Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Balesetveszélyessé változtatták kereszteződést

2009.11.29. 12:44 :: SilentSound

A megszokás nagy úr, főleg két többsávos út kereszteződésénél nem nagyon számítanak az emberek változtatásra. Ha ehhez hozzáadjuk azt is, hogy a lámpákat nem cserélték ki olyanra, amiben a zöld jelzés nyíl formában világít, alattuk pedig se tábla, se semmi, akkor nem csoda, hogy hónapok után is gyakran akadnak olyanok, akik nincsenek tisztában vele, hogy akkor honnan merre, mikor, hogyan lehet tovább menni. Benarivo hozzátok fordult segítségért, mert nem tudja, hová fordulhatna, ahol tudnának tenni az ügyben valamit.

Van egy kérdésem, esetleg van e ötletetek, hogy miként és kinek lehetne szólni az alábbi ügyben, hogy kicsit jobb legyen a helyzet. A mellékelt képen is látható szituáció áll fent.

Több hónapja megváltoztatták Újpesten ezt a Megyeri úti - Óceánárok utcai kereszteződést és az egy kanyarodó, kettő egyenesen haladó sávból lett két kanyarodó, egy egyenesen haladó. A lámpák maradtak a helyükön, így kb. az első 2-3 autó a lámpánál már nem látja, hogy mi a helyzet, mert a felfestés sötétben vagy esőben, nemsokára hóban nem látszik, főleg, ha autók állnak rajta, a tábla amit kitettek 100 méterrel a kereszteződés előtt meg sokakat nem zavar.

Szóval én elég sokszor járok arra és nincs olyan nap, hogy a jobb kanyarodósávban állva a lámpánál az egyenesen haladni szándékozók, mivel nekik zöld, majdnem belém jönnek, épphogy visszasorolnak az egyenesen haladó sávba, vagy egyszerűen elkezdenek anyázni, hogy en miért nem megyek már...

Ilyenkor hiába mondom, hogy de hát ez kanyarodó sáv, mert a táblát hátulról nem látni és a felfestést meg épp a kocsi takarja el... Ez így magában nem tűnik egy óriási problémának, de úgy 20-30 eset után már kétlem, hogy valaha is felvilágosul a többség az új haladási irányokat illetően.

Ezért kérem, hogy ha valamelyikőtök tud segíteni melyik hatóságnál lehetne kerni, hogy tegyenek fel menetirányt jelző táblákat a lámpák alá is vagy hogy ilyen világító biszbaszokat a sávok közé az egyenesen haladó sáv elválasztására, azt megköszönném, mert nemsokára itt a hó, felfestés kilőve, a tábla 100 méterrel korábban így se érdekel senkit és fékezni egyre nehezebb lesz, úgyhogy előzzuk meg ezt az apró problémát mielőbb. :)

 

51 komment

Címkék: közlekedés autó veszélyes lámpa kresz

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Clearvoyance 2009.11.29. 13:24:06

Szólj a rendőröknek. Kiállítanak oda valakit és máris nő az állami bevétel.
Amíg nem történik túl sok baleset úgysem tesznek semmit.
Mellesleg nem megszokásból kéne vezetni.

2009.11.29. 13:39:10

maps.google.com/maps?f=q&source=s_q&hl=hu&geocode=&q=P%C3%A9cs&sll=37.0625,-95.677068&sspn=32.059939,56.513672&ie=UTF8&hq=&hnear=P%C3%A9cs,+Magyarorsz%C3%A1g&ll=46.084707,18.267909&spn=0.001712,0.005493&t=h&z=18

Itt is ez a helyzet. A Tesco parkolóból aki ki akar jönni tud menni jobbra a Budai Vam felé,balra a belváros felé,és egyenesen a Búza Virág utcába. Jobbra nincs lámpa,és van egy sáv az egyenesen haladóknak,egy a balra kanyarodóknak. Ezt egyesek nem tudják felfogni,és beállnak az egyenesen haladóba balra kanyarodni. Én meg kanyarodok szabályosan,csak nem férünk el ez az idióta miatt,és rendszeresen értetlenül néznek rám mikor ráfekszek a dudára hogy észrevegyen...

