Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Blogtalálkozóra indultunk, kórházban kötöttünk ki

2009.11.10. 08:05 :: SilentSound

Tanácstalan éppcsak belecsöppent volna a blog kemény magjába, de szombaton egy friss jogsis suhanc mindenféle félelemérzet nélkül, ellenben nagy adag magabiztossággal beleközlekedett az autója oldalába, mikor még a gyerkőcök is ott ültek a hátsó ülésen. És mintha ez már menetrend szerinti megoldás lenne, a vétkes fél meg is próbált lelépni, csak nem jutott túl messzire a sérült autójával, aztán önként, vagyis szülői nyomásra tipegett be a rendőrségre.

Sajnos önhibámon kívül lemaradtam a tegnapi (szombati - a szerk.) összejövetelről. Pedig még a sparhertsárkányt is meggyőztem, sőt jött volna Ő is. Sajnos Pesten balesetünk volt és az autó elintézése, meg a többi tortúra után (mentő, kórház, autó trélerezésének elintézése, rendőrség)nem volt érkezésem semmihez. Örültem, hogy egy darabban hazaértünk.

Most szerintem van egy totálkáros autóm, mert a kiütött bal első kerék és az eldurrant lufik erre mutatnak. Ja, a baleset okozója megpróbált lelépni, de sérült hűtővel nem jutott messzire.

Konkrétan még nem a találkozóra tartottunk, hanem unokákat leadni. Kora délután csattantunk. Én alaposan bevertem a fejemet a B oszlopba, nyakam is fáj (az én oldallufim nem indult el...) asszony, gyerekek nagy ijedtséggel megúszták. A mentők azért bevittek a kórházba, mert a kisebbik nagyon sírt, hogy fáj a hasa.

Szóval szerencsére semmi komolyabb baj, a CT negatív, csak a púp van meg. Agyrázkódással megúsztam. Annyira jól vagyok, hogy megyek is dolgozni.

Az elkövető megvan, még tegnap jelentkezett a rendőrségen. Ahová a papája vitte be. Az apuka elismerte a felelősséget, mármint kaptam egy általa aláírt bejelentőt, hogy a biztosítózást elkezdhessem és másolatot a srác vallomásából.

17 éves srác elvitte apu dolgozós Octavia- ját és ez sikerült összehozni. Pinázni sietett. Azt hitte, hogy még átfér elöttünk, ezért a gázra lépett. Jogosítványa volt, pénteken kapta meg. A rendőrök azt mondták, egy darabig nem lesz neki, sőt, cserbenhagyott, még rács mögé is mehet- szerintem meg nem kellene tönkretenni a srácot sittel, persze büntessék meg.

Az autót is leszemlézték. Sajnos nem csak a bal eleje törött, de pörgés közben odaverődött a hátulja is- arra nem is emlékszem.

A szervíz intéz mindent, de a kárszakértő nagyon ingatta a fejét, szerinte gazdasági totálkár lesz. Sajnos a kiszakadt futómű oldalán sérült a motor és az ott lévő elektronika is kettétört, nem javítható és az úgy nagyon sok pénz. A motorban volt 31000 km - bontottat beletenni iszonyat értékvesztés.

A műhelyfőnök szerint meg lehet csinálni, a kasztni nem görbült, azt szépen helyre lehet hozni, persze csak új elemekkel.Meglátjuk mi lesz a biztosító ajánlata, most hogy a vétkes elismerte és megvan a papír, állítólag gyorsan menni fog.

159 komment

Címkék: biztonság közlekedés autó baleset hülye béna veszélyes cserbenhagyás gyorshajtás

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2009.11.10. 10:10:56

@szomoruszamuraj:
„...az oktatók erősen kardoskodnak amellett, hogy emeljék meg a kötelező óraszámot...”

Szerencsére a lelkiismeretesebbje ma ezt önként meg is teszi. Egyszerűen nem enged vizsga közelébe a kötelező óraszám után, ha nem megy eléggé.
Valószínűleg kevesen vannak sajna, de van ilyen. Nekem szerencsére ilyen oktatóm volt. (Mondjuk én magamtól is beláttam, hogy van még mit gyakorolni, úgyhogy ebből nem volt gond. :-) )

Marty Mcfly 2009.11.10. 10:15:11

@Quentin, Montargis-ból:
teljesen más oktató mellett "órákon" vezetni, mint egymagad a forgalomban. Senkiről nem fog kiderülni, még 100 óra után sem, hogy a jogsi kézhezvételének napján nem okoz-e balesetet. Max az esélyt tudod csökkenteni vmennyire, éppen ezért egyetértek, mást úgysem lehet tenni...

Franky4fingers 2009.11.10. 10:16:31

Elég sok sebből vérzik a dolog.

Friss jogsival, még átcsúszom a piroson mentalitás... hát eléggé minősítő. Mondjuk ezt tudjuk be hibának. Oké, mindenki hibázik, előfordul.

Az, viszont, hogy le akar lécelni, azért egyértelműen a fejét venném. Nem kell a sitt, nem kell ezért tönkretenni valakit, csak egyszerűen eltiltanám két évre a vezetéstől, amíg benő a feje lágya és tud felelősséget vállalni a tetteiért

M. Péter 2009.11.10. 10:19:25

Nem volt semmi kerekparos a kozelben akire ra lehetne huzni a felelosseget?

FlybyWire 2009.11.10. 10:19:32

A kis faszkalap igenis megérdemelné az elzárást, csak éppen nem a baleset-okozás miatt, hanem azért, mert megpróbált meglógni.
Ez utóbbi már nem meggondolatlanság vagy rutintalanság, hanem konkrét törvényszegés. Még idejében rá kell b***ni a fejére az ilyennek, rendesen.

FlybyWire 2009.11.10. 10:21:17

@newtehen: miért, azt te hol láttad, hogy nem ő volt a hibás? Casco-ról sem hallottál még? :) lol.

beste 2009.11.10. 10:22:26

Apukát vélhetően megreszelik a munkahelyén, hacsak nem csúcsgóré. Ha flottakezelő cégé az autó, akkor méginkább. Én a férjemnek sem adtam soha oda a céges verdákat...

FlybyWire 2009.11.10. 10:24:03

@papugaja: ez egy bullshit. Én 19 évesen csattantam (Trabanttal, busznak :), és azonnal kiszálltam és visszamentem, pedig nyilvánvaló volt, hogy a buszon senkinek semmi baja.

Aki kisgyerekként csúzlizik és utána elszalad, jól elpicsáznám hogy ilyen utána eszébe se jut. Az ilyen köcsögök dobálják be a követ a mozgó vonat ablakán is.....

beste 2009.11.10. 10:28:52

@FlybyWire:
meg az én szélvédőmre a nulláson... bakker, ha kevesebb a lélekjelenlétem, akkor kurva nagy csatt és még nagyobb dugó lett volna a nulláson..

robinzone 2009.11.10. 10:31:43

Akkor itt is felvetném a témát, hogy a jogsiszerzés RÉSZE az erkölcsi nevelés is legyen!
Ha már a többnyire értelmetlen osztályfőnöki órán nem beszélgetnek ilyesmiről, nem vetítenek oktató-sokkoló (igen, igen. az hatásos anélkül is, hogy undort keltő lenne) videókat, amilyenek azért léteznek, csak nem "magyarul", akkor ezt építsék be az elméleti képzésbe. Lássa, mivel jár a cserbenhagyás, milyen lelki deformálódáshoz vezet a halálos baleset okozása, vagy akár a maradandó sérülésé, mert ezek ma tabuk Magyarországon. Sem otthon (tiszetlet a kivételnek, de azért mindenki nézzen kicsit magába!), sem az iskolában, sem az autósiskolában nem esik szó erről.
Az eredmény meg ott van az utakon.
A másik kedvenc témám ezügyben a - legalább elméleti! - vezetésTECHNIKAI oktatás hiánya! Aquaplaning, kanyarodástechnika, megállni tudás, stb...

Normális vagyok? 2009.11.10. 10:32:32

Manapság elég elsétálni egy középsuli (sőt fősuli(!) elött) és hallhatod, hogy mennyi felelősség szorult ezekbe a fiatalokba (persze a csordaszellem is hajtja őket ilyenkor, de azért le lehet szűrni belölle valamit)! (szinte már én szégyenlem magam, hogy ebbe a korosztályba tartozom (21év))
Én 1,5 éve vezetek, de még mindig jól esik, ha valaki van melletem, aki régebben vezet nálam. Egy koccanásom volt azóta, de akkor habozás nélkül elismertem a felelősségemet és higgadtan megegyeztem a károsulttal, aki még azt is felajánlotta, hogy kihagyhatjuk a biztosítót az egészből, ha szerzek neki egy hátsó lámpabúrát, amit összetörtem (betétlapot kitöltöttük a helyszínen, másnap amikor beszereztem a lámpabúrát [eredeti, gyári], akkor összetéptük a betétlapot).
A srác meg kapja meg a megfelelő büntetést, hiszen a cserbenhagyás nem elnézhető senkinek!

Közöd?? (törölt) 2009.11.10. 10:40:29

miért félted annyira azt a 17 éves srácot, bizony börtön és golyóérett!

SpeedFreak · http://speedfreak.blog.hu/ 2009.11.10. 10:40:39

Nem védeni akarom a vétkest, de 17 évesen, egy napos jogsival ne is várjunk mást. Azt hitte ő már érzi, benézte, majd megijedt és elszelelt. Gyerekes reakció.
Mázli, hogy a szülők tisztességesek...

2-3 évig próbajogsit (csak városban használható, csak felügyelettel) az újoncoknak, ahogy más értelmes országokban. A felelősségtudat csak korral jön, tapasztalattal, sokaknak még úgy sem...

Egyébként jobbulást a szenvedőknek, a srác meg remélem megússza komolyabb bünti (sitt) nélkül. Ebben nagyon jó ez az ország: életképes kezdeményeket erőből elfojtani az első hiba után... Bravó. Tényleg gáz, hogy el akart menekülni, de a tinik nem arról híresek, hogy bevállalják a következményeket, félig gyerekek még. Akinek nem tetszik, az nyújtson be javaslatot, hogy a jogsi korhatára 21 év legyen, addig maradjon csendben.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.11.10. 10:45:16

@FlybyWire: Jó, oké, a cascos biztosítás az persze más. .-) De szerintem a postoló nem a saját cascójára szeretné megcsináltatni a dolgot.

Take-it-Easy 2009.11.10. 10:46:29

Azért a posztíró szégyellje magát a fogalmazásért: "Pinázni sietett." Köze hozzá? Főleg, amikor ő könnyen van, mert ő egy pinával az autójában közlekedett. Örüljön neki, hogy neki az már otthon van. Bár az IQ-ról (bocs, tiszteletről) sokat elárul, hogy "sparhertsárkány"-nak nevezi a - gondolom - feleségét. Bunkó.

fehso2 2009.11.10. 10:48:23

@Easyke: Jól megfogtad a poszt lényegét!

Normális vagyok? 2009.11.10. 10:50:27

@SpeedFreak: Érdekes én nem próbáltam meg elszelelni,sőt eszembe sem jutott, pedig az én autóm még bőven üzemképes volt! Ez egyszerűen csak neveltetés kérdése. Hova kell benyújtani és kinek a feladata benyújtania a javaslatot a 21 éves korhatárról? Mert én támogatom. Emellet támogatom a óraszám emlést, a "felvilágosítást" a balesetekről, a korrupció megszüntetését és még sorolhatnám.

SpeedFreak · http://speedfreak.blog.hu/ 2009.11.10. 10:50:30

@robinzone: Egyetértek.

Nekem anno nagy szerencsém volt az oktatómmal, úgy búcsúzott el a vizsga után, hogy:

"A tapasztalatról: a legtöbb sofőr azt hiszi, hogy jól vezet. A legveszélyesebb időszak a 100.000 és 500.000 balesetmentesen levezetett kilométer utáni időszak, amikor a sofőr már igazolva látja, hogy ő tényleg jól tud vezetni, és kevésbé kezd figyelni. SOHA ne hidd el, hogy jól vezetsz, és MINDIG tartsd észben, hogy a közlekedési helyzetek többszereplősek, lehetsz te tényleg jó sofőr, ha a másik hibázik. Erre is mindig készülni kell. Ezeket tartsd fejben és akkor nem lesz gond."

Na az ilyen oktatói mentalitás a ritka, sokan sajnos - hallomásból tudom - csak futószalagon ontják a "felkészült" sofőröket.

Az egyéni felelősség vállalásra mutatkozó hajlandóság pedig morális kérdés, a közoktatásban fordíthatnának erre kicsit több energiát, nem lenne annyi mutyizó ebben az országban.

driopios 2009.11.10. 10:50:59

Visszavonták-e már az elismerő nyilatkozatot? Ilyenkor az szokott lenni...

SchF · http://blog.fschnell.net 2009.11.10. 10:54:00

Én azután, hogy kézhez kaptam a jogsit, több mint két hónapig, heti két alkalommal vezettem az oktatómmal, mert egyszerűen nem mertem egyedül kimenni a forgalomba.

A történetben egyébként engem is a cserbenhagyás kísérlete zavar. Olyan mentalitást tükröz, amivel nem szeretném, ha kiszabadulna az utakra a srác.

2009.11.10. 10:54:55

@ohrana:

„...Az elkövető megvan, még tegnap jelentkezett a rendőrségen. Ahová a papája vitte be...”

Marty Mcfly 2009.11.10. 10:57:26

@Easyke:
elveszett a humorérzéked?
elküldenélek Dr. Csernushoz egy vizitre, majd ő helyretenne! :-)

Normális vagyok? 2009.11.10. 10:57:55

@SpeedFreak: Én úgy tudtam, hogy 5000Km után leszek az utak császára XD
Egyébként az idézőjeles résszel teljesen egyetértek, a közlekedés egy társasjáték, nem pedig egy magánszám, csak ezt sokan elfelejtik a kasztniba zárva, "elkülönülve" a többiektől. Sajnos.

pakesz (törölt) 2009.11.10. 11:02:31

@Secnir: "azt majd a biztosító eldönti. fogja még azt mondani, hogy 50%-50%"

de ilyet hogy mondhat a biztosito???
hiszen egyertelmuen a masik votl a hibas, el is ismerte a felelosseget!!!
es mi van ha meg rendori helyszineles is volt/lett volna ? akkor is az 50-50 lehetett volna?

SpeedFreak · http://speedfreak.blog.hu/ 2009.11.10. 11:02:56

@Normális vagyok? (Sir Jackue):

Nem vagyok jogász vagy politológus, de úgy tudom a Köztársasági Elnök hivatalához lehet írásban benyújtani ezeket, illetve a közlekedési hatósághoz.

Örülök, hogy nem vagy egy morális roncs, én is ide sorolom magam, szerintem a legtöbbünk nem hagyja ott az ilyen szituációt. Sajnos láttam ellenpéldát is, sokat.

Pár éve a parkoló autómba dörrent Budán egy zsír új Poloval egy 18 éves suhanc, rommá ment az egész vas, meghajlott a küszöb, a paneleket, ajtókat összegyűrte, stb. Mindez azért, mert "kézifékest" akart nyomni, esőben, a villamossínen... Az már csak a hab a tortán, hogy rimánkodott, hogy ne hívjak rendőrt, de ne írjunk betétlapot se, mert akkor "Apu kicsinál és megvonja a lét", hanem majd ő pár nap múlva kápéban kifizeti a busás zsebpénzéből. A betétlapot természetesen megírtuk, szarok az apa-gyermek kapcsolatra, akkor kellett volna erősíteni amikor a felelősségről volt szó otthon...

Take-it-Easy 2009.11.10. 11:05:00

@fehso2: Ha jobban megnézed, a poszt kb. fele arról szól, hogy: mera17éveshülyekiskocsogselyemfiúkaapukaautójávalésmilyenbéna.... Ha egy "nagy vagány, mert ő rutinos autóvezető" átmegy a piroson, és ugyanezt okozza...? Persze, értem a felháborodását, az adrenalin bennem is száguldozna le-föl, csak éppen a posztíró úticélja sem volt fontosabb és megalapozottabb, mint a srác találkozója a barátnőjével. Cserbenhagyni elítélendő, de azt a bűnt sem csak ez a srác követte el, ld. régebbi posztok. Csak erre akartam rávilágítani. Nnna.

Take-it-Easy 2009.11.10. 11:06:09

@Marty Mcfly: Jó, de csak ha jössz velem :)

Take-it-Easy 2009.11.10. 11:06:57

@Marty Mcfly: ez az én szövegem, tessék nemellopni! :) Csak én nagybetűvel szoktam: take it Easy... :D

SpeedFreak · http://speedfreak.blog.hu/ 2009.11.10. 11:07:59

@Normális vagyok? (Sir Jackue):

Igen, ez a másik probléma. A "tankban" (X3, XC90, RAV4) ülve telefonáló kismamák a rémálmaim. Azt hiszik a vas majd megóvja a csemetét, pedig a józan ész és a figyelem nagyobb biztonságot teremt, mint a több tonnányi acél.

Jogsi korhatárral kapcsolatban az egyik kedvenc mondásom jut eszembe: "Ha a majomnak puskát adsz, és az lelő valakit, nem a puska, vagy a majom a hibás!"

cso zsi 2009.11.10. 11:09:19

Alapvetően a felelősségvállalás hiányával van a gond. Ez korosztályos (és lehet, hogy nevelési) probléma, de amíg az ember a sulikat járja, valahogy nincs annyi felelősségérzete. Onnan kikerülve is csak lassan alakul ki.
Jelenleg a politikai kultúrálatlanság is beleszól, hiszen 20 éve mindenki csak a határokat feszegeti, holott bizonyos dolgokban pártfüggetlenek a szabályozások.
Amíg a bézbólsapkás rajzfilmfigurák csak a metrón utaznak, nincs nagy gond. (amikor összetagelnek járműveket, akkor már igen)
Ha viszont guruló fegyvert kapnak a kezükbe, akkor történnek ilyen dolgok.

Mi sem voltunk különbek, az iskolapad összefirkálása 40 éve is létező jelenség volt.
18 évesen a gyerek alatt autó? A nagy átlagnak 600-1200-as, némelyeknek talán 1500-as.
Végsebesség, gyorsulás? Volt különbség.
19 évesen 1600-ost, és 6000-est hajtottam.
A nagyokkal sosem volt eseményem, a kicsivel csak annyi volt a gond, hogy a teljesítményhez kevés volt a diagonál gumi megállási képessége. Gyaníthatóan akkoriban az enyém is.
De volt miből tanulni.

Tehát igenis kell a mai felgyorsult világban egy felelős ember a nyikhaj mellé, aki rászól a gyerekre, hogy "túl gyorsan mész, túl közel vagy, már sárga van, engedd ki a buszt..."

Take-it-Easy 2009.11.10. 11:14:26

@cso zsi: Igazad van. A "próbajogsi" nem hülye találmány. (= jogsi megszerzése után egy-két évig csak x éve jogsival rendelkező utassal közlekedhetsz).

cso zsi 2009.11.10. 11:14:46

@Normális vagyok? (Sir Jackue): 5000 km? az az első két-három hónapban megvolt.
Mégis kétéves jogsival sikerült elkövetni olyat, aminél csak a fejemet fogtam, hogy hogy lehetek ennyire balfék.
Mert én voltam az utak királya, mindent tudtam, és nekem már semmi nem állhatta utamat.
Ja de mégis. Az a fránya fizika. :))))

esef 2009.11.10. 11:14:47

@Secnir:
Nekem mondhatná azt, hogy 300.000e HUF... :) Annyiból vennék egy új autót 5 misiért, a többi 295-öt meg megtartanám...

@FlybyWire:
A kis faszkalapnak az a nagy szerencséje, hogy komolyabb sérülést senki nem szedett össze illetve nem történt haláleset. Amúgy, mivel elismerte, hogy tudatosan ment még át a pirosban, lehet küldeni az objektív felelősség keretében a 300.000 Ft-os csekket az üzembentartónak. Aztán a dolgozó majd elrendezi apucival.

Az én véleményem a gyerekről: Jó hosszú fogház/börtön neki, legyen ideje gondolkodni. A következő ugyanilyennek is, meg az azt követőnek is. Utána csak elkezd gondolkodni a többi hülyegyerek és egy kicsit visszavesznek a nagy arcból. Mégis, mit hitt az egy napos jogsival, hogy ő a Schumacher?

j311 2009.11.10. 11:17:01

@Marcellusca: Apucin mit akarsz rángatni? Volt a gyereknek jogsija? Igen. Innentől kezdve nem apuci felelőssége, ha a Magyar Köztársaság vezetésre alkalmasnak nyilvánítja a gyereket és az a hülyegyerek balesetet okoz.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.11.10. 11:17:07

Mondjuk elgondolkoztató, hogy egy balesetnél bármelyik fél is kétségbe vonja, hogy mennyire lehetett fontos a másik fél uticélja. Alapvetően hibás szerintem a saját uticélom fontosságát a másiké fölé helyezni.
Főleg úgy, hogy a valóságban FOGALMUNK SINCS hova megy a másik, és az tényleg mennyire fontos.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.11.10. 11:19:59

@esef: Ha most jól megijeszti az örsön két tagbaszakadt rendőr, majd pénzbüntivel hazaengedik, akkor lehet, hogy tanul. De ha börtönbe kerül 3-4 évre, képzett bűnözőként jön majd elő.

rou 2009.11.10. 11:20:06

@craft75: "Lehet hogy nálunk is be kellene vezetni azt a módit hogy a friss jogsisok csak akkor vezethetnek ha mellettük ül valaki.
"Próbajogsi" 2-3-4 évig."

Én 99-ben szereztem a jogsit, akkor úgy volt,hogy 2 év próba (utánfutóval és külföldön vezetés nuku). Valamint ha ebben a 2 évben bármilyen szabálysértést követtünk volna el legyen a legkisebb azonnal bevonják a papírt.
Ez már megszűnt MO-n?

Marty Mcfly 2009.11.10. 11:20:55

@Easyke:
ha jó csaj vagy, megyek veled! :-) ígérem, én sosem nevezlek sparhetsárkánynak és nem lopom el a szövegedet sem! :-)

Take-it-Easy 2009.11.10. 11:26:07

Ez ízlés és egyéni megítélés kérdése :) Adatok: 29-61-173-2030. Döntsd el, hogy ki kivel van :)

avus · http://avus.blog.hu 2009.11.10. 11:26:55

@newtehen: Nem vagyok jogász, de szerintem nem kiskorú, hanem korlátozottan cselekvőképes. Jogsit viszont szerezhet, ezért szerintem amit az úton autóval művel, azért - legalábbis az állam felé - nem az apja, hanem ő tartja a hátát.

Take-it-Easy 2009.11.10. 11:27:01

@Marty Mcfly: khm, az előző kommentről lemaradt a válasz-funkció. Hiába, ha valaki túl korán fekszik rá a küldés gombra... :)

SpeedFreak · http://speedfreak.blog.hu/ 2009.11.10. 11:27:27

@rou:

Úgy tudom még érvényben van, csak hát az illetékesek ezt is a szokásos lelkesedéssel ellenőrzik, tehát semmit nem ér...

Normális vagyok? 2009.11.10. 11:27:57

@cso zsi: Várj most tartok a 4998. Km-nél, ezek szerint ha minden igaz, akkor 2 km múlva bekövetkezik a változás és profi szintre lépek. Kezdhettek rettegni! :D
Egyébként semmi köze kilómétereknek ahhoz, hogy ki mennyire tud vezetni (csak a rutin nő, de ez nem változtat a tényen, hogy még így is megtörténhet valami váratlan helyzet, amire nagy rutinnal is nehéz válaszolni)

2009.11.10. 11:30:01

@Easyke:
No ez így ebben a formában nem teljesen jó.
A páromnak ugyanis 1x éve volt jogsija, mire nekem is lett, de amióta levizsgázott nem vezetett. Mennyire voltam szerinted kisegítve, hogy ott ült mellettem? :-)

Take-it-Easy 2009.11.10. 11:31:27

@Quentin, Montargis-ból: jó, jó, ez igaz. Helyesbítek is rögtön: x éves vezetési gyakorlattal... :)

SzZ 2009.11.10. 11:43:42

Az emberi jóérzés is azt diktálja, hogy ha már bajt okoztam, akkor próbálom azt enyhíteni. Az eliszkolok a helyszínről ezért sem értettem soha.

De ha más nem, a jogi vonzata miatt sem kellene elmenni, ezt meg megtaníthatnák az autósiskolában (kb két perc):

Balesetokozás (Btk 187§) -> vétség, mivel az elkövetés gondatlan tényállású és mindennapos előfordulása, ezért általában enyhe a megítélése (bírság, esetleg felfüggesztett).

Cserbenhagyás (190§) -> vétség, de csak szándékos lehet, ezért sokkal szigorúbban veszik.

Segítségnyújtás elmulasztása az elkövető által (172§ (3)) - szándékos bűncselekmény. Ennek megfelelő a megítésélése is. Ráadásul halmazatban áll az előzőekkel. Simán kinéz a letöltendő.

A gond az, hogy a helyszínről szökés pillanatában a cserbenhagyó nem tudhatja, hogy csak cserbenhagy, vagy súlyosabb bűncselekményt valósít meg. A saját jól felfogott érdekében meg kellene állnia - minden esetben jobban jár ezzel.
(Könyörgöm, elő ne hozzátok a témában offtopic Olaszliszkát!)

Peetee 2009.11.10. 11:45:00

Mielőbbi telejs egészséget a családodnak.

Tippek a biztosítóhoz:

Pontosan vizsgáld meg az EuroTax alapján,h mi az autód PONTOS baleset előtti értéke.
Pl.:
- extrák pontos listája (minden bisz-basz 5-10-20e Ft.-ot ér).
- műszaki vizsga és zöldkártya érvényessége ( Eurotax +2-4%-ot számol rá, ha félévesnél újabb a műszaki+z.kártya).

Ezzel simán találsz még 1-200.000Ft-ot vagy még többet, amit a biztosító elfelejt, vagy megpróbál elodázni!

Sok sikert mindehez, különféle forumokban sokmindent talász, én is íg jártam és jól jöttem ki a dologból, de ha hagyom,h az Allianz-biztosító megvezessen buktam volna kb. 200ezret...

SzZ 2009.11.10. 11:46:08

Még egy dolog: mivel céges volt a károkozó kocsi, így simán lehet, hogy nem fizet kötelezőre a biztosító. Marad a MABISZ, ami még pár hónap. Aztán a MABISZ pereskedik apukával, aki végül fizetni lesz kénytelen - meg is érdemli.

FlybyWire 2009.11.10. 11:57:01

@SpeedFreak: "Bravó. Tényleg gáz, hogy el akart menekülni, de a tinik nem arról híresek, hogy bevállalják a következményeket, félig gyerekek még"

Ha még valaki leírja ezt a baromságot, tényleg el fogok keseredni, és tuti nem megyek haza. Ez egy FASZSÁG, barátom. Én 11 évesen is bevallottam, hogy focilabdával én rúgtam be az ablakot - mert így neveltek.
Nagyon, nagyon nagy gáz ez a hozzállás, amit képviselsz.

flea 2009.11.10. 11:57:27

Szerintem komolyabb összegú pénzbüntetés, 1-2 év vezetéstől eltiltás (a baleset okozásáért) plusz egy vaskos, jó hosszú időre felfüggesztett elzárás (a segítségnyújtás elmulasztásáért) a jó megoldás.

Letöltendőt azt ne kapjon. De ha valaha újra autóba ül, legyen neki muszáj meggondolni, mit csinál. Ha esze nélkül belétek szállt, aztán el akart menekülni, akkor vagy nagyon hülye, vagy jellemhibásnak nevelte apuci - mindkét esetben jobb, ha oka van elgondolkodni...

Mondjuk az, hogy apa becipelte az őrsre, inkább arra vall, hogy a meglépni próbálás pánikreakció lehetett. Nem mintha ez mentené, de azért mégis más, mint aki sérthetetlennek képzeli magát és g*ciségből hagy ott.

A biztosítóhoz sok sikert, nekem volt "szerencsém" a gördülékeny, kekeckedéstől mentes és az élő fába is belekötős ügyintézéshez egyaránt, remélem, nektek most az előbbi jut.

flea 2009.11.10. 11:58:53

@FlybyWire: úgy van. Kiegészítve azzal, hogy a 21 éves alsó korhatár amúgy szintén nem ártana.

FlybyWire 2009.11.10. 12:04:39

@flea: Arra is rá akartam világítani, hogy a felelősség vállalásának képessége nem az életkor függvénye, úgy kb 7-8 éves kortól már bőven megérti egy átlagos értelmi képességű gyerek is, hogy amit tesz, annak következménye van, és vállalni kell érte a felelősséget.
Ugyanúgy, egy rakás felnőtt sem képes/hajlandó vállalni azt, nyilván őket is már idejekorán elb***ták a "kedves", megengedő, vagy csak simán leszaró szüleik. Ha voltak nekik egyáltalán.

A lényeg: semmilyen életkor nem mentség a felelősség nem vállalása alól, egy cserbenhagyót nagyon szigorúan meg kell büntetni. Ennyi.

esef 2009.11.10. 12:04:53

@newtehen:
Akkor majd visszamegy újra. De addig sem tör-zúz összevissza, mert neki 1 napos jogsija van és ezért ő a fasza gyerek.

csak john 2009.11.10. 12:11:52

Jobbulást a családnak!
A srác bátran mehet a sittre. Nem kell sokat ott lenniie ,egy pár hónap elég lesz, hogy átgondolja a történteket.
De nem fog. Majd gondolkodhat egy másik autóban, jogsi nélkül.

bélabú 2009.11.10. 12:17:59

Hát nem tudom, de ez a sztori kicsit gyanús nekem. Épp a talira indult a posztíró, épp egy egynapos jogsis srác jött keresztbe, épp apuka céges autója, unokák a kocsiban (hogy érezzük az eset súlyát), cserbenhagyás, stb.

Minden tipikus elem benne van, amivel jó nagy vitát lehet kavarni: a frissjogsis ökörködőket senki nem csípi, apuka céges autójával rodeózókat (csajozókat) meg pláne nem. A cserbenhagyásért minden fórumon ölni tudnának (jogosan!), és ha gyerek is megijed a balesetben, akkor szintén mindenki szigorúbban itéli meg az esetet (ezt is jogosan). És most itt véletlenül minden együtt volt. Hát, gyanakszom.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.11.10. 12:20:39

@bélabú: Nincs benne motoros, meg téligumi-nyárigumi, biciklis, és gyalogos, kamionos, BKV busz :-) Gondolom az majd a következőben jön.

flea 2009.11.10. 12:21:24

@FlybyWire: tény, de azért az életkor előrehaladtával (1) a pánik miatti ésszerűtlen reakciók valamelyest ritkábbá válnak, (2) csökken azoknak a részaránya, akik még nem érzik, hogy van vesztenivalójuk az életben.

esef 2009.11.10. 12:22:35

@newtehen:
A srácnak volt egy annyira friss jogsija, hogy előző nap vette át. Rutinja a kötelező 30 óra. Gyakorlatilag semmi. Ennek ellenére elvitte apuci céges autóját (nem hinném, hogy volt engedélye a vezetéséhez...), TUDATOSAN áthajtott a tilos jelzés ellenére (mert rohant a farka után...), ezzel balesetet okozott. Igazán megállhatott volna megnézni, hogy mi van azzal akibe belerohant (és megnézni, hogy az "övé" mennyire sérült), de nem, ő továbbment... Mi van ha fél méterrel hátrébb kapja oldalba a posztolót? Vagy egy méterrel? Szerinted megállt volna megnézni, hogy történt-e sérülés?

esef 2009.11.10. 12:24:23

@newtehen:
Egyébként ugyanígy utálom azokat a tatákat/mamákat is, akik azért mennek át a piros lámpán, mert fél perccel azelőtt még zöld volt, nem is látták, hogy váltott.

Secnir 2009.11.10. 12:30:39

@esef:
ok, az e nem kellett volna :D

@pakesz:
igen, mondhat ilyet, még fiatal vagy, majd rájössz... :D

legtöbbször a biztosító magasan szarix a rendőrségi véleményekre/jegyzőkönyvre. keress vissza itt a blogon, írták páran a sztorijukat, pl. a vérrészeg sofőr megtörte az autót, rendőrök vérvétel stb. jogsi be. majd a biztosító közölte a vétlennel, hogy nem fizet, mert az ügyfele neki azt mondta, hogy nem ő volt.
pölö.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.11.10. 12:31:10

@esef:

Hogy mennyire volt tudatos az áthajtás, nem tudjuk, nem tudhatjuk.
A mi lett volna ha kérdést hagyjuk.
DE!!!!
Nem a büntetés szükségességéről vitázok. Az kétségtelen, hogy bünti jár, hangsúlyozom, hogy nem tartom ártatlannak a srácot, elítélem, amit csinált! De én jobbnak látnám egy olyan büntetés alkalmazását, ami a helyes útra tereli, mint egy olyat, ami elvetemült bűnözőt nevel belőle.

Stop Light 2009.11.10. 12:32:50

Most szeptemberben a szomszéd 18 éves lánya csinált hasonlót.

Apuka területi képviselő, volt egy céges Mondeo kombija. A családi automata váltós kocsit elvitték a szülők, így a csemete nem tudott elmenni a kanjához, hogy az jól megsunázza. Persze buszra nem száll, hiszen az ő pici elkényeztetett seggét mindig utaztatták. Apuci nem volt otthon, a céges kocsi papírjai meg a kulcs a táskájában. Ezeket magához vette a lány és neki indult a közeli városnak... csak hát ez egy dimbes-dombos kanyargós táj, az út "taknyos" volt és a pici lány az automata váltóssal vezetett mióta megkapta a jogosítványt.

Én pontosan nem is tudom mit csinált, nekem apuka azt mondta a váltóra figyelt és nem az útra (gondolom azt leste hányadik sebességbe van, kezével nem érezhette) de az egyik lejtős, befelé dőlős szinte visszafordító jobbos kanyarba átment a szembe sávba és elkaszálta a szembe jövő Astrást. Ott csak a vezetőnek lett baja, elég komoly. A Mondeo az árokban landolt, fejre is állt, totál car. Kiscsaj megúszta egy csukló töréssel. Az exem a balesetin dolgozik, tőle tudom, hogy az Opelos fickót csak a múlt héten (vagy előtte héten?) engedték haza. Koponyasérülés, combnyaktörés, ilyesmi.

Papát ki is akarták rúgni, de gyorsan táppénzre ment. A munkahelye közben fel is jelentette, mert valami olyan szerződése volt a kocsira, hogy csak ő vezetheti, nem adhatja át.

Én úgy tudom a kiscsajt 5 évre eltiltották a vezetéstől. De már olyan pletykákat is hallottam, hogy az Opelos is a nyakukba vart egy szép kártérítési pert, mert a biztosító alig fizetett valamit a pár hónapos autó után.

kelevra 2009.11.10. 12:37:11

Jajj a sok hülye kommentelő... 21 éves korhatár, 2-3-4 évig szülői felügyelet, próbajogsi, plusz órák, stb... Nem kis tételbe mernék fogadni, hogy ezek a szigorító kis igazságosztó önkéntesek már természetesen kinőtték ezt a korhatárt és természetesen megvan a jogsijuk. :D Mert egyébként nem lenne ekkora szájuk.

Én is 17 évesen szereztem jogsit, első nap édesanyámmal a jobbomon vezettem hazáig a postától (fél km). Másnap már egyedül vittem a kocsit mindenfele. Most 20 éves vagyok, eddig egyszer sem voltam baleset okozója vagy elszenvedője. Pináztam/ok is! Nekem is volt száguldozós korszakom 17-18 között, de ezt idővel kinövi az ember szerintem. Egyedül tanulsz meg vezetni. Amikor sávot akarsz váltani, de a holttérben az utolsó pillanatban veszed észre a másik kocsit. Meg mikor satuznak előtted vizes úton és 5 centire állsz meg az előtted levő lökhárítójától, és lepereg előtted az apáddal játszódó véres jelenet filmje, ha most összetörted volna a kocsiját. Na az ilyen ijedtségektől lépsz a "következő szintre", nem az oktatóval eltöltött plusz 10-20-100 órától. Mára már arra vagyok büszke, hogy például én a falu táblájánál már 50-nel megyek. Valljuk meg ezt sokan nem tartják be. Idősebbek sem. És ha kigurul egy kislány labdája, akkor majd mindegy lesz, hogy a piroson megy-e át egy 17 éves, vagy te 50 évesen nem tartasz be egy indokolt sebességkorlátozó táblát.
Azért álszent nem vagyok, lakott területen kívül én sem tartok fel senkit 110-120-ig. De talán ezen kívül mindig szabályosan és maximális koncentrációval közlekedem.

Szóval hagyjuk ezeket az előítéleteket a fiatalokkal szemben, hülyék minden korosztályban vannak, feleslegesen nem kell egyiket sem büntetni. Viszont jelen esetben a cserbenhagyót a legkeményebben.

kutya vacsorája 2009.11.10. 12:47:19

már miért ne menjem a majom sittre? és ha meghal valaki? márpedig a piroson átzúzáskor ez is benne van a pakliban. nem is tudhatta, ki mennyire sérült, amikor segítségnyújtás nélkül elhúzott. ez börtön és nem véletlenül. majd lesz ideje gondolkodni. és apukának is,h.kinek és mikor adja oda a kocsiját. szgk.a hüjegyerek kezében=fegyver.

flea 2009.11.10. 13:08:15

@kelevra: a korhatár meghatározásánál nem az a kérdés, hogy van-e normálisan vezető 17 éves, hanem hogy (1) számottevően biztonságosabban vezetnek-e az idősebbek, és ha igen, (2) aránytalanul sérülnek-e a korhatár emelése esetén azoknak a jogai, akik amúgy alacsonyabb korhatár mellett is normálisan vezetnének.

Szerintem a válaszok: igen, nem.

Az oktatóval töltött plusz órákat én sem tenném kötelezővé. Hogy mást ne mondjak, a posztbeli fiatalember könnyen lehet, hogy "okosba" töltötte ki az oktatójával az aláírásokat, aztán ment ugyanoda, ahová a fenti történet idején is sietett volna... Az oktató minek szólna ugye, ha a pénzét megkapja (apától), a kocsiját meg legalább addig sem amortizálja a fiatalember...

2009.11.10. 13:30:21

@Murderface: 17 éves gyereket egy koccanás miatt bebörtönöznél? Hát te mekkora gyökér vagy. Bármilyen friss jogsissal megtörténhet, pillanatnyi figyelemkihagyás, rutintalanság. Szerintem sokan voltunk kezdő vezetőként, vagy akár később, hogy "hoppá, itt nem is nekem lett volna elsőbbségem", vagy "ez a lámpa már erősen narancssárga volt".

RadyR 2009.11.10. 13:34:27

@HUN_Sector: ezt senki sem vitatja. A gond az, hogy a balesetet okozó elhagyta a helyszínt. Ez pedig már cserbenhagyás.

kelevra 2009.11.10. 13:36:03

@HUN_Sector: Olvastad egyáltalán a posztot? A cserbenhagyás az igazi bűne. Hogy börtönt érne-e, az meg csak a kora miatt kérdőjelezhető meg szerintem...

2009.11.10. 13:36:52

@RadyR: Igen, ez büntetendő. De mérlegeld hogy rettentően megijedhetett, ez pedig a fiatalság számlájára írható. Komolyabb személyi sérülés nem történt, ezért nem indokolt szabadságvesztést tartalmazó büntetés.
Nincs HA. Nem történt és kész, most erről beszélünk :)

Pierr Kardán 2009.11.10. 13:48:39

@HUN_Sector: Az, hogy valaki figyelmetlen, ezért elnéz valamit (mondjuk egy piros lámpa azért erős!), az még rendben van.

De a cserbenhagyás az tudatos cselekmény, az nem figyelmetlenség, nem tévedés. Cserbenhagyni nem lehet véletlenül, csak szándékosan.

Ezért KELL a börtön (lehet felfüggesztett, akkor tényleg jobban fog vigyázni a jövőben).

Pierr Kardán 2009.11.10. 13:50:08

@HUN_Sector: Pont az a baj, hogy nem ment oda, nem nézte meg hogy mi történt, hanem elhúzott. Nem tudhatta, hogy nincs-e 2-3 életveszélyes sérült a másik kocsiban.

Ezért kell nagyon súlyosan büntetni a cserbenhagyást!!!

vivax 2009.11.10. 14:10:41

Legközelebb jóval erősebb autót kell a kölök alá tolni, azzal még átfér a kereszteződésen(már ha elér odáig). Az Octavia amúgy sem elég raj autó. Minimum egy ötös Golf - mer a vószvágennél kezdődik a jó autó - plusz az elengedhetetlen kellékek: nagy felni, nagy zene, nagy kiröffenő, sötétítés, ültetés és egy páratlan képességű faszagyerek, aki bárkinél jobban vezet.
Egyébként részvétem.

SpeedFreak · http://speedfreak.blog.hu/ 2009.11.10. 14:18:56

@FlybyWire:

1., Respect a faterodnak, hogy így nevelt. Sajnos manapság nem ez az általános, de akinek nem inge, ne vegye magára.

2., Az ablakok labdával való betörése kissé más büntetést von maga után, mint a cserbenhagyás, mindenki mérlegelje magában, hogy meddig tart a becsülete. Te és én bizos, hogy nem megyünk el egy ilyen szitu mellett, de aki a labdásat még bevallja, lehet, hogy megretten egy ilyen balesettől és odébbáll. Ne érts félre, én is messzemenően elítélem az ilyet, csak hát nem vagyunk egyformák.

Póktalicska (törölt) 2009.11.10. 15:03:35

Szomorú történet, még szerencse, hogy senki nem sérült meg komolyabban. Az autóért is kár, mert az már csak "érzésre" sem lesz olyan, mint sérülésmentes korában.

A leghatásosabb büntetés talán az lenne, ha minimum 5 évig nem engednék a srácot autó mögé ülni, és valami komolyabb utánképzésre küldenék. Aki fiatalon, hosszas nyálcsorgatás után kap jogsit, annak elég nagy érvágás, ha utána évekig megint nem vezethet. Talán ez elgondolkodtatja, és benő az évek alatt a feje lágya.

Kár, hogy az ilyen kis suhancok miatt negatív kép alakul ki a fiatal vezetőkről, pedig én nem egy embert ismerek, aki friss jogosítvánnyal nem menőzni, hanem biztonságosan akart közlekedni.

Anno én is a céges autóval mentem első utamra a jogsi kézhezvétele után, akkor egyből majdnem lezúzott egy másik autós. Szerencsére sosem történt baj kezdőként sem, egyedül is vihettem a gépet, de igyekeztem is rászolgálni a bizalomra. Úgy látszik, hogy az apuka jelen esetben alábecsülte a fia versenyzői ambícióit...

i23kovacs 2009.11.10. 16:28:17

@ohrana: olvasni kellene előbb, nem fikázni.
"elvitte apu dolgozós Octaviáját"
Különben is apu vitte be a yardra a kölyköt. Legalább benne van józan ész meg becsület.
Apu meg vehet a munkahelyének új Octaviat.
Octavia - nem erre mondják, hogy menedzsergyerek ...

misitcom 2009.11.10. 16:45:48

Szerencse a szerencsétlenségben,hogy az elkövető megvan,így egy csomó idő és pénz megmarad.Mégnagyobb szerencse,hogy apróbb sérülések voltak csak.
Szerintem nem a megtorlás mértéke (bezárni,jogsit bevonni,fizetni),hanem az elkövető személyisége az elgondolkodtatóbb.Így neki vágni a nagybetűs életnek.17 évesen olyan helyzetbe került amit sokkal idősebb emberek sem tapasztaltak meg még.Rosszul döntött.Jó lenne tudni,hogy még hány éve van addig amíg befogja látni a tettei súlyát.Már csak a saját érdekében is,mert Tanácstalan helyett lehetett volna Flúgos kamionos az ellenfél .

misitcom 2009.11.10. 16:56:53

@beste: Én a férjemnek sem adtam soha oda a céges verdákat...

Lehet,hogy nem is akar billencses IFA-t vezetni?

Tornado86 2009.11.10. 17:12:46

Elõször is jobbulást a posztolónak és a családjának. Másfelõl pedig nem tudom hogy reagáltam volna az adott esetben, amire szinte meg merek esküdni hogy az utóbbi napokban van valami a levegõben (pl. vasárnap ketten kishíján összepréseltek, köszönjék az éberségemnek és a gyors reflexeimnek a jogsijukat, én pedig megköszöntem a mögöttem haladó 5ös Passat sofõrének a figyelmét és segítõkészségét amikor egyrészt megúsztuk a koccanást, másrészt pedig beengedett amikor 2 sáv közé bevoltam szorulva a zöldnél)
A srácot jól meg kéne leckéztetni, de nem a sitt híve lennek vagy épp a hosszas jogsielvonásé. Mivel nem láttam az autókat, felmérni se tudom, mennyivel csapódott bele a posztoló autójába, viszont szerintem hasznosabb lenne oldalból ütköztetni egy gumifallal, akkor szerintem jobban megjegyezné, mivel is jár amikor oldalról belecsapódik valaki egy autóba.

modav 2009.11.10. 19:36:45

@Deluxe the ForumTroll: biztosítós hiéna kutya-e vagy? :D

És még dögevő is:)))

Ekkora közellenség azért nem vagyok, csak egy ügyviteli alkalmazott. És meglepően kevés a panaszos megkeresés a kárügyintézők-kárszakértők munkája miatt. Pedig ami panasz befolyik, az rajtam is keresztül megy. Na ja, Ezt lehet társasága válogatja.

cso zsi 2009.11.10. 19:40:54

@Secnir: Pontosabban:
A bank, és a biztosító a javadat akarja.
Az utolsó fillérig.

cso zsi 2009.11.10. 19:52:14

@HUN_Sector: Kissé többnek tűnik, mint egy koccanás: légzsákok, sérültek, törött autók.
Anno voltam hasonló cipőben, ifjan, és bohón, meggörbült egy Zsiguli lökhárítója.
akárhogy nézem az alattam lévő autót, nem találtam rajta rámutaló nyomot. Elsunnyogtam.
Pedig biztos okoztam jópárszáz forintos kárt, és bosszúságot.
Évekkel később egy rosszul becsukott ajtajú autóval tolattam, hogy segítsek egy lemerült akksis márkatársnak.
A kinyíló ajtó beakadt a szomszéd kocsi oldalába, és végigszántotta a két ajtót. (az enyém visszatört, de csukható maradt)
Mivel két óra alatt nem került elő a tulaj, meghagytam minden elérhetőséget, és egy féloldalasan kitöltött betétlapot rajzzal, a károkozás elismerésével.
Szegény tulajt a káron kívül még a biztosítók is szivatták, velem leveleztek, és telefonáltak rám, hogy hogy is történt, és igaz-e egyáltalán a sztori.
Talán fél év alatt hitték el.

cso zsi 2009.11.10. 20:13:18

@Normális vagyok? (Sir Jackue): De rengeteget számít, csak nem mindegy, milyen körülmények között.
Sok kilométere van egy kamionosnak, és sok kilométere van egy mindennap Bp-Debrecen távot oda-vissza autózónak is. Lesz rutinjuk, de egy városi sofőrhöz képest más típusú.
Pályán egy óra alatt talán 40-50 autóssal kerülsz kapcsolatba. Kamionban ez lehet 80 is.
Városban mész 20 km-t, és tízszereződik.

2009.11.10. 21:12:53

amíg nincs kb 10000km vezetési tapasztalata valakinek, addig ön és közveszélyes.

Drdnght 2009.11.10. 23:33:23

@newtehen: Nem feltetlen, allianz nal van aktiv karrendezes (vagy mi) elvileg ok fizetnek es behajtjak az okozo biztositojan. Sajnos viszont ehhez az opcio -hoz kell egy casco naluk, elvileg eleg egy lopas is. Ismerosomet (kollegamat) epp mostanaban tortek ossze, kivancsian varom, hogy rendesen fizetnek-e.

Kalányos Márió 2009.11.11. 01:18:52

Engem az Allianz teljesen korrektül kifizetett Cascora lopás miatt.

j311 2009.11.11. 13:16:02

@newtehen: El vagy tévedve, a gyerek fiatalkorú. Kiskorú nem kaphat jogosítványt. Fiatalkorú viszont igen, sőt büntethető is. Igaz enyhébb büntetésre számíthat, de attól még őt fogják büntetni, nem az apját.

sevcsik 2009.11.11. 13:56:02

@monyon le: +

En is, miutan megkaptam a jogsit, egesz nyaron minden hetvegen vezettem nagyapammal 2-3 orat a varosban (oktato volt). Es nagyon sok mindent tanultam ezzel, amit a tanfolyamon nem!

Hozzatennem, h en nem is mertem volna a friss jogsival egyedul autoba ulni meg.

Tanácstalan · http://shipengine.blog.hu/ 2009.11.11. 20:46:01

Ami posztként ide felkerült az szegény SilentSound a kommentjeimből és még fájós fejjel írt e- mailből ollózta össze. Azt az e-mailt meg sem kapta, amiben leírtam, hogy mire emlékszem a balesetből (nem sokra), pedig letenném a nagyeskűt, hogy elküldtem. :D

A dolgozós Skoda = a tulajdonos nevén (tehát apuka) nevén lévő, munkájához szükséges autó, nem céges.
@bálabú: Bár ne történt volna meg! Én úgy voltam vele, hogy ilyen velem soha, mert, óvatosan vezetek. Nem volt kerékpáros, motoros, gyalogos. Csak egy ostoba srác, aki rohant és nem volt rutinja, csak piszok nagy önbizalma. Semmi vita és feszültség keltése nem volt célom. Szüleimhez látogatóba menet általában a gyerekek is az autóban vannak. Ha nem ennyien vagyunk nem is járok arra. Rossz időben voltam rossz helyen.

@Easyke: A feleségemet négyszemközt, maximum családi körben szoktam sparhertsárkánynak hívni, neki semm kifogása ellene lévén Vavyan Fable rajongó (a megszólítás tőle van elorozva). Akik ismernek, azok tudják, hogy szeretetből teszem. Az én úticélom az volt, hogy szüleimhez menjünk ebédre (a baleset kora délután történt, a blogtalálkozó este volt, sehonnan nem voltam elkésve), ahová nem a piroson áthajtva, másokat veszélyeztetve rohanta. Mint a srác. Mert igenis pinázni rohant. Nem én találtam ki, a vallomásában Ő mondta így, elolvastam.
De legyen neked, bunkó vagyok.

Mindenki másnak: a helyzetet nem higgadtan lereagáltam, hanem azt sem tudtam, hol vagyok, mi történt. A fiúval és édesapjával nem találkoztam, amit leírtam azt a rendőröktől és a jegyzőkönyvből tudom.
Az autót szakember gondjaira bíztam, de még nem tudom, hogy akarom- e vissza. Egyébként egy kombi Vectra volt.
Mivel külföldön dolgozom (most is), nem tudok ezzel foglalkozni. Ha kell, természetesen elmegyek ügyvédhez is.
Egy pozitívum, ugyanannál a biztosítónál vagyunk biztosítva, nem kell egymással boxolniuk...

A gyerek meg kapjon büntetést, komolyat, szigorút, de nem biztos, hogy annak börtönnek kell lennie.
Én elhiszem neki, hogy bepánikolt és amiatt ment el a helyszínről.

Az erő legyen veletek!

U.I.: Ha valakinek van ötlete arra, hogy a pukli a halántékomról hogyan tüntethető el gyorsan, írja meg! Zavar a munkavégzésben, mert fáj.

Tanácstalan · http://shipengine.blog.hu/ 2009.11.11. 20:48:32

@Tanácstalan: Bocsánat, gépelni nem erősségem. Természetesen bélabú- nak üzentem, nem bálabúnak.

Take-it-Easy 2009.11.12. 10:50:53

@Tanácstalan: Ha a feleségednek nincs baja vele, ám legyen. Csak nekem így kívülről "kissé" tiszteletlennek tűnt a megnevezés. És kétségbeejt az, hogy a vétkes srác így fogalmaz a barátnőjéről. Úristen, hol élünk?! Akinek nem inge, ne vegye gatyára...

Kalányos Márió 2009.11.12. 11:03:01

@sevi (Sevcsik): Én 12 évesen tanultam meg vezetni, amikor a család megvette az első autóját, és apám megszerezte a jogsiját. Úgyhogy nem volt kitől tanulni, mert a fater is friss jogsis volt. Emlékszem, mindig nekem kellett beparkolnom a helyünkre! 12 évesen! :D Aztán amikor 17 lettem, törvényesítettem a dolgot, és leraktam a jogsit is. Utána is mindig egyedül furikáztam, úgyhogy nem volt sok segítség. Visszagondolva, bizony csináltam néhány szarvashibát kezdetben, de ilyenkor mellém állt a szerencse. Vele azóta is jó viszonyban vagyunk, remélem még jó sokáig! :)

...::: Flúgos Kamionos :::... 2009.11.15. 11:44:23

Én már tudom ki a hülye, de nem mondom meg.

A srác jól kezdte az autós pályafutását, de nem az a fő bűne, hogy balesetet okozott, hanem, hogy le akart lépni. Éppen ezért nem gondolom, hogy a korhatárt kellene emelni, mert tökmindegy, hogy valaki 17, vagy 50 évesen idióta, a következményei ugyanazok. Lehet, hogy valaki 17 évesen, rutintalanul biztonságosabban vezet, mint más 50 évesen, tele rutinnal.

Én pl. 14-15 évesen kezdtem autót vezetni (vagyis inkább csak irányitani), de mire autósuliba kzdtem járni, már elég tűrhetően tudtam az vezetni, hála a kitartó gyakorlásnak. És igen, csak vezetni tudtam, nem közlekedni. Azt csak a jogsiszerzés után tanultam meg, és visszagondolva nekem is, mint mindenkinek, voltak hülyeségeim, nem is értem hogyan úsztam meg. Jogsiszerzés után másfél évvel kezdtem teherautózni egy 7,5 tonnás kocsival. Azóta gondolom, hogy tudok vezetni.
Az életkoromat, pedig szándékosan nem árulom el, mert megköveznétek, hogy itt osztom az észt :)

Ezennel vége a hegyibeszédnek :)

deak.atti 2009.11.26. 14:07:44

Üdv!

Én 18 évesen, 1990-ben szereztem jogosítványt. Majd 1992-ben beneveztem egy bólyakerülgető versenyre. Azért nem korábban, mert minimum 1 éves jogsit írt elő akkoriban indulási feltételként minden ilyen versenyen való indulás. Ez azóta is él még, azt hiszem. Egyszerű, mezei, Felvonulási téren (Dózsa György út) rendezett akció volt. Előtte én is úgy mentem, hogy aki látott, az inkább becsukta a szemét. Na, ott mindjárt huszon-sokadiknak sikerült végezni, a Trabantosok rommá vertek időben, ésatöbbi. Önbizalom ellen nagyon jó volt, egyből megjuhászodtam, és tisztességesen kezdtem közlekedni. Sokaknak egy komoly baleset szükséges ehhez, nekem elég volt ennyi is. Én azt vallom, hogy az ilyen kezdő jogsisokat egy-egy ilyenre be KELL nevezni, lezárt pályán próbálja ki, hogy mit tud, ne a forgalomban. Legyen egy ilyen "Kezdő" kategória, ahol mehetnek. Majd a mikor az "Indultak még" kategóriát gazdagítja az eredményhirdetésnél, mert az övénél 25-30 jobb eredmény van a papíron, akkor rögtön rájönne, hogy bizony nem ő "a fény az éjszakában"!

DA












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása