Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Kókler gumis a Tesco parkolójában

2009.11.19. 07:54 :: SilentSound

Gábor és a többesszámból ítélve párja nekivágott az éjszakának, hogy gumist találjanak, aki gyorsan és szakszerűen lecseréli autójukon a gumikat télire, mivel lassan már időszerűvé válik a dolog és ők is előrelátóbbak annál, mint hogy az első hónál órákig álljanak sorba. Én valahogy bizalmatlan vagyok az ilyen ideiglenes gumicsere sátrakkal szemben, mert ilyen helyen ideiglenes gumisokkal is lehet számolni. A lenti sztori sem nagyon ingatta meg a véleményemet.

Helyszín: a budapesti Váci úti TESCO áruház parkolója.
Időpont: 2009. november 17., 01:20-02:03.

Már lemondtunk arról, hogy éjszaka is üzemelő gumist találunk ebben a leabált városban, amikor - nem is tudjuk milyen - csillagzatunk a Váci úti TESCO áruház parkolójába, egy sárgásan derengő fényt kibocsátó sátorhoz vezetett minket. Gumis, nonstop, hihetetlen. Rögzítsük: a szolgáltatásra szükség van egy ekkora, csaknem kétmilliós városban, sajnos több is megszűnt a közelmúltban.

Kedves fiatalember (Kolléga1) fogadott, a sátorban rendezettség, jó jel. Üldögélt, szólt a zene, volt "szabad kapacitás". Megalkudtunk a hivatalos listán is látható árban, elkezdte a munkát (a két első átszerelés, a hátsók csak centrírozás). Kerékőr átad', emelő elő. Szokásos rituálé: alácsúsztatta, emelte. Feltűnt, hogy máshol gumipapucsok vannak az emelőn, megelőzendő a nemkívánatos karcolásokat és vitákat, itt nem volt.

Három ponton emelte meg az autót, kicsit csálén állt az egy darab bal hátsó keréken. A szakszerűségre utaló kérdésre az volt a válasz, hogy így szokták. Zárójel: eddig kettő vagy négy ponton való emelést láttunk az elmúlt két évtizedben. Felhí'juk a gumistársadalmat, foglaljon állást ebben a nagyhorderejű kérdésben. Melyik emel(int)és a biztonságosabb, mindenkinek? Az autónak, az autósnak, a gumisnak és a biztosítónak is. Zárójel bezárva.

Levette a jobb elsőt, zsírkréta, JE, megy ez. Elkezdte leszedni a gumit a felniről, azonban azt érzékeltük, hogy a máskor maximum 40-50 másodperces művelet, percek óta tart. A fém feszítőék csak nem akart a helyére kerülni, a gumi - sírva - ellenállt a szakszerűtlen mozdulatoknak, de végül megadta magát. A felszerelést már közelről szemléltük. Kolléga1 is szemlézte a gumit, "forgásirányt" keresett, mutatta is hol van, nem láttuk.

Nem is volt rajta. A gumin inside, azaz belső, tehát az autó felé eső oldal, valamit outside, azaz külső, tehát a szerelő személy felé eső oldal felirata szerepelt. Zárójel: gondolni véljük, hogy nem lehet minden gumis mellé egy oxfordi angoltanárt állítani. Zárójel bezárva. Kolléga1 fel is szerelte a gumit, fordítva. Inside az outside. Amikor ezt észrevettük, szóvá tettük, telefonált egyet, és mondotta volt: "két perc és jön a kollégám, én csak leszerelek", majd folytatta a munkát.

Azt is mondta, hogy átteszi a kereket a másik oldalra, és ezzel "megoldjuk" a problémát. Hű. Kellett egy jó adag szerzetesi türelem, hogy ne ordítsunk nagyot, ragadjunk stílszerűen franciakulcsot a franciás neveléshez, de a francia nevelőnő nem volt sehol. Ellenben tíz perc után befutott Kolléga2 Dunakesziről, ("a főnököm éjjel egy órától nem fizet, ha nincs kuncsaft"), Ő - valóban - szakszerűen befejezte a megkezdett munkát, és elmagyarázta Kolléga 1-nek, miért nem jó inside az outside, valamint mit csinál(hat) az oldalcserés gumi menet közben.

Kolléga2 által felajánlott kettő darab ajándék centírt nem fogadtuk el. A főnökről többet nem tudtunk meg, pedig rá lennénk kíváncsiak igazán. Nyilván nem vagyunk ezzel egyedül. Könyörögve kérjük: ne rúgja ki őket, helyette tartson önvizsgálatot.

101 komment

Címkék: budapest autó béna gumi szerviz

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

csak john 2009.11.19. 09:07:39

Ez már csak így megy. Aki annyira elfoglalt, hogy nem tud nappal elmenni a gumishoz, az fogadja el, ha így jár. Az a mondat ismerős, hogy jóbarátunk a google? Ráadásul, ki az az elmebeteg, aki csak a két első gumit cserél télire?

trixilw 2009.11.19. 09:21:30

Automax-nál (Újpest, oda egy köpésnyire) 6-ig vannak mindennap nyitva, de szezonban (jövő héttől szerintem) 8-ig szerelnek. Igaz időpontot kell kérni, de legalább szakszerűek és olcsóbbak mint azok a tescósok, mert én is megkaptam a szórólapokat és drágálltam.
Egyébként azt nem tudtad, hogy aki Tesco közelébe megy, sikeres ember nem lehet?

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.11.19. 09:35:22

@csak john: Teljesen igazad van.
Remélem nem csúszik belém télen egy nyári gumis vagy félig átgumizott észlény, mert ha túlélem, letépem a hátát.

Roltii 2009.11.19. 09:39:19

Taylor gumi Méta utca, asszem 8ig nyitva vannak, neten lehet időpontot foglalni. Szakszerűek, gyorsak kedvesek, az ár se vészes (14 colos gumicsere asszem 1200 ft/kerék). 4 ponton, gumibakokkal emelik.

Pepe83 (törölt) 2009.11.19. 09:39:29

@csak john:

Tipikus. A gumin spórol 20-30 ezer forintot, amikor pedig belecsúszik az árokba, akkor verheti a fejét a falba a 200-300 ezres kár miatt.

autosave 2009.11.19. 09:47:36

Remélem nem 2 téli gumit rakattál fel miközben hátul maradt a 2 nyári! ;)

boO. (törölt) 2009.11.19. 09:58:41

Szentmihályin, az M3-as lehajtójánál.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2009.11.19. 10:07:18

Szerintem az lett volna a legjobb megoldás, ha a posztolónak és a Kolléga 1-nek az apukái húztak volna téli gumit. Hólánccal.

csak john 2009.11.19. 10:16:44

@newtehen: @Pepe83: Ha egyedül esik be az még csak az ő baja. De ha csattanunk, és én vagyok a hunyó akkor is kármegosztás lesz belőle! Ha a másikon nincs téli gumi vagy nyáron is télivel jár, akkor az autója nem alkalmas a közúti közlekedésre!

Mityu Addideapénzt kft LE 2009.11.19. 10:25:48

Nem szeretem ezeket a téli gumizós hisztiket/teszteket. Nem a szükségességét vonom kétségbe. Hanem tengernyi duma van arról, hogy melyik gumi mit tud milyen barázdáik vannak, ki csinálja, miért, etc etc. Viszont hány sor szól arról, hogy milyen vezetéstechnikai tudás kell, hogy párosuljon az igazán biztonságos közlekedéshez téli, havas, ónos, jeges körülmények között?? Aki felcsűrte a fasza téli gumit az autóra, mi az első reakciója a hóval borított úton, ha az előtte haladó lassít, netán megáll?
Miért NE két kézzel fogd a kormányt havas úton haladva? Miért használd a motorféket és óvatosan a féket?

A téli gumi hiszti a tudatlan polgárba hamis biztonság érzetet kelt. Nem maga a téli gumi, hanem a vele való tesztek nyomultatása.
Tudatlan mit csinál? Elszalad megveszi, felrakatja. Az első adandó alkalommal szépen bezakózik az árokba. Miért? Mert a tesztekkel elhitette vele a tisztelt szakértő, hogy azt kell télen feltenni. Végig sem gondolja, hogy e gumi garnitúrával sem lehet havas úton a megszokott vezetési stílusban tolni.

Roltii 2009.11.19. 10:26:43

@csak john:
leszögezem előre: van téli és nyári gumim is, mindkettő szettet tavaly vettük, úgyhogy újak is, jó állapotban vannak, DE:

miért ne lenne alkalmas télen téli gumi nélkül közúti közlekedésre? Például Bp-n évente 1-2 nap van, amikor csúszik az út a belvárosban, mert annyira esik, azon kívűl akár felnin is közlekedhetsz, nem oszt nem szoroz. Évekig jártam öreg 120-as skodával télen kopott nyárigumival, és nem volt sose balesetem belőle...Jah, de, egyszer belecsúsztam egy Trabiba, okoztam 5ezer forintos kárt. Téligumival is megtörtént volna, mert jégen majdhogynem tökmindegy...

Mityu Addideapénzt kft LE 2009.11.19. 10:33:05

@Roltii:

2105-ös Ladámmal 1990-ben sem gumizgattunk. Kaptam tanácsokat rakjak cementes zsákot a csomagtartóba. Nem raktam. 2004-es télen 520i- vel kimentünk a Szigetre csapatni. Küszöbig érő hóba behuppantam vele. Azt mondták, onnan nem jövök ki, segítenek kitolni. Mondom nem kell, ki jövök onnan. Kijöttem. :)

Eddig szinte csak "hátsókerekes" autók voltak a seggem alatt. Najó, az UAZ az "összkerekes" volt. :)

TH 2009.11.19. 10:35:39

Ugye nem indul újra a vita a téli gumi-nyári gumi kérdésről? az elég uncsi lenne...

Roltii 2009.11.19. 10:36:54

@Mityu:
2007-ben adtam el a 20 éves skodámat:D Hiába, első autóm volt... 1990-ben még csak 8 éves voltam... A Szigeten pedig poén csapatni, csak ne jöjjenek a zsaruk... Egyébként nem értem miért nem lehet szervezetten megengedni (kocsik számának limitálása stb..), mert mindenkinek előírnám a kötelező csúszkálgatást, mert életet menthet később, ha tudod mit kell csinálni.

autosave 2009.11.19. 10:37:00

@Mityu: Ez igaz. De az is, hogy ha valaki technikailag béna sofőr mint a többség, akkor is valamivel jobban tapad a téli, valamivel rövidebb a fékút - tehát biztonságosabb. Persze a vezetéstechnika + jó gumik + jó lengéscsillapítók + jó fékek + jó futóműbeállítások, stb stb együtt kellenek. Bármelyik gyenge, attól még a többi javíthat a helyzeten.

Én csak azt nem értem miért nem lehet végre kötelező? A magyar ember hülye: muszájból csinál mindent. Az övet is azért köti be a többség, mert bűntetnek miatta. Szégyen, de ez van.

autosave 2009.11.19. 10:39:13

@Roltii: "miért ne lenne alkalmas télen téli gumi nélkül közúti közlekedésre? Például Bp-n évente 1-2 nap van, amikor csúszik az út a belvárosban, mert annyira esik, azon kívűl akár felnin is közlekedhetsz, nem oszt nem szoroz. Évekig jártam öreg 120-as skodával télen kopott nyárigumival, és nem volt sose balesetem belőle...Jah, de, egyszer belecsúsztam egy Trabiba, okoztam 5ezer forintos kárt. Téligumival is megtörtént volna, mert jégen majdhogynem tökmindegy..."

legalább ne hangoztatnád... legyél büszke (az akkori) magadra!! komolyan mondom, nem hiszem el az ilyet...

Roltii 2009.11.19. 10:42:01

@autosave:
mit ne hangoztassak? Elsőéves főiskolásként szerinted mennyi pénzem volt téligumira? 1500 forintokért tankoltam, és örültem ha mínusz fokokban beindult a kocsi... Az, meg hogy beismerem, hogy volt olyan amikor hibáztam, attól tényleg rosszabb ember leszek. Eszem megáll a sok álszenttől, akik képtelenek beismerni ha hibáznak. Fiatal voltam, belecsúsztam egy parkoló autóba, húha... Sőt, olyan is volt, hogy lámpánál visszagurultam és hozzáértem a mögöttem levőhöz. Most rossz ember vagyok? Ha igen, kövezzetek meg bazzeg, de csak akkor, ha ti még sose hibáztatok...

Pepe83 (törölt) 2009.11.19. 10:44:16

@csak john:

A téli gumit elsősorban nem a barázdái, hanem az a gumikeverék teszik alkalmassá a téli közlekedésre, amiből készült. A mintázat alapján maximum egy szakember tudja megmondani, hogy téli vagy nyári van-e a felnin. Egy balesetnél pedig rendőr mellett gumist is hívni, hogy kihozd a megosztott felelősséget, nem egyszerű küldetés:)))

Roltii 2009.11.19. 10:44:35

@autosave:
jah, meg legyen kötelező? Miért is? Mondjuk, ha téligumival olcsóbb lenne a kötelező, annak már lenne értelme. Önmagában viszont újabb sarc lenne, és sehová se vezetne. 15 éves használt vackokat tennének fel, hogy nesze téligumi. 1,8 mm-es profilmélysége még azoknak is van, persze szart sem ér, de a jogszabálynak megfelel...
Egy dolgot tudnék még elképzelni: ha balesetet okozol télen nyárigumival, akkor legyen szigorúbb a büntetés. Mint a német autópályákon a gyorshajtás, vagy ittas vezetés.

Mityu Addideapénzt kft LE 2009.11.19. 10:49:59

@autosave:

"Én csak azt nem értem miért nem lehet végre kötelező? "

A vezetéstechnikai alapok legyenek kötelezőek. Jah, hogy erről sincs a legtöbb autóvezetőnek fogalma, hogy mit is takar ez valójában. Volt a seggem alatt téli gumis autó. Szépen táncolt az Auchan parkolóban a havas terepen.

Piliscsabai haveromat tavaly télen is kérdeztem, hogy mi van feléjük? Átok? UFO-k? Ahányszor mentem hozzá átlagban 2 autó árokban. Semmiféle átkok vagy UFo-k nem voltak a dologban. A tisztelt honpolgár felrakta a téli gumit és tolta neki ugyan úgy, mint nyáron rekkenő strand időben. Persze történt előtte valami, és a jól megszokott jobb lábas satut nyomta. Jah, hogy nem ezt kellett volna... Azt már senki nem mondta el neki előtte. Szerintem utána sem.:))

randomuser1 2009.11.19. 10:53:24

monnyuk az sem illik ide akinek ebben a nagyranőtt mezővárosban du5 és reggel 7 között támad gumiszerelhetnékje.

Mityu Addideapénzt kft LE 2009.11.19. 10:56:33

@XXXXXXX:

Mai össze-vissza szervezett világunkban szerintem nem csodálkozni való, ha valakinek erre van igénye. Nézd meg a hivatalok nyitva tartási rendjét. Mondjuk a fővárosi cégbíróságra menj be délután háromkor.

csak john 2009.11.19. 11:01:00

@Pepe83: Mintázat alapján is látszik. Nézz meg egyszer egyszer egy télit és egy nyárit együtt. Azonkívül rá van írva. De elég csak a nevét elolvasni, már az is segít.

@Roltii: Amikor még én is csak zsebpénzből tartottam fent a kocsimat, akkor legalább négyévszakos gumikat tettem fel. Az már egy picit jobb, mint a csak téli, vagy csak nyári.

@Mityu: @autosave: Én a nyáron cseréltem autót. Hátsóról elsőre. Felkerült a téligumi és elmentem egy vezetéstechnikai tréningre, mert ezt a kocsit még nem ismerem szélsőséges szituációban. Ezt az előző autóval is megtettem. A saját érdekemben rá tudok szánni egy pár órát meg egy kis pénzt a biztonságomra.

Roltii 2009.11.19. 11:05:13

@csak john: szerintem a 4 évszakos az az, ami se nyáron se télen nem jó. De ez csak vélemény, nem tudom mivel alátámasztani (nem is akarom, elfogadom, ha nem igaz).

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2009.11.19. 11:06:10

Hülye oktatóm az átkosban az MHSz Skodájával kiirányított Miskolc szélére, kb. ahl most a Tesco és a többi vacak van. Volt ott egy bazi nagy üres parkoló, az oktatók meg a fagyos napokon kivittek 1-1 marmonkanna vizet, és szétlocsolták.
Kiraktak egy sor bóját, és amikor a tanuló azt hitte, hogy jól kerülgeti, beleléptek a pótfékbe egy pillanatra...
Magától jeges forgalommentes úton is megcsinálta ezt párszor az oktatóm. Az utóbbi ~ 30 évben legalább háromszor mentette meg ez az életemet és az autómat.
Ha bejön a jeges szezon, minden évben szoktam egy kicsit gyakorolni a csúszkálást kocsival is, ha nem jön arra senki...

Mityu Addideapénzt kft LE 2009.11.19. 11:07:44

@csak john:

Egy másfél tank benzint szoktam elgurigázni, ha van f@sza friss hó. S nem szabad abba a hibába beleesni, hogy tavaly voltam már mindent tudok. Ha lehet minden évben ismétlek. :)

Mityu Addideapénzt kft LE 2009.11.19. 11:11:28

@Kitalátor feljegyzetei:

Aaaaazzaaaaazzz! Egyes, kettes hagy szójjon, padlófék, tekerd alá... Na mivan megijedté' mi? :)))
Engem Újpalotára vitt ki volt kollégám kicsit csapatni. Hál' isten megtanított még pár apró, ámde nem haszontalan dologra. Páran rám szóltak már, hogy ne egy kézzel fogjam a kormányt. :) öcsém szokta még taposni a padlólemezt és tépni a majrévasat, ha mellettem ül. :)

Mityu Addideapénzt kft LE 2009.11.19. 11:14:45

@Roltii:

Ülj be egy platós Barkaszba (ha van még olyan). Arra aztán krvra mindegy melyik évszakban mit raksz fel... :D :D

A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél · http://www.planetside.blog.hu 2009.11.19. 11:19:40

Ha már két gumi, akkor inkább a hátsó kettő. Lehet, hogy az eleje hamarabb kipörög, de az a lényeg, hogy a segge ne törjön ki.

Valahol olvastam, nemtom hol.

Vélemény erről?

Tron65 2009.11.19. 11:27:04

@Roltii:
"miért ne lenne alkalmas télen téli gumi nélkül közúti közlekedésre?"
1 eset, aminek szemtanúja (és nem sok híján áldozata) voltam:
Baross utca - Kálvária tér.
Se hó, se jég, se fagy. Csak az ilyenkor szokásos nedves aszfalt.
Az út úgy egyébként az adott helyen egyenes.
Audi (!!!) jön, "felugrat" a majd 30 centis útpadkára (első futómű szét, kartell törik), lebont egy szemeteskukát, majd egy komplett újságosbódét fél méterrel odébbrendez.
Mindezt a buszmegállóban. Épp akkor csak az újságos volt ott, az is benn a bódéban.
Ok: nyári gumi.
Lehet ilyenkor is nyári gumival autózni. Így.

Mityu Addideapénzt kft LE 2009.11.19. 11:29:40

@Tron65:

Ilyen sebességgel téli gumival lehet csak 20 centit tolta volna arrébb az újságos bódét. :)

Útpadka ott kevés van. Járda sziget vagy járda szegély. Az lehet :)

R.T. · http://rendszergazda.eu 2009.11.19. 11:30:02

Kolléga 1 nem volt a Top-on! :D

Roltii 2009.11.19. 11:30:31

@Tron65:
nem voltam ott, de tutira nem a nyári gumi volt az ok, hanem a hülyeség. Azon viszont a téli gumi se segít. Ráadásul nyáron is szokott nedves lenni az aszfalt, fura...

R.T. · http://rendszergazda.eu 2009.11.19. 11:36:29

@A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél:
"Ha már két gumi, akkor inkább a hátsó kettő." Egyetértek veled. Valószínűleg ugyanott olvastuk. 7-8 éve én is próbálkoztam ilyen jellegű költségcsökkentéssel, de csak 1 télen. Azóta mindig időjárásnak megfelelő gumval vannak szerelve az autóim.

Mityu Addideapénzt kft LE 2009.11.19. 11:37:52

@Roltii:

Könyves Kálmán krt. - Üllői út kereszteződésénél a Könyves K. krt-ról az Üllői útra (városba befelé) kanyarodó sávban nyáron a fák hullajtanak termésükből az úttestre is. Ha esik rá egy kis eső, korcsolya pálya minőségű lesz az úttest. Párszor már tapasztaltam. :)

Roltii 2009.11.19. 11:42:43

@Mityu:
Ahogy a Nagykőrösiről kifordulsz a könyves kálmánra és mész a Lágymányosi felé, ott az első lámpánál majdnem leamortizáltam egyszer egy kocsi sort... Nyomom a féket, semmi, és akkor jött, hogy ha fék nem, akkor legyen gáz, és a belső sáv üres volt és hálistennek megtudtam állni. Örültem minden percnek amit előtte a Szigeten elcsúszkálgattam... Meg hogy egy héttel ezelőtt a haverom egy csúszos úton lefelé törte ki a féltengelyét egy hegyoldalban (Eurocenter fölött), és a kocsiba ültem...Jó ötlet volt átgondolni párszor, hogy mit is tettem volna, megkímélte a pénztárcámat...

Mityu Addideapénzt kft LE 2009.11.19. 11:45:37

@Roltii:

A végén kiderül, hogy már csapattunk együtt a Szigeten... :))))

Secnir 2009.11.19. 11:58:37

a ház mellett a garázsban emelő + 2 bak. falra feltéve 4 felnire szerelt gumi.
(tescoparkolóban gumit cseréltetni?)

Roltii 2009.11.19. 12:00:48

@Secnir:
haver is ezzel jött egy éve, hogy minek gumis ehhez...aztán meglepődött, hogy a téligumi nem felnin jön... nekünk is egy szett felnink van csak...

trixilw 2009.11.19. 12:26:53

@Roltii: Nekem is van egy kollegám, aki mondta, hogy majd jól felrakja magának, hisz felnin van mind. Aztán mikor kérdeztem tőle, hogy centírozni is fogod-e, mélyen hallgatott.

Secnir 2009.11.19. 12:59:01

@trixilw:
ha felnin van a téli-nyári szett, akkor érdmes olyan kétévente elvinni centiroztatni. feltéve, hogy nem kopik annyit.
és nem az oldalfalán tárolni (ezért ölni tudnék), hanem a talpán, vagy felakasztva, és akkor is 3 havonta átforgatni.

LouCyber 2009.11.19. 13:28:24

@csak john: a téma nem ez volt. Minden fejben dől el. Ha - csak - két téli gunid van, akkor is, esemény esetén úgyis kiderül, ki a hunyó. Ha nagyon tolod neki, akkor a téli gumi sem ér sokat.

2009.11.19. 13:29:45

Egy ujabb gumis poszt, csodas :))
Csak amulok es bamulok, hogy mennyi "erdekes" ember jar erre a blogra.
Most komolyan, aki annyira fillerbaszo, hogy sporol 2 darab teligumival, esetleg egy szettel, az MINEK JAR AUTOVAL? Autozni nem olcso gyerekek, sot...

LouCyber 2009.11.19. 13:31:11

@Pepe83: van aki nyárival is, télivel is balesetmentesen vezet. A vezetés egy olyan lábjáték, amiben a fej a lényeg.

2009.11.19. 13:31:12

@Pepe83: hasonlits ossze egy telit a nyarival. Aki nem ezutan nem tudja megkulonboztetni, azzal bajok vannak. :))

2009.11.19. 13:35:32

Amugy Magyarorszag ebbol a szempontbol mindig pozitiv csalodas szokott szamomra lenni. Kicsit delebbre, na ott vannak szep dolgok. Annyi tukor simara kopott gumit ritkan latok, mint egyes kornyezo orszagokban :))

LouCyber 2009.11.19. 13:35:38

@Roltii: kiváló logika, sajnos a föcsögő elvtikék erre nem is gondolnak, Budapesten más a helyzet, a jégen a téli sem "segít".

Roltii 2009.11.19. 13:36:19

@ruskyy:
Azért nem elhanyagolható a gumik ára. Vegyük azt, hogy jómunkásember /festő/ vagy. Veszel egy zsigulit olcsón, mert arra van pénzed, és azt nem sajnálod. Mondjuk legyen 200e +50 az átírás. Évente lehúznak rólad kb 50+15 ezret kötelező meg súlyadó címen. Ezek után annyira nem kis tétel venni egy szett téligumit, azért szereléssel egyett ki jön az is 40-50-re olcsó típusokkal számolva.
Ne érts félre, nem azt mondom, hogy sok pénz, mert valójában csak a le és felszerelés árába kerül, mert 2 szett gumi 2X annyi ideig jó mint 1 szett. Viszont rövidtávon relatíve nagy kiadást jelent, ami hazánkban elég sok embernek problémát okoz. Ha nem okozna, akkor a Provident és társai nem lennének... jah, és sok-sok esetben nem választás kérdése, hogy veszel-e autót.

LouCyber 2009.11.19. 13:37:53

@Roltii: nem lehet nem egyetérteni

LouCyber 2009.11.19. 13:40:40

@A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél: alulkormányzottság vagy túlkormányzottság, hajtott kerék, nem első vagy hátsó...

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.11.19. 13:57:07

@Roltii: Viszont ha a nyári gumis szar Ladáddal belém jössz, rövidtávon elvágom a nyakad. Értve vagyok?

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.11.19. 13:59:55

@newtehen: Jó, ez egy kicsit durva így, bocsánat. De meg kell érteni, hogy a döntésünkkel nem csak a saját épségünkről döntünk. Ez pont olyan kb, hogy, é most nincs pénzem fékre, vagy nem teszek lámpát a kocsira, mert drága.

2009.11.19. 14:07:34

@Roltii: biztos en lakok az orszag jo oldalan, mert itt bizony nem sok zsigat latok furikazni, hanem a hitelre vett also- es alsokozep kategorias csodakkal van tele a kornyek. A torleszto es a kenyer + viz kombo mellett nem fer bele a rendes gumi? Szomoru...

Roltii 2009.11.19. 14:11:26

@ruskyy:
"A torleszto es a kenyer + viz kombo mellett nem fer bele a rendes gumi? Szomoru... "
pont ezek mellett nem fér bele...Nekünk 11 éves Bravo van, és belefér a korrekt téli gumi.
Egyébként csak egy képzeletbeli szitu volt, ami nem tűnik annyira elrugaszkodottnak. Bp pesti oldalán tényleg szinte fölösleges pénzkidobás a téli gumi, hidd el nekem.

@newtehen:
ha neked megyek a nyárigumis zsigámmal, akkor elküldhetsz a pékbe, leordíthatsz, dühös lehetsz, de ennyi. A kötelezőm megtéríti a károd, ha nem elég akkor beperelhetsz, de a nyakam tiltott terület.
Egyébként nem fog előfordulni, mert Bravonk van téligumival...

Roltii 2009.11.19. 14:16:45

@newtehen:
egyébként abban igazad van, hogy nem csak a saját testi épségünkről van szó. De ez már az egyéni felelőségkérdése, egy szabály, hogy kötelező legyen a téligumi, nem old meg semmit. A fékre van szabály, mégis mennyi koccanás van, nem? A lámpára is, mégiscsak a ködlámpa rossz kezelését tanulják meg az idióták.
Egyékbént komolyan, volt már valaki olyan időben, hogy ködlámpa kellett? Mármint első ködlámpa (hátsó néha tényleg kell). Olyanra gondolok, hogy 30cal kellett gurulni és sasolni, hogy mi van az ember előtt, mert bizonyított tény, hogy 30-40 km/h fölött a ködlámpa effektíve semmire sem jó, mert nem észleled olyan gyorsan amit megvilágít, hogy reagálni tudj rá.

potha 2009.11.19. 14:24:23

@TH: Pedig ennek most itt a szezonja :D

Roltii 2009.11.19. 14:27:12

@TH:
szerintem is jó ha beszélünk róla, mert sok ember abszolút rosszul látja az egészet.
a, megakarja győzni az embereket, hogy váci út-üllői út távon nagyon kell a téligumi
b, abszolút nem kell, mert csak átverés (hálistennek kihalófélben van az ilyen)
c, tedd fel, mert csodákra képes (veszélyes, mert a téligumi sem képes csodákra, csak hajlamosak sokan azt hinni).
stb... lusta vagyok pontba szedni, de beszéljünk róla, mert az jó.

csak john 2009.11.19. 14:31:39

@Roltii: Nekem már volt szerencsém olyan ködben menni. Dobogókő Pilisszentkereszt útat sikerült fél óra alatt megtenni. Normális esetben 5 perc.

kekecke · http://szepkiselet.blog.hu 2009.11.19. 14:34:55

@Mityu: egyszer, régen, majd' 10 éve így szálltam el, azóta tudom, hogy ÍGY nem szabad fékezni.
Nem volt tél (március), de 100+-nál satuzni eléggé egészségtelen volt... :-)
A kocsi TK volt. Én szinte karcolás nélkül megúsztam. Volt öv is...

Roltii 2009.11.19. 14:39:21

@csak john:
ok, csak kiváncsi voltam...nekem még soha nem volt ilyen, de azt a szakaszt ismerem, eltudom képzelni...Onnan kellett volna még Pilisszántó felé tovább menned, az az erdei rész fasza lehet ködben:D

TH 2009.11.19. 14:42:07

@Roltii: azt láttam, hogy nem nagyon lehet meggyőzni senkit semmiről. Ki kell próbálni havas lejtőn, és utána mindenki eldöntheti, hogy kell-e. :)
Az emberi hülyeség meg legyőzhetetlen.
Egyébként sztem annak sem árt a téli gumi (v. legalább a 4évszakos), aki a váci út-üllői út távon használja a kocsit, mert csak 1x kell máshova mennie hóban/fagyban stb., és esetleg csúnya meglepetések érik. A váci út-üllői út távon is érhetik meglepetések az embert, de mondjuk ésszel vezetve ez valóban nem vezet balesethez...

Mityu Addideapénzt kft LE 2009.11.19. 14:53:47

@TH:

Hahahahaa havas lejtőn? 90-es évek eleje, tükörjég a Farkastorki út, Ördögorom lejtőn. Na ott akrobatikáztunk. B@szhattuk a zösszkerék+terep váltót az UAZ-on. Durva nagy szerencsénk volt éppen akkor nem jött a busz. Mert akkor szépen leszánkóztunk volna elé, vagy belé. Így is lecsusszantunk, csak éppen akkor nem jött semmi arra... :))

Mityu Addideapénzt kft LE 2009.11.19. 14:58:27

@Roltii:

Nekem az esőben ködlámpával (ködfényszóróval) mögöttem jövő a kedvencem. A vizes aszfalt meg még rádupláz.
Egyszer a Margit krt-on jött mögöttem egy régi vágású VW Golf, 1300-as Lada fényszóróval szerelve ködlámpa gyanánt. A gyerek csak másodszorra értette meg, hogy durvára nem kéne leszállófényekkel közlekedni a Budai éjszakában. :)

Roltii 2009.11.19. 15:03:49

@Mityu:
én vezetek hobby szinten repülőt, annak nincsenek ilyen durva fényei...tény, hogy abszolút nincs neki világítása, de akkor is:DDD Igaz, a motor is lóerőket tekintve a 120-as skodával van egy szinten:D
(Falke SF25)

Mityu Addideapénzt kft LE 2009.11.19. 15:09:37

@Roltii:

Öcsém meg kint workingol Ferihegyen... Annak is repülős agya van! Egész kicsi kora óta. Felnéz a felettünk elrepülő bizbaszra és csak az utaslistát nem mondja meg....:))))

Agyalap 2009.11.19. 15:45:04

Hogy visszatérjünk a poszthoz - nem tudom mit gondoljak a három ponton felemelésről (így első hallásra sült bolondság), de az inside-outside dolognak a kedves posztoló fusson neki mégegyszer.
Hogy valaki a saját hülyeségén felbosszantsa magát már mindennapos. De hogy le is írja...
Miért kerestétek a forgásirányt a keréken? Mert az fontos? Honnan tudod hogy fontos? Elmondom. A több hónapos használat során a szövetszálak megnyúlnak a gumiban, és hogy ne menjenteljesen tönkre, mindog ugyanabban az irányban kell forognia.
Innen viszont már csak gondolkodnod kellett volna, ugyanis azért cserélgetjük a jobb első gumit a bal elsővel, hogy a belső oldala kívülre kerüljön az esetleges kopások miatt...
Akinek felnire szerelt gumija van, az a JE kereket a BE-vel kicserélheti házilag is, de minden második évben elmegy a gumishoz hogy a két oldalt megcseréltesse.

Secnir 2009.11.19. 15:53:19

@kekecke:
hosszú távon deformálódik a gumi.

kekecke · http://szepkiselet.blog.hu 2009.11.19. 16:02:12

@Secnir: mennyi a hosszú táv? Ha "fektetve" tárolom és néha arrébb teszem, az jó? Elvileg fél évente cserélődnek...

TH 2009.11.19. 16:05:51

@kekecke: bennem is ez a kérdés merült fel. nekem azt mondta a gumis, hogy nyugodtan tarthatom őket egymáson fektetve fél évig. de lehet, h. hülye volt, nem tudom.

bürokraták rémálma 2009.11.19. 16:09:26

@Roltii:
Volt már olyan köd, hogy továbbmentem a munkahely utcájánál, mert nem láttam hol a leforduló a kisutcába. De két kocsink van és az egyiken se elöl, se hátul nincs ködlámpa. Na én akkor pont azt használtam, mert induláskor még nem volt köd.
Amúgy azt tényleg kevesen használják szakszerűen. Viszont az is van téli gumi.
Anno volt ladám, és nem áltam túl jól pénzügyileg, akkor ki akartam húzni egy évet nyárival. Hát nem leesett 25 centi hó. 3/4 óra volt, míg kiálltam a parkolóból. Akkor vettem két debicát hátra. Onnantól, mint egy tank úgy ment előre, de a kanyarokban óvatosnak kellett lenni, de egyenesen ment mint a nyíl. Ha mégis sok volt a sebesség egy kanyarban akkor a lábfék kézifék kombóval vissza lehetett csalogatni az elejét.
Kolleg és egyben barátom elsőkerekes autón is megpróbálta ugyanezt. Előre két téli és jóvan, aztán két nap múlva már ment is a hátcsó gumikért. Ugyanis bár szórakoztató, hogy keresztben tudsz autózni, de ha ott elméri a sebességet, akkor nincs visszaút. Lehet korrigálni, de az mindig a kanyar ívének módosításával jár, ahol általában akadály van (padka, kocsi, gyalogos.)
Tehát, az hogy télen hátul nyárigumi van csak és kizárólag lezárt pályán élvezetes! Amúgy erősen kerülendő, de a legoptimálisabb, ha azonos tapadási viszonyok uralkodnak az összes keréken.

Ejoy 2009.11.19. 16:11:33

Tudom, hogy én leszek a bunkó, de aki a tecsó parkolóba megy éjjel egy sátorba gumit szereltetni (a leírásból kitűnik, hogy nem vészhelyzetről volt szó) az egy piszok nagy lúzer olcsójános, majd ha a családdal felfordul alóllad a kocsi mennyé vissza gazdaságos kártérítésért. Gondolom a gumit is ott a tecsóban vetted szarért hugyért, ezek után a te fajtád aki télen közveszélyes és elmondja magáról, hogy mindent megtett a biztonságért. No Comment...

Mityu Addideapénzt kft LE 2009.11.19. 16:17:25

@Ejoy:

Gondolod a Kasza vállalkozásnál az Addideapénzt kájefténél nem adhatnak eredetihez hasonlító szar gumit mi? Megsúgom egyes márkakereskedésekben a fent lévőt le is lopkodják ha éppen úgy jön ki... :) Régi cimbi Daewojáról márkaszervizben cserélték le az első két gumiját. Azt hitték nem veszik észre. :)

randomuser1 2009.11.19. 16:20:39

@Ejoy: okt közepén volt egy párhetes időszak, mikor az első hidegek jöttek h minden gumis előjgyzésre dolgozott, akkor logikus volt éccaka menni ha nem akarsz 2 hetet várni

Secnir 2009.11.19. 17:00:50

@kekecke:
az izgalmas az, hogy az alsó deformálódik a legjobban, mert azon van a legtöbb súly. szerintem 3 hó bőven elég...

sreetfighter 2009.11.19. 17:20:25

@Secnir:
Nem lesz semmi baja a guminak, ha egy szezont fekve tárolod a felnin a nyomást egy kicsit csökkentve.
Tíz éve így tárolom a gumijaimat még egyikkel sem volt probléma, igaz nem névtelen márkákat használok.

Integrált Szerverterror 2009.11.19. 19:11:53

Nabakker ma is tanultam valami újat! Non-stop gumis... Meglátszik vidéki suttyó vagyok.

@Secnir: kevered a dolgokat. Felnire szerelt gumit lehet fektetve tárolni. Felni nélkülit csak futófelületen.

@kekecke: nem csak néha hanem minden reggel odébb kell rakni! Ádáz ellensége az ünnepek alatt felszedett zsírpárnáknak!:)

@Agyalap: Minden bántás nélkül kérdezem: hogy tudsz összehordani ennyi baromságot?

Secnir 2009.11.19. 19:38:14

@endruboy79:
"Felnire szerelt gumit lehet fektetve tárolni. Felni nélkülit csak futófelületen."

pont fordítva. a felnis nehezebb, ezért a négy gumi egymáson a legalsóra adja a legnagyobb nyomást.

kérdezzük meg a totalcaron a gumidokit :D

sreetfighter 2009.11.19. 19:42:47

@Secnir:
Nem kell kérdezni, mert nincs igazad!

Secnir 2009.11.19. 19:44:16

na, megkérdeztem:

Üdvözlöm gumidoki!

az autozz.blog-on kialakult egy kisebb vita a téli-nyári gumik (felnire szerelt és nem) helyes tárolásáról. Kérem, tegyen igazságot!

Link alant:
autozz.blog.hu/2009/11/19/kokler_gumis_a_tesco_parkolojaban#comment-form

véleményem szerint a felnire szerelt gumit oldalon tárolva egymáson tárolni helytelen, mivel a gumik egy nyár (tél) alatt tudnak oldalirányban oly mértékben deformálódni, ami hosszú távon már-már káros lehet - akár a gumira, akár az autó menetteljesítmányére nézve.
E témakörben van némi vita, kérem, mondja meg, mi a helyes, és mi nem?

Előre is köszönettel
Secnir

várom a választ...
:D

Secnir 2009.11.19. 19:45:09

@sreetfighter:
hát persze, az a qrva gravitáció nem hat a felnis gumikra...

sreetfighter 2009.11.19. 20:05:48

@Secnir:
De hat, csak nem lesz baja, ha úgy tárolod ahogy leírtam. Ha nekem nem hiszel, majd a Gumidoki megmondja.

az a másik eb 2009.11.19. 21:28:59

@sreetfighter:
@A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél:
Megnéznélek, amikor a megcsúszó első kerekeidnek ellen kormányzol. Egyik megoldás sem jó, vagy 4 téli, vagy 4 nyári.

az a másik eb 2009.11.19. 21:29:41

bocs ez nem sztrítfájtörnek szólt
:D

csak john 2009.11.19. 21:41:46

@Roltii: Arra mentünk. Ott már nem volt köd. A falu fölött a laktanyánál, mintha elvágták volna.
@Agyalap: Az aszimetrikus mintázat mond valamit?

FDToth 2009.11.19. 23:08:11

Ma öcsém elvitte a közeli gumishoz az autót (opel Corsa) téli kerékcserére. Jövök haza, mondja nekem, hogy balra húz az autó. Kipróbálom és durván nem tartja az egyenset, hanem rohadt könnyen megy az út bal oldala felé!
Holnap visszaviszem, úgy látom a bal első keréken az egyik csavar csak félig van becsavarva! Hogy lehet így dolgozni?

KuKori · http://ireland.blog.hu 2009.11.19. 23:55:05

@Roltii: Egyetlen ellenpéldát tudok felhozni: Goodyear Eagle Vector. Téligumik közt tesztelve (!) többször dobogós helyen végzett. Ennek akkor van inkább értelme, ha vagy nagyon sokat mész (ergo évente új garnitúra, ilyenkor pedig tél elején kell felrakatni az újat), vagy nagyon keveset, így akár több szezont is megél téli mélységű mintázattal. Ezek általában úgy is vannak kifejlesztve (márkás, jó minőségű termékek), hogy 4 mm-es profilmélységnél már kikopnak a kis lamellák belőle (t.i. azok adják át a vonóerőt, mivel szétnyílnak a ránehezedő súlytól és megnövelik a felületet, ami ráadásul téridomos is -lehetnek kis félgömbök, vagy más forma is- így még kapaszkodik is, ezen kívül kipergeti a havat magából menet közben, ami a nyári gumiba belefagy a minták közé. Ezt persze elősegíti a szilika és egyéb speciális adalékolás is, amitől rugalmasabb marad hideg időben maga a gumi anyaga.), a futófelületet nézve nyárivá alakul át. Viszont éppen ettől lesz kevésbé stabil az autó száraz, vagy sónedves téli úton!

KuKori · http://ireland.blog.hu 2009.11.20. 00:07:38

@R.T.: Ez azért van így kitalálva a spórolós autóstársaknak, mert az egy dolog, ha nem tud elindulni, mivel kipörög az első kerék, viszont ha behimbál a (könnyű, mivel nem a motor van felette) hátulja a finom nyárin, akkor azt csak kb. Marcus Grönholm fogja vissza meg a piruettezéstől. Ilyen kvalitásokkal viszont csekély számú (nullához konvergáló) úrvezető rendelkezik kis hazánkban.

Szóval:

Vegyesen NE tegyen föl senki gumit, mert abból kisebb, vagy nagyobb baj lehet. Az eltérő tapadások okozta meglepetéseket nem sokan tudják kezelni. Sokan hiszik, mégis esés van belőle.

Ha csak kettő mélyebb mintájúra és kettő többet futottra jut a pénztárcából, akkor a hátsó tengelyre kell a jobb profilmélységű páros. A kezelhetőség végett.

7-8 éves téli gumikat teljesen felesleges feltenni, még ha akár 6-7 mm profilmélységük is van, mivel az anyaguk addigra a bakelit keménységével rendelkezik, főleg az úttal érintkező felületén (kifényesedik, innen is látható). Ez a korcsolyázás élményét tudja csak nyújtani, leszámítva belőle az irányíthatóságot. Ha már ki van repedezve, kuka érett az abroncs!

KuKori · http://ireland.blog.hu 2009.11.20. 00:20:10

@Secnir: A legegyszerűbb dologra egyikőtök sem gondolt. A felnire szerelt abroncsokban a levegőnyomás miatt nem tud akkora deformációt okozni az egymáson tárolás, mint a leszerelt és így, nyomás nélküli, puha oldalfalú abroncsokban. Gondolom nem kell senkit emlékeztetnem arra, hogy milyen nehéz egy átlagos (195/65 R 15) gumiabroncs. :)

A gumidoktorra nem érünk rá várni most :)

KuKori · http://ireland.blog.hu 2009.11.20. 01:01:11

@FDToth: Rumliban. Csakhogy ez ebben a szakmában nem megengedhető, bár több helyen kinn van a tábla a falon (és anno még minket is így oktattak):

"A KERÉKCSAVAROKAT 50 KM MEGTÉTELE UTÁN ÚJRA KELL HÚZNI"

Ez nem azért van kitéve, mert kicsavarodik (manapság már másmilyen kialakításúak a felnik és a kerékcsavarok, mint anno a szoci szarokon) magától, hanem mert előfordulhat, hogy nem mindegyik lett lenyomatékolva a sietésben és így hárítják el a felelősséget a lelazult kerékcsavarokból származó esetleges bajok miatt. Welcome to Hungary :)

Egyébként személyautókon csak az egyik oldal tud lelazulni, ha csak valamennyire meg van húzva és nem rendesen, mivel egyféle (jobb, vagyis normál) menetűt használnak. Tehergépjárműveken gyakori a másik oldalon balmenetes kerékcsavar (vagy anya) használata, megelőzendő a fokozott igénybevételből és esetleges emberi mulasztásból adódó lehetséges kicsavarodást.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.11.20. 10:38:12

@FDToth: "bal első keréken az egyik csavar csak félig van becsavarva!" Hogy lehet így közlekedni? Miért nem csavarod vissza?

FDToth 2009.11.20. 11:48:39

Kukori, Newtehen:
Csavarokat meghúztam 23 km után, a csavar nem volt félig becsavarva, minden ok volt veel, most reggel újból megnéztem, csak tegnap este nem láttam.
Ma visszavittem, első-hátsót felcserélték, de úgyanúgy balra húz, állítólag a műheéy szeint elkoptak a gumik, ez okozza ezt. Arra a kérdésemre, hoyg mikor felrakják, miért nem nézik meg az állpotáta válsz a szokásos: nem tudja, tegnap nem ő szerelte fel blabla.
Annyit tudok csinálni, hoyg elviszem egy márkakereskedés szevizébe, ott megnézetem és ha tényleg kell csere, akkor új téligumi, de ha nem a kopás a lúdas, akkor behajtás...
A gumi egyébként 6 éves votl most októberben, kb. 13-14km-et mentem veel, két kocsin is hazsnáltam, mindekttő Corsa (B és C)

Kicsi79 2009.11.20. 19:36:47

@Roltii: Én jártam már így pár éve. Békéscsaba-Kecskemét közt. A látótávolság kb 3m, az előttem haladó kamionnak csak a ködlámpájának a fénye látszott. Néhol 20km/h volt a tempónk. :-(
Nagyon durva volt, kb 5 óra alatt abszolváltuk, és nem történ baj. Ráadásul mindezt éjszaka.

!ndex 2009.11.25. 11:54:00

Az AUTOMAX-ot én is csak ajánlani tudom a vasúti híd és az Árpád út között van.
Olcsók a márkásabb gumiai is, igaz nem egyből cserélnek, hanem időpontot kell kérni így 2-5 nap alatt megy is a dolog, mert valami külső raktárból hozzák be, de ennyit talán megér az ár és a szakszerűség. A neten online is megrendelheted, vissszahívnak és már mehetsz is másnap: www.automax.hu/

M13 2009.11.29. 22:04:24

Mi csak 4 ponton emelünk (gumibetéttel) és lehúzáskor a légkulcshoz nyomatékrudat használunk. 110-120Nm. Mindig tuti. Ha a küszöb nyomva van szólunk, elkerülendő a cigánykodást. Kerékőrt csak kézikulccsal lazítunk és húzunk. Egyébként azt én sem értettem, hogy mitől is lehetne felcseréni a JE és BE kerekeket.












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása