A megértés nagykövete ismét hallat magáról, ezúttal egy ismerőse kálváriáját meséli el először csak füstölve leálló, majd javítás utáni próbaúton teljesen elhalálkozó autójáról.
Márkaszerviz, mi, mazdmeg?
A fenti mondatot természetesen nem azért írtam így, mert kulturálatlan taplóparaszt vagyok, hanem azért, hogy némileg hajazzon az AGRO c. nemzeti műremekünk egyik esszenciális mondatára, melyet Balogh Tibi oly beleéléssel mond a gyorsétterem autósbüféjében. Kb ez a szösszenet fogalmazódott meg azon eszmefuttatás közben, ami a kedves kolléga reggeli arckifejezéséből indult.
A történet nem ma kezdődött, hanem már lassan másfél hónapja amikor a emberünk az egyik nap éppen közlekedett be a munkahelyére a gyönyörű ezüstmetál 2 éves 10 hónapos Ford Focus C-MAX 2.0TDCi-Ghia kis családi csodájával, amikor rántott egyet alatta a szerkezet és tömény fekete füst meg egy pukkanás kíséretében elerőtlenedett a cucc. Volt annyi lélekjelenléte, hogy azonnal megállt a Fogarasi út kellős közepén és letolta az autót, majd később gondosan elvontattatta a kijelölt márkaszervizbe, hiszen az autónak ott van a legjobb helye.
Egy fél nap sem telt bele, már csörgették is, hogy bizony a turbócsöve durrant szét nem mindennapi módon és azonnal eszközöltek az autón egy 140.000 körüli javítást (az összeg lehet, hogy nem pont ennyi volt, hanem több - de valami ilyesmire emlékszem) és biztosították róla, hogy az autó tökéletesen működik, csupán az a fránya turbócső volt ilyen dzsunka termék és nem bírta az igénybevételt. Kollégánknak sem kellett több, azonnal pattant a Fordos fórumokra, hogy utánanézzen mennyire hihető a történet és valóban megnyugtatóan hatott a feldúlt lelki világára, hogy szinte minden második C-MAX-al kapcsolatos bejegyzés repedt turbócsövekről és fekete füstfelhőkről szólt.
Elégedetten dőlt hátra és fizette ki a szervízdíjat azzal a tudattal, hogy nincs nagy probléma és rőzsedalokkal a lelkében indult el az autójáért, amit még aznap meg is kapott. Az azt követő hétvégén hosszabb útra indult családostul, mindent bezsuppoltak a járműbe és indultak a nagy ismeretlennek, amely egészen távolinak tűnt egy másfél óra autózgatás után, amikor a motor megint látványosan elgyengült, füst most nem volt, de hörgött a gépezet nagyon már-már földöntúli hangokat produkálva. Egy U kanyarral fordultak is meg 120 km után és olyan családiasan csapkodva-káromkodva hazamentek 1500-as fordulaton.
Természetesen ismét szervizbe került az autó azzal az utasítással, hogy most már azért szeretnénk ha működne is, ezt a szervizesek nagyon komolyan vehették mert írd és mondd 3 hétig nulla információáramlás volt a szerviz és a tulajdonos között, beszélni azért beszéltek, de az autóról semmit nem lehetett tudni, mindig csak ilyen fél-információk jöttek, hogy lehet, hogy ez rossz - lehet, hogy az rossz.. Aztán a hosszú várakozás meghozta gyümölcsét, egyszer csak (tegnap) csörrent a telefon, hogy lehet menni az autóért.
A kolléga már nem hitt a csodákban és mondta a szervizes gyereknek, hogy amíg odaér, addig járjon egy nagyon az autóval, mert legutóbb is ~100km alatt jöttek ki a hibái, kicsit lépegessen oda neki, ő mégis csak autószerelő, hamarabb észre fogja venni, ha esetleg nem működik valami. Becsületes emberről lévén szó, a kedves szerelő úr azonnal teljesítette is a kérést.
A végeredmény sokkal meglepőbbre sikeredett, mint azt elsőre gondolnánk. Az autó a próbaúton kigyulladt és teljesen kiégett, természetesen senki nem állt meg segíteni, pedig akár egy kézi tűzoltókészülékkel is megfékezhető lett volna az alap-tűz. A szerelő a telefonban kb beszélni nem tudott, annyira sokkos állapotba került, az autó akadályozta egy darbig az m0-ás amúgy cinikus és érdektelen forgalmát, majd eltrailereződött onnan.
Jelenleg patthelyzet ígérkezik: a szerviz természetesen vállalta a kártalanítást, de a mikéntjét még nem közölték. A fejleményekről igény szerint írunk még nektek postot.
Update: Mire kikerült a poszt, addigra folytatása, sőt, pozitív végeredménye lett a történetnek, riszpekt minden ilyen márkaszerviznek!
TH 2009.11.26. 11:11:27
PitBuli 2009.11.26. 11:12:03
promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2009.11.26. 11:26:14
Mindenesetre eszembe jutott, hogy az éves gyakorisággal végigunatkozott munkahelyi tűz- és munkavédelmi oktatáson többször emlegette az előadó, hogy az autóba (meg a lakásba is) hasznos lehet egy kis tűzoltó készülék. Nem mintha nekem lenne...
Marcellusca 2009.11.26. 11:30:34
devvil80 2009.11.26. 11:31:11
Bambano 2009.11.26. 11:35:07
ChPh 2009.11.26. 11:35:51
hottentotta 2009.11.26. 11:36:41
indapass90210 2009.11.26. 11:37:11
t0thl 2009.11.26. 11:37:32
Manyizga (törölt) 2009.11.26. 11:37:44
nemethv · http://backtotheukblog.wordpress.com 2009.11.26. 11:39:14
Marcellusca 2009.11.26. 11:40:01
Kíváncsi vagyok, hogy mi és mekkora lesz az a kártérítés.
Egy 3 éves ótó? Mer' ugyi vadiújat bizti nem adnak (pedig az lenne az abszolút fair!).
Vagy egy 3 éves ótó átlagárát perkálják ki? Esetleg választhat egyet a használtótó kereskedésből?
Alf (törölt) 2009.11.26. 11:41:16
Nekem van tűzoltó készülékem, szerintem elég hülye, akinek nincs az autóban, és bármilyen kis zárlattól (az autókban van ilyen elektronika nevű izé) leég 5 perc alatt a több millás kocsi.
j311 2009.11.26. 11:45:30
Sztávrosz_ (törölt) 2009.11.26. 11:47:56
dshk 2009.11.26. 11:49:20
algi 2009.11.26. 11:50:58
Rocko- 2009.11.26. 11:56:09
megbosszulja magát ez, nem kell félni.
vivax 2009.11.26. 11:57:07
Részvétem.
-putyin- 2009.11.26. 11:59:56
Deneware. 2009.11.26. 12:01:00
Topy 2009.11.26. 12:05:13
ahogy egy ismerősöm mondotta volt minap
relhist 2009.11.26. 12:05:29
Amúgy a tdci akkor gyullad ki, ha folyik az üzemanyag. Ha folyik az üzemanyag, baromi büdös (még pályán is érezni).
Ha a szerelőnek nem tűnt fel, elég gáz.
vmaast 2009.11.26. 12:23:04
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.11.26. 12:29:57
robinzone 2009.11.26. 12:36:04
Madarsky 2009.11.26. 12:37:03
Marcellusca 2009.11.26. 12:37:10
Hát hun használnád ki a képességeit Magyarországon? :D
Take-it-Easy 2009.11.26. 12:37:54
Take-it-Easy 2009.11.26. 12:39:30
Franky4fingers 2009.11.26. 12:39:50
Lehetőleg szerviz névvel. HA korrektek azért. Ha nem akkor azért
Take-it-Easy 2009.11.26. 12:40:12
Petrodon 2009.11.26. 12:42:52
ipari_fostalicska 2009.11.26. 12:46:43
A céges autómba vettem poroltót, igaz céges pénzen, de sohasem kellett használni, így aztán a felmondó bulimon kifújtuk.
Dester 2009.11.26. 12:47:03
zolika78 2009.11.26. 12:47:46
sterimar 2009.11.26. 12:51:00
Secnir 2009.11.26. 12:51:38
"de nem AGRO, hanem ARGO c. remekmű. :)"
azé' agro, mert zőccségeket beszélsz :)
moralisa 2009.11.26. 12:55:12
@Dövan: Kimaradt a Folksvágen
Mityu Addideapénzt kft LE 2009.11.26. 13:07:54
Márkaszervízbe 10 évente egyszer ha belátogatok. Csak is ismert sajátbejáratú szerelőbrigádhoz hurcolom az autót (egyik oka ez volt autóvásárlásnál a márka választásánál).
Tűz esetén felmérve a helyzetet aszerint cselekszem, ami tőlem ideális esetben (védőfelszerelés nélkül) elvárható.
Volt alkalmazottaim eléggé semmibe vették a tűzvédelmi ismereteket. Mondjuk hol nem? A közlekedő-menekülő útvonalra pakolásztak, amit éppen akartak. Még akkor is nehézkes volt felfogni, hogy nem kéne, amikor felajánlottam, hogy tűzvédelmi gyakorlat címszó alatt befüstölünk kicsit, és fusson át ott, ahova kipakolt. Majdnem kiröhögtek. Éles helyzetben nem biztos, hogy lett volna kedve röhögni... :)
Arch 2009.11.26. 13:08:26
longlife · http://testepitescsakitt.blog.hu 2009.11.26. 13:09:23
janikahhh (törölt) 2009.11.26. 13:09:41
janikahhh (törölt) 2009.11.26. 13:10:35
Marcellusca 2009.11.26. 13:13:28
@Secnir: Ki? Én? Én nem! :D
tibcsi_san 2009.11.26. 13:14:48
igazi hős 2009.11.26. 13:16:15
autosave 2009.11.26. 13:17:43
így viszont egy ugyanolyan autó (árával) tartozik a szerviz...
C._de_Berzsián 2009.11.26. 13:20:42
G-astra, behúzva maradt bendix. az álmoskönyv szerint a gyújtáskapcsoló hibája miatt (???)
Csere+javítás 20 eFt-ból, úgyhogy ügyes vagyok, de nyugodt nem.
Merthogy - na jó, nem gyulladt ki lánggal - hatamlas szürke füstjelek gomolyogtak a motorháztető alól, a közlekedő közösség pedig mentett(e magát, "minél messzebb, nem az enyém")
Konkrétan annyit tudtam tenni, hogy asszonyt és gyereket kiparancsoltam hirtelen(egy piros lámpa előtt álltunk éppen), én meg tébláboltam a kocsi mellett.
Szerencsém, hogy az áramtalanítás után megszűnt az amper-utánpótlás, a füst lassan elszállt...
Nos, AZÓTA van nekem is egy kézi poroltó a csomagtartóban. (Mondhatjátok, hogy ott nem olyan jó, de hadd ne úgy használjam már az autót, hogy egyik kézben az oltó...)
Szóval, ha valaki ki akar gyulladni, mellettem tegye, én szívesen ráfújom a flakon tartalmát. Még ki sem kell majd fizetnie!
Kökény6 2009.11.26. 13:36:46
Khmm... mintha itten 1 Fordról lenne szó!!
Vagy tán épp azért? :)
Roan 2009.11.26. 13:54:59
Amúgy hiába lett volna tűzoltókészülék, nem ér semmit a Fordnál. Nálam 3-at is ráfújtak, de csak a motorháztetőre, mivel belülről nem lehet nyitni a motorháztetőt.
szmoker (Homo Trollicus) 2009.11.26. 13:57:44
sreetfighter 2009.11.26. 14:09:43
Gera 2009.11.26. 14:15:45
Riska 2009.11.26. 14:28:07
AtoszMester 2009.11.26. 14:33:26
vérengző kismalac 2009.11.26. 14:37:52
icceman 2009.11.26. 14:37:59
Swind 2009.11.26. 14:57:28
1. Milyen tuzoltokeszuleket erdemes venni a kocsiba?
2. Hogyan erdemes hasznalni. Peldaul mikor szabad kinyitni a motorhaztetot stb.
Legyszi ne olyan valaszokat, hogy pirosat henger, es nyomjad vazze.
Marty Mcfly 2009.11.26. 15:02:04
promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2009.11.26. 15:16:36
(Ld. en.wikipedia.org/wiki/Ford_Motor_Company#Europe és en.wikipedia.org/wiki/Ford_Europe)
Tehát legalábbis "félnémet"...
RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2009.11.26. 15:22:12
orosz szojuz tipusót (vagy mifene) be kell szerelni a motortérbe és magától lép működésbe! képzelj el egy balesetet mikor beszorulsz a poroltóval és nem tudsz kiszállni a kocsiból! na az megment... pár éve olvastam valami újságban, akkoriban kb 30 rugó volt
Canis Lupus Libertas (törölt) 2009.11.26. 15:28:16
movhu 2009.11.26. 15:31:40
2009.11.26. 15:36:04
Ha nincs oltód akkor meg inkább ki se nyisd,hátha valaki megáll.
Arról hogy milyen oltót vegyél fogalmam sincs,nekem nincs az autóban. :)
gecofeco 2009.11.26. 15:38:19
2009.11.26. 15:47:39
Kopasz Szuzukis 2009.11.26. 15:55:42
A belső széndioxid tartályos poroltókat akár 10-15 évig is lehet használatra készen tartani. Ráadásul a kocsi napon történő felmelegedésére sem annyira érzékenyek, mint például a gáztöltésű oltóberendezések.
ati27 2009.11.26. 15:59:14
anyahajókabinajtóhajtogató 2009.11.26. 16:01:05
Fiatot
FORDOT
Franciát
Na
VOLVO
Marcellusca 2009.11.26. 16:13:49
Gaffel-Kölsch 2009.11.26. 16:16:38
Ford ist Mord!
lehet benne valami
Gaffel-Kölsch 2009.11.26. 16:20:16
gondolom fasza lehetet, ahogy fröcsögött az olaj a te meg a vizet ratoltad es minden langokban allt
promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2009.11.26. 16:21:31
Found On Road Dead
Gaffel-Kölsch 2009.11.26. 16:21:33
Gaffel-Kölsch 2009.11.26. 16:24:08
Popeye76 · http://zugloihazelado.atw.hu 2009.11.26. 16:25:28
Ezen felül az esetek 95%-ában van pár 1,5L-es víz is.
Igaz, poroltó azóta van, amióta az előző Nissan Maximában kigyulladt a generátor. Azt mondjuk rövid úton eloltottuk 2dl ásványvízzel, és letéptük az akkusarut, de akár baj is lehetett volna.
Szóval: vizet és tűzoltókészüléket minden autóba! Higyjétek el, használ!
kadibela 2009.11.26. 16:29:16
MINŐSÉG, MEGBÍZHATÓSÁG, FORD
...
kadibela 2009.11.26. 16:30:11
babapa 2009.11.26. 16:43:21
Hejj, valamikor a szép '90-es években hasonlóan prózai okok miatt lett a lángok martaléka a családi 1310TLX motortere. De szerencsére csak az, a többit meghagyta, miután megkínáltuk 2 poroltóval meg 3 vödör vízzel.
labi 2009.11.26. 16:45:35
Nos, nekem van oltókészülék a kocsimban.
De azon már gondolkodtam, hogy ha gyulladásig megy a dolog, akkor a normál utazófelszerelésemben (értsd kesztyű nélkül) hogyan tolom el a pöcköt a motorháztető alá benyulkálva - ami még stresszes állapot nélkül se szokott meglenni elsőre - miközben kedves kis lángnyelvek nyalogatják az ujjaimat... :)
Michael Collins 2009.11.26. 16:50:31
Rocko- 2009.11.26. 16:54:02
szumo 2009.11.26. 16:57:59
Bélabácsi 2009.11.26. 16:59:17
Ugyanilyen típusú géppel ugyanez a hiba eljátszva, csak annyi különbséggel, hogy Németországban rohadtam le és az ottani Ford szervíz kábé tíz perc alatt észrevette a hibát.
anyahajókabinajtóhajtogató 2009.11.26. 17:31:13
anyahajókabinajtóhajtogató 2009.11.26. 17:31:52
Félre Beszélő 2009.11.26. 17:43:43
Sok embernek nincs porral oltója a kocsiban (poroltója meg szinte senkinek). Ez esetben igyekezni kell megállítani egy teherautót/kamiont/autóbuszt. Azokon egyrészt kötelező, másrészt, ha nem adja oda, az segítségnyújtás elmulasztása, ami bűncselekmény. Akárhogy siethet, oda KELL adnia. Ha valakinek van a kocsijába, akkor nem kell félni a használatától (hogy csak pénzért töltik majd újra), mert ezután általában úgyis tűzoltói beavatkozás következik, így az oltásvezetőtől kérni kell egy jegyzőkönyvet, amire a SAJÁT kötelező felelősségbiztosító kifizeti az újratöltés árát. Ez nem számít bonus-malust érintő eseménynek, talán nincs is más ilyen (hogy úgy fizetne a kötelező, hogy nem jármalussal).
Készülékből 1, de inkább 2 kilósat érdemes venni, a 6 kg-os egy normális kocsiban nemigen fér el. A készüléktípusok közül a por alkalmasabb leginkább, ugyanis a habos készülékek esetében a hab lefolyik a felületről, a gáz szinte csak hűt, viszont a por hő hatására kérget képez a felületen, így elzárja a zoxigént. Oltani szakaszosan kell, nem is kell közelről, a készülékek 3-4 méterre is "ellőnek", úgy hatásosabb is. Egy 2 kg-os készülékkel kb 20 mp-ig lehetne folyamatosan oltani, ezért sem érdemes kifújni azonnal. Fújunk kicsit, megnézzünk, mi a helyzet. Ha kell, ismét fújunk egy rövidet. Ennyi. Minden alkatrész forró, ezért újra begyulladhat, plusz égési sérülést is okozhat, ezért ha lehet, hűteni is kell.
Off: otthon a por a koszolás miatt kissé kényelmetlen, de ott is az a leghatásosabb. A habbal vigyázni kell, ha olaj ég, azt semmivel nem kell oltani: ugyan sokkolóan néz ki, de ha van lélekjelenlétetek, akkor takarjátok le egy fedővel, vagy akár egy vastag pokróccal. A több száz fokon égő olajra vízet önteni még az ősi románoknál se szokás, mert azonnal kicsapódik az olaj és nem csak a serpenyő, de az egész konyha (pontosabban a robbanás utáni romjai) is azonnal égni fog.
/On
selyemhegedu 2009.11.26. 17:52:39
selyemhegedu 2009.11.26. 18:07:41
Meg egy kerdes: ha fust csap fel a motorhazteto alol, mi a tokomet csinaljak? Megprobaljam kinyitni? A kocsi alol probaljam lefujni?
RogerNyul 2009.11.26. 18:20:26
A gázzal oltók szabadtérben jószerivel nem érnek semmit, zárt térben pedig veszélyesek: CO^2, Halon, ami be is van tiltva.
Félre Beszélő 2009.11.26. 18:22:49
Na, ha nem annyira veszélyes a helyzet és nem tűnik forrónak a motorháztető (mondjuk ha már ég rajta a festék, akkor már biztosan elég meleg), akkor óvatosan megpróbálhatod kiakasztani a fület, de ki ne nyisd hirtelen. Ha kiakasztottad, akkor 1. befújhatsz a résen 2. valami bottal (egyéb alkalmatossággal) jobban kinyithatod.
Ha erős fény jön a motortérből és nem a zseblámpád fénye az, akkor fújj be ott, ahol tudsz (meg lehet próbálni alulról, előlről a hűtő irányából), bár alulról csak akkor fog sikerülni, ha tele van a készülék.
Ha már beindult, akkor két lépés hátra, telefonnal fotózni, megnyugodni. Azon már egy 12 kg-os por sem segít.
Figyelem, ha az utasteret is elérte a tűz, akkor oda már nemigen kell nyúlkálni, mert egy szippantás a füstből és a műanyagok/kárpit/ülés tömet cianidot tartalmazó füstje miatt már több szippantás nem is kell, jó eséllyel azonnal összeakadnak a szemeid és csók...
A robbanástól kevésbé kell félni, leginkább a filmeken robban úgy fel egy kocsi, ahogy mindenki elképzeli. A kerekek kisebb, az üres tank kicsit nagyobb pukkanással jelzi, hogy elérte a láng. Ha teli a tank, az kisebbet szól.
RogerNyul 2009.11.26. 18:24:24
mustard 2009.11.26. 18:26:57
RogerNyul 2009.11.26. 18:28:20
Azért egy 6kg-os porral oltóval néhány m^2-nyi felületen el lehet oltani az autó motortér tüzet hatékonyan.
A visszagyulladás az nagyobb baj, na akkor kell fényképezni a mobillal. :)
Félre Beszélő 2009.11.26. 18:32:49
Simán elképzelhető, hogy a kocsi csak 5-10 perccel az ütközés után gyullad ki, ezért nagyon fontos az áramtalanítás.
Valaki más 2009.11.26. 18:37:28
Az eredeti témára térve, TDCI Fordnál 3 turbó csere volt, most max 120. Az egész kb. 5000km alatt
Félre Beszélő 2009.11.26. 18:46:23
Evil1979 2009.11.26. 18:52:03
Akarom a folytatást!!!
kafferbivalybalamber 2009.11.26. 19:03:26
"1. Milyen tuzoltokeszuleket erdemes venni a kocsiba?"
Poroltót, és mindenképpen olyat, amin van kis nyomásmérő. Hitelesíttetni úgyse fogod elvinni, de nem is kell, elég ha a zöld mezőben van a mutató. A minimum az a két kilós, amit általában lehet rögzíteni a kézifékkar mögött a konzolon, ülés alatt, küszöbnél ülés mellett, vagy valami hasonló helyen. A csomagtartóban el fog férni egy hatkilós is, legjobb, ha van mind a kettő. Fontos a rendes rögzítés, mert ha elszabadul egy balesetnél, nagyot fog ütni.
2. Hogyan erdemes hasznalni. Peldaul mikor szabad kinyitni a motorhaztetot stb.
Gyorsan érdemes használni, amíg még kicsi a tűz. A motorháztetőt meg, ha ott gyullad ki (ott fog) akkor ki kell nyitni, hogy a tűzfészekre tudj fújni, de óvatosan, hogy ne kapd az arcodba a hirtelen feléledő lángot! Készenlétben a poroltó, és ahogy felnyitottad, már fújod is, ennyi a tudomány. A kétkilós valószínűleg csak akkor lesz elég az oltáshoz, ha nagyon hamar cselekedsz, a hatkilóssal már egészen jó esélyek vannak később is.
Ha kifogy az anyag (de ha nem vagy egyedül, a társnak már előbb is) érdemes leállítani egy teherautót, azokon van legalább egy rendes poroltó, amivel lehet folytatni az oltást.
Marty Mcfly 2009.11.26. 19:06:58
"Ha már beindult, akkor két lépés hátra, telefonnal fotózni, megnyugodni."
nekem nem fotós a mobilom vaze! micsináljak?
:-)
Félre Beszélő 2009.11.26. 19:07:49
Félre Beszélő 2009.11.26. 19:08:50
Valaki más 2009.11.26. 19:32:49
vérengző kismalac 2009.11.26. 20:20:11
Ha van papírod és ceruzád, akkor rajzold le!
Typhus 2009.11.26. 20:31:04
Nekünk 93 as Mondeo van 150k kilométerrel és megy mint az álom. Ez még német...
Alf (törölt) 2009.11.26. 22:25:51
Alf (törölt) 2009.11.26. 22:29:34
Integrált Szerverterror 2009.11.27. 03:26:42
A mortadellás melegszendvicsem meg megfolyt a mikróba mazdmeg
Integrált Szerverterror 2009.11.27. 03:32:57
Eh, inkább meghosszabbítatom a garanciát mazdmeg. Oszt hadd égjen ha rájön.
Tanácstalan · http://shipengine.blog.hu/ 2009.11.27. 07:00:57
2 eves es 10 honapos auto meg garancialis, nem? Rohadt mindegy, mi megz szet, az garancialia javitas. Tudtommal.
Canis Lupus Libertas (törölt) 2009.11.27. 07:12:47
Tanácstalan · http://shipengine.blog.hu/ 2009.11.27. 07:42:54
Nekem most jart le a 3 ev garanciam, kopp kopp semmi baja a vasanak. Viszont amikor megmondtak, hogy a hosszabbitott garancia mire vonatkozik, nem kertem belole. Pedig korrekt markaszervizbe vittem az autot, a kormanymuvet garanciaba cserelni akartak, mert nyikorog benne egy gumi. Alig tudtam lebeszelni oket rola- haveromnak mar 2x csereltek, egy ev utan ugyanugy elojon. Idonkent pici szilikonspray odafuj, oszt csend van.
Fenntartom, hogy a garancialis idon brlul a nem kopo, motor fodarabkent kezelendo turbocso csereje garancialis. En legalabbis asztal borogattam volna miatta.
logikaibukfenc 2009.11.27. 08:21:29
ha valami visszahívásról szóló hír, vagy autós fórumon panaszkodás miatt eszedbe jutott volna a turbót kicseréltetni
vigyen el a rézfaszú bagoly
Canis Lupus Libertas (törölt) 2009.11.27. 09:11:17
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2009.11.27. 10:30:49
hatesz 2009.11.27. 11:35:25
"amikor a motor megint látványosan elgyengült, füst most nem volt, de hörgött a gépezet nagyon már-már földöntúli hangokat produkálva. Egy U kanyarral fordultak is meg 120 km után és olyan családiasan csapkodva-káromkodva hazamentek 1500-as fordulaton"
valami motorhibával 120 km-t még megtenni??? Ja mer 1500as fordulaton biztos semmi baja sem lesz a gépnek... Na gratulálok a barátodnak...
selyemhegedu 2009.11.29. 13:20:58