Zuhans 2009.11.29. 14:34:58

@Clearvoyance: Igazad van, ha ott a tábla nincs miről beszélni. Igaz, hogy valaki megszokásból vezet, de ha már 15.jére jár arra feltűnhetne, hogy vmi nem ugyanaz és valaki mindig áll abban a sávban ahonnan ő egyenesen menne tovább:D

Clearvoyance 2009.11.29. 15:14:56

@Zuhans:
Lehet, hogy nem ugyanaz a kereszteződés de nem lényeges. Amikor először jöttem át az új hídon nem tudtam én se, hogy melyik sávba soroljak, melyik merre megy. Lelassítottam, hogy legyen időm kitalálni, megnézni a jelzéseket. Amikor megvolt, index, sávváltás és lámpaváltásnál mehettem tovább helyesen.
Egyébként nem csak az előjelző táblának kéne kint lennie hanem a Figyelem forgalmi rend változásnak is.
Azt meg úgy mint a gereblyét a kertben. Hátha észreveszik. :D

theutat villám 2009.11.29. 16:41:00

naponta többször járok arra, nem találkoztam még as problémával (3 év alatt), olyannal viszont igen, aki pofátlanul egyenesen megy a kanyarodóból, de az mind szándékosnak tűnt, mert a zöldnél mind padlóval indul. sokkal nagyobb gond abban a kereszteződésben, hogy délelőtt hátulról süt a nap és nem látni, milyen színű a lámpa (pedig ledes).

Egyébként ha valaki használja az irányjelzőjét, ahogy az meg vagyon írva, akkor szerintem rájönnek a mögötte lévők, hogy miért nem megy egyenesen. Ebből kifolyólag egyértelmű, hogy a posztíró hülye és nem indexel, amiért sün is jár neki.

Ellenőrző szerv · http://indexfuck.hu 2009.11.29. 17:05:17

Sajnos mivel nem hozzáértőkre van bízva a kérdés és sok pénzt kell elrakni a helyzetnek inkább a romlásával kell számolni.

Sokszor már az megoldhatatlan feladatot jelent, hogy egyáltalán a szabályoknak megfelelő legyen a kialakítás, de hogy még ne is legyen balesetveszélyes .... álom.
De majd egyszer a forradalom...

kispista2 2009.11.29. 19:56:20

Tábla van.
Felfestés van.

Még mi kéne? Személyesn szóljon mindenkinek a rendőr?
Aki rosszul kanyarodik, annek vegyék el helyből a jogsiját, abbol tanulna. Mégis mióta van így ez a kereszteződés? Mert a norc-on már így van, az meg fél éves legalább.

kispista2 2009.11.29. 20:00:34

@Ellenőrző szerv: Itt egyértelműen az autósok hibásak! Nézd meg a norc-on a tábla jól látható.

A kereszteződés nem balesetveszélyes, csak a birkák teszik azzá! Ennyi erővel ne építsenek sehol semmit, mert lesz pár vadbarom, aki nem képes értelmezni a táblákat.

daniferi 2009.11.29. 20:06:11

Egy hete voltam a fővárosban, ott találkoztam olyan kereszteződéssel, ahol a úton levő felfestés lekopott, se előjelző tábla, se más nem volt. Két sáv, de nem tudtam, hogy az két jobbra vagy az egyik balra is mehet (egyenes irány nem volt).

Mivel néhány méterrel hátrébb álltam meg, miközben agyaltam, egy taxis ki tudott kerülni és beállni elém, miközben zöld lett. Elindult balra, úgyhogy mentem utána.

Amúgy egész jó volt pesten autózni. Nekem vicces volt, bár biztos, néhányan anyáztak :D

Zsola777 2009.11.29. 20:13:07

Szerintem a rendőröknek már a tökük tele van azzal a kereszteződéssel, mert amióta megvan, rengeteg a nem ritkán halálos baleset ott. Az sem titok, hogy éppen a kanyarodók okozták a legtöbb balesetet, azóta sem tudják, melyik elrendezés a legbiztonságosabb. Ha már eddig nem lehetett gyors és hatékony a kereszteződés, hát most lassú és biztonságos.

Zsola777 2009.11.29. 20:16:16

Ja, és ki kell tenni az indexet, ha már kanyarodósávban vagy, akkor nem lesz anyázás, azt meg lesz*rhatod.

kispista2 2009.11.29. 20:25:49

ide egy körforgalom lett volna jó, mellette minden irányból jobbra kanyarodó sávval.

Reggie 2009.11.29. 20:33:38

@kispista2: Biztos arra gondolt, hogy a kikotomester mintajara be kene vezetni a keresztezodes-mestert. A keresztezodesbe beerkezo autokat (beerkezesi sorrendben) o vezeti at a kivant iranyba:)

MP 2009.11.29. 20:44:34

A lámpák lencséjében benne kellene lennie a továbbhaladási irányoknak. Azt azért lehetne javasolni a közút kezelőjének. Amúgy ez lenne a minimum.

Gera 2009.11.29. 20:46:49

Az emberek szarnak nagy ívben felfestésre, táblára, mindenre. Már egy ideje direkt figyelem, hogy pl a Hungárián a Thököly út előtt mikor kezdenek már el az emberek a tök jól láthatóan felfestett parkolósávban parkolni a járda helyett, de nem. Helyette inkább ott pofátlankodnak előre ezerrel mindenféle záróvonalakon át, aztán marhára meglepődnek, hogy egyszerre vége a sávnak és lehet 120-szal besorolni az autófolyamba. Már nem is tudom, mióta megy ez, egy éve biztos.

Mondjuk a Karolina úton is még mindig csak az egyik oldalon sikerült felismerni a parkolósávot, pedig az már vagy 2-3 éve lett kijelölve.

czejp (törölt) 2009.11.29. 21:05:06

Ma engem kis hiján letoltak az útról a jelzett kereszteződésben. A belső sávban fordult a tag, én meg a külsőben balra a Megyeri-re. A belsőből szabályosan nagy ivben fordult, én elém, ha nem 1.4-es ECO hajtja a kocsim, akkor még mindig ott állhatnánk, várva a helyszinelőket.

egyittlakó (törölt) 2009.11.29. 21:15:22

posztoló:
"mert nemsokára itt a hó, felfestés kilőve"

Ez mi? Mi az, hogy "felfestés kilőve"? Lövik a felfestéseket vagy mi a szar van?
Hadd tippeljek: ha lehullik a hó, akkor nem lesz látható a felfestés? Erre gondoltál? Ha igen, akkor mi a túróért nem lehet értelmesen elmondani?

egyittlakó (törölt) 2009.11.29. 21:22:04

@czejp: "A belsőből szabályosan nagy ivben fordult, én elém, ha nem 1.4-es ECO hajtja a kocsim, akkor még mindig ott állhatnánk, várva a helyszinelőket."

Vagyis ettől az "1.4-es ECO" izétől, ami nem is egy fék ezek szerint, meg tudtál állni, vagyis nem trafáltad el a csókát. Jó szar szerkezet tolja az autód, ezt akartad mondani? Mert fékezés helyett gázt adtál, így pedig jól lassult?

egyittlakó (törölt) 2009.11.29. 21:25:14

"Mondjuk a Karolina úton is még mindig csak az egyik oldalon sikerült felismerni a parkolósávot, pedig az már vagy 2-3 éve lett kijelölve."

Azóta is szeretném tudni, ki volt az a barom állat, aki ezt a Karolinán kitalálta? Szabadlábon van-e még?

BigTom 2009.11.29. 21:28:35

Tábla van, meg felfestés is, de azt azért had jegyezzem meg, hogy iszonyúan nem logikus, hogy egy két sávos útról, ami a kereszteződés után is két sávon folytatódik, csak egy sáv megy tovább egyenesen. Ez egy olyan, koránt sem szokásos szituáció, amit a megítélésem szerint extra eszközökkel (pl.: a szokásosnál hosszabban felfestett jelzésekkel) kellene kommunikálni.

NZ72 2009.11.29. 21:37:55

Én pont ma jártam arra, pedig nagyon kiesik az útvonalaimból. Számomra is furcsa volt a két kanyarodó sáv, de még inkább az, hogy az Óceánárok utca a kereszteződés után változatlanul 2x2 sávon folytatódik. Aztán persze "leesett", hogy mit módosítottak ott.

NZ72 2009.11.29. 21:43:41

@NZ72: A poszthoz csatolt rajz tehát nem pontos, mert egyenes folytatásban csak egy sávot jelöl. A záróvonal valójában egy sávval balra van.

Reggie 2009.11.29. 21:52:47

@egyittlakó: Vagy arra gondolt, hogy ha ugy tudott volna gyorsulni mint a masik auto akkor osszeutkoztek volna.
(Amugy nem kene ennyire negativnak lenned.)

czejp (törölt) 2009.11.29. 22:01:41

@egyittlakó: Megmagyarázom. Amikor észleltem, hogy nagy sebeséggel elémkanyarodik elég volt levenni a lábam a gázról, amúgy sem nagy a gyorsulása, kis gázzal meg alig cammog. Egyébként Budapest telivan ilyen autóscsapdákkal, van ahol egyszer csak eltűnik a sávod, van ahol mindenféle jel nélkül a sáv jobbra visz el, pedig egyenesen akarnál menni, stb. Egyébként a vicces az ebben a kereszteződésben, hogy az egyszem egyenesen továbbhaladó sávról lehet jobbra fordulni.

figyelem (törölt) 2009.11.29. 22:12:32

@egyittlakó: egyetértek:)És ha még szabadlábon van, akkor eltörték-e már kezét-lábát, mert tényleg ritka nagy barom:))

autosave 2009.11.29. 22:17:59

@daniferi: "Egy hete voltam a fővárosban, ott találkoztam olyan kereszteződéssel, ahol a úton levő felfestés lekopott, se előjelző tábla, se más nem volt. Két sáv, de nem tudtam, hogy az két jobbra vagy az egyik balra is mehet (egyenes irány nem volt)."

Ha nem tiltja semmi a balra kanyarodást, akkor miért ne lehetne? ;)
Ilyenkor ugye kresz szerint a belső sáv balra, külső jobbra. Egyenesen mindkettőből - persze ez itt nem játszik.

Több sávból kanyarodni CSAK akkor szabad, ha azt valami kifejezetten engedélyezi!

autosave 2009.11.29. 22:20:32

De jó különben a Vígszínház előtt a Margit híd felé is a helyzet. Van kiegészítő zöld az egyenesen haladóknak és mégis mint a bírkák állnak a piros lámpánál a két CSAK egyenesen haladó sávban, miközben ég a zöld egyenesen. A többség még dudára sem indul! Rendőrt oda is :DD

izémizé 2009.11.29. 22:32:01

Általában akkor szoktak ilyen változtatást eszközölni, ha a mindennapi forgalmi helyzet ezt indokolja. Godolom, hogy balra sokkal többen szoktak menni, mint egyenesen. Ki szoktak tenni egy figyelmeztető táblát is, FORGALMI REND VÁLTOZÁS felirattal. Nem tudom itt van-e ilyen.

the as · http://thelongestlistofthelongeststuffatthelongestdomainnameatlonglast.com/ 2009.11.29. 23:01:50

a karolinan van megegy nagy varazslat, a bocskai-karolina keresztezodesben van egy zebra keresztbe a karolinan, ahova feltettek nehany honapja a gyalogosoknak egy lampat, de az autosoknak nincs, es autobol nem is nagyon latszik, hogy a gyalogoksoknak most zold vagy piros. ezek utan mindig csak tippelni lehet. nem egyszer megalltam, hogy elengedjem a gyalogosokat, akinek mint kiderult, piros volt..

jónévez 2009.11.29. 23:22:04

Istenem, mekkora bajok is vannak! Már az is ÉRV lehet, hogy van, aki sem a táblákra, sem az útburkolati jelekre nem figyel?
És még az a nyitókérdés, hogy kinek kell szólni?
Hát az ilyen hülyékből élnek az útépítők, az ilyen butaságokra hivatkozva építenek fölösleges körforgalmakat -a mi pénzünkön, fölöslegesen.

v.l 2009.11.29. 23:39:14

Szerintem - ha igazak a leírtak - akkor ez a kereszteződés szabálytalanul van kialakítva.

Ha nem a kresz szerinti default irányok az érvényesek (bal szélsőből lehet balra kanyarodni, jobb szélsőből lehet jobbra, egyenesen pedig mindegyik sávból lehet menni), akkor azt táblának kell jeleznie. Ha valamelyik irányba nem szabad egyáltalán kanyarodni, akkor azt elég bekanyarodni tilos táblával jelezni, minden egyéb esetben kötelező a kötelező haladási irány tábla kihelyezése. Ha szükséges, akkor sávonként külön-külön. A besorolási rend nevű információs tábla nem helyettesíti ezeket.
Egyetlen eset van, amikor a kötelező haladási irány tábla kispórolható: ha minden sáv forgalmi jelzőlámpájának jelzése nyíl-alakú, beleértve a piros jelzést is.

kispista2 2009.11.29. 23:43:04

@v.l: van tábla. teljesen egyértelmű.

@izémizé: már legalább fél éve ilyen a kereszteződés. meddig legyen kinnt a tábla

Csúfy 2009.11.30. 00:29:49

hát valaki észrevette, hogy ott egy ipai prk és az m0? eggyel lejebb az erdőkerülőről balra az oceánárokra cikibb.

Zsola777 2009.11.30. 00:31:39

Rendőr-lámpa-tábla-útburkolati jelek.

Dáwid 2009.11.30. 00:45:32

Arra dolgozom, és elég sűrűn találkozom ezzel a kereszteződéssel én is, de ennyire tragikusnak azért nem találom. Bár tény hogy aki megszokásból közlekedik az meglepődhet, de könyörgöm, akkor ne változtassunk semmit mert már megszoktuk így? Ráadásul aki azóta a változtatás nem járt erre hogy észrevegye a változást az már meg se próbáljon megszokásból közlekedni. Újpesten a Baross utca végénél amikor egyirányúsították ott is láttam érdekeseket, de mégis megszoktuk valahogy. (igaz ott viszonylag jól ki lett táblázva) Már azt leszámítva hogy tábla szerint az aki szabályosan fordulna a Barossra, köteles elsőbbséget adni annak aki az egyirányúba jött be szemből XD...
Nah mindegy, szerintem örülhetnénk ha ennél nagyobb baromságot nem csinálnának, de sajnos csinálnak :S

v.l 2009.11.30. 00:47:10

@kispista2:
"van tábla. teljesen egyértelmű."

"a lámpákat nem cserélték ki olyanra, amiben a zöld jelzés nyíl formában világít, alattuk pedig se tábla, se semmi"

most akkor döntsük el, hogy hülyeséget mond a posztoló, vagy tényleg nincs se tábla, se nyíl-alakú lámpák.

Dáwid 2009.11.30. 00:54:57

nyílas lámpák nincsenek, de tábla van, csak nem a lámpa alatt lóg, hanem a keresztetődés előtt az út mellett (hogy az embernek még legyen ideje a tábla észrevétele és értelmezése után elhelyezkedni a neki megfelelő sávba a kereszteződés elérése előtt. Az hogy a jónép ismerős helyen már rá se néz a táblákra az nem a tábla hibája :-)

öregmogyi 2009.11.30. 02:35:06

Tökmindegy, hogy van előtte tábla és felfestés! Ha túl sokan elnézik, akkor javítani kell az információ eljutását az autósokhoz. (ha nem, akkor meg nem)

Ez is egy szakma, ami nem abból áll, hogy felolvassuk a KRESZ-t.

Amúgy a posztíró nyugodtan írhatna az önkormányzatnak. Én tavasszal az autópályakezelőnek írtam, és válaszoltak. Majd 3-4 hónap múlva javították is.

dpeti · http://www.ninapartmentsphuket.com 2009.11.30. 03:16:39

@Dáwid: az nem a kötelező haladási irányt jelző tábla hanem a besorolást jelző mint fentebb leírták az nem helyettesítheti a kerek kék táblát fehér nyíllal

egyittlakó (törölt) 2009.11.30. 06:57:59

@czejp: Ja, most már értem, köszi. :-)

egyittlakó (törölt) 2009.11.30. 07:03:34

@the as: Igen, a gyalogos int, hogy neki piros, mehetsz... Jó a lámpa beállítása, de sok barom meglepődik, aztán besatuzik a zebra előtt. Egyszer majdnem seggbe toltam egy ilyen marhát ugyanott. Persze, nem mindenki pesti, de máshol meg a rengeteg zöld a leforduló autónak meg a gyalogosnak is, tipikus dilettáns megoldás, nem a magyar valósághoz igazított.

flora.a 2009.11.30. 07:36:30

Én ott lakom a közelben, eddig még nem volt problémám a kereszteződés átrendezéséből. Sőt, sokkal jobb lett (aki itt akarja behozni a városban elszenvedett késését, menjen inkább másfelé, vannak gyorsabb mégis szabályos, bár nyilván némileg hosszabb lehetőségek - köszi az ott lakók nevében...), főleg a lámpaváltások igazítása. Egyébként azután rendezték a helyzetet, amikor egy éve valaki halálos balesetet szenvedett, mivel belevágtázott a pirosba, és nem volt szerencséje. Azóta is mindig tele van csokrokkal, gyertyákkal az oszlop alja... Benneteket próbál védeni az új rendszer, a megsokszorozódott forgalom miatt - azt hiszem, a főváros nem ad pénzt körforgalomra, de ezt a témát az újpesti újságban már kivesézték. Induljatok időben, ne Káposztáson vágtázzatok keresztül Dunakesziről, és figyeljétek a táblákat.

Egu 2009.11.30. 07:38:17

@v.l: "...default irány..." :)))))

Bazz, ekkorát rég röhögtem. Remélem, nem komolyan gondoltad, hogy ettől szabálytalan!

Lámpás kereszteződés előtt MINDIG van tábla, ha egynél több sáv van. Egy sáv esetében csak akkor van, ha valamit tiltani akarnak (pl balra kanyarodást) vagy egyéb infot ad.

Itt van is tábla. Felfestés is. A lámpában valóban nem látszik nyíl a leírás szerint, de minden más pótolja azt is. Ha balesetveszélyes, az azért van, mert a közlekedők lesz@rják a táblát és a felfestést. De hülyeség ellen tényleg csak egy kis -oktató célú és nem kaszálós!- rendőri jelenlét használna. Ugyanis Bp-en a balra kanyarodó sávból egyenesen menők 90%-a nem véletlen, hanem teljesen tudatosan szabálytalan. Mivel így általában gyorsabb.

Tron65 2009.11.30. 08:52:28

Számomra több évtizede rejtély, hogyan alakítanak ki csomópontokat.
Érdekes dolog pl a Bocskai úton a Kosztolányinál lévő kereszteződés és annak előjelzése.
Jön befelé szerencsétlen vidéki a 3 sávos úton és aztlátja az előjelzőn:
- 2 sáv balra, 2 sáv egyenest és a jobbszélsőből lehet jobbra.
Ami viszont NINCS a táblán:
- az addigi jobbszélső sáv közvetlen a kereszteződés előtt megszűnik (jónagy szívás, ha valaki ide besorolt kanyarodni),
- a két balra kanyarodó sáv szintén közvetlen a kereszteződés előtt születik meg a semmiből.
Vagyis jobbra kanyarodni az addigi középső sávból lehet majd.
Logikus nem?
Visszakanyarodva az eredeti postra:
Ha jó a kereszteződés sematikus rajza és "Szóval én elég sokszor járok arra és nincs olyan nap, hogy a jobb kanyarodósávban állva a lámpánál az egyenesen haladni szándékozók, mivel nekik zöld, majdnem belém jönnek, épphogy visszasorolnak az egyenesen haladó sávba, vagy egyszerűen elkezdenek anyázni, hogy en miért nem megyek már..."
Akkor jogos az anyázás, ugyanis a jobbrakanyarodókra nem vonatkozik a lámpajelzés.

Leiter Jakab · http://leiterjakab.blog.hu 2009.11.30. 08:56:45

@the as: Így már én is jártam, elég zavaró megoldás.

ihatethisindapassthingy 2009.11.30. 15:53:49

@the as: Dettó, én is álltam már meg ott gyalognak. Viszont nem csak pár hónapja van úgy, legalább a felújítás óta. De ami ott igazán zseniális, az a Vérellátónál a sávrángatás zebrával kombinálva, az priceless.

benarivo 2009.11.30. 15:57:23

@theutat villám:
kosz az epitojellegu hozzaszolast:D
ezis a problema resze hogy hiaba indexelek es feklampam is vilagit, tobben ugygondoljak hogy a duda+villogas+kozeljoves+huyennezestol megvaltozik a sav haladasi iranya...ugyhogy megtarthatod a sunt;)

benarivo 2009.11.30. 16:02:09

@kispista2: nem a kanyarodokkal van a baj. szovegertes elegtelen.. epp ezaz hogy mar regota van , de nem is ez a legnagyobb problemam csak gondoltam ha mar egy vki elolvassa es arrajar es jo savban megy, mar megerte.. es szomoru hogy sok ilyen keresztezodes van mashol is..

cso zsi 2009.12.01. 15:45:57

@Tron65: "Számomra több évtizede rejtély, hogyan alakítanak ki csomópontokat.
Érdekes dolog pl a Bocskai úton a Kosztolányinál lévő kereszteződés és annak előjelzése.
Jön befelé szerencsétlen vidéki a 3 sávos úton és aztlátja az előjelzőn:
- 2 sáv balra, 2 sáv egyenest és a jobbszélsőből lehet jobbra.
Ami viszont NINCS a táblán:
- az addigi jobbszélső sáv közvetlen a kereszteződés előtt megszűnik (jónagy szívás, ha valaki ide besorolt kanyarodni),
- a két balra kanyarodó sáv szintén közvetlen a kereszteződés előtt születik meg a semmiből.
Vagyis jobbra kanyarodni az addigi középső sávból lehet majd."

Az a szegény vidéki láthatná, hogy a jobb szélső sáv BUSZ-sáv a Tas vezér utcáig. Ott a busz-sáv megszűnik, a felfestések kihúzódnak a jobbszélre, hogy kialakulhasson a két egyenesen haladó sáv mellett a két balra kanyarodó is. www.norc.hu/pano/Pb5SZFWW/

tvakondok 2009.12.02. 22:25:07

Jaj de kis naivak vagytok... :)
Mo-on valamiért kicsit zegzugos és érhetetlen a csomópontok és sávok kialakítása. Nem úgy ez a honlap: www.kotelezobaratok.hu . Persze csak ha elhagyatottnak érzitek magatokat. És Genertelesek vagytok :)












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása