Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Ebből kit hoznak ki vétkesnek?

2009.12.07. 11:26 :: SilentSound

Nincs is szebb annál, mint amikor egy balesetnél a két fél egymásnak homlokegyenest az ellenkezőjét állítja. Irónika felesége szerint ő nem váltott sávot, a másik autós meg azt mondja, hogy azért ment neki, mert sávot váltott index nélkül. Tegyetek igazságot!

Az alábbi eset nem velem, Irónikával, hanem a párommal történt Mikulás napján este 5 óra tájékán. A párom egy kétsávos főútvonalon haladt. Az „ellenfele” jobbról erre az útra akart felhajtani jobbra, de kellő elővigyázatosság hiányában ezt csak a párom kocsijának jobb hátsó felén történt koccanással tudta végrehajtani.

Az illető, kiugrott az autójából, majd leordította és ha már arra járt le is hülyézte a feleségemet, hogy mit képzel sávot váltani index nélkül. Merthogy, mint az számomra 5 perccel később kiderült – ugyanis az asszony ijedtségében segítségül hívott – az illető úgy látta, hogy a tőle balról közlekedő 3 autó közül a középső, számára helyet biztosítva a kikanyarodáshoz a belső sávba ment át és ő ezért mert, tudott elindulni.

Az állítása szerint a balesetet az okozta, hogy a feleségem index használata nélkül és indokolatlanul a belső sávból kihajtott a külsőbe. A párom állítása szerint ő hetek óta nem járt a belső sávban, pláne nem a mai napon, tehát semmilyen módon nem kellett indexet használnia, merthogy nem hajtott végre sávváltást. Az illető természetesen a sajátját hajtogatta, hogy de a feleségem a belső sávból jött át és ez így ment egészen addig, amíg akkor hívjunk rendőrt nevű közös nevező elő nem került.

Úgy kb. fél órányi várakozást követően megérkezett a járőr, meghallgatta mindkét felet, kezükbe nyomott 1-1 nyomtatványt, majd visszaülve a saját – folyamatosan járó motorú – gépjárműjébe és kitöltött 1-1 igazolást a balesetet szenvedő felek számára. A kitöltött iratokat beszedte és kiosztotta, majd mindféle egyéb kérdés nélkül az elkövetkezendő idő forgatókönyvéről felületesen tájékoztatva távozott a helyszínről.

A – szerintem – vétkes által okozott ár nyalogatja a 400e Ft-ot, de ennek a kijavítását csak a saját költségemen tudom végrehajtatni, merthogy a biztosító majd csak annak fizet, akit a rendőrség vétlennek hoz ki az ügyből. Tehát a vétkes (értsd, szerintem az) a saját - hibás – cselekedetének önigazolása érdekében vélelmezett és a végletekig kitartott álláspontja okán én csak saját költségen javíttathatom a gépkocsimat, mert a jogerős határozat megszületéséig a biztosító nem téríti a költségeimet.

Az álláspontom szerint a vétkes többszörösen is hibáztatható. Egyrészt az elsőbbségadás kötelező tábla vonatkozik rá minden esetben, függetlenül attól, hogy ki melyik sávban, milyen módon közlekedik.

Másrészt az ő állításával szemben áll a feleségem tagadása, mely kettő ellentmondásban van, ezért egyik sem elfogadható, azaz ez esetben egyértelműen az elsőbbség meg nem adása jöhet számításba.

Harmadrészt az előző két megállapítás olyan triviális, mint a nap, így nem értem mi a jó neki abban, hogy a rendőrök kihívásával még a közúti baleset okozásáért is felelnie kell, viszont ezzel, ezekkel sikeresen okoz számunkra egy újabb problémát, hogy vagy a törött autót használjuk, vagy kifizetjük javítás költségeit saját zsebből.

Ha valaki érti a vétkes viselkedését és motivációját írja meg mert örömmel elolvasnám.

71 komment

Címkék: közlekedés autó baleset

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2009.12.07. 11:31:12

A vétkes motivációja rendkívül egyszerű: ezzel halogatja a felelőssége kimondását és akár esélye is van a saját kárenyhítésére. A elég szívósan kitart az álláspontja mellett, akkor tanúk hiányában a rendőrség sem tud igazságot tenni és mindkét felet hibásnak hozzák ki. Ezzel máris nyert a károkozó.
A helyzetnek nincs megoldása, ez a nagyvárosi autózás kockázati körébe tartozik sajnos.

szaGértő 2009.12.07. 11:38:42

@Kulics: Csakhogy akkora csattnál, ahol 400e a kár, nyilván megcsúszott a találatott kapott autó hátsó kereke oldalra, és ennek nyoma is van, amit helyszínelni kellene.

2009.12.07. 11:44:01

A kár mértéke csak laza összefüggésben van a baleset nagyságával. Az én Rollsomhoz a hátsó lámpa 800.000 és 1 milla között van és ez elég könnyen kitörhet egy finom koccanásnál is.

drfarkas 2009.12.07. 11:47:15

Igen ez egy elég gyakori probléma. Ez esetben azonban a kikanyarodó fél a vétkes, hiszen a védett úton haladónak elsőbbsége van, ezt a tényt pedig nem befolyásolja az, hogy a védett úton haladó sávot vált, lassan megy, stb. A biztosítótársaságok gyakorlata is ezt támasztja alá.

üdv

drfarkas 2009.12.07. 11:52:27

Hali,

Itt valójában elég egyszerű a helyzet. A posztoló felesége védett úton haladt, a kikanyarodó autós pedig nem adta meg a hölgynek járó elsőbbséget. A védett úton haladót megilleti az elsőbbség függetlenül attól, hogy ott mit csinál, sávot vált, lassít, gyorsan (akár a megengedett maximális sebesség felett)megy. Én a posztoló helyében nem aggódnék, a rendőrséget zaklatnám az eljárás gyors lezárása érdekében, illetve ezt követően a károkozó biztosítótársaságát a minél hamarabb történő kártérítésért. Természetesen a késedelmi kamatról és egyéb - biztosítók által nem mindig megfizetett - összeggel együtt.

üdv

cork77 2009.12.07. 12:00:29

Ami nekünk tiszta és egyértelmü-vagyis a védett úton haladó elsöbbsége-az a biztositónál megosztott káreset lesz,de ezt nem kötelezö nekik 50-50% arányban megtenni.Billenhet a mérleg nyelve a poszt küldöje felé is. A festék és törés nyomokból egyértelmüen megállapitható,hogy hol tartott a védett útvonalon haladó autó,és ha volt rendör,akkor rajzolt elvileg és mért is ezt-azt,vagyis tudható hogy mennyire lógott ki az elsöbbséget megadni elmulasztó fél.

Marcellusca 2009.12.07. 12:07:30

Mé' van ollan érzésem, ha a hölgy jelzi sávváltási szándékát, akkor a kikanyarodó arra hivatkozna, hogy aszitte jobbra be fog kanyarodni? És ő ezért kanyarodott ki. :)

ColT · http://kilatas.great-site.net 2009.12.07. 12:17:07

Hát ezt így el nem lehet dönteni hogy ki a vétkes, de szerintem a kanyarodót fogják kihozni, mert ha szép nyugisan kanyarodik ki, akkor semmiképp sem a HÁTULJÁT kapja el a keresztben menőnek, és VAN ideje fékezni.
Az meg nem újdonság hogy saját zsebből fizetheted, ez a default, meg az is, hogy a rendőr szarik az egészre.
(Nem problémáztak, hogy minek kell kimenni? Nekem eddig a két autótörésemnél kétszer ki se akartak jönni.)

ColT · http://kilatas.great-site.net 2009.12.07. 12:18:35

@cork77: Rajzolt... ez az hogy ezt-azt... Aztán vagy azt rajzolta amit kellett, vagy nem.

SzZ 2009.12.07. 12:23:43

Nem célom a túlterhelt rendőri állomány fikázása.

Tény ugyanakkor, hogy sajnos a helyi/kerületi járőrök gyakran nincsenek a helyzet magaslatán közlekedési kérdésekben. KRESZ ismeretük sem sokkal jobb, mint az átlag autósé, és helyszínelni/nyomrögzíteni sem nagyon tudnak. Sokszor nem is akarnak, mert van elég dolguk.

Ez persze azzal jár, hogy nem minden lényeges dolog kerül jegyzőkönyvbe, így az eljárás végén az is bukhat, aki valójában vétlen volt. A határozatot ui. papírokból hozzák a kapitányságon.
És az is igaz, hogy a felvett jkv-t nem mutatják meg a járőrök, tehát az állampolgár a helyszínen teljesen kiszolgáltatott.

Ha ehhez hozzávesszük azt az elméleti esetet, hogy a károkozó ismer valakit a helyi rendőrségen, akkor a vétlent terhelő határozat sem lehetetlen.

Hozzáteszem, mindezek ellenére a rendőrségi határozatok zöme korrekt, még így is.

Hogy mit lehet tenni?
- A balesetről, és helyszínéről azonnal jó sok fotót készíteni. Ha lehet, mérni, és azt is dokumentálni.
- Tanúkat keresni (rögtön, felírni adataikat). Ezt a rendőröknek is át lehet/kell adni, de maradjon nálunk is példány.

És persze van egy kis trükk. Csúnya dolog, ezért csak megfontoltan szabad vele élni. Pl. olyan esetben, ha a károkozó feltűnően jó viszonyban (tegezés, bratyizás, stb.) van a kiérkező járőrrel. Ilyenkor sürgősen meg kell sérülni! Könyök/térd/nyakfájás az ideális. Mivel a baleset következtében személyi sérülés történt, ekkor ki kell hívni a baleseti helyszínelőket. Ők közlekedésiek, tudnak és fognak is helyszínelni, nyomokat felvenni. Persze mentőt is hívnak, és (ha őket el is küldöd) a röntgent nem lehet megúszni, de hát egy este az ügyeleten simán megér pár százezer forintot.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.12.07. 12:25:11

A rendőrség! hahaha! Attól kér segítséget! Hihi! :-)) Istenem, de rég nevettem ilyen jót...

Tornado86 2009.12.07. 12:38:11

Ez a sztori megint azt juttatja eszembe amikor egy nem túlzottan lefagyott úttesten 1 Logan sofõre állóra fékezve a kerekeket kb. 10rõl nekicsúszik kb. 5el az elõtte nem túl hirtelen megálló papucs Dacianak, ennek sarkaba akadva bele. Az összefüggés pedig egy szójáték formájában értendõ: hogy mondod félig magyarul, féling angolul, kissé lelkesedve a bikadutyinak?

killermoney 2009.12.07. 12:40:23

Ez tényleg teljesen egyértelmű eset mert ha még igaz is hogy index nélkül váltott sávot az teljesen lényegtelen mert védett úton haladt mint előttem is írták. Az meg hogy a hátulját kapta el pláne elég furcsa...Az egyetlen olyan esetet amikor ilyen esetben osztott felelősséget hozhatnak ki az ha a védett úton haladó jelentős mértékben gyors-hajtott értsd 100%-os sebességtúllépés.

Bladika 2009.12.07. 13:05:45

Régebben volt itt egy poszt egy hasonló szituról, csak akkor a kikanyarodó írta posztot. A vége az lett, hogy a kikanyarodót hozták ki vétkesnek! Szóval annyira nem aggódnék, de azért ne ölbe tett kézzel várd a végét!

Dester 2009.12.07. 13:15:27

"Egyrészt az elsőbbségadás kötelező tábla vonatkozik rá minden esetben, függetlenül attól, hogy ki melyik sávban, milyen módon közlekedik."

Itt a lényeg. Akinek macisajt van, annak kuss, te akár forgolódhatsz is az orra előtt, akkor is kuss van, várnia kell.

Tegnap épp kikanyarodtam volna jobbra kis ívben városon belül, amikor vagy 70-nel előzött egy másik autót egy delikvens. Időben észrevettem, satu (az ember hajlamos csak balra elnézni jobbra kis ívben kanyarodáskor), nem is történt semmi gond. Viszont ha kimegyek elé és frontálisan ütközünk, akkor ő hiába ment gyorsan és hiába előzött kereszteződésben (ami itt nem volt tilos, mert alá-fölérendelt kereszteződés volt), én lettem volna a hibás, mert nekem volt táblám. Ennyi, pont.

csak john 2009.12.07. 13:32:34

Talán a kikanyarodót hozzák ki hibásnak, de ne fogadj rá.
Nekem volt anno egy esetem. Lámpánál állva indexeltem balra, a teherautós intett, hogy beenged, majd amikor zöld lett és átsoroltam, akkor elkezdte tolni az autómat a bal hátsó sárvédőnél fogva. Mivel nem álltam bele a fékbe, hanem ellenkormányoztam, hogy ne forduljon teljesen keresztbe (próbáltam csókkenteni a kárt), így nem volt csúszásnyom. Kb.5-6 méter után elvette a gázt, így a kocsim legurult az elejéről. Mindkét autó egyesben volt egész idő alatt. Félreálltunk, rendőrt hívtunk. Mindketten mást állítottunk. Én ami történt, ő meg azt, hogy ötvennel bevágtam elé és összeakadtunk. Esőre engem hoztak ki vétkesnek. Egy év levelezés után annyit sikerült elérni, hogy a yard kihátrált az ügyből, kijelentette, hogy ilyen távlatból már nem vizsgálható az eset, és visszafizette a büntetést. Az egész ügyről a rendőr által az autókról készített két kép alapján döntöttek. A kocsikat nem hívták be szemlére, nem gyüjtötték össze a területen lévő forgalmi kamerák felvételeit. Tehát a könnyebb megoldást választották, szartak az egészbe.

Tornado86 2009.12.07. 13:34:53

@Dester:
Legalább van aki tudja rajtam kivül ezt, bár 2x1 sávos úton egy esetben nem nézek csak balra: ha olyan sûrû a forgalom hogy fizikailag lehetetlen lenne elõzni. Lehet valamit rosszul csinálok, de eddig bevált, nem akart senki se visszadudálni a STOP vagy medvesajt mögé. Márpedig a medve nem játék :)

BarBarBar 2009.12.07. 13:43:35

Jó sok türelmet kívánok a károsult posztolónak!

european 2009.12.07. 13:49:06

Ahogy mondjátok: ha sajt vagy stop van akkor a védett úton közlekedőnek, bármilyen irányból megy bármerre, mindig elsőbbsége van, még akkor is ha int hogy lemond róla...
Szerintem egyértelmű, ha sajt volt akkor a kedves asszonyka akár driftelve is közlekedhetet volna az úton, akkor is a felkanyarodó a hibás.
Sok sikert!

Kalányos Márió 2009.12.07. 13:52:37

Múltkor láttam egy érdekes parkolós esetet az egyik bevásárlóközpont előtt.

Évike jött az egyenesben, és meglátott bal oldalon egy üres helyet, ahova orral előre be akart kanyarodni leparkolni.

Éppen a lyuk elé ért, amikor az üres parkolóhely melletti helyről Marika elkezdett kitolatni. Összementek...

Évike azt mondta, hogy Marika tolatott bele.
Marika meg azt mondta, hogy Évike jött át a felezővonalon, mit keresett ott.

Nyilván amikor Marika kicsit kidugta a fenekét, inkább a másik irányt nézte, ahonnan jön a forgalom abban a sávban.
Szerencsétlen Évike meg nem sejtette, hogy az a parkoló autó hirtelen meg fog mozdulni, pont akkor amikor mellé ér.

mondjuk azt nem értem, ha orral akart beparkolni, akkor miért nem nagyobb ívben kezdett rákanyarodni a lyukra...

Nők...

hawkeye 2009.12.07. 14:19:58

A GPS volt a hibás!

Az mondta neki, hogy ráhajthat a főútra!

"Napjainkban a GPS-be vetett hit tör le korlátokat. Sőt néha valóban ez történik. Novemberben Németországban egy sofőr totálkárosra törte kocsiját, mert nem a szemének hitt, hanem a gépnek, és legyalulta a szalagkorlátot.

Most újabb eset történt. Egy utasokkal teli autó végezte a vízben, mert hittek a GPS-nek, hogy ott nem kompkikötő van, hanem híd. Az öt utas kiúszott, a kocsi, a tűzoltóság segítségével került szárazra. Állítólag, a sofőr még helyismerettel is rendelkezett."

Kalányos Márió 2009.12.07. 14:26:25

@hawkeye: Egyre reálisabb a probléma...

Lacaca 2009.12.07. 14:26:33

Ha a főútvonalra hajt rá valaki elsőbbséget kell adnia. Ha meggyőződött róla, hogy szabad a pálya indulhat. Ha kinézett volna balra az indulás előtti pillanatban, látnia kellett volna a másik autót. Az külön poén, hogy indokolatlanul kihajtott. Milyen indok kell ahhoz, hogy a külső sávban haladjak? Kell-e indok. Honnan tudja, hogy nem használt irányjelzőt? Látta az autót, amint irányjelző nélkül vált sávot? Akkor miért ment neki? Csak nem szándékosan? Szándékos közúti veszélyeztetés?

Ja, én voltam a másik 3 autó!

irónika 2009.12.07. 14:34:11

Köszi a hozzászólásokat. Azt nem mondhatnám, hogy megnyugodtam, de legalább el nem szomorodtam. Bár attól igen, hogy azon kívűl, hogy a rendőr kitöltötte a nyomtatványokat semmit nem csinált. Helyszínelés, nyomrögzítés, ne vicceljetek, hideg volt, meg nyírkos.
Vicces még a történetben, hogy asszony most mesélte, hogy a vétkes (hagy nevezzem továbbra is így) az autójáról levette és vagy fél méterrel a kocsija elé helyezte az amúgy makulátlannak tűnő lökhárítóját. Mikor rákérdeztem, annyit mondott, hogy simán visszapattintható. Akkor miért vette le? Gondolom, hogy megmutassa, mekkora kár érte.
A barátom annyit kérdezett, mikor elmeséltem a sztorit, hogy pofán vágtad? Nemmel válaszoltam, kicsit el kezdtem bánni ...

