Megint egy külföldi beszámoló, ezúttal GPisti jóvoltából. Nem is kell nagyon messzire menni ahhoz, hogy normálisabb körülmények és autósok közt közlekedhessünk és ne akarjanak három kilométerenként meggyilkolni minket. Tényleg ennyivel más már Csehországban is?
Régóta lelkes olvasója vagyok a blognak, és megihletett az amerikai állapotokról szóló bejegyzés. Csehországban, Brno-ban dolgozok, az agglomerációból járok be kocsival, hétvégenként pedig Pesten vagyok. Ez kb 1000 kilométer hetente, gyűlnek az élmények.
Autópálya: Itt rendszeresen védik a le és felhajtókat amúgy teljesen egyenes pályaszakaszon is 100, majd 80-as sebességkorlátozással. Autótipustól függetlenül, akár előzés közben is ha valaki a korlátozó táblához ér, lassit. A feloldótábla értelmes távolsagon belül van, onnan mindenki nyomja tovább, normális tempóban.
Se a cseh, se a szlovák pályaszakaszon nem találkoztam eddig 'letolással', bar azt is hozzá kell tennem, indokolatlanul a belső sávban tötymörgő autó se volt, mindenki jobbra tart. Megdöbbentő a különbség a hazafele úton, amikor megérkezek az M1-re, és sorban a belső sávban 1 méteres követési távolsággal hajtanak az állatok. Nem ragozom.
Parkolás: Le vannak bénulva a lábaim, bottal és bokarögzitővel tudok járni, és ha lehet, rokkantparkolót használok. Az otthoni viszonyokat ismeritek, 3-4 rokiparkolóból egy se szabad, akár rászorul a sofőr, akár nem. Szándékosan nem irok kártyát, mert nálunk sajnos az akárkinek lehet... Bevásárlóközpontoknál nem ritka 6-8-10 hely, mind foglalt.
Hat itt kicsit más a helyzet. A belvárosba szinte kizárólag a villamos hajthat be, igy a kornyező utcákban próbálnak helyet találni az ügyeiket intézők. A legkönnyebb a főpályaudvarról bevillamosozni vagy begyalogolni, ez kb akkora mint nálunk a Nyugati Pályaudvar. Kb ugyanolyan kevés, és fizetős parkolóval.
Összesen 3 db rokkantparkoló van a környéken szétszórva. Rendszeresen parkolok valamelyikben, és még nem fordult elő, hogylegalább a második amit megnézek ne lett volna szabad. Jellemző, hogy inkább szabálytalanul félig a járdára parkolt a jo cseh állampolgár, de a rokiparkolót szabadon hagyta 5 méterrel odébb...
Útfelújitás: Ez a legjobb. Állitható magasságú csatornatetőket használnak, hogy ha az aszfalt gyűrődik, változik, szintbe lehessen hozni, ne verje szét a futóművet a besüllyedt vagy éppen kilógó csatornafedél. Az utánállitáskor korben kivágnak egy 20 centis gyűrűt a csatornafedél korül, majd beállitás után ujraaszfaltozzák.
Mindezt sikerült egy forgalmas úton úgy intézniük, hogy reggel-este a csucsidőben egyszer sem tartották fel a forgalmat. Egyik nap még kinn voltak a táblák, és csak homokkal volt feltöltve a kimart gyűrű a csatornafedelek körül, másnap beaszfaltozták, és beszedték a figyelmeztető táblákat.
Nem mondom, hogy nincsenek kivételek, hiszen nem láthattam mindenkit , és ma reggel is legalább 75-el előzött meg valaki a 70-es táblánál, a párhuzamos sávban. Általánosságban azonban elmondható, hogy nem vagyunk messze európától. Sajnos csak földrajzilag. 330 km, autópályán.
laposmacska 2009.11.10. 15:42:19
Ma reggel megyek dolgozni, balra fordulok ki egy utcából, egy autó jön, még kicsit távolabb van, én meg kifordultam elé. Odaért, mire teljesen befordultam, kaptam dudálást is. Pedig nem kényszerítettem hirtelen irányváltásra vagy fékezésre. Sőt ha 10 méterre átengedi a gyalogost a zebrán, oda sem ér, míg ott vagyok keresztben előtte. Elsőbbség fogalma valyon mi?
Nagyon kéne valamin változtatni kishazánkban...
kismber 2009.11.10. 16:09:09
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.11.10. 16:10:43
Ilyen nekem is volt. Megyek dolgozni reggel, sehol senki az úton. Látom egy autó akar elém kifordulni balra. Közel távol senki se előttem, se utánam. Hát nem kifordul elém, hogy le kell lassítanom miatta, majd elkezd menni 20-al? Hát jól rádudáltam.. :-)
csak john 2009.11.10. 16:11:46
kismber 2009.11.10. 16:16:11
Sákif za morro? 2009.11.10. 16:24:51
avus · http://avus.blog.hu 2009.11.10. 16:30:17
VakondM 2009.11.10. 16:39:35
Ehhez 2 dolgot tennék hozzá:
- Én találkoztam autópályán letolós köcsöggel, de azt lefotózták és pár száz méterrel odébb már állították is ki őt is meg a csekket neki.
- A városban láttam érdekes forgalomirányítási megoldást: kereszteződésben a forgalmat irányonként telizölddel engedte - egyidőben az adott irányból érkező villamossal (!) amiből ott nincs gond, pesten pedig még ott is gond van az autó vs villamos ügyben ahol találkozni sem kellene autóval.
VakondM 2009.11.10. 16:41:19
Más kérdés az, hogy hogy tudnak utat építeni és közlekedni, minthogy mi alapján írják meg a történelem könyvüket ;)
Tornado86 2009.11.10. 17:29:24
ügyfélszolgálatos 2009.11.10. 17:59:39
sreetfighter 2009.11.10. 18:03:04
Ez nem igaz. Nagyon ki van élezve ez a helyzet, amiben van igazság, de közel sem akkora a katasztrófa,mint ahogy azt pár autós itt lefesti.
Kétségtelen tény, hogy a gyorsabbak közé tartozom, de nekem nincs olyan rossz tapasztalatom!
tkazmer 2009.11.10. 18:08:02
A kijövős dolog pedig ugyanúgy jelen van az Ausztria-Szlovénia-Olaszország vonalon is, továbbá ahhoz képest, ami pl. Dél-Olaszországban ill. Szicíliában van a nagyobb városokban, Budapestet szerintem senki nem merné balkánnak nevezni.
Szerintem amúgy mindkét oldalról túlságosan komolyan veszitek a dolgot, és problémáztok megoldáskeresés helyett: le akar tolni? Hagyd le, jöjjön utánad, ha tud - és ha akar a kamion elejéig, ahol úgyis visszamész jobbra. Kijön eléd? Hidd el, ha elég feltűnően jelzed, hogy mennél (gyorsítasz, villogtatsz, stb), akkor el fog engedni.
boogieee · http://www.pallas70.hu/logisztikai-ugyintezo.php 2009.11.10. 18:15:58
Amúgy az autópálya minősége hagy némi kivetnivalót maga után még a cseheknél is!
molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2009.11.10. 18:18:19
Mityu Addideapénzt kft LE 2009.11.10. 18:21:11
"Hidd el, ha elég feltűnően jelzed, hogy mennél (gyorsítasz, villogtatsz, stb), akkor el fog engedni."
Vagy nem. S jobbik esetben ott tudod hagyni, rosszabbik esetben kilométereken keresztül sem jut el a tudatáig a delikvensnek, hogy nem jól gondolja amit csinál. Számtalan példa van erre. Akár városon belül akár városon kívül.
Egy a sok közül:
85-ösön kiállok előzni (semmi nem tiltja, szembe forgalom nulla.). Az előzött autó nemfiatal jaszkarisa úgy gondolja, hogy a k.anyámat nehogymá' és nekikezd dudálni, villogni, leszorítani, velem együtt gyorsulni.
Nem egyedi eset. Ennél feltűnőbben hogy kell valakinek tudomására hozni, hogy mit szeretnék?
Tornado86 2009.11.10. 18:21:17
Gyakorlatilag errõl van szó, egyébként én se tartom katasztrofálisnak a magyar közlekedést. Bár lehet valamit rosszul csinálok hogy ha fel is tartok valakit a sztrádán, max. 2-3 másodpercig tartom fel, valamint sokszor úgy vezetek 100-150km-t, hogy meg se nyomom a féket, elég a légellenállás - motorfék kombináció, mindezt úgy hogy az üres sztrádán gyakran eresztem el 160-170-180al a vasat. Dél-Olaszországnak hallottam hírét, az szerintem már nem is annyira Balkán, inkább Afrika.
sreetfighter 2009.11.10. 18:24:33
Most nyáron 4 napot Bécsben voltunk, hát ott sem sokkal jobb a hélyzet. Nyomják neki rendesen.
Da Moon Iz Black (Saigo O Wasamono) 2009.11.10. 18:39:50
Cáfolnám a fent említetteket. Nagy csodára ne várjatok ott sem. Brno-ban laktam én is, hétvégén meg ingáztam.
1. prága autópálya fel-lehajtók életveszélyesek, van ahol X-ben lehet fel-le kanyarodni. ha szerencséd van, nem gázol át rajtad a kamion.
2. autópályán vagy letolnak, vagy beesik eléd egy "én még beférek" arc.
3. belváros környékén egész jól lehet parkolni, csak helyismeret kell. fizetős parkolók pedig egész bent is vannak. de ne várjuk, hogy egy 500 ezres város belvárosában mindenhová autó vigyen :)
4. az autópályák egy jó része hozzánk képest minősíthetetlen.
5. reggel iszonyat dugók szoktak lenni, 5 km-re laktam a munkahelytől, volt hogy 1 óra 20 perc alatt értem be. kerülő út nem sok van.
6. esőben törik az autókat rendesen, az említett 5 km-en olyankor 8-10 baleset szokott lenni, dugóban!!!!
szóval miről is beszélünk???
joszip 2009.11.10. 19:18:00
Ez itt a Kárpát-medence fővárosa, kárpát-medencei bunkókkal. Mert ugye máskor mindeig az a duma, hogy nincs is magyar, keverék nép vagyunk, mit sírunk. De ha bunkóságról van szó, akkor csípőből jön a köcsögmagyarozás.
Nem kérem, itt keveréknépek élnek, sok bunkóval, 3 millió ember mozgástere. Brno meg 500ezeré (maximum!)
Szlovák utak? Hát nagy terhelés tényleg nincs rajtuk, mert hogy nincsenek utak. Derék atyafiak az M3-ast használják, ugyi.
tkazmer 2009.11.10. 19:39:25
gyorsulsz ameddig jónak látod, és ha lehagy, hát hagyjon, nehogymár annyit érjen neked a dolgozó, hogy miatta felhúzod magad, semmi értelme. ha majd visszalassít, akkor megelőzöd.
vagy a másik, lehagyod mintha helyben állna, akkor hamar feladja a gyorsulósdit...
tkazmer 2009.11.10. 19:42:23
(bár való igaz, ez autó függvénye is, ha egy kis 1.4-es opel astra áll neki villogtatni, azt lehet, hogy senki nem engedi el)
2009.11.10. 19:47:27
Volt alkalmam autózni Ausztriában,(észak) Olaszországban,Svájcban.
Svájcon kívül mindenhol toltak le,az olasz autópályákon az sem volt ritka hogy miközben 160-al előztem a 90-el haladó kamiont,már villogtak rám,az osztrák pályákon meg úgy előztek jobbról minden alkalommal mikor volt rá egy kis helyük (miközben dugó volt,és telítődve voltak a sávok),mintha az a világ legtermészetesebb dolga lett volna.
Az olasz városokról meg ne is beszéljünk (pedig észak!). A 2sávos körforgalmak előtt mindennapos volt ha leszorították az embereket csak hogy a külsőbe jussanak és így hamarabb kijöhessenek a körforgalomból.
Nem kell azt hinni hogy itt a legszarabb...
2009.11.10. 19:51:57
Nem kell nem elengedni a swiftes,astrás,corsás,fábiás szerencsétlent mert neki nem lehet 760Li-je.
A jobbratartás mindig érvényben van,akkor is ha astrás villog,akkor is ha béemvés.
sanche · http://elakadasjelzo.blog.hu/ 2009.11.10. 19:54:50
Én sem értettem ezt a felhőtlen pozitívumot, bár csehország még egy dolog. Egy kommentező feljebb még szlovákiát is magasztalta O.o
Én nem vagyok szlovákgyűlölő, igazából baromira nem érdekelnek az efajta ellenségeskedések.
De igenis felüdülés volt a határon átmenni és én is csak azt tudom mondani, hogy jelzések nélkül is érezhető, látható volt, mikortól van magyarföld.
Szlovákiában kevés az autó, és szerintem csak a felének van jogsija. Irányjelző használata nem jellemző, záróvonal elfelejtős, jó úton 100as táblánál 60al tötyögés, városba beérve 60-70el előzés, leszorítás stb.
Mikor szlovákiából jöttünk, pont azt beszéltük, hogy a szlovák vezetési stíléus az a horváthoz hasonlatos(végülis rokonok..) csak a horvátoknak jobban megbocsátja az ember, mert mégiscsak mediterrán forróvérű emberek.. Szlovákiából meg az jött, le, hogy csak szimplán nincs semmi vezetési kultúra. Igen, annyi sincs, mint itt.
Csehországot nem tudom. A leírás, az túl rózsaszín volt nekem is, és van ellenvélemény is..úgyhogy valszeg árnyaltabb a kép.
tkazmer 2009.11.10. 20:04:50
A másik meg az, hogy amíg egy 1.4-es corsa felgyorsul 180-ra, addig egy rendes autóval megtehető egy letenye-budapest távolság:)
persze ezt úgyis felfoghatjuk, hogy kifejezetten nagy szemétség a corsas elé kimenni, hiszen szegény végre 180-al megy, és ezt mi elrontjuk, hiszen lassítania kell, és mire megint felgyorsul, lemegy a nap.
lényeg a lényeg: kellemetlen, de ha valaki tényleg gyorsan akar közlekedni, az vegyen is olyan autót. ha másért nem, azért, mert a corsanak nem 180 a biztonságos utazósebessége, míg számos autóval 200-ról is gyorsabban megáll az ember, mint egy corsa 130ról.
tkazmer 2009.11.10. 20:07:42
sreetfighter 2009.11.10. 20:10:07
Lazán mi, csak a lába lóg ki a kasztniból!!
sreetfighter 2009.11.10. 20:16:52
Egyébként volt nekem 1.3-as GTI Swiftem
az ment 210-et! Audik, BMW-k Mercik menekültek le előlem, pedig nem villogtam!
cso zsi 2009.11.10. 20:21:06
Lehet, hogy ez mind hazai élelmes vállalkozó, de akkor sűrűn járnak oda-vissza. Mert úgy vezetnek, ahogy egy-egy márka sztereotípiája ismert.
efhábé 2009.11.10. 20:25:46
A kedvencem az, amikor alulmotorizált "presztizs"autóval próbálnak kivagyizni a pályán. Tipikus példája ennek az 1.6-os Passat. Felkűzdi óra szerint 140-re a gépet, aztán megy a belsőben folyamatosan és eszi a kefét, hogy én meg mindig beugrálok elé, ha jön egy lassabb, utána meg vissza. Olyankor nekiáll nyomni és már majdnem utolér (én külsőben, ő belsőben), amikor megint jön egy kamion, én odalépek neki, kimegyek, vissza, ember megint erőlködik, megint majdnem utolér már, mire jön a kamion, én ki, kamion megelőz, vissza. Nem is értem, miért nem jó a külső sáv, ha folyamatosan lehet ott is haladni?
És miért kell jasszkarizni 1.6-os A4-ekkel, 1.6-os passatokkal?
Kalányos Márió 2009.11.10. 20:30:32
tkazmer 2009.11.10. 20:40:14
@sbronzo:
ez a beszéd, látod!:)
Megélhetési rasszista 2009.11.10. 20:47:50
Ha lett ott volna sün, fejenként kioszthatott volna vagy 20 pontot, meg 300 ezres csekkeket. Elgondolkodtam, az ilyen hogyan kap jogsit? Ilyenkor a sofőrt, de azt a vizsgáztatót is ki kellene statáriálisan végezni, aki ezt is átengedte. Csak ugye nálunk minden a pénz körül megy. Jattolsz a teszten, átmész. Jattolsz a műszakin, átmész. Jattolsz a vizsgán, átmész. És van egy jogsid, a segged alatt meg 80-100-120 lóerő.
És itt van a kutya elásva. Külföldön ilyen nincs. Lehet, hogy korruptak, de a vezetésre nyilvánvalóan alkalmatlanokat AKKOR SEM engedik át. Ez itt a hatalmas különbség.
Kirándulás · http://www.adventures.hu 2009.11.10. 21:10:59
Aki nem, az nem is Magyarországon vezet.
Lehet dobálni a köveket...
mallac 2009.11.10. 21:12:21
Nymus 2009.11.10. 21:19:35
Dr_utcai_arcos 2009.11.10. 21:20:31
Magyar autópálya. Tolom az 1mill köbmilis Suzukimnak a belső sávban legalább 115-el. Mögöttem jön valami mittudomén milyen autó és villog mint az állat. A szerencsétlen hülye nem nézne át a másik sávba, hogy éppen két kb 80-al menő kamion mellett megyek el. Mi a francot gondolt, hogy bemegyek a két kamion közötti 10 méteres helyre csak azért mert siet??? Kb. 5 másodpercet kellett mögöttem jönnie. Én csak hátraintettem hogy nyugi van, majd mindjárt mehetsz :). Meg amikor elment mellettem (50 méterrel később) még átintettem,hogy nyugi,még infarktust kapsz :D hábábááhábááháááááááááááá. Kb ezt tudtam leolvasni az arcáról :))).Idióta.
Kis autó nagy autó.Megyek hazafelé céges Corsával. Benzinkútról jelzés nélkül bevág elém a Pazseró. Mert látja hogy kicsi Opel. Kicsit elfelhősült az én tekintetem is, és olyan jópár kilométeren keresztül mentem mögötte kb 25-30 méterrel, nem tudott lerázni. (Ezzel a kis Corsával, a 7esen (khm) 190-el mentünk egyenes szakaszokon. Egy (1) darab Q7-es hagyott le bennünket Pesttől a végéig-kolléga vezetett ;). Hát igen, a kis kocsiban egy 1.9-es turbódízel motor volt/van.Egyéb tények?Záróvonal,irányjelző meg ehhez hasonló felesleges dolgok Pesten?Ugyan.
Nymus 2009.11.10. 21:21:37
jónévez 2009.11.10. 21:25:59
Messziről jött ember sok mindent mondhat.
Pláne ha nem is járt még ott...
Nymus 2009.11.10. 21:26:29
Amig nem maszunk ki ebbol a szerencsetlen magyar hozzaallasbol, hogy mindenki egy hulye f@sz, kiveve persze az ismeroseim, mert hisz ok masok, addig ez nem fog valtozni. Ez pedig inteligencia kerdese...
Nymus 2009.11.10. 21:28:02
jónévez 2009.11.10. 21:32:06
efhábé 2009.11.10. 21:32:50
Megélhetési rasszista 2009.11.10. 21:33:07
Ui.: Ja, és téged is simán letolnálak az útról, aki nem képes félelemből, töketlenségből haladni egy amúgy gyorsabb haladásra kiépített úton, az adja vissza a jogsit, és menjen MÁV-val, Volánnal, BKV-val, azok tényleg nem mennek 50-nél többen.
Megélhetési rasszista 2009.11.10. 21:34:49
efhábé 2009.11.10. 21:34:57
jónévez 2009.11.10. 21:40:03
rasszista! Vasárnap hány kamion jár nyáron?
decoati 2009.11.10. 21:53:51
Ha mindenki így tenne, előbb-utóbb összeérne, nem?
Kalányos Márió 2009.11.10. 22:07:20
Svájcban mostanában rendeznek népszavazást, hogy engedélyezzék-e a mecsetek építését... Komolyan!
Nymus 2009.11.10. 22:08:28
Clearvoyance 2009.11.10. 22:09:34
makacs szennyeződés 2009.11.10. 22:19:55
szóval annyira nem olyan bunkók.
ó te jó isten.
makacs szennyeződés 2009.11.10. 22:30:03
tkazmer
"...azért olyan hű de borzasztónak én nem találom itt Mo-n a közlekedést. Többnyire pár kamiont és mini autóval rendelkező egyént kivéve mindenki lehúzódik, de őket meg meg tudom érteni, annyira nem lehet egyszerű egy 1 literes autóval előzgetni...sőt, tőlem gyakran elnézést is kérnek, ha kijönnek elém. Igen, a magyarok."
"Kijön eléd? Hidd el, ha elég feltűnően jelzed, hogy mennél (gyorsítasz, villogtatsz, stb), akkor el fog engedni. "
"ezen lehet siránkozni, de egy 1.3-as swiftnek sosem lesz olyan - nevezzük így agresszív - eleje, mint egy mondjuk bmw-nek."
"ja, és autópályát emeltem ki, főutakon valóban más a helyzet, de ha az ember beesik valaki mögé elég rendes tempóval, villogtat és esetleg még indexel is balra, többnyire elengedik..."
jónévez 2009.11.10. 22:30:23
Mellesleg amaz úgyis visszahúzódna a külsőbe, ha befejezte az előzést, az ő türelmetlen villogásuk/tologatásuk nélkül is.
Mityu Addideapénzt kft LE 2009.11.10. 22:35:18
"Ha valaki fel, es inkabb ovatosan vezet, azt ezert ne nezzuk mar ki."
A valóban óvatos autó vezetőt és az egyértelműen alkalmatlant ne keverjük össze. Ott van a kutyus elásva, hogy eleve a magyar gépjármű oktatási rendszer úgy szar ahogy van. Amikor az az érzése az embernek, hogy egy oktató autó felhúzós üzemmódban közlekedik ÉS ott ül az oktató jobb oldalon vajon mire gondolhatunk? Amikor egy ilyen ember megkapja az érvényes jogosítványát vajon miből fogja tudni leszűrni, hogy mit kéne csinálnia egy olyan úton ahol 90 a megengedett? Sehonnan. Viszont nem lett alapjaiban megszoktatva, hogy annyival menjen - ha az út-, és látásviszonyok lehetővé teszik, - amennyivel nem alakul ki az emberben olyan érzés, hogy egyre jobban lassul amikor NINCS indok erre. Miért történik mindez, mert EZT SZOKTA MEG!
Mityu Addideapénzt kft LE 2009.11.10. 22:37:36
jónévez 2009.11.10. 22:46:41
De azért előfordul.
manbearpig. 2009.11.10. 22:52:37
Spikk 2009.11.10. 22:58:55
makacs szennyeződés 2009.11.10. 23:10:54
" Aki egyértelműen tudja mit csináljon autópályán (de máshol is), azt általában nem szokták levillogni. Csak ugye ezt nehéz észrevenni... :)"
de bizony, hogy le szokták.
pl. amikor sor előz, az utolsót biztos, hogy levillogja valami tankparaszt, mert Ő előz, más nem.
tipikus magyar suttyóság.
Kalányos Márió 2009.11.10. 23:36:03
Így alakulnak ki a hosszú menetoszlopok az autópályán, hogy valami liberális fasz nem meri tudatni az előtte levő kalapos skodással, hogy a 100 bizony kevés a pályán...
Tornado86 2009.11.10. 23:53:43
Gyakorlatilag az általad említett helyzet az, amikor elkezdenek a leállósávon elõzni. "Nem is tudom" miért, fõleg ha tényleg sietnek. Eszembe is jutott az "Agyérgyörgy a belsõ sávon" címû írás, nem kizárt hogy az esõ ellenére megléptem volna egy ilyet. Egyébként is az az észrevételem hogy a 60al menõnek sokkal hamarabb durran el az agya 55nél mint a 180-190el menõnek 130-140nél.
Kalányos Márió 2009.11.11. 00:11:35
Spikk 2009.11.11. 00:11:54
140-nél hadd ne villogjam már le az előttem haladót, jó? 100-nál villogok én is, ennyi parasztságot megengedek magamnak.
Kalányos Márió 2009.11.11. 00:27:18
Spikk 2009.11.11. 00:52:14
Azt meg nem magyarázom el, hogy miért nem fogok villogni 140-nél. Úgysem értenéd... (Most nem lehülyéztelek, csak a hozzászólásodból erre a következtetésre jutottam.)
Kalányos Márió 2009.11.11. 01:01:11
Spikk 2009.11.11. 01:06:01
Kalányos Márió 2009.11.11. 01:11:56
Különben meg nem mondtam, hogy villogj, csak add át a terepet a nálad gyorsabbnak, faszább gyereknek! Lehet, hogy neked az óra szerinti 140 már komoly sebesség, mások meg ott váltanak kettesbe! ;)
Tornado86 2009.11.11. 01:54:12
Max. Paksit idézve lehet azt mondani:"Na elõzz vissza a másik villogányoddal!" :D
magyar-magyar szótár 2009.11.11. 04:39:13
Megfigyelésem szerint a vezetési kulturára erős hatássl van, hanyadik generációs gazdag, volt-e már a nagymamának is jogsija meg Opel Kapitänje. Sajnos a búrzsojákokok türelmesebbek, ez van, és Csehszlovákiából csempészte a becsületes magyar 194-tól 1963-ig, amit ért, nejlonharisnyát, cseszkó ballonkabátot, babkávét a határon mázsaszám!
A Bratislava - Komarno uton jó széles leállósáv s ha előztél, a szembejövő és a megelőzött lehúzódott, hogy elmehes, nálunk meg a 2. generációsok a tükröt még nem használják, akkor veszik észre, ha hátulról jön valaki, amikor mellé ér, pl a teherautó 75-tel és akkor elkezd kigyorsítani 95-re, a teherautónak vissza kell mennie, és akkor megint elkezd beszélgetni az utasával és szépen lelassul 65-re, de a teherautós a bunkós, aki km-re-arányban tizedét okozza a baleseteknek, mint a vasárnapiautós.
tkazmer 2009.11.11. 07:51:05
a post egyrészt azért nem szól rólam, mert többnyire városban vezetek, ott semmi értelme villogtatni, másrészt autópályán meg azért nem villogtatok (Magyarországon amúgyis kifejezetten ritkán teszem), mert mindenki, mint írtam, lehúzódik, így nincs értelme.
Szerintem, ha nem csak összeollózól, akkor lehet, hogy átfogóbb képet kapsz valamiről - már ha annyira az én személyem a téma:)
efhábé 2009.11.11. 08:11:03
VakondM 2009.11.11. 08:17:21
Tegnap esőben csak 2 olyan balesetet láttam ami a langlovagok.hu-ra való (ebből 1 már délután fenn is volt) és ez azon a 8 és fél kilométeres szakaszon volt amin naponta 5x megyek el, a többit csak a rádió mondta de megállás nélkül. De mostanában eső nélkül is egyre több baleset van....
sreetfighter 2009.11.11. 08:45:43
Nem biztos, hogy fel tudja mérni a kocsid teljesítményét, ezért gondolja, hogy várj a sorodra.
Nem akar bennt ragadni a szerencsétlen, mert ő azt feltételezi, hogy Te is olyan lassú pöcs vagy mint ő!
Egyszerüen magukból indulnak ki, ezért nem húzódnak félre.
De van olyan is aki túlbecsüli az autója sebességét pl. az enyémmel szemben, ezért marad bennt, aztán jön a döbbenet, amikor jobbról elhúzok!
efhábé 2009.11.11. 09:50:16
Én pl. így szoktam és érdekes látni, hogy aki mögöttem jön, kb. ugyanolyan sebességgel mint én, az 5.-6. alkalom után már szintén kihúzódik, ha van rá hely.
Egyszerűen azt látom, hogy az emberekben nincs benne a jobbratartás fogalma, értelme.
A másik autópályás tapasztalat az az, hogy én megpróbálok úgy közlekedni, hogy odafigyelek azokra is, akik a szélső sávban vannak, amikor én valamiért a belsőben. Ha látom, hogy épp előzök egy kocsit, aki mindjárt utolér egy lassabbat, akkor vagy elveszem a lábam a gázról, hogy kiférjen elém (nekem könnyebb 10-20km/h-t lassítani, aztán gyorsítani a kocsin, mint neki 30-40km/h-t) vagy odalépek neki, hogy minél hamarabb elhaladjak mellette és ő fékezés nélkül ki tudjon jönni mögém. Semmibe sem kerül odalépni és felgyorsulni 140-ről 160-ra, aztán ahogy mellé érek, már lehet is visszalassulni 140-re. Másoknál viszont egyáltalán nem látom ezt, ő megy a belsőben és mindenki le van szarva, eszébe nem jut lassítani vagy gyorsítani, hogy ne szívja meg a másik, ha le kell lassítania 90-re, hát így járt.
Egyszerűen nem gondolkodnak rendszerben az emberek, nem mérik fel, hogy másokra milyen hatással van az ő közlekedésük és nem mérlegelik, hogyan tehetnék zökkenőmentesebbé mások közlekedését icipici odafigyeléssel.
Persze ezt a rendszerbengondolkodási hiányt a városban is tökéletesen érezni.
efhábé 2009.11.11. 09:55:36
Amikor egy 3-as dízel bmw-vel autópályáztam (ami átkozottul jó kis kocsi, de automata és dízel, tehát nem egy sportgép), hiába nem toltam az előttem menőt, mert jó volt nekem az óra szerinti 140, ahogy megláttak a tükörben, már mentek is ki a jobb sávba, amikor meg a saját, jóval kisebb presztizsű kocsimmal megyek ugyanígy, akkor néha úgy kell kiimádkozni az előttem lévőt.
Pedig a 140 környéke nem extrém teljesítmény, szinte minden kocsi megfutja kényelmesen.
avus · http://avus.blog.hu 2009.11.11. 10:10:27
Én voltam, és tartom is. Majd ha kitavaszodik, és van hozzá kedved, szívesen be is bizonyítom. Egy 50 km magyar oldalon, másik 50 szlovák oldalon, biciklivel, aztán megnézzük, melyik oldalon van halálfélelmed.
Az autópályáikról természetesen nincs tapasztalatom, csak a határmenti kisforgalmú útjaikról (vs határmenti kisforgalmú magyar utak).
sreetfighter 2009.11.11. 10:35:28
A lényeget nem érted!
Ő azért nem megy ki jobbra, mert azt hiszi, hogy nem tudod elég gyorsan leelőzni, így bennt ragad a lassabb
mögött, és le kell lassítania!!
Nem gondolja, hogy én úgy gyorsulok 140-ről mint ő 60-ról!!
efhábé 2009.11.11. 11:02:02
Azért ahhoz, hogy valaki mögül kimenjenek a szélső sávba, ott felgyorsuljanak, aztán még vissza is férjenek az előzendő elé, meglehetős hely kell. Ha valakit meg tudnak előzni jobbról, az azt jelenti, hogy köze nincs a vezetéshez, az ne higgyen semmit, csak vésse az eszébe, hogy ha befér, akkor takarodó jobbra.
laposmacska 2009.11.11. 11:07:36
oszamaci 2009.11.11. 11:14:02
Szerintem a csehek a szlovákok és nyugatabra jobban vezetnek. Erdélyben is jól vezetnek a románok gyorsan és rendszeresen átlépve a záróvonalat. Ehez az is hozzátartozik hogy a szaggatottal "sporólnak". Kolozsváron dupla záróvonal van holott mindkét oldalon benzinkutak autószalonok cégek vannak, de sok faluban is végig záróvonal van.
Viszont sokkal hamarabb és türelmesebben megálnak a zebránál. Viszont az M0 és a 4sen kamikáze románok ha átlépik a határt érdekes eltünnek.
Én pályán mindig kihúzodom jobbra és ha látom a tükörben (azért van), hogy gyorsabb akkor kimegyek és ha elment vissza. Németben nem szaroznak 180-200 is mennek a belsőben tudva hogy ő haladhat nyugodtan és a német autópályán is aki a középső sávban bóklászik az is magyar szutyuki volt. Nálunk a középső vagy a belső sáv megszerzett jog és az istenért se hajlandóak kimenni a szélsőbe az valszeg presztizs veszteség nekik. Bejön eléd holott látott a tükörben de nem tudja felfogni hogy jössz és nem biztos hogy 130al és látod hogy erölködik az előzésben és úgy dönt na még azt akamiont vagy kocsit és ez igy megy.
Ja és csókoltatom azokat akik előre felé mennek de a hátsó ködlápát égetik. Csernus doki valszeg könyvet tudna irni róluk.
Dester 2009.11.11. 11:48:41
bürokraták rémálma 2009.11.11. 11:49:27
Ő nem húzódik ki pedig a két kamion közt 500 méter táv is van. Ha meg elmennek mellette jobbról, akkor föl van háborodva.
Érdekes, ha nem sietek és csak poroszkálok 100-110-el pályán, akkor is be tudok sorolni a belsőbe, ha kamiont kell előzni. Miért? Mert rágyorsítok előtte úgy hogy ne tartsam fel a belsőben hátulról jövőt. Ha meg nem tudom elég pontosan megítélni a többiek sebességét, akkor szépen benntmaradok a kamion seggében addig, míg nincs elég hely. Annál biztonságosabb rész amúgy sincs az autópályán.
De ez derogál mindegyiknek.
Volt egy nő ismerősöm, akivel éjszaka jöttünk haza a régi nulláson. A turbós volvóval nem tünt nagy sebességnek a 140 sem, ezért legalább ennyivel tolta is, miközben ha elmentünk egy kamion mellett, akkor majdnem felmásztunk a belső korlátra, ha meg üres volt a pálya, akkor szépen középen ment két sávot elfoglalva. Azt mondta fél a kamionoktól. Erre én megkérdeztem ,akkor miért nem megyünk lassabban, úgyse sietünk sehová? Nem tudott rá válaszolni. És sajnos nem ez az egyedüli eset!
Spikk 2009.11.11. 12:24:36
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.11.11. 12:47:20
"e közel sem akkora a katasztrófa,mint ahogy azt pár autós itt lefesti."
Szerintem az itt sípoló bezzegkülföldön vészmadarak nagy részének jogsija sincs, nem hogy kocsija.
little honey 2009.11.11. 12:54:09
efhábé 2009.11.11. 13:45:30
efhábé 2009.11.11. 13:47:46
Kalányos Márió 2009.11.11. 14:35:04
efhábé 2009.11.11. 15:00:37
Nem, annyira nem lehet felgyorsulni ilyen rövid távon.
efhábé 2009.11.11. 15:02:33
(38,8-25=13,8m/mp)
Kalányos Márió 2009.11.11. 15:21:08
efhábé 2009.11.11. 15:59:30
Spikk 2009.11.11. 18:24:59
Látom, azt is tudjátok, hogy a külső sáv milyen sebességgel haladt. Csak hát megint tévedés történt.
Meg következés képpen a "körbeautózással" is ez a helyzet.
A 2 sor hasonló sebességgel haladt, mindkettő eléggé tele volt, ahogy haladtunk Bp. felé.
Nagyjából ekkor értük el a városba vezető "sor" végét, de itt még a tempó rendes volt, csak kb. tele volt mindkét sáv, a belsőben is a folyamatos haladás volt a jellemző.
Haladtunk, közben szépen előztük a másik sort, ami kicsit lassabban haladt, ott nem voltak akkora nagy helyek, hogy bármikor kényelmesen ki lehetett volna állni, hogy elengedjem. Volt pár kocsi egymás mögött, lyuk, stb. (Meg értelme sem sok lett volna.)
Tehát beértük a sort és picivel később Jani is beérte (konkrétan engem).
Én meg láttam, hogy jön, de az előzést befejeztem, mivel nagyon messze akkor sem jutott volna, ha éppenséggel kimegyek a másik sávba (ahol pici elöl/hátul távolsággal elfértem volna).
Ekkor jelentkeztek rajta az első tünetek villogás és dudálás formájában.
Nagyon nem foglalkoztam vele, autót megelőztem, megint elég kicsi a hely, paraszt is volt, akkor haladjunk, ahogy mindenki más. A tükröt nem néztem, hogy ne idegesítsen (bár a villogást már akkor nem láttam, a kocsi hátulja takarta), a dudálást azt meg amennyire lehet, nem figyeltem. A helyről annyit, hogy ide már azért simán félreálltam volna, ha nem folyamatos a sor és Jani nem lett volna ilyen hülye paraszt. Erre mondtam, hogy kb. 30 m, de nem biztos, volt vagy 4-5 éve és nem ezzel voltam elfoglalva.
Úgy tudott ekkora helyen megelőzni, hogy mögöttem eleve kb. 1 m távolságot tartott, ahogy fizikailag átfért, át is ment (mögötte megint csak kb. 1 m távolság --> én lehettem max. 6-7 m-re a megelőzött autótól, márpedig ilyen közel én nem szoktam bemenni), majd pedig elém vágott és már bűntetett is.
Kalányos Márió 2009.11.11. 21:59:15
Spikk 2009.11.11. 22:20:50
Azóta óvatosabb vagyok, mert engem kevéssé érdekel, hogy mennyi idő alatt érek haza, a fő, hogy haza is érjek, ha elindultam. De az azért zavar kicsit, hogy az ilyen paraszoroszlánok jutnak előnyhöz azért, mert a többi inkább félreugrik az útjukból (mint én), mert az ilyennek a sitten lenne a helye szerintem, vagy a zárt osztályon. Nem a villogásért, mondom, azon nem annyira húztam fel magam. Gondoltam, majd elengedem, ha normálisan lesz hely, erre elémcentizi magát és fékez.
És ne hidd azt (korábbi hsz-aim alapján), hogy a normálisan gyorsabban közlekedőket nem engedem haladni, de itt a hozzáállás sem volt olyan, meg a helyzet sem (sorokban haladás). Ha nyílt a pálya, eleve is a szélén megyek, ha meg előzök, akkor tükör, hogy időben lássam. Ha kell még odalépek, vagy lassítok és félreállok. Na lehet, hogy kicsit kell lassítani miattam...
A tippedet azért nem tartom jónak, mert ha elengeded és mögé beállsz villogni, mennyire lehetsz biztos abban, hogy nem nyom ezért is egy kis bűntetőt? (Mert azt én is tudtam már akkor, hogy faszparaszt, normális ember villant kettőt, vagy dudál egy kicsit - duddant :) - és megvárja, hogy el tudd engedni, esetleg az előzést befejezd, de nem hittem, hogy ennyire kis csíra.)
Perillustris 2009.11.11. 23:55:45
Kapnak levegőt is.
constantin81 2009.11.13. 12:11:25
Jómagam hetente többször teszem meg ezt az utat, s nem ilyen jó a véleményem. Pont ez a pályaszakasz az ahol a legtöbb baleset történik s elszenvedői leggyakrabban a CZ felségjelű autók. Leggyakrabban pályaelhagyásos dolgok miatt. S a pálya minősége .. mondjuk ha az M7 nem lett volna felújítva anno és naponta harckocsik járnának rajta. Persze a posztolónak is van némi igaza előzékenységi dolgokban, de tegyük hozzá annyi rendőr mellett mint ami ott van, nem is kell rajta csodálkozni. Szinte nincs olyan benzinkút ahol ne állna kinn egy Policie feliratú autó.
constantin81 2009.11.13. 12:28:52
Ilyet mint ott sehol nem láttam még hogy néhol nincs felhajtósáv, hanem egyből a pályára hajt ki az emberfia egy-egy kútról.