Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) kresz (720) KRESZ (1) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Debreceni simléderes birkabőr sapkások

2009.11.16. 11:51 :: SilentSound

Nem sűrűn szoktam Debrecenben járni, legutóbb akkor voltam, amikor az Index meghívott a tavaly nyári Campus fesztiválra, de sokkal több bajom volt az időjárással, mint a közlekedéssel. Istvánnak velem szemben sokkal több a tapasztalata utóbbi terén és ezt meg is osztja most veletek.

Debrecenben lakó, pesten tanuló egyetemista vagyok, és ma jutottam el oda egy délelőtti kis autókázás után, hogy egy gyors körképet adjak a debreceni autós viszonyokról. Ennyivel tartozom embertársaimnak, tudniuk kell hogyan edzék magukat lelkileg ha a Kálvinista Róma felé tartanak.

Mert némi relaxáció és fű nélkül kvázi képtelenség az ép elmeállapot és a beszámítható viselkedés megőrzése, nekem különösen, aki Pesten bringával járok, és mintegy sokként ér az a herélt perzsamacska mentalitás, ami a városban uralkodik. Főleg a hétvégéken.

Nos Debrecenben alapvetően 3 féle autós található. A többség a Thaliás-Ignises cívispolgár, ráhasalva a kormányra, simléderes birkabőr sapkában, vagy egyéb jellegzetes viselettel, ami csak az őshonos, gondolkodás nélküli közalkalmazottakra jellemző. Nos ők az az állatfaj, akik csak párban képesek mozogni, egyedül félnek, és ezt általában úgy valósítják meg, hogy jóú óúvatossan mennek negyvennel egymás mellett a belső és külső sávban, és nincs az az Isten, hogy belenézzenek a visszapillantóba.

Az óvatosság mint jelző azonban a lámpáknál teljesedik ki, amikor is zöldre váltás után 3-4 másodperccel kell az autót egyesbe tenni, és lassan 35-re gyorsulni, mert még ki tudja, mi minden történhet. És ez természetesen az egész sorra igaz. Tehát zöld, 1...2...3...4 elindul az első kocsi 1...2...3 elindul a második 1...2...3 a harmadik.

Ki tudja miért, a romániai mintát követve nálunk is felszereltek számlálókat, tökéletesen céltalanul, ugyan is egy visszafele pörgő számsor kevés ahhoz, hogy az évszázados mentalitásban akár csak a legkisebb változásokat is hozza. Kivéve egy esetet. Zöld hullám esetén ugyanis stabilan mászik a forgalom 40-45-el, egészen addig, amíg a számláló kb a 3-as számig nem ér. Nos akkor viszont látványosan észbe kap a kedves álmodozó, nagy gázzal átnyom a sárgán, majd visszalassítva mászik tovább, és mi, akik mögötte másztunk szükségképpen ottmaradunk a pirosnál.

A másik kaszt a mindenhol ismert Opel Astrás huszonéves fiatal baseball sapkában, kapucnis pulcsiban, igénytelen, kilencvenes évek óta stagnáló és újdonságot nem hozó proli pocsaji centrál disco stílusú elektronikus zenével, xenonosan kékes hatású sima izzókkal, sportkipufogóval, róluk nem kell írni.

Ám furcsa, hogy nálunk az x6-os és testvérei klán se az igazi. Igazi barbár harcos mivoltukat csak a pénteki csúcsban mutatják meg. Hétvégén, főleg ha a feleség/barátnő vezet csak 1-2 buszsávos jobbról előzésért lépik át a 45 km/h-s sebességet.

Mindezt nagyban segítik a város közlekedésmérnökei, akik tevékenységükért pénzt kapnak, sőt, ami még szomorúbb, az egyetem hajlandó volt diplomát adni a kezükbe. Debrecen a lámpák városa. A kertvárosi rész 1-2 bizonytalan sofőrét segítendő a négysávos bevezető út forgalma 2 kilométeren négyszer kényszerül pihenőre, ugyanis minden egyes kertvárosi utcácskához lámpát tettek, hogy az az irdatlan mennyiségű forgalom (0 azaz nulla, csúcsidőben 1-2 autó) nyugodtan feljöhessen.

Minderre, hogy ne kelljen kapkodnia 2 perce van, csakúgy arra, is, hogy a szembe lévő kertvárosi utcába áthajtson a saját kertvárosi utcácskájából. Tök logikus. Reggel 7.20-kor tömegek mennek át a zomszéd kertvárosi utcába kocsival, ami indokolja a négysávos útvonal megállítását.

Nem is beszélve a 15 ezres józsai külső tanya nevű részről(ahol lakni vagyok kénytelen), ahol is a józsa pláza miatt felépített lámpa 3 percig engedi ki a hatalmas vásárlóközönséget a pláza parkolójából. Nos a plázában 1 teszkó szupermarket, nem hipermarket, csak szupermarket, zöldséges, gyógyszetár található, meg mittudomén, medence diszkont.

Lényeg az, hogy 2-3 autónál több autó se lekanyarodni nem akar a tescoba, se onnan kijönni. Ja, a dm és tesco kivételével hétvégén zárva vannak a boltok. Persze mindez elenyésző érv arra, hogy a lámpákat hétvégére áthangolják. Sőt, vkb 25 másodpercig minden lámpa piros. Jobbról balról elölről hátulról, oldalra kanyarodva...mind.

És el is érkeztünk az utolsó előtti témához a lámpák összehangolásához. Nem elég az, hogy kb 200 méterenként fordulnak elő (kíváncsi vagyok kinek milyen lámpás rokona van a városvezetésben), ahogy egy 60-as táblával gyorsított négysávos úton kapunk egy pirosat, a 200 méterre lévő lámpa akkor vált zöldre, és ahogy mi zöldet kapunk, az bepirosodik.

Sokszor gondolok arra, hogy ez csak tervezett, pontos számítások alapján lehetséges, mivel ha csak találomra állítanák be a lámpákat, akkor is azok nagy száma miatt legalább kettőnek a városban összhangban kéne lennie. A matematikai valószínűvég miatt csupán. De nem.. Mindegyik tökéletesen üti egymást. Ha egyenesen, ha jobbra, ha balra megyek is. Mind. Az összes.

És ennek mindezt megkoronázza az a vízvezetékcsere, amit a város legfontosabb útvonalán szeptemberben kezdtek el. Nem, nem június végén, amikor iskolai szünet van, nyaralnak az emberek, nem. szeptemberben, sávlezárással, és persze szép lassan, mert fagyban, esőben csak nem lehet úgy haladni. Ja, hogy nyáron jó idő van, és nem kell ilyenek miatt félbe hagyni....ezredleges.

Nos tehát ezek a remek körülmények párosítva a helyi lakosság hallatlan vitalitásával, frissességével egy egyedülálló élményhez juttat minden Debrecenben vezetni kénytelen, nem helyi mentalitású autózót.

66 komment

Címkék: közlekedés autó hülye sztereotípia béna lámpa dugó útlezárás útfelújítás

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Marcellusca 2009.11.16. 12:13:35

Szerintem az a baj, hogy nagyon elpöstiesedtél. :)
Mondom ezt úgy, hogy X éve lakom Pesten, de vidéken nőttem fel és sűrűn járok vissza.

Vidéken mindenre "van idő" és nemrohannak az emberek. :)

Nem a lóf@szt! :)
Csak mindezt tétován teszik.
Bekanyarodás (főleg jobbra) gyökkettővel, gyorsítás 0-40-45-re (nem, nem, még véletlenül sem 50-re!) 28 sec és 876 m alatt sikerül. :D

Nehéz "visszaszokni" a vidéki vezetési stílushoz.
Viszont annál könnyebb felvenni a pestit. :D

Lacaca 2009.11.16. 12:24:12

@Marcellusca: Én Egerben szoktam időnként előfordulni, de megőrülök a forgalom "tempójától". Rettenetes lassú bénázással tudnám jellemezni.
Igazad van, siet ő, csak a maga módján. Persze ha kikerülöm, akkor felülkerekedik a sértett egója és elkezdi nyomni.

Marcellusca 2009.11.16. 12:32:32

@Lacaca: Na, az is szép. Dettó.

Kerecsend felől átjutni a tecsóba.
Nem kis agyzsibbasztás. :)

2009.11.16. 12:34:41

Van abban valami nagyon elpöstiesedtél...

„...Ki tudja miért, a romániai mintát követve nálunk is felszereltek számlálókat, tökéletesen céltalanul...”

És mit szólnál, ha azt mondanám, hogy pl. arra jó, hogy lásd, mikor lesz sárga, és ne egy km-ről kezd magad beleélni: „még átérek”, utána lepattanj a kereszteződést addigra (jogosan) uraló Uralró' (jájjjj... :-D )

Egyébként nekem kimondottan jól szokott esni 200km autópálya után egy kis lazítás.

psmith 2009.11.16. 12:36:00

Én se Pesten, se Debrecenben, se Egerben nem kapok idegbajt a többi autóstól.
Biztosan velem van a baj.

Marcellusca 2009.11.16. 12:37:45

@Quentin, Montargis-ból: Szvsz, arra célzott, hogy nem tudják, hogy mi célt szolgál az a számláló.
Más városban meg azt mutatja, hogy hány sec. múlva lesz zöld.
Aztatsenem tuggyák értelmeznyi! :)

Marcellusca 2009.11.16. 12:38:33

@psmith: Sűrgőssen keress fel egy szakrendelést! :D :D :D :D

2009.11.16. 12:43:50

@Marcellusca:

Ha jól emlékszem azt !is! mutatja. Lehet ez a baj? :-D

2009.11.16. 12:48:44

@Marcellusca: Ja, arról nem is beszélve, hogy nem tegnap szerelték fel őket, tehát volt idejük kitalálni, hogy nem a heti lottószámokat mutatja. :-))

Lacaca 2009.11.16. 12:54:28

@Marcellusca: Elküldeném őket Firenzébe 1 hónap rutinszerzésre. Ott nincs számláló, de ha nem akkor indult el tizedikként, mint a legelső, akkor telibe is vernek. Ott is van dugó, de több autóval és rövidebb ideig.

Lacaca 2009.11.16. 12:58:39

@Marcellusca: Mert Pesten is vannak olyan Fittipladik, akik 10-nél még beállnak a fékbe, ha kanyarodni kell. Persze, hogy nem ideges, ő a leglassabb :)

csak john 2009.11.16. 13:07:31

Most mi bajod van? A nagy faluban csak a főutak és a hidak vannak lezárva. A lámpák szinkronjához mindig többel kéne menni, mint az adott úton a megengedett. Ha két lámpa van sűrűn egymás után (száz métern belűl), akkor biztos, hogy szar a szinkronja és szépen megfogja a sort.
Egy történet. Meglátogattam az ismerősőmet Békéscsabán. Reggel kicsit későn sikerült elindulnunk a célunk felé, ő meg ijesztgetett, hogy ilyenkor már dugó van a városban. Felrémlett előttem 5 m/perces araszolás a körúton. Ráfordultunk a főútra, ő lemondóan kommentálta, hogy igen, sajna itt a dugó. Én bután nézek ki a fejemből. A dugó megfelelt egy Árpád-hidnak hajnali kettőkor! Így folyamatosan 50-nel haladva mentünk célunk felé. Én meg hangosan röhögtem!

Fernando Torrent 2009.11.16. 13:13:19

szintén debreceniként
- zöldhullámok bőven vannak, egyszerűen nem kell nyomni neki, 50-55-tel majdnem minden úton kilométereket tudsz gurulni (persze van egy-két kivétel, de összességében ettől a néhány utcától eltekintve nincs semmi probléma)
- a tempó nem 40-45, hanem 50-55, ennél tényleg csak ritkán gyorsabb, nincs 70-80 a városban
- a sor elindulása a lámpától valóban elég lassú néha, de messze nem olyan drámaian, mint ahogy a posztoló beállítja
- a legtöbb út sima, normális minőségű, van egy-két rázós, kátyú apró mellékutcákban pár hétig meglevőkön kívül gyakorlatilag semmi
- rendszeresen átengedik a gyalogost a zebrán, normális oldaltávolsággal kerülik a biciklist

vagyis bár tötymörgés/szerencsétlenkedés itt-ott előfordul, de úgy általában inkább nyugisabb, kulturáltabb a közlekedés

Roltii 2009.11.16. 13:23:16

Na, tényleg sok a lámpa Debrecenben, tényleg sokszor piros, de nem kibírhatatlan. Igaz, hogy amikor utoljára voltam, még át is mentem egyen, mert nem hittem el, hogy 20m-re az előző lámpától van még egy:D (valahol a Nagyerdő környékén). Összeségében egyébként nem rossz ott közlekedni, legyen a postolónak ez a legnagyobb problémája és akkor boldog élete lesz.
Mellesleg Bp-n is a legtöbb ember nem képes elindulni majd felgyorsulni, csodálatos, amikor reggel az Üllőin gyök2-vel jönnek be, mert azt hiszik hogy dugó van, miközben nincs is...persze utánuk már van, de ezt nem fogják fel. Lehet látni, ahogy egy zöld lámpától egyszerűen nem gyorsulnak fel, pedig előttük több száz méter üresen van, de mivel lassan mennek kevesebben érnek át a lámpákon, és így alakul ki egyre inkább a dugó.

psmith 2009.11.16. 13:34:28

@Marcellusca:
Mivel ha jól tudom Debrecenben még a villamosmegállókba is terveznek (tán már meg is valósult?) számlálót, szerintem tudják.

theutat villám 2009.11.16. 13:35:48

a tizedes meg a többiek...

psmith 2009.11.16. 13:38:06

@Lacaca:
Ezt talán ne forszírozzuk! Már a 17 éves fiam is autóversenyen indul, én meg télen is roadsterrel járok.

twilight.struggle 2009.11.16. 13:38:08

mint 30 éve debreceni lakos kijelenthetem, hogy ez a bejegyzés fasság

Lacaca 2009.11.16. 13:58:41

@psmith: A keresztapám karatézik, és meg nyáron motorral is járok. És?

BeeTm · http://beeproject.atw.hu 2009.11.16. 13:59:08

Na megint egy nagyarcú pesti írt a paraszt vidékről...
Gratula :(

Lacaca 2009.11.16. 14:03:47

@BeeTm: Komplexusod van? A paraszt szó először a kommentedben fordult elő.

Tajszon 2009.11.16. 14:08:29

Tehát, ha jól értelmezem a postot, 1 olyan valaki hasonlítja össze a fővárosi és vidéki AUTÓS közlekedést, akinek kb 3-4 éve lehet jogsija és biciklivel közlekedik a fővárosban.

SZÉÉPP!

Uaz469 2009.11.16. 14:09:07

Debrecenben csak abból jobb a közlekedés, hogy kisebbek a távolságok. A lámpák gyakran nem csak hogy nincsenek szinkronban, de rohadt sokáig pirosak, és túl sok ember állítgatja, ezért folyamatosan változtatjak (általában még rosszabbra).
Tapasztalatból írom, hogy sok szempontból Debrecenben rosszabb a közlekedési morál, mint Pesten, kevésbé előzékenyek az emberek, legalább annyira agresszívak, durván átmegy mindenki a piroson, és fogalmuk nincs még az alapvető forgalomsegítő dolgokról, mint a zippzár, kereszteződésbe nem behajtani, ha nem tudsz átmenni rajta, stb.
Mindezt úgy, hogy összehasonlíthatatlanul kevesebb a kocsik száma és az utak terheltsége.
Ha a csak debreceni mentalitással közlekednének Pesten, szerintem 1 nap alatt végleg behalna a város.

Tajszon 2009.11.16. 14:18:30

@BeeTm: Ő még csak szeretne pesti lenni, jelenleg 1 15 ezres "tanyán" kénytelen élni, de nyílván szívesebben élne a VIII. kerben.

Marcellusca 2009.11.16. 14:37:58

@BeeTm: Hehe!
Gratulálok! Te is gyarapítos a finkcionális analfabéták táborát.
Idézek. A poszt első sora emígyen vagyon írva:
"Debrecenben lakó, pesten tanuló egyetemista vagyok,..."

Marcellusca 2009.11.16. 14:38:40

@Lacaca: Mindenki magából indul ki! :D

Roltii 2009.11.16. 14:44:17

ott baromság az egész, hogy a postíró biciklizik pesten...mit is hasonlít össze mivel? Bp-t ezek szerint volán mögül nem igazán látja, de azért megkapjuk az összehasonlítást Debrecennel...gratulálok.

(Ráadásul rühellem ezt a "Pesten" szóhasználatot, ez Budapest b+meg, Pest meg egy megye, ami körbeveszi Bp-t...)

Marcellusca 2009.11.16. 14:52:24

@Roltii: Nu, akkó, hogy ércsed, vazze! :)
Mint olvashattad, a kommentelők között vannak olyanok, akik itt is, ott is vezetnek. Nem, nem áramot. Ótót. Úgyhogy csak megerősíteni tudjuk a posztoló észrevételeit.
Az megsenem furdút a fejedben, hogy másvalaki ótójában ült már? Vagy, hogy bringáról (motorról, gyalogosan is) jól láthatók egyes bénázások?

Ja, és csakazér'is pesti.
Ugyanis a XIII. kerületben lakom és az Budapest Pest nevű felén található.
És csakazér'is, méginkább AngelLand!
xD

rcgames.ro · http://rcgames.ro 2009.11.16. 14:53:14

Debrecen? Heineken-városnak becézem egy ideje...

(megvan az a reklám amikor a szonda kipakolja a bárpultot a Marson és megkérdezi egyik fickó a másiktól, hogy "And now?"... valahányszor Debrecenben járok eszembe jut a válasz)

teabore 2009.11.16. 14:53:21

A debreceni lámpák azért nem szinkronizáltak, mert a Közútkezelő és a város eltérően programozzák a lámpákat: az egyik 90 mp-es intervallumra, a másik 120-ra állítja be őket. És ezt egy városközlekedési főember mondta, teljesen komolyan.

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2009.11.16. 14:53:43

@Roltii: És ha Budán nem biciklizik? Pest nem csak egy megye. :P

laposmacska 2009.11.16. 14:57:25

@Uaz469: Sajnos ezzel is egyet kell értenem

laposmacska 2009.11.16. 15:00:51

@teabore: Ja, mert az utak egy ik hányada ide, másik oda, harmadik amoda, stb. tartozik. Elég ciki, de ez van. Állítólag a Hajnal utca körül van egy váltás, ott "mindig" piros a lámpa.

atila68 (törölt) 2009.11.16. 15:01:01

Nálam a sorrend (nem csak Debrecenben):
- jobbról előzős Punto
- kalapos Thalia
- "sport" Swift II.
- xenonosan kékes(c) Astra 1.4

A nagy fekete autó nem ér.

Bárzongorista · http://www.pecsibalazs.hu 2009.11.16. 15:05:34

Összegzem:
1. Az emberek Debrecenben nyugodtan vezetnek.
2. Posztolónk egy egyetemista, aki még az "edzzék" szót sem tudja leírni.
3. Fiatal életkorából adódóan 70-80-nal menne, ahol csak lehet, ha neki a 45-55 tötymörgés (érdekes, engem nem szokott zavarni, pedig nem vagyok egyetemista, ha autózom, akkor általában dolgozom).
4. Szóval - ahogy egy kedves kommentelő írná - már tudom, ki a hülye, de nem mondom meg.

Ferocious 2009.11.16. 15:07:02

Mielőtt itt többen vörösre sírnák a szemüket menjenek el egy kicsit Nyíregyházára és ott próbáljanak végiggurulni az un. belső körgyűrűn... Na ott egy piros lámpa szűk 2 perc kb.

Rendszeresen járok Debrecenbe, de állíthatom, hogy Miskolcon sokkal taplóbban közlekednek mint Debrecenben (Győrről nem is beszélve).

Tajszon 2009.11.16. 15:07:13

@teabore: Ezen kívül "csúcsidőn" kívül és 7végén random beraknak 1 piros lámpát a "zöldhullámba" pl a Böszörményi út-on, hogy "ne száguldozzanak" az emberek.

Roltii 2009.11.16. 15:09:01

@Marcellusca:
rohadtul nem ugyanaz utasként és sofőrként megélni az eseteket, legalábbis számomra...10 éve vezetek itt Bp-n, és anyósülésről, ne adj isten hátulról teljesen más 1-1 szitu, de igazából még "Pesten" is hatalmas különbségek vannak attól függően, hogy melyik részén vezet az ember. Sőt, akár még kerületen belül is megfigyelhető különböző mentalitású vezetőkkel megáldott részek.
A Pestes részhez meg csak annyit, hogy engem zavar ez van és kész. Az, hogy az én véleményem szerint ez rossz szóhasználat, nem jelenti azt, hogy tényleg az. Tényleg ez egy olyan dolog, amibe bele kell kötni...
Sőt, azt is rühellem, hogy mindenhol a Thalias fogalomként szerepel, ahogyan a Suzukis is. Thalia jópár éve kimagaslóan jó ár-érték ajánlat volt, meg a Suzuki is az. Lehet fikázni, van is rajtuk mit, de ezzel az erővel szóljunk le mindenkit, akin olcsóbb ruha van... Az, hogy ezek között arányaiban több a szar sofőr, ez is vitatható, inkább az eladott típusok nagy száma miatt látni relatíve sok (valójában annyira nem is ) idiótát ezekben...

DonnaNyányó 2009.11.16. 15:30:04

Tanyasiak, menjetek Pestről!
Falusiak, haza!
:D

Lacaca 2009.11.16. 15:36:06

@Roltii: Engem kurvára zavar, ha valaki Budapestet Bp-nek írja. Az egy olajtársaság wazze!

Roltii 2009.11.16. 15:42:37

@Lacaca:
BP a nevük, a logoban pedig bp van...Sehol nem láttam őket még Bp-ként...se sebaj, megpróbáltad.

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2009.11.16. 15:45:50

@Lacaca: @Roltii: Szerintem itt hagyjuk abba a nyelvészkedést, az egy másik blog, kösz.

csak john 2009.11.16. 16:38:55

@SilentSound: Akkor anyázzunk tovább!
Most olyan ember ír posztot Debrecenről aki útálja azt és szeretne budapesti lenni. Ráadásul Budapesten csak bringával közlekedik, ami azt jelenti, hogy őt mindenki megelőzi, viszont a piros nem tartja fel. Amint autóba ül otthon, akkor ő akar mindenkit megelőzni, de nem megy, mert ott nem tud átmenni minden piroson.
Még szerencse, hogy a posztoló próbál objekív lenni! Vagy nem!

2009.11.16. 16:42:35

Én Pécsen figyeltem meg azt,hogy (50-es táblánál) zöldhullámkor óra szerint legalább 65-el kell menni ahhoz hogy ne kapj a következőnél sárgát/pirosat... Miért nem a megengedett legnagyobbra állítják azt a szart???

2009.11.16. 16:45:14

Egyébként szerintem Kecskeméten a legszarabb közlekedni,főleg egy nem helyinek...
Nincs kitáblázva lószar se,ott van lámpa ahol nem kéne,ott nincs ahol kéne... Nem sokszor jártam ott,de az eddigi tapasztalataim alapján szarabb mint Budapest,de nem a sofőrök miatt.

Marcellusca 2009.11.16. 16:47:23

@Roltii: Irónia.
Ismerős fogalom? :)

Na, inkább telepítem és kipróbálom az új COD-ot. :)))
Majd reggel jelentkezem. :D

Marcellusca 2009.11.16. 16:48:25

@SilentSound: Mo' mé'? :)
Inkább anyázzunk? :D
Hüje! :D :D :D :D

Roltii 2009.11.16. 16:59:17

@Marcellusca:
ismerős, én is szeretem:D
A COD pedig kiba**** jó, sok sikert!

egyébként én székesfehérváron utálok a legjobban közlekedni, egyszerűen rühellem az összes utat ott:(

Tajszon 2009.11.16. 17:01:48

@GSX-R: Mert ha 50el kéne szenvedni 2x2 sávos úton, ahogy pl Debrecenben is 1-2 kivétellel mindenhol, akkor az ember estére se érne be a munkahelyére/haza.
Ha már úgyis trendi példálózni mostanság más országokkal, én nem 1 országban láttam már városon belül 70-es néha 80-as táblát is, persze nem 2x1 sávos kertvárosban.

2009.11.16. 17:06:17

@Tajszon: De ez minden úton így van...
Akkor tegyenek ki 70-es táblát,és kész.
De ne kényszerítsék az embert gyorshajtásra...Ha zöldhullámon akarsz átmenni egész Pécsen (1-2 lámpa kivételével kivitelezhető) akkor kb. 2-szer trafiznak le hazáig,ami nem valami előnyös,ennek ellenére én inkább megyek 70-el és reménykedem mint hogy mindenhol pirosat kapjak...

devisionhun 2009.11.16. 17:51:41

Erről az jut eszembe: "Az a te bajod, hogy túl sokat voltál vidéken... Nem fejlődött ki az agyad"

Én Kecskeméten szoktam ledobni a szíjjat.
Nem sokat járok, de mostmár inkább az autópályáról megyek be kis kerülővel, mert még a 27 éves 120L skodával is le kell magam szedálni ehez a tempóhoz.

Ja, de próbálj előzni és valami helyi jaszkari mindjárt beáll eléd fékezgetni... (nameg a már megszokott "nehogy egy szar skoda megelőzzön, nem ezért vettem 35év 0forint kezdővel suzukit!")

Tornado86 2009.11.16. 18:23:30

Az a véleményem hogy a posztoló nem abban a Debrecenben lakik, ahova idõnként átugrok pl. rokonokat látogatni. 1-2 mazsola kivételével ismerik a helyiek a lámpák összehangolását, így nem csoda hogy nem alakulnak ki dugók, nagyjából Pécshez tudom hasonlítani, belvárosban kb. 40-45, városból kifele vezetõ utakon 60-70-80al menve kapsz végig zöldet, és bár akad 1-2 mazsola, normális tempóban indulnak el, amikor meg 1-2 debreceni ismerõsöm a nagy forgalomra hivatkozott, elküldtem Kolozsvárra gyakorolni, bemelegítendõ Bukarestre.

psmith 2009.11.16. 23:33:56

@Lacaca:
sajnos kisegítő iskolai szintre nem tudok lemenni.
Legyen az, hogy te nyertél.

Agyalap 2009.11.17. 13:37:36

Nagyon jó! Egy pösti biciklis savazza a debreceni autósokat...
Hál' Istennek Debrecenbe is betette a lábát a pesti közlekedési mentalitás, remélem lassan ott is olyan parasztok lesznek egyes autósok mint itt a fővárosban.

Roltii 2009.11.17. 13:46:16

@Agyalap:
én megígérem neked, ezen leszünk hétvégén az asszonnyal, mikor is Debrecenbe megyünk:DDD

Agyalap 2009.11.17. 14:08:52

@Roltii: Na akkor én nem megyek...
Bár itthon is jó lesz a hétvége. Birkabőr sapkát hozzatok Debrecenből.
Ha leesne már az első hó az jó lenne. Akkor a besz@ri vezetők otthon maradnának, a májer srácok meg felcsavarodnának a villanyoszlopra.

kekecke · http://szepkiselet.blog.hu 2009.11.17. 15:55:28

@Fernando Torrent: de jó, hogy megírtad helyettem...
Tegyük még hozzá a Mikepércsi utat is, ahol lehet hasítani, és szoknak is...
Eleve 60-ra (!) vannak kalibrálva a lámpák.
Ennyit, a béna debreceniekről.
Ez is egy kis elpestiesedett köcsög lehet, akit viszont ott tartanak nagyon vidékinek. :-P

DonVincenzo 2009.11.18. 22:01:38

Én is debreceni vagyok és minden mondatával egyetértek a posztolónak. Igaz ezeket más városokban is tapasztalom.
Talán még kiegésziteném azzal a tipussal aki a 60-as táblával végigpakolt belső körúton (Mester u.-Hunyadi u.-Rákóczi u.-Burgundia-Klaipeda) végig 45-el "halad" lemaradva 80-100 méterre az előtte haladótól. Végülis ő már átért a zöldön,a mögötte jövők meg le vannak szarva.

cso zsi 2009.11.18. 22:13:28

@Agyalap: Ne aggódj, jönnek minden reggel. Négyet ismerek, akik Debrecenből.

A témaindítóban leírt helyzet egyébként minden városban visszaköszön. Aki a fővárosi autózásba született, és azon szocializálódott, annak a vidéki utak "autófolyama" állóvíz.
Székesfehérváron, Győrben és Szegeden is találkoztam az egymás mellett haladó lassúhajtókkal, bár Szegeden tetéződik a román átmenőfogalommal, akik viszont úgy gondolják, hogy Hegyeshalomtól Röszkéig 4 óra alatt meg kell tenni az utat.

ramirez7788 2009.11.19. 21:30:54

Nagyon sokat vezetek Debrecenben, kevesebbet Budapesten és én is úgy látom, hogy a Cívisek nincsenek a helyzet magaslatán. A bejegyzéshez még annyit tennék hozzá, hogy bár bénák a debreceniek, de legalább rosszindulatúak. Ha pl. sávot akarsz váltani, mert lekanyarodnál, akkor gyorsít/lassít a melletted levő, nehogy beférj. Fel sem merül bennük, hogy valami okod van a sávváltásra, és mindenki jobban fog halani, ha hagyja.

Mondjuk én a dunántúlról származom, lehet hogy ezért nem illeszkedek jól a helyi viszonyokhoz :)

c.vieri 2009.11.21. 20:08:19

Gyakran megfordulok Debrecenben rokonok miatt, szerintem sokkal kulturáltabb az ottani sofőrök többsége, mint pl. Pesten. Előfordul ott is pár vadbarom, de ott nem volt sose olyan, hogy percekig kell állnom egyhelyben mert nem engednek be, gyalogosként is pozitív tapasztalataim voltak az autósokról.
Pécsett vezetek sokat még meg Kecskeméten, mindkét városnak megvannak a sajátosságai a forgalomban. pl. Pécsett a körforgalmaktól meg vannak őrülve az emberek, ahogy meglátják, elgurul a gyógyszerük, én Kecskeméten megszoktam, ott úton-útfélen körforgók vannak :) Kecskeméten meg feltűnően kevés a "letollak az útról, mert lassan mentél, k*csög!" mentalitású egyén van, ott más problémák vannak.

Roltii 2009.11.24. 09:34:28

Na, hazajöttünk Debrecenből, tapasztalatok:
- ELNÉZÉST MINDENKITŐL, tényleg faszul van kitalálva az egész. Az autópálya végétől mentünk be Debrecenbe, pontosabban a Nagyerdőhöz. Mindenki lassan vezet, nem használják ki a sávokat, de ha beállsz egy megszűnő sávba egy lámpánál tuti, hogy leakarnak gyorsulni...
Baromi sok lámpa van, szarul beállítva. Kanyarodni nem tudnak az emberek, azt hiszik, hogy elsőbbséget kell adni még a betonrésből kinövő gyomnak is.
Ha véletlenül két sáv kanyarodik ki egy útra, akkor tuti, hogy középre a választóvonalra kanyarodnak és leugatják azt, aki ráesik a dudára, hogy esetleg ne törjék szarrá a kocsiját(én voltam a dudával...).
Szóval nem volt ott jó vezetni, de legalább jót pihentünk az Aquaticumban...

manson karcsi · goo.gl/FVvVX 2009.12.10. 21:43:02

debrecen átkai:
szar lámpahangolás, zéró zöldhullám, hosszú reakcióidős reakciósok csúcsforgalomban (csúcson kívül meg ki nem szarja le őket), balfasz biciklisek (mondom ezt én, biciklisként), életveszélyessé parkolt gyalogátkelőhelyek (csapó utcán piros fehér zebrák?), nincs faluelkerülő körút, így minden átmenő forgalom szinte a belvároson halad keresztül, a kósa tér (főtér) lezárása miatt megnövekedett és túlterhelt "körutak", inkompentens és kapzsi holdingos vezetés, és a kátyúk (télen javítják, tavaszra szarrá megy, tavasszal javítják nyár végére tropa).












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása