.11.09. 15:36:15
Canis Lupus Libertas (törölt) 2009.11.09. 16:05:06
MantaMann 2009.11.09. 16:13:59
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.11.09. 16:33:41
Szerintem meg Te hazudsz. 20 mp-nél tovább nem kell várni sosem. Jobbra pedig szinte egyből lehetett kanyarodni. Persze egy -egy szuzukis tatter, vagy jariszos anyuka érdekes negyedórákat tudott ott nézelődni, de az nem a kereszteződés gondja.
A gyalogosokról meg annyit, hogy Gödöllő tipikusan az a hely, ahol a gyalogosok körülnézés nélkül mennek át az úton, olyan természetes, hogy átengedik őket.
Egu 2009.11.09. 16:43:51
A világoskék tahó, aki elvitte a táblát (reccs!!!), külön megér egy tapsot...
Autozz.hu szabványos, érthető, az úthibák elhelyezkedését tekintve kicsit túlzó rajz. 4/5, hoz6od az ellenőrződet.
Viszont felhívnám a tisztelt olvasók figyelmét a szabvány egyik alapvető hiányosságára: nem látszik, melyik autónak melyik az eleje, mindössze a haladási irány van feltüntetve! Erre ki kellene dolgozni valamilyen ábrázolási technikát.
Köszi! :)))
Egu 2009.11.09. 16:45:10
Silverf@x 2009.11.09. 17:14:44
efhábé 2009.11.09. 17:18:42
Más a terelőtábla mellett behajt, a jókurvaanyját, hát nem tudja, merről kell kerülni a táblát?
No viszlát...
TH 2009.11.09. 17:24:45
gertom 2009.11.09. 17:27:37
(Utólag végiggondoltam. Előttem-utánam mindenki a balra kanyarodóból ment egyenesen. Lehet, hogy ilyenkor kell inkább a többiekkel együtt birkamód szabálytalankodni, mert az kevésbé veszélyes?!)
Ugyanaznap 1 órával később, szintén terelés. Egy eredetileg minden irányban 2x1 sávval megáldott kereszteződésben az egyik beérkező irányt egyirányúsították a kereszteződés felé (1x2), és a tőle balra lévőt szintén 1x2 sávvá tették kifelé. Így két sáv kanyarodik párhuzamosan balra, amit szép sárga zárovonallal ki is jelöltek. Na ezen jött át kanyarodás közben a "belső" sávból a "külsőbe" egy másik sporttárs, szerencsére jobbra volt helyem, és ő is időben visszarántotta.
Szóval, nem csak arrafelé nem tudják a tereléseket értelmezni.
Tornado86 2009.11.09. 17:49:28
Ott a pont. És tudnék ennél cifrábbat is mesélni, azt hiszem be is fogom küldeni.
nanogyo 2009.11.09. 17:58:38
Budapest, Ferdinánd-híd, Podmaniczky utca felé haladva. A végén vagy egyenest továbbmész vagy jobbra kanyarodsz. Felfestés, tábla van, egyértelmű. Igaz, a jobb oldali az busz (troli)sáv, na de a kanyarodás miatt a végén persze belehaladhatsz. A kanyarodáshoz külön zöldnyilas lámpa is van, mert előbb lehet jobbra kanyarodni, mint egyenesen át, keresztezve a Podmaniczkyt.
Állok a "buszsávban", zöldre várva. Bekövetkezik. Indulok, mire is a mellettem álló Octavia csikorgó gumikkal startol és elémvág - jobbra kanyarodik. Előtte persze semmi nem utalt ebbéli szándékára, úgymint pl. index, ablak le, szépen megkér, stb. Mert eltévesztette vagy mittomén. (Jelzem, mögöttem senki nem volt...)Kicsit meglepődtem, de gondoltam, nem normális, hagyjuk. Aztán lelassult, én meg el mellette. Mire is rálép a gázra és elémvág. Ebben a történelmi pillanatban leszaladt két 20 körüli srác a járdáról, át a Podmaniczkyn, ez a barom meg majdnem elütötte őket, kb. 90-nel. OK a fiúk is szabálytalanok voltak, de egy ilyen ökörre nem számítottak. Persze satu, gumifüst - én meg tudtam állni, tekintve hogy normálisan mentem, de azért megjelent lelki szemeim előtt egy mozi.
Mondanom se kell, hogy még a bunkónak állt följebb. A pirosnál képes volt kiszállni és odajönni anyázni nekem... Hogy én vagyok a hülyemarha és a felmenőimet. Hogy képzelem, buszsávban közlekedni és elékanyarodni!!!
Szerintetek??? Köpni-nyelni nem tudtam, nem hittem el, hogy valaki ilyen marha lehet. Tényleg azt hitte, hogy egy tőlem balra lévő sávból kell jobbra kanyarodni, miközben a troli egyenesen megy tovább???
Aztán már röhögtem.
Maybe_ · http://maybe130.blogspot.com/ 2009.11.09. 18:05:39
Az, hogy mi bemegyünk (kérdés, hogy szabályos-e, de a kutyát nem zavarja, és a rendőrök sem szólnak, mert nem lehet máshová rakni az autót + ugye ahogy írták, laknak is páran arra, akiknek nem telik helikopterre vagy tankra) egy dolog. Az, hogy valaki vak, vagy a tábla elé parkol, az egy másik dolog. Szerintem.
Matrix_ 2009.11.09. 19:08:24
"KITT gyere értem mer végeztem a bevásárlással!"
"Májkell! Nem tudok kitolatni mert a jómunkásemberek tiltott zónában közlekednek és nem tudok kitolatni Májkell!!"
"óóóbazz! Mesterséges Intelgencica mi?"
Eh.
esef 2009.11.09. 19:22:02
Nem oda, kicsit odébb. A Raktár utca és a Vihar utca kereszteződésbe, ahol bónuszként még jön a Váradi utca is. Egyszer a Váradiból mentem volna át szembe a Raktár utcába, a nekem balról jövő Toyota meg nem igazán akarta megadni a jobbkezet. Még magyarázott, hogy stoptáblás kereszteződés...
autosdolgok · http://autos.dolgok.com 2009.11.09. 20:08:13
efhábé 2009.11.09. 20:30:56
A terelőtábla forgalomtól elzárt területet jelez.
Tekintve, hogy az forgalomtól elzárt terület, teljesen mindegy, hogy miért hajtasz be oda szabálytalanul, parkolni vagy áthaladni. Nincs rajta kint a Kivéve célforgalom szöveg, ugyebár.
Ezek után vicces szörnyűlködni azon, hogy mások áthajtanak ott, ahová te is behajtasz, szintén szabálytalanul.
czejp (törölt) 2009.11.09. 20:55:55
Maybe_ · http://maybe130.blogspot.com/ 2009.11.09. 23:25:11
Integrált Szerverterror 2009.11.10. 02:41:21
Alex3000 2009.11.10. 12:20:45
efhábé 2009.11.10. 12:58:25
A pontos megfogalmazás IS, neked IS :)
jónévez 2009.11.10. 21:15:08
Az a tábla ugyanis nincs ott, hogy "behajtani csak helyi ügyeskedőknek, a többi kerüljön".
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.11.12. 08:44:03