Tornado86 2009.12.07. 14:35:40

@sbronzo:
Aláírom: egyszer elküldtek valahova, nem volt ismerõs az utca, a klasszikus módszer híve vagyok, azaz megnézem egy térképen, merre az arra vagy ha tudom hogy közel van, megkérdezek valakit. Na de az adott esetben kezembe nyomtak 1 GPS-t, sokszor szerinte nem is azon az utcán voltam, amelyiken valójában hanem valamelyik vele párhuzamoson, szóval adott esetben inkább kinyomtatok egy térképrészletet és megjegyzed, addig hogy kell eljutni. Eddig bevált.

Mityu Addideapénzt kft LE 2009.12.07. 14:41:54

@sbronzo:

"Éppen a lyuk elé ért, amikor az üres parkolóhely melletti helyről Marika elkezdett kitolatni. Összementek...

Évike azt mondta, hogy Marika tolatott bele.
Marika meg azt mondta, hogy Évike jött át a felezővonalon, mit keresett ott."

Azt sokan nem tudják, tolató járműnek elég ritkán van elsőbbsége. Tehát ez sem olyan bonyolult. :))

Mityu Addideapénzt kft LE 2009.12.07. 14:43:39

@irónika:

Miért van nálam rendszeresen "csőre töltött" fényképező.... :/ :/

Lacaca 2009.12.07. 14:49:22

@irónika: Nem lehet, hogy madárra vadászott? Szerinted hány autónak pattintható le és vissza a lökhárítója üzemszerűen?

Marcellusca 2009.12.07. 14:59:37

@Lacaca: Ne magyarázkoggyá, vazze! :)))
Vajjad befele, hogy Te vótá! :DDDD

Kalányos Márió 2009.12.07. 15:05:40

@Tornado86: Bécsben közlekedtem 3 sávos úton. Bal oldali elkanyarodott, középső ment egyenesen, jobb oldali is letérésbe kezdett. Megyek e középsőben, elvégre az kell nekem, tudom magamtól is. GPS beszól, tarts balra! Hú vazze, akkor még kezdő navis voltam, húztam is át a balra letérőbe. Bevitt egy térre, egyből újratervezés, és visszaneavigált ugyanarra a 3 sávos útra. Beállok megint középre, onnan bármelyik irányba könnyen sávot válthatok.

Megint megérkezem a bizonyos sávelágazós helyre! GPS: tarts balra! Gyerünk át balra, megint bekerülök a térre, újratervezés, visszavezet a 3 sávos útra! :DDD
Kezdett gyanús lenni a dolog, ha legközelebb is letérek majd balra, akkor itt fogok körözni egész estig, sőt még utána is. :D
3. próbálkozásnál mentem tovább egyenesen, ahogy kell! :)

Navi mentségére legyen mondva, hogy nem azt mondta, hogy kanyarodjak le balra, hanem azt hogy csak tartsak balra a két egyenesen tovább menő sávon belül... Akkor még kezdő voltam...

Kalányos Márió 2009.12.07. 15:06:29

@Lacaca: Akkor kereshetett volna valami egyértelműbb helyzetet is...

Marcellusca 2009.12.07. 15:28:02

@sbronzo: Bezonyám! :)
De hát az okos más kárán, a .... :D

irónika 2009.12.07. 15:39:56

@Lacaca:
Mégiscsak ki kellett volna ütnöm a haja alól.

Franky250 2009.12.07. 15:48:29

Anno nekem is volt egy hasonló esetem! Abból szerencsére nem lett csatt, de nem sokan múlott. Kanyarodtam ki a Szentendrei útra (ott asszem 2*3 sávos)jobbra kis ívben, elnézek balra a középsőben jönnek, a külső üres.
Megjegyzem senki sem indexelt és jó messzire lehetett látni, h. nem jönnek a külsőben. OK, már kinn a kocsi orra mikor autóstárs satufék, én is, ezután kb. 20 centire megálltunk egymástól! Semmi ordítozás, csak örültünk, hogy nem ismertük meg egymást közelebbről!
Tanulság: egyértelmű, h. én lettem volna a hibás, DE könyörgöm, ha látom, hogy a szerencsétlen rá akar kanyarodni az útra, miért kell index nélkül pont ott és akkor sávot váltani! (ez egy költői kérdés volt és sorry, h. kicsit terjengős lett.)

Tornado86 2009.12.07. 15:53:10

@sbronzo:
Egyébként ismerted a helyet legalább valamennyire? Másfelõl pedig úgy tudom, kikapcsolható ez a funkció, de nekem 1 GPS ne mondja meg, mikor megyek túl gyorsan. Valamint lehet az adott GPS-t Angliaban, Ausztráliában vagy Japánban programozták be :D

Kalányos Márió 2009.12.07. 15:54:44

@Franky250: Ótópályán például illik áthúzódni a belsőbe, hogy a gyorsítósávon becsatlakozót segítsük!

Kalányos Márió 2009.12.07. 15:58:53

@Tornado86:
A sebesség figyelmeztetős sok baromség már akkor is ki volt kapcsolva. Azóta a teljes pofázást betiltottam neki, egyedül arra figyelmeztethet szóban, hogy térjek le az autópályáról.

theutat villám 2009.12.07. 16:03:26

Bár már többen is leírták, de én is úgy gondolom, hogy az eset nem kérdéses, ugyanis elsőbbségadás kötelező táblája biztosan volt emberünknek, innentől nincs miről beszélnünk.

...::: Flúgos Kamionos :::... 2009.12.07. 17:44:46

A posztoló a hülye, mert van felesége! :)))

Mást nem tudok mondani, már leírtak mindent előttem, akinek elsőbbségadás tábla van, annak elsőbbséget kell adni, minden körülmények között. A vétkes fél pedig azért viselkedik így, mert könnyebb mást hibáztatni, mint beismerni, hogy ő okozta a balesetet.

Lacaca 2009.12.07. 18:01:05

@Marcellusca: Bevallottam, hogy én voltam a másik 3 autó

Marcellusca 2009.12.07. 18:03:44

@...::: Flúgos Kamionos :::...: Helló, helló!
Ösmét itthon? :)

@Lacaca: ... IS! :D

2009.12.07. 18:31:42

@hawkeye: Barmok. Én eddig ahányszor bárhol jártam nulla helyismerettel,mindig sasoltam a táblákat,néztem hol vagyok. Ha másra nem,hát arra jó hogy legközelebb odatalálok. De alapszabály,hogy csak GPS-nek nem hiszünk.
Van egy-két elmeroggyant ismerősöm,aki nézi a GPS-t és a szélvédőn szinte ki se néz.

Tornado86 2009.12.07. 18:34:06

@sbronzo:
Akinek van egy kis logikája és szórt figyelme, amúgyis hamarabb leolvas egy ábrát mint ahogy elmagyarázzák neki. A sztrádás dolog pedig szerintem inkább sötétben hasznos, bár ha belegondolok, pl. román A3as viszonylatban világosban is az lehet. Múlt hét kedden tettem meg a Torda - Gyalu szakaszt, egyrészt kissé hullámvasút jellegû hasonlóan az M3as vagy M1 Budapesthez közeli szakaszaihoz de sokkal meredekebbek az emelkedõk és a lejtõk, másfelõl pedig eléggé rövidek a gyorsító és lassító sávok, olyan 150-200m-re saccolom.

2009.12.07. 18:39:43

@sbronzo: Nekem az első dolgom volt kikapcsolni. Nem volt perc hogy ne jött volna a "Túl gyorsan mész!" dumájával... :)

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2009.12.07. 19:48:52

Igazából az a dühítő ezekben az ügyekben, hogy ha a vétkes fél nem ismeri el a vétkességet, akkor azzal önmagában további tetemes károkat okoz a vétlen félnek: extra ügyintézést, késedelmes kárenyhítést stb. Ezeket a gyakorlatban soha senki nem kompenzálja (elvileg gondolom lehetne ezekért perelni a vétkest, csak gondolom a gyakorlatban kevesen vállalják, inkább legyintenek).

Szóval kellene valami komoly ellensúly, hogy a vétkes érezze, hogy veszíthet is az időhúzással.

Matrix_ 2009.12.07. 20:37:12

Egyértelmű, hogy az Irónikané volt a hibás, hiszen nemhogy sávot nem szabadott volna váltania, hanem már a kocsibeállót sem szabadott volna elhagynia, anélkül, hogy meggyőződik róla, hogy valaki ki akar e kanyarodni elé/mögé bárhonnan. Remélem őt hozzák ki vétkesnek és a bácsi akinek leesett a brutál is ütközés következtében a löghárítója, kap egy ajándékcsomagot is a MÁV biztosítótól! Meg egy új löghárítót!
Mert nem cikázunk ideoda a többsávosokon, és nem tolatunk bele a védett útra kihajtókba! ennyi.

Kalányos Márió 2009.12.07. 20:49:49

@GSX-R: Azt külön is lekapcsolhatod, és a navigálást még hallgathatod.

@Tornado86: Ótópályán ha belelendülök a versenyzésbe, akkor könnyen elsuhanok a kijárat mellett. A navi legalább 3 kilométerrel előtte szól, az elég. Ha máshol eltévesztek valamit, akkor az pár száz méter kerülővel korrigálható, viszont egy autópálya lejárat súlyos 10 kilóméterekbe is belekerülhet..

apoa 2009.12.07. 21:13:48

Ennél triviálisabb esetben sem ismerik el a felelősségüket. Három év alatt háromszor toltak meg hátulról, ebből kétszer rendőrt kellett hívni.A rendőri határozat egyszer 3 hónap, egyszer 1 hónap alatt jött meg, addig várakozás!

autosave 2009.12.07. 21:39:37

én két dolgot idéznék, mindkettő Büntető jogegységi határozat:

"BH1998. 413. ha az azonos irányú forgalom két vagy több forgalmi sávon bonyolódik, a védett úton közlekedő jármű elsőbbsége a kereszteződés teljes területére vonatkozik [Btk. 187. § (1) bek., KRESZ 28. § (2) bek. b) pont]."

"BH1978. 149. Útkereszteződésben az áthaladási elsőbbségadásra kötelezett jármű vezetőjének kötelessége a főútvonal forgalmának gondos megfigyelése, és a védett útvonalra való ráhajtás előtt nem elég feltételeznie az ott közlekedő járműnek haladási irányát, hanem erről meggyőződést kell szereznie [1961. évi V. törvény 194/A. § (1) bek., KRESZ 8. § és Függelék III/b. pont]."

Magyarul teljesen mindegy, honnan jött a feleséged... De azért érdemes kitartani a végig a külsőben haladt mellett.

És ilyen egyértelmű ügyben amig nem 100% vétlennek hozzák ki, addig kell kifogással élni folyamatosan minden szinten!

Tornado86 2009.12.07. 22:09:57

@sbronzo:
Errõl van szó, fõleg az imént említett, egyébként új sztrádaszakaszon, pontosan nem figyeltem meg, de van 1 része ahol kb. 25 km van 2 egyébként eddig meg nem nyitott kijárata között.

jónévez 2009.12.07. 22:34:38

Természetesen és elsősorban a vétkes a hibás. :) Meg a globális felmelegedés, ami miatt az általa okozott hőség miatt állandóan százzal járó légkondi zajától az ellenfél nem hallotta a balról duruzsoló kisangyalt: "ne hajts ki!".

De azért aki a főúton halad, annak akkor is elsőbbsége van, ha tripla axelt is csinál éppen, mondá anno az oktatóm.
A megtévesztő irányjelzésre viszont tényleg lehet bizonyos esetekben (nagyon ritkán, és csak a felelősség enyhítésére, nem áthárítására) hivatkozni, dehát a kis feleséged pont hogy nem az az autós volt, hanem ha jól értem, a mögötte (egyenes irányban, egyenletes sebességgel) haladó, az pedig hogy valaki nem észleli őt, az gyenge kifogás.
Amit pedig a jóember mond, hogy: "sávot váltott irányjelzés nélkül", az azt is jelenti, hogy ő látta a sávváltást. Akkor miért is hajtott ki?
Ilyesmi butaságokat hajtogatnak azok is, akik csak balra néznek el, és kifordulnak jobbra -az éppen előzésben levő IFA-ra. És akkor mondják: nem villogott, jött mint az állat! (személyes tapasztalat, és az is, hogy a rendőrök rögtön azt kérdezték tőle: ha ezt mind látta, miért fordult ki elé??? )

autosave 2009.12.07. 23:22:19

@jónévez: hihetetlen hogy nagyon sokan jobbra tényleg úgy fordulnak ki, hogy csak balra néznek! :S :S

jónévez 2009.12.07. 23:22:41

És különben is: mi lett a csempével???

nanogyo 2009.12.07. 23:41:35

@sbronzo: "Bécsben közlekedtem 3 sávos úton. Bal oldali elkanyarodott, középső ment egyenesen, jobb oldali is letérésbe kezdett. Megyek e középsőben, elvégre az kell nekem, tudom magamtól is. GPS beszól, tarts balra! Hú vazze, akkor még kezdő navis voltam, húztam is át a balra letérőbe. Bevitt egy térre, egyből újratervezés, és visszaneavigált ugyanarra a 3 sávos útra. Beállok megint középre, onnan bármelyik irányba könnyen sávot válthatok.

Megint megérkezem a bizonyos sávelágazós helyre! GPS: tarts balra! Gyerünk át balra, megint bekerülök a térre, újratervezés, visszavezet a 3 sávos útra! :DDD
Kezdett gyanús lenni a dolog, ha legközelebb is letérek majd balra, akkor itt fogok körözni egész estig, sőt még utána is. :D
3. próbálkozásnál mentem tovább egyenesen, ahogy kell! :)

Navi mentségére legyen mondva, hogy nem azt mondta, hogy kanyarodjak le balra, hanem azt hogy csak tartsak balra a két egyenesen tovább menő sávon belül... Akkor még kezdő voltam..."

Kezdő???
Hímnemű... :/

De csak azért, h továbbra se tudjad, mire véljél!
:DDD

Marty Mcfly 2009.12.08. 00:35:57

LOL
csakhogy én is írjak má vmit...

McKelek 2009.12.08. 12:33:53

A másik autós motivációja: tudatlanság.

A feleségednek elsöbbsége volt, akár tolathatott volna is az úton keresztbe, akkor is ö haladt volna a védett úton, szóval a dolog egyértelmü...

sas70 2009.12.08. 15:11:31

Ha egy balesetnél személyi sérülés nem történt, akkor nem tanácsos rendőrt hívni. Rögtön a helyszínen ki kell tölteni a baleseti bejelentőt, amin a felelősséget sem kell elismerni, csak a helyszínt kell minél pontosabban rögzíteni. Azzal be kell ballagni a károkozó biztosítójához, és ott bejelenteni a kárt. Nem árt, még mielőtt a Gk-at elmozdítanák, néhány fotót készíteni, ma már a telefonok zöme képes erre. Ami bár nem feltétlenül bizonyító erejű, de kiszűrhető vele néhány sunyiság (nem adok tippeket, hogy mi). A rendőrségi intézkedés, sem könnyíti meg a kárrendezést, ezért én időpazarlásnak gondolom, pláne, hogy elég gyakran a rendőr semmit nem csinál.

irónika 2009.12.08. 19:02:43

@newtehen:
Azt mindjárt gondoltam, de honnan tudod, motorral siettem az asszony segítségére?!

vérengző kismalac 2009.12.08. 20:34:19

@irónika:
Azt mindenki tudja, hogy a motorosok bunkók, köcsögök, pofátlanok, szabálytalanok, életveszélyesek, de hogy még írni sem tudnak az csak most derült ki.
A posz a vesszők hiánya miatt a gyengébbeknek érthetetlen volt, de Silent javította.
Most csak a "HOGY" hiányzik!
... honnan tudod, HOGY motorral siettem ...

irónika 2009.12.09. 10:44:51

A két pont jogos. Azonban a hóhért, mint általában, most is akasztják: posz=poszt, legalábbis ... gondolom.

efhábé 2009.12.09. 10:56:13

@sas70: no ilyen nincs, hogy a rendőr gyakran semmit sem csinál.
Ha kihívják balesethez, akkor neki mindenképp intézkednie kell, értsd bírságot kell kiszabnia.
Ha ott helyben nem lehet eldönteni, hogy ki a hibás, akkor a jkv. alapján az előadó fog dönteni és ő szabja ki a bírságot.

Nikorene 2009.12.09. 15:28:29

@autosave: ott a pont... A rendőrség lehet kihoz valami nem 0-100-ot, akkor menni kell vele a bíróságra. Ott majd kihozzák 100os vétkesnek a kanyarodót, aztán lehet polgári perelni a kamatokért, és az időért, és vesződségért, amit a "nem elismerés" okozott.

j311 2009.12.09. 17:23:29

@szaGértő: A mai alkatrész és szerviz árak mellett, nem kell olyan nagy csattanás 400k HUF kár eléréséhez.

sas70 2009.12.10. 17:02:05

@efhábé:
Igazad van! Elméletben. A gyakorlatban ha személyi sérülés NEM történt, akkor majd odamegy egy járőr, ha ráér.
A rendőrségnek pedig nem feladata egy polgári felelősségi ügyben dönteni, ő csak azt vizsgálja, hogy a résztvevők betartották-e a KRESZ-t illetve, hogy valamelyik fél vétkes-e a szabályszegésben, és ez egyértelműen megállapítható-e? (Láttam olyan szabálysértési határozatot amiben az volt, hogy nem állapítható meg egyértelműen, egyik fél szabályszegése sem.) Aztán egy bíróságon megtámadott szabálysértési határozat, tovább "egyszerűsíti" a kárrendezést, és ráadásul a szuper joggyakorlat alapján, nem perdöntő a polgári perben, mégha általában a bíró figyelembe veszi akkor sem, mert joga van szakértőt kirendelni, és máshogy dönteni. Gondolom érzed a kaotikusságot, ezért tanácsoltam, hogy inkább ne hívjanak rendőrt egy koccanáshoz. Persze ezt mindenki maga eldöntheti egy balesetnél.












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása