Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

A cseheknél is európaibb a közlekedési morál

2009.11.10. 15:21 :: SilentSound

Megint egy külföldi beszámoló, ezúttal GPisti jóvoltából. Nem is kell nagyon messzire menni ahhoz, hogy normálisabb körülmények és autósok közt közlekedhessünk és ne akarjanak három kilométerenként meggyilkolni minket. Tényleg ennyivel más már Csehországban is?

Régóta lelkes olvasója vagyok a blognak, és megihletett az amerikai állapotokról szóló bejegyzés. Csehországban, Brno-ban dolgozok, az agglomerációból járok be kocsival, hétvégenként pedig Pesten vagyok. Ez kb 1000 kilométer hetente, gyűlnek az élmények.

Autópálya: Itt rendszeresen védik a le és felhajtókat amúgy teljesen egyenes pályaszakaszon is 100, majd 80-as sebességkorlátozással. Autótipustól függetlenül, akár előzés közben is ha valaki a korlátozó táblához ér, lassit. A feloldótábla értelmes távolsagon belül van, onnan mindenki nyomja tovább, normális tempóban.

Se a cseh, se a szlovák pályaszakaszon nem találkoztam eddig 'letolással', bar azt is hozzá kell tennem, indokolatlanul a belső sávban tötymörgő autó se volt, mindenki jobbra tart. Megdöbbentő a különbség a hazafele úton, amikor megérkezek az M1-re, és sorban a belső sávban 1 méteres követési távolsággal hajtanak az állatok. Nem ragozom.

Parkolás: Le vannak bénulva a lábaim, bottal és bokarögzitővel tudok járni, és ha lehet, rokkantparkolót használok. Az otthoni viszonyokat ismeritek, 3-4 rokiparkolóból egy se szabad, akár rászorul a sofőr, akár nem. Szándékosan nem irok kártyát, mert nálunk sajnos az akárkinek lehet... Bevásárlóközpontoknál nem ritka 6-8-10 hely, mind foglalt.

Hat itt kicsit más a helyzet. A belvárosba szinte kizárólag a villamos hajthat be, igy a kornyező utcákban próbálnak helyet találni az ügyeiket intézők. A legkönnyebb a főpályaudvarról bevillamosozni vagy begyalogolni, ez kb akkora mint nálunk a Nyugati Pályaudvar. Kb ugyanolyan kevés, és fizetős parkolóval.

Összesen 3 db rokkantparkoló van a környéken szétszórva. Rendszeresen parkolok valamelyikben, és még nem fordult elő, hogylegalább a második amit megnézek ne lett volna szabad. Jellemző, hogy inkább szabálytalanul félig a járdára parkolt a jo cseh állampolgár, de a rokiparkolót szabadon hagyta 5 méterrel odébb...

Útfelújitás: Ez a legjobb. Állitható magasságú csatornatetőket használnak, hogy ha az aszfalt gyűrődik, változik, szintbe lehessen hozni, ne verje szét a futóművet a besüllyedt vagy éppen kilógó csatornafedél. Az utánállitáskor korben kivágnak egy 20 centis gyűrűt a csatornafedél korül, majd beállitás után ujraaszfaltozzák.

Mindezt sikerült egy forgalmas úton úgy intézniük, hogy reggel-este a csucsidőben egyszer sem tartották fel a forgalmat. Egyik nap még kinn voltak a táblák, és csak homokkal volt feltöltve a kimart gyűrű a csatornafedelek körül, másnap beaszfaltozták, és beszedték a figyelmeztető táblákat.

Nem mondom, hogy nincsenek kivételek, hiszen nem láthattam mindenkit , és ma reggel is legalább 75-el előzött meg valaki a 70-es táblánál, a párhuzamos sávban. Általánosságban azonban elmondható, hogy nem vagyunk messze európától. Sajnos csak földrajzilag. 330 km, autópályán.

101 komment

Címkék: biztonság közlekedés külföld autó parkolás útfelújítás

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kismber 2009.11.10. 16:09:09

en angliaban elek tobb mint 3 eve, es vezetek is 3 eve. amikor hazalatogatok, hat igen. a hataratkelotol hirtelen megvaltoznak a viselkedesi normak.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.11.10. 16:10:43

@laposmacska:
Ilyen nekem is volt. Megyek dolgozni reggel, sehol senki az úton. Látom egy autó akar elém kifordulni balra. Közel távol senki se előttem, se utánam. Hát nem kifordul elém, hogy le kell lassítanom miatta, majd elkezd menni 20-al? Hát jól rádudáltam.. :-)

csak john 2009.11.10. 16:11:46

Kint az "élni és élni hagyni" elv működik, nálunk a "megdöglött a lovam, akkor dögöljön meg a szomszédé is". Magyarország, nem szeretlek!

kismber 2009.11.10. 16:16:11

@csak john: ez igy igaz. 3 ev alatt 1x max 2x tortent meg hogy letoltak az autopalyan. mondjuk a varosi forgalomban a legfontosabb eszkoz az auton a duda. :-) de nem azert nyomja az ember hogy valakit elkuldjon valahova, hanem hogy he haho erre is nezzel ha mar fordulsz, es nem szoktak/szoktam vissza "atejoku**anayadat" kiabalni vagy hasonlo viselkedesi format kovetni a vezetok

Sákif za morro? 2009.11.10. 16:24:51

Csehország.... De szeretek én arra autózni. A Prága előtti felújítások alatt araszoló sorokban 90% magyar rendszámú autók pofátlankodnak előre a leálló sávon.... Amúgy egészen más világ. Türelmesek, előzékenyek, normálisak.

avus · http://avus.blog.hu 2009.11.10. 16:30:17

Még csak Csehországig sem kell menni. Divat szidni a szlovákokat, de közlekedés terén az EU-Balkán határ megegyezik a szlovák-magyarral. Sokat országutiztunk odaát, és nem kell se tábla, se államhatár, hogy megállapítsam, Szlovákiában, vagy Magyarországon vagyok. Hirtelen megszűnik a zötykölődés, senki se dudál le, senki se előz kicentizve... Igaz, kevesebb az autó is, de 5-ből nulla akkor is jobb arány, mint 10-ből 5.

VakondM 2009.11.10. 16:39:35

Volt alkalmam pont Brnoban autózni, meg az odavezető utat is végigvezetni.
Ehhez 2 dolgot tennék hozzá:
- Én találkoztam autópályán letolós köcsöggel, de azt lefotózták és pár száz méterrel odébb már állították is ki őt is meg a csekket neki.
- A városban láttam érdekes forgalomirányítási megoldást: kereszteződésben a forgalmat irányonként telizölddel engedte - egyidőben az adott irányból érkező villamossal (!) amiből ott nincs gond, pesten pedig még ott is gond van az autó vs villamos ügyben ahol találkozni sem kellene autóval.

VakondM 2009.11.10. 16:41:19

@avus:
Más kérdés az, hogy hogy tudnak utat építeni és közlekedni, minthogy mi alapján írják meg a történelem könyvüket ;)

Tornado86 2009.11.10. 17:29:24

Na majd jövõre július elején megtudom, milyen is náluk a forgalom, bár rendezettebbnek tûnik a magyarországinál, a kolozsváriról ne is beszéljünk (Budapest inas hozzá képest, mégpedig a csapnivaló fajtából). Augusztusban ugrottunk el egyik nap Brno-ba Moto GP-t nézni édesapámmal, aznap viszont nem tûnt fel hogy mindenki lassítana 1-1 felhajtónál, valamint a cseh rendszámúak is mentek óra szerint 150-160al, 1-2 pedig 200 körül vagy felette, a tükröket viszont többet használják mint a sötét Balkánon, elég arra gondolni hogy szinte végig 170-180al menve alig kellett fékezni, jellemzõen elég volt a motorfék, majdnem koccanás pedig 1 volt aznap, az M1esen, akkor 1 fix radar közelsége okán 130al mentünk a belsõ sávon egy Vectrát és az elõtte levõ buszt elõzve, vectrás persze szét se néz csak index és jönne is ki. Igaz édesapámat se kell félteni rámenõsség terén, rátapadva az elõttünk haladóra lezárta a szöget, opeles rázta is erre az öklét (mögöttünk hosszan senki).

ügyfélszolgálatos 2009.11.10. 17:59:39

Most mit vártok? Az elmúlt három napban napi átlagban 1 jobbkéz szabályt nem adtak meg. Szerencséjükre én már balra is nézek, mert nem akarom magam összetörni.

sreetfighter 2009.11.10. 18:03:04

Már nagyon unom, hogy mindenki csak azt szajkózza, hogy mindenhol milyen rohadt normálisan lehet autózni, csak Magyarországon vannak bunkók, kocsögök.
Ez nem igaz. Nagyon ki van élezve ez a helyzet, amiben van igazság, de közel sem akkora a katasztrófa,mint ahogy azt pár autós itt lefesti.
Kétségtelen tény, hogy a gyorsabbak közé tartozom, de nekem nincs olyan rossz tapasztalatom!

tkazmer 2009.11.10. 18:08:02

autópálya: lehet, hogy én nem vagyok elég jó megfigyelő (és csehországban sem jártam még autóval), de azért olyan hű de borzasztónak én nem találom itt Mo-n a közlekedést. Többnyire pár kamiont és mini autóval rendelkező egyént kivéve mindenki lehúzódik, de őket meg meg tudom érteni, annyira nem lehet egyszerű egy 1 literes autóval előzgetni...sőt, tőlem gyakran elnézést is kérnek, ha kijönnek elém. Igen, a magyarok.
A kijövős dolog pedig ugyanúgy jelen van az Ausztria-Szlovénia-Olaszország vonalon is, továbbá ahhoz képest, ami pl. Dél-Olaszországban ill. Szicíliában van a nagyobb városokban, Budapestet szerintem senki nem merné balkánnak nevezni.
Szerintem amúgy mindkét oldalról túlságosan komolyan veszitek a dolgot, és problémáztok megoldáskeresés helyett: le akar tolni? Hagyd le, jöjjön utánad, ha tud - és ha akar a kamion elejéig, ahol úgyis visszamész jobbra. Kijön eléd? Hidd el, ha elég feltűnően jelzed, hogy mennél (gyorsítasz, villogtatsz, stb), akkor el fog engedni.

boogieee · http://www.pallas70.hu/logisztikai-ugyintezo.php 2009.11.10. 18:15:58

És Csehország legalább lehet valami viszonyítási alap, mert hogy kb. 20 éve "ugyanonnan" indultunk.

Amúgy az autópálya minősége hagy némi kivetnivalót maga után még a cseheknél is!

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2009.11.10. 18:18:19

@sreetfighter: Pedig az. Ma is csak 3 autó nem akart még lassítani sem a zebránál. Nem összesen, zsinórban. És ez csak egy zera...

Mityu Addideapénzt kft LE 2009.11.10. 18:21:11

@tkazmer:

"Hidd el, ha elég feltűnően jelzed, hogy mennél (gyorsítasz, villogtatsz, stb), akkor el fog engedni."

Vagy nem. S jobbik esetben ott tudod hagyni, rosszabbik esetben kilométereken keresztül sem jut el a tudatáig a delikvensnek, hogy nem jól gondolja amit csinál. Számtalan példa van erre. Akár városon belül akár városon kívül.

Egy a sok közül:

85-ösön kiállok előzni (semmi nem tiltja, szembe forgalom nulla.). Az előzött autó nemfiatal jaszkarisa úgy gondolja, hogy a k.anyámat nehogymá' és nekikezd dudálni, villogni, leszorítani, velem együtt gyorsulni.
Nem egyedi eset. Ennél feltűnőbben hogy kell valakinek tudomására hozni, hogy mit szeretnék?

Tornado86 2009.11.10. 18:21:17

@tkazmer:
Gyakorlatilag errõl van szó, egyébként én se tartom katasztrofálisnak a magyar közlekedést. Bár lehet valamit rosszul csinálok hogy ha fel is tartok valakit a sztrádán, max. 2-3 másodpercig tartom fel, valamint sokszor úgy vezetek 100-150km-t, hogy meg se nyomom a féket, elég a légellenállás - motorfék kombináció, mindezt úgy hogy az üres sztrádán gyakran eresztem el 160-170-180al a vasat. Dél-Olaszországnak hallottam hírét, az szerintem már nem is annyira Balkán, inkább Afrika.

sreetfighter 2009.11.10. 18:24:33

@molnibalage:
Most nyáron 4 napot Bécsben voltunk, hát ott sem sokkal jobb a hélyzet. Nyomják neki rendesen.

Da Moon Iz Black (Saigo O Wasamono) 2009.11.10. 18:39:50

na. eltűnt amit írtam.

Cáfolnám a fent említetteket. Nagy csodára ne várjatok ott sem. Brno-ban laktam én is, hétvégén meg ingáztam.

1. prága autópálya fel-lehajtók életveszélyesek, van ahol X-ben lehet fel-le kanyarodni. ha szerencséd van, nem gázol át rajtad a kamion.

2. autópályán vagy letolnak, vagy beesik eléd egy "én még beférek" arc.

3. belváros környékén egész jól lehet parkolni, csak helyismeret kell. fizetős parkolók pedig egész bent is vannak. de ne várjuk, hogy egy 500 ezres város belvárosában mindenhová autó vigyen :)

4. az autópályák egy jó része hozzánk képest minősíthetetlen.

5. reggel iszonyat dugók szoktak lenni, 5 km-re laktam a munkahelytől, volt hogy 1 óra 20 perc alatt értem be. kerülő út nem sok van.

6. esőben törik az autókat rendesen, az említett 5 km-en olyankor 8-10 baleset szokott lenni, dugóban!!!!

szóval miről is beszélünk???

joszip 2009.11.10. 19:18:00

Brno vs Budapest? Esetleg New York vs Mátészalka? :)
Ez itt a Kárpát-medence fővárosa, kárpát-medencei bunkókkal. Mert ugye máskor mindeig az a duma, hogy nincs is magyar, keverék nép vagyunk, mit sírunk. De ha bunkóságról van szó, akkor csípőből jön a köcsögmagyarozás.

Nem kérem, itt keveréknépek élnek, sok bunkóval, 3 millió ember mozgástere. Brno meg 500ezeré (maximum!)

Szlovák utak? Hát nagy terhelés tényleg nincs rajtuk, mert hogy nincsenek utak. Derék atyafiak az M3-ast használják, ugyi.

tkazmer 2009.11.10. 19:39:25

@Mityu: " Az előzött autó nemfiatal jaszkarisa úgy gondolja, hogy a k.anyámat nehogymá' és nekikezd dudálni, villogni, leszorítani, velem együtt gyorsulni. "
gyorsulsz ameddig jónak látod, és ha lehagy, hát hagyjon, nehogymár annyit érjen neked a dolgozó, hogy miatta felhúzod magad, semmi értelme. ha majd visszalassít, akkor megelőzöd.
vagy a másik, lehagyod mintha helyben állna, akkor hamar feladja a gyorsulósdit...

tkazmer 2009.11.10. 19:42:23

@Mityu: ja, és autópályát emeltem ki, főutakon valóban más a helyzet, de ha az ember beesik valaki mögé elég rendes tempóval, villogtat és esetleg még indexel is balra, többnyire elengedik...
(bár való igaz, ez autó függvénye is, ha egy kis 1.4-es opel astra áll neki villogtatni, azt lehet, hogy senki nem engedi el)

2009.11.10. 19:47:27

Érdekes hogy mindenki azt osztja hogy mindenhol jó csak itt nem.
Volt alkalmam autózni Ausztriában,(észak) Olaszországban,Svájcban.
Svájcon kívül mindenhol toltak le,az olasz autópályákon az sem volt ritka hogy miközben 160-al előztem a 90-el haladó kamiont,már villogtak rám,az osztrák pályákon meg úgy előztek jobbról minden alkalommal mikor volt rá egy kis helyük (miközben dugó volt,és telítődve voltak a sávok),mintha az a világ legtermészetesebb dolga lett volna.
Az olasz városokról meg ne is beszéljünk (pedig észak!). A 2sávos körforgalmak előtt mindennapos volt ha leszorították az embereket csak hogy a külsőbe jussanak és így hamarabb kijöhessenek a körforgalomból.
Nem kell azt hinni hogy itt a legszarabb...

2009.11.10. 19:51:57

@tkazmer: Ez itt a probléma. Nem csak az S merdzsót kell elengedni,egy 1.4-es corsa,vagy 1.3-as swift is lazán megfutja a 190-et és a magyar pályákon 130 a limit ha jól tudom.
Nem kell nem elengedni a swiftes,astrás,corsás,fábiás szerencsétlent mert neki nem lehet 760Li-je.
A jobbratartás mindig érvényben van,akkor is ha astrás villog,akkor is ha béemvés.

sanche · http://elakadasjelzo.blog.hu/ 2009.11.10. 19:54:50

@Da Moon Iz Black a napfény belülről fakad :):

Én sem értettem ezt a felhőtlen pozitívumot, bár csehország még egy dolog. Egy kommentező feljebb még szlovákiát is magasztalta O.o

Én nem vagyok szlovákgyűlölő, igazából baromira nem érdekelnek az efajta ellenségeskedések.
De igenis felüdülés volt a határon átmenni és én is csak azt tudom mondani, hogy jelzések nélkül is érezhető, látható volt, mikortól van magyarföld.

Szlovákiában kevés az autó, és szerintem csak a felének van jogsija. Irányjelző használata nem jellemző, záróvonal elfelejtős, jó úton 100as táblánál 60al tötyögés, városba beérve 60-70el előzés, leszorítás stb.

Mikor szlovákiából jöttünk, pont azt beszéltük, hogy a szlovák vezetési stíléus az a horváthoz hasonlatos(végülis rokonok..) csak a horvátoknak jobban megbocsátja az ember, mert mégiscsak mediterrán forróvérű emberek.. Szlovákiából meg az jött, le, hogy csak szimplán nincs semmi vezetési kultúra. Igen, annyi sincs, mint itt.

Csehországot nem tudom. A leírás, az túl rózsaszín volt nekem is, és van ellenvélemény is..úgyhogy valszeg árnyaltabb a kép.

tkazmer 2009.11.10. 20:04:50

@GSX-R: ezen lehet siránkozni, de egy 1.3-as swiftnek sosem lesz olyan - nevezzük így agresszív - eleje, mint egy mondjuk bmw-nek. Egyszerűen az emberek nem szoktak hozzá, hogy egy ilyen autónak az eleje feltűnhet a tükörben, és nem hiszik el, hogy egyáltalán tud menni olyan gyorsan amilyen gyorsan szeretne.
A másik meg az, hogy amíg egy 1.4-es corsa felgyorsul 180-ra, addig egy rendes autóval megtehető egy letenye-budapest távolság:)
persze ezt úgyis felfoghatjuk, hogy kifejezetten nagy szemétség a corsas elé kimenni, hiszen szegény végre 180-al megy, és ezt mi elrontjuk, hiszen lassítania kell, és mire megint felgyorsul, lemegy a nap.
lényeg a lényeg: kellemetlen, de ha valaki tényleg gyorsan akar közlekedni, az vegyen is olyan autót. ha másért nem, azért, mert a corsanak nem 180 a biztonságos utazósebessége, míg számos autóval 200-ról is gyorsabban megáll az ember, mint egy corsa 130ról.

tkazmer 2009.11.10. 20:07:42

@sanche: egyébként lehet, hogy okosabb lenne megkérdezni egy tényleg helyit is, hogy mit gondol. többnyire ugyanis mindenki annak az országnak a közlekedését szidja, ahol felnőtt, ahol él, függetlenül attól, hogy az illető angol, német, olasz, szlovák, román, vagy éppen egy tengerentúli országból származik.

sreetfighter 2009.11.10. 20:10:07

@GSX-R:
Lazán mi, csak a lába lóg ki a kasztniból!!

sreetfighter 2009.11.10. 20:16:52

@GSX-R:
Egyébként volt nekem 1.3-as GTI Swiftem
az ment 210-et! Audik, BMW-k Mercik menekültek le előlem, pedig nem villogtam!

cso zsi 2009.11.10. 20:21:06

Az M1-en Komárom környékén feltűnően sok a szlovák rendszámú autó. Főként "jobbak".
Lehet, hogy ez mind hazai élelmes vállalkozó, de akkor sűrűn járnak oda-vissza. Mert úgy vezetnek, ahogy egy-egy márka sztereotípiája ismert.

efhábé 2009.11.10. 20:25:46

A magyar autópályákon egész jól lehet haladni, csak néhány ember felejti el a jobbratartási kötelezettséget.
A kedvencem az, amikor alulmotorizált "presztizs"autóval próbálnak kivagyizni a pályán. Tipikus példája ennek az 1.6-os Passat. Felkűzdi óra szerint 140-re a gépet, aztán megy a belsőben folyamatosan és eszi a kefét, hogy én meg mindig beugrálok elé, ha jön egy lassabb, utána meg vissza. Olyankor nekiáll nyomni és már majdnem utolér (én külsőben, ő belsőben), amikor megint jön egy kamion, én odalépek neki, kimegyek, vissza, ember megint erőlködik, megint majdnem utolér már, mire jön a kamion, én ki, kamion megelőz, vissza. Nem is értem, miért nem jó a külső sáv, ha folyamatosan lehet ott is haladni?
És miért kell jasszkarizni 1.6-os A4-ekkel, 1.6-os passatokkal?

Kalányos Márió 2009.11.10. 20:30:32

Én itthon szeretek a legjobban vezetni.

tkazmer 2009.11.10. 20:40:14

@efhábé: ugyanez megfigyelhető ennél nagyobb autóknál is (mondjuk 525d), és tényleg vicces tud lenni:)

@sbronzo:
ez a beszéd, látod!:)

Megélhetési rasszista 2009.11.10. 20:47:50

Nyáron történt, hogy jöttünk a 26-oson. K.barcikáról kiérve elénk keveredett egy piros Zsiguli. Konstans 50 km/h, akár lakott terület, akár azon kívül. Előzni nehéz, mert kanyarog, lejt az út. Putnokon (kb. 15 perc ilyen után) többünknek elszakadt a cérna, 90-nel előzgették, én is ki az indexet és elkezdtem kihúzni. És milyen jól tettem! Ugyanis alig rá a Zsigulis nyomott egy féket és jobbra indexszel bekanyarodott. (Duda, minden a részemről)
Ha lett ott volna sün, fejenként kioszthatott volna vagy 20 pontot, meg 300 ezres csekkeket. Elgondolkodtam, az ilyen hogyan kap jogsit? Ilyenkor a sofőrt, de azt a vizsgáztatót is ki kellene statáriálisan végezni, aki ezt is átengedte. Csak ugye nálunk minden a pénz körül megy. Jattolsz a teszten, átmész. Jattolsz a műszakin, átmész. Jattolsz a vizsgán, átmész. És van egy jogsid, a segged alatt meg 80-100-120 lóerő.
És itt van a kutya elásva. Külföldön ilyen nincs. Lehet, hogy korruptak, de a vezetésre nyilvánvalóan alkalmatlanokat AKKOR SEM engedik át. Ez itt a hatalmas különbség.

Kirándulás · http://www.adventures.hu 2009.11.10. 21:10:59

Mindenkinek van története - nyilván nekem is. És érdekes módon mindenki volt már olyan helyzetben, hogy Ő nem állt meg a gyalogosnak, Ő ment 50 helyett 60-65-tel, stb, stb.
Aki nem, az nem is Magyarországon vezet.
Lehet dobálni a köveket...

mallac 2009.11.10. 21:12:21

Marhaság.Messze nem olyan rossz a közlekedési morál magyarországon mint ahogy állítjátok.Egyszerűen rosszmájúak vagytok, más szemében a szálkát is észreveszitek,a sajátotokban a gerendát sem.Direkt figyelem a rokiparkolót,hatból csak kettőt foglal el Q8 vagy S8 a többi szabad.Én kelet felől szoktam hazaérni (Bors) és akor könnyebbülök meg amikor magyar oldalra érek.

Nymus 2009.11.10. 21:19:35

Hat, en voltam a Cseheknel, Pragaba kellett kiszaladnom, az oda-vissza ut utan 2 egot kellett meghuznom a hatsolampamban, ugyanis az autopalyajuk kirazta a kocsibol. Pragaban pedig a rengeteg "Thokoly utbol" kicsit elegem lett a vegere. Szoval en mar alig vartam, hogy ujra itthon legyek...

Dr_utcai_arcos 2009.11.10. 21:20:31

Hm,utak Szlovákiában...Vác felé Selmeczbányáig :szar.Hármason Kassa felé:szar.A jégbarlang felé:hát,szar. Autópályán még nem voltam, de a nem autópályák elég gyalázatosak.
Magyar autópálya. Tolom az 1mill köbmilis Suzukimnak a belső sávban legalább 115-el. Mögöttem jön valami mittudomén milyen autó és villog mint az állat. A szerencsétlen hülye nem nézne át a másik sávba, hogy éppen két kb 80-al menő kamion mellett megyek el. Mi a francot gondolt, hogy bemegyek a két kamion közötti 10 méteres helyre csak azért mert siet??? Kb. 5 másodpercet kellett mögöttem jönnie. Én csak hátraintettem hogy nyugi van, majd mindjárt mehetsz :). Meg amikor elment mellettem (50 méterrel később) még átintettem,hogy nyugi,még infarktust kapsz :D hábábááhábááháááááááááááá. Kb ezt tudtam leolvasni az arcáról :))).Idióta.
Kis autó nagy autó.Megyek hazafelé céges Corsával. Benzinkútról jelzés nélkül bevág elém a Pazseró. Mert látja hogy kicsi Opel. Kicsit elfelhősült az én tekintetem is, és olyan jópár kilométeren keresztül mentem mögötte kb 25-30 méterrel, nem tudott lerázni. (Ezzel a kis Corsával, a 7esen (khm) 190-el mentünk egyenes szakaszokon. Egy (1) darab Q7-es hagyott le bennünket Pesttől a végéig-kolléga vezetett ;). Hát igen, a kis kocsiban egy 1.9-es turbódízel motor volt/van.Egyéb tények?Záróvonal,irányjelző meg ehhez hasonló felesleges dolgok Pesten?Ugyan.

Nymus 2009.11.10. 21:21:37

@Megélhetési rasszista: Na az olyan emberek miatt utalok itt elni, mint te! Csak mert valaki nem ment 80-al, csak 60-al, es hogy ilyen emberek vezetnek. Az a baj, hogy te vezetsz...

jónévez 2009.11.10. 21:25:59

Ez a poszt is olyan, mint a nemrégen elkövetett amerikás. Van is benne igazság, meg butaság is.
Messziről jött ember sok mindent mondhat.
Pláne ha nem is járt még ott...

Nymus 2009.11.10. 21:26:29

Kint azok a dolgok, amikert itthon voros fejjel masznak ki az emberek a kocsibol, valahogy nem szamitanak. Az emberek inteligensen viselkednek egymassal, nalunk van ez a "Mit csinalsz te f@sz! Menjel maar! Minek kapott jogsit ez a tetu!". Igy nem is lehet.
Amig nem maszunk ki ebbol a szerencsetlen magyar hozzaallasbol, hogy mindenki egy hulye f@sz, kiveve persze az ismeroseim, mert hisz ok masok, addig ez nem fog valtozni. Ez pedig inteligencia kerdese...

Nymus 2009.11.10. 21:28:02

Jaaa, es a Szlovakoknal pedig pocsekok az utak. Autopalya alig, az is inkabb Pozsony-Brno vonalon. Szoval lenne mire buszkenek lennunk, de hat magyarok vagyunk...

jónévez 2009.11.10. 21:32:06

@Megélhetési rasszista: ha te Kazincbarcikától Putnokig nem bírsz megelőzni egy 50-el haladó kocsit, akkor nem csak benne van a hiba. ;)

efhábé 2009.11.10. 21:32:50

@Nymus: Olyan úton, ahol nem lehet előzni, szarjon sünt, aki nem halad az engedélyezett max. sebességgel. Az autópályán, autóúton letojom, van lehetőség kikerülni, de egy csomó olyan országút van, ahol hosszú kilométereken keresztül nem lehet előzni, mert tekereg jobbra-balra, fel-le. Miért nem lehet épeszűen közlekedni, odafigyelve a többiekre is? Hö, nézd már, milyen szép színes csíkot húz maga után a ladám, kis piros, nagy fehér, közepes szürke, kék és zöld, kicsit lassítok, hadd gyönyörködjek még benne...

Megélhetési rasszista 2009.11.10. 21:33:07

@Nymus: Amikor valaki "se hall, se lát" módra görcsösen csak az utat, meg a kormánykereket figyeli, szerintem az az életveszélyes. Igen, néha én is megszegem a szabályt, csak mondjuk a zsigulis meg én köztem az a különbség, hogy én tudom, mikor milyen szabályt hágok át és ha emiatt anyáznak, tudom miért anyáznak. Nem is vagyok olyankor büszke a jogsimra.

Ui.: Ja, és téged is simán letolnálak az útról, aki nem képes félelemből, töketlenségből haladni egy amúgy gyorsabb haladásra kiépített úton, az adja vissza a jogsit, és menjen MÁV-val, Volánnal, BKV-val, azok tényleg nem mennek 50-nél többen.

Megélhetési rasszista 2009.11.10. 21:34:49

@jónévez: Azért kanyarban, meg erős(ebb) szembe forgalomban (vasárnap du. volt) én nem szívesen állnék neki a centizésnek, meg a "vajon beférek-e az ordas kamion előtt" kérdés boncolgatásának. :)

efhábé 2009.11.10. 21:34:57

@jónévez: Az említett utat nem ismerem, de hasonló lehet, mint pl. az 51-es, azon is vannak szakaszok, hogy egyfolytában tekereg, lehetetlen előzni, azon a néhány egyenes szakaszon meg, ahol véletlenül lehetne, doszt jönnek szembe, afféle Murphy-törvényként.

jónévez 2009.11.10. 21:40:03

@efhábé: @Megélhetési rasszista: Én viszont ismerem, lehet ott előzni, azon a távon nagyon sokszor. Teherautóval lgalábbis, de lehet, hogy a személykocsik lomhábbak?

rasszista! Vasárnap hány kamion jár nyáron?

decoati 2009.11.10. 21:53:51

Én okoskodás, példálózás és ámokfutáshoz való ideológiagyártás helyett próbálok magam köré 30m Ojrópát (bármi legyen is az) keríteni.
Ha mindenki így tenne, előbb-utóbb összeérne, nem?

Kalányos Márió 2009.11.10. 22:07:20

@tkazmer: Szarfaszú európaikból már kiöltek minden férfiasságot, így az autót is úgy vezetik mint a nők! Nem is születnek a gyerekek megfelelő számban, hanem muszlim bevándorlókkal helyettesítik őket! :D
Svájcban mostanában rendeznek népszavazást, hogy engedélyezzék-e a mecsetek építését... Komolyan!

Nymus 2009.11.10. 22:08:28

@Megélhetési rasszista: Csak egyszer az a baj, hogy a bunko latol az utrol, utana meg te tolnad le a masikat. Nekem egy kicsit ellentmond a ketto. Amugy persze, engem is zavar, de mi a megoldas? Az nem megoldas, hogy nem vezethet, mert tegyuk fel rokkant es neki leteleme a kocsi. Ha valaki fel, es inkabb ovatosan vezet, azt ezert ne nezzuk mar ki. Egy olyat el tudnek kepzelni, hogy harom duda, es utana elozes, vagy valami rohadt magyar norma, amirol tudja az, aki amugy bena, hogy kicsit huzodjon le, mert a masik menne. Vagy valami... namind1

Clearvoyance 2009.11.10. 22:09:34

És ha az előző nem fér be, olyankor halnak meg a vétlenek...

makacs szennyeződés 2009.11.10. 22:19:55

hát igen, az is érdekes, hogy egy ilyen poszt után többen nagy egyetértésben megbeszélik, hogy á nem is olyan vészes a helyzet, MERT ha jól a seggébe fékezel a kis egyliteresnek, indexelsz balra, közben folyamatosan villogtatsz, akkor azért le lehet szorítani a külső sávra a kis nyomorultakat, ha végre abbahagyták az előzést.

szóval annyira nem olyan bunkók.

ó te jó isten.

makacs szennyeződés 2009.11.10. 22:30:03

akiről a post szól:

tkazmer

"...azért olyan hű de borzasztónak én nem találom itt Mo-n a közlekedést. Többnyire pár kamiont és mini autóval rendelkező egyént kivéve mindenki lehúzódik, de őket meg meg tudom érteni, annyira nem lehet egyszerű egy 1 literes autóval előzgetni...sőt, tőlem gyakran elnézést is kérnek, ha kijönnek elém. Igen, a magyarok."

"Kijön eléd? Hidd el, ha elég feltűnően jelzed, hogy mennél (gyorsítasz, villogtatsz, stb), akkor el fog engedni. "

"ezen lehet siránkozni, de egy 1.3-as swiftnek sosem lesz olyan - nevezzük így agresszív - eleje, mint egy mondjuk bmw-nek."

"ja, és autópályát emeltem ki, főutakon valóban más a helyzet, de ha az ember beesik valaki mögé elég rendes tempóval, villogtat és esetleg még indexel is balra, többnyire elengedik..."

jónévez 2009.11.10. 22:30:23

@makacs szennyeződés: És el is hiszik, hogy nem ők a bunkók, hanem az, aki még rajtuk kívül közlekedni merészel.
Mellesleg amaz úgyis visszahúzódna a külsőbe, ha befejezte az előzést, az ő türelmetlen villogásuk/tologatásuk nélkül is.

Mityu Addideapénzt kft LE 2009.11.10. 22:35:18

@Nymus:

"Ha valaki fel, es inkabb ovatosan vezet, azt ezert ne nezzuk mar ki."

A valóban óvatos autó vezetőt és az egyértelműen alkalmatlant ne keverjük össze. Ott van a kutyus elásva, hogy eleve a magyar gépjármű oktatási rendszer úgy szar ahogy van. Amikor az az érzése az embernek, hogy egy oktató autó felhúzós üzemmódban közlekedik ÉS ott ül az oktató jobb oldalon vajon mire gondolhatunk? Amikor egy ilyen ember megkapja az érvényes jogosítványát vajon miből fogja tudni leszűrni, hogy mit kéne csinálnia egy olyan úton ahol 90 a megengedett? Sehonnan. Viszont nem lett alapjaiban megszoktatva, hogy annyival menjen - ha az út-, és látásviszonyok lehetővé teszik, - amennyivel nem alakul ki az emberben olyan érzés, hogy egyre jobban lassul amikor NINCS indok erre. Miért történik mindez, mert EZT SZOKTA MEG!

Mityu Addideapénzt kft LE 2009.11.10. 22:37:36

Aki egyértelműen tudja mit csináljon autópályán (de máshol is), azt általában nem szokták levillogni. Csak ugye ezt nehéz észrevenni... :)

jónévez 2009.11.10. 22:46:41

@Mityu: Így igaz, ha határozott manővert csinálsz, (nem lassítasz előzés közben, stb), valóban ritkán villognak.
De azért előfordul.

manbearpig. 2009.11.10. 22:52:37

mennyibe, hogy az autohvracka.blog.cz-n meg a magyar közlekedést magasztalják az egekbe!

Spikk 2009.11.10. 22:58:55

@jónévez: Hajaj. Vannak, akik akkor is villognak, amikor akkora a forgalom, hogy szinte már 2 sávban haladunk, én is a belsőben, várom, hogy haladjunk. Aztán jön a Májer és villog. Én meg mit tudok tenni, haladok. Mert hát azért én nem leszek paraszt, nem fogok én is villogni, mert mögém beszorult egy... Azt meg várhatja, hogy amikor mennék én is, majd előzékenyen kimegyek a szélsőbe, hogy 1 kocsival előrébb legyen. Erre meg elpattan egy ér a fejében, elkezd dudálni, majd megelőz jobbról és satuzik. Ezért, meg a hasonlókért fogok kamerát szerelni a kocsiba.

makacs szennyeződés 2009.11.10. 23:10:54

@Mityu:
" Aki egyértelműen tudja mit csináljon autópályán (de máshol is), azt általában nem szokták levillogni. Csak ugye ezt nehéz észrevenni... :)"

de bizony, hogy le szokták.
pl. amikor sor előz, az utolsót biztos, hogy levillogja valami tankparaszt, mert Ő előz, más nem.
tipikus magyar suttyóság.

Kalányos Márió 2009.11.10. 23:36:03

@Spikk: Ha egy nálad keményebb tökű gyerek kerül mögéd, akkor engedd magad elé, és majd ő csinál neked is szabad utat.

Így alakulnak ki a hosszú menetoszlopok az autópályán, hogy valami liberális fasz nem meri tudatni az előtte levő kalapos skodással, hogy a 100 bizony kevés a pályán...

Tornado86 2009.11.10. 23:53:43

@sbronzo:
Gyakorlatilag az általad említett helyzet az, amikor elkezdenek a leállósávon elõzni. "Nem is tudom" miért, fõleg ha tényleg sietnek. Eszembe is jutott az "Agyérgyörgy a belsõ sávon" címû írás, nem kizárt hogy az esõ ellenére megléptem volna egy ilyet. Egyébként is az az észrevételem hogy a 60al menõnek sokkal hamarabb durran el az agya 55nél mint a 180-190el menõnek 130-140nél.

Kalányos Márió 2009.11.11. 00:11:35

@Tornado86: Aha, én is ott szoktam, ha a többi foglalt! ;) Nem villogok én egy hülyére sem, megoldom magam. :) Bezzeg akkor megy a villogás a részükről... :DDD

Spikk 2009.11.11. 00:11:54

@sbronzo: Félreértettél, oké a műszer :), csak tudod, nem vagyok fele olyan tahó sem, mint aki látatlanba megmondja azt is, hogy mennyivel mentem az autópályán. Persze téved.
140-nél hadd ne villogjam már le az előttem haladót, jó? 100-nál villogok én is, ennyi parasztságot megengedek magamnak.

Kalányos Márió 2009.11.11. 00:27:18

@Spikk: Nem a sebesség a lényeg, hanem a torlódás. Tahó pedig a jó édes anyád! ;)

Spikk 2009.11.11. 00:52:14

@sbronzo: Döntsd el kérlek, hogy szeretnél anyázni, vagy sem! Ha szeretnél, akkor ne szmájlizzál, mert még azt hiszem, viccelsz! Ha nem szeretnél, akkor meg ne anyázz!
Azt meg nem magyarázom el, hogy miért nem fogok villogni 140-nél. Úgysem értenéd... (Most nem lehülyéztelek, csak a hozzászólásodból erre a következtetésre jutottam.)

Kalányos Márió 2009.11.11. 01:01:11

@Spikk: Nem értesz, mi? :) Nem is csodálom! ;)

Spikk 2009.11.11. 01:06:01

@sbronzo: De értelek, talán jobban, mint hinnéd.

Kalányos Márió 2009.11.11. 01:11:56

@Spikk: Nézd, ha Te viccesen anyázol, akkor én is azt teszem! ;)

Különben meg nem mondtam, hogy villogj, csak add át a terepet a nálad gyorsabbnak, faszább gyereknek! Lehet, hogy neked az óra szerinti 140 már komoly sebesség, mások meg ott váltanak kettesbe! ;)

Tornado86 2009.11.11. 01:54:12

@sbronzo:
Max. Paksit idézve lehet azt mondani:"Na elõzz vissza a másik villogányoddal!" :D

magyar-magyar szótár 2009.11.11. 04:39:13

Sőt, legyünk pozitívak, Európa foltonkint már itt van, pl a Rózsadombon már a 4. generáció autózik és beáll előled egy hatautónyi szabad sávrészbe a szembejövő enyhe fékezéssel, ha a másfélsávra elparkolt keskeny utcán fölfelé mégy, de nyomjad neki, mert arra számít, hogy te nem csak a fejedből nézel ki, hanem az autóból is. Budán foltonkint, a Miklós utcánál simán és udvariasan beenged magad elé a kisívben jobbrakanyarodó, ésígytovább, le Budafokig, az Egér út is viszonylag tűrhető. Miskolci úton kurucos alfeődi labanccosság (a labancok is magyarok voltak ám, nem rhaccsoló osztrákok...) dehogyisse enged be, ottroaggyá meg! Méta u. Dél-Pest (egész Dél-Pest tahó, Kőbánya detto, Fehér út-Éles sarok, Pesti-Jászberényiút kőbunkóság végig...)

Megfigyelésem szerint a vezetési kulturára erős hatássl van, hanyadik generációs gazdag, volt-e már a nagymamának is jogsija meg Opel Kapitänje. Sajnos a búrzsojákokok türelmesebbek, ez van, és Csehszlovákiából csempészte a becsületes magyar 194-tól 1963-ig, amit ért, nejlonharisnyát, cseszkó ballonkabátot, babkávét a határon mázsaszám!
A Bratislava - Komarno uton jó széles leállósáv s ha előztél, a szembejövő és a megelőzött lehúzódott, hogy elmehes, nálunk meg a 2. generációsok a tükröt még nem használják, akkor veszik észre, ha hátulról jön valaki, amikor mellé ér, pl a teherautó 75-tel és akkor elkezd kigyorsítani 95-re, a teherautónak vissza kell mennie, és akkor megint elkezd beszélgetni az utasával és szépen lelassul 65-re, de a teherautós a bunkós, aki km-re-arányban tizedét okozza a baleseteknek, mint a vasárnapiautós.

tkazmer 2009.11.11. 07:51:05

@makacs szennyeződés: megemlítettem néhány módot arra, hogy hogyan lehet relative nagy biztonsággal gyorsan közlekedni. az utolsó idézett bekezdésben pedig valószínűleg rosszul fogalmaztam, a "megoldás", amit említettem, főutak helyett autópályákon űzhető; főutakon nyilván más a helyzet.
a post egyrészt azért nem szól rólam, mert többnyire városban vezetek, ott semmi értelme villogtatni, másrészt autópályán meg azért nem villogtatok (Magyarországon amúgyis kifejezetten ritkán teszem), mert mindenki, mint írtam, lehúzódik, így nincs értelme.
Szerintem, ha nem csak összeollózól, akkor lehet, hogy átfogóbb képet kapsz valamiről - már ha annyira az én személyem a téma:)

efhábé 2009.11.11. 08:11:03

@Spikk: ehmm, ha van elég helye arra, hogy jobbról megelőzzön, akkor te voltál a szabálytalan. Gondold végig, van elég hely gyorsítani, elhaladni melletted, aztán meg visszasorolni eléd. Simán kimehettél volna jobbra, aztán a sebesség csökkentése nélkül vissza, de te inkább szivatod a gyorsabbat. Persze a satuért járna a méretes faszkorbács a másiknak.

VakondM 2009.11.11. 08:17:21

@Da Moon Iz Black a napfény belülről fakad :):
Tegnap esőben csak 2 olyan balesetet láttam ami a langlovagok.hu-ra való (ebből 1 már délután fenn is volt) és ez azon a 8 és fél kilométeres szakaszon volt amin naponta 5x megyek el, a többit csak a rádió mondta de megállás nélkül. De mostanában eső nélkül is egyre több baleset van....

sreetfighter 2009.11.11. 08:45:43

@efhábé:
Nem biztos, hogy fel tudja mérni a kocsid teljesítményét, ezért gondolja, hogy várj a sorodra.
Nem akar bennt ragadni a szerencsétlen, mert ő azt feltételezi, hogy Te is olyan lassú pöcs vagy mint ő!
Egyszerüen magukból indulnak ki, ezért nem húzódnak félre.
De van olyan is aki túlbecsüli az autója sebességét pl. az enyémmel szemben, ezért marad bennt, aztán jön a döbbenet, amikor jobbról elhúzok!

efhábé 2009.11.11. 09:50:16

@sreetfighter: Nem kell semmit sem feltételezni, ha látja, hogy jön mögötte egy gyorsabb és van annyi hely a jobbsávban, hogy kényelmesen, lassítás nélkül ki tud menni, aztán vissza, akkor ki kell húzódni jobbra.
Én pl. így szoktam és érdekes látni, hogy aki mögöttem jön, kb. ugyanolyan sebességgel mint én, az 5.-6. alkalom után már szintén kihúzódik, ha van rá hely.
Egyszerűen azt látom, hogy az emberekben nincs benne a jobbratartás fogalma, értelme.
A másik autópályás tapasztalat az az, hogy én megpróbálok úgy közlekedni, hogy odafigyelek azokra is, akik a szélső sávban vannak, amikor én valamiért a belsőben. Ha látom, hogy épp előzök egy kocsit, aki mindjárt utolér egy lassabbat, akkor vagy elveszem a lábam a gázról, hogy kiférjen elém (nekem könnyebb 10-20km/h-t lassítani, aztán gyorsítani a kocsin, mint neki 30-40km/h-t) vagy odalépek neki, hogy minél hamarabb elhaladjak mellette és ő fékezés nélkül ki tudjon jönni mögém. Semmibe sem kerül odalépni és felgyorsulni 140-ről 160-ra, aztán ahogy mellé érek, már lehet is visszalassulni 140-re. Másoknál viszont egyáltalán nem látom ezt, ő megy a belsőben és mindenki le van szarva, eszébe nem jut lassítani vagy gyorsítani, hogy ne szívja meg a másik, ha le kell lassítania 90-re, hát így járt.
Egyszerűen nem gondolkodnak rendszerben az emberek, nem mérik fel, hogy másokra milyen hatással van az ő közlekedésük és nem mérlegelik, hogyan tehetnék zökkenőmentesebbé mások közlekedését icipici odafigyeléssel.
Persze ezt a rendszerbengondolkodási hiányt a városban is tökéletesen érezni.

efhábé 2009.11.11. 09:55:36

Persze ehhez a lassabb-gyorsabb témához az is hozzátartozik, hogy az emberekben masszív előítéletek élnek bizonyos kocsikkal szemben.
Amikor egy 3-as dízel bmw-vel autópályáztam (ami átkozottul jó kis kocsi, de automata és dízel, tehát nem egy sportgép), hiába nem toltam az előttem menőt, mert jó volt nekem az óra szerinti 140, ahogy megláttak a tükörben, már mentek is ki a jobb sávba, amikor meg a saját, jóval kisebb presztizsű kocsimmal megyek ugyanígy, akkor néha úgy kell kiimádkozni az előttem lévőt.
Pedig a 140 környéke nem extrém teljesítmény, szinte minden kocsi megfutja kényelmesen.

avus · http://avus.blog.hu 2009.11.11. 10:10:27

@sanche: "Egy kommentező feljebb még szlovákiát is magasztalta O.o"

Én voltam, és tartom is. Majd ha kitavaszodik, és van hozzá kedved, szívesen be is bizonyítom. Egy 50 km magyar oldalon, másik 50 szlovák oldalon, biciklivel, aztán megnézzük, melyik oldalon van halálfélelmed.

Az autópályáikról természetesen nincs tapasztalatom, csak a határmenti kisforgalmú útjaikról (vs határmenti kisforgalmú magyar utak).

sreetfighter 2009.11.11. 10:35:28

@efhábé:
A lényeget nem érted!
Ő azért nem megy ki jobbra, mert azt hiszi, hogy nem tudod elég gyorsan leelőzni, így bennt ragad a lassabb
mögött, és le kell lassítania!!
Nem gondolja, hogy én úgy gyorsulok 140-ről mint ő 60-ról!!

efhábé 2009.11.11. 11:02:02

@sreetfighter: Értem én, amit mondasz, de abban az esetben, amire reagáltam, csak akkor lehetne azt hinni, hogy ő beragad, ha a mögötte jövő rollerrel próbálna előzni.
Azért ahhoz, hogy valaki mögül kimenjenek a szélső sávba, ott felgyorsuljanak, aztán még vissza is férjenek az előzendő elé, meglehetős hely kell. Ha valakit meg tudnak előzni jobbról, az azt jelenti, hogy köze nincs a vezetéshez, az ne higgyen semmit, csak vésse az eszébe, hogy ha befér, akkor takarodó jobbra.

laposmacska 2009.11.11. 11:07:36

@newtehen: nem egyről beszélünk... :)

oszamaci 2009.11.11. 11:14:02

Egyszónak is száz a vége egyesek szarul vezetnek nálunk és legjobb példa az autópálya főleg az M7 Szfehérvártól Pestre. A jobbra tarts azon a részen szinte nem létezik.
Szerintem a csehek a szlovákok és nyugatabra jobban vezetnek. Erdélyben is jól vezetnek a románok gyorsan és rendszeresen átlépve a záróvonalat. Ehez az is hozzátartozik hogy a szaggatottal "sporólnak". Kolozsváron dupla záróvonal van holott mindkét oldalon benzinkutak autószalonok cégek vannak, de sok faluban is végig záróvonal van.
Viszont sokkal hamarabb és türelmesebben megálnak a zebránál. Viszont az M0 és a 4sen kamikáze románok ha átlépik a határt érdekes eltünnek.
Én pályán mindig kihúzodom jobbra és ha látom a tükörben (azért van), hogy gyorsabb akkor kimegyek és ha elment vissza. Németben nem szaroznak 180-200 is mennek a belsőben tudva hogy ő haladhat nyugodtan és a német autópályán is aki a középső sávban bóklászik az is magyar szutyuki volt. Nálunk a középső vagy a belső sáv megszerzett jog és az istenért se hajlandóak kimenni a szélsőbe az valszeg presztizs veszteség nekik. Bejön eléd holott látott a tükörben de nem tudja felfogni hogy jössz és nem biztos hogy 130al és látod hogy erölködik az előzésben és úgy dönt na még azt akamiont vagy kocsit és ez igy megy.
Ja és csókoltatom azokat akik előre felé mennek de a hátsó ködlápát égetik. Csernus doki valszeg könyvet tudna irni róluk.

Dester 2009.11.11. 11:48:41

Amikor Ausztriában voltunk "nyaralni" szeptemberben egy hétig, a hazaúton (már Magyarországon) tűnt fel, hogy az autó egyik (sajnos) megszokott berendezését nem használtam egy hétig. Igen, a dudát. Ausztriában nem találkoztam vadbarmokkal. De ahogy átértünk a határon...

bürokraták rémálma 2009.11.11. 11:49:27

Pont ezektől van tele a tököm.
Ő nem húzódik ki pedig a két kamion közt 500 méter táv is van. Ha meg elmennek mellette jobbról, akkor föl van háborodva.
Érdekes, ha nem sietek és csak poroszkálok 100-110-el pályán, akkor is be tudok sorolni a belsőbe, ha kamiont kell előzni. Miért? Mert rágyorsítok előtte úgy hogy ne tartsam fel a belsőben hátulról jövőt. Ha meg nem tudom elég pontosan megítélni a többiek sebességét, akkor szépen benntmaradok a kamion seggében addig, míg nincs elég hely. Annál biztonságosabb rész amúgy sincs az autópályán.
De ez derogál mindegyiknek.
Volt egy nő ismerősöm, akivel éjszaka jöttünk haza a régi nulláson. A turbós volvóval nem tünt nagy sebességnek a 140 sem, ezért legalább ennyivel tolta is, miközben ha elmentünk egy kamion mellett, akkor majdnem felmásztunk a belső korlátra, ha meg üres volt a pálya, akkor szépen középen ment két sávot elfoglalva. Azt mondta fél a kamionoktól. Erre én megkérdeztem ,akkor miért nem megyünk lassabban, úgyse sietünk sehová? Nem tudott rá válaszolni. És sajnos nem ez az egyedüli eset!

Spikk 2009.11.11. 12:24:36

@efhábé: Nem gondolom, hogy 140-nél a külső sávban lévő mondjuk 30 méter üres helyre be kellett volna férnem, ha jól rémlik, kb. 70 m a megfelelő követési távolság, azaz elvben kb. 145 m-re be lehet menni (elöl+hátul 70). (De nem tartottam szabályos követési távolságot így sem.)

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.11.11. 12:47:20

@sreetfighter:
"e közel sem akkora a katasztrófa,mint ahogy azt pár autós itt lefesti."
Szerintem az itt sípoló bezzegkülföldön vészmadarak nagy részének jogsija sincs, nem hogy kocsija.

little honey 2009.11.11. 12:54:09

Tavaly jöttem vissza Berlinből Prágán keresztül. Hát a cseheknek fogalmuk sincs mi a jobbra tartás autópályán. De senkinek se. M7-en járok Balatonra, de az kutyafüle a cseh pályához képest. Ehhez képest Magyarországon szép konszolidálta helyzet a pályákon...

efhábé 2009.11.11. 13:45:30

@Spikk: 30 méteren nem lehet körbeautózni téged.

efhábé 2009.11.11. 13:47:46

1 mp alatt ennél többet teszel meg, 140km/h-nál konkrétan 38,8 métert.

Kalányos Márió 2009.11.11. 14:35:04

@efhábé: A rés is kb. ilyen sebességgel "utazik" ;)

efhábé 2009.11.11. 15:00:37

@sbronzo: a rés általában 90km/h-val utazik. Azaz 1 mp alatt megtesz 25 métert. Számold ki, mekkora sebességre kéne felgyorsulnia a jobbról előzőnek, hogy 30 méteres rést feltételezve kiférjen az előzött elé.
Nem, annyira nem lehet felgyorsulni ilyen rövid távon.

efhábé 2009.11.11. 15:02:33

Nem egész 2,5 mp alatt vagy túl a 30 méteres résen.

(38,8-25=13,8m/mp)

Kalányos Márió 2009.11.11. 15:21:08

@efhábé: Persze igazad van, csak azt nem értettem, először miért 140 km/h sebességel számoltál, és miért nem csak a két sáv sebességének a különbségével...

efhábé 2009.11.11. 15:59:30

@sbronzo: Nem akartam bonyolítani a dolgot :)

Spikk 2009.11.11. 18:24:59

@efhábé: @sbronzo:
Látom, azt is tudjátok, hogy a külső sáv milyen sebességgel haladt. Csak hát megint tévedés történt.
Meg következés képpen a "körbeautózással" is ez a helyzet.

A 2 sor hasonló sebességgel haladt, mindkettő eléggé tele volt, ahogy haladtunk Bp. felé.
Nagyjából ekkor értük el a városba vezető "sor" végét, de itt még a tempó rendes volt, csak kb. tele volt mindkét sáv, a belsőben is a folyamatos haladás volt a jellemző.
Haladtunk, közben szépen előztük a másik sort, ami kicsit lassabban haladt, ott nem voltak akkora nagy helyek, hogy bármikor kényelmesen ki lehetett volna állni, hogy elengedjem. Volt pár kocsi egymás mögött, lyuk, stb. (Meg értelme sem sok lett volna.)
Tehát beértük a sort és picivel később Jani is beérte (konkrétan engem).
Én meg láttam, hogy jön, de az előzést befejeztem, mivel nagyon messze akkor sem jutott volna, ha éppenséggel kimegyek a másik sávba (ahol pici elöl/hátul távolsággal elfértem volna).
Ekkor jelentkeztek rajta az első tünetek villogás és dudálás formájában.
Nagyon nem foglalkoztam vele, autót megelőztem, megint elég kicsi a hely, paraszt is volt, akkor haladjunk, ahogy mindenki más. A tükröt nem néztem, hogy ne idegesítsen (bár a villogást már akkor nem láttam, a kocsi hátulja takarta), a dudálást azt meg amennyire lehet, nem figyeltem. A helyről annyit, hogy ide már azért simán félreálltam volna, ha nem folyamatos a sor és Jani nem lett volna ilyen hülye paraszt. Erre mondtam, hogy kb. 30 m, de nem biztos, volt vagy 4-5 éve és nem ezzel voltam elfoglalva.
Úgy tudott ekkora helyen megelőzni, hogy mögöttem eleve kb. 1 m távolságot tartott, ahogy fizikailag átfért, át is ment (mögötte megint csak kb. 1 m távolság --> én lehettem max. 6-7 m-re a megelőzött autótól, márpedig ilyen közel én nem szoktam bemenni), majd pedig elém vágott és már bűntetett is.

Kalányos Márió 2009.11.11. 21:59:15

@Spikk: Továbbra is azt mondom, hogy ÉRDEMES elengedi az ilyet, mert nem b*szod fel tőle az agyad, és utána, ha szerncséd van, még utat is csinál neked. Érdemes az elengedés után, rögtön beállni mögé, aztán villogni neki, hogy menjen már gyorsabban! ;)

Spikk 2009.11.11. 22:20:50

@sbronzo: Tudod, akkor rutintalan voltam még (most is annak tartom magam), nem gondoltam, hogy ennyire suttyó parasztok vannak. Nem az, hogy jogsival, hanem szabad lábon.
Azóta óvatosabb vagyok, mert engem kevéssé érdekel, hogy mennyi idő alatt érek haza, a fő, hogy haza is érjek, ha elindultam. De az azért zavar kicsit, hogy az ilyen paraszoroszlánok jutnak előnyhöz azért, mert a többi inkább félreugrik az útjukból (mint én), mert az ilyennek a sitten lenne a helye szerintem, vagy a zárt osztályon. Nem a villogásért, mondom, azon nem annyira húztam fel magam. Gondoltam, majd elengedem, ha normálisan lesz hely, erre elémcentizi magát és fékez.
És ne hidd azt (korábbi hsz-aim alapján), hogy a normálisan gyorsabban közlekedőket nem engedem haladni, de itt a hozzáállás sem volt olyan, meg a helyzet sem (sorokban haladás). Ha nyílt a pálya, eleve is a szélén megyek, ha meg előzök, akkor tükör, hogy időben lássam. Ha kell még odalépek, vagy lassítok és félreállok. Na lehet, hogy kicsit kell lassítani miattam...

A tippedet azért nem tartom jónak, mert ha elengeded és mögé beállsz villogni, mennyire lehetsz biztos abban, hogy nem nyom ezért is egy kis bűntetőt? (Mert azt én is tudtam már akkor, hogy faszparaszt, normális ember villant kettőt, vagy dudál egy kicsit - duddant :) - és megvárja, hogy el tudd engedni, esetleg az előzést befejezd, de nem hittem, hogy ennyire kis csíra.)

Perillustris 2009.11.11. 23:55:45

"A belvárosba szinte kizárólag a villamos hajthat be."

Kapnak levegőt is.

constantin81 2009.11.13. 12:11:25

Azért annyira nem rózsás a helyzet odakinn sem szerintem:)
Jómagam hetente többször teszem meg ezt az utat, s nem ilyen jó a véleményem. Pont ez a pályaszakasz az ahol a legtöbb baleset történik s elszenvedői leggyakrabban a CZ felségjelű autók. Leggyakrabban pályaelhagyásos dolgok miatt. S a pálya minősége .. mondjuk ha az M7 nem lett volna felújítva anno és naponta harckocsik járnának rajta. Persze a posztolónak is van némi igaza előzékenységi dolgokban, de tegyük hozzá annyi rendőr mellett mint ami ott van, nem is kell rajta csodálkozni. Szinte nincs olyan benzinkút ahol ne állna kinn egy Policie feliratú autó.

constantin81 2009.11.13. 12:28:52

Az autópályafelhajtókról pedig:
Ilyet mint ott sehol nem láttam még hogy néhol nincs felhajtósáv, hanem egyből a pályára hajt ki az emberfia egy-egy kútról.












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása