Friss kommentek

  • Arcade Macho: igyekezni kell feltartas nelkul a belso savban menni, de ha nagy a forgalom akkor ugyse fog tudni a 180as versenyzo sokat n... (2019.08.06. 12:29) A belső sáv joga
  • Rugovicsvalagba: @MiKE: A KRESZ nem ismer olyant, hogy szervizút. Vagy szilárd burkolatú az út, vagy nem. Ha a két kereszeződő út szilárd bu... (2019.07.05. 01:34) Jobbkezes vagy nem?
  • Reactor: Nincs ezen mit csodálkozni, a Balkán közelebb van hozzánk, mint London vagy Helsinki. Az utak mentén gyűlő szemétkupacokon ... (2019.05.06. 20:39) Szemét szemetelők
  • E.munkás: Ma a soroksári Auchan 5-ös kútjánál a 45 literes tankomba sikerült 46,7 liter 95-öst tankolnom úgy, hogy még volt benne elő... (2018.12.02. 22:44) Mit adnak el benzin néven?
  • Nagy Andor: Hali.Én inkább jobban kiszürném az autosokat is,mert aki iéyen módon vezet,nem csak egy motorosra,de egy gyerekét kézenfogó... (2018.04.12. 22:09) Útban volt a motoros, arrébb lökte
  • Easyke: Gyalogos ütközés elleni védelmet pont a városban ne...? Akkor hol? :S (2018.03.01. 14:24) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • baby24: Szuper leírás volt. Mintha én írtam volna :D (2018.02.13. 15:03) Egy friss jogosítványos naplója

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Kigyulladt és teljesen kiégett az autóm

2009.11.26. 11:03 :: SilentSound

A megértés nagykövete ismét hallat magáról, ezúttal egy ismerőse kálváriáját meséli el először csak füstölve leálló, majd javítás utáni próbaúton teljesen elhalálkozó autójáról.

Márkaszerviz, mi, mazdmeg?

A fenti mondatot természetesen nem azért írtam így, mert kulturálatlan taplóparaszt vagyok, hanem azért, hogy némileg hajazzon az AGRO c. nemzeti műremekünk egyik esszenciális mondatára, melyet Balogh Tibi oly beleéléssel mond a gyorsétterem autósbüféjében. Kb ez a szösszenet fogalmazódott meg azon eszmefuttatás közben, ami a kedves kolléga reggeli arckifejezéséből indult.


A képet innen szedtük

A történet nem ma kezdődött, hanem már lassan másfél hónapja amikor a emberünk az egyik nap éppen közlekedett be a munkahelyére a gyönyörű ezüstmetál 2 éves 10 hónapos Ford Focus C-MAX 2.0TDCi-Ghia kis családi csodájával, amikor rántott egyet alatta a szerkezet és tömény fekete füst meg egy pukkanás kíséretében elerőtlenedett a cucc. Volt annyi lélekjelenléte, hogy azonnal megállt a Fogarasi út kellős közepén és letolta az autót, majd később gondosan elvontattatta a kijelölt márkaszervizbe, hiszen az autónak ott van a legjobb helye.

Egy fél nap sem telt bele, már csörgették is, hogy bizony a turbócsöve durrant szét nem mindennapi módon és azonnal eszközöltek az autón egy 140.000 körüli javítást (az összeg lehet, hogy nem pont ennyi volt, hanem több - de valami ilyesmire emlékszem) és biztosították róla, hogy az autó tökéletesen működik, csupán az a fránya turbócső volt ilyen dzsunka termék és nem bírta az igénybevételt. Kollégánknak sem kellett több, azonnal pattant a Fordos fórumokra, hogy utánanézzen mennyire hihető a történet és valóban megnyugtatóan hatott a feldúlt lelki világára, hogy szinte minden második C-MAX-al kapcsolatos bejegyzés repedt turbócsövekről és fekete füstfelhőkről szólt.

Elégedetten dőlt hátra és fizette ki a szervízdíjat azzal a tudattal, hogy nincs nagy probléma és rőzsedalokkal a lelkében indult el az autójáért, amit még aznap meg is kapott. Az azt követő hétvégén hosszabb útra indult családostul, mindent bezsuppoltak a járműbe és indultak a nagy ismeretlennek, amely egészen távolinak tűnt egy másfél óra autózgatás után, amikor a motor megint látványosan elgyengült, füst most nem volt, de hörgött a gépezet nagyon már-már földöntúli hangokat produkálva. Egy U kanyarral fordultak is meg 120 km után és olyan családiasan csapkodva-káromkodva hazamentek 1500-as fordulaton.

Természetesen ismét szervizbe került az autó azzal az utasítással, hogy most már azért szeretnénk ha működne is, ezt a szervizesek nagyon komolyan vehették mert írd és mondd 3 hétig nulla információáramlás volt a szerviz és a tulajdonos között, beszélni azért beszéltek, de az autóról semmit nem lehetett tudni, mindig csak ilyen fél-információk jöttek, hogy lehet, hogy ez rossz - lehet, hogy az rossz.. Aztán a hosszú várakozás meghozta gyümölcsét, egyszer csak (tegnap) csörrent a telefon, hogy lehet menni az autóért.

A kolléga már nem hitt a csodákban és mondta a szervizes gyereknek, hogy amíg odaér, addig járjon egy nagyon az autóval, mert legutóbb is ~100km alatt jöttek ki a hibái, kicsit lépegessen oda neki, ő mégis csak autószerelő, hamarabb észre fogja venni, ha esetleg nem működik valami. Becsületes emberről lévén szó, a kedves szerelő úr azonnal teljesítette is a kérést.

A végeredmény sokkal meglepőbbre sikeredett, mint azt elsőre gondolnánk. Az autó a próbaúton kigyulladt és teljesen kiégett, természetesen senki nem állt meg segíteni, pedig akár egy kézi tűzoltókészülékkel is megfékezhető lett volna az alap-tűz. A szerelő a telefonban kb beszélni nem tudott, annyira sokkos állapotba került, az autó akadályozta egy darbig az m0-ás amúgy cinikus és érdektelen forgalmát, majd eltrailereződött onnan.

Jelenleg patthelyzet ígérkezik: a szerviz természetesen vállalta a kártalanítást, de a mikéntjét még nem közölték. A fejleményekről igény szerint írunk még nektek postot.

Update: Mire kikerült a poszt, addigra folytatása, sőt, pozitív végeredménye lett a történetnek, riszpekt minden ilyen márkaszerviznek!

119 komment

Címkék: biztonság közlekedés autó baleset veszélyes szerviz

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

vivax 2009.11.26. 11:57:07

Egy ilyen a fordulatra asszem én is csak hebegnék-habognék... Nagyon cinkes szitu.
Részvétem.

-putyin- 2009.11.26. 11:59:56

Nagyon jó írás, van humora a történtek ellenére. Sok sikert a kártalanításhoz, de mivel ismerve országunkban élő embereket, félek, lesz itt még mazmegolás és anyukázás is...

Deneware. 2009.11.26. 12:01:00

Ha jól értem, a második alkalommal amikor bevitte a szervízbe a tulaj a kocsit, 3 hétig rá sem nézett az autójára, nem b@sztatta a szerelőt, csak telefonon kommunikáltak. No comment. Egy JÓ autó ettől azért több törődést kíván...

Topy 2009.11.26. 12:05:13

@Dövan: ...meg az a Fasz Opel :)
ahogy egy ismerősöm mondotta volt minap

relhist 2009.11.26. 12:05:29

Csak nem P betűvel kezdődik a szerviz neve?
Amúgy a tdci akkor gyullad ki, ha folyik az üzemanyag. Ha folyik az üzemanyag, baromi büdös (még pályán is érezni).
Ha a szerelőnek nem tűnt fel, elég gáz.

robinzone 2009.11.26. 12:36:04

szép! a film címe ARGO volt, Árpa Attila művészi csúcsa, de nem is ez a lényeg...

Madarsky 2009.11.26. 12:37:03

@dshk: nem vagyok teljesen biztos benne, de úgy rémlik, hogy a szavidő lejáratával csak a nyomás csökken(het), ami azzal jár, hogy nem tudod a palack egész tartalmát kifújni... Szerintem attól még hasznos az, egyszer munkahelyen is mondta a tűzoltókészülék hitelesitő csávó, hogy x készüléket már nem hitelesíthet többet, de nyugodtan vigyük haza, vagy akár hagyjuk itt, működik az, viszont a rendeletnek nem felel meg.

Marcellusca 2009.11.26. 12:37:10

@vmaast: Az is sz@r. :)
Hát hun használnád ki a képességeit Magyarországon? :D

Take-it-Easy 2009.11.26. 12:37:54

Mintha ilyen esettel kapcsolatban én gyártói felelősségről olvastam volna... Már keresem a neten, hogy mi volt az pontosan.

Franky4fingers 2009.11.26. 12:39:50

Azért oszd majd meg velük légyszíves, hogy mi lesz a kártérítésből. Borzasztóan kíváncsi vagyok.

Lehetőleg szerviz névvel. HA korrektek azért. Ha nem akkor azért

Take-it-Easy 2009.11.26. 12:40:12

Na jó, mégsem nyelte el...

Petrodon 2009.11.26. 12:42:52

@Marcellusca: Lakó - pihenő övezetben... ;))

ipari_fostalicska 2009.11.26. 12:46:43

@Sztávrosz_: Suzukit még pont soha nem láttam lángolni.

A céges autómba vettem poroltót, igaz céges pénzen, de sohasem kellett használni, így aztán a felmondó bulimon kifújtuk.

Dester 2009.11.26. 12:47:03

Ez nem vicces... Most már tényleg veszek egy mobil tűzoltókészüléket az autóba, nincs mese.

zolika78 2009.11.26. 12:47:46

Szeretném, ha ez az eset megjelenne a Totalcar Népítéletei között is. Kicsit kibillentené az egyensúlyt, miszerint a német és japán autók SOHA nem hibásodnak meg...

sterimar 2009.11.26. 12:51:00

Nekem is kigyulladt egyszer az autóm. Csak pici kis lángocska volt a motortérben (az átizzott katalizátortól meggyulladt a műanyag motor takaró), de ha nincs nálam tűzoltó készülék, akkor csak végig tudtam volna nézni, ahogy porrá ég.

Secnir 2009.11.26. 12:51:38

@Marcellusca:
"de nem AGRO, hanem ARGO c. remekmű. :)"

azé' agro, mert zőccségeket beszélsz :)

moralisa 2009.11.26. 12:55:12

@zolika78: Most a Ford német vagy japán?
@Dövan: Kimaradt a Folksvágen

Mityu Addideapénzt kft LE 2009.11.26. 13:07:54

Alapvető rendszer működik nálam:

Márkaszervízbe 10 évente egyszer ha belátogatok. Csak is ismert sajátbejáratú szerelőbrigádhoz hurcolom az autót (egyik oka ez volt autóvásárlásnál a márka választásánál).

Tűz esetén felmérve a helyzetet aszerint cselekszem, ami tőlem ideális esetben (védőfelszerelés nélkül) elvárható.

Volt alkalmazottaim eléggé semmibe vették a tűzvédelmi ismereteket. Mondjuk hol nem? A közlekedő-menekülő útvonalra pakolásztak, amit éppen akartak. Még akkor is nehézkes volt felfogni, hogy nem kéne, amikor felajánlottam, hogy tűzvédelmi gyakorlat címszó alatt befüstölünk kicsit, és fusson át ott, ahova kipakolt. Majdnem kiröhögtek. Éles helyzetben nem biztos, hogy lett volna kedve röhögni... :)

Arch 2009.11.26. 13:08:26

Láttam is a gépet ott minap... hajnalban mentem valahová Dunaharasztiból, majd még ugyancsak kora reggel vissza oda. Visszaúton gyanús is volt a kiégett verda az út mellett...

longlife · http://testepitescsakitt.blog.hu 2009.11.26. 13:09:23

na mostmár épp elegen aggódtok, gondoltam elindítom: poroltó akciósan használtan eladó! kicsit kormos de még nem járt le! sok minden nincs benne de 2010.03.30-ig jó! ;-)

janikahhh (törölt) 2009.11.26. 13:09:41

Ehhh, én az Auchan-be vettem egy ilyen autós porraloltót. Másnap a Petőfi híd alatt iszonyat füst, néni toporog a BMW-je mellett, alóla dől a füst, a kerék mögött benézve lángokat is lehetett látni. Gyorsan átöltöztem a pókemberes ruhámba, vittem a poroltót, céloztam, és: kb 1 mp alatt kifogyott a cucc :) Csak nézni tudtam, hogy vígan ég tovább. Szerencsére megállt egy furgon is, abban volt rendes méretű poroltó, azzal eloltották. Szóval ezek az autós kis fityfaszok kb 2 szikra eloltására jók...

janikahhh (törölt) 2009.11.26. 13:10:35

Mármint a BMW alól dőlt a füst, nem a néni alól ;)

Marcellusca 2009.11.26. 13:13:28

@Petrodon: Há', ha csak ott nem. :)))

@Secnir: Ki? Én? Én nem! :D

tibcsi_san 2009.11.26. 13:14:48

Még jó h elküldte próbakörre, és nem a tulaj alatt gyulladt ki.Márkaszervíz tuti kivonná magát a felelősség alól...

igazi hős 2009.11.26. 13:16:15

@dshk: Nagyon kevered: a szavatossági idő nem azt jelenti, hogy utána nem használható, hanem hogy ha 2 éven belül elmegy belőle a nyomás, akkor cserélik/töltik. Nekem 10+ évesek a készülékek (1 az autóban, 1 a lakásban), de nem ment ki a nyomás a zöld tartományból.

autosave 2009.11.26. 13:17:43

szerintem végsősoron jól alakult. megszabadult a szartól. ha hazaviszi és neki gyullad ki, nehezen fizette volna ki helyette bárki.

így viszont egy ugyanolyan autó (árával) tartozik a szerviz...

C._de_Berzsián 2009.11.26. 13:20:42

Konkrétan alattunk is kigyulladt a NÉMET autó...
G-astra, behúzva maradt bendix. az álmoskönyv szerint a gyújtáskapcsoló hibája miatt (???)
Csere+javítás 20 eFt-ból, úgyhogy ügyes vagyok, de nyugodt nem.
Merthogy - na jó, nem gyulladt ki lánggal - hatamlas szürke füstjelek gomolyogtak a motorháztető alól, a közlekedő közösség pedig mentett(e magát, "minél messzebb, nem az enyém")
Konkrétan annyit tudtam tenni, hogy asszonyt és gyereket kiparancsoltam hirtelen(egy piros lámpa előtt álltunk éppen), én meg tébláboltam a kocsi mellett.
Szerencsém, hogy az áramtalanítás után megszűnt az amper-utánpótlás, a füst lassan elszállt...
Nos, AZÓTA van nekem is egy kézi poroltó a csomagtartóban. (Mondhatjátok, hogy ott nem olyan jó, de hadd ne úgy használjam már az autót, hogy egyik kézben az oltó...)
Szóval, ha valaki ki akar gyulladni, mellettem tegye, én szívesen ráfújom a flakon tartalmát. Még ki sem kell majd fizetnie!

Kökény6 2009.11.26. 13:36:46

@Bambano: "Szerintem egyszerű a kártalanítás kérdése: a szerviz vegyen egy új opelt a tulajnak. :)"
Khmm... mintha itten 1 Fordról lenne szó!!
Vagy tán épp azért? :)

Roan 2009.11.26. 13:54:59

Egyszer alattam is kigyulladt egy céges Ford Focus, ami (állítólag) pont előtte volt szervízben, de hogy folyik a benzin, az senkinek nem tűnt fel...

Amúgy hiába lett volna tűzoltókészülék, nem ér semmit a Fordnál. Nálam 3-at is ráfújtak, de csak a motorháztetőre, mivel belülről nem lehet nyitni a motorháztetőt.

szmoker (Homo Trollicus) 2009.11.26. 13:57:44

Tegnapelőtt láttam egy porrá égett valamit a 0-son, akkor ő volt? Kicsi, tojás formájú egyterű, először franciának hittem :)

sreetfighter 2009.11.26. 14:09:43

Ezért kell japán autót venni!

Gera 2009.11.26. 14:15:45

Rohadt nagy mákja volt az illetőnek, hogy a szervizesek alatt gyulladt ki. Nyilván egyéb esetben se ő lenne a felelős, de így azért aránylag egyértelmű a helyzet.

Riska 2009.11.26. 14:28:07

@zolika78: Ford mint német/japán autó? :D

AtoszMester 2009.11.26. 14:33:26

Szegény szervizes srác. Valszeg szar helyen dolgozik, szar kollégákkal, szar főnökkel, szart javítva, szar pénzért, azt még a végén a nyakába varrják.

vérengző kismalac 2009.11.26. 14:37:52

Szerintem rájöttek, hogy azt a szart nem lehet megcsinálni, ezért inkább felgyújtottak a francba.

icceman 2009.11.26. 14:37:59

Mákja volt, hogy megszabadult a szartól, de ha újra Fordot vesz...

Swind 2009.11.26. 14:57:28

Letudna valaki irni rendesen:

1. Milyen tuzoltokeszuleket erdemes venni a kocsiba?

2. Hogyan erdemes hasznalni. Peldaul mikor szabad kinyitni a motorhaztetot stb.

Legyszi ne olyan valaszokat, hogy pirosat henger, es nyomjad vazze.

Marty Mcfly 2009.11.26. 15:02:04

a posztoló egy taplóparaszt és különbenis vele történt mindez, csak nem meri bevallani!!! (én már megkaptam a magamét...) :-)))

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2009.11.26. 15:16:36

@Riska: A Focust a Ford európai leányvállalata tervezte (ha jól tudom, Kölnben) és először Európában vezették be.

(Ld. en.wikipedia.org/wiki/Ford_Motor_Company#Europe és en.wikipedia.org/wiki/Ford_Europe)

Tehát legalábbis "félnémet"...

RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2009.11.26. 15:22:12

Swind 2009.11.26. 14:57:28
orosz szojuz tipusót (vagy mifene) be kell szerelni a motortérbe és magától lép működésbe! képzelj el egy balesetet mikor beszorulsz a poroltóval és nem tudsz kiszállni a kocsiból! na az megment... pár éve olvastam valami újságban, akkoriban kb 30 rugó volt

Canis Lupus Libertas (törölt) 2009.11.26. 15:28:16

Jó sztori! Az mondjuk érdekes lehet, hogy 3 hét alatt mit sikerült kicserélni a szervizben (én turbóra tippelek)... Mert az, hogy szerelési hiba miatt - amire lehet, hogy páros szerveim egyikét is fel merném tenni - gyulladt ki a kocsi több, mint valószínű. Mondjuk a kipufogóra folyt motorolaj, gázolaj, vagy akár ezek eltávolítására használt féktisztító. Esetleg egy laza 50-es pont. Bármelyik lehet ludas, de ez nem tűnik sem garanciális, sem szavatos esetnek - mert nem gyári hibának tűnik a leégés. Így a kommentekben említett új autó, vagy Opel nem kicsit túlzó elképzelés...

movhu 2009.11.26. 15:31:40

Én már vagy 10 éve olyan autót veszek csak, amire legalább 3 év garanciát adnak :) Egyiknél sem volt szükségem még a szolgáltatására, pedig mentek velem nem keveset. De ha mégis, akkor megnyugtató, hogy 2 év múlva nem kell egy fődarab cseréjét zsebből fizetnem.

2009.11.26. 15:36:04

@Swind: Csak akkor nyisd ki mikor már kezedben az oltó és azonnal fújd rá. Addig nehogy ki nyisd amíg keresed a poroltót!
Ha nincs oltód akkor meg inkább ki se nyisd,hátha valaki megáll.
Arról hogy milyen oltót vegyél fogalmam sincs,nekem nincs az autóban. :)

gecofeco 2009.11.26. 15:38:19

Azta k..va, ez kemény.

Kopasz Szuzukis 2009.11.26. 15:55:42

Egyértelműen poroltót érdemes venni. A különféle multiknál kapható 1-2 kilós vackokkal még egy hamutartót sem lehet eloltani. Vagyis legalább 6 kilósat vegyél. És gondoskodj, hogy valamilyen gyorsan oldható rögzítőberendezéssel a csomagtartóban fixen rögzítsd.
A belső széndioxid tartályos poroltókat akár 10-15 évig is lehet használatra készen tartani. Ráadásul a kocsi napon történő felmelegedésére sem annyira érzékenyek, mint például a gáztöltésű oltóberendezések.

ati27 2009.11.26. 15:59:14

Nálam azóta van a lakásba poroltó, amióta asszony majdnem felgyuljtotta a lakást. Véletlen kiöntötte a forró olajat a villanytűzhelyre, és frankón begyulladt. Villanytüzhely... :) (igaz akkor nem volt vicces) Ennek ellenére loccsantottam rá kb 2 liter vizet.. Félelmetes volt, mert ahogy a még el nem égett foró olaj reakcióba lépett a vizzel.. Szerencsére csak a szagelszívó bánta. Másnap vettem is egy 2 kilós poroltót... Ha meglett volna, még a szagelszívó is megmarad.. ( mivel cégtől béreljük a lakást ezért csak ők javíthatnak.. kb 20x anyiba került a dolog, mint a poroltó. Persze ezután még kötöttünk egy lakásbiztosítást is..) Tehát a kocsiba is veszek egy minimum 2 kilósat.. Mert megpróbálok más kárából tanulni...

anyahajókabinajtóhajtogató 2009.11.26. 16:01:05

Mer FFFFFFF betűset nem szabad venni!
Fiatot
FORDOT
Franciát
Na

VOLVO

Gaffel-Kölsch 2009.11.26. 16:16:38

En Kölnben elek ahol a Ford gyar is van, autoszerelökent dolgoztam, a kollegaim csak annyit mondtak, ha begurult egy Ford a mühelybe:

Ford ist Mord!

lehet benne valami

Gaffel-Kölsch 2009.11.26. 16:20:16

@ati27: latod mennyi eszed van, az olajat vizzel eloltani, legközelebb letakarod egy fedövel es nem kell poroltot sem venned.
gondolom fasza lehetet, ahogy fröcsögött az olaj a te meg a vizet ratoltad es minden langokban allt

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2009.11.26. 16:21:31

@Gaffel-Kölsch: Ennek van egy amerikai változata is. Eszerint a FORD egy rövidítés:

Found On Road Dead

Gaffel-Kölsch 2009.11.26. 16:24:08

@promontor: ez kiraly meg nem hallottam, na mondani fogom majd a sracoknak

Popeye76 · http://zugloihazelado.atw.hu 2009.11.26. 16:25:28

Nekem mindig van a kocsiban 1 kis poroltó (gázoltó?). Tán félkilós, ha lehet, de a kezdődő tüzet eloltja az is.
Ezen felül az esetek 95%-ában van pár 1,5L-es víz is.
Igaz, poroltó azóta van, amióta az előző Nissan Maximában kigyulladt a generátor. Azt mondjuk rövid úton eloltottuk 2dl ásványvízzel, és letéptük az akkusarut, de akár baj is lehetett volna.
Szóval: vizet és tűzoltókészüléket minden autóba! Higyjétek el, használ!

kadibela 2009.11.26. 16:29:16

Pedig hány évig hallgattuk éjjel-nappal:

MINŐSÉG, MEGBÍZHATÓSÁG, FORD

...

kadibela 2009.11.26. 16:30:11

@anyahajókabinajtóhajtogató: MER' A VOLVÓBAN EGYÉBKÉNT PONT UGYANEZ A DÍZELMOTOR VAN...

babapa 2009.11.26. 16:43:21

totalcar.hu/magazin/hirek/2009/11/26/visszahivjak_a_tuzveszelyes_ferrarikat/

Hejj, valamikor a szép '90-es években hasonlóan prózai okok miatt lett a lángok martaléka a családi 1310TLX motortere. De szerencsére csak az, a többit meghagyta, miután megkínáltuk 2 poroltóval meg 3 vödör vízzel.

labi 2009.11.26. 16:45:35

Autótűz vs oltókészülék...

Nos, nekem van oltókészülék a kocsimban.
De azon már gondolkodtam, hogy ha gyulladásig megy a dolog, akkor a normál utazófelszerelésemben (értsd kesztyű nélkül) hogyan tolom el a pöcköt a motorháztető alá benyulkálva - ami még stresszes állapot nélkül se szokott meglenni elsőre - miközben kedves kis lángnyelvek nyalogatják az ujjaimat... :)

Michael Collins 2009.11.26. 16:50:31

Nekem ann a céges Astrám motorja álltle az M7-esen a középsősávba. Lehúzódtam, de nem sikerült életet lehelnem a motorba. Tailer, szervíz. Asszem két hét után szóltak, kész a kocsi - valami szoftvert kellet újra tölteni. Elmentünk érte, Érdről még a Lágymányosi hídig sem jutottam el, a motor újra leállt, persze a lámpánál a belsősávban :(. Mázlimra még sikerült elindítani és eljutni a cég közelébe. Trailer hiv, kulcsoskocsi újra felvesz. Még 3 hét és kész is lett a kocsi - nem volt elég a szoftver frissítés, alkatrész is kellett, ami persze csak 1 héttel a beszállítás után derült ki. Szóval a márkaszervíz leszophat!

Rocko- 2009.11.26. 16:54:02

jut eszmbe, nem egy Pintot vettél véletlenül? :))))))

szumo 2009.11.26. 16:57:59

Erdélyből jöttünk haza egy F Astrával. Marosvásárhely előtt előzés közben füst csapott ki a motortérből és ezután gázadásra csak felbőgött a motor és nem gyorsult, mintha üresbe tettük volna. Persze mögöttünk dudáltak, hogy előzzünk már. Vészvillogó ki, vissza a sávunkba, majd félre az útpadkára. Motorháztető fel, és ég vmi vastag kábelköteg. C-colával oltottuk el. Azóta van poroltó.

Bélabácsi 2009.11.26. 16:59:17

Intercooler levegöztetö csöve laza és ezért leugrik a csö ha nyomod neki. Meg kell húzni rendesen, hiba megszünik.

Ugyanilyen típusú géppel ugyanez a hiba eljátszva, csak annyi különbséggel, hogy Németországban rohadtam le és az ottani Ford szervíz kábé tíz perc alatt észrevette a hibát.

anyahajókabinajtóhajtogató 2009.11.26. 17:31:13

@kadibela: IGAZ! Pontatlan voltam: ÖREG KOCKA VOLVO!

Félre Beszélő 2009.11.26. 17:43:43

Na, nézzük csak.

Sok embernek nincs porral oltója a kocsiban (poroltója meg szinte senkinek). Ez esetben igyekezni kell megállítani egy teherautót/kamiont/autóbuszt. Azokon egyrészt kötelező, másrészt, ha nem adja oda, az segítségnyújtás elmulasztása, ami bűncselekmény. Akárhogy siethet, oda KELL adnia. Ha valakinek van a kocsijába, akkor nem kell félni a használatától (hogy csak pénzért töltik majd újra), mert ezután általában úgyis tűzoltói beavatkozás következik, így az oltásvezetőtől kérni kell egy jegyzőkönyvet, amire a SAJÁT kötelező felelősségbiztosító kifizeti az újratöltés árát. Ez nem számít bonus-malust érintő eseménynek, talán nincs is más ilyen (hogy úgy fizetne a kötelező, hogy nem jármalussal).

Készülékből 1, de inkább 2 kilósat érdemes venni, a 6 kg-os egy normális kocsiban nemigen fér el. A készüléktípusok közül a por alkalmasabb leginkább, ugyanis a habos készülékek esetében a hab lefolyik a felületről, a gáz szinte csak hűt, viszont a por hő hatására kérget képez a felületen, így elzárja a zoxigént. Oltani szakaszosan kell, nem is kell közelről, a készülékek 3-4 méterre is "ellőnek", úgy hatásosabb is. Egy 2 kg-os készülékkel kb 20 mp-ig lehetne folyamatosan oltani, ezért sem érdemes kifújni azonnal. Fújunk kicsit, megnézzünk, mi a helyzet. Ha kell, ismét fújunk egy rövidet. Ennyi. Minden alkatrész forró, ezért újra begyulladhat, plusz égési sérülést is okozhat, ezért ha lehet, hűteni is kell.

Off: otthon a por a koszolás miatt kissé kényelmetlen, de ott is az a leghatásosabb. A habbal vigyázni kell, ha olaj ég, azt semmivel nem kell oltani: ugyan sokkolóan néz ki, de ha van lélekjelenlétetek, akkor takarjátok le egy fedővel, vagy akár egy vastag pokróccal. A több száz fokon égő olajra vízet önteni még az ősi románoknál se szokás, mert azonnal kicsapódik az olaj és nem csak a serpenyő, de az egész konyha (pontosabban a robbanás utáni romjai) is azonnal égni fog.

/On

selyemhegedu 2009.11.26. 18:07:41

@Félre Beszélő: huh, ez nagyon alapos volt, koszonom szepen.

Meg egy kerdes: ha fust csap fel a motorhazteto alol, mi a tokomet csinaljak? Megprobaljam kinyitni? A kocsi alol probaljam lefujni?

RogerNyul 2009.11.26. 18:20:26

ABC porraloltót vegyetek a kocsitokba, az hatékony az éghető folyadékok és szilárd anyagok tüzeinek az oltására. Van 6kg és 12kg-os kiszerelésben.
A gázzal oltók szabadtérben jószerivel nem érnek semmit, zárt térben pedig veszélyesek: CO^2, Halon, ami be is van tiltva.

Félre Beszélő 2009.11.26. 18:22:49

Azért óvatosan meg lehet nézni (lehet sejteni), hogy mennyire meleg (a helyzet). Ha semmi szaga nincs, akkor lehet, hogy csak gőz (pl egy eldurrant vízcsőből), ha fekete füst és elektromos szaga van, akkor valszeg egy kábel szigetelése kezdett égni (pl zárlat miatt). Ha tombol bent a tűz, azt észreveszed, mert durván dől ki a füst.

Na, ha nem annyira veszélyes a helyzet és nem tűnik forrónak a motorháztető (mondjuk ha már ég rajta a festék, akkor már biztosan elég meleg), akkor óvatosan megpróbálhatod kiakasztani a fület, de ki ne nyisd hirtelen. Ha kiakasztottad, akkor 1. befújhatsz a résen 2. valami bottal (egyéb alkalmatossággal) jobban kinyithatod.

Ha erős fény jön a motortérből és nem a zseblámpád fénye az, akkor fújj be ott, ahol tudsz (meg lehet próbálni alulról, előlről a hűtő irányából), bár alulról csak akkor fog sikerülni, ha tele van a készülék.

Ha már beindult, akkor két lépés hátra, telefonnal fotózni, megnyugodni. Azon már egy 12 kg-os por sem segít.

Figyelem, ha az utasteret is elérte a tűz, akkor oda már nemigen kell nyúlkálni, mert egy szippantás a füstből és a műanyagok/kárpit/ülés tömet cianidot tartalmazó füstje miatt már több szippantás nem is kell, jó eséllyel azonnal összeakadnak a szemeid és csók...

A robbanástól kevésbé kell félni, leginkább a filmeken robban úgy fel egy kocsi, ahogy mindenki elképzeli. A kerekek kisebb, az üres tank kicsit nagyobb pukkanással jelzi, hogy elérte a láng. Ha teli a tank, az kisebbet szól.

RogerNyul 2009.11.26. 18:24:24

@selyemhegedu: Ha csak füst jön a géptető alól, akkor óvatosan kell kinyitni a tetőt épp résnyire és ott kell az oltást elkezdeni a készülék szakaszos üzemeltetésével. Amennyiben nem látsz lángot akkor felnyithatod segítővel, természetesen a tüo.készülék legyen készenlétben. Ezután az első dolog, hogy áramtalanítasz (leveszed az akkusarut, ha bírod) és ha szükséges oltasz, ami kifér a csövön.

RogerNyul 2009.11.26. 18:28:20

@Félre Beszélő:
Azért egy 6kg-os porral oltóval néhány m^2-nyi felületen el lehet oltani az autó motortér tüzet hatékonyan.
A visszagyulladás az nagyobb baj, na akkor kell fényképezni a mobillal. :)

Félre Beszélő 2009.11.26. 18:32:49

A szakaszos oltás - ott a hangsúly. Plusz áramtalanítani valóban kell, még tűz nélkül is, egy sima balesetnél is ez az egyik legelső dolog, amit el kell végezni: a tűzoltók is ezzel kezdik. Nem lehet elképzelni kellemetlenebb helyzetet, mint amikor már ápolják a beszorult sérültet és közben begyullad a gép. Ma már a kocsik nagy részénél egy mozdulattal levehető ilyen esetekben az akkusaru.

Simán elképzelhető, hogy a kocsi csak 5-10 perccel az ütközés után gyullad ki, ezért nagyon fontos az áramtalanítás.

Valaki más 2009.11.26. 18:37:28

@Félre Beszélő: 2 kilós porral oltót kenheted a hajadra, az nem elég semmire sem. Amit az elolt, azt nem kell eloltani. Egyébként a teherautó/busz a jó ötlet.

Az eredeti témára térve, TDCI Fordnál 3 turbó csere volt, most max 120. Az egész kb. 5000km alatt

Félre Beszélő 2009.11.26. 18:46:23

@Valaki más: persze, berakhatsz 50 kg-ost is, de akkor mást nem raksz a csomiba be, az tuti. Ha mindenkinél lenne egy 2 kg-os legalább (a hipermarketes dezodor helyett), akkor már frankó lenne. Abban megegyezhetünk, hogy csak a kezdődő tüzet lehetséges eloltani ilyen eszközökkel - ha beindult, akkor se 2, se 6 se 12 kg-ossal nem érsz semmit, az egész autót úgysem bírod lefújni. A 2 kg-os még egy Suzukiban is elfér, 6-oshoz már komoly elszántság vagy nagyon nagy kocsi kell.

Evil1979 2009.11.26. 18:52:03

Még jó hogy a szervízesnél égett ki!
Akarom a folytatást!!!

kafferbivalybalamber 2009.11.26. 19:03:26

@Swind:
"1. Milyen tuzoltokeszuleket erdemes venni a kocsiba?"

Poroltót, és mindenképpen olyat, amin van kis nyomásmérő. Hitelesíttetni úgyse fogod elvinni, de nem is kell, elég ha a zöld mezőben van a mutató. A minimum az a két kilós, amit általában lehet rögzíteni a kézifékkar mögött a konzolon, ülés alatt, küszöbnél ülés mellett, vagy valami hasonló helyen. A csomagtartóban el fog férni egy hatkilós is, legjobb, ha van mind a kettő. Fontos a rendes rögzítés, mert ha elszabadul egy balesetnél, nagyot fog ütni.

2. Hogyan erdemes hasznalni. Peldaul mikor szabad kinyitni a motorhaztetot stb.

Gyorsan érdemes használni, amíg még kicsi a tűz. A motorháztetőt meg, ha ott gyullad ki (ott fog) akkor ki kell nyitni, hogy a tűzfészekre tudj fújni, de óvatosan, hogy ne kapd az arcodba a hirtelen feléledő lángot! Készenlétben a poroltó, és ahogy felnyitottad, már fújod is, ennyi a tudomány. A kétkilós valószínűleg csak akkor lesz elég az oltáshoz, ha nagyon hamar cselekedsz, a hatkilóssal már egészen jó esélyek vannak később is.
Ha kifogy az anyag (de ha nem vagy egyedül, a társnak már előbb is) érdemes leállítani egy teherautót, azokon van legalább egy rendes poroltó, amivel lehet folytatni az oltást.

Marty Mcfly 2009.11.26. 19:06:58

@Félre Beszélő:
"Ha már beindult, akkor két lépés hátra, telefonnal fotózni, megnyugodni."
nekem nem fotós a mobilom vaze! micsináljak?
:-)

Félre Beszélő 2009.11.26. 19:07:49

És amit még nem említettünk: ha egyszer használtad a porral oltót, akkor abban az esetben is újra kell tölteni, ha csak egy kicsit használtál el belőle, mert a készülék zárószerkezete használat után nem zár már le rendesen és hosszabb-rövidebb idő alatt a hajtógáz elszökik, így legközelebb max hintőporként szórva használhatod a készüléket, mert már nem lesz gáz, ami kinyomja.

Félre Beszélő 2009.11.26. 19:08:50

@Marty Mcfly: híjjá profi fotóst és mosolyogj!

Valaki más 2009.11.26. 19:32:49

@Félre Beszélő: Nekem egy hat kilós volt sokáig az első ülés mögött, nem volt útban. Aztán takarításnál kivettem és nem tettem vissza azóta sem :(

vérengző kismalac 2009.11.26. 20:20:11

@Marty Mcfly:
Ha van papírod és ceruzád, akkor rajzold le!

Typhus 2009.11.26. 20:31:04

Mióta a fordot törökországba rakják össze felejtős...
Nekünk 93 as Mondeo van 150k kilométerrel és megy mint az álom. Ez még német...

Alf (törölt) 2009.11.26. 22:25:51

aza hülye aki nem tart poroltót, mert japán autója van...

Integrált Szerverterror 2009.11.27. 03:26:42

Mazdmeg mazdmeg mazdmeg a murva anyádat mazdmeg! Tudod minyen mülye vagy mazdmeg? Te...egy mülye micsa vagy mazdmeg!

A mortadellás melegszendvicsem meg megfolyt a mikróba mazdmeg

Integrált Szerverterror 2009.11.27. 03:32:57

Na mazdmeg ez szívás. Kellene egy poroltó a kocsiba mazdmeg.

Eh, inkább meghosszabbítatom a garanciát mazdmeg. Oszt hadd égjen ha rájön.

Tanácstalan · http://shipengine.blog.hu/ 2009.11.27. 07:00:57

Nem olvastam vegig a kommenteket, ezert kerdem meg, a valaszt varva:
2 eves es 10 honapos auto meg garancialis, nem? Rohadt mindegy, mi megz szet, az garancialia javitas. Tudtommal.

Canis Lupus Libertas (törölt) 2009.11.27. 07:12:47

@Tanácstalan: Nem vmi jól tudod... A garancia a gyártási eredetű hibákra vonatkozik és feltételei vannak, így nem egészen mindegy, hogy mi ment szét és miért.

Tanácstalan · http://shipengine.blog.hu/ 2009.11.27. 07:42:54

@Canis Lupus Libertas: Ja, nem kopo alkatreszre gondoltam, mint pl fekek, de a turbocso elettartama nem hinnem, hogy max. 3 ev. Ha a cso rossz munosegu, szerintem azert garancialis, ha meg rendszeres hiba, akkor tessek visszahivni az autot! Vagy a fordnal direkt kodolva van egy rohadt draga hiba, ami lehetoleg a garancia lejarta utan jon elo? A poosztbol csak az auto kora derult ki, lehet, hogy mar nem volt garancialis.
Nekem most jart le a 3 ev garanciam, kopp kopp semmi baja a vasanak. Viszont amikor megmondtak, hogy a hosszabbitott garancia mire vonatkozik, nem kertem belole. Pedig korrekt markaszervizbe vittem az autot, a kormanymuvet garanciaba cserelni akartak, mert nyikorog benne egy gumi. Alig tudtam lebeszelni oket rola- haveromnak mar 2x csereltek, egy ev utan ugyanugy elojon. Idonkent pici szilikonspray odafuj, oszt csend van.
Fenntartom, hogy a garancialis idon brlul a nem kopo, motor fodarabkent kezelendo turbocso csereje garancialis. En legalabbis asztal borogattam volna miatta.

logikaibukfenc 2009.11.27. 08:21:29

nem csak a csereautóval hanem a sajátoddal is elindultál volna egy végtelen hétvégi útra

ha valami visszahívásról szóló hír, vagy autós fórumon panaszkodás miatt eszedbe jutott volna a turbót kicseréltetni

vigyen el a rézfaszú bagoly

Canis Lupus Libertas (törölt) 2009.11.27. 09:11:17

@Tanácstalan: Sokminden nincsen benne a sztoriban. De, ha pénzért cseréltek alkatrészt, akkor feltehetően nem garis a bringa (mivel azt nem vette zokon emberünk, hogy fizetnie kellett először) vagy azért mert nem 3 év van rá, vagy azért mert tuningolt, vagy azért, mert mondjuk 250 ekm van benne és nem korlátlan futásra kapott gyári garanciát. Azaz, mondjuk 250ekm-nél hadd legyen már szar egy cső... Ami nem mellesleg a legnagyobb jóindulattal sem szerves része bármilyen fődarabnak. Így aztán kár ezen ölre menni, de mindenestül az a véleményem, hogy emberünk jóval többet kap majd a leégett roncsáért cserébe, mint amennyit autóként a piacon kapott volna érte. Azaz újabb - szarul kivitelezett - hangulatkeltő poszt (vagy egyszerűbben gumicsont) az autózz.blog felületén.

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2009.11.27. 10:30:49

Ma délután jön a sztori folytatása. :)

hatesz 2009.11.27. 11:35:25

azért ez se semmi:
"amikor a motor megint látványosan elgyengült, füst most nem volt, de hörgött a gépezet nagyon már-már földöntúli hangokat produkálva. Egy U kanyarral fordultak is meg 120 km után és olyan családiasan csapkodva-káromkodva hazamentek 1500-as fordulaton"
valami motorhibával 120 km-t még megtenni??? Ja mer 1500as fordulaton biztos semmi baja sem lesz a gépnek... Na gratulálok a barátodnak...